Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapyroo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik denk dat "hard core" gamers de mooiste spellen willen spelen met de mooiste details. Ze hebben hier ook meer geld voor over dan de "casual" gamers die af en toe een keer tussendoor wii sports of angry birds willen spelen. Daarom zal een nieuwere console die wel op "full hd" kan spelen met veel grotere levels en meer (slimmere) tegenstander veel eerder bij "hard core" gamers in huis komen.

Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de markt. Stel dat de Wii U 2012 uitkomt, de "xbox 720" 2013 en de PS4 2015 en de Wii U2 in 2017.....
Dan heb je in bv 2015 een veel mooiere keus dan nu.
PS4 voor 400 euro met weinig games en gamers. De games zijn duur maar zien er prachtig uit.
Xbox 720 voor 300 euro met meer games en gamers. De games zijn betaalbaar en mooi.
De Wii U voor 250 euro.....
De Xbox 360 en PS3 voor 100 euro met superveel games, maar lelijke graphics (volgens de dan geldende normen)
Kortom het lijkt me wel interessant als de volgende generatie over jaren gespreid uitkomt. Dat lijkt me veel beter voor de ontwikkeling van de markt en de keus voor consumenten.

Nu is het ook al duidelijk dat er verschillende doelgroepen naast elkaar kunnen bestaan. Nu is er een PS2 voor 80 euro met games vanaf 5 euro, een xbox 360 en PS3 rond de 200 euro met games vanaf 15 euro en de wii met zijn eigen doelgroep. Denk dan ook breder dan nederland. In het rijke westen willen we wel nieuwe generatie consoles, maar in de armere gebieden van de wereld worden nog steeds volop PS2s verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
dapyroo schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:13:
Ik denk dat "hard core" gamers de mooiste spellen willen spelen met de mooiste details. Ze hebben hier ook meer geld voor over dan de "casual" gamers die af en toe een keer tussendoor wii sports of angry birds willen spelen. Daarom zal een nieuwere console die wel op "full hd" kan spelen met veel grotere levels en meer (slimmere) tegenstander veel eerder bij "hard core" gamers in huis komen.

Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de markt. Stel dat de Wii U 2012 uitkomt, de "xbox 720" 2013 en de PS4 2015 en de Wii U2 in 2017.....
Dan heb je in bv 2015 een veel mooiere keus dan nu.
PS4 voor 400 euro met weinig games en gamers. De games zijn duur maar zien er prachtig uit.
Xbox 720 voor 300 euro met meer games en gamers. De games zijn betaalbaar en mooi.
De Wii U voor 250 euro.....
De Xbox 360 en PS3 voor 100 euro met superveel games, maar lelijke graphics (volgens de dan geldende normen)
Kortom het lijkt me wel interessant als de volgende generatie over jaren gespreid uitkomt. Dat lijkt me veel beter voor de ontwikkeling van de markt en de keus voor consumenten.

Nu is het ook al duidelijk dat er verschillende doelgroepen naast elkaar kunnen bestaan. Nu is er een PS2 voor 80 euro met games vanaf 5 euro, een xbox 360 en PS3 rond de 200 euro met games vanaf 15 euro en de wii met zijn eigen doelgroep. Denk dan ook breder dan nederland. In het rijke westen willen we wel nieuwe generatie consoles, maar in de armere gebieden van de wereld worden nog steeds volop PS2s verkocht.
Waarom denk je dat de PS4 pas zo laat uit zal komen? Ik denk eerlijk gezegd dat Sony tegelijkertijd of vóór Microsoft de console zal lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapyroo
  • Laatst online: 22-10-2024
Uniciteit schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:11:
[...]

Waarom denk je dat de PS4 pas zo laat uit zal komen? Ik denk eerlijk gezegd dat Sony tegelijkertijd of vóór Microsoft de console zal lanceren.
Er staat "stel dat..." netzoiets als het engelse "what if..." niemand weet nog wanneer de nieuwe consoles van Sony of MS precies uitkomen. Hooguit een paar hoge bazen daar.

Edit:
Verder lijken er meer geruchten over MS van het lanceren van een nieuwe console te zijn dan van sony. Het zou net zo goed andersom kunnen.

Maar wat ik nu wel jammer vind is dat er twee bijna identieke consoles op de markt zijn, ongeveer even sterk, ongeveer even duur, een zelfde soort controller. Ik zou het leuker vinden als er altijd een keus is tussen een nieuwe krachtige (400-500 euro), een oudere goedkopere (250 euro) en een superoude (PS2 nu). Bovendien wordt de mogelijkheid voor vernieuwingen dan sneller bereikt dan nu. Nu zijn alleen de game-PC's de betere boven de Xbox 360 en PS3.

[ Voor 41% gewijzigd door dapyroo op 06-09-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
klopt het trouwens dat Microsoft met de nieuwe console die ze willen uitbrengen het geen gameconsole meer gaan noemen maar een entertainment console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyLukeNL schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:35:
klopt het trouwens dat Microsoft met de nieuwe console die ze willen uitbrengen het geen gameconsole meer gaan noemen maar een entertainment console?
Lijkt dan verdacht veel op een 'Entertainment System'

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0d/NES_logo.svg/144px-NES_logo.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:58:
[...]

Lijkt dan verdacht veel op een 'Entertainment System'

[afbeelding]
Hoeft niet. De PS3 valt ook onder Sony Computer Entertainment. Ik denk trouwens niet dat Microsoft van de naam Xbox wil afstappen (tenzij je dat niet bedoeld). Sony heeft met de PS3 al een beetje laten weten dat het niet alleen gericht is op gamen, maar ook een entertainment console is. Dat zal vast wel doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ja ik heb ooit gelezen dat xbox verder wil gaan op het sociale media gebeuren, films huren, muziek downloaden, tv erop kijken enz... gwn entertainment device (console)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
LuckyLukeNL schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:00:
ja ik heb ooit gelezen dat xbox verder wil gaan op het sociale media gebeuren, films huren, muziek downloaden, tv erop kijken enz... gwn entertainment device (console)
Dat zal bij de volgende generatie consoles zeker wel een key punt zijn, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Volgens de geruchten krijgt de Wii U toch ondersteuning voor twee controllers, en zal de volgende Xbox - waarschijnlijk een aankondiging in 2012 - kleiner en stiller zijn dan de huidige Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Van de FP: nieuws: 'Opvolger Xbox 360 wordt aangekondigd op CES 2012'

Zal me benieuwen. Verder ben ik wel nieuwsgierig naar de volgende dingen:
- Komt er wel een optische drive in? Ik hoop het wel, blu-ray.
- Zal deze ook compatibel zijn met de Kinect of komt voor deze een nieuwe Kinect? Zal vast wel de huidige is nog niet oud
- Hoe gaat het met je achievements en gamerpoints die je op de 360 gehaald hebt? Gaan die mee of moet je weer vanaf nul beginnen?
- Zou je de 360 games er ook op kunnen spelen?

Sommige dingen zijn misschien wat vroeg dag, maar het zijn toch dingen die ik mij afvraag :P Ik hoop ook dat de nieuwe allemaal wat beter werkt op multimedia gebied (MKV's e.d., betere werking als mediaextender) en dat er een blu-ray drive in komt.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
McBoom schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:04:
Van de FP: nieuws: 'Opvolger Xbox 360 wordt aangekondigd op CES 2012'
- Hoe gaat het met je achievements en gamerpoints die je op de 360 gehaald hebt? Gaan die mee of moet je weer vanaf nul beginnen?
- Zou je de 360 games er ook op kunnen spelen?
Ik weet wel bijna zeker dat je die mee kan nemen. Tenslotte staan je PC achievements ook op je score, je gamercard is niet gekoppeld aan de 360. Tenzij ze een complete redesign doen van de achievements waardoor de oude niet meer compatible zijn met de nieuwe structuur. Maar dan nog moeten ze daar dan iets op verzinnen.

En ik verwacht toch dat in elk geval elk game die je via marketplace hebt gekocht compatible blijft. Dit geeft veel meer vertrouwen in het digital download concept. Vroeger lag dit minder voor de hand omdat je met andere media zat (cartridge / dvd etc.), maar nu is het bijna niet uit te leggen waarom je moet 'downgaden' om bepaalde content op de Marketplace te installeren.
Plus, het geeft enorme druk op de concurrentie om hetzelfde te doen. En aangezien die met een (naar ik begrijp) onorthodoxe architectuur zitten kan ik me voorstellen dat ze daar vanaf willen en dan lijkt dit me heel moeilijk te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:11

Nemesizz

Untouchable

Wat mij zo verbaast, (ik doel op de comments in de nieuws-post van die opvolger van de Xbox360) dat werkelijk bijna iedereen de specificaties met een PC vergelijkt 8)7 .

"Brul brul, slechts 2GB, moet minimaal 8GB zijn!" :F

Consoles gaan heel anders met hun resources om dan een desktop PC, en zo'n console kan dus met 2GB waarschijnlijk al meer dan een desktop PC met 4 of 8GB.
En 8GB gaat een game niet sneller van draaien, of kortere laadtijden (misschien iets, grootste beperkende factor is de optische drive en/of de hardeschijf).

Stel je zet een PC met een 3.2Ghz processor, 256MB ram en 256MB geforce 7800 tov een playstation 3. Zet de graphic settings van die PC ongeveer gelijk aan wat een PS3 eruit toverd (met een game als bijvoorbeeld Bioshock) en laat ze beide op 720P draaien. Dan zul je zien dat er een groot verschil is tussen de PC en PS3 (of console in het algemeen). De console zal het vrij goed draaien en de PC zal het voor geen meter trekken en moet de ganzen tijd swappen.

Jammer dat ik geen 3.2Ghz processor of een 7800 heb, had het graag willen laten zien om maar aan te tonen dat console specs heel anders bekeken moeten worden dan PC specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat komt wegens de onwetendheid, als je er niet thuis in bent denk je al snel dat je het 1:1 kan vergelijken.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Zelfde zie je nu bij mobieltjes. Mensen kijken alleen naar raw specs lijkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 18:59
SeamusXanthus schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:57:
Zelfde zie je nu bij mobieltjes. Mensen kijken alleen naar raw specs lijkt het wel
Belangrijkste blijft het OS, als die geoptimaliseerd is kan je veel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Herp derp, de architectuur van de hardware in consoles is gewoon anders dan de gemiddelde PC CPU/GPU en geheugen. Dat ze allebei 256 MB of evenveel megahurtz hebben maakt dan niet zo veel uit en heeft geen donder met het OS te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik was Major Nelsons Twitterpagina eens aan het doorlezen en daar kwam ik het volgende tegen:
Today we have 11-11-11 and next year we get 12-12-12. Not sure what it all means, but there it is.
Misschien zie ik er teveel in, maar zou het een hint zijn naar de launchdatum voor de nieuwe XBox? Op zich maakt het dan niet zoveel uit of ie op de CES of op de E3 gepresenteerd wordt. Het is een mooie datum, voor de o zo belangrijke feestdagen en een redelijke tijd na een eventuele aankondiging op de CES of de E3 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Ik kan niet wachten, we hebben dringend behoefte aan de volgende generatie. Elke grote game zit al in deeltje 3 of meer en je ziet nauwelijks nog gameplay danwel grafische vooruitgang. Hoeveel plezier ik dit jaar ook heb met de nieuwe Gears / Uncharted / AC, de laatste keer dat ik 'blown away' was is al heel wat jaren geleden.
Een nieuwe generatie = nieuwe ronde, nieuwe kansen. Het geeft niet alleen een grafische boost maar ook zul je heel veel nieuwe IP's zien en daarmee meer kans op nieuwe gameplay concepten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Nemesizz schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:28:
Wat mij zo verbaast, (ik doel op de comments in de nieuws-post van die opvolger van de Xbox360) dat werkelijk bijna iedereen de specificaties met een PC vergelijkt 8)7 .

"Brul brul, slechts 2GB, moet minimaal 8GB zijn!" :F

Consoles gaan heel anders met hun resources om dan een desktop PC, en zo'n console kan dus met 2GB waarschijnlijk al meer dan een desktop PC met 4 of 8GB.
En 8GB gaat een game niet sneller van draaien, of kortere laadtijden (misschien iets, grootste beperkende factor is de optische drive en/of de hardeschijf).

Stel je zet een PC met een 3.2Ghz processor, 256MB ram en 256MB geforce 7800 tov een playstation 3. Zet de graphic settings van die PC ongeveer gelijk aan wat een PS3 eruit toverd (met een game als bijvoorbeeld Bioshock) en laat ze beide op 720P draaien. Dan zul je zien dat er een groot verschil is tussen de PC en PS3 (of console in het algemeen). De console zal het vrij goed draaien en de PC zal het voor geen meter trekken en moet de ganzen tijd swappen.

Jammer dat ik geen 3.2Ghz processor of een 7800 heb, had het graag willen laten zien om maar aan te tonen dat console specs heel anders bekeken moeten worden dan PC specs.
jet ziet heel erg dat consoles moeite hebben om veel textures te renderen, de pc kan nu verder vooruit kijken, dat ligt toch voor een groot deel aan de hoeveelheid geheugen.

En je ziet dat de huidige consoles gewoon minder rekenkracht hebben voor AI en physics. Op zich niet gek; maar het is wel tijd voor een nieuwe generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ik snap ook wel dat het een keer tijd word voor een nieuwe generatie. Maar het is droevig om te zien dat mensen er vanuit gaan dat console specs en PC specs 1 op 1 zijn.

Om maar wat meer te noemen, de 1e Playstation had slechts een 33Mhz processor, maar kon aanzienlijk meer dan een PC met een 33Mhz processor...sterker nog, games waren van een gelijkwaardig of beter niveau dan een beetje Pentium PC (uitzonderingen daargelaten, toen kaarten als de VooDoo met glide kwamen).

PS2, 300Mhz processor 32MB RAM (volgens wiki) 4MB 157Mhz gpu, maar ondertussen maakt dat ding gehakt van een beetje Pentium 3 (600Mhz 256MB ram) PC met geforce 2 of 3 (32 of 64MB) kaart.

Vandaar ook de opmerking vergelijk een PC met 256MB ram en 256MB videokaart met een console als de PS3, dan is het overduidelijk dat een console meer kan met zogenaamd "mindere specs".

De volgende Xbox met 2GB ram kan dus waarschijnlijk al meer dan een huidige high-end PC (i7 met 4-8GB ram), puur en alleen omdat er heel anders mee om word gegaan.

Bij Microsoft en Sony zijn ze ook niet dom (neem ik aan), die zullen er ook wel zeker meer videogeheugen instoppen dan de huidige 256MB en 512MB (waar de laatste shared is). Maar het is niet te vergelijken met een hedendaagse game PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Volgens Edge komen de volgende generaties consoles er in 2012 al aan met dev kits die nog naar ontwikkelaars worden verstuurd voor kerstmis van dit jaar.

Een grote PlayStation 3 ontwikkelaar zou zich nu alleen nog focussen op de PlayStation 4 (ik gok dat het hier om de Killzone serie of Uncharted serie gaat).

Ze komen er aan, in 2012 de nieuwe consoles: zoiezo de Wii U. Vervolgens zal er mogelijk in januari op de CES al een aankondiging komen van een nieuwe Xbox console. Wie weet kunnen we volgend jaar rond dit tijdstip al een PlayStation 4 en Xbox 3 kopen. :) (Of nou ja, wij zijn Europa hè... Voor ons vast 2013).

http://www.next-gen.biz/news/next-generation-arrive-2012 (Edge is in het algemeen erg betrouwbaar als het op geruchten aankomt).

-----------------------------------------
En @de discussie hierboven:

2 GB is misschien nu nog wel genoeg voor nieuwe consoles, maar ze willen waarschuwing zeker weer een jaar of 6 á 7 wachten en dan zie ik toch liever het dubbele (4 GB). Ontwikkelaars hebben vaak genoeg aangegeven dat het grootste probleem momenteel vooral een tekort aan RAM geheugen is (en het lezen van schijfjes dat niet snel genoeg gaat).

[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 16-11-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Lezen van een optische drive is idd wat traag (ligt ook een beetje aan de game, bij Killzone 3 merk je het amper), echter, ik hoop wel dat die blijven. Games alleen downloaden zie ik niet zo zitten (en met mij vast meer, niet iedereen heeft een 20Mbit of hogere lijn).

Hoop ook op meer harde gegevens over de nieuwe playstation en xbox (al 'lekt' er al af en toe wat uit). Al is het soms wel zo dat ze eerst ontkennen dat het ding in ontwikkeling is, en een maand later ineens in het nieuws komen "Voila, hier is ie dan! de nieuwe console!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Nemesizz schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:12:
Lezen van een optische drive is idd wat traag (ligt ook een beetje aan de game, bij Killzone 3 merk je het amper), echter, ik hoop wel dat die blijven. Games alleen downloaden zie ik niet zo zitten (en met mij vast meer, niet iedereen heeft een 20Mbit of hogere lijn).

Hoop ook op meer harde gegevens over de nieuwe playstation en xbox (al 'lekt' er al af en toe wat uit). Al is het soms wel zo dat ze eerst ontkennen dat het ding in ontwikkeling is, en een maand later ineens in het nieuws komen "Voila, hier is ie dan! de nieuwe console!" :P
Ja, ik hoop persoonlijk gewoon op een stuk krachtigere hardware (processor en grafische kaart), voldoende RAM geheugen en dan nog twee dingen:

- betere en snellere blu-ray speler (sneller lezen en het moet ook grotere schijven kunnen lezen (bij PS3 ligt limiet geloof ik op 50 GB)).
- SSD ipv HDD

Nadeel van dat laatste is natuurlijk de problemen (er zijn oplossingen maar dat maakt een SSD weer duurder) en de prijs. Ik geloof echter dat een SSD het waard zal zijn: stiller, zuiniger en sneller. Ander nadeel is dat hoge capaciteit heel duur is maar dat komt wel goed. Als ze nou bijvoorbeeld met launch een 64 GB model en 128 GB model hebben zitten ze eigenlijk al goed. Dat zou qua prijs nog net acceptabel zijn voor Sony en Microsoft.

Vergeet niet dat we deze generatie zijn begonnen met 20 GB en 40 GB harde schijven. Als we de komende generatie beginnen met 64 GB en 128 GB SSD dan is dat best wel acceptabel. Ander voordeel is dat het massaal wordt afgenomen > snelle prijsdaling wat ook goed id voor computerindustrie.

Tot slot is er natuurlijk een feature waar we nog niks van afweten. Dé rede waarom we een nieuwe console zouden moeten kopen. Van PS2 naar PS3 en Xbox naar 360 was het vooral HD gaming en online (was daarvoor al wel beschikbaar maar pas deze generatie echt populair geworden). De Wii had natuurlijk motion gaming.

Dus wat ik zeker verwacht:
- Betere processor
- sterkere grafische kaart (zeker 1080p 60fps)
- meer RAM geheugen (jullie hebben het over 2 GB, maar ik denk dat 4 GB wel nodig is als de consoles nog tot ongeveer 2020 moeten blijven (uitgaand van 2012/2013 launch)
- snellere blu-ray speler
- USB 3 poorten ipv USB 2
- verrassingsfeature, lokkertje
-backwards compatibility (bij launch)

En waar ik verder nog op hoop is dus SSD's, meer multimedia functionaliteit, stiller en beperkte social media stuff (ik zou bijvoorbeeld niet willen tweeten midden in een potje battlefield).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ssd is ongeschikt vanwege de vele r/w acties denk ik. Kan niet de vereiste netrouwbaarheid brengen.

Ik twijfel of er nog optische drives in komen.. Ik denk dat er veel via de clous gaat, alhoewe de volgende generatie daar mss nog wat vroeg voor komt

• McBoom

McBoom

Broem

Van mij hoeft er geen SSD in. Ik denk niet dat je veel van de snelheid merkt, de harde schijf van mijn XBox heb ik nog nooit gehoord en ik denk dat de zuinigheid van de 'schijf' niet opweegt tegen de prijd. En daarnaast is een 64/128GB SSD gewoon te klein. De XBox is begonnen met 20GB omdat in het begin de spellen nog niet geïnstalleerd konden worden. De harde schijven voor de XBox (en PS3) zijn steeds groter geworden en voor de XBox staat nu een 320GB op stapel. Ik heb zelf een 250GB op mijn Elite zitten en die begint al aardig vol te raken en dan heb ik er alleen games op staan die ik met enige regelmaat speel. Daarbij heb je ook nog de grote kans dat er een blu-ray speler in komt, waarbij de spellen ook groter worden om te installeren en ik denk ook dat er bij de volgende generatie meer ingezet wordt op games-on-demand en die hebben ook hun ruimte nodig. Misschien dat er in de eersten een 320GB schijf in zit, maar dat zal snel uitgroeien tot 500GB.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:53:
Ssd is ongeschikt vanwege de vele r/w acties denk ik. Kan niet de vereiste netrouwbaarheid brengen.

Ik twijfel of er nog optische drives in komen.. Ik denk dat er veel via de clous gaat, alhoewe de volgende generatie daar mss nog wat vroeg voor komt
Dat de cloud niet gaat werken als al bewezen met alle problemen omtrent PSN (bijna twee maanden office dit jaar...) en Xbox Live (gekraakte accounts, downloadbare games vol met bugs terwijl retail geen probleem heeft).

@hierboven de belangrijkste rede van 20 GB drives was simpelweg de prijs. Vergeet trouwens niet dat ze zoiezo onder de prijs gaan verkopen wat de console eigenlijk kost (dus productiekosten zijn misschien wel hoger, bijvoorbeeld 500, maar in de winkels ligt het dan al voor 400). SSD's zullen goed zijn voor de performance van een game.

Een 128 GB SSD is niet ondenkbaar. Wellicht dan de combinatie 128 en 256 GB. Dan blijf je in de buurt van wat we nu hebben maar de consoles zullen minder hitte produceren, minder geluid, zullen sneller zijn, minder gewicht maar wel lekkere performance.

Het argument van de installatie gaat voor mij voorlopig nog niet op: als ze er sneller bluray (of wellicht nog dvd) spelers instoppen, dan zal op het begin ook geen installatie nodig zijn. Installaties hoeven trouwens niet groter te worden zodra een game groter wordt. De standaard van de Xbox is momenteel 250 GB. De PS3 160 en 320 GB. 128 en 256 GB is dus niet eens een enorme downgrade.

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 17-11-2011 10:42 ]

• McBoom

McBoom

Broem

Uniciteit schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:37:
@hierboven de belangrijkste rede van 20 GB drives was simpelweg de prijs. Vergeet trouwens niet dat ze zoiezo onder de prijs gaan verkopen wat de console eigenlijk kost (dus productiekosten zijn misschien wel hoger, bijvoorbeeld 500, maar in de winkels ligt het dan al voor 400). SSD's zullen goed zijn voor de performance van een game.
Dat heeft ook meegespeeld inderdaad en dat zal nu ook de reden zijn dat er geen SSD's in zullen komen. Microsoft zal er een normale HDD inzetten vanwege de prijs. Zou best kunnen dat ze het apparaat met verlies gaan verkopen, maar ze willen het verlies niet te groot maken door er een SSD in te stoppen.
Een 128 GB SSD is niet ondenkbaar.
Een paar spellen installeren en het is vol.
Wellicht dan de combinatie 128 en 256 GB.
Dat maakt de console onnodig duur
Dan blijf je in de buurt van wat we nu hebben maar de consoles zullen minder hitte produceren, minder geluid, zullen sneller zijn, minder gewicht maar wel lekkere performance.
Zo warm wordt zo'n hdd niet, ik heb de hdd van XBox nog nooit gehoord. Ik weet niet wat voor meerwaarde van de snelheid is t.o.v. prijs in een console. En het gewicht? Is dat echt boeiend voor een console die toch in het algemeen lekker op z'n plek staat. Het verschil in gewicht van een hdd en een ssd is niet zo dramatisch dat dat de hogere prijs rechtvaardigd. Oe! Mijn console is nu 200 gram lichter nu er een ssd in zit.
Het argument van de installatie gaat voor mij voorlopig nog niet op: als ze er sneller bluray (of wellicht nog dvd) spelers instoppen, dan zal op het begin ook geen installatie nodig zijn. Installaties hoeven trouwens niet groter te worden zodra een game groter wordt. De standaard van de Xbox is momenteel 250 GB. De PS3 160 en 320 GB. 128 en 256 GB is dus niet eens een enorme downgrade.
Het stukje geluidsproductie is voor mij een belangrijk argument om een spel te installeren op de hdd. Waarom zou een installatie van een game niet groter worden als het optisch medium waar vanaf geïnstalleerd wordt? Iets installeren van een 9GB DVD is wel een verschil met het installeren van een 50GB blu-ray. Als ik een spel op de hdd installeer wil ik ook dat het spel van de hdd gelezen wordt, de schijf zit er alleen in voor controle. Tel daar nog eens DLC en eventuele games-on-demand (wat steeds meer in zwang komt) dan zul je zien dat 128GB echt te weinig is en 256GB te duur om de console enigszins betaalbaar te houden en het eventuele verlies binnen de perken.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Je maakt een fout. Als een spel van 50 GB op een bluray disk staat en die wil je installeren, dan is het goed mogelijk dat het maar 4 GB of iets dergelijks inneemt. En tja, jij zegt dat je wilt installeren omdat de drive zoveel herrie maakt... nooit last van bij de PS3. ;) ik heb hier 13 games geïnstalleerd, ongeveer 30 GB bij elkaar. Op disk zijn die spellen bij elkaar veeeel meer.

Daarnaast nogmaals, minder hitte, betere performance, stiller (SSD is stiller, maar minder hitte zorgt ook voor een stillere fan). Daarnaast betalen Sony en Microsoft niet wat de consument betaalt. Als ze er een SSD instoppen nemen ze die massaal af, het eerst jaar wellicht 5 miljoen elk. Massainkopen plus goed onderhandelen en de prijs is al een stuk lager dan wat het de consument kost.

Verder zullen de volgende generatie consoles dan tot ongeveer 2020 blijven. Wil je echt in 2018/2019/2020 nog alles via een HDD doen. Tegen die tijd zullen alleen de goedkope netbooks nog een HDD gebruiken maar de rest overgestapt zijn naar SSD's.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Denk niet dat de eerste serie PS4 en Xbox720 (geen idee hoe de nieuwe Xbox echt gaat heten) meteen een SSD krijgt. Denk dat ze er gewoon weer een hardeschijf instoppen, en later op de rit misschien een SSD als die prijzen flink zijn gedaald.

M'n PS3's gebruiken nog 5400rpm laptop hardeschijven, die worden niet heet en geluid hoor je amper (3,5 inch 5400 of 7200 rpm desktop schijven maken veel meer geluid...en warmte). Gewicht boeit niks, het is geen CPU koeler ofzo of een laptop die je meesleept, je bouwt em in, en zet je console ergens neer.

De bluray drive die nu in de PS3 zit is ook niet echt luidruchtig, je hoort het loopwerk van de lens af en toe, maar geen stofzuiger/straaljager idee van een disc die opspint (hooguit als je een PS1 cd-rom erin drukt).

Installeren van een game (nu praat ik over m'n ervaring met de PS3) qua snelheid heeft niet eens zozeer te maken met het formaat van een game. Als ik nu bijvoorbeeld Devil May Cry 4 installeer, duurt dat ongeveer 15-20 minuten voor een kleine 4GB ofzo. Installeer ik een andere game, ook weer rond de 4GB kan het zijn dat ie binnen 10 minuten al klaar is. Heeft denk ik meer te maken hoe erg ze het compressen.
Killzone 3 gebruikt helemaal geen install en draait puur van schijf, ook hier blijft de drive stil en laadtijden zijn helemaal niet lang (deze game gebruik volgens mij wel zowat de volle opslagruimte van de bluray).

• McBoom

McBoom

Broem

Uniciteit schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:37:
Je maakt een fout. Als een spel van 50 GB op een bluray disk staat en die wil je installeren, dan is het goed mogelijk dat het maar 4 GB of iets dergelijks inneemt. En tja, jij zegt dat je wilt installeren omdat de drive zoveel herrie maakt... nooit last van bij de PS3. ;) ik heb hier 13 games geïnstalleerd, ongeveer 30 GB bij elkaar. Op disk zijn die spellen bij elkaar veeeel meer.
Kan best, maar op de XBox wordt de hele schijf op de hdd gezet. Het is niet alleen het geluid, maar het laden gaat ook stukken sneller. En je gaat nog voorbij het feit dat er tegenwoordig veel DLC uitkomt en games-on-demand er ook bij komen die helemaal op de hdd/ssd terecht komen en geen optisch medium gebruiken.
Daarnaast nogmaals, minder hitte, betere performance, stiller (SSD is stiller, maar minder hitte zorgt ook voor een stillere fan).
Nogmaals: zo warm wordt een hdd niet, ik vraag me af of de performancewinst te rechtvaardigen is t.o.v. de prijs, ik hoor de hdd van de XBox nooit en er zit ook geen fan op die stiller moet worden.
Daarnaast betalen Sony en Microsoft niet wat de consument betaalt. Als ze er een SSD instoppen nemen ze die massaal af, het eerst jaar wellicht 5 miljoen elk. Massainkopen plus goed onderhandelen en de prijs is al een stuk lager dan wat het de consument kost.
Dat geldt ook voor hdd's. Als het kopen van hdd's er voor zorgt dat een eventueel verlies op de verkoop van consoles verminderd wordt of, beter nog, helemaal verdwijnt zullen Sony en MS daar echt wel voor kiezen. De voordelen van een ssd in een console zijn echt nihil te noemen. Van mij mogen ze er echt wel een ssd in stoppen, maar je moet wel realistisch zijn wat betreft de kosten en baten.
Verder zullen de volgende generatie consoles dan tot ongeveer 2020 blijven. Wil je echt in 2018/2019/2020 nog alles via een HDD doen. Tegen die tijd zullen alleen de goedkope netbooks nog een HDD gebruiken maar de rest overgestapt zijn naar SSD's.
Als het goed werkt waarom niet? Zodra de ssd's zodanig in prijs gezakt zijn zou het best kunnen dat er in de loop van de tijd inderdaad ssd's in komen/verkocht gaan worden voor de consoles, maar bij de launch-exemplaren zie ik dat echt niet gebeuren. Microsoft heeft zelf al aangegeven dat de nieuwe XBox goedkoper en zuiniger gaat worden (een ssd is zuiniger dan een hdd, maar dat is een druppel op een gloeiende plaat), dus dat er een, naar verhouding dure, ssd in gaat komen lijkt me dan een rare beslissing. Zelfde geldt voor Sony, zij willen van de PS4 een minder complex apparaat maken en dus goedkoper om te produceren, zodat er eerder winst op gemaakt kan worden.
Nemesizz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:59:
Installeren van een game (nu praat ik over m'n ervaring met de PS3) qua snelheid heeft niet eens zozeer te maken met het formaat van een game. Als ik nu bijvoorbeeld Devil May Cry 4 installeer, duurt dat ongeveer 15-20 minuten voor een kleine 4GB ofzo. Installeer ik een andere game, ook weer rond de 4GB kan het zijn dat ie binnen 10 minuten al klaar is. Heeft denk ik meer te maken hoe erg ze het compressen.
Killzone 3 gebruikt helemaal geen install en draait puur van schijf, ook hier blijft de drive stil en laadtijden zijn helemaal niet lang (deze game gebruik volgens mij wel zowat de volle opslagruimte van de bluray).
Je moet er denk ik ook rekening mee houden dat de textures bij de volgende generatie ook groter (kunnen) worden, dus de kan is ook groot dat dan de optische media tjokvol zit met hd-textures. En het zal me ook niet verbazen dat het maar even duurt voordat games uitkomen die 2 schijven gebruiken. :P

[ Voor 15% gewijzigd door McBoom op 17-11-2011 12:12 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

De geruchten rond een nieuwe Xbox lijken wel hardnekkiger te worden.

IIRC, de Wii U zou ongeveer even krachtig zijn als de huidige PS3 en Xbox360. Als er volgend jaar echt een nieuwe PS en Xbox komt, kan Nintendo wel inpakken lijkt me.
Kondig hem aan vlak voor de Wii U op de markt komt en een groot deel wacht tot die uit is.

Nintendo zal al wel liggen te zweten om deze geruchten.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

SSD: No way. Capaciteit is veel te klein en veel te duur.
Er zal wel een drastisch grotere schijf in de nieuwe generatie consoles komen, met ondersteuning voor SATA3, aangezien de HD's in consoles momenteel gruwelijk traag zijn (snelheidsverschil tegenover afspelen van schijfje is zeer klein).
Grote harde schijf (ik durf zelfs zeggen: een TB schijfje) is nodig omdat ik vermoed dat consoles veel meer on-demand gaan doen. Een beetje zoals steam: Je kan het spel kopen in de winkel, maar ook online preloaden als je wil. Wat je toch op schijfje koopt installeer je op je HD.

Ze kunnen de schijf WEL vervangbaar maken zodat je er over 5 jaar een SSD in kan rammen wanneer ze betaalbaar zijn, of nu wanneer je er geld tegen wil werpen.

De WiiU heeft nog een kans, maar alleen als ze zeer drastische verbeteringen aanbrengen aan hun online gedoe. Zowel games on demand als het sociale gedoe zijn een compleet drama atm.

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 17-11-2011 12:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Tja het is of wéleen SSD of helemaal geen SSD. Niet halverwege wel, daarvoor niet. Ontwikkelaars kunnen dan nooit van die extra performance gebruikmaken omdat de performance op alle modellen hetzelfde moet zijn.

Het zou in ieder geval een goede duw in de rug zijn voor de hele markt als ze het wel zouden doen. Beide hebben ze er baat bij als SSD's in prijs omlaag gaan. Microsoft wilt al graag dat Windows eigenlijk alleen nog maar geboot kan worden vanaf een SSD (maar op het moment onrealistisch) en Sony verkoopt zelf ook pc's natuurlijk. Daarnaast zit het ook in de TV's van Sony. Ik ben het met jullie eens dat de kans klein is, maar daarom zeg ik ook dat ik er op hoop. En ja, het lijkt nu misschien dom vanwege de prijs maar dit zorgt later misschien weer voor goedkopere prijzen.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Uniciteit schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:05:
Tja het is of wéleen SSD of helemaal geen SSD. Niet halverwege wel, daarvoor niet. Ontwikkelaars kunnen dan nooit van die extra performance gebruikmaken omdat de performance op alle modellen hetzelfde moet zijn.
Wat denk je dat de ps3 doet dan? Vervangbare hd. Sneller = betere laadtijden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• McBoom

McBoom

Broem

Uniciteit schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:05:
Ik denk dat alleen de laadtijden ingekort worden als er een ssd in komt, tijdens het spelen zul je er weinig van merken, dus, afgezien van de laadtijden, zal het voor de ontwikkelaars weinig uitmaken.
Het zou in ieder geval een goede duw in de rug zijn voor de hele markt als ze het wel zouden doen. Beide hebben ze er baat bij als SSD's in prijs omlaag gaan. Microsoft wilt al graag dat Windows eigenlijk alleen nog maar geboot kan worden vanaf een SSD (maar op het moment onrealistisch) en Sony verkoopt zelf ook pc's natuurlijk. Daarnaast zit het ook in de TV's van Sony. Ik ben het met jullie eens dat de kans klein is, maar daarom zeg ik ook dat ik er op hoop. En ja, het lijkt nu misschien dom vanwege de prijs maar dit zorgt later misschien weer voor goedkopere prijzen.
Voor een console maakt het niet uit dat MS Windows het liefst op een ssd ziet draaien. Vooral niet in de prijs. Die zal juist gaan stijgen als in al die miljoenen consoles een ssd geprikt moeten worden (vraag <--> aandbod ;)). Zelf denk ik dat het nog wel wat jaartjes duurt eer de prijzen van een ssd op een dusdanig niveau liggen dat de verhouding GB/€ de verhouding van de hdd's benaderd.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

L1nt schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:31:

IIRC, de Wii U zou ongeveer even krachtig zijn als de huidige PS3 en Xbox360. Als er volgend jaar echt een nieuwe PS en Xbox komt, kan Nintendo wel inpakken lijkt me.

Nintendo zal al wel liggen te zweten om deze geruchten.
Denk niet dat Nintendo daar wakker van ligt, die varen toch hun eigen koers net als bij de huidige Wii.
De huidige Wii was voor release ook al bekend dat het eigenlijk een opgefokte Gamecube was en bij voorbaat al niet aan de prestaties van een PS3 of Xbox360 kon tippen.
Hun marketing daartegen heeft er voor gezorgt dat de Wii een "succes" werd (ik vind het persoonlijk geen succes, het verkoopt veel maar word weinig gebruikt). Met de WiiU lijken ze gewoon het zelfde trucje weer te proberen.

Helaas komen Sony en Microsft nu ook iets teveel met hun motion en kinect stuff aanzetten (aan de andere kant, kunnen ze de levensduur van de PS3 en Xbox360 mooi rekken, kunnen die 2 concureren met de WiiU terwijl de PS4 en Xbox "720" de die-hard gamer markt opgaan).

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 12:39
ik zit er eigenlijk wel een beetje op te wachten, want ik weet echter niet of het nog de moeite is om een ps3 te kopen of niet ..

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
MaximumOfSound schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:32:
ik zit er eigenlijk wel een beetje op te wachten, want ik weet echter niet of het nog de moeite is om een ps3 te kopen of niet ..
Dat zeker nog wel, de nieuwe consoles liggen op z'n vroegst pas rond deze tijd 2012 in de winkels en als je dan bedenkt dat Europa vaak ook nog het laatst is (dus voor ons waarschijnlijk 2013), zeker weten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Uniciteit schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:19:
[...]

Dat zeker nog wel, de nieuwe consoles liggen op z'n vroegst pas rond deze tijd 2012 in de winkels en als je dan bedenkt dat Europa vaak ook nog het laatst is (dus voor ons waarschijnlijk 2013), zeker weten wel.
En dan zal de ps4 de eerste paar jaar wel weer 600 euro kosten (als het niet duurder is).
De ps3, wordt niet zoals de ps2, nog wel even ondersteund. Dus alle nieuwe titels komen de eerste paar jaar nog wel uit voor de ps3.

Hier komt pas een ps3 als de ondersteuning verdwijnt en de ps4 betaalbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
EJPostema schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:25:
[...]

En dan zal de ps4 de eerste paar jaar wel weer 600 euro kosten (als het niet duurder is).
De ps3, wordt niet zoals de ps2, nog wel even ondersteund. Dus alle nieuwe titels komen de eerste paar jaar nog wel uit voor de ps3.

Hier komt pas een ps3 als de ondersteuning verdwijnt en de ps4 betaalbaar is :)
Dan kan je net zo goed beter doorsparen voor de PS4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Sony zegt dat het 'onwenselijk' is om de PS4 veel later te lanceren dan de concurrent, zoals het geval was bij de PS3. Dit betekent dus dat Sony vóór Microsoft wilt zijn of slechts hooguit een paar maanden verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 12-09 23:54
Ik ga even dromen over een nieuwe XBOX met Windows 8 :z

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

PWM schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:36:
De volgende generatie zal sowieso nog fysieke media hebben, het is nog te vroeg voor online distributie only. In Nederland zou het overigens wel kunnen, maar er zijn genoeg landen waar het gewoon geen optie is.
Games binnenhengelen van 10-50GB gaat mij ook nog iets te ver met mn bescheiden 10mbit verbinding. Bovendien moet er dan wel een heel grote HD in zitten anders is ie zo vol. Dus ik verwacht zeker ook nog fysieke media.
Als de PS4 weer gewoon een blu-ray speler heeft dan is dat voor 't eerst dat sony met een nieuw platform komt zonder een nieuw fysiek medium erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

McBoom schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:08:
[...]
Kan best, maar op de XBox wordt de hele schijf op de hdd gezet. Het is niet alleen het geluid, maar het laden gaat ook stukken sneller. En je gaat nog voorbij het feit dat er tegenwoordig veel DLC uitkomt en games-on-demand er ook bij komen die helemaal op de hdd/ssd terecht komen en geen optisch medium gebruiken.
[...]
Volgens mij komt dat omdat er ook XBox360's verkocht zijn zonder HDD. Ik neem aan dat er geen hardeschijfloze versies van de XBox3 verkocht zullen worden en games daardoor via een eigen installatieprocedure (à la PS3) geïnstalleerd kunnen worden, waarbij slechts de belangrijkste data op de HDD gezet zal worden.

Al hoop/verwacht ik zelf ook dat er een mooi grote HDD (500GB+, geen SSD) in zal zitten, ivm multimediafuncties en downloadbare content.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:54
Er komt geen PS4 binnen afzienbare tijd: http://www.electronista.c....no.ps3.intro.at.e3.sony/

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-01-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Standaard verhaal natuurlijk. Je probeert het zo lang mogelijk uit het nieuws te houden zodat het de verkopen van de huidige niet schaadt. Je moet echt een half jaar tot maximaal een jaar hebben tussen aankondiging en launch. Bij de Xbox 360 was het 6 maanden, bij de PS3 was het ook de bedoeling maar liep het uit door productie problemen.

Het enige wat je nu zeker weet is dat hij er over 6 maanden niet is ;)

Ik gok zelf nog steeds eind 2013/begin 2014 voor een nieuwe PS, eventueel versneld/vertraagd door Xbox 3 planning.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 11-01-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik denk dat Nintendo hoopt dat ie idd NIET komt op E3...Een nieuwe PS en Xbox zal een doodsteek zijn voor de Wii U. Juist met de Wii U wou Nintendo ook de hardcore group benaderen. Die gaan naar alle waarschijnlijkheid dan toch voor de PS of Xbox aangezien beide zich al bewezen hebben met de PS3 en Xbox360 binnen de hardcore group.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik weet niet hoeveel je al gezien hebt van de WiiU, maar volgens mij blijft iedere hardcore gamer mijlenver van dat ding vandaan. Het draait harder dan ooit om de gimmicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L1nt schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:48:
Ik denk dat Nintendo hoopt dat ie idd NIET komt op E3...Een nieuwe PS en Xbox zal een doodsteek zijn voor de Wii U. Juist met de Wii U wou Nintendo ook de hardcore group benaderen. Die gaan naar alle waarschijnlijkheid dan toch voor de PS of Xbox aangezien beide zich al bewezen hebben met de PS3 en Xbox360 binnen de hardcore group.
Ik denk dat dat ding sowieso een grote flop gaat worden. Ik ga 'm in ieder geval niet halen. Ik wacht lekker op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je bedoelt dat apparaat wat de opvolger is op de console waarvan destijds ook wel werd gezegd dat het zou gaan floppen, omdat de Xbox360 en/of PS3 toch veel beter zouden zijn.
Dat apparaat wat ongeveer 55% meer stuks heeft verkocht (90 miljoen) tot dusver dan de PS3 (55,8 miljoen) of Xbox360 (58,4 miljoen)?

Ik denk dat het probleem voor Sony ook is, dat ze de PS4 niet backwards compatible (kunnen) gaan maken met de PS3, omdat ze met het probleem van de ruk-architectuur (excuse my French) zitten van de Cell processor, die ze niet meer gaan gebruiken. Zonder Cell geen PS3 games.
Juist om die reden zullen ze de PS4 zo lang mogelijk uit moeten stellen, zodat gebruikers niet pissig zijn dat al hun oude games niet meer werken.

Dat probleem heeft Microsoft niet en het is waarschijnlijk dat ook Nintendo de Wii U backwards compatible maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-01-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SidewalkSuper schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:51:
Je bedoelt dat apparaat wat de opvolger is op de console waarvan destijds ook wel werd gezegd dat het zou gaan floppen, omdat de Xbox360 en/of PS3 toch veel beter zouden zijn.
Dat apparaat wat ongeveer 55% meer stuks heeft verkocht (90 miljoen) tot dusver dan de PS3 (55,8 miljoen) of Xbox360 (58,4 miljoen)?
Dit soort aantallen zijn leuk voor de statistieken, maar dat is het dan ook wel. Sony en Microsoft hebben gekozen voor een winstgevendheid op de console voor langere termijn, en ook verdienen ze meer aan games en services. Per console verdienen Microsoft en Sony gewoon meer, dat is uiteindelijk waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Oude cijfers ... je mist zo'n 16 miljoen consoles volgens VGChartz.com.
Wii 95 miljoen
X360 64,4 miljoen
PS3 60,7 miljoen

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ah had het idd van een iets oudere bron :)
PWM dat klopt, maar ik wist niet dat Sony zich voor winstgevendheid op de console voor langere termijn heeft gefocust. Ze maakten immers tot de Slim veel verlies en dat is inmiddels natuurlijk niet omgebogen in een megawinst.

Zou graag een bron zien hoeveel ze alle 3 per console verdienen trouwens! Dat vind ik interessante info :)
Dat er meer games voor de Xbox 360 en PS3 dan voor de Wii worden verkocht geloof ik inderdaad wel, maar als je daar ook info over hebt, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het probleem voor Sony ook is, dat ze de PS4 niet backwards compatible (kunnen) gaan maken met de PS3, omdat ze met het probleem van de ruk-architectuur (excuse my French) zitten van de Cell processor, die ze niet meer gaan gebruiken. Zonder Cell geen PS3 games.
Juist om die reden zullen ze de PS4 zo lang mogelijk uit moeten stellen, zodat gebruikers niet pissig zijn dat al hun oude games niet meer werken.

Dat probleem heeft Microsoft niet en het is waarschijnlijk dat ook Nintendo de Wii U backwards compatible maakt.
Die Wii had toen iets unieks, nu helemaal niet meer. Ik weet niet welke doelgroep ze hiermee aan willen boren, maar de huisvrouwen zijn niet geïnteresseerd in een tablet controller, en de hardcore gamers zullen wachten op de nieuwe Xbox / PlayStation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

bram1984 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:47:
[...]

Die Wii had toen iets unieks, nu helemaal niet meer. Ik weet niet welke doelgroep ze hiermee aan willen boren, maar de huisvrouwen zijn niet geïnteresseerd in een tablet controller, en de hardcore gamers zullen wachten op de nieuwe Xbox / PlayStation.
Hetzelfde publiek als ze nu aanspreken: de casual gamer. Iemand die vandaag eens een uurtje speelt en volgende week nog eens, een frequentie die geen 500€ waard is. Mensen waarbij het fun-gehalte van het spel primeert op het grafische geweld. Mensen die verlekkerd zijn op Mario Kart, Donkey Kong en Zelda, ipv Need for Speed en Battlefield.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De casual gamer hoeft geen betere graphics (je zegt het zelf al) of een tablet controller. Ik denk niet dat die € 300,- (geen idee wat dat ding gaat kosten) gaan neertellen voor het spelen van een simpele game, helemaal niet met de opkomst van tablets en het feit dat de PS3 en de 360 grafisch hetzelfde kunnen (en tegen die tijd waarschijnlijk ook nog goedkoper zijn) en ook minder serieuze games hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
OPSLAGHOND schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:16:
[...]

Wii 95 miljoen
X360 64,4 miljoen
PS3 60,7 miljoen
Ik zou VGChartz wat dat betreft niet echt vertrouwen. Toen de PS3 55 miljoen had verkocht, en dit bekend werd gemaakt door Sony, hielden ze het daar vol op 50 miljoen stuks. Zelfde geldt voor de Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Als VGChartz op alle consoles ongeveer evenveel afwijking heeft maakt dat niet zo uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Uniciteit schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:12:
[...]

Ik zou VGChartz wat dat betreft niet echt vertrouwen. Toen de PS3 55 miljoen had verkocht, en dit bekend werd gemaakt door Sony, hielden ze het daar vol op 50 miljoen stuks. Zelfde geldt voor de Xbox 360.
VGChartz probeert de cijfers van werkelijk verkocht consoles te tonen, waar Sony de shipped nummers noemt. Daar zit ook echt een groot verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Uniciteit schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:12:
[...]
Met cijfers die komen van o.a. NPD en Media Create is VGChartz de meest betrouwbare van allemaal, maar het blijft met name voor Europa, het Midden - Oosten, Azië en Afrika (EMEAA) gokwerk.
Mede daardoor zijn de afgelopen 3 jaar de verkoopcijfers elke keer begesteld "in het voordeel" van Sony nadat de "officiële" cijfers van de grote 3 bekend werden gemaakt, Sony is namelijk een erg sterke speler in de EMEAA-regio.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

OPSLAGHOND schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:16:
[...]

Wii 95 miljoen
X360 64,4 miljoen
PS3 60,7 miljoen
Maar hoeveel van die aantallen worden nog actief gebruikt?

Je hoort toch regelmatig dat de Wii ligt stof te happen bij veel mensen terwijl de PS3 en X360 wel regelmatig gebruikt worden.

De doelstelling van Nintendo was om ook de hardcore gamers markt aan te boren met de Wii U en als er idd een nieuwe PS en Xbox komt op relatief korte termijn, valt dat doel in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, ik vraag me af of onze Wii überhaupt nog aan gaat. ;)

Ik beschouw mezelf niet als die hard hardcore gamer, maar toch wel als iemand die regelmatig (2-3 keer per week) online een potje schiet. De Wii U gaat bij mij in ieder geval niet in huis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Mmm, ik heb nu een wii en een ps3 in huis... Ik koop sowieso een ps4 (waarom? Geen idee, toch een gevoel, drake, FF, ratchet, etc.).. De wii heb ik minimaal gebruikt en wat ik nu van de nieuwe wii U heb gezien, tja.... Ik vind het wat lomp en ik heb geen behoefte aan een tablet dat eigenlijk net geen tablet is, maar soort van gebruikt kan worden als een controller... Waarom geen xbox? Ook geen idee, gevoel gewoon... Mijn vrouw vind de Wii af en toe nog wel grappig, maar ook op de ps3 vermaakt zij zich prima, vooral home vind ze erg leuk. Ben benieuwd dus!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Games voor de xbox 360 slim, die nieuwe. Zullen die ook gaan passen op de nieuwe xbox 3? Misschien heb ik niet goedgekeken, maar kon dit niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17
Crescendo schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:17:
Games voor de xbox 360 slim, die nieuwe. Zullen die ook gaan passen op de nieuwe xbox 3? Misschien heb ik niet goedgekeken, maar kon dit niet vinden.
Zolang Microsoft zelf nog geen officiele aankondiging over de xbox 3/720/whatever gedaan heeft zal je dit ook nergens kunnen vinden ;) Misschien komt er wel geen eens een nieuwe xbox...

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
inXs schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:08:
Mmm, ik heb nu een wii en een ps3 in huis... Ik koop sowieso een ps4 (waarom? Geen idee, toch een gevoel, drake, FF, ratchet, etc.).. De wii heb ik minimaal gebruikt en wat ik nu van de nieuwe wii U heb gezien, tja.... Ik vind het wat lomp en ik heb geen behoefte aan een tablet dat eigenlijk net geen tablet is, maar soort van gebruikt kan worden als een controller... Waarom geen xbox? Ook geen idee, gevoel gewoon... Mijn vrouw vind de Wii af en toe nog wel grappig, maar ook op de ps3 vermaakt zij zich prima, vooral home vind ze erg leuk. Ben benieuwd dus!
Ik denk er precies zo over. Een PS4 komt er zowieso. Xbox meuk hoef ik niet, omdat het allemaal net wat te kiddy is. En de Wii-U? Tja, wat moet je met al die alternatieve controller dingen. De wii gaat hier in huis alleen aan om lightgun games te spelen. Gamen doe ik vanaf de bank om te relaxen, als ik wil bewegen ga ik lekker naar buiten.

En toch denk ik dat de Wii-U een succes gaat worden. Wij zijn hier namelijk niet de doelgroep met ons allen. Nintendo mikt op de ouders die hun kids makkelijk achter de TV willen wegschoppen om <willekeurig hersenloos programma> te kunnen kijken. En daar zijn er volgens mij meer van dan van (semi) hardcore gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 13:49
Pierz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:11:
[...]

Ik denk er precies zo over. Een PS4 komt er zowieso. Xbox meuk hoef ik niet, omdat het allemaal net wat te kiddy is.
Kiddy? Wat dan?

Ik neem aan dat je doelt op Kinect? Zoals PSmove? Is een keuze, je kunt het aanschaffen en als een debiel voor de tv gaan staan.

Voor de rest zijn beide consoles eigenlijk gelijk in aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:11:
[...]
En toch denk ik dat de Wii-U een succes gaat worden. Wij zijn hier namelijk niet de doelgroep met ons allen. Nintendo mikt op de ouders die hun kids makkelijk achter de TV willen wegschoppen om <willekeurig hersenloos programma> te kunnen kijken. En daar zijn er volgens mij meer van dan van (semi) hardcore gamers.
En waarom zouden diezelfde ouders niet gewoon de eerste Wii laten staan, of een PS3 of X360 (hoogstwaarschijnlijk goedkoper, tegen die tijd) in huis halen?

Nogmaals: ik denk dat Nintendo de plank volledig mis gaat slaan.
ChrisLNFF schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:29:
[...]

Kiddy? Wat dan?

Ik neem aan dat je doelt op Kinect? Zoals PSmove? Is een keuze, je kunt het aanschaffen en als een debiel voor de tv gaan staan.

Voor de rest zijn beide consoles eigenlijk gelijk in aanbod.
Ik denk dat hij bedoelt dat er vermoedelijk meer "kinderen" zijn met een 360, dan een PS3. Dat idee heb ik zelf ook (ik heb beide staan). De PS3 was toch altijd een stuk duurder en als je bijvoorbeeld kijkt naar de meeste CoD spelers op Tweakers, zijn dat ook allemaal PS3 spelers.

Daarnaast vind ik de algemene line-up van Sony wat meer gericht op oudere spelers. Denk aan LA Noir of Heavy Rain, om 2 voorbeelden te noemen.

[ Voor 37% gewijzigd door bram1984 op 16-01-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

bram1984 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:25:
[...]

En waarom zouden diezelfde ouders niet gewoon de eerste Wii laten staan, of een PS3 of X360 (hoogstwaarschijnlijk goedkoper, tegen die tijd) in huis halen?

Nogmaals: ik denk dat Nintendo de plank volledig mis gaat slaan.
Ga ik volledig in mee. Vooral als je kijkt wat een Kinect bijvoorbeeld te bieden heeft voor kinderen. De psmove ben ik niet echt mee op de hoogte dus kan ik geen eerlijke uitspraken over doen.

Tel er bij op dat je ook langzaam in de generatie komt waar papa (en mama) ook graag gamen en dan kun je wel een Wii (U) en een xbox/ps kopen maar je kunt ook een Xbox + kinect of PS3 + psmove kopen waarbij zowel papa als mama als kind gelukkig zijn.
Denk aan LA Noir of Heavy Rain, om 2 voorbeelden te noemen.
Laat LA Noire nu ook gewoon voor de x360 beschikbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Onderschat anno 2012 de macht van het kind niet. Nintendo heeft nog steeds een magische aantrekkingskracht op kinderen in de leeftijd van 6 tot 10 jaar. Ik denk dat de WiiU wel een succes wordt, omsat het kind er een zal willen.

Argument over volwassen games op de ps3 is echt kul. Streep de zgn. exclusives eens tegen elkaar af en het ontloopt elkaar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L1nt schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:46:
[...]
Laat LA Noire nu ook gewoon voor de x360 beschikbaar zijn ;)
Je hebt gelijk. Ik was even in de war met het feit dat LA Noir ontwikkeld is, met als hoofdplatform de PS3.
ChrisLNFF schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:32:
Onderschat anno 2012 de macht van het kind niet. Nintendo heeft nog steeds een magische aantrekkingskracht op kinderen in de leeftijd van 6 tot 10 jaar. Ik denk dat de WiiU wel een succes wordt, omsat het kind er een zal willen.

Argument over volwassen games op de ps3 is echt kul. Streep de zgn. exclusives eens tegen elkaar af en het ontloopt elkaar niks.
Tja, dan vraag ik me het volgende af: wat moet een kind van 6 met een tablet controller? Gaan ze dat überhaupt snappen? En waarom zou zo'n kind niet veel liever Kinect gebruiken? Nintendo heeft zelf al aangegeven weer de hardcore doelgroep te willen bereiken, maar hebben mijn insziens tot nu toe nog niets wat echt een toegevoegde waarde is.

En zoals ik al zei: ik vind de line-up over het algemeen volwassener. Als ik de shooter van MS (Halo) tegen die van Sony (Killzone) leg (om maar wat te noemen), dan is er maar eentje het meeste geschikt voor kids (knuffelbare vijandjes etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb een mannetje van 7 donkeykong levels zien halen die ik nauwelijks halen kon, dus ik kijk nergens meer van op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Als ik een gemiddeld kind een Kinect Disneyland, Dance Central, Kinectimals voorschotel zijn ze ook blij. En ik ben blij want ik kan mijn FIFA, FM4, Skyrim etc spelen.
Als ik de shooter van MS (Halo) tegen die van Sony (Killzone) leg (om maar wat te noemen), dan is er maar eentje het meeste geschikt voor kids (knuffelbare vijandjes etc.).
zet hem tegenover Gears of Wars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17
bram1984 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:40:
[...]

Je hebt gelijk. Ik was even in de war met het feit dat LA Noir ontwikkeld is, met als hoofdplatform de PS3.

[...]

Tja, dan vraag ik me het volgende af: wat moet een kind van 6 met een tablet controller? Gaan ze dat überhaupt snappen? En waarom zou zo'n kind niet veel liever Kinect gebruiken? Nintendo heeft zelf al aangegeven weer de hardcore doelgroep te willen bereiken, maar hebben mijn insziens tot nu toe nog niets wat echt een toegevoegde waarde is.
[...]
Mijn nichtjes van 6 en 8 snappen heel goed hoe ze met een touchscreen om moeten gaan! Op een iPad internetten of spelletjes doen is geen probleem meer voor ze hoor. Dus ik denk dat de kinderen het sneller doorhebben dan hun ouders...

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gears of War, daar had ik ook al aan gedacht ja. ;)

Mijn neefje van 2 heeft een iPod, maar daar heb ik het nu niet over. Een tablet controller is niet te hetzelfde als een iPad. Je moet nu de actie op het hoofscherm in de gaten houden, met aanvullende informatie op de controller. Daar zit een kind helemaal niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Och ik geloof best dat een kind ook wel met de Wii U overweg kan maar ik verwacht dat een jong gezin eerder naar een PS3 met move of Xbox met kinect zal neigen omdat je hier alle gezinsleden in 1 keer mee kunt bedienen.

Voor papa de serieuzere games en voor de kids ook leuke spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteindelijk zal het natuurlijk geen probleem zijn, maar het heeft gewoon geen meerwaarde voor een kind, en de leercurve zal te hoog zijn met games die het echt goed benutten (lees: games die op de hardcore gamer gericht zijn). Een kind wil gewoon een eenvoudige gamepad of een motion controller zoals Kinect of Move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
De toekomst zal het uitwijzen (ja dooddoener indd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter

Ik denk dat Nintendo het ook bij de kinderen aan het verliezen is. Nintendo moet juist kinderen aanspreken en vertrouwen geven, zodat die kinderen in de toekomst meer producten van Nintendo gaan kopen. Het probleem is juist het eerste.

Het is ze deze generatie goed gelukt met de Nintendo DS en Nintendo Wii - mede dankzij slimme marketing. Als je nu echter naar de gemiddelde familie kijkt, dan wordt de Wii bijna nooit meer gebruikt. Ouders trappen niet twee keer in dezelfde truc, en ik denk dat de Wii U daarom ook gaat falen.

De Wii U hoort ergens dit jaar in de winkels te liggen. Het zou de bedoelingen moeten zijn dat nu iedereen het over de Wii U heeft, maar dat is niet het geval.

Als je een 10-jarige vraagt wat hij wilt: een Nintendo DS of een iPod touch, dan gaat het kind toch wel zeker 8 van de 10 keer voor de iPod touch.

----------------------------
Begrijp me niet verkeerd, als je aan een jonger kind voorstelt om een Nintendo DS te halen dan zullen ze niet weigeren, maar als je ze keuze biedt...

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 22-01-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
Next-Gen Xbox Chip Entered Production

Microsoft apparently ordered the production of the chip that will go inside the company’s next-generation Xbox 720 console, with the first samples being expected to be finalized at the end of February.

The chip, which is known under the code name of Oban, was apparently taped out by Microsoft sometime at the start of December, soon after the company contracting IBM to build the first batch of such processors. This initial batch seems to be comprised out of 10K chips that will be fabricated using the 32nm SOI (silicon-on-insulator) process on 300mm wafers.

If this number seems a bit low is because these initial chips aren’t actually supposed to go towards end users but will rather be installed in next-gen Xbox dev kits, so only a select few will have access to them.

The first of these chips should be coming out of the ovens at the end of February, so if no problems make their appearance along the way, the dev kits should arrive into the hands of developers in March of this year.

What’s important to note here is that the chips Microsoft will use in these kits are based on a first revision silicon, so they still might have to go through a few revisions before all the flaws that made their way into the integrated circuits can be ironed out.

Sadly, little is known about the hardware specifications of the chips that will go into the Xbox Next/720, although it looks like it that Oban will be based on the PowerPC architecture, just as the current Xbox 360 processor.

If this is indeed based on the PowerPC architecture, Oban should also include eDRAM memory, while the graphics core could be based on an AMD Graphics Core Next (GCN) design.

bron

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:33:
[...]

Ik denk dat Nintendo het ook bij de kinderen aan het verliezen is. Nintendo moet juist kinderen aanspreken en vertrouwen geven, zodat die kinderen in de toekomst meer producten van Nintendo gaan kopen. Het probleem is juist het eerste.

Het is ze deze generatie goed gelukt met de Nintendo DS en Nintendo Wii - mede dankzij slimme marketing. Als je nu echter naar de gemiddelde familie kijkt, dan wordt de Wii bijna nooit meer gebruikt. Ouders trappen niet twee keer in dezelfde truc, en ik denk dat de Wii U daarom ook gaat falen.

De Wii U hoort ergens dit jaar in de winkels te liggen. Het zou de bedoelingen moeten zijn dat nu iedereen het over de Wii U heeft, maar dat is niet het geval.

Als je een 10-jarige vraagt wat hij wilt: een Nintendo DS of een iPod touch, dan gaat het kind toch wel zeker 8 van de 10 keer voor de iPod touch.

----------------------------
Begrijp me niet verkeerd, als je aan een jonger kind voorstelt om een Nintendo DS te halen dan zullen ze niet weigeren, maar als je ze keuze biedt...
Nintendo heeft ook als doel gesteld voor de WiiU om hardcore gamers aan te trekken maar zonder exclusives (hun hardcore gamers reel was notabene bestaand uit Xbox en ps3 beelden!) en met specs die niet veel beter zijn dan die van de ps3 en x360 (Nintendo's eigen woorden) zal dit nog lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:14:
[...]

Nintendo heeft ook als doel gesteld voor de WiiU om hardcore gamers aan te trekken maar zonder exclusives (hun hardcore gamers reel was notabene bestaand uit Xbox en ps3 beelden!) en met specs die niet veel beter zijn dan die van de ps3 en x360 (Nintendo's eigen woorden) zal dit nog lastig worden.
Nintendo zit simpelweg in een moeilijke situatie. Ze worden de handheld market uitgedrukt door smartphones en tablets, qua Wii verkopen zit het ook al wat tegen (mede omdat er simpelweg amper goede software voor is én omdat veel mensen er al eentje hebben), veel mensen voelen zich toch ook wel een beetje 'opgelicht' door Nintendo (consoles staan stof te happen, het is toch wat minder dan wat je ziet in de reclame's) en de hardcore gamers zijn met de Wii U moeilijk te bereiken (de betere performance is niet groot genoeg om een upgrade van de PS3/360 naar Wii U te rechtvaardigen (die mensen zitten waarschijnlijk op de PC), een controller met een scherm zal - voorlopig - weinig mensen overhalen en niemand zit simpelweg te wachten op de Wii U (niemand praat erover)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:09:
[...]

Nintendo zit simpelweg in een moeilijke situatie. Ze worden de handheld market uitgedrukt door smartphones en tablets, qua Wii verkopen zit het ook al wat tegen (mede omdat er simpelweg amper goede software voor is én omdat veel mensen er al eentje hebben), veel mensen voelen zich toch ook wel een beetje 'opgelicht' door Nintendo (consoles staan stof te happen, het is toch wat minder dan wat je ziet in de reclame's) en de hardcore gamers zijn met de Wii U moeilijk te bereiken (de betere performance is niet groot genoeg om een upgrade van de PS3/360 naar Wii U te rechtvaardigen (die mensen zitten waarschijnlijk op de PC), een controller met een scherm zal - voorlopig - weinig mensen overhalen en niemand zit simpelweg te wachten op de Wii U (niemand praat erover)).
+daarnaast is het nog niet eens bekend of je meer dan 1 tablet kan aansluiten. Als dat niet zo is zou je verwachten dat degene met de tablet in een 4-player game bevoordeeld is.

BTW Gamereclames zijn sowieso belachelijk tegenwoordig. Des te 'echter' ze worden, des te slechter. Zo zie je bij de Wii altijd een perfect gezinnetje, als het kan multiculti waarbij de schattige kindjes altijd van pa en ma winnen. Gelukkig kan pa tegen zijn verlies en lacht hij het weg.
De fantastische mensen die kinect spelen hebben altijd gigantische woonkamers.

Dan heb ik nog liever die Warcraft ads met Norris en Mr T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is bekend geworden dat de WIi U met de kerst 2012 komt! http://www.dailynintendo....-de-kerstperiode-van-201/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.eurogamer.net/...sive-tech-race-with-wii-u

Bevestiging dat de WiiU het van de gimmick moet hebben. Had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44

Smoonshine

Feyenoord!!

Uniciteit schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:09:
[...]

Ik denk dat er toch wel een hoop mensen zitten te wachten op eindelijk een fatsoenlijke HD console van Nintendo. Ik denk dat Nintendo de HD penetratie destijds aardig heeft onderschat. Veel huishoudens hadden destijds al lang en breed een HD-Ready of Full-HD tv in huis staan. Nintendo heeft de hoeveelheid Fifa, NfS en CoD spelers gewoon onderschat. Om die spellen in vol ornaat te kunnen spelen had je gewoon een X360 of PS3 nodig. De Wii had alleen de uitgeklede kiddy versies van die spellen.

Persoonlijk zit ik best te wachten op een console waarmee ik zowel Fifa en CoD kan spelen in vol ornaat en daarnaast ook nog eens de Nintendo games. Want ik moet zeggen dat ik die best wel mis op mijn X360. Mario Galaxy en Zelda zijn toch zeker wel games die ik graag nog een keer had (uit)gespeeld.

De Wii U zal ik dan ook zeker wel gaan overwegen. Alleen ga ik wel afwachten waar MS mee komt. Als die console weer dusdanig krachtiger is dan de Wii U, ben ik bang dat die console het weer met uitgeklede versies moet doen van de populairste games op dit moment.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Smoonshine schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:57:
[...]

Ik denk dat er toch wel een hoop mensen zitten te wachten op eindelijk een fatsoenlijke HD console van Nintendo. Ik denk dat Nintendo de HD penetratie destijds aardig heeft onderschat. Veel huishoudens hadden destijds al lang en breed een HD-Ready of Full-HD tv in huis staan. Nintendo heeft de hoeveelheid Fifa, NfS en CoD spelers gewoon onderschat. Om die spellen in vol ornaat te kunnen spelen had je gewoon een X360 of PS3 nodig. De Wii had alleen de uitgeklede kiddy versies van die spellen.

Persoonlijk zit ik best te wachten op een console waarmee ik zowel Fifa en CoD kan spelen in vol ornaat en daarnaast ook nog eens de Nintendo games. Want ik moet zeggen dat ik die best wel mis op mijn X360. Mario Galaxy en Zelda zijn toch zeker wel games die ik graag nog een keer had (uit)gespeeld.

De Wii U zal ik dan ook zeker wel gaan overwegen. Alleen ga ik wel afwachten waar MS mee komt. Als die console weer dusdanig krachtiger is dan de Wii U, ben ik bang dat die console het weer met uitgeklede versies moet doen van de populairste games op dit moment.
Jij klinkt dan ook meer als een Nintendo fan en dan is het logisch dat je er naar uitkijkt, maar hoe zit het met al die PS3 en Xbox 360 eigenaren? Denk je echt dat 120 miljoen mensen zitten te wachten om een groot bedrag te investeren in een nieuwe console, welke amper extra kracht heeft en als enige voordeel heeft dat je zowel Nintendo spellen als échte 3rd party games kunt spelen?

Er is geen enkele rede voor een PS3 of Xbox 360 eigenaar om weer honderden euro's neer te leggen voor een console. De enige rede die eventueel zou kunnen bestaan is het spelen van Nintendo games in HD - en eigenlijk geven alleen Nintendo fans daar nog wat om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44

Smoonshine

Feyenoord!!

Uniciteit schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:57:
[...]

Jij klinkt dan ook meer als een Nintendo fan en dan is het logisch dat je er naar uitkijkt, maar hoe zit het met al die PS3 en Xbox 360 eigenaren? Denk je echt dat 120 miljoen mensen zitten te wachten om een groot bedrag te investeren in een nieuwe console, welke amper extra kracht heeft en als enige voordeel heeft dat je zowel Nintendo spellen als échte 3rd party games kunt spelen?

Er is geen enkele rede voor een PS3 of Xbox 360 eigenaar om weer honderden euro's neer te leggen voor een console. De enige rede die eventueel zou kunnen bestaan is het spelen van Nintendo games in HD - en eigenlijk geven alleen Nintendo fans daar nog wat om.
Ik heb een X360. Uiteindelijk gaat het erom welke games je kan spelen op een console. Na een x aantal jaren geen nieuwe console is er sowieso interesse, wanneer er een nieuwe console verschijnt. Er zijn genoeg mensen met alleen een Wii die wel zitten te wachten op een opvolger. Ikzelf heb het gedurende de Wii periode zonder alle Ninty games moeten doen. Ik kan er wel naar uitzien om die weer te spelen. Voor de mensen zonder interesse in Nintendo games is de Wii U denk ik inderdaad niet interessant. Al is het nog even afwachten wat ze met de tablet controller allemaal gaan doen. Het opent wel de deur voor goede RTS/sim games en een hoop extra knoppen waarin je bijvoorbeeld in Fifa snel je opstelling e.d. kan instellen.

Ik moet wel zeggen dat ik na de zwaar teleurstellende Wii wel de kat uit de boom ga kijken. Dat was wel de slechtste aankoop die ik ooit heb gedaan op console gebied. Als de Wii U weer zo'n voornamelijk casual/kiddy console wordt, dan laat ik hem lekker links liggen en wacht ik op de opvolger van de 360. Gelukkig is de E3 ruim voor de release van de Wii U en volgens de geruchten wordt de opvolger van de 360 daar gepresenteerd. Daar ben ik eigenlijk nog veel benieuwder naar.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28
http://www.insidegamer.nl...iend-op-next-gen-consoles

zal betekenen dat hun dus al minimaal 2 next gen consoles in handen hebben.
denk wii u en nieuwe xbox.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

v8power67 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:08:
http://www.insidegamer.nl...iend-op-next-gen-consoles

zal betekenen dat hun dus al minimaal 2 next gen consoles in handen hebben.
denk wii u en nieuwe xbox.
Of de ps en Xbox omdat ze de Wii U als cureert gen beschouwen.
Of misschien wel de iGame. Gerucht gaat ook al jaren rond dat apple met een console komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Uniciteit schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:57:
[...]

Tja, het ligt er ook een beetje aan hoe veel beter de wiiU nu wordt dan de ps3 en xbox360 en wanneer daar de opvolgers van komen. Als er zichtbaar grafisch verschil is en de concurrerende opvolgers pas een jaar later komen, dan kan ik me best voorstellen dat de wiiU ook aantrekkelijk is om bijv. GTA V op te spelen oid. Maar het blijft koffiedik kijken zolang we ook niets over de xbox720 en ps4 weten.

Mijn wii ligt overigens ook onder een dikke laag stof, toch heeft het mij entertainment weten te bieden die ik op de andere consoles miste: new super mario bros, mario galaxy, donkey kong... Nintendo games hebben toch altijd hun charme. Ik heb ook een ps3 en xbox staan, maar die overlappen imho te veel. Dus volgende generatie haal ik eerder een xbox + wiiU combo of playstation + wiiU, dan weer ps+xbox. Ik vind vooral dat microsoft het de afgelopen tijd laat liggen op gebied van exclusives. Ik hoop maar dat dit is omdat ze aan games voor hun nieuwe console werken en niet dat dit een voorbode van de toekomst is (weinig exclusives).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbox en playstation zullen zonder twijfel weer de strijd aan gaan. Alhoewel ik een echte xboxer ben verwacht ik toch ook veel van de nieuwe playstation. Indien playstation mij kan overtuigen dat ze echt veel en veel beter zijn dan xbox( en dan heb ik het over Online gaming en Graphics) dan zal ik het zeker overwegen om voor het eerst in mijn leven over te stappen op de playstation. Afwachten dus maar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 14:50
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:08:
Xbox en playstation zullen zonder twijfel weer de strijd aan gaan. Alhoewel ik een echte xboxer ben verwacht ik toch ook veel van de nieuwe playstation. Indien playstation mij kan overtuigen dat ze echt veel en veel beter zijn dan xbox( en dan heb ik het over Online gaming en Graphics) dan zal ik het zeker overwegen om voor het eerst in mijn leven over te stappen op de playstation. Afwachten dus maar O-)
Ik zal ze ook ieder beoordelen op hun waarde, maar het is wel zo dat de dingen als Gamertag en friendslist een wissel op zijn minst vervelend maken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Misschien zullen toekomstige consoles van sony/microsoft gebruik maken van hybrid sli/crossfire, reden hiervoor zou kunnen zijn dat ze dan een lichtere kleinere videokaart kunnen gebruiken.
De gemiddelde consument wilt denk ik het liefst een stuk kleiner of in ieder geval even groot.
Het zou iets kunnen zijn als een heel krachtige cpu met hybrid crossfire met een bescheiden modern video
kaartje.
Een 580 achtige kaart of zelfs twee in een vette gamebak zou ik geweldig vinden, maar ik weet niet of het
realistisch is, en wat zal je vrouw/vriendin van dat monster naast de TV vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schokkend nieuws vandaag dat de nieuwe WII U niet veel krachtiger word dan nu de playstation 3 en de xbox 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:01:
Schokkend nieuws vandaag dat de nieuwe WII U niet veel krachtiger word dan nu de playstation 3 en de xbox 360
En dat is schokkend omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:00:
[...]

En dat is schokkend omdat?
Nou las het nieuws op gamekings, verder ook wel een beetje verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 15:46
Voor mario heb je toch ook niet echt een hardcore gameconsol nodig??

Mario is al jaren fel gekleurd manetje of zelda enz .. Dus voor texturen denk ik dat je de WiiU niet hoeft te nemen. Denk wel dat de WiiU meer bedoeld zal zijn voor soort gelijke speletjes als die nintendo nu uitbrengt maar dan in HD format.. Full HD verwacht ik.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:22:
Voor mario heb je toch ook niet echt een hardcore gameconsol nodig??

Mario is al jaren fel gekleurd manetje of zelda enz .. Dus voor texturen denk ik dat je de WiiU niet hoeft te nemen. Denk wel dat de WiiU meer bedoeld zal zijn voor soort gelijke speletjes als die nintendo nu uitbrengt maar dan in HD format.. Full HD verwacht ik.
Klopt, voor Mario niet. Voor 3rd party titels wel, anders krijg je weer allemaal van die kneuzenports zoals de Wii nu heeft.
Pagina: 1 2 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!