[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 07:06
kaos- schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:12:
Het is geen vreemde locatie in het huis ofzo. Er zit 1 vloer en 1 muur tussen, dat moet geen probleem geven lijkt me. Elk vertrek zit op vol vermogen, zowel 5Ghz als 2.4Ghz. Alleen dat ene kamertje doet vreemd.

Als ik in de deuropening ga staan heb ik meteen al een veel sterker signaal.
Het lijkt wel een Duitse bunker :').
Er zal dus toch wel iets in de muur/vloer zitten dan als het bij de deuropening al beter gaat.
Altijd handig om een kamer te hebben waar je in kunt vluchten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-06 23:48
Heren, Nu wil ik de ''Wifi Hack'' doormiddel van Telnet gaan uitvoeren, maar laat mij dit nog nooit hebben gedaan. Als ik goed begrijp via cmd naar telnet om vervolgens de link te leggen met mijn router? Ik krijg geen connectie via telnet. Heb in m'n router allow telnet natuurlijk op aan gezet alleen ben ik gewoon niet zo bekend met die Commands in CMD. Kan iemand mij hiermee helpen????

Alvast dank!!

Mvg,
Ronny
EDIT;

Heb het kunnen opschroeven. Krijg nu als respons 25-25-25. Rest mij nog de vraag of ik binnen de perken zit als het gaan om uitzendkracht. Ik bedoel kan ik hiermee geen gedoe krijgen met het Agentschap telecom oid? Verder nog niet kunnen testen of het verschil merkbaar is. Heeft het nog nut om "andere" antennes te gebruiken op de router?

Mvg Ronny

[ Voor 30% gewijzigd door r0nny116 op 01-03-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
r0nny116 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:12:
Heren, Nu wil ik de ''Wifi Hack'' doormiddel van Telnet gaan uitvoeren, maar laat mij dit nog nooit hebben gedaan. Als ik goed begrijp via cmd naar telnet om vervolgens de link te leggen met mijn router? Ik krijg geen connectie via telnet. Heb in m'n router allow telnet natuurlijk op aan gezet alleen ben ik gewoon niet zo bekend met die Commands in CMD. Kan iemand mij hiermee helpen????

Alvast dank!!

Mvg,
Ronny
EDIT;

Heb het kunnen opschroeven. Krijg nu als respons 25-25-25. Rest mij nog de vraag of ik binnen de perken zit als het gaan om uitzendkracht. Ik bedoel kan ik hiermee geen gedoe krijgen met het Agentschap telecom oid? Verder nog niet kunnen testen of het verschil merkbaar is. Heeft het nog nut om "andere" antennes te gebruiken op de router?

Mvg Ronny
Zou mij daar niet druk om maken ;)

Je hebt het nog niet kunnen testen en je zit nu al te denken aan andere antennes.
Ga eerst eens testen of dit niet voldoende is.

Daarbij aan een kant alles opschroeven heeft ook niet veel nut. De ontvangende kant moet ook meedoen anders kun je zelfs in bepaalde gevallen juist minder snelheid krijgen ipv meer en zit je iedereen in je omgeving alleen maar te storen op niets af. Je ontvangst wordt dan wel beter maar je snelheid juist minder.

Beter is om bv:
Antennes beter te richten
De router hoger plaatsen. Hoe hoger een router hangt hoe beter het wifi signaal wordt verzonden.
De router verplaatsen. Soms staat je router op een verkeerde plek, meterkast of andere plek waar je signaal wordt verstoord. Probeer dan een beter plek te vinden die ook centraal is in je woning. Valt niet altijd mee om dat uit te voeren. Je kan dan overwegen om een Access Point bedraad aan te sluiten op je router zodat het signaal vanaf daar ook weer sterk wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
MikeOO schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:29:
[...]

Zou mij daar niet druk om maken ;)

Je hebt het nog niet kunnen testen en je zit nu al te denken aan andere antennes.
Ga eerst eens testen of dit niet voldoende is.

Daarbij aan een kant alles opschroeven heeft ook niet veel nut. De ontvangende kant moet ook meedoen anders kun je zelfs in bepaalde gevallen juist minder snelheid krijgen ipv meer en zit je iedereen in je omgeving alleen maar te storen op niets af. Je ontvangst wordt dan wel beter maar je snelheid juist minder.

Beter is om bv:
Antennes beter te richten
De router hoger plaatsen. Hoe hoger een router hangt hoe beter het wifi signaal wordt verzonden.
De router verplaatsen. Soms staat je router op een verkeerde plek, meterkast of andere plek waar je signaal wordt verstoord. Probeer dan een beter plek te vinden die ook centraal is in je woning. Valt niet altijd mee om dat uit te voeren. Je kan dan overwegen om een Access Point bedraad aan te sluiten op je router zodat het signaal vanaf daar ook weer sterk wordt verstuurd.
Ik begrijp je punt MikeOO. Thanks! Ik heb mijn router in m'n kamer staan met overal eigenlijk nu vrijwel ''goed'' bereik. Tuin blijft nu nog iets achter. Boven op de computer kamer (tuin kant) staat een switch. Is het het proberen waard om bijvoorbeeld de switch te ruilen met de router qua plek? Dan staat de router ''hoger'' én aan de tuin kant. Kabel ligt er natuurlijk al omdat daar m'n switch nu staat. Nogmaals de vraag of het nu opkrikken voor mij persoonlijk een probleem kan opleveren als het gaat om te hoog uitzenden (315mw) waar in Nederland het ''max'' 100mw is toch?

Gr Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
r0nny116 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:19:
[...]

Ik begrijp je punt MikeOO. Thanks! Ik heb mijn router in m'n kamer staan met overal eigenlijk nu vrijwel ''goed'' bereik. Tuin blijft nu nog iets achter. Boven op de computer kamer (tuin kant) staat een switch. Is het het proberen waard om bijvoorbeeld de switch te ruilen met de router qua plek? Dan staat de router ''hoger'' én aan de tuin kant. Kabel ligt er natuurlijk al omdat daar m'n switch nu staat. Nogmaals de vraag of het nu opkrikken voor mij persoonlijk een probleem kan opleveren als het gaat om te hoog uitzenden (315mw) waar in Nederland het ''max'' 100mw is toch?

Gr Ronny
Switch omruilen voor een router (deze wel in Access Point mode zetten = DHCP uit) is zeker een prima plan. Hiermee krijg je dus een sterker signaal naar je tuin. Bedenk wel dat dubbelglas bv ook weer zorgt voor minder bereik maar zeker te proberen.

Of het jouw problemen gaat geven is lastig te zeggen. Qua gezondheid is hoe minder sterk je zend hoe beter. Storingen qua netwerk en bereik merk je snel genoeg en kun je het altijd terugschroeven.
Als het je alleen gaat om beter ontvangst in je tuin dan is dat mogelijk al opgelost door de switch omruil en hoef je daarna niet zo hard meer uit te zenden.

Zelf heb ik de aanpassing al vrij lang draaien en merk ik geen problemen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:03
Hallo allen,

Vorige week heeft mijn Asus RT-AC68U de laatste update geinstalleerd. Sinds dat moment slaat het netwerk enkele keren per dag het hele internet eruit. Het interne netwerk blijft dan wel up-and-running. Zodra ik met de app even inlog en het netwerk herstart werkt alles weer.

In het System-log is niets terug te vinden tot het moment van herstarten.

Hebben jullie een idee waar ik zou kunnen zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Dennisdn schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:17:
Hallo allen,

Vorige week heeft mijn Asus RT-AC68U de laatste update geinstalleerd. Sinds dat moment slaat het netwerk enkele keren per dag het hele internet eruit. Het interne netwerk blijft dan wel up-and-running. Zodra ik met de app even inlog en het netwerk herstart werkt alles weer.

In het System-log is niets terug te vinden tot het moment van herstarten.

Hebben jullie een idee waar ik zou kunnen zoeken?
Ik zou beginnen om een reset te geven naar de fabrieksinstellingen. Maak een backup van je instellingen en je bent zo weer online. Mocht het daarna weer gebeuren weer een fabrieks-reset maar je instellingen handmatig invoeren en niet via een backup terugzetten.

Veel van dit soort vreemde problemen los je hiermee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:53
Voor mensen met problemen op 1e en/of 2e verdieping;
Richt al je antenne's naar boven in plaats van schuin naar de zijkant.
Dit werkte voor mij erg goed. Heb nu zelfs in mijn rare 'Duitse bunker' kamer bereik :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MikeOO schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:45:
[...]

Ik zou beginnen om een reset te geven naar de fabrieksinstellingen. Maak een backup van je instellingen en je bent zo weer online. Mocht het daarna weer gebeuren weer een fabrieks-reset maar je instellingen handmatig invoeren en niet via een backup terugzetten.

Veel van dit soort vreemde problemen los je hiermee op.
Soms helpt het ook om even de adapter te verwijderen van de router om een complete reboot te geven. Sommige vage storingen bij mij werden daardoor opgelost.

Was dat niet de oplossing dan was een factory reset en handmatig opnieuw de boel te configureren de oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 06-03-2017 12:06 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
Nogmaals het uitzenden op 315mw, krijg ik hierdoor geen problemen met bijv; agentschap telecom oid? Omdat ik overal lees 100mw is het max hier in Nederland en zit je er boven dan kan je hier een fikse bekeuring oid voor krijgen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
r0nny116 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:03:
Nogmaals het uitzenden op 315mw, krijg ik hierdoor geen problemen met bijv; agentschap telecom oid? Omdat ik overal lees 100mw is het max hier in Nederland en zit je er boven dan kan je hier een fikse bekeuring oid voor krijgen. ;)
Ik ga je een bronvermelding even verschuldigd blijven, maar het is zo dat het niet mag maar er ook niet actief op vervolgd wordt. Zolang je de buren er niet compleet mee wegdrukt en die niet klagen, zit je dus safe. Ik woon zelf pal naast het politiebureau en heb er ook geen gedonder mee.

- edit - een bron

[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 06-03-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
Chris.nl schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:09:
[...]

Ik ga je een bronvermelding even verschuldigd blijven, maar het is zo dat het niet mag maar er ook niet actief op vervolgd wordt. Zolang je de buren er niet compleet mee wegdrukt en die niet klagen, zit je dus safe. Ik woon zelf pal naast het politiebureau en heb er ook geen gedonder mee.

- edit - een bron
Helder verhaal bedankt. Dat komt dan bij mij wel goed. Ik merk na de "tweak" wel dat het bereik aanzienlijk beter is. Wel vind ik de 5GHZ wat "rommelig". Is het beter om deze vast op 1 kanaal te zetten? Welk kanaal op de 5GHZ kan elk "apparaat" hier in Nederland mee overweg. iPhone Samsung tablet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 15:37
Vandaag maar eens deze aanpassing gedaan. Ik werd het zat dat dat Router een paar duizend keer keer dag dns.msftncsi.com aansprak. Nu is het opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
r0nny116 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:36:
[...]

Helder verhaal bedankt. Dat komt dan bij mij wel goed. Ik merk na de "tweak" wel dat het bereik aanzienlijk beter is. Wel vind ik de 5GHZ wat "rommelig". Is het beter om deze vast op 1 kanaal te zetten? Welk kanaal op de 5GHZ kan elk "apparaat" hier in Nederland mee overweg. iPhone Samsung tablet etc.
Binnen de gestelde frequentie banden zijn er hierdoor 19 vrije kanalen beschikbaar:
5150 MHz – 5250 MHz: 36, 40, 44, 48
5250 MHz – 5350 MHz: 52, 56, 60, 64
5470 MHz – 5725 MHz: 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128, 132, 136, 140
De frequenties van de kanalen 52 t/m 140 zijn binnen bereik van gebruikte radar frequenties, mocht er radar gedetecteerd worden zal het AP naar een ander kanaal moeten uitwijken. Voordat er uitgeweken wordt naar een ander kanaal, wordt de 5 GHz radio eerst voor een bepaalde periode uit gezet (dit kan variëren tussen de 10 en 30 min, afhankelijk van de vendor). Het anticiperen op radar wordt gedaan door DFS (Dynamic Frequency Selection) en TPC (Transmit Power Control)
Bron

Je kan dus imo het best kanaal 36, 40, 44 of 48 pakken, aangezien die ongestoord buiten de radarfrequenties vallen. Zelf heb ik me kanaal 48 toegeëigend, die was nog vrij in mijn buurt.

Als je een android telefoon hebt (die 5ghz ondersteunt) kan je bijvoorbeeld met deze app scannen welke kanalen vrij of bezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:04
Chris.nl schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:32:
[...]

[...]

Bron

Je kan dus imo het best kanaal 36, 40, 44 of 48 pakken, aangezien die ongestoord buiten de radarfrequenties vallen. Zelf heb ik me kanaal 48 toegeëigend, die was nog vrij in mijn buurt.

Als je een android telefoon hebt (die 5ghz ondersteunt) kan je bijvoorbeeld met deze app scannen welke kanalen vrij of bezet zijn.
Gevolg van bovenstaande is dus ook dat je handmatig enkel kan kiezen uit 36, 40, 44 of 48 want voor de andere kanalen moet de router kunnen switchen naar een ander kanaal zodra hij een radar detecteert. De UI laat dit dan ook niet toe*.

Overigens is de 'uit' tijd bij het kiezen van een kanaal > 48 bij de Asus maar 1 of 2 minuten. De router gebruikt de kanalen waar een 10 minuten wachttijd is vereist geheel niet (waarschijnlijk omdat dit een slechte gebruikerservaring zou opleveren).

* Ik meen me te herinneren dat wanneer je de CFE/nvram 'hack' gebruikt om het WiFi vermogen op te voeren dit wel kan. Doe dit niet, want dit kan serieuze problemen veroorzaken met (militaire) radars. En deze jongens kunnen best wel eens verhaal komen halen...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ShadowLord schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Gevolg van bovenstaande is dus ook dat je handmatig enkel kan kiezen uit 36, 40, 44 of 48 want voor de andere kanalen moet de router kunnen switchen naar een ander kanaal zodra hij een radar detecteert. De UI laat dit dan ook niet toe*.

Overigens is de 'uit' tijd bij het kiezen van een kanaal > 48 bij de Asus maar 1 of 2 minuten. De router gebruikt de kanalen waar een 10 minuten wachttijd is vereist geheel niet (waarschijnlijk omdat dit een slechte gebruikerservaring zou opleveren).

* Ik meen me te herinneren dat wanneer je de CFE/nvram 'hack' gebruikt om het WiFi vermogen op te voeren dit wel kan. Doe dit niet, want dit kan serieuze problemen veroorzaken met (militaire) radars. En deze jongens kunnen best wel eens verhaal komen halen...
Ja, je kan um via de UI vastzetten op een >48 kanaal, maar dat was mijn advies ook niet. Goed dat je dit nogmaals benadrukt, vooral in bijvoorbeeld omgeving Eindhoven (en anderen) zou dat een issue kunnen zijn.

Klopt dat je dan uit slechts 4 kanalen kan kiezen, maar de kans dat er één van de vier vrij is, is groot. Hoeveel buren hebben nu de Asus RT-AC68U én die hack toegepast? De meesten zullen hem op automatisch laten staan. In de binnenstad van Hilversum kan ik nog kiezen uit 44 of 48 en staan er momenteel slechts 6 routers op 5GHz binnen mijn bereik.

Daarnaast moet je haast wel, omdat na de hack ook >140 kanalen beschikbaar komen die in NL niet officieel ondersteund worden. Dus als je um op automatisch flippen laat staan heb je kans dat ie op een kanaal uitkomt die niet al je devices herkennen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 07-03-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
ShadowLord schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Vraag mij sterk af of ze hier last van hebben. Het wifi signaal op deze manier versterkt en welk kanaal je ook gebruik heeft een bereik van max een meter of 10.

En als dit zo zou storen dan zou hier veel meer ruchtbaarheid aan gegeven worden. Daarbij lijkt mij dat dit wel een erg eenvoudige manier zou zijn om militaire radars te verstoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
MikeOO schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:52:
[...]

Vraag mij sterk af of ze hier last van hebben. Het wifi signaal op deze manier versterkt en welk kanaal je ook gebruik heeft een bereik van max een meter of 10.

En als dit zo zou storen dan zou hier veel meer ruchtbaarheid aan gegeven worden. Daarbij lijkt mij dat dit wel een erg eenvoudige manier zou zijn om militaire radars te verstoren.
De russen hebben op elke straaljager een ac68u met wifi hack geplaatst. Radar jam 2.0 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
MikeOO schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:52:
[...]

De radar die je stoort hiermee is erg gevoelig en kan deze signalen echt opvangen (afhankelijk van de afstand van de radar natuurlijk). Kijk je bijvoorbeeld wel eens op buienradar en zie je dan een 'spookbui' of zo'n mooie 'taartpunt' met regen? Storing op de 5Ghz band is hier mede de oorzaak van.
Zie ook eens dit recente nieuwsartikel van onze zuiderburen http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170223_02747085
Ik ben overigens ooit eens een artikel dat hier dieper op in gaat tegengekomen maar die kan ik zo even niet terug vinden.
Zie het bovenstaande artikel dus. En inderdaad, je moet net dichtbij genoeg de radar wonen (hint: als je in Eindhoven woont zit je te dicht bij de radar van het vliegveld hier), apparatuur hebben die niet (goed) aan DFS doet (zoals een 'gahackte' RT-AC68U) en dan ook net toevallig het verkeerde kanaal ingesteld hebben.

Dat zijn dus maar een beperkt aantal mensen dus daarom hoor je er niet veel over.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb recent een een ac68u aangeschaft vanwege veel positieve reviews met name op tweakers.
de router staat in een aardig groot studentenhuis, en we hebben hier 500 mb glasvezel.
Nu valt de wifi snelheid alsnog heel vies tegen, als ik mijn eentje op het netwerk naast de router zit is
88 mb over het dradloze netwerk net mogelijk, ik heb ook al aardig wat geprobeerd een goed channel uit te kiezen alleen het is wel lastig in onze buurt.... Minimaal 17 netwerken tot 85- db op mijn kamer.
de 68u haalt -60 db, Nu heb hier wel wat gelezen dat de software is aan te passen om sterker uit te zenden, of zou het verplaatsen van router nog enigsinds nut hebben. Op mijn oneplus behaal in 3,5 mb's en dat is natuurlijk waardeloos

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
MegaTronics schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:05:
[...]

Soms helpt het ook om even de adapter te verwijderen van de router om een complete reboot te geven. Sommige vage storingen bij mij werden daardoor opgelost.

Was dat niet de oplossing dan was een factory reset en handmatig opnieuw de boel te configureren de oplossing.
Gister terug naar factory gegaan en backup teruggezet. Vandaag helaas weer de externe verbinding eruit. Ik zal het adapter-foefje eens proberen, en als het morgen terug komt maar een complete reset en opnieuw beginnen. En anders weer verder zoeken. Dat door middel van de app restarten wel goed werkt en erna weer gewone verbinding is, dacht ik de Cisco van Ziggo alvast uit te kunnen sluiten van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:50

aex351

I am the one

pannekoek141 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:46:
Ik heb recent een een ac68u aangeschaft vanwege veel positieve reviews met name op tweakers.
de router staat in een aardig groot studentenhuis, en we hebben hier 500 mb glasvezel.
Nu valt de wifi snelheid alsnog heel vies tegen, als ik mijn eentje op het netwerk naast de router zit is
88 mb over het dradloze netwerk net mogelijk, ik heb ook al aardig wat geprobeerd een goed channel uit te kiezen alleen het is wel lastig in onze buurt.... Minimaal 17 netwerken tot 85- db op mijn kamer.
de 68u haalt -60 db, Nu heb hier wel wat gelezen dat de software is aan te passen om sterker uit te zenden, of zou het verplaatsen van router nog enigsinds nut hebben. Op mijn oneplus behaal in 3,5 mb's en dat is natuurlijk waardeloos
Daarmee bedoel je waarschijnlijk MB/s? Dus niet niet Mb's. 3,5MB/s is best aardig toch. Al zou 10-20MB/s ook prima moeten kunnen afhankelijk van de afstand en de ruis. Probeer anders de 5Ghz bandbreedte.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:43

knakworst

Get more sats!

Op mijn oneplus behaal in 3,5 mb's en dat is natuurlijk waardeloos
Gezien de oneplus AC moet hebben: zit je op 5G? voor de 2.4G band bij drukte is dit een normale waarde, op 5G mag je > 100 mbit verwachten dicht bij router, en vaak nog veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:14:
[...]

Gezien de oneplus AC moet hebben: zit je op 5G? voor de 2.4G band bij drukte is dit een normale waarde, op 5G mag je > 100 mbit verwachten dicht bij router, en vaak nog veel sneller.
Ter vergelijking; deze snelheden heb ik destijds met mijn OP3 & RT-AC68U behaald.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/2016-10-24_07-39-27_screenshot.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Afgelopen week een deze router geplaatst bij mijn ouders.
Dient als AP de router is een Fritz Box 7360. Deze had veel last van het 2.4GHZ en het feit dat ie een meterkast stond. Na de installatie eigenlijk direct de Fritzbox wifi uitgezet en alle apparaten die 5GHZ ondersteunen meteen op het 5GHZ gezet. Werkt prima, en zelfs de werklaptop van mijn Pa heeft nu een stabiele verbinding gekregen....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
MegaTronics schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:05:
[...]

Nou, een factory reset hielp niet. Maar nu, een paar dagen later kan ik stellen dat het losmaken van de adapter het probleem inderdaad heeft verholpen. :) Heel veel dank voor deze simpele maar effectieve oplossing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dennisdn schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:50:
[...]

Nou, een factory reset hielp niet. Maar nu, een paar dagen later kan ik stellen dat het losmaken van de adapter het probleem inderdaad heeft verholpen. :) Heel veel dank voor deze simpele maar effectieve oplossing!
Soms kan de oplossing zo simpel zijn.

Ik heb het trouwens, zo als het er nu uitziet, eindelijk mijn static IPv6 block actief gekregen via de RT-AC-68U. Het was weer een typisch geval van heel veel lezen en daarbij verschillende dingen samenvoegen tot een werkend geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Er is weer een Merlin Update 380.65_2

380.65_2 (10-Mar-2017)
- FIXED: CVE-2017-6549 (implemented temporary workaround,
until a proper fix from Asus)
- FIXED: CVE-2017-6548 (backport from GPL 7266)
- FIXED: WOL page fails to load if adding a client with a
quote in its name.
- FIXED: Couldn't add a DHCP reservation client if its name
contained a quote.

Gebruik de direct link hierboven of de algemene link
https://www.mediafire.com...swrt-Merlin#qc4e5xc252czd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MikeOO schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:20:
Er is weer een Merlin Update 380.65_2

380.65_2 (10-Mar-2017)
- FIXED: CVE-2017-6549 (implemented temporary workaround,
until a proper fix from Asus)
- FIXED: CVE-2017-6548 (backport from GPL 7266)
quote in its name.
contained a quote.

Gebruik de direct link hierboven of de algemene link
https://www.mediafire.com...swrt-Merlin#qc4e5xc252czd
Die is er al een tijdje (twee weken) :p

Draait goed, met deze firmware heb ik eindelijk mijn IPv6 blok stabiel gekregen. Helaas is het bij de alpha van 380.66 weer om zeep geholpen. -O- Hoop dat het bij de final weel weer werkt, anders moet ik weer aan het troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik draai nu al een tijdje Firmware Version:3.0.0.4.380_7266, en dit is de 1e firmware waarbij het netwerk soms op zijn gat gaat (kabel/wifi2.4&5), na een minuut of 2/3 werkt alles weer. hiervoor nooit gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 25-03-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401359

Anoniem: 676661 schreef op vrijdag 5 juni 2015 @ 13:51:
REGIO UNLOCK (ALLE KANALEN) EN VERHOGEN ZENDVERMOGEN VAN 35mW NAAR 316mW
DE VEILIGE MANIER!!! , ZONDER CFE TE PATCHEN MET HEXEDITOR

DISCLAIMER:
Ik neem geen enkele verantwoording wat gebruikers met deze informatie doen. Het aanpassen van je zendvermogen en kanalen is illegaal en de regels zoals ze zijn m.b.t. maximaal vermogen zijn er niet voor niets. M.a.w. dit doe je geheel op eigen risico. De regio #a breekt DFS op 5Ghz dus zal niet naar een ander kanaal schakelen bij de detectie van een radarpuls. Gebruik dus geen DFS kanalen als je binnen een straal van 10KM van een vliegveld of luchtmacht basis woont

Getest op standaard Asus en laatste Merlin firmware met Asus RT-AC68U

Getest op RT-AC87U (dank @Wildfire)

Getest op RT-AC68U (dank @mikkelnl)

Zoals ik gisteren al aangaf dacht ik na het bekijken van de sourcecode (broadcom.c) dat het mogelijk was om de regio in de CFE aan te passen zonder het gebruik van een hexeditor en mtd-write Ik was gisteren te druk om het zelf te testen, maar vandaag had ik even tijd en het werkt zoals ik al dacht. Patchen van de CFE is gevaarlijk omdat je hiermee je router kunt bricken als je even niet oplet.
Via onderstaande (veilige) procedure schrijf je de juiste waardes op de juiste locaties rechtstreeks in de CFE. Na het uitvoeren van onderstaande handeling heb je alle kanalen beschikbaar op beide frequenties en is het zendvermogen van 35mW naar 316mW vergroot. Onderstaande werkt (en is getest) op de standaard Asus en Merlin firmware. Het is dus hierna niet meer nodig de speciale Merlin Fork versie te gebruiken voor meer zendvermogen. Dit zal nu gewoon met de huidige Merlin en stock Asus firmware werken.

Maak een shell connectie met je router via ssh of telnet (gebruik hiervoor bijvb putty)
Copy & paste onderstaande regels (kan in 1 keer als blok) in je terminalwindow

nvram set asuscfe0:ccode=#a
nvram set asuscfe1:ccode=#a
nvram set asuscfe0:regrev=0
nvram set asuscfe1:regrev=0
nvram set asuscfecommit=1
#
nvram set 0:ccode=#a
nvram set 1:ccode=#a
nvram set 0:regrev=0
nvram set 1:regrev=0
nvram set wl0_country_code=#a
nvram set wl0_country_rev=0
nvram set wl0_reg_mode=off
nvram set wl1_country_code=#a
nvram set wl1_country_rev=0
nvram set wl1_reg_mode=off
nvram commit
reboot

(druk in je terminalwindow op return op het laatste commando “reboot” uit te voeren.

Als je router opnieuw is opgestart kun je dmv het commando wl txpwr_target_max in het terminal window zien dat je vermogen nu op 25dB = 316mW ipv 15.5dB =35mW staat.

eventueel kun je het zendvermogen nog verder opschroeven naar 500mW (max=708 mW) maar ik adviseer dit niet.

nvram set 0:maxp2ga0=114
nvram set 0:maxp2ga1=114
nvram set 0:maxp2ga2=114
nvram set 1:maxp5ga0=114,114,114,114
nvram set 1:maxp5ga1=114,114,114,114
nvram set 1:maxp5ga2=114,114,114,114
nvram set wl_TxPower=500
nvram set wl0_TxPower=500
nvram set wl1_TxPower=500
nvram commit
reboot

Zendvermogen boven de 316mW is zinloos!!, Tenzij je de mogelijkheid hebt om ook het zendvermogen op al je client devices ook te verhogen. Leuk als je je router 2 straten verderop kunt zien, maar wat heb je er aan als je er niet aan kunt verbinden. Je zorgt hiermee alleen maar voor overlast op de toch al overvolle frequenties. Als laatste de fabrikant van de radiomodule geeft maximaal 26dBm=398mW voor de in deze router gebruikte module, ik zou dus zeker niet hoger gaan dan deze 398mW en voor de 5GHz radiomodule geld hetzelfde verhaal 26dBm dus. Hoger verslechtert alleen maar je signaal (overmodulatie) en zal je tevens de levensduur van de radiochip verkorten

Door het veranderen van de regio in de CFE (EU naar #a) krijg je dus ook de beschikking over niet standaard Wifi kanalen, dus staat je kanaal keuze in je router op auto dan is het dus mogelijk dat je router een kanaal selecteert welke je client device (notebook, telefoon, tablet etc etc ) niet herkent. Selecteer dus zelf het optimale kanaal in de GUI

Gezien het feit dat het unified firmware betreft is de kans best groot dat dit bij de meeste Broadcom gebaseerde Asus routers werkt. ECHTER, niet alle modellen gebruiken dezelfde NVRAM variabelen.

Update: 14-6-2015 Procedure voor de RT-N66U
REGIO UNLOCK (ALLE KANALEN) EN VERHOGEN ZENDVERMOGEN VAN 35mW NAAR 200mW

Het is dus hierna niet meer nodig de speciale Merlin Fork versie te gebruiken voor meer zendvermogen. Dit zal nu gewoon met de huidige Merlin en stock Asus firmware werken.

Dank aan @Luke-san voor het testen op de RT-N66U

UNDER DEVELOPMENT USE AT YOUR OWN RISK

# RT-AC66U / RT-N66U specific region unlock
# set regulation domain in CFE from EU to #a
nvram set asuscferegulation_domain=#a
nvram set asuscferegulation_domain_5G=#a
# set regulation revision in CFE from 13 to 0
nvram set asuscfepci/1/1/regrev=0
nvram set asuscfepci/2/1/regrev=0
# set ccode in CFE from US to #a
nvram set asuscfepci/1/1/ccode=#a
nvram set asuscfepci/2/1/ccode=#a
nvram set asuscfecommit=1
# Update all EU specific regions to #a in NVRAM
nvram set regulation_domain=#a
nvram set regulation_domain_5G=#a
nvram set pci/1/1/regrev=0
nvram set pci/2/1/regrev=0
nvram set pci/1/1/ccode=#a
nvram set pci/2/1/ccode=#a
nvram set wl0_country_code=#a
nvram set wl1_country_code=#a
nvram commit
reboot

Door het veranderen van de regio in de CFE (EU naar #a) krijg je dus ook de beschikking over niet standaard Wifi kanalen, dus staat je kanaal keuze in je router op auto dan is het dus mogelijk dat je router een kanaal selecteert welke je client device (notebook, telefoon, tablet etc etc ) niet herkent. Selecteer dus zelf het optimale kanaal in de GUI

voor vragen over de RT-N66U gebruik dit topic of pm

DISCLAIMER:
Ik neem geen enkele verantwoording wat gebruikers met deze informatie doen. Het aanpassen van je zendvermogen en kanalen is illegaal en de regels zoals ze zijn m.b.t. maximaal vermogen zijn er niet voor niets. M.a.w. dit doe je geheel op eigen risico.

mvg en succes :) :)
Ik heb bovenstaande ook gedaan :) maar wat nou als je hem terug wil schroeven? Ik weet dat een factory reset kan helpen maar kan het ook via de command line?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Anoniem: 401359 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:15:
[...]

Ik heb bovenstaande ook gedaan :) maar wat nou als je hem terug wil schroeven? Ik weet dat een factory reset kan helpen maar kan het ook via de command line?
Een factory reset gaat dit niet weer terugdraaien, daarvoor moet je wederom de CLI induiken. Ergens in het topic staat wel een beschrijving over hoe je dat doet.

Edit, hier staat de beschrijving.

[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 25-03-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
MegaTronics schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:37:
[...]

Die is er al een tijdje (twee weken) :p

Draait goed, met deze firmware heb ik eindelijk mijn IPv6 blok stabiel gekregen. Helaas is het bij de alpha van 380.66 weer om zeep geholpen. -O- Hoop dat het bij de final weel weer werkt, anders moet ik weer aan het troubleshooten.
Had hem hier nog niet gezien en kreeg vandaag na inloggen op de router de melding. Daarvoor nog geen melding gehad dat er een update was. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

573712

Er is weer een nieuwe update uit.

380.65_4 (28-Mar-2017)
- FIXED: Various LAN/WAN issues with the RT-AC3200 due to
incorrect GMAC state checks (Asus bug) (patch
by john9527)
- FIXED: Some models would sometime randomly fail to start one
of their wifi radio, possibly due to a hardware design
issue. Partly revert the 380.65 changes that removed
the automatic reboot if one radio was disabled at boot
time, but reduced the maximum number of reboots to 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Versie 3.0.0.4.380.7378

Beschrijving ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.380.7378
Security fixed
- Fixed CVE-2017-5891.
- Fixed CVE-2017-5892.
- Fixed CVE-2017-6547.
- Fixed CVE-2017-6549.
- Fixed CVE-2017-6548.
- Added log message for brute force attack.

Bug fixed
- Fixed bandwidth limiter bugs.
- Fixed UI issue when using Chrome 56.
- Fixed smart sync bugs.

Download

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
Chris.nl schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 09:44:
Versie 3.0.0.4.380.7378

Beschrijving ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.380.7378
Security fixed
- Fixed CVE-2017-5891.
- Fixed CVE-2017-5892.
- Fixed CVE-2017-6547.
- Fixed CVE-2017-6549.
- Fixed CVE-2017-6548.
- Added log message for brute force attack.

Bug fixed
- Fixed bandwidth limiter bugs.
- Fixed UI issue when using Chrome 56.
- Fixed smart sync bugs.

Download
Wifi patch werkt nog goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bij de voorlaatste firmware (3.0.0.4.380.7266) van Asus zelf staat in de changelog 'Added automatic standby mode for CE Ecodesign directive'. Weet iemand wat dit inhoudt? Is het ergens een instelling of meer iets onder de motorkap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:35
We hebben onlangs een PV-installatie laten installeren (zonnepanelen). De omvormer is via ethernet met de Asus-router verbonden en heeft via DHCP een IP-adres gekregen, waarmee hij dus in ons interne netwerk hangt. Is er een mogelijkheid om de omvormer van het interne netwerk af te sluiten, zoals dat met een wifi-gastnetwerk ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
FreshM schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:57:
We hebben onlangs een PV-installatie laten installeren (zonnepanelen). De omvormer is via ethernet met de Asus-router verbonden en heeft via DHCP een IP-adres gekregen, waarmee hij dus in ons interne netwerk hangt. Is er een mogelijkheid om de omvormer van het interne netwerk af te sluiten, zoals dat met een wifi-gastnetwerk ook kan?
Je kan in de Router internet access verbieden. Maar waarom zou je lan access willen verbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Dacuuu schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:04:
[...]

Je kan in de Router internet access verbieden. Maar waarom zou je lan access willen verbieden?
De omvormer geeft de energie-opbrengst van de zonnepanelen door aan een cloudservice. We kunnen die gegevens uitlezen via een app of een website, daarom moet de omvormer dus internet-access hebben. Ik wil echter niet dat de omvormer eventueel toegang heeft tot andere apparaten in het lokale netwerk. Ik weet immers niet precies wat dat apparaat allemaal in mijn netwerk doet en wat het doorgeeft naar de cloud. Door LAN-access te blokkeren zou ik misschien privacyrisico's kunnen beperken, zoals met een wifi-gastnetwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door FreshM op 02-04-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
FreshM schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:09:
[...]

De omvormer geeft de energie-opbrengst van de zonnepanelen door aan een cloudservice. We kunnen die gegevens uitlezen via een app of een website, daarom moet de omvormer dus internet-access hebben. Ik wil echter niet dat de omvormer eventueel toegang heeft tot andere apparaten in het lokale netwerk. Ik weet immers niet precies wat dat apparaat allemaal in mijn netwerk doet en wat het doorgeeft naar de cloud. Door LAN-access te blokkeren zou ik misschien privacyrisico's kunnen beperken, zoals met een wifi-gastnetwerk.
Zo.. Ik zou het niet zo 123 weten.. Je kan wel merlin flashen en dan vlans aanmaken. Maar wellicht weet iemand anders een makkelijkere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Dacuuu schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:19:
[...]

Zo.. Ik zou het niet zo 123 weten.. Je kan wel merlin flashen en dan vlans aanmaken. Maar wellicht weet iemand anders een makkelijkere oplossing.
Ik vreesde al zoiets. Vlan's zouden denk ik ook wel met de stock-software kunnen, maar dat is wel een omslachtige manier.
Misschien eens een berichtje wagen naar Asus om een gastnetwerk ook op UTP mogelijk te maken...
Zoiets simpels eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Anoniem: 676661 schreef op donderdag 4 juni 2015 @ 23:23:
[...]

wl txpwr_target_max
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x100d): 25.00 25.00 25.00

315mW dus

Als je bovenstaande output krijgt, is je router regio unlocked en hoef je verder niet meer met de CFE te gaan knoeien en is een factory reset ook niet meer nodig. Het kan echter zo zijn, dat een factory reset nodig is om de regio vrij te geven en het vermogen te verhogen, maar ik denk het haast van niet.

Als bovenstaande toch niet zou werken kun je altijd nog via deze versie https://mega.co.nz/#!o1xX...pvsgbKf-VIRfWRw61HhmIqRDM van mtd-write_v2 gebruiken om je CFE te flashen maar wees hiermee voorzichtig!!

mvg
Ik heb helaas een te nieuwe CFE Bootloader (gloednieuwe 68U). Ik zal de CFE dus moeten downgraden naar maximaal versie 1.0.2.0 (WiFi Hack geprobeerd, en werkt niet). Helaas werkt de link hierboven niet meer. Weet iemand hoe ik de CFE kan downgraden?

Werkt deze methode (voor 66U) ook voor de 68U?: https://tosiek.pl/asus-rt...-dd-wrt-on-hw-version-b0/

[ Voor 6% gewijzigd door supersatan op 03-04-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
supersatan schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:01:
[...]

Ik heb helaas een te nieuwe CFE Bootloader (gloednieuwe 68U). Ik zal de CFE dus moeten downgraden naar maximaal versie 1.0.2.0 (WiFi Hack geprobeerd, en werkt niet). Helaas werkt de link hierboven niet meer. Weet iemand hoe ik de CFE kan downgraden?

Werkt deze methode (voor 66U) ook voor de 68U?: https://tosiek.pl/asus-rt...-dd-wrt-on-hw-version-b0/
Waarschijnlijk omdat er nu een V3 is: https://www.snbforums.com...e-dumps-collection.17793/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Laatst online: 25-06 07:16
ik heb afgelopen weekend inderdaad geüpgrade van merlin 380.59 naar 380.65_4, zonder issues, zelfs mijn settings bewaard gebleven :) werkt prima

ik had natuurlijk vanalles overgezet in TXT files qua settings, just in case en altijd handig om te hebben
en nog even via SSH ingelogd op mijn Router en gecheckt of WiFi hack nog altijd werkt, en ja is het geval...

ik heb dan ook Bootloader 1.0.2.0 :)
me happy user :)

[ Voor 4% gewijzigd door mindwarper op 11-04-2017 11:58 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 09:11
Asuswrt-Merlin 380.66 (12-May-2017)

Changelog:

- NEW: Merged with GPL 380_7378
Notable changes:
* Port forwards can select a specific source IP
* Security fixes for CVE-2017-5891, CVE-2017-5892
and CVE-2017-6547
Note:
* If you are experiencing new wifi stability
issues, try disabling Airtime Fairness on
the Wireless -> Professional page (on all
bands).

- NEW: Option to disable Wanduck's constant DNS probing
for WAN state (Tools -> Other Settings)
- NEW: Allow disabling the use of DH, by entering
"none" in the DH field for OpenVPN server config.
- NEW: Added new Internet redirection mode to OpenVPN clients
called "Policy Rule (Strict)". The difference from the
existing "Policy Rule" mode is that in strict mode,
only rules that specifically target the tunnel's
interface will be used. This ensures that you don't
leak traffic through global or other tunnel routes,
however it also means any static route you might have
defined at the WAN level will not be copied either.
- CHANGED: Ovpn importer now recognizes the "port" and
"reneg-sec" parameters.
- CHANGED: Ovpn importer now support a third argument for
the "remote" parameter, allowing to specify the
protocol.
- CHANGED: Updated Tor to 0.2.9.10
- CHANGED: Updated nano to 2.8.1
- CHANGED: Updated OpenVPN to 2.4.2
- CHANGED: Updated LZ4 to 1.7.5 (used by OpenVPN)
- CHANGED: SSL certificate generated for httpds will now
contain SANs for hostname, router.asus.com, IP
and DDNS hostname.
- CHANGED: Make minidlna always use the same uuid, based on
the LAN MAC (original patch by john9527)
- CHANGED: Better feedback provided when an ovpn file upload
generates a problem due to a key/cert that's
not provided inline. Inform the user which of
these he will need to manually provide.
- CHANGED: Disable bridge multicast_snooping, as this should be
unnecessary, and it could interfere with EMF, UPNP and
other multicast applications. Can be re-enabled from
the Tools -> Other Settings page.
- REMOVED: The Virtual Server page no longer allows users to
edit existing port forwards (our existing code is
incompatible with Asus's newer webui code and will
need to be re-implemented.)
quote in its name.
contained a quote.
- FIXED: New outbound connections weren't logged if firewall
logging was enabled.
- FIXED: OpenVPN server didn't always work properly in udp mode
when in a dual stack IPv4/IPv6 environment (backport
from GPL 382_9736)
- FIXED: When disabling NCP support in OpenVPN, the router
could still be trying to use it if the remote end had it enabled.
- FIXED: Potential CVE-2016-10229 security issue in kernel
(unsure whether our kernel was vulnerable or not)
- FIXED: ovpn file import would fail to import auth hash or
cipher if they weren't uppercase.
- FIXED: Couldn't edit SMB permissions if the disk had
multiple partitions (Asus bug) (patch by Jeremy Goss)
- FIXED: Exporting a client.ovpn file with no existing CA
could generate garbled output in the generated file.

Bron: https://asuswrt.lostrealm.ca/ en Wifi patch werkt bij mij nog goed 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds Asuswrt-Merlin 380.66 er bij ons opstaat kunnen we niet meer TV kijken en tegelijk internetten via de ASUS. De verbinding op WiFi (bekabeld niet getest) is extreem traag of werkt zelfs helemaal niet. Zodra de TV weer uitstaat is het opgelost. Een reboot van de ASUS en de TV lost het niet op. We gebruiken de ASUS als 'Access Point'. We doen niet aan QOS. Iemand een idee?

Edit: teruggegaan naar de firmware hiervoor van Merlin en het is weer opgelost. Het ligt dus duidelijk aan de nieuwe firmware.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 401359 op 13-05-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 07:57
Ik ben de hele avond al aan het prutsen met mijn nieuwe AC68U in combinatie met Ziggo. Ik krijg het helaas niet goed werkend. Graag jullie hulp!

Allereerst mijn wensen cq reden van aanschaf:
- stabielere Wifi-verbinding
- opzetten gastnetwerk
- geavanceerde routermogelijkheden benutten zoals VPN client en server

Wat heb ik gedaan:
- Ziggo modem nog NIET in bridge modus laten zetten. Ik wil kijken of ik dat kan vermijden, zodat ik alle LAN-poorten op het modem kan blijven gebruiken. Anders moet ik namelijk nog een extra switch gaan toevoegen.
- DHCP-server uitgezet op Ziggo modem
- Router een vast vrij IP-adres gegeven
- IP-adres van de router ingesteld als DMZ in de instellingen van het modem

De Asus router staat in de standaard Wireless router modus met DHCP server aan, met als gateway het ip-adres van het modem. Op zich werkt dat, apparaten krijgen van de Asus een IP-adres toegewezen en hebben internetverbinding. Maar ik denk dat dit geen goede oplossing, want de gateway is het modem, niet de router. Dus dan kan je vast niet gebruik maken van functionaliteiten in de router om al het verkeer bijvoorbeeld via een VPN-verbinding te laten lopen.

Ik neem aan dat het internetverkeer van de apparaten altijd via de router naar het modem moet lopen.
Pas ik de gateway in de DHCP-server instellingen aan naar het IP-adres van de router, dan hebben de apparaten geen internetverbinding. De router denkt dat zelf overigens ook niet te hebben! Wellicht zit het probleem daar. Waar kan ik in de router opgeven dat hij zelf voor zijn internetverbinding naar het ip-adres van het modem moet gaan?

Router en modem zitten via LAN-poorten met elkaar verbonden. De WAN-poort van de router gebruik ik dus bewust niet. Hoe snapt de router dat hij de WAN-poort moet negeren voor zijn verbinding richting het internet?

[ Voor 5% gewijzigd door DeadMetal op 16-05-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 22:05
DeadMetal schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:24:
Ik ben de hele avond al aan het prutsen met mijn nieuwe AC68U in combinatie met Ziggo. Ik krijg het

KNIP

De WAN-poort van de router gebruik ik dus bewust niet. Hoe snapt de router dat hij de WAN-poort moet negeren voor zijn verbinding richting het internet?
Oud draadje maar wel met goede uitleg over jouw vraag.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Thanks, maar die uitleg gaat er vanuit dat je de DHCP server van het modem wilt gebruiken, dat lijkt me niet de bedoeling.

Echter, ik heb inmiddels gemerkt dat het Wifi-signaal van de router dusdanig beter is dat ik hem ook op een (minder ideale) plek in huis neer kan zetten en toch nog overal prima signaal heb. Dan kan ik toch voor de bridge-oplossing gaan zonder een extra switch nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 23:02

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 401359 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 19:51:
Sinds Asuswrt-Merlin 380.66 er bij ons opstaat kunnen we niet meer TV kijken en tegelijk internetten via de ASUS. De verbinding op WiFi (bekabeld niet getest) is extreem traag of werkt zelfs helemaal niet. Zodra de TV weer uitstaat is het opgelost. Een reboot van de ASUS en de TV lost het niet op. We gebruiken de ASUS als 'Access Point'. We doen niet aan QOS. Iemand een idee?

Edit: teruggegaan naar de firmware hiervoor van Merlin en het is weer opgelost. Het ligt dus duidelijk aan de nieuwe firmware.
* If you are experiencing new wifi stability
issues, try disabling Airtime Fairness on
the Wireless -> Professional page (on all
bands).
Dit al eens geprobeerd? Heb er zelf nog nooit van gehoord, maar zag dit staan in de change log...

https://www.snbforums.com/threads/airtime-fairness.18544/
https://en.community.sono...999/asus-rt-ac88u-6739225

Weet iemand wat deze setting was vóór deze versie? Stond dit altijd al aan?

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 17-05-2017 09:03 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
DeadMetal schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:00:
Thanks, maar die uitleg gaat er vanuit dat je de DHCP server van het modem wilt gebruiken, dat lijkt me niet de bedoeling.
Dat is wel de bedoeling, wil je modem niet in bridge modus gebruiken kan moet je de router instellen als accespoint (want je gebruikt je modem nog als router).
Echter, ik heb inmiddels gemerkt dat het Wifi-signaal van de router dusdanig beter is dat ik hem ook op een (minder ideale) plek in huis neer kan zetten en toch nog overal prima signaal heb. Dan kan ik toch voor de bridge-oplossing gaan zonder een extra switch nodig te hebben.
Met de antennes _ | / heb ik ook op een minder ideale locatie in het hele huis (en daarbuiten) prima ontvangst, kwestie van mikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

TommyGun schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:00:
[...]

[...]

Dit al eens geprobeerd? Heb er zelf nog nooit van gehoord, maar zag dit staan in de change log...

https://www.snbforums.com/threads/airtime-fairness.18544/
https://en.community.sono...999/asus-rt-ac88u-6739225

Weet iemand wat deze setting was vóór deze versie? Stond dit altijd al aan?
Dat heb ik niet geprobeerd :) maar heb net even gekeken of die in versie 380.65_4 aan of uit staat. Hij staat bij mij aan en ik heb dat niet zelf gedaan. Kortom ik denk niet dat dat het probleem is. Niemand die in combi met TV dit probleem heeft met de nieuwste Merlin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadMetal
Inmiddels het modem in bridge-modus laten zetten en alles werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 401359 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:44:
[...]

Dat heb ik niet geprobeerd :) maar heb net even gekeken of die in versie 380.65_4 aan of uit staat. Hij staat bij mij aan en ik heb dat niet zelf gedaan. Kortom ik denk niet dat dat het probleem is. Niemand die in combi met TV dit probleem heeft met de nieuwste Merlin?
Bedankt voor de info :)

Welk model en type TV heb je? Of kun je zien op welke band je bent verbonden?

Dat deze optie specifiek benoemd wordt in de change log i.c.m. wat het doet zou alsnog je probleem kunnen verklaren namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 17-05-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
DeadMetal schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:24:
- Ziggo modem nog NIET in bridge modus laten zetten. Ik wil kijken of ik dat kan vermijden, zodat ik alle LAN-poorten op het modem kan blijven gebruiken. Anders moet ik namelijk nog een extra switch gaan toevoegen.
Helaas, dat kan niet. Zoals anderen ook al aangeven heb je twee keuzes:
- Je gebruikt het Ziggo modem als router en hebt beschikking over de ingebouwde switch. Je zet de Asus in access point modus (en mis je alle mooie features zoals VPN, gastnetwerk, etc)
- Je gebruik het Ziggo modem enkel als modem (bridge modus), je kan de ingebouwde switch van het modem niet gebruiken en sluit enkel de Asus aan hierop. De Asus zet je in router mode en je kan alle mooie features gebruiken.
Chris.nl schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:32:
Met de antennes _ | / heb ik ook op een minder ideale locatie in het hele huis (en daarbuiten) prima ontvangst, kwestie van mikken.
De antennestand is inderdaad belangrijk, maar de voorgestelde opstelling (1 horizontaal, 1 verticaal en een diagonaal) is niet altijd de juiste.
Het soort antennes op de RT-AC68U (en 99% van alle andere routers met losse antennes) zijn omnidirectioneel. In tegenstelling tot de naam hebben ze geen mooi bolvormig zendpatroon, maar een 'donut' vorm haaks op de antenne.
Simpel gezegd straalt een antenne van deze soort in een vlak haaks op de antenne. Staat de antenne dus recht omhoog, dan straalt hij in een horizontaal vlak. Wil je het beste bereik op de verdieping waar de router staat, zet dan alle antennes verticaal.

Wil je bereik over meerdere verdiepingen, overweeg alleen dan om 1 of meerdere van de antennes horizontaal of diagonaal te plaatsen.
Het nadeel daarvan is wel dat, omdat je apparaten maar in bereik van 1 of 2 van de antennes tegelijk zijn, je lagere snelheden kan krijgen omdat er geen (volle) MIMO meer toegepast kan worden.
Hoeveel je daar daadwerkelijk van merkt is wel afhankelijk of de apparaten die je gebruikt überhaupt MIMO ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ShadowLord schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:03:
[...]

De antennestand is inderdaad belangrijk, maar de voorgestelde opstelling (1 horizontaal, 1 verticaal en een diagonaal) is niet altijd de juiste.
Het soort antennes op de RT-AC68U (en 99% van alle andere routers met losse antennes) zijn omnidirectioneel. In tegenstelling tot de naam hebben ze geen mooi bolvormig zendpatroon, maar een 'donut' vorm haaks op de antenne.
Simpel gezegd straalt een antenne van deze soort in een vlak haaks op de antenne. Staat de antenne dus recht omhoog, dan straalt hij in een horizontaal vlak. Wil je het beste bereik op de verdieping waar de router staat, zet dan alle antennes verticaal.

Wil je bereik over meerdere verdiepingen, overweeg alleen dan om 1 of meerdere van de antennes horizontaal of diagonaal te plaatsen.
Het nadeel daarvan is wel dat, omdat je apparaten maar in bereik van 1 of 2 van de antennes tegelijk zijn, je lagere snelheden kan krijgen omdat er geen (volle) MIMO meer toegepast kan worden.
Hoeveel je daar daadwerkelijk van merkt is wel afhankelijk of de apparaten die je gebruikt überhaupt MIMO ondersteunen.
Je reageert niet op mij, maar evengoed goede info, bedankt!

Daar ik een appartement heb (1 verdieping) is het dus het beste om alle 3 antennes verticaal te zetten? Vanavond meteen doen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
TommyGun schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:06:
[...]

Je reageert niet op mij, maar evengoed goede info, bedankt!

Daar ik een appartement heb (1 verdieping) is het dus het beste om alle 3 antennes verticaal te zetten? Vanavond meteen doen :o
Tenzij je je buren ook graag mee wil laten genieten van je WiFi (of storen met je WiFi }), zeker met de power patch) is dat wel het verstandigste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik bestrijk met _ | / meerdere verdiepingen. Heb slechts 50/50mb internet en hoef via WiFi geen andere data snel binnen mijn netwerk te verschuiven dus ben content met deze opstelling. Maar inderdaad, goed dat je extra info hebt gegeven, kan ieder bewuster zijn eigen keuze maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
Chris.nl schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:23:
Ik bestrijk met _ | / meerdere verdiepingen. Heb slechts 50/50mb internet en hoef via WiFi geen andere data snel binnen mijn netwerk te verschuiven dus ben content met deze opstelling. Maar inderdaad, goed dat je extra info hebt gegeven, kan ieder bewuster zijn eigen keuze maken.
Bij mijn ouders thuis stond het ook zo (tot die router overleed van ouderdom) om inderdaad het netwerk over 3 verdiepingen (de horizontale en verticale antenne) te krijgen en in de tuin (de diagonale antenne). De router stond op de 1e verdieping.
Nu hebben ze UniFi access points (maar dat is weer voer voor een ander topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Zijn er mensen die op deze router gebruik maken van:
- AiCloud
- AiProtection
- de USB-poorten

Ik ben wel benieuwd naar wat praktijkvoorbeelden, om inspiratie op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
DeadMetal schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:11:
Zijn er mensen die op deze router gebruik maken van:
- AiCloud
- AiProtection
- de USB-poorten

Ik ben wel benieuwd naar wat praktijkvoorbeelden, om inspiratie op te doen.
USB poort om een externe HDD aan te sluiten. Ik gebruik hem als FTP server, sommige mappen zijn toegankelijk voor derden, sommige mappen zijn privé. Vanaf mijn mobiel kan ik met een Explorer ook makkelijk bij mijn (MP3) bestanden. Door ook de DLNA Media Server aan te zetten kan m'n TV de HDD mediabestanden afspelen. Hoewel je ook AiCloud kan proberen kan je met de FTP mogelijkheid dus ook een soort eigen cloud maken.

Ik heb het (nog) niet gedaan maar an sich zou je een FTP server ook weer als HDD kunnen mounten op de PC, dus dan heb je een netwerkschijf toegankelijk voor meerdere PC's.

Wanneer de HDD even niet gebruikt wordt stopt ie met spinnen, geen idee of dit een feature van de HDD of Asus is, maar het lijkt me goed voor de levensduur en minimaliseert energieverbruik.

AiProtection gebruik ik niet, maar ik heb wel handmatig de DNS server aangepast naar OpenDNS. Daarmee worden malware en phishingsites geblokkeerd. Eventueel kan je ook de OpenDNS family Shield pakken, dan wordt ook porno geblokkeerd (hoewel dat niet waterdicht is).

[ Voor 41% gewijzigd door Chris.nl op 17-05-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TommyGun schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:57:
[...]

Bedankt voor de info :)

Welk model en type TV heb je? Of kun je zien op welke band je bent verbonden?

Dat deze optie specifiek benoemd wordt in de change log i.c.m. wat het doet zou alsnog je probleem kunnen verklaren namelijk.
Excuses ik denk dat ik niet helemaal duidelijk genoeg was ;) het gaat niet om de TV maar om de TV kastjes van KPN. Als dat TV kastje aanstaat valt de verbinding van het 5GhZ netwerk totaal omlaag tot zelfs heel traag. Whatsapp werkt nog net maar duurt ook een tijd. Wat doet de optie Airtime Fairness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 401359 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:57:
[...]

Excuses ik denk dat ik niet helemaal duidelijk genoeg was ;) het gaat niet om de TV maar om de TV kastjes van KPN. Als dat TV kastje aanstaat valt de verbinding van het 5GhZ netwerk totaal omlaag tot zelfs heel traag. Whatsapp werkt nog net maar duurt ook een tijd. Wat doet de optie Airtime Fairness?
En die zijn met COAX of UTP verbonden? Dan is het wel vreemd inderdaad...

https://routerguide.net/airtime-fairness-on-or-off/

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 17-05-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, de TV kastjes van KPN sluit je met een UTP kabel aan op de modem van KPN of op de ASUS. Dus niet coax :) dat is alleen Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 401359 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Nee, de TV kastjes van KPN sluit je met een UTP kabel aan op de modem van KPN of op de ASUS. Dus niet coax :) dat is alleen Ziggo.
Evengoed zou Airtime Fairness daar, volgens mij, geen impact op mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TommyGun schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Dat lijkt mij ook niet. Vooral omdat die in de vorige firmware ook al aanstaat en het dan wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Er is een nieuwe versie uit! :)

Asuswrt-Merlin 380.66_2 (16-May-2017)

- FIXED: AiCloud fail to start on RT-N66U and RT-AC66U.
- FIXED: The generated key/cert for httpds and AiCloud could sometimes be invalid due to a timing problem.

Bron: https://asuswrt.lostrealm.ca/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 401359 op 20-05-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TommyGun schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Vandaag getest maar dit is helaas niet de oplossing :( net als Asuswrt-Merlin 380.66_2 want daar speelt het ook nog steeds. Heb een topic geopend op het forum van Merlin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:14
Anoniem: 401359 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:20:
[...]

Vandaag getest maar dit is helaas niet de oplossing :( net als Asuswrt-Merlin 380.66_2 want daar speelt het ook nog steeds. Heb een topic geopend op het forum van Merlin.
Alles gereset en opnieuw geconfigureerd? Dat is het eerste wat je doet bij problemen bij overgang naar een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bas-r schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Alles gereset en opnieuw geconfigureerd? Dat is het eerste wat je doet bij problemen bij overgang naar een nieuwe firmware.
Dat lost het helaas ook niet op :(

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 401359 op 20-05-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Gebruiken jullie HTTPS voor toegang tot de admin interface van de router? Eerder in dit topic las ik dat enkele mensen daar problemen mee hadden (maar wellicht werkt het met nieuwere firmwares probleemloos)

[ Voor 3% gewijzigd door DeadMetal op 22-05-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 15:04
Eigenlijk altijd goede ervaringen gehad met deze router, maar de laatste tijd begint zowel mijn AC66U als mijn AC68U vreemd gedrag te vertonen.

Ik krijg nml met regelmaat de "Settings have been updated. Web page will now refresh." pagina te zien, op beide routers. Eerst was het alleen mijn 66U en nu komt de 68U er ook bij, even aan en uit zetten lost dit op maar het is zo irritant, het gebeurd nu bijna elke week wel een keer.

Draaien beide de laatst mogelijke firmware van Asus.

Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06 14:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

joon schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:16:
Eigenlijk altijd goede ervaringen gehad met deze router, maar de laatste tijd begint zowel mijn AC66U als mijn AC68U vreemd gedrag te vertonen.

Ik krijg nml met regelmaat de "Settings have been updated. Web page will now refresh." pagina te zien, op beide routers. Eerst was het alleen mijn 66U en nu komt de 68U er ook bij, even aan en uit zetten lost dit op maar het is zo irritant, het gebeurd nu bijna elke week wel een keer.

Heb ik ook eens gehad met mijn 68U. Heb toen de router helemaal gereset. Ook omdat hij de nieuwste firmware niet wilde installeren. Na de reset lukte het installeren van de nieuwste firmware wel en heb ik sindsdien ook geen vage meldingen meer gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
joon schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:16:

Inderdaad zoals Grudgie aangeeft bij dit soort problemen altijd een reset uitvoeren naar de fabrieksinstellingen en daarna de instellingen opnieuw maken een GEEN backup terugzetten.

Met de updates komen soms ook dingen erbij of gaan er af en als je een backup terugzet gaat dat niet lekker en kun je ook vreemde dingen krijgen.

Zelf ooit 1x gehad dat de router niet lekker meer wilde werken en na uitvoeren van bovenstaande werkte hij weer prima, ook met de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:59
"Settings have been updated. Web page will now refresh." Kun je oplossen door je cookies te verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeOO
Er is weer een update van Merlin firmware versie 380.66_4

- CHANGED: Updated dropbear to 2017.75 (includes security fixes)
- FIXED: Security issue CVE-2017-7494 in Samba.

https://www.mediafire.com/folder/qc4e5xc252czd/RT-AC68U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRam
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

McRam

Tja...

Ik ben sinds kort in het bezit van een RT-AC68U maar de wifi is belabberd qua signaal sterkte. Helaas is deze door Asus danig dichtgespijkerd dat de ccode truuk niet meer werkt om het wifi signaal op te peppen. Telnet pakt de ccode (en andere settings) wel op maar de dB's gaan niet naar 25 i.p.v. 15. In de CFE zie ik ook de aangepaste ccode staan.

Op SNB zie ik 1 melding staan van een ander persoon met mijn versie maar nog niets om hem succesvol te kunnen boosten. Zijn er hier al mede-Tweakers die het wel gelukt is met deze revisie? Zonder boost is deze router echt nutteloos voor me. Mijn antieke Netgear WNDR3700v2 heeft zelfs nog een sterker signaal.

Aanvullende gegevens:
CFE = 1.3.0.7
HWR = 1.95

Pain don't hurt. Babes love scars. Broken bones heal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nieuwe firmware
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.380.7743

Security fixed
- Fixed CVE-2017-8828 (XSS vulnerability special for Yair Amit’s https://www.linkedin.com/in/yairamit/ contribution)
- Fixed CVE-2017-5892 (JSONP Information Disclosure)
- Fixed CVE-2017-7494 (Samba remote code execution vulnerability)
- Improved brute-force protection for SSH, Telnet connection.

Bug fixed
- Fixed URL filter, keyword filter, network filter time related issue.
- Fixed USB Modem/ Tethering UI issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Andy-
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
McRam schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:51:
Ik ben sinds kort in het bezit van een RT-AC68U maar de wifi is belabberd qua signaal sterkte. Helaas is deze door Asus danig dichtgespijkerd dat de ccode truuk niet meer werkt om het wifi signaal op te peppen. Telnet pakt de ccode (en andere settings) wel op maar de dB's gaan niet naar 25 i.p.v. 15. In de CFE zie ik ook de aangepaste ccode staan.

Op SNB zie ik 1 melding staan van een ander persoon met mijn versie maar nog niets om hem succesvol te kunnen boosten. Zijn er hier al mede-Tweakers die het wel gelukt is met deze revisie? Zonder boost is deze router echt nutteloos voor me. Mijn antieke Netgear WNDR3700v2 heeft zelfs nog een sterker signaal.

Aanvullende gegevens:
CFE = 1.3.0.7
HWR = 1.95
Wellicht dat 't je met de HGG firmware van hggomes wel lukt? Stuur 'm even een PB op SNB forum voor een link naar zijn firmware pagina, kan ik echt niet delen hier. In die firmware kan je heel simpel je signaal verhogen met een % slider dus scheelt ssh commands etc. Laatste update is van 11 juni met een behoorlijke change list en draait echt als een zonnetje. Onderstaand een overzicht van de boost waardes die je kan toepassen:
POWER SLIDE: - http://ROUTERIP/Advanced_WAdvanced_Content.asp
===========

These are the new TX Power level reference values:

1% => 30mW (13.2dBm + 1.5dBm[AG] = 14.7dBm)

25% => 119mW (19.2dBm + 1.5dBm[AG] = 20.7dBm)

50% => 251mW (22.5dBm + 1.5dBm[AG] = 24dBm)

75% => 531mW (25.7dBm + 1.5dBm[AG] = 27.2dBm)

100% => 1000mW (28.5dBm + 1.5dBm[AG] = 30dBm)

By default the FW powerslide is set to 50% (24dBm)

[ Voor 17% gewijzigd door -Andy- op 16-06-2017 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRam
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

McRam

Tja...

Hallo Andy,

Hartelijk dank voor je reactie en ga ik zeker doen!
-Andy- schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:29:
[...]

Wellicht dat 't je met de HGG firmware van hggomes wel lukt? Stuur 'm even een PB op SNB forum voor een link naar zijn firmware pagina, kan ik echt niet delen hier. In die firmware kan je heel simpel je signaal verhogen met een % slider dus scheelt ssh commands etc. Laatste update is van 11 juni met een behoorlijke change list en draait echt als een zonnetje. Onderstaand een overzicht van de boost waardes die je kan toepassen:
POWER SLIDE: - http://ROUTERIP/Advanced_WAdvanced_Content.asp
===========

These are the new TX Power level reference values:

1% => 30mW (13.2dBm + 1.5dBm[AG] = 14.7dBm)

25% => 119mW (19.2dBm + 1.5dBm[AG] = 20.7dBm)

50% => 251mW (22.5dBm + 1.5dBm[AG] = 24dBm)

75% => 531mW (25.7dBm + 1.5dBm[AG] = 27.2dBm)

100% => 1000mW (28.5dBm + 1.5dBm[AG] = 30dBm)

By default the FW powerslide is set to 50% (24dBm)

Pain don't hurt. Babes love scars. Broken bones heal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De Merlin firmware heeft een update! het gaat om versie 380.66_6 (22 juni 2017)

- CHANGED: Updated OpenVPN to 2.4.3 (o.a. vanwege nieuws: OpenVPN repareert door Nederlander gevonden kwetsbaarheden

- FIXED: Corrupted firewall rules if enabling SSHD brute-force protection and Respond to WAN Ping at the same time while in Dual WAN mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407039

Vandaag is er een nieuwe release van de MerlinWRT Firmware v. 22 juni.
Maar op SNB forums is er ook een fork van 15 juni.

Welke vinden jullie net wat fijner/stabieler en sneller werken?
Ik merk met de fork iets betere performance, maar ben nog niet helemaal overtuigt.

Iemand? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 09:11
Ik heb mijn router vanmorgen weer eens naar "Factory default" gezet na het upgraden van de Merlin firmware 380.66_6. Vervolgens de router opnieuw geconfigureerd en de ASUS hack toegepast.

Na een paar uur met van alles en nog wat bezig op het internet en met verschillende devices, kan ik wel zeggen dat de performance prima in orde is. De fork heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407039 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:53:
Ik merk met de fork iets betere performance, maar ben nog niet helemaal overtuigt.
De fork heb ik ook niet getest! ik gebruik al een tijd de Merlin Firmware en deze bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:43

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 407039 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:53:

Iemand? Dank!
Hele oude fork. Als je de wifi vermogenshack niet hebt uitgevoerd kun je met die oude fork het wifi vermogen wat hoger zetten, anders zou ik gewoon de nieuwe gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drexxon schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:45:
Ik heb mijn router vanmorgen weer eens naar "Factory default" gezet na het upgraden van de Merlin firmware 380.66_6. Vervolgens de router opnieuw geconfigureerd en de ASUS hack toegepast.

Na een paar uur met van alles en nog wat bezig op het internet en met verschillende devices, kan ik wel zeggen dat de performance prima in orde is. De fork heb ik niet getest.
Dank, welke ASUS Hack? Dat met TX-verhoging?

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 407039 op 23-06-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knakworst schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:22:
[...]

Hele oude fork. Als je de wifi vermogenshack niet hebt uitgevoerd kun je met die oude fork het wifi vermogen wat hoger zetten, anders zou ik gewoon de nieuwe gebruiken.
Anoniem: 401359 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:54:
[...]

De fork heb ik ook niet getest! ik gebruik al een tijd de Merlin Firmware en deze bevalt prima.
Dank jullie wel. Ik heb de vermogenshack nooit kunnen toepassen omdat ik hem al voorzien had van een nieuwe Merlin, waardoor er dus een LOCK is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 407039 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:36:
[...]

[...]

Dank jullie wel. Ik heb de vermogenshack nooit kunnen toepassen omdat ik hem al voorzien had van een nieuwe Merlin, waardoor er dus een LOCK is gekomen.
Uit mijn hoofd zou je hem nog via de recovery tool (of hoe dat heet) moeten kunnen terugflashen naar een oudere firmware van voor de lock...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Laatste asus firmware geïnstalleerd, wifi patch werkt nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 00:53
knakworst schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:22:
[...]

Volgens mij heb ik wat gemist. Kan je met de nieuwste firmware de TX-waarde zonder problemen opschroeven? Ga binnenkort voor m'n vader een RT-N66U aanschaffen, daar zou het ook mee moeten werken toch?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
kaos- schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Volgens mij heb ik wat gemist. Kan je met de nieuwste firmware de TX-waarde zonder problemen opschroeven? Ga binnenkort voor m'n vader een RT-N66U aanschaffen, daar zou het ook mee moeten werken toch?
Met de nieuwste firmware kan dat niet meer. Hangt ook af van je versie die je hebt. Kwestie van even topic doorspitten hiervoor. Genoeg info over te vinden inmiddels.

Maar dit is het RT-AC68U topic. Voor de RT-N66U moet je even zoeken in [Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router.

Stappen zijn iets anders meen ik. Zoek ook op RT-N66U in dit topic voor die info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:14
Dacuuu schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:24:
Laatste asus firmware geïnstalleerd, wifi patch werkt nog goed.
Welke wifi patch? (en je hebt nu de originele Asus firmware dus?) :>

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
PCJR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:48:
[...]

Welke wifi patch? (en je hebt nu de originele Asus firmware dus?) :>
Lees dit topic ffe door, dan kom je er wel. Maar met de nieuwe routers uit de winkel werkt de patch niet. Misschien kan je de bootloader, of hoe dat ding op heet down graden zodat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Deze patch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Maar hou er rekening mee dat het bij nieuwere CFE's het niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ok zal ff searchen. Ik heb momenteel deze 3.0.0.4.374.43_2-17E5j9527 (merlin fork)
Hier kan ik wel de mW aanpassen. Maar maakt me eigenlijk niet uit of dat er nog inzit. Wil graag upgraden naar een goede firmware. :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
380.66 incl 25dB telnet hack draaiend hier! :)
(moest wel via de firmware recovery tool deze flashen....via de portal ging niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
PCJR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:42:
[...]

380.66 incl 25dB telnet hack draaiend hier! :)
(moest wel via de firmware recovery tool deze flashen....via de portal ging niet)
Als het goed is kan je nu updaten naar Firmware versie 3.0.0.4.380.7743 en blijft die hack actief. Heb je mooi de laatste security patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Chris.nl schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:50:
[...]

Als het goed is kan je nu updaten naar Firmware versie 3.0.0.4.380.7743 en blijft die hack actief. Heb je mooi de laatste security patches.
Oh waar zie je die? Ik had de laatste 380.66 van de site van merlin meen ik 8)7

Loopt goed hier denk ik: Maximum Tx Power Target (chanspec:0x100b): 25.00 25.00 25.00

Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/1.png

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste