In het begin was er een speciaal discountprogramma, maar dat liep tot eind 2014. Hiermee kon je met elke digitale aanschaf punten verdienen die je later kon omzetten in eShop tegoed. Het kwam neer op ongeveer 10% korting. Dit speciale discountprogramma was echter alleen beschikbaar voor diegene die de Premium versie van de Wii U hadden.
In het xbox one topic zie ik mensen veelal games digitaal kopen via andere landen, maar de wii u is meen ik region locked?
Ik heb in het verleden een Britse downloadcode gekocht via Game.co.uk en die werkte. Zolang het een Europese key is, zou deze moeten werken.
Allkeyshop.com leek even veelbelovend, maar de laagste prijzen zijn veelal uitverkocht en dan scheelt het nog maar een paar euro met gewoon via de nintendo eshop kopen (wat ik dan liever doe dan hopen dat het allemaal goed gaat bij een of ander internationaal bedrijf waar je maar moet hopen dat het allemaal ok is)
Je moet inderdaad oppassen op het kopen van sites of derden waarvan je niet weet of alles netjes gegaan is. Ik las een tijdje terug dat iemands console geband werd omdat hij via eBay een code had gekocht. Later bleek dat die downloadcode oorspronkelijk gekocht was met een gestolen creditcard.
Doet Nintendo zelf nog wel eens aan sales? Er staan nu wat afgeprijsde spelletjes in de eshop zie ik maar dat zijn kleine indie games en dat trekt me toch minder.
Niet vaak, maar soms heeft Nintendo aanbiedingen. In aanloop van Hyrule Warriors had Nintendo aangekondigd welke Zelda Virtual Console titels korting kregen, hoeveel en wanneer. Als je minstens een zo'n VC titel had aangeschaft in deze periode, kreeg je ook korting op Hyrule Warriors in de eShop.
Kwestie van de Nintendo kanalen in de gaten te houden en de newsletter te checken.