WII-U Gamepad defect, en nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 14:18
Beste Tweakers,

De Wii-U gamepad is defect, probleem is ontstaan door een ongeval in huis, het betreft dus geen garantie.
Hij is niet los in de winkel te koop, dus heb ik contact gehad met Nintendo Nederland voor een nieuw exemplaar, helaas kwam daar het volgende uit:

We kunnen een nieuw exemplaar kopen voor €168.80, maar álleen als we dan de oude (defecte) verzekerd terug sturen aan Nintendo.
Het is simpelweg onmogelijk een nieuwe gamepad te kopen zonder de oude te retourneren.

Hier begint mijn probleem, ik heb namelijk mijn (inmiddels defecte) gamepad gekocht, samen met mijn WiiU en nog wat andere accessoires, het is mijn eigendom.

Nu wil Nintendo deze terug hebben voor ze mij een nieuwe willen/kunnen verkopen |:(
Dit zou betekenen dat ik mijn eigendom moet inleveren om een nieuwe te mogen kopen.
Voor zover voor mij te bepalen krijg ik als ik mijn oude gamepad inlever geen korting op de nieuwe,
in mijn ogen betaal ik op deze manier 2 maal de gamepad.

Ik ben het hier niet mee eens, maar kan helaas ook geen wetgeving/regels vinden die mij kunnen helpen dit probleem uit de weg te gaan.

Hebben jullie dit (in wat voor vorm dan ook) eerder meegemaakt, of hier ideeen over?

PS: reacties die gaan over "hij is toch kapot dus wat maakt het uit" negeer ik, ik ben niet van plan om iets waar ik al voor betaald heb in te leveren om het recht te verkrijgen eenzelfde product terug te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 21:04
Is hij nog te repareren misschien?
Reserve onderdelen zijn te koop op ebay.

[ Voor 4% gewijzigd door Ploink op 06-10-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Zo, dat is niet te zuinig van Nintendo. Voor dat bedrag kun je beter naar een tweedehands (WiiU) kijken op MP? Die zijn volgens mij rond dat bedrag.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50

weebl

YARR!

Wat is hier zo onlogisch aan dan?
Je krijgt, voor een bepaald bedrag + je oude gamepad, een nieuwe opgestuurd.
Nintendo mag dit gewoon vragen hoor, dit is gewoon een dienst die ze leveren. Dat je het er niet mee eens bent/dit er niet voor over hebt is toch echt jouw probleem. Wbt. regelgeving: die is er niet op dit vlak voor zover ik weet. Nintendo kan natuurlijk ook gewoon ervoor kiezen deze dienst niet te leveren, dan had je gewoon pech gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 08:01
Heb je je verzekeringsmaatschappij al eens gebeld? Zo lang het een ongeval is, en je officieel geen losse pad kan kopen, zou het schadebedrag boven een eventueel eigen risico moeten uitkomen.

Ps: ik voel met je mee. Het lijkt mij een onevenredig hoog bedrag voor een tablet met alleen streaming functionaliteit. Nieuwe WiiU kost 250 euro / 299 euro met game.

[ Voor 30% gewijzigd door Flozem op 06-10-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Maar wat wil je dan nog met die defecte? Puur een principe kwestie? Als jij een kapot apparaat inlevert in een winkel en deze blijkt niet meer te repareren en jij mag tegen betaling een nieuwe, denk je dan dat je die oude weer terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
weebl schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:31:
Wat is hier zo onlogisch aan dan?
Je krijgt, voor een bepaald bedrag + je oude gamepad, een nieuwe opgestuurd.
Nintendo mag dit gewoon vragen hoor, dit is gewoon een dienst die ze leveren. Dat je het er niet mee eens bent/dit er niet voor over hebt is toch echt jouw probleem. Wbt. regelgeving: die is er niet op dit vlak voor zover ik weet. Nintendo kan natuurlijk ook gewoon ervoor kiezen deze dienst niet te leveren, dan had je gewoon pech gehad :)
Dit zou niet zo vreemd zijn als de prijs van de nieuwe controller bijna 2/3 van een volledig nieuw toestel zou zijn, daarbij, is het zo vreemd een losse controller te kopen? jij noemt het een dienst, ik noem het geldklopperij.
Ploink schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:27:
Is hij nog te repareren misschien?
Reserve onderdelen zijn te koop op ebay.
Helaas is reparatie niet zinvol, de controller is drijfnat geweest (en het was geen water ;) )
bram1984 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:42:
Maar wat wil je dan nog met die defecte? Puur een principe kwestie? Als jij een kapot apparaat inlevert in een winkel en deze blijkt niet meer te repareren en jij mag tegen betaling een nieuwe, denk je dan dat je die oude weer terug krijgt?
Ja, dat weet ik zeker, het defecte apparaat blijft namelijk eigendom van de eindverbruiker tot dat deze daar afstand van doet. De winkel mag wel een voorstel doen om het apparaat millieuvriendelijk te vernietigen.
Flozem schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:33:
Heb je je verzekeringsmaatschappij al eens gebeld? Zo lang het een ongeval is, en je officieel geen losse pad kan kopen, zou het schadebedrag boven een eventueel eigen risico moeten uitkomen.

Ps: ik voel met je mee. Het lijkt mij een onevenredig hoog bedrag voor een tablet met alleen streaming functionaliteit. Nieuwe WiiU kost 250 euro / 299 euro met game.
Verzekering is er mee bezig, en inderdaad, €168.80 is zeer veel geld voor een controller.
Heb even snel gerekend : console compleet kostte €297,- Mariokart 8 kostte €45,-
de controller kost dus €168.80 even plussen en minnen en de console zou dus maar €83.20 kosten.
Een beetje een rare verhouding als je het mij vraagt, natuurlijk is dit heel simpel bekeken, maar toch...

Maar de prijs van de controller is het probleem niet, 2 maal een controller betalen en er maar 1 krijgen, daar wringt de schoen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik snap het wel, maar wat moet je met 1 kapotte controller. Ik zou daar niet zo moeilijk over doen. Of ik het nou opstuur naar Nintendo of in de grijze container gooi. Maakt mij geen verschil.

Maar als ik jou was zou ik hem open schroeven en kijken wat er kapot was. Is het scherm kapot dan heb je volgens mij al voor minder dan 20 euro een nieuw scherm wat je erin kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Laatst een transformator voor pomp nodig gehad, moest ik eerst stekker vd oude kapotte opsturen alvorens ik een nieuwe kreeg.

Maar, veel geld zeker, opgeven aan je verzekering. Als je normaliter netjes betaald en niet iemand bent die wekelijks wat claimt zullen ze je dat vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Ik snap het wel, maar wat moet je met 1 kapotte controller. Ik zou daar niet zo moeilijk over doen. Of ik het nou opstuur naar Nintendo of in de grijze container gooi. Maakt mij geen verschil.
Het is mijn recht als consument, daarnaast kan ik eventuele niet defecte onderdelen eventueel gebruiken voor bijvoorbeeld een project met Arduino/Galileo.
Maar als ik jou was zou ik hem open schroeven en kijken wat er kapot was. Is het scherm kapot dan heb je volgens mij al voor minder dan 20 euro een nieuw scherm wat je erin kan zetten.
Open schroeven doe ik pas nadat de verzekering het opgelost heeft, puur om gezeur met de verzekering of Nintendo (als ik hem toch terug moet sturen) te voorkomen.
Laatst een transformator voor pomp nodig gehad, moest ik eerst stekker vd oude kapotte opsturen alvorens ik een nieuwe kreeg.
Kan zijn om er zeker van te zijn dat je de goede aansluiting hebt, en je mocht de trafo houden :)
Maar, veel geld zeker, opgeven aan je verzekering. Als je normaliter netjes betaald en niet iemand bent die wekelijks wat claimt zullen ze je dat vergoeden.
Dit is de eerste keer dat ik iets claim in 8 jaar tijd, ik verwacht dan ook geen problemen met de verzekering.
Ik hoop alleen dat de verzekering ook inziet dat het verzoek van Nintendo op zijn mist vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 21:04
dragoncry schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:47:
[...]

[...]

Helaas is reparatie niet zinvol, de controller is drijfnat geweest (en het was geen water ;) )
Dat is soms nog wel te repareren. Als zoiets gebeurt, direct batterij verwijderen om corrosie door elektrolyse te voorkomen. Dan demonteren en alle onderdelen goed afspoelen onder de kraan. Vervolgens even naspoelen met een beetje gedestilleerd water en goed laten drogen alvorens weer in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

dragoncry schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:09:
[...]

Het is mijn recht als consument, daarnaast kan ik eventuele niet defecte onderdelen eventueel gebruiken voor bijvoorbeeld een project met Arduino/Galileo.
En het is het recht van Nintendo om jou pas een nieuwe te sturen als ze je oude binnen hebben ;)
Er is geen wet die ze verplicht om onderdelen los te verkopen.
Wil je dat niet: dan koop je toch gewoon een hele nieuwe Wii U? Zal Nintendo een zorg zijn hoor.
Ik snap dat je het er niet mee eens bent, maar je kan Nintendo echt nergens toe dwingen ben ik bang... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Dan houd het op, ik had goede hoop dat hier een regel/wet voor zou zijn.
We gaan wachten op reactie van de verzekering, ik laat de afloop hier nog wel even weten.

Ik neem aan dat de meeste tweakers het ding zouden willen bewaren, defect of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

dragoncry schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:09:
Dit is de eerste keer dat ik iets claim in 8 jaar tijd, ik verwacht dan ook geen problemen met de verzekering.
Ik hoop alleen dat de verzekering ook inziet dat het verzoek van Nintendo op zijn mist vreemd is.
Dan heb ik nog een verrassing voor je: als je het claimt bij de verzekering wordt de gamepad eigendom van je verzekeringsmaatschappij nadat ze uitgekeerd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
weebl schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:41:
[...]

Dan heb ik nog een verrassing voor je: als je het claimt bij de verzekering wordt de gamepad eigendom van je verzekeringsmaatschappij nadat ze uitgekeerd hebben ;)
Ja officieel gezien wel, maar acht de kans niet zo groot dat ze hem ook gaan claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb het andersom..
Mijn wii u is gestolen en de tablet had ik in mn rugtas.

Nu heb ik dus een tablet over en geen wii u.

Denk dat ik de tablet maar ga verkopen aan iemand bij wie de tablet kapot is en zelf een heel nieuw systeem koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670732

Beste eddy001,
Is uw gamepad al verkocht?
Ik zou er erg veel belang bij hebben mijne is na een val vlekkerig in het beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 12:00
weebl schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:35:
[...]

En het is het recht van Nintendo om jou pas een nieuwe te sturen als ze je oude binnen hebben ;)
Er is geen wet die ze verplicht om onderdelen los te verkopen.
Wil je dat niet: dan koop je toch gewoon een hele nieuwe Wii U? Zal Nintendo een zorg zijn hoor.
Ik snap dat je het er niet mee eens bent, maar je kan Nintendo echt nergens toe dwingen ben ik bang... :)
Ik denk het inderdaad ook niet, en al helemaal niet op GoT. Daarvoor zul je dan toch bij je rechtsbijstandverzekering moeten aankloppen, en ik denk dat zij hier ook niet heel erg enthousiast aan zullen gaan beginnen.
Pagina: 1