Arriving Somewhere but not here....
ja hij geeft aan 192.168.1.1jmk schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:05:
[...]
Als je in CMD dit ingeeft
code:Dan zie je de Default Gateway staan. Dat is vaak je router.
1 ipconfig /all
gevolgd en beide geprobeerd maar kwam niet verder.
Zodra ik 192.168.1.1 invoer kom ik op de inlog scherm, maar zodra ik op username klik, dan refreshed het scherm en kom ik weer op het scherm dat het port en ip zijn gewijzigd.
Asus GL703VM
Er nog een hard-reset tegenaan gooien? Al met meerdere apparaten geprobeerd in te loggen?Sylver84 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:03:
[...]
ja hij geeft aan 192.168.1.1
[...]
gevolgd en beide geprobeerd maar kwam niet verder.
Zodra ik 192.168.1.1 invoer kom ik op de inlog scherm, maar zodra ik op username klik, dan refreshed het scherm en kom ik weer op het scherm dat het port en ip zijn gewijzigd.
Hard reset geen tijd voor gehad.Chris.nl schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:11:
[...]
Er nog een hard-reset tegenaan gooien? Al met meerdere apparaten geprobeerd in te loggen?
Kan met me telefoon wel met de Asus app wijzigingen aanmaken.
Nog niet via de IE geprobeerd op me telefoon.
Gebruik edge op me laptop.
[ Voor 11% gewijzigd door Sylver84 op 08-06-2016 15:17 ]
Asus GL703VM
Volgens mij zit er ook zo'n http of https inlog mogelijkheid... Flip die switch eens?Sylver84 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:15:
[...]
Hard reset geen tijd voor gehad.
Kan met me telefoon wel met de Asus app wijzigingen aanmaken.
Nog niet via de IE geprobeerd op me telefoon.
Gebruik edge op me laptop.
Dit heb ik gedaan in de app!
Http of https schijnt het te zijn en moet beide "scripts"accepteren in edge.
Instellingen tab probably
Edit : 09-06, Via me telefoon kunnen inloggen (192.168.1.1), en http en https stonden op both. Deze even op http gezet. Helaas me laptop niet mee naar het werk dus kan het nog niet checken of het werkt.
[ Voor 114% gewijzigd door Sylver84 op 09-06-2016 14:11 ]
Asus GL703VM
Krijg nu op 5Ghz niet meer dan 60mbit download.. waar ik voor reset gewoon 300mbit draadloos haalde..
How to fix?
[ Voor 4% gewijzigd door SuperVeloce op 11-06-2016 00:27 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Staat de Channel bandwidth op 20/40/80MHz? Hoe snel is de verbinding überhaupt? Meer schiet me niet te binnen.SuperVeloce schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 00:27:
Ik heb m'n AC68U gereset. Draai 3.0.0.4.380.326.
Krijg nu op 5Ghz niet meer dan 60mbit download.. waar ik voor reset gewoon 300mbit draadloos haalde..
How to fix?
//edit
Horizon uit/aan gezet en nu haal ik weer 300mbit over de 5Ghz
[ Voor 72% gewijzigd door SuperVeloce op 12-06-2016 12:38 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik heb een asus RT-AC68U router gekocht. Ik heb gelezen dat je via IPTV een poort kunt openzetten om daarachter uw digicorder (Telenet) aan te sluiten.
In het tabblad IPTV :
De optie Select ISP Profile laat je op None staan.
De optie eronder 'Choose IPTV STB port zet je bv. op LAN4.
Heel simpel
Is er een goede ziel die mij in mensentaal (geen techneut) wil helpen ? Ik weet natuurlijk wel dat ik ervoor ook een switch kan zetten als het echt niet zou lukken.
Ik heb deze router net ingesteld en dat werkt allemaal goed. Helaas had het verhogen van het vermogen geen effect maar goed, dat was al beetje bekend bij de recente productierun.
Heb de laatste firmware er maar opgezet alleen onthoudt ie bij LAN>DHCP Server de namen en plaatjes van de Assigned IP's niet. Beetje irritant als je ze zou willen aanpassen, dan weet je niet welke wat is. In de Client list wordt het gek genoeg wél goed weergegeven.
Herkennen jullie dit?
Gebruik je toevallig Firefox. Had daar ook last van en via Chrome alles in kunnen stellen en dat ging wel goed en daarna werkte het ook weer goed in Firefox, wel met de Merlin versie.Jason X schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:59:
Mogge,
Ik heb deze router net ingesteld en dat werkt allemaal goed. Helaas had het verhogen van het vermogen geen effect maar goed, dat was al beetje bekend bij de recente productierun.
Heb de laatste firmware er maar opgezet alleen onthoudt ie bij LAN>DHCP Server de namen en plaatjes van de Assigned IP's niet. Beetje irritant als je ze zou willen aanpassen, dan weet je niet welke wat is. In de Client list wordt het gek genoeg wél goed weergegeven.
Herkennen jullie dit?
Hier met Firefox & "gewone" Asus firmware echt 0 problemen. Kan gewoon de plaatjes & namen wijzigen, als ik dat nodig vind.MikeOO schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:28:
[...]
Gebruik je toevallig Firefox. Had daar ook last van en via Chrome alles in kunnen stellen en dat ging wel goed en daarna werkte het ook weer goed in Firefox, wel met de Merlin versie.
Jason X

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Was bij mij ook maar eenmailig en nadat ik de laatste versie van Merlin had geinstalleerd waren in Firefox zelf alle DHCP reserveringen ( en dat zijn er heel watMAX3400 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:40:
[...]
Hier met Firefox & "gewone" Asus firmware echt 0 problemen. Kan gewoon de plaatjes & namen wijzigen, als ik dat nodig vind.
Jason X
In Chrome stond alles er gelukkig wel in dus fout zat bij Firefox zelf maar na het opslaan in Chrome was het in Firefox gewoon weer aanwezig.
Ging mij er dus om dat hij dat altijd even kan proberen.
Dus als je het niet ziet staan in Firefox, Firefox afsluiten, Chrome openen (waar je de instellingen wel ziet staan) en nogmaals opslaan? Of moest je alles opnieuw instellen?MikeOO schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:16:
[...]
Was bij mij ook maar eenmailig en nadat ik de laatste versie van Merlin had geinstalleerd waren in Firefox zelf alle DHCP reserveringen ( en dat zijn er heel wat) weg.
In Chrome stond alles er gelukkig wel in dus fout zat bij Firefox zelf maar na het opslaan in Chrome was het in Firefox gewoon weer aanwezig.
Ging mij er dus om dat hij dat altijd even kan proberen.
Klopt gewoon de instellingen openen en een keer opslaan. Je hoeft niets te resetten. Je zou hooguit de router daarna een keer opnieuw kunnen opstarten voor de zekerheid, dat was voor mij voldoende.Chris.nl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:20:
[...]
Dus als je het niet ziet staan in Firefox, Firefox afsluiten, Chrome openen (waar je de instellingen wel ziet staan) en nogmaals opslaan? Of moest je alles opnieuw instellen?
Gek genoeg gebruik ik ChromeMikeOO schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:28:
[...]
Gebruik je toevallig Firefox. Had daar ook last van en via Chrome alles in kunnen stellen en dat ging wel goed en daarna werkte het ook weer goed in Firefox, wel met de Merlin versie.
Wat is er loos? Wifi op de AC68 genereert een lawine aan kernel wakelocks op mijn android marshmallow smartphone. En dat kost onnodig veel energie.

Andere routers veroorzaken dit niet.

Ook bij vorige FW's op de Asus en bij andere ROM's op mijn smartphone gebeurd dit.
Iemand ook deze ervaring of enig idee wat eraan te doen?
[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 27-06-2016 22:13 ]
http://dlcdnet.asus.com/p..._RT_AC68U_30043803831.ZIPASUS RT-AC68U Firmware 3.0.0.4.380.3831
Security Fixed
- Fixed XSS issue in WDS page. Special thanks for Jamie's contribution.
- Fixed LPR buffer overflow issue. Special thanks for GeekPwn contribution.
- Remoted DHCP information disclosure.
Bug Fixed
- Fixed smart sync GUI issue.
- Fixed reboot issue when using repeater mode.
Modifications
- Added bluetooth coexistence option in wireless--> professional.
Bluetooth audio transmission(A2DP) near router would interfere 2.4GHz Wi-Fi, enabling bluetooth coexistence can reduce the speed drop.
Known issue: Enabling this option would also reduce 2.4G maximum throughput a little, so the default value is disable.
- Modified failback behavior when only turn on dual wan failover.
- Modified the firmware upgrade page.
After upgraded to this version, user can see the newer firmware release note in the GUI and unnecessary to go to support site.
MD5:14f6c1f26f44646d004f7e0a7251d8b7
Iemand getest icm de wifi boost?RVW schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:47:
Nieuwe Asus stock firmware (van 8 juli):
[...]
http://dlcdnet.asus.com/p..._RT_AC68U_30043803831.ZIP
Jep, werkt hier nog altijd prima!
Ik kreeg de update trouwens automatisch aangeboden toen ik naar de Administration pagina ging. Hierbij zat ik op firmware 3.0.0.4.380.3264, nu dus op firmware 3.0.0.4.380.3831ASUSWRT RT-AC68U_3.0.0.4 Wed Jul 6 12:15:38 UTC 2016
Chris@(none):/tmp/home/root# wl txpwr_target_max
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x100d): 25.00 25.00 25.00
Nog altijd zeer tevreden met deze router. Elke firmware 'robuust stabiel' en alle functionaliteit die ik wens.
[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 09-07-2016 11:32 ]
En dan nu hoe het af liep:Jalex_h schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:09:
Hallo,
Ik heb sinds ca. 2 maanden deze router maar heb hem al snel in de hoek gegooid. Want hij doet het 2 uur, 2 dagen of een week, maar telkens crashed hij, en wel zodanig dat hij de eerste uren niet te bereiken is, niet via wifi en niet via een kabel. Er zit dan niets anders op dan de rescuemode te activeren en de firmware er opnieuw op te flashen. Ik heb zowel (de toen) nieuwste als een oudere versie erop gezet, maar helaas.
Gisteren het ding toch maar weer uit de hoek gevist omdat de oude router het begeven heeft, en warempel, hij startte netjes op en ik kon zowaar de logfile raadplegen waarin keurig netjes te zien was wat er de vorige keer mis was gegaan. Helaas was het genoegen maar van korte duur, want na enkele uren vond hij het welletjes en restte er mij niets anders dan met wat noodverbanden een netwerk in de lucht te gooien![]()
![]()
<knip>
Uiteindelijk contact opgenomen met Asus. Die kwamen, na het zien van de logfiles, tot de conclusie dat de router defect was en gaven aan dat deze via de verkoper geretourneerd moest worden. Na wat geharrewar bij de verkoper mijn geld terug gekregen en elders in de aanbieding flink goedkoper gekocht
Inmiddels draait de nieuwe al weer een aantal weken foutloos en tot volle tevredenheid (en nog steeds als router achter router).
Werkt allemaal prima. Het eerste wat ik deed nadat ik het aangesloten had was natuurlijk een speedtest draaien
Het resultaat gaf me gemengde gevoelens:
Leuke snelheid natuurlijk, maar niet helemaal waar ik op hoopte. Dit is overigens bedraad.
Ik zou toch graag die 500/500 Mb/s zien. Na alle bekabeling gecontroleerd te hebben mijn PC rechtstreeks aangesloten op het glasmodem:
Lijkt er op dat mijn router, een Netgear WNDR-3700v2, de bottleneck is. Op zich zou deze de snelheid wel aan moeten kunnen, maar het punt is denk ik dat ik DD-WRT draai op dat ding. En dat ondersteunt geen hardware NAT. Dat is denk ik de reden van de relatief lage snelheid.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de RT-AC68U. Ook hier wil ik DD-WRT op gaan draaien, maar alleen als dat niet weer een bottleneck oplevert. Kan iemand dat verifieren? De Asus heeft ook hardware NAT, maar alleen met de ASUS-WRT firmware of met de Merlin firmware. Maar als je dat gebruikt schijn je weer problemen met o.a. portforwarding te hebben.
Aangezien Caiway nog geen IPv6 ondersteunt heb ik NAT nog steeds nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Tachyon op 01-07-2022 21:30 ]
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Mogelijk kun je wel doen wat je wilt met de Merlin software. Deze is gebaseerd op de standaard firmware en ondersteund wel de hardwarefuncties van de Asus.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
De setup is nu Asus als router en een dlink als accesspoint.
[ Voor 6% gewijzigd door goofnerd op 26-07-2016 15:02 ]
Eindelijk wat tijd gehad om uit te zoeken wat er aan de hand was, en eerlijk gezegd weet ik het nog niet. De oorzaak lijkt mijn thuis netwerk die een hele horde aan broad-multicast ARP packets genereert. M'n mobiel wordt hierdoor constant uit deep sleep gehaald.CH40S schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:12:
Een router kan lijkt me geen kernel wakelock op je telefoon veroorzaken, dat moet echt een app doen of je moet ingesteld hebben staan dat bij bepaalde verbindingen (die met jouw router dus) dat die dus altijd actief moet blijven. dan wil een telefoon wel eens wakelocks maken, maar een router zelf kan het echt niet veroorzaken.Kijk bijvoorbeeld even met BetterBatteryStats wat de wakelock dan veroorzaakt. Wellicht is er dus een app die via de AC68 router anders reageert dan andere routers?
Na op mijn mobiel de waarden gEnableActiveModeOffload en hostArpOffload op 0 te hebben gezet in de file /system/etc/firmware/wlan/prima/WCNSS_qcom_cfg.ini zijn de event0 en event2 wakelocks zo goed als verdwenen. Er heerst nu een tevreden 97% deep sleep ipv 68%

Het schijnt invloed te kunnen hebben op push messages als b.v. van WhatsApp, maar dat lijkt bij mij niet het geval.
http://forum.xda-develope...?p=62057630&postcount=115
Heb restore geprobeerd (restore tool), maar werkt niet..
Want als ik een oudere (merlin) erop wil flashen via web interface, krijg ik melding dat Asus certificaat heeft aangepast, zodat alleen orginele firmware erop kan, om stabiliteit te kunnen garanderen..
Maar met de laatste firmware 3.0.0.4.380.3831, heb ik juist instabiliteit. M'n download via wifi gaat soms max 70, moet ik router uit aan zetten en haal ik weer 300mbit.

[ Voor 7% gewijzigd door SuperVeloce op 29-07-2016 07:18 ]
Terugflashen gaat niet zo maar meerSuperVeloce schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:35:
Hoe kan ik nu downgraden?
Want als ik een oudere (merlin) erop wil flashen via web interface, krijg ik melding dat Asus certificaat heeft aangepast, zodat alleen orginele firmware erop kan, om stabiliteit te kunnen garanderen..
Maar met de laatste firmware 3.0.0.4.380.3831, heb ik juist instabiliteit. M'n download via wifi gaat soms max 70, moet ik router uit aan zetten en haal ik weer 300mbit.
[afbeelding]
http://www.snbforums.com/...erification-method.32357/
Volgens mij zou het nog moeten lukken met Asus firmware restoration tool maar zou mij daar eerst in verdiepen of dit nog steeds kan.
573712
Werkt prima. Van de week nog gedaan.MikeOO schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 07:50:
[...]
Terugflashen gaat niet zo maar meer
http://www.snbforums.com/...erification-method.32357/
Volgens mij zou het nog moeten lukken met Asus firmware restoration tool maar zou mij daar eerst in verdiepen of dit nog steeds kan.
Als je via de router een update check doet met beta aangevinkt kan je nog een nieuwere (beta)versie proberen. 3831 draait hier wel stabiel trouwens, maar kan zijn dat jij een functie gebruikt die ik niet benut...SuperVeloce schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:35:
Hoe kan ik nu downgraden?
[afbeelding]
Beta: 380.61 Beta 1
Date: 31-July-2016
- NEW: Merged with GPL 3831.
- FIXED: Do not enforce b/g mode as "auto" if wireless mode is also set to Auto.
https://asuswrt.lostrealm.ca/download
Voorheen had ik een router deze ging kapot, toen heb ik de wifi van de cisco modem aan laten zetten. De ip's zaten in de reeks 192.168.178.X
NAS vast ip in deze reeks gegeven en port forwarding in de cisco modem aangezet.
NAS was van buiten en binnenaf te benaderen zeg maar.
Vanwege wifi problemen wifi (zelf) uitgezet (niet door ziggo) in de cisco modem en deze router aangesloten.
NAS een nieuw IP adres gegeven in de 192.168.1.X reeks
Portforwarding aangezet in mn router
Portforwarding uitgezet in het cisco modem
Resultaat in kon de NAS weer in mn eigen netwerk bereiken
NAS config geopend en gekeken of daar nog bijzonderheden waren om in te stellen alleen daar eigenlijk niks bijzonders gezien. (ik meen me te herinneren dat je voorheen weer opnieuw de poorten moest aanvinken van de verschillende services in je nas maar deze stonden allemaal nog aan)
Nu kan ik alleen de NAS niet van buiten benaderen, moet ik toch door ziggo iets uit laten zetten in mn modem?
Burp
Ja, je moet je Cisco in bridge modus zetten (oud UPC gebied) or laten zetten door de helpdesk (oud Ziggo gebied). Je hebt nu dubbele NAT en geen port forwarding op de Cisco dus is er geen enkele manier waarop een verbinding vanaf buiten bij je NAS kan nu.Wii4all schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:10:
*knip*
Nu kan ik alleen de NAS niet van buiten benaderen, moet ik toch door ziggo iets uit laten zetten in mn modem?
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Anoniem: 567611
ik heb zojuist de hack van id1ot gedaan op mn RT-AC68U met laatste firmware (3.0.0.4.380_3831) en werkt nog steeds perfect! Waarvoor dank!
(Router stopte wel lange tijd met werken na reboot, dus heb even de stekker moeten uittrekken)
Misschien een rare vraag, maar ik vroeg me af of je ook per antenne de tx power kan instellen? Nu is die uiteraard overal hetzelfde:
wl txpwr_target_max Maximum Tx Power Target (chanspec:0x100b): 22.00 22.00 22.00
Maar ik zou 1 antenne krachtiger willen laten uitzenden en de rest wat minder
bedankt nog.ShadowLord schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:28:
[...]
Ja, je moet je Cisco in bridge modus zetten (oud UPC gebied) or laten zetten door de helpdesk (oud Ziggo gebied). Je hebt nu dubbele NAT en geen port forwarding op de Cisco dus is er geen enkele manier waarop een verbinding vanaf buiten bij je NAS kan nu.
Ik heb trouwens wel gezien dat als Ziggo dit voor je doet dat je dan je extra lan poorten op je modem niet meer kan gebruiken. Tenminste dat staat op de site:
Dit verandert er in bridge-modus
Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
De DHCP-server en NAT-instellingen van het modem gaan uit.
De firewall van het modem gaat uit.
Je kunt geen gebruik meer maken van WifiSpots.
De LAN-aansluiting 2 t/m 4 gaan uit.
Staat hier iets tussen wat je toch graag wil blijven gebruiken? Kies er dan voor om je eigen router als accesspoint in te stellen of stel het apparaat in als DMZ-host. Zo doe je dat.
Ik heb mn ps4 al in de DMZ staan en volgens mij kan ik niet 2 machines tegelijk in DMZ zetten in de instellingenmenu van het modem .
Burp
Dat je dan nog maar 1 lan poort van de Cisco kan gebruiken klopt, want er kan dan nog maar 1 apparaat aan het modem (je router). Dus plug je apparaten over van de Cisco naar de AsusWii4all schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:02:
[...]
bedankt nog.
Ik heb trouwens wel gezien dat als Ziggo dit voor je doet dat je dan je extra lan poorten op je modem niet meer kan gebruiken. Tenminste dat staat op de site:
Dit verandert er in bridge-modus
Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
De DHCP-server en NAT-instellingen van het modem gaan uit.
De firewall van het modem gaat uit.
Je kunt geen gebruik meer maken van WifiSpots.
De LAN-aansluiting 2 t/m 4 gaan uit.
Staat hier iets tussen wat je toch graag wil blijven gebruiken? Kies er dan voor om je eigen router als accesspoint in te stellen of stel het apparaat in als DMZ-host. Zo doe je dat.
Ik heb mn ps4 al in de DMZ staan en volgens mij kan ik niet 2 machines tegelijk in DMZ zetten in de instellingenmenu van het modem .
Kan dat niet met je netwerkindeling, dan zul je de Asus in accespoint mode moeten zetten (dus geen routerfunctionaliteit).
DMZ raad ik af wat je houd de dubbele NAT en daar zal je PS4 niet mee om kunnen gaan (zijn genoeg topics over mensen met dat probleem).
Bedankt voor de input.ShadowLord schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:27:
[...]
Dat je dan nog maar 1 lan poort van de Cisco kan gebruiken klopt, want er kan dan nog maar 1 apparaat aan het modem (je router). Dus plug je apparaten over van de Cisco naar de Asus
Kan dat niet met je netwerkindeling, dan zul je de Asus in accespoint mode moeten zetten (dus geen routerfunctionaliteit).
DMZ raad ik af wat je houd de dubbele NAT en daar zal je PS4 niet mee om kunnen gaan (zijn genoeg topics over mensen met dat probleem).
Thuis gaan we binnenkort schuiven met wat spullen dan zal de ps4 bij de router komen te staan en dan lost het probleem zich min of meer vanzelf op
Burp
Het zou wel moeten lukken zonder de Cisco in bridge mode te zetten , zie de beknopte beschrijving hieronder en de pagina met posts daarvoor.ShadowLord schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:27:
[...]
Dat je dan nog maar 1 lan poort van de Cisco kan gebruiken klopt, want er kan dan nog maar 1 apparaat aan het modem (je router). Dus plug je apparaten over van de Cisco naar de Asus
MikeOO schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:01:
[...]
DHCP uitzetten kan prima aangezien je maar 1 DHCP server in je netwerk wilt.
Ik laat mijn router aan de hand van het MAC adres een vast ip-adres uitdelen aan de Horizon, alle hardware krijgt dat op dezelfde manier. Gasten zitten weer in deel van de range.
Mijn router deelt adressen uit tot t/m 192.168.1.230. De Horizon krijg 192.168.1.231 en kan dan tot 192.168.1.242 gaan.
In de GUI heb ik ingesteld dat er 10 ip-adressen gereserveerd mogen worden voor als hij deze nodig heeft.
De Horizon werkt ook nog als Access Point voor 2.4Ghz en 5Ghz
De Horizon kun je verder gewoon blijven configueren als je dit zo instelt dus zie het probleem niet.
Zo werkt het al maanden prima en zonder problemen.
Maar in dat geval blijft de Cisco de router functies uitvoeren en is de Asus functioneel niets meer dan een accesspoint en DHCP server. En, afhankelijk hoe je een en ander configureert en aansluit, kan het ook nog eens zijn dat je toch dubbele NAT hebt voor de apparaten die aan de Asus hangen.4tune schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:23:
[...]
Het zou wel moeten lukken zonder de Cisco in bridge mode te zetten , zie de beknopte beschrijving hieronder en de pagina met posts daarvoor.
[...]
Dus waarom dan moeilijk doen en dan je Asus niet gelijk als accesspoint configuraren. Kun je ook niet de fout ingaan met je DHCP instellingen.
Samengevat:
Wil je de Asus gebruiken voor de goede WiFi en maken de routerfuncties je niet zoveel uit, stel hem dan in als accesspoint.
Wil je de Asus gebruiken als router (en voor de goede WiFi), stel hem dan in als router en zet je modem in bridge modus.
Alle andere oplossingen geven enkel slechtere resultaten en performance.
[ Voor 19% gewijzigd door ShadowLord op 04-08-2016 13:49 ]
Anoniem: 444220
http://www.ibood.com/nl/n...c1900-gigabit-router.html
Slechts €129,95
Stable versie is nu ook beschikbaarDrexxon schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:10:
Nieuwe beta van Asuswrt-Merlin online...
Beta: 380.61 Beta 1
Date: 31-July-2016
- NEW: Merged with GPL 3831.
- FIXED: Do not enforce b/g mode as "auto" if wireless mode is also set to Auto.
https://asuswrt.lostrealm.ca/download
380.61 (4-Aug-2016)
- FIXED: Connected OpenVPN clients reporting as disconnected on the status page following any wireless config change (Asus bug)
- FIXED: OpenVPN server would report being "Initializing" while it already was ready, follwoing any wireless config change (Asus bug)
- FIXED: Various stability issues with minidlna (reverted some of Asus's customizations)
Van wat ik lees is revisie C1 van deze router niet geschikt voor 3rd party firmwares of iig niet tomato.Anoniem: 444220 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:44:
Voor de liefhebbers, hij is vandaag in de aanbieding bij Ibood.
http://www.ibood.com/nl/n...c1900-gigabit-router.html
Slechts €129,95
Zit zelf zwaar te twijfelen om deze te kopen maar aangezien er geen info wordt gegeven over welke revisie wordt uitgeleverd tijfel ik sterk.
Edit... asuswrt-merlin schijnt wel met C1 te werken dus bovenstaande geldt mogelijk alleen voor tomato.
Iemand die hier meer licht over kan laten schijnen?
[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 05-08-2016 12:48 ]
Werkt alleen icm Merlin firmware dus ga het niet direct proberen met de standaard Asus firmware.
Installatie is eenvoudig en binnen een paar minuten gedaan.
Nodig een USB stick gefromateerd als EXT2, EXT3 of EXT4 en deze stick blijft in de router.
Eerste getest met Pi-Hole op een raspberry maar ondanks dat het een mooi systeem is werkte dit niet altijd even goed en bleeft het systeem soms hangen. Ervaringen zijn wel erg positief maar voor mij toch niet betrouwbaar genoeg.
Voordeel van deze blocker is dat het op de router zelf draait dus geen extra stroomverbruiker.
http://www.snbforums.com/...lution-1-07-is-out.31474/
In het begin wordt ook over een BETA gesproken, versie 1.08 en die werkt prima en heeft ook IPv6 ondersteuing.
Anoniem: 401359
Ik heb een bepaald probleem met de ASUS en ben benieuwd of jullie dat ook hebben. Installatie:
KPN Experia Box V10
ASUS RT-AC68U
Mijn probleem is als volgt:
Alles werkt. Ik zet vervolgens de Experia Box V10 uit (dus echt stroomloos). Vervolgens zet ik de Experia Box V10 weer aan. Alles lijkt weer te werken maar dan blijkt dat sommige apparaten die verbonden zijn met de ASUS ineens het internet niet meer op kunnen. Er zijn dan bijv 5 apparaten die wel kunnen internetten en 5 apparaten die het niet kunnen. Een reboot van de ASUS lost dit probleem op.
Wat kan dit zijn? ik heb het probleem met de ASUS firmware maar ook met die van Merlin.
Laat je Experia box bij KPN in Bridge modus zetten, dan verwacht ik dat ik daarna totaal geen problemen meer zal hebben. Je Experia box zal dan puur en alleen nog modem zijn en alle router/Wifi functionaliteit zullen dan worden uitgeschakeld.Anoniem: 401359 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:57:
Hoi Allemaal,
Ik heb een bepaald probleem met de ASUS en ben benieuwd of jullie dat ook hebben. Installatie:
KPN Experia Box V10
ASUS RT-AC68U
Alles werkt. Ik zet vervolgens de Experia Box V10 uit (dus echt stroomloos). Vervolgens zet ik de Experia Box V10 weer aan. Alles lijkt weer te werken maar dan blijkt dat sommige apparaten die verbonden zijn met de ASUS ineens het internet niet meer op kunnen. Er zijn dan bijv 5 apparaten die wel kunnen internetten en 5 apparaten die het niet kunnen. Een reboot van de ASUS lost dit probleem op.
Wat kan dit zijn? ik heb het probleem met de ASUS firmware maar ook met die van Merlin.
Je hebt dan alleen nog je router waar je apparaten op kan aansluiten. Eventueel een gigabit switch plaatsen bij je TV meubel en of in je werkkamer.
[ Voor 99% gewijzigd door Chris.nl op 24-08-2016 19:58 ]
- Kan ik de oorspronkelijke waarden ergens uitlezen zodat ik deze kan terug zetten indien ik problemen heb of er geen baat bij heb? Ik heb wat nvram get commando's geprobeerd maar veel waarden waren leeg? Ik zit nu op merlin 378.55
- Ik zit vrijwel naast Eindhoven Airport en ik neem de waarschuwing over DFS erg serieus. Ik heb de term wel eerder voorbij zien komen maar ik kan het niet in de GUI terug vinden. (of ik kijk er overheen). Is deze pas zichtbaar na de unlock?
Bonus vraag: Hoe het beste mijn RT-AC68U wifi uit te breiden? 2x KPN uitbreid boxje (eventueel met custom fw) of toch full-blown full-budget iets als Unifi AC APs ?
Dave670, afhankelijk van hoe je je Asus hebt ingesteld en aangesloten kan het volgende aan de hand zijn:Anoniem: 401359 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:57:
Hoi Allemaal,
KPN Experia Box V10
ASUS RT-AC68U
- De RT-AC68U staat ingesteld als access point
Dit kan een DHCP probleem zijn met de Experia Box. Omdat de Experia Box (die de DHCP server is) stroomloos is geweest is hij waarschijnlijk alle DHCP leases vergeten. Echter, de apparaten die op de Asus zijn aangesloten weten dit niet. Hun netwerkverbinding is intact gebleven en dus hebben ze geen trigger om een nieuwe DHCP lease aan te vragen. Het opnieuw opstarten van de Asus helpt hier dan in omdat dan de verbinding van de aangesloten apparaten even wegvalt en deze op dat moment wel een nieuwe DHCP lease aanvragen. De fix hiervoor heb je al gevonden: de Asus ook uitzetten als de Experia Box uit gaat - De RT-AC68U staat ingesteld als router en is verbonden met de Experia Box via de WAN poort van de Asus
Je hebt nu dubbele NAT. Dit geeft vaak verschillende 'onverklaarbare' problemen. Stel de Asus in als access point. - De RT-AC68U staat ingesteld als router en is verbonden met de Experia Box via een van de LAN poorten van de Asus
Je hebt geen dubbele NAT, maar waarschijnlijk deelt de ASUS wel DHCP addressen uit. Blijkbaar gaat dit dan bij jou meestal goed, maar dit geeft vaak problemen dat apparaten niet met internet kunnen verbinden. Stel de Asus in als access point om dit probleem op te lossen.
Zie Anoniem: 676661 in "[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit" hoe je de EU regio weer terug kan zetten (en dus alle waardes hersteld).MMaster23 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 01:13:
Twee vragen over de region / channel unlock truuk (die ik stom genoeg nu pas voorbij zie komen)..
- Kan ik de oorspronkelijke waarden ergens uitlezen zodat ik deze kan terug zetten indien ik problemen heb of er geen baat bij heb? Ik heb wat nvram get commando's geprobeerd maar veel waarden waren leeg? Ik zit nu op merlin 378.55
Als Eindhovenaar kan ik je melden dat de DFS kanalen die de Asus ondersteund helaas gebruikt worden door 1 of meerdere radars. De DFS kanalen selecteren met de onaangepaste firmware kan, maar je zal in de logs zien dat de router (afhankelijk van het kanaal) teruggaat naar een niet DFS kanaal na enkele minuten of uren omdat er een radar pulse gezien wordt. Je 'angst' hierover is gegrond.- Ik zit vrijwel naast Eindhoven Airport en ik neem de waarschuwing over DFS erg serieus. Ik heb de term wel eerder voorbij zien komen maar ik kan het niet in de GUI terug vinden. (of ik kijk er overheen). Is deze pas zichtbaar na de unlock?
In de GUI wordt helaas niet benoemd welke kanalen DFS zijn, maar gelukkig heeft dion_b hier ooit een mooi lijstje van gepost: dion_b in "WLAN routers met DFS/TPC, meld ze hier"
De kanalen die hij hier noemt (52, 56, 60, 64, 100, 104, 108, 112, 116, 132, 136, 140) kun je dus beter niet selecteren na de power unlock.
Kanalen 120, 124 en 128 worden, zover ik weet, niet ondersteund door de Asus wegens de 10 minuten check tijd. Mogelijk komen ze wel beschikbaar met de unlock, maar ik raad het gebruik van deze ook niet aan
'KPN uitbreid boxje' kan wel, als dit maar geen repeaters zijn. Deze halveren namelijk je wifi snelheid (met 2 repeaters heb je dus nog maar max 25% van je snelheid over). Als ze te gebruiken zijn als access points (dus met netwerkkabel), dan is het geen probleem.Bonus vraag: Hoe het beste mijn RT-AC68U wifi uit te breiden? 2x KPN uitbreid boxje (eventueel met custom fw) of toch full-blown full-budget iets als Unifi AC APs ?
Mocht je voor Unifi gaan, dan zou ik serieus overwegen om hier geheel naar over te gaan en de Asus weg te doen (of niet aan te schaffen als je heb nog niet hebt).
Anoniem: 401359
Bedankt voor de nodige informatie! ik ga alles eens bekijken! Ik kan de ASUS waarschijnlijk niet als ACCES Point activeren omdat de ASUS nu alles regelt. Deze zorgt er ook voor dat als ik mijn IP Adres ping dat deze reageert. KPN heeft alles op de V10 namelijk dicht gezet.
Een nieuwe vraag, heeft iemand IPv6 al geactiveerd op de ASUS Router? zo ja, hoe moeten de instellingen staan? Ik heb namelijk gezien dat onze Experiabox V10 van KPN sinds vandaag (denk ik) ook IPv6 opties heeft die aanstaan. We hebben alleen (nog) geen IPv6 adres voor WAN.
Ik wil uiteraard ook dat alle computers achter de ASUS via IPv6 kunnen verbinden en dat ze een IPv6 adres geleverd krijgen vanaf de ASUS.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 401359 op 10-08-2016 10:11 ]
Bedankt hiervoor. Heb dit uitgevoerd op mijn RT-AC68U. Tussen mijn woonkamer en slaapkamer zit nog een extra verdieping. Had hiervoor geen of slecht bereik met mijn iPhone 5s op de slaapkamer (router staat in de woonkamer dus 2 verdiepingen lager). De 2.4 GHz is hier bomvol met andere netwerken, maar ik kan nu mijn 5 GHz netwerk op de slaapkamer gebruiken met mijn telefoon!Anoniem: 676661 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:51:
REGIO UNLOCK (ALLE KANALEN) EN VERHOGEN ZENDVERMOGEN VAN 35mW NAAR 316mW
DE VEILIGE MANIER!!! , ZONDER CFE TE PATCHEN MET HEXEDITOR
DISCLAIMER:
Ik neem geen enkele verantwoording wat gebruikers met deze informatie doen. Het aanpassen van je zendvermogen en kanalen is illegaal en de regels zoals ze zijn m.b.t. maximaal vermogen zijn er niet voor niets. M.a.w. dit doe je geheel op eigen risico. De regio #a breekt DFS op 5Ghz dus zal niet naar een ander kanaal schakelen bij de detectie van een radarpuls. Gebruik dus geen DFS kanalen als je binnen een straal van 10KM van een vliegveld of luchtmacht basis woont
Getest op standaard Asus en laatste Merlin firmware met Asus RT-AC68U
Getest op RT-AC87U (dank @Wildfire)
Getest op RT-AC68U (dank @mikkelnl)
Zoals ik gisteren al aangaf dacht ik na het bekijken van de sourcecode (broadcom.c) dat het mogelijk was om de regio in de CFE aan te passen zonder het gebruik van een hexeditor en mtd-write Ik was gisteren te druk om het zelf te testen, maar vandaag had ik even tijd en het werkt zoals ik al dacht. Patchen van de CFE is gevaarlijk omdat je hiermee je router kunt bricken als je even niet oplet.
Via onderstaande (veilige) procedure schrijf je de juiste waardes op de juiste locaties rechtstreeks in de CFE. Na het uitvoeren van onderstaande handeling heb je alle kanalen beschikbaar op beide frequenties en is het zendvermogen van 35mW naar 316mW vergroot. Onderstaande werkt (en is getest) op de standaard Asus en Merlin firmware. Het is dus hierna niet meer nodig de speciale Merlin Fork versie te gebruiken voor meer zendvermogen. Dit zal nu gewoon met de huidige Merlin en stock Asus firmware werken.
Maak een shell connectie met je router via ssh of telnet (gebruik hiervoor bijvb putty)
Copy & paste onderstaande regels (kan in 1 keer als blok) in je terminalwindow
nvram set asuscfe0:ccode=#a nvram set asuscfe1:ccode=#a nvram set asuscfe0:regrev=0 nvram set asuscfe1:regrev=0 nvram set asuscfecommit=1 # nvram set 0:ccode=#a nvram set 1:ccode=#a nvram set 0:regrev=0 nvram set 1:regrev=0 nvram set wl0_country_code=#a nvram set wl0_country_rev=0 nvram set wl0_reg_mode=off nvram set wl1_country_code=#a nvram set wl1_country_rev=0 nvram set wl1_reg_mode=off nvram commit reboot
(druk in je terminalwindow op return op het laatste commando “reboot” uit te voeren.
Als je router opnieuw is opgestart kun je dmv het commando wl txpwr_target_max in het terminal window zien dat je vermogen nu op 25dB = 316mW ipv 15.5dB =35mW staat.
eventueel kun je het zendvermogen nog verder opschroeven naar 500mW (max=708 mW) maar ik adviseer dit niet.
nvram set 0:maxp2ga0=114 nvram set 0:maxp2ga1=114 nvram set 0:maxp2ga2=114 nvram set 1:maxp5ga0=114,114,114,114 nvram set 1:maxp5ga1=114,114,114,114 nvram set 1:maxp5ga2=114,114,114,114 nvram set wl_TxPower=500 nvram set wl0_TxPower=500 nvram set wl1_TxPower=500 nvram commit reboot
Zendvermogen boven de 316mW is zinloos!!, Tenzij je de mogelijkheid hebt om ook het zendvermogen op al je client devices ook te verhogen. Leuk als je je router 2 straten verderop kunt zien, maar wat heb je er aan als je er niet aan kunt verbinden. Je zorgt hiermee alleen maar voor overlast op de toch al overvolle frequenties. Als laatste de fabrikant van de radiomodule geeft maximaal 26dBm=398mW voor de in deze router gebruikte module, ik zou dus zeker niet hoger gaan dan deze 398mW en voor de 5GHz radiomodule geld hetzelfde verhaal 26dBm dus. Hoger verslechtert alleen maar je signaal (overmodulatie) en zal je tevens de levensduur van de radiochip verkorten
Door het veranderen van de regio in de CFE (EU naar #a) krijg je dus ook de beschikking over niet standaard Wifi kanalen, dus staat je kanaal keuze in je router op auto dan is het dus mogelijk dat je router een kanaal selecteert welke je client device (notebook, telefoon, tablet etc etc ) niet herkent. Selecteer dus zelf het optimale kanaal in de GUI
Gezien het feit dat het unified firmware betreft is de kans best groot dat dit bij de meeste Broadcom gebaseerde Asus routers werkt. ECHTER, niet alle modellen gebruiken dezelfde NVRAM variabelen.
Update: 14-6-2015 Procedure voor de RT-N66U
REGIO UNLOCK (ALLE KANALEN) EN VERHOGEN ZENDVERMOGEN VAN 35mW NAAR 200mW
Het is dus hierna niet meer nodig de speciale Merlin Fork versie te gebruiken voor meer zendvermogen. Dit zal nu gewoon met de huidige Merlin en stock Asus firmware werken.
Dank aan @Luke-san voor het testen op de RT-N66U
UNDER DEVELOPMENT USE AT YOUR OWN RISK
# RT-AC66U / RT-N66U specific region unlock # set regulation domain in CFE from EU to #a nvram set asuscferegulation_domain=#a nvram set asuscferegulation_domain_5G=#a # set regulation revision in CFE from 13 to 0 nvram set asuscfepci/1/1/regrev=0 nvram set asuscfepci/2/1/regrev=0 # set ccode in CFE from US to #a nvram set asuscfepci/1/1/ccode=#a nvram set asuscfepci/2/1/ccode=#a nvram set asuscfecommit=1 # Update all EU specific regions to #a in NVRAM nvram set regulation_domain=#a nvram set regulation_domain_5G=#a nvram set pci/1/1/regrev=0 nvram set pci/2/1/regrev=0 nvram set pci/1/1/ccode=#a nvram set pci/2/1/ccode=#a nvram set wl0_country_code=#a nvram set wl1_country_code=#a nvram commit reboot
Door het veranderen van de regio in de CFE (EU naar #a) krijg je dus ook de beschikking over niet standaard Wifi kanalen, dus staat je kanaal keuze in je router op auto dan is het dus mogelijk dat je router een kanaal selecteert welke je client device (notebook, telefoon, tablet etc etc ) niet herkent. Selecteer dus zelf het optimale kanaal in de GUI
voor vragen over de RT-N66U gebruik dit topic of pm
DISCLAIMER:
Ik neem geen enkele verantwoording wat gebruikers met deze informatie doen. Het aanpassen van je zendvermogen en kanalen is illegaal en de regels zoals ze zijn m.b.t. maximaal vermogen zijn er niet voor niets. M.a.w. dit doe je geheel op eigen risico.
mvg en succes![]()
Overigens merk ik wel dat de upstream van mn telefoon naar de router nog niet überstabiel is, maar dat is logisch omdat het zendvermogen van de telefoon niet is vergroot. Maar het is ruim stabiel zat om een beetje te facebooken/surfen/youtuben
NOSIG
Ik heb Telnet aangezet, dan met Putty de commands ingegeven, op het einde met return komt er een reboot, maar als ik na opnieuw opstarten dan de check doe van de TXPWR staat er nog altijd 15.5 15.5 15.5.
Hij staat ingesteld als AP, zijn er voor de rest nog settings die uit/aan moeten om dit werkend te krijgen? Of zijn er wellicht HW versies die niet compatible zijn?
Firmware Version is ASUS Stock 3.0.0.4.380_3831
Er zijn idd versies die niet compatible zijn. Alleen RT- AC68U's met CFE versie 1.0.2.0 zijn geschikt. De CFE versie check je zo.TooTall schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:19:
Hier ook een vraagje over de region / channel unlock.
Ik heb Telnet aangezet, dan met Putty de commands ingegeven, op het einde met return komt er een reboot, maar als ik na opnieuw opstarten dan de check doe van de TXPWR staat er nog altijd 15.5 15.5 15.5.
Hij staat ingesteld als AP, zijn er voor de rest nog settings die uit/aan moeten om dit werkend te krijgen? Of zijn er wellicht HW versies die niet compatible zijn?
Firmware Version is ASUS Stock 3.0.0.4.380_3831
Wie nu nog een RT- AC68U wil voor het extra zendvermogen doet er volgens mij goed aan een 2ehands te zoeken tot bouwjaar 2015.
[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 25-08-2016 09:18 ]
Moest dat het probleem zijn, is het mogelijk om het zendvermogen te verhogen na installatie van custom firmware? Of gaat zelfs dat niet helpen?
Ben benieuwd, volgens mij kwamen we er in dit topic rond maart 2016 achter dat er een nieuwe CFE versie uit de fabriek rolt, vandaar mijn gok dat je met eentje uit bouwjaar 2015 nog goed zit.TooTall schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:27:
Hm. Ik heb hem gekocht op 12-12-2015. Zal vanavond de CFE versie eens checken...
Moest dat het probleem zijn, is het mogelijk om het zendvermogen te verhogen na installatie van custom firmware? Of gaat zelfs dat niet helpen?
Er was wel een oudere CFE hack, maar of dat gaat werken weet ik niet. Dan zal je volgens mij ook oudere firmware moeten draaien.
Iemand suggesties?
En daar is het;Chris.nl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:34:
[...]
Ben benieuwd, volgens mij kwamen we er in dit topic rond maart 2016 achter dat er een nieuwe CFE versie uit de fabriek rolt, vandaar mijn gok dat je met eentje uit bouwjaar 2015 nog goed zit.
Er was wel een oudere CFE hack, maar of dat gaat werken weet ik niet. Dan zal je volgens mij ook oudere firmware moeten draaien.
ASUSWRT RT-AC68U_3.0.0.4 Wed Jul 6 12:15:38 UTC 2016
admin@RT-AC68U:/tmp/home/root# nvram get bl_version
1.0.2.1
De verkeerde CFE dus...ik ga de oudere CFE hack eens testen, zien of het lukt...
Ik heb deze router al zeker 1 jaar volgens mij draaien in deze setting.
Afgelopen zondag had hij plots een vastloper. Waarom weet ik niet, maar hij reageerde nergens meer op. Ook niet toen ik thuis kwam, kwam ik niet meer op het wireless.
Maar een powercycle voldoende om de boel weer te laten werken.
So far so good.
Maar ik krijg met geen mogelijkheid meer ingelogd op mijn VPN server. Eerst dacht ik dat zit zou komen omdat mijn externe VPN veranderd was. Dat is niet het geval. Die is hetzelfde gebleven.
Ik heb de router al minimaal 4x een reboot gegeven. Geen effect.
De firewall aan en uit zetten gaf ook geen effect.
Alle settings zijn nog correct en onveranderd.
Maar het lijkt erop dat client de server niet kan vinden. Ik krijg de melding:
Thu Aug 25 18:41:22 2016 [UNDEF] Inactivity timeout (--ping-restart), restarting
Iemand suggesties waar ik het moet zoeken behoudens alles opnieuw instellen..
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Gisteravond even gekeken naar de oude CFE hack en oude firmware, maar dat is me toch net iets te risicovol. Indien er geen andere manieren zijn voor mij met CFE 1.0.2.1 om het zendvermogen omhoog te krikken (custom FW?) dan stopt het hier voor mij helaas!Chris.nl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:34:Er was wel een oudere CFE hack, maar of dat gaat werken weet ik niet. Dan zal je volgens mij ook oudere firmware moeten draaien.

Als je de camera gereset hebt dan zijn je Wifi instellingen ook verdwenen. Sluit dus een netwerkkabel aan op de camera en log in op de camera en dan kun je WiFi weer instellingen.GustavSan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:47:
Een vraagje. Ik heb de laatste versie van de firmware net ingelezen. Ik heb een losstaand probleem. Ik heb een wifi camera, en die doet het al een week niet meer. Ik heb alles gecontroleerd, van wifi (en 3g) tot hardware etc. Alles gereset etc. Nu zie ik toevallig in de lijst met Clients dat de camera 2x actief is. Bij de listing staat een 2-tje in het rechter bovenhoek. De camera heeft een IP adres via DHCP. Ik ben niet echt een expert op dit gebied. Ik zoek mij rot naar een manier om een client te booten of te resetten. Het is mij verder onduidelijk waarom de client er 2x staat, maar ik vermoed dat de camera het daardoor niet doet.
Iemand suggesties?
Via DHCP in de router kun je het ip-adres wel achterhalen aan de hand van het macadres wat op de camera staa.
Als WiFi is ingesteld:
Vul het ipadres wat in de listing (DHCP) staat eens in je browser in + poortnummer wat de camera gebruikt.
Stel je heb een Foscam camera, met meeste camera's gebruiken hetzelfde poortnummer en anders even bij de fabrikant bekijken.
1. Open Edge/Chrome/Firefox
2. Vul in de adresbalk in: HTTP://192.168.0.26:88
Test zo beide adressen
Je zou nog een oudere Merlin firmware kunnen proberen, volgens mij zijn daar versies van in omloop waarmee je het zendvermogen ook kan opkrikken. Je mist dan wel enkele security patches, of dit essentiële patches zijn weet ik niet.TooTall schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 06:38:
[...]
Gisteravond even gekeken naar de oude CFE hack en oude firmware, maar dat is me toch net iets te risicovol. Indien er geen andere manieren zijn voor mij met CFE 1.0.2.1 om het zendvermogen omhoog te krikken (custom FW?) dan stopt het hier voor mij helaas!
Omdat nu op je laatste firmware zit, moet je met een omweg downgraden, door de Asus firmware restoration tool te gebruiken.
Welke Merlin firmware je kan gebruiken weten anderen wellicht.
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
De vraag is alleen of deze router wel power over ethernet heeft? En of dit een aan te raden combinatie is? Hoe gaat het straks met het wisselen van het netwerk als ik van beneden naar boven ga?
Ik hoor graag wat ervaringen.
Bedankt.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Zie de specificatielijst (pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack), met name het kopje "extra's" en "overige": heeft inderdaad PoE.lj_tree schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:07:
Ik wil nu graag een fatsoenlijk access-point kopen. Deze lijkt me perfect:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
De vraag is alleen of deze router wel power over ethernet heeft? En of dit een aan te raden combinatie is? Hoe gaat het straks met het wisselen van het netwerk als ik van beneden naar boven ga?
Verder gaat je vraag denk ik wat off-topic - kan je beter om raad vragen in \[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur.
Nou het ging me voornamelijke om de router:) Het access point had ik gevonden maar volgens mij moest de router dat ook ondersteunen toch?vanaalten schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:35:
[...]
Zie de specificatielijst (pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack), met name het kopje "extra's" en "overige": heeft inderdaad PoE.
Verder gaat je vraag denk ik wat off-topic - kan je beter om raad vragen in \[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
De pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) heeft PoE nodig, maar wordt standaard met een PoE injector geleverd. Je kan het AP dus zonder problemen aansluiten op de Asus.lj_tree schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:38:
[...]
Nou het ging me voornamelijke om de router:) Het access point had ik gevonden maar volgens mij moest de router dat ook ondersteunen toch?
Wel zou ik overwegen of deze AP het beste is voor je. Uiteindelijk betaal je ook voor de extra management mogelijkheden die de Ubiquiti apparatuur kan bieden welke je niet standaard kan gebruiken met de Asus (denk aan band steering, guest netwerk, etc). Dus tenzij je overweegt om uiteindelijk helemaal naar Ubiquiti over te stappen zou je ook een goedkoper alternatief kunnen overwegen.
RT-N66U draaide op Merlin Fork, op de RT-AC68U heb ik de laatste Merlin build draaien.
Op beiden staat Tx power adjustment op het maximum en de antennes zijn exact gelijk aan elkaar. Locatie is ook onveranderd.
[Update]
Verder teruggelezen in dit topic en ik ga hier naar kijken.
[Update2]
F.ck ik heb dus ook CFE versie 1.0.2.1
Das knap balen, zo is het dus geen upgrade maar een downgrade qua WiFi
[ Voor 30% gewijzigd door Tomba op 07-09-2016 21:43 ]
Ook dat is niet heilig hoor. Je kunt je router wel veel meer laten uitzenden qua wifi maar zolang de ontvangen partij niet wordt versterkt help het niet altijd.Tomba schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:03:
Heb sinds kort mijn Asus RT-N66U vervangen door een RT-AC68U en het valt mij op dat deze laatste een stuk minder bereik heeft dan zijn voorganger. Voorheen kon ik probleemloos in de badkamer Spotify beluisteren via WiFi maar aan mijn data verbruik (en ook het feit dat het WiFi icoontje verdwijnt...) merk ik dat dat nu niet meer zo is. Is dit een bekend fenomeen?
RT-N66U draaide op Merlin Fork, op de RT-AC68U heb ik de laatste Merlin build draaien.
Op beiden staat Tx power adjustment op het maximum en de antennes zijn exact gelijk aan elkaar. Locatie is ook onveranderd.
[Update]
Verder teruggelezen in dit topic en ik ga hier naar kijken.
[Update2]
F.ck ik heb dus ook CFE versie 1.0.2.1![]()
Das knap balen, zo is het dus geen upgrade maar een downgrade qua WiFi
Domweg je signaal versterken lijkt een leuke optie maar werkt ook tegen je. Dit kan ook juist problemen geven.
Kijk bv eens hoe druk het in je omgeving is en probeer een andere kanaal. Hier zijn vele tool voor voor o.a je smartphone zodat je kunt zien welke wifi kanalen al gebruikt worden door je buren.
Richt de antennes eens anders, dit wil soms ook wat helpen.
Probeer de router zo hoog mogelijk te plaatsen.
De Asus is een prima en stabiele router maar inderdaad het bereik is voor deze prijs niet altijd bijzonder groot. Het hangt ook sterk af van je huis en omgeving.
Zelf gebruik ik deze router in een oud huis met houten vloeren maar ook dat is het signaal beperkt en heb ik op de 2de etage een Asus RT-AC51U AP opgehangen en deze bedraad aangesloten.
Je zou hiervoor de RT-N66U kunnen gebruiken als extra zender.
Dank je voor je uitgebreide reactie maar ik heb ik dit allemaal al geprobeerd.MikeOO schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:53:
[...]
Ook dat is niet heilig hoor. Je kunt je router wel veel meer laten uitzenden qua wifi maar zolang de ontvangen partij niet wordt versterkt help het niet altijd.
Domweg je signaal versterken lijkt een leuke optie maar werkt ook tegen je. Dit kan ook juist problemen geven.
Kijk bv eens hoe druk het in je omgeving is en probeer een andere kanaal. Hier zijn vele tool voor voor o.a je smartphone zodat je kunt zien welke wifi kanalen al gebruikt worden door je buren.
Richt de antennes eens anders, dit wil soms ook wat helpen.
Probeer de router zo hoog mogelijk te plaatsen.
De Asus is een prima en stabiele router maar inderdaad het bereik is voor deze prijs niet altijd bijzonder groot. Het hangt ook sterk af van je huis en omgeving.
Zelf gebruik ik deze router in een oud huis met houten vloeren maar ook dat is het signaal beperkt en heb ik op de 2de etage een Asus RT-AC51U AP opgehangen en deze bedraad aangesloten.
Je zou hiervoor de RT-N66U kunnen gebruiken als extra zender.
AC68U heeft zeflde kanaal, zelfde locatie en zelfde stand van de antennes als de N66 had. Jammer dat een opvolger zoveel slechter ontvangst geeft in mijn flatje van nog geen 60M2. De RT-N66U als extra zender is geen optie want die is verkocht
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 08-09-2016 08:18 ]
Dat je hetzelfde kanaal gebruikt als de vorige zegt helaas niets. Als een buurman een nieuwe router koopt of anders instelt zou het zomaar kunnen dat het kanaal wat toen rustig was nu ineens druk is.Tomba schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:17:
[...]
Dank je voor je uitgebreide reactie maar ik heb ik dit allemaal al geprobeerd.
AC68U heeft zeflde kanaal, zelfde locatie en zelfde stand van de antennes als de N66 had. Jammer dat een opvolger zoveel slechter ontvangst geeft in mijn flatje van nog geen 60M2. De RT-N66U als extra zender is geen optie want die is verkochtIk vrees dat ik inderdaad een andere plek zal moeten gaan zoeken voor mijn AC68u of wellicht toch weer verkopen en een N66U op de kop tikken.
Maar het kan ook zijn dat een buren een babyfone hebben gekocht en deze storen ook op het wifi signaal.
Wifi maanden prima werken en dan ineens niet meer. Zodra er meerdere op 1 kanaal gaan zitten is de kans op storingen gewoon groter. Babyfone of andere stoorzenders storen dan ook nog eens en zeker in een flat zijn deze zaken nog meer aan de orde.
Je hebt meestel mensen niet alleen naast je maar ook boven en onder je. Bedenk dat deze gebouwen vol met staal zitten en daar houdt wifi niet van en daar komt het signaal moeilijk doorheen.
Alles bij elkaar veel mogelijke stoorzenders en dan wordt het dus extra belangrijk om je router op een zo optimaal mogelijk plek, liefst zo centraal mogelijk te hangen en dan ook nog liefst op een kast, hoog aan een muur.
60 m2 is toch een grote ruimte. Als ik dit oude huis snel uitreken dan kom ik op de begane grond rond de 40m2 en daar heeft het signaal net aan bereik en dan zonder betonen/staal constructies.
De overige verdiepingen ga ik echt niet halen met dezelfde router
[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 10-09-2016 08:26 ]
Anoniem: 154489
nvram set asuscfe1:ccode=#a
nvram set asuscfe0:regrev=0
nvram set asuscfe1:regrev=0
nvram set asuscfecommit=1
#
nvram set 0:ccode=#a
nvram set 1:ccode=#a
nvram set 0:regrev=0
nvram set 1:regrev=0
nvram set wl0_country_code=#a
nvram set wl0_country_rev=0
nvram set wl0_reg_mode=off
nvram set wl1_country_code=#a
nvram set wl1_country_rev=0
nvram set wl1_reg_mode=off
nvram commit
reboot
dit heb ik gedan met putty voor mijn RT-AC87U met firmware versie 380.61 van Merlin firmware.
Helaas werkt dit niet, welke versie moet ik hiervoor in de plaats nemen??
Ter info, de AC87U heeft zijn eigen topic; [Ervaringen] Asus RT-AC87U Dual-band Wireless-AC2400 GigabitAnoniem: 154489 schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:43:
[knip]
dit heb ik gedaan met putty voor mijn RT-AC87U met firmware versie 380.61 van Merlin firmware.
Helaas werkt dit niet, welke versie moet ik hiervoor in de plaats nemen??
Testing, one, two ...
Beneden heb ik de Asus RT-AC68U, nu kan ik van een vriend een Asus RT-AC68U krijgen omdat hij een andere router gaat gebruiken.
Kan de 2e Asus RT-AC68U als repaeter gebruiken? Of kan ik bijvoorbeeld 1 groot netwerk maken zodat je devices niet steeds gaat switchen.
Dat kan maar het switchen kun je niet tegengaan als je een apparaten op beide wifi verbindingen aanmeld.Jieve schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:17:
Ik heb op de 2e verdieping redelijk slecht bereik.
Beneden heb ik de Asus RT-AC68U, nu kan ik van een vriend een Asus RT-AC68U krijgen omdat hij een andere router gaat gebruiken.
Kan de 2e Asus RT-AC68U als repaeter gebruiken? Of kan ik bijvoorbeeld 1 groot netwerk maken zodat je devices niet steeds gaat switchen.
Door beide dezelfde SSID en WW te geven switch hij over als het signaal wegvalt.
Wel proberen de meeste apparaten zolang mogelijk de verbinding vast te houden, dus wordt de snelheid minder, terwijl een sterker signaal beschikbaar is en daar is weinig aan te doen dan de wifi te verbreken en weer actief te maken.
Voor vaste apparaten geen probleem maar een smartphone/tablet wel.
Je kan de tweede asus een andere SSID geven zodat je beter kunt zien met welke je verbinding hebt.
Qua werking maakt dat verder niets uit.
Wel zorgen dat je op de tweede Asus DHCP uitzet.
Gewoon een factory reset doen en dan in de installatie-pagina aangeven dat het een repeater is, lijkt me de handigste optie tbhMikeOO schreef op donderdag 15 september 2016 @ 07:35:
Wel zorgen dat je op de tweede Asus DHCP uitzet.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Om te kijken of ik niet gek ben de RT66U weer even opgehaald bij mijn ouders. Resultaat; ontvangst in hele huis, sterker nog ook op het parkeerterrein 5 verdiepingen lager. Voor de vorm de identiek uitziende antennes van de AC68U gebruikt en ook daarmee perfecte ontvangst.MikeOO schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:23:
[...]
Dat je hetzelfde kanaal gebruikt als de vorige zegt helaas niets. Als een buurman een nieuwe router koopt of anders instelt zou het zomaar kunnen dat het kanaal wat toen rustig was nu ineens druk is.
Maar het kan ook zijn dat een buren een babyfone hebben gekocht en deze storen ook op het wifi signaal.
Wifi maanden prima werken en dan ineens niet meer. Zodra er meerdere op 1 kanaal gaan zitten is de kans op storingen gewoon groter. Babyfone of andere stoorzenders storen dan ook nog eens en zeker in een flat zijn deze zaken nog meer aan de orde.
Je hebt meestel mensen niet alleen naast je maar ook boven en onder je. Bedenk dat deze gebouwen vol met staal zitten en daar houdt wifi niet van en daar komt het signaal moeilijk doorheen.
Alles bij elkaar veel mogelijke stoorzenders en dan wordt het dus extra belangrijk om je router op een zo optimaal mogelijk plek, liefst zo centraal mogelijk te hangen en dan ook nog liefst op een kast, hoog aan een muur.
60 m2 is toch een grote ruimte. Als ik dit oude huis snel uitreken dan kom ik op de begane grond rond de 40m2 en daar heeft het signaal net aan bereik en dan zonder betonen/staal constructies.
De overige verdiepingen ga ik echt niet halen met dezelfde router
AC68U terug geplaatst op zelfde plek, zelfde kanaal (6 voor 2,4Ghz en 36 voor 5GHz) én zelfde stand van antennes; geen ontvangst bij voordeur en in badkamer en ook op parkeerterrein beneden geen netwerk zichtbaar.
Bereik van de AC68U is gewoonweg bedroevend vergeleken met de RT66U
Goed om dat te testen en opvallende inderdaad dat de 66U beter werkt qua bereik. Als zou je bv ook snelheidstesten moeten uitvoeren om te zien of dat nog verschil in zit.Tomba schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:24:
[...]
Om te kijken of ik niet gek ben de RT66U weer even opgehaald bij mijn ouders. Resultaat; ontvangst in hele huis, sterker nog ook op het parkeerterrein 5 verdiepingen lager. Voor de vorm de identiek uitziende antennes van de AC68U gebruikt en ook daarmee perfecte ontvangst.
AC68U terug geplaatst op zelfde plek, zelfde kanaal (6 voor 2,4Ghz en 36 voor 5GHz) én zelfde stand van antennes; geen ontvangst bij voordeur en in badkamer en ook op parkeerterrein beneden geen netwerk zichtbaar.![]()
Bereik van de AC68U is gewoonweg bedroevend vergeleken met de RT66UIn mijn situatie
Je hebt niets aan een apparaart wat wel hard kan uitzenden maar de wifi snelheid is een stuk trager. Door dit ook te meten weet je welk apparaart het beste werkt en als ook dee 66U prima snelheden bied voor jouw omgeving dan zou ik het wel weten
Dat kan ook. inderdaad.tdw schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:51:
[...]
Gewoon een factory reset doen en dan in de installatie-pagina aangeven dat het een repeater is, lijkt me de handigste optie tbh
Ben meer van de dingen handmatig instellen
Change Log
downloads: Asuswrt-Merlin 380.62
Directe download
http://www.mediafire.com/...2vq/RT-AC68U_380.62_0.zip
Thuisbezorgd.nl is niet bereikbaar op me telefoon maar op me laptop werkt het wel.....
Edit http vs https
Iemand idee hoe ik die https ook kan blocken. Ben wel benieuwd
Draai stock firmwire
[ Voor 26% gewijzigd door Sylver84 op 26-09-2016 22:33 ]
Asus GL703VM
Ben bang dat ze dat niet voor niets in de stock firmware aangegeven, geen idee of Merlin firmware beter kan filteren.Limitations of the filtering function :
Compressed webpages that use HTTP compression technology cannot be filtered. See here for more details.
Https webpages cannot be filtered.
Asus GL703VM
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
EDIT (29/09/2016): 380.62_1 is now available, which addresses security and stability issues in OpenSSL.MikeOO schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:48:
Nieuwe Merlin Firmware 380.62 is uit.
Change Log
downloads: Asuswrt-Merlin 380.62
Directe download
http://www.mediafire.com/...2vq/RT-AC68U_380.62_0.zip
http://www.snbforums.com/...1-is-now-available.34844/
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
1
2
3
4
5
6
| #!/bin/sh ip6tables -I FORWARD -d 2406:da00:ff00::/48 -j REJECT ip6tables -I FORWARD -d 2600:1407:19::/48 -j REJECT ip6tables -I FORWARD -d 2607:f8b0:4001::/48 -j REJECT ip6tables -I FORWARD -d 2620:108:700f::/48 -j REJECT ip6tables -I FORWARD -d 2a01:578:3::/48 -j REJECT |
De IPv6 ranges heb ik hier gevonden. In eerste instantie had ik een DROP in plaatst van een REJECT, maar dan duurt het opstarten van de Android app minuten, net als daarna het opstarten van de content. Op deze manier werkt het gewoon instant.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Mijn upload is > 100 mbit dus het is echt router cpu single-threaded limiet waar je tegenaan loopt.Centropy schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:40:
ja 32mbit haal ik ook af en toe,... meer dus niet. 1 van de 2 cores van de router maakt uitschieters naar 50% load. Dus vandaar dat ik me afvraag wat het maximum is, wat is jouw upload normaliter knakworst?
Ik heb ergens gezien dat openvpn lichter zou zijn en je dan wel 100mbit zou halen, jij daar enige ervaring mee? Of heb jij inmiddels een ander device in huis waar je wel de 100mbit mee haalt, dan ben ik namelijk zeer benieuwd welke oplossing je hebt gevonden. Tnxknakworst schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:05:
[...]
Mijn upload is > 100 mbit dus het is echt router cpu single-threaded limiet waar je tegenaan loopt.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Heb ik met de Ziggo router nooit gehaald volgens mij...
573712
Heb een keer in een draadje van Merlin gelezen dat 30/35Mbit het maximale haalbare is met deze router.knakworst schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:31:
Ik gebruik juist openvpn, blijf echt rond de 30 mbit steken.
Al een tijdje heb ik dat de AC68U geen 5Ghz goed uitzendt. Alsin; Als ik met m'n devices (meerdere hebben problemen) verbinding wil maken met wifi (bv. als ik thuiskom) zien de devices heel vaak de 5Ghz niet. De 2.4Ghz geeft geen problemen. Die kan ik dan direct selecteren. Soms verschijnt de 5Ghz na paar minuten, soms pas half uur of later, terwijl 2.4 probleemloos blijft werken.
Enig idee hoe dit kan en of dit op te lossen is?
Ik ben niet op een te verre plek van de wifi overigens. Als ik dichterbij kom of al was, kan-ie 'm ook niet vinden... Erg frustrerend.
Zet 5Ghz een vast op een kanaal die in NL gebruikt mag worden? Wellicht staat ie automatisch op een vrij kanaal te blazen die je NL devices niet kunnen pakken.Roelvano schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 19:11:
Wellicht is het al eens voorbijgekomen hier, maar ik kon het in ieder geval niet vinden:
Al een tijdje heb ik dat de AC68U geen 5Ghz goed uitzendt. Alsin; Als ik met m'n devices (meerdere hebben problemen) verbinding wil maken met wifi (bv. als ik thuiskom) zien de devices heel vaak de 5Ghz niet. De 2.4Ghz geeft geen problemen. Die kan ik dan direct selecteren. Soms verschijnt de 5Ghz na paar minuten, soms pas half uur of later, terwijl 2.4 probleemloos blijft werken.
Enig idee hoe dit kan en of dit op te lossen is?
Ik ben niet op een te verre plek van de wifi overigens. Als ik dichterbij kom of al was, kan-ie 'm ook niet vinden... Erg frustrerend.
Ik heb in mijn straat/buurtje kanaal 48 toegeëigend, werkt perfect.De frequenties van de kanalen 52 t/m 140 zijn binnen bereik van gebruikte radar frequenties, mocht er radar gedetecteerd worden zal het AP naar een ander kanaal moeten uitwijken
[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 08-10-2016 19:53 ]
Ah, ja ook dat is toegepast! vast kanaal. Kanaal 44 staat/stond-ie nu op.Chris.nl schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 19:50:
[...]
Zet 5Ghz een vast op een kanaal die in NL gebruikt mag worden? Wellicht staat ie automatisch op een vrij kanaal te blazen die je NL devices niet kunnen pakken.
[...]
Ik heb in mijn straat/buurtje kanaal 48 toegeëigend, werkt perfect.