Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

uchiha tijntje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:57:
De reviews geven aan dat het er prima uitziet.

Beoordeel het spel gewoon als je hem op je X1 op je eigen tv speelt in plaats van youtube en andere feeds en gifjes en jpgjes...
Ja goed idee blind een game kopen en daarna te trots zijn om toe te geven dat de game tegenvalt. *knip* dit kan ene ban opleveren... dat je het weet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 20-11-2013 21:06 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Uniciteit op 20-11-2013 21:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

kweet niet hoor maar als 80% van de games jouw tegenvallen dan doe je toch iets verkeerd :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:00:
[...]

Ja goed idee blind een game kopen en daarna te trots zijn om toe te geven dat de game tegenvalt. *knip*
Ja, dat is zeker een xbox ding? Heb je het niet gelezen? Als je een live account aanmaakt staat het in de voorwaarden...

Zucht.

Het is prima om aan beeldvorming te doen op basis van wat beelden die je gezien hebt, maar om op basis van jpgjes (die hierboven staan en zo wazig zijn als ik weet niet wat) of op basis van youtube feeds en andere feeds weer een mogelijkheid te zien om een X1 game weer af te zeiken... *knip* NIET op de man spelen, dat kan ook jou een ban opleveren

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 20-11-2013 21:06 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:04:
[...]

Ja, dat is zeker een xbox ding? Heb je het niet gelezen? Als je een live account aanmaakt staat het in de voorwaarden...

Zucht.

Het is prima om aan beeldvorming te doen op basis van wat beelden die je gezien hebt, maar om op basis van jpgjes (die hierboven staan en zo wazig zijn als ik weet niet wat) of op basis van youtube feeds en andere feeds weer een mogelijkheid te zien om een X1 game weer af te zeiken... *knip*
Om mezelf even te quoten:
Daar kan je gewoon prima zien hoe het er op jouw scherm uit gaat zien :z

[ Voor 1% gewijzigd door Uniciteit op 20-11-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het is prima om aan beeldvorming te doen op basis van wat beelden die je gezien hebt, maar om op basis van jpgjes (die hierboven staan en zo wazig zijn als ik weet niet wat) of op basis van youtube feeds en andere feeds weer een mogelijkheid te zien om een X1 game weer af te zeiken... [mbr]*knip* NIET op de man spelen, dat kan ook jou een ban opleveren[/mbr]
Niet op basis van streams of JPG's maar op basis van de torrent die hier eerder is gepost, en als je die vergelijkt met de E3 gameplay trailer dan zie je gewoon een duidelijk verschil, minder detail, lelijker schaduwen, meer aliasing etc.

Leuk dat er toen "all ingame footage" in beeld stond maar dezelfde kwaliteit is duidelijk niet gehaald in de final versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
arnoutzw schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:55:
Nieuwe beelden Driveclub:

https://www.facebook.com/...ial/posts/546192578798440

Uitstel doet de game goed volgens mij :) Al is het uit de video weer duidelijk dat de handling flink arcade wordt. Hopelijk speelt het een beetje zoals GRID 1
Game ziet er inderdaad goed uit, ik ben eerlijk gezegd totaal niet van de race games.
Maar misschien wordt dit wel een aankoop in maart (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
arnoutzw schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:55:
Nieuwe beelden Driveclub:

https://www.facebook.com/...ial/posts/546192578798440

Uitstel doet de game goed volgens mij :) Al is het uit de video weer duidelijk dat de handling flink arcade wordt. Hopelijk speelt het een beetje zoals GRID 1
Die lucht... Wauw.
[...]
Het is prima om aan beeldvorming te doen op basis van wat beelden die je gezien hebt, maar om op basis van jpgjes (die hierboven staan en zo wazig zijn als ik weet niet wat) of op basis van youtube feeds en andere feeds weer een mogelijkheid te zien om een X1 game weer af te zeiken... [mbr]*knip* NIET op de man spelen, dat kan ook jou een ban opleveren[/mbr]
Het gaat niet alleen om de pure graphics maar vooral om het gevoel van wow, dit is een next gen racegame. De levelopbouw, levendigheid rondom het circuit, het idee dat je krijgt als je een F1 wedstrijd ziet, alleen dan in een game. In Fifa verwacht ik ook meer leven rondom het veld op de X1 dan op de 360, betere animaties, etc naast alleen wat betere graphics. Dat gevoel krijg ik bij de beelden van Forza 5 niet, jij misschien wel, anderen misschien ook, of juist niet.

Bij de E3 demo had ik wel dat gevoel van dit is een next gen racer, iedereen volgens mij. Bij die beelden van Driveclub heb ik het ook, wat daar van terecht gaat komen zullen we zien. Maar ik vind NFS meer nextgen ogen dan Forza.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
uchiha tijntje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:57:
De reviews geven aan dat het er prima uitziet.

Beoordeel het spel gewoon als je hem op je X1 op je eigen tv speelt in plaats van youtube en andere feeds en gifjes en jpgjes...
Het zal er vast prima uitzien. Maar de meeste reviewers vertrouw ik echt niet meer sinds ze bijna allemaal beweren dat er geen verschil tussen 720p en 1080p te zien is, totaal niet kritisch.

Het is wel mooi dat driveclub er steeds beter gaat uitzien, toch een goede beslissing om uit te stellen. Nu nog hopen dat die ook de 60 fps haalt, maar dat is denk ik iets te ambitieus omdat in dat spel alle belichting, reflecties etc. dynamisch zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 20-11-2013 21:38 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ODLUpC6.jpg

Beetje jammer dat ze mede met zulk (promotie)materiaal de lat onrealistisch hoog leggen voor zichzelf. Een wereld met die graphics zonder jaggies is een utopie volgens mij :+

[ Voor 3% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 20-11-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom? Dat is gewoon photomode, of je dacht dat Forza 4 er ook zo uit zag? :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Forza draaide op de E3 toch nog op een dikke pc met Nvidia Titan? Dan snap ik wel waarom de graphics nu tegenvallen. Op firstlook vond ik trouwens Driveclub er al beter uitzien dan de Forza demo aldaar.
Ik snap trouwens al die reviewers ook niet meer. Alle X1 games zijn top, ondanks dikke framedrops (in DR3), resolutie verschil maakt ineens niets meer uit, etc...

Zulke framedrops als in DR3 is een dikke deal Breaker voor mij. 720p met 20 fps is toch om je rot voor te schamen. Next gen my ass. Ik vertrouw die reviewers niet meer.

De enige must have voor de X1 is wat mij betreft Killer Instinct.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:52:
Ik snap trouwens al die reviewers ook niet meer. Alle X1 games zijn top, ondanks dikke framedrops (in DR3), resolutie verschil maakt ineens niets meer uit, etc...
Gameplay boven graphics O-)

Als een game op 720P en 30FPS je meer plezier laat beleven dan een 1080P en 60FPS game. Dan is het toch niet zo moeilijk dat de 1e gewoon een beter cijfer krijgt?

[ Voor 21% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-11-2013 22:55 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SinergyX schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:15:
Waarom? Dat is gewoon photomode, of je dacht dat Forza 4 er ook zo uit zag? :P
Kan best de photomode zijn maar de E3 trailer het vergelijkbare kwalitiet maar dan met bewegende beelden en dat is nu jammer genoeg niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:54:
[...]

Gameplay boven graphics O-)

Als een game op 720P en 30FPS je meer plezier laat beleven dan een 1080P en 60FPS game. Dan is het toch niet zo moeilijk dat de 1e gewoon een beter cijfer krijgt?
Dat ben ik wel met je eens, maar met framedrops onder de 30 fps naar 18fps dan is bij mij de fun er snel af.
Heb het idee dat er minder kritisch naar de x1 games wordt gekeken dan naar de PS4 games.
Bijvoorbeeld Killzone wordt in mijn ogen te laag beoordeeld in vergelijking met sommige x1 games.
Maar goed dat is slechts mijn gevoel hè.

[ Voor 20% gewijzigd door zwembroek op 20-11-2013 23:05 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
zwembroek schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:59:
[...]

Dat ben ik wel met je eens, maar met framedrops onder de 30 fps naar 18fps dan is bij mij de fun er snel af.
Heb het idee dat er minder kritisch naar de x1 games wordt gekeken dan naar de PS4 games.
Bijvoorbeeld Killzone wordt in mijn ogen te laag beoordeeld in vergelijking met sommige x1 games.
Maar goed dat is slechts mijn gevoel hè.
Die killzone reviews zijn grotendeels sowieso belachelijk, wordt vooral alleen naar singleplayer gekeken en niet naar multiplayer, terwijl die juist ERG leuk schijnt te zijn.

Daarnaast wordt killzone (door polygon) stale genoemd, terwijl de game behoorlijk anders lijkt dan kz3. Maar goed die reviewer smeekte ook alsjeblieft om niet killzone te hoeven reviewen (zie twitter), dus ja waarom je iemand een game laat reviewen terwijl die van te voren al haat blijft mij ook een raadsel.
En battlefield krijgt gewoon wel een pass terwijl matige sp, en daar wordt bijna alleen de mp beoordeeld. Terwijl die schijnbaar (gedeeltelijk) onspeelbaar is met crashes etc. tja...

Maar goed, volgende week kunnen we het zelf zien.

[ Voor 3% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 20-11-2013 23:34 ]

Ps4/switch gamer

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:31:
[...]

Die killzone reviews zijn grotendeels sowieso belachelijk, wordt vooral alleen naar singleplayer gekeken en niet naar multiplayer, terwijl die juist ERG leuk schijnt te zijn.

Daarnaast wordt killzone (door polygon) stale genoemd, terwijl de game behoorlijk anders lijkt dan kz3. Maar goed die reviewer smeekte ook alsjeblieft om niet killzone te hoeven reviewen (zie twitter), dus ja waarom je iemand een game laat reviewen terwijl die van te voren al haat blijft mij ook een raadsel.
En battlefield krijgt gewoon wel een pass terwijl matige sp, en daar wordt bijna alleen de mp beoordeeld. Terwijl die schijnbaar (gedeeltelijk) onspeelbaar is met crashes etc. tja...

Maar goed, volgende week kunnen we het zelf zien.
Tja, reviews, ik moet zeggen dat ik er ook minder vertrouwen in krijg. Het blijft een momentopname en de mening van een persoon over een game, en die persoon zal altijd een bepaalde voorkeur hebben. Daarnaast hebben sites vaak ook een bepaalde voorkeur, of is er geld in het spel. Op de eindcijfers moet je je sowieso niet baseren vind ik, als je reviews leest ga dan puur op de tekst af. Bij de afgelopen generatie kreeg iedere grote titel op reviewsites wel minimaal een 8 of 8,5, anders werd er niet eens meer naar die games omgekeken, en dit heeft voor mij de geloofwaardigheid van reviews ook wat getemperd. Ik hoopte dat de sites met een nieuwe maat zouden beginnen aan de generatie, maar nu krijgen sommige launchtitles ook weer een 9 en we weten allemaal dat de launch games niet briljant zijn, op beide platformen. Wat geef je een goede titel straks dan, een 12?

Fifa 14 kreeg overal zeer goede scores (meta 86) en veel mensen die hem spelen vinden hem echt niet goed. Battlefield 4 hetzelfde verhaal, zeer matige singleplayer en een multiplayer die nog lang niet af is. Waarom worden ze dan toch zo goed beoordeeld? Killzone krijgt veel kritiek, maar over de multiplayer heb ik amper iets gelezen in reviews, dus daar telt die schijnbaar niet meer en in Battlefield alleen maar. Er is geen lijn te trekken in al die verschillende meningen.

Ook hiervoor zal de broadcast functie op de PS4 leuk worden, kun je zelf je mening vormen voordat je een game aanschaft. Dat is het belangrijkste, want reviews, ja wat moet je ermee? Al lees ik ze zelf ook graag hoor, maar ik probeer wel gewoon mijn eigen mening te vormen, dat zou iedereen moeten doen.

Overigens vind ik de reviews hier op Tweakers.net vaak heel neutraal en daarom lees ik ze ook graag. Ga zo door!

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Chaoss schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:54:
Kan best de photomode zijn maar de E3 trailer het vergelijkbare kwalitiet maar dan met bewegende beelden en dat is nu jammer genoeg niet gehaald.
Trailers zijn al jaaaren niet meer 'final product', dat gaat zelfs terug naar current gen en zelfs vorige generatie (xbox/ps2).
Mr Ton schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:04:
Tja, reviews, ik moet zeggen dat ik er ook minder vertrouwen in krijg. Het blijft een momentopname en de mening van een persoon over een game, en die persoon zal altijd een bepaalde voorkeur hebben. Daarnaast hebben sites vaak ook een bepaalde voorkeur, of is er geld in het spel. Op de eindcijfers moet je je sowieso niet baseren vind ik, als je reviews leest ga dan puur op de tekst af. Bij de afgelopen generatie kreeg iedere grote titel op reviewsites wel minimaal een 8 of 8,5, anders werd er niet eens meer naar die games omgekeken, en dit heeft voor mij de geloofwaardigheid van reviews ook wat getemperd. Ik hoopte dat de sites met een nieuwe maat zouden beginnen aan de generatie, maar nu krijgen sommige launchtitles ook weer een 9 en we weten allemaal dat de launch games niet briljant zijn, op beide platformen. Wat geef je een goede titel straks dan, een 12?
Het blijven reviews, geschreven door mensen vanuit een bepaald oogpunt/genre. Je kan nooit, maar dan ook nooit compleet neutraal een game reviewen. De settings, genre, style, combat, elk aspect kan iets zijn wat je niet leuk vind. Geef mij Last of Us, wordt een laag score. Geef een WoW speler doorsnee MMO, laag cijfer. Cijfers zijn maar cijfers, het gaat mij nog steeds om het verhaal.

Het is geen verhaal van 'zie je wel, ik heb hoger cijfer, ik win!', het is gewoon wat iemand/mensen van een bepaalde game vinden, kan heel goed dat jij er heel anders over denkt. (zelfde geld trouwens voor telefoons of overige hardware). En daar zit helaas wat commercieel oogpunt achter (zie metacritics bij bepaald games van critics en player reviews.. gigantische verschillen).

Mooi voorbeeld blijft Ages of Conan, mega gehyped, hoge cijfers, grandioze flut game :P

[ Voor 71% gewijzigd door SinergyX op 21-11-2013 00:30 ]

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
arnoutzw schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:21:
[...]

huh?Hoezo het is gewoon een screenshot van youtube?

Voor HQ materiaal(Digital Foundry):

http://openpandora.info/d...rza%201080p60.mp4.torrent Gameplay beelden

http://openpandora.info/d...lay%201080p30.mp4.torrent Replay beelden
Ik heb eens even de gameplay beelden daarwerkelijk gedownload om te kijken hoe 'slecht' de graphics er dan uit zien.

Eerst op mijn Dell U2312HM monitor, dan zie je aardig wat jaggies, maar uiteraard wel silky smooth gameplay. Ik was niet heel erg positief elk geval.

Echter, ik heb ook mijn PC via HDMI op mijn 40" TV doorverbonden, dus ook even in een real-life scenario getest vanaf de bank (2,5 meter afstand). Dan ziet de game er significant beter uit, en moet je goed kijken om de foutjes te kunnen zien.

Ofwel, mijn conclusie:
Deze game ziet er wel degelijk in de praktijk veel beter uit dan een screenshot of gameplaybeelden doen vermoeden. Heb je echter een enorme TV of zit je extreem dicht bij je TV dan zullen de graphics zeker tegenvallen. Echter vermoed ik dat dit dan bij vrijwel elke game gaat gebeuren voorlopig.

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Zo nou de eerste reviews zijn er en ik denk dat we wel kunnen stellen dat hoewel we met vergelijkbare hardware te maken hebben we niet te maken hebben met dezelfde consoles. Ik denk wel dat we kunnen stellen dat op dit moment beide consoles bieden van de last gen te bieden heeft waarbij beide systemen er op verschillende vlakken een schepje bovenop doen.

Kijk ik naar mezelf als gamer en streamer van netflix dan kan je stellen dat beide systemen hier kunnen staan. De PS4 is duidelijk meer gefocussed op gaming met krachtiger hardware en de game om het te tonen en de xbox one wil meer centrum van de huiskamer zijn met gaming als bijna tweede taak. Het speerpunt naar het os en zijn feautures is zeer duidelijk te proeven en merken in alle reviews. MS heeft daar duidelijk zeer veel werk van gemaakt. Dan vind ik het weer knap dat ze met blijkbaar de focus op het OS weer een sterke lineup hebben neergezet. Helaas wel ten koste van 80mljn gamers op de 360.

Bij de PS4 is het OS geen feature op zich maar meer een middel om van game naar game te gaan en in contact te blijven met je netwerk. Ben je klaar met gamen of netflixen dan zet je de PS4 uit. De xbox is bedoeld om ook daarna nog door te ronken wachtend op volgende opdrachten. Een duidelijk andere koers. Ik denk echter wel dat we kunnen stellen dat de meerwaarde van deze optie echter enkel in de vs veel meerwaarde geeft. Daar heb je immers de intergratie met tv veel beter voor elkaar. TV kijken en gidsen oproepen kan ik nu immers ook zonder xbox.

Kijk ik naar de games dan kan je niet ontkennen dat hoewel naar mijn idee de xbox one nu een betere line up heeft de PS4 down de road interresanter is. Het aanbod aan F2P games is groot, de hoeveelheid indies en support die het systeem geniet vanuit dev wereld is ook groots. xbox one heeft natuurlijk ook flink support maar bij PS4 ligt het er dikker bovenop. Ik vind bij de xbox one titanfall het enige speerpunt aan de horizin ik me op richt. Ik denk dat wanneer titanfall in de winkel ligt ik me ook waag aan een xbox one (heb in het verleden 2 xboxen gehad en 1 xbox 360 en allemaal weer verkocht na de exclusives te hebben gespeeld) afwachtend op halo 5.

Voor de PS4 ziet de toekomst er ook rooskleurig uit: Zichtbare verschillen bij multiplatform games en toezeggingen van grote ontwikkelaars -Ubisoft (watch dogs), Bungie (Destiny)- dat de PS4 versie de definitive versie zal zijn geven mij aan dan je met een PS4 iig geen miskoop doen als games spelen je ding is. De verschillen in resolutie en beeldkwaliteit voor grote namen als Ghost en BF4, aanvullende effecten in NFS Rivals etc maken voor mij de PS4 de main console waarbij de xbox one zeer zeker een plaatsje verdient ernaast of eronder met halo, titanfall en andere aankomende exclusives. Zaken die het ps4 game os nu nog zou missen als NDLA en mp3 support en andere zaken die we nu nog niet kunnen verzinnen kunnen altijd later worden toegevoegd. Kijk naar het os van de 360 en PS3 van launch naar nu, een wereld van verschil. Wat ze echter niet kunnen wijzigen is de hardware en als deze gen nog een jaar of 6 doorloopt zullen de 4 extra GPU kernen zichzelf terugbetalen zoals ze nu al in minder mate doen.

DE beoordeling van de launchgames verrast me positief, DR3 zal er altijd al leuk uit om te spelen (al onduidelijk voor hoelang) en deze game krijgt gemiddeld 7,5 - 8 cijfers. Forza 5 is ondanks gebrek aan tracks een AAA game en RYSE lijkt ook af te stevenen op een voldoende (het doet me denken aan heavenly sword) Maargoed in mijn ogen ligt de xbox one dus iig één exclusive AAA game voor op de PS4 en we moeetn afwachten om infamous en Driveclub om te zien dat zo blijft. Killzone is voor mij een gave game met ongelooflijk stoere MP maar blijkt geen AAA status te verdienen. Ik denk dat dat voor iedereen zal blijven. Ga niet uit van teveel reviews maar laat je wel informeren. Ik denk dat geen van de games die je koopt nu echt slecht zullen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door swopdark op 21-11-2013 08:37 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Je valt in herhaling, je hebt al meerdere keren laten weten dat het idee achter de Xbox niets voor jou is. Je komt nu ook weer met aannames die totaal niet onderbouwd zijn.

Microsoft is bijvoorbeeld in gesprek met Ziggo en UPC om na het verschijnen van de Xbox is on land de zelfde ervaring te geven op TV gebied als in de VS. Natuurlijk zal bepaalde content natuurlijk zal bepaalde content exclusief VS blijven, denk aan basketball en honkball achtige constructies met de rechthebbende. Echter, Fox is is natuurlijk de eigenaar van Foxsports welke ook in ons land de rechten heeft op voetbal.

Ik heb begrepen dat Foxsports de Xbox One ook als prima platform ziet om voetbal in ons land aan te bieden.

Gezien de gesprekken met Ziggo en UPC kan het ook maar zo zijn dat de HDMI in poort van de Xbox One zeker extra functionaliteit gaat geven. Om het maar zo zonder enige onderbouwing af te schieten, en dat doe jij in feite is dan ook totaal niet nodig.

Eigenlijk heb je in 1 ding gelijk, namelijk de conclusie die je trekt in de eerst alinea. We hebben te maken met verschillende systemen die nauwelijks voor elkaar onderdoen. Het blijkt dat de lauch games bij far nog niet gebruik maken van alle mogelijkheden. Sterker, de verschillende ontwikkelaars hebben met sommige games, die eerst een patch moeten krijgen, nou niet echt topwerk geleverd. Het is nu dan ook nog niet te zeggen welke console de betere is voor de langere termijn.

Voor als nog is het zo dat de PS4 meer gaming only is waarbij de Xbox strandaard extra functionaliteiten heeft. Het is dan weer opvallend dat de PS4 een duidelijk mindere gamesetup heeft van af de lancering van de console.

Natuurlijk, is Killzone je ding, dan kan je prima op de PS4 terecht, aan de andere kant, weer treurig dat er geen goede racer beschikbaar is. Dit in tegenstelling tot Forza op de Xbox One.

Afijn, ik ben er nog steeds van overtuigt dat je het prestaties verschil tussen de PS4 en Xbox One alleen gaat zien als je de consoles direct naast elkaar zet in een vergelijk. Het is dan ook zeker niet zo dat één van de twee slechter is dan de andere. Kortom, met geen van beide doe je een slechte koop.

En dat is eigenlijk ook zo'n beetje elke conclusie die je kan lezen in elk onafhankelijk review.

Mijn persoonlijke mening is dat de PS4 uitermate geschikt is voor de tiener/twintiger zonder eigen kids, waarbij de Xbox One meer een familie console is. Al hoewel het natuurlijk prima kan dat de twintiger zich meer thuis voelt op de Xbox One en/of andersom met gezinnen.

Kortom..... Er is geen winnaar, persoonlijke eisen zorgen er voor welke console beter geschikt is voor jou situatie.

Cogitationis poenam nemo patitur

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:15
Aan FOX sports op de xbox heb je waarschijnlijk niks. Hun kennende moet je daar ook extra voor betalen net zo als de wedstrijden op internet en mobiel. Die zijn niet gratis als je een abonnement hebt. En ik denk ook dat UPC en Ziggo ook wel lang op moet wachten hoor. UPC heeft nog niet eens een android app.

Eerst zien dan geloven!

[ Voor 4% gewijzigd door kimiferrari op 21-11-2013 09:04 ]

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Je kunt voorlopig niet concluderen dat er geen winnaar is.. De winnaar wordt bepaald door het aantal verkopen/winst/marktoverwicht.. Op dit moment is dat de PS4, maarja, niet echt een eerlijk moment om ze daar op te gaan vergelijken.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Bullet NL schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:55:
Mijn persoonlijke mening is dat de PS4 uitermate geschikt is voor de tiener/twintiger zonder eigen kids, waarbij de Xbox One meer een familie console is. Al hoewel het natuurlijk prima kan dat de twintiger zich meer thuis voelt op de Xbox One en/of andersom met gezinnen.

Kortom..... Er is geen winnaar, persoonlijke eisen zorgen er voor welke console beter geschikt is voor jou situatie.
Een familie console? Hoe zie je dat voor je dan?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
kimiferrari schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:03:
Aan FOX sports op de xbox heb je waarschijnlijk niks. Hun kennende moet je daar ook extra voor betalen net zo als de wedstrijden op internet en mobiel. Die zijn niet gratis als je een abonnement hebt. En ik denk ook dat UPC en Ziggo ook wel lang op moet wachten hoor. UPC heeft nog niet eens een android app.

Eerst zien dan geloven!
De providers hebben bij MS het voordeel dat ze zelf alleen maar de content hoeven aan te leveren, een app bouwen kan MS zelf wel ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik vraag mij af of het wel verstandig is om nu een PS4 aan te schaffen. De games vallen enorm tegen en games die wel interessant zijn zoals Battlefield 4 werken niet goed op de PS4. Pas in 2014 mogen we enkele toppers verwachten, tot die tijd valt het allemaal flink tegen wat Sony laat zien. Tevens is het nog maar afwachten of de console wel werkt :P

[ Voor 9% gewijzigd door Sydney08 op 21-11-2013 09:08 ]

Tomorrow is not today!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:15
Spacey23 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:05:
Ik vraag mij af of het wel verstandig is om nu een PS4 aan te schaffen. De games vallen enorm tegen en games die wel interessant zijn zoals Battlefield 4 werken niet goed op de PS4. Pas in 2014 mogen we enkele toppers verwachten, tot die tijd valt het allemaal flink tegen wat Sony laat zien.
Dat is jou mening. Ik kan me we een half jaar minimaal vermaken met de games die uitkomen op de PS4
Part 2 van de South Park consoles wars is nu op het net te vinden. Hij is wel weer leuk maar pas op zit wel mega spoiler in van GoT (uit de boeken)..... :F

• DeBaroN
Ik vraag mij af of het wel verstandig is om nu een PS4 aan te schaffen. De games vallen enorm tegen en games die wel interessant zijn zoals Battlefield 4 werken niet goed op de PS4. Pas in 2014 mogen we enkele toppers verwachten, tot die tijd valt het allemaal flink tegen wat Sony laat zien. Tevens is het nog maar afwachten of de console wel werkt :P
- Welke games vallen tegen?
- BF4 werkt niet goed, hoezo?

• Origins
  • Niet online
Ben het daar niet mee eens, genoeg games waarmee ik me vermaak.
Xbox One daarin tegen heeft niets wat mij leuk lijkt om te doen (heel misschien DR3, maar denk dat ik deze snel zat zal zijn) echter ga ik daar geen console voor halen.

Als je kijkt naar de toekomst dan voorzie ik een mooie line up aan games voor de PS4, daar waar ik voor de X1 nog op wacht.

• beuker19
  • Laatst online: 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

Ik vraag mij af of het wel verstandig is om nu een PS4 aan te schaffen. De games vallen enorm tegen en games die wel interessant zijn zoals Battlefield 4 werken niet goed op de PS4. Pas in 2014 mogen we enkele toppers verwachten, tot die tijd valt het allemaal flink tegen wat Sony laat zien.
Denk toch echt wel dat BF4 binnen 1 á 2 weken wel goed werkt.
Er waren wat opstart problemen maar die zijn er op de PC ook nog.

Het enigste wat ik een groot probleem vind in dat de graphics nu al heel ver achter lopen.
Kom op CoD in 720p dat kan toch echt niet meer :(
Kijk het ziet er leuk uit maar ook niet meer er is bij lange na niet de wow factor die er bij de Xbox360/PS3 wel was.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Sydney08
baronruud schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:11:
[...]

- Welke games vallen tegen?
- BF4 werkt niet goed, hoezo?
Killzone valt tegen, zie metacritic voor een verzameling aan reviews. Over Knack zullen we het maar niet hebben.

BF4 schijnt veel problemen te hebben. Vastlopers, online disconnects, lag etc. Zie hier:

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=717380&page=21

[ Voor 19% gewijzigd door Sydney08 op 21-11-2013 09:15 ]

Tomorrow is not today!

Spacey23 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:14:
[...]

Killzone valt tegen, zie metacritic voor een verzameling aan reviews. Over Knack zullen we het maar niet hebben.

BF4 schijnt veel problemen te hebben. Vastlopers, online disconnects, lag etc. Zie hier:

nieuws: EA hint op toekomstige Titanfall-releases voor meerdere platformen

Titanfall 2 toch weer op ps4? :9

Dacht al :P Over die online issues volgens mij was dat niet alleen PS4 en ook op PC dus Xbox one ook nog ff afwachten

[ Voor 10% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 21-11-2013 09:19 ]

• Sydney08
arnoutzw schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:16:
[...]

Reeds aangepast. iPad hapert :P

Tomorrow is not today!

• Origins
  • Niet online
[...]

Voor andere gamers op PS4 zou het leuk nieuws zijn, maar Titanfall doet me echt helemaal niets.

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
[...]

Tenzij Microsoft weer gaat moneyhatten, maar dan hadden ze beter meteen de ganse franchise gekocht. :)

Als Titanfall 2 multiplatform wordt is dat een dikke win-win situatie voor Respawn/EA, ze hebben een zak geld van Microsoft gekregen + veel gratis marketing voor de Titanfall franchise van Microsoft. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrso op 21-11-2013 09:19 ]

• Sydney08
Origins schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:17:
[...]

Voor andere gamers op PS4 zou het leuk nieuws zijn, maar Titanfall doet me echt helemaal niets.
Dit is meer jouw ding gok ik:

http://www.amazon.com/Bar...ayStation-2/dp/B000TTXLM6

:P

Edit: nog 24 uur en dan haal ik mijn Xbox One op. Kan niet wachten! :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Sydney08 op 21-11-2013 09:22 ]

Tomorrow is not today!

• Origins
  • Niet online

• Sydney08
Origins schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:22:
[...]

Hoezo zou dat mijn game zijn?
Misschien omdat je Titanfall te eng vindt. Ik maak maar een grapje natuurlijk.

Tomorrow is not today!

• Origins
  • Niet online
Spacey23 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:24:
[...]

Misschien omdat je Titanfall te eng vindt. Ik maak maar een grapje natuurlijk.
Ok..

In ieder geval Titanfall is niet mijn ding net als COD, game doet mij niets.
Quantum Break lijkt me tenminste wel een game die weleens zou kunnen verassen, zeer waarschijnlijk daar binnenkort ook beelden van.

• Sydney08
Origins schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:26:
[...]

Ok..

In ieder geval Titanfall is niet mijn ding net als COD, game doet mij niets.
Quantum Break lijkt me tenminste wel een game die weleens zou kunnen verassen, zeer waarschijnlijk daar binnenkort ook beelden van.
COD is ook niet mijn ding en haal deze ook niet bij de launch. Verder komen er voor beide consoles in 2014 mooie games uit, dus het komt allemaal wel goed.

Tomorrow is not today!

• Origins
  • Niet online
Spacey23 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:28:
[...]

COD is ook niet mijn ding en haal deze ook niet bij de launch. Verder komen er voor beide consoles in 2014 mooie games uit, dus het komt allemaal wel goed.
Uiteraard dat is 1 ding wat zeker is! :)

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:55:
Je valt in herhaling, je hebt al meerdere keren laten weten dat het idee achter de Xbox niets voor jou is. Je komt nu ook weer met aannames die totaal niet onderbouwd zijn.

Microsoft is bijvoorbeeld in gesprek met Ziggo en UPC om na het verschijnen van de Xbox is on land de zelfde ervaring te geven op TV gebied als in de VS. Natuurlijk zal bepaalde content natuurlijk zal bepaalde content exclusief VS blijven, denk aan basketball en honkball achtige constructies met de rechthebbende. Echter, Fox is is natuurlijk de eigenaar van Foxsports welke ook in ons land de rechten heeft op voetbal.

Ik heb begrepen dat Foxsports de Xbox One ook als prima platform ziet om voetbal in ons land aan te bieden.

Gezien de gesprekken met Ziggo en UPC kan het ook maar zo zijn dat de HDMI in poort van de Xbox One zeker extra functionaliteit gaat geven. Om het maar zo zonder enige onderbouwing af te schieten, en dat doe jij in feite is dan ook totaal niet nodig.
Hji komt niet met aannames. Het is een feit dat de tv integratie op dit moment voornamelijk interessant is in de VS. Dat kan inderdaad veranderen in de toekomst maar doe niet net alsof het uit de lucht is gegrepen.
Voor als nog is het zo dat de PS4 meer gaming only is waarbij de Xbox strandaard extra functionaliteiten heeft. Het is dan weer opvallend dat de PS4 een duidelijk mindere gamesetup heeft van af de lancering van de console.

Natuurlijk, is Killzone je ding, dan kan je prima op de PS4 terecht, aan de andere kant, weer treurig dat er geen goede racer beschikbaar is. Dit in tegenstelling tot Forza op de Xbox One.
Je doet net alsof de lineup van de X1 zo fantastisch is. Forza staat op 82% en DR3 op 78% bij metacritic. Dat zijn geen scores van systemsellers. De beste games zijn nog altijd multiplatform. En laten die nou net vaak beter draaien op de ps4 ;) De verschillen tussen de lineups zijn gewoon marginaal.
Afijn, ik ben er nog steeds van overtuigt dat je het prestaties verschil tussen de PS4 en Xbox One alleen gaat zien als je de consoles direct naast elkaar zet in een vergelijk.
Dit blijft mij toch verbazen. Het zijn gewoon harde feiten dat de ps4 aanzienlijk meer rekenkracht heeft dat de X1. Aangezien de architectuur dit keer geen bottleneck vormt zoals vorige generatie zie ik niet waarom dat verschil niet merkbaar zou zijn. Denk je dat de developers die kracht ongebruikt laten ?
baronruud schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:05:
[...]

Een familie console? Hoe zie je dat voor je dan?
Volgens mij is de Wii U altijd nog een betere familie console. Iig leuker voor de kids

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 09:41 ]

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:36:
Dit blijft mij toch verbazen. Het zijn gewoon harde feiten dat de ps4 aanzienlijk meer rekenkracht heeft dat de X1. Aangezien de architectuur dit keer geen bottleneck vormt zoals vorige generatie zie ik niet waarom dat verschil niet merkbaar zou zijn. Denk je dat de developers die kracht ongebruikt laten ?
Het zijn harde feiten dat de PC vele malen krachtiger is dan de consoles, waarom waren er toch reviewers die beweerde dat de PS4 versie zelfs mooier was dan de PC versie? Denk je dat de devolepers die kracht van de PC ongebruikt laten?

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:44:
[...]

Het zijn harde feiten dat de PC vele malen krachtiger is dan de consoles, waarom waren er toch reviewers die beweerde dat de PS4 versie zelfs mooier was dan de PC versie? Denk je dat de devolepers die kracht van de PC ongebruikt laten?
Ik weet niet over welke game je het hebt(zal wel een slecht port zijn), maar de meeste mutliplatform games zien er zonder twijfel het beste uit op de pc.

• DeBaroN
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:46:
[...]

Ik weet niet over welke game je het hebt(zal wel een slecht port zijn), maar de meeste mutliplatform games zien er zonder twijfel het beste uit op de pc.
Ben ik met je eens. Alleen jammer om games als BF4 op ultra settings te willen spelen, je een best prijzige videokaart nodig hebt. Ongeveer de prijs van een PS4 ;)

• Origins
  • Niet online
Vergeet niet dat als het erop aankomt welke exclusieve game op een console de hoogste cijfer heeft is een PS4 :+

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een review van Ryse: Son of Rome door Adam Sessler. Best wel een tegenvaller, ik zag dit spel als het spel dat de Xbox launch line up beter maakte dan die van de PS4.

[ Voor 5% gewijzigd door Lukin op 21-11-2013 10:01 ]

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:10
baronruud schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:57:
[...]

Ben ik met je eens. Alleen jammer om games als BF4 op ultra settings te willen spelen, je een best prijzige videokaart nodig hebt. Ongeveer de prijs van een PS4 ;)
Kost de ps4 dan maar 180 euro?

Op dit moment twijfel ik nog welke console ik ga aanschaffen. Al mijn vrienden spelen op consoles en als pc speler mis ik dat wel.

Alleen de games zijn zo achterlijk duur vergeleken met de pc. Voor de hoeveelheid games die ik aanschaf kan ik met het prijsverschil zoveel verschillende dingen doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Ruben0s op 21-11-2013 10:21 ]

Ruben0s schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:17:
[...]

Kost de ps4 dan maar 180 euro?
Welke kaart doel je op?

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/Q/5/407885/original/bf4-fr.png

Geforce 780 of Radeon 290 is nodig om gemiddeld boven 60fps uit te komen ;) beide duurder dan PS4

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:08
arnoutzw schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:20:
[...]

Welke kaart doel je op?

[afbeelding]

Geforce 780 of Radeon 290 is nodig om gemiddeld boven 60fps uit te komen ;) beide duurder dan PS4
Op de ps4 draait ie niet op "ultra".

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Ruben0s
arnoutzw schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:20:
[...]

Welke kaart doel je op?

[afbeelding]

Ik heb zelf de 7950 gekocht voor 200 - 30 euro voor de games die ik erbij kreeg en verkocht heb. Ik haal daar een average van 75 fps op full hd met alles maxed op een 64 slot server.
haarbal schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:21:
[...]

Op de ps4 draait ie niet op "ultra".
Weet ik..

Ging ook om deze quote:
baronruud schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:57:
[...]
@Rubenos

Mmm okay das waar zit volgens mij ook flink performance verschil tussen campaign(plaatje van de benchmarks) en multiplayer ;)

[ Voor 12% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 21-11-2013 10:25 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28
Lukin schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:00:
Een review van Ryse: Son of Rome door Adam Sessler. Best wel een tegenvaller, ik zag dit spel als het spel dat de Xbox launch line up beter maakte dan die van de PS4.
Precies zoals ik al dacht dat ryse zou worden, als je die filmpjes kijkt denk ik echt BORING....
Maar nogmaals zelfde als forza, het draait weer vol om de graphics. En denk dat er weer een aantal 10en gegeven zullen worden...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Ruben0s
arnoutzw schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:24:
[...]

Weet ik..

Ging ook om deze quote:

[...]

@Rubenos

Mmm okay das waar zit volgens mij ook flink performance verschil tussen campaign(plaatje van de benchmarks) en multiplayer ;)
Singleplayer heb ik nog nooit geprobeerd, maar bij de vorige battlefield kreeg je dan alleen maar meer fps. Maar die tabellen van jou kunnen ook niet meer up to date zijn door nieuwe drivers.

Ik quote mezelf even:
Ik heb het maar eens gemeten met FRAPS over een periode van 200 seconden op een volle server met 64 man met alles maxed.

Dit is het resultaat:

Frames: 15057 - Time: 200000ms - Avg: 75.285 - Min: 60 - Max: 95

http://s11.postimg.org/huobbivk1/bf4_1.jpg
http://s17.postimg.org/ff5kfcszy/bf4_2.jpg
En dit is op full hd in plaats van 900p.

Maarja ik ga ook voor een nieuwe console. Alleen weet ik nog niet welke :D

Maar consoles zijn over de hele levensduur voor mij duurder dan een PC. Dit was ook zo met de vorige generatie. Maar ze brengen veel meer gemak en daarom hebben al mijn vrienden er een en wil ik er voor deze generatie ook weer een.

[ Voor 30% gewijzigd door Ruben0s op 21-11-2013 10:34 ]

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
v8power67 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:25:
[...]

Precies zoals ik al dacht dat ryse zou worden, als je die filmpjes kijkt denk ik echt BORING....
Maar nogmaals zelfde als forza, het draait weer vol om de graphics. En denk dat er weer een aantal 10en gegeven zullen worden...
Er gaan totaal geen 10'en gegeven worden hoor, Forza daarentegen verdiende alles wat hij kreeg.

• haarbal
[...]

sessler gaf forza 5/5, ryse 2/5, veel hoge cijfers zie ik voor ryse niet gebeuren.

5/5 lijkt me ook wat overdreven, maar goed, sessler had nog nooit een forza of gran turismo gespeeld, alleen eurogamer.net heeft een kritische review.

• v8power67
X-Fighter schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:34:
[...]

Er gaan totaal geen 10'en gegeven worden hoor, Forza daarentegen verdiende alles wat hij kreeg.
We shall see ;)
En over forza geen enkele game verdient een 10, en forza verdient niet eens een 9, rond de 7-8 zou ong max zijn, ivm launchgame, en content.

• haarbal
waar ik me vooral aan erger bij forza zijn die "free to play" achtige transacties die erin zitten, day1 dlc etc. Ik dacht dat dit een full price game was?

die transacties zitten trouwens ook in ryse, koop al je perks en upgrades. misschien is het verplicht voor first party microsoft titels.

[...]

Crytek is ook meer engine verkoper geworden de laatste tijd. Dit is gewoon een showcase voor hun next-gen engine(en een goede ook!). De zakgeld van MS is dan nog een mooie bonus.

• Chrosser
  • Laatst online: 16:57

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Blijkbaar het zelfde als Guerilla games dan.. Ook daar wordt overal positief op de graphics gereageerd en is het verhaal maar matig..

Trouwens ik denk wel dat je gelijk hebt. Ook Crysis 3 wordt eigenlijk uitgebracht om graphics te showen. Als het echt een vette shooter was geweest dan waren de verkoopcijfers wel een stuk beter denk ik (richting een cod of bf4)

[ Voor 46% gewijzigd door Chrosser op 21-11-2013 10:51 ]

• X-Fighter
haarbal schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:40:
waar ik me vooral aan erger bij forza zijn die "free to play" achtige transacties die erin zitten, day1 dlc etc. Ik dacht dat dit een full price game was?

die transacties zitten trouwens ook in ryse, koop al je perks en upgrades. misschien is het verplicht voor first party microsoft titels.
Die transacties KAN je doen, maar moet niet... Want die perks en upgrades kan je ook vrijspelen doorheen het spel. Zie het alsof je bij Skyrim vanaf het begin geld kunt neertellen zodat je niet meer moet upgraden en meteen beste armor hebt. Je moet dat niet doen, maar het gaat...
v8power67 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:36:
[...]
We shall see ;)
En over forza geen enkele game verdient een 10, en forza verdient niet eens een 9, rond de 7-8 zou ong max zijn, ivm launchgame, en content.
Bwa Forza verdient wel een 85-90%, ik weet niet hoeveel content een mens eigenlijk wilt. Er zitten nu 200 auto's in, ik weet nu al van mezelf dat ik niet met ze alle 200 zal gereden hebben, dus waarom zou ik er in godsnaam 600 willen :s

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Chrosser schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:50:
Blijkbaar het zelfde als Guerilla games dan.. Ook daar wordt overal positief op de graphics gereageerd en is het verhaal maar matig..

Trouwens ik denk wel dat je gelijk hebt. Ook Crysis 3 wordt eigenlijk uitgebracht om graphics te showen. Als het echt een vette shooter was geweest dan waren de verkoopcijfers wel een stuk beter denk ik (richting een cod of bf4)
Guerrilla verkoopt hun engine toch niet? Crytek verkoopt hun Cry Engine namelijk wel aan third parties en een van de marketingpunten is de multiplatform aspecten vd engine.

• Chrosser
  • Laatst online: 16:57

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Sorry, nee klopt.

Ik bedoelde meer, dat het ook lijkt om steeds mooiere graphics te showen maar dat het overall dan toch tegenvalt.

Verwijderd

X-Fighter schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:51:
Bwa Forza verdient wel een 85-90%, ik weet niet hoeveel content een mens eigenlijk wilt. Er zitten nu 200 auto's in, ik weet nu al van mezelf dat ik niet met ze alle 200 zal gereden hebben, dus waarom zou ik er in godsnaam 600 willen :s
De hoeveelheid auto's is wat mij betreft mee te leven. Alleen het halveren van het aantal tracks is voor mij wel een groot minpunt. Daarom vind ik het niet vreemd dat hij een punt lager scoort dan Forza 4 op metacritic.

• v8power67
X-Fighter schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:51:
[...]

[...]

Ik heb in fm4 bijna alle wagens gereden(rond de 600 geloof ik). En qua tracks ook alles gezien. En spel is nu saai. Fm5 bied 1/3 ervan, dus dat betekend dat ik na een maand al klaar zou zijn(racegames zijn mijn grootste hobby). En dan maar 14 tracks... Dan ben ik heel snel klaar ja.
En belangrijkste van alles is dat een game nieuwe features moet hebben tov zijn voorganger, en drivertard vind ik echt niets bieden, en verder is er echt totaal niets nieuws in fm5(ik daag je uit met features te komen die nieuw zijn). Dus een 7-8 ivm content en launchgame is meer dan genoeg. En dan een fm6 met weer helleboel content en nieuwe features zou ik idd zeggen 8-9. Maar nu is het puur een cijfer voor de graphics... En dan het dlc beleid er nog buiten gelaten, wat dat is hellemaal bizar..

• haarbal
:*)

schijnt wel zo te zijn, misschien wordt het beter als mensen een beetje door krijgen hoe ze moeten rijden.

[ Voor 29% gewijzigd door haarbal op 21-11-2013 11:05 ]

v8power67 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:01:
Maar nu is het puur een cijfer voor de graphics... En dan het dlc beleid er nog buiten gelaten, wat dat is hellemaal bizar..
Dit snap ik niet helemaal, elke cross game wordt afgeschreven op basis van graphics en resolutie tussen de consoles, maar als het een exclusive is, mag er opeens niet meer worden gekeken naar graphics, maar juist naar content? Heb je dan enige vergelijking naar content, zou het NFS:R moeten zijn, welke afaik niet eens 50 auto's heeft (waarvan ~30% copcars zijn), dan gezien next-gen beschikbaarheid, is 200 genoeg om een 'ruime' score te krijgen. Driveclub doet het met de huidige info nog met minder auto's, hoe moet je dat dan wegzetten? (en nog minder tracks als je enkel kijkt naar de PS+ versie, waar je tracks los moet bijkopen).

Ben het zeker met je eens dat een 7-8 ruim voldoende is voor de game (er zijn genoeg secondaire minpunten te vinden, dat in sommige gevallen ik nog lager wil gaan - stuurtje etc).

Het is maar een cijfer, soms relatief tot andere games, soms 'an sich' omdat er geen vergelijkingsmateriaal is. Is het een goede racegame? Zeker. Zal het iedere racer tevreden stellen? Absoluut niet.

Ik heb mijn hoop nog steeds op GT6 staan, omdat ik daar de hele hardware setup al van heb. Maar ik weet ook dat het current-gen is, dus ik geen Forza 5 graphics kan verwachten.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 21-11-2013 11:14 ]

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
SinergyX schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:12:
[...]

Dit snap ik niet helemaal, elke cross game wordt afgeschreven op basis van graphics en resolutie tussen de consoles, maar als het een exclusive is, mag er opeens niet meer worden gekeken naar graphics, maar juist naar content? Heb je dan enige vergelijking naar content, zou het NFS:R moeten zijn, welke afaik niet eens 50 auto's heeft (waarvan ~30% copcars zijn), dan gezien next-gen beschikbaarheid, is 200 genoeg om een 'ruime' score te krijgen. Driveclub doet het met de huidige info nog met minder auto's, hoe moet je dat dan wegzetten? (en nog minder tracks als je enkel kijkt naar de PS+ versie, waar je tracks los moet bijkopen).

Ben het zeker met je eens dat een 7-8 ruim voldoende is voor de game (er zijn genoeg secondaire minpunten te vinden, dat in sommige gevallen ik nog lager wil gaan - stuurtje etc).

Het is maar een cijfer, soms relatief tot andere games, soms 'an sich' omdat er geen vergelijkingsmateriaal is. Is het een goede racegame? Zeker. Zal het iedere racer tevreden stellen? Absoluut niet.

Ik heb mijn hoop nog steeds op GT6 staan, omdat ik daar de hele hardware setup al van heb. Maar ik weet ook dat het current-gen is, dus ik geen Forza 5 graphics kan verwachten.
M.i. gaat het niet eens om kwantiteit, maar gewoon echt om kwaliteit. Als Project CARS uitkomt (waarin misschien 30 auto's zitten) dan heb je echt een dijk van een realistische racer met fantastische graphics. Ben benieuwd wanneer mensen daar gaan zeuren over het aanbod aan auto's (waar het niet eens echt om gaat, het gaat om het realisme).

Ow ja en om het next-gen te houden:

http://www.wmdportal.com/...t-cars-races-to-next-gen/

• haarbal
Assetto corsa is ook wel een goeie, graphics zijn blijkbaar iets minder dan pcars, maar het rijdt blijkbaar beter (realistischer/geloofwaardiger). Heb zelf geen toegang tot pcars, dus kan ook niet testen.

Maar goed, pcars zou wel eens een goeie forza/gran turismo concurrent kunnen worden.

[ Voor 17% gewijzigd door haarbal op 21-11-2013 11:23 ]

• v8power67
[...]

Ik kijk niet naar die games, ik kijk naar forza, en ik kijk wat forza 4 deed, en wat forza 5 doet.
Wat een nfs doet boeit me niet. En het is EA....
Driveclub is gratis voor psn+ en zal dus idd minder content bieden. Maar daar ga ik het over hebben op moment dat die game eraan komt en alles bekend is ervan.
En graphics zijn zeker belangrijk voor een game, maar de game zelf bied erbuiten om gewoon totaal niets nieuws, geen enkele nieuwe feature. En daarom zeg ik dat al die cijfers gegeven zijn op basis van graphics.
Vergelijkingen tussen 2 consoles van zelfde spel wordt gedaan om te kijken welke versie te kopen van een bepaald spel.

• NinTeNdO_FrEaK
[...]

nfs en dc zijn geen simracers. Dat is toch wel een essentieel verschil. Van forza en gt verwacht ik een groot wagenpark en vwel IRL circuits. Bij arcaderacers gaat het vooral om spectaculaire tracks en gevoel van snelheid. Enne een gratis game afkraken op te weinig tracks kan natuurlijk niet he ;)

Ps4/switch gamer

Grappig, de 1 zegt groot park en IRL banen, de ander gaat weer voor realisme (en 30 auto's) is genoeg.

Per saldo: voorkeur, mening, doelgroep.
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:23:
Enne een gratis game afkraken op te weinig tracks kan natuurlijk niet he ;)
PS+ is niet gratis ;) (een game is een game, of dit nu F2P of B2P, P2P, P2W is). Ik kraak de game daar trouwens niet op af, laat dat duidelijk zijn :P
haarbal schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:23:
Assetto corsa is ook wel een goeie, graphics zijn blijkbaar iets minder dan pcars, maar het rijdt blijkbaar beter (realistischer/geloofwaardiger). Heb zelf geen toegang tot pcars, dus kan ook niet testen.

Maar goed, pcars zou wel eens een goeie forza/gran turismo concurrent kunnen worden.
Eerst wil ik heel die pcars zien, dan pas verder. iRacing en rFactor zijn ook al lange tijd op de markt, die bedienen gewoon heel ander gebied van de markt (console en PC). En als pcars niet onderling console tegen PC laat rijden, zal die situatie niet veranderen.
v8power67 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:23:
En graphics zijn zeker belangrijk voor een game, maar de game zelf bied erbuiten om gewoon totaal niets nieuws, geen enkele nieuwe feature. En daarom zeg ik dat al die cijfers gegeven zijn op basis van graphics.
Dat is natuurlijk zo, maar dit is al jaren zo met FIFA, COD, of welke andere game waar deeltje 40 is uitgebracht.

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 21-11-2013 11:32 ]

• Cyrso
[...]

De Driveclub PS+ editie gratis moeten we nu dus zien als een minpunt in vergelijking met een game van €60 (met €50 DLC vanaf dag één voor die zgn. 'Car Pass' mét dan nog ook microtransacties en die weinig verschilt van zijn voorgangers en minder tracks heeft en nog steeds geen dynamic weather en time of day heeft)??

Sorry hoor, als je kijkt naar wat je voor je geld terugkrijgt dan is Driveclub net veel aantrekkelijker, slechts €20-30 voor de ganse game als je vanaf de PS+ editie upgradet. En ja, ik vind net dat reviewers rekening moeten houden met 'bang for the buck', ik merk vaak dat reviewers totaal geen rekening houden met de prijs van de game en dat ze soms €20 downloadable games vergelijken met €60 full priced games, waarschijnlijk omdat ze gratis review press copies krijgen en ze daarom evenvoudigweg niet echt prijsbewust zijn.

De enige review die dit wel deed was die van Eurogamer, in het geval van Forza Motorsport 5.

Ik vind het net erg mooi dat we gewoon vanaf dag één zo goed als complete normaal gezien full priced game min of meer gratis krijgen. Met de PS+ versie kun je zelfs de platinum trofee halen.

En uiteraard ben ik het ook mee eens met de reacties hierboven, dat de vergelijking sowieso niet echt opgaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrso op 21-11-2013 11:39 ]

Ok, eerst mag het niet enkel op graphics, dan niet enkel op content, dan weer op z'n voorganger, nu weer op basis van kosten/prijs, dan weer op beschikbaarheid, maar dan wel weer de vergelijking trekken met z'n voorganger (wat enigszins logisch is, maar verklaarbaar vanuit de vorige generatie-overstap).

Ik kijk op mijn manier naar games, jij op jouw manier. Betekend niet dat de 1 niet goed is en de ander wel, teveel factoren die meespelen of je een game goed of slecht vind. Dat geld ook voor de cijfers die reviewers geven.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:23

PBP

Ryse reviews
IGN 6.8
Shacknews - 5/10
Eurogamer - 5/10
Polygon - 6/10
Joystiq - 2.5/5
Gamespot - 4/10
Destructoid - 5/10

[ Voor 37% gewijzigd door PBP op 21-11-2013 12:04 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:15
Precies wat te verwachten valt van Crytek. Technische wonderkinderen, maar gameplay hebben ze geen kaas van gegeten. Neemt niet weg dat ik het wel even wil spelen, waarschijnlijk bij wat vrienden, gewoon puur om een klein beetje dat next-gen god of war gevoel te krijgen, op graphics gebied that is ofc.

• DeBaroN
Als Crytek en IW nou is samen gaan werken.... :o

• X-Fighter
Trishul schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:07:
Precies wat te verwachten valt van Crytek. Technische wonderkinderen, maar gameplay hebben ze geen kaas van gegeten. Neemt niet weg dat ik het wel even wil spelen, waarschijnlijk bij wat vrienden, gewoon puur om een klein beetje dat next-gen god of war gevoel te krijgen, op graphics gebied that is ofc.
Far Cry was toch leuk :)

• v8power67
Shacknews - 5/10
Eurogamer - 5/10
Polygon - 6/10
Joystiq - 2.5/5
Gamespot - 4/10
IGN - 6.8
Destructoid - 5/10
Videogamer.com - 6/10
EGNNow.com - 7.5/10
OXM.co.uk - 7/10
Kotaku - YES
Gamesradar - 3.5/5
GameInformer - 6/10
Rev3Games/Sessler - 2/5
MMGN - 6.5
Eurogamer.de: 7/10
Gameswelt - 7.5/10
Gamersglobal.de - 6.5/10
EveryEye.it - 7.5

Damn dacht echt 10en te gaan zien. Naja in ieder geval zoals ik al dacht, geen echte exclusive waar je een console voor haalt.

http://www.metacritic.com/game/xbox-one/ryse-son-of-rome
staat op een 6je nu.

[ Voor 7% gewijzigd door v8power67 op 21-11-2013 12:26 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Lekker boeiend al die cijfers... vindt het geven van cijfers aan games echt zo nutteloos. Tenzij een game echt allemaal erg slechte reviews krijgt is het voor mij geen reden om naar cijfers te kijken wat maakt het nu uit of een game gemiddeld een 7,5, 8,5 of 9,5 krijgt gewoon kopen als die game je aanspreekt.

Waarom zou elke AAA titel een 9 moeten halen? Alsof er abjectief een cijfer wordt gegeven als je soms ziet om wat voor reden er 0,5 of 1 punt aftrek wordt gegeven 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 21-11-2013 12:23 ]

• v8power67
Chaoss schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:21:
Lekker boeiend al die cijfers... vindt het geven van cijfers aan games echt zo nutteloos. Tenzij een game echt allemaal erg slechte reviews krijgt is het voor mij geen reden om naar cijfers te kijken wat maakt het nu uit of een game gemiddeld een 7,5, 8,5 of 9,5 krijgt gewoon kopen als die game je aanspreekt.

Waarom zou elke AAA titel een 9 moeten halen? Alsof er abjectief een cijfer wordt gegeven als je soms ziet om wat voor reden er 0,5 of 1 punt aftrek wordt gegeven 8)7
Hij staat nu op een 6 gemiddeld :
http://www.metacritic.com/game/xbox-one/ryse-son-of-rome
Dus ja in mijn ogen niet heel slecht, maar aangezien de game me al nooit geboeid heeft zie ik nu ook geen reden hem ooit te proberen.

Enne toch een reden geweest waarom deze als laatste zijn embargo verliet.
Werd eerst als conspiracy gezet, maar ze hadden reden genoeg. Nu hopen ze dat mensen hun preorders laten staan.

[ Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 21-11-2013 12:34 ]

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Ryse is een soort van hack and slash game, dat soort games zijn nooit echt uitgebreid maar de reviewers verwachten er nu opeens meer van.

Sig

• Origins
  • Niet online
treative schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:35:
Ryse is een soort van hack and slash game, dat soort games zijn nooit echt uitgebreid maar de reviewers verwachten er nu opeens meer van.
Een hele slechte hack and slash, reviewers vinden het saai worden.
Eentje gaf er aan dat het zo verveeld raakte dat de 5 uur speelduur die je hebt met de singeplayer aanvoelde als 20...
Dit inderdaad. Kijk maar naar MMO's, precies hetzelfde verhaal. Je moet je er maar druk over maken :)

Verwijderd

:o Een goede hack en slash games is juist zeer uitgebreid qua gameplay mechanics. Die hebben een waslijst aan moves, combo's en tactics. Dan het ik het over games als Devil May Cry (vergeet DMC), Bayonetta en GOW (in mindere mate). Wat ik nu lees komt Ryse niet in de buurt van dat niveau qua gameplay.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

BM

Moderator Spielerij
v8power67 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:32:
[...]
Enne toch een reden geweest waarom deze als laatste zijn embargo verliet.
Werd eerst als conspiracy gezet, maar ze hadden reden genoeg. Nu hopen ze dat mensen hun preorders laten staan.
Tuurlijk.

Als ze al wisten dat het slechte reviews zouden worden hadden ze 'm beter voorop kunnen zetten. Eerste het 'slechte' nieuws de deur uit, en dan het goeie er overheen. Met opzet afsluiten met de slechtste reviews is geen logische keuze.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• v8power67
BM schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:07:
[...]

Tuurlijk.

Als ze al wisten dat het slechte reviews zouden worden hadden ze 'm beter voorop kunnen zetten. Eerste het 'slechte' nieuws de deur uit, en dan het goeie er overheen. Met opzet afsluiten met de slechtste reviews is geen logische keuze.
Of juist wel want het is dan zo kort dag, misschien lezen hoop mensen het nieuws pas later, en hebben ze hun preorder al binnen. Ik vind het heel slim ;)

• Origins
  • Niet online
[...]

Tuurlijk.

Uhm nee, want dan betekent dat ze veel verkopen mislopen van Ryse, als het goed is worden vandaag games de deur uitgestuurd (via webshops etc) en dan is dus cancellen niet echt meer een optie (tenzij je hem terug stuurd)

Erg slim aangepakt van MS.

• Cyrso
v8power67 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:08:
[...]

Of juist wel want het is dan zo kort dag, misschien lezen hoop mensen het nieuws pas later, en hebben ze hun preorder al binnen. Ik vind het heel slim ;)
Hmm, het lijkt me dat mensen die pre-orders plaatsen sowieso al overtuigd zijn o.i.d., maar ok, je hebt een punt.

Persoonlijk zou ik het logischer vinden om naar een summum toe te werken, in plaats van met anticlimax de launch game reviews te beëindigen.

Verwijderd

[...]

Tuurlijk.

Dus jij denkt dat MS had verwacht dat Ryse, ondanks veel negatieve verhalen vooraf, toch een goed cijfer zou krijgen, maar er dus totaal naast zitten ?

De truck van een laat review embargo bij slechte games wordt trouwens vaker toegepast. Dat is niet iets nieuws.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 13:23 ]

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Eerste kapotte Xbox1 is ook al gemeld:
http://www.examiner.com/a...cumented?cid=ex-games-rss

Video:
http://s1043.photobucket....5011_zps45cb339c.mp4.html

[ Voor 25% gewijzigd door Alvanosa op 21-11-2013 13:37 ]

PSN: Alvanosa

Wat een gelul over Ryse
Bestaat nog steeds zoiets als koop op afstand dus gewoon terugsturen als de review je niet bevalt.
Reviews staan nu online en morgen kan er officieel gespeeld worden dus zie het probleem niet zo, als dat er al is.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

BM

Moderator Spielerij

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
BM schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:47:
[...]

Waar slaat dat nu weer op? :?
Nergens aangezien de PS4 ook wat problemen had, wat overigens vrij normaal is voor nieuwe hardware.

PSN: Alvanosa

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
justifire schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:44:
Wat een gelul over Ryse
Bestaat nog steeds zoiets als koop op afstand dus gewoon terugsturen als de review je niet bevalt.
Reviews staan nu online en morgen kan er officieel gespeeld worden dus zie het probleem niet zo, als dat er al is.
In Nederland ja.
Dat is echt niet over de hele wereld zo geregeld ;)

Computer says no

Meekoh schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:50:
[...]

In Nederland ja.
Dat is echt niet over de hele wereld zo geregeld ;)
Neem van mij aan dat waar ook ter wereld je iets koopt en in de orginele verpakking laat je het gewoon kan retourneren, desnoods voor een tegoedbon.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
justifire schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:54:
[...]

Neem van mij aan dat waar ook ter wereld je iets koopt en in de orginele verpakking laat je het gewoon kan retourneren, desnoods voor een tegoedbon.
Vaak mits je het niet hebt opengemaakt/uit seal gehaald.
Neem nu bijvoorbeeld bestbuy.com.
Nonreturnable items
Opened computer software, movies, music and video games can be exchanged for the identical item but cannot be returned for a refund

edit: Maargoed dit is een beetje off topic :P

[ Voor 4% gewijzigd door Meekoh op 21-11-2013 14:02 ]

Computer says no

Meekoh schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:59:
[...]

Vaak mits je het niet hebt opengemaakt/uit seal gehaald.
Neem nu bijvoorbeeld bestbuy.com.
Nonreturnable items
Opened computer software, movies, music and video games can be exchanged for the identical item but cannot be returned for a refund
Nee hehe, als ik bij de kassa kom met een geopend pak melk moet ik hem ook afrekenen ;)

Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!