• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:29
Darkfreak schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:56:
[...]

Vriendin van me draait op een i5 uit 2009, maar dan wel met een stukken betere videokaart en die trekt dus echt veel betere FPS (met exact dezelfde set aan add-ons als ik, zelfde reso, en alles zelfs op ultra, waar ik op high sta).

Gezien onze CPUs vergelijkbaar zijn maar de GPUs niet lijkt mij de logische eerste stap een GPU upgrade :P.
CPU+mobo staat er ook nog aan te komen, maar iets later. De belastingdienst heeft momenteel een beslag genomen op een groot deel van mijn inkomen XD
Voor WoW fps is single thread CPU performance heel belangrijk. Daarin zal wellicht toch een groter verschil zitten tussen jullie systemen dan jij denkt. Als je alle grafische opties op low zet wordt de fps dan substantieel hoger in je huidige systeem?

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

psych schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:22:
[...]
Voor WoW fps is single thread CPU performance heel belangrijk. Daarin zal wellicht toch een groter verschil zitten tussen jullie systemen dan jij denkt. Als je alle grafische opties op low zet wordt de fps dan substantieel hoger in je huidige systeem?
Net thuis en gelijk geprobeerd:
Settings op High: 20-35 FPS
Settings op Low: 89-96 FPS

Een klein verschil dus :|

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Vayra schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:15:
Zo zijn er ook talloze 280x'en van miners beschikbaar. Kijk eens op de V&A zou ik zeggen.
Klopt, ik heb van een tweaker een 280X overgenomen die voor minen is gebruikt. Hij had de kaarten begin dit jaar gekocht dus nog maar 8 maanden oud. Het is de 1e keer dat ik een AMD kaart heb en ik ben zeer tevreden over de prestaties.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Gebruikt iemand downsampling met AMD in nieuwe games? Zoja, hoe doe je dit en werkt het goed?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Vayra schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:15:
[...]

Volgens mij word 9xx niet zo spannend hoor (vooral efficiency slag, marginale performance increase), en het eerste wat nu uitkomt is zeker niet midrange waar hij naar zoekt. En verder dalen zullen de 7xx kaarten ook niet echt, want die zitten al op een mooi prijspunt.

Wél de moeite waard: een 2e hands 770 of 760 op de kop tikken :) Mijn 770 (zie sig) stond voor 200 euri op marktplaats, 3 mnd gebruikt. Zo zijn er ook talloze 280x'en van miners beschikbaar. Kijk eens op de V&A zou ik zeggen.
Na de release van de GTX 980 en 970 hebben de fabrikanten hun versies van de nieuwe generatie videokaarten van Nvidia aangekondigd. Nvidia stopt met de GTX 780 Ti, GTX 780 en de GTX 770. De GTX 760 krijgt een prijsverlaging.
nieuws: Fabrikanten brengen Geforce GTX 980- en 970-kaarten uit ;) (to Darkfreak)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

De prestaties van de 335 e adviesprijs maar in werkelijkheid 370e kostende 970 is wel een stukje beter dan de 290's. Het grappige vind ik daarentegen dat ze maar op een 256 bit bandbreedte draaien.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Vexillum
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 15:56
The_Greater schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:55:
[...]

Ik heb de volledig aangesloten op de originele kabels. Geen verloopjes gebruikt of zoiets dergelijks.
Maar wat ik gewoon vreemd vind is dat de meeting van GPU-Z 11.75V, terwijl de voeding 12,08V geeft.
Dit is ook na gemeten met een multi-meter.
De voeding heb ik op de groei gekocht en heeft 1 spannings rail.

Als ik op internet zoek naar 0xA00001 meldingen kom je veel verschillende oplossingen tegen.
- Driver problemen, complete herinstall gedaan
- PCI-E problemen, Ander moederbord
- MEM controller spanning, 1,4V geprobeerd (VDIMM @1.6V) en memtest 0 errors
- Ander geheugen geplaatst
- Overclock, Memtest, Prime95 en Heaven stable, maar ook zonder OC niet stabiel.
- Underclock van videokaart met -20% core en 1000Mhz MEM.
- HT aan/uit
- HD's vervangen(bad blocks)

Waar ik nu erg veel last van heb zijn 0XA00001 stop errors, schokken in BF4(low settings), BF4 crash to desktop en Boderlands crashes.
Ik had last van veel BSOD en vastlopers. Bij mij heeft het geholpen om MSI afterburner te installeren en "Force constant Voltages" aan te zetten.

Verwijderd

Vexillum schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:44:
[...]

Ik had last van veel BSOD en vastlopers. Bij mij heeft het geholpen om MSI afterburner te installeren en "Force constant Voltages" aan te zetten.
Ik heb hier ook last van, helpt dit?
En heeft het gevolgen voor de garantie ?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:17:
[...]

Ik heb hier ook last van, helpt dit?
En heeft het gevolgen voor de garantie ?
Softwarematige dingen kunnen ze niet detecteren ( mits je niet loopt te flikflooien met de bios en deze niet terugzet voor je het RMA stuurt ).

Verwijderd

Thomg schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:20:
[...]

Softwarematige dingen kunnen ze niet detecteren ( mits je niet loopt te flikflooien met de bios en deze niet terugzet voor je het RMA stuurt ).
Ik heb de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X 2 maanden geleden bij Alternate gekocht.

Als ik nu nog mijn geld terug wil, hoe moet ik dit aanpakken ?
Bijna iedereen heeft slechte ervaringen met aftersales bij Alternate.

• MrVegeta
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je hebt geen recht op geld terug lijkt me. Niet na zo'n lange periode. Als er iets defect is krijg je een vervangend model. Als dat niet mogelijk is, dan is er een kans dat je in store money krijgt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

2 maanden is inderdaad te lang geleden, feestje houdt daar op.

Als je er echt vanaf wilt moet je het verkopen op V&A.

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:27:
Je hebt geen recht op geld terug lijkt me. Niet na zo'n lange periode. Als er iets defect is krijg je een vervangend model. Als dat niet mogelijk is, dan is er een kans dat je in store money krijgt.
Zat er over na te denken om een 980 te nemen :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wie niet?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MrVegeta schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:27:
Wanneer jij geen genoegen neemt met instore credits, mag een leverancier hier NIET aan vasthouden. Daarnaast, dien je de lverancier altijd de gelegenheid te geven het produkt te repareren of te vervangen tegen een gelijkwaardig produkt met dezelfde eigenschappen pas wanneer dit niet gaat heeft de consument de mogelijkheid de koop te ontbinden waarbij het aankoopbedrag terug gestort dient te worden. Als het produkt al geruimetijd is gebruikt zonder enig probleem, dan mag leverancier hierop iets in mindering brengen, maar aangezien het hier om een nog maar 2 maanden oud produkt gaat zal dat hier niet echt opgaan. Voor meer informatie verwijs ik naar ons eigen shopping forum.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat is een stuk duidelijk. Ik heb via SYS de kraken G10 besteld, via een webshop in Tokio een aantal koelblokken voor op de VRM en via V&A een Hydro 100i. Ben benieuwd of dat allemaal goed gaat in combinatie met mijn R9 290x. Die wordt echt veel te warm en te veel lawaai.

[ Voor 82% gewijzigd door MrVegeta op 20-09-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MrVegeta schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:58:
Is het normaal dat mijn R9 290x onder load een constante ~90 graden is? Is wel erg hoog vergeleken met mijn oude HD 6870.

//edit. Blijkbaar had ik mijn fan control op handmatig gezet, eenmaal op auto gaat de temp weer omlaag. Maar wat een teringlawaai komt er uit dat ding zeg. Met de koeler op 55% (lawaai!) blijft mijn GPU op 75 graden load :/ Denk dat ik overstap naar een custom koeler ding.
Simpel : High end videokaarten werden altijd al 85-90 graden als je ze 100% onder stress zet!
Mijn 1900XTX werd zo heet en mijn 5870 kaarten ook ;)

Jouw 6870 was een soort "zuinige 5870" dus het kan best zijn dat die wat minder warm werd, echter maakt het niks uit.

* nero355 wordt er zo verdrietig van als deze vraag voor de zoveelste keer op GoT langs komt :'(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Idle is mijn 29 290X hoger qua temp dan mijn oude 6870 onder load. Dat high end kaarten altijd 90 graden is onzin, ligt ook aan de koeler. En die van ASUS is _erg_ slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Gebruik je dan nu multi monitors? Dan is het normaal dat ie onder idle warmer wordt.
En waarom vindt je de non-reference koeler van Asus slecht?

[ Voor 5% gewijzigd door Bullus op 21-09-2014 11:21 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Boven de 40% fan speed moet je oordopjes in omdat het geluid van de blazer te hard wordt. Idle is de kaart op 55 graden met 40% fan speed. Als je gaat gamen wordt de kaart 95 graden tenzij je de bladblazer aanzet. Gewoon enkel monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Ik heb sinds twee weken een Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X en wat is dat een heerlijke kaart zeg! :9~

De hoogste temperatuur door GPU-Z is, tot nu toe, 76 graden celsius onder volledige load (1040MHz/1300MHz); de fan draait dan op 43% snelheid met een zeer acceptabele geluidsproductie. Idle, zoals nu, is de temperatuur zo'n 40 graden Celsius.

Echter, ik heb wel even een vraag over het 12V-voltage, want dat is mij niet helemaal duidelijk.
In het bovenstaande voorbeeld van volledige load wordt een voltage gemeten van 11,50V. Hetzelfde voltage dat nu in idle stand wordt gemeten door GPU-Z. Volgens een log-bestand is het hoogst gemeten voltage zo'n 11,63V. Wat zeggen deze gegevens mij en is het iets om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

Mensen nog steeds last van BSOD's met flash in chrome? Heel sporadisch hoor.. Maar gister na een paar weken weer een bsod tijdens het spelen van een flash filmpje :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
MrVegeta schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:09:
Boven de 40% fan speed moet je oordopjes in omdat het geluid van de blazer te hard wordt. Idle is de kaart op 55 graden met 40% fan speed. Als je gaat gamen wordt de kaart 95 graden tenzij je de bladblazer aanzet. Gewoon enkel monitor.
Volgens de review heb je hem op de quiet mode staan als ie 95° wordt en zou ie maar 32dbA produceren... je hebt dan gevoelige oortjes. Dan vind je alle kaarten te hard.

http://www.techpowerup.co...X_Direct_Cu_II_OC/23.html

Of heb je het nu over andere Asus koeler?

[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 21-09-2014 12:35 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als ik ga gamen is de blazer zeker niet op quite mode. Dan moet ie op ongeveer ~70% draaien om de kaart op ~85 graden te houden. Als ik idle ben, dan maakt 'ie niet zoveel lawaai. Maar zeker een heleboel meer dan mijn vorige setup. Die was absoluut stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Saven schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:26:
Mensen nog steeds last van BSOD's met flash in chrome? Heel sporadisch hoor.. Maar gister na een paar weken weer een bsod tijdens het spelen van een flash filmpje :r
Ik had het vorige week na een fresh install bij het openen van een YouTube-filmpje op Facebook. Volgens mij had ik toen AMD Catalyst 13.12 geïnstalleerd. Echter, dat was de eerste en - tot nu toe - laatse keer.

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 21-09-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Ik heb sinds een paar dagen de MSI R9 280X en de temps vallen me enorm mee. Idle issie nu 34 graden met de fans op 18% en tijden gamen zit ik op 72 graden. Gisteren toen het warmer was zat de kaart idle op 39 graden en tijdens het gamen op 76 graden. Dat zijn vrijwel dezelfde waardes die ik met de GTX 760 had.

[ Voor 11% gewijzigd door DervishD op 21-09-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:15

two

Yonix schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:05:
[...]

Ik had het vorige week na een fresh install bij het openen van een YouTube-filmpje op Facebook. Volgens mij had ik toen AMD Catalyst 13.12 geïnstalleerd. Echter, dat was de eerste en - tot nu toe - laatse keer.
Had hier last van met een geflashte 6850 -> 6870. Teruggeflasht en het probleem was weg. Drivers waren afaik ook 13.12.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Ik was even weg van de computer (een uurtje) en toen ik terugkwam maakte ik kennis met het volgende probleem: de computer had de monitor uitgeschakeld, maar vervolgens wilde hij deze niet meer inschakelen als ik mijn muis bewoog; een herstart verhielp dit.

Gelukkig had GPU-Z een log bijgehouden en vanaf 16:50u registreerde GPU-Z geen activiteit meer. Geen core/memory-activiteit, geen voltages, geen fan-speeds etc. Het ziet er naaruit dat de R9 290X geen zin had om wakker te worden en dat een herstart nodig was.

Nu vraag ik mij af waar dit probleem opeens vandaan kan komen. Uit slaapstand ontwaken doet de PC prima, dat heb ik net nog geprobeerd. Kan het misschien te maken hebben met de Ultra Low Power State? Maar ik dacht dat ULPS alleen een probleem kan veroorzaken in Crossfire-opstellingen. Misschien driver-gerelateerd? Ik gebruik AMD 13.12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Probeer anders eens 14.4 of je zet het af dat je monitor na x aantal tijd uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Phuncz schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:08:
Probeer anders eens 14.4 of je zet het af dat je monitor na x aantal tijd uitschakelt.
Ik heb inmiddels 14.4 geïnstalleerd. Eens kijken hoe dat gaat. :)

Maar ik ben toch nog even benieuwd naar jullie meningen over de voltages, want ik zie met mijn nieuwe voeding (Sharkoon WPM700V2) een verschil met mijn oude (defecte) voeding (XFX 550W Pro).

Dit is een screenshot van twee weken geleden. Toen zat mijn R9 290X aangesloten op de XFX 550W Pro.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MFnkfg8lCKQK4THtlVnLOlFC/medium.gif
GPU-Z las een voltage van 11,88V bij idle. Hier is te lezen dat de kaart tussen de 11,63V en 11,75V schommelde onder load.

Dan nu de huidige gegevens met de Sharkoon WPM700V2-voeding:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XWUWaqbhKc7mbrGP3FHs2QIV/medium.jpg
Het systeem is nu idle en GPU-Z leest een waarde van 11,50V.
Daarnet heb ik een kwartier lang Far Cry 3 gespeeld en volgens het logbestand van GPU-Z schommelde het voltage onder load tussen 11,25V en 11,50V. Echt veel hoger dan 11,50V wordt er niet gemeten.

Is dit nu iets waar ik mij zorgen over moet maken of kan ik dit zo laten?

Edit:
In het BIOS is bij +12V het volgende af te lezen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X0T46LJNBEZmP5cTMWQis1t9/medium.jpg
11,808V.

[ Voor 10% gewijzigd door Yonix op 21-09-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MrVegeta schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:01:
Als ik ga gamen is de blazer zeker niet op quite mode. Dan moet ie op ongeveer ~70% draaien om de kaart op ~85 graden te houden. Als ik idle ben, dan maakt 'ie niet zoveel lawaai. Maar zeker een heleboel meer dan mijn vorige setup. Die was absoluut stil.
Dan is er iets mis met je kaart...

Deze kaart heb ik persoonlijk in actie gezien : pricewatch: Asus R9 290X 4GB DirectCU II OC
Zowel IDLE als onder LOAD en zelfs met mijn oor op 20 cm. bij de videokaart vandaan kon ik deze maar een heel klein beetje horen onder LOAD terwijl deze op de performance/über mode stand stond en in Crossfire draaide samen met een 2de exemplaar van dezelfde kaart ;)

De stilste R9 290/290X is trouwens van Gigabyte dus mocht je de kaart moeten omruilen kijk daar eens naar : http://nl.hardware.info/p...-r9-290x-windforce-oc-4gb

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Yonix schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:27:
Maar ik ben toch nog even benieuwd naar jullie meningen over de voltages, want ik zie met mijn nieuwe voeding (Sharkoon WPM700V2) een verschil met mijn oude (defecte) voeding (XFX 550W Pro).
Sharkoon is geen vooraanstaand merk qua voedingen. Dat is Seasonic (G-series, S12II) bijvoorbeeld wel. Dat zijn degelijke voedingen die stabiel zijn en correcte voltages kunnen bieden.

Zo'n matige voedingen zoals die van Sharkoon zijn de redenen dat men voor een R9 290X een 600-700W voeding aanraad: dat wordt aardig overdreven omdat deze hun voltage niet stabiel kunnen houden onder load, zoals je zelf merkt.

De specs voor PC componenten zeggen dat de voeding maximaal +/-5% zou mogen afwijken. 11.4V ~ 12V ~ 12.6V zijn dan de uitersten voordat er componenten niet meer 100% betrouwbaar kunnen werken (andere issues daargelaten) ervan uitgaande dat de componenten zich houden aan deze specificaties.
Nee daar moet je je zeker zorgen van maken. Je bent van een matige voeding naar een zwaardere matige voeding gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

nero355 schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:18:
[...]

Dan is er iets mis met je kaart...

Deze kaart heb ik persoonlijk in actie gezien : pricewatch: Asus R9 290X 4GB DirectCU II OC
Zowel IDLE als onder LOAD en zelfs met mijn oor op 20 cm. bij de videokaart vandaan kon ik deze maar een heel klein beetje horen onder LOAD terwijl deze op de performance/über mode stand stond en in Crossfire draaide samen met een 2de exemplaar van dezelfde kaart ;)

De stilste R9 290/290X is trouwens van Gigabyte dus mocht je de kaart moeten omruilen kijk daar eens naar : http://nl.hardware.info/p...-r9-290x-windforce-oc-4gb
http://tweakers.net/product/347355/asus-radeon-r9-290x/ Deze heb ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

evilpin0 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:02:
Gebruikt iemand downsampling met AMD in nieuwe games? Zoja, hoe doe je dit en werkt het goed?
Het kost een hoop moeite om dit aan de praat te krijgen. Zelf ook even mee bezig geweest maar het werkt niet altijd. Daar komt ook nog bij dat bij sommige (bij mij dus ook) je geen beeld krijgt als je je pc op nieuw start, moet je eerst weer veilige modus is custom res verwijderen en hem weer toevoegen.

AMD zou dit eens in z'n drivers moeten stoppen want met al die tooltjes/patches etc en ellende is het nu niet de moeite, bij Nvidia zit het gewoon in de driver gebakken en werkt het meestal gewoon 100% goed.

En het staat leuk bij b.v. Diablo 3 maar bij b.v. BF4 merk je het alleen als je echt stil staat, voorderest valt het niet eens op.
MrVegeta schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:09:
Raar jij hebt een Direct CU2? Dat zou toch gewoon stil moeten zijn, je zou haast denken aan slecht contact/ruk koelpasta of zo. Ik heb hier niet eens last van met 2 x 290x ref.

Ja ik kan hem horen maar tijden gamen totaal geen last van, ik gebruik wel een custom fan profile die ze niet warmer dan 85 graden laat worden en dat gaan gewoon goed.

Er waren andere kaarten waar de koelpasta te dik/slecht gedaan was, dat na het opnieuw plaatsen van de koeler met nieuwe pasta het wel 10-15 graden kon schelen. (Was in een review van PCgames.de).

[ Voor 34% gewijzigd door prutser001 op 22-09-2014 09:40 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:27:
[...]

Ik heb inmiddels 14.4 geïnstalleerd. Eens kijken hoe dat gaat. :)

Dit is een screenshot van twee weken geleden. Toen zat mijn R9 290X aangesloten op de XFX 550W Pro.
[afbeelding]
GPU-Z las een voltage van 11,88V bij idle. Hier is te lezen dat de kaart tussen de 11,63V en 11,75V schommelde onder load.

Dan nu de huidige gegevens met de Sharkoon WPM700V2-voeding:
[afbeelding]
Het systeem is nu idle en GPU-Z leest een waarde van 11,50V.
Daarnet heb ik een kwartier lang Far Cry 3 gespeeld en volgens het logbestand van GPU-Z schommelde het voltage onder load tussen 11,25V en 11,50V. Echt veel hoger dan 11,50V wordt er niet gemeten.

Edit:
In het BIOS is bij +12V het volgende af te lezen:
[afbeelding]
11,808V.
Wat was het probleem met de XFX?
Wat betreft het uitlezen van de spanning met software of in het bios, die waardes kloppen nooit daar kun je dus beter niet naar kijken. Als je de spanning wil weten pak je een multimeter.
De voeding is kwalitatief trouwens een achteruitgang de Sharkoon is een voeding gebaseerd op CWT's lowend GPK design en heeft goedkope condensators van CapXon en Aisha.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

kort maar krachtig :

Youtube aan (filmpje op pauze).. kamer temp 20 graden
Radeon r9 290 (200 euro voor betaald) in fractal 1000 behuizing :
http://i.imgur.com/TGoZM.jpg (plaatje zon behuizing)

fan speed 48%
Temp 66 graden (core clock 939 mhz).

Conclussie:

- ter referentie : GTX titan (die had ik ook) die hoorde je NIET tijdens gamen.... fractal 1000 is prima case
- Aangezien Nvidia nu met de goedkope/zuinige 900 serie is gekomen zie ik geen reden meer voor een R9 290.
- AMD moet met antwoord komen wat meer power efficient is
- r9 290 mini-throttled zelfs op aanvaardbare temps zoals gamen bij 80 graden! Erg slecht imo.

Al om al is AMD echt zeer slecht bezig.... slechte aansturing GPU ( throttle) + bijzonder slechte koeler = fail ...

Weinig positiefs eigenlijk.... wel goedkoop maarja wat is goedkoop

[ Voor 129% gewijzigd door A87 op 22-09-2014 12:33 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

A87 schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:22:
kort maar krachtig :

Youtube aan (filmpje op pauze).. kamer temp 20 graden
Radeon r9 290 (200 euro voor betaald) in fractal 1000 behuizing :
http://i.imgur.com/TGoZM.jpg (plaatje zon behuizing)

fan speed 48%
Temp 66 graden (core clock 939 mhz).

Conclussie:

- ter referentie : GTX titan (die had ik ook) die hoorde je NIET tijdens gamen.... fractal 1000 is prima case
- Aangezien Nvidia nu met de goedkope/zuinige 900 serie is gekomen zie ik geen reden meer voor een R9 290.
- AMD moet met antwoord komen wat meer power efficient is
- r9 290 mini-throttled zelfs op aanvaardbare temps zoals gamen bij 80 graden! Erg slecht imo.

Al om al is AMD echt zeer slecht bezig.... slechte aansturing GPU ( throttle) + bijzonder slechte koeler = fail ...

Weinig positiefs eigenlijk.... wel goedkoop maarja wat is goedkoop
Bedankt voor je bijdrage. Dit helpt ons enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Oww je hebt het over de reference koeler, dan is niet alleen Asus ruk omdat alle reference koelers hetzelfde zijn , ongeacht merk.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

bbblije schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:46:
[...]

Bedankt voor je bijdrage. Dit helpt ons enorm.
Het gaat hier om ervaringen.....

[ Voor 32% gewijzigd door A87 op 22-09-2014 12:58 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
A87 schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:57:
[...]

De ervaringen met de stock koeler 290 zijn niet al te best, weten wel al :)

Problemen die jij hebt komen daardoor. Ja de nieuwe nvidia zijn een stuk beter (daarom stoppen ze ook met 780ti). Zie het zelf om eerlijk te zijn ook somber in voor AMD, maar ze kan pas wat erover zeggen nadat ze hun nieuwe modellen hebben aangekondigd.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]

Daarom dat hij je ook bedankt, doe zo verder d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

[...]

De rekening is gevraagd, laatste persoon drinkt net zijn laatste slokje koffie op. Kom jij met de mosterd aanzetten.

R9 285 is al een stap de goede richting in, het is nu inderdaad afwachten waar AMD mee komt. De R9 290 kaarten (non refference) waren tot op heden geweldige kaarten. Op hogere resoluties nog steeds king of the hill.

[ Voor 28% gewijzigd door bbblije op 22-09-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norsie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Dag allemaal,

Over ervaringen met de AMD Radeon R9 gesproken, hierbij die van mij.. *ahem* :')

Vanwege issues met m'n huidige Club3D HD6950 (linker deel screen verspringt naar rechter deel bij ongeveer 50º), ben ik genoodzaakt te vervangen/upgraden.

Eerst een Asus R9 280x TOP met VRAM issues gekocht.. en teruggestuurd.

Vervolgens voor de MSI R9 280x gegaan maar kreeg het geheel niet stabiel; extreme coil-whine en (belangrijker) freezes onder heavy load (3DMark / zwaardere games).

Exacte system specs kan ik evt. later aanvullen (zit elders atm) maar iig:
Corsair RM750 voeding
Gigabyte GA-970A-UD3 moederbord (rev. 1.2)
8-core AMD proc. (FX-8350 uit m’n hoofd)
8GB DDR3 (2x 4GB) RAM (KTH1600)
Windows 7 Ultimate x64

Na van alles geprobeerd te hebben, heb ik de kaart (RMA) door MSI laten vervangen. Maar blijf ook bij deze kaart zo’n beetje dezelfde issues houden.. er is geen coil whine meer maar wel freezes ook zonder heavy load, vaak na een uur. En heb nu ook tot 3 keer een soort 'rolling screens/stripes' op system BIOS niveau gehad. Beetje creepy en begin nu zeker te twijfelen aan m’n eigen hardware maar.. de oude (half rotte) HD6950 en een (nog) oudere MSI 7900GTO werken eigenlijk verder prima, iig zonder bovenstaande issues.

En dus opnieuw van alles geprobeerd:
> Oudere ATI drivers van MSI geprobeerd (na 3dGuru driver sweeper)
> BETA drivers van Catalyst geprobeerd (na 3dGuru driver sweeper)
> BIOS MB geupdate naar nieuwste versie (F8)
> Load ‘failsave’ BIOS defaults
> Overbodige onboard peripherals uitgeschakeld in BIOS
> BIOS Video kaart naar nieuwste versie (015.042.000.003.000000)
> Nieuwste versie Catalyst geprobeerd (na 3dGuru driver sweeper)
> Aantal andere gfx card BIOS versies geprobeerd (mbv 1-2 switch)
> Kaart underclocked met Afterburner
> Kaart in ander PCI-E slot
> Geluidskaart verwijderd

Ik heb zelfs m’n PSU vervangen voor een 750W vanwege de minimaal geadviseerde 30A op de 12V rail, mijn oude gaf 19A.

Helaas pindakaas.. dit alles heeft niet mogen baten. Er is goede airflow en 'Speccy' geeft geen gekke temperaturen aan.. vd week ga ik de kaart nog even in een ander systeem bouwen bij een collega. Maar aangezien beide kaarten vrijwel identieke issues geven vermoed ik dat het probleem ergens in m’n systeem zit. Iemand suggesties?

Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 0% gewijzigd door norsie op 22-09-2014 16:57 . Reden: geen furmark > 3dmark ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
norsie schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:14:

Ik heb zelfs m’n PSU vervangen voor een 750W vanwege de minimaal geadviseerde 30A op de 12V rail, mijn oude gaf 19A.
Dat lijkt mij heel sterk, dan had je hiervoor namelijk een voeding van zo'n 300W. 19A is ook veel te weinig voor jouw PC daarmee kan de PC nooit werken.
Helaas pindakaas.. dit alles heeft niet mogen baten. Er is goede airflow en 'Speccy' geeft geen gekke temperaturen aan.. vd week ga ik de kaart nog even in een ander systeem bouwen bij een collega. Maar aangezien beide kaarten vrijwel identieke issues geven vermoed ik dat het probleem ergens in m’n systeem zit. Iemand suggesties?
Ik denk eerder in gewoon weer een defecte kaart en heel veel pech.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norsie
-The_Mask- schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:23:
[...]

Dat lijkt mij heel sterk, dan had je hiervoor namelijk een voeding van zo'n 300W. 19A is ook veel te weinig voor jouw PC daarmee kan de PC nooit werken.
Dit gaat niet over het totaal vd voeding, maar over hetgeen de 12V rail levert. Zie hier een test van de oude voeding.. Check de 100% load; als 12V1 en 12V2 idd gecombineerd zijn tikt hij net de 25A aan.. Mogelijk interpreteer ik die 12V1/2/3/4 verkeerd.. maargoed, nu zit er iig een goeie in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
norsie schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:50:
[...]

Dit gaat niet over het totaal vd voeding, maar over hetgeen de 12V rail levert.
Dat is alleen maar de kortsluitbeveiliging die mist bij een single rail voeding, dat heeft er niks mee te maken.
maargoed, nu zit er iig een goeie in :+
Nou... niet echt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
-The_Mask- schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:39:
[...]

Wat was het probleem met de XFX?
Wat betreft het uitlezen van de spanning met software of in het bios, die waardes kloppen nooit daar kun je dus beter niet naar kijken. Als je de spanning wil weten pak je een multimeter.
De voeding is kwalitatief trouwens een achteruitgang de Sharkoon is een voeding gebaseerd op CWT's lowend GPK design en heeft goedkope condensators van CapXon en Aisha.
De XFX is RMA gestuurd en bleek defect te zijn. Het systeem zat vaak in een restart-loop, gaf zwarte schermen en was bovenal instabiel. De nieuwe voeding (Sharkoon) verhielp het probleem, maar nu blijkt de spanning bij de R9 290X te laag.
Phuncz schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:50:
[...]

Sharkoon is geen vooraanstaand merk qua voedingen. Dat is Seasonic (G-series, S12II) bijvoorbeeld wel. Dat zijn degelijke voedingen die stabiel zijn en correcte voltages kunnen bieden.

Zo'n matige voedingen zoals die van Sharkoon zijn de redenen dat men voor een R9 290X een 600-700W voeding aanraad: dat wordt aardig overdreven omdat deze hun voltage niet stabiel kunnen houden onder load, zoals je zelf merkt.

De specs voor PC componenten zeggen dat de voeding maximaal +/-5% zou mogen afwijken. 11.4V ~ 12V ~ 12.6V zijn dan de uitersten voordat er componenten niet meer 100% betrouwbaar kunnen werken (andere issues daargelaten) ervan uitgaande dat de componenten zich houden aan deze specificaties.

[...]

Nee daar moet je je zeker zorgen van maken. Je bent van een matige voeding naar een zwaardere matige voeding gegaan.
Ik zal morgen met mijn problemen naar de winkel gaan waar ik de voeding heb gekocht. Misschien dat zij iets voor mij kunnen betekenen.

Maar wat is dan een juiste spanning om te kunnen garanderen dat de kaart 100% zijn werk doet?
Ik heb geen last van problemen tijdens het gamen of het draaien van benchmarks, maar het valt mij op dat sinds ik de Sharkoon-voeding gebruik de spanning lager is.

PS Bij het vervangen van de voeding, welk wattage is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hou er rekening mee dat als je naar "de winkel" teruggaat met je voeding/PC ze je een voeding in voorraad gaan verkopen en de rest errond lullen. Als ze dus geen goede voedingen hebben van de vooraanstaande merken, zal je gewoon een ander hoopje goedkope brol krijgen. The Mask kan je nog wat modellen aanraden die ook nog kwalitatief goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Phuncz schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:27:
Hou er rekening mee dat als je naar "de winkel" teruggaat met je voeding/PC ze je een voeding in voorraad gaan verkopen en de rest errond lullen. Als ze dus geen goede voedingen hebben van de vooraanstaande merken, zal je gewoon een ander hoopje goedkope brol krijgen. The Mask kan je nog wat modellen aanraden die ook nog kwalitatief goed zijn.
Thanks voor je input. Dat stel ik op prijs. :*) En nu The_Mask nog even lief aankijken of hij een goede voeding weet te adviseren voor mijn systeem met een R9 290X. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Yonix schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:41:
[...]

Thanks voor je input. Dat stel ik op prijs. :*) En nu The_Mask nog even lief aankijken of hij een goede voeding weet te adviseren voor mijn systeem met een R9 290X. O+
Over het algemeen zijn Seasonic voedingen goed 520W moet voldoende zijn maar gezien je eerdere argwaan hier wat 600W modellen.

pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 620W, pricewatch: Seasonic M12II 620W, pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W en pricewatch: Seasonic G-Serie 650 Watt.

Dan zijn er een aantal Corsair voedingen.

pricewatch: Corsair Builder CX600 Bronze en pricewatch: Corsair Builder CX600 V2 (blijf weg bij de M variant) de hogere kwaliteit voedingen van Corsair worden snel duurder. De RM serie wordt redelijk beoordeeld, maar dan pas vanaf de 850W. Alles hier onder maakt gebruik van caps van slechte kwaliteit.

Coolermaster.

pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular (is eigenlijk de enige optie, of de 550W)

Verder blijven de XFX voedingen goed, je hebt enkel ongeluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
bbblije schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:48:
[...]

Over het algemeen zijn Seasonic voedingen goed 520W moet voldoende zijn maar gezien je eerdere argwaan hier wat 600W modellen.

pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 620W
Die voeding werd geïntroduceerd in 2010. Is deze dan niet te oud of kan dat geen kwaad? Ben best geïnteresseerd in het model namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Yonix schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:28:
[...]

Die voeding werd geïntroduceerd in 2010. Is deze dan niet te oud of kan dat geen kwaad? Ben best geïnteresseerd in het model namelijk. :)
Nee, kan helemaal geen kwaad. Vroeger was alles zelfs beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Yonix schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:28:
[...]

Ik heb de 520W versie, doet het prima :) op een R9 290X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
MrVegeta schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:28:
[...]

Ik heb de 520W versie, doet het prima :) op een R9 290X
Oké, dat is fijn om te weten. Thanks. :)
bbblije schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:23:
[...]

Nee, kan helemaal geen kwaad. Vroeger was alles zelfs beter ;)
Goed, de Seasonic S12II-Bronze 620W it is. Ik heb hem net besteld en krijg hem morgen waarschijnlijk binnen. Hopelijk is de R9 290X met de Seasonic voorzien van voldoende 'juice'. Mijn bevinding zal ik later hier in dit topic posten. :)

Bedankt voor de hulp guys! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat zou wel moeten lukken, mijn R9 290X draait al bijna een jaar 100% stabiel op een goede 450W voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:33:
Ik was even weg van de computer (een uurtje) en toen ik terugkwam maakte ik kennis met het volgende probleem: de computer had de monitor uitgeschakeld, maar vervolgens wilde hij deze niet meer inschakelen als ik mijn muis bewoog; een herstart verhielp dit.

Gelukkig had GPU-Z een log bijgehouden en vanaf 16:50u registreerde GPU-Z geen activiteit meer. Geen core/memory-activiteit, geen voltages, geen fan-speeds etc. Het ziet er naaruit dat de R9 290X geen zin had om wakker te worden en dat een herstart nodig was.

Nu vraag ik mij af waar dit probleem opeens vandaan kan komen. Uit slaapstand ontwaken doet de PC prima, dat heb ik net nog geprobeerd. Kan het misschien te maken hebben met de Ultra Low Power State? Maar ik dacht dat ULPS alleen een probleem kan veroorzaken in Crossfire-opstellingen. Misschien driver-gerelateerd? Ik gebruik AMD 13.12.
Yep naast mijn BSOD's heb ik dit ook gehad, er zit niks anders op dan restarten.
Het lijkt alsof AMD ons dwingt om alleen maar te gamen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik ook een Radeon R9 280X (club3d RoyalQueen).
Nou kan ik alles perfect draaien, ook 3dmark en zware games. Alleen bij Furmark schakelt mijn PC na ongeveer een minuut compleet uit. Nou denk ik zelf aan de 1 van de 2 oorzaken:
1.De voeding, deze is 800watt, zou genoeg moeten zijn alleen heb ik ook 2 CPU's erin met een TPD van 120watt per stuk
2. Ik had alleen maar 2x een 6pins connector, pin 7&8 heb ik doorverbonden, kan dit ook zoiets veroorzaken?

Specs

HP XW8600
2x Xeon 5450
3x spinning disk, 1x SSD
16GB Ram
Club3d R9 280x RoyalQueen

Ik kan eventueel nog een 1100wat voeding krijgen voor deze PC, alleen zijn ze nogal prijzig (meer dan 150e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Met een simpele rekensom zie je al dat je die 800W nooit gaat opmaken. Wat wel de vraag is, wat is de kwaliteit van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Is een HP Enterprise voeding, zal dus geen troep zijn, maar hij is alweer een paar jaar oud natuurlijk. Andere 800w voeding zou ik nog kunnen proberen.

Zie dat je tegenwoordig ook GPU-Z hebt, zal zo ff kijken wat er gebeurd :)

[ Voor 20% gewijzigd door Rev! op 22-09-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je een type nummer van de voeding of een foto van de zijkant van de voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
HP XW8600 800 Watt Power Supply with Wiring Harness, 24-Pin, SATA, PSU, Delta Model DPS-800LB, Spare P/N 444411-001, DPS-800LB, HP 444096-001.

http://tweakers.net/ext/f/M7BjssVoAhgztULSkH914iAO/full.jpg

Vermoed zelf toch sterk de voeding, al lijkt de 12v stabiel te blijven. OCCT crasht hier niet op de GPU bench, maar na een paar minuten wel met de Power-Test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat een OCP is die wordt getriggered. Deze voeding is namelijk erg goed beveiligd tegen overbelasting/kortsluiting. Een 6 pins PEG connector is namelijk 75W gespecificeerd en een 8 pins op 150W. Voeding gaat daar dus ook vanuit, maar jouw kaart trekt nu dus meer door een 6 pins PEG stekker en ziet dit als overbelasting/kortsluiting en schakelt dus uit. Heeft je voeding niet meer PEG connectors? Misschien werkt een andere combinatie wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken een SAPPHIRE TRI-X R9 290 4GB GDDR5 OC in bezit. Echter sinds iets meer dan week krijg ik random blue screens waarin word aangegeven dat het te maken heeft met atikmdag.sys en soms samen met het bestand ntoskrnl.exe. In de tussentijd heb ik al een paar keer de drivers hergeinstalleerd maar niks werkt. Dit moet toch aan de kaart liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:44:
Ik denk dat een OCP is die wordt getriggered. Deze voeding is namelijk erg goed beveiligd tegen overbelasting/kortsluiting. Een 6 pins PEG connector is namelijk 75W gespecificeerd en een 8 pins op 150W. Voeding gaat daar dus ook vanuit, maar jouw kaart trekt nu dus meer door een 6 pins PEG stekker en ziet dit als overbelasting/kortsluiting en schakelt dus uit. Heeft je voeding niet meer PEG connectors? Misschien werkt een andere combinatie wel.
Klinkt heel logisch, helaas heb ik niet meer 6pins over. Zou een molex > 8 pins goed werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:47:
Ik heb sinds 2 weken een SAPPHIRE TRI-X R9 290 4GB GDDR5 OC in bezit. Echter sinds iets meer dan week krijg ik random blue screens waarin word aangegeven dat het te maken heeft met atikmdag.sys en soms samen met het bestand ntoskrnl.exe. In de tussentijd heb ik al een paar keer de drivers hergeinstalleerd maar niks werkt. Dit moet toch aan de kaart liggen?
Wat zegt Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel uiteen lopende dingen waarvan ik een paar mogelijke oplossingen geprobeerd heb. Maar een hoop mensen met hetzelfde probleem zeggen dat het met 2d/flash te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rev! schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:54:
[...]

Klinkt heel logisch, helaas heb ik niet meer 6pins over. Zou een molex > 8 pins goed werken ?
Gebruik dan wel een 2x molex naar 8 pins PEG en gebruik twee kabelbomen zodat je niet alle stroom over een draadje trekt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:47:
Driver versie?
Meen te herinneren dat ik dit met de 14.4 ook heel vaak had met flash content.
Sinds de 14.7RC3 Bèta slechts één maal gehad, toevallig een paar dagen geleden.

edit: heb dezelfde kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Op mijn R9 290 zit een kleine switch (bios switch)? Weet iemand wat welke stand is? Het gaat om een asus R9 290 DCII 4GB. Je kan de mini dipswitch zeg maar richting dvi aansluiting of richting de achterkant van de kaart zetten. Kan er op de one-pager manual niets over vinden.

Verder heb ik sinds ik deze kaart heb een raar probleem (kan toevallig zijn; ben ook net naar grotere corsair 750 modulaire voeding en silencio 550 kast geswitcht) waarbij ik steeds eerst de power van de kast moet afhalen (via switch of kabel) omdat de pc anders wel aan gaat, maar geen beeld geeft / niet boot. voedingsswitch keertje omzetten en weer terug en hij start wel.

Dan nog mijn laatste probleem met de kaart: als ik de laatste drivers installeer krijg ik geen beeld meer over DVI. Met de bijgeleverde cd (13.2?) werkt het verder wel prima.

Ook met mijn Phenom II X4 940 (@stock 3000mhz) uitstekende performance trouwens in Battlefield4 / CoD:ghosts/Planetary Annihilation. Waarschijnlijk bottleneckt mijn CPU de kaart wel in de meeste games, maar het is nog steeds een prima upgrade over de oude 6950!

Zodra ik de kleine niggles (driver, psu switch) eruit heb ga ik weer terug naar cpu @3.7 ghz, maar nu eerst maar even zo (werkt ook prima btw).

[ Voor 31% gewijzigd door wessel99 op 23-09-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
De switch op je kaart is waarschijnlijk een switch om van bios te switchen. Met deze switch kan je kiezen tussen factory bios, en een unlocked bios waarbij je de voltages aan kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lage kwaliteit van de condensators samen met een erg warm wordende voeding, door de semi-passieve werking en erg langzaam draaiende fan. Condensators houden niet van warmte, vooral bij kwalitatief mindere condesators zie je een erg verkorte levensduur hierdoor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pure_evil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:21:
[...]

Driver versie?
Meen te herinneren dat ik dit met de 14.4 ook heel vaak had met flash content.
Sinds de 14.7RC3 Bèta slechts één maal gehad, toevallig een paar dagen geleden.

edit: heb dezelfde kaart
Ik zit nu ook op de 14.7 Beta driver, maar ook daar heb ik tot nu toe één keer een blue screen gehad. Maar als ik zo op google lees hebben veel mensen met r9 290/29 290x problemen met flash/2d content..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Eerlijk gezegd heb ik nog geen bsod gehad door flashcontent en verschillende drivers gebruikt.
Ik gebruik google chrome als standaard browser.
Of ik kijk geen flashcontent? Heb je een link waar flashcontent gedraaid wordt?

[ Voor 22% gewijzigd door Bullus op 23-09-2014 13:05 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Laatst online: 22:10
Ardjee schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:05:
De switch op je kaart is waarschijnlijk een switch om van bios te switchen. Met deze switch kan je kiezen tussen factory bios, en een unlocked bios waarbij je de voltages aan kan passen.
Kan ook de switch tussen normal en uber mode zijn.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Sn3gG3l schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:14:
[...]

Kan ook de switch tussen normal en uber mode zijn.
En welke kant is normaal normal en welke 'uber' of locked / unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Uber/unlocked is richting fan toe(niet richting dvi aansluiting)

Ik kon eerst niet de voltage aanpassen in msi ab en nu wel(asus 290 reference)

[ Voor 39% gewijzigd door Bullus op 23-09-2014 13:39 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:04:
[...]

Gebruik dan wel een 2x molex naar 8 pins PEG en gebruik twee kabelbomen zodat je niet alle stroom over een draadje trekt.
Dankje! Ik heb er 1 besteld. Zou goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Iemand ervaring met BSOD errors?

0xa0000001 // atikmdag.sys

Ik heb de drivers al geupdate en meerdere dingen geprobeerd. Het is echter nu 2 keer voorgekomen sinds 2 weken.
Het gaat om de SAPPHIRE TRI-X R9 290 4GB GDDR5 OC versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booyaa schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:41:

Ik heb de drivers al geupdate en meerdere dingen geprobeerd. Het is echter nu 2 keer voorgekomen sinds 2 weken.
Precies hetzelfde hier, ook de kaart sinds 2 weken. :/ Blijkbaar te maken met flash/2d content, gebruik je toevallig firefox?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Bullus schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:38:
Uber/unlocked is richting fan toe(niet richting dvi aansluiting)

Ik kon eerst niet de voltage aanpassen in msi ab en nu wel(asus 290 reference)
Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Verdorie, heb ik vandaag de postbode gemist en nu wordt de Seasonic S12II 620W morgen pas geleverd. Jammer. ;(

Anyhow, ik heb daarnet FurMark gedraaid, omdat ik nieuwsgierig was of daar nog interessante, opvallende 'readings' uit voort zouden komen.

De benchmark die ik heb gedraaid i.c.m. de Sharkoon WPM700 V2 (700W) en Sapphire Radeon R9 290X TRI-X OC is de '1080-preset' (15 minuten op 1920x1080). De uiteindelijke score:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qdaXUuG72LKBsy2R8IV0lRNm/full.jpg

Nu ben ik maar weer eens in het logbestand van GPU-Z gekropen om de spanningwaardes af te lezen en nu blijkt dat er momenten waren tijdens de benchmark dat de spanning onder volledige load daalde tot wel 11,13V. De maximaal gelezen waarde is wederom 11,50V, maar dat is idle.

Trouwens, het valt mij ook op dat de GPU clock-snelheden nooit maximaal zijn. Tijdens de benchmark schommelde het tussen de 929-932MHz, terwijl de kaart maximaal op 1040MHz geclockt staat.
Heeft dit te maken met de lage spanning? Met andere woorden: kan de videokaart niet maximaal presteren door de slechte voeding?

Ik ben nieuwsgierig wat jullie van de readings vinden en onthoud dat de nieuwe voeding onderweg is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Als je een slechte voeding hebt, kan er vanalles markeren. Ik zou ff voorlopig niks testen totdat je je voeding binnenhebt. Het kan zomaar dat je iets "fried" en niet alleen je gpu en dan ben je verder van huis.

Wat er allemaal kan gebeuren
There are many good PSUs out there, please do have a look at our many PSU reviews as we have loads of recommended PSUs for you to check out in there. What could happen if your PSU can't cope with the load is:

Bad 3D performance
Spontaneous reset or imminent shutdown of the PC
Freezing during gameplay
PSU overload can cause it to break down
Van guru3d

[ Voor 56% gewijzigd door Bullus op 23-09-2014 19:58 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:20
Booyaa schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:41:

Flash ofwel flash filmpjes.
Had ik ook. Toen ben ik van nul begonnen met Windows en laatste beta. Moet zeggen dat ik het nu niet meer tegen ben gekomen. Heb zelf de R9 290X tri-x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:18:
[...]

Flash ofwel flash filmpjes.
Had ik ook. Toen ben ik van nul begonnen met Windows en laatste beta. Moet zeggen dat ik het nu niet meer tegen ben gekomen. Heb zelf de R9 290X tri-x.
Ik heb alles geprobeert en het boekt geen resultaat!

> Nvidia,Amd en Intel driver sweeps met DDU (+5 keer)
> Disable ULPS
> Force constant voltage

Naast de gebruikelijke memory dump blue screen krijg ik nu een blue screen die alleen bij Instagram voorkomt (System Exception Error).

Dit is mijn eerste AMD-kaart en ook gelijk mijn aller laatste ;w

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik zou niet meteen wijzen naar de GPU, aangezien er meerdere mensen zijn die issues hebben met BSOD's meestal veroorzaakt door Flash onder Chrome of Firefox: https://duckduckgo.com/?q=chrome+flash+bsod
Uninstall of disable Flash maar eerst eens en zie dat er geen andere grappige extensions of plugins draaien in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:02:
Ik zou niet meteen wijzen naar de GPU, aangezien er meerdere mensen zijn die issues hebben met BSOD's meestal veroorzaakt door Flash onder Chrome of Firefox: https://duckduckgo.com/?q=chrome+flash+bsod
Uninstall of disable Flash maar eerst eens en zie dat er geen andere grappige extensions of plugins draaien in de browser.
Mijn enige extension is Magic Actions for Youtube waar Force Player Type op HTML5 staat _/-\o_

En hoezo zou ik niet naar GPU moeten wijzen? Ik heb tijdens de 4 jaar van mijn GTS 450 geen 1 BSOD gehad.

Edit: Ja hoor, alweer een BSOD en ik had alleen Tweakers open |:( .

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 22:24 ]

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Yonix schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:37:
Trouwens, het valt mij ook op dat de GPU clock-snelheden nooit maximaal zijn. Tijdens de benchmark schommelde het tussen de 929-932MHz, terwijl de kaart maximaal op 1040MHz geclockt staat.
Heeft dit te maken met de lage spanning? Met andere woorden: kan de videokaart niet maximaal presteren door de slechte voeding?
Kan evengoed aan AMD powerplay liggen, ik heb de non X versie en moet in Afterburner de power limit verhogen om op standaard clock te kunnen benchen, games lukt het normaal wel om op stock speed te blijven gezien de belasting meestal iets lager is.
Staat nu standaard op +5% om stock clocks te draaien.

• DervishD
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:45:
[...]

Ik heb alles geprobeert en het boekt geen resultaat!

> Nvidia,Amd en Intel driver sweeps met DDU (+5 keer)
> Disable ULPS
> Force constant voltage

Naast de gebruikelijke memory dump blue screen krijg ik nu een blue screen die alleen bij Instagram voorkomt (System Exception Error).

Dit is mijn eerste AMD-kaart en ook gelijk mijn aller laatste ;w
Toch wel vreemd dat het zo willekeurig voorkomt want ik heb nergens last van.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:16:
[...]

Mijn enige extension is Magic Actions for Youtube waar Force Player Type op HTML5 staat _/-\o_

En hoezo zou ik niet naar GPU moeten wijzen? Ik heb tijdens de 4 jaar van mijn GTS 450 geen 1 BSOD gehad.

Edit: Ja hoor, alweer een BSOD en ik had alleen Tweakers open |:( .
Youtube is niet de enige toepassing die Flash gebruikt, denk aan ads.
Chrome: http://www.mytechguide.or...e-flash-in-google-chrome/
Firefox: http://www.electrictoolbox.com/disable-flash-firefox/

• TheWitcher
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 13:10
Ik heb ook al een aantal keer een driver crash gehad tijdens het afspelen van youtube video's en ander flash geneuzel. Gelukkig nog geen BSOD. Ik heb twee MSI 290X Gamings. Trouwens, hebben hier meer mensen last van een freeze na het starten van MSI AB? Meestal als ik AB opstart direct na het opstarten van de pc doet ie het prima, maar zodra ik hem een poosje aan heb staan en heb zitten gamen, en daarna AB opstart freezed m'n hele pc en moet ik hem rebooten. Heel erg irritant.

Verwijderd

Java+Flash verwijderd nu zien of het helpt :) (tot nu toe wel)

Zelfs geen BSOD's op Instagram!

• Rev!
  • Niet online
Rev! schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:31:
[...]

Dankje! Ik heb er 1 besteld. Zou goed moeten gaan.
Heeft het inderdaad opgelost, moest nog wel de PEG stekker omwisselen, want met 1 van de 2 knalt hij er nog wel uit, blijkbaar zijn ze niet helemaal gelijk.

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
TheWitcher schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:29:
Ik heb ook al een aantal keer een driver crash gehad tijdens het afspelen van youtube video's en ander flash geneuzel. Gelukkig nog geen BSOD. Ik heb twee MSI 290X Gamings. Trouwens, hebben hier meer mensen last van een freeze na het starten van MSI AB? Meestal als ik AB opstart direct na het opstarten van de pc doet ie het prima, maar zodra ik hem een poosje aan heb staan en heb zitten gamen, en daarna AB opstart freezed m'n hele pc en moet ik hem rebooten. Heel erg irritant.
Je bent zeker niet alleen, namelijk niet allen ikzelf heb hier ook last van, maar ook 2 vrienden van mij.

Ik ben al driftig aan het zoeken geweest, en mijn vermoeden gaat uit naar flash/java. Zeker omdat chrome ook instabiel is, en GPU-Z ook niet altijd start.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Verwijderd

Rev! schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:05:
[...]

Heeft het inderdaad opgelost, moest nog wel de PEG stekker omwisselen, want met 1 van de 2 knalt hij er nog wel uit, blijkbaar zijn ze niet helemaal gelijk.
Bij de R9 290 serie is het aan te raden om niet 2x de aansluiting op 1 kabel te gebruiken die veel modulaire voedingen hebben.
Beter kun je 2 aparte gebruiken.

• Rev!
  • Niet online
Het zit nu met 1 PEG stekker, en 1 molex > PEG stekker op een aparte lijn die door niks anders gebruikt.
Ik zou aanraden om twee keer molex op twee verschillende kabelbomen naar PEG te gebruiken als dit mogelijk is.

AMD Nieuwsdiscussie

• Rev!
  • Niet online
Dat is helaas niet mogelijk, tenzij ik weer een Sata naar Molex converter koop, alle molex zit op 1 kabelboom.. Gisteren fullscreen Furmark gedraait, hij ging eerst na 1 minuut onderuit, en blijft nu gewoon draaien. Lijkt mij prima :)
Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste