GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Heh, nog een reden minder om de slechste launcher te gebruiken
Wat is dan wel de reden dat de server lagged, constant berichten geeft over packetloss en op bepaalde momenten gewoon merkbaar slechtere performance heeft?Stewie! schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:51:
[...]
Ik heb feiten dat dat niet zo is. Maar goed, feiten veranderen die emoties niet![]()
[afbeelding]
(Bron: Game server - BuG Official #1 - Conquest Large)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Een plaatje in een post hoeft ook niet direct de waarheid te zijnJoSchaap schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:34:
Een vermoeden hoeft niet meteen een feit te zijn (thanks Stewie!)
WS zit er dan weer een leak oid in BF4 voor het eerst dat de problemen zo erg zijn dat ze ook op servers met een ping van 8 zichtbaar zijn
maargoed dit is niet het problemen topic
voor degene die t gemist hebben. dit is de meest recente serversided patch geweest:
http://battlelog.battlefi...view/2955064775933042305/
Al denk ik niet dat hier dat het geval is uiteraard. just saying.
ah zo duidelijk.Stewie! schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:31:
[...]
Memory (RAM) te vermenigvuldigen met 10, speler aantal en CPU in procenten.
Dat men de javelin niet goed gebruikt/gebruiken kan, betekent niet dat die slecht is, als er een beetje samengewerkt wordt kan je deze heel goed in zetten, ook tegen vliegend tuig, mits gesoflammed/pld'd.SmokingCrop schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:38:
"Javelin damage has been reduced from 34% to 30%"
Heh, nog een reden minder om de slechste launcher te gebruiken
Dat die samenwerking nauwelijks voorkomt tja, dat is een beetje zijn achilleshiel.
Voordelen zijn, vrijwel instant lockon, sneller dan sraw, laserguided doet extra damage, ook te gebruiken vs vaar- en vliegtuigen en gadgets. Nadat laserguided rocket is afgevuurd op painted target zal die altijd hitten tenzij ir smoke wordt gebruikt, bij een on onderbroken laser paint. Dus je raakt ook als je niet meer door de lockon screen kijkt als je de raket afgevuurd hebt op een painted target, mits die niet countermeasures gebruikt.
Deze kan, geloof ik, niet geblocked worden door flares, wel door icm omdat die ook de laser paint verbreekt.
Nadeel is dat je lockon moet houden, lockon geeft ook een warning af, laserguided nodig is voor air vehicles en lockon kan verbroken worden door ir smoke en verbreken van line of sight.
[ Voor 20% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-03-2014 12:49 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
ik vind hem gewoon slecht omdat je het kan blocken met smoke & active protection + inderdaad nog eens het feit dat er eigenlijk niemand pld'd of soflam'd + hij is de damage niet waard om te gebruiken in vergelijking met de andereSouLLeSSportal schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:42:
Dat men de javelin niet goed gebruikt/gebruiken kan, betekent niet dat die slecht is, als er een beetje samengewerkt wordt kan je deze heel goed in zetten, ook tegen vliegend tuig, mits gesoflammed/pld'd.
Dat die samenwerking nauwelijks voorkomt tja, dat is een beetje zijn achilleshiel.
[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 19-03-2014 12:44 ]
heb mijn post even wat uitgebreid, ik snap je punten zeker, het is een bewerkelijk wapen maar mits goed ingezet werkt die echt heel goed. Met mijn clanmatties doe ik vaak de laserpainting en hun rondhuppelen met de jav of sraw als ze dat liever willen. Altijd leuk zo'n volle scout in 1 schot uit de lucht plukken.SmokingCrop schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:44:
[...]
ik vind hem gewoon slecht omdat je het kan blocken met smoke & active protection + inderdaad nog eens het feit dat er eigenlijk niemand pld'd of soflam'd + hij is de damage niet waard om te gebruiken in vergelijking met de andere
Verwijderd
Speelt Stewie uberhaupt wel BF?Tsurany schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:42:
[...]
Wat is dan wel de reden dat de server lagged, constant berichten geeft over packetloss en op bepaalde momenten gewoon merkbaar slechtere performance heeft?
Beschrijft dit plaatje de belasting van één fysieke server of één virtuele? Er kunnen al snel enkele tientallen virtual servers draaien op een enkele machine, als die met elkaar concurreren voor CPU power als ze zwaarder worden belast dan gemiddeld ingeschat, ook al zegt het grafiekje met de (gemiddeld) gealloceerde CPU en RAM van niet. Het lijkt me heel sterk als 1 BF4 server op 1 machine draait, ik ben wel benieuwd hoeveel er werkelijk draaien per machine en wat voor hardware dat is.Stewie! schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:51:
[...]
Ik heb feiten dat dat niet zo is. Maar goed, feiten veranderen die emoties niet![]()
[afbeelding]
(Bron: Game server - BuG Official #1 - Conquest Large)
Overigens ga ik er vanuit dat (over)belasting van BF servers zeker meespeelt in de gamebeleving, maar dat de kernproblemen in de BF server en client software te vinden zijn.
Ik heb hier sinds ongeveer een week ook heel veel last van. Kan het iets met UPC zijn? Mijn ping is hoger van 11 naar 22 en ik heb constant packetloss. Zie spelers ook warpen over de map. Andere games zoals Arma III gaan prima.Tsurany schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:42:
[...]
Wat is dan wel de reden dat de server lagged, constant berichten geeft over packetloss en op bepaalde momenten gewoon merkbaar slechtere performance heeft?
Ik heb glasvezel en een ping van onder de 10. Mijn verbinding zou perfect moeten zijn. Niks geeft issues behalve BF4.Konjo schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:37:
[...]
Ik heb hier sinds ongeveer een week ook heel veel last van. Kan het iets met UPC zijn? Mijn ping is hoger van 11 naar 22 en ik heb constant packetloss. Zie spelers ook warpen over de map. Andere games zoals Arma III gaan prima.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hij ervaart misschien wel lag maar of hij het ook merkt is een tweedeVerwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:45:
[...]
Jij merkt zeker weinig van lag etc op i3d servers?
wel even gaan oefenen denk ik
Wat betreft Stewie, iedereen weet dat je hem niet serieus moet nemen!
En nu weer over BF4, ha ha!
Verwijderd
Dat antwoord had ik inderdaad al klaar staan.Tsurany schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:14:
[...]
Hij ervaart misschien wel lag maar of hij het ook merkt is een tweede
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Is typisch voor sommige tweakers: dan wordt er inhoudelijk antwoord gegeven op een vraag en dan kunnen ze het toch niet laten om zich even te laten gaan.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:22:
[...]
Dat antwoord had ik inderdaad al klaar staan.
[ Voor 56% gewijzigd door Stewie! op 19-03-2014 16:03 ]
Verwijderd
Verberg je vooral onder termen als "trollen". En inderdaad, de meeste mensen spelen BF4 gewoon zonder klagen. Dat zijn dan wel de mensen die simpelweg niet door hebben dat het spel of de servers niet goed werken. En dat is tevens het volk dat BF5 ook gewoon weer gaat komen.Stewie! schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:00:
[...]
Achja, gelukkig weet iedereen waar de opmerkingen vandaan komen en het is jammer dat de laatste tientallen pagina's van het topic er al mee verziekt zijn. Gelukkig denkt de community er anders over en kiest de meerderheid van de spelers ervoor om op onze BF4 Ranked servers te spelenWe hebben 24x7 meer spelers dan welke andere RSP ook.
Het is een terugkerende discussie die niet te winnen valt. De een heeft een goede ervaring, de andere niet, weer een ander vind het leuk om te trollen. Constructief is het niet te noemen en legitieme "lag" ervaringen worden door de hoeveelheid onzin buitenspel gezet.
Neemt niet weg dat BF4 steeds minder spelers heeft. Dat zou wel anders zijn als alle servers soepel zouden lopen en BF4 in het algemeen een goed spel zou zijn.
Maar goed fijn dat je servers zo bezet zijn. Ik zal binnenkort er ook weer eens met een elastiekje aan gaan spelen.
Beantwoord jij dan eens de vraag waarom de servers dan alsnog laggy aanvoelen (met flinke uitschieters) en we alsnog veel packetloss warnings ervaren. Want jij negeert deze vragen gewoon compleet, daar ben jij erg goed in.Stewie! schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:00:
[...]
Is typisch voor sommige tweakers: dan wordt er inhoudelijk antwoord gegeven op een vraag en dan kunnen ze het toch niet laten om zich even te laten gaan.
Waar je trouwens ook goed bent is altijd verschijnen als je i3D in een mooi daglicht kan zetten om te vluchten als de negatieve berichten komen. Vervolgens de rest even beledigen en net doen alsof de kritiek allemaal volslagen onterecht is ook al is het veelal gebaseerd op praktijkervaringen.
[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 19-03-2014 16:09 ]
Daarna op andere server 'Area51 (CIA)' en alles leek weer ok, 'it's magic'
En trouwens klopt het dat M2Slams en M15at mines blijven liggen en dat Claymores verdwijnen in BF4? In BF3 verdwenen gelijk je claymores als je dood ging (Wat overigens bullshit is).
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Dus de meerderheid heeft veel spelplezier, maar die "hebben het gewoon niet door"? Vind je dat niet erg hooghartig om deze spelers zó weg te zetten?Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:06:
[...]
En inderdaad, de meeste mensen spelen BF4 gewoon zonder klagen. Dat zijn dan wel de mensen die simpelweg niet door hebben dat het spel of de servers niet goed werken. En dat is tevens het volk dat BF5 ook gewoon weer gaat komen.
Elke game heeft een piek op release en daarna valt het rustig terug. Dat hoort gewoon bij de life cycle van een game. Titanfall kwam vorige week uit en die zal ook over enkele maanden minder spelers hebben. Call of Duty idem. Elke grote titel volgt hetzelfde patroon.Neemt niet weg dat BF4 steeds minder spelers heeft. Dat zou wel anders zijn als alle servers soepel zouden lopen en BF4 in het algemeen een goed spel zou zijn.
Dan kan je weer praten over feiten: vergelijk de grafiek van speleraantallen met het patroon van vergelijkbare releases: BF3, Call of Duty.
Dan zie je hetzelfde patroon, op elk platform, console en PC.
Jij doet dat op basis van jouw ervaring en jouw gevoel: maar omdat in dit topic een paar actieve tweakers constant zeuren en klagen betekend het niet dat de hele community minder speelt.
[ Voor 17% gewijzigd door Stewie! op 19-03-2014 16:17 ]
Verwijderd
Voor mijn gevoel werken alle anti tank of air rocket's alleen goed als er meerdere mensen met die dingen op een tank of heli schieten. En als je toevallig alleen met rocket's er op schiet heb je er aan 3 hits amper schade aan gericht te wel ik toch echt op de zijkant of achterkant schiet.SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:51:
[...]
heb mijn post even wat uitgebreid, ik snap je punten zeker, het is een bewerkelijk wapen maar mits goed ingezet werkt die echt heel goed. Met mijn clanmatties doe ik vaak de laserpainting en hun rondhuppelen met de jav of sraw als ze dat liever willen. Altijd leuk zo'n volle scout in 1 schot uit de lucht plukken.
If zal ik het helemaal fout doen op de manier van spelen als je alleen bent tegen tanks of een heli?
Hier onder.
Wat betreft 'niet weten precies waar je mee bezig bent en wat je precies moet doen' dat herken ik ook wel in me zelf.als ik alleen speel en minder met mijn eigen team bezig ben.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 16:25 ]
Verwijderd
Absoluut niet hooghartig, het grootste deel van de BF spelers heeft gewoon totaal geen idee waar ze mee bezig zijn. Dat is prima, maar jammer voor de mensen die wel serieus willen spelen. Wil je echt het tegendeel gaan beweren en zeggen dat de meeste BF spelers goed zijn?Stewie! schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:15:
[...]
Dus de meerderheid heeft veel spelplezier, maar die "hebben het gewoon niet door"? Vind je dat niet erg hooghartig om deze spelers zó weg te zetten?
[...]
Elke game heeft een piek op release en daarna valt het rustig terug. Dat hoort gewoon bij de life cycle van een game. Titanfall kwam vorige week uit en die zal ook over enkele maanden minder spelers hebben. Call of Duty idem. Elke grote titel volgt hetzelfde patroon.
Ja ja, elk spel heeft zo zijn pieken. Maar het handjevol spelers dat nu nog BF speelt is echt heel weinig. Vooral omdat er nog meerdere DLC packs staan gepland. Als ik dat met 1942 vergelijk is dat toch wel anders geweest.
Zelfs in dit topic zijn al meerdere malen spelersaantallen gepost. Als je dat zou nagaan zou je wel zien dat BF4 snel in populariteit is gezakt tov bijv. BF2.
BF4 vind ik ook geen grote titel trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 16:23 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Verwijderd
Ach tja als je zo wat het alleen recht heb op de server files, is het niet moeilijk...Stewie! schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:00:
[...]
Achja, gelukkig weet iedereen waar de opmerkingen vandaan komen en het is jammer dat de laatste tientallen pagina's van het topic er al mee verziekt zijn. Gelukkig denkt de community er anders over en kiest de meerderheid van de spelers ervoor om op onze BF4 Ranked servers te spelenWe hebben 24x7meer spelers dan welke andere RSP ook.
Het is een terugkerende discussie die niet te winnen valt. De een heeft een goede ervaring, de andere niet, weer een ander vind het leuk om te trollen. Constructief is het niet te noemen en legitieme "lag" ervaringen worden door de hoeveelheid onzin buitenspel gezet.
Natuurlijk heb je de hype spelers die de game even spelen en snel verveeld raken of het niet leuk genoeg vinden. Dat soort verval zie je altijd. Wat er aangegeven is is dat het aantal spelers voor bf4 veel harder achteruit gegaan is dan bij bf3, juist door die problemen die onontkenbaar aanwezig zijn ongeacht elk plaatje of statistiek die van server side hier worden geplaatst.Stewie! schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:15:
[...]
Dus de meerderheid heeft veel spelplezier, maar die "hebben het gewoon niet door"? Vind je dat niet erg hooghartig om deze spelers zó weg te zetten?
[...]
Elke game heeft een piek op release en daarna valt het rustig terug. Dat hoort gewoon bij de life cycle van een game. Titanfall kwam vorige week uit en die zal ook over enkele maanden minder spelers hebben. Call of Duty idem. Elke grote titel volgt hetzelfde patroon.
Dan kan je weer praten over feiten: vergelijk de grafiek van speleraantallen met het patroon van vergelijkbare releases: BF3, Call of Duty.
Dan zie je hetzelfde patroon, op elk platform, console en PC.
Jij doet dat op basis van jouw ervaring en jouw gevoel: maar omdat in dit topic een paar actieve tweakers constant zeuren en klagen betekend het niet dat de hele community minder speelt.
Als ik met elk ander spel geen lag verneem in een spel en wel bij bf4, lijkt mij het vrij duidelijk dat dit niet aan mijn pc kan liggen of als anderen het niet merken het er dus niet is.
Het IS ER GEWOON, er zijn insta kills, er zijn niet geregistreerde hitmarkers, de hitbox blijft achter de speler aanhobbelen, je wordt achter muren en hoeken heen alsnog gekilled.
Dat dit de servers zijn of inherent aan de game zelf, dat kan ik niet oordelen, maar het is gewoon zo dat dit spel niet goed draait, dat de playerbase hard achteruit gaan qua actieve spelers.
Dat ziet er toch wel nice uit. Lijkt erop dat er meer plekken zijn voor geconcentreerde gevechten, naast de open ruimtes?beuker19 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:08:
Om het even over een andere boeg te gooien een preview van de Naval Strike maps
[video]
[video]
[video]
[video]
“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”
En dit lijkt nog steeds erger te worden naarmate de server langer draait óf jij langer op dezelfde server speelt.SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:48:
de hitbox blijft achter de speler aanhobbelen
Ik draaide gisteren in de ~ 4e of 5e ronde op de BuG-server mijn tank een stukje bij om zo de aanstormende RPG te ontwijken. Hoewel ik ruim op tijd begon met mijn manoeuvre, vloog de raket vol in een hitbox die zo groot was als mijn tank... en die volledig naast mijn tank stond. Hij schoot dus ruim twee meter naast, maar alsnog raak.

Hetzelfde merk ik nog steeds met de Active Protection en TV missiles. De timing van AP, zeker de eerste keer in een voertuig op een map, is verschrikkelijk. Doe je het te vroeg, dan activeert 'ie plotsklaps direct (en is dus weer gedeactiveerd vlak voordat de raket inslaat...), terwijl als je het te laat doet (<1 sec to impact), het activeren ineens twee seconden lagt.

Dit is het vervelendst bij de attack boat, omdat je daarmee binnen de recharge-tijd van de AP al een tegenstander kunt tegenkomen, waardoor het direct activeren bij het spawnen je behoorlijk in de problemen kan brengen. Bij tanks en andere tragere voertuigen is X wel de eerste knop die ik inram na het instappen.
Naval Strike ziet er ook wel leuk uit. Da's naast Second Assault toch echt de tweede DLC die ik moet hebben. Ik ga steeds meer neigen richting Premium... maar heb er nog geen haast mee. Eens aankijken wat er nog af kan.whitey-d schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:58:
[...]
Dat ziet er toch wel nice uit. Lijkt erop dat er meer plekken zijn voor geconcentreerde gevechten, naast de open ruimtes?
[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 19-03-2014 18:58 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

@ codecaster, dat heb ik ook, zei ik gister in de laatste map voor ik stopte ook nog. Hitreg ging naar zijn grootje, ik werd links en rechts ge oneshot, om hoeken heen alsnog afgeschoten, etc etc. Af en toe opnieuw opstarten van bf4 lijkt het enigszins te verhelpen.
[ Voor 25% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-03-2014 19:32 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Welke relevante vragen dan? Op de vraag of de servers overselled zijn reageert hij met een grafiek wat aangeeft dat dit niet zo is, de server zit nergens aan de max. Alhoewel de CPU op sommige momenten een piek van 90% heeft...Help!!!! schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:44:
Het heeft geen zin om op Stewie! te reageren. De relevante vragen laat hij altijd links liggen of hij geeft een kwart antwoord dat de crux ontwijkt.
Misschien zijn dat de momenten waarop het even wat minder gaat? En hebben andere servers dit ook niet?
Maar als jullie problemen ervaren met de BuG servers, laat het daar dan a.u.b. weten via een ticket of het forum. Dan kunnen we het hier weer over het spel hebben
Mijn vraag.. zou je die raketten kunnen blokken door er bijvoorbeeld met je heli voor te vliegen, of de raketten uit de lucht schieten als je op tijd bent. lijkt me interessant
De vraag waar Stewie niet op wilt lijken te reageren is die van Tsurany over dat er met regelmaat packet loss gemerkt wordt op de BuG server.bvk schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:02:
[...]
Welke relevante vragen dan? Op de vraag of de servers overselled zijn reageert hij met een grafiek wat aangeeft dat dit niet zo is, de server zit nergens aan de max. Alhoewel de CPU op sommige momenten een piek van 90% heeft...
Misschien zijn dat de momenten waarop het even wat minder gaat? En hebben andere servers dit ook niet?
Maar als jullie problemen ervaren met de BuG servers, laat het daar dan a.u.b. weten via een ticket of het forum. Dan kunnen we het hier weer over het spel hebben
Hier heb ik ook al eens een ticket over gemeld bij i3d, echter wilden ze toen winmtr resultaten zien.Tsurany schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:07:
[...]
Beantwoord jij dan eens de vraag waarom de servers dan alsnog laggy aanvoelen (met flinke uitschieters) en we alsnog veel packetloss warnings ervaren. Want jij negeert deze vragen gewoon compleet, daar ben jij erg goed in.
Op het BuG forum heb ik toen ook een oproep gedaan aan iedereen dat als zij de packet loss meldingen kregen, winmtr aan te slingeren. Helaas geen resultaten van gezien.
De week / 2 weken na het melden heb ik het zelf ook niet gehad en heb dus zelf ook geen resultaten kunnen bemachtigen, waarna de ticket automatisch gesloten is.
Gisteren had ik echter wel weer heel kort even de symbolen van packet loss in beeld.
Echter weer te kort om winmtr aan te zetten.
Wel heb ik zoals zovelen het probleem gewoon niet consistent te kunnen spelen, het 1e potje gaat perfect, raak ik alles en lijkt er niets mis te zijn. Het potje daarna opeens waardeloze hitreg en wordt ik keihard afgemaakt.
Server side meten we het al, hier ook nog uitgelegd in dit topic drie maanden geleden: Stewie! in "[PC] Battlefield 4 - deel 2"Fonta schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:20:
[...]
De vraag waar Stewie niet op wilt lijken te reageren is die van Tsurany over dat er met regelmaat packet loss gemerkt wordt op de BuG server.
Elke keer als iets nieuws wordt gepost wordt er direct gevraagd naar de bron, elke keer als je inhoudelijk antwoord geeft komt er weer een typische reactie overheen die niets met de inhoud te maken heeft. Dan komen direct de termen als fanboy, leugens, 'altijd lag', commentaar op de gameplay, commentaar op de ontwikkelaar, commentaar op de uitgever, commentaar op de server providers.
Dan leg je uit hoe het technisch werkt, komt er weer iemand melden dat het allemaal niet zo is, want gisteren had hij nog een keer lag gehad, en later die avond iemand anders ook, dus "dat kan geen toeval zijn".
Vertel je over nieuwe technologie zoals Fair Fight, komen er direct post reports en aanvragen tot verwijdering bij de moderators van dit forum.
Zoek je mensen om nieuwe experimentele patches mee te testen, als enige community wereldwijd die direct daar toegang tot heeft, krijg je commentaar dat je blijkbaar voor eigen gewin spamt.
Dan posten we dat toch niet

Het is jammer dat men wel graag klaagt maar dan niet even helpt het probleem op te lossen. Men snapt vaak niet dat dit soort issues al veroorzaakt kunnen worden door kleine routing issues bij een provider. "Maar ik heb 100 mbit glasvezel" is geen garantie op goede kwaliteit. Het dataverkeer over die verbinding gaat ergens het internet op, en hoeveel stations zitten tussen de PC en de server? Het kan overal fout gaan. Bijvoorbeeld UPC routeert soms hele wijken anders / via het buitenland.[...]
Hier heb ik ook al eens een ticket over gemeld bij i3d, echter wilden ze toen winmtr resultaten zien.
Op het BuG forum heb ik toen ook een oproep gedaan aan iedereen dat als zij de packet loss meldingen kregen, winmtr aan te slingeren. Helaas geen resultaten van gezien.
De week / 2 weken na het melden heb ik het zelf ook niet gehad en heb dus zelf ook geen resultaten kunnen bemachtigen, waarna de ticket automatisch gesloten is.
Gisteren had ik echter wel weer heel kort even de symbolen van packet loss in beeld.
Echter weer te kort om winmtr aan te zetten.
Wel heb ik zoals zovelen het probleem gewoon niet consistent te kunnen spelen, het 1e potje gaat perfect, raak ik alles en lijkt er niets mis te zijn. Het potje daarna opeens waardeloze hitreg en wordt ik keihard afgemaakt.
Het aanleveren van data helpt die problemen op te sporen. Is het probleem daar niet, dan kan je het in ieder geval uitsluiten met deze logfiles.
Dat komt een beetje door dit soort berichten van de beste tweaker:Fonta schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:20:
[...]
De vraag waar Stewie niet op wilt lijken te reageren is die van Tsurany
Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:49:
Oftewel een waardeloos systeem wat cheats niet tegen gaat. Kthnxbye.
Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:00:
[...]
Stewie leuk dat je het probeert maar dit is weer typische spam waarbij ze iets proberen wat de community allang zelf heeft opgelost.
Tsurany schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:28:
[...]
Zolang zulke berichten van jou komen vertrouw ik het voor geen meter. Je bent er altijd te vinden om bepaalde zaken te verdedigen en als er grote issues zijn ben je nergens te vinden. Dan vlucht je er als eerste vandoor.
Tsurany schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:57:
[...]
Insgelijks. Jij komt met niet onderbouwde claims, wilt geen bronnen geven en blijft extra vaag. Fair Fight hebben we eerder gezien in BF3, destijds ook onder flinke promotie van i3D. Een dergelijk systeem had ik destijds allang draaien op een paar servers, echt vernieuwend was het niet. Speerpunt was destijds het controleren van stats om daar allerlei conclusies aan te trekken. Ik denk dat goede spelers vaak genoeg slachtoffer zijn geworden van Fair Fight of vergelijkbare systemen en daardoor prima weten dat het niks toe voegt.
[..]
En als jij dan Fair Fight komt promoten vind ik dat extra dubieus. Iedereen hier weet dat jij de grootste server provider bent van vele spelen waar onder BF4. Jij bent er bij gebaat om Fair Fight zo mooi mogelijk in de spotlight te zetten, dat probeerde je destijds bij BF3 ook maar zodra er een inhoudelijke discussie over kwam was je helaas nergens meer te vinden.
Beantwoord bovenstaande jouw vraag Fonta ?Tsurany schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:07:
[...]
Waar je trouwens ook goed bent is altijd verschijnen als je i3D in een mooi daglicht kan zetten om te vluchten als de negatieve berichten komen. Vervolgens de rest even beledigen en net doen alsof de kritiek allemaal volslagen onterecht is ook al is het veelal gebaseerd op praktijkervaringen.
[ Voor 37% gewijzigd door Stewie! op 20-03-2014 00:27 ]
Dan is mijn vraag hierbij inhoudelijk: Hoeveel VPSsen draaien er 1 op fysieke machine en wat zijn daar de specs van. En deze was al eerder gesteld maar geen antwoord op. Dat hij niet alles vol krijgt zegt niet dat er niet allerlei processen staan te wachten op cpu tijd of toegang tot geheugen. 90% load op de cpu is daarbij vrij hoog IMHO. Zeker met de rekenkracht die benodigd moet zijn om alles bij te houden en te versturen. Je houdt bij die uitleg geen rekening met wachttijd van I/O en andere zaken waarbij de ping wel eens waar goed kan zijn maar de werkelijke lantency waardeloos is. En vooral dat laatste gaat het om. Ping zegt vrij weinig tegenwoordig. De verbindingen in Nederland zijn snel en stabiel genoeg om daar niet de oorzaak in te blijven zoeken.Stewie! schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 00:07:
[...]
Server side meten we het al, hier ook nog uitgelegd in dit topic drie maanden geleden: Stewie! in "[PC] Battlefield 4 - deel 2"
En mogen wij niet argwanend zijn als er iemand van i3D hier komt vertellen er is aan de server kant niks mis. Blijft toch een beetje " Wij van WC-EEND". Vind het zelf wel prettig dat er communicatie is vanuit i3D.
1 uur Naval Strike gamefootage
[ Voor 12% gewijzigd door Patje040175 op 20-03-2014 07:24 ]
Goedzo !
Dat piraten kanon is echt een Dice dingetje..hmm we wilden het weghalen maar hebben er een stationary weapon van gemaakt
Hopelijk is er en TDM map op een van die vliegdekschepen. Eindelijk beetje degelijke CQ map dan.
if (!coffee) {
Work = false; }
Maar dan realiseer ik me weer dat het in de praktijk toch nooit zo vet gaat worden. Mede doordat het gros van de spelers op publics het liefst een eigen eilandje opzoekt (genoeg om uit te kiezen dit keer) en lekker 40 min gaat liggen snipen. Even los van het feit dat het ook weer een boel mensen gaat trekken die het spel weer even opstarten en in-game nog te dom zijn om te poepen. Dan komen de Benny Hill-esque taferelen weer in plaats van de Hollywood scenes uit de trailer. Het is bijna false advertisement
Verwijderd
Maar ik zie liever een epic filmpje waarin je op een normale manier een kill kan maken, zonder dat de vijand de kans heeft om jou dood te schieten terwijl je hem op jouw scherm allang dood hebt gemaakt.
Om te beginnen de vraag van AWESOME, wat je zelf ook had kunnen zien als je even teruggelezen had.bvk schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:02:
[...]
Welke relevante vragen dan? Op de vraag of de servers overselled zijn reageert hij met een grafiek wat aangeeft dat dit niet zo is, de server zit nergens aan de max. Alhoewel de CPU op sommige momenten een piek van 90% heeft...
Zou dat ene plaatje dat hij post het hele performance verhaal aan de kant van I3D zelf omvatten
Als je de posthistorie van Stewie nagaat dan ligt het nooit aan I3D alles wordt gespint.
Op zich prima dat ze communiceren, dat waarder ik op zich, echter er wordt veel teveel goed gepraat ook over zijn grote partners EA cs. Het heeft allemaal een veel te hoog wc eend gehalte.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
yinx84 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:16:
Ik vind het er ontzettend vet uit zien in die trailer...
Maar dan realiseer ik me weer dat het in de praktijk toch nooit zo vet gaat worden. Mede doordat het gros van de spelers op publics het liefst een eigen eilandje opzoekt (genoeg om uit te kiezen dit keer) en lekker 40 min gaat liggen snipen. Even los van het feit dat het ook weer een boel mensen gaat trekken die het spel weer even opstarten en in-game nog te dom zijn om te poepen. Dan komen de Benny Hill-esque taferelen weer in plaats van de Hollywood scenes uit de trailer. Het is bijna false advertisement

Het belangrijkste straks is de voertuigen balans en ik hoop ook dat DICE dat goed heeft gedaan.
Ook vind ik het vet dat er ook weer gedeeltes binnen zijn en er dus nog altijd plaats is voor infantery gevechten.
Het schijnt dat die ''piraten map'' primair voor Rush is gemaakt en is Lost Island het minst op voertuigen gericht.
Jammer dat dit maar een klein gedeelte van de lijst isThr!lls schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:04:
Speciaal voor iedereen die zo'n last heeft van de 'Gamebreaking' AA mine bug:
2014-03-18 13:25
R30 Server Update
-Players will no longer be able to pick up deployed AA mines
-Players will no longer be able to equip an AA mine together with rocket launchers
-Fix for an issue where players could have two Javelin projectiles in the air at the same time
Hier de volledige lijst:
R30 Server Update
-Players will no longer be able to equip an AA mine together with rocket launchers
-Fix for an issue where players could have two Javelin projectiles in the air at the same time
-Javelin damage has been reduced from 34% to 30%
-Active Radar cone on the Ground Active Radar Missiles has been reduced from 5 degrees to 2 degrees
-Reduced the resupply time of the Flares from 25 to 20 seconds
-Reduced the resupply time of the ECM from 30 to 25 seconds
-Increased the resupply time of Active Protection from 30 to 35 seconds
-Bullpup weapons with 1x sights should now all properly benefit from increased movement speed while aiming down the sight
-Increased the damage of the CBJ-MS all ranges to better balance its low rate of fire
-Reduced the direct damage of the Attack Helicopter Zuni rockets as they were slightly too powerful after the last adjustment - as a result that last increase has been toned down to 50%
-Increased the side to side recoil of the AWS to balance it with other 800 RPM LMGs and keep its unique firing behavior
-Reduced the damage of the FIM-92 Stinger and SA-18 IGLA to 35% from 45% against Scout, Attack Helicopters and jets
-Toned down the helicopter flip caused by FIM-92 Stinger, SA-18 IGLA and Starstreak HVM-2 impacts
Hoe dan ook nog steeds een erg prettige LMG. Het zal wel een schok worden als ik weer eens iets met de PKP zou gaan doen hehe.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ze hebben de Ninja patches pas later bij de patch notes gedaan. In de tussentijd geen mogelijkheid tot Tweakers gehad dus ging er vanuit dat iemand anders wel de honneurs waar zou nemenbeuker19 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:28:
[...]
Jammer dat dit maar een klein gedeelte van de lijst is![]()
Hier de volledige lijst:
R30 Server Update
-Javelin damage has been reduced from 34% to 30%
-Active Radar cone on the Ground Active Radar Missiles has been reduced from 5 degrees to 2 degrees
-Reduced the resupply time of the Flares from 25 to 20 seconds
-Reduced the resupply time of the ECM from 30 to 25 seconds
-Increased the resupply time of Active Protection from 30 to 35 seconds
-Bullpup weapons with 1x sights should now all properly benefit from increased movement speed while aiming down the sight
-Increased the damage of the CBJ-MS all ranges to better balance its low rate of fire
-Reduced the direct damage of the Attack Helicopter Zuni rockets as they were slightly too powerful after the last adjustment - as a result that last increase has been toned down to 50%
-Increased the side to side recoil of the AWS to balance it with other 800 RPM LMGs and keep its unique firing behavior
-Reduced the damage of the FIM-92 Stinger and SA-18 IGLA to 35% from 45% against Scout, Attack Helicopters and jets
-Toned down the helicopter flip caused by FIM-92 Stinger, SA-18 IGLA and Starstreak HVM-2 impacts
Verwijderd
Even iets anders... Houd iemand de ontwikkeling van de passcode voor Phantom Trainee in de gaten?
Er zou een tekst op de muur gestaan hebben bij een van de video van Jackfrags?
Vorige wachtwoord was 'bumpinthenight' maar nu hebben we weer een nieuwe passcode nodig.
Rockets i.c.m. met AA mines is jammer, maar wel logisch. Ik gebruikte nu ook regelmatig die mines i.c.m. een stinger. Eigenlijk ben je dan je eigen mobiele AA ;-) Ben wel benieuwd of je nog wel een RPG of SRAW kunt equippen. Daar is toch nog wel extra 'skill' voor nodig om iets mee te raken. Plus dat je dan dus zowel Air als Ground kan aanvallen. Iets wat ik met een Stinger of IGLA toch wel mis.
Ben overigens wel benieuwd of je met de lagere damage uberhaubt nog heli's omlaag krijgt die gerepaired worden. Is daar in de afgelopen patches al iets in veranderd?
[ Voor 11% gewijzigd door eborn op 20-03-2014 10:26 ]
Wat me aan die video vooral opviel is hoe goddelijk BF4 kan spelen op zo'n intern LAN-event en dat het een compleet ander spelletje is dan wat wij spelen. Overigens ligt er veel meer aan ten grondslag aan de netcode problemen dan alleen de xbox beperkingen, maar daar heb ik al veels te veel woorden aan vuil gemaakt in dit forum.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:43:
De problemen met de netcode zou komen door de Xdozen. Die hebben een beperking qua bandbreedte dat een game mag gebruiken. Mensen moeten trouwens *betalen* om van dit Xdoos Live gedoe gebruik te maken. xD
Even iets anders... Houd iemand de ontwikkeling van de passcode voor Phantom Trainee in de gaten?
Vorige wachtwoord was 'bumpinthenight' maar nu hebben we weer een nieuwe passcode nodig.
Vooralsnog wordt ik niet heel erg geprikkeld door de Naval Strike DLC maar het kon veel erger. De maps lijken erg mooi vormgegeven met veel details maar ik ben ook wel benieuwd hoe deze maps (met name op een carrier) uit gaan pakken met de gebruikelijke 40 snipers, Commander UAV, explosive spam etc.
En, het is wellicht een klein detail, ik vind het is toch wel erg jammer dat ze de titan mode zo vereenvoudigd hebben met de parachute optie op het dek en het weglaten van de ontsnap mini-game op het einde.
Plus dat je het schip dus niet meer hoeft te cappen. Je kunt ook doorgaan met het afvuren van missiles richting de carrier. Uiteindelijk gaat hij dan ook down. Of was dat in Titan mode ook?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:31:
[...]
En, het is wellicht een klein detail, ik vind het is toch wel erg jammer dat ze de titan mode zo vereenvoudigd hebben met de parachute optie op het dek en het weglaten van de ontsnap mini-game op het einde.
Volgens mij was dat in 2142 ook al zo, maar ik heb 2142 eerlijk gezegd niet of nauwelijks gespeeld toendertijd, alleen veels te veel verhalen aan moeten horen hoe verschrikkelijk vet Titan mode wel niet was dus ik keek er erg naar uit dat ook mee te gaan maken.eborn schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:33:
[...]
Plus dat je het schip dus niet meer hoeft te cappen. Je kunt ook doorgaan met het afvuren van missiles richting de carrier. Uiteindelijk gaat hij dan ook down. Of was dat in Titan mode ook?
Na even wat op te zoeken, nu zijn er nog maar 2 mcoms op het schip maar in 2142 waren het 4 control points die eerst vernietigd moesten worden om tenslote nog de core te vernietigen. Carrier Strike is toch wel een behoorlijke versimpeling van de gamemode als je het mij vraagt.
[ Voor 24% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 20-03-2014 10:41 ]
Verwijderd
Als je er niet op landen en de raketten bleven komen ging de titan hull eraan en storte de titan alsnog neer.
Er waren een hoop mensen destijds die titan mode niets vonden, maar toen ik er eindelijk in kwam qua gameplay was het eigenlijk supertof. Veel interessanter dan het 'saaie' conquest.
1 game instance per core op een Intel E3 of E5 met meer dan 2,8 Ghz CPU. Max gebruik is dan <90%. IOPS heb je nauwelijks, draait in het geheugen.Slurpie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 01:46:
[...]
Dan is mijn vraag hierbij inhoudelijk: Hoeveel VPSsen draaien er 1 op fysieke machine en wat zijn daar de specs van.
Nope, niet mogelijk.eborn schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:24:
De zuni's waren in de Attack heli inderdaad erg krachtig. Een redelijk normale run over een tank was eigenlijk altijd voldoende. Nu moet de gunner iig nog meehelpen. Dus op zich een positieve verandering, als het niet teveel generfed is...
Rockets i.c.m. met AA mines is jammer, maar wel logisch. Ik gebruikte nu ook regelmatig die mines i.c.m. een stinger. Eigenlijk ben je dan je eigen mobiele AA ;-) Ben wel benieuwd of je nog wel een RPG of SRAW kunt equippen.
Een engineer met AA mines en/of normale AT mines/repairtool, dat is iets wat je nooit, maar dan ook nooit ziet. Ben bang dat AA mines tot de verleden tijd behoort.
Alles staat of valt met de grootte van het interieur van de carrier. Als het net als metro wordt speel ik het niet, of enkel op 24-32 man servers.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:41:
In BF2142 kon je op de titan landen nadat de schilden gefaald hadden.
Als je er niet op landen en de raketten bleven komen ging de titan hull eraan en storte de titan alsnog neer.
Er waren een hoop mensen destijds die titan mode niets vonden, maar toen ik er eindelijk in kwam qua gameplay was het eigenlijk supertof. Veel interessanter dan het 'saaie' conquest.
Verwijderd
Ik denk dat eigenlijk dat niet zo relevant is. Als je ziet dat mensen met top a-merk hardware en schone installaties crashes ervaren aan de client kant, zal het server programma waarschijnlijk ook niet degelijk in elkaar zitten.Stewie! schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:27:
[...]
1 game instance per core op een Intel E3 of E5 met meer dan 2,8 Ghz CPU. Max gebruik is dan <90%. IOPS heb je nauwelijks, draait in het geheugen.
Wat niet echt meehelpt is natuurlijk dat buitenstaanders niet met de server programmatuur kunnen experimenteren.
Je ziet op een gegeven moment natuurlijk wel met een probleem dat je OF je gaat jouw carrier verdedigen OF je gaat meehelpen met de aanval. Het kan op 2 manieren goed gaan en op 2 manieren fout.Ekstergroen schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:42:
Alles staat of valt met de grootte van het interieur van de carrier. Als het net als metro wordt speel ik het niet, of enkel op 24-32 man servers.
Jouw carrier stuk door MCOM, Jouw carrier stuk door raketten, Hun carrier stuk door MCOMs, Hun carrier stuk door raketten. 64 man server, is 32 man aan elke zijde, is theoretisch 16 man aanval en 16 man in de verdediging. Maar ik betwijfel of het echt gaat spelen zoals in BF2142.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 11:57 ]
PC Specs
Wie weet, wss komt er een balans tussen spelers die sowieso outdoors gaan en de spelers die in de carrier blijven. Beetje een balans tussen de metro spelers en de large conquest map spelers maar dan op één map. Lijkt me gecompliceerd om goed te doen voor DICE.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:55:
[...]
Ik denk dat eigenlijk dat niet zo relevant is. Als je ziet dat mensen met top a-merk hardware en schone installaties crashes ervaren aan de client kant, zal het server programma waarschijnlijk ook niet degelijk in elkaar zitten.
Wat niet echt meehelpt is natuurlijk dat buitenstaanders niet met de server programmatuur kunnen experimenteren.
[...]
Je ziet op een gegeven moment natuurlijk wel met een probleem dat je OF je gaat jouw carrier verdedigen OF je gaat meehelpen met de aanval. Het kan op 2 manieren goed gaan en op 2 manieren fout.
Jouw carrier stuk door MCOM, Jouw carrier stuk door raketten, Hun carrier stuk door MCOMs, Hun carrier stuk door raketten. 64 man server, is 32 man aan elke zijde, is theoretisch 16 man aanval en 16 man in de verdediging. Maar ik betwijfel of het echt gaat spelen zoals in BF2142.
Verwijderd
EA staat daar volgens mij zo lang ze die award geven al elke keer in de hoogste nominaties, en desondanks blijft iedereen die rotzooi gewoon kopen. Hier geeft dus echt geen hond wat om.Help!!!! schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:34:
http://consumerist.com/20...orst-company-competition/
Hoe zou het dit jaar aflopen......
Goeiedag zeg! Hoe hypocriet kun je zijn? Pagina's lang wordt dit spel afgezeken tot en met en het begin van deze post is geen uitzondering daarop. Maar vervolgens eindigen als een kind zo blij met de nieuwe DLC en het feit dat je die toch wel, naast SA, moet (!) hebben en zelfs Premium overweegt aan te schaffen.CodeCaster schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:47:
[...]
En dit lijkt nog steeds erger te worden naarmate de server langer draait óf jij langer op dezelfde server speelt.
Ik draaide gisteren in de ~ 4e of 5e ronde op de BuG-server mijn tank een stukje bij om zo de aanstormende RPG te ontwijken. Hoewel ik ruim op tijd begon met mijn manoeuvre, vloog de raket vol in een hitbox die zo groot was als mijn tank... en die volledig naast mijn tank stond. Hij schoot dus ruim twee meter naast, maar alsnog raak.
Hetzelfde merk ik nog steeds met de Active Protection en TV missiles. De timing van AP, zeker de eerste keer in een voertuig op een map, is verschrikkelijk. Doe je het te vroeg, dan activeert 'ie plotsklaps direct (en is dus weer gedeactiveerd vlak voordat de raket inslaat...), terwijl als je het te laat doet (<1 sec to impact), het activeren ineens twee seconden lagt.
Dit is het vervelendst bij de attack boat, omdat je daarmee binnen de recharge-tijd van de AP al een tegenstander kunt tegenkomen, waardoor het direct activeren bij het spawnen je behoorlijk in de problemen kan brengen. Bij tanks en andere tragere voertuigen is X wel de eerste knop die ik inram na het instappen.
[...]
Naval Strike ziet er ook wel leuk uit. Da's naast Second Assault toch echt de tweede DLC die ik moet hebben. Ik ga steeds meer neigen richting Premium... maar heb er nog geen haast mee. Eens aankijken wat er nog af kan.
Als je zoiets op het eind schrijft, neem je dus alle ellende gewoon voor lief en maakt het je dus eigenlijk niks uit. Dan is het dus meer klagen om het klagen, iets dat velen hier volgens mij doen want anders was iedereen hier al lang uitgespeeld.
Sorry, maar, bij mijn weten houdt Active Protection TV missiles toch niet tegen?CodeCaster schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:47:
[...]
Bij mijn weten welEkstergroen schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:57:
[...]
Sorry, maar, bij mijn weten houdt Active Protection TV missiles toch niet tegen?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Is dit nog open voor debat na de afgelopen twee jaar?Help!!!! schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:34:
http://consumerist.com/20...orst-company-competition/
Hoe zou het dit jaar aflopen......
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Meten is weten, dus testen die meuk.Ekstergroen schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:57:
[...]
Sorry, maar, bij mijn weten houdt Active Protection TV missiles toch niet tegen?
Ik merk dat men de maps vrij positief ziet, ik zie echter helaas wederom een dikke faal aankomen, de maps an sich zijn al vrij saai, vrijwel zelfde concept, eilandjes + groter eiland, met enige variatie daarbij in het grote eiland, de dichtheid van de eilanden en de vlieg- voer en vaartuigen. De titan mode is veredelde rush geworden en daarbij ook nog eens maar 2 mcoms

De boten worden een mini metro met die gangetjes en alle mogelijkheden van bf4 qua explosieven. Enige wat dan nog positief is aan de dlc zijn de wapens.
Ik kan mij herinneren dat jullie altijd een gemiddelde hadden van 40% core gebruik op virtuele servers maar dat bug server prestatie grafiek gaf aan dat dit tegenwoordig op 60% zit.Stewie! schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:27:
[...]
1 game instance per core op een Intel E3 of E5 met meer dan 2,8 Ghz CPU. Max gebruik is dan <90%. IOPS heb je nauwelijks, draait in het geheugen.
Wat hebben die pieken van 90% voor een gevolg en waar komt dit door, ik heb dat ten tijde van bf2, bc2 en bf3 nooit gezien?
Ik zie de maps ook vrij positief.SouLLeSSportal schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:58:
[...]
Ik merk dat men de maps vrij positief ziet, ik zie echter helaas wederom een dikke faal aankomen, de maps an sich zijn al vrij saai, vrijwel zelfde concept, eilandjes + groter eiland, met enige variatie daarbij in het grote eiland, de dichtheid van de eilanden en de vlieg- voer en vaartuigen. De titan mode is veredelde rush geworden en daarbij ook nog eens maar 2 mcoms![]()
![]()
De boten worden een mini metro met die gangetjes en alle mogelijkheden van bf4 qua explosieven. Enige wat dan nog positief is aan de dlc zijn de wapens.
Ik zie voor jou als ik dit zo lees geen enkele reden om NA te gaan spelen.
Die grafiek is een gemiddelde van de laatste 24 uur, waarbij de server gisteren goed vol gezeten heeft. En dan is de gemiddelde load natuurlijk ook hoger. Het plaatje nu terwijl de server vandaag niet vol gezeten heeft:NLsandman schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:10:
[...]
Ik kan mij herinneren dat jullie altijd een gemiddelde hadden van 40% core gebruik op virtuele servers maar dat bug server prestatie grafiek gaf aan dat dit tegenwoordig op 60% zit.
Wat hebben die pieken van 90% voor een gevolg en waar komt dit door, ik heb dat ten tijde van bf2, bc2 en bf3 nooit gezien?
Ziet er vanavond laat dus waarschijnlijk alweer anders uit.
Zou fijn zijn als er wat meer aandacht besteed wordt aan Rush, is naar mijn idee de leukste van alle spelmodi maar i.v.m. bf 3 zijn de maps er niet altijd geschikt voor (gemaakt). Zavod is een van de beter maps maar dan die laatste B m-comm boven is een ramp.beuker19 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:03:
[...]
Het schijnt dat die ''piraten map'' primair voor Rush is gemaakt en is Lost Island het minst op voertuigen gericht.
En je vind die berichten niet begrijpelijk gezien je constante zelfpromotie in dit topic? Constant i3D in de kijkers zetten en nooit eens inhoudelijk over het spel praten. Puur en alleen reclame maken voor jouw bedrijf en hoe geweldig DICE jullie wel niet vind en wat jullie wel niet mogen van DICE.Stewie! schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 00:07:
Dat komt een beetje door dit soort berichten van de beste tweaker:
Beantwoord bovenstaande jouw vraag Fonta ?
Ze hebben de afgelopen twee jaar 'gewonnen'Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:13:
[...]
EA staat daar volgens mij zo lang ze die award geven al elke keer in de hoogste nominaties, en desondanks blijft iedereen die rotzooi gewoon kopen. Hier geeft dus echt geen hond wat om.

Dat de mensen gewoon dom zijn en die shit blijven kopen, incl. mijzelf, tja...
Ik denk dat het zeker een hattrick gaat worden. Volgensmij is er echt geen bedrijf in de lineup wat meer gehaat wordt.DanielWW2 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:31:
[...]
Is dit nog open voor debat na de afgelopen twee jaar?
Zelfs met Tsurany kun je dus toch gewoon op 1 lijn zitten.Tsurany schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:21:
[...]
En je vind die berichten niet begrijpelijk gezien je constante zelfpromotie in dit topic? Constant i3D in de kijkers zetten en nooit eens inhoudelijk over het spel praten. Puur en alleen reclame maken voor jouw bedrijf en hoe geweldig DICE jullie wel niet vind en wat jullie wel niet mogen van DICE.
PC Specs
Het was niet mijn vraag
Ik ging alleen maar in op iets wat iemand anders zei.
Oh ik ga het zeker spelen, al is het maar om, het liefst, in het tegendeel te worden bewezen, ofwel om te bevestigen wat ik denkBarturion schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:33:
[...]
Ik zie de maps ook vrij positief.
Ik zie voor jou als ik dit zo lees geen enkele reden om NA te gaan spelen.
Wat ik bedoel is dat vroeger als de server vol zat de cpu lijn rond de 40% zat met pieken en dalen van +/- 20%, nu zie ik dat de cpu bij een volle server al op 60% zit met pieken en dalen van +/- 30% zit.bvk schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:03:
[...]
Die grafiek is een gemiddelde van de laatste 24 uur, waarbij de server gisteren goed vol gezeten heeft. En dan is de gemiddelde load natuurlijk ook hoger. Het plaatje nu terwijl de server vandaag niet vol gezeten heeft:
[afbeelding]
Ziet er vanavond laat dus waarschijnlijk alweer anders uit.
Als ik dat zie kan ik mij voorstellen dat dice moeite heeft om de tick rate aan te passen en dan vooral 64 slot servers.
Ik denk dat dat later te zien/unlocken is, wanneer de dlc actief is op pc.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:43:
De problemen met de netcode zou komen door de Xdozen. Die hebben een beperking qua bandbreedte dat een game mag gebruiken. Mensen moeten trouwens *betalen* om van dit Xdoos Live gedoe gebruik te maken. xD
Ik mis toch echt Aftermath DLC maps, Strike at karkand, Grand bazaar.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Volgende DLC is toch urban gerelateerd? Maar door die riot shield krijg een een close quarters idee erbij,Pykow schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:26:
Nog steeds geen DLC die me echt aantrekt om de game weer volop te gaan spelen.
Hangt het echt van de DLC of maps af? BF4 is een beetje een non-discussie geworden vrees ik. Het lijkt onmogelijk om alles wat (nog) uitkomt qua DLC/balance tweaks/nieuws te bediscussiëren zonder dit los te zien van de core problemen van het spel als shooter die maar niet gemaakt of besproken worden. Drie weken na de player appreciation month waarin de netcode patch beloofd is, 1,5 maand sinds de laatste melding van DICE dev sliced_lime dat ze er aan werken en dat er nieuwe patches onderweg zouden zijn.Pykow schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:26:
De één wil er niets (meer) over horen, de ander merkt het niet en weer een ander kan het spel er niet meer met plezier door spelen.
2 weken geleden is de hele ''netcode'' problematiek nog uitgebreid aan bod geweest in een post op Battlelog http://battlelog.battlefi...ddressing-netcode-in-bf4/A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:05:
[...]
Hangt het echt van de DLC of maps af? BF4 is een beetje een non-discussie geworden vrees ik. Het lijkt onmogelijk om alles wat (nog) uitkomt qua DLC/balance tweaks/nieuws te bediscussiëren zonder dit los te zien van de core problemen van het spel als shooter die maar niet gemaakt of besproken worden. Drie weken na de player appreciation month waarin de netcode patch beloofd is, 1,5 maand sinds de laatste melding van DICE dev sliced_lime dat ze er aan werken en dat er nieuwe patches onderweg zouden zijn.
De één wil er niets (meer) over horen, de ander merkt het niet en weer een ander kan het spel er niet meer met plezier door spelen.
Dat is volgens mij de enige redding nog voor de core problemen van BF4 anders is het helaas een spel geworden met veel problemen maar nog wel leuk om samen te spelen met een paar maten op TS maar niet meer serieus als een ''core'' shooter.
Ik neem DiCE maar 1 ding kwalijk en dat zijn de problemen die aangekaart zijn in BF3 en een stuk erger zijn geworden in BF4.beuker19 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:46:
[...]
2 weken geleden is de hele ''netcode'' problematiek nog uitgebreid aan bod geweest in een post op Battlelog http://battlelog.battlefi...ddressing-netcode-in-bf4/
Dat is volgens mij de enige redding nog voor de core problemen van BF4 anders is het helaas een spel geworden met veel problemen maar nog wel leuk om samen te spelen met een paar maten op TS maar niet meer serieus als een ''core'' shooter.
Sommige gamers hebben nog plezier aan deze game om samen te spelen, echter is mijn plezier snel ontnomen wanneer er veel core problemen zijn, zoals netcode, spread etc.
Soms kunnen DLC's mij wel aantrekken om de game weer te starten.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik mis dat soort maps inderdaad ook (en daarnaast vooral ook Seine Crossing), maar ik denk eerlijk gezegd niet dat Dragon's Teeth dat gaat brengen waar meer infantry-minded BF-spelers op hopen, omdat imo. in de huidige staat BF4 compleet ongeschikt is voor infantry gameplay. Een shooter waarbij een shootout nauwelijks meer is dan loterij, dat geluk bepaalt wie wint, niet skill, taktiek of slimheid. Maar vooral dat je weet dat je bijna gegarandeerd dood bent wanneer je beschoten wordt (in tegenstelling tot BF3 is/voelt aan de receiving end de TTK in de meeste gevallen zo kort dat je geen tijd hebt te reageren, met als gevolg dat je al het tijdelijke voor het eeuwige hebt verruild voordat je überhaupt doorhebt wat er gaande is), en dat je eigenlijk voortdurend rondloopt met het gevoel genaaid te worden. Al dat soort zaken zijn imo. nog veel meer op infantry gameplay van toepassing dan op vehicle gameplay.Pykow schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:26:
Zelfs al worden het fantastische maps, ik ben aardig bevreesd dat daar niet bijster veel plezier uit te halen valt zolang de core mechanics, netcode en hitreg ongewijzigd brak blijven: dus niet alleen one-hit-kills en niet geregistreerde hits, maar ook zaken als blijven hangen achter de meest lullige kiezelsteentjes, niet door roosters kunnen schieten maar er wel door kunnen worden doodgeschoten, etc. etc. Ik hoop oprecht dat die post op Battlelog van een tijdje terug met betrekking hierop geen dode letter blijkt te zijn en dat er inderdaad hard wordt gewerkt aan het fixen van soort issues, maar overtuigd ben ik daar niet van: eerst zien, dan geloven.
[ Voor 0% gewijzigd door w00t00w op 21-03-2014 17:39 . Reden: Woord vergeten ]
---
Waarom staat er dan in de grafiek een hoger gebruik op drukke momenten.Stewie! schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:27:
[...]
Ben heel benieuwd of er nog vertraging is als er 2 cores gebruikt worden.
Haha, ja precies dát ja!w00t00w schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:16:
[...]
en dat je eigenlijk voortdurend rondloopt met het gevoel genaaid te worden.
Het verbaast me echt dat dat nog maar twee weken geleden is, het voelt eerder als twee maanden. Oké ik geef ze nog twee weekjes:)Ik hoop oprecht dat die post op Battlelog van een tijdje terug met betrekking hierop geen dode letter blijkt te zijn en dat er inderdaad hard wordt gewerkt aan het fixen van soort issues, maar overtuigd ben ik daar niet van: eerst zien, dan geloven.
Dat gevoel had ik ook al. Is dat niet gewoon een repost, of een samenvatting van eerder gemaakte excuses?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:37:
Het verbaast me echt dat dat nog maar twee weken geleden is, het voelt eerder als twee maanden. Oké ik geef ze nog twee weekjes:)
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 21-03-2014 16:59 ]
Update van wat ze in het begin al zouden (moeten hebben) fixen, en dat het er aan komt, laten weten dat er wel mensen mee bezig zijn. vooralsnog moeten we nog maar afwachten wat het gaat opleveren. denk vrij weinig of iig te weinig om het spel echt goed te maken. niveau van bf3 zou al super zijn maar ook daar zat nog genoeg bagger netcode onzin in.CodeCaster schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:57:
[...]
Dat gevoel had ik ook al. Is dat niet gewoon een repost, of een samenvatting van eerder gemaakte excuses?
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
- DaniëlWW2
- Niet online
Hattrick? Geef ze gewoon de prijs tot en met 2020. Ben je er meteen klaar mee. Ze gaan hem denk ik toch elk jaar weer winnen.Help!!!! schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:04:
Ik denk dat het zeker een hattrick gaat worden. Volgensmij is er echt geen bedrijf in de lineup wat meer gehaat wordt.
Ja gestoord hé dat dat kan. Ik heb die ervaring al eens mogen meemaken en ik ben er nog steeds verbaast over.Zelfs met Tsurany kun je dus toch gewoon op 1 lijn zitten.
Ik denk dat eigenlijk al maanden. De buggy rotzooi die BF4 heeft is gewoon te diep om nog echt te fixen. DICE houd denk ik nu iedereen aan het lijntje om nog zoveel mogelijk DLC te slijten. Dat dit ze ongetwijfeld terug gaat komen in toekomstige verkopen is iets waar ze maar niet aan denken bij EA en het management van DICE...beuker19 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:46:
2 weken geleden is de hele ''netcode'' problematiek nog uitgebreid aan bod geweest in een post op Battlelog http://battlelog.battlefi...ddressing-netcode-in-bf4/
Gamers bleken de afgelopen jaren uitzonderlijk dom en ik was er ook schuldig aan maar ik denk dat niet veel mensen dit gaan vergeten. Het is gewoon te diep, te lang en te uitgemeten geweest.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Kijk eens naar Cod elk jaar op rij zetten ze iets neer wat gewoon niet kan maar genoeg mensen die het spel blijven kopen doordat het vroeger een succes was
Zo heb je ook spellen bij EA, simcity en battlefield het zijn 2 succes spellen van vroeger geweest en nu ook een zooitje, maar de nieuwe spellen hiervan worden tevens weer goed verkocht ook al is het spel slecht in elkaar gezet. Wij als gamers blijven het maar tolereren en kopen waardoor ze zich er niks van aantrekken en de miljoenen lekker laten binnenstromen, als er nu een hele grote groep het spel echt niet meer zou kopen zou er in die bedrijven een lichtje gaan branden en denken mmm toch maar beter testen

- DaniëlWW2
- Niet online
Vorige week na 5 maanden bf3 weer gestartPykow schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:42:
[...]
Ik neem DiCE maar 1 ding kwalijk en dat zijn de problemen die aangekaart zijn in BF3 en een stuk erger zijn geworden in BF4.
Sommige gamers hebben nog plezier aan deze game om samen te spelen, echter is mijn plezier snel ontnomen wanneer er veel core problemen zijn, zoals netcode, spread etc.
Soms kunnen DLC's mij wel aantrekken om de game weer te starten.
YouTube: Battlefield 3 old school "owning"
Nou wat was dat even genieten. Voelde net of ik god mode aan had. Helaas spel helemaal kapot gespeeld en zat toen al te irriteren over de hitreg
OK, duidelijk. Als ik inderdaad kijk naar onze 32 slots server dan heeft die een gemiddelde van 24% CPU over de laatste 24 uur. Minder dan de helft dus van die 60% van een 64 slots maar niet de helft van de spelers.NLsandman schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 01:53:
[...]
Wat ik bedoel is dat vroeger als de server vol zat de cpu lijn rond de 40% zat met pieken en dalen van +/- 20%, nu zie ik dat de cpu bij een volle server al op 60% zit met pieken en dalen van +/- 30% zit.
Als ik dat zie kan ik mij voorstellen dat dice moeite heeft om de tick rate aan te passen en dan vooral 64 slot servers.
Heeft DICE ook hier niet goed getest en de recommended server specs te laag beoordeeld voor 64 (70) spelers? Of is het spel ook serverside zwaarder geworden sinds testen en release?
Ik moet aangeven dat ik het met Tsurany eens ben. Van al de post die Stewie maakt komen ruim 30 Procent uit het ooghoek van dat hij de directeur is van I3D. Ik vind het personelijk een beetje goedkope manier van reclame maken. Maar blijkbaar mag dat hier op Tweakers..Tsurany schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:21:
[...]
En je vind die berichten niet begrijpelijk gezien je constante zelfpromotie in dit topic? Constant i3D in de kijkers zetten en nooit eens inhoudelijk over het spel praten. Puur en alleen reclame maken voor jouw bedrijf en hoe geweldig DICE jullie wel niet vind en wat jullie wel niet mogen van DICE.
Stijn is een aardige gast , heb hem wel eens mogen spreken destijds over BF2 servers etc. Maar nu je posts zouden een stuk geloofwaardiger zijn als jij je I3D pet es afzette en hier poste als een gemiddelde tweaker die alleen maar wil gamen.
Maar dat is mijn mening.
Rapapa...
Zelf heb ik ondervonden dat je als recon best fun kan hebben.
Hier een kleine montage van wat gameplay op een sniper only server.
En het volgende filmpje is van de volgende dag.
Deze ronde werd ik na een falende voteban, gebanned voor hacking/cheating door de admin.
Waarbij ik de ronde hiervoor al was gevotekicked door een stelletje %$#^%.
2 votes nodig om te vote kicken

[ Voor 17% gewijzigd door MaFFia op 22-03-2014 15:00 ]
http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|
Die reeds halfdode sniper die jij bij 8:01 bij de container verraste en neerschoot, gaf je na drie seconden een "!yes".Fonta schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:57:
Deze ronde werd ik na een falende voteban, gebanned voor hacking/cheating door de admin.
[video]

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 22-03-2014 15:08 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware
Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.