Hahaha ja idd. Je moet eens een kijkje nemen op die site, doe ik dagelijks om ff flink te lachen op werk... Allemaal onzin.swopdark schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:49:
[...]
Ouh ik hoop niet dat onze vriend misterxmedia dit ziet want die Xbox chip was juist veel groter dan de ps4 chip omdat er een x280 radeon chip in zit!!! DEZE FOTO IS SONY LIES
*knip*
[ Voor 95% gewijzigd door Uniciteit op 27-11-2013 19:32 ]
Wie begon er nu precies met het geintje?Trishul schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:32:
[...]
Omdat ik geloof in de mensheid ga ik er maar even vanuit dat je hier een geintje maakt... Alles, ja alles wat op de misterx(boy) site staat is onzin, check de laatste pagina's vooral. Dit kun je niet zeggen over het GoT ps4 topic. Eigenlijk ken ik geen enkele andere site zoals misterx. Volgens hun zijn alle journalisten en websites omgekocht
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ironisch genoeg is die bewering precies wat ik ontelbare keren voorbij heb zien komen in het PS3/4 topic als een Xbox game weer eens goede reviews kreeg of een PS3 game tegen viel.Trishul schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:32:
[...]
Eigenlijk ken ik geen enkele andere site zoals misterx. Volgens hun zijn alle journalisten en websites omgekocht
Daarbij was er vroeger een SonyDefenceForce site (of zoiets), geen idee of die nog bestaat, die kon er ook wat van als het gaat om zichzelf compleet belachelijk te maken.
Ik ben een beetje teleurgesteld dat tweakers nog niet de mogelijkheid heeft gehad om de ps4 uitgebreid te testen (incl de launch games..) Is dat omdat sony een bitch is en aan niemand de ps4 uitdeeld voor vrijdag of wat?
Een beetje zoals wat het XboxDefenceForce hier doet zeg maar?SeamusXanthus schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:57:
[...]
Ironisch genoeg is die bewering precies wat ik ontelbare keren voorbij heb zien komen in het PS3/4 topic als een Xbox game weer eens goede reviews kreeg of een PS3 game tegen viel.
Daarbij was er vroeger een SonyDefenceForce site (of zoiets), geen idee of die nog bestaat, die kon er ook wat van als het gaat om zichzelf compleet belachelijk te maken.
Ondanks het knipoogje, begrijp je zelf toch wel dat dit voor veel PS4 kopers in dit topic net zo geld.Origins schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:08:
[...]
Een beetje zoals wat het XboxDefenceForce hier doet zeg maar?
Het maakt mij overigens weinig uit, haal ze toch beide, maar ik zie hier regelmatig mensen voorbij komen die alleen maar negatief zijn over de "andere" console.
GameKings etc hebben allemaal reeds hun preview exemplaar binnen. Tweakers.net zal het natuurlijk middels een video review willen doen, dat kost meer tijd natuurlijk.CristianSchriev schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:01:
Ik ben een beetje teleurgesteld dat tweakers nog niet de mogelijkheid heeft gehad om de ps4 uitgebreid te testen (incl de launch games..) Is dat omdat sony een bitch is en aan niemand de ps4 uitdeeld voor vrijdag of wat?
Inderdaad een geintje, vandaar de smiley. Nu ik geloof niet wat die misterx zegt, maar vind het wel leuk om te lezen.Trishul schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:32:
[...]
Omdat ik geloof in de mensheid ga ik er maar even vanuit dat je hier een geintje maakt... Alles, ja alles wat op de misterx(boy) site staat is onzin, check de laatste pagina's vooral. Dit kun je niet zeggen over het GoT ps4 topic. Eigenlijk ken ik geen enkele andere site zoals misterx. Volgens hun zijn alle journalisten en websites omgekocht
Easy grinding xbone fix, even paar keer op de onderkant meppen. Zoals video laat zien werkt echt
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
En dan eindelijk rust..
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 08:06
Moderator Spielerij
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Volgens mij hebben Sony en Microsoft onderling een betere relatie dan de 2 kampen hier op GoT
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dat weet ik wel zeker, Microsoft wenste Sony nog succes met de launch op Facebook. Ik weet dan niet of Sony het andersom ook gedaan heeft.Chaoss schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:37:
Volgens mij hebben Sony en Microsoft onderling een betere relatie dan de 2 kampen hier op GoT
Wel op Twitter dat ik weet.BoomTree schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:40:
[...]
Dat weet ik wel zeker, Microsoft wenste Sony nog succes met de launch op Facebook. Ik weet dan niet of Sony het andersom ook gedaan heeft.
Ik weet niet of dit al gepost is, maar lol:
Leuke video waarin ze aantonen dat de Xbox One alles kan wat de PS4 ook kan, plus veel meerFleximex schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:32:
[...]
Wel op Twitter dat ik weet.
Ik weet niet of dit al gepost is, maar lol:
[video]
Tomorrow is not today!
Ja, en een HDMI kabel van een paar euro kan alles wat de X1, PS4, PC en de Wii U kan, plus veel meer.Spacey23 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:38:
[...]
Leuke video waarin ze aantonen dat de Xbox One alles kan wat de PS4 ook kan, plus veel meer
- Chaoss
Moderator Spielerij
haperende TV beelden weergeven is echt een masterlijke featureSpacey23 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:38:
[...]
Leuke video waarin ze aantonen dat de Xbox One alles kan wat de PS4 ook kan, plus veel meer
yup:BoomTree schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:40:
[...]
Dat weet ik wel zeker, Microsoft wenste Sony nog succes met de launch op Facebook. Ik weet dan niet of Sony het andersom ook gedaan heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Chaoss op 27-11-2013 15:11 ]
Heheh die HDMI passthrough is helaas te traag om er een andere spelcomputer aan te hangen en dan lagloos te gamen. Dit is al ruim getest her en der...Jammer het was een mooie BC optie geweest om je x360 door te lussen. Maargoed iedere HD tv heeft minstens 4 HDMI inputs dus daar hoef je het niet voor te doen.Spacey23 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:38:
Op deze manier heeft de xbox one tenminste ook Twitch en een goede netflix app.. de ps4 is een cruciale aanvulling op je xbox one!
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
swopdark schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:02:
[...]
Maargoed iedere HD tv heeft minstens 4 HDMI inputs dus daar hoef je het niet voor te doen.
Dat zal wel, alleen allemaal wel met een wat mindere kwaliteit. Dus bij de PS4 zul je ongetwijfeld een wat meer premium gevoel krijgen dan bij Xbone het geval is. Maar ach, na voorloop van tijd zal dat ook wel gepatched worden door Microsoft samen met een andere lange lijst met issues.Spacey23 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:38:
[...]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Kotaku heeft een vergelijking van de instalatietijden van beide consoles gemaakt en daaruit blijkt dat de PS4 daar zijn zaakjes een stuk beter op orde heeft:
http://kotaku.com/install...ter&utm_medium=Socialflow
omgekeerde situatie van deze gen.We tested six multiplatform games on both consoles and every time, the PS4 was under a minute while the Xbox One install was several minutes long and required downloading an update before beginning the installation. When you include downloading those updates for each Xbox One game that happen in the background on PS4, the install times can get as high as fifteen minutes before you can even launch the game.
Need For Speed Rivals:
XBO: 09:25 (including update)
PS4: 00:32
Just Dance 2014:
XBO: 08:48 (including update)
PS4: 00:45
NBA Live 14:
XBO: 16:26 (including update)
PS4: 00:35
FIFA 14:
XBO: 16:06 (including update)
PS4: 00:34P
Madden 25:
XBO: 9:38 (including update)
PS4: 00:38
[ Voor 24% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 27-11-2013 19:22 ]
Dat is wel maf. Kunnen de X1 bezitters dit ook bevestigen? Zou erg vreemd zijn idd, een omgekeerde situatie t.o.v. de PS3/X360 generatie. Hoewel ze sinds de Vita enorme verbetering hebben laten zien.arnoutzw schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:21:
Kotaku heeft een vergelijking van de instalatietijden van beide consoles gemaakt en daaruit blijkt dat de PS4 daar zijn zaakjes een stuk beter op orde heeft:
[...]
omgekeerde situatie van deze gen.![]()
Het verschil lijkt enorm als je dat lijstje zo ziet, maar blijkbaar hebben alle X1 games eerst een update nodig
[ Voor 9% gewijzigd door Trishul op 27-11-2013 19:29 ]
De updates doet de PS4 blijkbaar ook op de achtergrond:
edit: miste deze nog:Since all of the games we were testing required an update, we factored this into our times. On the PS4, they happened in the background and didn't affect our ability to install or begin the game, while on Xbox One, the installation from disc wouldn't begin until after the update finished.
Dus ook zonder update nog groot verschilAssassin's Creed IV:
Xbox One (offline, no update): 5 minutes 50 seconds
Xbox One (with update, fastest connection): 7 minutes 2 seconds
Xbox One (with update, 10Mbps connection): 10 minutes 32 seconds
PS4: 42 secondsP
[ Voor 30% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 27-11-2013 19:41 ]
Verwijderd
Ziet er goed uit. Maar als de PS4 net zo achterlijk veel systeemupdates krijgt als de PS3 zal dat alsnog flink het spelplezier bederven.arnoutzw schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:21:
OT: Dat filmpje wat op die site staat is ook grappig gedaan (die HDMI-in feature van de xbone is best gaaf gedaan, jammer dat hij het in Europa niet doet, komt vast wel een patch). Bizar dat ze dat filmpje op 16x/8x de snelheid moeten zetten, waardoor die gamer het spel op de PS4 bijna heeft uitgespeeld, terwijl de xbone nog aan het installeren is. Ach, Microsoft kan aan de PS4 iig afzien hoe het wel moet.arnoutzw schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:21:
[...]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Had er niet zoveel last van.Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:09:
[...]
Ziet er goed uit. Maar als de PS4 net zo achterlijk veel systeemupdates krijgt als de PS3 zal dat alsnog flink het spelplezier bederven.
Gelukkig kunnen de FWs nu apart worden ingeladen en snachts worden ge-update via die ARM chip van de PS4.
Gaat om day one patches, zegt niks over de situatie van deze gen. De volgende games zullen dit waarschijnlijk niet meer hebben. Btw, een game spelen terwijl het ge-update wordt klinkt als vragen om installatie problemen.arnoutzw schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:21:
[...]
Sig
Neem aan dat die install tijden vanaf disc zijn. Dat doet de PS4 erg netjes.
Is er ook een vergelijking beschikbaar als het gaat om download versies?
Is er ook een vergelijking beschikbaar als het gaat om download versies?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik kon direct spelen toen hij klaar was met downloaden, telt dat ook?
Maar 1 reactie komt aardig in de buurt van mijn visie erop:
Trying to care...trying...to....care...
Nope. Don't care
Alsof ik elke dag 10 games ga installeren en spelen (nouja, firstplay, dus FIFA barca-real), deinstalleer en de volgende dag weer opnieuw doe. Ik werk vooralsnog niet met discs (en als het aan de US store ligt, ga ik dit dus ook niet doen), updates doet dat ding in standby (/care verbruik).
Enige minpunt zijn de laadtijden bij bijvoorbeeld DR3, ga je online en je start eerst je eigen saving, laad hij de game, vind hij een co-op game, begint hij weer met laden, krijg je disconnect, begint hij wéér met laden en besluit je maar weer story verder te doen.. wéér laden. Pluspunt, eenmaal in de game is het lading ronduit minimaal.
Maar 1 reactie komt aardig in de buurt van mijn visie erop:
Trying to care...trying...to....care...
Nope. Don't care
Alsof ik elke dag 10 games ga installeren en spelen (nouja, firstplay, dus FIFA barca-real), deinstalleer en de volgende dag weer opnieuw doe. Ik werk vooralsnog niet met discs (en als het aan de US store ligt, ga ik dit dus ook niet doen), updates doet dat ding in standby (/care verbruik).
Enige minpunt zijn de laadtijden bij bijvoorbeeld DR3, ga je online en je start eerst je eigen saving, laad hij de game, vind hij een co-op game, begint hij weer met laden, krijg je disconnect, begint hij wéér met laden en besluit je maar weer story verder te doen.. wéér laden. Pluspunt, eenmaal in de game is het lading ronduit minimaal.
oogkleppen of glazen bol?treative schreef op donderdag 28 november 2013 @ 00:31:
Gaat om day one patches, zegt niks over de situatie van deze gen. De volgende games zullen dit waarschijnlijk niet meer hebben.
Blijkbaar niet...Btw, een game spelen terwijl het ge-update wordt klinkt als vragen om installatie problemen.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Dus je beweert dat er altijd day one updates nodig zullen zijn?
Sig
Gelet op de comments van de afgelopen week is het tijd dat het morgen release dag is voor de PS4. 
Wat zal dit topic hopelijk heerlijk overbodig worden.
Verwijderd
Jup, maar tot die tijd flameeeeeeuchiha tijntje schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:10:
Gelet op de comments van de afgelopen week is het tijd dat het morgen release dag is voor de PS4.
Mja, zoals arnoutzw al aangaf, een game zoals AC4 heeft alsnog bijna 6 minuten nodig om te installeren, dus zonder de patches. Maar ben het wel eens dat het niet zo enorm boeit, zolang je gewoon games supersnel kunt snappen. Installeren doe je toch niet elke dag.treative schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:07:
[...]
Dus je beweert dat er altijd day one updates nodig zullen zijn?
Ja, inderdaad erg veel sneller dan nu idd. Ik weet niet hoe het met de 360 zit (ik heb alleen de ps3), maar de ps3 is wat betreft downloaden en installeren über-traag. Ik vond het nooit zo heel erg, ik ben niet zo gehaast, dan doe ik wat anders terwijl hij installeert.arnoutzw schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:21:
[...]omgekeerde situatie van deze gen.![]()
Maar nu hebben ze dat met de ps4 meer dan opgelost zie ik
Zover ik nu zie, worden de downloads ook direct geïnstalleerd, iets wat bij PS3 ook niet het geval is. Was je eindelijk klaar met de 4-5GB download, gaat hij dan pas installeren, weer 20 minuten verder. Heb dat maandje of wat terug gehad, console gewoon ~2 uur volledig onbruikbaar (terwijl je bij next-gen dus gewoon verder kan gaan met wat je aan het doen was).Bartjuh schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:34:
Ja, inderdaad erg veel sneller dan nu idd. Ik weet niet hoe het met de 360 zit (ik heb alleen de ps3), maar de ps3 is wat betreft downloaden en installeren über-traag. Ik vond het nooit zo heel erg, ik ben niet zo gehaast, dan doe ik wat anders terwijl hij installeert.
Maar nu hebben ze dat met de ps4 meer dan opgelost zie ik
Bij de PS3 kón je de updates vaak wel skippen (bij GTA5 moest dat zelfs, weet ik niet hoe vaak de console vast liep als je eerst patch downloade voordat je de game ging installen). Maar installs waren vaak erg traag, bij bepaalde games althans.
Dat verschil tussen de Xbox one en PS4 zit em denk ik op de manier hoe de PS4 z'n games installed.
Volgens mij gaat het met disc net zoals je een game uit de store vist. De game installed eerst een deel van de game en start dan gewoon, terwijl je gamed installeerd die de rest van de game in de achtergrond, en dan eventueel nog patches downloaden en installen.
Anders maak je mij niet wijs dat je een game vanaf een disc binnen een minuut kan installeren (hoe je het went of keert, zo snel is zo'n optische drive gewoon niet).
Maar maakt verder niet veel uit, ik ging meestal gewoon wat anders doen terwijl een game aan het installen was.
Dat verschil tussen de Xbox one en PS4 zit em denk ik op de manier hoe de PS4 z'n games installed.
Volgens mij gaat het met disc net zoals je een game uit de store vist. De game installed eerst een deel van de game en start dan gewoon, terwijl je gamed installeerd die de rest van de game in de achtergrond, en dan eventueel nog patches downloaden en installen.
Anders maak je mij niet wijs dat je een game vanaf een disc binnen een minuut kan installeren (hoe je het went of keert, zo snel is zo'n optische drive gewoon niet).
Maar maakt verder niet veel uit, ik ging meestal gewoon wat anders doen terwijl een game aan het installen was.
Yup is gepatenteerde techniek en hebben ze PlayGo genoemd: http://www.vg247.com/2013...ined-by-sonys-mark-cerny/
DAT Cerny magic
DAT Cerny magic
“So, what we do as the game accesses the Blu-ray disc, is we take any data that was accessed and we put it on the hard drive. And if then if there is idle time, we go ahead and copy the remaining data to the hard drive. And what that means is after an hour or two, the game is on the hard drive, and you have access, you have dramatically quicker loading… And you have the ability to do some truly high-speed streaming.”
[ Voor 59% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 28-11-2013 10:51 ]
Per saldo doen ze er waarschijnlijk dus beide net zo lang over, de 1 kan je alleen wat eerder spelen dan de ander.
- Chaoss
Moderator Spielerij
nouhja vind dat toch wel een belangrijk verschil, toch een nadeel als je je felbegeerde game in huis hebt en dan nog eens naar een extreem lange installatie procedure moet gaan zitten kijken op de PS# duurden die installaties echt extreem lang en dat hebben ze nu goed aangepakt.
Wat dat ding op de achtergrond nog doet is niet interessant het is gewoon lekker als je na 30s al kunt gaan gamen ipv 10 minuten naar een installatie te staren... geen punt om voor een bepaald systeem te kiezen maar toch mooi meegenomen, gewoon iets waar weer god over nagedacht is.
Wat dat ding op de achtergrond nog doet is niet interessant het is gewoon lekker als je na 30s al kunt gaan gamen ipv 10 minuten naar een installatie te staren... geen punt om voor een bepaald systeem te kiezen maar toch mooi meegenomen, gewoon iets waar weer god over nagedacht is.
Alleen is dat niet relevant.SinergyX schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:05:
Per saldo doen ze er waarschijnlijk dus beide net zo lang over,
En dat wel.SinergyX schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:05:
de 1 kan je alleen wat eerder spelen dan de ander.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Euh.... Wat is extreem lang? Wachten tot dat een game met 10 tot 15 min geïnstalleerd is of wachten op een verplichte update die 60 min duurt?Chaoss schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:33:
nouhja vind dat toch wel een belangrijk verschil, toch een nadeel als je je felbegeerde game in huis hebt en dan nog eens naar een extreem lange installatie procedure moet gaan zitten kijken op de PS# duurden die installaties echt extreem lang en dat hebben ze nu goed aangepakt.
Cogitationis poenam nemo patitur
Dat heb ik ook.... Ben ook erg benieuwd hoe de consoles met externe media omgaat. Ik heb hier een USB3.0 schijf liggen van 2Tb, kan ik die bijvoorbeeld als tweede opslag locatie gaan gebruiken.Martinspire schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:45:
Maar het is een eenmalige actie. Als ie er eenmaal op staat, boeit het verder weinig. Zelf vind ik het wel jammer dat we nu met installaties werken op consoles.
Ik vraag me alleen wel af of er ook nog een test is gedaan met een digitale download?
Allemaal even afwachten, natuurlijk.... Je kan je console openschroeven en een andere schrijf plaatsen, maar dat is nou net niet wat ik wil.
Het zou chill zijn als de consoles een NAS konden benaderen. Dat je je tijdelijk overbodige meuk gewoon daar stalt.
[ Voor 32% gewijzigd door haarbal op 28-11-2013 14:05 ]
De verheerlijking van de PS4 neemt bijzondere vormen aan de dag voor de releaseChaoss schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:33:
Iemand de PS4 al in huis?
[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-11-2013 15:26 ]
Mooi artikel van DF over het verschil tussen de Xbox One en PS4 versie van Battlefield.
http://www.eurogamer.net/...field-4-next-gen-face-off
TL;DR PS4 wint het op alle vlakken.
In motion, it's the Xbox One version that suffers from the greater temporal aliasing - a flicker artefact on thin geometry and power-lines while panning - but also a general muddying of enemy outlines on the horizon. A post-process anti-aliasing method is in place for both versions, but it's simply not enough to pull the Microsoft release out of the muggy mire as far as image quality goes - it stands as a real shame.
[ Voor 51% gewijzigd door G4mert op 28-11-2013 15:34 ]
*knip* Onnodige reactie richting de Xbox-kant
[ Voor 95% gewijzigd door Uniciteit op 28-11-2013 16:00 ]
*knip* Onnodige reactie richting de Xbox-kantG4mert schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:33:
Mooi artikel van DF over het verschil tussen de Xbox One en PS4 versie van Battlefield.
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Uniciteit op 28-11-2013 16:00 ]
Dat vind jij relevant, ik niet. Als jij je druk gaat maken over 2-3 uur 'wachten' (wat immers je eigen keuze is) gemiddeld genomen op een jaar. Hoe zullen PC mensen zich dan niet wel voelen?haarbal schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:47:
[...]
Alleen is dat niet relevant.
[...]
En dat wel.
Als je dat niet eens relevant vindt, waarom post je dan dat ze er in totaal ongeveer even lang over doen?
Omdat het zo is? First play moment is totaal niet relevant voor mij, dat is 1x per game in de levensduur van de game (ok 2x bij herinstallatie?). First play moment is enkel een snel-wedstrijd van Real tegen Barca, volledig overkopieren van de game is per saldo nagenoeg gelijk (uitgaande van normale HDD schrijf en BR leessnelheid).haarbal schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:11:
Als je dat niet eens relevant vindt, waarom post je dan dat ze er in totaal ongeveer even lang over doen?
- Chaoss
Moderator Spielerij
aangezien die updates ook op de achtergrond gedaan worden terwijl jij al gamed maakt dat ook niet meer uitBullet NL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:54:
[...]
Euh.... Wat is extreem lang? Wachten tot dat een game met 10 tot 15 min geïnstalleerd is of wachten op een verplichte update die 60 min duurt?
Gaf het al een aantal maanden geleden aan dat je zeer waarschijnlijk in het begin al verschil gaat zien, denk eerlijk gezegd dat het komende jaren nog wel groter wordt.G4mert schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:33:
[...]
En dat baseer je op?Origins schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:41:
[...]
Gaf het al een aantal maanden geleden aan dat je zeer waarschijnlijk in het begin al verschil gaat zien, denk eerlijk gezegd dat het komende jaren nog wel groter wordt.
Dice heeft al toegegeven voor Battlefield 4 geen gebruik te hebben gemaakt van een optimale ESRam instructie set van de Xbox One. Let wel, ik zeg nergens dat de Xbox in eens sneller zal zijn dan de PS4, maar ook op de Xbox One gaat het prestatie niveau wel omhoog.....
Vergeet niet dat verschillende gameontwikkelaars hebben aangegeven dat programmeren op de PS4 makkelijker is dan bij de One. Je moet ze dus gewoon even de tijd geven om het maximale uit de One te halen.
ze hebben ook nog niet het maximale uit de PS4 gehaald
Dat ontken ik toch ook niet? Maar het feit dat de PS4 makkelijker is te programmeren kan een verklaring zijn voor verschillen tussen de beide versies. Een ontwikkelaar moet ook maar maximale energie in een platform willen steken. Dat de One versie niet (goed) gebruik maakt van het snellere esram geheugen zegt al iets.kimiferrari schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:04:
Daarbij, en begrijp me niet verkeerd, ik vind BF4 een geweldig spel, ben ik sowieso van mening dat Dice wel heel heel heel vaak een patch moet uitbrengen. Zowel de PS4 als Xbox versie zitten vol met fouten, en dan heb ik het nog niet eens over de online servers met het battlelog verhaal.
Dice kiest duidelijk voor de makkelijke weg, ze brengen een spel uit wat niet compleet af is, ze gebruiken de mensen die het spel vanaf dag 1 hebben eigenlijk als veredelde beta tester.
Overigens, kreeg vandaag de verkoopcijfers van COD en BF4 ban de current gen consoles en PC versies.
Die zijn dramatisch, voor de current gen gaan zowel COD als BF4 in prijs omlaag!
Jep helemaal gelijk, zoals ik zei zal het groter worden in de toekomst.kimiferrari schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:04:
De Xbox moet mij vooralsnog overtuigen, ik hoop dat ze gaan verbeteren in de toekomst en dat is alleen maar goed voor Sony zodat zij niet lui worden.
Het verschil in gpu lijkt me een veel logischere verklaring.Bullet NL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:14:
[...]
Dat ontken ik toch ook niet? Maar het feit dat de PS4 makkelijker is te programmeren kan een verklaring zijn voor verschillen tussen de beide versies.
Jammer dat de Xbox toch wel teleursteld. Ik volg het Xbox topic ook en de problemen die ik daar lees zijn toch best serieus. Spannende dag morgen!
Verwijderd
Maar toch zie je geen verschil in de kwaliteit van de graphics of fps. Natuurlijk zullen de die-hard sony fans wel een verschil zien maar dat zit meestal tussen hun oren.
720p of 4k zal me een worst wezen zolang het maar er goed uitziet. De ps4 heeft betere hardware maar zo te zien maken ze er niet optimaal gebruik van. Anders zag je wel een verschil in de games.
Morgen komt de ps4 in het huis om 1 reden. MS is gewoon veel te amerikaans.
720p of 4k zal me een worst wezen zolang het maar er goed uitziet. De ps4 heeft betere hardware maar zo te zien maken ze er niet optimaal gebruik van. Anders zag je wel een verschil in de games.
Op IGN valt te lezen dat veel gamewinkels morgen toch geen PS4 geleverd krijgen. Sony heeft veel te weinig exemplaren, het kan wel eens tot volgend jaar gaan duren voordat men voldoende stock heeft om alle pre-orders uit te leveren.
- Chaoss
Moderator Spielerij
En waar baseer je dat op? heb je ze beide al in huis?Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:35:
Maar toch zie je geen verschil in de kwaliteit van de graphics of fps. Natuurlijk zullen de die-hard sony fans wel een verschil zien maar dat zit meestal tussen hun oren.
imho is het verschil wel te zien maar het is geen wereldschokkend groot verschil (dat lees je ook in de diverse reviews), verder hangt et er heel erg vanaf wat voor TV je hebt en hoever je er vanaf zit, maar dat het verschil zichtbaar is is volgens mij wel af te leiden uit de verschillende screenshots/fimpjes die er gepost zijn.
Daar geloof ik weinig van, als je het PS4 bestel en levertijden topic zou volgen dan zou je weten dat er zelfs nog mensen zijn die recent een reservering hebben geplaats en die morgen hun PS4 kunnen halen omdat o.a. Bart Smit blijkbaar meer exemplaren geleverd heeft gekregen.Bullet NL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:58:
Op IGN valt te lezen dat veel gamewinkels morgen toch geen PS4 geleverd krijgen. Sony heeft veel te weinig exemplaren, het kan wel eens tot volgend jaar gaan duren voordat men voldoende stock heeft om alle pre-orders uit te leveren.
Dat kleine gameshops geen PS4 met de launch kregen is al weken bekend, alleen de "officieele resellers" hebben gegarandeerd launch voorraad gekregen, uit mijn hoofd zijn dit: Gamemania, Nedgame, Mediamarkt, Saturn, bol.com, Intertoys en Bart Smith.
Ik voorspel dat je over 1 of 2 weken gewoon een PS4 uit de winkels kunt halen.
[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 28-11-2013 19:13 ]
Kan me ook niets bij voorstellen. Tot nu toe staat er nog geen xbox in de Nederlandse winkels. En de datum waarop dit wel gaat gebeuren is niet eens bekend.
Verwijderd
Youtube filmpjesChaoss schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:59:
[...]
En waar baseer je dat op? heb je ze beide al in huis?
imho is het verschil wel te zien maar het is geen wereldschokkend groot verschil (dat lees je ook in de diverse reviews), verder hangt et er heel erg vanaf wat voor TV je hebt en hoever je er vanaf zit, maar dat het verschil zichtbaar is is volgens mij wel af te leiden uit de verschillende screenshots/fimpjes die er gepost zijn.
[...]
Daar geloof ik weinig van, als je het PS4 bestel en levertijden topic zou volgen dan zou je weten dat er zelfs nog mensen zijn die recent een reservering hebben geplaats en die morgen hun PS4 kunnen halen omdat o.a. Bart Smit blijkbaar meer exemplaren geleverd heeft gekregen.
Dat kleine gameshops geen PS4 met de launch kregen is al weken bekend, alleen de "officieele resellers" hebben gegarandeerd launch voorraad gekregen, uit mijn hoofd zijn dit: Gamemania, Nedgame, Mediamarkt, Saturn, bol.com, Intertoys en Bart Smith.
Ik voorspel dat je over 1 of 2 weken gewoon een PS4 uit de winkels kunt halen.
Hoe een reviewer het ziet zal me een worst wezen. Het enige wat ik nu kan zien zijn de Youtube filmpjes en daar zie ik geen verschil.
Als je morgen vroeg opstaat en ergens in een boerendorp een bartsmit of intertoys binnen loopt dan zul je een gelukkig man zijn
- Chaoss
Moderator Spielerij
jah duh met de vreselijke YouTube compressie erbij, als je op 1,5 meter van een 40" LCD gaat zitten zie je het verschil welVerwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:39:
[...]
Youtube filmpjes![]()
Hoe een reviewer het ziet zal me een worst wezen. Het enige wat ik nu kan zien zijn de Youtube filmpjes en daar zie ik geen verschil.
Weet niet of het al gepost is, maar waarschijnlijk komt Plants vs. Zombies: Garden Warfare ook naar de PS4, aangezien een PS4 versie gespot is op de lijst van nieuwe ratings v/e Braziliaans en Koreaans rating board
http://www.eurogamer.net/...den-warfare-rated-for-ps4
Was uiteraard wel te verwachten, aangezien het steeds aangekondigd is als 'first on Xbox One' en het dus een timed exclusive game is.
Was uiteraard wel te verwachten, aangezien het steeds aangekondigd is als 'first on Xbox One' en het dus een timed exclusive game is.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyrso op 28-11-2013 20:17 ]
Stiekum vond ik dat de leukste Xbox One launchgame en vond ik het toch jammer dat zoiets niet op de PS4 zou komen. Loop d'r wel warm voorCyrso schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:16:
Weet niet of het al gepost is, maar waarschijnlijk komt Plants vs. Zombies: Garden Warfare ook naar de PS4, aangezien een PS4 versie gespot is op de lijst van nieuwe ratings v/e Braziliaans en Koreaans rating board
Grappig, ik meen me te herinneren dat ik 2/3 weken geleden hier in Australie nog een advertentie zag dat de Xbox one(Day one edition) nog was te bestellen, terwijl de PS4 die vandaag gereleased is hier, niet is aan te slepen.
[ Voor 3% gewijzigd door brambest op 29-11-2013 07:13 . Reden: Het was de Day One Edition ]
Verwijderd
Tjah. Kan twee dingen zijn:brambest schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:12:
Grappig, ik meen me te herinneren dat ik 2/3 weken geleden hier in Australie nog een advertentie zag dat de Xbox one(Day one edition) nog was te bestellen, terwijl de PS4 die vandaag gereleased is hier, niet is aan te slepen.
1. ps4 is meer populair
2. microsoft heeft betere levering.
Veel plezier iedereen!
Nu we allemaal onze console weer hebben, kunnen we allemaal weer vriendjes zijn
hahaha eens sinergy....
Aangezien veel mensen op het internet toch alleen maar specs geil zijn... ik vermaak we nu een week top met me xbox one... Mijn plasma kick-assed toch de gemiddelde ps4 gamer tv
. Laten we ons allemaal vermaken met al de heerlijke games die weer te krijgen zijn, ongeacht ps4 of xbox one
[ Voor 21% gewijzigd door Xenophoben op 29-11-2013 10:04 ]
Veel mensen hebben problemen met het inloggen in PSN en kunnen updates niet juist uitvoeren. Tevens gaat het updaten tergend traag. Bij de Xbox One geen problemen ondervonden en alles ging zeer snel. PSN is duidelijk niet zo sterk als Live en tevens jammer dat updaten weer zo langzaam gaat op de Playstation. De PS3 was hiermee ook al zo traag.
Tomorrow is not today!
Vind je het gek als er miljoenen mensen tegelijk gaan inloggen. Als in het PS 4 topic leest dan zijn ook mensen waarbij de update binnen 2min binnen is. Ook kan je net als bij de XBOX gewoon de update op USB downloaden en daarna installeren. Valt me wel op dat je alleen maar negatieve dingen verzint over de PS4.Spacey23 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:39:
Veel mensen hebben problemen met het inloggen in PSN en kunnen updates niet juist uitvoeren. Tevens gaat het updaten tergend traag. Bij de Xbox One geen problemen ondervonden en alles ging zeer snel. PSN is duidelijk niet zo sterk als Live en tevens jammer dat updaten weer zo langzaam gaat op de Playstation. De PS3 was hiermee ook al zo traag.
De diskdrive werkt wel teminste
Spacey23 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:39:
[ Voor 9% gewijzigd door Arx op 29-11-2013 11:52 ]
Over Duitsland gesproken; complete hysterie afgelopen nacht bij de sony store in Berlijn (ruim 2000 mensen..) en ellenlange rijen bij de mediamarkten....Arx schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:49:
[...]
hahaha. Ja ziet verbanden die helemaal niet bestaan: dat zegt helemaal niets over het PSN netwerk of xbone live netwerk. Het zegt wel wat over het totaal aantal verkochte xbones.
Nu snap ik ook waarom de schappen van Target en Best Buy nog volzaten met xbones, er is gewoon niets van gekocht!
en het verklaart ook waarom iedere Nederlander met succes Duitsland in kon rijden om een xbone op te halen. Iedereen had toch echt verwacht dat ze uitverkocht waren?
Bedacht me net ultieme inception scenario:Xenophoben schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:04:
hahaha eens sinergy....Aangezien veel mensen op het internet toch alleen maar specs geil zijn... ik vermaak we nu een week top met me xbox one... Mijn plasma kick-assed toch de gemiddelde ps4 gamer tv
. Laten we ons allemaal vermaken met al de heerlijke games die weer te krijgen zijn, ongeacht ps4 of xbox one
PS3 game via gaikai op de PS4, via HDMI in van XBO, naar HDMI-recorder van PC, streaming naar de Steambox
..........Spacey23 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:39:
of een xbox one in een xbox one in een xbox one in een xbox one.SinergyX schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:07:
[...]
Bedacht me net ultieme inception scenario:
PS3 game via gaikai op de PS4, via HDMI in van XBO, naar HDMI-recorder van PC, streaming naar de Steambox
Nog geen mijlpaal van 2 miljoen die bereikt is? 2 weken geleden zaten ze rond deze tijd toch al aan 1 miljoen, Microsoft ook.
Het is toch meer een productie/leveringsmijlpaal, 1e levering is simpelweg overal uitverkocht. Dan krijg je dit soort achterlijke taferelen:X-Fighter schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:08:
Nog geen mijlpaal van 2 miljoen die bereikt is? 2 weken geleden zaten ze rond deze tijd toch al aan 1 miljoen, Microsoft ook.

Zie die eerste 3 dozen stuiteren... zal niet goed zijn voor de HDD

Maandag krijgen we dat te horen vermoed ik. Heel misschien morgen.X-Fighter schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:08:
Dat is wel heel ziek zeg, lijken wel voetbalhooligans die voor de ME wegrennenk-city schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:52:
[...]
Het is toch meer een productie/leveringsmijlpaal, 1e levering is simpelweg overal uitverkocht. Dan krijg je dit soort achterlijke taferelen:
[video]
[afbeelding]
Iemand zou trouwens ff dit soort filmpjes naar Yoshida's twitter moeten sturen
[ Voor 4% gewijzigd door Trishul op 29-11-2013 17:56 ]
Ligt ernaast, dichterbij, niet een hele stapel xbox one's? Die hebben toch zo'n groene doos?k-city schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:52:
[...]Het is toch meer een productie/leveringsmijlpaal, 1e levering is simpelweg overal uitverkocht. Dan krijg je dit soort achterlijke taferelen:
[video]
[afbeelding]
voor 19,99EUR goeie deal lijkt meBartjuh schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:49:
[...]
Ligt ernaast, dichterbij, niet een hele stapel xbox one's? Die hebben toch zo'n groene doos?

Nergens last van gehad, downloaden ging gok ik met 6 MB/s en dat had ik vandaag niet verwacht.Spacey23 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:39:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Reeds verwacht natuurlijjk, maar hier het bewijs dat PSN weer de kuren heeft. We leven in 2013 maar Sony heeft het nog steeds niet voor elkaar:
nieuws: Sony's PlayStation Network is offline na toestroom Europese PS4-gamers
Tomorrow is not today!
Jonge jonge jonge begrijp je het nou nog steeds niet!!!!Spacey23 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:02:
Reeds verwacht natuurlijjk, maar hier het bewijs dat PSN weer de kuren heeft. We leven in 2013 maar Sony heeft het nog steeds niet voor elkaar:
Weet jij het verschil tussen de release die SONY heeft gedaan en Microsoft. SONY heeft miljoenen meer verkocht en iedereen, ja echt iedereen gaat gelijk online. Microsoft houd dat ook niet bij.
Hou jij je maar bezig met je X doos
Bron?kimiferrari schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:05:
[...]
Jonge jonge jonge begrijp je het nou nog steeds niet!!!!
Weet jij het verschil tussen de release die SONY heeft gedaan en Microsoft. SONY heeft miljoenen meer verkocht en iedereen, ja echt iedereen gaat gelijk online. Microsoft houd dat ook niet bij.
Is logisch nadenken de Xbox is pas in 13 landen uitgebracht (1mil verkocht) en is in sommige landen nog te koop. De PS4 is overal uitverkocht en is gereleased in 33 landen. waarbij ze in Canada en America al 1mil verkocht hebben De officiële cijfers zou je morgen of maandag bekend worden gemaakt
[ Voor 7% gewijzigd door kimiferrari op 29-11-2013 19:12 ]
Ik heb vanmorgen samen met twee maatjes (dus 3 consoles) in alle rust de firmware 1.51 binnengehaald. Daarna als een speer bf4 en killzone geïnstalleerd, resogun gedownload, netflix gedownload en de rest van de dag met 64 spelers conquest gespeeld. Heerlijk en soepel naast wat vastlopers van battlefield. Nu komen de servers gewoon extreem onder druk te staan en mensen in het ps4 forum melden alweer dat ze online kunnen.
Afgezien van je nogal lompe reactie, is Microsoft toch wel een stuk verder met hun servers. Via Azure kunnen ze veel makkelijker opschalen bij extra drukte, dat wil niet zeggen dat ze het niet zwaar gaan krijgen maar ik ben ervan overtuigd dat zij het wel beter kunnen handelen.kimiferrari schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:05:
[...]
Jonge jonge jonge begrijp je het nou nog steeds niet!!!!
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Vast wel, maar dat zien we pas als de Xbox in de rest van europa is uitgekomen.Arjan90 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:59:
[...]
Afgezien van je nogal lompe reactie, is Microsoft toch wel een stuk verder met hun servers. Via Azure kunnen ze veel makkelijker opschalen bij extra drukte, dat wil niet zeggen dat ze het niet zwaar gaan krijgen maar ik ben ervan overtuigd dat zij het wel beter kunnen handelen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.
Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.
Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!