Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:22:
[...]
Beetje denigrerend. Niet iedereen heeft (zoals de vaste reageerders hier?) 18 uur per dag beschikbaar om BF te spelen en te reageren op GoT. Door te focussen op assignments kan je in minder tijd meer behalen. Ik kijk totaal niet naar m'n stats en doe geen assignments. Er gaan weken voorbij dat ik niet speel, door de week hooguit een uurtje per avond en heel af en toe het hele weekend. Dat laatste kwam overigens bij BF3 en BF2 meer voor. Dit speelde gewoon lekkerder (=mening) en had toen ook meer tijd.
Denigrerend? Zo is dat helemaal niet bedoeld. Ik hou gewoon totaal niet van de trend in gaming dat iedereen maar constant aan het handje moet worden gehouden of dat de lol uit unlocks, ribbons of stats moeten komen. Ik wil puur en alleen vette gameplay en daarin mezelf constant verbeteren gedurende de tijd dat ik het speel.
Niet:
-Supression assist: goedzo jongen, je schiet al globaal in de juiste richting, jij verdiend een ribbon!
-Kill assist: jammer oei zo dichtbij, maar je weet ze al te raken, geweldig gedaan, jij verdiend nu wel twee ribbons!
-Master dog tags: jeetje, wel 500 kills met een wapen, nu beheers jij dat wapen door en door en dat mag je de hele wereld laten zien door trots deze dog tag te dragen!
-Heal/resupply points: verdorie kerel, jij weet zowaar de juiste knoppen te vinden en je helpt je team ook nog eens in een team based shooter, wauw!
-etc. etc.
Dát vind ik pas betutteling en denigerend.
Ik wil niet zeggen dat mensen meer tijd in BF4 moeten stoppen, maar ik wil dat de gameplay zo leuk is dat dát de incentive is om je te blijven ontwikkelen gedurende de tijd dat je het wel speelt. Dit doet me echt denken aan de basisschool waar je een stickertje krijgt als je van 1 tot 3 kan tellen of voetbal bij de Fjes waar je aan de lopende band lintjes of bekers krijgt. De hele meedoen is belangrijker dan winnen gedachte vind ik een online multiplayer shooter echt niet ten goede komen.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:20:
/me vindt het hebben van extra challenges om zooi te unlocken juist een leuke toevoeging om af en toe de monotonie van altijd maar weer hetzelfde spel te doorbreken 
Even geen zin in CQL, maar ik heb nog geen SqDM ribbon - dat een paar rondjes doen dan maar. Even alle unlocks vrijspelen op een nieuw wapen, gewoon, omdat het kan en dan heb je een uitdaginkje en leer je bovendien de wapens een beetje kennen. Anders zou ik eerder geneigd zijn om het spel een avondje te laten rusten en wat anders te doen, nu boeit het wat langer.
Maar ja, als je dan de toon alweer leest in de geest van
/me is een unique and beautiful snowflake die continue bevestiging moet hebben dat hij goed en waardevol is in de vorm van virtuele beloningen... 
fuck off met je betutteling, ik weet zelf wel wat ik wel en niet leuk vind en waarom, daar heb ik dat soort flamebait niet bij nodig.
Fijn dat jij daar wél plezier uit haalt, dat gun ik je ook van harte. Ik doe dat niet, maar ik wordt er wel verplicht mee opgezadeld. Geef ons dan gewoon de keuze met een simpel vinkje in de options of je het wel of niet wil.
JohnnyV76 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:52:
[...]
Het kan gewoon niet dat iedereen een K/D boven de 1 heeft... dan zou geen enkele speler ook hoger dan 1 kunnen hebben. Bovendien kunnen mensen die lager dan 1 hebben zelfs meer bijdragen aan een rondje dan iemand met een k/d van 3 oid. Mijn gemiddelde k/d kruipt langzaam omhoog richting 1,7 maar heb ook wel es potjes met 1:1 of zelfs negatief maar wel de hoogste totaalscore.
Helemaal mee eens, ik haal ook meer dan genoeg potjes negatieve k/d's als het maar helpt om objectives te halen. Mijn punt was dat je met een gemiddelde (dus overall) k/d van 2 in BF4 al bij de top 1% spelers zit en dat vind ik dus echt onbegrijpelijk gezien shooters in het verleden. Dat wijt ik dus voor een groot deel aan het gebrek van incentives voor mensen om beter te willen worden want wat je ook doet, het spel vertelt je de hele tijd dat je goed bezig bent.