• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Sony heeft op donderdag 21 februari 2013 om 00:00 Nederlandse tijd de PlayStation 4 aangekondigd.
[NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic

Microsoft heeft op dinsdag 21 mei 2013 om 19:00 Nederlandse tijd de Xbox One aangekondigd.
[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic

De volgende console cyclus in de gamewereld is nu écht begonnen. Sony heeft op donderdag 21 februari 2013 de PlayStation 4 aangekondigd en Microsoft heeft op dinsdag 21 mei 2013 de Xbox One aangekondigd. Dit topic is dan ook geheel bedoeld om te praten en te discussiëren over de next-gen consoles.

Daarnaast kun je in dit topic discussiëren over welke console jij beter vindt... zolang je maar netjes blijft en met goede argumenten komt! :)

PlayStation 4Xbox One
Prijs€399
Exclusief PS4 Camera, inclusief headset
€499
Inclusief Kinect, inclusief headset
Dimensies275 x 305 x 53 mm343 x 263 x 80 mm [schatting]
CPU8-core AMD "Jaguar", 64-bit8-core AMD "Jaguar", 64-bit
GPU1.84 TF, AMD Next Gen Radeon1.31 TF, AMD Next Gen Radeon
RAM8 GB GDDR58 GB DDR3 + 32 MB eSRAM
Optische schijfBlu-ray/DVDBlu-ray/DVD
Harde schijf500 GB HDD, verwisselbaar en uitbreidbaar500 GB HDD, niet verwisselbaar en niet uitbreidbaar
Externe harde schijfT.B.A.Ja, via USB (los te koop)
Aansluitingen- USB 3.0
- HDMI-OUT
- Digital Output (optical)
- Ethernet
- USB 3.0
- HDMI-IN
- HDMI-OUT
- Digital Output (optical)
- Ethernet
Draadloze aansluitingen- Bluetooth 2.1 (EDR)
- IEEE 802.11 b/g/n Wi-Fi
- IEEE 802.11 b/g/n Wi-Fi
Gameplay Recorder- Ja, 15 minuten automatisch/altijd (losse aparte chip voor beeldverwerking)
- Streamen naar UStream en Twitch
- Langer dan 15 minuten mogelijk, handmatig
- Ja, maximaal 5 minuten voor singleplayer en 30 seconden voor multiplayer
- Streamen naar Twitch
Internetverbinding vereistNeeEenmalige Day One-patch om DRM/Used Game beperkingen te verwijderen
Motion controls- DualShock 4 controller
- PS Move
- PS4 Camera (vergelijkbaar met Kinect)
- Kinect 2.0
Multitasking / Meerdere apps tegelijkertijdJaJa
Twee apps tegelijk in beeldT.B.A.Ja, genaamd snap
Wi-Fi DirectT.B.A.Ja
Abonnementen servicePlayStation Plus, €4.17 per maandXbox Live Gold, €4.99 per maand
Wat zit achter deze service/paywall- Online Multiplayer
- Eerder gratis gamedemo's en bétas
- Korting op digitale games
- Cloud saves
- Instant Game Collection (meteen gratis games, Metacritic score minimaal 70)
- Elke maand één gratis PS4 game (Metacritic score minimaal 70)
- 1 uur gratis toegang tot volledige games
- Online Multiplayer
- Eerder gratis gamedemo's
- Korting op digitale games
- Cloud Saves
- Smartglass
- Internet browser
- Multimedia functionaliteiten m.u.v. Pathé
- Xbox Music-pass

* 1.23 TF is op basis van het artikel geschreven door Anandtech. Pas als er andere, betrouwbare data is over het hoger of lager uitvallen van de performance, zal ik dit getal aanpassen!

Poll: Favoriete next-gen console: PlayStation 4, Wii U, Xbox One?
PlayStation 4
Wii U
Xbox One
Tussenstand:

[Voor 255% gewijzigd door Uniciteit op 31-08-2013 13:51]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Natuurlijk is alles in dit topic nog speculatief totdat Sony, Microsoft of Nintendo een aankondiging doen maar met speculatie is niks mis.

Verder aub GEEN Xbox vs PlayStation (vs PC) discussie en graag netjes tegen over elkaar blijven. Graag meningen onderbouwen zodat anderen er (fatsoenlijk!) op kunnen reageren!

Om het verder simpel te houden voor iedereen is het misschien handig om, als je naar hardware verwijst, er in het kort bij te zetten hoe krachtig dat dan is. Als je bijvoorbeeld verwijst naar 'Chip X' zou kun je zeggen dat het energiezuiniger is dan de chip in de Xbox 360, of als je verwijst naar 'Chip Z' dat het 'ongeveer drie keer zo krachtig is als de GPU in de PS3'. Zo kan iedereen het volgen! :)

Je hoeft dus niet perse naar hardware te verwijzen, je kan ook gewoon uitleggen hoe krachtig je het wilt hebben.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat ik persoonlijk in de volgende Xbox en PlayStation wil zien is veel meer RAM geheugen. Als ik de artikelen op het internet lees, dan zijn er steeds meer ontwikkelaars die klagen over dat er zo weinig RAM beschikbaar is. Er vanuitgaand dat de nieuwe Xbox of PS pas in 2012 of 2013 komt, hoop ik toch wel op een minimum van 8 GB (denk eraan dat ze ook die consoles weer zo lang mogelijk willen mee laten gaan).

Verder zou ik willen zien dat er op beide consoles een blu-ray speler zit (die tot 1 TB aan data van een schijf kan halen). Verder zou ik standaard minimaal een harde schijf van 500 GB willen zien, of nog liever een SSD (alhoewel dat de prijs te veel omhoog zou kunnen schroeven). Ik zou deze beide dingen graag willen zien omdat games steeds groter worden, evenals films.

Qua GPU zou ik er graag eentje willen zien die momenteel hoogwaardige games, zoals Crysis 2, in 1080p zou kunnen afspelen met 120 frames per seconde (wat je in 3D modus in principe dus 60 frames per seconde zou geven). Een hoogwaardige GPU dus die 1080p 3D kan afspelen in minimaal 60 fps met games als Crysis 2 in 3D mode.

Ik snap dat het dan niet met een prijs van 300 euro kan launchen omdat er dan teveel verlies zou worden gemaakt maar 400 of hooguit 500 euro zal wel moeten lukken. En uiteraard worden de consoles goedkoper zodra de tijd verstrijkt.

[Voor 99% gewijzigd door Uniciteit op 21-05-2011 20:57]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
8GB geheugen? Je moet het niet met desktop computers vergelijken hè...

De PS3 en Xbox 360, beide uit 2006, hadden 512MB geheugen, waarvan bij de PS3 de helft voor graphics gereserveerd was. Een beetje games PC had toen 2GB RAM en 512MB grafisch geheugen. Zou het niet waarschijnlijker zijn als er dan nu ook, zeg, maximaal 4GB voor grafisch+CPU in de consoles komt? Het zal ook nu weer geen gewoon DDR3 geheugen worden, en dus ook niet per sé extreem goedkoop.

Ik zie nu vooral een wensenlijstje van je richting de fabrikanten, maar wat denken jullie dat er écht in komt? :)

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:29:
8GB geheugen? Je moet het niet met desktop computers vergelijken hè...

De PS3 en Xbox 360, beide uit 2006, hadden 512MB geheugen, waarvan bij de PS3 de helft voor graphics gereserveerd was. Een beetje games PC had toen 2GB RAM en 512MB grafisch geheugen. Zou het niet waarschijnlijker zijn als er dan nu ook, zeg, maximaal 4GB voor grafisch+CPU in de consoles komt? Het zal ook nu weer geen gewoon DDR3 geheugen worden, en dus ook niet per sé extreem goedkoop.

Ik zie nu vooral een wensenlijstje van je richting de fabrikanten, maar wat denken jullie dat er écht in komt? :)
Daar heb je wel gelijk in, dat je het niet met desktop computers moet vergelijken maar als je bedenkt dat het waarschijnlijk nog wel 1 of 2 jaar duurt voordat de nieuwe consoles ook daadwerkelijk worden uitgebracht, en dat ze dan waarschijnlijk weer richting de 10 jaar willen gaan. Dan zie ik 8 GB eerlijk gezegd nog best wel gebeuren. Misschien een beetje hoog ingeschat, maar het lijkt me niet uitgesloten.

Een grotere harde schijf lijkt me ook niet onredelijk en het uitlezen van 1 TB blu-ray schijfjes is al mogelijk en zal over een paar jaar stukken goedkoper zijn. Ze kunnen natuurlijk ook voor 250 GB of 500 GB ondersteuning gaan. Nu ik erover nadenk zou dat ook veel logischer zijn. 50 GB wordt nu amper gehaald, en alhoewel ik wel denk dat er meer ruimte op zo'n disk nodig is in de toekomst, denk ik niet dat het ze 1 TB nodig hebben. 250 mogelijk wel. Misschien ben ik met dat 1080p 3D met 60 FPS wel wat te ver gegaan ja, maar ik denk wel dat ze dit keer wel voor echt Full HD willen gaan en dat zeker Sony het liefst Full HD 3D ziet.

Maar meer RAM, meer schijfruimte op blu-ray (en Microsoft richting blu-ray) zie ik nog best wel gebeuren. Net zoals meer harde schijf ruimte en 1080p 3D ondersteuning. Het is inderdaad wel waarschijnlijker dat het niet 8 GB RAM zal zijn, maar het lijkt me nog steeds niet uitgesloten.

[Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 21-05-2011 21:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Squatjj schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:41:
Ik wil het in dit topic gaan hebben over de volgende generatie, de achtste alweer, consoles. Ik besef dat er al een lopend topic is over Project Cafe (zeer waarschijnlijk de Wii 2), maar ik heb er geen kunnen vinden over de 'PS4' en de 'Xbox 3'.

Ondertussen is de Xbox 360 er alweer 7 jaar en de PS3 en Wii 6 jaar, en de hardware is dus al aan het verouderen. Alles wijst erop dat de opvolger van de Nintendo Wii deze juni zal worden aangekondigd. Zullen Microsoft en Sony, in tegenstelling tot de berichten, onverwacht ook hun volgende generatie consoles aankondigen? Of zullen ze dat pas in 2012, of zelfs 2013 doen? En wat voor hardware moet er inzitten?

[...]

Naar verwachting zal Nintendo haar nieuwe spelcomputer van begin af aan winstgevend willen maken, zoals ze met vrijwel al haar producten doet. Sony en Microsoft gaan waarschijnlijk weer voor iets duurdere hardware, om deze pas in de toekomst met winst te verkopen.

Dus, wat verwacht jij van de volgende generatie consoles? Welke hardware moet erin zitten? Wanneer zullen ze aangekondigd worden en launchen?
Kleine verbetering : De Xbox 360 werd uitgegeven op 22 november 2005,

Hij is nog geeneens 6 jaar op de markt :)
(Bron Wikipedia: Xbox 360)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 13:48
Wat ik wil zien in de nieuwe consoles dat ze meer 'compatible' zijn (Dus gewoon Software kunnen draaien van derden) met een soort van App/Game store alla Steam.

Ook moeten de mediafunctionaliteiten beter worden. Ondersteuning voor Blu-Ray ISO's bijvoorbeeld (Inclusief menu etc).

Ik wil een machine waar ik eigenlijk meer mee kan doen dan alleen een spelletje. Dat kan nu ook wel, alleen is na het verwijderen van bijvoorbeeld de OtherOS functie bij de PS3 zeer gelimiteerd.

Ik wil een meer 'open' systeem wat door derden (Software ontwikkelaars) meer up to date gehouden kan worden (XBMC op de PS4 bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Rockvee2 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:51:
[...]

Hij is niet op 21 november ontworpen en geproduceerd neem ik aan 8)7

wat ik hoop is dat er OtherOS functies komen die fatsoenlijke toegang tot de hardware bieden en die als het even kan ook niet gelijk verwijderd worden met een update 8)7

[Voor 18% gewijzigd door tehsojiro op 22-05-2011 12:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-06 21:41

Nemesizz

Untouchable

Ik verwacht juist eigenlijk dat ze die dingen meer dichtspijkeren, dus dingen als OtherOS (of iets gelijkwaardigs) er helemaal vanaf het begin uitlaten. Ook denk ik dat backwards compatebility er eerst uitgelaten word (om de verkoop van de "vorige generatie" consoles nog lekker door te laten gaan) en eventueel op een later tijdstip softwarematig word toegevoegd als "nieuwe feature".

Qua hardware specs, denk trouwens dat 8GB zwaar overdreven is, het is niet te vergelijken met een desktop PC. Probeer maar eens games te draaien op een PC met 256MB ram en 720p of 1080p met een geforce 7800, dat komt niet in de buurt van wat een console wél kan.

Ik denk als de volgende generatie consoles iets van 2GB of misschien 4GB heeft, dat je er meer mee kan dan een desktop PC met 4-8GB RAM.

Hoop wel dat ze gewoon fysieke media houden, ik heb het niet zo zitten op al die download only dingen.
Dus gewoon "ouderwets" een schijfie in het apparaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Zoiezo schijfjes, wil niet enkelt downloadable games. Wil gewoon lekker naar de winkel kunnen gaan en een doosje in mn handen hebben.
Maar bij elke game een gratis digital copy voor als je het schijfje kwijtraakt zie ik dan bijvoorbeeld weer wel zitten. (enkelt te downloaden uit de PS store / xbox store uiteraard)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-03 15:59
denikids schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:26:
Zoiezo schijfjes, wil niet enkelt downloadable games. Wil gewoon lekker naar de winkel kunnen gaan en een doosje in mn handen hebben.
Maar bij elke game een gratis digital copy voor als je het schijfje kwijtraakt zie ik dan bijvoorbeeld weer wel zitten. (enkelt te downloaden uit de PS store / xbox store uiteraard)
Hoe wil je dit dan gaan controleren? Bij het insteken van een schijfje de content laten unlocken? Een code meeleveren? In het eerste geval is er veel misbruik mogelijk door een game aan te schaffen en terug naar de winkel te brengen.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De volgende generatie zal sowieso nog fysieke media hebben, het is nog te vroeg voor online distributie only. In Nederland zou het overigens wel kunnen, maar er zijn genoeg landen waar het gewoon geen optie is.

Voor games als CoD e.d. hoef ik nog geen nieuwe generatie, de huidige voldoet prima voor mijn wensen. Spellen als LA Noire laten wel de grenzen van de PS3 en 360 zien, dus wat dat betreft zou het wel weer tijd zijn.

Zolang de Xbox controller maar zo goed blijft als hij nu is, vind ik het allemaal prima :) Ondanks dat ik geen nieuwe generatie hoef, koop ik hem overigens natuurlijk wel op dag 1 ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Werewolf_789 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:29:
[...]

Hoe wil je dit dan gaan controleren? Bij het insteken van een schijfje de content laten unlocken? Een code meeleveren? In het eerste geval is er veel misbruik mogelijk door een game aan te schaffen en terug naar de winkel te brengen.
Kan ook zijn dat men een schijfje koopt en vervolgens de game via het schijfje moet downloaden, het schijfje kun je vervolgens wel terugbrengen maar uiteraard moet er een of andere controle voor verzonnen worden dat dat niet gebeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik denk dat ze zoiezo niet voor digital-only gaan met de volgende generatie (na het PlayStation Netwerk debacle). :)
Rockvee2 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:51:
[...]

Oke, bijna zeven jaar dan. Dit is het zevende jaar dat de console verkrijgbaar is (2005 [1], 2006 [2], 2007 [3], 2008 [4], 2009 [5], 2010 [6], 2011 [7]) :9

Edit: Om nog even terug te komen op die 8 GB RAM, het is misschien wat hoog ingeschat maar als je bedenkt dat het nog wel zeker één of twee jaar duurt voordat de nieuwe consoles ook in de winkel liggen en dat ze die dan vervolgens ook weer richting de 10 jaar willen duwen...

Maar wat denken jullie dan van de backwards compability? Ik denk persoonlijk dat zowel Microsoft als Sony er voor (proberen te) zorgen dat backwards compability op z'n minst vanaf het begin af aan beschikbaar is. Kan natuurlijk wel mogelijk zijn dat ze dat er later uithalen (zie Sony met de PS3) om kosten te besparen, maar in het begin... wie weet.

[Voor 36% gewijzigd door Uniciteit op 22-05-2011 14:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Squatjj schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:06:
[...]

Oke, bijna zeven jaar dan. Dit is het zevende jaar (2005 \[1], 2006 \[2], 2007 \[3], 2008 \[4], 2009 \[5], 2010 \[6], 2011 \[7]) :9
Nee, over 6 maanden wordt 'ie pas 6 jaar.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:08:
[...]
Nee, over 6 maanden wordt 'ie pas 6 jaar.
Dan begint het aan z'n achtste jaar. Net zoals een baby die 1 wordt. De 364 dagen daarop is de baby 1, maar het is al z'n tweede levensjaar (je begint met 0). Maar je hebt wel gelijk als je er zo naar kijkt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Squatjj schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:12:
[...]

Dan begint het aan z'n achtste jaar.
7(8)7
Net zoals een baby die 1 wordt. De 364 dagen daarop is de baby 1, maar het is al z'n tweede levensjaar (je begint met 0). Maar je hebt wel gelijk als je er zo naar kijkt ;)
Een kind dat geboren is eind november 2005, wordt niet ineens 1 als het 2006 is. Die wordt pas 1 als het eind november 2006 is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 12:50

pasta

Ondertitel

Squatjj schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:06:
Ik denk dat ze zoiezo niet voor digital-only gaan met de volgende generatie (na het PlayStation Netwerk debacle). :)
Dat en het complete falen van de PSP Go. ;) Ik verwacht wel dat we same day digital download gaan krijgen. Dus de dag dat een spel in de winkels ligt je het ook online kunt kopen. Daarentegen verwacht ik dat ondanks dat Nintendo hun nieuwe console heeft aangekondigd de rest nog even zal wachten. Vorig jaar zijn zowel de Playstation Move en Kinect gereleased. Voor Microsoft werd het sowieso redelijk beschouwd als een nieuwe console-launch qua marketing.

Ik denk dat Nintendo met de Wii2 voornamelijk een eigen release-schema er op na gaat houden waarbij nieuwe hardware-iteraties op een ander schema gereleased zullen worden dan Microsoft en Sony. Volgens mij zal het nog wel een jaar of 3 duren voordat MS en Sony überhaupt hun volgende generatie consoles aan gaan kondigen, laat staan releasen. :)

Signature

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
pasta schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:30:
[...]

Dat en het complete falen van de PSP Go. ;) Ik verwacht wel dat we same day digital download gaan krijgen. Dus de dag dat een spel in de winkels ligt je het ook online kunt kopen. Daarentegen verwacht ik dat ondanks dat Nintendo hun nieuwe console heeft aangekondigd de rest nog even zal wachten. Vorig jaar zijn zowel de Playstation Move en Kinect gereleased. Voor Microsoft werd het sowieso redelijk beschouwd als een nieuwe console-launch qua marketing.

Ik denk dat Nintendo met de Wii2 voornamelijk een eigen release-schema er op na gaat houden waarbij nieuwe hardware-iteraties op een ander schema gereleased zullen worden dan Microsoft en Sony. Volgens mij zal het nog wel een jaar of 3 duren voordat MS en Sony überhaupt hun volgende generatie consoles aan gaan kondigen, laat staan releasen. :)
Een jaar of drie? Ik denk niet dat Sony en Microsoft zo lang willen wachten. Ik denk persoonlijk dat ze volgend jaar de opvolger al zullen aankondigen met een release eind 2012 of anders 2013.

Eigenlijk best wel grappig om nu al die promo filmpjes van vóór de launch van de 360 en de PS3 te zien. "It has so much capabilities: 512 megs of RAM!" "A lot of RAM!" "It's got better graphics than anything else out there."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De verkopen van de Xbox en PS3 gaan anders aardig goed. Ja, de Wii heeft hogere verkopen, maar de attachrate van de Xbox en PS3 zijn prima.

Ik moet het nog zien, ik gok eerder eind 2013/begin 2014 op zijn vroegst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-02 13:32
pasta schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:30:
[...]

Ik verwacht wel dat we same day digital download gaan krijgen. Dus de dag dat een spel in de winkels ligt je het ook online kunt kopen.
Ik hoop het. De vraag is dan echter wel tegen welke prijs. Als ik mij niet vergis staat o.a. Halo Reach bij games on demand voor 69,95. Ik geef de voorkeur aan digitale downloads, maar daar extra voor betalen, dat gaat me toch iets te ver :).
Ik neem aan dat microsoft dit doet om winkeliers tevreden te houden? In dat geval zie ik dit ook niet direct veranderen voor de volgende generatie.

Overigens zie ik bij de volgende generate nieuwe hardware, het liefst hardware waar winst op gemaakt wordt door de fabrikant. Dit in de hoop dat ze dan eerder bereid zijn de console meer open te stellen voor concurrentie; bijvoorbeeld een echte steam store op de ps4. Dit zie ik eerder gebeuren als ze voor winst niet (alleen) afhankelijk zijn van software verkoop.
Wat graphics betreft is de noodzaak voor bleeding edge tech toch niet meer zo groot, naar mijn mening. De stappen die consoles vroeger maakten van 2D naar 3D etc waren relatief groot, de stap van 720p naar 1080p vind ik al wat minder interessant. Huidige generatie games vind ik nog steeds prima op grafisch vlak :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Squatjj schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:12:
[...]

Dan begint het aan z'n achtste jaar. Net zoals een baby die 1 wordt. De 364 dagen daarop is de baby 1, maar het is al z'n tweede levensjaar (je begint met 0). Maar je hebt wel gelijk als je er zo naar kijkt ;)
De Xbox 360 werd officieel onthuld op MTV op 12 mei 2005,
De Xbox 360 werd uitgegeven op 22 november 2005

Vandaag is het 22 Mei 2011

22 mei 2011 - 12 mei 2005 = 6 jaar en 10 dagen
22 mei 2011 - 22 november 2005 = 5 jaar en 5 maanden

Dus hij is net 6 jaar officieel bekend ;)

Ik denk dat bij de volgende consoles wel meer op de sociale diensten worden gelet. Eigenlijk hoop ik ook dat de PS4 / Wii / Xbox 3 samen kunnen werken

[Voor 11% gewijzigd door Rockvee2 op 22-05-2011 15:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Rockvee2 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:04:
[...]

De Xbox 360 werd officieel onthuld op MTV op 12 mei 2005,
De Xbox 360 werd uitgegeven op 22 november 2005

Vandaag is het 22 Mei 2011

22 mei 2011 - 12 mei 2005 = 6 jaar en 10 dagen Dit is dus het zevende jaar dat het product bekend is.
22 mei 2011 - 22 november 2005 = 5 jaar en 5 maanden We zitten nu dus in het zesde jaar van beschikbaarheid (en op 22 november hebben we die volle 6 jaar dan gehad)

Dus hij is net 6 jaar officieel bekend ;)

Ik denk dat bij de volgende consoles wel meer op de sociale diensten worden gelet. Eigenlijk hoop ik ook dat de PS4 / Wii / Xbox 3 samen kunnen werken
Ik heb later al op iemand gereageerd dat het dan bijna 7 is. Hij is nog geen 6 jaar oud, maar we zitten al wel in het 6e jaar van beschikbaarheid (en vanaf november dus het zevende jaar van beschikbaarheid).
Prima, prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Rockvee2 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:04:
[...]

Eigenlijk hoop ik ook dat de PS4 / Wii / Xbox 3 samen kunnen werken
Want Sony, Nintendo en Microsoft zitten er echt om te springen om met elkaar samen te werken :P
Squatjj schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:41:
[...]

Ik heb later al op iemand gereageerd dat het dan bijna 7 is. Hij is nog geen 6 jaar oud, maar we zitten al wel in het 6e jaar van beschikbaarheid (en vanaf november dus het zevende jaar van beschikbaarheid).
Prima, prima.
Als je je eigen logica echt wilt geloven, moet je dat vooral doen. Maar blijf het aub niet constant herhalen, begint irritant te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 22:42
8)7 Jongens, het gaat hier toch om de achtste generatie gameconsoles? Laat het aantal jaren lekker achter je. Kom terug on-topic. Wat zouden jullie graag zien bij deze gameconsoles?

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. De Wii heeft erg veel invloed gehad op de markt, gezien Nintendo werd gevolgd in hun activiteiten rondom motion-sense mogelijkheden. Volgens mij is juist met deze generatie aangetoond dat het niet alleen om de beste specs gaat (al kan het zeker wel helpen), maar dat innovatie ook een grote rol speelt.

Je zou je af kunnen vragen:
  • Wat vinden 'traditionele' gamers van het motion sense gebeuren?
  • Hoe staat het ervoor met 3D mogelijkheden, en slaat dit idee uberhaupt aan?
  • Welke andere innovaties kunnen we wat betreft gameconsoles verwachten?
Ik zie eigenlijk ook nog heel veel mogelijkheden in combinatie met mobiele telefoons. Aangezien de hardware op dat gebied razendsnel vooruit gaat, zouden ze bv. als controller of (secundair) bedieningsapparaat kunnen worden gebruikt. Of op een van de oneindig veel andere manieren uiteraard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 22:28
AdnanKananda schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:01:
Wat zouden jullie graag zien bij deze gameconsoles?
Ik hoop geen 3D gedoe. Het is allemaal leuk en aardig, maar meer een gimmick plus het feit dat niet iedereen een 3D tv al heeft. Motion control is wel grappig, maar na een paar keer gezwiep in Wii games vraag je je soms af waarom men niet gewoon de knoppen heeft gebruikt.
De geruchten zijn dat de Wii 2 dus met een scherm in de controller komt. Hopelijk hebben ze na het succes van de DS en de Wii niet ineens het idee van: Laten we bij iedere nieuwe console er een gimmick instoppen zodat mensen het kopen. DS was vernieuwend, Wii ook, maar de 3DS heeft alleen maar 3D... waarvan ik er niet zo het nut van inzie.

Wat ik niet wil zien is i.e.g. alleen downloadbare games. Ik wil een fysiek product hebben. Het probleem met downloads is nu dat je voor hetzelfde geld een fysieke disc+doosje krijgt, maar online alleen maar het gemak hebt van het downloaden. De prijsverschillen zijn niet zo dat je zegt: laat ik em maar online downloaden bij xbox.

Maar ik vind de strategie van Nintendo wel apart: Een nieuwe console releasen in 2012 die qua kracht gelijk is aan de consoles Xbox360 en PS3. Als zij over 2 jaar met een nieuwe komen, ligt Nintendo weer gigantisch achter en vraag me af of dat de bedoeling is. Of is het de bedoeling om dan met de echte nieuwe console te komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:42:
[...]
Want Sony, Nintendo en Microsoft zitten er echt om te springen om met elkaar samen te werken :P
[...]

Als je je eigen logica echt wilt geloven, moet je dat vooral doen. Maar blijf het aub niet constant herhalen, begint irritant te worden.
Ik bedoel met de toekomstige games . Het zou wel leuk zijn als je bijvoorbeeld met Call of Duty tegen PS3 mensen kon spelen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Rockvee2 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:28:
[...]

Ik bedoel met de toekomstige games . Het zou wel leuk zijn als je bijvoorbeeld met Call of Duty tegen PS3 mensen kon spelen. ;)
Ik snap wat je bedoelt en zou voor gamers heel leuk zijn, maar kans lijkt me erg klein dat dat ooit gaat gebeuren, want dan werken ze elkaar in de hand. Sony wil dat iedereen de PS3(4)-versie van CoD gaat kopen, maar als je als Xbox'er ook gewoon tegen je PS-vriendjes kan spelen, dan hoeft dat niet :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:30:
[...]

Ik snap wat je bedoelt en zou voor gamers heel leuk zijn, maar kans lijkt me erg klein dat dat ooit gaat gebeuren, want dan werken ze elkaar in de hand. Sony wil dat iedereen de PS3(4)-versie van CoD gaat kopen, maar als je als Xbox'er ook gewoon tegen je PS-vriendjes kan spelen, dan hoeft dat niet :P
Maar Sony heeft het wel met Portal 2 gedaan. Hiermee kan je samen spelen met een pc-gebruiker :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bergje360
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01-2014
ninc schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:27:
[...]

Maar ik vind de strategie van Nintendo wel apart: Een nieuwe console releasen in 2012 die qua kracht gelijk is aan de consoles Xbox360 en PS3. Als zij over 2 jaar met een nieuwe komen, ligt Nintendo weer gigantisch achter en vraag me af of dat de bedoeling is. Of is het de bedoeling om dan met de echte nieuwe console te komen?
Ik denk dat Project Cafe wel wat krachtiger zal worden dan de 'current gen' consoles, maar als Microsoft en Sony met hun nieuwe consoles komen in vermoedelijk 2013/2014 dan ligt nintendo al weer wat achter. En dat is volgens mij al eens eerder gebeurd met de dreamcast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Rockvee2 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:34:
[...]

Maar Sony heeft het wel met Portal 2 gedaan. Hiermee kan je samen spelen met een pc-gebruiker :)
PC is een geval apart (en bovendien geen console :P), je had ook zo'n schietspel dat je met Xbox 360- en PC-spelers kon spelen. Maar Sony en Microsoft en Nintendo staan lijnrecht tegenover elkaar ;)

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 22-05-2011 16:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bergje360
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01-2014
[...]

Square Enix heeft het al lang geleden gedaan met Final Fantasy XI. Playstation 2, PC en Xbox 360 spelen allemaal op dezelfde servers

Maar ieder bedrijf (nintendo. microsoft en sony) wil toch zijn eigen gebied afbakenen, maar zien het PC-gebeuren niet als grote concurrentie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-02 13:32
Bergje360 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:35:
[...]

Ik denk dat Project Cafe wel wat krachtiger zal worden dan de 'current gen' consoles, maar als Microsoft en Sony met hun nieuwe consoles komen in vermoedelijk 2013/2014 dan ligt nintendo al weer wat achter. En dat is volgens mij al eens eerder gebeurd met de dreamcast.
De dreamcast deed volgens mij grafisch echt niet onder voor de ps2. Ik kan mij nog herinneren dat DoA2 Er beter op de DC uitzag. Het falen van de dreamcast was volgens mij vooral door slechte marketing. Dus die vergelijking gaat niet helemaal op.

Daarnaast is het de vraag hoe groot het gat is tussen de prestaties en release date van project cafe en de 'ps4/xbox720'. Als project cafe in de tussentijd een redelijk marktaandeel weet te krijgen en het gat in prestaties niet te groot is, dan bestaat de kans dat ze gewoon alle drie dezelfde games krijgen. Op de ps4/x720 dan wellicht in iets hogere resolutie of met bepaalde effecten enabled.
Wat dat betreft is project cafe dan wellicht briljant getimed: volgend jaar krijgen ze (neem ik aan) ook de belangrijkste multiplatformtitels, die dan nog niet alles uit de console halen.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd, mijn wii heb ik alleen gebruikt voor de mario games en donkeykong, hoop dat ze de 3rd party ondersteuning bij cafe beter regelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 224360

nioz schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:44:
[...]

De dreamcast deed volgens mij grafisch echt niet onder voor de ps2. Ik kan mij nog herinneren dat DoA2 Er beter op de DC uitzag. Het falen van de dreamcast was volgens mij vooral door slechte marketing. Dus die vergelijking gaat niet helemaal op.

Daarnaast is het de vraag hoe groot het gat is tussen de prestaties en release date van project cafe en de 'ps4/xbox720'. Als project cafe in de tussentijd een redelijk marktaandeel weet te krijgen en het gat in prestaties niet te groot is, dan bestaat de kans dat ze gewoon alle drie dezelfde games krijgen. Op de ps4/x720 dan wellicht in iets hogere resolutie of met bepaalde effecten enabled.
Wat dat betreft is project cafe dan wellicht briljant getimed: volgend jaar krijgen ze (neem ik aan) ook de belangrijkste multiplatformtitels, die dan nog niet alles uit de console halen.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd, mijn wii heb ik alleen gebruikt voor de mario games en donkeykong, hoop dat ze de 3rd party ondersteuning bij cafe beter regelen.
Ja en daarbij is het sowieso een non-argument, kijk naar de Wii....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
[...]

Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een coöperatieve game en een competetieve game (zoals Battlefield/CoD etc.). Microsoft heeft dat ook al eens geprobeerd. Wat je dan krijgt is dat elke console gamer genadeloos wordt afgemaakt door elke middelmatige pc gamer...

Voor iets als Portal kan het dan weer prima omdat je dan moet samenwerken. Met een shooter blijft het denk ik toch een no-go.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik denk dat een nieuwe console vooral zal bestaan uit snellere hardware en modernere standaarden zodat het weer een aantal jaar mee kan gaan. Volgens mij voegen ze verder geen extra mogelijkheden eraan toe. Dat kunnen ze later doen, zie bijv. de Move. Elke console hangt tegenwoordig wel aan internet zodat het softwarematig geen probleem is om te upgraden, zolang de hardware het maar aan kan. Welke hardware weet ik niet, daar lig ik ook niet zo wakker van. Ik vind het wel relax bij de PS3 dat ze gebruik maken van bestaande standaarden (USB, Bluetooth, Blu-ray, Wifi).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 21:04

Nazanir

Is pappa!

Tsja qua gebruik, vind ik mijn XboX360 al een heel compleet apparaat. Wat ik wel heel graag zou zien, is de mogelijkheid om randapperatuur gewoon aan te kunnen sluiten. Het is leuk om berichten te kunnen versturen, MSN en social media te kunnen gebruiken, maar het typt natuurlijk ruk met zo'n controller. Ook zijn er MMORPGs beschikbaar, waar het gebruik van een toetsenbord heel erg welkom zou zijn (gewoon alleen al dat er vaak meer skills in een game zitten, dan er toetsen op je controller zijn), dit zou dan ook de weg openen om meer MMO's op de xdoos uit te brengen. Ik zou het echt geen straf vinden, om deze lekker vanuit mijn luie stoel op mijn grote HD tv te mogen spelen.

Verder zou ik het ook zalig vinden, om gewoon een HDD aan te kunnen sluiten, die ik wil. Bij voorkeur met USB3, zodat het allemaal lekker vlot gaat. En dat ik dus NIET afhankelijk ben van Microsoft, wanneer ze een nieuwe HDD uitbrengen, of limiteren hoeveel ruimte je van een USB stick mag gebruiken.

Verder kijk ik niet echt uit naar de PS4/Wii 2. De enige reden waarom ik vandaag een PS3 zou kopen, is om 2-3 exclusieve titels te spelen, dat vind ik nog al zonde van mijn geld. Veel titels zijn toch al crossplatform, en persoonlijk vind ik de 360 controller eindeloos prettiger dan de PS3 controller.

Speaking of which, ik hoop wel, dat Microsoft niet met een nieuwe controller gaat komen ofzo. Deze is echt heerlijk zoals hij is. Ik heb wat groter dan standaard handen, maar ik kan er echt prima mee overweg, leigt lekker in de hand, weegt precies genoeg, etc.

Wat ik niet hoop, en dat geldt voor alle nieuwe consoles, is dat het helemaal een 3D hype gaat worden. Voor mij is de belangrijkste reden, dat ik binnen een paar minuten al koppijn krijg van 3D. Dat zou voor mij echt een dooddoener zijn. Daarnaast zie ik de toegevoegde waarde gewoon niet. Het is voor mijn gevoel nog altijd een gimmick, zonder echt iets toe te voegen.

@Nintendofreak:

Ik krijg na een paar minuten al koppijn van 3D, ik hoop dat men dan minimaal de optie inbouwt om 3D naar eigen inzicht uit te zetten, anders heb ik straks geen games meer om te spelen.

[Voor 5% gewijzigd door Nazanir op 23-05-2011 11:35]

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 22:29
Waarom tegen 3d? De consoles zijn er dan krachtig genoeg voor en volledig optioneel. Ik heb zelf ook nog geen 3d tv, maar binnen een paar jaar waarschijnlijk wel. Ook heel veel tv's die nu verkocht worden zijn 3d ready.

Bij veel games kan het echt wel wat toevoegen, bijvoorbeeld gran turismo.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 08:56

Collaborator

You! Cake or Death?

3D is altijd optioneel. dus geen enkele reden om er tegen te zijn.

This space is occupied

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik denk dat de volgende generatie consoles meer mediacenter gericht gaan zijn. Zowel de ps3 als de 360 hebben al mediacenter mogelijkheden (de 360 zelfs een volwaardige extender), maar het werkt toch maar knullig, met zeer beperkte mogelijkheden en ondersteunde formaten.
Zie bijvoorbeeld boxee of andere xbmc gebaseerde mediacenters: Die functionaliteit verwacht ik terug te zien in de volgende generatie, compleet met pluginsupport, wat volledig los staat van het gaminggedeelte, met als doel de consument te overtuigen om hun huidige mediacenter te vervangen door de nieuwe spelconsole. Net zoals sony destijds de stand-alone dvd/blueray spelers wou vervangen.

Games zullen nog altijd op schijfjes verdeeld worden, vermoedelijk zullen zowel sony als microsoft voor blueray gaan, doch distributie zal ook tegelijk digitaal gebeuren (zoals beiden nu al doen voor bepaalde games). Download only games zullen echter veel populairder worden: Xbox live arcade en de sony tegenhanger (weet niet juist hoe het daar noemt) zijn nu al zeer populair bij consolegebruikers en enkele van de beste games zijn op die manier uitgebracht geweest. Mijn verwachting is dat er veel meer indie support komt (zoals bij Steam het geval is): Xbox heeft al een indie gamesgedeelte (mbv XNA), maar dit is niet beschikbaar in onze landen. Alsook: het zou me niet verbazen als betalende klanten hun savegames "in the cloud" kunnen opslaan.

Graphics zullen verbeteren, doch niets wereldschokkends: Ik verwacht vooral een hogere resolutie (consistent 1080p), doch verder zal de vooruitgang bescheiden blijven, net zoals het verschil tussen ps2/gamecube/xbox games en 360/ps3 games ook vrij bescheiden was, op de hogere resolutie na. Ik verwacht vooral leukere physics die in de meeste games aanwezig zullen zijn vanwege goede support hiervoor in hun api's. Controllers zullen ook wel grotendeels dezelfde blijven, eventueel met nog wat extra motion sensors.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 08:40
ik wil gewoon dat ik mijn games van de huidige generatie op de nieuwe kan spelen :p geen goesting voor mijn game library te moeten verkopen om geen 4 consoles onder de tv te moeten zetten.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Nazanir schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:57:
Het is leuk om berichten te kunnen versturen, MSN en social media te kunnen gebruiken, maar het typt natuurlijk ruk met zo'n controller. (heel verhaal)
Over dit stukje kan ik kort zijn.

2 opties:

Koop een USB-keyboard en doe de usb-kabel in de usb poort van je Xbox 360 (10 €)
Koop een Xbox 360 chatpad en plug deze in je controller (€20)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Zoiezo wil ik niet msn'en midden in een game, maar he, ik zou het geen probleem vinden als ze het gewoon inbouwen.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
En ze laten in Japan wat kwijt over de toekomstige opvolger over de PS4. De ontwikkeling en onderzoekskosten bij Sony waren erg gestegen, en dit was de verklaring:
“For the home equipment the PS3 still has a product life, but this is a platform business, so for the future platform – when we’ll be introducing what product I cannot discuss that – but our development work is already under way, so the costs are incurred there.
Natuurlijk kan dit niks betekenen en was het gewoon een verklaring, maar in het verleden hebben de Grote Drie wel vaker iets vooraf laten merken om vervolgens een grote aankondiging te doen op een bepaald evenement.

http://www.google.nl/sear...urce=og&sa=N&hl=nl&tab=wn

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 367390

Vandaag in de krant trouwens:

Sony heeft bij monde van Masaru Kato, het hoofd van de financiële afdeling van het technologiebedrijf, aangekondigd dat het werkt aan een opvolger voor de PlayStation 3. Kato deed dit naar aanleiding van vragen over de grote uitgaven in de onderzoek en ontwikkelingsafdeling. Dat meldt de gamewebsite Eurogamer.
Kato voegde er wel aan toe dat de eigenaars van een PlayStation 3 voorlopig niet ongerust moeten zijn. De geplande levensduur van de PS3 is tien jaar, en voorlopig zitten we nog maar in de helft. Drie maanden geleden zei Kaz Hirai, het hoofd van Sony Computer Entertainment, nog dat er binnen het bedrijf momenteel geen sprake was over een opvolger voor de PS3.

Nieuwe consoles
Hoewel de opvolger van de PS3 dus nog niet voor morgen zal zijn, groeien de geruchten dat een nieuwe Xbox van Microsoft niet zo lang meer op zich zal laten wachten. Zo zouden de grote partners van het technologiebedrijf al een prototype hebben aangekregen om als ontwikkelingstoestel te gebruiken. Ook Nintendo zou volgende maand de Wii 2, de opvolger van hun console, aankondigen op de technologiebeurs E3. De vraag is dan ook of Sony lang achter kan blijven. (sg)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:03
Zal waarschijnlijk gaan zoals huidige gen, nintendo eerst, daarna MS, en daarna sony.
Denk dat dan de geruchten weer zijn dat omdat sony later is weer beter is, maar dat het net als huidige gen niet heel erg uit de verf komt. gewoon beter tegelijk releasen, en dan geen gezeik met de een is beter enz. gewoon baseren op voorkeur. zeker multiplatform moet gewoon op beide versies identiek zijn want we betalen allemaal zelfde bedrag ervoor.
weet wel dat ik de nieuwe sony lekker laat gaan, vond ps3 echt zon ja saaie console. beetje te strak en te netjes, terwijl gamen om lol en plezier gaat, xbox brengt mij dat gevoel wel.
zit er ook aan te denken om mn ps3 te verkopen en dan geld wegleggen voor nieuwe xbox console :D

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
v8power67 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:42:
Zal waarschijnlijk gaan zoals huidige gen, nintendo eerst, daarna MS, en daarna sony.
Denk dat dan de geruchten weer zijn dat omdat sony later is weer beter is, maar dat het net als huidige gen niet heel erg uit de verf komt. gewoon beter tegelijk releasen, en dan geen gezeik met de een is beter enz. gewoon baseren op voorkeur. zeker multiplatform moet gewoon op beide versies identiek zijn want we betalen allemaal zelfde bedrag ervoor.

[vaag 'strak en netjes'-gedoe']
Ik heb geen idee waar het vandaan komt dat Sony vast weer laatste zal zijn. Ze zeggen dat een ezel zich niet 2x aan dezelfde steen stoot. Met de PS1 waren ze er snel bij, en zeker met de PS2 zaten ze ruim voor de Xbox en andere consoles. PS3 zijn ze een half jaar later geweest. Kan dus nog alle kanten op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 18:01
v8power67 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:42:
Van de huidige generatie consoles was het toch echt de Xbox 360 van Microsoft die het eerst (2005) te koop was. ;) Nintendo volgde samen met Sony in eind 2006.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:03
owh echt :S okee raar dacht echt dat nintendo eerst was, maar okee, dan gaat het dit keer anders.
Verwacht wel dat nintendo eerste is maar dat MS als 2e komt, sony wil denk ik nog wel even verder op ps3 na alles wat er gebeurt is om alles weer beetje stabiel te krijgen.
Denk zelfs dat er deze e3 al wat te zien is, of het public of achter gesloten deuren is maakt niet uit, maar misschien deze e3 al nieuwe xbox en zeker de wii2.
wel slim dat nintendo dit keer 1ste wil zijn, gaat ze zeker verkopen opleveren. tenzij ms echt heel dicht erop volgt.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 136223

*zucht*

velen doen beweringen mbt verleden, correctheden & inschattingen..
2 tips:
- wikipedia & search-engines.
- langdradige topics op buitenlandse fora.
/herkauwen :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 12:57
Volgens mij hoeft Sony er alleen een betere grafische kaart in te doen, mogelijk Wifi op N snelheid en wellicht USB 3 (ook al zie ik daar niet zo de voordelen van). Volgens mij moet die kwa cpu kracht nog genoeg over hebben.
Zou helemaal mooi zijn als je in je PS3 even een Sony goedgekeurde nieuwe gpu erin kon zetten en je zat op PS4 niveau.
Zelf denk ik dat het maximum van de PS3 nog zeker niet gehaald is, maar dat is meer een gevoelskwestie (kijkende naar de PS2).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Tadream schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:21:
Volgens mij hoeft Sony er alleen een betere grafische kaart in te doen, mogelijk Wifi op N snelheid en wellicht USB 3 (ook al zie ik daar niet zo de voordelen van). Volgens mij moet die kwa cpu kracht nog genoeg over hebben.
Zou helemaal mooi zijn als je in je PS3 even een Sony goedgekeurde nieuwe gpu erin kon zetten en je zat op PS4 niveau.
Zelf denk ik dat het maximum van de PS3 nog zeker niet gehaald is, maar dat is meer een gevoelskwestie (kijkende naar de PS2).
Ik denk niet dat de grafische kaart zomaar even te switchen is als het van een andere fabrikant is of als het een nieuwere of grotere is met een andere maat. Maar goed, ik heb in de tweede post al gezet waarop ik hoop dat de PS4 zal hebben (en de Xbox 360 dus iets vergelijksbaars), maar dit is wat ik denk dat het zal hebben, niet wat ik hoop dat het zal hebben:
Ik heb het hier over de PS3 omdat dit toch iets makkelijker in te schatten is als de Xbox 360: het is vrij zeker dat de PS3 weer blu-ray krijgt, maar of Microsoft vast houdt aan HD DVD of overgaat naar blu-ray of digital-only is nog erg twijfelachtig.

CPU en GPU
Ik denk dat Sony bij haar CELL processor blijft, maar dan wel met een nieuwe variant: een flink wat krachtigere, multicore variant. Dit zodat PS3 games ondersteund blijven, en omdat het voor ontwikkelaars nu wat bekender terrein is. Ik denk niet dat Sony 3x achter elkaar ontwikkelaars een nieuwe standaard willen laten leren.
De GPU zal daarom ook waarschijnlijk weer van NVIDIA zijn. De PS3 heeft nu de "RSX 'Reality Synthesizer'". Dit is een door NVIDIA aangepaste GPU uit de GeForce 7 series (dat is nu dus de vorige generatie GPU's). Destijds was dat de krachtigste van NVIDIA en volgens velen was het 'de meeste gecompliceerde grafische kaart ooit'. Ironisch genoeg was er al een nieuwe serie uitgebracht voordat de PS3 ook nog maar was gelaunched.
Ik denk dus dat ze weer voor de zwaarste grafische kaart gaan van NVIDIA, maar dat die tijdens de launch misschien alweer een serietje achterloopt. Ik denk dus dat het een toekomstige variant van de GeForce GTX590 zal worden. Nu nog aan de dure kant, maar prijzen kunnen in 1 a 2 jaar flink dalen. En zeker als ze groot worden ingekocht. Het is ook nog altijd mogelijk dat ze bijvoorbeeld 2x een GeForce GTX570 of 2x een GeForce GTX580 gaan gebruiken (of iets vergelijkbaars wat dan verkrijgbaar is). Samen zijn ze krachtiger en goedkoper dan een GeForce GTX590. Maar goed, zoals ik al zei zullen prijzen dalen en zijn er altijd wel deals tussen grote bedrijven te maken.

Schijfjes/digital download
Ik denk verder dat Sony er een blu-ray lezer inzet die sneller schijfjes kan lezen (vergis je niet: sinds de specs uit '05/'06 is dit flink verbeterd). Het zal meerdere lagen kunnen lezen tot zeker 250 GB aan data. Games zullen hierdoor waarschijnlijk altijd op 1 schijfje kunnen. Natuurlijk zal ook de PSN Store en Xbox Live marketplace flink uitbreiden.

RAM geheugen
Minimaal 2 GB. Maximaal 6 GB. Als ik moest gokken zou ik zeggen 3 GB.

Harde schijf
Minimaal 320 GB of anders 500 GB vanaf launch. In de loop van der jaren zal dit zeker richting 1 of 2 TB gaan. Wat Sony ook zou kunnen doen, maar wat minder waarschijnlijk is, is dat ze voor modellen met een SSD gaan van 128 GB en 256 GB (en over de jaren heen zal dat richting 256 GB en 512 GB gaan etc.). Stiller, zuiniger en sneller.

Vaarwel AV kabel
AV kabels zullen we vaarwel zeggen: er komt alleen een HDMI poort op (met HDMI kabel meegeleverd uiteraard). Verder minimaal 2 USB3 poorten. Maximaal 4 USB3 poorten.

De prijs
Waarschijnlijk zullen zowel Microsoft en Sony eerst weer met verlies gaan verkopen. Niet zoveel dat de vraagprijs $599 moet worden, maar wel met verlies. Ze zullen beide minder investeren in nieuwe technologieen en eerder van bestaande technologieen gebruik maken: blu-ray is al ontwikkeld, de CELL is al ontwikkelt en hoeft alleen nog maar wat door ontwikkeld te worden. Maximaal $499 zal de launch prijs worden, maar waarschijnlijk niet lager dan minimaal $399.

Edit: en om nog verder bij te staan waarom ik denk dat de GPU erg krachtig zal zijn. Ik denk dus dat Sony zoiezo met de PS4 3D games wil kunnen afspelen in 60 fps voor elk oog (dus 120 FPS in totaal). Twee keer een GTX580 zorgen dan voor de volgende fps:

Alien vs Predator - 1920x1200 - High - 0xAA , 118,4 fps
Alien vs Predator - 2560x1600 - High - 0xAA, 76,7 fps
Bad Company 2 - 1920x1200 - max - 4xAA/16xAF, 102,4 fps
Bad Company 2 - 2560x1600 - max - 4xAA/16xAF, 94,3 fps
Bad Company 2 - 5760x1080 - max - 4xAA/16xAF 61,3 fps
Call of Duty: Black Ops - 2560x1600 - Maximum - 4xAA/16xAF 150,9 fps
Call of Duty: Modern Warfare 2 - 1920x1200 - Max - 4xAA/16xAF 173,0 fps
Call of Duty: Modern Warfare 2 - 2560x1600 - Max - 4xAA/16xAF 139,8 fps
F1 2010 - 2560x1600 - DX11 - 4xAA/16xAF 65,3 fps
F1 2010 - 5760x1080 - DX11 - 4xAA/16xAF 49,7 fps
Far Cry 2 - 1920x1200 - Ultra high - 4xAA/16xAF 168,1 fps
Far Cry 2 - 2560x1600 - Ultra high - 4xAA/16xAF 143,9 fps
Far Cry 2 - 2560x1600 - Ultra high - 8xAA/16xAF 122,3 fps
Far Cry 2 - 5760x1080 - Ultra high - 4xAA/16xAF 86,6 fps

Tuurlijk, het zijn maar statistieken maar toch. Als je bedenkt dat de PS3 en Xbox 360 zulke games op veel lagere settings draaien en op een lagere resolutie, en dat deze games het op zo'n hoge resolutie draaien met maximale settings: dan moet 1080p 3D 60 fps zeker lukken. Ter informatie: dit zijn de laagste fps gemeten tijdens die tests.

[Voor 84% gewijzigd door Uniciteit op 29-05-2011 18:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 19:33
@Uniciteit 8GB? Zou mooi wezen, maar dan mag je toch mooi wat meer centen neer tellen :p.
Nee dat hebben de Xbox, PS en Wii ook helemaal niet nodig, er zit geen geheugenvretend OS op, consoles zijn er voor gemaakt om te gamen en hebben dus echt maar heel weinig nodig.

Ik denk zelf dat er ongeveer 2GB of misschien 2,5GB RAM geheugen in komt en een GeForce uit de 200-serie of lager.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
timons106 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:21:
@Uniciteit 8GB? Zou mooi wezen, maar dan mag je toch mooi wat meer centen neer tellen :p.
Nee dat hebben de Xbox, PS en Wii ook helemaal niet nodig, er zit geen geheugenvretend OS op, consoles zijn er voor gemaakt om te gamen en hebben dus echt maar heel weinig nodig.

Ik denk zelf dat er ongeveer 2GB of misschien 2,5GB RAM geheugen in komt en een GeForce uit de 200-serie of lager.
Ik was net met het wijzigen van mijn bericht bezig van wat ik echt verwacht (zie bericht boven je) :9 8 GB is ook meer wat ik hoop dan wat ik verwacht ja. Ik denk dat het 3 GB wordt. Minimaal 2 GB, maar zeker niet meer dan 6 GB. Verder denk ik niet dat ze voor de vorige generatie GPU's gaan (200-serie is vorige generatie). Ik denk dat ze weer voor de krachtigere GPU gaan zoals ik boven heb uitgelegd. Er rekening meehoudend dat prijzen dalen, bedrijven als Sony en Microsoft grote getallen inkopen en dus extra korting krijgen en dat over 1 a 2 jaar de technologie toch al weer wat verouderd is denk ik dat ze gaan voor iets als de GTX590 of (2x GTX570 of 2x GTX580). Die zullen tegen die tijd een stuk goedkoper zijn en er zullen waarschijnlijk ook nieuwe modellen uitkomen die kleiner en zuiniger zijn maar wel dezelfde kracht hebben tegen die tijd. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Uniciteit schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:11:
[...]
t, maar of Microsoft vast houdt aan HD DVD of overgaat naar blu-ray of digital-only is nog erg twijfelachtig.[/i]
Microsoft vasthouden aan hd-dvd :?. Er is destijds een hd-dvd drive uitgebracht om films te bekijken, maar de console zelf werkt gewoon met dvd schijfjes ;). Je kan er vrij zeker van zijn dat hun volgende generatie (ook voor nintendo) blueray schijfjes zal slikken.

Verder kijk je naar consoles alsof ze pc's zijn. Er zitten geen specifieke videokaarten in (hoogstens iets dat qua specs vergelijkbaar is met de stand-alone producten) en benchmarks voor pc games doen er al helemaal niet toe aangezien je op pc enorm vertraagd wordt door de gigantische overhead van je OS.

[Voor 23% gewijzigd door boe2 op 30-05-2011 09:24]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Boeboe schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:22:
[...]

Microsoft vasthouden aan hd-dvd :?. Er is destijds een hd-dvd drive uitgebracht om films te bekijken, maar de console zelf werkt gewoon met dvd schijfjes ;). Je kan er vrij zeker van zijn dat hun volgende generatie (ook voor nintendo) blueray schijfjes zal slikken.

Verder kijk je naar consoles alsof ze pc's zijn. Er zitten geen specifieke videokaarten in (hoogstens iets dat qua specs vergelijkbaar is met de stand-alone producten) en benchmarks voor pc games doen er al helemaal niet toe aangezien je op pc enorm vertraagd wordt door de gigantische overhead van je OS.
Ja, een beetje verward. Sorry. Nintendo gaat denk ik ook wel aan de blu-ray ja, maar over Microsoft twijfel ik nog steeds een beetje. Tot slot van rekening verdient Sony ook aan elk apparaat dat met een blu-ray drive wordt verkocht. Ik denk niet dat Microsoft het zou kunnen uitstaan dat Sony, de competitie, verdient aan de Xbox 3.

Anoniem: 276318

Ik denk iets in de richting van een quadcore met TDP van 65W, 4gb (tot 6gb) DDR3 geheugen, een blu-ray speler en misschien een SSD ipv. een harde schijf, maar het ligt er echt aan hoe duur die tegen die tijd (eind 2012/halverwege 2013) zullen zijn. De SSD word upgradeable (je doet een klepje open en trekt hem eruit). Qua graphics denk ik dat het wel mee zal vallen: iets met twee keer de kracht van een 580 GTX is onhaalbaar omdat de console dan te duur wordt en de warmte niet kan afvoeren. De beeldstandaard zal gaan van 720p + 0xAA naar 1080p + 2xAA, met hetzelfde aantal FPS en dat alleen zal al veel van de GPU vragen. Nou denk ik dat er tegen die tijd wel een (speciaal voor consoles geoptimaliseerde) GPU is die Crysis 2 met deze beeldstandaard kan afspelen en onder de 100W kan blijven, maar ik verwacht niet dat er nog veel headroom over zal zijn, wel iets, maar niet genoeg voor een grafische revolutie en zelfs op de dag van de release van deze consoles zul je al voor minder dan 1000 euro een PC kunnen bouwen die krachtiger is. Waarschijnlijk zullen de nieuwe consoles relatief goedkoper zijn dan hun voorgangers waardoor ze toch nog zullen verkopen.

• Anoniem: 279033
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
'Wii U niet per se veel sterker dan huidige systemen'

Laatste update: 21 juni 2011 10:38 info
HOOFDDORP -

De Wii U is "niet per se krachtiger dan de systemen die nu op de markt zijn".

Dit heeft Shigeru Miyamoto, senior managing director bij Nintendo, gezegd in een interview met GameSpot.
Foto: Gamer.nl Dat het systeem niet krachtiger is dan de PlayStation 3 en Xbox 360, komt door de balans tussen technologische kracht en een acceptabele prijs die Nintendo heeft opgezocht.

"Nintendo is een entertainmentbedrijf. We zijn erg gevoelig wat betreft het stellen van een prijs, omdat mensen maar een gedeelte van hun geld zullen besteden aan entertainment. En als je het hebt over ouders die iets kopen voor hun kinderen, dan zijn er bepaalde prijspunten waar ouders wel of niet overgaan tot aankoop van een bepaald product."

Balans

Miyamoto geeft echter aan dat er technologische innovaties zijn en dat mensen gewend zijn deze te kunnen gebruiken, wat ertoe leidt dat de kosten stijgen. "Als je het hebt over bedrijven die nadenken over een balans tussen prijs en mogelijkheden, dan is Nintendo het bedrijf dat waarschijnlijk het meeste aandacht zal besteden aan het vinden van de juiste balans."

Miyamoto geeft aan dat deze strategie echter niet zonder risico is, omdat het op alle fronten zoveel mogelijk uit de Wii U wil halen. "We hebben een tablet-achtige controller met scherm. We proberen de juiste balans te vinden tussen de CPU en de GPU, de grafische processor.

Dat alles moeten we samenbrengen met HD-mogelijkheden van het systeem, waar we ook zoveel mogelijk uit willen halen." Om dit alles nog wel voor een schappelijke prijs aan te kunnen bieden, is het systeem niet krachtiger gemaakt dan zijn directe concurrenten.
:') !

@GetBack

Zoals ik al zei is er het probleem van stroomverbruik/warmteproductie bij consoles. De WiiU is zo klein dat ze de GPU hebben moeten onderclocken. Hetzelfde probleem zal er voor zorgen dat de PS4 en xdoos 1080 geen GTX 690- of HD 7990achtige graphics krijgen.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 276318 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:14:
@GetBack

Zoals ik al zei is er het probleem van stroomverbruik/warmteproductie bij consoles. De WiiU is zo klein dat ze de GPU hebben moeten onderclocken. Hetzelfde probleem zal er voor zorgen dat de PS4 en xdoos 1080 geen GTX 690- of HD 7990achtige graphics krijgen.
Wie zegt dat de PS4 en/of Xbox666 ( >:) ) consoles niet groter worden, een revolutionair design en/of een betere koeling krijgen?
Totdat ze in de winkel liggen kunnen we niets anders doen dan gissen (en/of hopen).

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

OPSLAGHOND schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:27:
[...]

Wie zegt dat de PS4 en/of Xbox666 ( >:) ) consoles niet groter worden, een revolutionair design en/of een betere koeling krijgen?
Totdat ze in de winkel liggen kunnen we niets anders doen dan gissen (en/of hopen).
Ik zeg dat: als ze veel groter zouden worden dan de bestaande consoles willen minder mensen ze kopen en een revolutionair ontwerp/koelingssysteem komt er niet omdat dat gewoon niet kan (iig. tot er grafeentransistors komen, maar die komen misschien in 2030).

De PS4 en Xbox 1080 zullen nog steeds wel 4 tot 5 keer zo krachtig zijn als hun voorgangers maar de overgang 720p naar 1080p (2,5 maal zoveel beeldpunten) plus de invoering van AA zal het merendeel van deze vooruitgang opslokken.

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:46
Ik denk dat de komende generatie consoles minimaal 3 gigabyte geheugen gaan krijgen. Wat je namelijk ziet als je kijkt naar de vorige generatie (PS2, Xbox 1) is dat het geheugen ongeveer verachtvoudigd is. De PS2 had namelijk 32 MB geheugen en de PS3 heeft 256 MB Geheugen, terwijl de eerste Xbox 64 MB geheugen had en de Xbox 360 512 MB. Dit is natuurlijk geen echte garantie dat ze dan nu weer zo'n grote stap maken, maar het verschil in geheugen tussen de PS1 en PS2 was zelfs 16 keer zo groot.

Daarbij worden consoles steeds meer multimedia apparaten ipv dat ze specifiek voor gamen zijn bedoeld. Dit brengt extra software met zich mee waardoor het geheugen ook groter moet zijn.

Als we kijken naar de grafische processor zien we dat de console fabrikanten steeds meer neigen naar doorsnee chips. Voor de PS1, PS2 en Xbox 1 werden nog speciale chips ontwikkeld terwijl er voor de huidige generatie al meer werd gebruikt uit chips die ook op de desktop verschenen zoals de G70 en de R500. Gezien het ontzettend duur is een eigen GPU te ontwikkelen denk ik dat ze in de volgende generatie nog meer gebruik gaan maken van desktop GPU's. Als de nieuwe Xbox in 2013 uitkomt dan zou dat dus betekenen dat er hoogstwaarschijnlijk een Chip inzit die rond die tijd ook op de desktop uitkomt. Dit zou dus een chip kunnen zijn uit de Radeon HD 7000 of HD 8000 serie kunnen zijn.

De processoren van consoles zijn altijd ontzettend high tech geweest op het moment dat ze uitkwamen. De 360 had bijvoorbeeld 3 cores met 6 threads terwijl we in de desktop markt net aan de 2 cores begonnen. Het lijkt me dan ook waarschijnlijk dat ze minimaal een chip gaan gebruiken met 8 cores, of in ieder geval 16 threads.

Van mij mogen ze wel eens opschieten met die nieuwe generatie, want de grafische vooruitgang op de PC wordt ontzettend hard tegengehouden door de 360 en PS3.

Ryzen 7 5800X | MSI MAG X570 Tomahawk | RX 6800 XT | 32GB Crucial Ballistix 3800 C16 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 970 Evo 500GB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | BitFenix Whisper BWG750M

hubhib schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:27:
Van mij mogen ze wel eens opschieten met die nieuwe generatie, want de grafische vooruitgang op de PC wordt ontzettend hard tegengehouden door de 360 en PS3.
En dat zal zo blijven want de graphics van de PS4 en Xbox 1080 zullen komen van iets dat afgeleid is van een HD 7770 of iets dergelijks terwijl je dan voor de PC weer voor minder dan 200 euro een krachtigere HD 7950 haalt. De nieuwe consoles zullen net Crysis 2 in HD en met 2xAA kunnen draaien, een spel dat nu al uit is en nu al in HD en met 2xAA draait op een redelijke game PC.

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:46
Anoniem: 276318 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:49:
[...]

En dat zal zo blijven want de graphics van de PS4 en Xbox 1080 zullen komen van iets dat afgeleid is van een HD 7770 of iets dergelijks terwijl je dan voor de PC weer voor minder dan 200 euro een krachtigere HD 7950 haalt. De nieuwe consoles zullen net Crysis 2 in HD en met 2xAA kunnen draaien, een spel dat nu al uit is en nu al in HD en met 2xAA draait op een redelijke game PC.
Dat denk ik niet. De nieuwe generatie zal waarschijnlijk de eerste 2 jaar nog voor lopen op de PC's. Het is voor ontwikkelaars makkelijker om mooie graphics uit de console te halen, omdat de hardware vast ligt. Ik denk dat de graphics veel mooier zullen worden dan die van Crysis. Ik had een tijd terug nog ergens screenshots en een filmpje gezien van de nieuwe Unreal engine. Dat zag er echt ontzettend mooi uit, en ik denk dat dat zeker haalbaar zal zijn voor de next gen consoles.

Ryzen 7 5800X | MSI MAG X570 Tomahawk | RX 6800 XT | 32GB Crucial Ballistix 3800 C16 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 970 Evo 500GB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | BitFenix Whisper BWG750M

hubhib schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:38:
[...]

Dat denk ik niet. De nieuwe generatie zal waarschijnlijk de eerste 2 jaar nog voor lopen op de PC's. Het is voor ontwikkelaars makkelijker om mooie graphics uit de console te halen, omdat de hardware vast ligt. Ik denk dat de graphics veel mooier zullen worden dan die van Crysis. Ik had een tijd terug nog ergens screenshots en een filmpje gezien van de nieuwe Unreal engine. Dat zag er echt ontzettend mooi uit, en ik denk dat dat zeker haalbaar zal zijn voor de next gen consoles.
Onmogelijk: een 100W kaart in een console kan niet concurreren met een 200W kaart in een PC, optimalisatie of geen optimalisatie en een 200W kaart stoppen ze niet in een console omdat die dan a) smelt en b) niet meer te betalen is.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het enige wat ik hoop is dat bij de volgende generatie alle spellen native 1080P zijn, scheelt een hoop blur op je scherm.

39

• NinTeNdO_FrEaK
Native hd is opzich wel mooi. Maar misschien heb ik wel liever een game op 720p met veel meer effecten of hogere framerate.

Ps4/switch gamer

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Fietsbel schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:15:
Het enige wat ik hoop is dat bij de volgende generatie alle spellen native 1080P zijn, scheelt een hoop blur op je scherm.
In het begin zal dat zeker wel het geval zijn, maar ik denk dat na 4-5 jaar na release meer games weer in 720p zullen zijn omdat ze dan nog meer grafische kracht vereisen.

• dapyroo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 21:22
Ik denk dat het al lang tijd is voor nieuwe consoles, dat er misschien nog een of twee details extra uit te persen zijn op 1280*720 of lager betekend niet dat het op dit moment geen nut heeft om een console te releasen die veel meer details en effecten aankan op 1920*1080.

Ik hoop zelf dat de nieuwe consoles opener en daarmee veelzijdiger zal zijn dan de huidige generatie. Dat het nog meer een entertainment systeem is.

Bijvoorbeeld:
- Mogelijkheid tot IPTV, IPradio en video on demand van alle mogelijke aanbieders (en niet alleen een selecte aanbieder in de VS zoals nu bij Xbox.)
- Mogelijkheid tot afspelen van alle videoformaten, evt door een betaalde app, zodat het makkelijker als mediacenter gebruikt kan worden.
- Mogelijkheid om apps te kopen zoals bijv op android en IOS kan, zodat je de console en tv voor meer PC taken kan gebruiken.
- Mogelijkheid om te surfen op je tv met een browser die gewoon alles kan zoals op de PC.
- Mogelijkheid tot alles aansluiten via USB.
- Normale harddisks en USB sticks kunnen aansluiten met alle gebruikelijke bestandssystemen

Nu heb ik een Xbox360 naast de TV terwijl ik hier nog vaak mijn laptop op aansluit, omdat de software op de console de mogelijke functionaliteit beperkt.

Ik begrijp dat MS en Sony niet willen dat de consoles worden verkocht voor enkel dit soort taken wanneer ze verlies maken per console, dus verkoop ze dan niet met verlies!

Verder hoop ik dat iets als onlive niet doorzet, omdat ik denk dat de consument dan uiteindelijk duurder uit is, hardware wordt immers steeds goedkoper. Helaas zijn er veel consumenten die liever 20 euro per maand betalen dan 400 euro per 5 jaar, dus ik denk dat onlive wel kans maakt.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 17:09

Willybubba

Nut up or shut up.

Jij wilt eigenlijk een PC aansluiten op je TV, dus.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• dapyroo
Willybubba schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:34:
Jij wilt eigenlijk een PC aansluiten op je TV, dus.
Euh, ja, maar dan eentje die heel snel is opgestart en waar spellen voor zijn die alles eruit halen. Maar een console moet inderdaad zijn doel niet voorbij streven en vooral op gamen gericht zijn. Ik denk dat het volgende een mooie benadering is voor het ontwerpen van een console:

Wat zijn de sterke kanten van de PC's en consoles voor gamen: stop die er in!
- Iedereen kan er games voor maken en aanpassen.
- Hij valt ook voor andere zaken te gebruiken.

Wat zijn de minder sterke kanten van de PC voor gamers, zorg dat deze er niet zijn!
- elke pc heeft weer andere hardware, software en drivers die allemaal moeten worden ondersteund
- het duurt lang voordat de pc is opgestart
- een muis en toetsenbord werkt niet fijn op de bank en wanneer iedereen andere invoerapparatuur gebruikt is online gamen niet eerlijk.

edit typo

[Voor 3% gewijzigd door dapyroo op 24-06-2011 13:54]

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 16:57
dapyroo schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:52:
[...]

- een muis en toetsenbord werkt niet fijn op de bank en wanneer iedereen andere invoerapparatuur gebruikt is online gamen niet eerlijk.
- Een fatsoenljike game-pc heeft ook een SSD en start dan met 30 seconden op _/-\o_
- Behalve met race games, want daar heb je weer veel meer voordeel met een controller :)

• NinTeNdO_FrEaK
Op pc kan je gewoon een xbox controller aansluiten he. En echte racegames speel je toch met een stuurtje _/-\o_ (behalve tweakers.net als ze gt5 reviewen).

Al die arcade shit is ook best speelbaar met de pijltjestoetsen.

[Voor 10% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 24-06-2011 23:55]

Ps4/switch gamer

• dapyroo
NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:54:
Op pc kan je gewoon een xbox controller aansluiten he. En echte racegames speel je toch met een stuurtje _/-\o_ (behalve tweakers.net als ze gt5 reviewen).

Al die arcade shit is ook best speelbaar met de pijltjestoetsen.
Toch gaat pc-gamen met de controller niet altijd goed. Niet elk spel ondersteund het en shooters spelen op pc sowieso een stuk trager en moeilijker dan met de muis. Bovendien ben ik met pc-gamen altijd meer tijd kwijt met updates en instellingen, halverwege de game toch maar de settings lager enz. Ook heb ik geen ruimte om mijn pc altijd bij de tv te hebben. Daarom vind ik het fijn om een goede console te hebben.

Het ziet er allleen echt niet meer uit vergeleken met goede pc-games. Ik heb bijv nog geen console games gezien met zoveel details en zo'n mooie open wereld als crysis 1 en ik vind cod4 mw op pc mooier dan cod6 mw2 op xbox.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
dapyroo schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:52:
[...]

Euh, ja, maar dan eentje die heel snel is opgestart en waar spellen voor zijn die alles eruit halen. Maar een console moet inderdaad zijn doel niet voorbij streven en vooral op gamen gericht zijn. Ik denk dat het volgende een mooie benadering is voor het ontwerpen van een console:

Wat zijn de sterke kanten van de PC's en consoles voor gamen: stop die er in!
- Iedereen kan er games voor maken en aanpassen.
- Hij valt ook voor andere zaken te gebruiken.

Wat zijn de minder sterke kanten van de PC voor gamers, zorg dat deze er niet zijn!
- elke pc heeft weer andere hardware, software en drivers die allemaal moeten worden ondersteund

edit typo
Die laatste 3 negatieve dingen zitten nu ook al niet in de PS3 en Xbox 360. Zijn allebei binnen een mum van tijd opgestart. En gelukkig kan je met deze generatie zoiezo je console ook al voor meer dingen gebruiken (op de PS3 kan je bijvoorbeeld Blu-Ray's bekijken (in 3D, als je wilt) of lekker muziek luisteren via je console etc.). Die eerste goede kant van de PC vind ik eigenlijk best wel een goede voor de console: mensen zouden veel makkelijker voor de console moeten kunnen ontwerpen. Heb je wel weer het probleem van illegale games...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 18:15
Ik hoop eigenlijk, dat er een nieuwe speler op de console markt komt. Of terugkomt zoals SEGA bijvoorbeeld.

Nu hebben we keus uit maar 3 fabrikanten, Microsoft met hun omgebouwde PC, Sony en Nintendo. Ik zie wel eens in de Lidl of Kruidvat ook wel eens een vage russische console, maar die is niet echt op de mainstream gericht.

Dus of Sega weer terug, of een Google Gaming Box? Vroeger had Philips ook een console, de Videopak, waarom proberen ze het niet nog eens?

Meer consoleboeren, betekent meer concurrentie en mogelijk een lagere prijs :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Je geeft zelf al precies aan waarom zij het het niet zouden doen. Eerdere faal, hoge instapkosten en hoge concurrentie zijn niet bepaald motiverende factoren voor bedrijven om een markt te betreden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
As I said, lancering voor december 2012:
AMSTERDAM – Sony zal aan het eind van dit jaar beginnen met de productie van de Playstation 4, in 2012 zal de lancering volgen.
Foto: AFP

Dat melden fabrikanten van onderdelen voor de Playstation 4 tegenover Digitimes.com.

De nieuwe console van Sony zou net als Kinect van Microsoft lichaamsgevoelige besturing krijgen zonder controller
Bron

Het wordt steeds concreter :) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Cubic X schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:54:

[...]

Bron

Dan dus Bye-Bye Wii U, :w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:31

Player1S

Formerly known as L1nt

Eerst zien dan geloven.

Indien Sony echt komt met een nieuwe console zal Microsoft zeer waarschijnlijk snel volgen.
En dan denk ik idd dat het bye-bye Wii U is als ze beide met een nieuwe komen.

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Cubic X schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:54:

[...]

Bron

nergens in dit topic heb je een lancering voor december 2012 vermeld :P

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Men gelooft dat Sony in 2012 al een PlayStation 4 willen lanceren. Analisten denken een patroon te zien in hoe het bedrijf prijsverlagingen aankondigt om vervolgens een korte tijd later een nieuw model aan te kondigen. Ze hebben soortgelijken prijsverlagingen met andere producten gedaan (televisie's, laptops) maar ook met de PlayStation 1 en PlayStation 2.

Als dingen hetzelfde lopen als met de PS1 en PS2, dan kunnen we volgend jaar al een opvolger verwachten voor de PS3. Daarnaast heeft Digitimes bronnen die zeggen dat de PS4 in 2012 gelanceerd wordt om de Wii U tegen te gaan. Sony zou van plan zijn de 'verliezen' van de PS3 maar voor goed te nemen, en te hopen dat de PS4 een succes wordt. Uiteraard willen ze niet weer heel laat een nieuwe console op de markt zetten en ze willen dus zo snel mogelijk met de Wii U en de toekomstige Xbox 3 concurreren.

Tja, hoe betrouwbaar is dit? Analisten hebben soms wel inside informatie, maar zijn niet altijd even betrouwbaar. Digitimes is qua betrouwbaarheid 50-50%. In de helft van de gevallen hebben ze gelijk, in de andere helft niet.

• Hahn
  • Nu online
PlayStation 3 is nog geen 5 jaar oud en zou 10 jaar meegaan. Ik denk eigenlijk dat ze pas in 2012 een nieuwe console gaan aankondigen, om 'm misschien in 2013/2014 te lanceren. De Xbox 360 is al bijna 6 jaar oud, maar doordat Kinect het aardig goed lijkt te doen (wat ik ervan hoor tenminste) denk ik ook niet dat Microsoft binnen nu en 2 jaar iets nieuws uit gaat brengen.

Maar het zou zomaar eens kunnen natuurlijk, de PlayStation was ongeveer 5 jaar oud toen de PS2 kwam, de PS2 was ongeveer 6 jaar toen de PS3 kwam.

[Voor 16% gewijzigd door Hahn op 21-08-2011 21:58]

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-01 11:08

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:56:
PlayStation 3 is nog geen 5 jaar oud en zou 10 jaar meegaan. Ik denk eigenlijk dat ze pas in 2012 een nieuwe console gaan aankondigen, om 'm misschien in 2013/2014 te lanceren. De Xbox 360 is al bijna 6 jaar oud, maar doordat Kinect het aardig goed lijkt te doen (wat ik ervan hoor tenminste) denk ik ook niet dat Microsoft binnen nu en 2 jaar iets nieuws uit gaat brengen.

Maar het zou zomaar eens kunnen natuurlijk, de PlayStation was ongeveer 5 jaar oud toen de PS2 kwam, de PS2 was ongeveer 6 jaar toen de PS3 kwam.
Het 10 jaar meegaan slaat dan ook op het supporten van de hardware/ het platform. Ook de PS2 draait nu nog steeds, ondanks dat de PS3 ook alweer ruim 4 jaar op de markt is.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

• Hahn
  • Nu online
Het 10 jaar meegaan slaat niet op het supporten, dat zou slaan op hoe lang de PlayStation 3 de hoofdconsole is van Sony. De PS2 is al meer dan 10 jaar oud en wordt ook nog gesupport (wat niet heel gek is met meer dan 150 miljoen van die dingen in de wereld).

Daarmee zeg ik niet dat er binnen nu en 5 jaar geen nieuwe Sony-console zal komen, maar ik geloof wel dat hun insteek was om 10 jaar lang alleen de PS3 te hebben (waar ze nu mogelijk een beetje van terugkomen) en dat de PS3 niet binnen nu en een jaar al een opvolger zal krijgen.

[Voor 35% gewijzigd door Hahn op 21-08-2011 22:27]

• postbus51
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

Vind vreemd dat men nog steeds geen consoles kan Linken
vidcards kunnen dit zoals SLI e.d
Zo kan je A meer consoles verkopen en B wij kunnen weer wat meer danoontje POWER in console vorm krijgen

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:26:
Het 10 jaar meegaan slaat niet op het supporten, dat zou slaan op hoe lang de PlayStation 3 de hoofdconsole is van Sony. De PS2 is al meer dan 10 jaar oud en wordt ook nog gesupport (wat niet heel gek is met meer dan 150 miljoen van die dingen in de wereld).

Daarmee zeg ik niet dat er binnen nu en 5 jaar geen nieuwe Sony-console zal komen, maar ik geloof wel dat hun insteek was om 10 jaar lang alleen de PS3 te hebben (waar ze nu mogelijk een beetje van terugkomen) en dat de PS3 niet binnen nu en een jaar al een opvolger zal krijgen.
Onzin, het sloeg op het supporten van de console. Als je zo zeker bent dat het erom ging dat Sony 10 jaar lang de PS3 als 'hoofdconsole' wou houden, dan wil ik daar graag een bron voor zien. Sony heeft het altijd over "supporting the PS3 for at least 10 years" gehad.

Anoniem: 230001

Uniciteit schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:52:
Men gelooft dat Sony in 2012 al een PlayStation 4 willen lanceren. Analisten denken een patroon te zien in hoe het bedrijf prijsverlagingen aankondigt om vervolgens een korte tijd later een nieuw model aan te kondigen. Ze hebben soortgelijken prijsverlagingen met andere producten gedaan (televisie's, laptops) maar ook met de PlayStation 1 en PlayStation 2.

Als dingen hetzelfde lopen als met de PS1 en PS2, dan kunnen we volgend jaar al een opvolger verwachten voor de PS3. Daarnaast heeft Digitimes bronnen die zeggen dat de PS4 in 2012 gelanceerd wordt om de Wii U tegen te gaan. Sony zou van plan zijn de 'verliezen' van de PS3 maar voor goed te nemen, en te hopen dat de PS4 een succes wordt. Uiteraard willen ze niet weer heel laat een nieuwe console op de markt zetten en ze willen dus zo snel mogelijk met de Wii U en de toekomstige Xbox 3 concurreren.

Tja, hoe betrouwbaar is dit? Analisten hebben soms wel inside informatie, maar zijn niet altijd even betrouwbaar. Digitimes is qua betrouwbaarheid 50-50%. In de helft van de gevallen hebben ze gelijk, in de andere helft niet.
Als Sony de PS4 volgend jaar op de markt wil brengen heeft dat niets met de Wii U te maken volgens mij want dat zou betekenen dat ze ongeveer gelijktijdig met Nintendo begonnen moeten zijn met het ontwikkelen. Misschien hebben ze dat ook wel gedaan maar dan is het gewoon toeval tenzij er sprake is van bedrijfsspionage. Daarnaast speelt ook de prijs mee, concurreren heeft alleen zin als de prijzen ongeveer gelijk liggen en als Sony weer voor het beste gaat en Nintendo niet zal er een behoorlijk prijsverschil zijn.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Anoniem: 230001 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:08:
[...]

Als Sony de PS4 volgend jaar op de markt wil brengen heeft dat niets met de Wii U te maken volgens mij want dat zou betekenen dat ze ongeveer gelijktijdig met Nintendo begonnen moeten zijn met het ontwikkelen. Misschien hebben ze dat ook wel gedaan maar dan is het gewoon toeval tenzij er sprake is van bedrijfsspionage. Daarnaast speelt ook de prijs mee, concurreren heeft alleen zin als de prijzen ongeveer gelijk liggen en als Sony weer voor het beste gaat en Nintendo niet zal er een behoorlijk prijsverschil zijn.
Nintendo zal vast ook een premium prijs vragen. Ik gok op 299 of 399 euro.

Daarnaast beginnen ze al vroeg met de ontwikkeling. Zo begon de ontwikkeling van de PS3 al toen de PS2 nog maar net in de winkels lag. De ontwikkeling van de Xbox 360 begon zelfs al voordat de Xbox in de winkels lag. Nintendo heeft zoiezo altijd de goedkopere prijzen.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
postbus51 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:33:
Vind vreemd dat men nog steeds geen consoles kan Linken
vidcards kunnen dit zoals SLI e.d
Zo kan je A meer consoles verkopen en B wij kunnen weer wat meer danoontje POWER in console vorm krijgen
Waarom zou je dit willen?

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Stel: Men linked een XBOX aan een PS3. Je hebt 2 krachtige gamemachines die gaan samenwerken met elkaar. Dit leid tot meer grafische power en dus kan je meer graphics erin pompen. Tevens zou je dan tegen mensen van zowel xbox als playstation kunnen gamen?

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
denikids schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:27:
Stel: Men linked een XBOX aan een PS3. Je hebt 2 krachtige gamemachines die gaan samenwerken met elkaar. Dit leid tot meer grafische power en dus kan je meer graphics erin pompen. Tevens zou je dan tegen mensen van zowel xbox als playstation kunnen gamen?
Maar dan moeten ze wel allebei dezelfde soort hardware bevatten, en dat zal niet het geval zijn denk ik. Daarnaast... zou Microsoft echt met Sony willen samenwerken (of vica versa)?

• Hahn
  • Nu online
Als er ooit al (voor thuisgebruik) gelinkt gaat worden, gaat dat natuurlijk nooit gebeuren tussen consoles van verschillende fabrikanten 8)7 Want dan spekken ze elkaars kas.

Maar Xboxen met Xboxen laten linken of Playstations met Playstations laten linken zou misschien ooit best kunnen in de toekomst, maar ik denk dat de doelgroep daar zo klein voor is dat het weinig interessant is voor ze om dat te realiseren.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-06 15:18
Het wordt er wel eens tijd voor, eindelijk een nieuwe XBOX. Blu-ray speler erin voor grotere spellen en spellen op 1080p spelen.

• Niet online
- dubbelpost

[Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 31-08-2011 08:39]

• Niet online
Hahn schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:06:
Als er ooit al (voor thuisgebruik) gelinkt gaat worden, gaat dat natuurlijk nooit gebeuren tussen consoles van verschillende fabrikanten 8)7 Want dan spekken ze elkaars kas.

Maar Xboxen met Xboxen laten linken of Playstations met Playstations laten linken zou misschien ooit best kunnen in de toekomst, maar ik denk dat de doelgroep daar zo klein voor is dat het weinig interessant is voor ze om dat te realiseren.
Funfact: Bij Capcom vs Snk2 kon je in Japan met Dreamcast en Ps2-spelers tegen elkaar spelen.
Nintendo topman Satoru Iwata geeft toe dat de Nintendo Wii gericht was op families, maar volgens hem is de nieuwste spelcomputer, de Nintendo Wii U, perfect geschikt voor ervaren gamers.

In een nieuw interview op de website van Nintendo spreekt Iwata de hoop uit de HD-graphics ervoor moeten worden dat de Wii U niet wordt gelabeld als een spelcomputer voor gezinnen.

“Kort na de introductie van de Wii begon de media onze spelcomputer te bestempelen als een machine gericht op families”, aldus Iwata. “De Wii werd tegenover de Xbox en de PlayStation gezet, welke gezien werden als consoles voor gepassioneerde gamers.”

“In die tweedeling, tussen de gelegenheidsgamer en de ervaren gamer, valt de Wii inderdaad in de eerste categorie. Dit willen we oplossen met de Wii U, vooral door het gebruik van hoge resolutie graphics.”

Zowel Microsoft’s Xbox 360 als Sony’s PlayStation 3, beide al ruim vijf jaar op de markt, maken gebruik van HD-graphics. Nintendo’s Wii U moet in 2012 uitkomen.
Dus HD-graphics = core gaming machine :?
Geen wonder dat aandeelhouders hem weg willen hebben met dit soort uitspraken.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 31-08-2011 08:42]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Anoniem: 279033 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 08:38:
[...]

Funfact: Bij Capcom vs Snk2 kon je in Japan met Dreamcast en Ps2-spelers tegen elkaar spelen.

[...]

Dus HD-graphics = core gaming machine :?
Geen wonder dat aandeelhouders hem weg willen hebben met dit soort uitspraken.
HD graphics zijn belangrijk voor hardcore gamers. Als je de originele Japanse of Engelse citaties neemt, zou dit vast wel beter verwoord zijn. Vertrouw nooit zomaar Nederlandse citaties.

• Niet online
Uniciteit schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:48:
[...]

HD graphics zijn belangrijk voor hardcore gamers. Als je de originele Japanse of Engelse citaties neemt, zou dit vast wel beter verwoord zijn. Vertrouw nooit zomaar Nederlandse citaties.
Nou van wat ik Reggie @ E3 hoorde zeggen hamerde hij er behoorlijk op. Ze hebben eigenlijk niks technisch gezegd behalve dat hij nu met de concurrenten mee kan omdat hij HD heeft en dat er een soort bluray-achtig opslagformaat op zit.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Anoniem: 279033 schreef op maandag 05 september 2011 @ 06:55:
[...]

Nou van wat ik Reggie @ E3 hoorde zeggen hamerde hij er behoorlijk op. Ze hebben eigenlijk niks technisch gezegd behalve dat hij nu met de concurrenten mee kan omdat hij HD heeft en dat er een soort bluray-achtig opslagformaat op zit.
Op die schijfjes kan evenveel als op een DVD

• Niet online
Uniciteit schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:56:
[...]

Op die schijfjes kan evenveel als op een DVD
Bedoel je de Wii-U schijfjes? Dat lijkt me wel karig.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Uniciteit schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:48:
[...]

Mooie HD graphics zijn leuk meegenomen, maar zijn niet hetgene wat het onderscheid maakt tussen familiegames en "hardcore" games. Ik heb mijn Wii verkocht, maar dat was vanwege het infantiele gamesaanbod. De games die dan toch wat "volwassener" waren boden totaal geen uitdaging of hadden gruwelijke controls.
PS4 is niet zo vreemd aangezien Sony al een tijdje worstelt met de technische limitaties van hun console (Cross game voice chat is bijvoorbeeld nog altijd onmogelijk) en de marketingpraat over hoe geweldig de cell wel niet is komt ook niet echt meer over (net zoals destijds de emotion processor in de ps2 zo waanzinnig krachtig ging zijn dat hij toy-story graphics ging produceren). Ik verwacht dat Microsoft wel spoedig zal volgen aangezien zij ongetwijfeld wel dromen van schijfjes met meer opslagruimte. Voordeel van beiden is dat ze gemakkelijk hun hele library aan arcade/indie games gemakkelijk kunnen overporten.

[Voor 9% gewijzigd door boe2 op 05-09-2011 12:06]

Pagina: 1 2 3 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee