Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:29
Seal64 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:45:
[...]

Die tegoedkaarten zie je inderdaad vrij veel. Primera, Albert Heijn, ik heb ze zelfs al bij Albert Heijn en de lokale boekhandel gezien. Maar daar zit je altijd met het probleem dat je op het eind van de rit tegoed overhoudt. Je kunt kaartjes kopen van 15, 25 en 50 euro, maar games kosten nooit 15, 25 en 50 euro. Een kaartje met een downloadcode voor een specifieke game is vaak handiger, want dan heb je geen restjes.

Dat soort kaartjes zie je maar heel weinig - maar ze zijn er wel.
Daarom heeft mijn vriendin haar CC aan haar account gekoppeld, dan kan ze direct de prijs betalen.

Vind dat zelf onzin, heb liever dat het via iDeal zou moeten kunnen net zoals bij Steam.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-11 20:55

Pykow

Angelo OTR

Mizgala28 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:51:
[...]

Daarom heeft mijn vriendin haar CC aan haar account gekoppeld, dan kan ze direct de prijs betalen.

Vind dat zelf onzin, heb liever dat het via iDeal zou moeten kunnen net zoals bij Steam.
Helaas is iDeal alleen voor Nederland volgens mij en daarom ondersteunen ze het niet.
Ik was echt blij toen Steam met iDeal ondersteuning kwam, daarvoor deed ik alles met clickandbuy. (dat is een soort van PayPal die gelinkt is aan je steam-account, met veel moeite mijn account los kunnen koppelen nadat er een iDeal ondersteuning was)
Steam doet het gewoon geweldig.
Je stopt een game in je winkelmandje en je kan of gewoon het bedrag betalen of je portemonnee opvullen met tegoeden.

Ik heb laatst ook 75 euro aan te goed moeten kopen om een game van 60 euro te kopen uit de Microsoft Store. Erg vervelend inderdaad, want die 15 euro ga ik voorlopig nog niet opmaken. Tenzij ik weer een game van 60 euro ga aanschaffen en daarna nog eens 5 euro overhoud.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Verwijderd

Topicstarter
En Sony biedt wel iDeal, maar die implementatie is zo brak dat ik met mijn Rabo internetbankieren op mn PS4 geen tegoed kan toevoegen :')

Maar ja, vanwege het feit dat ik regelmatig een spel koop heb ik een Credit Card via de bank. (Rabocard) Nooit problemen mee.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 18:07 ]

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:27
Pykow schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:58:
[...]

Helaas is iDeal alleen voor Nederland volgens mij en daarom ondersteunen ze het niet.
iDeal is ook niet zo iDeaal. Bij Paypal of Credit Card ben je als koper beter beschermd. Bij iDeal helemaal niet.

• Mizgala28
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:06:
En Sony biedt wel iDeal, maar die implementatie is zo brak dat ik met mijn Rabo internetbankieren op mn PS4 geen tegoed kan toevoegen :')

Maar ja, vanwege het feit dat ik regelmatig een spel koop heb ik een Credit Card via de bank. (Rabocard) Nooit problemen mee.
(Rabobank, bah heb er vreselijke ervaringen mee)

Dat terzijde, iDeal op PSN tel ik niet mee, je voegt tegoed erbij en daarna kun je van dat tegoed iets kopen, dat is in mijn ogen halve oplossing.
Laudor schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:00:
[...]

iDeal is ook niet zo iDeaal. Bij Paypal of Credit Card ben je als koper beter beschermd. Bij iDeal helemaal niet.
Klopt, echter weiger ik een CC te nemen, vind het onzin voor die een digitale game die weleens koop, ik koop alleen fysieke games en qa digitale alleen op Steam, en daar werkt iDeal wel.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Creditcard is wel ontzettend handig. Wel opletten wat je uitgeeft. ;)

Vooral in buitenland kan het erg handig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mizgala28 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:04:
[...]

(Rabobank, bah heb er vreselijke ervaringen mee)

Dat terzijde, iDeal op PSN tel ik niet mee, je voegt tegoed erbij en daarna kun je van dat tegoed iets kopen, dat is in mijn ogen halve oplossing.
Je voegt gewoon het bedrag toe wat je moet betalen ;) Zo werkt de eShop ook.

• Mizgala28
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:21:
[...]

Je voegt gewoon het bedrag toe wat je moet betalen ;) Zo werkt de eShop ook.
Dat weet ik, maar het kwam vroeger heel vaak voor dat ik iets voor 7 euro wou of misschien een tientje en dat ik dan op de 3DS (of de Vita) meteen minimaal 5 euro (bij PSN) of 15 euro (bij Nintendo) moet spenderen.

Leuk dat het ook via CC kan, maar ik heb geen CC nodig dus ga ik die niet extra bij nemen alleen hiervoor (als ik die wel gebruikte zou dat niks uitmaken en zou ik gewoon een CC aan PSN of Nintendo koppelen).

Ik wil gewoon normaal de boel kunnen betalen net zoals op Steam via iDeal, maar goed dan heb je nog Pay Pal (voor PSN dan) alleen daar heb ik ook slechte ervaringen mee (dubbele afschrijvingen...).

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:51
Ik koop mijn games ook met een CC, erg handig ook voor sommige buitelandse webshops. Had een CC nodig toen ik naar Noorwegen op vakantie ging dusja :).

Ik heb sinds vorige week Nintendont op mijn Wii U in de vWii mode als homebrew geinstalleerd. Werkt verbazing wekkkend goed, gamecube games met de Wii U pro controller :).
Nintendo zou zoveel meer kunnen doen met de games die ze hebben uit de vorige generaties. Ik snap dat nintendo controles wilt uitvoeren op de games die ze releasen maar het zou zo tof zijn als je op de Wii U gewoon alle nintendo games van iedere generatie kan spelen. De Wii U is er krachtig genoeg voor.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Mizgala28
Ben ik wel mee eens, dat is de reden dat wij nog de Wii naast de TV hebben staan voor de GameCube games.
* RayNbow heeft een GameCube voor GameCube games...

...enige apparaat dat namelijk zonder modden m'n tweetal Japanse importgames kan afspelen. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Mizgala28
RayNbow schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:25:
* RayNbow heeft een GameCube voor GameCube games...

...enige apparaat dat namelijk zonder modden m'n tweetal Japanse importgames kan afspelen. :p
Wij hebben ook de GameCube, alleen is de Wii kleiner :)

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-11 11:13
Gisteren de wii U van mijn broertje een keer geleend. Helaas was hij de gamepad vergeten. Verrassend hoe weinig spellen er niet werken als je alleen maar wii controllers hebt :( zelfs windwaker...

Dan maar t weekend mariokart doen :)

tijd voor wat klusjes!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Voor me vrouw haar verjaardag maar yww en roze amiboo gekocht.
Gelijk een directe hit bij zowel mijn vrouw als me dochter van 8.
Kan gelijk in me 1tje boodschappen doen :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Mizgala28
Gelukkig heeft mijn partner een hekel aan amibos, totale geld verspilling zegt zij.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:57
s0ulmaster schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:08:
Gisteren de wii U van mijn broertje een keer geleend. Helaas was hij de gamepad vergeten. Verrassend hoe weinig spellen er niet werken als je alleen maar wii controllers hebt :( zelfs windwaker...

Dan maar t weekend mariokart doen :)
Tja, is het verrassend dat een WiiU niet functioneel is als je de controller die erbij hoort, niet hebt? Wind Waker is nog nooit speelbaar geweest met een Wii Controller, dus waarom zou dat op de WiiU ineens anders zijn?

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Mizgala28 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:36:
Gelukkig heeft mijn partner een hekel aan amibos, totale geld verspilling zegt zij.
Ow mijn vriendin was al met disney infinty bezig voordat ik aan de amiibo verzameling ging. Haha

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-11 11:13
Seal64 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:26:
[...]

Tja, is het verrassend dat een WiiU niet functioneel is als je de controller die erbij hoort, niet hebt? Wind Waker is nog nooit speelbaar geweest met een Wii Controller, dus waarom zou dat op de WiiU ineens anders zijn?
Eeuhhmm 8)7 was even vergeten dat windwaker al van de gc stamt :p

Daarnaast is je argument vallide maar niet sterk. De compatibiliteit van de wii controller bestaat, maar lijkt erg slecht? Daarnaast kan ik me voorstellen dat niet iedereen altijd zin heeft om met de vrij grote "tablet" (geen waarde oordeel) te spelen.

Veel mensen hebben daarnaast nog wel orginele wii controllers, dus mijn aanname was (dom van mij), dat de meeste spellen ook wel zonder gamepad/procontroller zouden werken.

tijd voor wat klusjes!

RayNbow schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:22:
Footage van de Engelse versie van Fatal Frame / Project Zero 5:
[video]
Ik lees trouwens net in Fatal Frame 5: Maiden of Black Water English Gameplay Videos surfacing dat de game gedeeltelijk gratis zal zijn:
Of course, in a smarter move, Nintendo has made it so that the game 'free to start', so you can play the first three chapters (The Prologue, and Chapters 1 & 2) for free, which isn't a bad move to let people, excuse the pun, test the waters for those who have never tried the franchise or want to get a taste first. It also works as Fatal Frame 5 is supposed to be the longest entry in the series, being a total of 16 chapters long (including the prologue), and estimated to be around 16-24 hours long.

• ndonkersloot
Vandaag een externe HDD aan de Wii U gehangen, hij werkt echter niet omdat ik geen Y-kabel gebruik.
Iemand enig idee waar ik een Micro Mini USB Y kabel kan kopen en morgen nog binnen heb of kan ophalen? Geen zin om over het weekend te wachten :+.

Tiwazz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:28:
Vandaag een externe HDD aan de Wii U gehangen, hij werkt echter niet omdat ik geen Y-kabel gebruik.
Iemand enig idee waar ik een Micro USB Y kabel kan kopen en morgen nog binnen heb of kan ophalen? Geen zin om over het weekend te wachten :+.
Micro? Waarom micro? Ik heb dit ooit besteld: USB 2.0 - Y kabel. Dit werkt ongeacht welke aansluiting er gebruikt wordt op de harde schijf.

Maar eh, geen idee waar je zoiets zo snel kunt krijgen.

• ndonkersloot
RayNbow schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:49:
[...]

Micro? Waarom micro? Ik heb dit ooit besteld: USB 2.0 - Y kabel. Dit werkt ongeacht welke aansluiting er gebruikt wordt op de harde schijf.

Maar eh, geen idee waar je zoiets zo snel kunt krijgen.
Euh ik bedoelde mini, lekker verwarrend die verschillende soorten :o . Het is gewoon een standaard USB 2.0 2,5" externe hardeschijf.

• Seal64
s0ulmaster schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:02:
[...]

Eeuhhmm 8)7 was even vergeten dat windwaker al van de gc stamt :p

Daarnaast is je argument vallide maar niet sterk. De compatibiliteit van de wii controller bestaat, maar lijkt erg slecht? Daarnaast kan ik me voorstellen dat niet iedereen altijd zin heeft om met de vrij grote "tablet" (geen waarde oordeel) te spelen.

Veel mensen hebben daarnaast nog wel orginele wii controllers, dus mijn aanname was (dom van mij), dat de meeste spellen ook wel zonder gamepad/procontroller zouden werken.
De Wiimote wordt inderdaad ondersteund, ja, maar als optie. Je ziet gelijk het effect, want omdat hij op de WiiU dus niet verplicht is, creëer je dit soort situaties, waar developers ervoor kiezen om hem niet te gebruiken, maar dat gebruikers het wel verwachten, of juist omgekeerd.

De voornaamste reden dat de Wiimote niet werkt in Wind Waker is dat die game er niet op gemaakt is. De game is gemaakt op de GameCube controller, en maakt gebruik van zo ongeveer elk knopje dat erop zit. Wiimote + Nunchuk komt dan gewoon tekort, en doordat je een gamepad hebt die wél alle knoppen heeft, gebruiken ze gewoon alleen die in plaats van het hele control scheme om te gooien.

Merk op dat je overigens wel gewoon met de Pro kunt spelen als je de gamepad te groot vindt.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Seal64 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:19:
[...]

De Wiimote wordt inderdaad ondersteund, ja, maar als optie. Je ziet gelijk het effect, want omdat hij op de WiiU dus niet verplicht is, creëer je dit soort situaties, waar developers ervoor kiezen om hem niet te gebruiken, maar dat gebruikers het wel verwachten, of juist omgekeerd.

De voornaamste reden dat de Wiimote niet werkt in Wind Waker is dat die game er niet op gemaakt is. De game is gemaakt op de GameCube controller, en maakt gebruik van zo ongeveer elk knopje dat erop zit. Wiimote + Nunchuk komt dan gewoon tekort, en doordat je een gamepad hebt die wél alle knoppen heeft, gebruiken ze gewoon alleen die in plaats van het hele control scheme om te gooien.

Merk op dat je overigens wel gewoon met de Pro kunt spelen als je de gamepad te groot vindt.
Sorry maar een wiiu is niet compleet zonder de gamepad. Alle andere controllers zijn extratjes.
Wil je met de wii mote spelen. Dan moet je of de wii gebruiken of een wii game in de wii u stoppen.
Ik ben blij dat er een gamepad is en niet die verschrikkelijke wiimote.

• horizon1978
-

[ Voor 100% gewijzigd door horizon1978 op 11-10-2015 10:19 ]

• horizon1978
Lol.
Het hangt bij mij compleet van het spel af waar ik het liefste mee speel.

Splatoon en Cpt Toad met gamepad
Yoshi en Smash met WiiU pro controller
MK8 met wiimote+stuurtje
Nsmbu met wiimote

Máár de game pad is een essentieel Wii u onderdeel.
Niet met de GameCube controller? :(

:p

• Seal64
Pykow schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:05:
[...]

Sorry maar een wiiu is niet compleet zonder de gamepad. Alle andere controllers zijn extratjes.
Wil je met de wii mote spelen. Dan moet je of de wii gebruiken of een wii game in de wii u stoppen.
Ik ben blij dat er een gamepad is en niet die verschrikkelijke wiimote.
Dat was mijn punt. ;)

Je zou je zelfs af kunnen vragen waarom je een WiiU zou kopen als je vervolgens toch niet met de gamepad wilt gaan spelen. Je weet dat hij erbij zit, en dat het de standaard controller is. Alles daarboven is mooi meegenomen.

• horizon1978
RayNbow schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:51:
[...]

Niet met de GameCube controller? :(

:p
Die hebben we niet. :+
Pro controller voldoet (dát accu duur) :)

• ndonkersloot
horizon1978 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:55:
[...]

Die hebben we niet. :+
Pro controller voldoet (dát accu duur) :)
Echt bizar he, ik heb mijn Pro controller wel geteld èèn keer opgeladen...

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 15:40

rajackar

Blood Minister

Goed idee inderdaad en ik heb ook echt zin in deze game.
Mijn Wii-U heeft alweer veel te lang uit gestaan en gezien de friend statussen van veel van jullie is mijn Wii-U niet de enige die wat liefde kan gebruiken ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:20
Mijn Wii U maakt juist overuren, deze zomer ben ik Mario Kart online gaan spelen! Er wordt nog steeds veel gereden, leuke competitie om in mee te doen over het algemeen. Per week staat de Wii U toch wel 10-20 uur aan, ook voor Netflix.

• horizon1978
Hier krijgt de Wii geen rust. Vooral sinds mei is het druk (Splatoon, Yoshi, Super Mario Maker en erdoorheen nog Wii party U, Mario Kart 8 en Smash).

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11 22:15
Ik heb van het weekend "Kirby's Return To Dream Land (Wii)" in de eShop gekocht.
Tijdens het spelen toch wel wat last van frame drops. Is dit 'normaal' wanneer je gamed in vWii? (lijkt mij niet)

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

horizon1978 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:12:
Hier krijgt de Wii geen rust. Vooral sinds mei is het druk (Splatoon, Yoshi, Super Mario Maker en erdoorheen nog Wii party U, Mario Kart 8 en Smash).
Ik heb afgelopen week Yoshi Wooly World uitgespeeld, echt een geweldige game is dat.
Super Mario Maker speel ik vrij weinig omdat er geen echte doel inzit. (Ik had meer een Little Big Planet verwacht). Mario Kart 8 en Smash speel ik regelmatig samen met mijn vriendin.

Splatoon is een geweldige game, alleen ik kom steeds bij chinese in een server of mijn team is gewoon super slecht en dus heb ik de game een tijdje links laten liggen. (Wil nog wel aan de amiibo levels beginnen)

Nee de Wii U is hier nog steeds geen stof aan het happen na bijna een half jaar.
Alleen mijn playstation 4 is aan het stof happen (ongeveer 1 jaar al) en nog steeds geen game die ik daarop wil spelen in de toekomst.
mathelicious schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:40:
Mijn Wii U maakt juist overuren, deze zomer ben ik Mario Kart online gaan spelen! Er wordt nog steeds veel gereden, leuke competitie om in mee te doen over het algemeen. Per week staat de Wii U toch wel 10-20 uur aan, ook voor Netflix.
Netflix and chill ? :+

Ik kijk netflix alleen op mijn Tablet of via mijn Smart TV in de huiskamer.

• vndk
  • Laatst online: 14-11 13:25
Vraagje; welke extra controller valt aan te raden voor kinderen (4& 7 jaar) voor de Wii U ?
De Wii Remote Plus of de Wii Pro controller ? Hebben deze allebei de Motion functie ?
Ze zullen voornamelijk Mario Kart en Super Mario U gaan spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door vndk op 12-10-2015 13:13 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De WiiU staat hier ook voor spek en bonen, maar ik heb hem dan ook gekocht voor zeer sporadisch wat Mario Kart, Mario Party etc.

Staat verder wel aardig wat uurtjes aan, maar m'n dochter kijkt Netflix via het ding.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:20
Pykow schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:20:
[...]

[...]

Netflix and chill ? :+

Ik kijk netflix alleen op mijn Tablet of via mijn Smart TV in de huiskamer.
Zou je wel willen zeker, ik moet je helaas teleurstellen :+
Glenn77 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:00:
Vraagje; welke extra controller valt aan te raden voor kinderen (4& 7 jaar) voor de Wii U ?
De Wii Remote Plus of de Wii Pro controller ? Hebben deze allebei de Motion functie ?
Voor MarioKart zou ik een Pro zelf veel fijner vinden! Ik rijd weleens met de wii remote, dat is gewoon helemaal ruk als je wat serieuzer wil rijden. Met een nunchuk is het wel te doen, maar dat kost je een aardige duit.

Verwijderd

Topicstarter
Glenn77 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:00:
En je vraag over de motion functie: de Wii U Pro controller heeft die niet. Dus dat is een beperking voor New Super Mario Bros U, voor MarioKart is het wel de beste controller

• vndk
  • Laatst online: 14-11 13:25
Dank jullie wel.
En in de originele Gamepad met scherm? zit daar wel die Motion functie in ?
Glenn77 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:29:
Dank jullie wel.
Ja, die bevat motion sensors.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47
Gebruikt new super mario bros u motion controls dan? Ik heb tot nu toe alleen de eerste wereld gespeeld (met de tablet), maar heb er niks van gemerkt dat ik daar iets mee moest doen...

Gamertag: FinrazielNL

Verwijderd

Topicstarter
Ja, spin jumps. Maar die kan je ook met een knop doen.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Als je al Wiimotes hebt, is de Hori controller wel leuk :
http://www.nintendolife.c..._marioluigipikachu_themed

Voor Mario Kart heb ik zelf het liefst een stuurtje met een Wiimote erin.

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 12-10-2015 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goner schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:36:
Voor Mario Kart heb ik zelf het liefst een stuurtje met een Wiimote erin.
Ook in 200cc? :+ Stuurtje gaat nog nét in 50cc, vind ik, daarna is het echt Pro controller. Waardoor ik eigenlijk alleen met de Pro controller speel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 13:42 ]

• horizon1978
150cc met wiimote+stuurtje joh. En dan online. :)

200cc heb ik me nog niet echt aangegeven.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Glenn77 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:29:
Dank jullie wel.
Gamepad heeft een motion functie, bijvoorbeeld in Mario Kart kan je kiezen om met de joystick te sturen of met de motion sensor.Bij de Wii remote plus staat hij standaard op motion besturing, maar dat kan je aanpassen in mario kart 8 nadat je in de eerste race zit (Anders is het niet te spelen vindt ik persoonlijk)

BTW als je ooit Mario Party 10 gaat aanschaffen, dan moet je Wii Remote plus controllers hebben.
de Gamepad werkt dan als Second screen. Dit zal straks ook moeten bij Animal Crossing Amiibo Festival.
dus hou daar wel even rekening mee.

Ik heb zelf een gamecube controller (Met Yoshi print) die ik aan moet sluiten op de Wii Remote.
Als ik dus Super smash speel of Mario kart, dan gebruik ik de gamecube controller.

Verwijderd

Topicstarter
Pykow schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:15:
[...]

Ik heb zelf een gamecube controller (Met Yoshi print) die ik aan moet sluiten op de Wii Remote.
Als ik dus Super smash speel of Mario kart, dan gebruik ik de gamecube controller.
Dat is geen GameCube controller ;) Je kan er geen GameCube games mee spelen en je sluit 'm aan als Classic Controller.

Ik gebruik mijn echte GameCube controller + USB adapter in Smash :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 16:19 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

He dat is nieuw voor me , dus ik kan een gamecube controller aan een wii mote aansluiten om mk8 te spelen ?

Nee dus jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door chucky666 op 12-10-2015 16:20 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:19:
He dat is nieuw voor me , dus ik kan een gamecube controller aan een wii mote aansluiten om mk8 te spelen ?
Nee. Er zijn gamecube ogende controllers gemaakt die als een Classic Controller werken. Een echte Gamecube controller werkt niet. (Of met een adapter)

Maar voor Smash kan je beter de officiële USB adapter gebruiken, dan heb je ook rumble.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 16:23 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:20:
Maar voor Smash kan je beter de officiële USB adapter gebruiken, dan heb je ook rumble.
Kun je die USB adapter nu ook al voor andere games gebruiken ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Dat gaat ook niet gebeuren.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 16:34 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:19:
[...]

Dat is geen GameCube controller ;) Je kan er geen GameCube games mee spelen en je sluit 'm aan als Classic Controller.

Ik gebruik mijn echte GameCube controller + USB adapter in Smash :+
Ik weet dat het geen echte GameCube controller is, maar waarom heb je dat nodig ?
de layout is vrijwel identiek en beter dan ieder andere controller imo
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:20:
[...]

Nee. Er zijn gamecube ogende controllers gemaakt die als een Classic Controller werken. Een echte Gamecube controller werkt niet. (Of met een adapter)

Wat is rumble ? ik ken alleen Pokémon Rumble :P

Ach ja ik ben er blij mee, beter dan spelen met de Wii Remote ;)

• Finraziel
Hmm daar zeg je zoiets... ik heb in mijn gamepad settings rumble aan staan, maar ik heb het ding volgens mij nog niet één keer voelen 'rumblen'. Zou hij defect zijn, of wordt het zo weinig gebruikt?
Ik heb Mario Kart 8, Mario Maker, New Super Mario Bros U en Stealth 2 maar in geen van die titels heb ik iets gemerkt. Ik zie online in ieder geval dat nsmbu het zou moeten hebben, kan iemand misschien zeggen wanneer zodat ik kan kijken of ik dat kan nabootsen om te zien of hij toch rumblet of dat er iets mis is met mijn controller?
Als ik er op google zie ik veel mensen met deze vraag, maar niet echt een duidelijk antwoord...

• Seal64
finraziel schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:48:
Hmm daar zeg je zoiets... ik heb in mijn gamepad settings rumble aan staan, maar ik heb het ding volgens mij nog niet één keer voelen 'rumblen'. Zou hij defect zijn, of wordt het zo weinig gebruikt?
Ik heb Mario Kart 8, Mario Maker, New Super Mario Bros U en Stealth 2 maar in geen van die titels heb ik iets gemerkt. Ik zie online in ieder geval dat nsmbu het zou moeten hebben, kan iemand misschien zeggen wanneer zodat ik kan kijken of ik dat kan nabootsen om te zien of hij toch rumblet of dat er iets mis is met mijn controller?
Als ik er op google zie ik veel mensen met deze vraag, maar niet echt een duidelijk antwoord...
De gamepad heeft inderdaad een ingebouwde bibberfunctie, maar ik krijg sterk het idee dat ze daar dezelfde motortjes voor gebruikt hebben als die je ook in de Wiimote had zitten. Die zijn in een Wiimote wel leuk, maar zijn niet echt berekend op het veel hogere gewicht van de gamepad. Oftewel, goed kans dat je het vaak zat gebruikt, maar dat het zo subtiel is dat je het niet eens in de gaten hebt.
De Pro is daar veel duidelijker in, want het lijkt erop dat ze daar een krachtiger motor in hebben zitten, en het ding weegt ook nog eens veel minder.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 09:37

The_Bird

Meneer de Raaf

DukeBox schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:33:
[...]

Kun je die USB adapter nu ook al voor andere games gebruiken ?
Je moet gewoon de Mayflash versie halen. Die kan je ook op de PC aansluiten waardoor jouw NGC controller breder inzetbaar is. Eventueel kan je daarmee zelfs gamecube backups online mee spelen in HD, iets dat Nintendo nooit zal doen.

"21 jaar DSL!"

ZTP misschien als VC titel of remake in aantocht? :p

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel mooi zijn als ze de GameCube versie porten maar dan wel breedbeeld.
The_Bird schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:07:
[...]

Je moet gewoon de Mayflash versie halen. Die kan je ook op de PC aansluiten waardoor jouw NGC controller breder inzetbaar is. Eventueel kan je daarmee zelfs gamecube backups online mee spelen in HD, iets dat Nintendo nooit zal doen.
Je kan de originele ook op de PC aansluiten met speciale drivers..
Seal64 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:08:
[...]

De gamepad heeft inderdaad een ingebouwde bibberfunctie, maar ik krijg sterk het idee dat ze daar dezelfde motortjes voor gebruikt hebben als die je ook in de Wiimote had zitten. Die zijn in een Wiimote wel leuk, maar zijn niet echt berekend op het veel hogere gewicht van de gamepad. Oftewel, goed kans dat je het vaak zat gebruikt, maar dat het zo subtiel is dat je het niet eens in de gaten hebt.
De Pro is daar veel duidelijker in, want het lijkt erop dat ze daar een krachtiger motor in hebben zitten, en het ding weegt ook nog eens veel minder.
De Pro controller heeft vermoedelijk dezelfde motortjes als de GamePad (beide hebben er 2) maar omdat de Pro controller lichter is voel je het beter. Op de gamepad is het wel merkbaar maar idd minder.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 07:47 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik baal zelf alleen dat mijn gamepad niet werkt zonder stroom.
De batterij sluit niet goed aan en geen zin om hiermee terug te gaan.
Nu heb ik toch gewoon een stopcontact in de buurt en dus heb ik er verder geen last van.

Ik weet niet hoelang ik anders zonder gamepad zit en geen ervaring met de support van Nintendo.
Als ik deze topic lees werkt Nintendo niet echt mee:
WII-U Gamepad defect, en nu?

[ Voor 14% gewijzigd door Pykow op 13-10-2015 09:18 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:48
Je kunt ze natuurlijk ook gewoon niet bellen. Dan weet je zeker dat je niet geholpen wordt.
Maar als je WiiU nog binnen garantie is, zullen ze het echt wel oplossen zonder problemen.
Hoe lang je hem kwijt bent, geen idee.

• Seal64
RayNbow schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:11:
ZTP misschien als VC titel of remake in aantocht? :p

[video]
Dat zweeft al vrij lang over het internet, eigenlijk al sinds de New 3DS werd aangekondigd. Daar werd destijds een lijstje over rondgestuurd waarop zogenaamde exclusieve N3DS games stonden, waaronder Twilight Princess en Mario Sunshine.
Als ik zie dat er erg overtuigende video's zijn waarin bijvoorbeeld Rayman als speelbaar character in Smash Bros opduikt, dan wacht ik liever tot Nintendo er zelf mee komt, eerlijk gezegd.

That being said, TP3D/HD zou ik zeker binnenhalen. Dat is wat mij betreft één van de weinige Zelda titels die het tegen OOT op kan nemen voor beste in de franchise.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Seal64 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

Dat zweeft al vrij lang over het internet, eigenlijk al sinds de New 3DS werd aangekondigd. Daar werd destijds een lijstje over rondgestuurd waarop zogenaamde exclusieve N3DS games stonden, waaronder Twilight Princess en Mario Sunshine.
Als ik zie dat er erg overtuigende video's zijn waarin bijvoorbeeld Rayman als speelbaar character in Smash Bros opduikt, dan wacht ik liever tot Nintendo er zelf mee komt, eerlijk gezegd.

That being said, TP3D/HD zou ik zeker binnenhalen. Dat is wat mij betreft één van de weinige Zelda titels die het tegen OOT op kan nemen voor beste in de franchise.
Volgens mij was het met Mario Sunshine het gerucht dat dit een Wii Gamecube game zou worden waarbij je de Wiimote kon gebruiken net als ze voor Mario Tennis Gamecube gedaan hebben. Volgens mij ook Pikmin maar die reeks duurde in ieder geval niet lang.

"21 jaar DSL!"

Seal64 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

Maar nu zijn er aanwijzingen op basis van datamining.

Edit: bron: https://twitter.com/NWPlayer123/status/653697137230745600
Dat was een goed gefakete video, maar in dat geval waren er geen aanwijzingen in de datafiles van Smash, dit i.t.t. bijv. de Ryu en Roy leak.

[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 13-10-2015 12:06 ]

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ben gisteren eens begonnen aan Hyrule Warriors.
Was even aan de aandacht ontsnapt (dat krijg je als er 3 mensen in huis games kopen) maar zag dat de dames het regelmatig speelden.
Is best leuk, beetje chaotisch af en toe, maar speelt lekker weg ...

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

nieuws: Functionerende Wii U-emulator verschijnt online

Binnenkort maar Super Mario Maker op de PC spelen :D

"21 jaar DSL!"

• Finraziel
Zoals iemand in de comments daar ook al terecht opmerkte, juist mario maker lijkt me niet dat je erg ver komt zonder Nintendo network verbinding (en dat lijkt me lastig met een emu).

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

finraziel schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:54:
Zoals iemand in de comments daar ook al terecht opmerkte, juist mario maker lijkt me niet dat je erg ver komt zonder Nintendo network verbinding (en dat lijkt me lastig met een emu).
I know maar die lijkt me juist geschikt voor de pc, zie ook Mario Paint bijv.

"21 jaar DSL!"

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:15
Pykow schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:16:
Ik baal zelf alleen dat mijn gamepad niet werkt zonder stroom.
De batterij sluit niet goed aan en geen zin om hiermee terug te gaan.
Nu heb ik toch gewoon een stopcontact in de buurt en dus heb ik er verder geen last van.

Ik weet niet hoelang ik anders zonder gamepad zit en geen ervaring met de support van Nintendo.
Als ik deze topic lees werkt Nintendo niet echt mee:
WII-U Gamepad defect, en nu?
En een vervangende accu? werkt dat niet?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• ndonkersloot
Rumors over twilight princess net nu ik de gamecube versie aan het spelen ben via Nintendont :p. Via nintendont kan je hem ook in breedbeeld spelen. Achja, als er een HD komt koop ik die toch wel.

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Is de retail versie van Shovel Knight nu met 2 weken uitgesteld?

Ik zou toch zweren dat ie morgen uit zou komen...

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

GZ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:51:
Is de retail versie van Shovel Knight nu met 2 weken uitgesteld?

Ik zou toch zweren dat ie morgen uit zou komen...
Komt de 30ste en is inderdaad twee weken uitgesteld.
Dit kwam door Amerikaanse retailers die de game niet voor minder dan 25 dollar in hun winkel willen leggen.
Daarnaast is de xbox versie geschrapt en komt de playstation vita uit in 2016

• Mizgala28
Pykow schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:25:
[...]

Komt de 30ste en is inderdaad twee weken uitgesteld.
Dit kwam door Amerikaanse retailers die de game niet voor minder dan 25 dollar in hun winkel willen leggen.
Daarnaast is de xbox versie geschrapt en komt de playstation vita uit in 2016
De Vita versie zal ik zelf wel halen, de game komt fysiek in een beperktere oplage dus vandaar, ook al heb ik de PC versie.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Zit er eigenlijk ook iets van een exclusieve Nintendo-boss in de game? Ik las dat Sony Kratos en Microsoft Battletoads er in heeft maar zit er hier ook een exclusieve boss in of beperkt de Nintendo versie zich tot het locken van de co-op en een aantal challenges achter een paywall?

Ik heb de game zelf nog niet en ben nog aan het kiezen welke versie ik fysiek ga halen en een NES-style Nintendo Boss zou een leuke manier zijn om die versie het aantrekkelijkste te maken aangezien de game er grotendeels ook als een NES game uitziet.

"21 jaar DSL!"

• Goner

Goner

What can I do you for ?

• Touchdomex
  • Laatst online: 19:22

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Iemand enig idee of dit najaar nog een leuke aanbieding op WiiU gebied komt? :+

Wil eigenlijk dit najaar een WiiU halen. Ik wil alleen wel weten of ik mijzelf straks naai door eentje te halen en enkele weken later een aanbieding komt voor rond ongeveer 50 euro goedkoper :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Touchdomex schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:58:
Iemand enig idee of dit najaar nog een leuke aanbieding op WiiU gebied komt? :+

Wil eigenlijk dit najaar een WiiU halen. Ik wil alleen wel weten of ik mijzelf straks naai door eentje te halen en enkele weken later een aanbieding komt voor rond ongeveer 50 euro goedkoper :+

Kortweg gezegd, nee. Het is niet aannemelijk dat de Wii U in prijs zal dalen. De gamepad is een dure component in het geheel en Nintendo is niet bereid om de installbase marginaal te vergroten met een pricedrop.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RayNbow schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:09:
[...]

[video]

Kortweg gezegd, nee. Het is niet aannemelijk dat de Wii U in prijs zal dalen. De gamepad is een dure component in het geheel en Nintendo is niet bereid om de installbase marginaal te vergroten met een pricedrop.
Ook niet voor kerst of black friday oid? Marges van de winkels is laag?

en kan geen filmpjes hier kijken :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Finraziel
Er is een paar pagina's geleden volgens mij wel iets gezegd over een bundel met Mario Kart 8 en Splatoon samen die er aan zou zitten te komen. Er vanuit gaande dat deze voor dezelfde prijs in de winkel komt als de huidige MK8 bundel scheelt je dat dus 40 euro (er vanuit gaand dat je beide games wil hebben).

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

finraziel schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:11:
Er is een paar pagina's geleden volgens mij wel iets gezegd over een bundel met Mario Kart 8 en Splatoon samen die er aan zou zitten te komen. Er vanuit gaande dat deze voor dezelfde prijs in de winkel komt als de huidige MK8 bundel scheelt je dat dus 40 euro (er vanuit gaand dat je beide games wil hebben).
Wil ik niet maar is altijd een leuke combinatie. Echter als Splatoon gewoon als disc wordt geleverd kan ik die altijd ook weer verkopen voor Pikmin 3 oid.

Nadeel is dat op de 2e hands markt de WiiU ook niet groot is. Dus leuke aanbiedingen op die manier binnenharken is ook niet mogelijk :(

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik heb ergens gelezen dat in die bundel Mario kart pre-installed is en dat er voor splatoon een downloadcode bij zit. Die kun je dus ook gewoon verkopen lijkt me. Ben zelf nog aan het twijfelen of ik een wii u wil.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

--_-- schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:36:
Ik heb ergens gelezen dat in die bundel Mario kart pre-installed is en dat er voor splatoon een downloadcode bij zit. Die kun je dus ook gewoon verkopen lijkt me. Ben zelf nog aan het twijfelen of ik een wii u wil.
Dan maar een Wind Waker HD bundel halen met MK en Pikmin 3 :+

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:18
nieuws: Gerucht: Nintendo NX wordt hybride met krachtige chips

Hopelijk komt Zelda Wii U eerder uit dan de NX
Anders lijkt het me niet onmogelijk dat Nintendo het als systeem seller voor de NX gaat inzetten }:O

• --_--
Als er nu veel nieuws gaat komen over de NX dan ben ik geneigd de wii u sowieso te skippen (was ik toch al maar begin toch weer een beetje te twijfelen :p). Het lijkt me wel gaaf zo'n hybride.
Behalve dat er in het bronartikel niets wordt gezegd over een hybride systeem. ;)

• --_--
RayNbow schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:30:
Behalve dat er in het bronartikel niets wordt gezegd over een hybride systeem. ;)
Slecht nieuws bericht van tweakers dan:p Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben wat de NX gaat worden en best bereid ben om daar op te wachten. Ook omdat de ps4 en Xbox me op dit moment totaal niet interesseren.
Nieuwe Metroid voor de Wii U? :+
(Edit: bron)

In ander nieuws, Monolith Soft heeft vacatures.
--_-- schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:38:
[...]

Slecht nieuws bericht van tweakers dan:p Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben wat de NX gaat worden en best bereid ben om daar op te wachten. Ook omdat de ps4 en Xbox me op dit moment totaal niet interesseren.
Het enige wat het bronartikel vermeldt is dat er sterke aanwijzingen zijn dat er zo wel een console als mobile unit eraan komen. Dit is echter niets nieuws. Er is al eerder gerapporteerd dat Nintendo kijkt naar een enkel platform met meerdere form factors (a la iOS, Android).

[ Voor 12% gewijzigd door RayNbow op 16-10-2015 19:40 ]

• --_--
RayNbow schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:34:
Nieuwe Metroid voor de Wii U? :+
(Edit: bron)

In ander nieuws, Monolith Soft heeft vacatures.

[...]

Het enige wat het bronartikel vermeldt is dat er sterke aanwijzingen zijn dat er zo wel een console als mobile unit eraan komen. Dit is echter niets nieuws. Er is al eerder gerapporteerd dat Nintendo kijkt naar een enkel platform met meerdere form factors (a la iOS, Android).
Ik heb het originele artikel gelezen en dan zou ik ook uitgaan van een hybride. 'would include both a console and at least one mobile unit that could be used either in conjunction with the console or taken on the road for separate use'. Dan lijkt het mij toch dat die 'mobile unit' onderdeel is van de NX en niet een totaal los toestel. Tenzij Nintendo op korte termijn 2 opzichzelfstaande apparaten released.
--_-- schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:57:
[...]

Ik heb het originele artikel gelezen en dan zou ik ook uitgaan van een hybride. 'would include both a console and at least one mobile unit that could be used either in conjunction with the console or taken on the road for separate use'. Dan lijkt het mij toch dat die 'mobile unit' onderdeel is van de NX en niet een totaal los toestel. Tenzij Nintendo op korte termijn 2 opzichzelfstaande apparaten released.
Kijk naar de andere consoles/handhelds van Nintendo. De GBA kon samen met de GameCube maar ook apart worden gebruikt. Idem voor Wii/DS en Wii U/3DS.

Kijk verder ook naar wat Iwata in het verleden heeft gezegd:
Despite recent (and relatively fuzzy) rumors that Nintendo's next system would take the form of a single, portable/TV console hybrid, Iwata said he is "not sure if the form factor (the size and configuration of the hardware) will be integrated...

On the contrary, getting Nintendo behind a single hardware architecture might allow for a number of different "form factors" in the style of unified mobile platforms. "To cite a specific case, Apple is able to release smart devices with various form factors one after another because there is one way of programming adopted by all platforms," Iwata said. "Apple has a common platform called iOS. Another example is Android. Though there are various models, Android does not face software shortages because there is one common way of programming on the Android platform that works with various models. The point is, Nintendo platforms should be like those two examples."
Het is met wat we nu weten mogelijk dat er een NX console en een NX handheld zal worden uitgebracht, allebei gebaseerd op hetzelfde platform en de mogelijkheid om ze samen te gebruiken.

• Finraziel
Wat betreft het nu kopen van een Wii U of niet, het gaat nog op zijn allerminst een jaar, maar waarschijnlijk dichter bij twee jaar duren voordat er iets nieuws uit zou gaan komen. Als dat gebeurt dan is het nog maar de vraag of er gelijk weer veel topgames voor te krijgen zijn of dat dat ook weer even duurt. Ik zou gewoon nu kijken welke games er voor de Wii U zijn en of dat games zijn die je graag genoeg wil spelen om er 300 euro + de prijs van de losse games aan uit te geven.

Ik ben zelf erg blij dat ik hem gekocht heb. Mario Kart 8 is een heerlijke game om online te spelen, de actie gaat lekker vlot door met weinig downtime en er zijn op elk moment van de dag genoeg spelers online (heb ook niks van lag gemerkt met spelen met Amerikanen of Japanners, die laatste zijn alleen veel te goed :P). Mario Maker is ook leuk, een stuk leuker dan ik dacht toen ik hem net begon te spelen en ik ben nog niet eens zelf levels gaan maken. Er zijn een hoop leuke levels maar je moet ze even vinden. Als je bij het willekeurig levels spelen alles star-t wat er bovenuit steekt dan kun je vervolgens gaan kijken wat de mensen die die levels gemaakt hebben nog meer gemaakt hebben, of wat zij ge-star-t hebben en voor je het weet ben je uren zoet met geweldige levels :)

(edit: het hebben over dingen starren (star-en) ziet er raar uit als je gewoon start zegt, iets verduidelijkt)

[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 16-10-2015 23:04 ]

Fatal Frame / Project Zero reviews beginnen online te komen:

Edit:
En het lijkt erop dat de Europese versie wel bepaalde costumes heeft en de US niet:
http://www.trustedreviews...den-of-black-water-review

"Koei Tecmo's efforts to maintain interest include making sure that the female leads in the game remain as nubile and sexually appealing as possible at all times. They wear revealing clothing (you can even unlock bonus outfits which are little more than underwear)"

If that review is to be believed then NoA and only NoA removed the outfits.

[ Voor 72% gewijzigd door RayNbow op 19-10-2015 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fatal Frame, ik vind het er super eng uitzien. En dat voor een Nintendo(!) game, is heel zeldzaam. Ik ga 'm zeker halen. :) (special edition ge-preorderd)

En ik hoop zo op een Tweakers-crew review van de game.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 23:21 ]

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:18:
Fatal Frame, ik vind het er super eng uitzien. En dat voor een Nintendo(!)Koei-Tecmo game, is heel zeldzaam. Ik ga 'm zeker halen. :) (special edition ge-preorderd)
Fixed :Y)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Is dat deze ?

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:48
Project Zero 5 krijgt mixed reviews, maar dan voornamelijk van websites die een horror game als Outlast wel de lucht in prezen, terwijl die game eigenlijk niets anders is dan verstoppertje spelen met te veel jumpscares waardoor ze te opvallend en saai worden. Denk dat men Japanse horror gewoonweg niet goed begrijpt maar dat zal ik dan wel zijn :P

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Akaendra schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:39:
Project Zero 5 krijgt mixed reviews, maar dan voornamelijk van websites die een horror game als Outlast wel de lucht in prezen, terwijl die game eigenlijk niets anders is dan verstoppertje spelen met te veel jumpscares waardoor ze te opvallend en saai worden. Denk dat men Japanse horror gewoonweg niet goed begrijpt maar dat zal ik dan wel zijn :P
Tja horror is enorm subjectief en dat maakt het ook lastig om te reviewen. Zo zal bijv Resident Evil 1 op iemand die de games niet heeft gespeeld en weinig horrorfilms kijkt of -games speelt een enorm andere indruk maken dan op mensen die regelmatig dat soort games spelen. Daarbij kan "verstoppertje spelen" in sommige games erg goed uitpakken zoals in het recente Alien Isolation (niet voor Nintendo uitgekomen), al komt dat doordat de makers de Xenomorph een eigen AI gegeven hebben waardoor je niet elke keer hetzelfde meemaakt en dus steeds op je hoede moet zijn.

De negatieve punten die technische aspecten omvatten (zoals de animaties bij PZ5) zou ik in de overweging meenemen, de "gevoelspunten" zijn lastiger te pijlen.

Denk dat het sowieso wel leuk is wanneer je alleen een Wii U hebt aangezien de grote horrorgames er niet voor uitkomen ivm de doelgroep. In het land der blinden is de eenoog koning zogezegd.

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja, er zijn ook mensen die "The Last of Us" de hemel in prijzen. Maar ik heb dat spel op mn PS4, en ik moet heel eerlijk zijn. Het is gewoon Uncharted met Zombies. Gewoon helemaal NIET eng. En dan tel ik alle zogenoemde jump-scares mee. Zelfs The Walking Dead (je weet wel die Telltale games) is enger. Heck zelfs The Legend Of Zelda Majora's Mask is enger dan dat.

Een Horror spel moet juist eng zijn. En ik denk dat Fatal Frame 5 daar heel sterk in is.

The Last of Us als een horror spel krijgt van mij dan ook een 3/10.
Uncharted: The Last of Us als adventure game, ja dan heb je een 8/10 te pakken.

@The_Bird, het heeft niets met de doelgroep te maken. De GameCube en Wii hebben een grote hoevelheid horrorgames gehad. Het heeft, helaas, alles met de huidige positie van de Wii U te maken.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 11:29 ]

• horizon1978
Fatal Frame ziet er in de trailer in ieder geval scary genoeg uit. Sfeer lijkt erg sterk te zijn.
Plus gamepad gebruik.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:16:
The Last of Us als een horror spel krijgt van mij dan ook een 3/10.
Het is dan ook niet bedoeld als pure horror game ... omschrijving is : action-adventure survival horror game (horror als laatste).
Action/adventure games met wat horror elementen erin vind ik persoonlijk erg leuk, zoals bijv. STALKER en Metro.

De ook aangekondigde Slender game is lijkt me, meer puur horror.
Pagina: 1 ... 85 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic