• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
Pykow schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:54:
[...]

Als je in het echt iemand raak schiet in jou ogen, dan is het ook raak ;)
daar heb je geen netcode
Dat zou pas wat zijn ""toekomstige soldaat"" in een andere tijdzone van een paar seconden Matrix 2.0.... _O-

Carpe scrotum

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Skybullet schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:38:
[...]

nooit met echte wereld verhalen komen bij een game als battlefield . Het is een game en een game moet in balans gebracht worden om het eerlijk te maken voor beide partijen.

Echte oorlog is nooit eerlijk, een simpele afketser of fragmentatie van iets wat verderop gebeurd kan al dodelijk voor je zijn, laat staan dat je over healthpacks gaat praten en dat je 3-4 keer moeten schieten op iemand om hem te doden., Ohja en je kan respawnen :+

Niet die discussie beginnen dus over wat er in het echt kan en niet kan, want niks in dit spel komt ook maar een beetje in de buurt van realisme. ( getekend een ex militair ;) )
Naja ik denk dat t damage model binnen Bf4 best te vergelijken is meer irl. Al is het allemaal wat kunstmatiger.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Help!!!! schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:45:
[...]

Dit slaat natuurlijk nergens op. Er is altijd een bepaalde relatie met de echte wereld. Vandaar ook dat in BF4 een pistool normaal gesproken minder aanvalskracht heeft dan een assaultrifle.

Dat een spel met healthpacks/respawnen niet 100% realistisch is, is wat anders.
Dat slaat echt overal op, er is geen enkele, maar dan ook geen enkele, relatie met de 'echte wereld' en het damage model of uberhaubt de gameplay van welke BF dan ook.

Damage en accuracy gaan pas spelen op range nog even los van alle soorten kogels. Elk handpistool, smg, lmg is even dodelijk als een assault rifle op korte afstand. Een P90 schiet door alle soorten body armour heen, een .556 is primair ontwikkeld om te verwonden en uit te schakelen (die kogel gaat tollen in het lichaam), een .762 heeft weer heel andere stopping power. Een .50 slaat hele lichaamsdelen uit elkaar, drukgolven van explosies verplulveren je ingewanden etc. etc.

Er is geen soldaat ter wereld die al bunnyhoppend naar een tank loopt om even wat C4 te plaatsen, jets/heli's komen nauwelijks meer in zichtsafstand voor ze andere voertuigen uitschakelen en een tank rijdt nooit zomaar een woonwijk binnen. Dan hebben we het nog niet eens over emoties, communicatie, commando structuur, conditie en noem allemaal maar op

Het is een game, een oorlogsimulatie is simpelweg niet leuk om te spelen omdat het echt verre van een spel is en je door van alles en nog wat uitgeschakeld kan worden.

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
flamen is niet nodig

Algemeen bericht overigens.
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.

[ Voor 91% gewijzigd door Chaoss op 23-02-2014 09:55 ]

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
terug flamen ook niet

[ Voor 99% gewijzigd door Chaoss op 23-02-2014 09:56 ]

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:41:
[...]

Dat slaat echt overal op, er is geen enkele, maar dan ook geen enkele, relatie met de 'echte wereld' en het damage model of uberhaubt de gameplay van welke BF dan ook.

Damage en accuracy gaan pas spelen op range nog even los van alle soorten kogels. Elk handpistool, smg, lmg is even dodelijk als een assault rifle op korte afstand. Een P90 schiet door alle soorten body armour heen, een .556 is primair ontwikkeld om te verwonden en uit te schakelen (die kogel gaat tollen in het lichaam), een .762 heeft weer heel andere stopping power. Een .50 slaat hele lichaamsdelen uit elkaar, drukgolven van explosies verplulveren je ingewanden etc. etc.
Volgens mij is het de bedoeling dat 5.56x45mm uit elkaar spat bij inslag om zoveel mogelijk schade aan te richten. 7.62x39mm (Russisch), 7,62x51mm (NATO) en 7.62x54mmR (Russisch) gaan tollen. Dat verder de 5.56x45mm eigenlijk bedoeld was voor precies op afstand is wel ironisch omdat de Amerikanen toch niet zo tevreden zijn omdat die kogel op grotere afstanden extreem veel kracht verliest. Overigens ook leuk dat de VS eerst intermediaire kogels zoals de 7.62x39mm heeft gesaboteerd, toen er een voor de NAVO doorgedrukt en nu komen ze erachter dat het toch niet zo geweldig is op afstand.

Stiekem was de 7.92x33mm met STG44 combinatie van de Duitsers gewoon geniaal. Extreem krachtig, zeer effectief tot 300m met vol automatisch vuur en 5 a 600 meter met semi automatisch vuur en het wapen is veel beter te controleren en dus preciezer dan de AK's. ;)
Ja, wil nog steeds een STG44 in een BF game zien. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
genoeg offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Chaoss op 23-02-2014 09:57 ]

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:31
Waarom krijg ik steeds die packetloss icoontjes , heb een ping van 3 in de server 300/300Mbps glas :*) en als je die ingame performance test doet zegt hij ook dat de verbinding slecht is :? :?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2d6wm4n.png

Game PC

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
[...]

Er is geen soldaat ter wereld die al bunnyhoppend naar een tank loopt om even wat C4 te plaatsen, jets/heli's komen nauwelijks meer in zichtsafstand voor ze andere voertuigen uitschakelen en een tank rijdt nooit zomaar een woonwijk binnen. Dan hebben we het nog niet eens over emoties, communicatie, commando structuur, conditie en noem allemaal maar op

Het is een game, een oorlogsimulatie is simpelweg niet leuk om te spelen omdat het echt verre van een spel is en je door van alles en nog wat uitgeschakeld kan worden.
Hoef je me niet uit te leggen. Heb ruime ervaring met echte wapens.

Misschien moet je nog een keer lezen waar de discussie over ging.

En BF4 probeert wel degelijk realisme na te bootsen. Het is in grote lijnen gebaseerd op RL.
Je kan met je pistool grosso modo geen attachchopper uit de lucht schieten. Daar doet je pistool te weinig damage voor. Een heli doet meer damage dan een pistool. Net als IRL.

Irl kan een .50 Sniper kan licht gepantserde voertuigen uitschakelen dus logisch dat dat enigzins nagebootst wordt in BF4.

Dat BF niet beoogt om 100% simulatie te zijn is duidelijk maar dat je niks met RL zou kunnen vergelijken is BS.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Guido001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 13:35
Meh, ik vind die nieuwe maps maar zwaar tegenvallen.
Of het is een sniper paradijs of een voertuig paradijs =/
Oh en natuurlijk nade paradijs genaamd Metro...
Alsof bij Locker al niet genoeg nades voorbij vlogen.

[ Voor 31% gewijzigd door Guido001 op 20-02-2014 21:00 ]

Battlelog

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 23-02-2014 10:15 ]

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Help!!!! schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:45:
[...]

Dit slaat natuurlijk nergens op. Er is altijd een bepaalde relatie met de echte wereld. Vandaar ook dat in BF4 een pistool normaal gesproken minder aanvalskracht heeft dan een assaultrifle.

Dat een spel met healthpacks/respawnen niet 100% realistisch is, is wat anders.
Dit dus, iets met daarom heet het ook een game en geen simulatie, maar wat ik bedoel er mee aan te geven is dat dat helemaal niet zo raar is dat die sniper damage kan doen aan light armor. Vind het zelf niet zo'n overpowered ding, je kan de ammo niet hervullen vanuit ammocrates, en de kans dat je er absoluut mee domineert is ook niet zo groot. Het geeft je hoogstens een korte boost in kills, waar het ook voor is bedoeld.
foxtrot81 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:56:
[...]

Dat zou pas wat zijn ""toekomstige soldaat"" in een andere tijdzone van een paar seconden Matrix 2.0.... _O-
Cease fire is dan wel heel simpel te verkrijgen, gewoon pron download aan of even een DDOS attack :+
Help!!!! schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:50:
[...]

Hoef je me niet uit te leggen. Heb ruime ervaring met echte wapens.

Misschien moet je nog een keer lezen waar de discussie over ging.

En BF4 probeert wel degelijk realisme na te bootsen. Het is in grote lijnen gebaseerd op RL.
Je kan met je pistool grosso modo geen attachchopper uit de lucht schieten. Daar doet je pistool te weinig damage voor. Een heli doet meer damage dan een pistool. Net als IRL.

Irl kan een .50 Sniper kan licht gepantserde voertuigen uitschakelen dus logisch dat dat enigzins nagebootst wordt in BF4.

Dat BF niet beoogt om 100% simulatie te zijn is duidelijk maar dat je niks met RL zou kunnen vergelijken is BS.
Het is vanuit de basis idd enigszins gebaseerd op wat er in de werkelijkheid kan. Als het echt realistisch was hadden we alleen maar 90% van de tijd geen actie in de basis, was iedereen een camper, was het na 1 death game over, en attack choppers zouden alles en iedereen kapot rapen. :+

[ Voor 46% gewijzigd door SouLLeSSportal op 20-02-2014 23:21 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Guido001 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:54:
Er is 1 plus punt in vergelijking met BF3.
GEEN JET RAPE OP CASPIAN BORDER !!! EINDELIJK
nu is het weer een zeer leuke map om te spelen.

Metro met weinig man is ook weer goed te spelen, en de puntjes vliegen binnen als zoete broodjes.
BTW sommige nades doen damage door de grond en kill je iemand onder in de metro.

Firestorm cap zone van B is wat naar links verplaats, zodat snipers op C je niet makkelijk kunnen killen en verder is vlag E een stuk beter te bespelen.

Gulf of oman, geen Airrape meer door de zandstorm en daardoor beter dan de BF3 editie.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
SouLLeSSportal schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:13:
Het is vanuit de basis idd enigszins gebaseerd op wat er in de werkelijkheid kan. Als het echt realistisch was hadden we alleen maar 90% van de tijd geen actie in de basis, was iedereen een camper, was het na 1 death game over, en attack choppers zouden alles en iedereen kapot rapen. :+
Jets zouden domineren :p
Laten een bomb vallen op de map en het is gameover voor de infantry. Dan is het gewoon nog een dogfight tussen de twee jets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voortaan een TR maken aub

Gulf of Oman gespeeld met de engineer class gisteren, om een medespeler even wat unlocks op de AH te geven. (Die had nog niets ondanks level 110 :') ) 2 AH runs en een tankrun, eindstand 3e in team, 29-3. Die zandstorm is fucking epic zonder 3D spotting, je bent in je heli vrijwel onvindbaar voor alles behalve de automatische AA (maar dan moet iemand je wel spotten) en dingen met lock-on op airtargets. Vijf keer een jetrun overleefd door onder een brug te parkeren, ff repairen, en tegen de tijd dat die je weer de lucht in bent is de jet je alweer een poosje flink kwijt. ECM aan en je bent echt compleet onzichtbaar voor hem.
In landvoertuigen is de storm wat minder epic, want het is knap lastig om zonder thermals infantry te vinden, die jou probeert te C4en. Maar ja, dat is zonder thermals >:)

Van Caspian was ik nog niet geheel overtuigd (de AA is te sterk daar) Metro vind ik echt bagger (want Metro én lelijk én matige uitbreiding én nutteloze levolution) en Firestorm is nog wat onwennig, maar Oman... dat is mijn kaartje weer _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 23-02-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

:( En bedankt, nu wil ik ook premium.
En dan zeggen ze wat over repetitieve posts.

[ Voor 63% gewijzigd door CodeCaster op 21-02-2014 09:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:22:
[...]

Gulf of Oman gespeeld met de engineer class gisteren, om een medespeler even wat unlocks op de AH te geven. (Die had nog niets ondanks level 110 :') ) 2 AH runs en een tankrun, eindstand 3e in team, 29-3. Die zandstorm is fucking epic zonder 3D spotting, je bent in je heli vrijwel onvindbaar voor alles behalve de automatische AA (maar dan moet iemand je wel spotten) en dingen met lock-on op airtargets. Vijf keer een jetrun overleefd door onder een brug te parkeren, ff repairen, en tegen de tijd dat die je weer de lucht in bent is de jet je alweer een poosje flink kwijt. ECM aan en je bent echt compleet onzichtbaar voor hem.
In landvoertuigen is de storm wat minder epic, want het is knap lastig om zonder thermals infantry te vinden, die jou probeert te C4en. Maar ja, dat is zonder thermals >:)

Van Caspian was ik nog niet geheel overtuigd (de AA is te sterk daar) Metro vind ik echt bagger (want Metro én lelijk én matige uitbreiding én nutteloze levolution) en Firestorm is nog wat onwennig, maar Oman... dat is mijn kaartje weer _/-\o_
Heb inmiddels alle SA maps redelijk wat gespeeld. Soms hele leuke potjes maar zoals gisteravond op BUG in het verliezende team was het 1 grote chaos.
Van alle maps vind ik tot nu toe Oman het leukst . Die zandstorm heeft wel wat.
De andere maps vind ik tot nu toe niet beter of eigenlijk eerder minder dan de originele maps.
Caspian vind ik maar een rare map geworden. Aparte kleuren ook.
Op een gegeven moment weer even zavod gespeeld en dat vond ik toch leuker dan de meeste SA maps.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik denk na alle potjes die ik gespeeld heb, op welke server dan ook, het in het verliezende team altijd chaos is. Niet alleen op de BuG server.

Is het trouwens een idee om een mix van Vanilla + China Rising + Second Assault maps in de maproulatie te zetten?

En zijn er nog meer die mee willen doen aan de BuG BF4 competitie op 14 maart? We hebben inmiddels als 18 aanmeldingen :D.
http://www.bug-community.com/bf4-competitie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:40
[...]
Niet? :'(

Ik dacht dat helipiloten in het echt ook uit de heli sprongen, C4 op een jet gooide en daarna weer terug in de chopper sprongen... Beetje jammer dat je nu mijn beeld van werkelijke oorlog verpest, straks ga je ook nog beweren dat echte soldaten helemaal niet respawnen na een death 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vele spelers zeggen al gedurende enkele maanden dat de BF 4 gameplay trager is dan BF 3. Met verweet dit aan netcode, gunplay, ... . Ik heb hierbij steeds mijn bedenkingen gehad omdat in Domination de gameplay wél vlotter en sneller ging, bijna op niveau van BF 3 en ik vond dat vooral de mapdesign hiervan de oorzaak was.

Nu met de SA DLC blijkt dat dit ook het geval is. In zowel de grote map oman of Caspian Border als in "kleinere" map metro is de gameplay (vind ik) een stuk sneller dan in de vanilla maps.

De vanilla maps in BF 4 blijven voor mij "niet wat ik had verwacht". Niet dat ik ze allemaal slecht vind maar de meeste zijn voor mij (zeker in conquest) net te groot voor een ware infantry player.

Al bij al had ik weinig verwachtingen van de SA DLC. Ik moet toegeven dat ik Seine Crossing en Grand bazar nog steeds liever had gezien maar de DLC bevalt me toch erg goed ! Ik heb Oman, Capian en Metro in zowel Rush, conquest als Domination gespeeld en dit was allemaal erg leuk.

Hopelijk valt Naval strike in dit opzicht ook mee. Nu een weekje op vakantie, dan drie weekjes SA vooral spelen en ondertussen het nieuws wat opvolgen betreffende Naval Strike. Ik kijk er naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TheBrut3 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:48:
[...]

Ik dacht dat helipiloten in het echt ook uit de heli sprongen, C4 op een jet gooide en daarna weer terug in de chopper sprongen... Beetje jammer dat je nu mijn beeld van werkelijke oorlog verpest, straks ga je ook nog beweren dat echte soldaten helemaal niet respawnen na een death 8)7
Als ik zou mogen kiezen dat er íets realistischer kan, dan is het wel het in- en uitstappen in voertuigen.

Wanneer je een vijandelijke tank staat te beplakken met explosieven of probeert hem te laten smelten met je repair torch, is er niets zo vervelend als een tankgunner die door op E te rammen ineens naar buiten teleporteert en achter je terecht komt.

Ik wil luiken op de tanks, die je moet openen om in of uit te stappen en die je van buitenaf open kunt maken om een granaat naar binnen te werpen. En dat de driver niet kan uitstappen zodra de loop boven zijn luik zit, behalve via het noodluik aan de onderkant. Dat in- en uitstappen 5-10 seconden duurt, zodat een bom oppakken niet een kwestie van E-E is.

Aan de andere kant heeft het huidige systeem ook wel z'n charmes. Het is erg leuk om een tank te torchen met E ingedrukt, want zodra de ingezetenen uitstappen zit jij erin. Ook erg makkelijk is om, terwijl je op volle vaart op een mijn afrijdt, dit in de laatste seconde door te hebben en uit te stappen (sorry, passagiers :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CodeCaster schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:52:
[...]
:( En bedankt, nu wil ik ook premium.
Je kan toch ook alleen deze DLC overwegen? De DICE Defense Force in dit topic, die geen enkele kritische noot op BF4 duldt, zal het er wel weer eens niet mee eens zijn maar waarom zou je in dit stadium premium kopen? China Rising heb je al, of je mist niets want het is eigenlijk niet heel interessante DLC. Van deze DLC weet je tenminste wat je krijgt, Naval Strike klinkt aan alle kanten even leuk als Armored Kill of Endame tenzij de Titan game-mode briljant blijkt, maar dat moeten we nog even afwachten aangezien het een re-imagining is.

In BF3 waren B2K, Aftermath en Close Quarters goed geslaagd = 30 euro. Er moeten nu dus nog minstens 2 vette DLC pakketten komen voor BF4 om de 30 euro van premium waard te zijn, hoe groot schat je die kans in dan de vraag?

Het was dat premium in mexico nog geen 23 euro kostte, anders had ik het nooit aangeschaft en als ik wist dat we de alpha/beta build van BF4 een paar maanden zouden moeten spelen, mogelijk komt er uberhaubt geen final build, dan zou ik premium echt niet overwegen.....
TheBrut3 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:48:
[...]

Jezus wat een dijenkletser, ik lig voorlopig wel even onder de tafel na deze uiterst originele bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
CodeCaster schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:14:
[...]

Als ik zou mogen kiezen dat er íets realistischer kan, dan is het wel het in- en uitstappen in voertuigen.

Wanneer je een vijandelijke tank staat te beplakken met explosieven of probeert hem te laten smelten met je repair torch, is er niets zo vervelend als een tankgunner die door op E te rammen ineens naar buiten teleporteert en achter je terecht komt.

Ik wil luiken op de tanks, die je moet openen om in of uit te stappen en die je van buitenaf open kunt maken om een granaat naar binnen te werpen. En dat de driver niet kan uitstappen zodra de loop boven zijn luik zit, behalve via het noodluik aan de onderkant. Dat in- en uitstappen 5-10 seconden duurt, zodat een bom oppakken niet een kwestie van E-E is.

Aan de andere kant heeft het huidige systeem ook wel z'n charmes. Het is erg leuk om een tank te torchen met E ingedrukt, want zodra de ingezetenen uitstappen zit jij erin. Ook erg makkelijk is om, terwijl je op volle vaart op een mijn afrijdt, dit in de laatste seconde door te hebben en uit te stappen (sorry, passagiers :P).
Nee danku, dat zou tanks zeer UP maken. Tanks gaan dan enkel nog campen op grote afstand (zoals nu al vaak met de mobile AA gebeurd), het is juist leuk om met de tank eens een gok te wagen en gewoon het gevecht in te rijden.[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:15:
Jezus wat een dijenkletser, ik lig voorlopig wel even onder de tafel na deze uiterst originele bak.
Die is geinig ja. Wat dacht je van deze, al eerder gepost hier:
tovade in "[PC] Battlefield 4 - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Je kan toch ook alleen deze DLC overwegen? [...]
China Rising heb je al, of je mist niets want het is eigenlijk niet heel interessante DLC. Van deze DLC weet je tenminste wat je krijgt, Naval Strike klinkt aan alle kanten even leuk als Armored Kill of Endame tenzij de Titan game-mode briljant blijkt, maar dat moeten we nog even afwachten aangezien het een re-imagining is.
AK was een beetje jet-rape gevoelig maar was op zonder jets enorm lekker BF vehicle warfare. De jet-loze kaart was dan ook een dikke favoriet bij mijn spelersgroep. En End Game was fucking epic, met CTF, voertuigen en infantry in balans en uitstekende opties om nuttige recons met engies te combineren tegen tanks en helis.
China Rising bevat ook twee goeie kaarten voor voertuigen en infantry, één kaart die alleen goed is voor inf (maar wel één van de beste inf kaarten in het spel is) en één die heel erg vehicle-preferred is. Geen van die kaarten is slecht.

Jij noemt iedereen die geen kritiek kan verdragen direct DICE Defense Force. Nou, dan van mij, die toch uitvoerig diepgaand en breeduitgemeten op de kwaliteit van BF4 zeikt: je zeikt.
Als er niet zo intens veel bugs in zouden zitten was dit de beste Battlefield tot nu toe. Qua gameplay, qua balance, qua wapenselectie, qua diversiteit aan speelstijlen, qua graphics.

Als je infantry only wilt spelen, ga je maar lekker CODden. Voor jet-only is er MS Flight Simulator.
In BF3 waren B2K, Aftermath en Close Quarters goed geslaagd = 30 euro. Er moeten nu dus nog minstens 2 vette DLC pakketten komen voor BF4 om de 30 euro van premium waard te zijn, hoe groot schat je die kans in dan de vraag?
Jouw mening. Close Quarter vond ik kut, puur en simpel. De eerste twee DLCs van BF4 bevallen alvast prima, en door het gebrek aan jetrape maak ik me in Bf4 ook geenzorgen over de vehicle-preferred DLCs. De kans dat ik alle uitbreidingen leuk ga vinden is tot dusver zéker nog niet verkeken.
als ik wist dat we de alpha/beta build van BF4 een paar maanden zouden moeten spelen, mogelijk komt er uberhaubt geen final build, dan zou ik premium echt niet overwegen.....
Dit is het eerste rationele argument wat je maakt. Al die bugs zijn behoorlijk sfeerverziekend als ze je treffen. Maar als het spel lekker loopt en je het leuk vindt, is Premium zeker het kopen waard. Bij een keyshop. Niet direct op Origin, veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kan toch ook alleen deze DLC overwegen?
Ik zie in de Pricewatch dat Premium voor 40 euro te verkrijgen is (ik koop 'm 't liefst bij een NL aanbieder), goedkoper dan drie DLC's. China Rising heb ik inderdaad, en Oman is altijd al mijn map geweest dus Second Assault moet ik nu gewoon hebben, zeker na wat filmpjes ervan gezien te hebben.

Dat betekent dat ik zodra ik nog maar één andere komende DLC's leuk vind (en Naval Strike is daar al een goede kandidaat voor), Premium interessanter wordt dan de DLC's los kopen, en die kans acht ik zeer aanwezig. :)

Daarnaast is het gewoon wat minder leuk om te zien dat op dit moment ~ 90% van mijn favorite servers (mede) SA draait, waardoor ik ze ofwel niet kan joinen of na een paar rondes wordt gekickt vanwege "missing content". Hierdoor kan ik vaak niet met mensen spelen die ik vaker tref, en ben ik steeds langer op zoek naar leuke, random servers (softcore, tickets 200-400%, geen fast vehicle spawn, geen gamemode rotation, geen Locker en andere clusterfucks).

Dit fenomeen zal nog wel even voortduren nadat 'ie voor non-premium beschikbaar komt, en hoe meer DLC's er worden uitgebracht, hoe vaker je dit zal meemaken. Ze dwingen je haast wel alle DLC's te kopen. :P

Oh en met Beuker hieronder, CTF met tanks en heli's is dé gamemode! Als ik nu BF3 opstart, dan is dat CTF op Nebandan Flats of Operation Riverside.
TheBrut3 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:23:
Nee danku, dat zou tanks zeer UP maken. Tanks gaan dan enkel nog campen op grote afstand (zoals nu al vaak met de mobile AA gebeurd), het is juist leuk om met de tank eens een gok te wagen en gewoon het gevecht in te rijden.[quote]
Goed, 5-10 seconden is misschien overdreven, maar kijk naar GTA. De momenten dat je midden op de snelweg aan het instappen bent en geramd wordt door een achteropkomende wagen die jou en je autodeur meeneemt zijn gewoon hilarisch.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 21-02-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je kan toch ook alleen deze DLC overwegen? De DICE Defense Force in dit topic, die geen enkele kritische noot op BF4 duldt, zal het er wel weer eens niet mee eens zijn maar waarom zou je in dit stadium premium kopen? China Rising heb je al, of je mist niets want het is eigenlijk niet heel interessante DLC. Van deze DLC weet je tenminste wat je krijgt, Naval Strike klinkt aan alle kanten even leuk als Armored Kill of Endame tenzij de Titan game-mode briljant blijkt, maar dat moeten we nog even afwachten aangezien het een re-imagining is.

Het was dat premium in mexico nog geen 23 euro kostte, anders had ik het nooit aangeschaft en als ik wist dat we de alpha/beta build van BF4 een paar maanden zouden moeten spelen, mogelijk komt er uberhaubt geen final build, dan zou ik premium echt niet overwegen.....

[...]

Maar als je dan bedenk dat Premium ook ongeveer 30€ kost ?
Jij krijgt nu ook in elke DLC nieuwe wapens en dat zijn toch extra's.
Als zal er in elke volgende DLC maar 1 goede map zitten kan het bijna niet mis gaan.
En Codecaster is een groot fan van de End game DLC dus met dat punt overtuig je hem niet ;)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

TheBrut3 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:23:
[...]
Nee danku, dat zou tanks zeer UP maken. Tanks gaan dan enkel nog campen op grote afstand (zoals nu al vaak met de mobile AA gebeurd), het is juist leuk om met de tank eens een gok te wagen en gewoon het gevecht in te rijden.
Op zich hoort een MBT natuurlijk ook niet in het middelpunt van een veldslag te staan, want daar heb je lichtere voertuigen als IFV's en Humvees voor.
Maar ik ben het wel met je eens dat het af en toe wel wat heeft om gewoon maar eens door te rauzen met een tank, om een doorbraak te forceren of zelfs maar je weifelende teamgenoten te laten weten dat je toch echt bij een objective in de buurt moet zijn om wat te bewerkstelligen. Het hangt net van de situatie af hoe je je tank het beste kunt inzetten, en ik ben blij dat op dat vlak verschillende strategieën mogelijk zijn zonder dat je meteen gereduceerd wordt tot een vuurbal.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

w00t00w schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:32:
[...]

Maar ik ben het wel met je eens dat het af en toe wel wat heeft om gewoon maar eens door te rauzen met een tank, om een doorbraak te forceren
Dat doe ik ook graag, maar ik zie niet hoe het door mij voorsgetelde verlengen van de in- en uitstaptijd dit tegengaat. :)

Over uitstappen gesproken: ben ik de enige die érg vervelende* snipers teamkillt door in volle vaart met een jeep op ze af te rijden en op het laatste moment uit te stappen?

*: K/D van 0-5, campend op een berg of de basis, of erger nog, naast een vlag die wordt overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
CodeCaster schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:43:
[...]

Dat doe ik ook graag, maar ik zie niet hoe het door mij voorsgetelde verlengen van de in- en uitstaptijd dit tegengaat. :)
Mensen zijn bang om hun paradepaardje sneller te verliezen op die manier. Ze gaan ook makkelijker/sneller dood, wat nog wat extra angst geeft tot een mogelijk verlies. Tuurlijk respawnen de tanks, maar stel je toch voor dat iemand anders hem dan pakt... Hetzelfde idee als bij de mobile AA.

Terwijl het zo vet is om met die mobile AA lekker rond te karren met Zuni's. Bij Zavod lekker D in rijden om de hangar leeg te maaien, of bij B gebouwen uitroken met de Zuni's. _/-\o_ Nee... Helaas gaat het merendeel liever in base staan, of tussen base/B of base/E in met hun active radars. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:43:
[...]

AK was een beetje jet-rape gevoelig maar was op zonder jets enorm lekker BF vehicle warfare. De jet-loze kaart was dan ook een dikke favoriet bij mijn spelersgroep. En End Game was fucking epic, met CTF, voertuigen en infantry in balans en uitstekende opties om nuttige recons met engies te combineren tegen tanks en helis.
Leuk op hardcore misschien, op normal speelt dat toch allemaal nét even iets anders en was de jet rape niet te overzien. CTF of eigenlijk 'Javelins vs motorbikes' was vet als je met minimaal 10 man in je team aan het PTFO-en bent. Veel van die potjes heb ik niet meegemaakt, het gros zat te campen al dan niet op de daken.
China Rising bevat ook twee goeie kaarten voor voertuigen en infantry, één kaart die alleen goed is voor inf (maar wel één van de beste inf kaarten in het spel is) en één die heel erg vehicle-preferred is. Geen van die kaarten is slecht.
Ik zeg toch ook niet dat ze slecht zijn, ik vind ze gewoon niet bijzonder. Zeg me niet dat dit de epic maps zijn waar je op hoopt bij DLC, zou je ze echt missen als ze er niet in zouden zitten?
Jij noemt iedereen die geen kritiek kan verdragen direct DICE Defense Force. Nou, dan van mij, die toch uitvoerig diepgaand en breeduitgemeten op de kwaliteit van BF4 zeikt: je zeikt.
Als er niet zo intens veel bugs in zouden zitten was dit de beste Battlefield tot nu toe. Qua gameplay, qua balance, qua wapenselectie, qua diversiteit aan speelstijlen, qua graphics.
Helaas komt die die 'beste Battlefield tot nu toe' (en dat durf ik echt te betwisten) er gewoon niet uit. De weapon balance lijkt erg knap uitgebalanceerd, dat heb ik ook al vaak aangegeven, maar dat allen maakt het spel niet. Het spel is erg goed opgebouwd voor de lone-wolf, de troller, de vehicle whore, de class whore om maar wat voorbeelden te noemen, maar dat is wel ten koste gegaan van het PTFO aspect. Als je niet met vrienden over TS/Skype speelt is dat erg ver te zoeken.

Bovendien heb ik het niet op persoonelijke kritiek, maar kritiek op aspecten van het spel die met argumenten worden goedgepraat zoals:
Als je infantry only wilt spelen, ga je maar lekker CODden. Voor jet-only is er MS Flight Simulator.
Alsof dat de balans ineens goed maakt. Ik wil in BF4 goede balans tussen alle klassen en voertuigen, het is naar mijn mening te ver doorgeschoten naar infantry met alle launchers, gadgets, mines en norm allemaal maar op.
Jouw mening. Close Quarter vond ik kut, puur en simpel. De eerste twee DLCs van BF4 bevallen alvast prima, en door het gebrek aan jetrape maak ik me in Bf4 ook geenzorgen over de vehicle-preferred DLCs. De kans dat ik alle uitbreidingen leuk ga vinden is tot dusver zéker nog niet verkeken.
Er zit een enorm verschil tussen iets leuk vinden of in kunnen schatten dat de gamemode/maps goed in elkaar zitten, ook al hou je niet van die game-mode. De maps van Close Quarters waren erg goed in balans en uniek. De Endgame mappen vond ik vrij generieke open maps met weinig memorabele stukken behalve wellicht de motorschansen.

Ik hoop ook dat jij (en ik ook) alle uitbreidingen leuk ga vinden, de vraag was of premium op dit moment de moeite waard is ten opzichte van de losse DLC kopen.
Dit is het eerste rationele argument wat je maakt. Al die bugs zijn behoorlijk sfeerverziekend als ze je treffen. Maar als het spel lekker loopt en je het leuk vindt, is Premium zeker het kopen waard. Bij een keyshop. Niet direct op Origin, veel te duur.
Origin met een proxy kan erg voordelig uitpakken, vooral de Mexicaanse Peso staat erg goed (of sinds de vrije val van de lira, de roebel of de real wellicht1 van die landen). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

CodeCaster schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:43:
Well, als het 5 of 10 (of hoe lang dan ook) seconden duurt om uit te stappen, dan kun je repairs door je gunner al helemaal vergeten (niet dat dat nu vaak gebeurt) - je zou dan eigenlijk altijd een repair guy aan je zijde moeten hebben (welke zich dan altijd in de directe gevarenzone bevindt bij een offensive push). Bovendien zullen mensen al hun tank ontvluchten als deze op 50% (bij wijze van) damage staat, aangezien het in de tijd die het duurt om uit te stappen goed mogelijk is dat je resterende vehicle health wordt opgebrand. En dat terwijl je met een half kapotte tank in principe nog prima mee kunt vechten mocht dat nodig zijn - denk aan even die laatste 2 shells in dat vijandige voertuig, rondhangende vijandige voetsoldaten vastpinnen of verjagen, handelingen waarmee je je team mates gericht en doeltreffend ondersteunt of ontlast - en dan alsnog snel je tank verlaten of repareren (of zelfs even snel tussen salvo's door een paar tientallen procenten zelf repairen). In die x-aantal seconden die je kwijt bent je voertuig - feitelijk prematuur - te verlaten had je ook net het verschil kunnen maken tussen een succesvolle of gefaalde push of verdediging, maar spelers zullen dat risico veel minder vaak durven nemen (want dat is slecht voor je k/d ;))

[ Voor 8% gewijzigd door w00t00w op 21-02-2014 13:47 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sorry, ik was even vergeten hoe het gros van de spelers dit spel speelt.

Nog een tip aan mijn bepantserde medespelers: zo'n blok staal geeft, je raadt het niet, bescherming aan infanterie die achter je loopt. Het is dus niet zo aardig (laat staan nuttig) om vol gas te vertrekken als je APC onder vuur wordt genomen door een jeep, terwijl achter jou een squad loopt dat vervolgens wordt neergemaaid...

[ Voor 47% gewijzigd door CodeCaster op 21-02-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

CodeCaster schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:49:
[...]

Sorry, ik was even vergeten hoe het gros van de spelers dit spel speelt.
Ik wil mezelf best nog wel eens opofferen indien dat het team helpt (Tactical Suicide TM), maar de meerderheid van de spelers moet daar volgens mij inderdaad niets van hebben.

Op zich zou een meer realistische modus helemaal niet verkeerd zijn imo., maar ik zou er dan voor kiezen om naast Hard- en Softcore gewoon een derde graad toe te voegen (Realistic, oid.) met andere gameplay-elementen (zoals bijv. in- en uitstapdelay bij verhicles), een ander puntensysteem met veel meer nadruk op team-gerichte acties, etc. Dan is het een keuze om zo te spelen, en zullen spelers die niets met PTFO e.d. ophebben er ook wel grotendeels van wegblijven zodra zij doorkrijgen dat stat-pimping en ander CoD-gedrag zinloos/onmogelijk is.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
[mbr']Niet klagen, zie topic warning[/mbr

[ Voor 92% gewijzigd door Chaoss op 23-02-2014 09:48 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

Tsja, ik hoop ook ooit de hoofdprijs in de loterij nog een keer te winnen, maar totdat het zover is is het best leuk zo maar wat te fantaseren over wat ik zou doen mocht dat ooit gebeuren ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 23-02-2014 09:48 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
:D :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:26:
[...]
Leuk op hardcore misschien, op normal speelt dat toch allemaal nét even iets anders en was de jet rape niet te overzien. CTF of eigenlijk 'Javelins vs motorbikes' was vet als je met minimaal 10 man in je team aan het PTFO-en bent. Veel van die potjes heb ik niet meegemaakt, het gros zat te campen al dan niet op de daken.
Ik heb BF3 alleen op HC gespeeld als ik alleen was eigenlijk, het merendeel van de groepspotjes speelden we normal, omdat de rest van de heren dat prefereerde.
[...]
Ik zeg toch ook niet dat ze slecht zijn, ik vind ze gewoon niet bijzonder. Zeg me niet dat dit de epic maps zijn waar je op hoopt bij DLC, zou je ze echt missen als ze er niet in zouden zitten?
Oman? Ja. Peaks? Ja. Silk Road? Ja. Dat zijn m'n favo maps in BF4, naast Zavod en Flood Zone.
[...]
Helaas komt die die 'beste Battlefield tot nu toe' (en dat durf ik echt te betwisten) er gewoon niet uit. De weapon balance lijkt erg knap uitgebalanceerd, dat heb ik ook al vaak aangegeven, maar dat allen maakt het spel niet. Het spel is erg goed opgebouwd voor de lone-wolf, de troller, de vehicle whore, de class whore om maar wat voorbeelden te noemen, maar dat is wel ten koste gegaan van het PTFO aspect. Als je niet met vrienden over TS/Skype speelt is dat erg ver te zoeken.
Dit is onzin. Eerst klaag je dat er onvoldoende PTFO gespeeld wordt en iedereen maar z'n eigen ding doet en dat het spel verpest, en vervolgens insinueer je dat PTFO niet genoeg loont. Speel je PFTO met wat mensen (en je hebt echt maar één goeie squad nodig) dan schop je kont en sta je met z'n vijven in de top 5 van je team. PTFOen levert wel degelijk meer op en de verschuiving van persoonlijke score naar squadpunten t.o.v. BF3 maakt BF4 júíst meer op de objective gefocussed dan BF3 was. Want daar speelde ook geen hond PTFO met tot gevolg dat middelmatige spelers zoals ik in sneltreinvaart MVP ribbons konden binnensleuren met een beetje teamwerk.
Bovendien heb ik het niet op persoonelijke kritiek, maar kritiek op aspecten van het spel die met argumenten worden goedgepraat zoals:
Dan moet je niet je betoog beginnen met een persoonlijke aanval op iedereen die het niet met je eens gaat zijn.
[...]
Alsof dat de balans ineens goed maakt. Ik wil in BF4 goede balans tussen alle klassen en voertuigen, het is naar mijn mening te ver doorgeschoten naar infantry met alle launchers, gadgets, mines en norm allemaal maar op.
Onzin. Ik heb bijna ál m'n lange killstreaks in voertuigen. Of het nou tanks, IFVs, bootjes, helis of jets zijn, normal of hardcore, zodra ik iets met wielen en een wapen in m'n poten heb wordt er geslacht. Een goeie tank driver is prima in staat zijn mannetje te staan tegen een groepje infantry, maar een goed samenwerkende infantry groep kan zich prima weren tegen een tank.
Het énige voertuig dat serieus overwicht heeft is de mobAA, en ook die is redelijk kontschoppable als je een tank of twee engineers hebt. Of een bike en wat C4.

Wil je zien hoe lone wolves beloond worden? Ga ff BF3 spelen. Jetpilots en m16a3 medic-treintjes galore.
[...]
Er zit een enorm verschil tussen iets leuk vinden of in kunnen schatten dat de gamemode/maps goed in elkaar zitten, ook al hou je niet van die game-mode. De maps van Close Quarters waren erg goed in balans en uniek.
_O- Uniek zegt ie! Met mapdesign dat direct terug doet denken aan Unreal Tournament en gameplay die daar ook niet echt van afwijkt. Om van elke opvolgende 3D FPS met TDM en iets vlag-cappends nog te zwijgen. Wat was er uniek aan Close Quarters? Helemaal niets. Zelfs infantry-only ws een bestaand iets vóór die tijd. En gebalanceerd? Beetje onhandige kreet voor maps waar hele squads in verdomhoekjes kunnen spawnen alwaar ze en masse weg te maaien zijn met een LMG, omdat ze niet uit dat hoekje kunnen.
De Endgame mappen vond ik vrij generieke open maps met weinig memorabele stukken behalve wellicht de motorschansen.
Er zit een enorm verschil tussen iets leuk vinden of in kunnen schatten dat de gamemode/maps goed in elkaar zitten, ook al hou je niet van die game-mode maps.
End Game maps waren sublieme voorbeeldjes van Conquest in BF. Niet uniek nee, maar wél memorabel, niet vanwege het mapdesign maar vanwege de epic battles die je erop kon hebben door de goed uitgewerkte en in balans gebrachte combinatie van open land en hard- en soft cover voor infantry.
Ik hoop ook dat jij (en ik ook) alle uitbreidingen leuk ga vinden, de vraag was of premium op dit moment de moeite waard is ten opzichte van de losse DLC kopen.
En het antwoord is daarop een volmondig: Als je BF4 tot nu toe leuk vindt "ja". Anders, mwah, liever even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

w00t00w schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:56:
[...]

Ik wil mezelf best nog wel eens opofferen indien dat het team helpt (Tactical Suicide TM), maar de meerderheid van de spelers moet daar volgens mij inderdaad niets van hebben.
Klopt. Veel spelers lijken zich nog steeds niet te realiseren dat doodgaan in een spelletje geen pijn doet in het echt, afgezien van de exemplaren waarbij hun trots in directe verbinding lijkt te staan met hun geslachtsdeel. Natúúrlijk is zélf in leven blijven prioriteit nummer één, maar als het opofferen van een voertuig kán tactisch voordeel opleveren.

Bij jeeps en ander snelspawnend materieel is het helemaal een no-brainer, maar ook bij head-on-situaties kan het beter zijn je gewicht in de strijd te gooien dan laf smokend achteruit te gassen.

• Als je ziet dat een teammate met een (in die situatie) waardevoller voertuig op een explosief afrijdt, kan het nut hebben je humvee/motor/quad voor hem te werpen (en eventueel snel uit te stappen :P).
• Armor is bedoeld om klappen te vangen. Eén tank, IFV of AA kan al snel beschutting bieden aan vijf man infanterie, en er hoeft maar één pientere engineer tussen die vijf te zitten om je overlevingskansen te vergroten. Jij doet meer damage, je teammates blijven langer leven en scoren meer punten en je kunt het objective verdedigen waar je bij staat: álles is beter dan aan de rand van het level staan snipen (stokpaardje alert) met je voertuig.
• Tanks kunnen slecht tegen vocht. Niets zo leuk als een naast het water campende tank besluipen en een zetje te geven met jouw voertuig, maar soms glijd je er dan onderdoor of stuiter je eroverheen waarna je zelf met de vissen slaapt (tenzij je wederom op tijd uitstapt :P).
• Maps zijn relatief symmetrisch: als je in een één-op-één-gevecht met een vergelijkbaar voertuig de keuze hebt om elkaar te slopen óf af te druipen, kun je soms maar beter het leven laten als dat betekent dat jouw helft van de map weer voertuigvrij is. De tanks zullen namelijk op ongeveer hetzelfde moment weer respawnen, wat betekent dat je bij een optimale route elkaar precies halverwege de map weer tegenkomt. Wie weet wat voor schade hij nog had kunnen aanrichten als je zelf was gevlucht.
• Kamikaze, hoewel een doodzonde, kan erg leuk en tevens nuttig zijn. Met een transportheli kun je (mits verder leeg!) een jet koppen, maar je kunt je ook op een hoverende Littlebird storten. Let wel op dat, in tegenstelling tot de collision, het ontploffen van jouw voertuig zolang jij erin zit géén damage doet aan vijanden, en dat te vroeg uitstappen ervoor kan zorgen dat de vijand je voertuig overneemt, door E ingedrukt te houden als ze het lege voertuig op zich af zien komen varen, rijden of vliegen.

Vergeet bij al deze acties uiteraard de respawntijd van je voertuig niet. Waar een dirtbike of quad in luttele seconden weer te bestijgen is, kan dit bij de invloedrijkere voertuigen zoals de attack jet en MBT tot wel anderhalve minuut duren op een server met de vehicle respawn-instelling op 100%, waarbij je je team dus altijd waardevolle assets afneemt.

Uiteraard kunnen de gevallen waarbij bovenstaande nodig is allemaal voorkomen worden, maar enkel door teamplay: spotten en repareren zijn naast vehicle-kills van levensbelang. Op voertuigmaps moet de engineer de eerste keus zijn, met support op een goede tweede plek. Na enkele potjes spelen heeft ook die tweede C-4 tot zijn beschikking.

Sowieso kan het in een aanvalsvoertuig verstandig zijn je niet te lang te focussen op één doelwit: vergeet niet dat er nog tot wel 31 rondlopen! Door te lang op één vervelende infanterist te blijven schieten zorg je ervoor dat je niet alleen je kogels verspilt, maar ook dat je langdurig op ongeveer dezelfde positie zichtbaar blijft op de map, wat nog meer vijanden kan aantrekken, laat staan wanneer je slachtoffer voip of chat gebruikt. Blijf in beweging!

Is dit beter dan ranten op snipers en crashes? ;)
Op zich zou een meer realistische modus helemaal niet verkeerd zijn imo
Klinkt inderdaad leuk. Wie weet, in BF5... :P

Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:18:
Oman? Ja. Peaks? Ja. Silk Road? Ja. Dat zijn m'n favo maps in BF4, naast Zavod en Flood Zone.
Wat is er mis met Dragon Pass? :)
de vraag was of premium op dit moment de moeite waard is [...]
En het antwoord is daarop een volmondig: Als je BF4 tot nu toe leuk vindt "ja". Anders, mwah, liever even afwachten.
Duidelijk.

Klopt het trouwens dat Active Protection op de attack boat niet werkt wanneer je een tv-missile bestuurt, of hoort hij tv-missiles door te laten?

Telkens wanneer ik een andere boot tegenkomt die ik een tv-missile op mij zie afschieten, druk ik direct op X om mijn Active Protection te activeren en schiet vervolgens míjn tv-missile zijn kant op. We raken elkaar dan altijd, ook als híj AP aan heeft staan, wat ~ 50% van de hitpoints kost en een tijdelijke disable oplevert.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 21-02-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guido001 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:54:
Je kunt ook voor inf only kiezen en daar bij ook nog een zonder explosieven, dat laatste word vaak vermeld achter de server naam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Leuke discussies opzich, over teamplay enzo :P Maar volgens mij is teamplay voor iedereen anders, de manier waarop ik speel is voor de één teamplay en de ander zal het totaal waardeloos vinden. Ik doe in random games wat ik zelf het best vind, dat kan ook zijn dat ik de transport pak op Zavod en naar A/F vlieg om het te pakken en zo wat terug te pushen. Daarbij hoop ik altijd dat er mensen in de chopper spawnen of wat squadmember op mij, maar in random games is dat altijd de vraag.

Als ik met wat goede spelers uit de clan in een squad zit winnen we eigenlijk altijd wel in random games, soms doen we ook compleet verschillende dingen en als iemand dan hulp nodig heeft doen we dat vlug.

Overigens heb ik nogsteeds de hoop dat een BF game ooit in de buurt gaat komen van Joint Operations destijds, wat was dat een geweldige game voor die tijd! Voor mij tot nu toe de beste all-time-game in zijn eigen tijd, samen met Total Annihilation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

CodeCaster schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:13:
Klinkt inderdaad leuk. Wie weet, in BF5... :P
Right, na dit debacle BF5 kopen?!? :(
Ach, who am I kidding... :$

Kan me verder trouwens prima vinden in je betoog (je gesneer richting snipers incluis ;)), goeie post/tips!

Heb trouwens zelf deze week Premium gekocht - gaf me een enigszins bezoedeld gevoel, maar ik ken mezelf inmiddels wel een beetje: it was my destiny. Daarnaast: Second Assault had ik sowieso wel gekocht, Dragon's Teeth idem dito, en dan is de meerprijs van Premium tov. 2 DLC's bijna verwaarloosbaar. Ik mis in BF4 gewoon de afwisseling die echte infantry-orientated maps als Bazaar, Seine en zelfs Close Quarters boden - dan ben ik maar een CoD-boy zoals sommigen hier menen te moeten vinden (wie de infantry game-/gunplay en mechanics van BF en CoD zo identiek vindt kan imo. elke vorm van geloofwaardigheid wat betreft shooters ontzegd worden, maar soit, laat ze lekker...)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
w00t00w schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:26:
[...]

Join the dark side. We have cookies and death to EA posters. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
w00t00w schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:26:
[...]

Titanfall draait goed en oogt qua netcode ook aardig. EA kan het dus wel :+ Wellicht hebben ze eindelijk wat geleerd van het hele BF4 debacle.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet een map die ik hard zou missen. Door z'n lange rechte design is het feitelijk "metro voor tanks" - je hebt maar twee paden van de ééne naar de andere kant die bovendien ook nog eens maar op een paar plekken aansluiten. En de rotsen zitten vol kansloze prutscampers met bolt actions.
Die map zou beter zijn als hij meer breedte kende of meer verbindingen tussen de twee paden had, en de van BF3's Damavand bekende kill-zones op de rotsen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:07

codex

Geen OpenAI agent :)

klagen over bugs ed is niet toegestaan

[ Voor 85% gewijzigd door Chaoss op 23-02-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

beuker19 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:55:
[...]

Zo denk ik er ook over.
Want wat is het volgende ook EA ook maar de schuld geven dat er Staf shells , Active Radar en MBT Laws in de game zitten of dat er na een patch meer kapot dan gemaakt is.
Op een engine die Dice zelf ontwikkeld heeft en er nu al ongeveer 7 á 8 jaar mee werkt.
En dan kan iedereen wel roepen ja maar EA heeft BF4 gerushed nou ik weet zeker dat Dice de datum van uitbrengen al ruim 2 jaar weet dus dat is ook Bullshit.

En Titanfall is niets meer dan CoD met robots waar precies de zelfde skills voor nodig zijn.
Vandaar dat die zogenaamde BF pro's zo vaak afgeslacht worden in COD. Omdat je er geen skill voor nodig hebt en ze daar te veel van hebben :+

Battlefield = recoil controle, COD = reflexen. Op allebei de vlakken zijn er extremere games.

Maar goed, Metro doet het dus niet. Eens Caspian Border kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reemprive schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:35:
[...]

Vandaar dat die zogenaamde BF pro's zo vaak afgeslacht worden in COD. Omdat je er geen skill voor nodig hebt en ze daar te veel van hebben :+

Battlefield = recoil controle, COD = reflexen. Op allebei de vlakken zijn er extremere games.

Maar goed, Metro doet het dus niet. Eens Caspian Border kijken.
En andersom natuurlijk ook dat er weer zo'n CoD speler door het open veld rushed en een tank shell moet koppen.
Je hebt natuurlijk ook nog een grote groep die slecht zijn in BF en CoD en die zijn veruit in de meerderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

beuker19 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:40:
[...]

En andersom natuurlijk ook dat er weer zo'n CoD speler door het open veld rushed en een tank shell moet koppen.
Je hebt natuurlijk ook nog een grote groep die slecht zijn in BF en CoD en die zijn veruit in de meerderheid.
Gelukkig wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ugavuYqoFeyqQakFHpconwo7/full.png
25 tot de macht pfffff... ook iets wat DICE niet begrepen heeft en ook nog steeds niets aan gedaan heeft. Hopelijk leren ze ervan voor de volgende release.

Om dan ook nog iets constructiefs bij te dragen:

Als je op locker of metro vast zit bij een chokepoint, dan is er maar 1 ding wat helpt:

[YouTube: http://youtu.be/9DW-ZDT2CwY]

Can't kill em all (behalve Neo dan) maar mijn punt is, als er steeds maar 1 held door het deurgat heen komt heb je ze makkelijk liggen, maar als je met 5 of 10 of 15 personen massaal door de deur heen komt. De tegenstanders kunnen niet iedereen neer schieten.

Zovaak dat ik er doorheen kom, dat ik 3 man uitschakel en de 4de en de 5de gewoon niet omkrijg omdat ik of moet reloaden of ze mij al te pakken hebben. Op zo'n moment moeten er nog 3 of 4 van ons team erdoorheen komen. Maarja, alle pussies zijn te bang dat hun k/d naar de klote gaat, en blijven dan liever staan waar ze staan, in de hoop nog eens wat te killen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
w00t00w schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:11:
Er werd trouwens wel gezegd dat EA de patches coördineert/dicteert, maar zeker niet elke EA game valt in stukken uit elkaar naar een patch-ronde, dus DICE gaat hierin absoluut niet vrijuit: zij maakten de game, zij maken de patches, zij zouden dus moeten weten waar ze mee bezig zijn. Maar ik krijg steeds meer het gevoel dat die lui nog nooit van het woord testen hebben gehoord, en maar wat aankloten en rotzooien. Misschien onder extra tijdsdruk door EA, maar ik krijg niet echt de indruk dat we het met een stel bijzonder competente ontwikkelaars te stellen hebben.
Wederom is het subtieler, denk ik dan.
Het probleem dat je denk ik bij DICE ziet is dat je een studio met zeer veel talent hebt. Dit zie je door de grafische pracht, het geluid, animaties etc. Het probleem dat ze alleen hebben is dat er binnen het hoge management van DICE niet al te veel betrokkenheid lijkt te zijn. Dingen zoals Bach die keer op keer onzin uitslaat en totaal geen idee lijkt te hebben waar problemen zitten blijven maar terugkomen. Er zitten echt wel problemen bij DICE maar ik denk niet dat je deze moet zoeken bij de gewone dev maar bij het management. Er word gewoon systematisch te veel gevraagd van de devs. Devs werken in feite twee jaar non stop aan een game. Het enige dat ze hebben is wettelijk verplichte vakanties in Zweden. Dat dit inhoud dat ze bij de release massaal een maand op vakantie gaan en jij als consument van de game laten stikken is de schuld van EA en het management van DICE. Het probleem dat je nu ziet is dat de basis van de game zo ongelofelijk rot is dat er nauwelijks meer wat te redden valt. Dit is precies hetzelfde als een wolkenkrabber bouwen met een moeras als fundering. Je vraagt er gewoon om. Alleen is de fundering nu BF3 waar zeer veel code vandaan komt. BF3 was al redelijk broken en bij BF4 hebben ze gewoon geen tijd gehad om er iets aan te doen. Dat het nu nog erger is geworden is wel knap maar ik ben wederom meer geneigd te kijken naar het management en EA dan naar de gewone dev. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was dat al langer zo dat het pad van een enemy cruise missile nu niet meer zichtbaar is en de emp drone damage over time doet ipv directe explosie van de cruise missile? Heb dat net gezien tijdens paar potjes commander zijn op firestorm. Op gulf of oman en firestorm kan je trouwens cruise missile en gunship krijgen, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Ik snap er werkelijk niks van, ptfo zoals dat hoort krijg je 285 spm..

Snap niet wat ik nou mis of verkeerd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S.J_84 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:09:
Ik snap er werkelijk niks van, ptfo zoals dat hoort krijg je 285 spm..

Snap niet wat ik nou mis of verkeerd doe.
cql is zoiezo slecht voor je skill als je dat iets intreseert tenminste voor skill gewoon dom spelen zit je zo op 700 skill en 1200 spm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:13:
[...]

cql is zoiezo slecht voor je skill als je dat iets intreseert tenminste voor skill gewoon dom spelen zit je zo op 700 skill en 1200 spm :+
Er zitten ook meerdere crashes tussen dus verlaagt ook snel zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S.J_84 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:18:
[...]

Er zitten ook meerdere crashes tussen dus verlaagt ook snel zo :)
alleen vind ik het wel raar dat je me cql zo weinig punten krijg en dom zoveel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:22:
[...]

alleen vind ik het wel raar dat je me cql zo weinig punten krijg en dom zoveel meer
Denk dat het ligt aan de afstanden van objectives en hoeveelheid vijanden je tegenkomt.

Maar hoe efficient ik vaak ook probeer te spelen valt het lager uit op cql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Kan merken dat helikopters me goed liggen. Z'n littlebird vliegt heerlijk en maak er ook nog makkelijk kills mee. Jammer dat sommige niet logisch na denken als ze met de bom langs me vogeltje lopen 8)7

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Laatst online: 16-09 17:03

koudepinda

Don't Panic

Metian schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:20:
Kan merken dat helikopters me goed liggen. Z'n littlebird vliegt heerlijk en maak er ook nog makkelijk kills mee. Jammer dat sommige niet logisch na denken als ze met de bom langs me vogeltje lopen 8)7
valt me op dat de meeste mensen sowieso amper nadenken bij wat ze doen. Jeeee ik heb de bom nu ga ik naar het doel meet de meeste vijanden helemaaaaal alleeen jipiee!!! 8)7

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Game disconnected: you have been banned from this server. Stated reason: [Auto-Admin] Your SPM is higher than 1150(Permanent)

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

unfor schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:44:
Game disconnected: you have been banned from this server. Stated reason: [Auto-Admin] Your SPM is higher than 1150(Permanent)

8)7
Beetje raar. Het is Double XP dus je SPM gaat altijd flink omhoog.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Mja mijn SPM vind ik nog niet eens zo bijzonder, als je onder de 1000 SPM zit doe je echt wat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

unfor schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:24:
Mja mijn SPM vind ik nog niet eens zo bijzonder, als je onder de 1000 SPM zit doe je echt wat mis.
Ik zie niet vaak mensen die op cql boven de 1000 score per minute zitten. Krijgen premium users standaard een score boost??

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
koudepinda schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:37:
[...]

Ik zie niet vaak mensen die op cql boven de 1000 score per minute zitten. Krijgen premium users standaard een score boost??
Ik speel alleen maar CQ, er zijn laatste tijd wel erg veel double xp weekenden.. Maar zo veel speel ik ook niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 22-02-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
unfor schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:24:
Bescheidenheid siert de mens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
S.J_84 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:39:
[...]

Bescheidenheid siert de mens :)
Ik zie mijzelf als vrij bescheiden :)
Ik ben vrij middelmatig en merk dat ik ook geen 15 meer ben, maar als je de 1000 niet haalt dan ben je niet erg hard aan het PTFO'en imo :P

the bait has been set!

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 22-02-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
unfor schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:45:
[...]

Ik ben vrij middelmatig en merk dat ik ook geen 15 meer ben, maar als je de 1000 niet haalt dan ben je niet erg hard aan het PTFO'en imo :P
Daar ga je flink de mist in, ik neem mezelf als voorbeeld en jij hebt nog nooit met me gespeeld.
Ik ptfo zoals elk ander maar krijg soms verdomd lage spm.

Wat jij nu zegt is gewoon een smerige aanname, en een klap in de smoel van mensen die hun best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
hap hap hap O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

[...]

the bait has been set!
Laatse 3 cql potjes zat er welgeteld 1 iemand op een spm van 1030 en dat door alleen maar vanuit de little bird te sprayen.

Daarna zaten de top spelers rond de 700/800 spm

En tenzij er echt een exceptioneel iemand of iemand een dikke score boost aanzet zie ik die "minimale" 1000 toch echt zelden voorbij komen.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
koudepinda schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:58:
[...]

Laatse 3 cql potjes zat er welgeteld 1 iemand op een spm van 1030 en dat door alleen maar vanuit de little bird te sprayen.

Daarna zaten de top spelers rond de 700/800 spm

En tenzij er echt een exceptioneel iemand of iemand een dikke score boost aanzet zie ik die "minimale" 1000 toch echt zelden voorbij komen.
We hebben het dan ook over 2 verschillende dingen. Average SPM met awards bedoel ik.
Degene die in je overview getoond word.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 22-02-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

unfor schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:02:
[...]

We hebben het dan ook over 2 verschillende dingen. Average SPM met awards bedoel ik.
Exact -.-

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
unfor schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:02:
[...]

Net weer een pot, meeste flags defend en nog lage spm.
Is gewoon geen vat op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

the bait has been set!
1111 SPM. So pro. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:52
S.J_84 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:16:
[...]

Net weer een pot, meeste flags defend en nog lage spm.
Is gewoon geen vat op te krijgen.
Klopt, slaat vaak als een tang op een varken. Net als skill, overigens.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Nou moe, men moest mij wel hebben vanavond op de BuG server. Uitgemaakt voor lucker, camper, hacker, lamer, 'niet zo goed', commentaar dat ik altijd het zelfde wapen gebruik... zelfs door BuG'ers die ik in hoge achting heb :'(

Naar sfeertje uit het niets op een server waar ik toch al een hele tijd heel graag speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

yinx84 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:51:
Nou moe, men moest mij wel hebben vanavond op de BuG server. Uitgemaakt voor lucker, camper, hacker, lamer, 'niet zo goed', commentaar dat ik altijd het zelfde wapen gebruik... zelfs door BuG'ers die ik in hoge achting heb :'(

Naar sfeertje uit het niets op een server waar ik toch al een hele tijd heel graag speel.
Als je doelt op een simpel zinnetje als
yinx aimbot
Dan kan ik je bij deze melden dat dat géén BuG'er was. Voor
yinx weapon ?
idem. En nog eentje, ook van niet-BuG'er:
nice hax yinx
Beetje jammer dat je dus BuG'ers beschuldigd van dingen die zij althans niet tegen je zeggen.
En wou je werkelijk zinnen als
someone can spectate yinx
serieus gaan nemen? Een speler die iets vermoed, maar te lui is om er zelf achteraan te gaan?

Mocht je meer willen zien of weten, stuur me even een DM, dan geef ik een screenshot vanuit de chatlogs, met nicknames. Of blader zelf even op http://bugstats.cptchaos.nl/index.php?ServerID=1&chat=1. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 23-02-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij hier op TS hebben wel respect voor je skillz ;)
En wij zijn ook blij met spelers als jou die elke avond weer komen spelen maar ja wat er in de chat gebeurd hebben wij verder ook weinig invloed op helaas.
Maar mag het ooit te ver gaan dan verwacht ik wel een DM en kan ik kijken over er maatregelen genomen worden want van ons BuG members word wel verwacht dat we ons in ieder geval ook op de eigen server normaal gedragen.

Voor wie er ooit nog een beetje waarde hecht aan het skill level op Battlelog :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/74295610/Skillz.png
.

[ Voor 8% gewijzigd door beuker19 op 23-02-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor

Als je anderen irriteert door goed te spelen, is mijn missie voltooid :P
Ik geniet echt van jankers, als mijn tranen-potje vol zit rape ik het hardst.
Als er op me gemopperd word vanuit het enemy team dan is dat bevestiging dat ik het goed doe.
beuker19 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:07:
[...]
Voor wie er ooit nog een beetje waarde hecht aan het skill level op Battlelog :+

[afbeelding]
.
Hehe ik ben dat potje na mijzelf 20x dood te rushen overgestapt op andere taktiek: op ammobox zitten en mini-nades spammen, de kills stromen binnen.
Het is dieptriest, maar iets anders proberen is nutteloos. Gooi AUB die hoeren-map uit de lijst..

[ Voor 28% gewijzigd door unfor op 23-02-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
CptChaos schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:04:
[...]
Als je doelt op een simpel zinnetje als

[...]
Dan kan ik je bij deze melden dat dat géén BuG'er was. Voor
[...]
idem. En nog eentje, ook van niet-BuG'er:
[...]

Beetje jammer dat je dus BuG'ers beschuldigd van dingen die zij althans niet tegen je zeggen.
En wou je werkelijk zinnen als
Kijk even vanaf 20:35 ongeveer. Niemand van BuG heeft inderdaad iets over cheaten gezegd, maar doelde er in m'n post op dat ik het typisch vindt dat op dezelfde avond er veel beschuldigingen vielen door andere (niet-BuG)spelers naast dat alles. Had ik beter moeten verwoorden. Excuus daarvoor.

Verder mag iedereen z'n mening hebben natuurlijk, maar het overviel me dat het uit het niets zo persoonlijk werd. Als het van randoms komt lach ik er om, maar van mensen die ik altijd graag in m'n team zie zit 't me dwars op een bepaalde manier. Wilde het in ieder geval even ventileren.
beuker19 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:07:
[...]

Wij hier op TS hebben wel respect voor je skillz ;)
Zo hoor je nog eens wat 8)

[ Voor 22% gewijzigd door yinx84 op 23-02-2014 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Laatst online: 01-05 14:56
@Beuker!
Je gaat toch geen m320lvg gebruiken hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

yinx84 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:49:
[...]

Kijk even vanaf 20:35 ongeveer. Niemand van BuG heeft inderdaad iets over cheaten gezegd, maar doelde er in m'n post op dat ik het typisch vindt dat op dezelfde avond er veel beschuldigingen vielen door andere (niet-BuG)spelers naast dat alles. Had ik beter moeten verwoorden. Excuus daarvoor.

Verder mag iedereen z'n mening hebben natuurlijk, maar het overviel me dat het uit het niets zo persoonlijk werd. Als het van randoms komt lach ik er om, maar van mensen die ik altijd graag in m'n team zie zit 't me dwars op een bepaalde manier. Wilde het in ieder geval even ventileren.

[...]

Zo hoor je nog eens wat 8)
wij van Bug zien wel wie cheaters zijn en wie gewoon goed zijn haha :P
ach ik lach me altijd kapot met zulke gastjes. in BF3 was het erger dan in BF4.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:22
unfor schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:10:
[...]
Hehe ik ben dat potje na mijzelf 20x dood te rushen overgestapt op andere taktiek: op ammobox zitten en mini-nades spammen, de kills stromen binnen.
Het is dieptriest, maar iets anders proberen is nutteloos. Gooi AUB die hoeren-map uit de lijst..
Metro is erg leuk mits je met 24 of max 32 spelers speelt. Eigenlijk is 32 al te veel vaak.
Met 24 spelers zul je nooit echt choke points krijgen en kun je metro spelen zoals t conquest bedoelt is... flanken en vlaggen pakken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Er is de laatste tijd weer veel geklaagd in de topic over der problemen met BF4, zoals duidelijk in de topic warning staat is dit NIET toegestaan.

Het melden van bugs/crashes kun je in de daarvoor bestemde topics doen:
* Voor de PC: [PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
Maar het is uiteraard niet de bedoeling om van deze topics een klaag/rant topic te maken.

Vanaf nu wordt er extra steng gemodereerd op "klaag" posts in dit topic, zie je zo'n post voorbij komen reageer er dan niet op maar maak een Topic Report met een link naar de post, de mods zullen er dan zo snel mogelijk iets aan doen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nix_R schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:55:
@Beuker!
Je gaat toch geen m320lvg gebruiken hahaha
Mad Skillz :+

Maar waarom eigenlijk niet ?
Kijk ik hou normaal helemaal niet van het type Metro/Locker gameplay maar als de maps dan voorbij komen speel ik het liefst met een kit die bij de situatie past.
Ik speel bijv. toch ook Engineer op Golmund of Rogue omdat dat in die situatie past.
Het enigst wat is niet doe is met de MBT-Law of Staff shells spelen omdat ik dat te ver vind gaan.
Daarom heb ik op de SA maps ook nog niet in da AA gezeten omdat het dan te makkelijk word.

Wie had dit verwacht ?
Het is nu mij wel duidelijk dat het niet alleen voelt dat er veel slechte spelers zijn maar het dus ook echt zo is -O-
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/777DY.png

[ Voor 12% gewijzigd door beuker19 op 23-02-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Chaoss schreef op zondag 23 februari 2014 @ 09:30:
[modbreak]Er is de laatste tijd weer veel geklaagd in de topic over der problemen met BF4, zoals duidelijk in de topic warning staat is dit NIET toegestaan.

Het melden van bugs/crashes kun je in de daarvoor bestemde topics doen:
* Voor de PC: [PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic
Maar het is uiteraard niet de bedoeling om van deze topics een klaag/rant topic te maken.

Vanaf nu wordt er extra steng gemodereerd op "klaag" posts in dit topic, zie je zo'n post voorbij komen reageer er dan niet op maar maak een Topic Report met een link naar de post, de mods zullen er dan zo snel mogelijk iets aan doen.
[/modbreak]
Je mag dus alleen positieve ervaringen delen en niet negatieve? Gezien de omvang van de issues in dit spel ben je dan snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
beuker19 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 09:54:
[...]
Wie had dit verwacht ?
Het is nu mij wel duidelijk dat het niet alleen voelt dat er veel slechte spelers zijn maar het dus ook echt zo is -O-
[afbeelding]
Wow! Ik ben dan een pro ? :o :9
Dat is wel erg eigenlijk.. slechts <30% haalt een KD van 1, waar ik toch deels op let of het een deftige speler is of niet. (Gelijk welke objective het is, als je hele tijd de bomb rushed, maar de "skills" niet hebt om het te halen dan ben je ook niet bepaald goed bezig)

Ben al bang om naar de andere stats te kijken..

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 23-02-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
JohnnyV76 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 08:56:
[...]

Metro is erg leuk mits je met 24 of max 32 spelers speelt. Eigenlijk is 32 al te veel vaak.
Met 24 spelers zul je nooit echt choke points krijgen en kun je metro spelen zoals t conquest bedoelt is... flanken en vlaggen pakken.
Precies.
Ik snap die servers ook niet die 64p zijn en van grote vehicle mappen opeens naar Metro switchen. :F
Dan sluit ik BF4 meteen af via taakbeheer zodra ik dat laadscherm zie. Zonde.

[ Voor 7% gewijzigd door Ekstergroen op 23-02-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Ekstergroen schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:44:
[...]

Precies.
Ik snap die servers ook niet die 64p zijn en van grote vehicle mappen opeens naar Metro switchen. :F
Dan sluit ik BF4 meteen af via taakbeheer zodra ik dat laadscherm zie. Zonde.
Ik heb metro dan niet maar ik doe dat dus bij locker. Speel je de heletijd redelijk grote maps zoals paracel, golmud, rogue, zavod etc. Komt locker opeens voorbij. 64 speler cql. Een andere map die 64 spelers ook niet goed kan hebben is floodzone.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TYyOi9nYygL0PG9vpZ7Xvb4i/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z0vXc1Sk75EICfFdYsKj1IgA/full.png

Nu ja.. Deze scores komen misschien gewoon door een heleboel mensen die ermee gestopt zijn omdat ze het niet leuk vinden / te slecht zijn en niet doorbijten. (het heeft mij toch wel een 20h geduurd tot ik mezelf weer "niet slecht" kon noemen)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QpMG0Yx9Ac00PxpoeGcwDFsr/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 23-02-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Mijn scores waren in het begin ook om te janken, dit is de eerste battlefield game die ik speel. De laatste shooter daarvoor was de eerste call of duty modern warfare.
Heb dus iets van 3 a 4 jaar geen shooter meer gedaan, moest ik opeens rekening houden met bullet drop supresion en weet ik wat nog meer. Heeft me behoorlijk wat tijd gekost om dat allemaal te verwerken, en choppers en jets zijn voor mij nog steeds redelijk onbestuurbaar.

Nu sta ik toch wel regelmatig in de top5 van een rondje.

Enige waar ik nog last van heb is dat ik heel wisselvallig presteer, de ene keer haal ik zo een kd van 4 of hoger en zo kan het de volgende keer nog maar 0.95 zijn.

Wat ik me trouwens nog afvraag, is de hoeveelheid supresion server side intestellen??? had laatst een potje als er maar een kogel voorbij kwam werd mijn hele scherm al helemaal wazig en was accuracy ver te zoeken.

Sowieso vind ik het hele supression gebeuren maar onzinnig.

Nu maar weer even oefenen met de choppers in de test range.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koudepinda schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:55:
Enige waar ik nog last van heb is dat ik heel wisselvallig presteer, de ene keer haal ik zo een kd van 4 of hoger en zo kan het de volgende keer nog maar 0.95 zijn.
Hier ben je niet de enige in hoor met BF4, dat heeft iedereen, ook de allerbeste spelers ter wereld halen in BF4 niet consistent de hoge scores die in BF3 wel kunnen op skills. Alleen met vehicles of snipen is dat nog mogelijk maar dan moet je wel vanaf de tweede ring spelen.

Helaas mogen we in dit topic niet meer bespreken wat daar de achterliggende redenen of oorzaken voor zijn, wat apart blijft want een hoop is ook toe te schrijven aan gamedesign keuzes.

[ Voor 7% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 23-02-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Hoe zit het trouwens met de field upgrades?? bij een aantal zou je 6 c4 pakketjes mee kunnen nemen of 50% meer ammo meer mijnen of raketten, maar vaak werkt dat niet.

Moet de commander die per squad toe wijzen ofzo?? Als dat dus zo is dan is dat per defenitie al redelijk kansloos want vaak zit er helemaal geen commander in het spel, of maar 1 bij de tegen partij of andersom.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

koudepinda schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:52:
Hoe zit het trouwens met de field upgrades?? bij een aantal zou je 6 c4 pakketjes mee kunnen nemen of 50% meer ammo meer mijnen of raketten, maar vaak werkt dat niet.
Dat werkt pas zodra je na het bereiken van die upgrae respawnt, terwijl er nog iemand van je squad leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

CodeCaster schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:00:
[...]

Dat werkt pas zodra je na het bereiken van die upgrae respawnt, terwijl er nog iemand van je squad leeft.
Hoe bereik je die upgrade dan?? Moet de commander je die toewijzen?

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koudepinda schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:07:
[...]

Hoe bereik je die upgrade dan?? Moet de commander je die toewijzen?
Door squad objectives te doen, op elkaar spawnen, kills maken bij een flag die je squad leader heeft ge highlight, squad revives etc.
Maar de commander kan je een boost geven door squad promotie, dan ga je een tier omhoog. Je moet idd wel respawnen om die bonus te krijgen als je die tijdens het spelen unlocked, wat een beetje jammer is vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

SouLLeSSportal schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:12:
[...]

Door squad objectives te doen, op elkaar spawnen, kills maken bij een flag die je squad leader heeft ge highlight, squad revives etc.
Maar de commander kan je een boost geven door squad promotie, dan ga je een tier omhoog. Je moet idd wel respawnen om die bonus te krijgen als je die tijdens het spelen unlocked, wat een beetje jammer is vind ik zelf.
Inderdaad, want vaak is het samenwerken van een squad zeer ver te zoeken, en al helemaal objectives die je als squad leader aanwijst, of aangewezen krijgt van een squad leader.

Heb als commander ook nog nooit gehad dat een squad mijn orders heeft gevolgd (nouja 1 keer mischien).

Dus al met al is het een redelijk zinloze toepassing in het alledaagse spel, die maar heel af en toe tot zijn recht komt.

Snap ik ook meteen waarom het gros van de speler met de defensive spec speelt.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:27:
[...]

Hier ben je niet de enige in hoor met BF4, dat heeft iedereen, ook de allerbeste spelers ter wereld halen in BF4 niet consistent de hoge scores die in BF3 wel kunnen op skills. Alleen met vehicles of snipen is dat nog mogelijk maar dan moet je wel vanaf de tweede ring spelen.
In BF3 was het mogelijk om hoge scores te als ja A ) M16a3 + nog 3 squad maten met precies de zelfde setup B ) In een Jet C ) In elk ander voertuig (Als je er genoeg uren in steekt) dus kom nou niet met het argument dat skills in BF3 nodig waren om hoge scores te halen.
In BF3 werd 99% van het scorebord gedomineerd door 1 van de bovenste 3 opties en de andere 1% waren spelers die daar werkelijk skills hadden om ook met iets anders te domineren.
In BF4 daarin tegen kun je ook domineren als je gewoon samen werk met je squad en dan maakt wapen/gadgets/class helemaal niet zo veel uit en hang het van de map af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

reemprive schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:38:
[...]

Je mag dus alleen positieve ervaringen delen en niet negatieve? Gezien de omvang van de issues in dit spel ben je dan snel klaar.
Nee hoor maar als het over bugs, crashes etc gaat dan is daar een apart topic voor. Dat de game buggy is is inmiddels wel bekend en dat hoeft hier niet voor de zoveelste keer gemeld te worden. Er zijn een aantal mensen die elke kans aangrijpen om voor de zoveelste keer duidelijk te maken dat de game slecht is en dat Dice slecht bezig is etc. Dat is gewoon storend en voegt niets toe aan het topic, laten we het hier gewoon inhoudelijk over de game hebben.

Dit betekend helemaal niet dat elke post lovend of positief hoeft te zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 122 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.