Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:08:
Denk dat die grafiek inderdaad voornamelijk slaat op video. Hoewel ik aan een MKV torrent wel duidelijk kan zien of 'ie 720p of 1080p is.

Voor gamen zit ik anderhalve meter vanaf een 42 inch, dus dat moet wel zichtbaar zijn. :)
Is dat nog prettig? Ik heb mijn 42" ook als game monitor willen gebruiken bij de PC maar had juist het probleem dat ik niet alles in een oogopslag kon zien. En mijn K/D ratio in BF3 was al 1/24 of zo maar dat werd er toen helemaal niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het fantastisch. K/D in BO2 (inmiddels verkocht) was iets van 2, dus prima te doen. Moet zeggen dat ik tegenwoordig meer aan de verhalende single players zit, dus hoe het in BF3 zit, geen idee. Die game is ook wel redelijk lelijk op de current gens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:08:
Denk dat die grafiek inderdaad voornamelijk slaat op video. Hoewel ik aan een MKV torrent wel duidelijk kan zien of 'ie 720p of 1080p is.

Voor gamen zit ik anderhalve meter vanaf een 42 inch, dus dat moet wel zichtbaar zijn. :)
Dat is wel ERG dicht voor een 42". Zet daar nog een salontafel tussen en er kan niemand meer langs.

*edit* gaat hier verdomd snel :/

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 23-10-2013 15:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:19
arnoutzw schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:07:
Er is een groot verschil tussen 720p vs 1080p in games en 720p vs 1080p in videocontent. Aliasing etc
idd, dat grafiekje gaat puur over de output resolutie.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoutzw schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:07:
Er is een groot verschil tussen 720p vs 1080p in games en 720p vs 1080p in videocontent. Aliasing etc
eens, echter 720p met goede upscaling en aliasing zou dus ook volgens jou dat beter moeten zijn dan 1080p zonder op een afstand van 3m van een 42inch tv?

In het geval van Bram logisch dat je het verschil ziet, op mijn 24inch waar ik 50cm vanaf zit zie ik het ook op mijn PC, op de bank 2.5m van de 37inch af wordt het al een stuk lastiger, zeker als je midden in een spel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:08:
[...]

ja :)

killzone facial (laatste build)

[afbeelding]

ryse (laatste build)

[afbeelding]

killzone :

[afbeelding]

ryse :

[afbeelding]

ter vergelijk, crysis 3 PC (1920 x 1080 high) :

[afbeelding]

bron : http://gearnuke.com/facia...fall-vs-ryse-vs-crysis-3/
Misschien heb ik een bril nodig hoor, maar ik vind Ryse en Killzone er op die vergelijking mooier uitzien dan Crisis 3. Waarbij Ryse het weer wint van Killzone kwa gezichts animaties.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:08:

ja :)

killzone facial (laatste build)

ryse (laatste build)
Ziet er alemaal zeer vet uit behalve die vrouwelijke killzone pic. Maar helaas zegt dit dus niks over het verschil tussen de grafishe mogelijkheden tussen xbone en PS4. Dit kan je pas doen met dezelfde game en dezelfde engine.

Je kan toch ook niet een auto uit GTA (op 360) vergelijken met een auto uit MAFIA (op PS3) en daaruit concluderen dat één van de twee consoles beter is? De hele desingkeuze van beide games zijn anders en het is roepen in de ruimte. Gelukkig geeft het de xbots op diverse fora weer even een stevige dosis goed xbone nieuws, met een lange neus naar de ps4.

Nogmaals: niemand ontkent dat de xbone slechte GFX zal hebben en ik snap dat het xbox kamp alles uit de kast trekt om het loerende gevaar te ontkennen. Maar vergelijk dan de ingame gezichten van dezelfde game op verschillende platformen. Nu doe je appels en peren. Beide heerlijk maar je mag en kan ze niet vergelijken.

Daarom juist is een eventueel resolutie of IQ verschil in een game als COD/battlefield zo interresant en belangrijk.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:14:
[...]

Dat is wel ERG dicht voor een 42". Zet daar nog een salontafel tussen en er kan niemand meer langs.

*edit* gaat hier verdomd snel :/
Er hoeft ook niemand langs. Dit is mijn gamehoek op zolder. Als je erlangs loopt dan knal je tegen de verwarming en het raam aan. Prima te doen en bewust de grote er neer gezet.

Plaatje voor het idee: https://mvoilg.blu.livefi...g/foto%20kopie.JPG?psid=1

Ik heb nu overigens een game hoesje onder de achterkant van de TV voet gelegd, zodat de TV exact mijn kant op wijst qua kijkhoek. Echt perfect nu.

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 23-10-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7PiuKOm.jpg

Ze vergeten erbij te zetten dat je voor de onderste blurry pic ook nog 100 euro meer betaald.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

swopdark schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:35:
[afbeelding]

Ze vergeten erbij te zetten dat je voor de onderste blurry pic ook nog 100 euro meer betaald.
Mijn god, jij bent echt op oorlogspad he 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh? Die bovenste is toch scherper of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Ik wacht lekker nog een paar weken voor ik mezelf een mening vorm. Een beetje photoshopper kan een beeld verneuken en anderen nemen het dan (graag) voor waar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Dat logo op de arm is op de bovenste foto duidelijk scherper.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:37:
Ja dat klopt, is een plaatje van Neogaf.
Alleen de vergelijking is ook niet helemaal goed.
Onderste plaatje is 1080p ->720p -> 1080p geconvert, ja vind je het gek dat het dan blurry wordt 8)7

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Volgens mij is hij ook scherper.

Trouwens wat zou mij het overigens ook boeien hoe of wat de andere console doet. Ik heb voor degeen die ik heb gekozen voor de exclusives gekozen, iemand anders zal zijn eigen redenen hebben. Zoals GFX etc, enkel is het voor mij nog altijd Gameplay > GFX.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:37:
Ja de bovenste is scherper, alsook opvallend dat deze "propaganda" officieel probeert te lijken maar niet eens van MS afkomstig is. Schoolvoorbeeldje FUD die bepaalde mensen hier maar al te graag als feit verkondigen ;)

*edit* verspreid door neogaf, waarom verbaast me dat al lang niet meer? Hoeveel dieper kunnen ze nog zinken 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 23-10-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:56
[afbeelding]

Wat een fanboy geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BXQXqBfCIAEJO6T.jpg

Is die echt? :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:23
[afbeelding]

Zet er dan ook even een bronvermelding bij hee. Nu dacht ik eerst serieus dat het van MS afkomstig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xgar schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:40:
[...]

Wat een fanboy geneuzel.
Ik vind het altijd weer jammer dat mensen last van tunnelvisie hebben en er slecht van slapen als een console die ze, om wat voor reden dan ook, niet willen hebben ook gewoon mooie plaatjes kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XBTSs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

Ik vind het altijd weer jammer dat mensen last van tunnelvisie hebben en er slecht van slapen als een console die ze, om wat voor reden dan ook, niet willen hebben ook gewoon mooie plaatjes kan leveren.
Dat valt reuze mee, ik denk dat beide fijne apparaten worden met mooie games, waarbij me een meer aanspreekt, maar ik de ander zeker niet veel minder vind.

Alleen zo'n Neogaf plaatjes/gifs etc zijn puur om wat te trollen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xgar schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:47:
[...]

Dat valt reuze mee, ik denk dat beide fijne apparaten worden met mooie games, waarbij me een meer aanspreekt, maar ik de ander zeker niet veel minder vind.

Alleen zo'n Neogaf plaatjes/gifs etc zijn puur om wat te trollen naar mijn mening.
Ik bedoel ook niet iedereen. Maar vanaf het begin van de topics over de nextgen zijn er mensen die de andere console het licht niet in de ogen gunt en ik snap werkelijk niet wat het uit maakt dat er meer consoles op de markt komen dan degene die die mensen als voorkeur hebt. Voer voor psychologen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Wel raar beleid van microsoft dan aangezien het op de Vita en dus waarschijnlijk ook PS4 gratis is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

boe2 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:40:

Ja de bovenste is scherper, alsook opvallend dat deze "propaganda" officieel probeert te lijken maar niet eens van MS afkomstig is. Schoolvoorbeeldje FUD die bepaalde mensen hier maar al te graag als feit verkondigen ;)

*edit* verspreid door neogaf, waarom verbaast me dat al lang niet meer? Hoeveel dieper kunnen ze nog zinken 8)7
Deze komt inderdaad van Neogaf en nee zij verspreiden hem niet, dat doe ik... :+ In het licht van het laatste hot news vind ik hem erg passend

Wat een lange teentje heb jij zeg? :> Penello zelf geeft aan dat je bij geupscalede beelden geen verschil zal zien tussen 720p geupscaled en 1080p native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
swopdark schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:50:
[...]

Deze komt inderdaad van Neogaf en nee zij verspreiden hem niet, dat doe ik... :+ In het licht van het laatste hot news vind ik hem erg passend

Wat een lange teentje heb jij zeg? :> Penello zelf geeft aan dat je bij geupscalede beelden geen verschil zal zien tussen 720p geupscaled en 1080p native.
Super toch, kan je meer detail leggen in de 720p. Zoals je toen kon zien tussen die Ryse van 900p en 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me niet? Ik bedoel: Skype op de PS4 en Vita is gratis (weliswaar een minder uitgebreide versie, maar dan nog). Neem aan dat dit ook een troll is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij niet. A) mega jpeg artifacts, microsoft zou nooit iets met deze kwaliteit online gooien... B) je ziet duidelijk dat de afbeelding erin is geshopt, en C) als het niet op microsoft.com is gehost, dan is ermee geknoeid.
Kunnen mensen nu een keer ophouden met het verspreiden van zinloze photoshops en teruggaan naar de feiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Gelukkig is het basisschoolniveau Engels typerend voor de posters die dit soort posters maken ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:54:
[...]

Lijkt mij niet. A) mega jpeg artifacts, microsoft zou nooit iets met deze kwaliteit online gooien... B) je ziet duidelijk dat de afbeelding erin is geshopt, en C) als het niet op microsoft.com is gehost, dan is ermee geknoeid.
Ehm de afbeelding is wel gephotoshopt, maar op xbox.com/facts staat het er wel degelijk zo op.

[ Voor 11% gewijzigd door Alvanosa op 23-10-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
http://www.xbox.com/nl-NL/xbox-one/facts
Communiceer met Xbox Live Gold-vrienden via berichten of Skype.

Met de Xbox One en een Xbox Live Gold-lidmaatschap kun je Skype gebruiken voor gesproken chats met alle ondersteunde platforms. Als Skype niet wordt ondersteund (zoals op de Xbox 360), kun je nog steeds zien welke vrienden online zijn, en ze berichten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31
Ga zo door, dan kan dit waardeloze topic eindelijk eens voorgoed op slot :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Phusebox schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:54:

Gelukkig is het basisschoolniveau Engels typerend voor de posters die dit soort posters maken ;)
Whaaha ik zie het nu pas jah! geweldig! Sorry hoor maar ik lig echt helemaal dubbel van al die plaatjes op gaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ligt het aan mij of doet geen enkele link die je hier post het nog? Even random 4 links geprobeerd en allemaal een foutmelding? Wat een nutteloze discussie hier weer.

Blijkbaar is een onbevestigd gerucht van een resolutie belangrijker dan een bevestigd verhaal dat er nog steeds met P2P wordt gewerkt in de grootste FPS exclusive launchtitel :z

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-10-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Ligt het aan mij of doet geen enkele link die je hier post het nog? Even random 4 links geprobeerd en allemaal een foutmelding?
Ligt niet aan jou. De humor heeft de pagina's doen crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Phusebox schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:54:
[...]

Het engels klopt toch gewoon? Ik neem aan dat je 'farther' aanduidt? Verder inderdaad wel basischoolniveau Photoshop. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
k-city schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:58:
[...]

Het engels klopt toch gewoon? Ik neem aan dat je 'farther' aanduidt? Verder inderdaad wel basischoolniveau Photoshop. :p
http://www.quickanddirtyt...ar/further-versus-farther Klopt dus wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

uchiha tijntje schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:55:
Ga zo door, dan kan dit waardeloze topic eindelijk eens voorgoed op slot :)
Waanzinnig. In de voormiddag nog bij hoog en laag ontkennen dat valse xbox rumors bewust als waarheid gebracht worden en dan de posts van de laatste twee uur, een nieuw absoluut dieptepunt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:31:
[...]

Ziet er alemaal zeer vet uit behalve die vrouwelijke killzone pic. Maar helaas zegt dit dus niks over het verschil tussen de grafishe mogelijkheden tussen xbone en PS4. Dit kan je pas doen met dezelfde game en dezelfde engine.

Je kan toch ook niet een auto uit GTA (op 360) vergelijken met een auto uit MAFIA (op PS3) en daaruit concluderen dat één van de twee consoles beter is? De hele desingkeuze van beide games zijn anders en het is roepen in de ruimte. Gelukkig geeft het de xbots op diverse fora weer even een stevige dosis goed xbone nieuws, met een lange neus naar de ps4.

Nogmaals: niemand ontkent dat de xbone slechte GFX zal hebben en ik snap dat het xbox kamp alles uit de kast trekt om het loerende gevaar te ontkennen. Maar vergelijk dan de ingame gezichten van dezelfde game op verschillende platformen. Nu doe je appels en peren. Beide heerlijk maar je mag en kan ze niet vergelijken.

Daarom juist is een eventueel resolutie of IQ verschil in een game als COD/battlefield zo interresant en belangrijk.
ongelooflijk, ik plaats een vergelijk (van een andere website en zet de bron er notabene bij) met spellen die met launch uitkomen op beide consoles en de grafische kwaliteit op beiden (ook nog op verzoek uit een andere topicpost), en jij komt met quotes als "het loerende gevaar", seriously? 8)7

tip: het is maar een gameconsole, je leven hangt er niet vanaf, er gaat niemand dood als iemand anders een xbox one of PS4 koopt of allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
boe2 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:00:
[...]

Waanzinnig. In de voormiddag nog bij hoog en laag ontkennen dat valse xbox rumors bewust als waarheid gebracht worden en dan de posts van de laatste twee uur, een nieuw absoluut dieptepunt :|
_O-
Tweakers kan nu idd gewoon in het rijtje ala Neogaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* knip, ongewenst *

[ Voor 121% gewijzigd door Uniciteit op 23-10-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Ligt het aan mij of doet geen enkele link die je hier post het nog? Even random 4 links geprobeerd en allemaal een foutmelding? Wat een nutteloze discussie hier weer.

Blijkbaar is een onbevestigd gerucht van een resolutie belangrijker dan een bevestigd verhaal dat er nog steeds met P2P wordt gewerkt in de grootste FPS exclusive launchtitel :z
Correctie: een combinatie tussen P2P en dedi's. Laten we nu rustig afwachten hoe het gaat werken. Ik kan me niet herinneren dat Killzone titels online slecht gingen door een slechte connectie o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Nee geen correctie. Wat ik zeg klopt. Wellicht wel een aanvulling ;)

En afwachten... Daar ben ik helemaal voor, maar dan moet dat van twee kanten komen :) waarom hier afwachten, maar op andere onbevestigde verhalen meteen inspringen (niet persoonlijk naar jou, maar in het algemeen voor dit topic)

[ Voor 63% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-10-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Video output in 1080p doet de huidige generatie ook...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ook wederom een onbevestigd.. Net zoals het verhaal van Dell onbevestigd was... Wat een stemmingmakerij hier.

wellicht een goede regel om in het bericht ook aan te geven of het bevestigd is etc... Je doet het voorkomen als feit, wat op dit moment niet te controleren is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar gaat het heen met dit topic... Waar is het extra strenge beleid.

Het is nog net geen neogaf hier.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:14:
Nee geen correctie. Wat ik zeg klopt. Wellicht wel een aanvulling ;)

En afwachten... Daar ben ik helemaal voor, maar dan moet dat van twee kanten komen :) waarom hier afwachten, maar op andere onbevestigde verhalen meteen inspringen (niet persoonlijk naar jou, maar in het algemeen voor dit topic)
Okay, in dat geval heeft een auto ook 1 wiel ja. :)
Video output heeft niks, maar dan ook niks met de resolutie van de game zelf te maken. Een DVD speler met HDMI kan ook met 1080p video outputten. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door bram1984 op 23-10-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Heren, heren toch, neem het allemaal met een korreltje zout. Niet zo serieus allemaal. Natuurlijk is die bron van mij niet bevestigd en waarschijnlijk gaat het om een fout in de omschrijving. Maar hoe iedereen hier zich een potje druk loopt te maken, geniaal zeg! Ik vind het echt vermakelijk om dit alles te lezen. Dit topic leeft meteen op en heeft binnen afzienbare tijd enorm veel posts erbij. Zolang we elkaar niet persoonlijk de grond in boren is er toch niets aan de hand? Ik denk dat het stoom straks uit de oren van Uniciteit komt wanneer hij dit topic weer gaat doornemen. Misschien kan je sommige post zien als uitlokking, maar het blijft wel het X1 /PS4 topic. Ik hoop dat de mod's een beetje verdraagzaam zullen zijn. Anders moeten ze dit topic sluiten want dit hoort gewoon bij de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:30:
Waar gaat het heen met dit topic... Waar is het extra strenge beleid.

Het is nog net geen neogaf hier.
Moet er geen topic in HK gemaakt worden ofzo, waar iedereen elkaar kan afmaken? :D

Lijkt me opzich wel leuk om een topic te hebben waar alleen maar geflamed wordt over de ps4 en de xbox one :+

Lijkt me overigens verstandiger om dit topic compleet van mening te strippen en alleen nog maar feiten te melden. Dit geneuzel leid echt nergens toe... (het meeste van het subjectieve kan je toch pas na de launchdate controleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rub3s schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:47:
[...]

Moet er geen topic in HK gemaakt worden ofzo, waar iedereen elkaar kan afmaken? :D

Lijkt me opzich wel leuk om een topic te hebben waar alleen maar geflamed wordt over de ps4 en de xbox one :+

Lijkt me overigens verstandiger om dit topic compleet van mening te strippen en alleen nog maar feiten te melden. Dit geneuzel leid echt nergens toe... (het meeste van het subjectieve kan je toch pas na de launchdate controleren)
Haha zou wel mooi zijn, gewoon een ultiem troll topic ja, maar wel met respect enzo. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zolang mensen (vage) geruchten consequent als feit blijven zien haalt dat weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50
[...]

Wel leuk idee voor zo'n internet-social onderzoek, reguleert een troll-rage-fest zichzelf? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:03:
[...]

Kan ik niet openen. Kun je quoten?
The assumed and widely discussed performance advantage the PS4 has over the Xbox One isn't actually a thing any more, Resident Evil and The Evil Within creator Shinji Mikami has told Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50
Wat mij opvalt, dit is weer een 'developer bij naam' die dus zegt dat ze gelijk zijn, dat is afaik al nummer 3. Koijma en Carmack zeiden dit ook al. (alle 3 zijn ze cross-platform, het is geen 'kampjespraat').

Dat klinkt wel anders dan al die 'trusted sources in development' die juist anders zeggen.

edit, tekst uit de bron (die weer naar Edge magezine linkt)
“We only need one console. Why do I have to make two versions of a game? And when Xbox One was first announced it had lower specs than PS4, but now they’re almost identical.

“So either will do.”

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 23-10-2013 17:15 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
SinergyX schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:12:
[...]

Wat mij opvalt, dit is weer een 'developer bij naam' die dus zegt dat ze gelijk zijn, dat is afaik al nummer 3. Koijma en Carmack zeiden dit ook al. (alle 3 zijn ze cross-platform, het is geen 'kampjespraat').

Dat klinkt wel anders dan al die 'trusted sources in development' die juist anders zeggen.
Je hebt gelijk, het verschil zoals je terecht schijft zijn dit geen no-name geruchten maar feitelijke quotes van ontwikkelaars. En inderdaad, ze spreken alle drie over zo goed als gelijkwaardig.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Asgaro schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:13:
Om op de CoD engine voort te gaan: zo was er begin dit jaar eens een artikel: waarom kon BF3 wel vele wapens extra meeleveren als DLC, terwijl bij CoD games ze nauwelijks wapens meegeven. Dit was blijkbaar een limitatie van de engine. Meerbepaald een beperkingsprobleem betreffende memory.
Waarom pakken ze dit dan niet aan door een grondige code rewrite?
Onzin. Die geheugenlimitatie kwam door de current-gen consoles. Op de current-gen is er wel ruimte voor wapens in DLC.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:05:
[...]

The assumed and widely discussed performance advantage the PS4 has over the Xbox One isn't actually a thing any more, Resident Evil and The Evil Within creator Shinji Mikami has told Edge.
Any more? Legt hij ook uit waar dit aan ligt of is dat alles wat er staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shinji Mikami says there's no longer much between the two consoles.
By James Orry (@VGJames) On 23rd Oct, 2013 at 3:45pm

"We only need one console. Why do I have to make two versions of a game?" said Mikami. "And when Xbox One was first announced it had lower specs than PS4, but now they're almost identical.

"So either will do."

This does go some way to support the message that Microsoft has been trying to get across for several months now.

The Evil Within is expected to launch next year for PS4, Xbox One, PC, PS3 and Xbox 360.

VideoGamer.com Analysis

Whilst it would be good news for Xbox if its performance capabilities have been increased to be more in line with the PS4, Mikami doesn't offer any evidence to back his claim.

Source: Edge magazine via TSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Had eerlijk gezegd niet anders verwacht dan dat hij dit zou zeggen, erg slim van Mikami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

SinergyX schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:12:
Wat?

"And when Xbox One was first announced it had lower specs than PS4, but now they’re almost identical."

De Xbone is op magische wijze 50% krachtiger geworden 8)7?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Denk eerder dat het verkeerd vertaald is en het meer de drivers/devtools zijn die verbeterd zijn. Maar sowieso de theoretische 40% a 50% krachtiger lijkt veel maar aangezien XO en PS4 meer dan 10x zo snel zijn dan vorige gen en mensen al klagen dat ze weinig verschil zien tussen deze en vorige gen verbaast het me niet veel dat je het aan graphics moeilijk gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
witeken schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:56:
[...]

Wat?

"And when Xbox One was first announced it had lower specs than PS4, but now they’re almost identical."

Het zou ook erg dom zijn om te zeggen dat Xbox gewoon een mindere console heeft, gaat allemaal om de sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
witeken schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:56:
[...]

Wat?

Nee, de PS4 is overkill, vermoedelijk net als met de PS3 gaan developers er niet alles uithalen... Zelfde verhaal als in het verleden dus. Kortom, steeds meer developers laten het optekenen, er gaat nagenoeg geen verschil zijn tussen beide. Het kracht verschil is vooral theoretisch.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vage bronnen, indie devs en mensen op neoGaf hebben gelijk als de PS4 krachtiger is, maar nu 3 gerenommeerde 3rd party devs zeggen dat het verschil in output gelijk of niet noemenswaardig is (wat al langer van diverse kanten naar voren komt, zelfs van Sony en MS zelf) gaat het om de sales en is het niet waar, en dan anderen beschuldigen van oogkleppen.......

Moet niet gekker worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:03:
vage bronnen, indie devs en mensen op neoGaf hebben gelijk als de PS4 krachtiger is, maar nu 3 gerenommeerde 3rd party devs zeggen dat het verschil in output gelijk of niet noemenswaardig is (wat al langer van diverse kanten naar voren komt, zelfs van Sony en MS zelf) gaat het om de sales en is het niet waar, en dan anderen beschuldigen van oogkleppen.......

Moet niet gekker worden
lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp niet wat daar grappig aan is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:Slotje. Sommigen hier kunnen deze week een ban verwachten.

Topic dicht totdat waarschuwingen en/of bans zijn uitgedeeld + topic is schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:We hebben een nieuw deel!

[PS4 / XBO] Volgende generatie consoles - deel 2

Daarnaast nog even een melding... dat meerdere gebruikers ondertussen al een ban hebben ontvangen. Als je nog niets hebt gehoord, dan hoef je je (voor wat je tot nu toe hier hebt gepost) geen zorgen te maken om een ban. Het kan nog wel zo zijn dat je een waarschuwing ontvangt... ;)
Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!