Verwijderd

justifire schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:44:
Wat een gelul over Ryse
Bestaat nog steeds zoiets als koop op afstand dus gewoon terugsturen als de review je niet bevalt.
Reviews staan nu online en morgen kan er officieel gespeeld worden dus zie het probleem niet zo, als dat er al is.
Er is ook geen probleem. Er waren alleen een aantal personen die al een lage score hadden verwacht vanwege het late embargo. Die komen nu hun gelijk halen. Dan kan je denken dat het allemaal toeval is hoe het is gelopen, maar daar geloof ik niet in. We hebben het hier over een miljarden industrie. Die hele planning m.b.t. het review embargo zuigen ze niet zomaar uit hun duim. Daar zit een strategie achter. Ik had het iig precies hetzelfde gedaan als ik MS was.

Hoogst scorende exclusive next-gen titel is trouwens voor de PS4, namelijk Resogun met 83% op metacritic :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 14:32 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28
http://www.eurogamer.net/...-gen-now-ryse-son-of-rome
Frame rate analyse van ryse.
Plus direct feed download :)

Oef draait gemiddeld rond de 26 fps, maar drops naar 22 18fps gezien tot nu toe.
Maar de graphics zijn wel heel netjes, en soms best veel mannetjes in beeld.
Maar spel ziet er wel heel saai uit om te spelen.
Al met al een leuk begin voor next gen, kan alleen maar beter worden :)

[ Voor 54% gewijzigd door v8power67 op 21-11-2013 14:43 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:09:
[...]

Er is ook geen probleem. Er waren alleen een aantal personen die al een lage score hadden verwacht vanwege het late embargo. Die komen nu hun gelijk halen. Dan kan je denken dat het allemaal toeval is hoe het is gelopen, maar daar geloof ik niet in. We hebben het hier over een miljarden industrie. Die hele planning m.b.t. het review embargo zuigen ze niet zomaar uit hun duim. Daar zit een strategie achter. Ik had het iig precies hetzelfde gedaan als ik MS was.

Hoogst scorende exclusive next-gen titel is trouwens voor de PS4, namelijk Resogun met 83% op metacritic :+
To be honest is Resogun ook de game waar ik bij de launch het meest naar uitkijk! Geweldig :).

• v8power67
http://www.topgear.com/uk...coming-in-2014-2013-11-20
Gran Turismo 7 is coming in 2014
Ik geloof het als ik het zie, maar zou betekenen dat gt7 dus sinds gt5 al in ontwikkeling is ofzo ??
We don't want to take too long on Gran Turismo 7," Kazunori told us. "Best-case scenario? Next year. In GT6 we really had to tune the software 100 per cent to maximise the PS3's architecture, but of course the PS4's hardware is much better, so I think the overall quality of the game across the board will be boosted when you come to play it".
Hmm, persoonlijk zie ik gt7 zsm, maar niet als het ten koste van iets gaat.
Maar 2014 een next gen gt klinkt wel heel lekker :D
Maar take it with a grain of salt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 21-11-2013 14:56 ]

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Call of Duty Ghost: Xbox 360 vs Xbox One

Het is minimale verschil is bijna beschamend voor Infinity Ward.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VMfB254SZvM]

[ Voor 3% gewijzigd door G4mert op 21-11-2013 14:54 ]

• v8power67
G4mert schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:53:
Call of Duty Ghost: Xbox 360 vs Xbox One

Het is minimale verschil is bijna beschamend voor Infinity Ward.

[video]
Hmm ik zie letterlijk geen verschil, twijfel of de video wel klopt, of het komt omdat het side by side is, en youtube compressie.

• G4mert
v8power67 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:56:
[...]

Hmm ik zie letterlijk geen verschil, twijfel of de video wel klopt, of het komt omdat het side by side is, en youtube compressie.
Als je hem op HD zet in fullscreen dan zie je wel wat verschil maar dat zit hem voornamelijk in de kleuren. Natuurlijk helpt YouTube niet mee... maartoch. Je zou bijna zeggen dat het verschil tussen PS4 en Xbox One groter is dan tussen Xbox 360 en Xbox One. ;(

Xbox One vs PS4
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v673/iceatcs/Games/Gifs/GHOSTXBvsPS_4_zps2b57e2b0.gif
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v673/iceatcs/Games/Gifs/GHOSTXBvsPS_3_zpsb3735c93.gif

[ Voor 29% gewijzigd door G4mert op 21-11-2013 15:11 ]

• v8power67
G4mert schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:06:
[...]

Als je hem op HD zet in fullscreen dan zie je wel wat verschil maar dat zit hem voornamelijk in de kleuren. Natuurlijk helpt YouTube niet mee... maartoch. Je zou bijna zeggen dat het verschil tussen PS4 en Xbox One groter is dan tussen Xbox 360 en Xbox One. ;(
Mja ik denk eerder dat het ps3 vs xbox 360 is, want die verschillen nauwelijks.
Vind de video moeilijk te geloven. Maar wie weet.

Verwijderd

ksborg schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:46:
[...]

To be honest is Resogun ook de game waar ik bij de launch het meest naar uitkijk! Geweldig :).
Ik ga hem ook zeker aanschaffen. Heeft volgens mij veel weg van Super Stardust HD, en die vond ik echt fantastisch. Maar persoonlijk kijk ik het meeste uit naar BF4. Eindelijk een volwaardige BF op de consoles.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:12:
[...]

Ik ga hem ook zeker aanschaffen. Heeft volgens mij veel weg van Super Stardust HD, en die vond ik echt fantastisch. Maar persoonlijk kijk ik het meeste uit naar BF4. Eindelijk een volwaardige BF op de consoles.
PS Plus nemen, dan kan je hem "gratis" spelen :).
Wat is eigenlijk het origineel van deze 2? Ik kan op geen enkele vergelijkingsplaatje maar iets vinden wat in de buurt komt van dit verschil. (ja, Diablo 3 op de PS3 en PC).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• G4mert
SinergyX schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:36:
[...]

Wat is eigenlijk het origineel van deze 2? Ik kan op geen enkele vergelijkingsplaatje maar iets vinden wat in de buurt komt van dit verschil. (ja, Diablo 3 op de PS3 en PC).
Dit is het origineel, Je kunt ze het best in 2 browser tabs openen en dan switchen.

Xbox One
http://images.anandtech.com/doci/7528/xbone-ghosts.png
PS4
http://images.anandtech.com/doci/7528/ps4-ghosts.png

De gifjes zijn van de details in de achtergrond, waar de resolutie ervoor zorgt dat de PS4 versie cleaner is.
Ook de 'warning' text (rechts) beter te lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door G4mert op 21-11-2013 15:46 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
G4mert schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:43:
[...]

Dit is het origineel, Je kunt ze het best in 2 browser tabs openen en dan switchen.

Xbox One
PS4

De gifjes zijn van de details in de achtergrond, waar de resolutie ervoor zorgt dat de PS4 versie cleaner is.
Christ, dat is echt een enorm verschil. Nu begrijp ik wat gamer.nl bedoelde...

• v8power67
[...]

Xbox One
PS4

Verschil is niet gigantisch, want als je bewegende snelle beelden ziet zie je het niet, maar ps4 is net iets scherper. Denk vooral door het 1080p native.

Het Forza microtransactie systeem:

Afbeeldingslocatie: http://image.noelshack.com/fichiers/2013/47/1384976898-jetons.png

price per token
1€ => 1ct / token
5€ => 1,53 ct / token
10€ => 1,74 ct / token (recommended ! )
20€ => 1,6 ct / token
50€ => 1,85 ct /jtoken (Great Value !!! )
100€ => 1,25 ct /token

8)7 Ripoff......... Waar ze great value bij zetten is gewoon de duurste per token ;w

edit : is op neogaf nu ook thread om in opstand te komen tegen Microtransacties in fullprice games:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=719935

[ Voor 16% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 21-11-2013 16:18 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
arnoutzw schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:11:
8)7 Ripoff......... Waar ze great value bij zetten is gewoon de duurste per token ;w
Ik snap het sowieso niet want de eerste optie is toch gewoon het goedkoopst?! Waarom zijn er dan überhaupt nog die andere opties :? Wellicht snap ik het systeem niet hoor, dat kan best :)

Nickname does not reflect reality

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online

[afbeelding]

price per token
1€ => 1ct / token
5€ => 1,53 ct / token
20€ => 1,6 ct / token
100€ => 1,25 ct /token

Vette exclusive :F

• v8power67
Ach zolang ze de game niet aanpassen zodat als je het niet koopt het bijna een full time job wordt vind ik het geen probleem. Vraag me uberhaubt af of er veel mensen zijn die dit doen.
Kan me voorstellen dat mensen met weinig tijd het gebruiken, en dat ze effe snel hun droom auto doen ermee, en dan erna lekker gaan gamen.
Maar de vraag is nu, is het spel goed speelbaar zonder de tokens(credits) ?!?
Gran turismo 6 krijgt btw hetzelfde(alleen dan credits kopen ipv tokens).

Dat is dus de vraag hoever kunnen ze het grinden rekken totdat mensen het massaal maar gaan kopen....
ik vind dit systeem echt not done voor games waar je gewoon 60-70 euro voor neer legt. F2P snap ik nog al is dit een van de redenen dat ik niet graag F2P speel, het pay 2 win is gewoon gaar.

• v8power67
arnoutzw schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:36:
Dat is dus de vraag hoever kunnen ze het grinden rekken totdat mensen het massaal maar gaan kopen....
ik vind dit systeem echt not done voor games waar je gewoon 60-70 euro voor neer legt. F2P snap ik nog al is dit een van de redenen dat ik niet graag F2P speel, het pay 2 win is gewoon gaar.
Naja als ze dit echt gaan doen dan denk ik dat ik stop met gamen.
Vind 60 euro al hoop geld, maar ga hier echt niet aan mee doen.
En heb bij hoop games al gevoel alsof het een full time job is om beetje geld te verdienen(zeker in fm4 was dit al), dus als dit erger wordt houdt ik het voor gezien.
Dan start ik mn oude xbox 360 weer op met fm4 en ps3 met gt5.

Verwijderd

Volgens mij is er bij Forza 5 geen sprake van pay 2 win. Volgens mij is de game in de basis hetzelfde als voorheen, maar zijn die coins gewoon voor mensen die weinig tijd hebben, maar toch leuke auto's willen rijden. Correct me if I'm wrong...

• v8power67
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:43:
Volgens mij is er bij Forza 5 geen sprake van pay 2 win. Volgens mij is de game in de basis hetzelfde als voorheen, maar zijn die coins gewoon voor mensen die weinig tijd hebben, maar toch leuke auto's willen rijden. Correct me if I'm wrong...
De vraag is dus of dit wel zo is. Spel is nog niet uit dus ja dat gaat morgen blijken.
Maar de twijfel zit hem dus in dat ze dus nu geld bedragen die je wint omlaag schroeven, waardoor je dus langer erover doet om geld te verdienen en dat ze hopen dat je dan maar tokens koopt.
Denk dat dit de angst is van veel mensen waaronder ik.
Dus zie heel graag van turn 10 bewijs dat dit niet het geval is :)

Verwijderd

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Als progressie langzaam zou gaan dan had ook wel in reviews naar voren gekomen.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:43:
Klopt, je kan de auto's kopen, je begint anders in een lage klasse en werkt je op. Daarnaast kan je ook auto's kopen.... Via de coins dus

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:50:
[...]

Klopt, je kan de auto's kopen, je begint anders in een lage klasse en werkt je op. Daarnaast kan je ook auto's kopen.... Via de coins dus
Dat idee had ik idd ook. Wat mij betreft niets mis mee. Ik ga wel lekker gewoon racen om de boel bij elkaar te sparen :)
Afbeeldingslocatie: http://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/EeKoWNXrHhNIUFBw.huge

Opvallend: Xbox One heeft alle memchips aan 1 kant van het pcb zitten. 16*4Gb denk ik. Ziet er wel grappig uit hoe die connecties lopen

Zit ook een klein speakertje in:

Afbeeldingslocatie: http://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/raoqR1wcMaBb6PPC.huge:P Misch voor authentieke 8bit soundtrack :+

Afbeeldingslocatie: http://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/E3vGmnPjieupNKR2.huge

Platenspeler functie confirmed :o :+

[ Voor 39% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 21-11-2013 17:30 ]

Vind die losse Wifi-module wel grappig, maar zit dat ding echt maar met 1 draadje vast?

Benieuwd of zulke dingen makkelijk te upgraden/vervangen zijn, HD waren ze vrij makkelijk bij gekomen.

Edit, plaatje van achterzijde nu opeens weg? (dacht hem eerder wel te hebben gezien aan einde van de foto's).

Xbox One
PS4

Aaah, daar is het inderdaad te zien, wel een flinke inzoom op het plaatje :P Is de timesetting ook gelijk? Bij de brandtrap rechts zie je op PS4 bijna niets (soort van donker vlak), maar bij XBO wel de grond.

Maarja, zulke dunne lijntjes op verschillende resoluties ga je zien, zonder twijfel.

[ Voor 56% gewijzigd door SinergyX op 21-11-2013 17:33 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Bullet NL schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:55:
Je valt in herhaling, je hebt al meerdere keren laten weten dat het idee achter de Xbox niets voor jou is. Je komt nu ook weer met aannames die totaal niet onderbouwd zijn.
Welek onderdelen zijn niet onderbouwt naar jou idee?
Microsoft is bijvoorbeeld in gesprek met Ziggo en UPC om na het verschijnen van de Xbox is on land de zelfde ervaring te geven op TV gebied als in de VS. Natuurlijk zal bepaalde content natuurlijk zal bepaalde content exclusief VS blijven, denk aan basketball en honkball achtige constructies met de rechthebbende. Echter, Fox is is natuurlijk de eigenaar van Foxsports welke ook in ons land de rechten heeft op voetbal.

Ik heb begrepen dat Foxsports de Xbox One ook als prima platform ziet om voetbal in ons land aan te bieden.

Gezien de gesprekken met Ziggo en UPC kan het ook maar zo zijn dat de HDMI in poort van de Xbox One zeker extra functionaliteit gaat geven. Om het maar zo zonder enige onderbouwing af te schieten, en dat doe jij in feite is dan ook totaal niet nodig.
Je geeft zelf al aan dat er nog niks is geregeld, ik snap niet goed wat er niet aan onderbouwd is. En het aanbieden van sport via foxsport is niks exclusiefs aan voor de xbox want dit gaat gewoon via je settopbox van je provider. Ik denk dat je de HDMI input vooralsnog flink overschat. het zet enkel een video signaal door. en met flinke latency ook nog eens waardoor je 360 of PS4 aansluiten geen lekker resultaat geeft.
Eigenlijk heb je in 1 ding gelijk, namelijk de conclusie die je trekt in de eerst alinea. We hebben te maken met verschillende systemen die nauwelijks voor elkaar onderdoen. Het blijkt dat de lauch games bij far nog niet gebruik maken van alle mogelijkheden. Sterker, de verschillende ontwikkelaars hebben met sommige games, die eerst een patch moeten krijgen, nou niet echt topwerk geleverd. Het is nu dan ook nog niet te zeggen welke console de betere is voor de langere termijn.
Ik denk/vind dat als de verschillen nu al zo groot zijn 720p vs 1080p deze verschillen misschien wel iets kleiner gaan worden maar dat de PS4 voor de hele levensduur het voordeel gaat hebben van een grotere GPU en sneller en meer geheugen beschikbaar voor de GPU. Dit hardware verschil is nu al soms erg pijnlijk duidelijk. RYSE komt in de buurt van Killzone maar met vergeet dat Killzone flinke resolutievoordeel heeft én stabielere framerate. En dan hebben we het over exclusive games en dus geen multiplatformers waar de verschillen is sommige games nog veel beschamender zijn.
Voor als nog is het zo dat de PS4 meer gaming only is waarbij de Xbox strandaard extra functionaliteiten heeft. Het is dan weer opvallend dat de PS4 een duidelijk mindere gamesetup heeft van af de lancering van de console.
ben ik met je eens maar vooralsnog lijkt enkel Forza de gespannen verwachtingen waar te maken en lijkt DR3 gewoon een goede game te zijn. Daarnaast vergeten veel reviewers voor het gemak maar even de F2P games waarmee je icm PS plus bij launch zonder verder een dubbeltje extra te hebben uitgegeven 6 volwaardige games op je HDD hebt staan:

- Resogun
- Warframe
- War Thunder
- DCUO
- Blacklight
- contrast
Natuurlijk, is Killzone je ding, dan kan je prima op de PS4 terecht, aan de andere kant, weer treurig dat er geen goede racer beschikbaar is. Dit in tegenstelling tot Forza op de Xbox One.
Nee, need for speed is inderdaad helemaal niks
Afijn, ik ben er nog steeds van overtuigt dat je het prestaties verschil tussen de PS4 en Xbox One alleen gaat zien als je de consoles direct naast elkaar zet in een vergelijk. Het is dan ook zeker niet zo dat één van de twee slechter is dan de andere.
Vooral blijven ontkennen
Kortom, met geen van beide doe je een slechte koop.

Mijn persoonlijke mening is dat de PS4 uitermate geschikt is voor de tiener/twintiger zonder eigen kids, waarbij de Xbox One meer een familie console is. Al hoewel het natuurlijk prima kan dat de twintiger zich meer thuis voelt op de Xbox One en/of andersom met gezinnen.

Kortom..... Er is geen winnaar, persoonlijke eisen zorgen er voor welke console beter geschikt is voor jou situatie.
eens, maar niet omdat ze gelijkwaardig zijn, meer omdat ze beide iets anders bieden. Dat de xbox meer een familie consoles is, is reinste onzin. Xbox probeert de manier van internet en tv consumeren te veranderen en dat lukt ze aardig. Ondertussen heb je een inferieure game console als tradeoff. Dat is je keuze.

En nogmaals: Media apps kan je nog toevoegen, hardware niet. Ik betaal zelf liever niet extra voor een manier van besturen van mijn apparatuur: xbox, volume up! xbox, next channel! Deze functies heb ik al op mijn tv, het heet afstandsbediening en is flink sneller en secuurder dan kinect. En daarbij zijn men games ook nog eens lelijker... WTF?!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Bullet NL
Door een Xbox als inferieur weg te zetten zet jij jezelf gewoon buiten spel, maar schijnbaar wil dat er bij jou niet in. Je komt wederom met verschillende conclusies die nergens op gebaseerd zijn.

Maar ik heb de oplossing!

/ignore!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
swopdark schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:51:
eens, maar niet omdat ze gelijkwaardig zijn, meer omdat ze beide iets anders bieden. Dat de xbox meer een familie consoles is, is reinste onzin. Xbox probeert de manier van internet en tv consumeren te veranderen en dat lukt ze aardig. Ondertussen heb je een inferieure game console als tradeoff. Dat is je keuze.

En nogmaals: Media apps kan je nog toevoegen, hardware niet. Ik betaal zelf liever niet extra voor een manier van besturen van mijn apparatuur: xbox, volume up! xbox, next channel! Deze functies heb ik al op mijn tv, het heet afstandsbediening en is flink sneller en secuurder dan kinect. En daarbij zijn men games ook nog eens lelijker... WTF?!
Rare visie heb jij :s Ten eerste zijn alle games lelijker? Sorry, maar Ryse ziet er beter uit dan Killzone. Niemand geeft iets om de gfx van CoD, daar draait het om de multiplayer gameplay, anders werd het niet zo veel verkocht.

Dat jij de extra waarde niet inziet van Kinect, en de TV functionaliteiten is jouw ding. Maar als ik mijn decoder achteraan in kan stoppen en van Gamen -> TV -> Netflix kan gaan in x-aantal milliseconden, dan gaat dat beter dan mijn kaske te pakken, en van zender wisselen.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Sommige mensen kiezen er voor om niet met de tijd mee te gaan en blijven liever stil staan. Moeten ze zelf weten ja.

Tomorrow is not today!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Spacey23 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:02:
Sommige mensen kiezen er voor om niet met de tijd mee te gaan en blijven liever stil staan. Moeten ze zelf weten ja.
Err stil blijven staan nogal boude uitspraak er zijn ZAT mensen die geen entertainment console willen die willen alleen gamen en dan is de PS4 ECHT de beter keuze.

Ja ik krijg volgend jaar ook een xnxo one maar hiet komt hij naast mijn pc te staan ... en het zal je mss verbazen ik ben niet de enige met zo'n setup.

[ Voor 16% gewijzigd door Johan tb op 21-11-2013 18:43 ]

HQ Materiaal van Ryse:

http://openpandora.info/d...yse%201080p60.mp4.torrent (2.15GB)

Weer van Digital Foundry ;)

Gameplay is dan niet super maar het spel is echt een feest voor je ogen. Cut scenes zijn helemaal bizar mooi.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

BM

Moderator Spielerij
Johan tb schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:04:
[...]

Err stil blijven staan nogal boude uitspraak er zijn ZAT mensen die geen entertainment console willen die willen alleen gamen en dan is de PS4 ECHT de beter keuze.
Helemaal eens, en ik ben niet eens van plan op korte termijn een PS4 te halen, maar haal morgen wel een X1.

Als je puur en alleen voor de games gaat, dan is de PS4 op de langere termijn waarschijnlijk de betere optie. De hardware is domweg sneller, en dat gaat uiteindelijk de mooiere games opleveren (dat is nu al te merken). De X1 probeerd meer te doen dan alleen maar gaming, en levert daar ruwe performance voor in. Daar moet je trek in hebben :)

Ik persoonlijk vind de innovatie en de visie van Microsoft erg aantrekkelijk, en mede daardoor kies ik voor de X1.

Mocht 1 van beide consoles games bieden die je graag wilt spelen maar die niet op de andere console uitkomen word het een ander verhaal, maar puur object bekeken is de PS4 idd de betere gameconsole.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Bullet NL
BM schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:20:
[...]

Mocht 1 van beide consoles games bieden die je graag wilt spelen maar die niet op de andere console uitkomen word het een ander verhaal, maar puur object bekeken is de PS4 idd de betere gameconsole.
Maar daar zou ik wel het volgende aan toe willen voegen.

Omdat de Xbox One wat minder snel is dat de PS4 wil niet zeggen dat het een inferieur product betreft.

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Bullet NL schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:59:
Door een Xbox als inferieur weg te zetten zet jij jezelf gewoon buiten spel, maar schijnbaar wil dat er bij jou niet in. Je komt wederom met verschillende conclusies die nergens op gebaseerd zijn.

/ignore!
Welke conclusies dan?

Het klopt toch dat de X1 wat meer mediafunctionaliteit heeft maar dat dit niet overschat moet worden, zeker niet in Nederland? Het klopt toch dat de PS4 meer power heeft? Zo rendert hij bij BF4 als voorbeeld 50% meer pixels. De X1 heeft toch wat betere AAA launchgames? De PS4 levert toch 6 games gratis mee?

Beide consoles hebben een andere ideologie, en er is geen foute keus tussen beiden, maar met zijn conclusies is niks mis.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Bullet NL schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:26:
[...]

Maar daar zou ik wel het volgende aan toe willen voegen.

Omdat de Xbox One wat minder snel is dat de PS4 wil niet zeggen dat het een inferieur product betreft.
Inferieur kan ook gewoon minder betekenen. Als de Xbox minder snel is, dan is hij dus inferieur :w
Zoek maar op in de dikke van Dale ;)

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:47
BM schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:20:
[...]

Helemaal eens, en ik ben niet eens van plan op korte termijn een PS4 te halen, maar haal morgen wel een X1.

Als je puur en alleen voor de games gaat, dan is de PS4 op de langere termijn waarschijnlijk de betere optie. De hardware is domweg sneller, en dat gaat uiteindelijk de mooiere games opleveren (dat is nu al te merken). De X1 probeerd meer te doen dan alleen maar gaming, en levert daar ruwe performance voor in. Daar moet je trek in hebben :)

Ik persoonlijk vind de innovatie en de visie van Microsoft erg aantrekkelijk, en mede daardoor kies ik voor de X1.

Ik ga juist in het begin voor de ps4. Eerste ervaringen die ik hoor zijn vrij positief en daar kan ik voor nu gewoon de nieuwste games op spelen, die grafisch iets (weliswaar vaak verwaarloosbaar) mooier zijn. Meegenomen is dat het ook nog is 100 euro scheelt. En ben erg fan van de games van Naughty Dogs (al duurt dat helaas nog even).
De potentie van de entertainment mogelijkheden op de X1 zie ik ook wel maar het is nog maar de vraag hoe dit in de praktijk gaat uitwerken en hoe belangrijk Microsoft Nederland vind. Ook is het natuurlijk niet zo dat de ps4 helemaal niks kan qua entertainment. Vooral door de hdmi-in poort heeft de one meer mogelijkheden. Daarnaast gaat Microsoft zich natuurlijk pas volgend jaar op Nederland richten. Als in de praktijk blijkt dat de X1 gewoon heel goed werkt en de entertainment mogelijkheden veel toevoegen, stap ik mogelijk alsnog over de naar de X1. In de hoop dat dan ook mogelijk de prijs al iets gezakt is en er een 'slim' model uit is gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Matedeor op 21-11-2013 18:39 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[afbeelding]

price per token
1€ => 1ct / token
5€ => 1,53 ct / token
20€ => 1,6 ct / token
100€ => 1,25 ct /token

edit : is op neogaf nu ook thread om in opstand te komen tegen Microtransacties in fullprice games:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=719935
Ik denk dat iemand daar de basisschool niet heeft afgerond :F

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
X-Fighter schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:00:
[...]

Rare visie heb jij :s Ten eerste zijn alle games lelijker? Sorry, maar Ryse ziet er beter uit dan Killzone.
Knap hoor met 25 fps en 900p.

Ps4/switch gamer

Verwijderd

Matedeor schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:33:
[...]
De potentie van de entertainment mogelijkheden op de X1 zie ik ook wel maar het is nog maar de vraag hoe dit in de praktijk gaat uitwerken en hoe belangrijk Microsoft Nederland vind.
Uit de release datum valt wel af te leiden dat wij niet erg hoog op de lijst staan.

• Bullet NL
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:04:
[...]

Uit de release datum valt wel af te leiden dat wij niet erg hoog op de lijst staan.
Ach het valt wel mee, was bij de 360 ook het geval. Niets nieuws onder de zon dus.
Het zou nog steeds kunnen dat de Xbox in januari in de Nederlandse winkels ligt.

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Waar ik trouwens ook wel moe van wordt is dat ten tijde van ps3/360, altijd de 360 werd aangeraden door reviewers bij multiplatform games, terwijl de verschillen klein waren.

Nu rendered de ps4 twee keer zoveel pixels en is het plots verwaarloosbaar en niet waarneembaar.

Ps4/switch gamer

Ik verwacht dat dit topic morgen vrij rustig wordt, of in ieder geval vrij eenzijdig :+

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:18:
Ik verwacht dat dit topic morgen vrij rustig wordt, of in ieder geval vrij eenzijdig :+
Dat denk ik ook :+. Ik denk dat het over een week en een dag nog stiller is :+
Dat zeker :). Kunnen we eindelijk gewoon lekker gamen _/-\o_

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Spacey23 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:02:
Ja maar waarom ze dan niet gewoon 100 euro minder uitgeven en een PS4 kopen, is me een raadsel! O-) :O
Nvm, moet niet eens meer willen reageren... Nog 15 uur!

[ Voor 92% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-11-2013 19:36 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
uchiha tijntje schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:18:
Wat is er morgen dan?
Serieus?

Edit:

@bullet. Zekers, maar dan in het andere topic ;)

[ Voor 79% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-11-2013 19:41 ]

• Bullet NL
uchiha tijntje schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:35:
Nvm, moet niet eens meer willen reageren... Nog 15 uur!
Niet te druk zijn he.... duurt bij mij nog een paar dagen ;) wil alles weten :)

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:11:
[...]
Ach het valt wel mee, was bij de 360 ook het geval. Niets nieuws onder de zon dus.
Het zou nog steeds kunnen dat de Xbox in januari in de Nederlandse winkels ligt.
Toen werden we alleen achter gesteld op de VS (maar 1 week verschil), maar niet op de overige Europese landen zoals nu. Daar doelde ik meer op. We zijn iets gezakt in de ranking ;)

Maar ik hoop dat we hem hier snel zien want ik heb zin in Forza, KI, en DR3. De nood is bij mij alleen niet zo hoog dat ik hem hoef te importeren. Ik vermaak mij wel met de PS4. En kan ik mooi even door sparen.

Werkt het race stuur van de x360 eigenlijk op de X1 ? Heb er nog 1 liggen...
Zelfde eigenlijk voor m'n arcade stick (Street Fighter X Tekken Arcade FightStick PRO) . Zou die gewoon werken ?

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Bartjuh schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:47:
[...]

Ik denk dat iemand daar de basisschool niet heeft afgerond :F
Ze kunnen daar prima rekenen.. Maar 1 persoon die er in trapt en ze maken meer winst.. Weinig rekenen aan..

Echt schandalig vind ik dat.. Microtransacties bij spellen waar je voor betaald. Nee, het zal vast niet pay2win zijn, maar je kunt er donder op zeggen dat de volgende versies nét iets langer duren om dingen te unlocken. Nét iets meer grinden, om nét iets meer mensen over de streep te trekken.. Dat zal niemand gaan merken, maar dit zullen ze echt wel langzaam maar zeker gaan doen..

Dan ook nog dit overduidelijk proberen om mensen af te zetten.. Sorry, maar nee.. Just no.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

aicaramba schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:01:
Dan ook nog dit overduidelijk proberen om mensen af te zetten.. Sorry, maar nee.. Just no.
Sorry, maar zeuren over P2W en microtransacties is zooooooo 2005. Het probleem is niet de developers, maar de mensen die het kopen. Zolang ze kopen, wordt de markt groter en groter, en heeft zo'n beetje elke game wel soortgelijk systeem :)

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
SinergyX schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:06:
[...]

Sorry, maar zeuren over P2W en microtransacties is zooooooo 2005. Het probleem is niet de developers, maar de mensen die het kopen. Zolang ze kopen, wordt de markt groter en groter, en heeft zo'n beetje elke game wel soortgelijk systeem :)
Dan zeur ik indirect over de mensen die de spullen kopen.. Zo zeur ik ook over mensen die pre-orderen.. Zo speel je het in de hand dat publishers 'voordelen' geven aan pre-orders, om mensen een kat in de zak te laten kopen om zo shit games te kunnen verkopen.. Dat is ook de schuld van de mensen die pre-orderen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
vaagisdenaam schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:33:
[...]

Ja maar waarom ze dan niet gewoon 100 euro minder uitgeven en een PS4 kopen, is me een raadsel! O-) :O
Wie wil er nu een "budget" console? Geef liever wat meer uit voor kwaliteit.... ;) :+

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Ik lees dat wanneer je gebruik maakt van de HDMI-in van de X1 en daar je PS4 op aan sluit je te maken krijgt met enorme input lag. Dat mag toch helemaal niet gebeuren omdat de HDMI-in het PS4 signaal gewoon door moet laten net zoals bij een receiver met HDMI in?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Nee, het is geen passthrough. XBO doet zo z'n dingen met inkomend signaal, rescale/size voor snap/resolutie/menu.

MS zelf zegt ook dat het genoeg voor TV is, maar niet geschikt voor gaming.
(dat is, als je op PC een input-latency kan maken op je muis/keyboard, zou je het dus op kunnen heffen).

Ze praten btw elkaar wel tegen:
But for interactive sources, such as game consoles and computers, the latency would be noticeable and detrimental to the user. As Mr. Penello explained, “long story short it won’t be a great experience…HDMI latency is fine for video feeds, but not great interactive.”

Maar dan lees je de andere informatie:
“It is an extremely small lag that the human eye will not be able to perceive,” Henshaw said. So yes, it’s going to be very possible to play the PlayStation 4 using the Xbox One, and the lag, according to Microsoft’s engineer, will be very hard to detect.

Geen idee of dit dezelfde soort lag geeft als in de tijd van BF3 (was je merkte bv tussen 720 en 1080 resolutie), maar geen idee in hoeveel ms we dan praten.

[ Voor 135% gewijzigd door SinergyX op 21-11-2013 21:59 ]

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46
Bullet NL schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:59:

/ignore!
Doe jij dit ook niet maar dan met de PS4?

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
SinergyX schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:51:
Nee, het is geen passthrough. XBO doet zo z'n dingen met inkomend signaal, rescale/size voor snap/resolutie/menu.

MS zelf zegt ook dat het genoeg voor TV is, maar niet geschikt voor gaming.
(dat is, als je op PC een input-latency kan maken op je muis/keyboard, zou je het dus op kunnen heffen).

Ze praten btw elkaar wel tegen:
But for interactive sources, such as game consoles and computers, the latency would be noticeable and detrimental to the user. As Mr. Penello explained, “long story short it won’t be a great experience…HDMI latency is fine for video feeds, but not great interactive.”

Maar dan lees je de andere informatie:
“It is an extremely small lag that the human eye will not be able to perceive,” Henshaw said. So yes, it’s going to be very possible to play the PlayStation 4 using the Xbox One, and the lag, according to Microsoft’s engineer, will be very hard to detect.

Geen idee of dit dezelfde soort lag geeft als in de tijd van BF3 (was je merkte bv tussen 720 en 1080 resolutie), maar geen idee in hoeveel ms we dan praten.
Okay duidelijk, thanks.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:11:
[...]

Uhm bij 360 kwam in Nederland 2 weken later dan Amerika, dus niet echt te vergelijken.
Nederland is gewoon niet belangrijk genoeg meer voor MS.

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
zwembroek schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:41:
Ik lees dat wanneer je gebruik maakt van de HDMI-in van de X1 en daar je PS4 op aan sluit je te maken krijgt met enorme input lag. Dat mag toch helemaal niet gebeuren omdat de HDMI-in het PS4 signaal gewoon door moet laten net zoals bij een receiver met HDMI in?
Hier spelen ze op de Wii U via de Xbox One:

Wel wat lag dus. Zeker te zien met het menselijk oog @ SinergyX ;)
Ik zou zelf niet zo willen gamen, maar voor de meeste games is het geen ramp lijkt me.

Steam/XBL: Avioto

Krijg je straks weer het debacle dat de buren al zitten te juichen bij een goal en de xbox nog aan het processen is.
Beetje digitenne idee :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Avioto schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:21:
[...]

Hier spelen ze op de Wii U via de Xbox One:

[video]

Ik zou zelf niet zo willen gamen, maar voor de meeste games is het geen ramp lijkt me.
Lag heb je altijd als het om 2 apparaten gaat. Zie ook de review op ign wat betreft de vita icm de ps4. Het werkt met veel spellen, maar bij spellen waar je snel moet reageren werkt het niet goed. Zoals bij Killzone bijvoorbeeld.

Tomorrow is not today!

• Avioto
  • Laatst online: 02-06 19:17
Spacey23 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:30:
[...]

Lag heb je altijd als het om 2 apparaten gaat. Zie ook de review op ign wat betreft de vita icm de ps4. Het werkt met veel spellen, maar bij spellen waar je snel moet reageren werkt het niet goed. Zoals bij Killzone bijvoorbeeld.
Ik heb een Nvidia Shield en als ik pc games stream, kan ik echt geen lag ontdekken. Ook niet als ik het voor mijn monitor of tv hou. Dus het kan zeker wel. Maar goed, de situatie bij de Xbox One is wel wat anders, heeft niks met wireless te maken. Ik heb er verder ook weinig verstand van :P

Steam/XBL: Avioto

• Trishul
Dat is toch gewoon absurd? 1 retailer die aangeeft 2.3 miljoen wachtende klanten te hebben.... Dus daar nog niet eens in inbegrepen zijn andere giganten zoals Amazon, Best Buy, Walmart, Metro-Group, Tesco enz. En Sony zei nog dat ze hoopten voor maart 2014 op de 5 miljoen te zitten. Nou, ze zitten binnen een week al over de miljoen heen, en als je de wachtlijsten mag geloven zullen ze voor 2014 al op de drie miljoen zitten met gemak. Ook nog rekening houdend met dat ie in Europa nog uberhaupt uit moet komen... Verwacht in Europa in de eerste 24h ook wel iets van 700k verkochte exemplaren. Wat een contrast met de PS3 launch.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kolere dat is toch wel een prestatie.

Ik was eerst helemaal voor de Xbox One, die heb ik geannuleerd twee weken terug maar begin steeds warmer te worden voor een Ps4.

Tegen die tijd dat ik er een kan bemachtigen is de game line-up vast ook wel wat beter.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Avioto schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:21:
Ik heb op een Philips gespeeld, welke tegen 130-240ms latency had, ik ben wel wat gewend :D

Het is inderdaad merkbare lag, zeker zo die 2 schermen naast elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 21-11-2013 23:48 ]

Verwijderd

Spacey23 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:30:
[...]

Je hebt lag en je hebt lag. Ik heb side by side filmpjes gezien van ps4 i.s.m. de Vita en de lag was daar niet zichtbaar met het oog. Dat is in bovenstaand filmpje van de X1 duidelijk wel het geval. Die lag maakt de meeste games gewoon onspeelbaar.

Check vanaf ongeveer 3 minuten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:52:
[...]

Je hebt lag en je hebt lag. Ik heb side by side filmpjes gezien van ps4 i.s.m. de Vita en de lag was daar niet zichtbaar met het oog. Dat is in bovenstaand filmpje van de X1 duidelijk wel het geval. Die lag maakt de meeste games gewoon onspeelbaar.

[video]
Je denkt dat de Vita al streamend minder lag heeft dan de Xbox One via direct input via HDMI? Dan klopt er iets niet aan de kabel of de andere console...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:52:

[video]
Wel apart dat ze bij de 6.17 'echte' test op geen enkel moment het scherm duidelijk met de Vita laten zien.
'Looks pretty good to me', en draait meteen de Vita weg. Eerst wat vaag knoppen rammen omdat hij blijkbaar niet van start af wil, maar daarna is het meteen heen en weer bewegen en de kamer uit.

Ze geven aan dat ze op z'n best een 38ms latency kunnen halen, maar dat zou inclusief h264 downscale zijn van de 720/1080 naar de 544p (of waar draait vita op?). Dat inclusief de normale Wifi latency? Ik heb m'n twijfels.

Edit, iemand met LTE verbinding geeft inderdaad de 38ms, maar de videocreator blijkt dus toch flink wat latency toe te voegen:
Side-scrolling shooter Resogun was the title used to test the connection. Latency didn't appear to be ideal but also didn't render the game unplayable. The smartphone was offering ping (network latency) of 38 milliseconds while the video creator put the Remote Play ping at around 150.

IGN had later toch ook merkbare lag (uiteraard door mogelijk druk netwerk, maar dan nog).
http://www.ign.com/articl...4-need-for-speed-hands-on

In denk in beide gevallen voor het gros een 100-200ms niet problematisch zal zijn, maar voor het 'echte' gamewerk, beide features geen echte oplossing zijn. (geen idee of trouwens de XBO in standby de HDMI als gewoon latency-vrije passthrough laat werken).

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 22-11-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
X-Fighter schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:11:
[...]

Je denkt dat de Vita al streamend minder lag heeft dan de Xbox One via direct input via HDMI? Dan klopt er iets niet aan de kabel of de andere console...
Appels en peren..

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:01

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik hoop voor de verse One eigenaren dat de servers het houden. Op dit moment gaan meerdere services plat...

http://techcrunch.com/201...-live-and-other-services/

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!
but I’m hearing that TechNet is scuppered, some people can’t get email, and so forth.

Alles lijkt hier gewoon nog toegankelijk, 'alles gaat plat' is dan wel iets overdreven (al is de launch op dit moment begonnen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
SinergyX schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:28:
but I’m hearing that TechNet is scuppered, some people can’t get email, and so forth.

Alles lijkt hier gewoon nog toegankelijk, 'alles gaat plat' is dan wel iets overdreven (al is de launch op dit moment begonnen :P).
Xbox.com & Xbox Live (store) liggen hier anders plat ;)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
X-Fighter schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:11:
[...]

De hdmi input op de xbox one heeft behoorlijk wat lag schijnt, boeit ook niet voor tv.

Bij de vita zullen ze juist geprobeerd hebben de lag zo laag mogelijk te houden.
SinergyX schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:16:
[...]

Wel apart dat ze bij de 6.17 'echte' test op geen enkel moment het scherm duidelijk met de Vita laten zien.
'Looks pretty good to me', en draait meteen de Vita weg. Eerst wat vaag knoppen rammen omdat hij blijkbaar niet van start af wil, maar daarna is het meteen heen en weer bewegen en de kamer uit.

Ze geven aan dat ze op z'n best een 38ms latency kunnen halen, maar dat zou inclusief h264 downscale zijn van de 720/1080 naar de 544p (of waar draait vita op?). Dat inclusief de normale Wifi latency? Ik heb m'n twijfels.
Een downscale zal weinig latency toevoegen. Een kabel zou natuurlijk sneller zijn, maar als ze een beetje hun best hebben gedaan bij sony dan kan je met zo'n streaming ding naar vita nog wel van een slechte tv winnen qua latency. Bij nintendo wii u en de nvidia shield lukt het ook.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchCrownNL schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:29:
[...]

Xbox.com & Xbox Live (store) liggen hier anders plat ;)
Marketplace bedoel je? Heel xbox/Marketplace kan ik nu gewoon bekijken.

(ik wist niet eens dat je je inbox van je x360 op de website kan lezen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
SinergyX schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:33:
[...]

Marketplace bedoel je? Heel xbox/Marketplace kan ik nu gewoon bekijken.

(ik wist niet eens dat je je inbox van je x360 op de website kan lezen :D)
Ja Marketplace bedoelde ik.
Inmiddels is alles weer up :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Armada schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:26:
Ik hoop voor de verse One eigenaren dat de servers het houden. Op dit moment gaan meerdere services plat...

http://techcrunch.com/201...-live-and-other-services/
Verwacht dat dat niet zo'n probleem is aangezien dat op Azure draait. De 'storing' van eerder vanavond was DNS gerelateerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:16:
[...]

Edit, iemand met LTE verbinding geeft inderdaad de 38ms, maar de videocreator blijkt dus toch flink wat latency toe te voegen:
Side-scrolling shooter Resogun was the title used to test the connection. Latency didn't appear to be ideal but also didn't render the game unplayable. The smartphone was offering ping (network latency) of 38 milliseconds while the video creator put the Remote Play ping at around 150.

IGN had later toch ook merkbare lag (uiteraard door mogelijk druk netwerk, maar dan nog).
http://www.ign.com/articl...4-need-for-speed-hands-on

In denk in beide gevallen voor het gros een 100-200ms niet problematisch zal zijn, maar voor het 'echte' gamewerk, beide features geen echte oplossing zijn. (geen idee of trouwens de XBO in standby de HDMI als gewoon latency-vrije passthrough laat werken).
Je kan er nou wel van alles proberen bij te halen maar MS zelf heeft aangegeven dat de HDMI in port niet ontworpen is voor gaming:
The HDMI port was designed with passive video viewing in mind, Penella said, where latency issues wouldn't disrupt the experience as dramatically as it would if you were playing a game on a connected device.
Of check http://www.engadget.com/2...t-plug-ps4-into-xbox-one/
Het remote play verhaal is daar uiteraard wel voor ontwikkeld.
Cerney: Vita Remote Play is special.
Smartphones and Tablets are used to see game information regarding the PS4 in various places, experienced in various places. In addition to this, this type of content can be seen on the PC as well using a web platform.

PS4 has video encoding hardware, and this is used with Video [Miracast?-type] feature. Vita’s control inputs are sent to the PS3, and using these functionalities, with minimal overhead and no pain, it becomes possible to remotely play PS4 games. Atleast, this is what we’re aiming for, and compared to the PS3 era, we’re aiming for a significantly wider support of remote play. Of course, this function applies to games using Dualshock. Games that use the camera (such as PS Move and PS4 location recognition) cannot utilize remoteplay.
Leaving that aside, Vita’s remote play was developed to provide as close to perfect PS4 gameplay within a household as possible. This requires connection to a Wifi network and should be used in a low latency environment. The thinking here is also that even if someone else is using the TV, you can continue playing PS4 games.
Ook is er al in meerdere PS4 reviews met lof gesproken over de remote play functie. Die zo juist tegen de verwachting in behoorlijk goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 13:18
Ik blijf het lastig vinden om een keuze te maken tussen beide consoles. De afgelopen jaren heb ik altijd een Xbox 360 gehad. De controller vind ik erg prettig in de handen liggen, maar dit is natuurlijk niet geheel objectief aangezien ik dit ook gewend ben.

Mijn vrienden zijn bijna allemaal in het bezit van een ps3 en zullen de overstap naar de ps4 gaan maken. Dit is voor mij één van de redenen waarom ik misschien toch over wil stappen op de ps4. Het samen gamen mis ik nu namelijk wel.

De overstap naar het andere kamp is nu ook makkelijker te maken aangezien beide consoles niet backwards compatible zijn en ik daarom ook niks meer aan mijn xbox 360 game-collectie heb.

Wat zijn jullie belangrijkste argumenten om voor de ps4 of juist X1 te gaan? Of misschien heb je een goede reden om juist niet voor één van de twee consoles te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

-En4Cer- schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:07:

Wat zijn jullie belangrijkste argumenten om voor de ps4 of juist X1 te gaan? Of misschien heb je een goede reden om juist niet voor één van de twee consoles te gaan?
- Wat spelen vrienden
- Prijs
- Exclusives (gebaseerd op de huidige generatie games, Xbox is toch voornamelijk shooters en racers)
- Controller (ik kan niet met een xbox controller omgaan omdat de pookjes asymmetrisch geplaatst zijn)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:00
-En4Cer- schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:07:
Ik blijf het lastig vinden om een keuze te maken tussen beide consoles. De afgelopen jaren heb ik altijd een Xbox 360 gehad. De controller vind ik erg prettig in de handen liggen, maar dit is natuurlijk niet geheel objectief aangezien ik dit ook gewend ben.

Mijn vrienden zijn bijna allemaal in het bezit van een ps3 en zullen de overstap naar de ps4 gaan maken. Dit is voor mij één van de redenen waarom ik misschien toch over wil stappen op de ps4. Het samen gamen mis ik nu namelijk wel.

De overstap naar het andere kamp is nu ook makkelijker te maken aangezien beide consoles niet backwards compatible zijn en ik daarom ook niks meer aan mijn xbox 360 game-collectie heb.

Ik ben zelf ook nog steeds aan het twijfelen, heb altijd een 360 gehad maar vorige maand toch nog een ps3 gehaald om de Naughty Dog exclusives te kunnen spelen.

Ik neig op het moment toch steeds meer naar de PS4 omdat de controller echt een enorme verbetering is (gisteren bij de MM in mijn handen gehad) en omdat ik een voorkeur heb voor single player adventure games. Van dat genre is op de PS4 heel wat meer uitgekomen al vind ik het ook erg interessant om te zien wat bijvoorbeeld Remedy allemaal voor de Xone uit gaat brengen.

Ik probeer nog een tijdje af te wachten totdat er meer info naar buiten komt, ik ben ook benieuwd of de verschillen in graphics tussen de 2 consoles kleiner of juist groter worden.

Voor nu vermaak ik me nog wel een tijdje met wat PS3 games die ik uit moet spelen, daarna wil ik overstappen naar next gen o.b.v. wat het beste bij mij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:13:
[...]

- Wat spelen vrienden
- Prijs
- Exclusives (gebaseerd op de huidige generatie games, Xbox is toch voornamelijk shooters en racers)
- Controller (ik kan niet met een xbox controller omgaan omdat de pookjes asymmetrisch geplaatst zijn)
voor mij ook, vrienden, exclusives en controller, en ik vind de kinect en media mogelijkheden van de X1 een doorslag. Controller boeit me niet zo, kan met allebei overweg. X1 eerst (vandaag!), PS4 als infamous uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
  • Laatst online: 06-06-2022
haarbal schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:32:
[...]

De hdmi input op de xbox one heeft behoorlijk wat lag schijnt, boeit ook niet voor tv.

Bij de vita zullen ze juist geprobeerd hebben de lag zo laag mogelijk te houden.

[...]

Een downscale zal weinig latency toevoegen. Een kabel zou natuurlijk sneller zijn, maar als ze een beetje hun best hebben gedaan bij sony dan kan je met zo'n streaming ding naar vita nog wel van een slechte tv winnen qua latency. Bij nintendo wii u en de nvidia shield lukt het ook.
Dit heeft er mee te maken dat de pass-through met een andere gedachte ontworpen is. Hij wordt gerescaled en een overlay eroverheen. Ik denk ook dat HDCP (dat is encryptie van HDMI signaal) een goede vinger in de pap heeft in de latency. Die moet gedecrypt worden, overlay en resize, encrypting.. en weer doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Laatst online: 17:11

Nemesizz

Untouchable

Dat remote play gebeuren, ik heb zelf geen Vita of PS4 (duh :P ), maar wel een PSP en PS3 en heb remote play daar toch wel regelmatig gebruikt.

Echter, met de default settings had je dikke input lagg en was spelen erg lastig. Je moest dan de settings een beetje tweaken (op je PSP), dingen als beeld quality enzo iets lager zetten. Je zag er verder niks van (beeld werd echt niet slechter) maar je input lagg werd echt aanzienlijk minder en games waren dan gewoon goed speelbaar (metname PS1 titels, niet alle PS3 titels waren speelbaar via remote play).

Nu weet ik dus niet zeker hoe dat bij de Vita zit, maar waarschijnlijk is dat net als bij de oude PSP wel in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemesizz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:50:
Dat remote play gebeuren, ik heb zelf geen Vita of PS4 (duh :P ), maar wel een PSP en PS3 en heb remote play daar toch wel regelmatig gebruikt.

Echter, met de default settings had je dikke input lagg en was spelen erg lastig. Je moest dan de settings een beetje tweaken (op je PSP), dingen als beeld quality enzo iets lager zetten. Je zag er verder niks van (beeld werd echt niet slechter) maar je input lagg werd echt aanzienlijk minder en games waren dan gewoon goed speelbaar (metname PS1 titels, niet alle PS3 titels waren speelbaar via remote play).

Nu weet ik dus niet zeker hoe dat bij de Vita zit, maar waarschijnlijk is dat net als bij de oude PSP wel in te stellen.
We zijn inmiddels wat jaartjes verder ;) Je kan de PSP - PS3 combo niet vergelijken met de PS4 & PSV. De PSP en PS3 zijn beiden niet ontwikkeld met remote play in het achterhoofd. Dat is er later bij bedacht. Dat is nu niet het geval. Voor zover ik weet hoef je ook helemaal niets te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand de livestream van Polygon gekeken?

Zag net deze samenvatting 8)7 :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:16:
[...]

We zijn inmiddels wat jaartjes verder ;) Je kan de PSP - PS3 combo niet vergelijken met de PS4 & PSV. De PSP en PS3 zijn beiden niet ontwikkeld met remote play in het achterhoofd. Dat is er later bij bedacht. Dat is nu niet het geval. Voor zover ik weet hoef je ook helemaal niets te configureren.
Oke, dat zal ook wel, gaf het alleen maar even aan :P

Want zijn ook weinig mensen geweest die daadwerkelijk wat deden met die settings en meteen maar riepen "werkt voor geen meter".

Heb me er verder ook niet zoveel meer mee bezig gehouden, gezien ik toch (nog) geen Vita heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 04-07 13:15
arnoutzw schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:37:
Iemand de livestream van Polygon gekeken?

Zag net deze samenvatting 8)7 :
[video]
Geweldig. 8)7

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
De Xbox One heeft Disc-drive problemen. Waarschijnlijk op kleine schaal maar toch. Youtube begint vol te stromen.

Meer:

YouTube: Xbox ONE - Day one

YouTube: Microsoft XboxOne BROKEN DISC SLOT DRIVE / TRAY

YouTube: Xbox One - Day One Disc Drive broken

YouTube: Xbox One Disc Failure

YouTube: Broken Xbox One (Day One Edition)

YouTube: Broken Xbox One..

Op het officiële Xbox forum komen de klachten binnen:
http://forums.xbox.com/xb...ort/f/4269/t/1625602.aspx

[ Voor 24% gewijzigd door G4mert op 22-11-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G4mert schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:11:
De Xbox One heeft Disc-drive problemen. Waarschijnlijk op kleine schaal maar toch. Youtube begint vol te stromen met de volgende klacht:

[video]

Meer:

YouTube: Xbox ONE - Day one

YouTube: Microsoft XboxOne BROKEN DISC SLOT DRIVE / TRAY

YouTube: Xbox One - Day One Disc Drive broken

Op het officiële Xbox forum komen de klachten binnen:
http://forums.xbox.com/xb...ort/f/4269/t/1625602.aspx
Op Neogaf had ik ook paar PS4's gezien met dat probleem, slecht in elkaar gezette bluray drives :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gezien hoe snel de drive kraakt tov het invoeren van de disc lijkt het alsof er wat mis is met de 'timing' van de drive. Hij kraakt namelijk al voordat de drive eigenlijk kan 'kijken' of er een disc inzit.
Want als je een disc in een drive stopt (in het algemeen even), dan duurt heel even voordat de disc opspint en daadwerkelijk gelezen word. Hier kraakt het dus al zo snel dus heb ik het vermoeden dat er wat mis is met de timing van de drive (of dat er iets tussen de tandwielen zit?).

Nu zou ik zelf de neiging hebben die drive los te halen...maar dan ben je meteen je garantie alweer kwijt...
Maar wel balen voor die lui, maar die pech kun je gewoon hebben.

Dat dit 'massaal' op internet verschijnt had je kunnen verwachten, defecte machines hoor je sneller wat van dan werkende, helemaal tegenwoordig met al die blogs, youtube filmpjes en social media gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:21

PBP

Nemesizz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:49:
[...]

Dat dit 'massaal' op internet verschijnt had je kunnen verwachten, defecte machines hoor je sneller wat van dan werkende, helemaal tegenwoordig met al die blogs, youtube filmpjes en social media gebeuren.
Jep, net als vorige week bij de PS4 waar het op verschillende sites als nieuws gepost werd. Dit aantal zal voor de Xbox ook nog wel groeien. Nog niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Net als bij de PS4; als MS morgen of overmorgen bekend maakt 1 miljoen X1's binnen 24h verkocht te hebben, is er niks aan de hand. Je moet alles in verhouding zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Ze zijn sowieso allebei uitverkocht, meer een wedstrijdje wie het meest kan produceren.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Volgens mij is de XO in Duitsland gewoon in de winkel te krijgen, genoeg mensen die daar vandaag heenrijden om er eentje te halen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 26 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!