Voor de zekerheid kun je ook even voelen als de kabel en connector ook warm wordt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:35
Vanmiddag de Seasonic S12II 620W Bronze geïnstalleerd en de spanningswaarde is er, volgens GPU-Z, op vooruit gegaan (met de Sharkoon WPM700 V2 was het 11,50V).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y2GjKuVVcO4t9Ju9kKFlDcRx/full.jpg

Tijdens een 3DMark-benchmark ('Sky Diver') is de spanning maximaal 11,75V en minimaal 11,50V.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 25-09-2014 16:52 ]

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik heb ook ff gecheckt naar mijn spanning in gpu-z ,weliswaar met een hd7950, zal later eens met de r290x testen. Tijdens een run met furmark

Max 12.03V
Min 11.97V

Corsair AX860

[ Voor 8% gewijzigd door Bullus op 25-09-2014 16:59 ]

|2600k|Asus 290|

• Yonix
Bullus schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:58:
Ik heb ook ff gecheckt naar mijn spanning in gpu-z ,weliswaar met een hd7950, zal later eens met de r290x testen.

Max 12.03V
Min 11.97V

Corsair AX860
Voor de zekerheid heb ik ook maar even het BIOS geraadpleegd en deze laat nu de volgende +12V-waarde zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6cm7bxDeju2QfL0g88TxHCUk/full.jpg

Voorheen, met de Sharkoon, was dat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X0T46LJNBEZmP5cTMWQis1t9/medium.jpg

Dus kan ik het hier bij laten? :P
Ik had al gezegd dan software en het bios helemaal niet in staat is de spanning van een voeding juist uit te lezen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

We willen vooral weten of het probleem nu opgelost is, dan kunnen we allemaal eindelijk gaan slapen :P
Seriously, ik vind het leuk als mensen hun issues opgelost zijn.

• Yonix
Phuncz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:36:
We willen vooral weten of het probleem nu opgelost is, dan kunnen we allemaal eindelijk gaan slapen :P
Seriously, ik vind het leuk als mensen hun issues opgelost zijn.
Dit dus. Ik heb speciaal hiervoor een nieuwe voeding gekocht en hoop nu dat de nieuwe gegevens kloppen met wat je mag verwachten van deze componenten. Ik wil kunnen slapen. :P

Heel dit 12V-verhaal is nieuw voor mij en daarmee ook 'hocus pocus'.

Update:
Fijn. Nu wil ik dus GPU-Z openen, loopt het systeem vast. De muis bevriest en het beeld gaat op zwart. Een reset verhelpt het probleem.

Ik begin er nu serieus aan te denken dat mijn GPU brak is. :s

[ Voor 17% gewijzigd door Yonix op 25-09-2014 18:18 ]

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-10 15:30

D33F

Tweelingtemmer

Mensen die last hebben van BSOD met flash content krijgen jullie toevallig ook horizontale strepen op 1 van de 2 schermen in een dual screen configuratie ? Ik heb dit probleem met meerderen aangekaart op het forum van AMD zelf zonder één zinnige reactie vanuit AMD z'n kant.

Enige oplossing tot nu toe is GPU acceleratie uitschakelen in chrome, maar goed zodra ik een filmpje in Stram afspeel heb ik nog steeds laat van dit euvel..

Voor mij wordt het na vele jaren AMD toch waarschijnlijk weer een andere kaart want dit vind ik toch wel redelijk onacceptabel (geen reactie en al meer dan een half jaar met het probleem zitten)

[ Voor 40% gewijzigd door D33F op 25-09-2014 18:36 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Yonix schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:41:
Update:
Fijn. Nu wil ik dus GPU-Z openen, loopt het systeem vast. De muis bevriest en het beeld gaat op zwart. Een reset verhelpt het probleem.

Ik begin er nu serieus aan te denken dat mijn GPU brak is. :s
Dat klinkt als een GPU crash en zou inderdaad mogelijk kunnen wijzen op een brakke GPU. Spijtig om te horen dat het niet opgelost is met de voeding.

• Yonix
Phuncz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:44:
[...]

Dat klinkt als een GPU crash en zou inderdaad mogelijk kunnen wijzen op een brakke GPU. Spijtig om te horen dat het niet opgelost is met de voeding.
Het RMA-verzoek is inmiddels geaccepteerd en ik zal hem vanavond nog achterlaten bij het postkantoor. Ik baal hier wel een beetje van, want sinds ik de kaart heb doen zich er allemaal problemen voor en dat terwijl ik mij er zo op had verheugd om te knallen met deze topper.

Het verraderlijke is dat de kaart prima lijkt te presteren in games, maar onstabiel is in Windows ondanks allerlei drivers etc. Maar goed, ik ben benieuwd wat de winkel zal zeggen. Mocht het blijken dat de GPU in orde is, dan zoeken we verder.

[ Voor 12% gewijzigd door Yonix op 25-09-2014 18:56 ]

• Bullus
David Regeling schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:10:
Mensen die last hebben van BSOD met flash content krijgen jullie toevallig ook horizontale strepen op 1 van de 2 schermen in een dual screen configuratie ? Ik heb dit probleem met meerderen aangekaart op het forum van AMD zelf zonder één zinnige reactie vanuit AMD z'n kant.

Enige oplossing tot nu toe is GPU acceleratie uitschakelen in chrome, maar goed zodra ik een filmpje in Stram afspeel heb ik nog steeds laat van dit euvel..

Voor mij wordt het na vele jaren AMD toch waarschijnlijk weer een andere kaart want dit vind ik toch wel redelijk onacceptabel (geen reactie en al meer dan een half jaar met het probleem zitten)
Wat zijn je gpu clocks met 2 schermen? Vroeger was het probleem dat de memclocks in 2d modus bleef en daardoor je die horizontale crash krijgt. Ff checken voor de zekerheid.

|2600k|Asus 290|

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Bullus schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:06:
[...]

Wat zijn je gpu clocks met 2 schermen? Vroeger was het probleem dat de memclocks in 2d modus bleef en daardoor je die horizontale crash krijgt. Ff checken voor de zekerheid.
Dit zijn mijn core en memory clocksnelheden @ 100% idle
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Cd74VFF.png

• Bullus
Heb je het probleem ook @stock speeds? Je klokt nu over zonder de voltage aan te passen, heb je getest of je oc stabiel is?

|2600k|Asus 290|

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Bullus schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:21:
Heb je het probleem ook @stock speeds? Je klokt nu over zonder de voltage aan te passen, heb je getest of je oc stabiel is?
Deze zijn stabiel, in al die tijd dat ik de kaart heb (bijna een jaar) is hij geen enkele keer vastgelopen in 3D applicaties. Zover ik mij kan herinneren is het pas begonnen sinds ik een 2e scherm gebruik en dan enkel wanneer ik flash content of iets vergelijkbaars gebruik (in Chrome enkel wanneer GPU-acceleratie aanstaat).

Verder heb ik uiteraard de kaart stock laten lopen om te kijken of het inderdaad aan de overclock settings lag, maar ook dit mocht niet baten.

[ Voor 29% gewijzigd door D33F op 25-09-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Die streep die kort verschijnt is normaal als je een Flash filmpje wegclickt zeg maar. Dan gaat je videokaart van 3D naar 2D clocks terug of zo... ooit wist ik het hele verhaal, maar geen idee meer hoe het zat 8)7

Enige wat je moet oplossen zijn de BSOD's maar die lijken echt iets te maken te hebben met Flash uiteindelijk... zowel bij AMD als bij nVidia hoor ik mensen erover klagen :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

nero355 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 02:09:
Die streep die kort verschijnt is normaal als je een Flash filmpje wegclickt zeg maar. Dan gaat je videokaart van 3D naar 2D clocks terug of zo... ooit wist ik het hele verhaal, maar geen idee meer hoe het zat 8)7

Enige wat je moet oplossen zijn de BSOD's maar die lijken echt iets te maken te hebben met Flash uiteindelijk... zowel bij AMD als bij nVidia hoor ik mensen erover klagen :/
Helaas is het geen streep die maar kort verschijnt, anders zou je mij ook niet horen klagen. Het maakt mijn hoofdscherm gewoon onbruikbaar totdat ik reboot of het filmpje stop (maar dit helpt maar enkele keren, uiteindelijk komt de welbekende BSOD).

plaatje van de strepen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ejfWKQD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Very weird..ik gebruik zelf 3 schermen en heb er gelukkig geen last van.
Is het nu softwarematig of hardwarematig?

Misschien verstandig om een eigen topic aan te maken en wie weet komt iemand met een oplossing..

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Bullus schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:26:
Very weird..ik gebruik zelf 3 schermen en heb er gelukkig geen last van.
Is het nu softwarematig of hardwarematig?

Misschien verstandig om een eigen topic aan te maken en wie weet komt iemand met een oplossing..
Ik heb daar al eens een eigen topic over geopend hier op Tweakers en AMD.com maar helaas tot op heden nog geen oplossing (wel meerderen met hetzelfde probleem). Het vermoeden is wel dat het softwarematig is, gezien er in games e.d. totaal geen problemen zijn, en zonder 2e scherm is er ook geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door D33F op 26-09-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb je link van je topic?
Heb je weleens ddu gebruikt? Dat is een handig tooltje om nVidia en amd drivers compleet te verwijderen in safe mode en vervolgens cat 14.8whql installeren. Om de drivers uit te sluiten.

Bullus in "AMD Radeon R9 Ervaringen - Deel 1"

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Bullus schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:45:
Heb je link van je topic?
Heb je weleens ddu gebruikt? Dat is een handig tooltje om nVidia en amd drivers compleet te verwijderen in safe mode en vervolgens cat 14.8whql installeren. Om de drivers uit te sluiten.

Bullus in "AMD Radeon R9 Ervaringen - Deel 1"
[Catalyst 14.2 beta] dual-screen artifacts @ 1 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superempie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 11:30
Heb ook al een paar weken last van constant BSODs tijdens BF4. Ook de 0xA0000001 error. Met Blue Screen View gekeken en de van de laatste minidump zijn de twee rode entries van atimkdag.sys en dxgmms1.sys. Een andere geeft andere files aan: atikmpag.sys , dxgkrnl.sys en dxgmms1.sys .

Crashes komen ook meestal pas na een flink potje gamen. Het gebeurt dus niet na 2-3 minuten.

Daarnaast ook een paar keer de volgende melding gehad op desktop:
DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG

Specs PC: Win7 HP x64, ASrock Z77 WS, Xeon E3-1240v2, 8GB. Voeding is 1000W Seasonic.

Op m'n andere pc (Win7 Pro x64, ASrock Z87 Extreme 6, i7-4770, 32GB) ook meegemaakt dat als m'n beeldscherm in energy saving mode staat, ik alleen een zwart beeld met de mouse pointer kreeg. Energy saving uitgezet en daarna nooit weer gehad.

Drivers 14.4 en 14.7 RC3 geprobeerd, alleen display driver. BIOS van kaart (Asus R9 290 DirectCU II 4GB) al geflashed naar de laatste versie, maar hielp ook niet.

Ik gebruik ook FF, maar hardware acceleratie staat uit (ervaring uit verleden). Zal Flash ook eens deinstalleren.

[ Voor 0% gewijzigd door superempie op 26-09-2014 17:53 . Reden: typo's ]

Trust the force Luke, you always hit something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Heb sinds gisteren een AMD R9 280X Tri-X van Sapphire, werkende op een 500w OCZ ModXStream (36A op de 12V lijn) . Maar ik kreeg echt alleen maar "driver has stopped working and restarted successfully"-meldingen, heb t vandaag uitgezocht en werd er helemaal gek van. Ongeveer alle stable en bèta drivers geprobeerd, maar wat nu de oplossing was is de core te underclocken naar 1100 ipv 1150mhz. Het makkelijkste om de drive verwijderen vond ik via een normale boot de driver te uninstallen, daarna naar safe boot gaan en DDU de rest laten opschonen.

Misschien @hierboven dat dat ook werkt? Ik draai nu Windows 7 x64 met de 14.4 stable versie, maar dan met de lichte underclock behaald met msi afterburner.

T is trouwens echt een hele mooie en stille kaart, aanrader! Het was geen spectaculaire upgrade in framerates vanaf een 5870, maar ik denk dat mijn phenom ll x4 970 hem tegenhoud. Een CPU upgraden zal het goed kunnen doen denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Salmon op 26-09-2014 22:15 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De CPU zal inderdaad een grote reden zijn waarom ie geen spectaculaire verbetering is, normaal is ie ongeveer dubbel zo snel op 1080p: http://www.anandtech.com/...e-first-semicustom-7970/3 (280X is ~7970GE)

• Salmon

Salmon

.NET developer

Phuncz schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:31:
De CPU zal inderdaad een grote reden zijn waarom ie geen spectaculaire verbetering is, normaal is ie ongeveer dubbel zo snel op 1080p: http://www.anandtech.com/...e-first-semicustom-7970/3 (280X is ~7970GE)
Ja ik zie het inderdaad, dat wordt maar even sparen en een mobo + cpu kopen :) Alsnog ben ik blij dat t gewoon nu werkt en ook op de 500w voeding werkt!

• A87
  • Niet online

A87

Phuncz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:44:
[...]

hoeft niet persee |GPU te zijn kan ook irq conflict zijn

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Yonix
A87 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:59:
[...]

hoeft niet persee |GPU te zijn kan ook irq conflict zijn
De kaart is inmiddels RMA, dus ik wacht het af. Nu ik het systeem op de onboard graphics run gaat het allemaal prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superempie
Flash gedeinstalleerd, maar toch weer BSOD gehad. Is het dus ook niet.

@Salmon: Bedankt voor de tip, maar zodra ik m'n kaart moet underclocken om 'm stabiel te krijgen, dan is ie wat mij betreft kapot. Zal er later eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Ik raad iedereen eens aan een sessie van minstens 4 uur, en dan gewoon doen wat je normaal doet te doen. Alleen dan zonder GPU-Z of MSI AB(of iets dergelijk) te draaien. Ik had dit gistermiddag/avond gedaan, en het probleem leek verholpen.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zelf gebruik ik geen GPU-Z of MSI Afterburner, ik monitor mijn GPU temps met AIDA64. Geen instabiliteit, BSOD's of andere grappige dingen. Of te zelden om te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Gister mijn 290 verkocht, overigens amd drivers bevallen mij helemaal niet. Voorheen ook een 7970 gehad.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk en te maken met wat je draait en welke software.

Anyway......... die 290 vind ik dus vreselijk omdat hij steeds throttled.... in de zin van microhaperingen in games..... zelfs als je de gpu op 78 graden laat draaien op stock clocks met flinke fan speed.
Zelfs dan wil de GPU onregelmatig ff 20-100 mhz terug klokken voor bijv 100ms. En dan krijg je die rare stutters, echt super onaangenaam

Wellicht moet je dus echt een waterblok op die kaarten zetten om ze 50 graden te houden.

[ Voor 53% gewijzigd door A87 op 29-09-2014 16:07 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Welke high-end GPU ken jij die onder load 50°C maar wordt, zonder waterkoeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Phuncz schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:11:
Welke high-end GPU ken jij die onder load 50°C maar wordt, zonder waterkoeling ?
Zelfs met WC blijf je niet onder de 50c :P

Maar ja, zelf ben ik trotse eigenaar van 3 x 290x en 1 290 (1 x E;pida/3 x Hynix), allemaal reference koelers en buiten wat problemen met de Elpida kaart welke opgelost is door een bios update zijn al mijn problemen opgelost.

Ik draai op al mijn computers 14.6 drivers en het gaat goed, custom fan profile in MSI afterburner en microstutter etc geen last van.

Ik moet wel toegeven dat het best lang duurt voordat AMD een fatsoenlijke driver gereleased heeft maar ja het werkt nu redelijk goed jammer dat Mantle support uitblijft bij veel titels.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superempie
Catalyst 14.9 is inmiddels ook uit. Zal die ook eens proberen.
Release notes: http://support.amd.com/en...t14-9WINReleaseNotes.aspx

[ Voor 47% gewijzigd door superempie op 30-09-2014 00:23 . Reden: Link naar release notes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Empie2K5 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 00:19:
Catalyst 14.9 is inmiddels ook uit. Zal die ook eens proberen.
Release notes: http://support.amd.com/en...t14-9WINReleaseNotes.aspx
Nice! :)

Zo te lezen biedt 14.9 aardig wat optimalisaties voor de R9 290-serie. Ik ben benieuwd hoe zich dat uit in de praktijk. Helaas ben ik nu niet in staat de driver te testen i.v.m. mijn R9 290X die RMA is gestuurd, maar ik hoop vandaag of morgen iets te horen. :)

In combinatie met welke kaart ga jij hem gebruiken, Empie2K5? En laat je even weten hoe de driver bevalt? Thanks! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:27
14.9 is uit...iemand enige positieve/negatieve ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Van 14.4 WHQL naar 14.9 WHQL op een R9 290X, negatieve ervaring:
ik krijg geen 4:4:4 Full RGB gestuurd over de DVI-HDMI kabel richting scherm, ondanks de specifieke instelling hiervoor in CCC. Hij gebruikt 4:2:2 chroma subsampling uiteindelijk waardoor tekst wazig ziet en bv. rode tekst schandalig slecht. Zelfs een aangepaste EDID forceren hielp niet. Ondertussen terug op 14.4 en terug scherpe tekst.

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 30-09-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superempie
In combinatie met welke kaart ga jij hem gebruiken, Empie2K5? En laat je even weten hoe de driver bevalt? Thanks! :*)
Kaart is een Asus R9 290 DirectCU II . Moet de driver er nog op zetten. Vanavond issues met BF4 na laatste patch, dus wacht dat eerst even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 10:45
XFlame schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:40:
14.9 is uit...iemand enige positieve/negatieve ervaringen mee?
Net als voorgaande drivers doet deze het gewoon. Ik kan er niet meer van maken. Battlefield 4 leek soepeler te lopen, maar dat kan ook de nieuwe battlefield patch zijn. Of ik beeld het me in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 13:07
Mijn ervaring is negatief in dat ik het niet eens kan installeren. Dacht nog, okay, oude drivers erop maar catalyst weigert nu geheel. Hij blijft hangen bij het analyzeren van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Janusi schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:12:
Mijn ervaring is negatief in dat ik het niet eens kan installeren. Dacht nog, okay, oude drivers erop maar catalyst weigert nu geheel. Hij blijft hangen bij het analyzeren van de hardware.
DDU gebruiken in safe mode en proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Salmon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:44:
[...]

Toch zijn mijn ervaringen met DDU niet helemaal positief. Ik moet toegeven dat het een handige tool is, maar het is nu al in twee instanties voorgekomen dat ik, na het gebruik van DDU (meest recente versie), problemen had met het installeren van nieuwe drivers (i.c.m. Windows 8.1). Ergens lijkt er dan toch iets niet helemaal goed te gaan.

Vanaf nu doe ik het dan ook op de volgende manier:
• Configuratiescherm;
• Programma's en onderdelden;
• AMD Catalyst.

En dan vanuit het installatieprogramma van AMD Catalyst de oude drivers verwijderen. Na de deïnstallatie controleer ik dan nog of alle AMD-mappen zijn verwijderd. Zo niet, dan doe ik dat handmatig waarna ik de PC nog een keer herstart. Dat heeft, in mijn geval, nog geen problemen opgeleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusi
Salmon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:44:
[...]

Dacht erover, maar na een herstart werkte catalyst opeens wel.

Maar de drivers zijn geen verbetering op 14.7, heb nog steeds last van schitteringen in mijn spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Janusi schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:26:
[...]

Dacht erover, maar na een herstart werkte catalyst opeens wel.

Maar de drivers zijn geen verbetering op 14.7, heb nog steeds last van schitteringen in mijn spellen.
Welke gpu/spellen? Wat bedoel je met schitteringen?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb het geprobeerd om van 14.4 naar 14.9 te upgraden, maar ongeacht met of zonder DDU > Catalyst blijft voorbij gaan aan de grafische detectie, bij 14.4 detecteerde ie mijn 290 wel, bij 14.9 installatie vliegt er aan voorbij met als gevolg dat er niks geinstalleerd wordt. Dus ik wacht wel af tot 14.9 op de site van MSI verschijnt, kan ik mijn MSI R9 290 4g gaming gewoon updaten zoals het hoort. MSI levert 14.4 namelijk in een mapje genaamd amd_14.4_v78 die ik dan installeer via schermresolutie > geavanceerde instellingen > adapter eigenschappen > stuurprogramma handmatig bijwerken.

Niet dat ik iets mis met het niet hebben van CCC lijkt me zo, kan met Afterburner en MSI gaming app alles regelen wat ik wil. Maar het steekt wel dat ik niet 14.9 kan checken om te zien of mijn prestaties in Watch_Dogs nog vloeiender zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusi
Bullus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:35:
[...]

Welke gpu/spellen? Wat bedoel je met schitteringen?
R9 270X/Hearthstone en World of Tanks. En schitteringen is het beste woord dat ik er voor heb. In Hearthstone zijn ze zwart en in WoT wit. Misschien is flikkerende pixels een betere bescrijving.

Kijk het nog aan even, anders terug naar 14.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat klinkt als grafische artifacts door een issue met het geheugen. Ofwel worden ze te warm, ofwel lopen ze te snel, ofwel een te laag voltage, ofwel is er een chipje defect. Natuurlijk uitgezonderd software-matige issues.

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.geeks3d.com/public/jegx/201003/opengl3_torus_artifacts_caused_by_fluidmark.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superempie
BF4 weer werkend gekregen en na de zoveelste BSOD 14.9 erop gezet. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusi
Phuncz schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:35:
Dat klinkt als grafische artifacts door een issue met het geheugen. Ofwel worden ze te warm, ofwel lopen ze te snel, ofwel een te laag voltage, ofwel is er een chipje defect. Natuurlijk uitgezonderd software-matige issues.

Zoiets dus:

[afbeelding]
Dat is het bijna, maar ik heb er geen last van als ik video's bekijk. Heb net CIV opgestart en moest echt zoeken om het probleem daar te vinden.

Drivers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

Net de nieuwe driver geinstalleerd (eerst de oude verwijderd in safe mode met DDU). Maar nog steeds als ik mn monitor aanzet een hardware off/on geluidje van Windows :r Terwijl monitor via dvi-d is aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb ik ook al een tijdje, ook met 14.4 WHQL. Ik denk dat het vanaf die versie ook is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Zo, de nieuwe Sapphire R9 290X TRI-X is binnen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/izXaK58OCo0H42mCvV2SHWGw/medium.jpg

Topservice van Megekko, want ik was bang dat ik 4 weken moest wachten o.i.d., maar ik kan nu meteen weer aan de slag. Nu inbouwen en dan meteen 14.9 erop knallen. Eens kijken wat dat doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serphilith
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 15:34
Sinds Dinsdag 30 Sept ben ik trots eigenaar van een Sappire 290x 4GB ( Bedankt TWeaKLeGeND ) .. alleen merk ik wel veel lag in Borderlands 2 op 'optimal-smooth (62-75)' settings waar ik voorheen met mijn 770 geen last van had. Mis ik een instelling of is er een techniek waar AMD kaarten niet blij van worden?

-----------------------
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R9HzduU.jpg
Ook de Temps in Heaven Bench zijn leuk.

[ Voor 28% gewijzigd door serphilith op 02-10-2014 15:51 . Reden: linkje naar user profile en kaart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
serphilith schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:47:
Sinds Dinsdag 30 Sept ben ik trots eigenaar van een Sappire 290x 4GB ( Bedankt TWeaKLeGeND ) .. alleen merk ik wel veel lag in Borderlands 2 op 'optimal-smooth (62-75)' settings waar ik voorheen met mijn 770 geen last van had. Mis ik een instelling of is er een techniek waar AMD kaarten niet blij van worden?
In het begin had ik ook last van lag in Borderlands 2, maar toen ik in het instellingen-menu de framerate vastzette op 60 FPS (cap) had ik nergens meer last van en liep het prima. :)

Update:
Zo, de Sapphire Radeon R9 290X TRI-X zit weer op zijn plaats. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kXU1THscliBVhNOBQKumxhDW/full.jpg

Meteen AMD Catalyst 14.9 geïnstalleerd en tot nu toe kan ik zeggen dat het, voor mij, een prima driver is. Net een half uur Batllefield 4 gespeeld met alles op ultra (inclusief 'Mantle') en dat ging prima. :)

Ook mijn 'Fire Strike' score is er aardig op vooruitgegaan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J0AOBRwKx65Vami7q1MnhRmT/medium.jpg

Ik mag niet klagen. :9

[ Voor 29% gewijzigd door Yonix op 02-10-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saven schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:12:
Net de nieuwe driver geinstalleerd (eerst de oude verwijderd in safe mode met DDU). Maar nog steeds als ik mn monitor aanzet een hardware off/on geluidje van Windows :r Terwijl monitor via dvi-d is aangesloten
Phuncz schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:15:
Heb ik ook al een tijdje, ook met 14.4 WHQL. Ik denk dat het vanaf die versie ook is begonnen.
Niet toevallig een USB hub in de monitor die 'gevonden' wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nee. Ik heb zelfs de HDMI audio device in Windows uitgeschakeld en de AMD HDMI audio driver niet mee geïnstalleerd.

Nu lig ik daar niet wakker van, het is geen reden om 14.9 niet te installeren. Wat wel een reden is, is dat ie geen 4:4:4 Full RGB doorstuurt over de DVI poort, terwijl 14.4 dat wel deed.

[ Voor 56% gewijzigd door Phuncz op 03-10-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik ben plan om mijn reference 290 te watercoolen en de asus dcii 290x niet.
De dcii 290x heb ik nu in de 1e slot geplaatst en wil als de 290 gewatercooled is, deze op de 1e slot plaatsen en de 290x op de 2e ivm betere koude lucht voor de 290x.

Zul je veel merken qua prestaties als ik de 290 in het 1e slot plaatst ipv de 290x?

mobo is een asus maximus gene-z

[ Voor 5% gewijzigd door Bullus op 05-10-2014 13:27 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:40:
[...]

[...]

Niet toevallig een USB hub in de monitor die 'gevonden' wordt?
nope
Phuncz schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:44:
Nee. Ik heb zelfs de HDMI audio device in Windows uitgeschakeld en de AMD HDMI audio driver niet mee geïnstalleerd.

Nu lig ik daar niet wakker van, het is geen reden om 14.9 niet te installeren. Wat wel een reden is, is dat ie geen 4:4:4 Full RGB doorstuurt over de DVI poort, terwijl 14.4 dat wel deed.
hmm wat houdt dat 4:4:4 in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

http://www.avsforum.com/f...a-subsampling-thread.html

[ Voor 38% gewijzigd door Phuncz op 05-10-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-10 18:41

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Oei, daar heb ik nooit op gelet bij aanschaf van mijn TV die ik als monitor gebruik. Gelukkig blijkt ie dus wel geschikt en komt door de testjes heen. (zucht van verlichting)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:53
Hoewel er in dit thread al genoeg is geschreven over deze grafische kaarten-reeks wilde ik toch even mijn ervaringen toevoegen.

Enkele weken geleden heb ik de MSI R9 290 Gaming 4G gekocht via 4Launch. Na wat drempels tijdens de installatie (Windows 8.1 niet voorbij BIOS met nieuwe R9 290) was ik zeer tevreden over de kaart, totdat deze na een week daadwerkelijk defect bleek. Een van de twee DVI-poorten gaf geen signaal meer. Ook bij 4Launch werd de kaart als defect bestempeld en werd deze doorgestuurd naar MSI. Omdat ik over een aantal punten rond de klantenservice en communicatie niet tevreden was heb ik een creditering aangevraagd en heb ik de Sapphire Tri-X R9 290 aangeschaft bij Alternate.

Na installatie heb ik de drivers geupdate (14.9 was net uit) en toen begon het volgende probleem. Tijdens de installatie van de drivers kreeg ik de eerste GSoD en met veel pijn en moeite (via Windows 8.1 is de safe-mode helemaal niet zo makkelijk te bereiken als je tegen een grijs scherm aan kijkt) de oude drivers weer werkend gekregen. De kaart blijft onstabiel, ik denk dat ik in 1 op 4 opstarts meteen bij het inlogscherm een GSoD krijg en in een paar dagen tijd ook driemaal binnen een paar minuten na het opstarten. Ik heb de kaart nu standaard teruggeklokt van 1300 naar 1250Mhz en daarmee lijkt 'ie stabieler, maar toch... hij is weer onderweg naar Alternate. Driemaal is immers scheepsrecht.

Edit: ik zal in deze post niet de rest van het systeem posten, maar het is de Gamecomputer uit mijn profiel - de R9 290 vervangt de 6970.

[ Voor 4% gewijzigd door Hafermaut op 06-10-2014 09:33 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-09 17:41

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik hoop voor jou dat Sapphire dan sneller is dan bij mij en een aantal vrienden/kennisen :')

Bij MSI en Asus was ik de kaarten 1 week kwijt bij Azerty, bij Sapphire (ongeveer tegelijk met een vriend van mij) na 1,5 maand een MSI 290 gaming gekregen van de winkel waar ik de Sapphire kaart had gekocht omdat het nog veel langer ging duren volgens Sapphire en ik mijn kaart ondertussen langer kwijt was dan dat ik hem had kunnen gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door DarkBlaze op 06-10-2014 10:21 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superempie
Tot nu toe tijdje op 14.9 gedraaid. BF4 is tot nu toe niet meer gecrasht met een BSOD, maar heb al wel paar keer DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG gehad. Ga nu eens de TdrDelay regkey gebruiken en op 5 zetten (2 = default). Kijken wat er dan gebeurt.

Edit: en nog steed vastlopers. Dat werkt dus ook niet.
Edit 2: Melding schijnt bij BF4 vaker voor te komen volgens answers.ea.com. Lijkt dus meer op een BF4 issue.

[ Voor 26% gewijzigd door superempie op 09-10-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Empie2K5 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:32:
Tot nu toe tijdje op 14.9 gedraaid. BF4 is tot nu toe niet meer gecrasht met een BSOD, maar heb al wel paar keer DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG gehad. Ga nu eens de TdrDelay regkey gebruiken en op 5 zetten (2 = default). Kijken wat er dan gebeurt.

Edit: en nog steed vastlopers. Dat werkt dus ook niet.
Edit 2: Melding schijnt bij BF4 vaker voor te komen volgens answers.ea.com. Lijkt dus meer op een BF4 issue.
Bekend probleem met deze driver volgens mij
AMD heeft een nieuw beta driver ter beschikking gesteld:
14.9.1 Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshifter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-04 09:17
Ik heb sinds een week of twee een R9 290 (ja die met die lawaaige reference cooler). Nou heb ik niet heel veel last van de geluidsproductie op het moment, maar als ik ooit nog eens de cooler wil vervangen waar moet ik dan naar kijken?

Ik hoor/zie veel de Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV voorbij komen. Maar heeft iemand ervaring met het vervangen van de cooler en heeft misschien wat tips and tricks voor deze noob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Op zich is dat een goede koeler, maar ik zou de Back Side Cooler niet gebruiken, deze is totaal niet nodig. Op de R9 290X heb ik een waterblock zonder backplate en hij idle't op 35°C (VRM's zelfs paar graden lager) en tijdens load klimt dat naar 50-60°C, ruim onder de temperaturen van de reference cooler.

Sowieso de standaard tips gelden die bij de montage van CPU coolers ook gelden:
  • gebruik een miniscuul bolletje koelpasta (goede guide)
  • schroef de heatsinks altijd verdeeld en gekruist aan, dus in een X patroon en telkens maar een deel totdat ze allemaal dezelfde hoeveelheid druk hebben. Staat ook in de handleiding zo zie ik
  • dubbelcheck alles als dit nieuw voor je is, je kan je soms makkelijk vergissen
  • wees geduldig en precies, vermijd frustratie en ragequit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Voordat je iets koop, probeer alle schroeven los te maken. Ik heb hier een R9 290x liggen (asus ref) waarvan een schroef _niet_ los te krijgen is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
De Arctic is geen water koeling, vrm's wil je zeker extra gekoelt hebben. Side fan is ten ZEERSTE aan te raden met de Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV.

Als je echt noob bent zou ik wel eerste een goed nadenken of je het echt wilt doen, heb mijn kaart namelijk zelf bijna gebricked (stukje op verkeerde gelijmd, gelukkig met brute kracht eraf gekregen). Je bent er zeker een tijdje mee bezig.

Met mijn Arctic Xtreme III op de 290 haal ik max temps core (bij ambient temp van 21 graden) 63 graden, vrm wordt al snel 86 graden. Dat is met 2 sidefans erop gemikt, anders zit hij zeker op 90+

Dit is met aardige overclock van 1140/1340 + 50 vcore.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshifter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-04 09:17
Ik ga de kaart niet overklokken (althans dat ben ik niet van plan in de nabije toekomst), dus het is echt om hem stiller te krijgen als ik iets zwaars laad (Watch_Dogs, Shadow of Mordor). Dus ik hoef geen high-end waterkoeling of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:27
Toch maar eens 14.9 geprobeerd icm XFX R9 280x Black Dragon. 14.4 gaf eigenlijk geen problemen maar toch, een mens is nieuwsgierig. Kreeg na installatie meteen hetzelfde probleem als wat ik met de patch vóór 14.9 had: een soort van spastisch scherm waarbij het even snel leek te knipperen wanneer ik bijv. in Steam heen en weer klikte. 14.9 heb ik er meteen afgegooid, dergelijke rommel hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb hier een probleem, nieuwe ssds en verse windows 8.1 installatie. Krijg ik deze melding na installatie van 14.9.0 of 14.9.1 : Driver Install: the driver package does not specify a hardware identifier

Driver kan ik ook alleen installeren onder compatibility mode voor windows 8 of 7. als ik de driver zo installeer blijft ie hangen tijdens driver install.

Gaat om een r9 290x, wat kan dit veroorzaken?

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Mobo drivers etc al geinstalleerd?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
ja die zijn allemaal geinstalleerd.

Edit: alle drivers na 14.4 werken gewoon niet meer kom ik nu achter. :(

[ Voor 51% gewijzigd door BarryKohne op 12-10-2014 20:16 ]

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Ben vorige week overgestapt van 14.4 naar 14.9 drivers (R9 280x) en bij mij opent Catalyst niet eens meer, op de site van AMD hadden ze een lijst met bekende bugs en daar stond deze ook bij. Denk dat als je problemen ondervindt dat je beter bij 14.4 kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wat is nu het verschil tussen 14.4 en latere drivers? Gelukkig ondervind ik geen problemen met latere drivers.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
14.9 gaf hier allemaal maar problemen, computer wou vaak niet meer uit standby komen, en vaak automatische reboots met daarna errors van mijn computer op de PCI bus (na F1 drukken starte hij dan wel normaal op, maar wel iedereen keer een checkdisk op mijn SSD).
Na een rollback via device manager nergens meer last van. Tijdens actief gebruik geen enkel probleem btw, echt alleen als ik niet aanwezig was.

[ Voor 11% gewijzigd door Rev! op 13-10-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30
Zucht.

Hier een eigenaar van een 290x

Na altijd Nvidia gehad te hebben ook maar is op AMD over.

Wat een drama!

Heb een 2e hands XFX 290 core gekocht.
Draaide bij vorige eigenaar prima, is een bekende dus is echt waar.

Na het installeren van de driver 14.9 continu freezes.. Scherm gaat op pauze zegmaar en niks werkt meer.

Dit lijkt vooral te gebeuren wanneer je weinig doet, browsen enzo.. Tijdens het gamens loopt die zelden vast op 14.9.

Na wat zoeken bleek dat oudere drivers Stabieler zijn.. Dit klopt, 13.12 is bij mij het stabielst..

Ik heb onderhand alles al gedaan om het te verhelpen en langzaam ben ik het zat aan het worden..

Lijkt echt een driver issue te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Ja een kapotte kaart waar ik net 2 uur cod ghosts mee gespeeld heb ?

Nee.

Ga ik cod 4 spelen heb ik gegarandeerd binnen 2 min een bsod of vastloper.

Kut AMD! Weer helemaal klaar mee!
Ga wel kijken voor een 780 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als ie bij de vorige eigenaar wél lief was, waarom ligt het dan opeens aan AMD dat ie bij jou stout is? Klinkt idd op een kaart die of niet helemaal jofel is, of een brak spel, of je hebt iets wat drivers in de war schopt.

Ik draai nu alweer zo'n 3 of 4 jaar achter elkaar op AMD, met vanalles aan drivers geinstalleerd, normale, beta's, RC's, en heb maar 1x met een beta een hele kleine bug gehad: de kleurtemp was veel te laag [dus lekker rood beeld] na installatie van die driver, handmatig op 7000k gezet en de kleuren waren weer normaal.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Hele internet staat er vol mee.

Lijkt icm bepaalde chipsets niet goed te gaan. Je moet geluk hebben.

Hell, dit topic staat er vol mee!!

Tis dat ik em goedkoop gekocht heb pffff
Als die uit de winkel kwam was die allang terug gegaan!

Morgen proberen om de 2d clock naar 600 te gooien, en 3d wat underclocken.

En weer ff drivers switchen.. Doodziek hiervan.. Nog ff en ik zet mn gts250 terug.. Dan kan ik tenminste cod4 spelen.

Royal F'ing sadness.

Dan koop je een top kaart van AMD. Support 0.

Zelfs met die laatste nieuwe beta drivers gezijk!
Naja ... Het systeem lijkt niet meer vast te lopen als je niet aan het gamen bent... Jeeej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:59
Doe wat aan je posts aub.

Je kan het constructief aanpakken, maar nee, je begint gewoon te zeuren...

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het internet staat vol met problemen, dat is alom bekend. Zoek op Nvidia driver problemen, dan vind je ook meer dan genoeg, misschien iets meer, misschien iets minder, heb geen flauw idee, Nvidia drivers deden het bij mij altijd prima, kon ze alleen iedere 2,5 jaar weggooien door het waardeloze soldeer in de GPU.

Als het probleem echt zo groot was, was het allang aangepakt, al dan niet extern, en had AMD zeker een probleem gehad qua verkopen.

En zoals ik al zei, wellicht ligt het aan jouw desktop, als je pc op tilt slaat bij gaming, kun je wel eens bijv. een slechte voeding hebben. Als de kaart ergens anders wél goed werkte, waarom ligt het dan aan AMD?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Read again.

Gamen doet hij goed
Loopt vaak vast met 2d applicaties..

Schijnt met flash/java te maken te hebben.
En ik heb al een nieuwe voeding gekocht door dit geintje.

Net als : een nieuwe windows install, bios geflashed, ander geheugen getest, pci-e bus verhoogt.

En ja ik zeur, een high end kaart waarvan de drivers gewoon rommelig in elkaar zitten!
En tuurlijk heeft Nvidia ook wel is problemen maar niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik snap het alleen niet, want ik - en met mij nog vele anderen - heb dus echt nergens last van. Mijn Sapphire R9 290X TRI-X draait als een zonnetje en drivers installeren en werken prima i.c.m. Windows 8.1 of het nu de AMD Catalyst 13.12 is of de AMD Catalyst 14.9.1, het maakt niet uit.

Maar wat ik dan niet snap is dat er toch (schijnbaar) zoveel gebruikers zijn met problemen. Waar ligt dat dan aan? Is het de samenstelling van de systemen die problemen geven? Een incompatibiliteit aan hardware en software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Dat denk ik ja...

Woont er iemand in de buurt van rdam toevallig ?
even kaartje in een ander mobo testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tegenwoordig zijn de meeste issues met AMD GPU's Flash-related (what else is new) en driver-related.

Flash los je vaak op door Hardware Acceleration uit te schakelen binnen Flash Settings of de plugin uit te schakelen (minder ads en Youtube kan over HTML5 verder, wel instellen bij Settings).

Veel mensen installeren de drivers gewoon over de andere, waar dat nog steeds zéér sterk af te raden is, best doe je het zo:
Phuncz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:56:
1. Configuratiescherm --> Programma's & Onderdelen --> AMD Catalyst Install Manager --> Wijzigen --> Express Uninstall ALL...
2. na uninstall, download Catalyst 14.4* en DDU naar je bureaublad en voer het uit --> boot to safe mode
3. laat DDU alles verwijderen van AMD en rebootje volgt
4. installeer nu de Catalyst 14.4 drivers en daarna een rebootje
5. na reboot, check in CCC of de settings allemaal correct staan

* of een andere drive indien gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Enige wat ik niet gedaan heb is safe mode gekozen voorheen..

zal het is doen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vergeet niet Flash uit te schakelen (desnoods plugin eraf te gooien) om zeker te zijn dat het niet Flash is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Done, nu ff laten idlen.. en in de pauze ff COD4 opstarten.

Met 14.9 liep die gegarandeerd binnen 1 min vast ( DX9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
En helaas, tijdens bladeren door mn d:\ schijf gewoon freezen...

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=180907.0

Lijkt erop

[ Voor 34% gewijzigd door Mitchelll010 op 16-10-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dan wordt het moeilijk. Ik herinner me wel dat sommige mensen met Catalyst 14.9 geholpen waren met dit probleem, maar als dat niet werkt, zou je de kaart eventueel kunnen voorzien van iets meer volt (0.025v) via MSI Afterburner of Sapphire Trixx. Maar ik kan begrijpen dat je dat misschien niet wil doen. Dan zou ik de kaart terug bezorgen en iets anders nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Heb nu de 2d clock op 600 gezet.
COD4 net ff 10 min gespeeld zonder probs.

Als die sudden freezes in de desktop nu ook wegblijven door die 600 2d clock ben ik blij.

Mooi tooltje overigens, Asus GPU tweak.

Finger crossed... Nog niet vastgelopen, regelmatig ff een 3d applicatie gestart.
o.a dolphin wii emulator in DX9 stand..

Ziet er veelbelovend uit dus die 2d 600 core clock

Edit : Crash :( tijdens browsen met chrome. wel op een flash site denk. www.nederland.fm

Direct na reboot freeze met alleen openen van chrome.. iemand suggesties ?

Yeahhhy, zat te kutten met mn fan profiel in GPU tweak, klikte op reset... heeftie alles gereset dus ook de 2d clock.
Nu geen freezes meer na terugzetten op 600! :*)

Me Happy 8)

Toch is dit mn laatste AMD kaart, puur driver problemen ;w

[ Voor 75% gewijzigd door Mitchelll010 op 16-10-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Nee.

Want zonder drivers looptie niet vast.
Waarom zou de kaart het begeven bij een lage frequentie.. klinkt niet logisch
Ga niet geloven dat die dan op een hogere freq loopt als met drivers.. of wel.. hmmm ga ik is testen

Ik heb een memtest gedaan van 12 uur zonder problemen.
En als het hardware was dan was die gister in in 2 uur Call of duty Ghosts zeker gecrashed!

Anyway, nu bijna 4 uur uptime, met regelmatig gebruik en niks ad hand.

Het is ECHT een driver issue.

[ Voor 24% gewijzigd door Mitchelll010 op 16-10-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaChOmIdGeT schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:25:
Want zonder drivers looptie niet vast.
Natuurlijk niet aangezien de hardware dan niet aangesproken wordt.
En als het hardware was dan was die gister in in 2 uur Call of duty Ghosts zeker gecrashed!
Nee dat hoeft totaal niet, vaak genoeg gezien dat hardware stuk of te hoog geklokt is terwijl je er bij sommige software niks van merkt. CPU stress voor uren bijvoorbeeld en een vastloper met gewoon ander programma die precies hetzelfde test. Ook met de videokaart soms is de overklok uren Furmark stabiel, toch veel zwaarder dan elke game, maar gamen kan binnen een paar minuten al mis gaan.
Het is ECHT een driver issue.
Maar alles wat je opschrijft wijst juist naar hardware, wil je niet gewoon dat het een driver probleem is?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
-The_Mask- schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:31:
[...]
Natuurlijk niet aangezien de hardware dan niet aangesproken wordt.

[...]
Nee dat hoeft totaal niet, vaak genoeg gezien dat hardware stuk of te hoog geklokt is terwijl je er bij sommige software niks van merkt. CPU stress voor uren bijvoorbeeld en een vastloper met gewoon ander programma die precies hetzelfde test. Ook met de videokaart soms is de overklok uren Furmark stabiel, toch veel zwaarder dan elke game, maar gamen kan binnen een paar minuten al mis gaan.

[...]

Maar alles wat je opschrijft wijst juist naar hardware, wil je niet gewoon dat het een driver probleem is?
Jawel, door een standaard microsoft driver. anders zou je geen beeld hebben.
Heb je ooit wel is defecte hardware gehad die het onder stress goed deed en met idle niet ?

Ik niet.

Kenmerkend voor defecte hardware is falen onder load. en dat heeft die geen een keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je generaliseert extreem, hardware defecten betekent niet altijd falen onder load.
De standaard driver van Microsoft enabled zover ik weet geen accelerated functies, enkel de basis (VESA ?) weergave voorziening.

Het lijkt inderdaad dat je wil geloven dat het de driver is, maar je zal toch best terug naar die bekende eigenaar teruggaan met je kaart en zeggen dat jij hem niet stabiel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Heb hem voor extreem weinig overgenomen, heb nu de 2d clock terug gebracht naar 400, gaat ook nog goed.

Lekker laten zo, en ik durf te wedden wanneer er een update komt dat alles weg is, want ik ben niet de enige met freezes/bsod/gsod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wel dan weet je waarom hij voor extreem weinig wegging ;)

Voor "extreem weinig" heb je echter geen (goed werkende) Nvidia GTX780 of 970, die ongeveer gelijk presteert aan de R9 290X, dus dan weet je waarom het nu zo goedkoop was.

[ Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 16-10-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 14:21
Ik heb exact dezelfde problemen als MaChOmIdGeT gehad met mijn Sapphire 5870 Vapor-x jaren geleden. Hagelnieuwe kaart van 400 euro en gewoon freezen in 2D. 3D werkte prima. Ook toen na veel zoeken inderdaad de 2D snelheid omhoog gegooid en daarna geen problemen meer. Heeft uiteindelijk meer dan een jaar geduurd voordat het opgelost was in de drivers. Toen kon de 2D snelheid wel weer laag blijven.

Het zal vast een combinatie van factoren zijn maar om die reden dan ook overgestapt naar het groene kamp...

[ Voor 5% gewijzigd door RubenDJ op 16-10-2014 16:07 ]

specs

Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste