[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:11
Chris.nl schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:46:
Ai. Jammer/goed dat je dat al had uitgesloten.
Ik heb wel net deze link via Google gevonden: http://www.snbforums.com/...n-3-0-0-4-376-48_1.20985/

Kan alleen die regulation mode niet vinden bij "professional", maar wellicht kan dat niet met standaard software van asus (omdat het ook over merlin gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:37
Is het mogelijk om meerdere gebruikers (met bepaalde rechten) aan te maken op de Asus (laatste Merlin), zodat deze kunnen inloggen op de beheer web pagina van de router. Bij de FTP shares kan je wel meerdere gebruikers aanmaken, maar dat heeft niets met administration te maken. Misschien in de cli? Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn bedoeling is dat mijn vriendin de internet toegang van de devices van de kids kan bijstellen, en voor de rest van de configuratie van de router dus niet. (En ja, lekker gemeen ;-)) maar tegenwoordig kan het bijna niet anders met die pubers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Er zit standaard geen gebruikers-rechten in vziw.

Wel is Parental Controls aanwezig op de router, kun je op content filteren, en ook met tijdslimieten werken.

Wil je het meer dynamisch/uitgebreid kun je los gaan met scripten (Merlin FW nodig) en dan bijv. icm cron schedules of remote laten uitvoeren.

Bijv, als je het volgende simpele script "radio off" als volgt in een .bat bestand gooit in Windows zal het de wifi uitzetten bij uitvoeren (SSH moet aan staan op router):
code:
1
plink.exe -pw PASSWORD  USER@ROUTER-IP "radio off"

Voor plink: http://www.putty.org/

Waarschijnlijk wil je iets met dynamische blacklists en/of whitelists icm MAC doen wat natuurlijk wat ingewikkelder is. Of als ze slim genoeg zijn MACs te gaan spoofen etc. zul je serieuzere authenticatie moeten invoeren, bijv. icm Radius server (kan op router)

Als je extern een script wilt draaien kom je er denk ik niet omheen het wachtwoord (of private auth. key) in/bij het script te (ver)stoppen, dus het script moet je wel goed weghouden van handige pubers :)

Nog een voorbeeld van CRON job implementatie/idee

[ Voor 12% gewijzigd door - J.W. - op 11-10-2016 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:37
- J.W. - schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:36:
Er zit standaard geen gebruikers-rechten in vziw.

Wel is Parental Controls aanwezig op de router, kun je op content filteren, en ook met tijdslimieten werken.

Wil je het meer dynamisch/uitgebreid kun je los gaan met scripten (Merlin FW nodig) en dan bijv. icm cron schedules of remote laten uitvoeren.

Bijv, als je het volgende simpele script "radio off" als volgt in een .bat bestand gooit in Windows zal het de wifi uitzetten bij uitvoeren (SSH moet aan staan op router):
code:
1
plink.exe -pw PASSWORD  USER@ROUTER-IP "radio off"

Voor plink: http://www.putty.org/

Waarschijnlijk wil je iets met dynamische blacklists en/of whitelists icm MAC doen wat natuurlijk wat ingewikkelder is. Of als ze slim genoeg zijn MACs te gaan spoofen etc. zul je serieuzere authenticatie moeten invoeren, bijv. icm Radius server (kan op router)

Als je extern een script wilt draaien kom je er denk ik niet omheen het wachtwoord (of private auth. key) in/bij het script te (ver)stoppen, dus het script moet je wel goed weghouden van handige pubers :)

Nog een voorbeeld van CRON job implementatie/idee
Ik zie nu pas jouw reactie ;) Maar bedankt, ik ga dit eens verder uitzoeken. Ik had ondertussen ook verder gekeken, en kwam idd al berichten tegen dat de fw eigenlijk niet multi user gemaakt is.

Wat betreft parrent control, er zitten nog wel wat haken en ogen aan. Wanneer je een device hebt ingesteld met een schedule, en je schakelt de internet verbinding van dat device uit in de Network map pagina, bij Clients, met de schakelaar, en daarna schakel je de toegang waar aan, ben je wel mooi de schedule kwijt. Niet echt handig dus in die combinatie. Nu gebruik ik de laatste Merlin FW, maar ik weet niet of dit ook in de Asus FW zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik zou gewoon een tweetal scripts maken, die je vriendin via SSH kan uitvoeren om de wachtwoorden van het gastennetwerk waar je kinderen op zitten te wijzigen. Hier in het topic staat wel een script van mij, gebaseerd op het script wat - J.W. - al heeft gemeld.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:06
Merlin heeft weer een update uitgebracht.

downloads: AsusWRT Merlin 380.63

New:

QoS Statistics page, showing the amount of traffic assigned to each available classes, as well as the current throughput.
Charts added to various Traffic Monitor pages. Note that you can click on legend items to reveal/hide the DL/UL data. Hovering over a bar or a pie slice will display the exact value for that item.
Added pc_delete() to the helper script
IPv6 firewall now supports fixed interface ID (EUI64) ipv6 destination addresses

Changed:

Updated Tor to 0.2.8.9
Updated OUI database.
ipset was updated to version 6.29 on ARM models. IMPORTANT: this means you will probably need to update your script to the new syntax. You need to load the xt_set.ko module at the start of your script. There has been no change to MIPS models, due to their older kernel. (ARM only)
OpenVPN policy rules now start at prio 10000 instead of 1000
Added help popups to various settings that are unique to Asuswrt-Merlin.
Updated OpenSSL to 1.0.2j

Fixed:

Custom group/shadow/passwd weren't applied at boot time.
CVE-2016-5195 (Dirty COW) vulnerability in kernel
Network Service Filter rules would only apply to clients under Parental Control if that was enabled (original debugging by john9527) (Asus bug)
A few memory leaks in httpd and rc services.

[ Voor 82% gewijzigd door MikeOO op 07-11-2016 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:48
_Christiaan_ schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:53:
[...]

Bedankt hiervoor. Heb dit uitgevoerd op mijn RT-AC68U. Tussen mijn woonkamer en slaapkamer zit nog een extra verdieping. Had hiervoor geen of slecht bereik met mijn iPhone 5s op de slaapkamer (router staat in de woonkamer dus 2 verdiepingen lager). De 2.4 GHz is hier bomvol met andere netwerken, maar ik kan nu mijn 5 GHz netwerk op de slaapkamer gebruiken met mijn telefoon! :) Hoefde alleen maar even telnet aan te zetten en de commando's te telnetten naar de router, daarna telnet weer uit. Heb zendvermogen gewoon maximaal staan met enkel de 5 GHz actief en werkt prima zo, blijft ook staan na reboot/stroomuitval. Fantastisch apparaat, wist wel dat het €150 well spent was.

Overigens merk ik wel dat de upstream van mn telefoon naar de router nog niet überstabiel is, maar dat is logisch omdat het zendvermogen van de telefoon niet is vergroot. Maar het is ruim stabiel zat om een beetje te facebooken/surfen/youtuben :)
Wat doet dit met je router betreft warmte en gebruik resources? Of is dit een standaard feature maar uitgeschakeld in NL omdat Wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
vanputten80 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:24:
Wat doet dit met je router betreft warmte en gebruik resources? Of is dit een standaard feature maar uitgeschakeld in NL omdat Wetgeving.
Inderdaad een standaard feature. De gebruikte radiomodule geeft maximaal 26dBm=398mW zolang je daar niet boven gaat stress je de hardware niet. Waarschijnlijk hebben de meeste tweakers hem op 25dB=316mW gezet zoals in die handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:02
Ik heb net de nieuwe Asus-firmware 3.0.0.4.380_4118 gedownload direct op de router. Op de site van Asus wilde ik de change-log even lezen, maar tot mijn verbazing staat deze versie nog niet op de de site.
http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Download/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:37
FreshM schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:22:
Ik heb net de nieuwe Asus-firmware 3.0.0.4.380_4118 gedownload direct op de router. Op de site van Asus wilde ik de change-log even lezen, maar tot mijn verbazing staat deze versie nog niet op de de site.
http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Download/
Ook ik ben inmiddels via de webinterface geupgrade van 3.0.0.4.380_3831 naar 3.0.0.4.380_4118.
Ik hoop dat de 192.168.x.x interface nu wel bereikbaar blijft. Met de 3.0.0.4.380_3831 heb ik last dat zodra je na een tijdje inlogt, de pagina niet meer te bereiken is, verder blijft al het netwerk verkeer het goed doen. Maar wilde ik de asus interface openen, moest ik eerst de router aan/uit zetten.

De wifi patch blijft behouden op versie 3.0.0.4.380_4118.

Release notes:
code:
1
2
3
4
5
6
openvpn client
- [bugfix] fixed wrong config after upload profile
- Issue occurs in Extra HMAC authorization Bi-directional case.

- [Update] Fine tune timezone list for Istanbul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 10:23
Dus deze router doet geen band steering? Is het daarom beter om 2.4 & 5ghz gescheiden te houden dmv ssid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Als ik voor DH uitwisseling 2048 bit wil gebruiken ipv 1024, hoe pas ik dat aan? Middel ssh op de OpenVPN manier?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Ik heb al een tijdje de RC68U en zag dat er ineens firmware updates waren. Versie 3 beginnen ze ineens mee terwijl het voorheen versie 9 was. Na firmware update 3 is ineens mijn Asus router onklaar gemaakt voor het internet. Via mijn telefoon versie 9 maar weer gedownload maar internet komt niet meer online. Meer mensen last van?

Versie 3 mislukte trouwens met upgraden vreemd genoeg. De laatste versie 9 beta weer geflashed. Geen internet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 27-11-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sinds een paar versies kun je na een upgrade niet meer eenvoudig terug naar een oudere versie. Heb je na het flashen van de laatste versie al eens een factory reset uitgevoerd en daarna de settings weer ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

MegaTronics schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:51:
Sinds een paar versies kun je na een upgrade niet meer eenvoudig terug naar een oudere versie. Heb je na het flashen van de laatste versie al eens een factory reset uitgevoerd en daarna de settings weer ingesteld?
Ik heb nu opnieuw versie 3.0.0.4.380.3831 erop gezet. Router uit hierna. Glasmodem van Caiway 3 minuten uit en dan aan. Asus router weer aan en alles doet het nu. Wat een gedoe zeg van versie 9 naar 3.

Hij brult gelijk weer dat er nieuwe firmware beschikbaar is. Vreemd genoeg staat deze niet op de website.
Firmware Version: 3.0.0.4_380_4118

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 27-11-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dacuuu in "[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit" heeft een release note gevonden van die versie, maar hij blijkt onvindbaar te zijn op de Asus site.

Zelf zit ik al haast sinds het begin op de Merlin firmware, die bevalt goed, zekers met die custom scripts (zoals het automatisch kunnen wijzigen van het wachtwoord voor het gastennetwerk).

[ Voor 46% gewijzigd door MegaTronics op 27-11-2016 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nieuwe firmware Version 3.0.0.4.380.4164
SUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.380.4164
[Important]
If your firmware version is 3.0.0.4.380.2717 and used Facebook Wi-Fi, please DO NOT update to this version.
We will release another special version for Facebook Wi-Fi users soon.

Security related
- Updated OpenSSL library to 1.0.2j to fix security issues.
- Updated Dropbear SSH to 2016.74 to fixe security issues.
- Fixed a security vulnerability regarding XSS.
- Fixed a security vulnerability regarding CSRF.
- Added protection for Brute-force attack.

Bug fixed
- Fixed Chrome, Edge and IE compatibility issues.
- Fixed quick internet setting wizard compatibility issues.
- Fixed NAT issue caused by UPnP media server.
- Fixed dual wan issues in PPPoE or PPTP or L2TP + DHCP environment.
- Fixed AiCloud related issues.
- Fixed AP mode interoperability issues

Modified
- Updated NAT Acceleration setting help message.
- Supported Google DDNS support .
- Modified the Quick Internet Setting wizard behavior to enhance compatibility.
- Enabled smart sync under AP/Media Bridge/ Repeater mode.
- Supported new 3G/LTE USB dongle Docomo L-03D.

MD5: bc6c15316271a9c95a5e7e9e3a3835ec

download
bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Chris.nl schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:14:

[...]
bron
Merlin heeft ook al een beta released met wat patches van deze versie:
  • NEW: New firmware availability notification. The router will notify you if a new firmware is available, and will also let you view the changelog before sending you to the download page (the update process remains manual). Note that the automated check will only report new final releases. The Check button on the Firmware Upgrade will immediately check for final releases or beta (if you select that option), but not both at the same time.
  • NEW: Added iptables MASK support on MIPS kernel (patch by john9527)
  • NEW: Webui warning shown in the notification area if running low on free nvram.
  • CHANGED: Updated nano to 2.7.1.
  • CHANGED: Updated OpenVPN to 2.3.14.
  • CHANGED: Updated curl to 7.51.0, resolving numerous security and stability issues.
  • CHANGED: Tor clients will now route other TCP ports than just 80/443, and drop UDP and ICMP traffic (patch by blackfuel)
  • CHANGED: QoS Stats info will automatically refresh every 3 seconds (user-configurable)
  • CHANGED: IPTraffic charts now show sorted slices, so the clients with the least traffic will get grouped under "Others" if truncating the list of shown clients.
  • CHANGED: Enabled IPv6 support in curl.
  • CHANGED: Improved webui performance, by caching large static Javascript files such as jquery, and increased cache life from 5 mins to 1 hour.
  • CHANGED: No longer include Download Master packages in the firmware for those models that still included them, reducing firmware size by a few megabytes. Those were always outdated, the router will download the latest versions from Asus's servers at install time.
  • FIXED: Web server crash if importing an ovpn file with an invalid key or certificate (Asus bug)
  • FIXED: App icon at the top wouldn't work on Firefox, generating a Javascript error (Asus bug)
  • FIXED: Firefox would sometime fail to display the client list, reporting a JSON parsing error in the console.
  • FIXED: Potential security issues in httpd (backported from 380_4164).

• Dacuuu
Chris.nl schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:14:

[...]
bron
En werkt de wifi boost nog? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:11:
[...]

En werkt de wifi boost nog? :)
Jazeker! Net getest :)

• Dacuuu
Hier werkt het ook. Bedankt voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ook geen enkel probleem na de upgrade naar de final 380.64 van Merlin. Alles werkt nog als vanouds.

Release notes:
  • NEW: New firmware availability notification. The router will notify you if a new firmware is available, and will also let you view the changelog before sending you to the download page (the update process remains manual). Note that the automated check will only report new final releases. The Check button on the Firmware Upgrade will immediately check for final releases or beta (if you select that option), but not both at the same time.
  • NEW: Added iptables MASK support on MIPS kernel (patch by john9527)
  • NEW: Webui warning shown in the notification area if running low on free nvram.
  • CHANGED: Updated nano to 2.7.1.
  • CHANGED: Updated OpenVPN to 2.3.14.
  • CHANGED: Updated curl to 7.51.0, resolving numerous security and stability issues.
  • CHANGED: Tor clients will now route other TCP ports than just 80/443, and drop UDP and ICMP traffic (patch by blackfuel)
  • CHANGED: QoS Stats info will automatically refresh every 3 seconds (user-configurable)
  • CHANGED: IPTraffic charts now show sorted slices, so the clients with the least traffic will get grouped under "Others" if truncating the list of shown clients.
  • CHANGED: Enabled IPv6 support in curl.
  • CHANGED: Improved webui performance, by caching large static Javascript files such as jquery, and increased cache life from 5 mins to 1 hour.
  • CHANGED: No longer include Download Master packages in the firmware for those models that still included them, reducing firmware size by a few megabytes. Those were always outdated, the router will download the latest versions from Asus's servers at install time.
  • CHANGED: Improved webui protection against CSS/XSS attacks (backport from GPL 4164)
  • FIXED: Web server crash if importing an ovpn file with an invalid key or certificate (Asus bug)
  • FIXED: App icon at the top wouldn't work on Firefox, generating a Javascript error (Asus bug)
  • FIXED: Firefox would sometime fail to display the client list, reporting a JSON parsing error in the console.
  • FIXED: HMAC setting not properly set when importing an ovpn file for a config based on TLS authentication mode. (backport from GPL 4164)
Niet erg verschillend van de Beta 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Hebben mensen na de udate nog issues ondervonden met de DHCP reservations? Las dat hier, en ben daardoor nu even voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik niet, maar ik gebruik die optie ook niet. Mijn DHCP reeks begint bij 20 en de apparaten die een echt vast IP adres moeten hebben, staat op 2 t/m 19. Dat volstaat hier, zo niet, gaat de DHCP range een tikkie hoger. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 20:37
Ik heb een 2e Asus RT-AC68U, weet hoe ik deze als Externder/AP kan instellen.
Maar ik vroeg me zelf ook af of ik 1 groot netwerk kan maken met beide Asus RT-AC68U.
Ik kan ze beide de zelfde naam geven voor het wireless, maar dan is het nog steeds 2 verschillende netwerken.
Ik wil de 2e Asus RT-AC68U boven zetten en draadloos connecten met die van beneden zodat ik 1 groot netwerk kan maken.

Misschien weten jullie dat of hebben jullie een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:41
Jieve schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:26:
Maar ik vroeg me zelf ook af of ik 1 groot netwerk kan maken met beide Asus RT-AC68U.
Ik kan ze beide de zelfde naam geven voor het wireless, maar dan is het nog steeds 2 verschillende netwerken.
Ik wil de 2e Asus RT-AC68U boven zetten en draadloos connecten met die van beneden zodat ik 1 groot netwerk kan maken.

Technisch gezien als je de ene als router/access-point gebruikt en de andere puur als access point configureert, dan is het 1 groot netwerk, 1 LAN. En als beide dezelfde wifi SSID & wachtwoorden hebben, dan zal je niet echt merken dat het twee wifi-netwerken zijn.

Enkel kunnen sommige apparaten wat moeite hebben met overschakelen: stel je loopt van de 1e verdieping naar de begane grond, dan kan je telefoon bijvoorbeeld de verbinding naar de nu zwakkere 1e-verdieping vasthouden terwijl er een zelfde SSID netwerk met meer kracht op de begane grond is. Wil je *dat* oplossen, dan moet je naar bijvoorbeeld Ubiquiti access points kijken, die onderling kunnen communiceren en zorgen dat je apparaat met het krachtigste wifi-netwerk verbonden blijft.

Maar misschien dat je eerst kan uitleggen wel probleem je precies wil oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 07:47

jmk

Jieve schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:26:

Je kan via deze link je tweede router als accespoint instellen:
http://192.168.1.1/Advanced_OperationMode_Content.asp

Vraag is wel of het niet goedkoper kan. Zo'n dure router gebruiken als accespoint...

Yippie kayak, other buckets!

• Jieve
vanaalten schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:02:
[...]

Technisch gezien als je de ene als router/access-point gebruikt en de andere puur als access point configureert, dan is het 1 groot netwerk, 1 LAN. En als beide dezelfde wifi SSID & wachtwoorden hebben, dan zal je niet echt merken dat het twee wifi-netwerken zijn.

Enkel kunnen sommige apparaten wat moeite hebben met overschakelen: stel je loopt van de 1e verdieping naar de begane grond, dan kan je telefoon bijvoorbeeld de verbinding naar de nu zwakkere 1e-verdieping vasthouden terwijl er een zelfde SSID netwerk met meer kracht op de begane grond is. Wil je *dat* oplossen, dan moet je naar bijvoorbeeld Ubiquiti access points kijken, die onderling kunnen communiceren en zorgen dat je apparaat met het krachtigste wifi-netwerk verbonden blijft.

Maar misschien dat je eerst kan uitleggen wel probleem je precies wil oplossen?
Zoiets dacht ik al...
Heb beneden dus een Asus RT-AC68U staan, alleen is het bereik en snelheid naar de kamers (2e etage) matig tot slecht.
Helaas kan ik geen kabel naar boven trekken.
Een vriend van mij heeft een nieuw huis en een nieuwe router, dus zijn Asus RT-AC68U mocht ik hebben.
Vandaar dat ik dus het me afvroeg...

• vanaalten
In dat geval moet je de tweede router als repeater zien in te stellen (geen idee hoe dat moet; wellicht dat dat al een standaard configuratiemogelijkheid is).

Maar ook in die stand kom je uit op 1 netwerk, dus ook die oplossing voldoet aan je wensen. (of ik heb je probleem nog steeds niet begrepen...)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Jieve schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:20:
[...]

Zoiets dacht ik al...
Heb beneden dus een Asus RT-AC68U staan, alleen is het bereik en snelheid naar de kamers (2e etage) matig tot slecht.
Helaas kan ik geen kabel naar boven trekken.
Een vriend van mij heeft een nieuw huis en een nieuwe router, dus zijn Asus RT-AC68U mocht ik hebben.
Vandaar dat ik dus het me afvroeg...
Voor het draadloos uitbreiden van je huidige netwerk moet je deze stappen volgen:

*klik*

[ Voor 22% gewijzigd door Frostbite op 29-12-2016 10:28 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Jieve
vanaalten schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:07:
In dat geval moet je de tweede router als repeater zien in te stellen (geen idee hoe dat moet; wellicht dat dat al een standaard configuratiemogelijkheid is).

Maar ook in die stand kom je uit op 1 netwerk, dus ook die oplossing voldoet aan je wensen. (of ik heb je probleem nog steeds niet begrepen...)
Wil voorkomen dat devices steeds gaan switchen tussen de AP en de Router beneden.
Vandaar mijn vraag...

• vanaalten
Jieve schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:20:
[...]

Wil voorkomen dat devices steeds gaan switchen tussen de AP en de Router beneden.
Vandaar mijn vraag...
Ah, duidelijk. :)

Zelf heb ik ook twee access points in huis, maar merk er eigenlijk nooit iets nadeligs van - maar andere devices schijnen daar meer last van te kunnen hebben. Bij mijn weten is er met wat je aan apparatuur hebt niet veel aan te doen - daarvoor heb je toch wel iets als Ubiquiti nodig.

• Jieve
vanaalten schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:48:
[...]

Ah, duidelijk. :)

Zelf heb ik ook twee access points in huis, maar merk er eigenlijk nooit iets nadeligs van - maar andere devices schijnen daar meer last van te kunnen hebben. Bij mijn weten is er met wat je aan apparatuur hebt niet veel aan te doen - daarvoor heb je toch wel iets als Ubiquiti nodig.
Denk dat ik hem toch maar ga instellen als AP en kijken hoe dat werkt.
Mocht ik veel problemen ondervinden, kan ik altijd nog naar een Ubiquiti overstappen.

• vanaalten
Voor instellen als AP moet je wel een kabel naar de eerste verdieping trekken. Je schreef dat dat niet kon - ik zou toch even opnieuw overdenken, want er is niets betrouwbaarders dan een degelijke kabelverbinding.

Het alternatief is geen AP, maar een repeater - waarbij dat je mogelijk de helft van de bandbreedte kan kosten (al zijn daar geloof ik wel wat opties voor, 5GHz link naar de begane grond en gelijkertijd de 2.4GHz als wifi-netwerk op de eerste verdieping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:29
Hmm, de mijne is vandaag overleden zo lijkt het. Mijn vaste pc (via utp) had geen internet, alle wifi devices nog wel. Even ingelogd, zag dat er een firmware update was, geïnstalleerd maar daarna blijft hij in een bootloop of iets dergelijks hangen. Ik zie hem starten, maar als de powerled een paar seconden constant brand lijkt hij meteen weer te rebooten.

Ik ben een paar uurtjes bezig geweest met resetten, clearen nvram, proberen een andere firmware te uploaden via het rescue tool maar niets lukt. Ik heb uiteindelijk maar een RT-AC78U gekocht als vervanger. Zelfde ssid gegeven, harde schijf weer ingeplugd, dat leek het minste werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:29
Stiggy schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:09:
Hmm, de mijne is vandaag overleden zo lijkt het. Mijn vaste pc (via utp) had geen internet, alle wifi devices nog wel. Even ingelogd, zag dat er een firmware update was, geïnstalleerd maar daarna blijft hij in een bootloop of iets dergelijks hangen. Ik zie hem starten, maar als de powerled een paar seconden constant brand lijkt hij meteen weer te rebooten.

Ik ben een paar uurtjes bezig geweest met resetten, clearen nvram, proberen een andere firmware te uploaden via het rescue tool maar niets lukt. Ik heb uiteindelijk maar een RT-AC78U gekocht als vervanger. Zelfde ssid gegeven, harde schijf weer ingeplugd, dat leek het minste werk.
Nou, leuke saga dit... Die RT-AC87U is me een maf apparaat. In 3 dagen het ding niet stabiel gekregen, met o.a. deze klachten:
  • Minder WiFi bereik dan met de RT-AC68U. 2 verdiepingen lager soms nog wel bereik op een iPad maar gebeurt er niets. Soms zie je het hele netwerk (2.4GHz) niet. Met de RT-AC68U ging dat nog wel.
  • Bedraade aansluiting op mijn PC doet soms helemaal niets. Soms werkt het prima, soms geen netwerk connectie. Vaak komt het dan na een tijd alsnog in de lucht. Kan niets vinden op de PC of in de router wat dit veroorzaakt.
  • Ik gebruik een USB 3.0 hard disk als NAS. De 3.0 aansluiting zit voorop ipv achterop. Dat is al niet handig. Maar na dag 1 was de router spontaan de accounts vergeten die ik aangemaakt had. 8)7 Opnieuw aangemaakt, werkte weer prima, dag later lag het er weer uit. Nu waren de accounts er nog wel maar was de verbinding met de hard disk weg. Die er uit en erin geplugd en het werkte weer.
  • De meeste sites werken prima, maar behoorlijk regelmatig laad een site niet. 1 of meerdere keren refreshen in de browser en dan wel. Ook hier kan ik niet vinden waar dit aan ligt.
Vooral dat laatste irriteerde zo dat ik het ding omgeruild heb. Prima service van MyCom, mocht hem zo ruilen tegen een RT-AC68U en kreeg het verschil in prijs terug. Wel jammer dat ik nu €140,- armer ben en alsnog dezelfde router had die ik al had. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 02:14
Asuswrt-Merlin Changelog
========================

380.64_1 (6-Jan-2017)
- FIXED: Security issues in httpd (backport from GPL 4180 +
additional fixes of my own)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Niet online
Gebruikt iemand hier ook AB-Solution icm Asus routers?

Ik gebruik het al een tijdje voor filtering met de Merlin firmware en het bevalt heel goed. Je kan zelf black/white lists instellen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
firebird_1979 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:59:
Gebruikt iemand hier ook AB-Solution icm Asus routers?

Ik gebruik het al een tijdje voor filtering met de Merlin firmware en het bevalt heel goed. Je kan zelf black/white lists instellen e.d.
Nope, pihole hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Von Henkel schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:47:
Asuswrt-Merlin Changelog
========================

380.64_1 (6-Jan-2017)
- FIXED: Security issues in httpd (backport from GPL 4180 +
additional fixes of my own)
Attentie voor AC87 en AC68 bezitters die WAN Remote Access en/of AiCloud gebruiken. De laatste weken zijn er meerdere malen hacks geweest waarbij oa een verborgen SSH connectie wordt ingesteld.

Zie: http://www.snbforums.com/...-into-asus-routers.36638/
en http://www.snbforums.com/...nd-password-hacked.36602/

Op basis hiervan is ook de nieuwe versie 380.64_1 uitgebracht, maar of dit alle issues oplost is nog niet helder aangezien men zich nog het hoofd breekt over de wijze waarop login credentials ofwel omzeild dan wel 'gelezen' kunnen worden (geen brute force). .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
En inmiddels is versie 380.64_2 van Merlin verschenen. Als je versie 380.64_1 al hebt dan kun je inloggen op de router en zie je rechtsboven een geel uitroepteken en dan zie je ook de melding staan van de update.

- FIXED: IPv6 client list failing to properly show hostnames
(regression in 64_1)
- FIXED: A few potential buffer overruns in httpd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MikeOO schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:37:
En inmiddels is versie 380.64_2 van Merlin verschenen. Als je versie 380.64_1 al hebt dan kun je inloggen op de router en zie je rechtsboven een geel uitroepteken en dan zie je ook de melding staan van de update.

- FIXED: IPv6 client list failing to properly show hostnames
(regression in 64_1)
- FIXED: A few potential buffer overruns in httpd
Bedankt voor de mededeling, ik zal de mijne meteen even bijwerken. Binnenkort ook maar eens gaan stoeien met de OpenVPN 2.4 versie van Merlin (380.65.x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 21:16

Snippertje

Light up your life

Hmm, ik heb net een update gedaan naar 3.0.0.4.380_4164. Maar nu geen 5Ghz meer. Ik lees dat het vaker voorkomt. Ik had het eerst ook niet door, meer mensen dit probleem? Krijg het ook niet meer aan de praat namelijk.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Snippertje schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:09:
Hmm, ik heb net een update gedaan naar 3.0.0.4.380_4164. Maar nu geen 5Ghz meer. Ik lees dat het vaker voorkomt. Ik had het eerst ook niet door, meer mensen dit probleem? Krijg het ook niet meer aan de praat namelijk.
Op welk kanaal staat je 5Ghz? Automatisch? Misschien staat ie te zenden op een kanaal die je andere apparaten niet ondersteunen. Probeer hem eens vast te zetten op 48 oid? Even Googlen moet je snel een lijstje opleveren met 5Ghz kanalen die in NL gebruikt mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 21:16

Snippertje

Light up your life

Chris.nl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:14:
[...]

Op welk kanaal staat je 5Ghz? Automatisch? Misschien staat ie te zenden op een kanaal die je andere apparaten niet ondersteunen. Probeer hem eens vast te zetten op 48 oid? Even Googlen moet je snel een lijstje opleveren met 5Ghz kanalen die in NL gebruikt mogen worden.
Uiteindelijk factory reset gedaan, wat het heeft opgelost. Wellicht had je gelijk, maar dat kan ik nu niet meer testen :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:40
Paar dagen terug de ac68u gehaald,
maar krijg de hack van id1ot er maar niet op.
zou er bij de nieuwere versies toch wat aangepast zijn om dit tegen te gaan ...:(
(latest Merlin firmware running)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

info33 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:21:
Paar dagen terug de ac68u gehaald,
maar krijg de hack van id1ot er maar niet op.
zou er bij de nieuwere versies toch wat aangepast zijn om dit tegen te gaan ...:(
(latest Merlin firmware running)
Waarschijnlijk een te nieuwe CFE versie:
Chris.nl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:44:
[...]

Er zijn idd versies die niet compatible zijn. Alleen RT- AC68U's met CFE versie 1.0.2.0 zijn geschikt. De CFE versie check je zo.

Wie nu nog een RT- AC68U wil voor het extra zendvermogen doet er volgens mij goed aan een 2ehands te zoeken tot bouwjaar 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:40
Duidelijk :(
Bedankt voor de info Megatronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

MegaTronics schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:03:
[...]

Waarschijnlijk een te nieuwe CFE versie:

[...]
Is die CFE hardwarenatig of is dat nog aan te passen?

Ik heb sinds vandaag een RY-AC68U om eens mee te stoeien.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

jokapo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:10:
[...]

Is die CFE hardwarenatig of is dat nog aan te passen?

Ik heb sinds vandaag een RY-AC68U om eens mee te stoeien.
Er is een oudere CFE hack, maar volgens mij is er niemand die het uitgevoerd heeft op de nieuwe versie.
Chris.nl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:34:
[...]

Ben benieuwd, volgens mij kwamen we er in dit topic rond maart 2016 achter dat er een nieuwe CFE versie uit de fabriek rolt, vandaar mijn gok dat je met eentje uit bouwjaar 2015 nog goed zit.

Er was wel een oudere CFE hack, maar of dat gaat werken weet ik niet. Dan zal je volgens mij ook oudere firmware moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

MegaTronics schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:17:
[...]

Er is een oudere CFE hack, maar volgens mij is er niemand die het uitgevoerd heeft op de nieuwe versie.

[...]
Na even vlug gecheckt te hebben ik zit op CFE versie 1.0.2.0 en firmware 3.0.0.4.380_4164 (geen idee of dat Merlin of Asus is)

In theorie zou ik het zendvermogen dan toch op kunnen krikken?

[ Voor 27% gewijzigd door jdwrist op 26-01-2017 00:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

De commando's van Id1ot om het signaal te versterken via SSH in de Router geklopt en het werkt als een zonnetje. Signaal zit nu steady op de 25 dBm op firmware 3.0.0.4.380_4164 van Asus.

Zijn er mensen die hier met de laatste versie van Merlin nog steeds en signaal van 25 dBm hebben?

Of kan ik dan uit voorzorg beter een wat eerdere versie pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
jokapo schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 05:13:
De commando's van Id1ot om het signaal te versterken via SSH in de Router geklopt en het werkt als een zonnetje. Signaal zit nu steady op de 25 dBm op firmware 3.0.0.4.380_4164 van Asus.

Zijn er mensen die hier met de laatste versie van Merlin nog steeds en signaal van 25 dBm hebben?

Of kan ik dan uit voorzorg beter een wat eerdere versie pakken?
Vanaf nu zal het met elke firmware voor jou werken, stock of merlin. Je hebt het rechtstreeks in de CFE geprogrammeerd, zelfs een factory reset maakt dat niet ongedaan. Veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Klopt, die blijft werken. Wel met de opmerking dat de mogelijkheid bestaat dat een firmware upgrade de CFE kan bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

MegaTronics schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:50:
Klopt, die blijft werken. Wel met de opmerking dat de mogelijkheid bestaat dat een firmware upgrade de CFE kan bijwerken.
Vandaar ook de vraag of dat de laatste Merlin versie dat niet doet _/-\o_

En mocht een firmware upgrade de CFE bijwerken dan zou je in theorie toch dezelfde stappen nogmaals uit kunnen voeren?

[ Voor 16% gewijzigd door jdwrist op 27-01-2017 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

jokapo schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:58:
[...]

Vandaar ook de vraag of dat de laatste Merlin versie dat niet doet _/-\o_

En mocht een firmware upgrade de CFE bijwerken dan zou je in theorie toch dezelfde stappen nogmaals uit kunnen voeren?
Kan zijn dat ze dat dan alsnog uitschakelen, net zoals ze het bij CFE 1.0.2.1 hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vooralsnog hebben ze alleen de CFE tijdens de productie aangepast, niet achteraf met firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Zonder problemen de laatste Merlin firmware erop gezet en idd nog gewoon de 25 dBm.

Enige waar ik nu mee stoei is om mijn Synology Nas van buitenaf kan benaderen. Ik ben er nog niet uit waar in deWeb utility ik dat moet openzetten! Als iemand mij een duwtje in de richting kan geven hou ik me van harte aanbevolen _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door jdwrist op 28-01-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
jokapo schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 00:11:
Zonder problemen de laatste Merlin firmware erop gezet en idd nog gewoon de 25 dBm.

Enige waar ik nu mee stoei is om mijn Synology Nas van buitenaf kan benaderen. Ik ben er nog niet uit waar in deWeb utility ik dat moet openzetten! Als iemand mij een duwtje in de richting kan geven hou ik me van harte aanbevolen _/-\o_
Je kan een Quickconnect adres aanmaken op je NAS (zie configuratiescherm van DSM). Hoe je geen poorten te openen op je router.
https://mysynology.nl/weet-jij-hoe-quickconnect-werkt/

Andere optie is via zelfde scherm een DDNS adres aan te maken en dan kun je de NAS hierop benaderen.
DDNSadres:poortnummer om je nas te bereiken.

Hiervoor moet je wel de betreffende poort doorsturen, standaard is dit poort 5000 maar in DSM kun je deze aanpassen wat aan te raden is

Zo zijn er vele mogelijkheden maar hiervoor zijn speciale Synology Topics
[Synology] Vraag en antwoord - deel 2
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

MikeOO schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:56:
[...]

Je kan een Quickconnect adres aanmaken op je NAS (zie configuratiescherm van DSM). Hoe je geen poorten te openen op je router.

Andere optie is via zelfde scherm een DDNS adres aan te maken en dan kun je de NAS hierop benaderen.

Hiervoor moet je wel de betreffende poort doorsturen, standaard is dit poort 5000 maar in DSM kun je deze aanpassen wat aan te raden is

.
Een andere optie is om een OpenVPN-server te hosten op de RT68U. Dat doe ik sinds kort en werkt echt geweldig _O_

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
tdw schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Een andere optie is om een OpenVPN-server te hosten op de RT68U. Dat doe ik sinds kort en werkt echt geweldig _O_
Klopt is zeker een goede optie, gebruik dit zelf ook maar dan via de Synology die een VPN server pakkage hiervoor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

MikeOO schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:56:
[...]

.
Het quickconnect adres werkt. De ddns (webadres dus) maak ik al jaren gebruik van. Met mijn vorige modem een Sitecom N900 werkte dat feilloos. Als ik het goed begrijp moet ik daar dus wel een poort voor open zetten op de Router. Wist trouwens niet dat poort 5000 op de syno was aan te passen.
tdw schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Ik zal dat eens gaan googelen hoe te doen etc. Ik ben niet heel erg bekend met VPN tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
jokapo schreef op zondag 29 januari 2017 @ 06:30:
[...]

Het quickconnect adres werkt. De ddns (webadres dus) maak ik al jaren gebruik van. Met mijn vorige modem een Sitecom N900 werkte dat feilloos. Als ik het goed begrijp moet ik daar dus wel een poort voor open zetten op de Router. Wist trouwens niet dat poort 5000 op de syno was aan te passen.

[...]

Ik zal dat eens gaan googelen hoe te doen etc. Ik ben niet heel erg bekend met VPN tot zover!
In DSM 6.0 Control Panel --> External Access --> Advanced
Altijd verstandig om je standaard poorten van apparaten aan te passen uit veiligheid. Je kan ook wel iets met portforward aanpassen maar deze manier vindt ik prettiger.

VPN heeft vele voordelen en zeker aan te raden. Je hoeft maar 1 poort te openen op je router.
Met je mobiel een VPN opzetten en mocht je een keer een wifi verbinding hebben die achteraf toch niet betrouwbaar was, denk aan op een terras/kroeg etc, dan loop je met VPN weinig risico aangezien ze de verbinding niet kunnen afluisteren en dus geen wachtwoorden voorbij zien komen als je bv je mail checkt.

OpenVPN is wel de meest betrouwbare en veilige. PPTP niet gebruiken want die is eenvoudig te kraken.
Je kan het draaien op de Asus op Synology. Instellen kan soms lastig zijn ivm certificaten maar het is zeker te doen en 1x opzetten en klaar ben je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

jokapo schreef op zondag 29 januari 2017 @ 06:30:
[...]

Als ik thuis ben zal ik even een korte How to schrijven. Het is bizar simpel :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

tdw schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:52:
[...]

Als ik thuis ben zal ik even een korte How to schrijven. Het is bizar simpel :)
Een goed beginpunt is : https://www.snbforums.com...-with-asus-routers.33638/

Zelf zit ik nog steeds te prutsen om mijn Static IPv6 blok aan de praat te krijgen op de Asus, Na een reboot van de client (betwerkkaart) werkt het, maar naar verloop van tijd is de connectie weer weg.

De router zelf blijft de IPv6 verbinding houden, het probleem is dat de clients de verbinding verliezen totdat er een netwerkreset volgt. De HE IPv6 tunnel werkt wel goed op de Asus, maar het zou fijn wezen als mijn static blok ook gewoon zou werken.

[ Voor 42% gewijzigd door MegaTronics op 29-01-2017 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 02:14
Asuswrt-Merlin 380.65 (3-Feb-2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Bedankt, gelijk geüpdatete!

Een tijd geleden zag ik een "Murata Manufacturing" staan bij de verbonden apparaten. Gezien ik dat apparaat niet kende, heb ik het maar geblokkeerd. Sindsdien is ie nooit meer teruggekomen, dus ik vond het allang prima.

Van de week een klacht van de visite: "Dat kut-WiFi hier ook altijd!" 's Avonds zie ik de Murata weer in de lijst staan... is dat dus de naam van Samsung-telefoons :') En dan gelijk ook het grootste minpunt: die kun je dus nergens meer deblokkeren. Je moet dus wachten tot die persoon weer met WiFi verbinding maakt en dan kun je de blokkering opheffen, of zie ik iets over het hoofd?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 14:15
Weet iemand hoe je met Acces mode een Openvpn kan open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sky2k schreef op zondag 5 februari 2017 @ 02:44:
Weet iemand hoe je met Acces mode een Openvpn kan open?
Dat is niet mogelijk, voor OpenVPN moet de router in Router mode staan om het VPN verkeer te kunnen routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
tdw schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:15:
[...]

[...]
En dan gelijk ook het grootste minpunt: die kun je dus nergens meer deblokkeren. Je moet dus wachten tot die persoon weer met WiFi verbinding maakt en dan kun je de blokkering opheffen, of zie ik iets over het hoofd?
Bij MAC filtering misschien? (Wireless --> Wireless MAC Filter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

- J.W. - schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:52:
[...]

Bij MAC filtering misschien? (Wireless --> Wireless MAC Filter)
Helaas niet

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-06 23:48
Heren, kan iemand mij helpen. Heb al 2 jaar ac68u in gebruik zonder problemen. Alleen vind ik het bereik op de 2,4ghz niet je van het. Ik heb de router helemaal in orde mbt settings etc maar wil toch wel overstappen op merlin waar ik als het goed is het bereik draadloos iets kan opkrikken. Is het mogelijk na het instal van merlin alle settings die ik nu heb terug te zetten? En nadat ik merlin heb geïnstalleerd wat zijn de waardes die ik op draadloos gebied (moet maar ook tot hoeveel mag) ik het instellen? Ik hoop snel op een reactie. Alvast bedankt. Gr Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
r0nny116 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:44:
Heren, kan iemand mij helpen. Heb al 2 jaar ac68u in gebruik zonder problemen. Alleen vind ik het bereik op de 2,4ghz niet je van het. Ik heb de router helemaal in orde mbt settings etc maar wil toch wel overstappen op merlin waar ik als het goed is het bereik draadloos iets kan opkrikken. Is het mogelijk na het instal van merlin alle settings die ik nu heb terug te zetten? En nadat ik merlin heb geïnstalleerd wat zijn de waardes die ik op draadloos gebied (moet maar ook tot hoeveel mag) ik het instellen? Ik hoop snel op een reactie. Alvast bedankt. Gr Ronny
Nooit je instellingen terugzetten als je van firmware versie switch. Zelf als je een upgrade uitvoert van bv Merlin dan is zijn advies dat je na 3x upgraden van versies de router moet resetten naar fabrieksinstellingen en dan geen backup terugzetten maar instellingen weer handmatig maken.

Er wordt regelmatig zaken aangepast wat mogelijk niet goed gaat als je dit toch gaat doen.
Beste is een aantal printscreens te maken zodat je deze kunt gebruiken om de instellingen weer goed te zetten.

De Asus is een top router maar helaas blinkt deze ook niet uit in de sterkte en moet je niet veel meer van verwachten. Met truckjes kun je het signaal wel wat sterker maken maar ook hierbij geld dat je niet moet verwachten door het versterken van je signaal je ook een betere wifi krijgt. Als de ontvangende kant niet wordt versterkt heeft het niet veel zin en is de kans groot dat je wel een sterke signaal krijgt maar een tragere snelheid.

De truckjes die je kunt proberen staan meerdere keren uitgelegd in dit topic. Maar alleen tot aan een bepaalde versie van de bootloader werkt dit nog. Is deze nieuwer dan schijn je meer stappen te moeten uitvoeren om deze eerst te downgraden en er bestaat altijd kans dat je de router brickt.

Neem het topic even door dan weet je exact wat de mogelijkheden zijn.

Maar als het puur om je signaal gaat dan kun je beter kijken of je op een andere kanaal een beter bereik kan krijgen die minder wordt verstoort. Router op een beter plek kunt plaatsen zodat deze meer centraal staat en dan liefst zo hoog mogelijkheid en niet in een meterkast.

Lukt dat (ook) niet dan kun je beter overwegen om een extra AP te plaatsen, wel bedraad aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-06 23:48
Dat is een helder verhaal @MikeOO.
De router staat al zo centraal mogelijk en natuurlijk niet in de meterkast. In huis is het prima, echter in m'n tuin is het niet fantastisch. Ik denk inderdaad dat een AP bedraad aansluiten de beste optie is. Ik zal eens de kanalen nalopen en het eventueel daar gaan zoeken. Ik blijf voor nu dan ook even van Merlin af na jouw verhaal te hebben aangehoord. Ik dacht namelijk dat in Merlin simpel de DB of A/mA te verhogen naar een hoger level het probleem omtrent m'n bereik opgelost zou zijn. Is een er AP die de snelheden kan bijbenen die de Asus router ook aan kan? Ik bedoel hiermee ik wil best een AP plaatsen maar wil natuurlijk dat deze exact de snelheden haalt als de Asus nu doet. Ik wil er dan ook zeker niet op achteruit gaan mbt snelheden draadloos.

Alvast dank voor alle info!

Gr, Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7556
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:05
Met deze tool kun je een goede backup van je settings maken die ook over diverse firmware versies werkt, lees het draadje er anders over na...

https://www.snbforums.com...estore-utility-r24.19521/

Vwb het zend vermogen als in jou versie van router de truc die je op hetzelfde forum kunt vinden werkt, dan is er wel degelijk winst te behalen tenminste bij de mijne veel betere verbindingen dan er voor.

[ Voor 31% gewijzigd door johnny7556 op 07-02-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

johnny7556 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:41:
Met deze tool kun je een goede backup van je settings maken die ook over diverse firmware versies werkt, lees het draadje er anders over na...

Vwb het zend vermogen als in jou versie van router de truc die je op hetzelfde forum kunt vinden werkt, dan is er wel degelijk winst te behalen tenminste bij de mijne veel betere verbindingen dan er voor.
Bij mij ook, waar ik eerst in de achtertuin een slecht bereik had, kan ik daar nu op redelijke snelheid het internet op. Tevens is de dekking binnenshuis ook verbeterd, op de eerste verdieping is het extra accesspoint eigenlijk niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
johnny7556 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:41:

Is inderdaad een handig tool maar ook met deze tool kun je problemen krijgen met de werking van de router.
Na het terugzetten via deze tool kreeg ik toch steeds vage problemen met de router, ineens wilde smartphone slecht verbinding maken. Ene dag werkt alles goed en volgende dag wilde het niet of pas na een aantal keer opnieuw verbinden. Van alles geprobeerd maar probleem bleef.

Uiteindelijk de router maar weer gereset naar fabrieksinstellingen en alles handmatig ingesteld en alles werkte weer zonder problemen.

Mocht je dus vreemde problemen na het gebruik van deze tool dan weet je wat je zou kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
r0nny116 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:20:
Dat is een helder verhaal @MikeOO.
De router staat al zo centraal mogelijk en natuurlijk niet in de meterkast. In huis is het prima, echter in m'n tuin is het niet fantastisch. Ik denk inderdaad dat een AP bedraad aansluiten de beste optie is. Ik zal eens de kanalen nalopen en het eventueel daar gaan zoeken. Ik blijf voor nu dan ook even van Merlin af na jouw verhaal te hebben aangehoord. Ik dacht namelijk dat in Merlin simpel de DB of A/mA te verhogen naar een hoger level het probleem omtrent m'n bereik opgelost zou zijn. Is een er AP die de snelheden kan bijbenen die de Asus router ook aan kan? Ik bedoel hiermee ik wil best een AP plaatsen maar wil natuurlijk dat deze exact de snelheden haalt als de Asus nu doet. Ik wil er dan ook zeker niet op achteruit gaan mbt snelheden draadloos.

Alvast dank voor alle info!

Gr, Ronny
De firmware van Merlin is wel een aanrader dus kun je zonder problemen proberen. Ook de wifi tweak kun je testen of je deze kunt aanpassen. Wel even goed inlezen, moeilijk is het niet maar je kunt je router wel om zeep helpen zoals met elke aanpassing en zeker mbt jouw probleem is een AP een betere oplossing dan puur je wifi wat proberen op te krikken.

Ik zou bv kiezen voor een goede 2de hands router. Voordeel is dat je dan een goede router kan kopen voor een leuke prijs. Als budget geen probleem is dan kies je weer voor een Asus model.

Elke router kun je als AP inzetten en voordeel is dat je voor hetzelfde geld een backup router in huis hebt, mocht je ooit problemen krijgen met je huidige router.

Kies je voor een Asus dan heb je het voordeel dan vaak bepaalde instellingen worden ondersteunt die ook je huidige router ondersteunen en dan kun je wat snelheid winst boeken.

Stel je daar niet teveel van voor want ook zonder deze instellingen werkt het prima.
Kom je een andere leuke router tegen gewoon doen want de meeste voldoen prima voor waar je hem voor gaat inzetten en via Google kun je altijd even naar wat reviews zoeken om te zien hoe deze presteert.

Niet alleen de router bepaald hoe goed hij werkt maar meer de omgeving. Een router / AP die bij de een goed werkt kan bij een andere zeer slecht werken. Dus garantie heb je niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7556
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:05
MikeOO schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:47:
[...]

Is inderdaad een handig tool maar ook met deze tool kun je problemen krijgen met de werking van de router.
Na het terugzetten via deze tool kreeg ik toch steeds vage problemen met de router, ineens wilde smartphone slecht verbinding maken. Ene dag werkt alles goed en volgende dag wilde het niet of pas na een aantal keer opnieuw verbinden. Van alles geprobeerd maar probleem bleef.

Uiteindelijk de router maar weer gereset naar fabrieksinstellingen en alles handmatig ingesteld en alles werkte weer zonder problemen.

Mocht je dus vreemde problemen na het gebruik van deze tool dan weet je wat je zou kunnen proberen.
Het klopt dat er met elk programma (script) wel eens iets fout kan gaan, heb je dat toen op het desbetreffende forum gemeld?
Ik volg en gebruik dit al best wel lang maar eigenlijk weinig tot geen problemen gehad of gelezen.
De ondersteuning door de maker is gewoon zeer goed en heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
johnny7556 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:47:
[...]

Het klopt dat er met elk programma (script) wel eens iets fout kan gaan, heb je dat toen op het desbetreffende forum gemeld?
Ik volg en gebruik dit al best wel lang maar eigenlijk weinig tot geen problemen gehad of gelezen.
De ondersteuning door de maker is gewoon zeer goed en heel snel.
Nee helaas niet. Was een half jaar geleden een keer nodig en toen getest. Omdat dit niet lekker ging maar weer overgaan op handmatig en zoveel instellingen zijn het gelukkig niet. Alleen de lange lijst met MAC adressen is even een klus voor de vaste ip-adressen.

Misschien de volgende keer weer eens testen, mogelijk dat het nu beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nieuwe firmware
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.380.7266
Bug fixed
- Fixed Android phone tethering mode detecting issue in quick internet setup process.
- Fixed PPPoE related issue.
- Fixed client rename issue in network map.
- Fixed network tool issues.
- Fixed wake on lan issues.

Modification
- Added automatic standby mode for CE Ecodesign directive.

MD5: fa146f794a19afb8166f9545f792d9ca
download
'k Zal vanavond laat even testen of de wifi hack hem net als anders overleeft, en deze post aanpassen.

- edit -

En ja hoor.. Hij werkt nog

code:
1
2
Chris@(none):/tmp/home/root# wl txpwr_target_max
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x100d):      25.00  25.00  25.00

[ Voor 22% gewijzigd door Chris.nl op 14-02-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Chris.nl schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:09:
Nieuwe firmware

[...]

'k Zal vanavond laat even testen of de WiFi hack hem net als anders overleeft, en deze post aanpassen.
Ik wacht je post af, de vorige keer was ik het proefpersoon. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:20:
[...]

Ik wacht je post af, de vorige keer was ik het proefpersoon. :+
Rond 22.30 ben ik thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Geen haast, de router draait nu ook goed, ben geen update-whore. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:21:
[...]

Geen haast, de router draait nu ook goed, ben geen update-whore. :P
:') Nou, ik blijkbaar wel... Maar de wifi hack doet het nog prima op de laatste firmware d:)b

• Dacuuu
Chris.nl schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:35:
[...]

:') Nou, ik blijkbaar wel... Maar de wifi hack doet het nog prima op de laatste firmware d:)b
Hier de update ook uitgevoerd, wifi hack werkt hier ook nog. ;)

• kaos001
  • Laatst online: 19-06 09:28
Vandaag krijg ik mijn (2e hands) AC68U binnen.
Als ik het goed begrijp kan ik het zendvermogen omhoog krikken door middel van bepaalde codes in te voeren. Kan ik ook het zendvermogen aanpassen door simpelweg de Merlin firmware erop te zetten en dan het aantal mW's aan te passen?

Het zal vast ergens in dit topic staan, maar 38 pagina's is vrij veel om door te spitten :'(

Soundcloud

• Chris.nl
  • Niet online
kaos- schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:54:
Vandaag krijg ik mijn (2e hands) AC68U binnen.
Als ik het goed begrijp kan ik het zendvermogen omhoog krikken door middel van bepaalde codes in te voeren. Kan ik ook het zendvermogen aanpassen door simpelweg de Merlin firmware erop te zetten en dan het aantal mW's aan te passen?

Het zal vast ergens in dit topic staan, maar 38 pagina's is vrij veel om door te spitten :'(
Ik geloof het wel, maar dan zit je op verouderde firmware, mis je wellicht beveiligingsupdates & patches. Ook de Merlin firmware houdt zich tegenwoordig net als Asus "aan de wet". Met een 2e hands router heb je grote kans dat die nog CFE 1.0.2.0 heeft, hier het commando om dit te checken.

Wanneer je simpelweg die wifi hack toepast, dan kan je elke firmware gebruiken die je wil. De hack overleeft tot heden namelijk firmware updates en factory resets.

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-06 20:41
Even een tussendoor vraag; ga verhuizen naar een nieuw huis en heb al een jaar stabiel RT-AC68 draaien.

Nu is daar het bereik slecht en wil zowel beneden- als boven een RT-AC68 draaien (boven via homeplug of directe kabel op de modem beneden).

Kan dit verder? 2x RT-AC68 op een Ziggo modem als DHCP uit staat? En zijn er onlangs nog betere modellen uitgekomen in dezelfde prijsrange?

Die firmware update draait goed btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Taine0 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:55:
Even een tussendoor vraag; ga verhuizen naar een nieuw huis en heb al een jaar stabiel RT-AC68 draaien.

Nu is daar het bereik slecht en wil zowel beneden- als boven een RT-AC68 draaien (boven via homeplug of directe kabel op de modem beneden).

Kan dit verder? 2x RT-AC68 op een Ziggo modem als DHCP uit staat? En zijn er onlangs nog betere modellen uitgekomen in dezelfde prijsrange?

Die firmware update draait goed btw :)
Ziggo modem is bridge mode zetten en dan 1 RT als router instellen en 1 als Access Point.
Of Ziggo als router laten werken en dan beide RT als Access Points instellen.

Of er beter modellen uitgekomen zijn is een vraag die bijna niet te beantwoorden is.

Was is beter. Elke router werkt anders in een andere huis. Waar 1 persoon erg tevreden is qua Wifi bereik is een andere juist niet tevreden. Omgeving Stoorzenders en het huis zelf bepalen hoe goed iets werkt.

RT-AC68 zijn prima routers die hun werkt prima doen. Zolang je daarmee tevreden bent heeft het dan zin om verder te kijken naar iets wat beter zou werken.

Zoek zelf op reviews en kijkt wat je aanspreekt. Iemand anders kun jou vraag niet makkelijk beantwoorden als je niet aangeeft wat je beter zou willen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:49
Chris.nl schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Ik geloof het wel, maar dan zit je op verouderde firmware, mis je wellicht beveiligingsupdates & patches. Ook de Merlin firmware houdt zich tegenwoordig net als Asus "aan de wet". Met een 2e hands router heb je grote kans dat die nog CFE 1.0.2.0 heeft, hier het commando om dit te checken.

Wanneer je simpelweg die wifi hack toepast, dan kan je elke firmware gebruiken die je wil. De hack overleeft tot heden namelijk firmware updates en factory resets.
Met deze firmware hack kan je alleen mW aanpassen van 35 naar 316, is dat niet een enorme stap heeft dat geen gevolgen voor de router zelf en kan je geen tussenstappen toepassen bijvoorbeeld eer 100 mW om te kijken of dat al voldoende is?

EDIT
Even doorlezen de fabrikant geeft 398 als het maximum aan dus het zou geen problemen mogen geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 17-02-2017 07:52 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Hari-Bo schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:51:
[...]

Met deze firmware hack kan je alleen mW aanpassen van 35 naar 316, is dat niet een enorme stap heeft dat geen gevolgen voor de router zelf en kan je geen tussenstappen toepassen bijvoorbeeld eer 100 mW om te kijken of dat al voldoende is?

EDIT
Even doorlezen de fabrikant geeft 398 als het maximum aan dus het zou geen problemen mogen geven.
Je kunt met wl*_txpower gewoon zelf een waarde opgeven dus je hoeft niet de max te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
xh3adshotx schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:54:
[...]

Je kunt met wl*_txpower gewoon zelf een waarde opgeven dus je hoeft niet de max te gebruiken.
Ok dank je, en is er ook een commando om uit te lezen wat het vermogen is wat uitgezonden wordt?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Hari-Bo schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:56:
[...]

Ok dank je, en is er ook een commando om uit te lezen wat het vermogen is wat uitgezonden wordt?
wl txpwr_target_max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Dan krijg ik de volgende output:
RT-AC66U-5DF8:/tmp/home/root# wl txpwr_target_max
wl: Unsupported

Zie dat de handleiding enkel geschreven is voor RT-AC68U en RT-N66U, de laatste kan ik ook toepassen op RT-AC66U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Chris.nl schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Ik geloof het wel, maar dan zit je op verouderde firmware, mis je wellicht beveiligingsupdates & patches.
Hoe bedoel je dit precies? Als ik de nieuwste Merlin firmware download heb ik toch juist de nieuwste te pakken en niet een verouderde?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
kaos- schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:21:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Als ik de nieuwste Merlin firmware download heb ik toch juist de nieuwste te pakken en niet een verouderde?
Met de nieuwste Merlin firmware kan je het vermogen niet opvoeren. Je kan het best proberen sowieso die CFE hack te doen, weet je al welke versie je hebt?

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 17-02-2017 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Chris.nl schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:26:
[...]

Met de nieuwste Merlin firmware kan je het vermogen niet opvoeren. Je kan het best proberen sowieso die CFE hack te doen, weet je al welke versie je hebt?
Heb niet meer gekeken welke versie ik heb. Heb via putty die hack erop gedaan en hij gaf daarna netjes de 25 waardes aan. Dekking is in het huis nu ook een stuk beter, dus het werkt :)

edit: ik heb nog steeds 1 kamer in het huis waar er geen verbindingen zichtbaar zijn. Alleen mijn eigen SSID komt er een beetje doorheen. Slechte verbinding daar. Geen idee waar het door komt.

[ Voor 17% gewijzigd door kaos001 op 20-02-2017 08:21 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
kaos- schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:38:
[...]

Heb niet meer gekeken welke versie ik heb. Heb via putty die hack erop gedaan en hij gaf daarna netjes de 25 waardes aan. Dekking is in het huis nu ook een stuk beter, dus het werkt :)

edit: ik heb nog steeds 1 kamer in het huis waar er geen verbindingen zichtbaar zijn. Alleen mijn eigen SSID komt er een beetje doorheen. Slechte verbinding daar. Geen idee waar het door komt.
Muren/Staal/zilver/gouden ondervloeren van bv laminaat/babyfoon (kan ook bij buren zijn)/magnetron etc.

zorgen er allemaal voor dat het signaal wordt verstoord.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 20-02-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het is geen vreemde locatie in het huis ofzo. Er zit 1 vloer en 1 muur tussen, dat moet geen probleem geven lijkt me. Elk vertrek zit op vol vermogen, zowel 5Ghz als 2.4Ghz. Alleen dat ene kamertje doet vreemd.

Als ik in de deuropening ga staan heb ik meteen al een veel sterker signaal.
Het lijkt wel een Duitse bunker :').

Soundcloud

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste