Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter

Xbox One-topic - PlayStation 4-topic

De PlayStation 4 lanceert in de Verenigde Staten op 15 november, de Xbox One op 21 november. Dit betekent dat we minder dan 1 maand weg zijn voordat beide consoles in de winkels liggen.

PS4 NL: 29 november 2013 /// XBO NL: voorjaar 2014

In dit topic kunnen we vrolijk posten over zowel de PlayStation 4 als Xbox One... maar we willen je wel even vragen om rekening te houden met het volgende... ;)

Modbreak:
Ik zou iedereen er nog even aan willen herinneren dat de volgende dingen ongewenst zijn:

- off-topic posts
- persoonlijke aanvallen
- agressieve toon in post
- random plaatjes plaatsen
- niet-onderbouwde argumenten

Uniciteit wijzigde deze reactie 23-10-2013 23:24 (3%)

• iPodKiller
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kan die handige vergelijkingstabel in de OP weer terug met een eventuele update? :)

iPodKiller wijzigde deze reactie 23-10-2013 23:15 (12%)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:19

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En een correctie op de release datums, de Xbox is hier immers in 2013 niet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
quote:
iPodKiller schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:14:
Kan die handige vergelijkingstabel in de OP weer terug met een eventuele update? :)
Die komt misschien later nog terug, maar dat zal nu waarschijnlijk nog voor teveel commotie zorgen. ;)
quote:
AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:18:
En een correctie op de release datums, de Xbox is hier immers in 2013 niet.
Maar in de Verenigde Staten wel, dus dan zullen de eerste reviews en hands-on ervaringen al binnenstromen. Daarnaast zullen er hier ook wel Tweakers zijn die 'm in Duitsland (of Engeland of Frankrijk) halen.
Maar voor de duidelijkheid wel de NL datum erbij gezet... :)

Uniciteit wijzigde deze reactie 23-10-2013 23:25 (4%)

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Kinect

Hmm 0.6 meter minimale hoogte. Dat ga ik niet redden en boven mijn tv is niks om op te zetten.

Heeft de eye ook zulke beperkingen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
quote:
Phusebox schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:30:
[afbeelding]

Hmm 0.6 meter minimale hoogte. Dat ga ik niet redden en boven mijn tv is niks om op te zetten.

Heeft de eye ook zulke beperkingen?
Het is nog niet bekend wat de eisen zijn voor de PlayStation Camera. ;)
De oude PSeye had zo'n speciaal houdertje voor op je TV, mogelijk is dat een oplossing? Mijn meubel is precies 60cm :)

Ik weet niet wat de view-angle is van de PS cam, maar de vorige 2 waren vrij slecht en enkel bovenop de TV was het enigzins werken. (als je stond, paste je anders niet in het beeld).

SinergyX wijzigde deze reactie 23-10-2013 23:38 (9%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Ach, dat zal in de praktijk wel loslopen met die 60 cm. Was voor de huidige Kinect ook zoiets dacht ik, maar dat haalt hij bij mij ook niet en het werkt ook prima. En anders kantel je hem een heel klein beetje. :)

Klinkt meer als een bijsluiter/disclaimer zoals in Amerika wel vaker... Stop bijv. geen katten of honden in een magnetron... :z

360Gamertag.....PSN ID

• witeken
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-09-2016

witeken

nieuwsgierig

quote:
Is dit niet goed genoeg?

Wikipedia: History of video game consoles (eighth generation)

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Ik hoop ook dat er voor de Kinect 2.0 een soort van beugel/houder komt waarmee je heb boven op je TV kan vast maken.

Cogitationis poenam nemo patitur

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16-01 05:26
Zullen vast wel accessoires voor komen first of thirdparty zeker als er veel geld mee verdiend kan worden
Voor Kinect 1 is dat er ook al, dus daar ga ik wel vanuit. Overigens is die shit (voornamelijk plastic) echt overpriced

Martinspire - PC, PS4, X1

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-01 12:39
Zo'n houdertje komt er wel, maar zit er in ieder geval niet standaard bij, helaas. Ik haal denk ik de 60cm ook niet, maar ik denk dat de nieuwe Kinect sensor een stuk dikker is dan m'n tv, dus erop is ook weer "lastig".
Dan maar hopen dat de 60cm idd een soort 'disclaimer' is en dat het op 40a50cm ook gewoon werkt!

Het betere nieuws: 1.4m afstand aan de voorkant is een stuk beter haalbaar dan wat Kinect1 nodig had!

2430Wp ZW

• X-Fighter
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 15:56
Even een serieuze vraag aan mensen die een PS4 gaan kopen. Die screen van je persoonlijke hub waar je achievements, je naam, gamertag etc op staan, in dat blauw. Vonden jullie dat mooi?

Persoonlijk, voor mij dus, vond ik het lelijk. Veel te neon achtig, dan vind ik dat Google dat beter deed met hun Holo theme

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat heeft Google hiermee te maken? Het gaat over consoles...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Kohaku
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 01-06-2014
quote:
X-Fighter schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:52:
Even een serieuze vraag aan mensen die een PS4 gaan kopen. Die screen van je persoonlijke hub waar je achievements, je naam, gamertag etc op staan, in dat blauw. Vonden jullie dat mooi?

Persoonlijk, voor mij dus, vond ik het lelijk. Veel te neon achtig, dan vind ik dat Google dat beter deed met hun Holo theme
Ik vind dat blauw juist erg mooi maar wellicht dat je het zelf in kunt stellen zoals nu met de PS3 kan?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Tommie2006-2749/hero/789223

http://cdn2.sbnation.com/...1020_verge_super_wide.jpg
Die bedoel je?

Neem aan dat je ook kleurtjes/thema kan veranderen? Lelijk vind ik het in iedergeval niet.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik vind dat trouwens ook erg mooi. En in ieder geval, maar ja, smaak is natuurlijk persoonlijk, mooier dan de Microsoft windows 8 blokjes stijl.

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:39

BM

Moderator Spielerij
Kan beiden wel waarderen. Ben groot fan van de MS stijl (Metro), maar wat ik voor nu van de PS4 interface gezien heb ziet er prima uit. Stuk beter dan de PS3, al ligt op dat vlak MS nog net een tikje voor. Maar dat is natuurlijk puur een smaakkwestie, en ik snap het prima als mensen de blokjes van MS niet zo geslaagd vinden :)

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• X-Fighter
quote:
SinergyX schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:56:
http://cdn2.sbnation.com/...1020_verge_super_wide.jpg
Die bedoel je?

Neem aan dat je ook kleurtjes/thema kan veranderen? Lelijk vind ik het in iedergeval niet.
Ja die bedoelde ik. En ja lelijk is overdreven, niet mooi eerder.
Ik vind de kleurovergang rechts naar dat felle blauw beetje overkill, maar hopelijk komen er nu ook volledige theme's ipv enkel wat kleur/achtergrond/icoontjes.

• Trishul
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16-01 23:18
http://www.eurogamer.net/...laystation-for-six-months

Na zes maanden dus ook voor de xbox gamers! Alhoewel ik me afvraag wie hier nu echt op zit te wachten. AC4 betreft de dlc drie extra missies, en van watch dogs is nog niks bekend... Zou liever zien dat Sony en MS het geld gewoon pompen in hun eigen studios.

• Kohaku
quote:
Trishul schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:32:
http://www.eurogamer.net/...laystation-for-six-months

Na zes maanden dus ook voor de xbox gamers! Alhoewel ik me afvraag wie hier nu echt op zit te wachten. AC4 betreft de dlc drie extra missies, en van watch dogs is nog niks bekend... Zou liever zien dat Sony en MS het geld gewoon pompen in hun eigen studios.
Watchdogs gaat om een uurtje extra gameplay of zo, niet echt iets waarvoor je specifiek voor de PS4 zou gaan.
Ben het met je eens, ze kunnen dat geld beter in exclusives steken dan in die onzinnige tijdelijke extra's. Daar maak je het verschil niet mee, met goede exclusives wel.

• nitraM_Br
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 29-10-2014
om de discussie uit deel 1 meteen maar af te maken en geruchten de wereld uit te helpen, COD Ghosts draait 1080p, 60fps op de Xone en de PS4.

http://www.oxm.co.uk/6477...reiterates-infinity-ward/
quote:
As revealed by Eurogamer in June, the game runs at 60 frames per second in 1080p. "We actually have a 4K TV at work and got the game running on that," Rubin told the site at the time. "It looks phenomenal. The 4K TVs have a max hertz of 30, so we're maxing it out. It looks amazing!"

Speaking to us at Gamescom in August, Rubin reiterated that "it'll definitely look better". "Graphically I still love when we're playing in the office, when we play on Xbox One - you go up to a brick wall and you can see all the geometry of the bricks," he mused. "Even the little tiny cracks - you can see the geometry. It catches my eye, sometimes, even when we're in the middle of a firefight. It's like 'ooh, pretty'.
ook upscalen naar 4k schijnt dus te werken. :) nu nog geld voor een 4k tv :(

• iSpaceman
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14-12-2019
quote:
X-Fighter schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:52:

Persoonlijk vind ik het wel goed, Xbox vind ik juist weer drama maar dat komt omdat ik windows 8 drama vind.
Maar volgens mij kan je bij zowel xbox one als ps 4 gewoon thema's gebruiken?

PSN: mitchell04

• nitraM_Br
Nog wat nieuws over fifa 14, de Xone zal automatisch key momenten opnemen, waar de PS4 je het handmatig zal moeten doen.

http://www.sportra.com/xb...-14-playstation-4-doesnt/
quote:
Xbox One will automatically record key moments during matches in FIFA 14, while PlayStation 4 users will have to manually edit clips from the last 15 minutes of gameplay that the console has recorded, EA has told Sportra.
Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op Fifa, maar wel handig dat je je geen zorgen hoeft te maken als je een supergoal scoort of je het opgenomen hebt als dat je ding is ;)

• Kohaku
quote:
nitraM_Br schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:55:
om de discussie uit deel 1 meteen maar af te maken en geruchten de wereld uit te helpen, COD Ghosts draait 1080p, 60fps op de Xone en de PS4.

http://www.oxm.co.uk/6477...reiterates-infinity-ward/

[...]

ook upscalen naar 4k schijnt dus te werken. :) nu nog geld voor een 4k tv :(
En een console die 4k gaming output heeft.

• nitraM_Br
quote:
iSpaceman schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:59:
[...]

Persoonlijk vind ik het wel goed, Xbox vind ik juist weer drama maar dat komt omdat ik windows 8 drama vind.
Maar volgens mij kan je bij zowel xbox one als ps 4 gewoon thema's gebruiken?
Er zullen voor beide thema's komen, de tiles op de Xone kun je aanpassen, zowieso ook op kleur, op grootte is nog niet helemaal duidelijk.

• nitraM_Br
quote:
Kohaku schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:00:
[...]

En een console die 4k gaming output heeft.
die heb ik over 29 dagen (de xbox one) ;) die is ook al betaald, de tv wordt wat lastiger dan :P

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dan ook nog een gigantische huiskamer waar je op optimale afstand van je 4k tv kan zitten :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Kohaku
quote:
nitraM_Br schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:01:
[...]

die heb ik over 29 dagen (de xbox one) ;) die is ook al betaald, de tv wordt wat lastiger dan :P
Maar kan de X1 ook games fatsoenlijk afspelen als het naar 4K upgescaled wordt of maakt dat met upscalen niets uit?

• AlphaBlack_NL
Upscalen gaat onafhankelijk van GPU voor zo ver ik weet en wordt door aparte chip gedaan.

Zie trouwens dat Major Nelson dat toch al een keer heeft bevestigd :
quote:
He also confirmed that the Xbox One will not only support 4K resolution for entertainment media but also for gaming, but ultimately this will depend on the developers.
“Ye! We are really excited about that too. I am sure your audience knows that 4K is the next big thing. Xbox One is a home entertainment system that is built for future. It supports 4K gaming and entertainment. In fact we are shipping an HDMI cable that is 4K rated. So when you get your HDMI cable out of the box it is 4K rated. We are looking forward to bringing 4K capabilities to our consumers in the future, but it depends on the developers,” he added.

Read more at http://gamingbolt.com/maj...aming#YGdYkXf1xrT4gh79.99
Alleen jammer dat ze geen Hdmi 2.0 konden gebruiken dan kon er 4K met 60fps gespeeld worden :) Upscaled dan wel

• Kohaku
Zal dan toch wel bij upscalen blijven denk ik. Een game in 4K zal een ander verhaal worden. Wel goed om te zien dat in ieder geval het upscalen mogelijk is voor wanneer over een paar jaar die tv's betaalbaar gaan worden.

• Trishul
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16-01 23:18
Hier in NL zijn ze nog enorm duur, maar in de VS bijvoorbeeld kun je al een 4k tv kopen voor ongeveer 1200 dollar. Plus dat de 4k tv's de komende jaren zullen dalen in prijs, terwijl de x1 en ps4 gelijkblijven wat hardware betreft, betekend dat de hardware nu al wel berekend moet zijn op 4k output. Dit zal natuurlijk niet gamen op native 4k betekenen, maar upscaling door scalerchips. De x1 heeft er een, net zoals de ps4.

• djeck
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:34
quote:
Trishul schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:21:
Hier in NL zijn ze nog enorm duur, maar in de VS bijvoorbeeld kun je al een 4k tv kopen voor ongeveer 1200 dollar. Plus dat de 4k tv's de komende jaren zullen dalen in prijs, terwijl de x1 en ps4 gelijkblijven wat hardware betreft, betekend dat de hardware nu al wel berekend moet zijn op 4k output. Dit zal natuurlijk niet gamen op native 4k betekenen, maar upscaling door scalerchips. De x1 heeft er een, net zoals de ps4.
4k $1200....doe is even een linkje 8)

| geen |

• Alvanosa
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-01 17:45

PSN: Alvanosa

• djeck
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:34

| geen |

• nitraM_Br

• AlphaBlack_NL
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2421100,00.asp helaas zitten er genoeg addertjes onder het gras :/ ... Slechte kleuren,contrast etc

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

quote:
Vraag je je wel meteen af waarom je een 50" 4k televisie zou kopen. Moet je al bijna met je neus tegen het scherm zitten om het verschil te zien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Kohaku
quote:
arnoutzw schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:55:
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2421100,00.asp helaas zitten er genoeg addertjes onder het gras :/ ... Slechte kleuren,contrast etc
Niet alleen dat, maar er ontbreekt nog veel meer aan wat er bij een normale tv wel bij zit. Hier blijkt duidelijk uit dat 4K nog steeds duur is en het zelfs voor Chinezen alleen aantrekkelijk geprijsd te maken is als er veel concessies gedaan worden. Gewoon nog een jaartje of 3 wachten.

• AlphaBlack_NL
indeed je hebt volgens mij meer aan 1080p tv met prachtige kleuren en een fantastisch contrast dan een matige 4k tv met vanaf 900p/1080p geupscalede content

• Alvanosa
quote:
arnoutzw schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:01:
indeed je hebt volgens mij meer aan 1080p tv met prachtige kleuren en een fantastisch contrast dan een matige 4k tv met vanaf 900p/1080p geupscalede content
Daar ben ik het er volledig mee eens, enkel was het om aan te geven dat als je wilt je een 4k televisie kunt kopen voor die prijs.

• swopdark
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 31-08-2019

swopdark

ja doe maar...

quote:
nitraM_Br schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:59:
Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op Fifa, maar wel handig dat je je geen zorgen hoeft te maken als je een supergoal scoort of je het opgenomen hebt als dat je ding is ;)
Maar zoals je item al aangeeft hoef je je daar toch ook geen zorgen over te maken op ps4?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• AlphaBlack_NL
NBA 2K14 Gameplay: http://www.gamespot.com/v...lot-like-th/2300-6415722/

Damn dicht tegen fotorealistisch aan

• Anoniem: 181786
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
Inclusief een toevoeging van de Wii U aub. Het gaat hier immers om de 8e generatie consoles.

• zwembroek
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-01 19:26

zwembroek

S.C.F.

Leuk artikel over de PS4 en X1 op Edge.
En anders dan de titel doet vermoeden, is het een positief stuk over beide consoles.

http://www.edge-online.co...-more-developer-friendly/?

PSN ID: Zwembroek

• X-Fighter
quote:
Vind ik totaal niet, is helemaal niet fotorealistisch :s

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:00
* knip * Off-topic - Uniciteit

Uniciteit wijzigde deze reactie 24-10-2013 20:19 (91%)

Strava profile - Steam profile

• sjepper
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 27-12-2019
Ik vraag me af wat het kosten plaatje word Want ik wil naast men ps4 fifa,killzone en cod kopen. zal dit gewoon 60 euro per game zijn?

(ja ik heb optijd ge pre orderd nmr3 bij media markt filiaal) Dus vraag ik me tevens af of er wel genoeg games zijn??

|I7 8700K|16GB|GTX 1080TI FE|520 Watt|XBOX:Sjepp|Psn: Sjeppie

• k-city
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2019
Denk het wel, dat is zo'n beetje de laagste prijs die er gevraagd wordt voor de nextgen games.

• SuperflipNL
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-01 12:59
Ik denk dat games niet het probleem gaat ijn bij een release van ee game console. je kan altijd een andere winkel proberen. De consoles, die zullen wel uitverkocht zijn...

BFV: SuperflipNL [PS4]

• sjepper
Naja over de console hoef ik me dus geen druk te maken tenzij er niet meer dan 2 komen :P het is voornamelijk de games. Maar dan zal ik me daar niet druk over maken. Trouwens Alle 3 zijn launch titels toch? Heeft iemand een lijstje voor mij met alle launch titels?

EDIT al een lijst gevonden

http://www.ign.com/wikis/...ayStation_4_Launch_Titles

sjepper wijzigde deze reactie 24-10-2013 16:37 (54%)

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Games kan je altijd nog digitaal kopen als je ze echt wilt, alleen niet meer te verkopen/uit te lenen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• SuperflipNL
Ik verwacht dat de advies prijs 70 euro wordt en dat ze in de winkel komen voor 65 euro. Vooral omdat het nieuw is en dat een reden zal zijn om het te verantwoorden. Persoonlijk hoop ik het niet, vind 60 euro wel een mooi prijsje.

• SuperflipNL
quote:
haarbal schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:36:
Games kan je altijd nog digitaal kopen als je ze echt wilt, alleen niet meer te verkopen/uit te lenen.
Hoewel een digitaal versie veel voordelen heeft (geen distributie en winst deling met winkels), vind ik de digitale prijzen toch echt veel te hoog. In de winkel is hij vaak voor veel minder verkrijgbaar.

SuperflipNL wijzigde deze reactie 24-10-2013 16:40 (9%)

• sjepper
quote:
SuperflipNL schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:38:
[...]

Hoewel digitaal veel voordelen heeft (geen distributie en winst deling met winkels), vind ik de digitale prijzen toch echt veel hoger dan dat hij in de winkel verkrijgbaar is.
Dat klopt die zijn altijd de volle mep. Maar natuurlijk wel een mooie backup mocht ik een van de 3 nergens meer op de kop kunnen tikken.

• CR1691
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-01 11:16

CR1691

Hero of Time

Ik ga lekker doosjes verzamelen. Niks zo tof om een doosje uit de kast te halen van de game die je wilt spelen. :+

PSN: Finally_Chris

• Alvanosa
Ik koop bij launch Killzone en de rest zal ik waarschijnlijk van Play-asia kopen.

Trouwens over Ryse vs Killzone ik weet niet in hoever deze afbeeldingen nog relevant zijn:

Maar dan zou het logisch zijn dat de screens van Ryse er beter uitzien niet?

Het zijn allemaal close-ups, dus zou wel de verklaring kunnen zijn. Ben alleen benieuwd hoe de transition zal zijn tussen de LOD's, van 40k naar 10k in 5 'afstand' (feet of meter?) zou je toch wel moeten zien?

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Ryse heeft ook geen 150k poly's meer, was nu iets van 85k afaik, anyway, mij lijkt het voor actiegame meer dan voldoende, als je aan het schieten of hakken bent kan je toch geen echt detail zien.

Mechwarrior Online: Flapdrol

* knip * dit kan best wel uitdagend zijn in dit topic, dus weggeknipt - Uniciteit

Ach, ik blijf het pixelneuken vinden :+

Uniciteit wijzigde deze reactie 24-10-2013 19:23 (48%)

Ach ja, weer een cijfertje erbij die ze naast elkaar zetten en meest exotische conclusies uit trekken :)

Zolang je al die aspecten onafhankelijk vergelijkt, schiet je weinig op. Uiteindelijk gaat het om de gehele ervaring, je kan de hoogste poly/texture, fps en resolutie hebben, als je character als een stickman over de map heen huppelt, blijft het ruk :P

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-01 13:44
Dit is toch wel awesome, hoop dat andere Gamedevs dit ook voor elkaar krijgen:
quote:
Guerrilla has completely eliminated in-game load times after an initial 30 seconds, and removed all logos and splash screens from the game's start-up routine.
No more load screens, geen logo's van tools die gebruikt zijn a la Havok. _/-\o_
quote:
"To me, that's still something that fills my heart with joy when I see it. You insert the disc and go straight to menu," he says. "People here worked very hard... We had to ask legal and Dolby, the epilepsy warning stuff, the logos from Havok - we had to negotiate with them that we could put it in the credits and not the title screen... All the rules are built around the previous generation. I'm really happy that we're one of the first ones in, and I hope it's an example that people are going to follow.
bron

Computer says no

• Alvanosa
Dat zou ik een goede verbetering vinden als ze dat ook op den duur in alle games kunnen doen. De eerste stap is in ieder geval al gezet.

Jammer, niet meer dan 8 man in een Xbox One party: "At launch, up to eight people will be able to join a Party Chat at a time on Xbox One," a Microsoft spokesperson told the site. FYI, this is the same number of people the Xbox 360 will support chatting at any one time. bron

Ook hier, het lijkt me een crime om met meer dan 8 man tegelijkertijd in een chat te zitten. Wat een kippenhok zal dat zijn :P.

Verder vond ik de opstartsnelheid van CoD altijd geweldig. Binnen een halve minuut zat je na launch een MP game te joinen. :)

360Gamertag.....PSN ID

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:39

BM

Moderator Spielerij
Meer dan 8 man in een chat lijkt me ook niet bepaald nodig. Volgens mij is er dan geen zinnig woord meer te zeggen, kippenhok :p

Netjes van Guerilla, vind snel opstarten altijd wel prettig. Zoals gezegt was CoD daar altijd enorm goed in. In tegenstelling tot games als Fifa. Voor je bij Fifa in het hoofdmenu zit heb ik al een halve match multiplayer gespeeld in CoD :p

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• SToRM666
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19-01 01:39
quote:
Ik ben wel benieuwd wat Sony met MLB The Show 14 gaat laten zien op de PS4. De vorige delen zagen er op de PS3 al zeer goed uit, toen ik daar een aantal jaar geleden voor het eerst een demo van speelde viel mijn mond echt open van verbazing.

PSN id: NL_SToRM

• witeken

witeken

nieuwsgierig

quote:
nitraM_Br schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:59:
Nog wat nieuws over fifa 14, de Xone zal automatisch key momenten opnemen, waar de PS4 je het handmatig zal moeten doen.

http://www.sportra.com/xb...-14-playstation-4-doesnt/

[...]

De X1 kon toch maar 5min automatisch opnemen? Dus de X1 heeft zo'n feature meer nodig dan de Ps4.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nu ben je me helemaal kwijt, wat heeft de lengte van de opname daarmee te maken? :?

• witeken

witeken

nieuwsgierig

quote:
* knip * Off-topic - Uniciteit

Uniciteit wijzigde deze reactie 24-10-2013 20:20 (43%)

Tweakblog van de maand

• X-Fighter
* knip * Off-topic / Vijandige toon - Uniciteit

Uniciteit wijzigde deze reactie 24-10-2013 20:21 (86%)

offtopic:
Misschien omdat ik me gewoon netjes gedragen heb?

Anyways, prima beelden van Forza als Dead Rising.

Ik zie trouwens nog steeds bij de Forza trailer dat je de curbstones nog steeds in de andere spiegel ziet (links curbstone, rechts in de spiegel te zien). Blijf dat nog steeds erg raar vinden. Al zit dat overigens in vrijwel elke racegame.

Die fighter within ziet er niet slecht uit maar ik vraag me af hoeveel mensen een salto of handstand voor hun tv gaan doen :+

Martinspire wijzigde deze reactie 24-10-2013 19:59 (21%)

Die spiegels viel mij ook op. Nog een paar keer even teruggespoeld, maar vond het ook erg vreemd. Is dat dus in meerdere racegames dan ja? Want nu met deze generatie valt het eindelijk eens op, door de betere graphics :P

360Gamertag.....PSN ID

• k-city
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2019
quote:
boe2 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:43:
Nu ben je me helemaal kwijt, wat heeft de lengte van de opname daarmee te maken? :?
Oftewel, de PS4 kan de hele wedstrijd in dat geval opnemen bij bijvoorbeeld een wedstrijd van 10 minuten. Wat ik mij afvraag is hoe de X1 precies die key momenten kan opnemen, erg interessante optie als het echt werkt.
quote:
uchiha tijntje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:01:
Die spiegels viel mij ook op. Nog een paar keer even teruggespoeld, maar vond het ook erg vreemd. Is dat dus in meerdere racegames dan ja? Want nu met deze generatie valt het eindelijk eens op, door de betere graphics :P
Volgens mij elke racegame die ik gespeeld heb. Forza, NFS, GRID, Dirt. F1 niet maar dat komt meer omdat je toch geen fuck aan die spiegels hebt. Volgens mij GT ook maar dat weet ik niet zeker.

• Alvanosa
quote:
boe2 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:43:
PS4 kan het gehele potje opnemen, de X1 kan dat niet naar mijn weten daarom is zo een functie wel handig en eigenlijk ook noodzakelijk bij de X1.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:
Quick reply uitgeschakeld. Om te reageren moet je voortaan op de reageer-knop klikken - hopelijk zorgt dit ervoor dat er minder 'spontaan' (in negatieve zin) wordt gereageerd.
Je kunt via twitch streamen, je kunt gewoon externe opname apparatuur gebruiken en de laatste 5 minuten gameplay wordt opgenomen. Genoeg mogelijkheden dus als je je gameplay wilt opnemen of streamen.

Door al deze opties verwacht ik een toename van saaie en nutteloze gameplay filmpjes van 100000%.... :P

360Gamertag.....PSN ID

• Alvanosa
quote:
uchiha tijntje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:22:
Je kunt via twitch streamen, je kunt gewoon externe opname apparatuur gebruiken en de laatste 5 minuten gameplay wordt opgenomen. Genoeg mogelijkheden dus als je je gameplay wilt opnemen of streamen.

Door al deze opties verwacht ik een toename van saaie en nutteloze gameplay filmpjes van 100000%.... :P
Met het streamen word toch alles automatisch bij twitch opgeslagen? Dan is die optie bij fifa eigenlijk niet nodig, ja het kost je wat minder tijd om de speciale goal te kiezen en te uploaden. Dat zou dan de enigste reden kunnen zijn.

Mij lijkt het een beetje een overbodige luxe die ze erinstoppen, al kan ik me voorstellen dat het voor een ander een zeer handige feature is.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

* knip * Off-topic. Als je vind dat je de 'moderators niet serieus kunt nemen', dan kun je feedback achter laten in het daarvoor bestemde topic, maar ga hier niet off-topic spul zitten plaatsen. - Uniciteit

Uniciteit wijzigde deze reactie 24-10-2013 21:01 (60%)

Tweakblog van de maand

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
http://venturebeat.com/20...-else-part-4-exclusive/2/

Het vierde en laatste 'exclusieve' PlayStation 4 controller analyse. Als je de tijd hebt en ook maar enigszins bent geïnteresseerd in de PS4 of de controller, dan zijn de 4 delen erg interessant om te lezen. :)

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Sony werkt aan een faq: http://www.gamersnet.nl/n...aq_voor_de_playstation_4/
Indies zijn blij met Ps4: http://www.gamer.nl/inter...r-de-playstation-4-deel-2
Rallycoureur Ken Block wordt adviseur voor Need for Speed-reeks: http://www.gamer.nl/nieuw...voor-need-for-speed-reeks
Injustice onderdeel van PS3-PS4 upgrade plan: http://www.xgn.nl/ps4/nie...van-ps3-ps4-upgrade-plan/
Niet alle W8-apps werken op X1: http://nutech.nl/games/36...beschikbaar-xbox-one.html

* knip * - Uniciteit

Uniciteit wijzigde deze reactie 24-10-2013 22:27 (27%)

Tweakblog van de maand

Dat dit topic niet meer serieus is te nemen ligt niet aan de moderators....

Wat echter nog minder serieus is te nemen dan dit topic is dat de NFS serie een adviseur in dienst neemt die echt kan rijden ;)

360Gamertag.....PSN ID

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De PS4 komt over 2,5 week uit en over een maand komt de XO uit ik ben toch wel benieuwd naar de eerste echte handson reviews uit amerika van de consoles en de games. :)

Chaoss wijzigde deze reactie 24-10-2013 22:27 (11%)

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

Vraag me af hoe de gamereviews gaan worden. We beginnen nu natuurlijk weer met een 'schone lei'.

Het kan zijn dat ze compleet lyrisch zijn, maar het kan ook net zo makkelijk de andere kant op vallen en dat ze even de kritische gamejournalisten willen uithangen... Het review systeem in gameland is al lang en breed kapot gemaakt door alle achterlijke hoge cijfers en het gevoel dat bij veel gamers heerst dat een cijfer lager dan een 8.5 een teleurstelling is....

Zelf heb ik al bepaald welke games ik ga spelen, ongeacht de reviews. Dat zijn vooralsnog BF4, DR3, FIFA 14, KI en wellicht Forza. Ben AC een beetje erg zat geworden door een overkill aan promotie en trailers bij youtube filmpjes etc... :)

uchiha tijntje wijzigde deze reactie 24-10-2013 22:32 (16%)

360Gamertag.....PSN ID

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
quote:
uchiha tijntje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:30:
Vraag me af hoe de gamereviews gaan worden. We beginnen nu natuurlijk weer met een 'schone lei'.

Het kan zijn dat ze compleet lyrisch zijn, maar het kan ook net zo makkelijk de andere kant op vallen en dat ze even de kritische gamejournalisten willen uithangen... Het review systeem in gameland is al lang en breed kapot gemaakt door alle achterlijke hoge cijfers en het gevoel dat bij veel gamers heerst dat een cijfer lager dan een 8.5 een teleurstelling is....

Zelf heb ik al bepaald welke games ik ga spelen, ongeacht de reviews. Dat zijn vooralsnog BF4, DR3, FIFA 14, KI en wellicht Forza. Ben AC een beetje erg zat geworden door een overkill aan promotie en trailers bij youtube filmpjes etc... :)
Yep, vrees hetzelfde. Ik heb ook een aantal games in gedachte waarvan ik heb 'die haal ik sowieso, zelf als review cijfers lager uitvallen'. De volgende games haal ik bij launch, denk ik:

- Battlefield 4 BF3 heb ik best wel veel gespeeld, dus ik denk dat ik me met BF4 ook wel kan vermaken.
- FIFA 14 'Mainstream', maar boeit me niets: vind FIFA, op z'n tijd, altijd wel leuk om te spelen :)
- Killzone: Shadow Fall Lijkt me een mooie launch titel, kan geweldig zijn maar ook teleurstellen.

Vervolgens nog de F2P games (DC Universe Online, War Thunder, Warframe en Blacklight: Retribution). Niets te verliezen als je een F2P game uitprobeert... is het wat, dan heb ik er een mooie game bij. Anders gewoon weer verwijderen. :)

Tot slot nog via PS+
- Resogun
- Contrast alhoewel deze mij niet echt leuk lijkt

In principe nu al 9 games, waarvan er 6 gewoon 'gratis' zijn. Da's wel mooi en ik denk dat ik me hiermee wel even kan vermaken. [i]Plus "The PlayRoom" die gratis wordt meegeleverd bij elke PS4, maar ik weet niet of je dat als een game
Zodra deze games beginnen te vervelen dan zou ik eventueel, voor een ondertussen hopelijk lagere prijs, voor deze titels kunnen gaan (als ze dus wel wat goedkoper zijn geworden :9):

- NFS: Rivals NFS is niet wat het was, maar het is wel de eerste next-gen racer, dus ik ben benieuwd
- Call of Duty: Ghosts Ik koop al jaren geen Call of Duty meer, maar de eerste next-gen CoD... daar ben ik wel benieuwd naar
- Assassin's Creed IV: Black Flag Ik hou eigenlijk niet zo van AC (één van de weinigen, lijkt het soms wel), maar het piratenthema spreekt me wel aan.

:)

Sommigen zullen het hier trouwens niet mee eens zijn, maar ik vind echt dat de Xbox One en PlayStation 4 geweldige line-ups hebben.

We hebben niet alleen geweldige multiplatform titels (Battlefield 4, AC4, Call of Duty: Ghosts, FIFA 14, etc.) - allemaal titels waarvan het grote publiek houdt.

Maar we hebben ook veel variatie: bij de Xbox One launch zijn er toch wel aardig wat exclusives, terwijl de PS4 bij launch weer heel veel variatie heeft dankzij de indie games. :)
BF 4, Killer Instinct, mischien nog Crimson Dragon en dan word het waarschijnlijk wachten op The Division.
Heel mischien nog Ryse maar wacht de reviews even af en hoop eigenlijk op een demo.
Ga volledig digitaal :)

justifire wijzigde deze reactie 24-10-2013 22:56 (6%)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

quote:
justifire schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:50:
BF 4, Killer Instinct, mischien nog Crimson Dragon en dan word het waarschijnlijk wachten op The Division.
Heel mischien nog Ryse maar wacht de reviews even af en hoop eigenlijk op een demo.
Ga volledig digitaal :)
Ja, Ryse is nog even een twijfelgeval, daar wil ik wel even 'reviews' van lezen. Ben gewoon benieuwd naar het SP gedeelte. Als dat goed is uitgewerkt (leuk verhaal, leuke gameplay, niet te herhalend, etc.) dan wil ik hem wel gewoon gaan spelen :).

360Gamertag.....PSN ID

quote:
uchiha tijntje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:01:
[...]

Ja, Ryse is nog even een twijfelgeval, daar wil ik wel even 'reviews' van lezen. Ben gewoon benieuwd naar het SP gedeelte. Als dat goed is uitgewerkt (leuk verhaal, leuke gameplay, niet te herhalend, etc.) dan wil ik hem wel gewoon gaan spelen :).
Ja ben bang dat het te veel buttonbashen is naar mijn zin dus hoop op een demo, aangezien alle games ook digitaal worden aangeboden verwacht ik dat we daar ook wel een stukje van kunnen proberen ala xbox live op de 360.

Heb jij toevallig al ergens de KI fightstick kunnen bestellen ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Nee, daar ga ik ook nog niet aan beginnen. Ben niet zo'n goede fighter :P maar heb op de PS2 en de 1e Xbox best veel fighting games gespeeld. De Tekkens, de Dead or Alives, de Soul Caliburs. Heb me er altijd wel mee vermaakt, maar was gewoon slecht :+ En ik doe normaal niet zo graag dingen die ik niet goed kan...

Deze generatie heb ik daarom ook eigenlijk geen enkele fighter gespeeld. Maar de beelden die ik van KI zie vind ik toch erg tof dat ik het in ieder geval met de normale controller wil gaan proberen en ook wil proberen om redelijke skills te ontwikkelen :P

360Gamertag.....PSN ID

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik haal in eerste instantie alleen Killzone, sowieso hou ik er niet van om verschillende games door elkaar te spelen, dus tegen de tijd dat ik met killzone en de gratis PSN games klaar ben kijk ik wel eens wat de reviews van AC:bf zeggen. Overigens hecht ik wel waarde aan reviews maar dan het liefst reviews waar geen cijfers worden gegeven zoals bv gamekings.

Verder wil ik Knack ook wel gaan halen lijkt me een super game maar aan de andere kant lijkt het me ook echt zo'n game die na een half jaar op PS+ komt en dan zou ik wel balen als ik eerder 50 euro voor betaald heb.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

quote:
Er gaan windows 8 apps werken op de Xbox One? Dat zou best cool zijn :o

quote:
boe2 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:34:
[...]

Er gaan windows 8 apps werken op de Xbox One? Dat zou best cool zijn :o
Dat is nog eens goed nieuws !! _/-\o_

• zwembroek

zwembroek

S.C.F.

quote:
justifire schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:41:
[...]

Dat is nog eens goed nieuws !! _/-\o_
Het is maar net wat je mooi vind nou, hahaha...het boeit mij vrij weinig die windows apps... :)
En het was al veel eerder hier gepost boys.

• zwembroek

zwembroek

S.C.F.

Breaking news!
Op 29 oktober word bekend op welke resolutie BF4 op de PS4 en X1 draait.
Ook komen er dan van beide versies gameplay beelden op het net.
Om de spanning alvast een beetje op te voeren is inmiddels duidelijk dat er 1 versie bij is die beduidend mooier is dan de andere. Daarbij werd nog gezegd dat de meeste mensen erg verrast gaan worden bij het zien van de vergelijkings video. Daarom wordt er nu al druk gespeculeerd dat mogelijk de X1 versie er beter uit gaat zien.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=703957

Maar dat wordt MP vs SP footage. Dat is ook niet helemaal eerlijk?

I have several hours of PS4 multiplayer and the full single player campaign on Xbox One recorded.

Ik hoop dat dit dan wel een nette vergelijking is, kan best dat ze de multiplayer wat terugschroeven vanwege alle spelers op de map, mooiste is natuurlijk side by side :)

En een direct stream 1080p, beide consoles upscalen naar die resolutie :P

SinergyX wijzigde deze reactie 25-10-2013 21:04 (12%)

Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True