Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
DanielWW2 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:29:
[...]
Nee. Iedereen die beweerd dat hij dit wel kan liegt. :+
Je heb geschreven dat je geen bf4 meer speelt.
Kun je ook niet meer stoppen met je negatieve inbreng? Wordt tijd om professionele hulp in te schakelen om van je frustraties af te komen.

Advies is gewoon kopen, dan zul je naast de bekende problemen ook genoeg lol beleven. Zeker nu het voor een aantrekkelijke prijs te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53
TecTo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:54:
[...]

Je heb geschreven dat je geen bf4 meer speelt.
Kun je ook niet meer stoppen met je negatieve inbreng? Wordt tijd om professionele hulp in te schakelen om van je frustraties af te komen.

Advies is gewoon kopen, dan zul je naast de bekende problemen ook genoeg lol beleven. Zeker nu het voor een aantrekkelijke prijs te koop is.
Weet dat dit niet de plaats is eigenlijk, maar ik overweeg momenteel ook premium ivm second assault. Er is toch geen speciale aanbieding momenteel?

Edit:
@Hieronder, die heb ik gevonden, dan ga ik daarvoor denk ik, dank!

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 18-02-2014 19:11 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
wesleytjuh schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:00:
[...]

Weet dat dit niet de plaats is eigenlijk, maar ik overweeg momenteel ook premium ivm second assault. Er is toch geen speciale aanbieding momenteel?
Ik heb de premium eerder vandaag voor 32,99 euro te koop gezien dus ga zeker niet meer betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suprcow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-01-2022
ik blijf er in ieder geval bij dat de attack choppers een stuk minder leuk/bruikbaar zijn in bf4 dan in 3
daar kon je als je eenmaal de maps goed kon nog met dekking spelen en tactisch wegkomen of dingen dat mis ik een beetje met de uitgestrekte vlaktes nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:04

Pykow

Angelo OTR

Ben ik nu de enigste die zegt dat Operation Firestorm er niet uitziet en eruit ziet als een console versie :S
Nog steeds geen patch op crashes en netcode ?
eerste indruk Firestorm. slechter dan BF3 editie

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:06
ik vind diefirestorm juist mooier eruit zien.
Die olie tanks als die ontploffen dan spuit er een lading olie weg. Erg mooi detail vind ik dat.

heb de andere maps nog niet geprobeerd.
ga ik nu doen.
Metro is nog niet te doen.
Alleen maar soundloop crashes
Firestorm net een leuk potje op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suprcow
het zou kunnen ik had in het begin ook het idee bij battlefield 4 dat op de een of andere manier de resolutie heel vreemd was het leek wel of de engine 10% opgeblazen was of iets terwijl een hele tijd later ik ineens hele andere grafics leek te krijgen die veel scherper en meer op bf3 gingen lijken maar ik kan ook gek zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:03

koudepinda

Don't Panic

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:53:
[...]

below radar is ook niet alles, dan krijg je weer dat je helo's constant net op dat randje zitten en je niet kan locken, sta je dan met je aa raketten 50 m van een helo en je kan niet locken... Op zich zou het fijn zijn maar ik denk niet dat het er dan echt veel leuker door wordt. Wat ik wel al aangegeven heb is dat je dwars door bossen heen gelocked kan worden, dat zou nooit moeten kunnen en was in bf3 ook gewoon zo.
Ik heb nog nooit dwars door een bos kunnen locken tenzij ik de bomen eerst plat gooi. Sterker het kwam mij juist regelmatig voor dat ik zonder reden opeens de lock kwijt was.

Weet niet of dat is verbeterd sinds de laatste patch, omdat ik alleen nog maar self guiding missiles gebruik, zeker omdat die op langere afstand ook blijven werken als je rekening houd met de richting en snelheid van je doel.
suprcow schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:48:
ik blijf er in ieder geval bij dat de attack choppers een stuk minder leuk/bruikbaar zijn in bf4 dan in 3
daar kon je als je eenmaal de maps goed kon nog met dekking spelen en tactisch wegkomen of dingen dat mis ik een beetje met de uitgestrekte vlaktes nu
zavod en dawnbreaker en siege of shanghai en floodzone kun je prima wegkomen, naar mijn idee zelfs te goed als je een goede piloot bent, (ken de uitbreidingen verder niet).

Golmud is ZO groot dat de heli's praktisch gezien niet eens in range van de aa hoeven te komen of je moet met je MAA midden in de vijandelijke lininie komen (wat prima te doen is als je een goed samenwerkend team hebt maar dat is in 9 van de 10 gevallen niet zo.

Dan blijft lancang dam over en dat is inderdaad voor een heli piloot een monsterlijke map

Hainan, rogeu en paracel hebben maar 1 MAA en daar word altijd om gevochten dus die doet in de meeste gevallen wat lucht afweer betreft niets nuttigs. (en paracel heeft toch weer redelijk wat dekking te bieden).

[ Voor 37% gewijzigd door koudepinda op 18-02-2014 20:13 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De maps die zogen in BF3 zuigen nu ook in BF4. Er is vrijwel niks veranderd, hier en daar wat nieuws waarvan de toevoeging echt discutabel is.

Echt wat een walgelijk prutswerk van DICE. Metro is een nog ergere baserape geworden door nog meer bottlenecks. Crashes constant omdat DICE te achterlijk is te testen en het ergste is nog dat het ook op de normale maps impact heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Tsurany op 18-02-2014 20:32 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:27
Tsurany schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:20:
De maps die zogen in BF3 zuigen nu ook in BF4. Er is vrijwel niks veranderd, hier en daar wat nieuws waarvan de toevoeging echt discutabel is.

Echt wat een walgelijk prutswerk van DICE. Metro is een nog ergere baserape geworden door nog meer bottlenecks. Crashes constant omdat DICE te achterlijk is te testen en het ergste is nog dat het ook op de normale maps impact heeft.
Zo kan die wel weer he :P

In Metro vind ik de grafics er bar slecht uitzien. De vloer is een groot grijs vlak, evenals dat er op de nieuwe route naar buiten nauwelijks items geplaatst zijn. 't Lijkt wederom iets wat niet af is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crusher77 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:07:
[...]

In Metro vind ik de grafics er bar slecht uitzien. De vloer is een groot grijs vlak, evenals dat er op de nieuwe route naar buiten nauwelijks items geplaatst zijn. 't Lijkt wederom iets wat niet af is...
Mijn ervaring tot nu toe is dat de laatste patch en de DLC er voor zorgen dat ik op sommige maps elke ronde wel eens crash. Dat is toch geen progressie? Het spel wordt voor mij enkel slechter.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Stoor me meer aan het feit dat de laser -stip ongeveer 3mm afwijkt naar boven bij de F2000. Net als de L85A2, voor mij een reden om niet meer met dat wapen te spelen met bv een agog erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Pykow schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:50:
Ben ik nu de enigste die zegt dat Operation Firestorm er niet uitziet en eruit ziet als een console versie :S
Nog steeds geen patch op crashes en netcode ?
eerste indruk Firestorm. slechter dan BF3 editie
De textures van de SA-maps lijken een stuk minder detail te bevatten dan BF4 vanilla/CR en BF3. Het is me met name opgevallen op vloeren/muren van Metro en Firestorm. De toevoegingen/aanpassingen op de maps tov BF3 vind ik wel weer leuk gedaan. Het biedt ietwat meer mogelijkheden en het geeft de dynamiek een twist. De nadespam en baserape op Metro conquest is echter nog altijd aanwezig, maar ik had ook niet anders verwacht. Geeft verder ook niet; want anders zou Metro geen Metro meer zijn.

Sommige SA assignments gaan weer nergens over. Onder andere 5 mensen van een toren snipen en de border gate bedienen... Alsof ze de meest gekke opdrachten in een hoed hebben verzameld en dan lootjes hebben getrokken.
Tsurany schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:09:
[...]

Mijn ervaring tot nu toe is dat de laatste patch en de DLC er voor zorgen dat ik op sommige maps elke ronde wel eens crash. Dat is toch geen progressie? Het spel wordt voor mij enkel slechter.
Raar, heb nog geen crash gehad vandaag in de ruim 10 potjes die ik heb gespeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Bee.nl op 18-02-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vanmiddag ook in pauze ff SA gespeeld maar mij viel ook op dat de SA maps qua graphisch er minder uit lijken te zien. Kan het nog niet pinpointen maar het lijkt allemaal minder "scherp" gedetailleerd qua textures. :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou bij mij begon het al bij Lockers en Paracel Storm na de patch en het nu ook gehad in Metro. Erg jammer dat zoiets met een nieuwe patch komt die verder weinig verbeteringen brengt.

Ik vind Firestorm echt matig. Veel te open map waardoor infantry weinig kans heeft tegen voertuigen. Het is gewoon een 1:1 kopie van BF3 met wat effecten toegevoegd. Er is niks gedaan tegen snipers op de bergen of andere minpunten zoals het vele rennen zonder cover. Gevolg is dat mensen vaak in de gebouwen blijven campen.

Metro is grafisch inderdaad achter uit gegaan. Je ziet dat bij alle maps wel maar bij Metro het sterkst. Het is nog meer een explosive spam omdat deze game veel meer soorten explosieven kent. Ik heb er nog geen leuk potje gehad, enkel explosives en baserape.

Caspian Border zit er aardig uit maar die grote muur voegt naar mijn idee niks toe. Het komt erg raar over en de gameplay niet ten goede. Haalt er aardig wat snelheid uit en maakt het middelpunt, de heuvel, minder interessant.

Gulf of Oman was altijd al een lege en saaie map met veel voertuig domination. Leuk als je een voertuig hebt maar zonder voertuig is het gewoon te saai. Je bent teveel aan het lopen en sommige vlaggen kan je beter negeren.

Kortom de echt goede map uit BF3, Caspian Border, is zwakker dan het origineel. De andere drie waren al grotendeels zwak en zijn dat eigenlijk nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Tsurany schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:26:
Er is niks gedaan tegen snipers op de bergen of andere minpunten zoals het vele rennen zonder cover. Gevolg is dat mensen vaak in de gebouwen blijven campen.
Dat irriteert me ook mateloos. De snipers halen op dergelijke grote open mappen de snelheid er enorm uit omdat (1) ze zelf niet actief deelnemen aan de objective (vlag/bom) en (2) elke oversteek- of rushpoging van infantry dwarsboomt. Net obliteration gedaan op Caspian en ik zag op een gegeven moment 5 scope glares in mijn richting. Loop je daar over een grote vlakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:20:

Dus BF4 is nu nog onspeelbaar dan het al was en Metro is zowaar nog meer bottleneck gameplay?
Echt 100% nailed it. :X
Tsurany schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:26:
Nou bij mij begon het al bij Lockers en Paracel Storm na de patch en het nu ook gehad in Metro. Erg jammer dat zoiets met een nieuwe patch komt die verder weinig verbeteringen brengt.

Metro is grafisch inderdaad achter uit gegaan. Je ziet dat bij alle maps wel maar bij Metro het sterkst. Het is nog meer een explosive spam omdat deze game veel meer soorten explosieven kent. Ik heb er nog geen leuk potje gehad, enkel explosives en baserape.
Dat is wel heel treurig. :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANSAD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08 12:56
WE ARE WORKING ON A FIX FOR AN ISSUE ON PC THAT CAUSES THE GAME TO FREEZE, RESULTING IN A SOUND LOOP. WE WILL SHARE MORE INFORMATION ONCE AVAILABLE.

Eindelijk zijn ze er mee bezig, ik moet zeggen dat ik sinds ik v-sync aan heb gezet er bijna geen last meer van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
lachen dit, speel de hele avond 2nd assault, kom in metro, ff rellen met de pecheneg. Schiet een paar bursts, hangt het spel. Kudo's voor de dev's @ DICE _/-\o_ *O* *O* *O* *O* *O*

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Begrijp de ophef over de snipers weer eens niet. In bf3 waren deze mappen bij uitstek geschikt voor de snipers en nu zijn er meer mogelijkheden voor dekking. Tja als je altijd gewend ben als een kip zonder kop te rennen.....zucht. Ga toch wat anders spelen en stop eens met dat eeuwige gezeik, stel zeurpietjes!

Speel nu al heel de avond assault met veel plezier.

[ Voor 10% gewijzigd door TecTo op 18-02-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
En nog een keer, sound crash. Ik wacht er voorlopig wel mee. *zucht*

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Iemand de M60-E4 al unlocked? Ben benieuwd of 'ie de MG4 van de troon gaat stoten. Stats zien er goed uit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Laatst online: 12-06-2024
FRANSAD schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:42:
WE ARE WORKING ON A FIX FOR AN ISSUE ON PC THAT CAUSES THE GAME TO FREEZE, RESULTING IN A SOUND LOOP. WE WILL SHARE MORE INFORMATION ONCE AVAILABLE.

Eindelijk zijn ze er mee bezig, ik moet zeggen dat ik sinds ik v-sync aan heb gezet er bijna geen last meer van heb gehad.
Ik heb geprobeerd de geluidssetting te veranderen en ook het v-sync trucje, blijf crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:46:
En nog een keer, sound crash. Ik wacht er voorlopig wel mee. *zucht*
Same here, ik ga wel wat anders doen. Te treurig voor woorden dat het spel zo vaak crasht.
TecTo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:43:
Begrijp de ophef over de snipers weer eens niet. In bf3 waren deze mappen bij uitstek geschikt voor de snipers en nu zijn er meer mogelijkheden voor dekking. Tja als je altijd gewend ben als een kip zonder kop te rennen.....zucht. Ga toch wat anders spelen en stop eens met dat eeuwige gezeik, stel zeurpietjes!

Speel nu al heel de avond assault met veel plezier.
En waarom denk je dat zoveel mensen een hekel hadden aan deze mappen in BF3? Eindeloze vlaktes met veel te veel snipers waardoor het gewoon geen interessante gevechten zijn.
Daarnaast, meer dekking? Dat valt vies tegen. Het zijn grotendeels 1:1 kopieën met hier en daar wat anders. Dankzij de sterkere destruction heb je soms zelfs een stuk minder dekking over.
Bee.nl schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:35:
Dat irriteert me ook mateloos. De snipers halen op dergelijke grote open mappen de snelheid er enorm uit omdat (1) ze zelf niet actief deelnemen aan de objective (vlag/bom) en (2) elke oversteek- of rushpoging van infantry dwarsboomt. Net obliteration gedaan op Caspian en ik zag op een gegeven moment 5 scope glares in mijn richting. Loop je daar over een grote vlakte...
Ja het maakt het absoluut niet leuker. Je hebt te weinig spannende gevechten en moet te vaak wegduiken voor voertuigen die overal dwars doorheen stormen.
DanielWW2 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:39:
Dus BF4 is nu nog onspeelbaar dan het al was en Metro is zowaar nog meer bottleneck gameplay?
Echt 100% nailed it. :X
Metro heeft meerdere routes gekregen waardoor flanken theoretisch beter mogelijk is maar tegelijkertijd heeft BF4 een stuk meer explosive wapens waardoor gangen bezetten nog makkelijker is.
Dat is wel heel treurig. :')
Tja, as expected toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Mmh, het blijven toch maps die ik al grijs gespeeld heb, waardoor het nieuwste er heel snel weer af is. Wachten op Naval Strike, al wordt dat voornamelijk zee shit. Is hier al meer bekend over?

edit: en over de minder graphics in SA, zoals hierboven gezegd wordt, Golf of Oman ziet er imo wel erg vet uit: http://imgur.com/a/sLrL1#0

[ Voor 26% gewijzigd door DJH op 18-02-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:54:
Metro heeft meerdere routes gekregen waardoor flanken theoretisch beter mogelijk is maar tegelijkertijd heeft BF4 een stuk meer explosive wapens waardoor gangen bezetten nog makkelijker is.
Ik had Metro BF4 al gezien. Dat er iets meer routes zijn lijkt mij inderdaad ook redelijk nutteloos zolang mensen van alles explosief kunnen spammen. Wat ik ook echt niet begrijp is dat DICE niet gewoon meer va de map gebruikt voor conquest en de vlaggen veranderde zodat die map minder grenade spam only is. Maar ja, dat is logica en daar doet DICE niet aan. :/
Tja, as expected toch?
Nou eigenlijk niet. Iets met dat colour. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suprcow
Crusher77 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:07:
[...]

omdat het op de consoles ook moet draaien op pc kunnen ze het 5 keer zo gedetaileerd maken als ze zouden willen maarjah... blerghhh als er iets meer dekking is voor infantrie zou het zoveel intressanter worden met een beetje snieken en alles ook al is t niet erg als je gezien word dat een tank je dekking wegknalt dat maakt dingen zoveel spannender maarjah consoles....

[ Voor 19% gewijzigd door suprcow op 18-02-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vond uberhaupt de maps van BF3 zo saai als dikke stront, als ik zo eerlijk mag zijn. Ik ga waarschijnlijk als het 10-15 euro kost premium kopen, en dan alleen voor de overige DLC, niet voor de BF3 maps die terugkeren. Ik zie mezelf die nooit spelen. Ik ben vooral benieuwd naar de pas-aangekondigde Titan-modus. Die was in 2142 zeker wel vet. Ik vond daar alleen dat de maps te weinig variatie hadden, maar ik heb toch een vlek in mijn harde schijf gespeeld destijds. Al was het een van de mindere delen wanneer je het vergelijkt met zijn voorlopers, het was nog steeds eigenlijk een heleboel fun. En ook überhaupt, maps helemaal propvol water. Die heb ik sinds 1942 wel gemist. Alleen nog afwachten of ze niet achteraf tegenvallen, net als bij de BF3 maps, maar ik ben wel heel benieuwd en verwachtingsvol.

[ Voor 53% gewijzigd door Amanoo op 18-02-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
"ff snel" maar zelf de M60-E4 unlocked. Kijken of het wat is.

edit: log, clunky, traagste LMG in het spel maar holy shit, wat een vet ding _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door yinx84 op 18-02-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

In wat voor opzichten verschilt de m249 eigenlijk van de mg4 ?? met de m249 kan ik nu al spelen, en wat stats betreft zijn ze nagenoeg identiek, maar ik vind het eigenlijk helemaal geen fijn ding (zolang je zonder bipod moet werken, wat je in de meeste gevallen toch wel doet omdat dat ding de helft van de tijd niet deployed).

Toch is zie ik er ladingen mensen mee spelen en het gebruiken als een assault wapen (de mg4 dus). terwijl de m249 zich daar totaal niet voor leent.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
koudepinda schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:40:
In wat voor opzichten verschilt de m249 eigenlijk van de mg4 ?? met de m249 kan ik nu al spelen, en wat stats betreft zijn ze nagenoeg identiek, maar ik vind het eigenlijk helemaal geen fijn ding (zolang je zonder bipod moet werken, wat je in de meeste gevallen toch wel doet omdat dat ding de helft van de tijd niet deployed).

Toch is zie ik er ladingen mensen mee spelen en het gebruiken als een assault wapen (de mg4 dus). terwijl de m249 zich daar totaal niet voor leent.
Ze zijn inderdaad identiek, behalve een subtiel verschil in recoil pattern. Beide zijn echt koningswapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
ERROR
No contact with EA Online. Please try again later.

ERROR

ERROR

Ik had niet anders verwacht. Dacht vandaag toch eindelijk Second Assault te kunnen spelen, eigelijk dacht ik dat niet. Ik wist dat dit ging gebeuren.

Back to Titanfall.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
yinx84 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:18:
"ff snel" maar zelf de M60-E4 unlocked. Kijken of het wat is.

edit: log, clunky, traagste LMG in het spel maar holy shit, wat een vet ding _/-\o_
Hij is wel erg fijn op long range, korte bursts en snipers rapen is geen probleem.
Maar daar houd het helaas ook mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
bvk schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:55:
De gedachten op BuG zijn doorslaggevend natuurlijk, maar daar waren we het eens dat het morgen SA only gaat worden. Dus zal ik morgen rond het middaguur (als ik ff tijd heb en het al kan) de server om gaan zetten.
Haha ik was je voor met het aanpassen van de maproulatie :P

Het is trouwens nog steeds mogelijk (tot 7 maart) om je in te schrijven voor de BuG Battlefield 4 competitie!
Zie signature voor meer info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Mijn verdict: alles leuk, behalve Metro conquest. Rush is op Metro wel erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickyy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:01:
ERROR

ERROR

ERROR

Ik had niet anders verwacht. Dacht vandaag toch eindelijk Second Assault te kunnen spelen, eigelijk dacht ik dat niet. Ik wist dat dit ging gebeuren.

Back to Titanfall.
Ik heb een aantal matches gespeeld zonder problemen, maar nu kan ik idd ook geen enkele server meer in. Zal zo nog ff proberen. Moet nu alleen de m60 en f2000 unlocken maar kom geen metro server in :/

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even Metro CTF gespeeld en dat viel mij reuze eigenlijk en geen crash.
Ik had 1 grote cluster fuck verwacht maar niets was minder waar het was zeer balance met 32p.
Dit kan nog best eens een hele leuke toevoeging zijn.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wow echt, dat ze tdm nog zoveel kutter kunnen hebben maken dan het al was op metro... :N

De cluserfuck die metro al was kan je nu tot de macht 5 zetten met die mini nades, xm25 en veel accuratere wapens... ;w
Waarom dacht ik ook dat dit beter zou worden...

[ Voor 49% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-02-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb net op een vage server gespeeld; SoS CQ large, 3200 tickets. Hele tijd aan het spelen geweest en ineens, zwart laadscherm, gevolg door laadscherm van de map. En we staan weer terug op 3200 tickets (verder niks veranderd). Scores, kills, deaths, etc was niks mee gebeurt. Dus verder spelen. Uiteindelijk hebben we nog zo'n 500 tickets te gaan, en weer zelfde geintje, zwart laadscherm, gevolgd door laadscherm van de map, en tickets weer naar 3200 :S En deze keer was alles gereset (op de capture points na).

Toen besloten om te leaven. Vervolgens; op battlelog, ben ik niet in rank omhoog gegaan, volgens de golden battlepack echter wel. Ook geen points etc erbij gekregen. En nu mijn vraag, ben ik die points kwijt of heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:31
Hangt ervan af of de ronde ooit tot 0 afgemaakt gaat worden . Anders helaas punten kwijt }:O

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Dit is eigenlijk de eerste keer in BF4 dat ik 3x op een avond ben gecrashed. Hoop dat het een paar ouwe bugs zijn. Vindt het tot nu toe eigenlijk geen verbetering terwijl ik firestorm en caspain wel als favoriete mappen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Een uuertje SA kunnen spelen vanavond. Heerlijk die herkenbaarheid in de maps. Sentiment imo. Metro is beter speelbaar en door de levelution wat actiever te doorkruisen, verbetering dus imo. Firestorm speelt exact hetzelfde in een wat explosievere en meer interactieve setting, ook een beste verbetering imo. Verder een crash gehad met het voor het eerst joinen van een SA server en dat was meteen de laatste.

Moet zeggen dat ik echt heel weinig crashes heb gehad met heel Bf4 (en elke DLC) Als ze er waren was t toe te kennen aan inferieure tooltjes of settings. Mijn systeem is compleet AMD gebaseerd en wel behoorlijk hihgend te noemen, maar zelfs met lichte overclock op alle componenten en met de laatste bèta drivers is 't spul niet van de wijs te brengen... 't Enige vervelende blijft de soms onuitstaanbare hitreg en netcode (zelfs met 2 ping :') )

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Lanfear89 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:56:
Ik heb net op een vage server gespeeld; SoS CQ large, 3200 tickets. Hele tijd aan het spelen geweest en ineens, zwart laadscherm, gevolg door laadscherm van de map. En we staan weer terug op 3200 tickets (verder niks veranderd). Scores, kills, deaths, etc was niks mee gebeurt. Dus verder spelen. Uiteindelijk hebben we nog zo'n 500 tickets te gaan, en weer zelfde geintje, zwart laadscherm, gevolgd door laadscherm van de map, en tickets weer naar 3200 :S En deze keer was alles gereset (op de capture points na).

Toen besloten om te leaven. Vervolgens; op battlelog, ben ik niet in rank omhoog gegaan, volgens de golden battlepack echter wel. Ook geen points etc erbij gekregen. En nu mijn vraag, ben ik die points kwijt of heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Had ik net ook op zavod, opeens zwart scherm en lade de rot map SOS opeens maar iedereen behoude de score van de vorige niet afgemaakte map

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:12

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ook premium gehaald voor een wat schappelijkere prijs en wat SA gespeeld. TDM op Gulf of Oman en Conquest op Metro en Firestorm.

Gulf of Oman is m.i. echt briljant voor TDM. Er valt zowel lekker te snipen als rond te rennen met LMG of AR :).

Conquest opMetro duurde niet heel lang, maar wat ik zag leek prima. Firestorm ook. Echt briljant ging het niet, maar het was wel leuk om te wisselen tussen assault/support en recon naar gelang er mensen op afstand geslacht moesten worden of niet. Ook lekker veel tanks, hoewel ik me nog veel te hulpeloos voel met voertuigen :o. Ik reed met een tank een M2 SLAM in en had echt geen idee dat ie er lag. Daarnaast gaat het ook om de seconde piepen dat er van alles en nog wat op me lockt (gok ik), maar ik zie niks. Beetje jammer, maar voertuigen liggen me nog niet zo :o.

De mappen draaiden ook allemaal erg lekker (120 fps of in de buurt) op een server met 32 man, dus dat is ook prettig. Geen crashes of wat dan ook, maar dat heb ik eigenlijk sowieso nooit.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Laatst online: 01-05 14:56
Die GOL magnum is onmogelijk om te unlocken voor mij pffff!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Nix_R schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 03:02:
Lol, dat is een latertje geworden. Dat wordt een hele moeilijke, zeker als je dit zonder vrienden doet die zich af laten knallen.

Zelf ook 1 poging gedaan en zodra je op de toren staat, zie je rondom de scoops glimmen, piloten om je heen en tanks etc.. Stort dat ding ook nog snel in . Daar ga ik geen energie in steken of het moet een toevalstreffer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:29
Na de crashes op Zavod (gunner seat) heb ik de laatste tijd geen enkel probleem meer in BF4 qua crashes. De 2 collega's waar ik regelmatig mee speel kunnen echter nog geen minuut op locker of metro spelen of ze crashen al. Het moet haast wel met windows te maken hebben want qua hardware hebben we vergelijkbaar spul. Zijn er hier ook mensen met Windows 7 die crashen of is het toch vooral Windows 8? Is balen dat we niet lekker op locker en metro kunnen spelen :(

Mijn eerste potje metro was wel typerend... team onder druk en je wordt al geraakt als je spawned. Loop het middelste gangetje in en gooi een V40......BAM! multikill a 4 stuks :) Naja t zat echt potdicht en mijn team was hopeloos slecht dus geen kans om te flanken. Ik ben van mening dat voor een leuke metro spel ervaring (tenzij je van clusterfucks, (pardon my french) houdt) je een 24 of max 32 speler server moet nemen. Latere potjes op een 24 server waren erg leuk. De lift bij B is echt geweldig!! veel mensen lijken het niet te weten of gaan niet op de lift zitten campen met als gevolg dat je zo de boel weer open kunt gooien. Al een paar keer wat gastjes omgelegd die de roltrap aan het "bewaken" waren. Volgens mij is het een nade/lvg festijn als je dit op 48 of 64 speelt.... *shiver*.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:22:
[...]

En het is ook jammer dat talloze vrienden een grotere en grotere afkeer krijgen van het spel omdat je in een heli zo enorm kwetsbaar bent. Gevolg is dus dat ik meestal met random mensen moet vliegen die bij het minste geluid of damage bailen....
Wat is je nick in blog? Wil wel een keertje met je vliegen, attack chopper speel ik zelf ook te weinig ivm rage quit bf3 buddies :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren nog op een Metro conquest 32p gespeeld met een paar maten en kwamen er te laat in want er was een baserape aan de gang.
Even later uit de baserape gekomen en steeds 2 vlaggen behouden maar het was al te laat en met 600 tickets verloren en al die (HH) clan mannetjes roepen van EASY WIN en GG en Noobteam.
Potje er op toch ook maar even gewonnen en toen hadden ze niet zo'n grote bek meer.

En de DRM's zijn nu ook verkrijgbaar volgens de ze blog
http://battlelog.battlefi...w/shortcut-kits-now-live/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohnnyV76 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:30:
Na de crashes op Zavod (gunner seat) heb ik de laatste tijd geen enkel probleem meer in BF4 qua crashes. De 2 collega's waar ik regelmatig mee speel kunnen echter nog geen minuut op locker of metro spelen of ze crashen al. Het moet haast wel met windows te maken hebben want qua hardware hebben we vergelijkbaar spul. Zijn er hier ook mensen met Windows 7 die crashen of is het toch vooral Windows 8? Is balen dat we niet lekker op locker en metro kunnen spelen :(

Mijn eerste potje metro was wel typerend... team onder druk en je wordt al geraakt als je spawned. Loop het middelste gangetje in en gooi een V40......BAM! multikill a 4 stuks :) Naja t zat echt potdicht en mijn team was hopeloos slecht dus geen kans om te flanken. Ik ben van mening dat voor een leuke metro spel ervaring (tenzij je van clusterfucks, (pardon my french) houdt) je een 24 of max 32 speler server moet nemen. Latere potjes op een 24 server waren erg leuk. De lift bij B is echt geweldig!! veel mensen lijken het niet te weten of gaan niet op de lift zitten campen met als gevolg dat je zo de boel weer open kunt gooien. Al een paar keer wat gastjes omgelegd die de roltrap aan het "bewaken" waren. Volgens mij is het een nade/lvg festijn als je dit op 48 of 64 speelt.... *shiver*.
Ik zit op windows 7, heb 1 crash gehad gisteravond.
Metro is met 32-48 nog enigszins te doen, maar 64 man is gewoon een onophoudelijke stroom van mininades, xm25 spam en andere explosief gespuis.
Die collapse meuk is ook zo'n ultra gimmick, iedereen schiet het gelijk kapot zodat het niet op je kan vallen. Enige wat het oplevert is een hoopje puin wat soms wel handig is om achter te springen voor cover.
De vlaggen zijn wel wat beter maar B blijft de cluster fuck dat het al was maar dan 10x erger. Met bf3 had je tenminste nog wat hulp van de suppression die zorgde dat een rambo actie door smoke en beetje timing kon werken maar nu word je altijd in no time neergemaaid. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:58:
[...]

Ik zit op windows 7, heb 1 crash gehad gisteravond.
Metro is met 32-48 nog enigszins te doen, maar 64 man is gewoon een onophoudelijke stroom van mininades, xm25 spam en andere explosief gespuis.
Die collapse meuk is ook zo'n ultra gimmick, iedereen schiet het gelijk kapot zodat het niet op je kan vallen. Enige wat het oplevert is een hoopje puin wat soms wel handig is om achter te springen voor cover.
De vlaggen zijn wel wat beter maar B blijft de cluster fuck dat het al was maar dan 10x erger. Met bf3 had je tenminste nog wat hulp van de suppression die zorgde dat een rambo actie door smoke en beetje timing kon werken maar nu word je altijd in no time neergemaaid. :/
Ik denk ook gewoon dat een groot deel van de BF community dat wil en niet zit te wachten op meer routes of minder clusterfuck en ander deel wil dat wel en die spelen op een 24/7 no explosive server en dan is er best iets mogelijk.
Ik denk als Dice de Metro te veel had aangepast er heel veel boze klanten waren geweest omdat ze een bepaalde stijl verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nix_R schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 03:02:
easy man, even op firestorm die toren in klimmen, paar makkertjes afschieten en klaar. Moet alleen nog de m60, de rest in 4 rounds de 3 andere al unlocked, die shotgun was ook niet heel lastig, vond de f2000 nog lastigste, moest elke keer lui niet afschieten om die assists te krijgen maar mijn teammates schoten nooit raak :F :+
beuker19 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:03:
[...]

Ik denk ook gewoon dat een groot deel van de BF community dat wil en niet zit te wachten op meer routes of minder clusterfuck en ander deel wil dat wel en die spelen op een 24/7 no explosive server en dan is er best iets mogelijk.
Ik denk als Dice de Metro te veel had aangepast er heel veel boze klanten waren geweest omdat ze een bepaalde stijl verwachten.
metro met twee flags met breder midden front had dit op kunnen lossen voor een deel, nu heb je 1 extra gangetje met een deur van 1 m breed, en laat die nu perfect te spammen zijn met xm25. Wat ook had kunnen helpen was een tunnel die zorgt dat je een groep bij de side building buiten zou moeten hebben, door middel van een gang ofzo, zodat de main metro gebied lager bevolkt is en dus beter aan te vallen is.

Maar goed, waar een wil is is een weg en is de wil er niet om verder dan B flag te gaan en je keyboard alleen te gebruiken wanneer er eens een verdwaalde granaat je kant op komt te ontwijken, tja dan houdt het op. Als ik metro ga spelen zal het een no explosive server worden, dan heb je tenminste nog een beetje kans maar ook dan heb je hetzelfde probleem, maar dan in lmg variant.

[ Voor 56% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-02-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Die F2000 lijkt niet te willen unlocken, 10 kills blijft op 0 staan.

Ik heb gelukkig nog geen crashes ervaren in de nieuwe maps, wel had ik gister iets raars met de sniper rifles.
Wat ik ook doe ik krijg geen 1 shot kills en ik heb bijna elke sniper rifle geprobeerd, ik zie duidelijk dat ik iemand raak en die wandelt dan vrolijk weg. Soms kreeg ik dan een kill assist van '90-100'...?

En kan het zijn dat ik wat mis? Ik join Metro - Conquest Large en krijg toch het gevoel dat de map kleiner is?
Ook al de meest irritante bug die ik kan vinden in BF4, onzichtbare muurtjes... meerdere malen vast gezeten, en ook al gehad dat als ik granaten gooi ze zomaar ineens terug stuiteren ?!

Wat niet vaak voorkomt maar helaas toch gebeurt zijn admins die gaan lopen kloten met de groepen en proberen de sterkere in hun eigen team te krijgen, ik had wat mazzel kills toen ik net binnen kwam bij een vriend op de server, na 5-6 minuten ineens "KIA" en ik zit in het andere team... toen maar eens op de chat gaan letten en ik was niet de enige waar dat bij geflikt werdt..Toen ik weer terug ging naar oude team en weer een mazzel streak had weer KIA...

Jammer dat je wel server in je favorieten kan zetten maar is er ook een manier om juist een server te 'blacklisten'?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:04:
[...]

easy man, even op firestorm die toren in klimmen, paar makkertjes afschieten en klaar. Moet alleen nog de m60, de rest in 4 rounds de 3 andere al unlocked, die shotgun was ook niet heel lastig, vond de f2000 nog lastigste, moest elke keer lui niet afschieten om die assists te krijgen maar mijn teammates schoten nooit raak :F :+
Ik maar denken dat je Dust Devil (m60) ook in één ronde moest doen, blijkt dus niet zo te zijn kwam ik daarna pas achter. Heb het wel in één ronde gedaan als een echte trooper 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:10:
Die F2000 lijkt niet te willen unlocken, 10 kills blijft op 0 staan.

Ik heb gelukkig nog geen crashes ervaren in de nieuwe maps, wel had ik gister iets raars met de sniper rifles.
Wat ik ook doe ik krijg geen 1 shot kills en ik heb bijna elke sniper rifle geprobeerd, ik zie duidelijk dat ik iemand raak en die wandelt dan vrolijk weg. Soms kreeg ik dan een kill assist van '90-100'...?

En kan het zijn dat ik wat mis? Ik join Metro - Conquest Large en krijg toch het gevoel dat de map kleiner is?
Ook al de meest irritante bug die ik kan vinden in BF4, onzichtbare muurtjes... meerdere malen vast gezeten, en ook al gehad dat als ik granaten gooi ze zomaar ineens terug stuiteren ?!

Wat niet vaak voorkomt maar helaas toch gebeurt zijn admins die gaan lopen kloten met de groepen en proberen de sterkere in hun eigen team te krijgen, ik had wat mazzel kills toen ik net binnen kwam bij een vriend op de server, na 5-6 minuten ineens "KIA" en ik zit in het andere team... toen maar eens op de chat gaan letten en ik was niet de enige waar dat bij geflikt werdt..Toen ik weer terug ging naar oude team en weer een mazzel streak had weer KIA...

Jammer dat je wel server in je favorieten kan zetten maar is er ook een manier om juist een server te 'blacklisten'?
better battlelog app downen voor je browser, dan kan je die toevoegen aan je radar, kan ook voor spelers en krijg je en bericht als je die server ziet of die gamer speelt op de server waar je op wil joinen. Daarbij krijg je ook meer stats te zien van wapens etc. aanrader.
waarom f2000 niet unlocked weet ik niet maar er zijn meer problemen mee, schijnt dat battlepacks ook niet unlocked worden voor het wapen (xfactor postte dat in een clip). Algeheel is de mappack weer een mwah product, dat gehaast lijkt te zijn gemaakt, de grotere maps hebben wat minder problemen maar ik had er eigenlijk meer van verwacht.
caspian is wat kleiner en ziet er wel vet uit, firestorm niet veel van gezien nog maar ook wel prima, golf of oman nog niet veel van gezien. Metro, zie hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 17:35
warhamstr schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:06:
Een uuertje SA kunnen spelen vanavond. Heerlijk die herkenbaarheid in de maps. Sentiment imo. Metro is beter speelbaar en door de levelution wat actiever te doorkruisen, verbetering dus imo. Firestorm speelt exact hetzelfde in een wat explosievere en meer interactieve setting, ook een beste verbetering imo. Verder een crash gehad met het voor het eerst joinen van een SA server en dat was meteen de laatste.

Moet zeggen dat ik echt heel weinig crashes heb gehad met heel Bf4 (en elke DLC) Als ze er waren was t toe te kennen aan inferieure tooltjes of settings. Mijn systeem is compleet AMD gebaseerd en wel behoorlijk hihgend te noemen, maar zelfs met lichte overclock op alle componenten en met de laatste bèta drivers is 't spul niet van de wijs te brengen... 't Enige vervelende blijft de soms onuitstaanbare hitreg en netcode (zelfs met 2 ping :') )
Same here.

Begrijp helemaal niets van dat hele crash gelul.
Heb sinds enkele maanden een nieuwe setup, ook vooral op Amd gebaseerd. Maar nog geen enkele crash gehad. En speel iedere dag wel even.

kan hier voor de rest geen conclusie uit trekken maar het geeft wel te denken.

Vraag me af bij welke setup de crashes voorkomen, iets verouderde componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vrijwel al m'n favorites zijn over op Second Assault, en in Battlelog zijn amper meer servers te vinden die leuke maps (Golmud, Hainan, Lancang, Transmission, Zavod, Dragon, Silk) in Conquest Large of Obliteration draaien met 32-64 man zonder fast vehicle spawn-onzin en met een respectabele ticketcount (200-400). -O-

Zal ik dan tóch maar van zo'n aanbieding gebruikmaken en mezelf trakteren op Premium voor ~ 35 euro (want twee DLC's ga ik zéker kopen, wat al 30 euro kost)? :P

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 19-02-2014 09:46 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
akaQ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:41:
[...]

Same here.

Heb sinds enkele maanden een nieuwe setup, ook vooral op Amd gebaseerd. Maar nog geen enkele crash gehad. En speel iedere dag wel even.

Dit soort gespeculeer lees je ook op Battlelog, slaat alleen nergens op. Het ligt niet aan de pc's waarmee gespeeld wordt, het ligt aan het spel zelf. Dat zie je overduidelijk doordat crashes in grote aantallen opduiken na een nieuwe patch of nieuwe release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:55
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:47:
[...]

Dit soort gespeculeer lees je ook op Battlelog, slaat alleen nergens op. Het ligt niet aan de pc's waarmee gespeeld wordt, het ligt aan het spel zelf. Dat zie je overduidelijk doordat crashes in grote aantallen opduiken na een nieuwe patch of nieuwe release.
Heb je harde cijfers die dat onderbouwen? Of is dit speculatie van jouw kant? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kojoottii op 19-02-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gloednieuw systeem hier, crashes bij de vleet, vooral na patches. :w

Dat het voor jou werkt betekent niet dat de rest zich maar aanstelt of op inferieure systemen speelt. Wellicht heb jij toevallig de hardwarecombinatie die DICE wél getest heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 19-02-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Kojoottii schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:48:
[...]

Heb je harde cijfers die dat ondersteunen? ;)
Nou het lijkt mij vrij duidelijk als ik 1 maand geen crash hebt gezien en na de twee laatste patches weer crash op bepaalde mappen die het daarvoor gewoon deden en er is niets aan mijn systeem veranderd dat het dan niet aan de pc ligt.

Ook op bepaalde mappen is belangrijk. Metro+Locker na 2 min een crash... Zavod kan ik wel 100 potten achter elkaar spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kojoottii schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:48:
Heb je harde cijfers die dat ondersteunen? Of is dit speculatie van jouw kant? ;)
Combinatie van logisch redeneren, eigen ervaringen en de vele ervaringen van anderen. Ikzelf en vele anderen hebben nooit last van crashes, op diverse systemen van oud tot gloednieuw. Opeens na een patch crashen velen op dezelfde map zonder dat er iets aan hun eigen systeem veranderd is. Dan is het een hele simpele conclusie om te trekken.

Daarnaast, DICE heeft de bug bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:47:
[...]

deels wel deels niet, het is wel frappant dat altijd dezelfde mensen enorm veel problemen hebben en ik bijvoorbeeld heel weinig problemen. Daar zit gewoon iets wat een hogere frequentie van crashes veroorzaakt. Ik heb bijvoorbeeld een auzentech geluidskaart in mijn pc, die wil bij bepaalde games gewoon niet lekker werken en levert dan veel crashes op. dit soort dingen kunnen ook gewoon voor bf4 gelden. Dus niet om gelijk te zeggen het is de game, kijk eerst eens wat het op je eigen pc kan veroorzaken, dat een andere game wel goed draait is geen geldige reden dat andere het wel zouden moeten doen.

Er zijn altijd incompatibility problemen die kunnen ontstaan door soms totaal niet gerelateerde software. Maar vooral dingen als xfire, die zorgde ook voor veel problemen bij bf3, bc2 en andere games, zoals bij mij geluidssoftware die dingen verkloot, andere achtergrond apps kunnen dit ook doen.

Als laatste is de 16gig ram ook wel een voordeel denk ik, met 8 was het speelbaar maar had ik wel meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
CodeCaster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:50:
[...]

Gloednieuw systeem hier, crashes bij de vleet, vooral na patches. :w

Dat het voor jou werkt betekent niet dat de rest zich maar aanstelt of op inferieure systemen speelt. Wellicht heb jij toevallig de hardwarecombinatie die DICE wél getest heeft.
Intel of amd?

algemeen bekend dat bf4 amd bassed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

akaQ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:53:
_O- Sorry, maar dit hoort niet in dit topic, en misschien zelfs niet op Tweakers thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
[...]

Intel of amd?

Waarom werkte het daarvoor wel dan op een Intel systeem?
Na patch crashes daarvoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Intel of amd?

Dat maakt niet uit, bf is niet amd biased. Ik zit met een 2500k en nvidia kaart, weinig tot geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:51:
[...]

Combinatie van logisch redeneren, eigen ervaringen en de vele ervaringen van anderen. Ikzelf en vele anderen hebben nooit last van crashes, op diverse systemen van oud tot gloednieuw. Opeens na een patch crashen velen op dezelfde map zonder dat er iets aan hun eigen systeem veranderd is. Dan is het een hele simpele conclusie om te trekken.

Konjo schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:51:
[...]

Nou het lijkt mij vrij duidelijk als ik 1 maand geen crash hebt gezien en na de twee laatste patches weer crash op bepaalde mappen die het daarvoor gewoon deden en er is niets aan mijn systeem veranderd dat het dan niet aan de pc ligt.

Ook op bepaalde mappen is belangrijk. Metro+Locker na 2 min een crash... Zavod kan ik wel 100 potten achter elkaar spelen.
Ja naja, dat heet dus speculeren, je hebt het over een playerbase met honderdduizenden PC's en jij gaat uit van alleen je eigen ervaring en misschien wat vriendjes. En je hebt geen zicht op de code en hoe dit samenwerkt met de hardware / drivers etc.

En ja tuurlijk zal het hoogstwaarschijnlijk in de code zitten, maar bewijzen kan je dit niet. Dus speculatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Kojoottii op 19-02-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Intel of amd?

Algemeen bekend dat dit marketing gelul is. Memory leak issues met AMD videokaarten zijn daar wel een zeer goed voorbeeld van.
SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:53:
deels wel deels niet, het is wel frappant dat altijd dezelfde mensen enorm veel problemen hebben en ik bijvoorbeeld heel weinig problemen.
Dat is niet mijn ervaring. Genoeg mensen die probleemloos spelen en nu opeens issues hebben. Ik had ook eigenlijk vrijwel nooit crashes met het spel, nu aan de lopende band. Bug die DICE geïntroduceerd en bevestigd heeft.
Er zijn altijd incompatibility problemen die kunnen ontstaan door soms totaal niet gerelateerde software. Maar vooral dingen als xfire, die zorgde ook voor veel problemen bij bf3, bc2 en andere games, zoals bij mij geluidssoftware die dingen verkloot, andere achtergrond apps kunnen dit ook doen.
De vele voorbeelden laten wel zien dat dit niet van toepassing is.
Als laatste is de 16gig ram ook wel een voordeel denk ik, met 8 was het speelbaar maar had ik wel meer problemen.
Irrelevant, BF4 gebruikt niet zoveel geheugen en elke normale pc krijgt met 8GB geheugen geen problemen tijdens het draaien van BF4. Als je problemen ondervind draai je veel te veel op de achtergrond, dat heeft echter niks met het spel te maken.
Kojoottii schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:56:
Ja naja, dat heet dus speculeren, je hebt het over een playerbase met honderdduizenden PC's en jij gaat uit van alleen je eigen ervaring en misschien wat vriendjes.

En ja tuurlijk zal het hoogstwaarschijnlijk in de code zitten, maar bewijzen kan je dit niet. Dus speculatie.
DICE heeft het bevestigd. Wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
Zeg niet dat het niet kan. Maar zie in mijn directe omgeving wel wat opvallende dingen.

Nogmaals dit zijn geen feiten, vind het wel boeiend hoe het zit met de crashes enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:57:

Hebben ze bevestigd dat de bug / crash bestaat of hebben ze bevestigd dat het de schuld van hun code is ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kojoottii schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:01:
Hebben ze bevestigd dat de bug bestaat of hebben ze bevestigd dat het de schuld van hun code is ? :)
Ik weet niet wat je probeert te bereiken maar je demonstreert wel een enorm gebrek aan inzicht en kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
edit: speculaas:

De enige die het weet is Dice... die hebben heus wel de crash op testsystemen kunnen reproduceren en adequate diagnostics er op los kunnen laten. Maar die gaan er verder geen uitspraak over doen. Ze hebben duidelijk moeite met het onder controle krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 19-02-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:02:
[...]

Ik weet niet wat je probeert te bereiken maar je demonstreert wel een enorm gebrek aan inzicht en kennis.
Sorry hoor, jij begint over speculaties, terwijl je zelf ook alleen maar kan speculeren wat er aan de hand is. Of heb je inside info van Dice /EA?

Lijkt me niet echt een gebrek aan kennis / inzicht, maar meer realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:25
Na redelijk wat weken weer BF4 gaan spelen, en moet zeggen dat ik helaas niet erg onder de indruk ben. De 4 nieuwe maps van Second Assault vind ik redelijk lelijk en saai, en de CTD zijn nog net zoveel (misschien wel meer?) aanwezig als eerst.

Jammer.

Maarja, lekker met mensen via TS de tegenpartij neerknallen is ook niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:56:
[...]

Dat maakt niet uit, bf is niet amd biased. Ik zit met een 2500k en nvidia kaart, weinig tot geen problemen.
En ik heb ook een Nvidia kaart en een 2500k en sinds de laatste patch zijn Locker Metro Paracel en Dawnbreaker niet speelbaar omdat die maps naar 2 minuten crashen.
[...]

Same here.

Crash gelul ?
Dat jij geen crash hebt betekent natuurlijk niet dat er heel veel anderen wel last van hebben.
Want het is niet op alle maps of gamemodus.
Gisteren nog Metro gespeeld in Rush , CTF en Conquest 32p niets geen last maar 1x Conquest 64p. bam crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Kojoottii schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:05:
[...]

Sorry hoor, jij begint over specuaties, terwijl je zelf ook alleen maar kan speculeren wat er aan de hand is. Of heb je inside info van Dice /EA?

De claim die Tsurany verdedigt, is dat patches vaak voor crashes zorgen op systemen die voorheen als een zonnetje draaiden. Dit kun je inderdaad bevestigen aan de hand van Battlelog-topics, die na iedere patch als paddestoelen uit de grond schieten.

Diverse van deze posts maken melding van een perfect (sic) werkende game, die na de patch ineens crasht, zonder dat er aan het systeem zelf iets is gewijzigd.

Dat is gewoon de schuld van DICE, daar zit geen speculatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kojoottii schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:05:
Sorry hoor, jij begint over specuaties, terwijl je zelf ook alleen maar kan speculeren wat er aan de hand is. Of heb je inside info van Dice /EA?

Je hebt geen inside info nodig om te zien dat de bug veroorzaakt wordt door een fout in de code van DICE en niet door een fout in de gebruikssystemen. Dat is logisch redeneren op basis van de feiten en ervaringen die er zijn.

1: Veel gebruikers spelen probleemloos.
2: Patch komt uit.
3: Veel gebruikers maken crashes mee die eerst probleemloos speelden.
4: DICE bevestigd een soundloop bug die voor crashes zorgt.

Waarom zou het dan aan de systemen van gebruikers liggen? Dat zou betekenen dat de patch iets nieuws introduceert dat op heel veel systemen voor crashes zorgt. Systemen hebben dus kennelijk een zwak punt die normaal nooit aangesproken wordt maar na de patch opeens wel? En dat met duizenden tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:08:
[...]
Waarom zou het dan aan de systemen van gebruikers liggen? Dat zou betekenen dat de patch iets nieuws introduceert dat op heel veel systemen voor crashes zorgt. Systemen hebben dus kennelijk een zwak punt die normaal nooit aangesproken wordt maar na de patch opeens wel? En dat met duizenden tegelijk?
Maar het feit dat de helft er wel last van heeft en de andere helft niet wijst er wel sterk op dat het in ieder geval een configuratie issue is.. of dat nu hardwarematig of softwarematig is; het moet bijna wel aan de kant van de gebruiker zitten. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk nog steeds de volledige verantwoording van de devs om dit op orde te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:57:
[...]

Algemeen bekend dat dit marketing gelul is. Memory leak issues met AMD videokaarten zijn daar wel een zeer goed voorbeeld van.

[...]

Dat is niet mijn ervaring. Genoeg mensen die probleemloos spelen en nu opeens issues hebben. Ik had ook eigenlijk vrijwel nooit crashes met het spel, nu aan de lopende band. Bug die DICE geïntroduceerd en bevestigd heeft.
jou ervaring idd, dat je nu crashes krijgt hoeft nog steeds niet te betekenen dat de game daar debet aan is, maar een mogelijke incompatibiliteit heeft met andere third party software. Ik zeg ook niet dat dice een perfect product afgeleverd heeft, maar kijk eens in het topic hier wie altijd maar weer met crash dit crash dat zit, elke keer de zelfde. Dat is een niet te ontkennen patroon dat wijst dat niet alleen de game maar vaak ook de problemen (deels) ergens anders vandaan kunnen komen. Ik zeg niet dat het zo is maar om jou even te quoten:
woensdag 19 februari 2014 09:51
Acties:
Tsurany

Geen enkel bewijs dat het zo is, puur op wat je denkt dat het kan zijn. dat iets niet veranderd betekend niet dat het dan automatisch het spel is dat de fout veroorzaakt.
De vele voorbeelden laten wel zien dat dit niet van toepassing is.
Een aantal dingen zijn idd qua bugs aangegeven dat er iets niet goed gaat in de game. Dat betekent niet automatisch dat dit voor alle gevallen zo is. Dat is een aanname.
Irrelevant, BF4 gebruikt niet zoveel geheugen en elke normale pc krijgt met 8GB geheugen geen problemen tijdens het draaien van BF4. Als je problemen ondervind draai je veel te veel op de achtergrond, dat heeft echter niks met het spel te maken.
wederom heerlijke aanname gebaseerd op nul, ik draai vrijwel niks naast de game om specifiek die reden. Gebaseerd op mijn ervaring en vele anderen is dit niet meer dan een logische conclusie... oh wacht dit las ik ergens anders ook? :X
Dice heeft voor bepaalde bug idd dat bevestigd. Betekent niet dat dit dan gelijk voor alles geldt.

Er zijn tegenwoordig zoveel variabelen die op softwaregebied invloed kunnen hebben op een spel, direct x, sounddrivers, vidcarddrivers, mobo drivers, windows updates, third party software die in combinatie met games draait, allerhande achtergrond programma's. Daar kan bij niet up to date houden of een beta versie bijvoorbeeld al een probleem door ontstaan.

[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-02-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

yinx84 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:10:
Maar het feit dat de helft er wel last van heeft en de helft niet wijst er wel sterk op dat het in ieder geval een configuratie issue is.. of dat nu hardwarematig of softwarematig is; het moet bijna wel aan de kant van de gebruiker zitten. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk nog steeds de volledige verantwoording van de devs om dit op orde te hebben.
Het feit dat een bepaalde bug misschien enkel optreedt op een bepaalde hardwarecombinatie is niet te wijten aan de gebruiker.

Dat is juist waar we Windows en drivers voor hebben, zodat een game hardwareonafhankelijk werkt. Als dit niet werkt, is dat inderdaad de schuld van de developer, die niet op voldoende hardwarecombinaties heeft getest.
SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:12:
Geen enkel bewijs dat het zo is, puur op wat je denkt dat het kan zijn. dat iets niet veranderd betekend niet dat het dan automatisch het spel is dat de fout veroorzaakt.
Euh. Het systeem werkt. Andere games werken. BF4 werkt.

Er komt een patch voor BF4, en alles blijft werken behalve BF4. Hoe kan dit níet aan BF4 liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Echt...

Zoals al gepost is, het werkte voor de patch prima zonder crashes.
Niks veranderd softwarematig en zelfde config.

Na patch crashes.

How the *** kan dit dan plots aan iemand zijn systeem liggen, er zit iets in de patch wat het verkloot.
Dus ligt het toch bij Dice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
CodeCaster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:15:
[...]

Het feit dat een bepaalde bug misschien enkel optreedt op een bepaalde hardwarecombinatie is niet te wijten aan de gebruiker.

Dat is juist waar we Windows en drivers voor hebben, zodat een game hardwareonafhankelijk werkt. Als dit niet werkt, is dat inderdaad de schuld van de developer, die niet op voldoende hardwarecombinaties heeft getest.
Ik zeg ook niet dat het de schuld is van de gebruiker, maar dat het probleem aan de gebruikerskant zit... de client. Wat dan ook de verdere oorzaak is bij die client... drivers, OS... de devs zijn er verantwoordelijk voor om het spul te laten werken zoals je inderdaad zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou het moet hier ook niet gekker worden.
De forum helden weten het beter als duizenden andere gebruikers en Dice zelf ;(
En het is helemaal niet zo dat weer de zelfde gebruikers er last van hebben want bij ons in de community alleen al zijn er spelers die voorheen nergens last van hebben en nu niet eens een potje Metro of Locker kunnen spelen.
Maar hier is het altijd zo als ik er geen last van heb is het probleem er er ook niet en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Lees trouwens ook eens battlelog forum, genoeg mensen met amd kaarten die ook crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:08:
[...]

Je hebt geen inside info nodig om te zien dat de bug veroorzaakt wordt door een fout in de code van DICE en niet door een fout in de gebruikssystemen. Dat is logisch redeneren op basis van de feiten en ervaringen die er zijn.

1: Veel gebruikers spelen probleemloos.
2: Patch komt uit.
3: Veel gebruikers maken crashes mee die eerst probleemloos speelden.
4: DICE bevestigd een soundloop bug die voor crashes zorgt.

Ok stel, als gebruikers een driver gebruiken, die bijvoorbeeld een foutje bevat of die zich niet aan de afgesproken standaard houdt en BF4 gaat hiervan na de patch van over zijn nek, dan is het de schuld van de BF4 code in jouw ogen?

En zo zijn er nog meer scenario's te bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Kojoottii schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:20:
[...]

Ok stel, als gebruikers een driver gebruiken, die bijvoorbeeld een foutje bevat of die zich niet aan de afgesproken standaard houdt en BF4 gaat hiervan na de patch van over zijn nek, dan is het de schuld van de BF4 code in jouw ogen?

Inderdaad stel.

Want had niks nieuws erop gezet of veranderd, maar toch crashen.
En neem aan dat het voor meerdere mensen zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:18:
Nou het moet hier ook niet gekker worden.
De forum helden weten het beter als duizenden andere gebruikers en Dice zelf ;(
En het is helemaal niet zo dat weer de zelfde gebruikers er last van hebben want bij ons in de community alleen al zijn er spelers die voorheen nergens last van hebben en nu niet eens een potje Metro of Locker kunnen spelen.
Maar hier is het altijd zo als ik er geen last van heb is het probleem er er ook niet en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
zucht kom jij er weer met ontiegelijk overtrokken onzin redenatie overheen. NIEMAND zegt hier dat als ik het heb dan is het zo of andersom. Nuance is misschien iets wat je nog even na moet lezen. Lees eerst eens goed alle berichten door ofzo.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik niet zeg dat het niet ligt aan dice maar dat een bepaald patroon wel te zien is en dat het niet altijd zwart wit is waar de fout zit. natuurlijk zie ik ook dat er meer ctd ontstaan nadat we de patch hebben gehad, dat ontken ik ook niet, maar feit is wel dat het telkens dezelfde zijn die na 5 min 5 crashes hebben of roepen dat het onspeelbaar is(wat vaak overtrokken reacties blijken te zijn maar goed dat even terzijde).Er zijn er net zoveel die nergens of nauwelijks last van hebben waaronder ik toevallig ook val tegenover wie wel constant problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S.J_84 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:23:
[...]

Inderdaad stel.

Want had niks nieuws erop gezet of veranderd, maar toch crashen.
En neem aan dat het voor meerdere mensen zo is.
STEL dat je wellicht niet de nieuwste versie hebt of dat dice met een oudere versie werkt die een nieuwe fout veroorzaakt? ongeacht dat het dice is waar het uiteindelijk opgelost moet worden, is dit niet meteen de schuld van de game toch? dat zijn we wel eens lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja want Dice hoort die fout er dan uit te halen en al helemaal als het een WHQL Driver betreft.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/74295610/Dice.png

Maar dit plaatje is ook onzin dan denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:25:
[...]

STEL dat je wellicht niet de nieuwste versie hebt of dat dice met een oudere versie werkt die een nieuwe fout veroorzaakt? ongeacht dat het dice is waar het uiteindelijk opgelost moet worden, is dit niet meteen de schuld van de game toch? dat zijn we wel eens lijkt mij?
Met alle bewijzen die er zijn moet je er nog tegen in gaan.

Het werkt eerst wel en na een patch niet voor de zoveelste keer.
Dus ja het ligt aan de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemachtig, HOE krijg je het voor elkaar om na een dik tiental gare patches die voor heel veel mensen nieuwe problemen introduceren, dit onstabiele wanproduct van DICE te proberen te verdedigen en de schuld bij gebruikers neer te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijf vooral doorgaan met de meest onwaarschijnlijke scenario's bedenken. Het slaat alleen nergens op.
SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:12:
jou ervaring idd, dat je nu crashes krijgt hoeft nog steeds niet te betekenen dat de game daar debet aan is, maar een mogelijke incompatibiliteit heeft met andere third party software. Ik zeg ook niet dat dice een perfect product afgeleverd heeft, maar kijk eens in het topic hier wie altijd maar weer met crash dit crash dat zit, elke keer de zelfde. Dat is een niet te ontkennen patroon dat wijst dat niet alleen de game maar vaak ook de problemen (deels) ergens anders vandaan kunnen komen. Ik zeg niet dat het zo is maar om jou even te quoten:
Dan ligt het probleem toch bij DICE? Zij hebben code geschreven die over z'n nek gaat onder bepaalde omstandigheden, dan mogen zij het oplossen. Gebruikers met perfect stabiele systemen ondervinden enkel problemen bij BF4 op bepaalde mappen sinds de patch.
Bewijs niet, maar als je logisch kan redeneren zie je dat dit de meest voor de hand liggende verklaring is. Combineer dat met het statement van DICE en je weet het vrijwel zeker.
Een aantal dingen zijn idd qua bugs aangegeven dat er iets niet goed gaat in de game. Dat betekent niet automatisch dat dit voor alle gevallen zo is. Dat is een aanname.
Aanname gebaseerd op omstandigheden versus een aanname gebaseerd op gebakken lucht, wat is waarschijnlijker?
wederom heerlijke aanname gebaseerd op nul, ik draai vrijwel niks naast de game om specifiek die reden. Gebaseerd op mijn ervaring en vele anderen is dit niet meer dan een logische conclusie... oh wacht dit las ik ergens anders ook? :X
Meer geheugen toevoegen zorgt niet voor een stabieler systeem als dat geheugen niet gebruikt wordt. Als je 8GB geheugen niet vol krijgt zorgt 16GB niet voor een stabieler systeem. Het kan wellicht liggen aan een fout in het geheugen die je omzeilt door meer geheugen te gebruiken. Betekent niet dat het stabieler draait omdat je meer geheugen hebt maar omdat je een bestaand defect omzeilt.
Dice heeft voor bepaalde bug idd dat bevestigd. Betekent niet dat dit dan gelijk voor alles geldt.

Er zijn tegenwoordig zoveel variabelen die op softwaregebied invloed kunnen hebben op een spel, direct x, sounddrivers, vidcarddrivers, mobo drivers, windows updates, third party software die in combinatie met games draait, allerhande achtergrond programma's. Daar kan bij niet up to date houden of een beta versie bijvoorbeeld al een probleem door ontstaan.
Ze hebben deze specifieke bug bevestigd. Er zijn inderdaad veel variabelen maar de verantwoordelijkheid om daar mee compatibel te zijn ligt bij DICE. Dat hun nieuwe versie opeens niet compatibel zal zijn met andere software is dan alsnog een fout aan de kant van DICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:29:
Allemachtig, HOE krijg je het voor elkaar om na een dik tiental gare patches die voor heel veel mensen nieuwe problemen introduceren, dit onstabiele wanproduct van DICE te proberen te verdedigen en de schuld bij gebruikers neer te leggen?
De mensen die nergens last van hebben, kunnen zich niet inleven hoe vervelend het is als je wel problemen hebt.
Iets met roze bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

yinx84 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:17:
[...]

Ik zeg ook niet dat het de schuld is van de gebruiker, maar dat het probleem aan de gebruikerskant zit... de client.
Nogal wiedes, want het probleem treed op bij de gebruiker. :P
Wat dan ook de verdere oorzaak is bij die client... drivers, OS... de devs zijn er verantwoordelijk voor om het spul te laten werken zoals je inderdaad zegt.
Mee eens. :)
En dat heeft geen zin. Je weet niets over de code, noch over hoe de verschillende bugs getriggerd wordt. Wat dat betreft is het allemaal speculatie.
SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:25:
STEL dat je wellicht een niet nieuwste versie hebt of dat dice met een oudere versie werkt die een nieuwe fout veroorzaakt?
Again, Windows, drivers. Een driver belooft: als je deze funtie X met parameters Y aanroept, zorg ik dat het audio/videosubsysteem Z doet.

Het kán dat functie Z (bijvoorbeeld een shader voor een effect, of het afspelen van een geluid) bij een bepaalde hard- en softawrecombinatie een bug in de hardware of drivers triggert, waardoor de game crasht.

Als DICE pas sinds een bepaalde patch functie Z aanroept, of de parameters heeft veranderd, is het de verantwoordelijkheid van DICE om dit te testen op diverse configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:31:

[...]

Ze hebben deze specifieke bug bevestigd. Er zijn inderdaad veel variabelen maar de verantwoordelijkheid om daar mee compatibel te zijn ligt bij DICE. Dat hun nieuwe versie opeens niet compatibel zal zijn met andere software is dan alsnog een fout aan de kant van DICE.
Waar de verantwoordelijkheid uiteindelijk ligt heb ik nooit in twijfel getrokken, dice maakt product, product werkt niet bij vele mensen dus dice moet dit fixen. of dit door dice veroorzaakt is is een ander verhaal. Maar goed iedereen kijkt hier in zwart wit, naast jou en een paar anderen die dit niet doen, kan niemand verder denken dan hun neus lang is, dus ik laat het maar weer hierbij. Logica en redenering gaan er bij de meeste hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
Naja, vrij hopeloos deze discussie inderdaad wanneer de definitie speculatie voor sommigen blijkbaar alleen opgaat als het hun visie niet ondersteund.

Nergens verdedig ik DICE, enige punt dat ik wilde maken is dat IEDEREEN hier speculeert, dus het verbaasde me dat mensen elkaar gingen beschuldigen van speculatie. Wat een niveau weer hier zeg ...my god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kojoottii schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:38:
Naja, vrij hopeloos deze discussie inderdaad wanneer de definitie speculatie voor sommigen blijkbaar alleen opgaat als het hun visie niet ondersteund.

Nergens verdedig ik DICE, enige punt dat ik wilde maken is dat IEDEREEN hier speculeert, dus het verbaasde me dat mensen elkaar gingen beschuldigen van speculatie. Wat een niveau weer hier zeg ...my god.
dit dus idd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het punt is dat sommigen speculeren op basis van feiten terwijl anderen speculeren zonder enige basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is heel simpel, het is nergens voor nodig om te speculeren. Als het alleen op bepaalde configuraties probleemloos werkt, dan moet DICE ook PRECIES aangeven welke configuratie dat is, met alle bijbehorende drivers, overige software en volgorde van installeren....

Anders is het gewoon een non-discussie om het probleem neer te leggen bij bepaalde configuraties maar niet kunnen zeggen waarom dat zo is of welk onderdeel van de configuratie een probleem is/zou zijn. Dan is er door gebruikers toch niets aan te doen en ligt het probleem dus hoe dan ook bij DICE.

ps. Laten we niet vergeten dat wij op de PC er nog redelijk vanaf komen, op de consoles is het ook huilen met de pet op qua crashes als je de fora er op naslaat.

[ Voor 7% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 19-02-2014 10:49 ]

Pagina: 1 ... 119 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.