Oh heerlijk ditarnoutzw schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:37:
Iemand de livestream van Polygon gekeken?
Zag net deze samenvatting:
[video]

Oh heerlijk ditarnoutzw schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:37:
[video]
Het lijkt erop dat MS zeker voor de VS een stevig aantal meer consoles heeft geleverd dan dat Sony heeft gedaan. Er zijn meerder rapporten dat de console gewoon goed op voorraad is bij grote winkelketens. Dát of De Xbox One verkoopt gewoon minder hard.haarbal schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:58:
Ze zijn sowieso allebei uitverkocht, meer een wedstrijdje wie het meest kan produceren.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Naja je richten op negatieve zaken rondom en dan uit een 12 uur durende marathon maar 12 minuten footage halen vind ik vrij netjes.arnoutzw schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:37:
[video]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik denk dat ze gewoon meer verkocht zijn. Ze zijn ook gelanceerd in 13 landen dus dat is ook een stuk meer dan de ps4swopdark schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:36:
[...]
Het lijkt erop dat MS zeker voor de VS een stevig aantal meer consoles heeft geleverd dan dat Sony heeft gedaan. Er zijn meerder rapporten dat de console gewoon goed op voorraad is bij grote winkelketens. Dát of De Xbox One verkoopt gewoon minder hard.
Ik ben benieuwd. Maandag maar eens kijken of MS ook verkoop cijfers gaat publiceren net als sony heeft gedaan.swopdark schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:36:
[...]
Het lijkt erop dat MS zeker voor de VS een stevig aantal meer consoles heeft geleverd dan dat Sony heeft gedaan. Er zijn meerder rapporten dat de console gewoon goed op voorraad is bij grote winkelketens. Dát of De Xbox One verkoopt gewoon minder hard.
Computer says no
Weten we gelijk waar de consoles heen zijn gegaan welke in de ontbrekende landen geleverd zouden kunnen worden.swopdark schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:36:
[...]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mechwarrior Online: Flapdrol
Professioneel boekemantsje
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Beetje heimwee naar een oude Apple commercial...Chaoss schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:25:
Lol idd.. die pixels ooksubtiel
Of "those who refused to be boxed in" dat moet wel een verwijzing naar de Xbox zijn
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
[ Voor 26% gewijzigd door justifire op 23-11-2013 00:11 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
[ Voor 86% gewijzigd door Uniciteit op 23-11-2013 00:25 ]
Op Amazon zie je nu veel reviews. Van de 482 reviews geven 169 mensen de Xbox One maar 1 ster van de in totaal 5 sterren. Van die 169 mensen zijn ze bijna allemaal defect! Gekkenwerk gewoon:Spacey23 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:23:
Op Amazon zie je nu veel reviews. Van de 216 reviews geven 96 mensen de PS4 maar 1 ster van de in totaal 5 sterren. Van die 96 mensen zijn ze bijna allemaal defect! Gekkenwerk gewoon:
http://www.amazon.com/Pla...ySubmissionDateDescending
[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 23-11-2013 00:27 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Vreemd hoe ze aan de eindcijfers komen nadat je dit gezien hebt.arnoutzw schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:37:
[video]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
[ Voor 24% gewijzigd door shameblaster op 23-11-2013 01:08 ]
Cons:::BB4E
1 miljoen wereldwijd: https://twitter.com/geoffkeighley/status/404050270532825088Meekoh schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:50:
[...]
Ik ben benieuwd. Maandag maar eens kijken of MS ook verkoop cijfers gaat publiceren net als sony heeft gedaan.
X-Fighter schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:30:
Konden we hier maar een weddenschapje mee doenMicrosoft haalt die 1mil denk ik redelijk makkelijk. Niet vergeten dat het dan ook nog Black Friday is, iedereen koopjes doen dan.
Geen 1 miljoen enkel voor de US dusX-Fighter schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:06:
jaja, ben vrij zeker dat ze dat makkelijk halen
[ Voor 65% gewijzigd door SToRM666 op 23-11-2013 02:26 ]
PSN id: NL_SToRM
[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 23-11-2013 03:12 ]
Verwijderd
Ik zag op NEOGAF ook nog plaatjes met hele paletten aan het einde van de dag nog over in de US. Op de voorpagina van tweeakters staat dat het op veel plekken uitverkocht was, maar ik zag dat in amerika meerdere vestigingen nog hele pakketten lagen.SToRM666 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 02:14:
[...]
1 miljoen wereldwijd: https://twitter.com/geoffkeighley/status/404050270532825088
NeoGAF topic: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=721079
[...]
[...]
Geen 1 miljoen enkel voor de US dus
Leek me ook al vrij onmogelijk, qua productie hadden ze dan al veel eerder moeten beginnen. En dan nog lijken ze niet overal uitverkocht te zijn?
Natuurlijk vind jij dat. Maar wanneer je bekijkt dat Microsoft voor de release in veel meer landen dan Sony ongeveer net zoveel exemplaren beschikbaar had zal je ook begrijpen dat de beschikbare aantallen voor Noord-Amerika alleen minder geweest zijn dan bij de Sony console. De eerste Xbox One batch is daarbij nagenoeg overal uit verkocht. Zo slecht doen ze het niet.....Kaap schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:24:
1 miljoen Xbox One's in 24 uur wereldwijd vind ik wel tegenvallen als je ziet dat de PS4 dat alleen al in de US deed.
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Ik vind het behoorlijk knap als je ziet hoeveel slechte publiciteit MS heeft gehad afgelopen maanden. Sinds hun aankondiging is het een uphill battle.Kaap schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:24:
1 miljoen Xbox One's in 24 uur wereldwijd vind ik wel tegenvallen als je ziet dat de PS4 dat alleen al in de US deed.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 09:44 ]
Verwijderd
Tuurlijk weet jij natuurlijk dat zij ongeveer even veel exemplaren hadden liggen. Jij weet exact hoeveel ze hebben en wanneer. Hoeveel exemplaren heeft sony voor aankomende week. Weet je dat ook?Bullet NL schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:32:
[...]
Natuurlijk vind jij dat. Maar wanneer je bekijkt dat Microsoft voor de release in veel meer landen dan Sony ongeveer net zoveel exemplaren beschikbaar had zal je ook begrijpen dat de beschikbare aantallen voor Noord-Amerika alleen minder geweest zijn dan bij de Sony console. De eerste Xbox One batch is daarbij nagenoeg overal uit verkocht. Zo slecht doen ze het niet.....
Maar goed, vanuit het oogpunt van een PS4 koper begrijp ik wel dat je zeer kritisch bent over de verkopen van de Xbox One.
*knip*Bullet NL schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:32:
[...]
Natuurlijk vind jij dat. Maar goed, vanuit het oogpunt van een PS4 koper begrijp ik wel dat je zeer kritisch bent over de verkopen van de Xbox One.
Ik vind het toch erg tegenvallen als ik het tegenover de PS4 launch zet. Als die trend van de PS4 launch zich evenredig doorzet dan gaan we volgend weekend hele grote verschillen zien.Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:34:
Ik vind het behoorlijk knap als je ziet hoeveel slechte publiciteit MS heeft gehad afgelopen maanden. Sinds hun aankondiging is het een uphill battle.
[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 23-11-2013 14:57 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Uniciteit op 23-11-2013 14:57 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Uniciteit op 23-11-2013 14:57 ]
Kan je daar een linkje naar posten (of de plaatjes zelf?)Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:23:
[...]
Ik zag op NEOGAF ook nog plaatjes met hele paletten aan het einde van de dag nog over in de US.
The ramblings of an idiot
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Zo geweldig dat je toch nog even moest posten op tweakers;) have fun iig.uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:15:
Mwoah, in dit topic zijn wel triestere opmerkingen geplaatst hoorAlleen zijn die weggemoderate... Maarja, ik ga weer lekker BF4 MP spelen. Wat een geweldige game is dat
Verwijderd
Moet je even op fp kijken bij het xbox 1 miljoen bericht. Heb geen tijd om hem weer te zoeken.McBoom schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:15:
[...]
Kan je daar een linkje naar posten (of de plaatjes zelf?)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 10:33 ]
Heb je je Xbox one kunnen ophalen in duitsland?uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:23:
Even tussen een MP potje door.
Denk dat dit toch de beste MP shooter is van de next gen. Dus zou hem zeker kopen volgende week
*knip*, maar ik ben het voor de verandering wél met hem eens.
[ Voor 44% gewijzigd door Uniciteit op 23-11-2013 14:58 ]
Verwijderd
Zelf objectieve presentatie gemaakt vergelijk tussen xbox one, wii u, ps4 en ces custom entertainment systeem de pc. opvallend veel overeenkomsten je zou bijna een samenwerkingsverband verwachten.gise schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:04:
Zat net even een unboxing video te kijken van de Xbox one. Op het laatst werden de PS4 en XBO even op elkaar gelegd ter vergelijking. Het viel mij vooral op dat de consoles eigenlijk best veel op elkaar lijken. Allebei een gedeelte mat en gedeelte glimmend. Xbox een klein stukje schuin aan de onderkant, PS helemaal schuin aan de voorkant.
Heyy daar hebben we Grave ook weer! Gelijk weer een goede binnenkomer met een soort van conspiracy theorie!Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:29:
[...]
.... je zou bijna een samenwerkingsverband verwachten.
https://docs.google.com/p...bilepresent?usp=drive_web
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
ipv van trollen kun je misschien nuttige informatie geven over wat ik vroeg?uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:43:
Tnx voor de zinnige infoWwat voor discussies wil je gaan krijgen? Dat MS gedoemd is? Of dat Sony haar portemonnee open trekt om (ipv studios) mensen te kopen
![]()
Maarjah, je moet wat hé, als je nog 6 dagen moet wachten.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Halo reach is gewoon van bungie hegise schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:03:
Maar kwam ze vanaf Bungie of 343 Studios?
Bungie is nu natuurlijk bezig met Destiny, niet meer met Halo. Welke gewoon multiplatform wordt.
343 maakt nu tegenwoordig de Halo games voor Microsoft, maar naar mijn inzien waren de Bungie titels toch beter (Halo 1/2/3 vs Halo Reach/4)
Dus misschien toch niet zo groot als het lijkt
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
X1 ervaringen staan uitgebreid in het X1 topic aan bod zoals hiervoor aangegeven.rdgut schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:38:
[...]
Heb je je Xbox one kunnen ophalen in duitsland?
Hoe bevalt hij?
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-11-2013 17:05 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 12% gewijzigd door Emiel1984 op 23-11-2013 19:10 ]
[LTS][MTS][HTS]
Zou sony het kunnen voor 500 euro, dan gaan ze daarmee echt heel erg veel klanten mee krijgen.Emiel1984 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:08:
Er is een PS4+Vita bundel aangekondigd.
http://www.ign.com/articl...ation-4-and-vita-together
[afbeelding]
Voorlopig lijkt het exclusief een actie voor de UK te zijn
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Voorlopig is deze enkel voor de UK aangekondigd.v8power67 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:14:
[...]
Zou sony het kunnen voor 500 euro, dan gaan ze daarmee echt heel erg veel klanten mee krijgen.
Ik weet dat ik die bundel meteen haal als hij komt. Zon bundel kan ze echt heel erg veel goeds doen.
[LTS][MTS][HTS]
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:36:
[...]
Tuurlijk weet jij natuurlijk dat zij ongeveer even veel exemplaren hadden liggen. Jij weet exact hoeveel ze hebben en wanneer. Hoeveel exemplaren heeft sony voor aankomende week. Weet je dat ook?
Ongeacht hoeveel ze er verkocht hebben, als de vraag groter is dan het aanbod is het altijd prima nieuws. Of ze nou 1 miljoen of 250 miljoen stuks verkopen doet er niet toe. Zolang ze meteen de winkel uitvliegen is er blijkbaar een grote vraag naar.ryderb schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:01:
Denk niet dat Microsoft blij is met deze verkopen. Had wel verwacht dat de Xbox One minder zou verkopen dan de PS4, maar zo dramatisch slecht had ik me niet kunnen voorstellen.
In 24 uur net zoveel verkocht als de PS4, alleen deed de PS4 het over een meer dan 4 keer zo kleine afzetmarkt. Ook veel verhalen uit zowel Europa als de VS dat winkels nog met ladingen onverkochte Xbox Ones zitten terwijl alleen Gamestop in de VS al met miljoenen backorders voor PS4 zit.
Ben benieuwd naar de PS4 verkopen komende vrijdag, dit zal het verschil alleen nog maar meer vergroten.
Toch een Space IP (Savage Starlight?) van ND dus?zwembroek schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:38:
[...]
Team Naughty Dog heeft zich versterkt met een zeer goede graphics coder vanuit het exclusieve Halo team.
Good for Sony, Bad for Microsoft.
[afbeelding]
Dat gerucht ging inderdaad eender ook al... Ben wel erg benieuwd wat dat gaat worden, als het dezelfde kwaliteit heeft als de andere ND titles zal het wel weer een topper worden.k-city schreef op zondag 24 november 2013 @ 08:57:
Toch een Space IP (Savage Starlight?) van ND dus?
[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 24-11-2013 09:06 ]
Maar ze zijn overal uitverkocht in Noord-Amerika, en nu komt er een wave aan voor Europa. Dus Noord-Amerika zal er niet heel veel meer bij krijgen, dus in de tussentijd wordt daar amper verkocht, tegenover nog steeds wel voor de Xbox overal. Dus de vraag is maar hoeveel het verschil is over 2 weken...Chaoss schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:01:
Verschil is wel dat Sony alleen in Amerika 1 miljoen heeft verkocht en bij Xbox was dat verspreid over meerdere landen. Als er al een verschil in sales ontstaat dan zal dat pas duidelijk worden nadat de PS4 ook in de rest van de wereld verkocht gaat worden.
Het heeft er niets van weg dat voor elke Xbox er één PS4 wordt verkocht. Eerder dat voor elke Xbox er 2 tot 3 PS4 over de toonbank gaan. Kunnen we allemaal wel moeilijk over gaan doen, maar de PS4 lijkt gewoon beter te verkopen. Punt.X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:34:
[...]
Maar ze zijn overal uitverkocht in Noord-Amerika, en nu komt er een wave aan voor Europa. Dus Noord-Amerika zal er niet heel veel meer bij krijgen, dus in de tussentijd wordt daar amper verkocht, tegenover nog steeds wel voor de Xbox overal. Dus de vraag is maar hoeveel het verschil is over 2 weken...
Ze hebben nu even veel verkocht... Maar jij hebt blijkbaar een glazenbol waar duidelijk in te lezen staat dat PS4 volgende vrijdag 2 miljoen consoles gaat verkopen op 24u in Europa alleen. Als je dat zelf gelooft, moet ik alvast jouw nooit meer geloven.Sovereign schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:56:
[...]
Het heeft er niets van weg dat voor elke Xbox er één PS4 wordt verkocht. Eerder dat voor elke Xbox er 2 tot 3 PS4 over de toonbank gaan. Kunnen we allemaal wel moeilijk over gaan doen, maar de PS4 lijkt gewoon beter te verkopen. Punt.
De ps4 heeft nu een flink goede naam met het algemene idee dat de console krachtiger is dan de xbone. Als dit steeds bevestigd blijft met games als ghost en bf4 en straks destiny en watch doge waarvan de ontwikkelaars reeds hebben gezegd dat de ps4 versie de definitieve versie is. Dat kweekt een hoop koopkracht onder gamerconsumenten. Denk dat Xbox vooral in de VS nog steeds stevig voet aan de grond houd. UK blijft gokken maar denk idem terwijl het verschil in de rest van de wereld steeds groter zal worden. Dit is zegmaar het algemene beeld dat ik heb op dit moment.Origins schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:39:
Denk niet dat Xbox de PS4 kan bijbenen de komende jaren, tuurlijk verkoopt de Xbox goed en dat zal het de komende jaren ook goed doen maar PS4 zal het imo beter gaan doen.
Verschil zal de komende tijd wel groter worden.
[ Voor 16% gewijzigd door swopdark op 24-11-2013 10:42 ]
Something under the bed is drooling
De hoeveelheid consoles die een fabriek kan produceren is puur gissen. Zowel Sony als Microsoft kan niet genoeg produceren om aan de vraag te voldoen. Het is dan ook onmogelijk om te zeggen welke populairder is.swopdark schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:35:
[...]
De ps4 heeft nu een flink goede naam met het algemene idee dat de console krachtiger is dan de xbone. Als dit steeds bevestigd blijft met games als ghost en bf4 en straks destiny en watch doge waarvan de ontwikkelaars reeds hebben gezegd dat de ps4 versie de definitieve versie is. Dat kweekt een hoop koopkracht onder gamerconsumenten. Denk dat Xbox vooral in de VS nog steeds stevig voet aan de grond houd. UK blijft gokken maar denk idem terwijl het verschil in de rest van de wereld steeds groter zal worden. Dit is zegmaar het algemene beeld dat ik heb op dit moment.
Ps4 Productie in foxconn gaat voorlopig allemaal naar de VS terwijl de Sony fabrieken in Japan vooral thuisland en EU bedienen. Hierdoor kan Sony beide werelddelen blijven bedienen met ik gok 300k units per maand totaal dus 150k per maand? Als ze de fabricage in augustus zijn gestart en ruim 1 miljoen consoles konden launchen in de VS dan denk ik dat de foxconn fabriek 250k units per maand kan maken?
Verhalen gaan in de VS van grote retailers dat ze ca 120 ps4 console kregen en 'maar' 60 Xbox ones. Als dit tekenend is voor de rest van de winkels gok ik dat de ons 'slechts' maximaal 600k is verkocht in de VS? Denk zelfs minder? Ondertussen las ik dat ms een 2e productielijn heeft opgestart in Taiwan? Het zou om een nieuwe versie gaan en wellicht zonder kinect?? Dat zou mijn one worden
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Exact!Mr Ton schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:55:
[...]
Anyway, ik vind het niet echt belangrijk, ik hoop dat beide kampen het goed doen want van concurrentie worden we alleen maar beter.
[ Voor 104% gewijzigd door Uniciteit op 25-11-2013 12:25 ]
Nou ja, wanneer ik in jou posthistory kijk maak jij je als PS4 koper zelf ook aardig druk om de verkopen van de Xbox OneKaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:11:
[...]
Eigenlijk is het maar triest, dat mensen zich druk maken over de concurrent van een console en haar aanhangers
Hier zeg je niets meer of minder dan dat je objectief niets over de launch en verkopen zou kunnen zeggen, want MS vindt dat ... Dat lijkt mij onzin.Act-One schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:21:
Wanneer MS vindt dat de lauchday van de XBox One succesvol was dan mag jij natuurlijk een andere mening hebben. Maar eigenlijk is die helemaal niet belangrijk. Toch?
MS is blij met 1 miljoen verkopen, nou fijn toch. Net als Sony blij was met de verkopen van de PS4 op de eerste dag.
Ik volg hem wel...Sovereign schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:26:
[...]
Hier zeg je niets meer of minder dan dat je objectief niets over de launch en verkopen zou kunnen zeggen, want MS vindt dat ... Dat lijkt mij onzin.
Oneens. Had de Xbox 1 deze maand in Nederland uitgekomen en de prijs gelijk geweest, dan had ik voor een Xbox 1 gekozen. Mijn interesse ligt bij beide consoles. Ik heb ook nooit een voorkeur vanuit historie gehad. Zowel Xbox 360 als Playstation 3 gehad. Het zal me werkelijk aan mijn reet roesten van welk merk mijn console is. Als de prestaties en de prijs maar goed zijn.Act-One schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:21:
[...]
Nou ja, wanneer ik in jou posthistory kijk maak jij je als PS4 koper zelf ook aardig druk om de verkopen van de Xbox OneJe kan je pijlen dus wel op anderen richten, maar je zit er zelf natuurlijk net zo gekleurd in.
Als je mening afwijkt van een ander, dan kun je met die redenatie dit hele forum meteen maar sluiten.Act-One schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:21:
[...]
Wanneer MS vindt dat de lauchday van de XBox One succesvol was dan mag jij natuurlijk een andere mening hebben. Maar eigenlijk is die helemaal niet belangrijk. Toch?
Euh ja, prima voor hun. Ik zeg toch ook nergens dat ze niet blij mogen zijnAct-One schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:21:
[...]
MS is blij met 1 miljoen verkopen, nou fijn toch. Net als Sony blij was met de verkopen van de PS4 op de eerste dag.
[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-11-2013 11:47 ]
Je geeft in je history zelf ook andere dingen aan om voor de PS4 te gaan, maar goed.... je schrijft het zelf.Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:46:
[...]
Oneens. Had de Xbox 1 deze maand in Nederland uitgekomen en de prijs gelijk geweest, dan had ik voor een Xbox 1 gekozen. Mijn interesse ligt bij beide consoles. Ik heb ook nooit een voorkeur vanuit historie gehad. Zowel Xbox 360 als Playstation 3 gehad. Het zal me werkelijk aan mijn reet roesten van welk merk mijn console is. Als de prestaties en de prijs maar goed zijn.
Ik bestempel je helemaal niet, ik wijs alleen op je eigen woorden. Maar goed het valt jou dus tegen, prima, niemand zal daar een probleem mee hebben. De vraag is alleen hoe kom je aan die gedachte. Misschien is deze 1 miljoen wel zo'n beetje het maximale wat Microsoft technisch (door beschikbaarheid) kon verkopen. Het is echt niet zo dat MS in één keer 10 miljoen Xbox One's opvoorraad heeft.Euh ja, prima voor hun. Ik zeg toch ook nergens dat ze niet blij mogen zijnIk zeg alleen dat ik verwacht had dat Xbox 1 meer verkocht zou zijn op de eerste dag.
I.p.v. mij als fanboy te bestempelen, bekijk het eens van de andere kant, ik heb de XB1 hoog zitten en verwachtte daarom veel hogere verkopen. Het valt mij dus tegen. Net zoals jullie nu roepen waarom Microsoft niet blij zou mogen zijn, waarom zouden die verkopen mij niet tegen mogen vallenOmdat ik vrijdag een Playstation 4 ophaal? Kom op zeg...
[ Voor 98% gewijzigd door Uniciteit op 25-11-2013 12:25 ]
[ Voor 255% gewijzigd door Uniciteit op 25-11-2013 12:25 ]
Marktgrootte is alleen relevant bij een overschot aan productiecapaciteit. Voor beide consoles geld op dit moment dat alles wat in de winkel komt verkocht wordt. Hoe groot je afzetmarkt dan is maakt totaal niet uit.Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:53:
[...]
Zie de uitleg in de reactie hierboven. Iets met marktgrootte wat om 1 of andere reden door meerdere mensen genegeerd lijkt te worden.
Laat ik het anders formuleren, klanten buiten noord-Amerika hebben nog niet een Playstation 4 kunnen aanschaffen. Als je, ook al noem je geen cijfers, die gedachte meeneemt, kun je bedenken dat de verkopen niet gelijk op gaan.Danfoss schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:17:
[...]
Marktgrootte is alleen relevant bij een overschot aan productiecapaciteit. Voor beide consoles geld op dit moment dat alles wat in de winkel komt verkocht wordt. Hoe groot je afzetmarkt dan is maakt totaal niet uit.
Ik vind het vooral straf dat iedereen hier lijkt te vergeten dat Sony er veel meer moet verkopen om break-even te komen met Microsoft.Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:26:
[...]
Laat ik het anders formuleren, klanten buiten noord-Amerika hebben nog niet een Playstation 4 kunnen aanschaffen. Als je, ook al noem je geen cijfers, die gedachte meeneemt, kun je bedenken dat de verkopen niet gelijk op gaan.
Goed, als jullie dat voor dit moment irrelevant vinden, dan wachten we simpelweg tot komend weekend. Dan zullen er cijfers bekend zijn en kunnen we pas echt stellen wie de meeste verkopen heeft gedaan met de launch.
Haters everywhere but I don’t really care
Dat heeft Sony niet op het moment, ook geen idee hoe ze dat nu nog gaan inbouwen, of het moet een nieuwe generatie PS4's zijn, op dit moment hebben ze geen hardware voorzien voor HDMI-IN poort. Al streamend zou dat ook nooit gaan vanaf een setop-box, dus het zal eerder "apps" moeten zijn.matthijst schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:47:
Zou zelf een PS4 kopen, vooral omdat die in de praktijk toch sneller lijkt te zijn, wat merkbaar is in spellen. Enige reden om een xb1 te halen zou zijn dat vrienden er 1 hebben, dus als je tegen/met elkaar wilt spelen dan moet je wel. En die tv integratie op xbox lijkt me wel geinig, maar misschien komt Sony daar ook nog wel mee (of hebben ze dat al)?
Vita pakketje voor 500 euro zou helemaal mooi zijn.
Verwijderd
Klopt niet helemaal want je moet ook de ontwikkelkosten erbij rekenen. Als de verhalen kloppen dat MS 100 miljoen aan ontwikkelkosten had voor alleen al de controller krijg je een heel andere berekening.X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:42:
[...]
Ik vind het vooral straf dat iedereen hier lijkt te vergeten dat Sony er veel meer moet verkopen om break-even te komen met Microsoft.
Productiekosten Xbox One => 370$ => (500-370)*1mil = 130.000.000$ winst op 24u
Productiekosten PS4 => 332$ => (400-332)*1mil = 68.000.000$ winst op 24u
Sony moet dus veel meer verkopen om aan het succes van Microsoft te komen.
Het hangt er maar vanaf hoe ver je wilt kijken. Het ging nu over verkoopcijfers, en daaruit haalt Microsoft meer winst. Inclusief R&D kosten zal Microsoft nog véél meer moeten verkopen, maar 100 miljoen aan de controller alleen is makkelijk terug winst op te nemen. Stel dat ze er weer 80 miljoen verkopen (consoles), iedereen zal wel minstens 1 controller extra hebben gekocht. 80*45 = 3.6 miljard$ aan controllers gekocht. Er moet dan wel nog die 100 miljoen ontwikkelingskosten en productiekosten van die 3.6 miljard, maar je ziet zelf wel dat ze daar makkelijk winst op nemen.Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:50:
[...]
Klopt niet helemaal want je moet ook de ontwikkelkosten erbij rekenen. Als de verhalen kloppen dat MS 100 miljoen aan ontwikkelkosten had voor alleen al de controller krijg je een heel andere berekening.
[ Voor 14% gewijzigd door X-Fighter op 24-11-2013 13:55 ]
Heb je daar bronnen voor vanuit Sony en Microsoft en niet enkel gebaseerd op nat vinger gegok van een youtube filmpje die 2 consoles uit elkaar heeft geschroefdX-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:42:
[...]
Ik vind het vooral straf dat iedereen hier lijkt te vergeten dat Sony er veel meer moet verkopen om break-even te komen met Microsoft.
Productiekosten Xbox One => 370$ => (500-370)*1mil = 130.000.000$ winst op 24u
Productiekosten PS4 => 332$ => (400-332)*1mil = 68.000.000$ winst op 24u
Sony moet dus veel meer verkopen om aan het succes van Microsoft te komen.
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-11-2013 13:57 ]
Over zoiets zijn nooit officiële bronnen van Sony of Microsoft, enige bron die ik had was:Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:57:
[...]
Heb je daar bronnen voor vanuit Sony en Microsoft en niet enkel gebaseerd op nat vinger gegok van een youtube filmpje die 2 consoles uit elkaar heeft geschroefdDus dan ook de gehele financiële plaatjes.
Niet betrouwbaar dus. Zijn allemaal bij elkaar verzonnen schattingen waar alleen maar aandacht mee wordt gezocht.X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:58:
[...]
Over zoiets zijn nooit officiële bronnen van Sony of Microsoft, enige bron die ik had was:
nieuws: 'Xbox One en PS4 kosten evenveel om te maken'
Sig
Wat we wel weten is dat Sony zei dat ze verlies maakte op hun console, en Microsoft zei dat ze winst maakten op hun console. Dat zijn dus wel officiële bronnen, waardoor je dus kan stellen dat Sony in nog meer problemen zit...treative schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:01:
[...]
Niet betrouwbaar dus. Zijn allemaal bij elkaar verzonnen schattingen waar alleen maar aandacht mee wordt gezocht.
BronX-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:02:
[...]
Wat we wel weten is dat Sony zei dat ze verlies maakte op hun console, en Microsoft zei dat ze winst maakten op hun console. Dat zijn dus wel officiële bronnen, waardoor je dus kan stellen dat Sony in nog meer problemen zit...
Ifixit zit altijd aardig in de goede richting, die komen met deze getallen aan.X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:58:
[...]
Over zoiets zijn nooit officiële bronnen van Sony of Microsoft, enige bron die ik had was:
nieuws: 'Xbox One en PS4 kosten evenveel om te maken'
De bronnen zijn meerdere malen in dit topic voorbij gekomen. Even de zoek functie van GoT gebruiken dus.
[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 24-11-2013 14:05 ]
Volgen jullie het nieuws niet ofzo? Want dit was op elke game site gekomen hoor...
Problemen zou ik het niet noemen, ze hebben hun hele voorraad verkocht en daarmee alvast een flinke userbase gecreëerd.X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:02:
[...]
Wat we wel weten is dat Sony zei dat ze verlies maakte op hun console, en Microsoft zei dat ze winst maakten op hun console. Dat zijn dus wel officiële bronnen, waardoor je dus kan stellen dat Sony in nog meer problemen zit...
Je vergelijking klopt niet echt, 1 miljoen geproduceerde consoles kun je in Noord-Amerika verkopen of je kunt er 1 miljoen over de wereld verspreiden.Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:26:
[...]
Laat ik het anders formuleren, klanten buiten noord-Amerika hebben nog niet een Playstation 4 kunnen aanschaffen. Als je, ook al noem je geen cijfers, die gedachte meeneemt, kun je bedenken dat de verkopen niet gelijk op gaan.
Goed, als jullie dat voor dit moment irrelevant vinden, dan wachten we simpelweg tot komend weekend. Dan zullen er cijfers bekend zijn en kunnen we pas echt stellen wie de meeste verkopen heeft gedaan met de launch.
Sig
Je gaat totaal voorbij aan het feit dat verkoopcijfers totaal geflatteerd zijn omdat men (Sony en MS) niet de aantallen kunnen verkopen i.v.m. beschikbaarheid. ze kunnen beide dom weg aan de vraag niet voldoen.Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:26:
[...]
Dat is maar net hoe je draait. Voor de andere kant kan het net zo gelden. Als als...treative schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:07:
[...]
Je vergelijking klopt niet echt, 1 miljoen geproduceerde consoles kun je in Noord-Amerika verkopen of je kunt er 1 miljoen over de wereld verspreiden.
Janee het is beide, of geen. Als je aantallen wilt zien, moet je ook de marges bekijken. Wat maakt het voor Apple nu uit dat Android 80% marktaandeel heeft, zij met 15% maken veel meer winstKaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:10:
[...]
Dat is maar net hoe je draait. Voor de andere kant kan het net zo gelden. Als als...
Grappig om te zien trouwens dat dit soort speculaties meteen afgeschoten wordt, maar speculaties over kosten en winst mogen wel "gezien" worden
Wat bedoel je met "de andere kant"? Dit geldt zowel voor MS als voor Sony. Er is geen sprake van als als, er zijn niet genoeg consoles (nu niet en voorlopig niet) om aan de vraag te voldoen. Dus heb je niks aan aan de huidige verkoopresultaten om te kunnen zien welke console populairder is. Niet dat dat belangrijk is, beide userbases zullen groot genoeg zijn om plezier te kunnen beleven.Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:10:
[...]
Dat is maar net hoe je draait. Voor de andere kant kan het net zo gelden. Als als...
Grappig om te zien trouwens dat dit soort speculaties meteen afgeschoten wordt, maar speculaties over kosten en winst mogen wel "gezien" worden
Sig
Dat maakt mij ook helemaal niet uit hoeveel geld ze verdienen. Financien vind ik niet zo interessant. Ongetwijfeld zal het voor beide bedrijven in ieder geval genoeg zijn, anders zullen ze niet zon product maken.X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:15:
[...]
Wat maakt het voor Apple nu uit dat Android 80% marktaandeel heeft, zij met 15% maken veel meer winst
Ik bedoel daarmee dat ook Microsoft had kunnen kiezen om die 1 miljoen consoles in Noord-Amerika te verkopen net zoals Sony er voor had kunnen kiezen om die 1 miljoen consoles wereldwijd te verkopen. Als als...
[ Voor 17% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-11-2013 14:28 ]
Waarom zouden financiële cijfers niet interessant zijn? Volgens mij bouw je nu een excuus in.Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:23:
[...]
Dat maakt mij ook helemaal niet uit hoeveel geld ze verdienen. Financien vind ik niet zo interessant. Ongetwijfeld zal het voor beide bedrijven in ieder geval genoeg zijn, anders zullen ze niet zon product maken.
Ik bedoel daarmee dat ook Microsoft had kunnen kiezen om die 1 miljoen consoles in Noord-Amerika te verkopen net zoals Sony er voor had kunnen kiezen om die 1 miljoen consoles wereldwijd te verkopen.
Ik zeg niet dat financiële cijfers niet interessant kunnen zijn. Ik vind ze niet zo interessant, net zoals ze naar jouw mening wel interessant zijn.Bullet NL schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:31:
[...]
Waarom zouden financiële cijfers niet interessant zijn? Volgens mij bouw je nu een excuus in.
Naar mijn mening zijn juist die financiële cijfers erg interessant, velen onderschatten dat het enorm belangrijk is dat je producten al dan niet op den duur winst gaan maken. Sony is daar nog steeds erg vaag over terwijl MS gewoon aangeeft dat ze winst maken per verkochte Xbox One.
Prima, zoals ik zei, volgend weekend zullen we misschien een stuk duidelijk beeld hebben, en zelfs dan is het nog wachten tot volgend jaar de echte cijfers bekend worden.Bullet NL schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:31:
[...]
Maar goed, zoals anderen hier ook al schrijven, je kan een release allen in N-A niet vergelijken met een 22 laden Tier 1 release. Helemaal niet omdat er niet onbeperkte aantallen beschikbaar zijn.
Er kwamen anders zat berichten uit de VS en Duitsland dat winkels nog met hele voorraden onverkochtte Xbox Ones zaten. En ik snap niet waarom je zo blij bent dat Microsoft meer winst op de Xbox verkopen maakt, dat betekend alleen dat je als consument minder waar voor je geld krijgt.Bullet NL schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:31:
[...]
Waarom zouden financiële cijfers niet interessant zijn? Volgens mij bouw je nu een excuus in.
Naar mijn mening zijn juist die financiële cijfers erg interessant, velen onderschatten dat het enorm belangrijk is dat je producten al dan niet op den duur winst gaan maken. Sony is daar nog steeds erg vaag over terwijl MS gewoon aangeeft dat ze winst maken per verkochte Xbox One.
Maar goed, zoals anderen hier ook al schrijven, je kan een release allen in N-A niet vergelijken met een 22 laden Tier 1 release. Helemaal niet omdat er niet onbeperkte aantallen beschikbaar zijn.
Waarom? Technisch zijn beide consoles zo goed als het zelfde, MS levert de Kinect er bij.ryderb schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:38:
[...]
Er kwamen anders zat berichten uit de VS en Duitsland dat winkels nog met hele voorraden onverkochtte Xbox Ones zaten. En ik snap niet waarom je zo blij bent dat Microsoft meer winst op de Xbox verkopen maakt, dat betekend alleen dat je als consument minder waar voor je geld krijgt.
Minder waar voor je geld? Moeten ze misschien break-even draaien? Begrijp je wel hoe kapitalisme werkt vraag ik me dan af?ryderb schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:38:
[...]
Er kwamen anders zat berichten uit de VS en Duitsland dat winkels nog met hele voorraden onverkochtte Xbox Ones zaten. En ik snap niet waarom je zo blij bent dat Microsoft meer winst op de Xbox verkopen maakt, dat betekend alleen dat je als consument minder waar voor je geld krijgt.
Begrijp niet waarom je die dingen in Bold zet, aangezien er maar x-aantal consoles zijn. Dus als er niet genoeg zijn, zijn er niet genoeg, dan maakt de afzetmarkt helemaal niet uit. En dat de financiën je niets uitmaken zegt eerder gewoon dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.Trishul schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:51:
Sorry hoor, maar wat boeien mij als gamer nu die financien van beide bedrijven? Ook al maakt MS 100 euro winst per vekochte X1 en Sony 100 euro verlies per verkochte PS4, dan nog maakt mij dat niet uit. En voordat we weer de kredietstatussen etc. van stal gaan halen, dat boeit ook niet. Beide bedrijven zijn enorm groot en niemand heeft er baat bij dat dergelijke bedrijven omvallen. MS draait natuurlijk op haar PC-software tak, de reden dat MS door kan gaan met haar Xbox divisie. Sony draait op haar entertainment, smartphone en pro-electronics takken, die het hele bedrijf overeind houden.
Dus voordat de financien weer als dwaalspoor worden gebruikt voor de discussie die er was omtrent de launchverkopen, dit is de huidige stand van zaken:
PS4:
- >1 miljoen verkocht in 24h, alleen Noord-Amerika
- In heel Noord-Amerika uitverkocht
- Markt van 350 miljoen inwoners
- 2.3 miljoen mensen op de wachtlijst bij GameStop
- Amazon, Wal-mart, Best Buy, Tesco, Metro-Groep etc. orders vooralsnog onbekend
X1:
- >1 miljoen verkocht in 13 landen (dus niet 22)
- Tegenstrijdige verhalen m.b.t. het uitverkocht zijn; VS in ieder geval uitverkocht, in Duitsland, Spanje etc. nog gewoon in de winkel te halen
- Markt van 800 miljoen inwoners
- Wachtlijsten vooralsnog onbekend, vanaf morgen zullen deze wel binnendruppelen.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq