Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Act-One schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:09:
[...]

Het werkt toch twee kanten op? Wat jij aansprekend vind hoe ik en anderen toch niet te vinden?

Ik schrijf ook nergens dat er in de toekomst geen (voormij) interessant titels op de PS4 verschijnen. Ik schrijf duidelijk dat dit nu niet het geval is. Daarnaast laat ik weten dat ik het opmerkelijk vindt dat hier mensen als over Titanfall2 fantaseren en de mogelijkheid dat hij misschien multi-platform gaat, Laten we eerst maar eens de officele berichtgeving daar over afwachten. Wat vage tweets brengen daar echt geen helderheid in.

Ik laat de keuze van de aankoop van mijn eerste Nextgen consolle afhangen aan de games die ik speel, wat direct duidelijk maakt dat ik ook voor een PS4 ga maar de game line-up nu gewoon matig vind.
Dat is dan ook het enige wat ik aangeef. Je zegt alsof Titanfall feitelijk de enige aansprekende titel is, nu nuanceer je het al als je eigen mening. Voor mij lijkt de launch line up van de X1 ietsjes beter maar de launch window games van de PS4 veel beter.

Mij kan het overigens weinig schelen of Titanfall op de PS4 uitkomt, er is maar een enkeling hier die het boeit en het dan over Titanfall 2 heeft voor zover ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Act-One schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:20:
Het is toch geweldig!

Iedereen die Titanfall in het heeft gezien oordeeld dat het als pareltje mag worden gezien. Het blijft dan ook opvallend dat hier een een aantal users het niet kunnen laten om maar een constant stroom van krtitiek te uiten. Het mooiste is nog, regelmatig zonder onderbouwing. Voorals nog ga ik er vanuit dat de mensen die Titanfall daadwerkelijk hebben gezien iets meer recht van spreken hebben in vergelijk van de Tweaker die hier alleen maar wat aannames doet. Een ding wat duidelijk is, de komst van Titanfall laat zien dat in de gameline-up van de PS4 echte aansprekkende titels ontbreken op moment. De reden waarom ik op dit moment de XBox boven de PS4 verkies, ondanks dat ze beide in bestelling staan.

Het gefantaseer over Titanfall2 is helemaal lachwekkend, Waarschijnlijk uit de hoop dat deze versie een platform oversteek gaat maken. Kom op mensen, verman je even. :D :o >:) 8)7 ;)
Zelf heb ik genoeg beelden gezien van Titanfall, maar de game doet mij serieus helemaal niets.
Ik zie het meer als een COD met Mech robots, en laat ik nu dus wel redelijk een hekel hebben aan COD.
Een maat van mij vind het wel erg leuk bijv.

Quantum break is een titel die ik wel voor de X1 in de gaten houdt, voor de rest biedt de X1 voorlopig niets voor mij.
(dit was bij de vorige generatie Xbox wel anders)

PS4 heeft in mijn ogen de betere games de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 13:45
Nemesizz schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:13:
[...]

Dat mag jij vinden, prima. Zelf hou ik niet van dat soort games (Battlefield, COD, enz).
Dus nee, Titanfall zegt mij helemaal niks. Killzone (praat ik over KZ3 op PS3) wel een keertje singleplayer doorgelopen, leuk maar niet bijzonder, multiplayer zegt mij daar ook niks. Dus het is niet zo dat ik ineens KZ SF wel cool vind ofzo, verwacht ik ook niet al te veel van.

Als ik al op een goede shooter zit te wachten is het wel weer iets in de trant van Bioshock ofzo, goede singleplayer game met goed verhaal.

Dat vind ik overigens wel jammer tegenwoordig, alle FPS zijn allemaal zo online gefocused (ik noem het vaak al 13 in een dozijn oorlog shooters), ik zit veel meer te wachten op een goede leuke singleplayer shooter, gewoon goed verhaal of gewoon lekker knallen (Bioshock, Painkiller, Serious Sam, Doom dat soort dingen)
Ik heb helemaal niets met singleplayers, wanneer ik de gameconsole aanzet wil ik met mijn "vriendjes" gamen, lekker ouwe hoeren via de headset enz. Heb een hele oude trouwe vriendengroep. Een aantal ken ik al vanaf Xbox Live op de alle eerste Xbox, inmiddels al meer dan 10 jaar dus, waarvan ook weer een aantal Xbox vrienden zijn uitgeroeid die reallife vrienden, compleet met aanhang en kinderen. Erg leuk!

Ik kan je vertellen, GTA 5 was de eerste singleplayer die ik voor het eerst uitgespeeld heb, laat staan dat ik er zoveel tijd in heb gestoken ;)

Ik ben wel een beetje klaar met Call of Duty. Het betekend voor mij ook dat Ghosts de eerst COD is die ik niet zal aanschaffen. Tenzij het spel over een jaar misschien in een knakenbak beland. Maar voorlopig dus niet.

Zo zie je maar, door de verschillende insteek van gamen past een bepaald type spel wel of niet (of wat minder) bij iemand. Ik denk dat dit ook van invloed heeft op een voorkeur voor een bepaalde console.

Ik weet nu al dat ik ga skypen met vrienden, de kids met opa's en oma's enz. enz. Ik heb alle begrip voor het feit dat iemand dat niet zal gaan doen. Maar ik lekker wel ;) Door dit soort dingen (plus nog wat andere) is de Xbox voor mij op dit moment beter geschikt. De PS4 staat in bestelling voor specifieke games, zoals DriveClub maar mijn "hoofdconsole" zal de Xbox zijn en blijven.

Smaken verschillen ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:48:
[...]

Watchdogs gaat om een uurtje extra gameplay of zo, niet echt iets waarvoor je specifiek voor de PS4 zou gaan.
Ben het met je eens, ze kunnen dat geld beter in exclusives steken dan in die onzinnige tijdelijke extra's. Daar maak je het verschil niet mee, met goede exclusives wel.
Ik vraag me dan ook af of er werkelijk veel geld in omgaat als het slechts tijdelijke dlc is, zullen vast niet eens in de buurt komen van de Titanfall achtige bedragen. Sony koopt liever studio's dan exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Bullet NL schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:06:
Ondanks dat de Xbox meer hitte bronnen heeft blijft hij totaal wel duidelijk koeler dan de PS4.
LMFAO dat zou ook niet best zijn wanneer dit andersom zou zijn of wel met die enorme behuizing van de X1! 8)7

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-08 18:50

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik vind de PS4 eigenlijk een stuk cooler :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:Willen we er allemaal even op letten dat dit niet een wellus-niettus discussie wordt?
Daarnaast zijn persoonlijke aanvallen en simpel getroll ongewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Bullet NL schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:26:

Hoe lost Sony de drive problemen eigenlijk op, console terug sturen en wachten?
Sony heeft niet zozeer drive problemen, vooral problemen met de HDMI output die kapot is, dan heb je ook niet zoveel aan een download game. ;)

Als ik de berichten uit Amerika mag geloven, kun je je probleem telefonisch melden, en worden de systemen gelijk omgeruild:
“SCEA is exchanging units with new replacements for those who call our support line,” he says. “The exchanges are immediate with expedited shipping.”
Ik hoop dat Sony in de EU/NL een vergelijkbare snelle omruilservice heeft maar daar is (uiteraard) nog niets over bekend

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 26-11-2013 13:19 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:11
Is er overigens nou al meer bekend over de PS4 defecten? Statistieken? Speelt het probleem echt alleen bij de Foxcon builds? Ik hoor over die hele shitstorm helemaal niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:35
Wat ik wel apart vind is dat cod op de PS4 wederom de best verkochte game is, met afstand ook nog. BF4 en KZ komen niet eens in de buurt, eerder de helft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:11
Kaap schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:43:
Is er overigens nou al meer bekend over de PS4 defecten? Statistieken? Speelt het probleem echt alleen bij de Foxcon builds? Ik hoor over die hele shitstorm helemaal niks meer.
Precies dat zei ik gister ook al. Als je vandaag ook al naar de frontpage van tweakers kijkt zijn er ook meer artikelen met problemen voor de XBOX dan voor de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramsko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:55
Valt weinig over te zeggen, aangezien ze echt pas een paar dagen uit zijn.. geldt voor beide consoles. Zitten altijd wat lemons tussen, maar dat is 'normaal'.

Wanneer er bij de launch 100 kapot gaan, levert dat natuurlijk wat meer publiciteit op dan wanneer er over een jaar 100 kapot gaan, maar laten we niet van een shitstorm spreken.

als je je zorgen maakt wacht je toch gewoon een jaartje
Trishul schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:48:
Wat ik wel apart vind is dat cod op de PS4 wederom de best verkochte game is, met afstand ook nog. BF4 en KZ komen niet eens in de buurt, eerder de helft :X
Komt door de bundels neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramsko
kimiferrari schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:50:
[...]

Precies dat zei ik gister ook al. Als je vandaag ook al naar de frontpage van tweakers kijkt zijn er ook meer artikelen met problemen voor de XBOX dan voor de PS4.
je bedoelt het ene artikel over compensatie voor xbox gebruikers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
Bramsko schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:52:
[...]

je bedoelt het ene artikel over compensatie voor xbox gebruikers??
Wat dacht je van de artikelen over de diskdrives problemen en de 50hz 60hz tv problemen.

Het ene artikel over de problemen van de PS4 gingen alleen over die onzinnige Amazon reviews

[ Voor 14% gewijzigd door kimiferrari op 26-11-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramsko
kimiferrari schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:53:
[...]

Wat dacht je van de artikelen over de diskdrives problemen en de 50hz 60hz tv problemen.

Het ene artikel over de problemen van de PS4 gingen alleen over die onzinnige Amazon reviews
Ik reageer op wat jij zegt (alleen vandaag al)

maar wat is je punt eigenlijk? PS4 heeft minder defecten, of dat er minder berichten over defecten zijn? want jij wilde een xbox kopen? en nu weet je het niet meer, want je bent bang voor een kapotte xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
Bramsko schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:00:
[...]

Ik reageer op wat jij zegt (alleen vandaag al)

maar wat is je punt eigenlijk? PS4 heeft minder defecten, of dat er minder berichten over defecten zijn? want jij wilde een xbox kopen? en nu weet je het niet meer, want je bent bang voor een kapotte xbox?
Ik zeg niet alleen vandaag al. Ik zeg als je vandaag kijkt.

Ik maak gewoon een constatering dat je nu helemaal niks meer hoort over de PS4 problemen, maar er nog wel een hoop problemen komen over de XBOX one. Ook dat alleen het berichtje op Tweakers over de PS4 alleen ging over Amazon reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Nu ik al wat mooie screens voorbij heb zien komen, wil ik jullie deze nieuwe screens van Infamous ook niet onthouden. :9~

http://news.softpedia.com...Neon-Powers-403510-2.jpg/

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-08 13:31
Misschien kun je die vraag beter in dit topic stellen:
[NextGen] PlayStation 4

En voor vragen over de XBone kun je beter hier terecht:
[NextGen] Xbox One

De meeste negatieve posts hier over de PS4 worden gepost door mensen die de One (hebben) / besteld.
En de meeste negatieve posts over de XBone worden door de mensen geplaatst die de PS4 hebben besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
http://www.hdtvtest.co.uk/news/50hz-fix-201311263472.htm

Ta da.... Het probleem is gewoon op te lossen, MS gaat vast met een patch komen, sluit eigenlijk aan bij de eerder berichtgeving van MS dat het doorlussen van HDMI TV signalen in de EU nog niet ondersteund worden.

Nogmaals, zal wel een patch voor komen, het is iig geen hardware probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
zwembroek schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:05:
Nu ik al wat mooie screens voorbij heb zien komen, wil ik jullie deze nieuwe screens van Infamous ook niet onthouden. :9~

http://news.softpedia.com...Neon-Powers-403510-2.jpg/
Zier er erg goed uit inderdaad. Voorjaar 2014 ziet er zo meteen een stuk beter uit voor de PS4. Driveclub, Infamous en Deep Down. Misschien toch maar de PS4 pas in huis halen in 2014. Is ook Sony's eigen schuld; hadden ze maar niet zoveel exclusives moeten uitbrengen op de PS3 dit jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-08 13:31
Bullet NL schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:13:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/50hz-fix-201311263472.htm

Ta da.... Het probleem is gewoon op te lossen, MS gaat vast met een patch komen, sluit eigenlijk aan bij de eerder berichtgeving van MS dat het doorlussen van HDMI TV signalen in de EU nog niet ondersteund worden.

Nogmaals, zal wel een patch voor komen, het is iig geen hardware probleem
Dat komt idd wel goed.

Verwijderd in 'nieuws: Britten klagen over schokkerige tv-beelden bij doorlusfunctie Xbox One'

(edit: linkje ipv hele quote)

[ Voor 41% gewijzigd door DeBaroN op 26-11-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Je hoeft niet alle Frontpage berichten te quoten, een simpel linkje mag ook.

Maar goed, in het bericht wat jij aanhaalt wordt gesproken over een fix, terwijl de verwijzing in mijn vorige bericht laat zien dat het al gewoon kan met de huidige software in de Xbox.

Dus nogmaals, de HDMI-60Hz problemen zijn terug te leiden tot een software keuze/foutje. Simpel te fixen en dus zeker geen heel groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Laatst online: 18:34

Nemesizz

Untouchable

kimiferrari schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:50:
[...]
Ik denk ook dat het een beetje komt dat de problemen bij de PS4 allemaal in 1 bericht stonden (BLOD, defecte/slechte HDMI out).
Bij Xbox had je dus eerst een bericht over dat groene scherm (wat waarschijnlijk een update was waar mensen hun console tijdens de update resetten en bricken) en defecte drives.
Denk dus dat mensen eerst een beetje aan het gamen zijn geslagen, misschien wat van de Kinect dingen uitproberen en vervolgens maar eens het hele TV gebeuren gingen uitproberen.
Daarom is er een 2e bericht later bijgekomen over dat 50/60Hz gebeuren ('t is misschien rot, maar echt een defect wil ik het niet noemen, kijk je toch gewoon TV zonder je Xbox ertussen totdat het gefixed is?).

Dat '3e' bericht van vandaag is gewoon een compensatieregeling over die defecte drives, zie niet echt in wat daar negatief aan is, is gewoon een reactie op een eerder bericht.

Maar hoe dan ook, 2 nieuwe consoles, alles ligt onder een vergrootglas en alles is potentieel een nieuws item. 'Negatief' nieuws trekt toch meer aandacht van mensen, een nieuws item plaatsen van "Ja die andere 98/99% doet het gewoon zonder problemen" is ook 'saai' en krijg je commentaar vaak "heeft niks geen nieuws waarde".

Het aantal defecten valt naar mijn idee reuze mee bij beide consoles, het is natuurlijk wel shit als net jouw console DOA is maar het merendeel werkt (zover ik eigenlijk begrijp) gewoon naar behoren.
Het aantal defecten word ook wel een beetje opgeblazen met al die snelle media van tegenwoordig, Youtube, al die social media, en mensen die gewoon alle nieuwssites hele tijd F5'en om te kijken of er al iets (negatiefs) over de nieuwe consoles op de site staat :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Na eerdere berichten dat de X1 en PS4 even duur zouden zijn om te maken, duikt er nu weer een bericht op dat dit juist andersom is:
Microsoft’s Xbox One Costs $90 More to Build Than Sony’s PS4, Teardown Shows

Het blijft gokken, maar mede door Kinect lijkt het me wel logisch dat de X1 wat meer kost om te maken dan de PS4.

[ Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 26-11-2013 15:49 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-08 15:30
SToRM666 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:46:
Na eerdere berichten dat de X1 en PS4 even duur zouden zijn om te maken, duikt er nu weer een bericht op dat dit juist andersom is:

Het blijft gokken, maar mede door Kinect lijkt het me wel logisch dat de X1 wat meer kost om te maken dan de PS4.
Apart want dat betekend dat minus de 75 voor kinect, de xbone dus duurder is om te maken met mindere hardware. Of sony heeft een hele goeie deal met amd, of ms een slechte deal, want een 10 dollar duurdere cpu/gpu en mindere performance... Apart verhaal.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
FIFA 14 heeft blijkbaar geen Tournament mode en ook geen guest (co-op) mogelijkheid voor Seasons of Ultimate Team op Xbox One/PS4... Toch wel een hele, hele grote domper. Dan kun je m.i. niet spreken van een upgrade. Zullen ze dit toevoegen aan de hand van een patch?

http://answers.ea.com/t5/...-way-to-play/td-p/1851269

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

v8power67 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:17:
[...]
Apart want dat betekend dat minus de 75 voor kinect, de xbone dus duurder is om te maken met mindere hardware. Of sony heeft een hele goeie deal met amd, of ms een slechte deal, want een 10 dollar duurdere cpu/gpu en mindere performance... Apart verhaal.
Ik denk dat vanwege dat ESRAM de processor van Xbox moeilijker te maken is (meer kans op defecten) en daarom duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
WickedWizard schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:27:
FIFA 14 heeft blijkbaar geen Tournament mode en ook geen guest (co-op) mogelijkheid voor Seasons of Ultimate Team op Xbox One/PS4... Toch wel een hele, hele grote domper. Dan kun je m.i. niet spreken van een upgrade. Zullen ze dit toevoegen aan de hand van een patch?

Ik vond het al raar dat je voor het installeren en downloaden van Fifa 14 op de PS3 9,7GB nodig is en op de PS4 volgens mij "maar" 9.0GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-08 12:45
v8power67 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:17:
[...]

Het esram zorgt voor een grotere chip met een extra complexiteit door de esram. Er wordt weer wat bespaard op de main memory, maar de xbox heeft ook een hdmi in die weer wat kost, bovendien is er ook 8GB flash memory + controller en is het ding wat groter en zwaarder.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind heel Fifa14 beetje 'patch 1.02' van Fifa13, er is marginaal dingen toegevoegd en je zoekt je een $*$&# om uberhaubt even een potje online te spelen (danwel met guest erbij).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
SToRM666 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:46:

Zou me niet verbazen als de X1 soc inderdaad duurder is om te maken. De die is groter, en cache's staan erom bekend; hoe groter --> hoe lager de yields. En laat de X1 apu nu 32MB ESRAM aan boord hebben. De PS4 apu heeft gewoon 8 x86-64 cores en 1152 GCN cores. De X1 apu heeft dus i.p.v. zoveel GCN cores, minder, namelijk 768. De rest wordt in beslag genomen door de 32MB ESRAM. Alle on-die cache's hebben als voordeel enorme bandbreedte en ongekend lage latency's, maar daar staat tegenover meer energieverbruik, meer hitte, duurder, lagere yields. Dat meer energieverbruik en meer hitte heeft MS natuurlijk wel opgelost door minder GCN cores erop te zetten. De PS4 apu is dan goedkoper, omdat het geen on-die cache heeft en dus minder transistors nodig heeft en dus goedkoper om te maken is.

Uit de analyse van Anandtech blijkt ook dat MS waarschijnlijk ook liever voor 1 memory pool van 8GB GDDR5 ram had gekozen, maar ja, dat is achteraf. Sony heeft gegokt en geluk gehad; ze gingen vanaf het begin voor de grootst mogelijke GPU met 4GB GDDR5 ram. Najaar 2012 bleek ineens dat de kosten van GDDR5 het inmiddels toelieten 8GB erin te stoppen, en zie daar; de PS4 heeft 8GB GDDR5. MS heeft vanaf het begin rekening gehouden met dat 8GB GDDR5 te duur zou zijn; daarom koos men voor 8GB DDR3 op zo hoog mogelijke snelheid, maar moest het wel rekening houden met dat de GPU wel voldoende gevoed moet worden voor 1080p. Daarom moest de GPU dus kleiner, waardoor de X1 apu 768 GCN cores heeft. Immers, er moest ruimte zijn voor de 32MB ESRAM cache. Anandtech merkte ook wel terecht op dat het wel enorm lastig zou zijn voor de GDDR5 ram fabrikanten om twee consoles van voldoende GDDR5 te voorzien. Maar goed, misschien dat MS haar software/direct3D expertise kan inzetten om 100% :P uit de X1 apu te halen. Ik verwacht dat een Halo 5 bv. grafisch niet onder zal doen aan KZ bijvoorbeeld... OK, is niet helemaal een eerlijke vergelijking omdat KZ een launchgame is, maar Halo 5 zal er toch echt wel grafisch overheen moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hands on van de PS4 door gamekings.tv: http://www.gamekings.tv/videos/playstation-4-hands-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:04
haarbal schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:20:
[...]

Het esram zorgt voor een grotere chip met een extra complexiteit door de esram. Er wordt weer wat bespaard op de main memory, maar de xbox heeft ook een hdmi in die weer wat kost, bovendien is er ook 8GB flash memory + controller en is het ding wat groter en zwaarder.
Maar de PS4 heeft dan weer een extra cpu ( welke? ) naast de hoofdprocessor toch voor zaken zoals downloaden en vloeiende menu's enz. tijdens het gamen daarnaast zit er behoorlijk wat research in om de PS4 zo compact te krijgen, mja, uiteindelijk maakt het niet veel uit en zijn het beide mooie systemen :)

De ene alleen net wat mooier ;)

Hoop wel dat voor beide genoeg apps komen die wat te bieden hebben zoals Netflix, Pathe?, youtube enz.

[ Voor 21% gewijzigd door AMARONE op 26-11-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

AMARONE schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:42:
[...]

Maar de PS4 heeft dan weer een extra cpu ( welke? ) naast de hoofdprocessor toch voor zaken zoals downloaden en vloeiende menu's enz.
Dat is gewoon een losse chip die relatief simpel is en dus waarschijnlijk niet zoveel kost.

Bij de Xbox dat embedded ESRAM maakt de chip duurder, omdat het complex is.
Bij 'gewone' CPU's zie je het ook wel, modellen met meer cache geheugen zijn duurder dan modellen met minder cache geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op internet gingen al geruchten dat ze de Tournament mode expres achterwege hebben gelaten, omdat er in 2014 weer een speciale WK-game komt. Hier zou deze optie dan uiteraard wel weer gewoon in zitten. EA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:10:
[...]

Op internet gingen al geruchten dat ze de Tournament mode expres achterwege hebben gelaten, omdat er in 2014 weer een speciale WK-game komt. Hier zou deze optie dan uiteraard wel weer gewoon in zitten. EA...
Waarom dan alleen in de nextgen weglaten? En waarom mag je geen guests meer toevoegen voor een simpel potje head-to-head seasons? Inderdaad geldklopperij, maar de logica lijkt ver weg te liggen. Ik snap de keus iig niet. Had altijd veel plezier om samen met een vriend in Ultimate Team in co-op seizoenen te spelen. Maar dat kan dus niet meer als ik op de PS4 verder wil spelen.. :(

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:10:
[...]

Even vergeten dat er weer een Wk spel komt natuurlijk. Hoe zat dat voorheen? Is Fifa 14 wel levensvatbaar online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chip Face off: Links PS4 , Rechts Xbox One

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25163563/PS4%20vs%20XO%20chip.PNG

Nu is wel te zien waarom de XO chip duurder is, als je kijkt hoeveel mm^2 dat SRAM in neemt ;)

[ Voor 26% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 26-11-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

[b]Bullet NL schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:29:
Dus nogmaals, de HDMI-60Hz problemen zijn terug te leiden tot een software keuze/foutje. Simpel te fixen en dus zeker geen heel groot probleem.
Haha sorry maat maar dus je Xbox op 50hrz forceren geeft een goed TV beeld maar geeft juist voor games de stotter problemen? Wacht ff.. je GAMECONSOLE!?

En zou je dus wel je Xbox op 60 hrz zetten dan kan je dus geen TV snappen zonder dit beeld stotterend te krijgen en als je dan fullsreen TV wilt kijken ben je eerst 15 seconden aan het kutten met je Xbox instellingen? Klinkt idd als een goede fix! Ik druk dan liever ff op de 'TV' knop op mijn afstandbediening.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

arnoutzw schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:50:

Nu is wel te zien waarom de XO chip duurder is, als je kijkt hoeveel mm^2 dat SRAM in neemt ;)
Ouh ik hoop niet dat onze vriend misterxmedia dit ziet want die Xbox chip was juist veel groter dan de ps4 chip omdat er een x280 radeon chip in zit!!! DEZE FOTO IS SONY LIES

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
swopdark schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:49:
[...]

Ouh ik hoop niet dat onze vriend misterxmedia dit ziet want die Xbox chip was juist veel groter dan de ps4 chip omdat er een x280 radeon chip in zit!!! DEZE FOTO IS SONY LIES
Hahaha ja idd. Je moet eens een kijkje nemen op die site, doe ik dagelijks om ff flink te lachen op werk... Allemaal onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Uniciteit op 27-11-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
*knip*

[ Voor 63% gewijzigd door Uniciteit op 27-11-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:32:
[...]

Omdat ik geloof in de mensheid ga ik er maar even vanuit dat je hier een geintje maakt... Alles, ja alles wat op de misterx(boy) site staat is onzin, check de laatste pagina's vooral. Dit kun je niet zeggen over het GoT ps4 topic. Eigenlijk ken ik geen enkele andere site zoals misterx. Volgens hun zijn alle journalisten en websites omgekocht :'(
Wie begon er nu precies met het geintje? ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-08 19:22
[...]

Eigenlijk ken ik geen enkele andere site zoals misterx. Volgens hun zijn alle journalisten en websites omgekocht :'(
Ironisch genoeg is die bewering precies wat ik ontelbare keren voorbij heb zien komen in het PS3/4 topic als een Xbox game weer eens goede reviews kreeg of een PS3 game tegen viel.

Daarbij was er vroeger een SonyDefenceForce site (of zoiets), geen idee of die nog bestaat, die kon er ook wat van als het gaat om zichzelf compleet belachelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Ik ben een beetje teleurgesteld dat tweakers nog niet de mogelijkheid heeft gehad om de ps4 uitgebreid te testen (incl de launch games..) Is dat omdat sony een bitch is en aan niemand de ps4 uitdeeld voor vrijdag of wat? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:57:
[...]

Ironisch genoeg is die bewering precies wat ik ontelbare keren voorbij heb zien komen in het PS3/4 topic als een Xbox game weer eens goede reviews kreeg of een PS3 game tegen viel.

Daarbij was er vroeger een SonyDefenceForce site (of zoiets), geen idee of die nog bestaat, die kon er ook wat van als het gaat om zichzelf compleet belachelijk te maken.
Een beetje zoals wat het XboxDefenceForce hier doet zeg maar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
Origins schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:08:
[...]

Een beetje zoals wat het XboxDefenceForce hier doet zeg maar? ;)
Ondanks het knipoogje, begrijp je zelf toch wel dat dit voor veel PS4 kopers in dit topic net zo geld.
Het maakt mij overigens weinig uit, haal ze toch beide, maar ik zie hier regelmatig mensen voorbij komen die alleen maar negatief zijn over de "andere" console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
CristianSchriev schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:01:
Ik ben een beetje teleurgesteld dat tweakers nog niet de mogelijkheid heeft gehad om de ps4 uitgebreid te testen (incl de launch games..) Is dat omdat sony een bitch is en aan niemand de ps4 uitdeeld voor vrijdag of wat? :(
GameKings etc hebben allemaal reeds hun preview exemplaar binnen. Tweakers.net zal het natuurlijk middels een video review willen doen, dat kost meer tijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
[...]

Omdat ik geloof in de mensheid ga ik er maar even vanuit dat je hier een geintje maakt... Alles, ja alles wat op de misterx(boy) site staat is onzin, check de laatste pagina's vooral. Dit kun je niet zeggen over het GoT ps4 topic. Eigenlijk ken ik geen enkele andere site zoals misterx. Volgens hun zijn alle journalisten en websites omgekocht :'(
Inderdaad een geintje, vandaar de smiley. Nu ik geloof niet wat die misterx zegt, maar vind het wel leuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-08 15:30

Easy grinding xbone fix, even paar keer op de onderkant meppen. Zoals video laat zien werkt echt :P

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 89% gewijzigd door Uniciteit op 27-11-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan eindelijk rust.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens mij hebben Sony en Microsoft onderling een betere relatie dan de 2 kampen hier op GoT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:37:
Volgens mij hebben Sony en Microsoft onderling een betere relatie dan de 2 kampen hier op GoT :+
Dat weet ik wel zeker, Microsoft wenste Sony nog succes met de launch op Facebook. Ik weet dan niet of Sony het andersom ook gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40
BoomTree schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:40:
[...]

Dat weet ik wel zeker, Microsoft wenste Sony nog succes met de launch op Facebook. Ik weet dan niet of Sony het andersom ook gedaan heeft.
Wel op Twitter dat ik weet.

Ik weet niet of dit al gepost is, maar lol:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Fleximex schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:32:
[...]

Wel op Twitter dat ik weet.

Ik weet niet of dit al gepost is, maar lol:
[video]
Leuke video waarin ze aantonen dat de Xbox One alles kan wat de PS4 ook kan, plus veel meer :P

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Spacey23 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:38:
[...]

Leuke video waarin ze aantonen dat de Xbox One alles kan wat de PS4 ook kan, plus veel meer :P
Ja, en een HDMI kabel van een paar euro kan alles wat de X1, PS4, PC en de Wii U kan, plus veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

[...]

haperende TV beelden weergeven is echt een masterlijke feature :P
BoomTree schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:40:
[...]

yup:
Afbeeldingslocatie: http://gamersyndrome.com/wp-content/uploads/2013/11/Yoshi-Congrats.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn2-www.craveonline.com/assets/uploads/2013/11/SonyCongratulatesMicrosoft.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Chaoss op 27-11-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Heheh die HDMI passthrough is helaas te traag om er een andere spelcomputer aan te hangen en dan lagloos te gamen. Dit is al ruim getest her en der...Jammer het was een mooie BC optie geweest om je x360 door te lussen. Maargoed iedere HD tv heeft minstens 4 HDMI inputs dus daar hoef je het niet voor te doen.

Op deze manier heeft de xbox one tenminste ook Twitch en een goede netflix app.. de ps4 is een cruciale aanvulling op je xbox one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:15

PBP

swopdark schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:02:
[...]

Maargoed iedere HD tv heeft minstens 4 HDMI inputs dus daar hoef je het niet voor te doen.
:? dat is niet helemaal waar. Zelfs nieuwe modellen van Sony hebben er soms nog 2 of 3. Toevallig net een Sony 42W655 aangeschaft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

[...]

Dat zal wel, alleen allemaal wel met een wat mindere kwaliteit. Dus bij de PS4 zul je ongetwijfeld een wat meer premium gevoel krijgen dan bij Xbone het geval is. Maar ach, na voorloop van tijd zal dat ook wel gepatched worden door Microsoft samen met een andere lange lijst met issues. ;) Op de significant beter graphics van de PS4 na dan, dat wel want die patch je nooit weg... :P

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kotaku heeft een vergelijking van de instalatietijden van beide consoles gemaakt en daaruit blijkt dat de PS4 daar zijn zaakjes een stuk beter op orde heeft:
We tested six multiplatform games on both consoles and every time, the PS4 was under a minute while the Xbox One install was several minutes long and required downloading an update before beginning the installation. When you include downloading those updates for each Xbox One game that happen in the background on PS4, the install times can get as high as fifteen minutes before you can even launch the game.

Need For Speed Rivals:
XBO: 09:25 (including update)
PS4: 00:32

Just Dance 2014:
XBO: 08:48 (including update)
PS4: 00:45

NBA Live 14:
XBO: 16:26 (including update)
PS4: 00:35

FIFA 14:
XBO: 16:06 (including update)
PS4: 00:34P

Madden 25:
XBO: 9:38 (including update)
PS4: 00:38
omgekeerde situatie van deze gen. :P

http://kotaku.com/install...ter&utm_medium=Socialflow

[ Voor 24% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 27-11-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
arnoutzw schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:21:
Kotaku heeft een vergelijking van de instalatietijden van beide consoles gemaakt en daaruit blijkt dat de PS4 daar zijn zaakjes een stuk beter op orde heeft:

[...]

Dat is wel maf. Kunnen de X1 bezitters dit ook bevestigen? Zou erg vreemd zijn idd, een omgekeerde situatie t.o.v. de PS3/X360 generatie. Hoewel ze sinds de Vita enorme verbetering hebben laten zien.

Het verschil lijkt enorm als je dat lijstje zo ziet, maar blijkbaar hebben alle X1 games eerst een update nodig :? Dat zou iig de verschillen verklaren.

[ Voor 9% gewijzigd door Trishul op 27-11-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De updates doet de PS4 blijkbaar ook op de achtergrond:
Since all of the games we were testing required an update, we factored this into our times. On the PS4, they happened in the background and didn't affect our ability to install or begin the game, while on Xbox One, the installation from disc wouldn't begin until after the update finished.
edit: miste deze nog:
Assassin's Creed IV:
Xbox One (offline, no update): 5 minutes 50 seconds
Xbox One (with update, fastest connection): 7 minutes 2 seconds
Xbox One (with update, 10Mbps connection): 10 minutes 32 seconds
PS4: 42 secondsP
Dus ook zonder update nog groot verschil

[ Voor 30% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 27-11-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit. Maar als de PS4 net zo achterlijk veel systeemupdates krijgt als de PS3 zal dat alsnog flink het spelplezier bederven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

[...]

OT: Dat filmpje wat op die site staat is ook grappig gedaan (die HDMI-in feature van de xbone is best gaaf gedaan, jammer dat hij het in Europa niet doet, komt vast wel een patch). Bizar dat ze dat filmpje op 16x/8x de snelheid moeten zetten, waardoor die gamer het spel op de PS4 bijna heeft uitgespeeld, terwijl de xbone nog aan het installeren is. Ach, Microsoft kan aan de PS4 iig afzien hoe het wel moet. ;) Er zal ongetwijfeld later wel een patch worden uitgebracht waarna de xbone het zelfde truukje kan uitvoeren. :P

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:09:
[...]

Ziet er goed uit. Maar als de PS4 net zo achterlijk veel systeemupdates krijgt als de PS3 zal dat alsnog flink het spelplezier bederven.
Had er niet zoveel last van.
Gelukkig kunnen de FWs nu apart worden ingeladen en snachts worden ge-update via die ARM chip van de PS4.

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 11:12

[...]

Gaat om day one patches, zegt niks over de situatie van deze gen. De volgende games zullen dit waarschijnlijk niet meer hebben. Btw, een game spelen terwijl het ge-update wordt klinkt als vragen om installatie problemen.

Sig

Neem aan dat die install tijden vanaf disc zijn. Dat doet de PS4 erg netjes.

Is er ook een vergelijking beschikbaar als het gaat om download versies?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Ik kon direct spelen toen hij klaar was met downloaden, telt dat ook? :P

Maar 1 reactie komt aardig in de buurt van mijn visie erop:
Trying to care...trying...to....care...
Nope. Don't care

Alsof ik elke dag 10 games ga installeren en spelen (nouja, firstplay, dus FIFA barca-real), deinstalleer en de volgende dag weer opnieuw doe. Ik werk vooralsnog niet met discs (en als het aan de US store ligt, ga ik dit dus ook niet doen), updates doet dat ding in standby (/care verbruik).

Enige minpunt zijn de laadtijden bij bijvoorbeeld DR3, ga je online en je start eerst je eigen saving, laad hij de game, vind hij een co-op game, begint hij weer met laden, krijg je disconnect, begint hij wéér met laden en besluit je maar weer story verder te doen.. wéér laden. Pluspunt, eenmaal in de game is het lading ronduit minimaal.

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

treative schreef op donderdag 28 november 2013 @ 00:31:
Gaat om day one patches, zegt niks over de situatie van deze gen. De volgende games zullen dit waarschijnlijk niet meer hebben.
oogkleppen of glazen bol?
Btw, een game spelen terwijl het ge-update wordt klinkt als vragen om installatie problemen.
Blijkbaar niet...

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 11:12
swopdark schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:01:
[...]

oogkleppen of glazen bol?

[...]
Dus je beweert dat er altijd day one updates nodig zullen zijn?

Sig

Gelet op de comments van de afgelopen week is het tijd dat het morgen release dag is voor de PS4. :P

Wat zal dit topic hopelijk heerlijk overbodig worden.

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:10:
Gelet op de comments van de afgelopen week is het tijd dat het morgen release dag is voor de PS4. :P

Wat zal dit topic hopelijk heerlijk overbodig worden.
Jup, maar tot die tijd flameeeeee :D :P

• Trishul
treative schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:07:
[...]

Dus je beweert dat er altijd day one updates nodig zullen zijn?
Mja, zoals arnoutzw al aangaf, een game zoals AC4 heeft alsnog bijna 6 minuten nodig om te installeren, dus zonder de patches. Maar ben het wel eens dat het niet zo enorm boeit, zolang je gewoon games supersnel kunt snappen. Installeren doe je toch niet elke dag.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[...]omgekeerde situatie van deze gen. :P

Ja, inderdaad erg veel sneller dan nu idd. Ik weet niet hoe het met de 360 zit (ik heb alleen de ps3), maar de ps3 is wat betreft downloaden en installeren über-traag. Ik vond het nooit zo heel erg, ik ben niet zo gehaast, dan doe ik wat anders terwijl hij installeert.

Maar nu hebben ze dat met de ps4 meer dan opgelost zie ik _/-\o_
Bartjuh schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:34:
Ja, inderdaad erg veel sneller dan nu idd. Ik weet niet hoe het met de 360 zit (ik heb alleen de ps3), maar de ps3 is wat betreft downloaden en installeren über-traag. Ik vond het nooit zo heel erg, ik ben niet zo gehaast, dan doe ik wat anders terwijl hij installeert.

Maar nu hebben ze dat met de ps4 meer dan opgelost zie ik _/-\o_
Zover ik nu zie, worden de downloads ook direct geïnstalleerd, iets wat bij PS3 ook niet het geval is. Was je eindelijk klaar met de 4-5GB download, gaat hij dan pas installeren, weer 20 minuten verder. Heb dat maandje of wat terug gehad, console gewoon ~2 uur volledig onbruikbaar (terwijl je bij next-gen dus gewoon verder kan gaan met wat je aan het doen was).

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Bij de PS3 kón je de updates vaak wel skippen (bij GTA5 moest dat zelfs, weet ik niet hoe vaak de console vast liep als je eerst patch downloade voordat je de game ging installen). Maar installs waren vaak erg traag, bij bepaalde games althans.

Dat verschil tussen de Xbox one en PS4 zit em denk ik op de manier hoe de PS4 z'n games installed.
Volgens mij gaat het met disc net zoals je een game uit de store vist. De game installed eerst een deel van de game en start dan gewoon, terwijl je gamed installeerd die de rest van de game in de achtergrond, en dan eventueel nog patches downloaden en installen.

Anders maak je mij niet wijs dat je een game vanaf een disc binnen een minuut kan installeren (hoe je het went of keert, zo snel is zo'n optische drive gewoon niet).

Maar maakt verder niet veel uit, ik ging meestal gewoon wat anders doen terwijl een game aan het installen was.
Yup is gepatenteerde techniek en hebben ze PlayGo genoemd: http://www.vg247.com/2013...ined-by-sonys-mark-cerny/

DAT Cerny magic :P
“So, what we do as the game accesses the Blu-ray disc, is we take any data that was accessed and we put it on the hard drive. And if then if there is idle time, we go ahead and copy the remaining data to the hard drive. And what that means is after an hour or two, the game is on the hard drive, and you have access, you have dramatically quicker loading… And you have the ability to do some truly high-speed streaming.”

[ Voor 59% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 28-11-2013 10:51 ]

Per saldo doen ze er waarschijnlijk dus beide net zo lang over, de 1 kan je alleen wat eerder spelen dan de ander.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nouhja vind dat toch wel een belangrijk verschil, toch een nadeel als je je felbegeerde game in huis hebt en dan nog eens naar een extreem lange installatie procedure moet gaan zitten kijken op de PS# duurden die installaties echt extreem lang en dat hebben ze nu goed aangepakt.

Wat dat ding op de achtergrond nog doet is niet interessant het is gewoon lekker als je na 30s al kunt gaan gamen ipv 10 minuten naar een installatie te staren... geen punt om voor een bepaald systeem te kiezen maar toch mooi meegenomen, gewoon iets waar weer god over nagedacht is.

Maar het is een eenmalige actie. Als ie er eenmaal op staat, boeit het verder weinig. Zelf vind ik het wel jammer dat we nu met installaties werken op consoles.

Ik vraag me alleen wel af of er ook nog een test is gedaan met een digitale download?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• haarbal
SinergyX schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:05:
Per saldo doen ze er waarschijnlijk dus beide net zo lang over,
Alleen is dat niet relevant.
SinergyX schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:05:
de 1 kan je alleen wat eerder spelen dan de ander.
En dat wel.

• Bullet NL
Chaoss schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:33:
nouhja vind dat toch wel een belangrijk verschil, toch een nadeel als je je felbegeerde game in huis hebt en dan nog eens naar een extreem lange installatie procedure moet gaan zitten kijken op de PS# duurden die installaties echt extreem lang en dat hebben ze nu goed aangepakt.

Wat dat ding op de achtergrond nog doet is niet interessant het is gewoon lekker als je na 30s al kunt gaan gamen ipv 10 minuten naar een installatie te staren... geen punt om voor een bepaald systeem te kiezen maar toch mooi meegenomen, gewoon iets waar weer god over nagedacht is.
Euh.... Wat is extreem lang? Wachten tot dat een game met 10 tot 15 min geïnstalleerd is of wachten op een verplichte update die 60 min duurt?

• Bullet NL
Martinspire schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:45:
Maar het is een eenmalige actie. Als ie er eenmaal op staat, boeit het verder weinig. Zelf vind ik het wel jammer dat we nu met installaties werken op consoles.

Ik vraag me alleen wel af of er ook nog een test is gedaan met een digitale download?
Dat heb ik ook.... Ben ook erg benieuwd hoe de consoles met externe media omgaat. Ik heb hier een USB3.0 schijf liggen van 2Tb, kan ik die bijvoorbeeld als tweede opslag locatie gaan gebruiken.

Allemaal even afwachten, natuurlijk.... Je kan je console openschroeven en een andere schrijf plaatsen, maar dat is nou net niet wat ik wil.

• haarbal
Het zou chill zijn als de consoles een NAS konden benaderen. Dat je je tijdelijk overbodige meuk gewoon daar stalt.

[ Voor 32% gewijzigd door haarbal op 28-11-2013 14:05 ]

Chaoss schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:33:
De verheerlijking van de PS4 neemt bijzondere vormen aan de dag voor de release ;)

Iemand de PS4 al in huis?

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-11-2013 15:26 ]

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Mooi artikel van DF over het verschil tussen de Xbox One en PS4 versie van Battlefield.

http://www.eurogamer.net/...field-4-next-gen-face-off

TL;DR PS4 wint het op alle vlakken.
In motion, it's the Xbox One version that suffers from the greater temporal aliasing - a flicker artefact on thin geometry and power-lines while panning - but also a general muddying of enemy outlines on the horizon. A post-process anti-aliasing method is in place for both versions, but it's simply not enough to pull the Microsoft release out of the muggy mire as far as image quality goes - it stands as a real shame.

[ Voor 51% gewijzigd door G4mert op 28-11-2013 15:34 ]

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

*knip* Onnodige reactie richting de Xbox-kant

[ Voor 95% gewijzigd door Uniciteit op 28-11-2013 16:00 ]

G4mert schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:33:
Mooi artikel van DF over het verschil tussen de Xbox One en PS4 versie van Battlefield.

[...]
*knip* Onnodige reactie richting de Xbox-kant

[ Voor 14% gewijzigd door Uniciteit op 28-11-2013 16:00 ]

haarbal schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:47:
[...]

Alleen is dat niet relevant.

[...]

En dat wel.
Dat vind jij relevant, ik niet. Als jij je druk gaat maken over 2-3 uur 'wachten' (wat immers je eigen keuze is) gemiddeld genomen op een jaar. Hoe zullen PC mensen zich dan niet wel voelen?

• haarbal
Als je dat niet eens relevant vindt, waarom post je dan dat ze er in totaal ongeveer even lang over doen?

haarbal schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:11:
Als je dat niet eens relevant vindt, waarom post je dan dat ze er in totaal ongeveer even lang over doen?
Omdat het zo is? First play moment is totaal niet relevant voor mij, dat is 1x per game in de levensduur van de game (ok 2x bij herinstallatie?). First play moment is enkel een snel-wedstrijd van Real tegen Barca, volledig overkopieren van de game is per saldo nagenoeg gelijk (uitgaande van normale HDD schrijf en BR leessnelheid).

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bullet NL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:54:
[...]

Euh.... Wat is extreem lang? Wachten tot dat een game met 10 tot 15 min geïnstalleerd is of wachten op een verplichte update die 60 min duurt?
aangezien die updates ook op de achtergrond gedaan worden terwijl jij al gamed maakt dat ook niet meer uit :7

• Origins
  • Niet online
G4mert schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:33:

[...]
Gaf het al een aantal maanden geleden aan dat je zeer waarschijnlijk in het begin al verschil gaat zien, denk eerlijk gezegd dat het komende jaren nog wel groter wordt.

• Bullet NL
Origins schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:41:
[...]

Gaf het al een aantal maanden geleden aan dat je zeer waarschijnlijk in het begin al verschil gaat zien, denk eerlijk gezegd dat het komende jaren nog wel groter wordt.
En dat baseer je op?

Dice heeft al toegegeven voor Battlefield 4 geen gebruik te hebben gemaakt van een optimale ESRam instructie set van de Xbox One. Let wel, ik zeg nergens dat de Xbox in eens sneller zal zijn dan de PS4, maar ook op de Xbox One gaat het prestatie niveau wel omhoog.....

Vergeet niet dat verschillende gameontwikkelaars hebben aangegeven dat programmeren op de PS4 makkelijker is dan bij de One. Je moet ze dus gewoon even de tijd geven om het maximale uit de One te halen.

• kimiferrari
ze hebben ook nog niet het maximale uit de PS4 gehaald
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!