Welek onderdelen zijn niet onderbouwt naar jou idee?
Microsoft is bijvoorbeeld in gesprek met Ziggo en UPC om na het verschijnen van de Xbox is on land de zelfde ervaring te geven op TV gebied als in de VS. Natuurlijk zal bepaalde content natuurlijk zal bepaalde content exclusief VS blijven, denk aan basketball en honkball achtige constructies met de rechthebbende. Echter, Fox is is natuurlijk de eigenaar van Foxsports welke ook in ons land de rechten heeft op voetbal.
Ik heb begrepen dat Foxsports de Xbox One ook als prima platform ziet om voetbal in ons land aan te bieden.
Gezien de gesprekken met Ziggo en UPC kan het ook maar zo zijn dat de HDMI in poort van de Xbox One zeker extra functionaliteit gaat geven. Om het maar zo zonder enige onderbouwing af te schieten, en dat doe jij in feite is dan ook totaal niet nodig.
Je geeft zelf al aan dat er nog niks is geregeld, ik snap niet goed wat er niet aan onderbouwd is. En het aanbieden van sport via foxsport is niks exclusiefs aan voor de xbox want dit gaat gewoon via je settopbox van je provider. Ik denk dat je de HDMI input vooralsnog flink overschat. het zet enkel een video signaal door. en met flinke latency ook nog eens waardoor je 360 of PS4 aansluiten geen lekker resultaat geeft.
Eigenlijk heb je in 1 ding gelijk, namelijk de conclusie die je trekt in de eerst alinea. We hebben te maken met verschillende systemen die nauwelijks voor elkaar onderdoen. Het blijkt dat de lauch games bij far nog niet gebruik maken van alle mogelijkheden. Sterker, de verschillende ontwikkelaars hebben met sommige games, die eerst een patch moeten krijgen, nou niet echt topwerk geleverd. Het is nu dan ook nog niet te zeggen welke console de betere is voor de langere termijn.
Ik denk/vind dat als de verschillen nu al zo groot zijn 720p vs 1080p deze verschillen misschien wel iets kleiner gaan worden maar dat de PS4 voor de hele levensduur het voordeel gaat hebben van een grotere GPU en sneller en meer geheugen beschikbaar voor de GPU. Dit hardware verschil is nu al soms erg pijnlijk duidelijk. RYSE komt in de buurt van Killzone maar met vergeet dat Killzone flinke resolutievoordeel heeft én stabielere framerate. En dan hebben we het over exclusive games en dus geen multiplatformers waar de verschillen is sommige games nog veel beschamender zijn.
Voor als nog is het zo dat de PS4 meer gaming only is waarbij de Xbox strandaard extra functionaliteiten heeft. Het is dan weer opvallend dat de PS4 een duidelijk mindere gamesetup heeft van af de lancering van de console.
ben ik met je eens maar vooralsnog lijkt enkel Forza de gespannen verwachtingen waar te maken en lijkt DR3 gewoon een goede game te zijn. Daarnaast vergeten veel reviewers voor het gemak maar even de F2P games waarmee je icm PS plus bij launch zonder verder een dubbeltje extra te hebben uitgegeven 6 volwaardige games op je HDD hebt staan:
- Resogun
- Warframe
- War Thunder
- DCUO
- Blacklight
- contrast
Natuurlijk, is Killzone je ding, dan kan je prima op de PS4 terecht, aan de andere kant, weer treurig dat er geen goede racer beschikbaar is. Dit in tegenstelling tot Forza op de Xbox One.
Nee, need for speed is inderdaad helemaal niks
Afijn, ik ben er nog steeds van overtuigt dat je het prestaties verschil tussen de PS4 en Xbox One alleen gaat zien als je de consoles direct naast elkaar zet in een vergelijk. Het is dan ook zeker niet zo dat één van de twee slechter is dan de andere.
Vooral blijven ontkennen
Kortom, met geen van beide doe je een slechte koop.
Mijn persoonlijke mening is dat de PS4 uitermate geschikt is voor de tiener/twintiger zonder eigen kids, waarbij de Xbox One meer een familie console is. Al hoewel het natuurlijk prima kan dat de twintiger zich meer thuis voelt op de Xbox One en/of andersom met gezinnen.
Kortom..... Er is geen winnaar, persoonlijke eisen zorgen er voor welke console beter geschikt is voor jou situatie.
eens, maar niet omdat ze gelijkwaardig zijn, meer omdat ze beide iets anders bieden. Dat de xbox meer een familie consoles is, is reinste onzin. Xbox probeert de manier van internet en tv consumeren te veranderen en dat lukt ze aardig. Ondertussen heb je een inferieure game console als tradeoff. Dat is je keuze.
En nogmaals: Media apps kan je nog toevoegen, hardware niet. Ik betaal zelf liever niet extra voor een manier van besturen van mijn apparatuur: xbox, volume up! xbox, next channel! Deze functies heb ik al op mijn tv, het heet afstandsbediening en is flink sneller en secuurder dan kinect. En daarbij zijn men games ook nog eens lelijker... WTF?!
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop