uchiha tijntje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:30:
Vraag me af hoe de gamereviews gaan worden. We beginnen nu natuurlijk weer met een 'schone lei'.
Het kan zijn dat ze compleet lyrisch zijn, maar het kan ook net zo makkelijk de andere kant op vallen en dat ze even de kritische gamejournalisten willen uithangen... Het review systeem in gameland is al lang en breed kapot gemaakt door alle achterlijke hoge cijfers en het gevoel dat bij veel gamers heerst dat een cijfer lager dan een 8.5 een teleurstelling is....
Zelf heb ik al bepaald welke games ik ga spelen, ongeacht de reviews. Dat zijn vooralsnog BF4, DR3, FIFA 14, KI en wellicht Forza. Ben AC een beetje erg zat geworden door een overkill aan promotie en trailers bij youtube filmpjes etc...

Yep, vrees hetzelfde. Ik heb ook een aantal games in gedachte waarvan ik heb 'die haal ik sowieso, zelf als review cijfers lager uitvallen'. De volgende games
haal ik bij launch, denk ik:
- Battlefield 4
BF3 heb ik best wel veel gespeeld, dus ik denk dat ik me met BF4 ook wel kan vermaken.
- FIFA 14
'Mainstream', maar boeit me niets: vind FIFA, op z'n tijd, altijd wel leuk om te spelen 
- Killzone: Shadow Fall
Lijkt me een mooie launch titel, kan geweldig zijn maar ook teleurstellen.
Vervolgens nog de F2P games (DC Universe Online, War Thunder, Warframe en Blacklight: Retribution). Niets te verliezen als je een F2P game uitprobeert... is het wat, dan heb ik er een mooie game bij. Anders gewoon weer verwijderen.
Tot slot nog via PS+
- Resogun
- Contrast
alhoewel deze mij niet echt leuk lijkt
In principe nu al
9 games, waarvan er 6 gewoon 'gratis' zijn. Da's wel mooi en ik denk dat ik me hiermee wel even kan vermaken. [i]Plus "The PlayRoom" die gratis wordt meegeleverd bij elke PS4, maar ik weet niet of je dat als een game
Zodra deze games beginnen te vervelen dan zou ik eventueel, voor een ondertussen hopelijk lagere prijs, voor deze titels kunnen gaan (als ze dus wel wat goedkoper zijn geworden

):
- NFS: Rivals
NFS is niet wat het was, maar het is wel de eerste next-gen racer, dus ik ben benieuwd
- Call of Duty: Ghosts
Ik koop al jaren geen Call of Duty meer, maar de eerste next-gen CoD... daar ben ik wel benieuwd naar
- Assassin's Creed IV: Black Flag
Ik hou eigenlijk niet zo van AC (één van de weinigen, lijkt het soms wel), maar het piratenthema spreekt me wel aan.
Sommigen zullen het hier trouwens niet mee eens zijn, maar ik vind echt dat de Xbox One en PlayStation 4 geweldige line-ups hebben.
We hebben niet alleen geweldige multiplatform titels (Battlefield 4, AC4, Call of Duty: Ghosts, FIFA 14, etc.) - allemaal titels waarvan het grote publiek houdt.
Maar we hebben ook veel variatie: bij de Xbox One launch zijn er toch wel aardig wat exclusives, terwijl de PS4 bij launch weer heel veel variatie heeft dankzij de indie games.