Termy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:08:
[...]
Wat mij, en met mij ook wat anderen lijkt het, stoort is dat snipers alleen als "sniper noob" gezien worden. Ik zou niet zo goed weten waarom je liever hebt dat random assaultflip een mannetje dood schiet die je van cappen af houdt dan een sniper 200m achter je. Overzicht hebben en je alerteren op de aanwezigheid van vijanden lijkt me best nuttig, plus gewoonweg mannetjes afschieten.
Ik denk dat na alle bf's gespeeld te hebben ik dat wel redelijk kan verklaren (waarom snipers noob zijn). De reden hiervan is, dat als je conquest speelt. Je flexibel moet zijn, als je als assault dood gaat en je kan herspawnen op een vlag waar een tank in de buurt staat, dan kies je de engineur. Op deze manier, help je je team door een tank uit te schakelen en potentieel de vlag te verdedigen.
Zelf geld als je een engi speelt en ziet op je minimap hordes met mannetje, dan kies de assault class. Zo kan het bijvoorbeeld ook zijn dat je ziet dat de vijand oprukt naar een vlag maar nog een grote afstand moet afleggen, je zou dan kunnen spawnen als een sniper als je ziet dat er al team genoten rond de vlag rond hangen om de flagpoint zelf te verdedigen. In dat geval ben je op dat moment nuttig als sniper.
Als je je een squad genoot in een tank ziet op een tactische plek, dan zet je je sniper kit uit als je dood bent en spawn je op hem als engineur.
Dat zijn allemaal dingen die heel logische klinken maar niet veel goed uitvoeren, ik merk zelf dat het niveau vaak zo laag is dat ik als enige op een hot vlag spawn, de rest heeft het vaak allemaal niet door.
Het grote verschil is dat als bv een engineur speler, die met boven genoemde dingen ook geen rekening houdt alsnog een groot postief kan hebben op het spel. Waar een sniper het grootste gedeelte zit weg te rotten in de bosjes en ook als hij dood is, voor zich zelf kiest met zijn volgende spawn. Een spawn waarbij hij waarschijnlijk een veilige vlag kiest, terwijl hij juist als assault nodigt was ergens anders.
Het zijn juist ook die sniper die (de tijdelijke snipers, die het even speelt omdat die class op dat punt goed uitkomt) die goed zijn, want die snappen het spel.