Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
oh dat is een mooie feature, ook wel mooi dat er zo snel op gereageerd wordt bij die CTE forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
SmokingCrop schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:33:
[...]

oh dat is een mooie feature, ook wel mooi dat er zo snel op gereageerd wordt bij die CTE forums.
Inderdaad, blijkbaar lag het idee er al eerder maar kunnen ze het nu echt toepassen vanwege CTE.

Ze zijn erg laat met de CTE maar vind dit een zeer goede stap van Dice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Beter laat dan nooit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
fynrd1 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:21:
[...]

Er is 1 server waar smoke en flares etc ook verboden zijn. Werkt vrij goed.
_/-\o_

Enige wat ik mis is dat ze echt verboden zijn, af en toe informeer ik m'n maat, pak een smoke launcher, schiet wat smoke en we rushen met z'n tweeen met een DAO12 door de ingang. Altijd leuk :D

Ik zoek eigenlijk een server waar spammen verboden is maar je ze af en toe wel mag gebruiken. Er zijn idd ook mensen die gewoon smoke grenades spammen en vervolgens niet d'r in rushen (waarom zou je ze dan gooien :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slendertjeeeh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-02 17:13
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort bf4 en ik heb maar 2 vrienden die dat hebben en t spelen. Wij willen graag een nederlandse platoon oprichten met veel actieve leden. Dus als jullie ook bf4 spelen en graag met meer mensen willen spelen sturr ff een dm of voeg me toe op origin: daePray

Ik ben regelmatig online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Slendertjeeeh schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:48:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort bf4 en ik heb maar 2 vrienden die dat hebben en t spelen. Wij willen graag een nederlandse platoon oprichten met veel actieve leden. Dus als jullie ook bf4 spelen en graag met meer mensen willen spelen sturr ff een dm of voeg me toe op origin: daePray

Ik ben regelmatig online.
-> tweakers platoon. Daar zitten de meeste Tweakers als ze niet in een platoon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:30

fynrd1

Fooled by Randomness

Brogala schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:51:
[...]

_/-\o_

Enige wat ik mis is dat ze echt verboden zijn, af en toe informeer ik m'n maat, pak een smoke launcher, schiet wat smoke en we rushen met z'n tweeen met een DAO12 door de ingang. Altijd leuk :D

Ik zoek eigenlijk een server waar spammen verboden is maar je ze af en toe wel mag gebruiken. Er zijn idd ook mensen die gewoon smoke grenades spammen en vervolgens niet d'r in rushen (waarom zou je ze dan gooien :? )
Ze hebben een soort strafpunten systeem geloof ik. Bij een bepaalde hoeveelheid een directe ban. Explosives zijn sowieso een directe ban. Vlag B is dan werkelijk een verademing om te spelen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slendertjeeeh
Brogala schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:51:
[...]

-> tweakers platoon. Daar zitten de meeste Tweakers als ze niet in een platoon zitten.
Zijn hier ook veel mensen actief of skype? Want dat is wel zo fijn als je tijdens het gamen ook gewoon met hun kunt praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Slendertjeeeh schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:56:
[...]

Zijn hier ook veel mensen actief of skype? Want dat is wel zo fijn als je tijdens het gamen ook gewoon met hun kunt praten
Tweakers TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slendertjeeeh
Waar vind ik het ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
tweakersplatoon.nl

op de front page van [PC] Battlefield 4 - Tweakers Platoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik dit soort dingen lees dan krijg ik nota bene weer zin in Battlefield en 5% vertrouwen in DICE. Aangezien het vertrouwen echt 0% was is dat wel een verbetering. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:05:
[...]

Alle rocketlaunchers zijn goed maar de RPG of de S-RAW zijn degenen die je echt wilt hebben. Gewoon als engineer met een carbine spelen in dombination, dan heb je makkelijk binnen een uur de RPG unlocked en dan kan je daarna rustig mee verder spelen tot je de S-RAW hebt.
SMAW is zonder twijfel de beste all-round rocketlauncher in game want heeft veel minder drop en meer snelheid dan de RPG met minimaal damage verlies (dus veel beter te gebruiken tegen alles wat beweegt incl. heli's) En de SRAW is te langzaam , te moeilijk om snel mee te schieten en zo lang je de racket bestuurd ben je een te makkelijk doelwit.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:40

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ben nu even een ronde of 3,4 op CTE bezig geweest en ik krijg de indruk dat er toch wel het een en ander verbeterd is. Als in: hitreg die een stuk minder twijfelachtig is. Tickrate staat op 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:13
Die CTE client heeft die andere statistieken dan je normale account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Astratuner schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:46:
Die CTE client heeft die andere statistieken dan je normale account?
Jep. Je start weer vanaf 0. Of bedoel je dat niet? De rest van battlelog is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:13
Ja, dat bedoelde ik, dat die CTE stats niet meetellen voor je main stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Astratuner schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:02:
Nee die tellen niet mee. Maar het speelt wel degelijk anders. Waar je (ok, IK) voorheen ook met een sniperrifle soms echt moeite had, is het nu als je em in het vizier krijgt direct raak ook. Framerate lijkt ook verbeterd; heb nog geen echte meting gedaan. Schijnt dat Dice af en toe ook op de servers te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ze mogen wel eens een handrem aan die mobile artillery toevoegen..
dat als je die rockets afvuurt, dat de handrem aanstaat ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Astratuner schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:02:
Ze gaan uiteindelijk je stats kopieren van gewone account naar CTE zodat je weer op hetzelfde niveau zit.
Vandaar dat ze nu versnelde xp aan hebben gezet zodat je toch redelijk snel alles vrij speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

S.J_84 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:00:
[...]

Ze gaan uiteindelijk je stats kopieren van gewone account naar CTE zodat je weer op hetzelfde niveau zit.
Vandaar dat ze nu versnelde xp aan hebben gezet zodat je toch redelijk snel alles vrij speelt.
Iedereen die ik op de servers spreek/waar ik de chat van lees, interesseert dat geen ene moer: het feit dat het een stuk beter speelt geeft iedereen zoiets van "fok die stats maar, hier blijf ik spelen".

Als gunner in de chopper gisteren met een paar strafes tank en 2 btr's uitgeschakeld. Met de sniper rifle al lopend aanleggen, mikken, raak. Vanaf de gunboat zie je een paar dorito's op de kant: raak. Of een aanvallende jet. Waar die voorheen eerst gewoon een compleet salvo uit de gatling op die powerboat kon hebben, en opnieuw aanviel, is dat nu wel anders.

Kortom: voelt een stuk beter. Ik heb me erop betrapt gisteren gewoon lekker op de CTE te blijven en geen enkel moment naar de standaard terug te willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-05 14:43
fynrd1 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:21:
[...]

Er is 1 server waar smoke en flares etc ook verboden zijn. Werkt vrij goed.
Deze sever heeft dezelfde regels, alleen dan Lockers :)

Lockers en metro zijn idd vrij leuk zonder explosives en flashbangs. Alleen soms mis ik de smoke en flash wel om een doorbraak te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
  • Laatst online: 06-05 10:46
gyedema schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 06:53:
[...]

Iedereen die ik op de servers spreek/waar ik de chat van lees, interesseert dat geen ene moer: het feit dat het een stuk beter speelt geeft iedereen zoiets van "fok die stats maar, hier blijf ik spelen".

Als gunner in de chopper gisteren met een paar strafes tank en 2 btr's uitgeschakeld. Met de sniper rifle al lopend aanleggen, mikken, raak. Vanaf de gunboat zie je een paar dorito's op de kant: raak. Of een aanvallende jet. Waar die voorheen eerst gewoon een compleet salvo uit de gatling op die powerboat kon hebben, en opnieuw aanviel, is dat nu wel anders.

Kortom: voelt een stuk beter. Ik heb me erop betrapt gisteren gewoon lekker op de CTE te blijven en geen enkel moment naar de standaard terug te willen..
Vond het zelf ook niet zo boeiend om mijn stats mee te nemen. Sterker nog, ik vind het wel leuk dat je weer even opnieuw kan beginnen. Zat ook gelijk opeen veel hogere k/d dan dat ik op de andere servers heb. Enige wat ik in het begin miste waren bepaalde unlocks, maar die heb je ook zo vrij gespeeld.

Ik zit eigenlijk met de mensen waarmee ik speel alleen nog maar op de CTE servers te spelen, simpelweg omdat dit veel lekkerder wegspeelt.

Vandaag weer een patch, weet niet of hij al live is. Die T1gge (DICE staff die over de CTE gaat) is trouwens echt een held. Update, speelt en reageert constant op alles op het forum en brengt ook echt fixes naar de CTE waar mensen om vragen. Ziet er dus naar uit dat DICE LA dus wel de problemen gaat aanpakken.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8JZhi.png

Er zouden ook weer 10k slots open moeten zijn voor de CTE dus je kan ook weer erin.

[ Voor 14% gewijzigd door secretdk op 13-05-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
secretdk schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:34:
[...]
Er zouden ook weer 10k slots open moeten zijn voor de CTE dus je kan ook weer erin.
Oh mooi, zit er nu ook in :)

[ Voor 78% gewijzigd door SmokingCrop op 13-05-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

SmokingCrop schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:14:
[...]

Oh mooi, zit er nu ook in :)
Ben benieuwd naar je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
first impression: god dammit, geen rush/obliteration

enkel de saaie gamemodes, lol
Ik zou al lang vertrokken zijn uit die ene server die nu beetje actief is.. irritante jetwhores and what not.
maar gameplay ziet er wel strakker uit. al kan ik dat nu nog niet zeggen met die noob wapens die ik nooit gebruik :p

[ Voor 60% gewijzigd door SmokingCrop op 13-05-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
gyedema schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 06:53:

Ik had het anders moeten verwoorden, of je nam het te letterlijk.
Bedoelde dus met je stats en zelfde niveau dat je dezelfde wapens en gadgets direct weer had.

Wanneer is nog onduidelijk en je hebt redelijk snel goede wapens vrijgespeeld, ze zouden het best zo mogen laten.

[ Voor 10% gewijzigd door S.J_84 op 13-05-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

SmokingCrop schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:58:

Ik zou al lang vertrokken zijn uit die ene server die nu beetje actief is.. irritante jetwhores and what not.
maar gameplay ziet er wel strakker uit. al kan ik dat nu nog niet zeggen met die noob wapens die ik nooit gebruik :p
Er zijn tig-servers actief hoor...!! Op dit moment is het wat rustig; 2 NL servers waarvan 1 met domination, en 1 US server. Gisteravond zeker 15 servers gevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
SmokingCrop schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:58:

Ja alleen conquest 64 man en domination omdat dat de stress testers zijn voor de netcode. Rush en obliteration is daarvoor niet echt relevant.

En ja dit tijdstip is natuurlijk voor de meeste mensen niet echt een geschikt tijd om te spelen, dus daardoor zijn de servers nu misschien wat leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Na een paar rondes gespeeld te hebben, merk ik eigenlijk niet zo heel veel verschil..
Het gaat even goed in niet cte servers.

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 13-05-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

secretdk schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:14:
[...]

En ja dit tijdstip is natuurlijk voor de meeste mensen niet echt een geschikt tijd om te spelen, dus daardoor zijn de servers nu misschien wat leeg.
Mag wel hopen dat ze vooral/alleen data gebruiken die verzameld is op 64p servers die vol of bijna vol zitten.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
SmokingCrop schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:45:
Na een paar rondes gespeeld te hebben, merk ik eigenlijk niet zo heel veel verschil..
Het gaat even goed in niet cte servers.
Er zijn ook mensen die zeggen dat het juist slechter speelt dan de officiële servers. Meningen zij vrij verdeeld hierover. Bij mij kostte het wat speeltijd om het verschil te merken, maar er zit wel verbetering in. Dit is echter nog slechts een stap in de goede richting.
Help!!!! schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:21:
[...]

Mag wel hopen dat ze vooral/alleen data gebruiken die verzameld is op 64p servers die vol of bijna vol zitten.....
Neem aan dat ze daar wel op filteren, anders zou het hele data vergaren en testen geen zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:21:
[...]

Waarom ?
Er zijn ook nog genoeg problemen op server met minder spelers zoals hier al vaak genoeg is verteld.
Nu is het wat makkelijk om dan data met elkaar te vergelijken want als je alleen volle server data gebruikt waar mee moet je het dan vergelijken.
Ook kunnen ze nu makkelijk uitsluiten of aantonen wat nu netcode problemen zijn of bijv. bugs of dat er misschien wel problemen zijn in de server software of dat het misschien wel game mode gerelateerd is of welke andere oorzaak het ook kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-05 17:14
Die nieuwe SPM challenge is ook een aardige fail eigenlijk :X .

Top bestaat uit vlag-farmers , hackers en andere fishy spelers :+

http://battlelog.battlefi...338/pc/general/world/#spm 8)7 8)7

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 15:56

Arfman

Drome!

Ook aangemeld voor CTE, binnenkort maar eens kijken of ik verschil merk. Denk het wel, soms heb je adaptieve servers die ineens van 32 of 48 naar 64 players gaan en dan snap ik neit waarom ik ineens zo raar doodga of waarom ik niks meer raak.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
Dit was in ieder geval jackfrags zijn mening;

[–]jackfrags 7 points an hour ago
My opinion:
It's not perfect, but it's better than what we have in the vanilla game. Your shots are way more consistent, pistols seem very effective on the CTE servers too. Less behind the corner and trade kills, but they still happen from time to time, just not as much as the base game.
Also, the animations are less glitchy and the game just "feels" smoother. That 30hz makes a big difference overall.

Vind dat vrij goed overeenkomen met hoe ik het ervaar.

Als het goed is komt morgen de draken tand trailer.

[ Voor 4% gewijzigd door secretdk op 13-05-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hoe is jullie FPS in CTE ?

Bij mij lijkt ie stukken lager te liggen. (Misschien omdat er een hoop debugcode is :?

Dacht eerst dat SLI niet werkte....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Grappig dat mensen zich verkocht voelen aan CTE |:(

Gewoon een sigaar uit eigen doos alleen 1 jaar later, belachelijk! gemiddelde bugs/exploits/network heb je helemaal geen CTE platform voor nodig..

I call it dode mus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 13:43
Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:42:
Grappig dat mensen zich verkocht voelen aan CTE |:(

Gewoon een sigaar uit eigen doos alleen 1 jaar later, belachelijk! gemiddelde bugs/exploits/network heb je helemaal geen CTE platform voor nodig..

I call it dode mus
Jij kan zeker slecht terug rekenen? Zeggen dat het spel een jaar uit is slaat nergens op, als ik vanaf 29 oktober 2013 terug reken kom ik daar nog lang niet aan.

Dat het spel problemen heeft absoluut maar ik ben toch "blij" dat ze er toch (nog) serieus naar aan het kijken zijn. Er zijn zat games waar nooit meer naar omgekeken wordt na een release. Er zijn er ook zat welke wel heel lang nog patches kregen (bv. Counter-Strike).

Sommige mensen zijn wel hele erge azijnzeikers... maar goed die heb je overal. Een/de netcode zal nooit perfect zijn omdat er tegenwoordig teveel op het scherm gebeurt, bij iedereen (in de buurt) en dan is het ook nog vaak informatie welke erg belangrijk is. Het zou erg fijn zijn als een muur bij alle spelers op het zelfde moment weg zou zijn. Zo "simpel" de netcode van games zoals CS was/is zo uitgebreid is ze geworden bij games zoals BF4.

Ik hoop dat ze het nog redelijk goed gaan oplossen maar perfect gaat het zeker niet worden. Het is gewoon teveel data wat niet allemaal in realtime afgeleverd en verwerkt kan worden. Tenminste dit is mijn mening/gedachte hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 00:07
Ben je het dan misschien met me eens dat als iets niet kan je het geen miljoenen keren aan gamers zou moeten verkopen?

Let wel, ik klaag hier nooit over het spel, en als ik alle plussen en minnen op tel is het nog steeds vermakelijk. Maar ik zou het heerlijk vinden als ik na een kill of zelf geraakt te zijn dat cs 1.6 gevoel had waarbij je nooit twijfelde aan de uitslag van een duel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 13:43
Ook bij CS had/kreeg je een voordeel als de de rates (zoals bv. cl_cmdrate en cl_updaterate) hoger kon zetten (was van je internet connectie en pc afhankelijk) en dus was ook CS was niet helemaal "eerlijk". Veel goede spelers hebben altijd met deze settings gespeeld en paste zelfde dit soort settings zelfs per map anders in.

Het "Voelen" dat iets echt raak was heb ik sporadisch nog wel eens gehad maar eigenlijk meer niet dan wel, maar zeker niet meer zoals bij CS.

Zolang het fun is/blijft om te spelen is toch wel het belangrijkste maar de problemen met de huidige "netcode" is het voor mij ook (naast de andere leuke dingen die te doen zijn) een reden om het niet zo heel vaak te spelen. Te vaak dat een speler met een (flink) hogere ping een voordeel heeft tov. mij... dat haalt vaak wel de fun voor mij uit een spelletje.

Naar K/D kijk ik niet, speel bijna alleen maar als infanterie en te aanvallend/roekeloos (hoe je het ook wil noemen) meestal om het "team" (proberen) te helpen. Soms is het dan echt een dealbreaker om nog een game te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door NINjak op 13-05-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
Help!!!! schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:33:
Hoe is jullie FPS in CTE ?

Bij mij lijkt ie stukken lager te liggen. (Misschien omdat er een hoop debugcode is :?

Dacht eerst dat SLI niet werkte....
Bij mij is de FPS vrijwel gelijk gebleven met SLI. Er zijn wel veel mensen waar de SLI niet bij werkte in de CTE en die hebben een work around gemaakt op het CTE forum als ik het goed heb. Hier zou je dus even naar kunnen kijken.
jopie schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:38:
Ben je het dan misschien met me eens dat als iets niet kan je het geen miljoenen keren aan gamers zou moeten verkopen?

Let wel, ik klaag hier nooit over het spel, en als ik alle plussen en minnen op tel is het nog steeds vermakelijk. Maar ik zou het heerlijk vinden als ik na een kill of zelf geraakt te zijn dat cs 1.6 gevoel had waarbij je nooit twijfelde aan de uitslag van een duel.
Dat gevoel ga je nooit in een spel als BF4 krijgen. Simpelweg omdat CS 1.6 een statische game is waar het enige waar rekening mee gehouden moet worden bestaat uit players en projectielen. Dat heeft zo weinig berekeningen en netwerk verkeer dat het ook vrij makkelijk is om de tickrate verschrikkelijk hoog te zetten.

Bij BF4 gebeurt er dusdanig veel in-game dat het onmogelijk is om datzelfde effect ooit te krijgen. Ze kunnen het zo goed mogelijk proberen te maken maar perfect zal het nooit zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door secretdk op 13-05-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 00:07
secretdk schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:10:
Dat gevoel ga je nooit in een spel als BF4 krijgen. Simpelweg omdat CS 1.6 een statische game is waar het enige waar rekening mee gehouden moet worden bestaat uit players en projectielen. Dat heeft zo weinig berekeningen en netwerk verkeer dat het ook vrij makkelijk is om de tickrate verschrikkelijk hoog te zetten.
Juist dan moet het toch makkelijk zijn om een soort van QOS in te stellen voor game data:
schoten als eerste, spelerbewegingen op de 2e prioriteit en de rest daarna, klinkt eigenlijk best simpel.
Tick rate 50 voor de eerste 2 en tickrate 10 voor alle visuals. Gaan we daarna wel klagen dat het stof van een player op de grond niet in sync is met zijn lopen haha.

LOL, leul om hieronder te lezen dat dit precies is wat Dice aan het maken is. Thanks voor het plaatsen!

[ Voor 6% gewijzigd door jopie op 13-05-2014 22:00 . Reden: onderste regel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

secretdk schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:10:
[...]

Bij mij is de FPS vrijwel gelijk gebleven met SLI. Er zijn wel veel mensen waar de SLI niet bij werkte in de CTE en die hebben een work around gemaakt op het CTE forum als ik het goed heb. Hier zou je dus even naar kunnen kijken.
Dank je. Net even getest in 'normale' omgeving en daar heb ik idd dubbel zoveel FPS.

Ik ga het CTE forum even checken op workaround :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
jopie schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:20:
[...]

Juist dan moet het toch makkelijk zijn om een soort van QOS in te stellen voor game data:
schoten als eerste, spelerbewegingen op de 2e prioriteit en de rest daarna, klinkt eigenlijk best simpel.
Tick rate 50 voor de eerste 2 en tickrate 10 voor alle visuals. Gaan we daarna wel klagen dat het stof van een player op de grond niet in sync is met zijn lopen haha.
Ik las gister een post van T1gge (DICE staff die over CTE gaat) dat ze daar mee bezig zijn. Precies wat jij zegt, om prioriteit te geven aan de belangrijkere dingen maar ook om meer informatie mee te versturen in die 30 hz tickrate.

Dat komt allemaal nog en word voortdurend geupdate. Perfect zal het nooit worden maar ze zijn in ieder geval stappen in de goede richting aan het zetten.

EDIT: hier onder stond het 1 en ander.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8L3Fx.png
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8KGOe.png

[ Voor 12% gewijzigd door secretdk op 13-05-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Met dank aan SLI fix van CTE forum nu een half uur ff goed kunnen spelen.

Schoten e.d. lijken inderdaad beter te connecten. Anderzijds, maar kan het niet helemaal pinpointen, "voelt" het spel iets minder vloeiend dan normaal.

Heb wel het gevoel dat ze nu aan het verbeteren zijn. Maar waarom kon dit niet een half jaar eerder :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
Help!!!! schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:33:
Met dank aan SLI fix van CTE forum nu een half uur ff goed kunnen spelen.

Schoten e.d. lijken inderdaad beter te connecten. Anderzijds, maar kan het niet helemaal pinpointen, "voelt" het spel iets minder vloeiend dan normaal.

Heb wel het gevoel dat ze nu aan het verbeteren zijn. Maar waarom kon dit niet een half jaar eerder :?
Prioriteiten bij nieuwe spellen en de uitbreidingen gelegd denk ik. Er is door DICE stockholm gewoon niks gedaan en DICE LA zit achter de CTE. Die zijn er waarschijnlijk bijgehaald na de dramatische verkoopcijfers ten opzichte van bf3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NINjak schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:04:
[...]

Jij kan zeker slecht terug rekenen? Zeggen dat het spel een jaar uit is slaat nergens op, als ik vanaf 29 oktober 2013 terug reken kom ik daar nog lang niet aan.

Dat het spel problemen heeft absoluut maar ik ben toch "blij" dat ze er toch (nog) serieus naar aan het kijken zijn. Er zijn zat games waar nooit meer naar omgekeken wordt na een release. Er zijn er ook zat welke wel heel lang nog patches kregen (bv. Counter-Strike).

Sommige mensen zijn wel hele erge azijnzeikers... maar goed die heb je overal. Een/de netcode zal nooit perfect zijn omdat er tegenwoordig teveel op het scherm gebeurt, bij iedereen (in de buurt) en dan is het ook nog vaak informatie welke erg belangrijk is. Het zou erg fijn zijn als een muur bij alle spelers op het zelfde moment weg zou zijn. Zo "simpel" de netcode van games zoals CS was/is zo uitgebreid is ze geworden bij games zoals BF4.

Ik hoop dat ze het nog redelijk goed gaan oplossen maar perfect gaat het zeker niet worden. Het is gewoon teveel data wat niet allemaal in realtime afgeleverd en verwerkt kan worden. Tenminste dit is mijn mening/gedachte hierover.
De mensen die jij azijnzeikers noemt zijn meestal mensen met de meeste liefde voor de serie....
en niet te vergeten 80% van mijn friendslist komt niet eens meer online voor BF4. dat zegt gewoon iets over de diepte/kwaliteit van de game..

Ik wil hier bij gewoon zeggen, battlefield begint gewoon een cod serie te worden die niet eens zo speciaal is maar wel bepaalde standaard zet voor FPS games. terwijl de oude generatie van BF1942/BF2 dat veel beter deden..

want nu is het meer DLC dit en DLC dat en premium user dit en dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Vroeger was ik het nooit met je eens, maar nu wel.

Ik beleef nog steeds wel plezier aan de game en heb wel weer wat hoop door het CTE initiatief.

De game is alleen veel te complex geworden, zeer hoge IQ, zoveel gamemodes, verschilende wapens, gadgets, addons, platforms, platform restricties, commandermode op tablets, eindeloze gerushte DLC etc. Veel te veel een please all game. Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:52:
[...]

De mensen die jij azijnzeikers noemt zijn meestal mensen met de meeste liefde voor de serie....
en niet te vergeten 80% van mijn friendslist komt niet eens meer online voor BF4. dat zegt gewoon iets over de diepte/kwaliteit van de game..

Ik wil hier bij gewoon zeggen, battlefield begint gewoon een cod serie te worden die niet eens zo speciaal is maar wel bepaalde standaard zet voor FPS games. terwijl de oude generatie van BF1942/BF2 dat veel beter deden..

want nu is het meer DLC dit en DLC dat en premium user dit en dat.
;( Oh wat zielig dat jou favoriete serie met zijn tijd is mee gegaan maar jij niet.
Want ''vroeger'' had BF2 bijv. geen uitbreidingen waar betaald voor moest worden en ook duurde het niet meer dan een half om om een acceptabel niveau te komen en meer dan een jaar om echt een goede game te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

beuker19 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:33:
[...]

;( Oh wat zielig dat jou favoriete serie met zijn tijd is mee gegaan maar jij niet.
Want ''vroeger'' had BF2 bijv. geen uitbreidingen waar betaald voor moest worden en ook duurde het niet meer dan een half om om een acceptabel niveau te komen en meer dan een jaar om echt een goede game te zijn.
Tja, van mij hoeven zaken niet met hun tijd mee te gaan als het geen verbetering is.

Zeker niet als dat leidt tot een game die nog veel, veel brakker is dan BF2 ooit geweest is.

Het doorzetten van de bugfest trend die BF2 ook al kenmerkte is ook niet iets wat ik logisch vind.

Ik zou verwachten dat je probeert te leren van je fouten uit het verleden en niet ze nog verder opblazen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:04:
[...]

Tja, van mij hoeven zaken niet met hun tijd mee te gaan als het geen verbetering is.

Zeker niet als dat leidt tot een game die nog veel, veel brakker is dan BF2 ooit geweest is.

Het doorzetten van de bugfest trend die BF2 ook al kenmerkte is ook niet iets wat ik logisch vind.

Ik zou verwachten dat je probeert te leren van je fouten uit het verleden en niet ze nog verder opblazen.
.
Nee het is beter dat alles maar blijft bij het oude zodat we elk jaar weer dezelfde FIFA , CoD en Assassins creed moeten kopen omdat er toch niet nieuws meer uit komt.
Ondanks alle problemen met BF4 en BF3 zijn het het ongeveer de enigste titels die proberen om nog wat nieuws te doen i.t.t. alle andere FPS waar nog steeds bijv. geen destructie in zit.
Soms komt vernieuwing tegen een prijs en zolang ze het in ieder geval proberen te fixen net als bij BF2 in der tijd ben ik er voor.

Al ben ik wel bang naar net een uur op de CTE te hebben gespeeld want dat was me een drama.
Ik was de enigste met een ping onder de 20 en dat was te merken leek wel 100x slechter dan de basis game helaas.
Als deze fixes worden doorgevoerd ben ik bang dat BF4 zo de prullenbak in kan want net nu ik dacht dat de CTE wel iets beter werd ik diep teleurgesteld want het was nog veel slechter :'(

[ Voor 16% gewijzigd door beuker19 op 14-05-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:23
beuker19 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:18:

Nee het is beter dat alles maar blijft bij het oude zodat we elk jaar weer dezelfde FIFA , CoD en Assassins creed moeten kopen omdat er toch niet nieuws meer uit komt.
Ondanks alle problemen met BF4 en BF3 zijn het het ongeveer de enigste titels die proberen om nog wat nieuws te doen i.t.t. alle andere FPS waar nog steeds bijv. geen destructie in zit.
Soms komt vernieuwing tegen een prijs en zolang ze het in ieder geval proberen te fixen net als bij BF2 in der tijd ben ik er voor.
Vernieuwing is altijd goed. Maar op het moment dat dat ten koste gaat van speelbaarheid dan hoeft het niet.
De hoeveelheid idiote bugs die in BF4 zitten ten op zichte van BF3 zijn eigenlijk best wel lachwekkend.

Niet dat ik het spel niet zonder plezier speel, maar als ik een gunship niet kan vernietigen met een jet omdat ie boven een bepaalde hoogte vliegt... Dan klopt er gewoon iets niet. En dat heeft niks met vernieuwing te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
[...]

Vroeger duurde het uren, heel veel uren om te ranken. 1xp per kill, tien duizenden kills nodig. Daar kwamen bij dat je om te ranken soms mee moest doen aan speciale events om überhaupt te kunnen ranken, anders kon je het wel vergeten.

En er was betaalde DLC bij BF2, of herinner je die niet meer? Special Forces als voorbeeld (deze is nog steeds niet gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:48

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

DaantjeeuhMe schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:31:
[...]

Vroeger duurde het uren, heel veel uren om te ranken. 1xp per kill, tien duizenden kills nodig. Daar kwamen bij dat je om te ranken soms mee moest doen aan speciale events om überhaupt te kunnen ranken, anders kon je het wel vergeten.

En er was betaalde DLC bij BF2, of herinner je die niet meer? Special Forces als voorbeeld (deze is nog steeds niet gratis)
Mijn laatste rank in BF2 is nog steeds bugged, ik kon de laatste rank gewoon niet meer halen ook al had ik alle XP.

De DLC was inderdaad allemaal te koop en niet gratis. Ikzelf heb SF bij BF2 zelf gekregen en daarna Armored Fury en Euro Force voor niet al te veel gekocht. Met patch v1.5 werden Armored Fury en Euro Force pas gratis.
beuker19 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:43:
[...]

LOL of herken je geen sarcasme ;)
Deze reactie was als antwoord op ACE die zei dat in de tijd van BF2 alles beter was.
[sarcasm][/sarcasm] gebruiken voor de zekerheid voortaan? :P

[ Voor 38% gewijzigd door MisterChaoSs op 14-05-2014 11:45 ]

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaantjeeuhMe schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:31:
[...]

Deze reactie was als antwoord op ACE die zei dat in de tijd van BF2 alles beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
beuker19 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:43:
[...]

Dat was het toch ook. Ik vind het dan ook echt jammer dat de servers offline gaan, BF2 speel ik nog steeds, met hogere regelmaat dan BF4 zelfs. Ook leuk op LAN-party's enzo (kent iemand die nog?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Oh met de tijd mee gaan bedoel je dat BF3 niet eens commonrose had en geen br en nu bf4 ook nog steeds geen br..

of bedoel je dat de game gewoon simpeler is gemaakt voor de massa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:00:
[...]

Oh met de tijd mee gaan bedoel je dat BF3 niet eens commonrose had en geen br en nu bf4 ook nog steeds geen br..

of bedoel je dat de game gewoon simpeler is gemaakt voor de massa!
Nou ik heb anders genoeg lol gehad in BF3 zonder commonrose.
Nu die dingen in BF4 wel goed lijken te werken zie je pas wat een onzin het eigenlijk was omdat de meesten het toch niet gebruiken en dat was in BF2 niet eens zoveel anders.

En br?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

beuker19 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:13:
[...]

Nu die dingen in BF4 wel goed lijken te werken zie je pas wat een onzin het eigenlijk was omdat de meesten het toch niet gebruiken en dat was in BF2 niet eens zoveel anders.

En br?
Die Commonrose gebruikte ik een hoop in BF2, zeker als Squad Leader. De teamplay vond ik daar vele malen beter uitgewerkt en er werd (lag soms wel aan de server) ook daadwerkelijk samengespeeld door random mensen. In BF3 en 4 zie ik dit vele malen minder terug.

De Commonrose werkt ook voor geen meter in BF4, aangezien je de knop te lang ingedrukt moet houden en het verdwijnen van de rose ook te lang duurt imo

BR=BattleRecorder bedoelt hij gok ik, een soort Theatre Mode die in BF2 je de mogelijkheid om rondes op te nemen en daar de camera vrij in te bewegen (voor zover bij mij bekend is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beuker19 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:13:
[...]

En br?
Ik zeg toch niet dat ik geen lol heb gehad maar sinds BF3 verwachte ik een evolutie van gameplay en ze hebben het maar half waar kunnen maken ;) graphics en destruction waren top maar dat is niet wat het een top game een top game maakt voor gamers om telkens weer terug te komen.

br= battlerecorder!

:O een topgame classificeer ik onder dat ik niet terug kom voor de xp boost maar de gameplay...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 14-05-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

beuker19 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:18:
[...]

.
:F
Zo'n reactie was wel van je te verwachten alleen slaat het nergens op. Niemand vind dat je niks mag verbeteren of vernieuwen.

Ik denk dat heel veel mensen zeer gelukkig waren geworden van een op kwaliteit gedegen doorontwikkelde versie van BF2 zonder allerlei poeha.

Geen gamemodes en mappen toevoegen waar je niet de tijd voor hebt om ze goed uit te werken.
Dat mag je vinden. Maar deze "prijs" slaat wat mij betreft nergens meer op. Het lijkt me zo goed als onmogelijk om als je bij dice werkt niet te hebben zien aankomen dat dit helemaal mis zou gaan.
Al ben ik wel bang naar net een uur op de CTE te hebben gespeeld want dat was me een drama.
Ik was de enigste met een ping onder de 20 en dat was te merken leek wel 100x slechter dan de basis game helaas.
Als deze fixes worden doorgevoerd ben ik bang dat BF4 zo de prullenbak in kan want net nu ik dacht dat de CTE wel iets beter werd ik diep teleurgesteld want het was nog veel slechter :'(
Die hele CTE is net in de lucht en je hebt zelf pas een uur gespeeld. Veel meer dan een random eerste indruk kun je niet geven lijkt me.

Ik verwacht ook niet teveel van de CTE omdat er waarschijnlijk het budget en tijd niet voor is om dit allemaal nog te fixen.
MisterChaoSs schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:35:
[...]

Die Commonrose gebruikte ik een hoop in BF2, zeker als Squad Leader. De teamplay vond ik daar vele malen beter uitgewerkt en er werd (lag soms wel aan de server) ook daadwerkelijk samengespeeld door random mensen. In BF3 en 4 zie ik dit vele malen minder terug.

De Commonrose werkt ook voor geen meter in BF4, aangezien je de knop te lang ingedrukt moet houden en het verdwijnen van de rose ook te lang duurt imo
QFT

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 14-05-2014 13:03 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:40:
[...]

Ik zeg toch niet dat ik geen lol heb gehad maar sinds BF3 verwachte ik een evolutie van gameplay en ze hebben het maar half waar kunnen maken ;) graphics en destruction waren top maar dat is niet wat het een top game een top game maakt voor gamers om telkens weer terug te komen.

br= battlerecorder!

:O een topgame classificeer ik onder dat ik niet terug kom voor de xp boost maar de gameplay...
Dus CoD is eigenlijk die top game waar je het nu over hebt als je kijk naar cijfers en de hoeveelheid spelers die elke dag spelen + een Br.
Ik denk echt dan BF2 in deze tijd een enorme flop zou worden omdat het gewoon niet meer in deze tijd past.
Als je alleen al kijk naar het aantal samen spelende mensen in welke game dan ook begrijp je precies wat ik bedoel want ook in BF4 kun je heel goed samenwerken maar niemand die het doet.
Ook in BF2 was na 1 jaar alleen Strike at Karkand veruit het populairst en dat bestond voor een groot deel ook alleen maar uit infantry fight en in BF2142 was Camp Gibraltar ook de meest populaire en meest infantery focus map.
Dus eigenlijk mag je blij zijn dat BF4 het nog probeert om de grote maps nog enig sinds aan deze tijd aan te passen anders zijn straks alle FPS games niets meer dan gewoon TDM in een ander jasje.
Help!!!! schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:59:
[...]

:F
Zo'n reactie was wel van je te verwachten alleen slaat het nergens op. Niemand vind dat je niks mag verbeteren of vernieuwen.

Ik denk dat heel veel mensen zeer gelukkig waren geworden van een op kwaliteit gedegen doorontwikkelde versie van BF2 zonder allerlei poeha.

Geen gamemodes en mappen toevoegen waar je niet de tijd voor hebt om ze goed uit te werken.
Ik denk het niet want mensen willen nu gewoon steeds maar weer binnen 1 minuut in de actie zitten.
Daarom ben ik ook bang dat dit misschien wel de laatste game in dit genre is en dat we in de toekomst alleen nog maar meer richting BFBC2 gaan.

Dat mag je vinden. Maar deze "prijs" slaat wat mij betreft nergens meer op. Het lijkt me zo goed als onmogelijk om als je bij dice werkt niet te hebben zien aankomen dat dit helemaal mis zou gaan.
Die hele CTE is net in de lucht en je hebt zelf pas een uur gespeeld. Veel meer dan een random eerste indruk kun je niet geven lijkt me.
Maar de eerste indruk is wel heel belangrijk.
Zeker als je weet dat je in de gewone game de netcode nog beter is.
Ik verwacht ook niet teveel van de CTE omdat er waarschijnlijk het budget en tijd niet voor is om dit allemaal nog te fixen.
Ze willen wel maar kunnen niet denk ik omdat het te complex is geworden.

[ Voor 34% gewijzigd door beuker19 op 14-05-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

beuker19 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:07:
[...]

Dus CoD is eigenlijk die top game waar je het nu over hebt als je kijk naar cijfers en de hoeveelheid spelers die elke dag spelen + een Br.
Ik denk echt dan BF2 in deze tijd een enorme flop zou worden omdat het gewoon niet meer in deze tijd past.
Als je alleen al kijk naar het aantal samen spelende mensen in welke game dan ook begrijp je precies wat ik bedoel want ook in BF4 kun je heel goed samenwerken maar niemand die het doet.
Ook in BF2 was na 1 jaar alleen Strike at Karkand veruit het populairst en dat bestond voor een groot deel ook alleen maar uit infantry fight en in BF2142 was Camp Gibraltar ook de meest populaire en meest infantery focus map.
Dus eigenlijk mag je blij zijn dat BF4 het nog probeert om de grote maps nog enig sinds aan deze tijd aan te passen anders zijn straks alle FPS games niets meer dan gewoon TDM in een ander jasje.
In BF2142 waren inderdaad de infantrie maps populair, zoals Camp Gibraltar en Cerbere Landing. In BF2 was Strike at Karkand inderdaad de meest populaire, maar Gulf of Oman en Wake Island 2007 waren ook gigantisch populair. Vehicles vind ik bij Battlefield horen en hoewel vaak de infantrie maps de meest populaire zijn (komt door het FPS genre an sich denk ik) vind ik dat voertuigen en grotere maps nooit uit battlefield moeten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Nee zo bedoel ik niet of anders zou flappy bird toch ook een top game zijn, maar gewoon eerder simpel vermaak dat zijn de cod serie bf serie voor mij geworden! Dit door dat de diepte van de gameplay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:18:
[...]

Nee zo bedoel ik niet of anders zou flappy bird toch ook een top game zijn, maar gewoon eerder simpel vermaak dat zijn de cod serie bf serie voor mij geworden!
Dat is wat de mensen willen in deze tijd.
Als ik alleen al kijk naar de kritiek die BF4 krijgt op de netcode na is dat het te veel op voertuigen is gefocust dat de maps te groot zijn en er geen Close quarters DLC is.
MisterChaoSs schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:15:
[...]

In BF2142 waren inderdaad de infantrie maps populair, zoals Camp Gibraltar en Cerbere Landing. In BF2 was Strike at Karkand inderdaad de meest populaire, maar Gulf of Oman en Wake Island 2007 waren ook gigantisch populair. Vehicles vind ik bij Battlefield horen en hoewel vaak de infantrie maps de meest populaire zijn (komt door het FPS genre an sich denk ik) vind ik dat voertuigen en grotere maps nooit uit battlefield moeten verdwijnen.
Ik ook niet maar het aantal mensen die juist dit type gameplay leuk vinden spelen geen BF4 meer maar de mensen die het liefst alles zo simpel mogelijk willen spelen nog wel :(
Ook denk ik dat heel veel problemen met BF4 gewoon aan de spelers zelf te wijten is omdat iedereen een instelling heeft van : Ik heb 50€ betaalt en ik speel lekker hoe ik wil, lekker púhhh :r

[ Voor 48% gewijzigd door beuker19 op 14-05-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:18:
[...]
Nee zo bedoel ik niet of anders zou flappy bird toch ook een top game zijn, maar gewoon eerder simpel vermaak dat zijn de cod serie bf serie voor mij geworden! Dit door dat de diepte van de gameplay!
BF5 nóg meer casual maken dan BF4 nu is, lijkt onmogelijk maar vlak die jongens niet uit. Voor je het weet besluiten ze om zich te gaan richten op de 65+ers gezien de vergrijzing en de gigantische markt die daar nog open ligt....... BF4 is nu voor verschrikkelijk veel mensen al een veredelde Pokemon aan het worden. Gotta catch 'em all... Wapens, unlocks, assignments, easter eggs.

Je moet al jaren in elke shooter op zoek naar servers met precies de instellingen en regels die jij wilt en nog belangrijker, met de spelers (en instelling) die jezelf wint. Random een potje 64p CQL joinen en verwachten/hopen dat het een leuk potje wordt is gewoon nutteloos. Daarvoor zijn er gewoon te veel malloten en teveel noobcrutches/lame speelstijlen mogelijk.

Geef mij lekkere gunplay en eerlijke netcode en ik heb zo weer de servers te pakken zonder snipers, zonder campers, zonder explosive spammers, zonder c4 trolls, zonder overdreven vehicle whoring etc. met lekkere teamplay en ptfo potten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:58:
[...]

BF5 nóg meer casual maken dan BF4 nu is, lijkt onmogelijk maar vlak die jongens niet uit. Voor je het weet besluiten ze om zich te gaan richten op de 65+ers gezien de vergrijzing en de gigantische markt die daar nog open ligt....... BF4 is nu voor verschrikkelijk veel mensen al een veredelde Pokemon aan het worden. Gotta catch 'em all... Wapens, unlocks, assignments, easter eggs.

Je moet al jaren in elke shooter op zoek naar servers met precies de instellingen en regels die jij wilt en nog belangrijker, met de spelers (en instelling) die jezelf wint. Random een potje 64p CQL joinen en verwachten/hopen dat het een leuk potje wordt is gewoon nutteloos. Daarvoor zijn er gewoon te veel malloten en teveel noobcrutches/lame speelstijlen mogelijk.

Geef mij lekkere gunplay en eerlijke netcode en ik heb zo weer de servers te pakken zonder snipers, zonder campers, zonder explosive spammers, zonder c4 trolls, zonder overdreven vehicle whoring etc. met lekkere teamplay en ptfo potten.
Maar jullie ''type'' gamers is bijna net zo erg als alle noobs die dit spelen.
Jullie willen eigenlijk gewoon CS of CoD kloon met de looks en het aantal spelers uit BF.
Natuurlijk wil ik ook die heerlijke gunplay die ook nog eens eerlijk is maar ik zit echt niet te wachten op een BF... met alleen maps als Canals of Metro of Bazaar en waar maar 1 type wapen en gameplay nodig is om te winnen.
Juist de grote diversiteit aan speelstijlen wapens voertuigen tactieken en maps maken voor mij Battlefield zo leuk
Battlefield is juist de game die het beste van die 2 werelden moet combineren en zoals op Zavod , SoS , Hainan is dat redelijk gelukt maar er is zeker genoeg ruimte voor verbetering.
Kijk die onzin als Active Radar , MBT law's ,RGO impacts en Gunships zit denk ik niemand op te wachten zelfs de slechte spelers niet lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door beuker19 op 14-05-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]
Op basis van die criteria is het inderdaad een top game.
BF2 precies zo? Ja misschien wel. Denk dat als je Counterstrike als zodanig nu zou launchen zou het waarschijnlijk ook geen succes worden.

Vind het verder een krom statement. Niemand vraagt om exact BF2.
Ik ben van mening dat samenwerking in de series na BF2142 duidelijk minder is uitgewerkt .

Samenwerking in BF2 was ook niet altijd een feit maar wel beter dan in BF4. Althans dat is mijn ervaring.

Echter, ik denk dat dit niet zozeer /alleen ligt aan het tijdsgewricht wat jij volgensmij suggereert maar vooral aan:
  • Na BF2 / 2142 kreeg je eerst BFBC2 waarin samenwerking zowieso ook al dumbed down was.
  • BFBC2 , BF3 en BF4 hebben duidelijk geprobeerd ook de “COD speler” te trekken. En met succes. Tezamen met de minder goed uitgewerkte samenwerkingsmogelijkheden in genoemde series ziet een groot deel vd spelers dit niet niet echt meer als een kernelement.
  • Daarbij komt nog bij de enorme focus op unlocks, battlepacks, scopes, stats etc.
De spelersbasis van BF is hierdoor enorm veranderd en dan is daar ook nog de multiplatform ontwikeling met zijn beperkingen .

Die veranderingen vind ik dus geen verbetering.
Ach er waren zat andere maps met alle voertuigen/air (SaK had alleen geen air) die ook erg populair waren.
Gulf of Oman, Sharqi Peninsula, Wake Islangd, Dragon Valley, etc.
Wat mij betreft haal je oorzaak en gevolg door elkaar. Door de beslissingen die Dice / EA genomen heeft werkt het oorspronkelijke prima concept niet zo goed als had gekund..
Ik denk het niet want mensen willen nu gewoon steeds maar weer binnen 1 minuut in de actie zitten.
Daarom ben ik ook bang dat dit misschien wel de laatste game in dit genre is en dat we in de toekomst alleen nog maar meer richting BFBC2 gaan.
Dat komt door de beslissingen die Dice/EA genomen hebben. Niet zozeer doordat “alle” mensen de game zo willen. Maar ben ook bang dat BFBC2 de nieuwe norm wordt. Was op zich prima spel maar het is imo geen echte BF.
Ze willen wel maar kunnen niet denk ik omdat het te complex is geworden.
Ongetwijfeld maar dat hebben ze zelf over zich af geroepen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:49:
[...]

Maar jullie ''type'' gamers is bijna net zo erg als alle noobs die dit spelen.
Jullie willen eigenlijk gewoon CS of CoD kloon met de looks en het aantal spelers uit BF.
Natuurlijk wil ik ook die heerlijke gunplay die ook nog eens eerlijk is maar ik zit echt niet te wachten op een BF... met alleen maps als Canals of Metro of Bazaar waar de Assault heer en meester is.
Battlefield is juist de game die het beste van die 2 werelden moet combineren en zoals op Zavod , SoS , Hainan is dat redelijk gelukt maar er is zeker genoeg ruimte voor verbetering.
Kijk die onzin als Active Radar , MBT law's ,RGO impacts en Gunships zit denk ik niemand op te wachten zelfs de slechte spelers niet lijkt me.
Pardon?

Mijn 'type' is PTFO, teambalans, spanning, teamwork en eerlijke hitreg. Ik wil goede samenwerking tussen voertuigen, assaults, nuttige recons, supports en engineers om de objectives te pakken en te houden. Dat is het belangrijkste, ik wil gewoon maps en modes spelen samen mét mensen met dezelfde instelling. Iedereen mag spelen zoals hij/zij zelf wilt, maar ik speel liever niet met lamballen.

Toffe potten kunnen infantry only zijn, dat kan cq zijn, rush, whatever zolang ik maar niet met idioten speel en de maps/teams goed gebalanceerd zoals om maar een paar te noemen uit vorige delen:

Strike at Karkand (BF2 / BF3), Valparaiso Rush (BC2), Metro Rush (BF3), Wake Island (1942 / 1943), Iwo Jima (1943)

Dit levert gameplay op die CS of CoD of welke game dan ook nooit heeft geëvenaard op shooter gebied naar mijn mening. Elke BF (tot BF4) wel een paar maps/modes die legendarisch waren en je wel 100 keer achter elkaar kon spelen zonder te vervelen. Dag in, dag uit.

[ Voor 7% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 14-05-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:53:

Vind het verder een krom statement. Niemand vraagt om exact BF2.
Maar om hier even over door te gaan wat is dat eigenlijk wat iedereen wil.
Want iedereen loopt hier om van alles te zeiken wat slecht is ,maar er zijn natuurlijk dingen uit BF2 ,BF3 ,BF4 en BF;BC2 die wel leuk waren en iedereen heeft natuurlijk verschillende redenen waarom de ene game juist wel of niet slecht/goed is.
Want de ideale BF ziet er voor mij anders uit als voor bijv. AWSOME O of Help!!!!!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:04:
[...]

Pardon?

Mijn 'type' is PTFO, teambalans, spanning, teamwork en eerlijke hitreg. Ik wil goede samenwerking tussen voertuigen, assaults, nuttige recons, supports en engineers om de objectives te pakken en te houden. Dat is het belangrijkste, ik wil gewoon maps en modes spelen samen mét mensen met dezelfde instelling. Iedereen mag spelen zoals hij/zij zelf wilt, maar ik speel liever niet met lamballen.

Toffe potten kunnen infantry only zijn, dat kan cq zijn, rush, whatever zolang ik maar niet met idioten speel en de maps/teams goed gebalanceerd zoals om maar een paar te noemen uit vorige delen:

Strike at Karkand (BF2 / BF3), Valparaiso Rush (BC2), Metro Rush (BF3), Wake Island (1942 / 1943), Iwo Jima (1943)

Dit levert gameplay op die CS of CoD of welke game dan ook nooit heeft geëvenaard op shooter gebied naar mijn mening. Elke BF (tot BF4) wel een paar maps/modes die legendarisch waren en je wel 100 keer achter elkaar kon spelen zonder te vervelen. Dag in, dag uit.
Maar ja wat doe je eraan.
Ik vind. dat BF4 best wel een paar goede maps/gamemodus heeft maar dat het allemaal terniet word gedaan door de fouten in het spel zelf en door een paar domme keuzes van DICE.

[ Voor 53% gewijzigd door beuker19 op 14-05-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

beuker19 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:06:
[...]

Maar om hier even over door te gaan wat is dat eigenlijk wat iedereen wil.
Want iedereen loopt hier om van alles te zeiken wat slecht is ,maar er zijn natuurlijk dingen uit BF2 ,BF3 ,BF4 en BF;BC2 die wel leuk waren en iedereen heeft natuurlijk verschillende redenen waarom de ene game juist wel of niet slecht/goed is.
Want de ideale BF ziet er voor mij anders uit als voor bijv. AWSOME O of Help!!!!!
Dat is dus het ding. Daarom zijn doelgroepen uitgevonden. Dice/EA heeft echter geprobeerd om de hele taart te pakken maar ja dan is nooit iemand tevreden.

In dit topic zitten we inmiddels met de hele taart te praten.

Daarnaast is daardoor de game waarschijnlijk veel te complex geworden waardoor essentiele basics zoals de "netcode" nog verrotter uitpakt dan hij in BF2 eigenlijk al was.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:06:
Maar ja wat doe je eraan.
Ik vind. dat BF4 best wel een paar goede maps/gamemodus heeft maar dat het allemaal terniet word gedaan door de fouten in het spel zelf en door een paar domme keuzes van DICE.
Daar zijn we het helemaal over eens. Wat we er aan kunnen doen is niets meer dan afwachten of ze het nog recht kunnen trekken, niet spelen en geen games meer pre-orderen of in elk geval eerst zelf testen en niet meer uitgaan van (omgekochte of compleet incapabele) pruts reviewers.

De positieve noot is in elk geval dat ik denk dat het kwartje ondertussen toch echt wel gevallen is bij EA/DICE. Zoveel slechte pers (achteraf), zo weinig actieve spelers, vernietigende kritiek op alle fora en de CTE wijst er voor mij wel op dat ze eindelijk doorhebben dat ze niet de goede weg zijn ingeslagen met de huidige pokemon opzet in een BF jasje. Overigens moet echt gezegd worden dat de DICE LA boys die met CTE bezig zijn meer goeds doen voor de franchise qua communicatie en feedback dan DICE Stockholm ooit gedaan heeft. Die jongens doen in elk geval weer hoop opleven in een goede afloop.

Het zal niet op tijd komen voor de volgende BF, maar wellicht dat er over een jaar of 3 weer een absolute topgame ligt met de focus op gameplay in plaats van gimmicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 14:19

Pykow

Angelo OTR

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:35:
[...]

Daar zijn we het helemaal over eens. Wat we er aan kunnen doen is niets meer dan afwachten of ze het nog recht kunnen trekken, niet spelen en geen games meer pre-orderen of in elk geval eerst zelf testen en niet meer uitgaan van (omgekochte of compleet incapabele) pruts reviewers.

De positieve noot is in elk geval dat ik denk dat het kwartje ondertussen toch echt wel gevallen is bij EA/DICE. Zoveel slechte pers (achteraf), zo weinig actieve spelers, vernietigende kritiek op alle fora en de CTE wijst er voor mij wel op dat ze eindelijk doorhebben dat ze niet de goede weg zijn ingeslagen met de huidige pokemon opzet in een BF jasje. Overigens moet echt gezegd worden dat de DICE LA boys die met CTE bezig zijn meer goeds doen voor de franchise qua communicatie en feedback dan DICE Stockholm ooit gedaan heeft. Die jongens doen in elk geval weer hoop opleven in een goede afloop.

Het zal niet op tijd komen voor de volgende BF, maar wellicht dat er over een jaar of 3 weer een absolute topgame ligt met de focus op gameplay in plaats van gimmicks.
Tot over 3 jaar dan he ;)
Eerste generale repetitie is Battlefront en daarna kijken we wel of Battlefield 5 wat geworden is.
Ik ga de game niet pre-orderen, tegenwoordig is alles digitaal en kan je de game kopen wanneer je het maar wil.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Pykow schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:05:
[...]
Ik ga de game niet pre-orderen, tegenwoordig is alles digitaal en kan je de game kopen wanneer je het maar wil.
Maar dan heb je die camo en dat mes niet dat je bij de preorder krijgt!! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:05:
[...]
Tot over 3 jaar dan he ;)
Eerste generale repetitie is Battlefront en daarna kijken we wel of Battlefield 5 wat geworden is.
Van Battlefront verwacht ik helemaal niets en ik zie het eerlijk gezegd ook niet als generale repetitie. Dat zit/zat al te ver in het ontwikkelingsproces net als BF5.
SmokingCrop schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:12:
[...]
Maar dan heb je die camo en dat mes niet dat je bij de preorder krijgt!! oOo
Of de twee dagen exclusieve toegang tot de beta/demo (gewoon random oude build die ze nog hadden liggen en niet al te vaak crasht) drie dagen vóór de release waar verder geen ruk meer mee gebeurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens moet echt gezegd worden dat de DICE LA boys die met CTE bezig zijn meer goeds doen voor de franchise qua communicatie en feedback dan DICE Stockholm ooit gedaan heeft. Die jongens doen in elk geval weer hoop opleven in een goede afloop.
Dit is eigenlijk ook wel goed. Volgens mij heb ik dit ooit wel eens geopperd bij BF3 dat het ideaal zou zijn als DICE Stockholm de game maakt, zeg 4 maanden voor release er niet meer aan mag zitten en dat een andere studio de game daadwerkelijk afmaakt en speelbaar maakt. Bij dit schema zijn we nog nier maar hopelijk wel in de toekomst. Scheelt heel wat ellende denk ik zo. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Laten we het hopen.

Wat mij betreft gaan ze helemaal terug naar de basis:
  • maximaal 2 gamemodes, Conquest en vooruit laten we zeggen Rush.
  • mappen heel goed afgestemd en ontworpen op het aantal players (16,32,64), voertuigen en gamemode
  • Goede IQ maar niet ten koste van 'netcode'
  • Op PC geen onzinnige console related up/down stream beperkingen met invloed op netcode. Hoge eisen aan servers.
  • Uitgebalanceerde classes en wapens
  • Goede squading, , commorose, waylines
  • Commander mode herontwerpen. (Ik vind dat het wel wat toevoegd maar niet op deze manier)
  • Beperking eindeloze hoeveelheid wapens, customization met scopes,grips etc.
  • Geen battlepacks.
  • Geen DLC spam. Eerste DLC bijv. pas na een half jaar ofzo. Of wellicht elke einde vd maand een nieuwe map uitbrengen. :*)
Vooral focussen op: mapdesign, balance, goede netcode en weinig bugs. Vooral geen bugs die er al in de vorige edities inzaten. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 14-05-2014 16:32 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk

[...]

Maar de eerste indruk is wel heel belangrijk.
Zeker als je weet dat je in de gewone game de netcode nog beter is.
Je weet toch wel waar de CTE voor dient he? CTE is momenteel slechtst een stress tester voor de netcode. Er word van te voren ook gezegd dat je last kan hebben van lagg, slechte prestaties, rubber banding en dergelijken.

Je moet er niet vanuit gaan dat CTE de geweldige speelervaring is waar iedereen op zat te wachten. Dan schets je een verkeerd beeld van de situatie. De CTE is slechts een testomgeving waar de bestaande problemen verholpen moeten gaan worden. Niet om een indruk te tonen van hoe het zou moeten zijn.
Help!!!! schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:20:
[...]

Dat is dus het ding. Daarom zijn doelgroepen uitgevonden. Dice/EA heeft echter geprobeerd om de hele taart te pakken maar ja dan is nooit iemand tevreden.

In dit topic zitten we inmiddels met de hele taart te praten.

Daarnaast is daardoor de game waarschijnlijk veel te complex geworden waardoor essentiele basics zoals de "netcode" nog verrotter uitpakt dan hij in BF2 eigenlijk al was.
Ze konden wel de hele taart pakken, dan hadden ze het gewoon meer tijd moeten geven. Half jaartje langer in development en testing en er was niks aan de hand geweest. Maarja deadlines he, console release, CoD release. Moet allemaal rekening mee worden gehouden als je bepaalde deadlines neerzet.

[ Voor 35% gewijzigd door secretdk op 14-05-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
:/

Hmm, obliteration is ook niet meer leuk. Ik verlies altijd. Ben van 75 procent wins naar 55 procent wins gegaan... en het wordt steeds lager.

Niemand lijkt meer te snappen hoe je obliteration speelt. Terwijl bij Hainan Resort de helft op het dak zit te snipen, en de andere helft gewoon bezig is met killen zonder pto, pak ik in m'n eentje die bom op en vlieg weg met m'n chopper. Dan spawnen er 3 mensen in... als engineer zonder repair tool 8)7

Beetje jammer, ben ik de enige die dit heeft? Ik begin ondertussen wel een hekel aan de teamplay in BF4 te krijgen. Terwijl ik het verder een leuk spel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
Brogala schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:47:
:/

Hmm, obliteration is ook niet meer leuk. Ik verlies altijd. Ben van 75 procent wins naar 55 procent wins gegaan... en het wordt steeds lager.

Niemand lijkt meer te snappen hoe je obliteration speelt. Terwijl bij Hainan Resort de helft op het dak zit te snipen, en de andere helft gewoon bezig is met killen zonder pto, pak ik in m'n eentje die bom op en vlieg weg met m'n chopper. Dan spawnen er 3 mensen in... als engineer zonder repair tool 8)7

Beetje jammer, ben ik de enige die dit heeft? Ik begin ondertussen wel een hekel aan de teamplay in BF4 te krijgen. Terwijl ik het verder een leuk spel vind.
Daar ben je niet de enige in, dit is standaard en zeker bij obliteration. Mensen die als kip zonder kip met de bom rondjes rennen zonder op de objective te spelen.

Daarom speel ik ook altijd met vaste mensen in een squad via teamspeak. Hebben we alsnog die mensen in het team, maar met 4 man in een squad kan je wel het verschil maken in veel games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

secretdk schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:29:
[...]

Ze konden wel de hele taart pakken, dan hadden ze het gewoon meer tijd moeten geven. Half jaartje langer in development en testing en er was niks aan de hand geweest. Maarja deadlines he, console release, CoD release. Moet allemaal rekening mee worden gehouden als je bepaalde deadlines neerzet.
Dat denk ik dus niet.

Ja, een half jaar extra had vast geholpen om minder bugvrij op te leveren en wat te balancen.

Echter, door de vele gamemodes en eindeloze hoeveelheid wapens, gadgets etc weten heel veel spelers volgensmij amper meer wat nu eigenlijk het doel is van de map die ze gejoined hebben / ze zijn aan het farmen om ook maar wapens etc te unlocken.

Men is bezig om ook maar die spullen te hebben die op dat moment " het beste' zijn maar de meesten kunnen door de overvloed aan keuze hun spullen amper 'masteren'. Veel spelers lopen als kip zonder kop rond. Er is veel te weinig focus door de enorme diversiteit.

Dat leidt allemaal af van goede leuke gameplay.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
Help!!!! schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:57:
[...]

Dat denk ik dus niet.

Ja, een half jaar extra had vast geholpen om minder bugvrij op te leveren en wat te balancen.

Echter, door de vele gamemodes en eindeloze hoeveelheid wapens, gadgets etc weten heel veel spelers volgensmij amper meer wat nu eigenlijk het doel is van de map die ze gejoined hebben / ze zijn aan het farmen om ook maar wapens etc te unlocken.

Men is bezig om ook maar die spullen te hebben die op dat moment " het beste' zijn maar de meesten kunnen door de overvloed aan keuze hun spullen amper 'masteren'. Veel spelers lopen als kip zonder kop rond. Er is veel te weinig focus door de enorme diversiteit.

Dat leidt allemaal af van goede leuke gameplay.
De vele gamemodes vind ik wel een leuke variatie geven aan het spel. Die miljoenen wapens, opties en gadgets mogen van mij ook verdwijnen. Ik gebruik zelf bij elke kit gewoon een standaard wapen, verder pas ik die zooi nooit aan. Veel te veel rommel.

Alleen denk ik dat die dingetjes nou niet echt veel invloed hebben gehad op de netcode en de bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Hmm, ik legde een teammate uit dat ik geen attack helicopter kan besturen 'I can't fly a attack, they suck imo so you can fly'. Gelijk temp gebanned for language :9~

Ging ik eindelijk een potje obliteration winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Help!!!! schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:18:
[...]

Laten we het hopen.

Wat mij betreft gaan ze helemaal terug naar de basis:
  • maximaal 2 gamemodes, Conquest en vooruit laten we zeggen Rush.
  • mappen heel goed afgestemd en ontworpen op het aantal players (16,32,64), voertuigen en gamemode
  • Goede IQ maar niet ten koste van 'netcode'
  • Op PC geen onzinnige console related up/down stream beperkingen met invloed op netcode. Hoge eisen aan servers.
  • Uitgebalanceerde classes en wapens
  • Goede squading, , commorose, waylines
  • Commander mode herontwerpen. (Ik vind dat het wel wat toevoegd maar niet op deze manier)
  • Beperking eindeloze hoeveelheid wapens, customization met scopes,grips etc.
  • Geen battlepacks.
  • Geen DLC spam. Eerste DLC bijv. pas na een half jaar ofzo. Of wellicht elke einde vd maand een nieuwe map uitbrengen. :*)
Vooral focussen op: mapdesign, balance, goede netcode en weinig bugs. Vooral geen bugs die er al in de vorige edities inzaten. :P
De ideale Battlefield voor iedereen kunnen ze nooit maken.

Ik zou namelijk het volgende willen:

• Goede netcode, hitreg etc. (What you see is what u get/hit)
• Beperkte aantal unlocks (zoals in Battlefield 3)
• Geen mainguns aan kunnen passen op voertuigen
• Geen commandermode die kills kan maken.
• Betere Squad wayponts (sneltoets om een verlichte lijn te tonen, zoals in killzone Mercanary (VITA))
• Meer voetsoldaten dan aanvalvoertuigen zoals MBT,scout heli, attack heli,IFV,jets
• 4 game modes (Conquest(large) , Rush, TDM, Domination)
• Meer urban maps
• Maps die infantry focused zijn en voertuigen niet meer dan een ondersteuning zijn van het team (BF3)
• Geen fieldupgrades (Hetzelfde als BF3, maar waarschuwen bij dubbele perks)
• Geen XP boosters (dubbel XP weekend mag wel)
• Customizable camo's (zelf de kleur in kunnen stellen voor je uitrusting)
• Battlelog van Battlefield 3 (de nieuwste is niet overzichtelijk)
• Geen secondscreen mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
Pykow schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:15:
Denk dat er heel veel mensen zijn die de andere gamemodes ook geweldig vinden waaronder ikzelf.
• Meer urban maps
• Maps die infantry focused zijn en voertuigen niet meer dan een ondersteuning zijn van het team (BF3)
Komen deze 2 punten niet op hetzelfde neer?
vind eerlijk gezegd deze battlelog veel beter dan de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

secretdk schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:24:
[...]

Denk dat er heel veel mensen zijn die de andere gamemodes ook geweldig vinden waaronder ikzelf.

[...]

Komen deze 2 punten niet op hetzelfde neer?

[...]

Daarom geef ik al aan dat ze nooit de beste Battlefield voor iedereen kunnen maken ;)

Urban is vooral city maps en je hebt ook maps in een jungle die je infantry focused kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
[...]

hehe, ik ook. Ik ben op dit moment eigenlijk wel tevreden met BF4. Kan wel nog flink verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

[...]

De ideale Battlefield voor iedereen kunnen ze nooit maken.

Ik zou namelijk het volgende willen:

• Goede netcode, hitreg etc. (What you see is what u get/hit)
Helemaal mee eens
• Beperkte aantal unlocks (zoals in Battlefield 3)
Helemaal mee eens
• Geen mainguns aan kunnen passen op voertuigen
Mag van mij wel, maar niet in zo'n uitgebreide vorm als in 4, in 3 vond ik het prima
• Geen commandermode die kills kan maken.
Half mee eens. De arty kills van de commander in BF2 vond ik ook niet heel storend. Was volgens mij ook te horen of hij bij jou kwam oid (vage herinneringen haha). Volle punten kreeg je er ook niet voor meen ik en de respawn tijd was ook redelijk in orde)
• Betere Squad wayponts (sneltoets om een verlichte lijn te tonen, zoals in killzone Mercanary (VITA))
Klinkt idd goed. Misschien niet een lijn maar zo'n hoge lichtbeam kan ook
• Meer voetsoldaten dan aanvalvoertuigen zoals MBT,scout heli, attack heli,IFV,jets
Dit moet aan te passen zijn aan hoeveelheid spelers. Zeg 48 man: 1 tank, 1 LAV, 1 Attack Heli, Transport/scout, 3 jeeps/quads en 1 jet en 1 AA. 64 man: 2 tanks, 1 LAV, 1 Attack Heli, 1 transport en eventueel 1 scout, 4/5 jeeps/quads en 2 jets en 1 AA.
Helemaal mee eens
• Meer urban maps
Vind de balance in BF4 kwa maps wel redelijk. Inf + vehicles. Gulf of Oman of Firestorm zijn favo type maps bij mij.
Oneens, zie bovenstaand
• Geen fieldupgrades (Hetzelfde als BF3, maar waarschuwen bij dubbele perks)
Helemaal mee eens, erger me soms kapot
• Geen XP boosters (dubbel XP weekend mag wel)
Helemaal mee eens
• Customizable camo's (zelf de kleur in kunnen stellen voor je uitrusting)
Helemaal mee eens
Ik mot geen Battlelog niet, gewoon lekker een ingame browser en stats.
• Geen secondscreen mogelijkheid
Dat maakt mij niet zoveel uit, minimap heb ik persoonlijk genoeg aan en zie weinig voordeel aan extra scherm.

Mijn mening, maar vind het interessant, meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk de netcode/hitreg moet ten alle tijden goed goed zijn maar de dingen die voor mij belangrijk zijn :

• Field upgrades van Squad naar team points dus ook revives tellen bijv. mee
• Field upgrades zelf samenstellen maar wel gebalanceerd met bijv. 2 class + 2 normaal
• Battlelog vind ik 100x beter dan een in-game browser
• Niet meer spelers dan waar op gebalanceerd is per game mode
• Maximaal 2 á 3 Gamemodus per map om de kwaliteit per game mode te verhogen
• Geen Commander incl. Gadgets meer
• Standaard een 80+ ping kick
• Geen Auto lock wapens zoals de MBT law en Active radar
• Geen lock-on wapens meer behalve tegen air
• Maximaal 12x zoom voor de sniper class
• Allerlei soorten maps van grote ''battlefield'' maps tot kleine Close Quarters maps
• Thema DLC zoals in BF3 en BF4
• Nog betere balans
• Factie specifieke unlocks voor wapens
• Nog meer customization opties mits goed gebalanceerd
• Betere samenwerking (je kan een nog betere commonrose/waypoints hebben maar het gaat er om of het wel/niet gebruikt word)

Kijk dingen als CAMO's Knife's,XP boosts,Battlepacks,DLC's,Battlelog of 2nd sceen's maken mij geen moer uit omdat het geen sinds van invloed is op de gameplay.

[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 14-05-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:30

fynrd1

Fooled by Randomness

Nooit verwacht dat deze dag zou komen, maar ik ben het gewoon met pykow en beuker eens.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fynrd1 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:16:
Nooit verwacht dat deze dag zou komen, maar ik ben het gewoon met pykow en beuker eens.
Meer nooit verwacht dat deze dag zou komen, maar Beuker en Pykow lijken het eens met elkaar te zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
CTE patch van 3.09GB :9

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
Yup!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e3ZUy6A.png

Ik vind dat ze goed bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
Helaas geen tijd om te testen vandaag :'(

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Dat ze de screenshake aanpakken is ook erg fijn, word je soms gek van.
Het leek er wel eens op dat bij jezelf de camera alle kanten op ging maar bij de tegenstander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

secretdk schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:02:
[...]

De vele gamemodes vind ik wel een leuke variatie geven aan het spel.
Dat kan. Maar mijn punt blijft dat er blijkbaar geen tijd/geld is om alle modes goed uit te werken. Daarnaast leidt het tot een spel waar veel mensen niet meer lijken te weten wat ze aan het doen zijn, wat het doel is vd map/mode die ze spelen.

Er moeten dus keuzes gemaakt worden.
Die miljoenen wapens, opties en gadgets mogen van mij ook verdwijnen. Ik gebruik zelf bij elke kit gewoon een standaard wapen, verder pas ik die zooi nooit aan. Veel te veel rommel.
Uiteraard eens. Veel te ver doorgeschoten.
Alleen denk ik dat die dingetjes nou niet echt veel invloed hebben gehad op de netcode en de bugs.
Ik denk het wel.

Het feit is dat het spel bij launch grotendeels letterlijk onspeelbaar was en nu nog steeds lijdt onder een enorme hoeveelheid bugs en netcode issues.
Ik ben geen programmeur maar dat oplossen benodigd tijd, geld en kennis. Het implementeren van allerlei, modes en pokemon shizzle kost ook tijd en geld.
Blijkbaar is/was er dus niet genoeg tijd en geld. En de bestede tijd aan die shizzle had ook in de core gestoken kunnen worden.

In mijn lijst heb ik bewust niet te ver ingezoomd op details omdat dat m.i. onder balance valt.

Er is niet genoeg tijd en geld om de hele taart te doen. En al zou dat er wel zijn, dan nog denk ik dat dit ertoe leidt dat er ontzettend veel ongefocuste spelers rondlopen waardoor het spel minder leuk is dan het zou kunnen zijn.

Daarom blijf ik van mening dat Dice/EA harde keuzes moeten maken en mijn oplossing zou zijn: terug naar de basis.

Wat is dan de basis. Voor mij is dat qua gamemodes m.n. conquest. Dit is de gamemode vd oorspronkelijke battlefield serie. Rush kan daar eventueel bij omdat het ook erg populair en duidelijk is.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Ik ben het nog het meeste met beuker eens qua hoe een perfecte BF eruit zou zien denk ik maar als ik sommige andere bijdragen zo eens lees vraag ik me af, ben ik de enige die zich niet stoort aan de oceaan van unlockables in BF4?

Ik vind het wel best zo: als ik geen zin heb om al te fanatiek te gaan zitten teamplayen ga ik een paar rondjes wapenopzetjes unlocken. Aangezien je dat doet met kills zijn dat vaak de rondjes waar ik me in de buurt van een objective of vlag ingraaf en een KDR van ruim boven de 2 haal, of boven de 5. Beetje smoken, beetje IR scopeje erop, en beetje squads maaien. Bombspot verdedigd, ik een berg kills, team blij.
Wat je nodig hebt om lekker te kunnen spelen aan wapens is allemaal in no time vrijgespeeld (vaak wapens die je al vroeg vrijspeelt) en 500 kills voor alle battlepacks voor je favoriete wapen is een sinecure natuurlijk. Dat heb je in 20 rondjes voor elkaar en dan doe je niets bijzonders. Alle andere wapens zijn speelgoed voor de variatie, niet voor de noodzaak.

De grote hoeveelheid gamemodi vind ik ook juist fijn. Onze server draait als hij bijna leeg is TDM, DOM, CTF en CQ small, en naarmate hij voller wordt schaalt de maplist op naar CQL, Rush, CA en OBL. Van die modi vind ik alleen TDM volkomen kut en CA niet bijzonder leuk. OBL, CTF, Rush, Conquest geschaald naar het aantal spelers (en DOM als CQ voor heel weinig spelers) vind ik allemaal leuk. Weliswaar is niet elke map even geschikt voor elke mode, maar er zijn maar weinig maps waarop een mode écht niet werkt. En die paar map/mode combis halen we uit de mapcycle.

Lock-on wapens zijn wellicht noob crutches maar het feit dat ze nauwelijk effectief gebruikt worden (vooral door gebrek aan laserpainters lijkt me) maakt dat ze op het moment absoluut niet irritant zijn. MBT Law, Staff shell en active radar raketten is een ander verhaal, maar de Javelins van deze wereld? Boeieh. Nooit last van. Dus laat die noobs er lekker mee spelen, en die één keer in de week dat je een serieuze werkende squad tegen je hebt, die een SOFLAM op je voertuig spawn richt en een PLD gebruikt om ontsnappende helis te painten waarna het ineens javelins en SRAWs gaat regenen, die nemen we voor lief. Bovendien snipe ik die hufters dan gewoon uit hun camphoekje, of er wordt wat met UCAV of mortars gedaan, maar die gasten krijg je wel weg.

De andere load-out voor de main gun op voertuigen vind ik, mits goed gebalanceerd, juist een pré. Je kunt je voertuig zó inrichten dat je je focust op infantry, of voertuigen, of een mix van beide, en navenant duels met andere voertuigen aangaan of juist ontwijken. Dat voegt variatie toe en dát houdt het interressant.

Commander mode voegt weinig toe in deze vorm, maar zou zonder de mogelijkheid kills te maken, met correcte respawn timers op de gevaarlijke toys en met de mogelijkheid midden in een potje van speler naar commander te wisselen, en vice versa, wel degelijk leuk kunnen zijn.

Battlelog werkt in zijn huidige staat, afgezien van de browser crashes in FFox, best redelijk, dus daar heb ik ook weinig over te mutsen. Vooral de kaart vind ik fijn - altijd overzicht, zonder je scherm te vullen met onzin.

Waar ik me evengoed al niet aan kan ergeren is dat tweede scherm. Dat zou een oneerlijk voordeel moeten zijn, maar ik denk dan, als je zo'n armoedzaaier bent dat je geen tweede scherm kunt betalen ga je maar werken in plaats van gamen.

Al met al, als ze de crashes eruit helpen, de bugs en glitches wegwerken en die netcode verbeteren, zou BF4 al vrij dicht bij optimaal zitten wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
Help!!!! schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:24:
[...]

Dat kan. Maar mijn punt blijft dat er blijkbaar geen tijd/geld is om alle modes goed uit te werken. Daarnaast leidt het tot een spel waar veel mensen niet meer lijken te weten wat ze aan het doen zijn, wat het doel is vd map/mode die ze spelen.

Er moeten dus keuzes gemaakt worden.

Er is niet genoeg tijd en geld om de hele taart te doen. En al zou dat er wel zijn, dan nog denk ik dat dit ertoe leidt dat er ontzettend veel ongefocuste spelers rondlopen waardoor het spel minder leuk is dan het zou kunnen zijn.

Daarom blijf ik van mening dat Dice/EA harde keuzes moeten maken en mijn oplossing zou zijn: terug naar de basis.

Wat is dan de basis. Voor mij is dat qua gamemodes m.n. conquest. Dit is de gamemode vd oorspronkelijke battlefield serie. Rush kan daar eventueel bij omdat het ook erg populair en duidelijk is.
Dat mensen niet weten wat ze aan het doen zijn heeft niks te maken met die extra gamemodes. Er is geen 1 gamemode waar mensen op de objective spelen. Het grootste gedeelte rent rond en doet waar hij zin in heeft. Dat is gewoon de mentaliteit van de gemiddelde FPS speler. Die denkt dat alles draait om de kill/death ratio.

Of ze de game beter hadden kunnen maken door bepaalde extra's weg te laten weet ik niet. Ik denk namelijk niet dat de mensen die aan de basis en de structuur hebben gewerkt ook verantwoordelijk zijn voor de extra zooi.
Anoniem: 399 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:13:
Ik ben het nog het meeste met beuker eens qua hoe een perfecte BF eruit zou zien denk ik maar als ik sommige andere bijdragen zo eens lees vraag ik me af, ben ik de enige die zich niet stoort aan de oceaan van unlockables in BF4?

............
.............
.............

Al met al, als ze de crashes eruit helpen, de bugs en glitches wegwerken en die netcode verbeteren, zou BF4 al vrij dicht bij optimaal zitten wat mij betreft.
Amen!

[ Voor 96% gewijzigd door secretdk op 15-05-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik denk dat de teamplay 100% vooruit zou gaan als de variable K/D ratio uit Battlelog gehaald zou worden. Dan zien mensen ook geen nut meer om zich daar puur op te focussen. Dan zouden ze nog hooguit kunnen spelen om het "nummer 1 worden" in elke ronde. Dat zou je kunnen opvangen door objective gameplay veel meer te belonen dan het maken van kills. Dus bv 1 XP voor een kill maar 100XP's voor het cappen of defenden van een flag etc. Tevens maak je het voor hackers / aimbotters minder aantrekkelijk denk ik.

Als ze dat vandaag per direct zouden invoeren, heb je morgen een compleet ander spel / andere gameplay. Aan de andere kant zijn ze dan meer dan de helft van de playerbase kwijt. Maar of dat nou zo erg is...?

[ Voor 5% gewijzigd door l0n3w012ph op 15-05-2014 13:29 ]

Steam || Diablo 3

Pagina: 1 ... 148 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.