Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 12:47
X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:53:
[...]

Minder waar voor je geld? Moeten ze misschien break-even draaien? Begrijp je wel hoe kapitalisme werkt vraag ik me dan af? :s
Lees je wel wat ik zeg? Daar heb ik het toch helemaal niet over.

Wanneer bedrijf A een product met een kostprijs van 350 euro verkoopt voor 400 en bedrijf B verkoopt exact hetzelfde product voor 500 euro, dan kan je toch zeggen dat je bij bedrijf A meer waar voor je geld krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
ryderb schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:01:
[...]

Wanneer bedrijf A een product met een kostprijs van 350 euro verkoopt voor 400 en bedrijf B verkoopt exact hetzelfde product voor 500 euro, dan kan je toch zeggen dat je bij bedrijf A meer waar voor je geld krijgt?
Ja. Maar het zijn gelijkaardige producten, niet dezelfde, je rekent software er blijkbaar gewoon niet bij :s Dus je kan niet zeggen dat het meer waar voor je geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
Arx schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:57:
_/-\o_ LOL zijn er Xboxen stuk gegaan, of is een EA server uitgevallen tijdens een potje BF4? Of is er iets gebeurd wat perse verdedigd moet worden? Wat een massale uitbarsting hier opeens. Ik geloof dat we deze discussie al 3x gehad hebben hier. Wat was toen de conclusie? ;)
Hahaha ja sorry, ik raakte een beetje geïrriteerd dat wederom de financiën erbij gehaald werden, bij gebrek aan beter zullen we maar zeggen :P Zoals ik al eerder zei, mogen we blij zijn dat de PS4 en X1 markt voor het einde van het jaar de wiiU markt hebben ingehaald, wat concreet voor PS4 en X1 bezitters betekend dat we geen games krijgen die technisch gezien rekening moeten houden met de veel zwakkere wiiU hardware. Voor ontwikkelaars als Rockstar is dat natuurlijk geweldig. Kom maar op met de next-gen GTA die gebouwd is op 8GB ram :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
ryderb schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:01:
[...]

Dit gaat alleen op wanneer de producten exact het zelfde zouden zijn. Iets wat met de PS4 en Xbox One niet het geval is.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 12:47
X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:03:
[...]

Ja. Maar het zijn gelijkaardige producten, niet dezelfde, je rekent software er blijkbaar gewoon niet bij :s Dus je kan niet zeggen dat het meer waar voor je geld is.
Maakt niet uit, het ging er om dat Microsoft meer winst maakte per console. Vanuit het perspectief van de consument is dit weggegooid geld, want die winst is een deel geld dat je niet terugziet in de console zelf (betere onderdelen bvb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Trishul schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:05:
[...]

Hahaha ja sorry, ik raakte een beetje geïrriteerd dat wederom de financiën erbij gehaald werden, bij gebrek aan beter zullen we maar zeggen :P Zoals ik al eerder zei, mogen we blij zijn dat de PS4 en X1 markt voor het einde van het jaar de wiiU markt hebben ingehaald, wat concreet voor PS4 en X1 bezitters betekend dat we geen games krijgen die technisch gezien rekening moeten houden met de veel zwakkere wiiU hardware. Voor ontwikkelaars als Rockstar is dat natuurlijk geweldig. Kom maar op met de next-gen GTA die gebouwd is op 8GB ram :9~
Daarom, laat ze toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Bullet NL schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:05:
[...]

Dit gaat alleen op wanneer de producten exact het zelfde zouden zijn. Iets wat met de PS4 en Xbox One niet het geval is.
Nee, jullie praten allemaal wel over hetzelfde alleen op een andere niveau. Op jullie eigen niveau hebben je allemaal gelijk: Vanuit de ruimte zien de consoles hetzelfde eruit. Pas als je de vergrootglas op legt zie je dat het genuanceerder is en de er toch HW en SW verschillen zijn. En ook de services die op worden aangeboden.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
ryderb schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:07:
[...]

Maakt niet uit, het ging er om dat Microsoft meer winst maakte per console. Vanuit het perspectief van de consument is dit weggegooid geld, want die winst is een deel geld dat je niet terugziet in de console zelf (betere onderdelen bvb).
Dat is dikke zever, consument betaalt ook voor software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:10:
[...]
Dat is dikke zever, consument betaalt ook voor software...
Vanuit consumenten perspectief gezien betaalt men voor een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:12:
[...]

Vanuit consumenten perspectief gezien betaalt men voor een product.
Het product is een samenwerking tussen Hardware en Software. Dat lijkt me redelijk logisch :s Gaan mensen anders zelf hun OS schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:13:
[...]

Het product is een samenwerking tussen Hardware en Software. Dat lijkt me redelijk logisch :s Gaan mensen anders zelf hun OS schrijven?
Ik probeer te zeggen dat de gemiddelde klant niet zo ver, of diep, naar een product kijkt als wij op dit forum. Die kopen een nieuwe game console waar ze spelletjes mee kunnen spelen. Hoe dat ding zijn werk uitvoert middels hard- en software doet er eigenlijk voor een klant niet toe.

Overigens gaat datzelfde op voor de opmerking over meer winst. Alsof die klant dat zal boeien. Klant boeit de prijs die ze moeten lappen voor een nieuwe game console. Ik moet de eerste nog tegenkomen die product A niet koopt omdat fabrikant B 10,- meer verdient t.o.v. fabrikant X van product Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:17:
[...]

Ik probeer te zeggen dat de gemiddelde klant niet zo ver, of diep, naar een product kijkt als wij op dit forum. Die kopen een nieuwe game console waar ze spelletjes mee kunnen spelen. Hoe dat ding zijn werk uitvoert middels hard- en software doet er eigenlijk voor een klant niet toe.

Overigens gaat datzelfde op voor de opmerking over meer winst. Alsof die klant dat zal boeien. Klant boeit de prijs die ze moeten lappen voor een nieuwe game console. Ik moet de eerste nog tegenkomen die product A niet koopt omdat fabrikant B 10,- meer verdient t.o.v. fabrikant X van product Y.
Ben ik het volledig mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Nou, wel bijna, niet helemaal...

Denk dat veel Xbox kopers echt wel bewust voor een Xbox One kiezen, o.a. voor de mogelijkheden en extra's als een Kinect. Natuurlijk, Sony bied de Eye aan, maar die is technisch en zeker qua mogelijkheden toch niet op het niveau van een Kinect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bullet NL schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:22:
Nou, wel bijna, niet helemaal...

Denk dat veel Xbox kopers echt wel bewust voor een Xbox One kiezen, o.a. voor de mogelijkheden en extra's als een Kinect. Natuurlijk, Sony bied de Eye aan, maar die is technisch en zeker qua mogelijkheden toch niet op het niveau van een Kinect.
Ongetwijfeld, en dat filmpje van die presentatie over de UI en de XB1 als middelpunt van de woonkamer laat een zeer mooi toekomst perspectief zien als je het mij vraagt. Integratie met je tv, skypen met de familie. Overigens denk ik dat de wereld daar nog niet helemaal klaar voor is, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Anderzijds kun je stellen dat veel PS4 kopers echt wel bewust voor een PS4 kiezen, o.a. omdat ze de mogelijkheden en extra's van Kinect niet genoeg vinden, en daardoor de meerprijs van 100,- niet kunnen rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2024
Waarom is xbox eigenlijk zo populair in de UK in Amerika kan ik het nog begrijpen want het is een Amerikaans bedrijf maar de UK... Wie kan het mij vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:26:
[...]

Ongetwijfeld, en dat filmpje van die presentatie over de UI en de XB1 als middelpunt van de woonkamer laat een zeer mooi toekomst perspectief zien als je het mij vraagt. Integratie met je tv, skypen met de familie. Overigens denk ik dat de wereld daar nog niet helemaal klaar voor is, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Anderzijds kun je stellen dat veel PS4 kopers echt wel bewust voor een PS4 kiezen, o.a. omdat ze de mogelijkheden en extra's van Kinect niet genoeg vinden, en daardoor de meerprijs van 100,- niet kunnen rechtvaardigen.
In mijn geval exact dit. plus potentiële exclusives van playstation (jrpgs's en first party titels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
loll schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:40:
Waarom is xbox eigenlijk zo populair in de UK in Amerika kan ik het nog begrijpen want het is een Amerikaans bedrijf maar de UK... Wie kan het mij vertellen?
Veel van die extra features werken daar ook allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:58:
[...]

Veel van die extra features werken daar ook allemaal.
Behalve dan de tv guide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:26:
Veel van de functies van de X1, zoals skype en surfen, vind ik handiger om met de tablet te doen.
Het klinkt in theorie allemaal erg leuk, maar in de praktijk zie ik het mezelf niet gebruiken op een console.

Dat gezegd zijnde ziet de UI er voor de rest wel goed uit :)

[ Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 24-11-2013 17:10 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:05:
[...]

Veel van de functies van de X1, zoals skype en surfen, vind ik handiger om met de tablet te doen.
Ojee dit is gevaarlijk territorium. Laatste keer dat ik dit noemde werd ik van alle kanten voor gek verklaard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loll schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:40:
Omdat het ook gewoon een mooi product is? :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Waarom zet je altijd smilies in je posts?

Anyway, geen antwoord op de vraag, het is meer waarom dat ding in de UK populair is en op het vasteland van europa niet.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2024
haarbal schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:42:

Anyway, geen antwoord op de vraag, het is meer waarom dat ding in de UK populair is en op het vasteland van europa niet.
Yes thats the question.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haarbal schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:42:

Dat staat er niet... Jij geeft nu een eigen invulling aan de vraag. Wellicht is dat ook de bedoeling van de vragensteller, maar nogmaals, dat staat er niet. En smilies is de enige manier om enige vorm van tonatie en context in een post te leggen. Gelet op geschiedenis van dit topic is dat niet onnodig.

Edit: En je had blijkbaar gelijk. Oh, knipoog!

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-11-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:07:
Ojee dit is gevaarlijk territorium. Laatste keer dat ik dit noemde werd ik van alle kanten voor gek verklaard :+
Je mag het draaien of keren zoals je wil, maar je koopt een console in de eerste plek natuurlijk om te gamen. Maar een console kan extra interessant worden als je voor een gunstige prijs een extra functie kan aanbieden die voor de consument erg aantrekkelijk kan zijn.
En op dat vlak denk ik dat MS de plank een beetje misslaat.

Toen de PS3 net uit kwam, was dit voor zijn prijs naast een console ook een zeer gunstig geprijsde Blu-ray speler. Je merkte dan ook dat Sony naast het gamen ook heel erg de nadruk legde op die functie, aangezien iemand die interesse had in een Blu-ray speler voor minder geld een PS3 kon kopen waarmee je dus Blu-rays kon kijken én gamen.

Als je kijkt hoe de situatie nu is, dan heb je voor minder dan 100 euro al een Blu-ray speler of een mediaplayer, dus die doelgroep ga je ook niet meer zo snel kunnen overhalen om 300+ euro extra te gaan uitgeven voor een console. Op dat vlak is het dus wel slim dat Sony nu met de PS4 met de slogan "4 the players" komt en zich dus volledig op de gamer richt, want op bijna elk ander vlak van wat de PS4 (en de X1) kan heb je tegenwoordig een veel goedkoper alternatief.

Dat MS nu iets probeert te doen met extra tv-functies is leuk bedacht, maar het is geen goedkoper alternatief van wat de meeste mensen al hebben. Sterker nog, in Europa werken sommige functies niet eens zoals ze bedoelt zijn.

En dat ze nu winst maken per console is leuk, maar ik ben benieuwd hoe lang ze het prijspeil van 499 euro gaan kunnen uithouden.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 24-11-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Een leuk vergelijkings filmpje tussen de xb1/ps4/360/budget pc en high-end pc van LinusTechTips.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Om dan maar weer verder te gaan op de verkoopaantallen.. In de VS is gisteren/vandaag een tweede levering ps4 consoles geweest aan retailers. Geen aantallen als op launchday maar uiteraard alles wederom uitverkocht.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 21:54
SToRM666 schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:18:
[...]

Je mag het draaien of keren zoals je wil, maar je koopt een console in de eerste plek natuurlijk om te gamen. Maar een console kan extra interessant worden als je voor een gunstige prijs een extra functie kan aanbieden die voor de consument erg aantrekkelijk kan zijn.
En op dat vlak denk ik dat MS de plank een beetje misslaat.

Toen de PS3 net uit kwam, was dit voor zijn prijs naast een console ook een zeer gunstig geprijsde Blu-ray speler. Je merkte dan ook dat Sony naast het gamen ook heel erg de nadruk legde op die functie, aangezien iemand die interesse had in een Blu-ray speler voor minder geld een PS3 kon kopen waarmee je dus Blu-rays kon kjiken én gamen.

Als je kijkt hoe de situatie nu is, dan heb je voor minder dan 100 euro al een Blu-ray speler of een mediaplayer, dus die doelgroep ga je ook niet meer zo snel kunnen overhalen om 300+ euro extra te gaan uitgeven voor een console. Op dat vlak is het dus wel slim dat Sony nu met de PS4 met de slogan "4 the players" komt en zich dus volledig op de gamer richt, want op elk ander vlak van wat de PS4 (en de X1) kan heb je tegenwoordig een veel goedkoper alternatief.

Dat MS nu iets probeert te doen met extra tv-functies is leuk bedacht, maar het is geen goedkoper alternatief van wat de meeste mensen al hebben. Sterker nog, in Europa werken sommige functies niet eens zoals ze bedoelt zijn.
Dat is inderdaad een goede analyse. De PS3 destijds kon dingen die goedkopere apparaten niet konden, zoals de blu-ray speler, waardoor het zelfs voor niet gamers een interessant apparaat werd. Er zijn namelijk in de jaren 2006~2007 aardig wat PS3's verkocht gewoon puur voor de blu-ray speler. Bluetooth Blu-ray AB erbij en de filmliefhebber was klaar. Nu met de X1 volgt MS eenzelfde visie, alleen is de huiskamer behoorlijk veranderd. Sony had dit allang in de gaten, want die is nu eenmaal een consumentenelectronica gigant. De extra tv functionaliteiten, zoals streaming, uitgebreide mediaspeler, blu-ray etc. wordt momenteel een stuk beter, en bovenal veeeel goedkoper vervuld door moderne blu-ray spelers die zelfs mkv bestanden kunnen afspelen. Wat dat betreft is het niet wonderbaarlijk dat Sony niet meer zo sterk de multimedia route heeft gekozen zoals ze destijds met de PS2 en PS3 wel deden. De markt is veranderd; tablets en smarttv's zijn gearriveerd, die zaken als apps, browsing, en soms zelfs stem en gebaren taal besturing ondersteunen. Daarnaast heeft iedere low-range tv tegenwoordig DVB-T en DVB-C tuners ingebouwd, waardoor settop boxen steeds meer zullen verdwijnen. Bij KPN is die ontwikkeling bv. nu al zichtbaar. Maar goed, wie weet kan MS de Kinect besturing zodanig uitbouwen dat mensen er niet meer omheen kunnen. Want de concurrentie, smarttv's bv. zijn erg beperkt upgradebaar. En MS kan de X1 en Kinect de komende 7 jaar van updates voorzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Maar historisch gezien is het vertrouwen in UK er dan weer wel dat dat gaat komen, waar in de Nederland MS de schijn tegen heeft en altijd ontzettend veel problemen met lokalisatie heeft (zie bijvoorbeeld Bing, veel 360 services die niet beschikbaar zijn, Zune die hier volgens mij nooit gekomen is, Surface met een jaar vertraging, etc...). Die engelsen zijn volgens mij na US in elk geval als tweede aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
@Trishul: precies! En als er dan toch iets nieuws moet komen voor de consoles wat een ander apparaat (nog) niet kan dan is het VR. Dat lijkt me echt fantastisch en dat zou ook iets zijn wat de next-gen echt weer iets speciaals maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door SToRM666 op 24-11-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Ik zag vrijdag al de X1 bij de Fnac gewoon in Brugge staan... moest me wel inhouden hahahah.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

voxxel schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:30:
Een leuk vergelijkings filmpje tussen de xb1/ps4/360/budget pc en high-end pc van LinusTechTips.

[video]
Viel me wel een kleinigheidje op in de BF stream van de budget-PC waar niet over gesproken werd, deze liep op 30 fps, terwijl bekend is dat BF op zowel de Xbone(iets lagere resulutie) als de PS4 op 60fps draait.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoort de output van de decoder dat niet gewoon te regelen? Mijn Humax werkt zonder problemen (geen one guide, maar heb normaal beeld).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Beide afleveringen van Southpark over PS4 vs XB1 zijn inmiddels online te bekijken. Best wel humor, gewikkeld in een Game of Thrones verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
SinergyX schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:34:
[...]

Hoort de output van de decoder dat niet gewoon te regelen? Mijn Humax werkt zonder problemen (geen one guide, maar heb normaal beeld).
Je krijgt ook normaal beeld, alleen framedrops / judder, omdat de 24 fps content uit de humax niet matcht met de 60 hz die de xbox naar de tv stuurt.

De een is er wat gevoeliger voor dan de ander, 24 fps film op een 60hz computerscherm is ook niet ideaal. De een negeert het, de ander ergert zich er mateloos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah op zo'n manier. Ik merk geen verschil, dus ik zit bij de laatste groep denk ik :)
(buiten het zappen, wat kleine vertraging geeft).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik begrijp de keuze voor een X1 niet echt?
Als gameconsole is hij inferieur aan de concurrent, langzamere hardware en blijkbaar zwaardere OS en driver lagen, als media player lijkt het me gelijkwaardig en de tv functie haalt de kwaliteit van het decoderkastje omlaag met vertragingen e.d. Services e.d. zijn imo ook minimaal gelijk.
Kinect is ongeschikt voor serieus gamen en voice control kan me werkelijk helemaal niets boeien. Apparaten vervangen doet het niet, je tuner staat er alsnog en nu een grote kast, kinect en voeding erbij. Stroomverbruik word alles bij elkaar ook hoger.
Dan blijven er dus wat exclusives en de snap functie over, of mis ik iets?

Misschien haal ik hem ooit in huis als hij mooier geprijst is en er toffe exclusives zijn maar voor nu zie ik het niet...

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 25-11-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk ook niet dat dit topic het enigszins waard is om op zo'n vraag nog een antwoord te geven.

Jij vind de helft van de functies niets, ik juist wel, mijn prioriteiten liggen elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Wanneer komt er eigenlijk een bericht op Tweakers dat de Xbox One problemen heeft. Er zijn namelijk al 307 1 ster reviews voor de Xbox op Amazon.com :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09
kimiferrari schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:46:
Wanneer komt er eigenlijk een bericht op Tweakers dat de Xbox One problemen heeft. Er zijn namelijk al 307 1 ster reacties voor de Xbox op Amazon.com :9.
Heel opvallend weer ja. Sony en negatief nieuws en tweakers zit schuimbekkend op de eerste rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
AMARONE schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:47:
[...]

Heel opvallend weer ja. Sony en negatief nieuws en tweakers zit schuimbekkend op de eerste rij.
offtopic
Heel typisch inderdaad, de enige waarschuwing van tweakers die ik ooit heb gehad was op de FP op een reactie over win8, terecht maar erg onopvallend :+
SinergyX schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:33:
Denk ook niet dat dit topic het enigszins waard is om op zo'n vraag nog een antwoord te geven.

Jij vind de helft van de functies niets, ik juist wel, mijn prioriteiten liggen elders.
Waar liggen jou prioriteiten dan?

[ Voor 30% gewijzigd door Mutatie op 25-11-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Mutatie schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:30:
Dan haal je hem toch gewoon niet in huis?

Ik snap het probleem niet zo, niemand verplicht je tot aanschaf van een Xbox.

Andere mensen, andere keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kimiferrari schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:46:
Wanneer komt er eigenlijk een bericht op Tweakers dat de Xbox One problemen heeft. Er zijn namelijk al 307 1 ster reviews voor de Xbox op Amazon.com :9.
Ach, als er via Amazon nog iets van 300.000 consoles zijn verkocht (wat best kan) is het ook nog geen 1% die stuk gaat.
Totaal aantal PS4 reviews: 3,718 Reviews, 1 ster reviews: 840
Totaal aantal X1 reviews: 1,191 Reviews, 1 ster reviews: 307

Ofwel: beiden kampen met aardig wat negatieve reviews, maar het merendeel is nog steeds positief.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Bullet NL schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:54:
[...]

Dan haal je hem toch gewoon niet in huis?

Ik snap het probleem niet zo, niemand verplicht je tot aanschaf van een Xbox.

Andere mensen, andere keuzes....
Doe ik voorlopig ook niet dus geen probleem, maar ik hou wel van een nieuw stukje techniek en games dus ik ben wel benieuwd naar de X1. En ik wil die keuzes graag begrijpen want wie weet mis ik iets moois.
Ik noemde op wat ik zie en ben benieuwd of dat klopt.

En ja, ik heb een voorkeur voor sony maar dat heeft me er niet van weerhouden destijds een xbox1 en een 360 aan te schaffen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mutatie op 25-11-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Nu online
Martinspire schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:56:
[...]

Ach, als er via Amazon nog iets van 300.000 consoles zijn verkocht (wat best kan) is het ook nog geen 1% die stuk gaat.
Totaal aantal PS4 reviews: 3,718 Reviews, 1 ster reviews: 840
Totaal aantal X1 reviews: 1,191 Reviews, 1 ster reviews: 307

Ofwel: beiden kampen met aardig wat negatieve reviews, maar het merendeel is nog steeds positief.
Waarom werd er dan een heel artikel voor gemaakt dat er zo veel problemen waren met de PS4? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Mutatie schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:57:
[...]

Doe ik voorlopig ook niet dus geen probleem, maar ik hou wel van een nieuw stukje techniek en games dus ik ben wel benieuwd naar de X1. En ik wil die keuzes graag begrijpen want wie weet mis ik iets moois.
Ik noemde op wat ik zie en ben benieuwd of dat klopt.

En ja, ik heb een voorkeur voor sony maar dat heeft me er niet van weerhouden destijds een xbox1 en een 360 aan te schaffen.
Er zijn inmiddels genoeg reviews over de XBox One verschenen. Het meeste is dus al wel schreven, je zou ook het [NextGen] Xbox One topic kunnen volgen.

In het Xbox One Topic kan je dus precies lezen wat je mist op moment dat je een PS4 koopt ;)

Dat ik nu een XBox heb gekocht houd mij er niet van om wanneer de tijd daar rijp voor is (lees; er voor mij interessante exclusiefs zijn) een PS4 in huis te halen. Maar voor als nog ben ik behoorlijk teleurgesteld door de release lineup van de games voor de PS4

Voor de multiplayer ga ik de XBox One vermoedelijk meer gebruiken, veel vrienden van mij hebben aangegeven daar namelijk ook één van in huis te halen.
kimiferrari schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:58:
[...]

Waarom werd er dan een heel artikel voor gemaakt dat er zo veel problemen waren met de PS4? :)
Geen idee, daar moet je niet in dit topic voor zijn. De redactie staat los van GoT.
Daarbij, zowel voor de PS4 als of de XBox One zeggen die 1-ster reviews natuurlijk helemaal niets.
Defecte apparaten kunnen altijd, het gaat er om hoe het opgelost gaat worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 25-11-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
kimiferrari schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:58:
[...]

omdat websites kliks nodig hebben om geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mutatie schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:30:
Als gameconsole is hij inferieur aan de concurrent, langzamere hardware
Je doet het overkomen alsof we een Lada met een Ferrari vergelijken :/ Het verschil is zo klein dat in de praktijk de gemiddelde consument er echt geen ene reet van merkt. Je uitspraak is dan ook zwaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Mijn vriendin wilde gewoon xbox fitness voor kinect.

Dan kan je wel met een hardware technisch sterker apparaat aankomen, maar dan heb je gewoon niets meer in te brengen ;) ;) ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
hahaha idd... wifefactor is leading O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
joffrey19 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:47:

Dan kan je wel met een hardware technisch sterker apparaat aankomen, maar dan heb je gewoon niets meer in te brengen ;) ;) ;) ;) ;)
Precies! Ik heb hier het zelfde met de kids. Die willen weer een Kinect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
En zo wil mijn vriendin de PSeye vanwege The Playroom en Just Dance 2014...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
joffrey19 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:47:

Geef je vriendin je 360 en laat haar lekker in de garage spelen. ;)

Jij gaat toch ook niet bepalen welk merk make-up zij koopt.

Plus nu loop je het risico dat ze jouw console bezet houdt terwijl je lekker wilt gamen (gelukkig is een fitness game niet uren vol te houden).

[ Voor 14% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 25-11-2013 17:02 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:01:
[...]

Geef je vriendin je 360 en laat haar lekker in de garage spelen.

Lol.... Jij hebt geen relatie? ;)

Als man kan je van alles willen, maar als je vrouw iets wil.... Jonguh... berg je dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Precies, en als je denkt dat dat wel mee zal vallen, uh uh! Koop die andere console en voor hetzelfde geld kan je de komende 3 maanden met je rechterhand aan de gang. Kijk wel goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:01:
[...]

Geef je vriendin je 360 en laat haar lekker in de garage spelen. ;)

Plus nu loop je het risico dat ze jouw console bezet houdt terwijl je lekker wilt gamen (gelukkig is een fitness game niet uren vol te houden).
Haha, nee, maar als zij laarzen van 500 euro koopt heb ik daar ook wel een mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Kaap schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:45:
[...]

Je doet het overkomen alsof we een Lada met een Ferrari vergelijken :/ Het verschil is zo klein dat in de praktijk de gemiddelde consument er echt geen ene reet van merkt. Je uitspraak is dan ook zwaar overdreven.
Dat is wel onzin, die vergelijking. Een verschil van 5% maakt de ander al inferieur ;) De hardware is gewoon sneller in de PS4 en het verschil is nu al behoorlijk en als je dan berichten leest dat met de PS4 ook nog dichter op het metaal te programmeren is lijkt dat verschil in de toekomst groter te worden.
Maargoed, dat is maar een klein deel van mijn voorkeur, het belangrijkste blijft voor mij de games :) .

Die reacties over de vriendin _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Voor de 1000e x bespreken waarom je een xbox one wilt. Lees de topics en je weet het.
Maar volgens mij heb je je keuze al gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Bullet NL schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:03:
[...]

Lol.... Jij hebt geen relatie? ;)

Als man kan je van alles willen, maar als je vrouw iets wil.... Jonguh... berg je dan maar...
Ha jawel, maar de vrouw des huizes speelt vooral op de DS die ik haar gegeven heb :)

We hebben het zo geregeld dat entertainment mijn domein is, wat zij wil qua inrichting etc. mag zij weten :)

Maar goed mijn keuze voor ps4 is duidelijk, maar ik ben echt iemand die alleen games speelt op zijn console en er film op kijkt (baal wel geen 3d blu ray voor beide next gen consoles op dit moment).

Voor de rest heb ik altijd mijn laptop of tablet naast me staan, dus de media functies, browsers en weet ik veel wat kunnen me allemaal gestolen worden.

Trouwens faal van mediamarkt? 3d blu ray speler?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KBP0KhT.png

[ Voor 37% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 25-11-2013 18:03 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:42:
[...]

Trouwens faal van mediamarkt? 3d blu ray speler?
[afbeelding]
Hmm, sony heeft wel toegezegd die functie toe te voegen in een update maar is zover ik weet nog niet aanwezig bij launch. Die advertentie lijkt dus half waar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik had een reserve ps4 (killzone + eye bundle) besteld bij Dixons begin november. Gelukkig nog 1 bij Bol.com besteld begin van het jaar. :)

Beste klant,

Op 29 november zal de Playstation 4 gelanceerd worden in Nederland.

Op 15 augustus is er door Sony Playstation aangegeven dat alle orders die vanaf 15 aug werden geplaatst door consumenten niet op release datum uitgeleverd kunnen worden vanwege de overweldigende vraag. Tevens hebben wij op de website dit meteen duidelijk vermeld, desalniettemin willen we u door middel van deze mail op de hoogte brengen en houden van de ontwikkelingen.

De situatie is helaas op dit moment onveranderd en het is helaas niet bekend wanneer de backorders vanaf 15 augustus uitgeleverd gaan worden. Sony Playstation heeft te kennen gegeven hard bezig te zijn extra en meer aantallen naar Nederland te krijgen om aan de vraag te kunnen voldoen

We zullen u de komende dagen op de hoogte houden van de ontwikkelingen en hopen dat we meer nieuws en vooral positief nieuws hebben.

Mocht u af willen zien van uw backorder, dan kunt u dit doorgeven op onderstaand adres

Klantenservice dixons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Op de website van Dixons staat dat ze orders na 15 augustus niet meer kunnen garanderen, dat is dus nu kennelijk vanaf 15 augustus.

Mijn bestelling is van 14 augustus dus ik ben benieuwd. Ik heb deze mail wel gehad voor de bundle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe screenshot : The Division:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BZ7cG9ACYAAJoQO.jpg:orig

:9~ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja op de pc word dit echt een pareltje ! :9~

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Net als Titanfall op de pc :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar heb ik nog geen beelden van gezien ?
Linkje ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Xbox One hands on van Gamekings: http://www.gamekings.tv/videos/xbox-one-hands/

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
justifire schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:01:
[...]

Daar heb ik nog geen beelden van gezien ?
Linkje ?
De X1 versie heeft genoeg screenshots, moet je ff googlen. Dat zullen dan slechs 720p zijn (tenzij het ook screenshots van een pc build zijn), kan je nagaan op de pc, als de resolutie full hd of meer is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k-city schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:20:
[...]

De X1 versie heeft genoeg screenshots, moet je ff googlen. Dat zullen dan slechs 720p zijn (tenzij het ook screenshots van een pc build zijn), kan je nagaan op de pc, als de resolutie full hd of meer is :9~
Dat snap ik :)
Had gehoopt op wat high res screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Afbeeldingslocatie: http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2013/06/Titanfall-screenshot-E3-1.jpg

Edit: en een linkje

Alsjeblieft :)

[ Voor 55% gewijzigd door k-city op 25-11-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
High res als in 2560x1600 bedoelde ik.
Maar goed we gaan offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
The Division zag er echt cool uit op de E3 demo.
Dat gaf me echt een Next-gen gevoel toen.

Kijk enorm uit naar die game, laten ze hem maar goed polijsten zodat hij als echt af product uit komt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Dacht aangezien we op een 1080p screenshot vd division reageerden...

Om het dan ontopic te maken, als spellen ook op de pc uitkomen, vind ik die optie veel interessanter dan die op de X1/PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben het aardig eens met Dennis, z'n top 5 kan ik me wel in vinden. Het werk over het algemeen aardig netjes, DR3 en Forza zijn inderdaad 2 sterke games (al twijfel ik inderdaad of in de game of in de regio-settings de region zit), zelf vind ik de voice control erg makkelijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben alleen bang dat het weer een typische Ubisoft game wordt.. Toen ik voor het eerst de beelden zag van Watch Dogs tijdens de E3 was ik redelijk 'blown away'. Als ik nu de gameplay beelden kijk ben ik eigenlijk niet meer impressed. Het is Assassins Creed in een modern jasje. Hopelijk is mijn 'angst' ongegrond en wordt The Division echt een killer game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:36:
[...]

Ben alleen bang dat het weer een typische Ubisoft game wordt.. Toen ik voor het eerst de beelden zag van Watch Dogs tijdens de E3 was ik redelijk 'blown away'. Als ik nu de gameplay beelden kijk ben ik eigenlijk niet meer impressed. Het is Assassins Creed in een modern jasje. Hopelijk is mijn 'angst' ongegrond en wordt The Division echt een killer game.
Dat gevoel heb ik ook heeel erg bij watch dogs.. Lijkt me erg repetitief worden, net als far cry 3 bv.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

k-city schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:24:

-awesome fotootje Titanfall-

Alsjeblieft :)
Ik denk dat deze screen van een pc afkomstig is. MS heeft ons totaan Gamescom nog forza 5 staan tonen die van een pc dev build waren. De uiteindlijke versie is grafisch "teleurstellend" te noemen na die beelden. Aliasing all over te place en lichteffecten nog meer teruggedraaid naast dat details in tracks zijn verminderd.

Ik verwacht dat er aan de core gameplay met titanfall op xbone niks mis is maar de pc gaat het zwaar pwnen. xbone heeft nu al problemen om high end gfx te produceren en we zitten nog maar in het begin van de lifecycle.

PS4 heeft eenzelfde architectuur maar een stuk meer horsepower en snel beschikbaar geheugen onder de hood om iets langer mee te gaan. Iets dat geen mening is maar inmiddels lang en breed is uitgemeten.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameplay zal topnotch zijn maar vind het toch jammer dat ze voor een nieuwe verse franchise weer zoon stokoude engine gaan gebruiken(source engine). Ik bedoel die 2d statische boomblaadjes kan toch niet meer voor nextgen ;w Crytek had in 2007 al volledig dynamische vegetatie een complete jungle nota bene...... Hopelijk krijgt Titanfall 2 nieuwe nextgen only engine.Tuurlijk is goede gameplay het belangrijkste maar dat heb je ook al op ps3/360 en daar koop je geen nextgen console voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
http://www.planetextech.c...s/xbox-one-thermal-images

http://www.planetextech.c...ystation-4-thermal-images

Ondanks dat de Xbox meer hitte bronnen heeft blijft hij totaal wel duidelijk koeler dan de PS4.

Ik heb vannacht trouwens ergens gelezen dat zowel Dice als Activision nog geen gebruik maken van het esram geheugen van de Xbox. Kan het artikel alleen niet terug vinden, was ook weer veel te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Het scheelt inderdaad een paar graden, maar er ligt dan wel een 40 graden powerbrick achter en een bijna 40 graden kinect op je tv..
Duidelijk koeler? Ja, de console enkele graden. Maar vergeet niet dat er dan nog twee afzonderlijke apparaten bij liggen die 40 graden zijn, en in dat opzicht vind ik het juist een hoge temperatuur en erg knap van sony dat ze zo'n relatief kleine, krachtigere console met ingebouwde power supply zo koel kunnen houden...
Edit: het scheelt op de heetste momenten 15 graden celsius, maar dan wel bij de vents gemeten bij de PS4.

[ Voor 6% gewijzigd door vaagisdenaam op 26-11-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
Het is toch geweldig!

Iedereen die Titanfall in het heeft gezien oordeeld dat het als pareltje mag worden gezien. Het blijft dan ook opvallend dat hier een een aantal users het niet kunnen laten om maar een constant stroom van krtitiek te uiten. Het mooiste is nog, regelmatig zonder onderbouwing. Voorals nog ga ik er vanuit dat de mensen die Titanfall daadwerkelijk hebben gezien iets meer recht van spreken hebben in vergelijk van de Tweaker die hier alleen maar wat aannames doet. Een ding wat duidelijk is, de komst van Titanfall laat zien dat in de gameline-up van de PS4 echte aansprekkende titels ontbreken op moment. De reden waarom ik op dit moment de XBox boven de PS4 verkies, ondanks dat ze beide in bestelling staan.

Het gefantaseer over Titanfall2 is helemaal lachwekkend, Waarschijnlijk uit de hoop dat deze versie een platform oversteek gaat maken. Kom op mensen, verman je even. :D :o >:) 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
vaagisdenaam schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:15:
[...]

Het scheelt inderdaad een paar graden, maar er ligt dan wel een 40 graden powerbrick achter en een bijna 40 graden kinect op je tv..
Duidelijk koeler? Ja, de console enkele graden. Maar vergeet niet dat er dan nog twee afzonderlijke apparaten bij liggen die 40 graden zijn, en in dat opzicht vind ik het juist een hoge temperatuur en erg knap van sony dat ze zo'n relatief kleine, krachtigere console met ingebouwde power supply zo koel kunnen houden...
Edit: het scheelt op de heetste momenten 15 graden celsius, maar dan wel bij de vents gemeten bij de PS4.
Je kan toch niet ontkennen dat een technisch, dus qua warmte huishouding, het nog al uit maakt dat een systeem temperatuur die zomaar meer dan 15 graden hoger is. Bij elektronica is het zo dat hoe koeler de boel blijft, hoe beter het is. Dat je dan verschillende warmte bronnen hebt in de vorm van een adapter, systeem en Kinect maakt mij niet eens zo veel uit, van deze drie dingen is alleen de systeem temperatuur belangrijk voor de levensduur. Daarbij heeft een losse adapter ook andere voordelen. Bijvoorbeeld tijdens een defect. Bij een PS4 moet je hele apparaat terug. Terwijl bij een losse voeding het betreffende onderdeel alleen opgestuurd kan worden.

p.s.

Wat ik erg netjes vind;

nieuws: Microsoft compenseert kopers gebrekkige Xbox One met game

Mensen die drive problemen hebben kunnen een gratis game downloaden in afwachting van een nieuw gestuurde console! Dat is een vorm van compensatie die ik graag zie.

Hoe lost Sony de drive problemen eigenlijk op, console terug sturen en wachten?

[ Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 26-11-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

oh wauw gave foto's! grappig te zien hoe de verschillende systemen hun hitte afvoeren. De one lijkt het naar boven te doen en de ps4 naar achteren over de powersupply. Betekend dit dat je je xbox one niet tussen andere hifi apparatuur kan zetten?

Vreemd te zien dat de kinect sesnor ook zo warm wordt, dat had ik niet verwacht. Bij tv kijken word ie zelf het warmst?? wierd!

Waar zit van beide systemen eigenlijk de aanzuig? Misschiengoed om te weten wanneer je hem in een kastje propt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:26:
[...]

Je kan toch niet ontkennen dat een technisch, dus qua warmte huishouding, het nog al uit maakt dat een systeem temperatuur die zomaar meer dan 15 graden hoger is. Bij elektronica is het zo dat hoe koeler de boel blijft, hoe beter het is. Dat je dan verschillende warmte bronnen hebt in de vorm van een adapter, systeem en Kinect maakt mij niet eens zo veel uit, van deze drie dingen is alleen de systeem temperatuur belangrijk voor de levensduur. Daarbij heeft een losse adapter ook andere voordelen. Bijvoorbeeld tijdens een defect. Bij een PS4 moet je hele apparaat terug. Terwijl bij een losse voeding het betreffende onderdeel alleen opgestuurd kan worden.
Ten eerste zeg ik nergens dat de systeemtemperatuur niets uitmaakt, maar goed als jij dat er in leest dan zal ik er één keer op ingaan: Dat kan zeker uitmaken. De temperatuur van de elektronica is erg belangrijk, ja. Als je de foto's goed bekijkt ziet je dat de behuizing ook duidelijk koeler is dan de vents, wat er op duidt dat de chips voldoende koel worden gehouden en dat alle warmte effectief wordt afgevoerd. De hotspots op de covers schelen zo'n 5 graden celsius, waarbij aangemerkt moet worden dat bij de X1 de vents direct op de chips zitten en de PS4 de boel eerst afvoert, dus dat lijkt mij geen wereld van verschil te gaan maken als ik eerlijk ben. Hoe dan ook vind ik het knap vind dat in die kleinere behuizing dan krachtigere hardware zit, én een voeding, welke bij de X1 ook al snel veertig graden wordt.

Ten tweede: Ik ga er niet vanuit dat mijn apparatuur stuk gaat, maar inderdaad, het kan altijd gebeuren. In dat hopelijk zeldzame geval scheelt het inderdaad misschien een paar dagen ja, al heb ik geen ervaring met MS garantie en weet ik dus niet of ze je zomaar een nieuwe voeding gaan opsturen, of dat je alsnog je X1 ter garantie moet aanbieden, in welk geval het dan weer geen hol uitmaakt. Als je de voeding moet verzenden en je daarna een nieuwe krijgt zie ik geen verschil met het opsturen van een PS4, waarna je een nieuwe krijgt. De tijdspanne zal ongeveer gelijk zijn.
Tot slot leek mij de voeding bij de PS4 redelijk makkelijk te vervangen, dus iemand die écht niet een tijd zonder PS4 kan áls deze stuk is kan altijd een voeding bestellen (denk ik) en inbouwen, zeker een beetje een tweaker. Ook al is dat inderdaad minder gemakkelijk dan wanneer de voeding los is van de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Mensen die drive problemen hebben kunnen een gratis game downloaden in afwachting van een nieuw gestuurde console! Dat is een vorm van compensatie die ik graag zie.
netjes opgelost hoor ze willen duidelijk af van de slechte naam die ze hebben op het gebied van faulty hardware en het ontkennen van grote problemen. Er hoeft naar mijn idee geen sprake te zijn van compensatie? Of is dit omdat je geen gebruik kan maken van live terwijl de teller toch doortikt?
Geen idee, denk het wel zoals het ook ging met de vorige gen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
[...]

p.s.

Wat ik erg netjes vind;

nieuws: Microsoft compenseert kopers gebrekkige Xbox One met game

Erg mooi dat Microsoft dit doet. Als je met een defecte drive komt te zitten, dan heb kun je 1 a 2 weken later mooi met een extra spel bezig. Op dat moment voel je je minder de dupe. Bij Sony ben je dus je console langere tijd kwijt en krijg je er niks voor terug. Je voelt je dan dubbel genaaid :P

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Nu online
Bij Sony hoef je hem niet op te sturen want die gaat niet zo vaak kapot :P . Je hoort er namelijk niks meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 06-09 02:08
[...]

Bij een PS4 moet je hele apparaat terug. Terwijl bij een losse voeding het betreffende onderdeel alleen opgestuurd kan worden.
Ja, en? Mijn receiver, tv, mediaplayer en hd-ontvanger hebben allemaal een interne voeding.

Wat wil je met je XBone doen als je voeding is opgestuurd?! Kun je hem toch niet gebruiken! |:(

*knip* Op de man spelen is niet nodig.

Daarnaast wellicht een verbeterpuntje: de toon van jouw post ("Ja, en?") mag wel iets beter.

[ Voor 95% gewijzigd door Uniciteit op 26-11-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46
Ik snap niet helemaal waarom sommige mensen steeds het gevoel hebben dat ze kromme dingen recht moeten lullen.

De ene site zegt dat de playstation warmer is en de andere zegt dat de xbox warmer is. Lekker belangrijk.
Hou eens op met je aankoop verdedigen en geniet er gewoon van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdgut schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:04:
Ik snap niet helemaal waarom sommige mensen steeds het gevoel hebben dat ze kromme dingen recht moeten lullen.

De ene site zegt dat de playstation warmer is en de andere zegt dat de xbox warmer is. Lekker belangrijk.
Hou eens op met je aankoop verdedigen en geniet er gewoon van.
Nog een paar dagen, en dat gezeur is eindelijk over.

Discussie dan zeker nog niet, meer dan hebben die 'andere mensen' ook hun ding om te spelen.

*knip*

[ Voor 35% gewijzigd door Uniciteit op 26-11-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 06-09 02:08
*knip*

Daarnaast wellicht een verbeterpuntje: de toon van jouw post ("Ja, en?") mag wel iets beter. (zie je eerdere post)

[ Voor 170% gewijzigd door Uniciteit op 26-11-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rampenzooi van een reactie-systeem :/ Nu zie ik het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Act-One schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:20:
Het is toch geweldig!

Iedereen die Titanfall in het heeft gezien oordeeld dat het als pareltje mag worden gezien. Het blijft dan ook opvallend dat hier een een aantal users het niet kunnen laten om maar een constant stroom van krtitiek te uiten. Het mooiste is nog, regelmatig zonder onderbouwing. Voorals nog ga ik er vanuit dat de mensen die Titanfall daadwerkelijk hebben gezien iets meer recht van spreken hebben in vergelijk van de Tweaker die hier alleen maar wat aannames doet. Een ding wat duidelijk is, de komst van Titanfall laat zien dat in de gameline-up van de PS4 echte aansprekkende titels ontbreken op moment. De reden waarom ik op dit moment de XBox boven de PS4 verkies, ondanks dat ze beide in bestelling staan.

Het gefantaseer over Titanfall2 is helemaal lachwekkend, Waarschijnlijk uit de hoop dat deze versie een platform oversteek gaat maken. Kom op mensen, verman je even. :D :o >:) 8)7 ;)
Titanfall is inderdaad zeer interessant en lijkt me echt tof, maar tegen de tijd dat hij uitkomt (maart 2014) zijn er echt wel interessante PS4 titels. inFamous, The Witness, Driveclub etc. Dat jij ze niet aansprekend vindt wil niet zeggen dat er aansprekende titels ontbreken. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarnaast is Titanfall niet persé een Xbox One seller aangezien de beste versie op PC komt en je hem ook nog eventueel op de 360 kan kopen :)Het is bovendien al aangegeven door Vince Zampella zelf dat de kans groot is dat volgende delen multiplatform worden(beetje zoals Mass effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
k-city schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:59:
[...]

Titanfall is inderdaad zeer interessant en lijkt me echt tof, maar tegen de tijd dat hij uitkomt (maart 2014) zijn er echt wel interessante PS4 titels. inFamous, The Witness, Driveclub etc. Dat jij ze niet aansprekend vindt wil niet zeggen dat er aansprekende titels ontbreken. :N
Het werkt toch twee kanten op? Wat jij aansprekend vind hoe ik en anderen toch niet te vinden?

Ik schrijf ook nergens dat er in de toekomst geen (voormij) interessant titels op de PS4 verschijnen. Ik schrijf duidelijk dat dit nu niet het geval is. Daarnaast laat ik weten dat ik het opmerkelijk vindt dat hier mensen als over Titanfall2 fantaseren en de mogelijkheid dat hij misschien multi-platform gaat, Laten we eerst maar eens de officele berichtgeving daar over afwachten. Wat vage tweets brengen daar echt geen helderheid in.

Ik laat de keuze van de aankoop van mijn eerste Nextgen consolle afhangen aan de games die ik speel, wat direct duidelijk maakt dat ik ook voor een PS4 ga maar de game line-up nu gewoon matig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Laatst online: 17:11

Nemesizz

Untouchable

Act-One schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:20:
Het is toch geweldig!

Dat mag jij vinden, prima. Zelf hou ik niet van dat soort games (Battlefield, COD, enz).
Dus nee, Titanfall zegt mij helemaal niks. Killzone (praat ik over KZ3 op PS3) wel een keertje singleplayer doorgelopen, leuk maar niet bijzonder, multiplayer zegt mij daar ook niks. Dus het is niet zo dat ik ineens KZ SF wel cool vind ofzo, verwacht ik ook niet al te veel van.

Als ik al op een goede shooter zit te wachten is het wel weer iets in de trant van Bioshock ofzo, goede singleplayer game met goed verhaal.

Dat vind ik overigens wel jammer tegenwoordig, alle FPS zijn allemaal zo online gefocused (ik noem het vaak al 13 in een dozijn oorlog shooters), ik zit veel meer te wachten op een goede leuke singleplayer shooter, gewoon goed verhaal of gewoon lekker knallen (Bioshock, Painkiller, Serious Sam, Doom dat soort dingen).

offtopic:
nu zullen mensen wel weer boos worden 'oeh hij zegt iets slechts over titanfall' , de titel boeit me niks en zal ook geen maker of breaker zijn om de ene console boven de ander te verkiezen. Vind beide hardwarematig interessant (hardware junky) maar het word voor mij toch een PS4 gezien ik al vanaf PS1 Sony heb. Nu klinkt het meteen alweer partijdig, zo bedoel ik het niet, hopelijk kunnen mensen daar ook een beetje overheen kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
SinergyX schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:08:
[...]

Nog een paar dagen, en dat gezeur is eindelijk over.
Je hebt 'jaar' verkeerd gespeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Nemesizz schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:13:
[...]

Dat mag jij vinden, prima. Zelf hou ik niet van dat soort games (Battlefield, COD, enz).
Dus nee, Titanfall zegt mij helemaal niks. Killzone (praat ik over KZ3 op PS3) wel een keertje singleplayer doorgelopen, leuk maar niet bijzonder, multiplayer zegt mij daar ook niks. Dus het is niet zo dat ik ineens KZ SF wel cool vind ofzo, verwacht ik ook niet al te veel van.

Als ik al op een goede shooter zit te wachten is het wel weer iets in de trant van Bioshock ofzo, goede singleplayer game met goed verhaal.

Dat vind ik overigens wel jammer tegenwoordig, alle FPS zijn allemaal zo online gefocused (ik noem het vaak al 13 in een dozijn oorlog shooters), ik zit veel meer te wachten op een goede leuke singleplayer shooter, gewoon goed verhaal of gewoon lekker knallen (Bioshock, Painkiller, Serious Sam, Doom dat soort dingen).

offtopic:
nu zullen mensen wel weer boos worden 'oeh hij zegt iets slechts over titanfall' , de titel boeit me niks en zal ook geen maker of breaker zijn om de ene console boven de ander te verkiezen. Vind beide hardwarematig interessant (hardware junky) maar het word voor mij toch een PS4 gezien ik al vanaf PS1 Sony heb. Nu klinkt het meteen alweer partijdig, zo bedoel ik het niet, hopelijk kunnen mensen daar ook een beetje overheen kijken. ;)
Dan zou je Halo moeten spelen, heel goede shooter, en goed verhaal.
Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!