[Catalyst 14.2 beta] dual-screen artifacts @ 1 scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:11

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een tweede scherm aangesloten op mijn systeem. De GPU betreft hier een Club 3D Radeon HD 7950 '13 series.

Nooit problemen gehad met deze kaart, totdat ik er een tweede scherm aanhing. Nu heb ik op random momenten strepen op een van de twee schermen.

Als ik in Catalyst de schermen omwissel werkt het scherm waar eerst de strepen op verschenen weer maar verplaatsen de strepen zich naar het andere scherm dat eerst wel nog werkte.

Ik heb dit probleem ook al eens zelf weten te triggeren met een Youtube filmpje, zodra ik het scherm groot wilde maken trad het probleem op, ik verplaatste het browser scherm naar mijn andere scherm waar geen strepen op te zien waren, stopte het filmpje en het gestreepte scherm werkte ook weer naar behoren.

In de meeste gevallen echter als dit probleem zich voordoet gebeurt het totaal willekeurig en helpt enkel een reboot van het systeem.

Ik heb zelf een vermoeden dat het hier om een driver bug gaat, en wilde vragen of meer mensen dit probleem ervaren hebben ?

Voor de rest werkt de GPU uitstekend en heb ik ook geen artifacts wanneer ik de kaart behoorlijk belast in een game.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GlcEiA5.jpg

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Niemand lol ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Kijk even of de kloksnelheden wel juist zijn, met meer dan 1 scherm horen deze wat hoger te blijven (in idle) dan met een enkele monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
All right dit zal ik dan even checken, wel zie ik dat de laatste tijd de idle clock sowieso hoger liggen dan normaal (500Mhz) terwijl ik zelf niks in de config veranderd heb / via Afterburner deze override heb, ik zal er eens op letten of het probleem zich voordoet zodra de clocksnelheden zich weer in de range van de 300Mhz bevinden.

Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 17:50
Misschien mining virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Gebeurt het toevallig als je aan het browsen bent of bijvoorbeeld een youtube video kijkt? Ik heb hetzelfde probleem gehad, dit heb ik toen verholpen door hardware acceleration in chrome uit te schakelen.

note: Dit is geen fix maar een workaround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
@thek1ng dit gebeurt idd tijdens het browsen/YouTube. . Ik zal jouw tip zeker in acht nemen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Nee dit is zeker niet het geval gezien het gpu gebruik netjes binnen de perken blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Het is een beta driver voor iets he, heb je dit probleem ook met een stabiele driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
@Thibai, ik had dit probleem in ieder geval wel al met een stabiele driver. Dus mocht het het geval zijn dat hij dit met een stabiele driver niet heeft zit het dus niet in hardware acceleratie.

[ Voor 43% gewijzigd door TheK1ng op 11-03-2014 15:35 ]

Pagina: 1