• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
kimiferrari schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:04:
ze hebben ook nog niet het maximale uit de PS4 gehaald
Dat ontken ik toch ook niet? Maar het feit dat de PS4 makkelijker is te programmeren kan een verklaring zijn voor verschillen tussen de beide versies. Een ontwikkelaar moet ook maar maximale energie in een platform willen steken. Dat de One versie niet (goed) gebruik maakt van het snellere esram geheugen zegt al iets.

Daarbij, en begrijp me niet verkeerd, ik vind BF4 een geweldig spel, ben ik sowieso van mening dat Dice wel heel heel heel vaak een patch moet uitbrengen. Zowel de PS4 als Xbox versie zitten vol met fouten, en dan heb ik het nog niet eens over de online servers met het battlelog verhaal.

Dice kiest duidelijk voor de makkelijke weg, ze brengen een spel uit wat niet compleet af is, ze gebruiken de mensen die het spel vanaf dag 1 hebben eigenlijk als veredelde beta tester.

Overigens, kreeg vandaag de verkoopcijfers van COD en BF4 ban de current gen consoles en PC versies.

Die zijn dramatisch, voor de current gen gaan zowel COD als BF4 in prijs omlaag!

Cogitationis poenam nemo patitur

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
kimiferrari schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:04:
ze hebben ook nog niet het maximale uit de PS4 gehaald
Jep helemaal gelijk, zoals ik zei zal het groter worden in de toekomst.
De Xbox moet mij vooralsnog overtuigen, ik hoop dat ze gaan verbeteren in de toekomst en dat is alleen maar goed voor Sony zodat zij niet lui worden.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Bullet NL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:14:
[...]

Dat ontken ik toch ook niet? Maar het feit dat de PS4 makkelijker is te programmeren kan een verklaring zijn voor verschillen tussen de beide versies.
Het verschil in gpu lijkt me een veel logischere verklaring.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:45
Jammer dat de Xbox toch wel teleursteld. Ik volg het Xbox topic ook en de problemen die ik daar lees zijn toch best serieus. Spannende dag morgen!

Verwijderd

Maar toch zie je geen verschil in de kwaliteit van de graphics of fps. Natuurlijk zullen de die-hard sony fans wel een verschil zien maar dat zit meestal tussen hun oren.
720p of 4k zal me een worst wezen zolang het maar er goed uitziet. De ps4 heeft betere hardware maar zo te zien maken ze er niet optimaal gebruik van. Anders zag je wel een verschil in de games.

Morgen komt de ps4 in het huis om 1 reden. MS is gewoon veel te amerikaans.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Op IGN valt te lezen dat veel gamewinkels morgen toch geen PS4 geleverd krijgen. Sony heeft veel te weinig exemplaren, het kan wel eens tot volgend jaar gaan duren voordat men voldoende stock heeft om alle pre-orders uit te leveren.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:35:
Maar toch zie je geen verschil in de kwaliteit van de graphics of fps. Natuurlijk zullen de die-hard sony fans wel een verschil zien maar dat zit meestal tussen hun oren.
720p of 4k zal me een worst wezen zolang het maar er goed uitziet. De ps4 heeft betere hardware maar zo te zien maken ze er niet optimaal gebruik van. Anders zag je wel een verschil in de games.

Morgen komt de ps4 in het huis om 1 reden. MS is gewoon veel te amerikaans.
En waar baseer je dat op? heb je ze beide al in huis?

imho is het verschil wel te zien maar het is geen wereldschokkend groot verschil (dat lees je ook in de diverse reviews), verder hangt et er heel erg vanaf wat voor TV je hebt en hoever je er vanaf zit, maar dat het verschil zichtbaar is is volgens mij wel af te leiden uit de verschillende screenshots/fimpjes die er gepost zijn.
Bullet NL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:58:
Op IGN valt te lezen dat veel gamewinkels morgen toch geen PS4 geleverd krijgen. Sony heeft veel te weinig exemplaren, het kan wel eens tot volgend jaar gaan duren voordat men voldoende stock heeft om alle pre-orders uit te leveren.
Daar geloof ik weinig van, als je het PS4 bestel en levertijden topic zou volgen dan zou je weten dat er zelfs nog mensen zijn die recent een reservering hebben geplaats en die morgen hun PS4 kunnen halen omdat o.a. Bart Smit blijkbaar meer exemplaren geleverd heeft gekregen.

Dat kleine gameshops geen PS4 met de launch kregen is al weken bekend, alleen de "officieele resellers" hebben gegarandeerd launch voorraad gekregen, uit mijn hoofd zijn dit: Gamemania, Nedgame, Mediamarkt, Saturn, bol.com, Intertoys en Bart Smith.

Ik voorspel dat je over 1 of 2 weken gewoon een PS4 uit de winkels kunt halen.

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 28-11-2013 19:13 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:45
Kan me ook niets bij voorstellen. Tot nu toe staat er nog geen xbox in de Nederlandse winkels. En de datum waarop dit wel gaat gebeuren is niet eens bekend.

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:59:
[...]

En waar baseer je dat op? heb je ze beide al in huis?

imho is het verschil wel te zien maar het is geen wereldschokkend groot verschil (dat lees je ook in de diverse reviews), verder hangt et er heel erg vanaf wat voor TV je hebt en hoever je er vanaf zit, maar dat het verschil zichtbaar is is volgens mij wel af te leiden uit de verschillende screenshots/fimpjes die er gepost zijn.

[...]

Daar geloof ik weinig van, als je het PS4 bestel en levertijden topic zou volgen dan zou je weten dat er zelfs nog mensen zijn die recent een reservering hebben geplaats en die morgen hun PS4 kunnen halen omdat o.a. Bart Smit blijkbaar meer exemplaren geleverd heeft gekregen.

Dat kleine gameshops geen PS4 met de launch kregen is al weken bekend, alleen de "officieele resellers" hebben gegarandeerd launch voorraad gekregen, uit mijn hoofd zijn dit: Gamemania, Nedgame, Mediamarkt, Saturn, bol.com, Intertoys en Bart Smith.

Ik voorspel dat je over 1 of 2 weken gewoon een PS4 uit de winkels kunt halen.
Youtube filmpjes :P
Hoe een reviewer het ziet zal me een worst wezen. Het enige wat ik nu kan zien zijn de Youtube filmpjes en daar zie ik geen verschil.

Als je morgen vroeg opstaat en ergens in een boerendorp een bartsmit of intertoys binnen loopt dan zul je een gelukkig man zijn O+ Vandaag langs verschillende boerendorpjes BS en IT bezocht en sommige vertelden zelfs dat ze vandaag binnenkomen en morgen gewoon te koop zijn.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:39:
[...]

Youtube filmpjes :P
Hoe een reviewer het ziet zal me een worst wezen. Het enige wat ik nu kan zien zijn de Youtube filmpjes en daar zie ik geen verschil.
jah duh met de vreselijke YouTube compressie erbij, als je op 1,5 meter van een 40" LCD gaat zitten zie je het verschil wel :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Weet niet of het al gepost is, maar waarschijnlijk komt Plants vs. Zombies: Garden Warfare ook naar de PS4, aangezien een PS4 versie gespot is op de lijst van nieuwe ratings v/e Braziliaans en Koreaans rating board

http://www.eurogamer.net/...den-warfare-rated-for-ps4

Was uiteraard wel te verwachten, aangezien het steeds aangekondigd is als 'first on Xbox One' en het dus een timed exclusive game is.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrso op 28-11-2013 20:17 ]

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Cyrso schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:16:
Weet niet of het al gepost is, maar waarschijnlijk komt Plants vs. Zombies: Garden Warfare ook naar de PS4, aangezien een PS4 versie gespot is op de lijst van nieuwe ratings v/e Braziliaans en Koreaans rating board

http://www.eurogamer.net/...den-warfare-rated-for-ps4

Was uiteraard wel te verwachten, aangezien het steeds aangekondigd is als 'first on Xbox One' en het dus een timed exclusive game is.
Stiekum vond ik dat de leukste Xbox One launchgame en vond ik het toch jammer dat zoiets niet op de PS4 zou komen. Loop d'r wel warm voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is de dag! The one has arrived :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Grappig, ik meen me te herinneren dat ik 2/3 weken geleden hier in Australie nog een advertentie zag dat de Xbox one(Day one edition) nog was te bestellen, terwijl de PS4 die vandaag gereleased is hier, niet is aan te slepen.

[ Voor 3% gewijzigd door brambest op 29-11-2013 07:13 . Reden: Het was de Day One Edition ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brambest schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:12:
Grappig, ik meen me te herinneren dat ik 2/3 weken geleden hier in Australie nog een advertentie zag dat de Xbox one(Day one edition) nog was te bestellen, terwijl de PS4 die vandaag gereleased is hier, niet is aan te slepen.
Tjah. Kan twee dingen zijn:

1. ps4 is meer populair
2. microsoft heeft betere levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel plezier iedereen!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu we allemaal onze console weer hebben, kunnen we allemaal weer vriendjes zijn :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
hahaha eens sinergy.... :P Aangezien veel mensen op het internet toch alleen maar specs geil zijn... ik vermaak we nu een week top met me xbox one... Mijn plasma kick-assed toch de gemiddelde ps4 gamer tv :D. Laten we ons allemaal vermaken met al de heerlijke games die weer te krijgen zijn, ongeacht ps4 of xbox one :)

[ Voor 21% gewijzigd door Xenophoben op 29-11-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Veel mensen hebben problemen met het inloggen in PSN en kunnen updates niet juist uitvoeren. Tevens gaat het updaten tergend traag. Bij de Xbox One geen problemen ondervonden en alles ging zeer snel. PSN is duidelijk niet zo sterk als Live en tevens jammer dat updaten weer zo langzaam gaat op de Playstation. De PS3 was hiermee ook al zo traag.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:16
Spacey23 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:39:
Veel mensen hebben problemen met het inloggen in PSN en kunnen updates niet juist uitvoeren. Tevens gaat het updaten tergend traag. Bij de Xbox One geen problemen ondervonden en alles ging zeer snel. PSN is duidelijk niet zo sterk als Live en tevens jammer dat updaten weer zo langzaam gaat op de Playstation. De PS3 was hiermee ook al zo traag.
Vind je het gek als er miljoenen mensen tegelijk gaan inloggen. Als in het PS 4 topic leest dan zijn ook mensen waarbij de update binnen 2min binnen is. Ook kan je net als bij de XBOX gewoon de update op USB downloaden en daarna installeren. Valt me wel op dat je alleen maar negatieve dingen verzint over de PS4.

De diskdrive werkt wel teminste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

_/-\o_ hahaha. Ja ziet verbanden die helemaal niet bestaan: dat zegt helemaal niets over het PSN netwerk of xbone live netwerk. Het zegt wel wat over het totaal aantal verkochte xbones. ;) Nu snap ik ook waarom de schappen van Target en Best Buy nog volzaten met xbones, er is gewoon niets van gekocht! :P en het verklaart ook waarom iedere Nederlander met succes Duitsland in kon rijden om een xbone op te halen. Iedereen had toch echt verwacht dat ze uitverkocht waren? :>

[ Voor 9% gewijzigd door Arx op 29-11-2013 11:52 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
Arx schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:49:
[...]

_/-\o_ hahaha. Ja ziet verbanden die helemaal niet bestaan: dat zegt helemaal niets over het PSN netwerk of xbone live netwerk. Het zegt wel wat over het totaal aantal verkochte xbones. ;) Nu snap ik ook waarom de schappen van Target en Best Buy nog volzaten met xbones, er is gewoon niets van gekocht! :P en het verklaart ook waarom iedere Nederlander met succes Duitsland in kon rijden om een xbone op te halen. Iedereen had toch echt verwacht dat ze uitverkocht waren? :>
Over Duitsland gesproken; complete hysterie afgelopen nacht bij de sony store in Berlijn (ruim 2000 mensen..) en ellenlange rijen bij de mediamarkten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xenophoben schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:04:
hahaha eens sinergy.... :P Aangezien veel mensen op het internet toch alleen maar specs geil zijn... ik vermaak we nu een week top met me xbox one... Mijn plasma kick-assed toch de gemiddelde ps4 gamer tv :D. Laten we ons allemaal vermaken met al de heerlijke games die weer te krijgen zijn, ongeacht ps4 of xbox one :)
Bedacht me net ultieme inception scenario:
PS3 game via gaikai op de PS4, via HDMI in van XBO, naar HDMI-recorder van PC, streaming naar de Steambox :D

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
..........
SinergyX schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:07:
[...]

Bedacht me net ultieme inception scenario:
PS3 game via gaikai op de PS4, via HDMI in van XBO, naar HDMI-recorder van PC, streaming naar de Steambox :D
of een xbox one in een xbox one in een xbox one in een xbox one.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Nog geen mijlpaal van 2 miljoen die bereikt is? 2 weken geleden zaten ze rond deze tijd toch al aan 1 miljoen, Microsoft ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
X-Fighter schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:08:
Nog geen mijlpaal van 2 miljoen die bereikt is? 2 weken geleden zaten ze rond deze tijd toch al aan 1 miljoen, Microsoft ook.
Het is toch meer een productie/leveringsmijlpaal, 1e levering is simpelweg overal uitverkocht. Dan krijg je dit soort achterlijke taferelen:

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ib2tlQ3O8pfUGH.gif

:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie die eerste 3 dozen stuiteren... zal niet goed zijn voor de HDD :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
X-Fighter schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:08:
Maandag krijgen we dat te horen vermoed ik. Heel misschien morgen.
k-city schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:52:
[...]

Het is toch meer een productie/leveringsmijlpaal, 1e levering is simpelweg overal uitverkocht. Dan krijg je dit soort achterlijke taferelen:

[video]

[afbeelding]

Dat is wel heel ziek zeg, lijken wel voetbalhooligans die voor de ME wegrennen :+
Iemand zou trouwens ff dit soort filmpjes naar Yoshida's twitter moeten sturen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Trishul op 29-11-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

k-city schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:52:
[...]Het is toch meer een productie/leveringsmijlpaal, 1e levering is simpelweg overal uitverkocht. Dan krijg je dit soort achterlijke taferelen:

[video]
[afbeelding]
Ligt ernaast, dichterbij, niet een hele stapel xbox one's? Die hebben toch zo'n groene doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Bartjuh schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:49:
[...]

Ligt ernaast, dichterbij, niet een hele stapel xbox one's? Die hebben toch zo'n groene doos?
voor 19,99EUR goeie deal lijkt me :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Nergens last van gehad, downloaden ging gok ik met 6 MB/s en dat had ik vandaag niet verwacht.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vorige week ging beter.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5wPDb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Reeds verwacht natuurlijjk, maar hier het bewijs dat PSN weer de kuren heeft. We leven in 2013 maar Sony heeft het nog steeds niet voor elkaar:

nieuws: Sony's PlayStation Network is offline na toestroom Europese PS4-gamers

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
Spacey23 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:02:
Reeds verwacht natuurlijjk, maar hier het bewijs dat PSN weer de kuren heeft. We leven in 2013 maar Sony heeft het nog steeds niet voor elkaar:

nieuws: Sony's PlayStation Network is offline na toestroom Europese PS4-gamers
Jonge jonge jonge begrijp je het nou nog steeds niet!!!!
Weet jij het verschil tussen de release die SONY heeft gedaan en Microsoft. SONY heeft miljoenen meer verkocht en iedereen, ja echt iedereen gaat gelijk online. Microsoft houd dat ook niet bij.

Hou jij je maar bezig met je X doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
kimiferrari schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:05:
[...]

Weet jij het verschil tussen de release die SONY heeft gedaan en Microsoft. SONY heeft miljoenen meer verkocht en iedereen, ja echt iedereen gaat gelijk online. Microsoft houd dat ook niet bij.

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
Is logisch nadenken de Xbox is pas in 13 landen uitgebracht (1mil verkocht) en is in sommige landen nog te koop. De PS4 is overal uitverkocht en is gereleased in 33 landen. waarbij ze in Canada en America al 1mil verkocht hebben De officiële cijfers zou je morgen of maandag bekend worden gemaakt

[ Voor 7% gewijzigd door kimiferrari op 29-11-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ik heb vanmorgen samen met twee maatjes (dus 3 consoles) in alle rust de firmware 1.51 binnengehaald. Daarna als een speer bf4 en killzone geïnstalleerd, resogun gedownload, netflix gedownload en de rest van de dag met 64 spelers conquest gespeeld. Heerlijk en soepel naast wat vastlopers van battlefield. Nu komen de servers gewoon extreem onder druk te staan en mensen in het ps4 forum melden alweer dat ze online kunnen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
kimiferrari schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:05:
[...]

Afgezien van je nogal lompe reactie, is Microsoft toch wel een stuk verder met hun servers. Via Azure kunnen ze veel makkelijker opschalen bij extra drukte, dat wil niet zeggen dat ze het niet zwaar gaan krijgen maar ik ben ervan overtuigd dat zij het wel beter kunnen handelen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
Arjan90 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:59:
[...]

Afgezien van je nogal lompe reactie, is Microsoft toch wel een stuk verder met hun servers. Via Azure kunnen ze veel makkelijker opschalen bij extra drukte, dat wil niet zeggen dat ze het niet zwaar gaan krijgen maar ik ben ervan overtuigd dat zij het wel beter kunnen handelen.
Vast wel, maar dat zien we pas als de Xbox in de rest van europa is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:Aangezien beide next-gen consoles nu* beschikbaar zijn, wordt dit topic gesloten. Ik wil iedereen doorverwijzen naar de reguliere topics:

- [NextGen] PlayStation 4
- [NextGen] Xbox One

:)

* Ja, ik weet het: de Xbox One is nog niet in Nederland uit, maar wel in, bijvoorbeeld, buurland Duitsland.
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!