tikkietrugjaap schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:30:
Vrienden van me vragen me of ik BF4 wil kopen maar ik twijfel heel erg aangezien ik hier zoveel klachten over de bugs en de netcode lees. Daarbij komt dat ik van een spel kom waar de netcode de voornaamste reden is dat ik dat spel steeds minder speel (lees one shot kill, door voordat je de vijand ziet, etc)
Daarom mijn vraag aan jullie (als deze thread het toelaat): als jullie bij aanschaf hadden geweten wat BF4 jullie nu biedt (tot nu toe heeft geboden), hadden jullie het dan gekocht?
Nee. Zelfs via Mexico bij launch voor iets minder dan 25 euro was al 25 euro te veel. Het ziet er fantastisch uit en klinkt fantastisch en als dat belangrijk voor je is, prima spel.
Als enigszins serieuze shooter liefhebber is BF4 900% pure bagger in de huidige staat. ELKE confrontatie hebben de spelers niet volledig zelf in de hand.
Elke client rendert dezelfde situatie verschillend en de server registreert nog weer wat anders. Er zit minimaal 300 ms delay tussen verschillende clients (ongeacht de pings) wat zorgt voor HOPEN one hit kills, sterker nog, BF4 heeft dat echt naar een hoger niveau getild. Dan hebben we het nog niet eens over de tientallen andere bugs die de core gameplay verzieken waaronder;
-gebug-te first shot deviation (en dan hebben we het niet over een paar graden maar hoeken tot 45 graden),
-tenminste 2 verschillende (gebugde) hitbox systemen (1 voor kogels, 1 voor explosives en waarschijnlijk minimaal nog 1 voor environment interactie/collision dectection).
-Reload gaat vaak genoeg mis (wel animatie, geen kogels)
-levolution is client-sided: jij mag dan wel een heel gebouw/muur/whatever zien, bij iemand anders kan ie kapot zijn en kan jou dus gewoon neerschieten. Zelfde met stof, stormen en noem maar op.
-De richting waar een player op lijkt te kijken is niet persé de richting waar iemand daadwerkelijk kijkt. Jij denkt iemand van achter te kunnen besluipen? Helaas, hij heeft op zijn beeld gewoon de loop vol in jouw snufferd, etc. etc.
Vervolgens is dit spel primair gebouwd met de insteek: iedereen, maar dan ook IEDEREEN, is een winnaar. De hoeveelheid noobcrutches, die zelfs de grootste malloot nog in staat stelt om spelers beter dan zijzelf neer te schieten, is niet te tellen.
Wat pin0 ook zegt: als vehicle speler gaat het nog wel (dat is server side), als je infantry wil spelen absoluut niet. Er zullen ongetwijfeld nog wel fixes komen, maar volledig maken gaan ze niet meer doen, daar geloof ik al lang niet meer in.