Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
arnoutzw schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:37:
Iemand de livestream van Polygon gekeken?

Zag net deze samenvatting 8)7 :
[video]
Oh heerlijk dit 8)7

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

haarbal schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:58:
Ze zijn sowieso allebei uitverkocht, meer een wedstrijdje wie het meest kan produceren.
Het lijkt erop dat MS zeker voor de VS een stevig aantal meer consoles heeft geleverd dan dat Sony heeft gedaan. Er zijn meerder rapporten dat de console gewoon goed op voorraad is bij grote winkelketens. Dát of De Xbox One verkoopt gewoon minder hard.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

[video]
Naja je richten op negatieve zaken rondom en dan uit een 12 uur durende marathon maar 12 minuten footage halen vind ik vrij netjes.

Toch zie ik hier weer dat snap wat vast in de ogen vaan een paar mensen hier hemels is maar wat is het nut als je game dus freezed terwijl je snapped?? Dan heb je én een game in pauze én een veel te klein scherm om iets fatsoenlijks op te kunnen lezen en zoeken. Dan kan je toch veel beter ff naa je home gaan en daar een fatsoenlijke browerd pagina starten? Of je tablet pakken...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
swopdark schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:36:
[...]

Het lijkt erop dat MS zeker voor de VS een stevig aantal meer consoles heeft geleverd dan dat Sony heeft gedaan. Er zijn meerder rapporten dat de console gewoon goed op voorraad is bij grote winkelketens. Dát of De Xbox One verkoopt gewoon minder hard.
Ik denk dat ze gewoon meer verkocht zijn. Ze zijn ook gelanceerd in 13 landen dus dat is ook een stuk meer dan de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
[...]

Ik ben benieuwd. Maandag maar eens kijken of MS ook verkoop cijfers gaat publiceren net als sony heeft gedaan.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Installatietijden FIFA 14 vergeleken. Toch wel anders vergeleken met de huidige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Weten we gelijk waar de consoles heen zijn gegaan welke in de ontbrekende landen geleverd zouden kunnen worden.

Nu de One in de schappen laten liggen in de Vs is toch wel verstandig namelijk. Daar komen de kerst inkopen eraan en dan wordt er door heel veel shoppers (die hem cadeau geven) puur en alleen gekeken of hij op voorraad is , ligt er geen Ps4 dan wordt het een One. Ligt er geen one maar wel een ps4 dan wordt het die.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45

subtiel daar bij "jaw dropping graphics"

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Lol idd.. die pixels ook :P subtiel

Of "those who refused to be boxed in" dat moet wel een verwijzing naar de Xbox zijn :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Chaoss schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:25:
Lol idd.. die pixels ook :P subtiel

Of "those who refused to be boxed in" dat moet wel een verwijzing naar de Xbox zijn :+
Beetje heimwee naar een oude Apple commercial...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
http://www.ign.com/articl...porting-hardware-problems

IGN geeft aan dat ze er zelf ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opeens lekker rustig hier :+

[ Voor 26% gewijzigd door justifire op 23-11-2013 00:11 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

*knip* onwenselijk

[ Voor 86% gewijzigd door Uniciteit op 23-11-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Spacey23 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:23:
Op Amazon zie je nu veel reviews. Van de 216 reviews geven 96 mensen de PS4 maar 1 ster van de in totaal 5 sterren. Van die 96 mensen zijn ze bijna allemaal defect! Gekkenwerk gewoon:

http://www.amazon.com/Pla...ySubmissionDateDescending
Op Amazon zie je nu veel reviews. Van de 482 reviews geven 169 mensen de Xbox One maar 1 ster van de in totaal 5 sterren. Van die 169 mensen zijn ze bijna allemaal defect! Gekkenwerk gewoon:

http://www.amazon.com/Xbo...ySubmissionDateDescending

offtopic:
Sorry, ik kon het gewoon niet laten om een zelfde balans op te maken van de Xbox One na de eerste dag. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 23-11-2013 00:27 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56

[video]
Vreemd hoe ze aan de eindcijfers komen nadat je dit gezien hebt.
Ik mag hopen voor alle xbone gebruikers dat de ervaringen toch echt beter zijn dan dit. Absoluut niet om te bashen, maar wat dat filmpje laat zien zuigt.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Daarom wacht ik nog enkele maanden tot de meeste kinderziektes eruit zijn :+
Tegen die tijd maak ik de keuze tussen de ps4 of de one ;)
Uiteraard kan je altijd pech hebben. Lees over beide consoles genoeg positieve ervaringen

[ Voor 24% gewijzigd door shameblaster op 23-11-2013 01:08 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Meekoh schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:50:
[...]

Ik ben benieuwd. Maandag maar eens kijken of MS ook verkoop cijfers gaat publiceren net als sony heeft gedaan.
1 miljoen wereldwijd: https://twitter.com/geoffkeighley/status/404050270532825088

NeoGAF topic: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=721079
X-Fighter schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:30:
Konden we hier maar een weddenschapje mee doen :) Microsoft haalt die 1mil denk ik redelijk makkelijk. Niet vergeten dat het dan ook nog Black Friday is, iedereen koopjes doen dan.
X-Fighter schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:06:
jaja, ben vrij zeker dat ze dat makkelijk halen :)
Geen 1 miljoen enkel voor de US dus :+
Leek me ook al vrij onmogelijk, qua productie hadden ze dan al veel eerder moeten beginnen. En dan nog lijken ze niet overal uitverkocht te zijn?

[ Voor 65% gewijzigd door SToRM666 op 23-11-2013 02:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 miljoen in 24 uur is wel knap, gezien hier de dag in de VS nog niet is afgelopen (21.06 nu). Vandaag even naar de Wallmart en nog wat winkels geweest alhier maar beide consoles waren niet meer te krijgen. Gaat dus best prima met de verkopen van beiden.

Wel jammer dat ze ook niet nog als demo-pod te zien waren om er nog even mee te spelen, maar misschien dat dat morgen lukt.

Maar de kans is groot dat ik nog een maand (misschien 2) wacht met het aanschaffen van een console. Momenteel even andere prioriteiten.

Zowel de PS4 als X1 hebben bij diverse sites veel negatieve reviews. Maar dat komt simpelweg omdat ze problemen hebben en daarom actief zijn om daar iets mee te gaan doen. Positieve reviews komen in de loop van de week wel als alle herinneringsmailtjes worden verzonden.

Ik vind het niet raar dat beide consoles wat productiefouten hebben, maar om meteen te stellen dat ze grote problemen hebben vind ik wat ver gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 23-11-2013 03:12 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 02:14:
[...]

1 miljoen wereldwijd: https://twitter.com/geoffkeighley/status/404050270532825088

NeoGAF topic: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=721079

[...]

[...]

Geen 1 miljoen enkel voor de US dus :+
Leek me ook al vrij onmogelijk, qua productie hadden ze dan al veel eerder moeten beginnen. En dan nog lijken ze niet overal uitverkocht te zijn?
Ik zag op NEOGAF ook nog plaatjes met hele paletten aan het einde van de dag nog over in de US. Op de voorpagina van tweeakters staat dat het op veel plekken uitverkocht was, maar ik zag dat in amerika meerdere vestigingen nog hele pakketten lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
1 miljoen Xbox One's in 24 uur wereldwijd vind ik wel tegenvallen als je ziet dat de PS4 dat alleen al in de US deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Kaap schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:24:
1 miljoen Xbox One's in 24 uur wereldwijd vind ik wel tegenvallen als je ziet dat de PS4 dat alleen al in de US deed.
Natuurlijk vind jij dat. Maar wanneer je bekijkt dat Microsoft voor de release in veel meer landen dan Sony ongeveer net zoveel exemplaren beschikbaar had zal je ook begrijpen dat de beschikbare aantallen voor Noord-Amerika alleen minder geweest zijn dan bij de Sony console. De eerste Xbox One batch is daarbij nagenoeg overal uit verkocht. Zo slecht doen ze het niet.....

Maar goed, vanuit het oogpunt van een PS4 koper begrijp ik wel dat je zeer kritisch bent over de verkopen van de Xbox One.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit deze cijfers blijkt wel dat console gaming nog lang niet dood is. Volgens verschillende analisten zou de opkomst van tablet/smartphone gaming een grote bedreiging zijn voor de consoles. De Wii U werd dan vaak als voorbeeld genoemd.

Ik geloof daar helemaal niets van en volgens mij zullen maar weinig gamers overstappen op een tablet als primair gaming device. Dat is meer iets voor de mainstream markt. En volgens mij is de markt van gamers groot genoeg (blijft groeien). Er worden iig nog steeds verkoop records verbroken bij zowel games(GTA5) als de consoles. Ik maak mij geen zorgen :)
Kaap schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:24:
Ik vind het behoorlijk knap als je ziet hoeveel slechte publiciteit MS heeft gehad afgelopen maanden. Sinds hun aankondiging is het een uphill battle.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:32:
[...]

Natuurlijk vind jij dat. Maar wanneer je bekijkt dat Microsoft voor de release in veel meer landen dan Sony ongeveer net zoveel exemplaren beschikbaar had zal je ook begrijpen dat de beschikbare aantallen voor Noord-Amerika alleen minder geweest zijn dan bij de Sony console. De eerste Xbox One batch is daarbij nagenoeg overal uit verkocht. Zo slecht doen ze het niet.....

Maar goed, vanuit het oogpunt van een PS4 koper begrijp ik wel dat je zeer kritisch bent over de verkopen van de Xbox One.
Tuurlijk weet jij natuurlijk dat zij ongeveer even veel exemplaren hadden liggen. Jij weet exact hoeveel ze hebben en wanneer. Hoeveel exemplaren heeft sony voor aankomende week. Weet je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bullet NL schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:32:
[...]
Natuurlijk vind jij dat. Maar goed, vanuit het oogpunt van een PS4 koper begrijp ik wel dat je zeer kritisch bent over de verkopen van de Xbox One.
*knip*
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:34:
Ik vind het behoorlijk knap als je ziet hoeveel slechte publiciteit MS heeft gehad afgelopen maanden. Sinds hun aankondiging is het een uphill battle.
Ik vind het toch erg tegenvallen als ik het tegenover de PS4 launch zet. Als die trend van de PS4 launch zich evenredig doorzet dan gaan we volgend weekend hele grote verschillen zien.

De XB1 is mijn inziens gewoon een prima console en doet echt niet onder voor een PS4. In tegenstelling tot wat trollmod hierboven probeert te beweren, had de Xbox One gisteren in Nederland uitgekomen en was de prijs hetzelfde geweest, had ik toch echt een Xbox One gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 23-11-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:24
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Uniciteit op 23-11-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:42
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Uniciteit op 23-11-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:23:
[...]

Ik zag op NEOGAF ook nog plaatjes met hele paletten aan het einde van de dag nog over in de US.
Kan je daar een linkje naar posten (of de plaatjes zelf?)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwoah, in dit topic zijn wel triestere opmerkingen geplaatst hoor ;) Alleen zijn die weggemoderate... Maarja, ik ga weer lekker BF4 MP spelen. Wat een geweldige game is dat :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:15:
Mwoah, in dit topic zijn wel triestere opmerkingen geplaatst hoor ;) Alleen zijn die weggemoderate... Maarja, ik ga weer lekker BF4 MP spelen. Wat een geweldige game is dat :P
Zo geweldig dat je toch nog even moest posten op tweakers;) have fun iig.

Ontopic.
Het valt op zich wel mee 1 miljoen wereldwijd, volgende week gaat Sony een volgende lading geven aan gamers.
Wat zal het dan zijn totaal 3 a 4 miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even tussen een MP potje door ;).

Denk dat dit toch de beste MP shooter is van de next gen. Dus zou hem zeker kopen volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach het is pas interessant om na 1 jaar te kijken wat de verkopen van beide consoles zijn. Ik denk wel dat Sony 3,5-4,5 miljoen haalt dit jaar. Microsoft misschien ietsje minder maar dat kan in de loop van volgend jaar wel bijtrekken.

Over 5-6 jaar hebben we het (hopelijk) over 60-80miljoen wat maakt die ene miljoen in het begin dan nog uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:15:
[...]

Kan je daar een linkje naar posten (of de plaatjes zelf?)
Moet je even op fp kijken bij het xbox 1 miljoen bericht. Heb geen tijd om hem weer te zoeken.

BF4 ga ik zeker halen. Hoewel hij de eerste weken stof gaat happen vanwege killzone 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:Speel niet op de man in (dus geen persoonlijke aanvallen), geen getroll, geen gebash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:23:
Even tussen een MP potje door ;).

Denk dat dit toch de beste MP shooter is van de next gen. Dus zou hem zeker kopen volgende week :)
Heb je je Xbox one kunnen ophalen in duitsland?
Hoe bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
*knip*, maar ik ben het voor de verandering wél met hem eens.

PS4 launcht in de US, X1 min of meer wereldwijd.
Wáár ze die 1miljoen in de eerste 24u verkopen doet er niet toe, de aantallen zijn blijkbaar gelijk. De X1 zal de eerste tijd net als de PS4 ook uitverkocht zijn, en beide kunnen ze niet genoeg leveren denk ik, of maar nét.
Als sony straks levering 2 en 3 in de US maakt, en daarna de eerste en tweede in europa en ze zouden er, ik noem maar wat, 7miljoen verkocht hebben, doet dat er toch niet toe wáár die verkocht zijn?
Als de X1 er in dezelde tijd ook 7 miljoen verkoopt, maar minder per land in het begin omdat ze 'wereldwijd' lanceren, blijft het een feit dat ze het evengoed doen met 7miljoen, of heden dus 1miljoen.
US launch vs. global launch maakt in dezen dus helemaal niet uit....

[ Voor 44% gewijzigd door Uniciteit op 23-11-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 12:47
Denk niet dat Microsoft blij is met deze verkopen. Had wel verwacht dat de Xbox One minder zou verkopen dan de PS4, maar zo dramatisch slecht had ik me niet kunnen voorstellen.

In 24 uur net zoveel verkocht als de PS4, alleen deed de PS4 het over een meer dan 4 keer zo kleine afzetmarkt. Ook veel verhalen uit zowel Europa als de VS dat winkels nog met ladingen onverkochte Xbox Ones zitten terwijl alleen Gamestop in de VS al met miljoenen backorders voor PS4 zit.

Ben benieuwd naar de PS4 verkopen komende vrijdag, dit zal het verschil alleen nog maar meer vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zat net even een unboxing video te kijken van de Xbox one. Op het laatst werden de PS4 en XBO even op elkaar gelegd ter vergelijking. Het viel mij vooral op dat de consoles eigenlijk best veel op elkaar lijken. Allebei een gedeelte mat en gedeelte glimmend. Xbox een klein stukje schuin aan de onderkant, PS helemaal schuin aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gise schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:04:
Zat net even een unboxing video te kijken van de Xbox one. Op het laatst werden de PS4 en XBO even op elkaar gelegd ter vergelijking. Het viel mij vooral op dat de consoles eigenlijk best veel op elkaar lijken. Allebei een gedeelte mat en gedeelte glimmend. Xbox een klein stukje schuin aan de onderkant, PS helemaal schuin aan de voorkant.
Zelf objectieve presentatie gemaakt vergelijk tussen xbox one, wii u, ps4 en ces custom entertainment systeem de pc. opvallend veel overeenkomsten je zou bijna een samenwerkingsverband verwachten.

https://docs.google.com/p...bilepresent?usp=drive_web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Heyy daar hebben we Grave ook weer! Gelijk weer een goede binnenkomer met een soort van conspiracy theorie!
Goed bezig! Heb je de X1 al binnen?

Team Naughty Dog heeft zich versterkt met een zeer goede graphics coder vanuit het exclusieve Halo team.
Good for Sony, Bad for Microsoft.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/981JtRA.jpg

En ze is er niet rauwig om zo te zien. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kkk569H.png

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tnx voor de zinnige info :P Wwat voor discussies wil je gaan krijgen? Dat MS gedoemd is? Of dat Sony haar portemonnee open trekt om (ipv studios) mensen te kopen :z

Maarjah, je moet wat hé, als je nog 6 dagen moet wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:43:
Tnx voor de zinnige info :P Wwat voor discussies wil je gaan krijgen? Dat MS gedoemd is? Of dat Sony haar portemonnee open trekt om (ipv studios) mensen te kopen :z

Maarjah, je moet wat hé, als je nog 6 dagen moet wachten. ;)
ipv van trollen kun je misschien nuttige informatie geven over wat ik vroeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Maar kwam ze vanaf Bungie of 343 Studios?

Bungie is nu natuurlijk bezig met Destiny, niet meer met Halo. Welke gewoon multiplatform wordt.
343 maakt nu tegenwoordig de Halo games voor Microsoft, maar naar mijn inzien waren de Bungie titels toch beter (Halo 1/2/3 vs Halo Reach/4)

Dus misschien toch niet zo groot als het lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze komt van 343, die hadden recent nog wat nieuwe mensen aangetrokken.

Als ze nu nog wat diverser kunnen maken dat die singleplayer games van Uncharted en Last of Us, ben ik helemaal blij :P (ik ben afgehaakt bij Uncharted 2).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28
gise schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:03:
Maar kwam ze vanaf Bungie of 343 Studios?

Bungie is nu natuurlijk bezig met Destiny, niet meer met Halo. Welke gewoon multiplatform wordt.
343 maakt nu tegenwoordig de Halo games voor Microsoft, maar naar mijn inzien waren de Bungie titels toch beter (Halo 1/2/3 vs Halo Reach/4)

Dus misschien toch niet zo groot als het lijkt :)
Halo reach is gewoon van bungie he ;) 343 heeft halo wars halo odst en halo 4 gemaakt.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdgut schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:38:
[...]

Heb je je Xbox one kunnen ophalen in duitsland?
Hoe bevalt hij?
X1 ervaringen staan uitgebreid in het X1 topic aan bod zoals hiervoor aangegeven. :)

[NextGen] Xbox One

Heb weinig zin om hier mijn ervaringen neer te zetten :)

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-11-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze heeft haar bericht btw aangepast/verwijderd, nu staat er een netter stukje tekst :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Er is een PS4+Vita bundel aangekondigd.
http://www.ign.com/articl...ation-4-and-vita-together

Afbeeldingslocatie: http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2013/11/ps4vita.jpg

Voorlopig lijkt het exclusief een actie voor de UK te zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Emiel1984 op 23-11-2013 19:10 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28
Emiel1984 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:08:
Er is een PS4+Vita bundel aangekondigd.
http://www.ign.com/articl...ation-4-and-vita-together

[afbeelding]

Voorlopig lijkt het exclusief een actie voor de UK te zijn
Zou sony het kunnen voor 500 euro, dan gaan ze daarmee echt heel erg veel klanten mee krijgen.
Ik weet dat ik die bundel meteen haal als hij komt. Zon bundel kan ze echt heel erg veel goeds doen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

v8power67 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:14:
[...]

Zou sony het kunnen voor 500 euro, dan gaan ze daarmee echt heel erg veel klanten mee krijgen.
Ik weet dat ik die bundel meteen haal als hij komt. Zon bundel kan ze echt heel erg veel goeds doen.
Voorlopig is deze enkel voor de UK aangekondigd.
Zelf heb ik al een PS Vita maar ben wel blij dat ze dit pakket gaan proberen omdat dit enkel positieve invloed kan hebben op games die ook op en\of via de Vita te spelen zijn.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:36:
[...]

Tuurlijk weet jij natuurlijk dat zij ongeveer even veel exemplaren hadden liggen. Jij weet exact hoeveel ze hebben en wanneer. Hoeveel exemplaren heeft sony voor aankomende week. Weet je dat ook?
ryderb schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:01:
Denk niet dat Microsoft blij is met deze verkopen. Had wel verwacht dat de Xbox One minder zou verkopen dan de PS4, maar zo dramatisch slecht had ik me niet kunnen voorstellen.

In 24 uur net zoveel verkocht als de PS4, alleen deed de PS4 het over een meer dan 4 keer zo kleine afzetmarkt. Ook veel verhalen uit zowel Europa als de VS dat winkels nog met ladingen onverkochte Xbox Ones zitten terwijl alleen Gamestop in de VS al met miljoenen backorders voor PS4 zit.

Ben benieuwd naar de PS4 verkopen komende vrijdag, dit zal het verschil alleen nog maar meer vergroten.
Ongeacht hoeveel ze er verkocht hebben, als de vraag groter is dan het aanbod is het altijd prima nieuws. Of ze nou 1 miljoen of 250 miljoen stuks verkopen doet er niet toe. Zolang ze meteen de winkel uitvliegen is er blijkbaar een grote vraag naar.

Vandaag rond wezen kijken bij wat grote shoppingmalls hier in Ohio en nergens hadden ze een PS4 of een X1 liggen. Allemaal uitverkocht.
Oftewel: beiden doen het prima.

Bovendien was het getal van 1 miljoen verkochte exemplaren al uitgebracht voordat de dag hier in de VS was afgelopen. Idem dito voor de PS4 overigens.

Dus waar jullie het ineens vandaan halen dat het slecht gaat is gewoon niet waar. Feit blijft dat 1 miljoen op 1 dag verkopen gewoon prima is en veel meer dan de current-gen consoles hebben gehaald bij launch. Sure, het had ook makkelijk 2 of 3 miljoen kunnen zijn, maar beide fabrikanten hebben ervoor gekozen om het "1 miljoen verkocht in 24 uur"-bericht te verspreiden. Het is voor hun onmogelijk om het precieze aantal te geven. Het kan ook best 2 miljoen zijn, maar bij 1 miljoen spelen ze redelijk safe (qua werkelijke uitkomst).

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
En dan zit je nog aan de oostkust ook, aan het tijdstip te zien van je reactie daarover. :)
zwembroek schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:38:
[...]
Team Naughty Dog heeft zich versterkt met een zeer goede graphics coder vanuit het exclusieve Halo team.
Good for Sony, Bad for Microsoft.

[afbeelding]
Toch een Space IP (Savage Starlight?) van ND dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verschil is wel dat Sony alleen in Amerika 1 miljoen heeft verkocht en bij Xbox was dat verspreid over meerdere landen. Als er al een verschil in sales ontstaat dan zal dat pas duidelijk worden nadat de PS4 ook in de rest van de wereld verkocht gaat worden.
k-city schreef op zondag 24 november 2013 @ 08:57:

Toch een Space IP (Savage Starlight?) van ND dus?
Dat gerucht ging inderdaad eender ook al... Ben wel erg benieuwd wat dat gaat worden, als het dezelfde kwaliteit heeft als de andere ND titles zal het wel weer een topper worden.

[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 24-11-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Chaoss schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:01:
Verschil is wel dat Sony alleen in Amerika 1 miljoen heeft verkocht en bij Xbox was dat verspreid over meerdere landen. Als er al een verschil in sales ontstaat dan zal dat pas duidelijk worden nadat de PS4 ook in de rest van de wereld verkocht gaat worden.
Maar ze zijn overal uitverkocht in Noord-Amerika, en nu komt er een wave aan voor Europa. Dus Noord-Amerika zal er niet heel veel meer bij krijgen, dus in de tussentijd wordt daar amper verkocht, tegenover nog steeds wel voor de Xbox overal. Dus de vraag is maar hoeveel het verschil is over 2 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Nee, dat zal pas duidelijk worden wanneer het aanbod de vraag overstijgt. Vooralsnog doen beide het gewoon erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Denk niet dat Xbox de PS4 kan bijbenen de komende jaren, tuurlijk verkoopt de Xbox goed en dat zal het de komende jaren ook goed doen maar PS4 zal het imo beter gaan doen.

Verschil zal de komende tijd wel groter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:34:
[...]

Maar ze zijn overal uitverkocht in Noord-Amerika, en nu komt er een wave aan voor Europa. Dus Noord-Amerika zal er niet heel veel meer bij krijgen, dus in de tussentijd wordt daar amper verkocht, tegenover nog steeds wel voor de Xbox overal. Dus de vraag is maar hoeveel het verschil is over 2 weken...
Het heeft er niets van weg dat voor elke Xbox er één PS4 wordt verkocht. Eerder dat voor elke Xbox er 2 tot 3 PS4 over de toonbank gaan. Kunnen we allemaal wel moeilijk over gaan doen, maar de PS4 lijkt gewoon beter te verkopen. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Sovereign schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:56:
[...]
Het heeft er niets van weg dat voor elke Xbox er één PS4 wordt verkocht. Eerder dat voor elke Xbox er 2 tot 3 PS4 over de toonbank gaan. Kunnen we allemaal wel moeilijk over gaan doen, maar de PS4 lijkt gewoon beter te verkopen. Punt.
Ze hebben nu even veel verkocht... Maar jij hebt blijkbaar een glazenbol waar duidelijk in te lezen staat dat PS4 volgende vrijdag 2 miljoen consoles gaat verkopen op 24u in Europa alleen. Als je dat zelf gelooft, moet ik alvast jouw nooit meer geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Origins schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:39:
Denk niet dat Xbox de PS4 kan bijbenen de komende jaren, tuurlijk verkoopt de Xbox goed en dat zal het de komende jaren ook goed doen maar PS4 zal het imo beter gaan doen.

Verschil zal de komende tijd wel groter worden.
De ps4 heeft nu een flink goede naam met het algemene idee dat de console krachtiger is dan de xbone. Als dit steeds bevestigd blijft met games als ghost en bf4 en straks destiny en watch doge waarvan de ontwikkelaars reeds hebben gezegd dat de ps4 versie de definitieve versie is. Dat kweekt een hoop koopkracht onder gamerconsumenten. Denk dat Xbox vooral in de VS nog steeds stevig voet aan de grond houd. UK blijft gokken maar denk idem terwijl het verschil in de rest van de wereld steeds groter zal worden. Dit is zegmaar het algemene beeld dat ik heb op dit moment.

Ps4 Productie in foxconn gaat voorlopig allemaal naar de VS terwijl de Sony fabrieken in Japan vooral thuisland en EU bedienen. Hierdoor kan Sony beide werelddelen blijven bedienen met ik gok 300k units per maand totaal dus 150k per maand? Als ze de fabricage in augustus zijn gestart en ruim 1 miljoen consoles konden launchen in de VS dan denk ik dat de foxconn fabriek 250k units per maand kan maken?

Verhalen gaan in de VS van grote retailers dat ze ca 120 ps4 console kregen en 'maar' 60 Xbox ones. Als dit tekenend is voor de rest van de winkels gok ik dat de ons 'slechts' maximaal 600k is verkocht in de VS? Denk zelfs minder? Ondertussen las ik dat ms een 2e productielijn heeft opgestart in Taiwan? Het zou om een nieuwe versie gaan en wellicht zonder kinect?? Dat zou mijn one worden

[ Voor 16% gewijzigd door swopdark op 24-11-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Hahaha, wat een vage excuses worden aangevoerd om de "eigen" consoles te promoten.

Kunnen we er niet gewoon vrede mee hebben dat beide uitstekende producten zijn.
Technisch zijn ze nog nooit zo gelijk geweest, het verschil tussen de PS3 en de XBox360 is dan ook veel groter. Wat maakt het nu uit als het ene bedrijf er 1 miljoen in Noord-Amerika verkoopt en de andere er in 22 landen 1 miljoen verkoopt. Beide consolles verkopen veel en veel meer dan hun voorgangers tijdens de lauchday.

De motivaties die mensen hier aanvoeren. 8)7 Die verkopen op de eerste dag zeggen toch helemaal niets bij producten die minimaal 5 jaar moeten verkopen. Duidelijk is dat zowel Microsoft als Sony te vreden mogen zijn.

Volgens mij is het hier al eerder geschreven, de XBox en PS4 hebben een iets andere doelgroep, het zijn beide gameconsolles, maar de gedachte er achter verschild door details wel degelijk. Leef en laat leven, concurrentie is goed, maar daarom hoef je het product wat je toch niet koopt niet af te branden.

Persoonlijk krijg ik bij heel veel reacties in dit topic het gevoel dat men het volgende vindt; Ik koop een XBox One dus de PS4 is slecht in multimedia taken terwijl andere reacties weer anders om zijn, Ik koop een PS4 dus de Xbox One is een minder apparaat. Beide is niet waar, ze worden door hun fabrikanten net iets anders in de markt gepositioneerd, natuurlijk het zijn concurrenten, maar nogmaals, de details verschillen een beetje waar door de ene consolle beter bij je kan passen dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04

Mauz1978

Console War Veteran

Ik ben zelf een pc gamer, en heb een xbox 360 staan waar ik vooral op voetbal en gta achtige spellen speel. De nieuwe generatie ga ik voor de PS4 en hoewel ik best gek gemaakt word door dit forum, en die van de levertijden, wacht ik rustig af tot er een pS4 - diablo bundel komt (ik hoop dat ie komt ;)) De release games interesseren me helaas geen van allen op wellicht AC na (shooters speel ik op pc, en ben geen fifa aanhanger)...

Weet iemand hoe het nu zit met leveringen in Amerika? Is daar nu alles uitverkocht, of kan je in een gemiddelde target een ps4 of xbone halen? Ik mis wat verslaggeving daarover...

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
swopdark schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:35:
[...]

De ps4 heeft nu een flink goede naam met het algemene idee dat de console krachtiger is dan de xbone. Als dit steeds bevestigd blijft met games als ghost en bf4 en straks destiny en watch doge waarvan de ontwikkelaars reeds hebben gezegd dat de ps4 versie de definitieve versie is. Dat kweekt een hoop koopkracht onder gamerconsumenten. Denk dat Xbox vooral in de VS nog steeds stevig voet aan de grond houd. UK blijft gokken maar denk idem terwijl het verschil in de rest van de wereld steeds groter zal worden. Dit is zegmaar het algemene beeld dat ik heb op dit moment.

Ps4 Productie in foxconn gaat voorlopig allemaal naar de VS terwijl de Sony fabrieken in Japan vooral thuisland en EU bedienen. Hierdoor kan Sony beide werelddelen blijven bedienen met ik gok 300k units per maand totaal dus 150k per maand? Als ze de fabricage in augustus zijn gestart en ruim 1 miljoen consoles konden launchen in de VS dan denk ik dat de foxconn fabriek 250k units per maand kan maken?

Verhalen gaan in de VS van grote retailers dat ze ca 120 ps4 console kregen en 'maar' 60 Xbox ones. Als dit tekenend is voor de rest van de winkels gok ik dat de ons 'slechts' maximaal 600k is verkocht in de VS? Denk zelfs minder? Ondertussen las ik dat ms een 2e productielijn heeft opgestart in Taiwan? Het zou om een nieuwe versie gaan en wellicht zonder kinect?? Dat zou mijn one worden
De hoeveelheid consoles die een fabriek kan produceren is puur gissen. Zowel Sony als Microsoft kan niet genoeg produceren om aan de vraag te voldoen. Het is dan ook onmogelijk om te zeggen welke populairder is.

Feit is dat Sony een miljoen consoles heeft verkocht op launchday in de thuismarkt van de Xbox, en dat is knap. Maar Microsoft heeft er ook een miljoen verkocht, maar dan verdeeld over meerdere markten. Echter heeft MS, heel slim, maar twee belangrijke markten voor zichzelf gepakt, namelijk de VS en UK, deze wilden ze koste wat kost behouden. De andere landen zijn historisch gezien echt Playstation landen, bijvoorbeeld Spanje en Duitsland. Daardoor hoefden ze daar niet zoveel consoles naar toe te sturen maar konden ze toch launchen. De andere echte 'xbox landen' in Europa, waar Nederland ook onder valt al is PS hier ook ietsjes groter, zijn niet meegenomen in de day one launch. Dit is gewoon een stuk slimme marketing en logistiek. Daaruit trek ik een zeer voorzichtige conclusie dat ook Microsoft het leeuwendeel van haar consoles in de VS heeft verkocht.

Welke console populairder wordt zullen we pas over een jaar zien. De komende maanden zullen ze beide overal nog uitverkocht zijn denk ik. Sony heeft aangegeven te verwachten er in maart 5 miljoen verkocht te hebben, Microsoft weet ik niet.

Anyway, ik vind het niet echt belangrijk, ik hoop dat beide kampen het goed doen want van concurrentie worden we alleen maar beter.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Mr Ton schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:55:
[...]

Anyway, ik vind het niet echt belangrijk, ik hoop dat beide kampen het goed doen want van concurrentie worden we alleen maar beter.
Exact!

Snap ook niet dat men zo'n probleem van de verkoopcijfers maakt, het lijkt wel dat men de niet eigen voorkeur console geen succes wil gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
*knip*

[ Voor 104% gewijzigd door Uniciteit op 25-11-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:11:
[...]

Eigenlijk is het maar triest, dat mensen zich druk maken over de concurrent van een console en haar aanhangers :/
Nou ja, wanneer ik in jou posthistory kijk maak jij je als PS4 koper zelf ook aardig druk om de verkopen van de Xbox One ;) Je kan je pijlen dus wel op anderen richten, maar je zit er zelf natuurlijk net zo gekleurd in.

Wanneer MS vindt dat de lauchday van de XBox One succesvol was dan mag jij natuurlijk een andere mening hebben. Maar eigenlijk is die helemaal niet belangrijk. Toch?

MS is blij met 1 miljoen verkopen, nou fijn toch. Net als Sony blij was met de verkopen van de PS4 op de eerste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Act-One schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:21:
Wanneer MS vindt dat de lauchday van de XBox One succesvol was dan mag jij natuurlijk een andere mening hebben. Maar eigenlijk is die helemaal niet belangrijk. Toch?

MS is blij met 1 miljoen verkopen, nou fijn toch. Net als Sony blij was met de verkopen van de PS4 op de eerste dag.
Hier zeg je niets meer of minder dan dat je objectief niets over de launch en verkopen zou kunnen zeggen, want MS vindt dat ... Dat lijkt mij onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Sovereign schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:26:
[...]
Hier zeg je niets meer of minder dan dat je objectief niets over de launch en verkopen zou kunnen zeggen, want MS vindt dat ... Dat lijkt mij onzin.
Ik volg hem wel...

Natuurlijk kan je objectief wel je mening over het gene geven.
Maar feitelijk doet deze er niet toe als het bedrijf aangeeft tevreden te zijn met de verkopen.

Sony was blijf met de 1 miljoen verkopen, waarom zou Microsoft dat niet mogen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]
Nou ja, wanneer ik in jou posthistory kijk maak jij je als PS4 koper zelf ook aardig druk om de verkopen van de Xbox One ;) Je kan je pijlen dus wel op anderen richten, maar je zit er zelf natuurlijk net zo gekleurd in.
Oneens. Had de Xbox 1 deze maand in Nederland uitgekomen en de prijs gelijk geweest, dan had ik voor een Xbox 1 gekozen. Mijn interesse ligt bij beide consoles. Ik heb ook nooit een voorkeur vanuit historie gehad. Zowel Xbox 360 als Playstation 3 gehad. Het zal me werkelijk aan mijn reet roesten van welk merk mijn console is. Als de prestaties en de prijs maar goed zijn.
[...]
Als je mening afwijkt van een ander, dan kun je met die redenatie dit hele forum meteen maar sluiten.
[...]
Euh ja, prima voor hun. Ik zeg toch ook nergens dat ze niet blij mogen zijn :? Ik zeg alleen dat ik verwacht had dat Xbox 1 meer verkocht zou zijn op de eerste dag.

I.p.v. mij als fanboy te bestempelen, bekijk het eens van de andere kant, ik heb de XB1 hoog zitten en verwachtte daarom veel hogere verkopen. Het valt mij dus tegen. Net zoals jullie nu roepen waarom Microsoft niet blij zou mogen zijn, waarom zouden die verkopen mij niet tegen mogen vallen :? Omdat ik vrijdag een Playstation 4 ophaal? Kom op zeg... :')

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-11-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:46:
[...]

Oneens. Had de Xbox 1 deze maand in Nederland uitgekomen en de prijs gelijk geweest, dan had ik voor een Xbox 1 gekozen. Mijn interesse ligt bij beide consoles. Ik heb ook nooit een voorkeur vanuit historie gehad. Zowel Xbox 360 als Playstation 3 gehad. Het zal me werkelijk aan mijn reet roesten van welk merk mijn console is. Als de prestaties en de prijs maar goed zijn.
Je geeft in je history zelf ook andere dingen aan om voor de PS4 te gaan, maar goed.... je schrijft het zelf.
Euh ja, prima voor hun. Ik zeg toch ook nergens dat ze niet blij mogen zijn :? Ik zeg alleen dat ik verwacht had dat Xbox 1 meer verkocht zou zijn op de eerste dag.

I.p.v. mij als fanboy te bestempelen, bekijk het eens van de andere kant, ik heb de XB1 hoog zitten en verwachtte daarom veel hogere verkopen. Het valt mij dus tegen. Net zoals jullie nu roepen waarom Microsoft niet blij zou mogen zijn, waarom zouden die verkopen mij niet tegen mogen vallen :? Omdat ik vrijdag een Playstation 4 ophaal? Kom op zeg... :')
Ik bestempel je helemaal niet, ik wijs alleen op je eigen woorden. Maar goed het valt jou dus tegen, prima, niemand zal daar een probleem mee hebben. De vraag is alleen hoe kom je aan die gedachte. Misschien is deze 1 miljoen wel zo'n beetje het maximale wat Microsoft technisch (door beschikbaarheid) kon verkopen. Het is echt niet zo dat MS in één keer 10 miljoen Xbox One's opvoorraad heeft.

Je roept dus wel iets, maar feitelijk zonder enige onderbouwing, nogmaals, dat is prima. Maar sta dan ook open voor het feit dat je kritiek kan krijgen.

Dat jij de XBox One hoog heb zitten doet er helemaal niet toe. Ik heb de PS4 en Xbox One beide hoog zitten, haal ze ook beide in huis. Boeien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 21:54
Niet dat ik de prestatie van MS wil ondermijnen hoor, maar de feiten zijn nu toch dat de ps4 in een markt van 350 miljoen inwoners in totaal meer dan 1 miljoen stuks heeft verkocht in de eerste 24 uur. MS aan de andere kant heeft 1 miljoen verkocht in de eerste 24 uur, maar dan in een markt van in totaal pakweg 800 miljoen inwoners... Als je dan ook nog verhalen meeneemt zoals die van gamestop, over hun wachtrij van 2.3 miljoen ps4's op de wachtlijst, dus nog niet eens andere giganten zoals amazon, walmart, tesco, metro groep etc. meegenomen, lijkt het er sterk op dat de ps4 populairder is.

Natuurlijk kun je dit verhaal gaan downplayen door te stellen dat MS er veel meer had kunnen verkopen als de voorraad beter was, maar dit geld natuurlijk net zo goed voor de ps4, anders zaten de grote retailers niet met zulke wachtlijsten.

Desondanks is het goed dat de x1 ook al over de 1 miljoen zit. Dit betekent dat de totale, echte next-gen console markt inmiddels de 2 miljoen gepasseerd is, dus beter begint rockstar op te schieten met hun nieuwe games, zij willen altijd een grote userbase :+
Ook een krachtig signaal richting nintendo, dat echt iets moet gaan doen met de wiiu nu de ps4 en x1 bij elkaar op meer dan de helft van de verkoopaantallen van de wiiu zitten. Terwijl de ps4 net een week op de markt is, en de x1 net twee dagen, de wiiu al bijna een jaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Uniciteit op 25-11-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
*knip*

[ Voor 255% gewijzigd door Uniciteit op 25-11-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:15

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:53:
[...]

Zie de uitleg in de reactie hierboven. Iets met marktgrootte wat om 1 of andere reden door meerdere mensen genegeerd lijkt te worden.
Marktgrootte is alleen relevant bij een overschot aan productiecapaciteit. Voor beide consoles geld op dit moment dat alles wat in de winkel komt verkocht wordt. Hoe groot je afzetmarkt dan is maakt totaal niet uit.

Beide consoles zijn op dit moment een verkoopsuccess en dat is alleen maar winst voor elke gamer.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Danfoss schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:17:
[...]

Marktgrootte is alleen relevant bij een overschot aan productiecapaciteit. Voor beide consoles geld op dit moment dat alles wat in de winkel komt verkocht wordt. Hoe groot je afzetmarkt dan is maakt totaal niet uit.
Laat ik het anders formuleren, klanten buiten noord-Amerika hebben nog niet een Playstation 4 kunnen aanschaffen. Als je, ook al noem je geen cijfers, die gedachte meeneemt, kun je bedenken dat de verkopen niet gelijk op gaan.

Goed, als jullie dat voor dit moment irrelevant vinden, dan wachten we simpelweg tot komend weekend. Dan zullen er cijfers bekend zijn en kunnen we pas echt stellen wie de meeste verkopen heeft gedaan met de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:26:
[...]

Laat ik het anders formuleren, klanten buiten noord-Amerika hebben nog niet een Playstation 4 kunnen aanschaffen. Als je, ook al noem je geen cijfers, die gedachte meeneemt, kun je bedenken dat de verkopen niet gelijk op gaan.

Goed, als jullie dat voor dit moment irrelevant vinden, dan wachten we simpelweg tot komend weekend. Dan zullen er cijfers bekend zijn en kunnen we pas echt stellen wie de meeste verkopen heeft gedaan met de launch.
Ik vind het vooral straf dat iedereen hier lijkt te vergeten dat Sony er veel meer moet verkopen om break-even te komen met Microsoft.

Productiekosten Xbox One => 370$ => (500-370)*1mil = 130.000.000$ winst op 24u
Productiekosten PS4 => 332$ => (400-332)*1mil = 68.000.000$ winst op 24u

Sony moet dus veel meer verkopen om aan het succes van Microsoft te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Zou zelf een PS4 kopen, vooral omdat die in de praktijk toch sneller lijkt te zijn, wat merkbaar is in spellen. Enige reden om een xb1 te halen zou zijn dat vrienden er 1 hebben, dus als je tegen/met elkaar wilt spelen dan moet je wel. En die tv integratie op xbox lijkt me wel geinig, maar misschien komt Sony daar ook nog wel mee (of hebben ze dat al)?

Vita pakketje voor 500 euro zou helemaal mooi zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
matthijst schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:47:
Zou zelf een PS4 kopen, vooral omdat die in de praktijk toch sneller lijkt te zijn, wat merkbaar is in spellen. Enige reden om een xb1 te halen zou zijn dat vrienden er 1 hebben, dus als je tegen/met elkaar wilt spelen dan moet je wel. En die tv integratie op xbox lijkt me wel geinig, maar misschien komt Sony daar ook nog wel mee (of hebben ze dat al)?

Vita pakketje voor 500 euro zou helemaal mooi zijn.
Dat heeft Sony niet op het moment, ook geen idee hoe ze dat nu nog gaan inbouwen, of het moet een nieuwe generatie PS4's zijn, op dit moment hebben ze geen hardware voorzien voor HDMI-IN poort. Al streamend zou dat ook nooit gaan vanaf een setop-box, dus het zal eerder "apps" moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:42:
[...]

Ik vind het vooral straf dat iedereen hier lijkt te vergeten dat Sony er veel meer moet verkopen om break-even te komen met Microsoft.

Klopt niet helemaal want je moet ook de ontwikkelkosten erbij rekenen. Als de verhalen kloppen dat MS 100 miljoen aan ontwikkelkosten had voor alleen al de controller krijg je een heel andere berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:50:
[...]

Klopt niet helemaal want je moet ook de ontwikkelkosten erbij rekenen. Als de verhalen kloppen dat MS 100 miljoen aan ontwikkelkosten had voor alleen al de controller krijg je een heel andere berekening.
Het hangt er maar vanaf hoe ver je wilt kijken. Het ging nu over verkoopcijfers, en daaruit haalt Microsoft meer winst. Inclusief R&D kosten zal Microsoft nog véél meer moeten verkopen, maar 100 miljoen aan de controller alleen is makkelijk terug winst op te nemen. Stel dat ze er weer 80 miljoen verkopen (consoles), iedereen zal wel minstens 1 controller extra hebben gekocht. 80*45 = 3.6 miljard$ aan controllers gekocht. Er moet dan wel nog die 100 miljoen ontwikkelingskosten en productiekosten van die 3.6 miljard, maar je ziet zelf wel dat ze daar makkelijk winst op nemen.

Maar we kunnen ook gaan kijken naar reclamekosten, en dergelijk, maar als je daar een totaal beeld van wilt, moet je gewoon elk kwartaal afwachten wat de resultaten van elk hun divisies zijn. Dan heeft het zelfs geen nut dat we hier wat giswerk doen met cijfertjes.

[ Voor 14% gewijzigd door X-Fighter op 24-11-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:42:
[...]

Heb je daar bronnen voor vanuit Sony en Microsoft en niet enkel gebaseerd op nat vinger gegok van een youtube filmpje die 2 consoles uit elkaar heeft geschroefd :? Dus dan ook de gehele financiële plaatjes.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-11-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:57:
[...]

Heb je daar bronnen voor vanuit Sony en Microsoft en niet enkel gebaseerd op nat vinger gegok van een youtube filmpje die 2 consoles uit elkaar heeft geschroefd :? Dus dan ook de gehele financiële plaatjes.
Over zoiets zijn nooit officiële bronnen van Sony of Microsoft, enige bron die ik had was:

nieuws: 'Xbox One en PS4 kosten evenveel om te maken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Laatst online: 03-09 19:39
X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:58:
[...]

Over zoiets zijn nooit officiële bronnen van Sony of Microsoft, enige bron die ik had was:

Niet betrouwbaar dus. Zijn allemaal bij elkaar verzonnen schattingen waar alleen maar aandacht mee wordt gezocht.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
treative schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:01:
[...]

Niet betrouwbaar dus. Zijn allemaal bij elkaar verzonnen schattingen waar alleen maar aandacht mee wordt gezocht.
Wat we wel weten is dat Sony zei dat ze verlies maakte op hun console, en Microsoft zei dat ze winst maakten op hun console. Dat zijn dus wel officiële bronnen, waardoor je dus kan stellen dat Sony in nog meer problemen zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:02:
[...]

Wat we wel weten is dat Sony zei dat ze verlies maakte op hun console, en Microsoft zei dat ze winst maakten op hun console. Dat zijn dus wel officiële bronnen, waardoor je dus kan stellen dat Sony in nog meer problemen zit...
Bron :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:58:
[...]

Ifixit zit altijd aardig in de goede richting, die komen met deze getallen aan.
Natuurlijk, ontwikkeling en markeringskosten net zoals personeelskosten zitten niet in dit verhaal.
Maar je kan prima de bruto cijfers op deze manier vergelijken.

Schatting of niet, alles past wel in eerdere berichten dat MS meer winst maakt op een console dan Sony, waarbij Sony in het verleden zelf heeft aangegeven dat een PS4 alleen winst maakt als er een download spel of PSN bij wordt verkocht.
De bronnen zijn meerdere malen in dit topic voorbij gekomen. Even de zoek functie van GoT gebruiken dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 24-11-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Volgen jullie het nieuws niet ofzo? Want dit was op elke game site gekomen hoor...

PS4 bron: http://www.ign.com/articl...-sold-at-a-loss-at-launch
Xbox One bron: http://www.forbes.com/sit...ak-even-or-make-a-profit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:02:
[...]

Problemen zou ik het niet noemen, ze hebben hun hele voorraad verkocht en daarmee alvast een flinke userbase gecreëerd.
[...]

Je vergelijking klopt niet echt, 1 miljoen geproduceerde consoles kun je in Noord-Amerika verkopen of je kunt er 1 miljoen over de wereld verspreiden.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Je gaat totaal voorbij aan het feit dat verkoopcijfers totaal geflatteerd zijn omdat men (Sony en MS) niet de aantallen kunnen verkopen i.v.m. beschikbaarheid. ze kunnen beide dom weg aan de vraag niet voldoen.

Het is dus helemaal niet handig om nu al verkoopcijfers met elkaar te vergelijken om bepaalde conclusies te trekken.

Dit kan pas achteraf, bijvoorbeeld na een jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
treative schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:07:
[...]
Je vergelijking klopt niet echt, 1 miljoen geproduceerde consoles kun je in Noord-Amerika verkopen of je kunt er 1 miljoen over de wereld verspreiden.
Dat is maar net hoe je draait. Voor de andere kant kan het net zo gelden. Als als...

Grappig om te zien trouwens dat dit soort speculaties meteen afgeschoten wordt, maar speculaties over kosten en winst mogen wel "gezien" worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:10:
[...]

Dat is maar net hoe je draait. Voor de andere kant kan het net zo gelden. Als als...

Grappig om te zien trouwens dat dit soort speculaties meteen afgeschoten wordt, maar speculaties over kosten en winst mogen wel "gezien" worden ;)
Janee het is beide, of geen. Als je aantallen wilt zien, moet je ook de marges bekijken. Wat maakt het voor Apple nu uit dat Android 80% marktaandeel heeft, zij met 15% maken veel meer winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:10:
[...]

Wat bedoel je met "de andere kant"? Dit geldt zowel voor MS als voor Sony. Er is geen sprake van als als, er zijn niet genoeg consoles (nu niet en voorlopig niet) om aan de vraag te voldoen. Dus heb je niks aan aan de huidige verkoopresultaten om te kunnen zien welke console populairder is. Niet dat dat belangrijk is, beide userbases zullen groot genoeg zijn om plezier te kunnen beleven.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
X-Fighter schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:15:
[...]
Wat maakt het voor Apple nu uit dat Android 80% marktaandeel heeft, zij met 15% maken veel meer winst
Dat maakt mij ook helemaal niet uit hoeveel geld ze verdienen. Financien vind ik niet zo interessant. Ongetwijfeld zal het voor beide bedrijven in ieder geval genoeg zijn, anders zullen ze niet zon product maken.

Ik volg alleen beide launches en ben gewoon benieuwd naar wie er nou met de meeste verkopen vandoor gaat als beide consoles overal uitgebracht zijn. Welke console lijkt er bij launch nou de populairste te zijn.
treative schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:19:
[...]
Wat bedoel je met "de andere kant"?
Ik bedoel daarmee dat ook Microsoft had kunnen kiezen om die 1 miljoen consoles in Noord-Amerika te verkopen net zoals Sony er voor had kunnen kiezen om die 1 miljoen consoles wereldwijd te verkopen. Als als...

Na volgend weekend zullen we in ieder geval waarschijnlijk een beter beeld hebben hoe de verkopen wereldwijd zijn verlopen. Uiteraard kunnen we pas volgend jaar echt grote verslagen gaan zien.

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-11-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Kaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:23:
[...]

Dat maakt mij ook helemaal niet uit hoeveel geld ze verdienen. Financien vind ik niet zo interessant. Ongetwijfeld zal het voor beide bedrijven in ieder geval genoeg zijn, anders zullen ze niet zon product maken.

Ik bedoel daarmee dat ook Microsoft had kunnen kiezen om die 1 miljoen consoles in Noord-Amerika te verkopen net zoals Sony er voor had kunnen kiezen om die 1 miljoen consoles wereldwijd te verkopen.
Waarom zouden financiële cijfers niet interessant zijn? Volgens mij bouw je nu een excuus in.
Naar mijn mening zijn juist die financiële cijfers erg interessant, velen onderschatten dat het enorm belangrijk is dat je producten al dan niet op den duur winst gaan maken. Sony is daar nog steeds erg vaag over terwijl MS gewoon aangeeft dat ze winst maken per verkochte Xbox One.

Maar goed, zoals anderen hier ook al schrijven, je kan een release allen in N-A niet vergelijken met een 22 laden Tier 1 release. Helemaal niet omdat er niet onbeperkte aantallen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bullet NL schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:31:
[...]
Waarom zouden financiële cijfers niet interessant zijn? Volgens mij bouw je nu een excuus in.
Naar mijn mening zijn juist die financiële cijfers erg interessant, velen onderschatten dat het enorm belangrijk is dat je producten al dan niet op den duur winst gaan maken. Sony is daar nog steeds erg vaag over terwijl MS gewoon aangeeft dat ze winst maken per verkochte Xbox One.
Ik zeg niet dat financiële cijfers niet interessant kunnen zijn. Ik vind ze niet zo interessant, net zoals ze naar jouw mening wel interessant zijn.
[...]
Maar goed, zoals anderen hier ook al schrijven, je kan een release allen in N-A niet vergelijken met een 22 laden Tier 1 release. Helemaal niet omdat er niet onbeperkte aantallen beschikbaar zijn.
Prima, zoals ik zei, volgend weekend zullen we misschien een stuk duidelijk beeld hebben, en zelfs dan is het nog wachten tot volgend jaar de echte cijfers bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
  • Laatst online: 08-02 12:47
[...]

Er kwamen anders zat berichten uit de VS en Duitsland dat winkels nog met hele voorraden onverkochtte Xbox Ones zaten. En ik snap niet waarom je zo blij bent dat Microsoft meer winst op de Xbox verkopen maakt, dat betekend alleen dat je als consument minder waar voor je geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ryderb schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:38:
[...]

Er kwamen anders zat berichten uit de VS en Duitsland dat winkels nog met hele voorraden onverkochtte Xbox Ones zaten. En ik snap niet waarom je zo blij bent dat Microsoft meer winst op de Xbox verkopen maakt, dat betekend alleen dat je als consument minder waar voor je geld krijgt.
Waarom? Technisch zijn beide consoles zo goed als het zelfde, MS levert de Kinect er bij.
Wanneer een bedrijf dus geen verlies op een product maakt komt dit dus ten goede aan de continuïteit. Geld wat ze verdienen kunnen ze bijvoorbeeld dus mooi steken in nieuwe IP ;)
Overigens hebben we het over bruto cijfers, veel kosten moeten nog er nog af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 21:54
Sorry hoor, maar wat boeien mij als gamer nu die financien van beide bedrijven? Ook al maakt MS 100 euro winst per vekochte X1 en Sony 100 euro verlies per verkochte PS4, dan nog maakt mij dat niet uit. En voordat we weer de kredietstatussen etc. van stal gaan halen, dat boeit ook niet. Beide bedrijven zijn enorm groot en niemand heeft er baat bij dat dergelijke bedrijven omvallen. MS draait natuurlijk op haar PC-software tak, de reden dat MS door kan gaan met haar Xbox divisie. Sony draait op haar entertainment, smartphone en pro-electronics takken, die het hele bedrijf overeind houden.

Dus voordat de financien weer als dwaalspoor worden gebruikt voor de discussie die er was omtrent de launchverkopen, dit is de huidige stand van zaken:

PS4:
- >1 miljoen verkocht in 24h, alleen Noord-Amerika
- In heel Noord-Amerika uitverkocht
- Markt van 350 miljoen inwoners
- 2.3 miljoen mensen op de wachtlijst bij GameStop
- Amazon, Wal-mart, Best Buy, Tesco, Metro-Groep etc. orders vooralsnog onbekend

X1:
- >1 miljoen verkocht in 13 landen (dus niet 22)
- Tegenstrijdige verhalen m.b.t. het uitverkocht zijn; VS in ieder geval uitverkocht, in Duitsland, Spanje etc. nog gewoon in de winkel te halen
- Markt van 800 miljoen inwoners
- Wachtlijsten vooralsnog onbekend, vanaf morgen zullen deze wel binnendruppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
ryderb schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:38:
[...]

Minder waar voor je geld? Moeten ze misschien break-even draaien? Begrijp je wel hoe kapitalisme werkt vraag ik me dan af? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Trishul schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:51:
Sorry hoor, maar wat boeien mij als gamer nu die financien van beide bedrijven? Ook al maakt MS 100 euro winst per vekochte X1 en Sony 100 euro verlies per verkochte PS4, dan nog maakt mij dat niet uit. En voordat we weer de kredietstatussen etc. van stal gaan halen, dat boeit ook niet. Beide bedrijven zijn enorm groot en niemand heeft er baat bij dat dergelijke bedrijven omvallen. MS draait natuurlijk op haar PC-software tak, de reden dat MS door kan gaan met haar Xbox divisie. Sony draait op haar entertainment, smartphone en pro-electronics takken, die het hele bedrijf overeind houden.

Dus voordat de financien weer als dwaalspoor worden gebruikt voor de discussie die er was omtrent de launchverkopen, dit is de huidige stand van zaken:

PS4:
- >1 miljoen verkocht in 24h, alleen Noord-Amerika
- In heel Noord-Amerika uitverkocht
- Markt van 350 miljoen inwoners
- 2.3 miljoen mensen op de wachtlijst bij GameStop
- Amazon, Wal-mart, Best Buy, Tesco, Metro-Groep etc. orders vooralsnog onbekend

X1:
- >1 miljoen verkocht in 13 landen (dus niet 22)
- Tegenstrijdige verhalen m.b.t. het uitverkocht zijn; VS in ieder geval uitverkocht, in Duitsland, Spanje etc. nog gewoon in de winkel te halen
- Markt van 800 miljoen inwoners
- Wachtlijsten vooralsnog onbekend, vanaf morgen zullen deze wel binnendruppelen.
Begrijp niet waarom je die dingen in Bold zet, aangezien er maar x-aantal consoles zijn. Dus als er niet genoeg zijn, zijn er niet genoeg, dan maakt de afzetmarkt helemaal niet uit. En dat de financiën je niets uitmaken zegt eerder gewoon dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.

En ahja oeps dubbelpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

_/-\o_ LOL zijn er Xboxen stuk gegaan, of is een EA server uitgevallen tijdens een potje BF4? Of is er iets gebeurd wat perse verdedigd moet worden? Wat een massale uitbarsting hier opeens. Ik geloof dat we deze discussie al 3x gehad hebben hier. Wat was toen de conclusie? ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!