Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 12:45
RayNbow schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:24:

[...]

Dat is al bekend; de vraag is eerder, waar kunnen we de limited edition halen? :p
Bij nedgame kan je hem al pre-orderen :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

JerX schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:09:
[...]

Bij nedgame kan je hem al pre-orderen :)
Bij Nedgame krijg ik momenteel een 403 Forbidden. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
DukeBox schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:07:
[...]

In eerste instantie de Wiimote (kon nog niet met de pad).. later opnieuw begonnen met de pad en dat was echt stukken beter.
In welk opzicht beter?

• JerX

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Veel makkelijker aansturen, je kan veel sneller en preciezer klein groepjes aansturen voor side quests e.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Las het net in het Super Mario Maker topic, had zelf al de tools unlocked dmv time travel :p

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 07:26 ]

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Net bijna elke Mediamarkt gebeld om te vragen of ze de LoZ Windwaker edition nog hadden, de dichtsbijzijnde was in Rotterdam (Alexandrium), gelukkig waren die nog tot 9 uur open Die drie kwartier trip heen en dan weer drwartier terug was het zeker wel waard. Onderweg ook nog even bij de Makro gestopt waar ze CoD: Ghosts hadden lgen vr 7 euro. Nu het systeem even updaten dan kan ik toch nog even spelen.

Ps, weet emand hoe het zit met een 21:9 reslutie bij de Wii U, ik kan dit namelijk niet veranderen (alleen mogelijk bij 720 schermen of lager).

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 11:19
De WiiU ondersteunt, net als alle andere consoles, geen 21:9 resoluties. 16:9 bij 1080p is het maximum. Als je op 21:9 wilt gamen, moet je een PC kopen of genoegen nemen met zwarte balken of een opgerekt beeld.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 16:53

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welke games vinden jullie leuk om met een 4 of 6 jarige te spelen?

Ik heb nu Mario Kart, dat gaat redelijk
Splatoon is duidelijk te moeilijk
Wii sports zal ze vlot vervelen.

Ik zit zelf naar Pikmin en Wii party te kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Tukk op 11-09-2015 19:05 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 17:24
Tukk schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:03:

De lego spellen zijn super voor rond de 5 a 6

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:18

Zerora

Ik Henk 'm!

Disney Infinity

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Heeft iemand enig idee waar ik de Elgato HD60 voor een prijs tussen de 100 en 150 euro kan aanschaffen? Heeft iemand hier toevallig er nog eentje liggen die de deur uit mag?

PC Specs

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11 17:53

Zuurstok

Passionately curious

€160,- incl. gratis verzendkosten hier

Is de goedkoopste in de pricewatch. Denk dus niet dat je hem (voorlopig, nieuw) voor rond de €100,- zal vinden.

Interessant apparaatje, had er nog niet eerder van gehoord. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zuurstok op 12-09-2015 01:53 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-11 17:33
[...]
Pikmin is niet echt een casual spel en is lastig te spelen als het Engels niet begrepen wordt

Super Mario 3D World daarentegen lijkt me erg casual en vooral leuk om samen te spelen

[ Voor 27% gewijzigd door Ketho op 12-09-2015 02:02 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Dank voor de tips, nu nog even langs een winkel

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59

Mijn jongens van 4 en een half en 6 doen niets anders als splatoon spelen 😉 . Verder spelen ze wel eens new super mario bros en op hun 3ds vinden ze Mario Party Islamd Tour wel leuk.

Hail to the king baby!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De bediening is te lastig voor die van mij, dat apparaat is te groot en heeft te veel knoppen

BTW, Splatoon vind ik erg leuk.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welke heb je het over, er blijken drie versies te zijn.
http://www.bol.com/nl/b/g...87/index.html?lastId=9295

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:24
Allen zijn prima, maar de laatste is het mooiste. Wij hebben 1 en 2.0.
Maar vonden het te snel achter elkaar komen. Hadden het beter als DLC kunnen doen allemaal, maar goed.
De laatste lijkt me het beste in elkaar te zitten.
Eerst kwam men met een Minecraft mod, nu Disney Infinity 3.0 officially adds Splatoon rip-off.

Laten we zeggen, imitation is the sincerest form of flattery. :p

[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 13-09-2015 10:40 ]

• Arunia
RayNbow schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:40:
Eerst kwam men met een Minecraft mod, nu Disney Infinity 3.0 officially adds Splatoon rip-off.

Laten we zeggen, imitation is the sincerest form of flattery. :p
Of, ze zijn zelf fan van splatoon en minecraft en hebben iets gelijkende er als mod in gebouwd. Een tribute. Zo ziet het er ook uit namelijk.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gezien Club Nintendo ermee stopt 30 sept. ben ik eens gaan kijken naar mijn nog aanwezige punten. Heb in totaal nog 2200 staan. Denk dat ik dan nog maar ergens een code ga regelen, heb nog 300 punten nodig om iets nuttigs aan te schaffen in die store.

Net nog even wat spellen opengetrokken, maar die zijn niet meer geldig (Zelda 3DS) of hebben geen code meer (spellen na april dit jaar). Bij m'n WiiU zat ook geen code naar ik meen, alleen voor Mario Kart.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:02
Voor de console zelf kreeg je punten als je deze koppelde aan club Nintendo account. Dat is sinds april ook niet meer mogelijk.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vraagje over Nintendo accounts:

Ik heb (had) een account voor de Wii (voor de Nintendo shop etc), maar dat account is al lange tijd geblokkeerd.
Nu heb ik een ook Wii U, en ik vraag me af of ik hetzelfde account hierop kan gebruiken? Of is dat sowieso een apart account?

Met andere woorden, heeft het zin om mijn Wii account te laten deblokkeren zodat ik dat account ook op de Wii U kan gebruiken? Of kan ik beter gewoon een nieuw Wii U account aanmaken?

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 08:11
Exorcist schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:15:
Gezien Club Nintendo ermee stopt 30 sept. ben ik eens gaan kijken naar mijn nog aanwezige punten. Heb in totaal nog 2200 staan. Denk dat ik dan nog maar ergens een code ga regelen, heb nog 300 punten nodig om iets nuttigs aan te schaffen in die store.

Net nog even wat spellen opengetrokken, maar die zijn niet meer geldig (Zelda 3DS) of hebben geen code meer (spellen na april dit jaar). Bij m'n WiiU zat ook geen code naar ik meen, alleen voor Mario Kart.
Kijk ook ff in je club Nintendo account of er nog ongeregistreerde spellen of apps aan je account zijn gekoppeld. Ik kwam er twee maanden geleden bijvoorbeeld achter dat ik Pokemon Shuffle en Shantae nog niet had geregistreerd.

Bovendien zijn sommige oude NDS spellen nog te registreren (al staan ze niet op de website / lijken ze verlopen). Ik kon bijvoorbeeld Brain Training nog registreren een half jaar geleden, en dat is zo ongeveer een release titel. Ook de GBA en NDS CiB consoles kun je doorgaans nog registreren.

[ Voor 15% gewijzigd door Flozem op 14-09-2015 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Slogra schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:55:
Vraagje over Nintendo accounts:

Ik heb (had) een account voor de Wii (voor de Nintendo shop etc), maar dat account is al lange tijd geblokkeerd.
Nu heb ik een ook Wii U, en ik vraag me af of ik hetzelfde account hierop kan gebruiken? Of is dat sowieso een apart account?

Met andere woorden, heeft het zin om mijn Wii account te laten deblokkeren zodat ik dat account ook op de Wii U kan gebruiken? Of kan ik beter gewoon een nieuw Wii U account aanmaken?
Club Nintendo komt binnenkort ter vervallen, dit is je oude account.

Voor de Wii U / 3DS is er een Nintendo Network ID, die kan je al gebruiken om in te loggen op de Nintendo website (en PC/mobiele versie van Miiverse).

Voor het deblokkeren van je oude account moet je contact met Nintendo opnemen, anders kan je gewoon een nieuw account voor je Wii U maken.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Is dat leuk ? Zag 2.0 net bij Intertoys liggen voor €24,95 (afgeprijsd van €64).

• The_Bird
  • Laatst online: 17-11 09:37

The_Bird

Meneer de Raaf

Goner schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:46:
[...]

Is dat leuk ? Zag 2.0 net bij Intertoys liggen voor €24,95 (afgeprijsd van €64).
Infinity is erg leuk maar het probleem is de prijs; wanneer je als een ander character wil spelen moet je een fysiek figuur in de winkel kopen.

"21 jaar DSL!"

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

The_Bird schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:04:
[...]

Infinity is erg leuk maar het probleem is de prijs; wanneer je als een ander character wil spelen moet je een fysiek figuur in de winkel kopen.
Het kwam bij mij ook over als een fysieke dlc. Waardoor het niet leuk meer is, je koopt een spel en mag daarna beginnen met DLC aankopen.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Tukk schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:07:
[...]

Het kwam bij mij ook over als een fysieke dlc. Waardoor het niet leuk meer is, je koopt een spel en mag daarna beginnen met DLC aankopen.
Daarom is Lego Dimensions ook zo pijnlijk. De Lego games zijn altijd leuk, ze hebben een ongelooflijke collectie aan gebruikte brands die alles speelbaar zijn met karakters uit de andere brands( Scooby-Doo, Batman, Superman, Ghostbusters, Jurassic World, Dr Who, Simpsons, Wizard of Oz, Back to the Future, Lord of the rings en meer bijvoorbeeld) maar ik ga niet zoveel geld neertellen voor alle DLC. Daarbij is de startersset van LD ook vrij prijzig, maar dat terzijde

"21 jaar DSL!"

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-11 20:55

Pykow

Angelo OTR

The_Bird schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:04:
[...]

ja het is vergelijkbaar met Skylanders ;)
Laatst kwam ik een boze man tegen bij de intertoys over skylander.
Hij vondt het belachelijk dat hij een game moet kopen en er vervolgens niet zo veel mee kan nadat je andere poppetjes hebt aangeschaft.

Voor kinderen helemaal geweldig om je speelgoed in een digitale gamewereld te kunnen besturen.
Als ouder een aanslag voor je portemonnee.

Disney infinity doet hetzelfde, maar niet alleen kinderen zijn dol op Disney.
Wat je nodig hebt voor Disney infinity is:
1. Goed met geld kunnen omgaan (Poppetjes zijn 12 euro per stuk ongeveer)
2. Internet verbinding, want online kan je meer doen dan offline
3. Het verschil weten tussen een toybox of gewoon een poppetje gebruiken in de game.

Mijn vriendin heeft iets van 26 poppetjes (puur Disney en niet star wars etc.)
Ik zelf heb 30 amiibo's (Mijn 30ste is ook toevallig de Mario classic color (30 jaar bestaat van mario))

Het mooie aan Amiibo's is dat ze niet beperkt zijn tot 1 game :D
en 60 euro betalen voor een game + Amiibo(DLC) is vrijwel net zo duur als 1 standaard XboxOne game.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Tja Amiibo's zijn misschien niet beperkt tot 1 game maar met de DI-figuurtjes kan je meer dan met de meeste Amiino-figuren aangezien het gros marginaal dingen doet of als CPU in Smash fungeert.

Als Disney Infinity je leuk lijkt zou je ook kunnen kijken naar Toy Story 3 (ps3). Daar begon het hele Toybox concept en als je het TS-universum leuk vindt is er veel waarde uit te halen. Uiteraard is deze modus wel Toy Story gecentreerd maar er is veel te doen en te besturen en je kan het met 2 spelers tegelijk spelen. Een van de weinige filmgames die wel gewoon goed is.

"21 jaar DSL!"

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 13:30
Skylanders zijn idd een aanslag op de portemonnee van ouders maar de figuren uit eerdere games kan je nog steeds wel gebruiken in latere games.
Of dat bij Infinity ook het geval is, is mij onbekend, maar dat vond ik zeker wel een voordeel van Skylanders: de herbruikbaarheid.
Ik zie nog regelmatig een 1 serie op de portal staan...

[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 14-09-2015 14:37 . Reden: typo ]

• Arunia
Bij infinity kun je ook gewoon de poppetjes in latere spellen gebruiken.
Andersom uiteraard werkt het niet.

Wij hebben zelf Amiibo's, skylanders t/m switch geloof ik, DI 1 en 2.0.
Maar qua aanschaf wordt het steeds minder. Het is gewoon een moneysink.
Amiibo's koop ik om 2 redenen, ik vind ze mooi en/of ik kan ze gebruiken in spellen.
Voorbeeld Link en zijn wapen in Hyrule Warriors en de splatoon figuren.

Skylanders zijn we mee begonnen en hebben best wel wat G1 figuren. Giants hebben we een aantal Giants gekocht en verder eigenlijk nauwelijks iets en Switch hebben we niets bijgekocht. We moeten ze nog allemaal uitspelen. :P

Disney Infinity tja, mijn vrouw is Disney fan en het is op zich best een leuk spel. Nadeel is dat we beiden geen bouwers zijn.
Per nieuw deel wordt het wel steeds uitgebreider met wat je kunt en wat de singleplayer doet.
We hebben een aantal figuurtjes die we leuk vonden, maar gewoon te weinig tijd om echt te spelen.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:20:
[...]

Club Nintendo komt binnenkort ter vervallen, dit is je oude account.

Voor de Wii U / 3DS is er een Nintendo Network ID, die kan je al gebruiken om in te loggen op de Nintendo website (en PC/mobiele versie van Miiverse).

Voor het deblokkeren van je oude account moet je contact met Nintendo opnemen, anders kan je gewoon een nieuw account voor je Wii U maken.
Dus als ik het goed begrijp zijn de Wii account en Wii U twee verschillende accounts.

- Club Nintendo account = Wii account en wordt gebruikt om spellen te kopen in de Wii shop
- Nintendo Network ID = Wii U account (en andere nieuwe consoles) en wordt gebruikt om spellen te kopen in de Wii U shop

Ik heb ergens gelezen dat je de Wii downloads kan overzetten naar de Wii U, maar dan zal ik mijn Club Nintendo account aan mijn Nintendo Network ID moeten linken, en zal ik waarschijnlijk eerst mijn Club Nintendo Account moeten activeren. Ik ga dat toch maar eens proberen.

Zie: http://techforums.nintendo.com/message/85647

Verwijderd

Topicstarter
Je kan je Wii downloads overzetten door de Wii naar Wii U transfer app te downloaden uit het Wii Winkel Kanaal.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Arunia schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:39:
Bij infinity kun je ook gewoon de poppetjes in latere spellen gebruiken.
Andersom uiteraard werkt het niet.

Wij hebben zelf Amiibo's, skylanders t/m switch geloof ik, DI 1 en 2.0.
Maar qua aanschaf wordt het steeds minder. Het is gewoon een moneysink.
Amiibo's koop ik om 2 redenen, ik vind ze mooi en/of ik kan ze gebruiken in spellen.
Voorbeeld Link en zijn wapen in Hyrule Warriors en de splatoon figuren.

Skylanders zijn we mee begonnen en hebben best wel wat G1 figuren. Giants hebben we een aantal Giants gekocht en verder eigenlijk nauwelijks iets en Switch hebben we niets bijgekocht. We moeten ze nog allemaal uitspelen. :P

Disney Infinity tja, mijn vrouw is Disney fan en het is op zich best een leuk spel. Nadeel is dat we beiden geen bouwers zijn.
Per nieuw deel wordt het wel steeds uitgebreider met wat je kunt en wat de singleplayer doet.
We hebben een aantal figuurtjes die we leuk vonden, maar gewoon te weinig tijd om echt te spelen.
Skylanders ga ik nooit kopen, want ik heb daar niets mee
Mijn vriendin (en ik ook) zijn gek op Disney en dus is het leuk om de DI-figuren in huis te hebben.
Zelf ben ik ook een fan van Amiibo's Puur als verzameling en de rest is een leuke extratje.
Ik koop alleen maar amiibo's die mij aanspreken (Dus geen Shulk of little mac)

De amiibo's van Nintendo zijn gewoon DLC's (Grof gezegd). maar zonder de DLC heb je vaak gewoon nog een volwaardige game. Bij Skylanders en Disney infinity (En straks ook met Lego) moet je echt een figuurtje hebben om verder te kunnen met het spel, anders ben je heel snel klaar.
Bijvoorbeeld splatoon heeft extra singleplayer content met amiibo's, maar het gaat om multiplayer en dus is het niet noodzakelijk om de amiibo's te hebben.

Maar nintendo gaat ook soms de mist in, kijk maar naar shovel-knight.
met de amiibo krijg je Co-op en anders niet. Dat vindt ik heel slecht van Nintendo.
Extra levels, cosmetics of om eerder iets te unlocken met een amiibo vindt ik geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Pykow schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:38:

Maar nintendo gaat ook soms de mist in, kijk maar naar shovel-knight.
met de amiibo krijg je Co-op en anders niet. Dat vindt ik heel slecht van Nintendo.
Extra levels, cosmetics of om eerder iets te unlocken met een amiibo vindt ik geen probleem.
Yacht Club Games != Nintendo ;)

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:40:
[...]

Yacht Club Games != Nintendo ;)
Amiibo = Nintendo :+
Maar je hebt wel gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
De Shovel Knight Amiibo wordt door Yacht Club Games zelf, met goedkeur van Nintendo, uitgebracht ;)

• Seal64
Slogra schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:18:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zijn de Wii account en Wii U twee verschillende accounts.

- Club Nintendo account = Wii account en wordt gebruikt om spellen te kopen in de Wii shop
- Nintendo Network ID = Wii U account (en andere nieuwe consoles) en wordt gebruikt om spellen te kopen in de Wii U shop

Ik heb ergens gelezen dat je de Wii downloads kan overzetten naar de Wii U, maar dan zal ik mijn Club Nintendo account aan mijn Nintendo Network ID moeten linken, en zal ik waarschijnlijk eerst mijn Club Nintendo Account moeten activeren. Ik ga dat toch maar eens proberen.

Zie: http://techforums.nintendo.com/message/85647
Technisch gezien had je er op de Wii zelfs twee, want een Club Nintendo account is (was) niet verplicht om via het Wii Shop Channel spellen te kopen. Je kon ze koppelen, en alle nieuwe aankopen werden dan ook automatisch aan je CN account toegevoegd, maar het hoefde niet.

Je kunt inderdaad je Wii software overzetten naar de WiiU, en dat proces verloopt eigenlijk hetzelfde als met de 3DS. Oftewel, alles wat er op staat, shop account, save games, gedownloade spellen, de hele mikmak, wordt op de WiiU gezet, waarna het geheugen van de Wii geformatteerd wordt.
Dit kan soms leuke kortingen opleveren, trouwens. Spellen die je op de Wii al had (Shop Channel) en die inmiddels ook op de WiiU verkrijgbaar zijn, kun je voor een forse korting “upgraden” zodat je de WiiU versie van die titel krijgt. Spellen als Super Metroid, Zelda: Ocarina of Time en Zelda: A Link to the Past zijn bijvoorbeeld voor beide systemen verkrijgbaar.
Xenoblade X nieuws:
all the character DLC will be included for free in teh Western release, according to gameinformer's latest article on the game. can't link because scans aren't allowed
*O*
edit: oh and also Lin is 15 now for us sensitive folks. :D
Censorship... -O-

• Seal64
RayNbow schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:34:
Xenoblade X nieuws:

[...]

*O*

[...]

Censorship... -O-
Ik zie dat niet zozeer als censuur, maar juist ter voorkoming van censuur. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om de leeftijd te laten voor wat hij was, maar de outfits daarop aan te passen. Op deze manier maken ze het zichzelf veel makkelijker (want je hoeft veel minder aan te passen, alleen tekst want ik betwijfel of dat in de voice acting terug komt maar ook dat is niet zo moeilijk natuurlijk) en voorkomen ze een hoop geklaag dat de kleertjes niet bloot genoeg zijn en zo.

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 14:49
Is er al iets bekend over de nieuwe Nintendo direct? Komt om de twee maand, toch? Sinds de E3 beurs geen Nin-direct meer gezien. :( (wacht stiekem op nieuwe titles) :)

• Seal64
Dat zal voorlopig even gevoelig liggen, vermoed ik. Nintendo Direct was bijna altijd met Iwata in de hoofdrol…

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Flozem schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:08:
[...]

Kijk ook ff in je club Nintendo account of er nog ongeregistreerde spellen of apps aan je account zijn gekoppeld. Ik kwam er twee maanden geleden bijvoorbeeld achter dat ik Pokemon Shuffle en Shantae nog niet had geregistreerd.

Bovendien zijn sommige oude NDS spellen nog te registreren (al staan ze niet op de website / lijken ze verlopen). Ik kon bijvoorbeeld Brain Training nog registreren een half jaar geleden, en dat is zo ongeveer een release titel. Ook de GBA en NDS CiB consoles kun je doorgaans nog registreren.
Zal 's kijken, maar volgens mij heb ik alles wel gehad. Heb sowieso nog twee games die morgen binnenkomen en ouder zijn (WiiU). Dus kom er wel denk ik 8)

Verwijderd

Topicstarter
Seal64 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:07:
Dat zal voorlopig even gevoelig liggen, vermoed ik. Nintendo Direct was bijna altijd met Iwata in de hoofdrol…
Maar ja, nu er een nieuwe CEO is.. Lijkt het me een goed moment.
Rudyyy schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:41:
Is er al iets bekend over de nieuwe Nintendo direct? Komt om de twee maand, toch? Sinds de E3 beurs geen Nin-direct meer gezien. :( (wacht stiekem op nieuwe titles) :)
IGN: Nintendo Directs Will Continue

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

http://www.ign.com/articl...=55fb9125aa76acb334000026

Ben benieuwd wat nu de grote kersttitel wordt die mensen gaat overhalen om een WiiU te komen. (Good luck with that :')) Xenoblade is aardig maar spreekt geen breed publiek aan, ook omdat het een onbekende reeks is. Die game is al uit in Japan trouwens dus in die (belangrijke) markt hebben ze nu helemaal een gay. gat Mario Tennis....tja. daar koop je geen console voor. Daarbij hebben we er nog weinig van gezien.

Aan de andere kant wel goed nieuws. Wie weet kunnen ze hiermee de graphics enigzins opvijzelen zodat het er niet meer als een GameCube titel uit ziet. Dit soort akties geven echter goed aan hoe hard Nintendo 3rd party support nodig heeft. Nu valt er echt gewoon een gat. Ik vind het nog steeds onwerkelijk dat titels als Pro Evo, Fifa, CoD en NBA2K niet voor WiiU uitkomen aangezien ik gewend ben dat die games elk jaar voor alle consoles uitkomen.
Ik geef de uitgevers geen ongelijk maar een beetje apart voelt het wel.

EDIT: Typefout. de Y en T zitten ook te dicht bij elkaar op het toetsenbord. Daarnaast heeft Mario Tennis voor zover ik weet tot nu toe weinig te maken met geaardheid. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door The_Bird op 18-09-2015 09:01 ]

"21 jaar DSL!"

• Flozem
Ach - goede spellen zat. Moet er niet aan denken dat er nog meer uitkomen. Nu houd ik tenminste geld over voor de retro hobby.

• JerX
The_Bird schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 06:33:

Ben benieuwd wat nu de grote kersttitel wordt die mensen gaat overhalen om een WiiU te komen. (Good luck with that :')) Xenoblade is aardig maar spreekt geen breed publiek aan, ook omdat het een onbekende reeks is. Die game is al uit in Japan trouwens dus in die (belangrijke) markt hebben ze nu helemaal een gay. Mario Tennis....tja. daar koop je geen console voor. Daarbij hebben we er nog weinig van gezien.

Aan de andere kant wel goed nieuws. Wie weet kunnen ze hiermee de graphics enigzins opvijzelen zodat het er niet meer als een GameCube titel uit ziet. Dit soort akties geven echter goed aan hoe hard Nintendo 3rd party support nodig heeft. Nu valt er echt gewoon een gat. Ik vind het nog steeds onwerkelijk dat titels als Pro Evo, Fifa, CoD en NBA2K niet voor WiiU uitkomen aangezien ik gewend ben dat die games elk jaar voor alle consoles uitkomen.
Man, ik zie jou echt alleen maar klagen over Nintendo. Op nieuws artikelen en forum.

Ik kan mij voorstellen dat je teleurgesteld ben, maar je hoeft ook weer niet alles de grond in te boren.

Ben benieuwd wat nu de grote kersttitel wordt die mensen gaat overhalen om een WiiU te komen. (Good luck with that :')) Xenoblade is aardig maar spreekt geen breed publiek aan, ook omdat het een onbekende reeks is. Die game is al uit in Japan trouwens dus in die (belangrijke) markt hebben ze nu helemaal een gay. Mario Tennis....tja. daar koop je geen console voor. Daarbij hebben we er nog weinig van gezien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Zthk51C.png

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

JerX schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 07:56:
[...]

Man, ik zie jou echt alleen maar klagen over Nintendo. Op nieuws artikelen en forum.

Ik kan mij voorstellen dat je teleurgesteld ben, maar je hoeft ook weer niet alles de grond in te boren.
Tja dan lees je toch echt verkeerd. Als ik positief ben over iets dan meld ik dat, als ik negatief over iets ben doe ik dat ook. Helaas komt de WiiU vooral negatief in beeld de afgelopen tijd. Nu dus ook, De kersttijd is de belangrijkste periode voor de gamesindustrie waarin meestal de grootste releases uitkomen. Als Nintendo daar een gat heeft dan hebben ze een probleem en al helemaal in de Japanse markt, ook gezien de recente TGS aankondigingen van Sony.

Als je trouwens moeite zou doen om te kijken wat ik post zie je bijvoorbeeld dat ik erg tevreden ben met de 3D Sega Classics voor de 3DS. Echt een leuke, goede en betaalbare manier om in feite dezelfde classics (weer) opnieuw aan te bieden.
Daarbij als je klachten hebt kan je die beter via PM delen ipv het topic er mee te bevuilen.

On topic:
Mijn inziens zou het een goede insteek zijn van Nintendo om het succes van Mario Maker te verlengen door gratis DLC vrij te geven die alleen gratis is wanneer je het voor 31 december downloadt. Dat zou de kerstverkopen van Mario Maker flink moeten stimuleren. Ze zouden een zelfde iets voor Smash/MK8 kunnen doen maar ik heb het idee dat het ontwikkelen van DLC voor MM makkelijker en vooral sneller is.

Ander idee is om op de een of andere manier er voor te zorgen dat Mario Maker levels te spelen (alleen te spelen, niet te maken) zijn op de 3DS maar alleen wanneer je ook de Wii U versie hebt. Dat zou ideaal zijn. Wellicht is er iets te koppelen met de account waarmee je online zit op de Wii U.

Ik ben benieuwd trouwenshoe lang het duurt voordat nu de geruchten komen dat Starfox een NX launchtitel wordt :P

[ Voor 11% gewijzigd door The_Bird op 18-09-2015 09:06 ]

"21 jaar DSL!"

• Goner

Goner

What can I do you for ?

mensen gaat overhalen om een WiiU te komen. (Good luck with that
Nou, ik heb hier de laatste tijd flink wat berichten over aanschaf gelezen ...
The_Bird schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:58:
De kersttijd is de belangrijkste periode voor de gamesindustrie waarin meestal de grootste releases uitkomen. Als Nintendo daar een gat heeft dan hebben ze een probleem en al helemaal in de Japanse markt, ook gezien de recente TGS aankondigingen van Sony.
Wat heeft Sony dan aangekondigd als holiday 2015 lineup voor de Japanse markt?

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik denk dat de aankondiging van de eerste back-up loader voor de Wii U ook nog wel een driver zal zijn voor wat extra sales voor de Wii U (nieuws: Fransman ontwikkelt eerste back-up-loader voor Wii U)

Dit is al voor meerdere consoles (Playstation, Nintendo DS, Wii) toch een factor geweest in de verhoogde verkoop.

Omelette du fromage!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

RayNbow schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:41:
[...]

Wat heeft Sony dan aangekondigd als holiday 2015 lineup voor de Japanse markt?
De aankondigingen van Sony liggen wat verder in de toekomst maar ze bieden iets belangrijks; perspectief op een goede toekomst.

Wanneer je moet kiezen tussen 2 consoles (eigenlijk 3 maar Xbox lijkt helemaal niet mee te spelen in Japan) dan wordt een bepaalde console een stuk aantrekkelijker wanneer je weet dat er interessante titels voor uit zullen komen.

Bij de WiiU is er weinig bekend over toekomstige grote titels die in de toekomst jaar uit zullen komen naast Zelda (NX?), FE en Pokken terwijl er voor PS5 titels als een nieuwe Yakuza, Kingdom Hearts 2.8,3, KOF14, One Piece, Dragon Quest Builders uit zullen komen. Daarbij hebben ze StreetFighter 5, een systemseller, nog net wat interessanter gemaakt door het meest gewenste personage (Japanse polls) toe te voegen en je ziet dat de verhoudingen scheef gaan lopen wanneer mensen kiezen welke console ze halen in december:

Aan de ene kant heb je de WiiU waar een handjevol titels uit zal komen volgend jaar met extreem minieme 3rd party support en die het jaar daarna sowieso dood zal zijn vanwege de NX.
Aan de andere kant heb je de PS5 waar tal van exlusives voor uitkomen en waarbij je door dit soort aankondigen beseft dat er nog heel wat jaren goede games voor ontwikkeld zullen worden.

"21 jaar DSL!"

The_Bird schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:02:
[...]

De aankondigingen van Sony liggen wat verder in de toekomst maar ze bieden iets belangrijks; perspectief op een goede toekomst.
Maar hoeveel mensen kopen een console louter op basis van perspectief? Ja, er zijn mensen die dat doen, maar dan loop je wel 't risico dat toekomstige games gecanceld worden of naar het volgende platform worden verhuisd.

• Seal64
The_Bird schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:02:
[...]

Wanneer je moet kiezen tussen 2 consoles (eigenlijk 3 maar Xbox lijkt helemaal niet mee te spelen in Japan) dan wordt een bepaalde console een stuk aantrekkelijker wanneer je weet dat er interessante titels voor uit zullen komen.

Bij de WiiU is er weinig bekend over toekomstige grote titels die in de toekomst jaar uit zullen komen naast Zelda (NX?), FE en Pokken terwijl er voor PS5 titels als een nieuwe Yakuza, Kingdom Hearts 2.8,3, KOF14, One Piece, Dragon Quest Builders uit zullen komen. Daarbij hebben ze StreetFighter 5, een systemseller, nog net wat interessanter gemaakt door het meest gewenste personage (Japanse polls) toe te voegen en je ziet dat de verhoudingen scheef gaan lopen wanneer mensen kiezen welke console ze halen in december:

Aan de ene kant heb je de WiiU waar een handjevol titels uit zal komen volgend jaar met extreem minieme 3rd party support en die het jaar daarna sowieso dood zal zijn vanwege de NX.
Aan de andere kant heb je de PS5 waar tal van exlusives voor uitkomen en waarbij je door dit soort aankondigen beseft dat er nog heel wat jaren goede games voor ontwikkeld zullen worden.
Niets van wat je voor de PS4 noemt zegt me iets of nodigt mij uit om zo'n apparaat te halen. Bovendien ben ik van mening dat je een console die al een paar jaar uit is, niet moet kopen op wat er nog gaat komen, maar op wat er al verkrijgbaar is. Als je op dit moment nog niet genoeg redenen hebt om een WiiU te gaan halen, dan gaan toekomstige games daar toch al geen verschil meer in maken.

• john_ven24
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10-2024
...
Ik vind het nog steeds onwerkelijk dat titels als Pro Evo, Fifa, CoD en NBA2K niet voor WiiU uitkomen aangezien ik gewend ben dat die games elk jaar voor alle consoles uitkomen.
...
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet erg, ben blij dat dit soort 13 in een dozijn sportgames en shovelware de wii u bespaard blijft. Voor de wii u heb je games die je niet vindt op de PS4 of XBONE. Ik moet zeggen dat ik nou niet echt onder de indruk ben door de exclusives die momenteel uitkomen voor de PS4 of XBONE.

SH|T Happens

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik heb een Wii U voor nintendo games.
Mario, Donkey kong, Yoshi, Kirby, Animal crossing.
AAA-titels wil ik spelen op een krachtige console zoals de XboxOne en PS4.
Ik zie me nou niet echt Fifa spelen met een grote Gamepad :S dat ligt niet lekker in de hand bij lange speelsessies (mijn mening).

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:47
...lees ik nou werkelijk iemand over PS5 schrijven? what a fail...

Dat terzijde, ik had een gesprek met iemand die beweerde dat voor Wii U geen goede games zijn zoals NFS, CoD, Assassins Creed of Batman... nou ik nam hem mee naar Intertoys (was onderweg) en hij hield z'n mond, er lag NFS Most Wanted U, Assassins Creed 3 en Black Flag en CoD Black Ops 2 (die laatste voor 6 euro overigens :P )

Ja het is niet veel, maar mensen moeten stoppen met bullshit dat die games voor de Wii U niet bestaan, nou wel dus.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37
Pykow schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:04:
Ik heb een Wii U voor nintendo games.
Mario, Donkey kong, Yoshi, Kirby, Animal crossing.
AAA-titels wil ik spelen op een krachtige console zoals de XboxOne en PS4.
Ik zie me nou niet echt Fifa spelen met een grote Gamepad :S dat ligt niet lekker in de hand bij lange speelsessies (mijn mening).
Koop dan een pro controller, die is misschien wel beter dan de controllers van PS en Xbox.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Er is meer ; Bayonetta, Splintercell, Injustice, CoD:Ghosts ...

• Flozem
Goner schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:27:
[...]

Er is meer ; Bayonetta, Splintercell, Injustice, CoD:Ghosts ...
Ninja Gaiden 3, Mass Effect 3... ;)

• Lampje_123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-08-2024
Mijn Wii U heeft nu nog maar 500 kb over aan de geheugen. Ik dacht dat het zo eenvoudig was, dat ik gewoon ff een nieuwe USB stick kon kopen. Maar het blijkt dat het niet zo is.

Wat raden jullie aan: USB stick of externe hdd?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
V&A aangeboden: Nintendo Wii U Premium + 8 top games + pro controller

Het valt op dat ik geen enkele reactie krijg. Vinden jullie de vraagprijs te hoog?
giantgiantus schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:04:

Het valt op dat ik geen enkele reactie krijg. Vinden jullie de vraagprijs te hoog?
Voor 280-290 EUR kun je een nieuwe Wii U met MK8 halen. Met een tweede nieuwe game erbij ben je goedkoper uit dan jouw advertentie. Jouw aanbieding begint pas aantrekkelijk te worden als iemand geinteresseerd is in meer dan twee games.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
RayNbow schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:18:
[...]

Voor 280-290 EUR kun je een nieuwe Wii U met MK8 halen. Met een tweede nieuwe game erbij ben je goedkoper uit dan jouw advertentie. Jouw aanbieding begint pas aantrekkelijk te worden als iemand geinteresseerd is in meer dan twee games.
Misschien games los verkopen dan. Dankje!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:37

Verkoop je games gewoon los, want een console met 1 of 2 games verkoopt veel sneller. Zou Mario Kart en/of Smash bros bij de console houden en de rest los verkopen.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Mijn ervaring is dat ik spullen veel sneller kwijtraak via Marktplaats dan via Tweakers V&A, hoe spijtig dat ook is..

• jongetje
  • Nu online
Lampje_123 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:13:
Mijn Wii U heeft nu nog maar 500 kb over aan de geheugen. Ik dacht dat het zo eenvoudig was, dat ik gewoon ff een nieuwe USB stick kon kopen. Maar het blijkt dat het niet zo is.

Wat raden jullie aan: USB stick of externe hdd?
Aangezien in USB sticks over het algemeen mindere kwaliteit geheugen zit, zou ik voor een externe HDD gaan. Is ook goedkoper per GB.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

BamSlam_ schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:49:
[...]

Mijn ervaring is dat ik spullen veel sneller kwijtraak via Marktplaats dan via Tweakers V&A, hoe spijtig dat ook is..
Ligt er IMHO aan wat je verkoopt en wat je wil.

Als ik wat verkoop hoef ik niet de hoofdprijs maar wil ik er snel van af. Bij t.net weten mensen over het algemeen de prijs van spullen en ben je het ook snel, zonder gezeur kwijt.

edit:
Vandaag 15% korting op games bij bartsmit
http://www.bartsmit.com/nl/bsnl/games/wii-u

[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 20-09-2015 10:43 ]

• Flozem
Tukk schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:28:
[...]

Ligt er IMHO aan wat je verkoopt en wat je wil.

Als ik wat verkoop hoef ik niet de hoofdprijs maar wil ik er snel van af. Bij t.net weten mensen over het algemeen de prijs van spullen en ben je het ook snel, zonder gezeur kwijt.

edit:
Vandaag 15% korting op games bij bartsmit
http://www.bartsmit.com/nl/bsnl/games/wii-u
10% op games, 5% op consoles zoals bijna iedere zondag bij Bart Smit en Intertoys. Draagt normaliter hooguit eraan bij om de te hoge bruto prijs te normaliseren.

Op dit moment is de Intertoys kortingscode voor -7,50 wel interessant. Je kunt daarmee Yoshi's Woolly World voor 37,50 kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Flozem op 20-09-2015 11:29 ]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 07:38
Net maar Woolly World besteld bij de BS, had nog een kadokaart liggen van 5 euro van GTA 5 vorig jaar :P 35,50 voor Woolly World betaald nu.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• falcon123
  • Niet online
Vannacht de Nintendo Wii U Super Mario Maker Bundel voor 264 euro kunnen kopen

Ik zat al te kijken naar een Wii U, maar dit vond ik wel een mooie deal.

[ Voor 13% gewijzigd door falcon123 op 21-09-2015 15:35 ]

• Goner

Goner

What can I do you for ?

jongetje schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:52:
[...]
zou ik voor een externe HDD gaan.
Eens. Liefst met eigen voeding.
Ik had nog een oude 3.5" HD van 500Gb slingeren, externe USB 2 behuizing gekocht voor iets van 2 tientjes.

Leuke ontwikkeling .. iets voor de NX ?
Ocarina of Time meets Unreal Engine 4 - Kakariko Village

[ Voor 22% gewijzigd door Goner op 21-09-2015 10:56 ]

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Mizgala28 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:29:
...lees ik nou werkelijk iemand over PS5 schrijven? what a fail...

Dat terzijde, ik had een gesprek met iemand die beweerde dat voor Wii U geen goede games zijn zoals NFS, CoD, Assassins Creed of Batman... nou ik nam hem mee naar Intertoys (was onderweg) en hij hield z'n mond, er lag NFS Most Wanted U, Assassins Creed 3 en Black Flag en CoD Black Ops 2 (die laatste voor 6 euro overigens :P )

Ja het is niet veel, maar mensen moeten stoppen met bullshit dat die games voor de Wii U niet bestaan, nou wel dus.
Tijdens het launchjaar was er idd support maar dat is vrij snel daarna opgehouden. De titels die je opnoemt zijn inmiddels jaren oud. De huidige third party games komen er niet voor uit en gezien de verkoopcijfers is dat een groot gemis. Wanneer de support er wel zou zijn dan zou de Wii U niet zo ontzettend geflopt zijn.

"21 jaar DSL!"

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

The_Bird schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:01:
[...]

Tijdens het launchjaar was er idd support maar dat is vrij snel daarna opgehouden. De titels die je opnoemt zijn inmiddels jaren oud. De huidige third party games komen er niet voor uit en gezien de verkoopcijfers is dat een groot gemis. Wanneer de support er wel zou zijn dan zou de Wii U niet zo ontzettend geflopt zijn.
Hoezo is de Wii U geflopt ?
Er zijn tig games erbij gekomen die echt geweldig zijn die ze niet werkend konden krijgen op de Wii.
Super mario world 3d, Splatoon, Yoshi wooly world, Super smash bros, Mario maker, Mario kart 8.
Allemaal top games die ik niet had willen missen.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Pykow schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:31:
[...]

Er zijn tig games erbij gekomen die echt geweldig zijn die ze niet werkend konden krijgen op de Wii.
Super mario world 3d, Splatoon, Yoshi wooly world, Super smash bros, Mario maker, Mario kart 8.
De WiiU is geflopt doordat de verkoopcijfers ver achterblijven bij zelfs de Gamecube die behoorlijk onder verwachting verkocht. De Wii U heeft nog hoogstens een jaar en de verkopen zijn net tot de helft van de Gamecube gekomen en zullen realistische gezien nooit dat niveau halen.

Als je kijkt naar de tijdslijn van de Dreamcast dan heeft zelfs die beter gepresteerd dan de Wii U en de Dreamcast is een van de grootste consoleflops van de afgelopen 20 jaar.

Er zijn zeker wel goede games uitgekomen (waarbij het gros slechts updates zijn van bestaande games met een enkele uitzondering zoals Splatoorn) maar financieel is de Wii U een enorme flop geworden voor Nintendo, helemaal wanneer je van het succes van de Wii afkomt.

"21 jaar DSL!"

• Beakzz
Pykow schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:31:
[...]

Dat er goede games uit komen op een console heeft niets te maken met of het een flop is of niet. Veel van mijn favoriete spellen zijn op de eerder genoemde Dreamcast uitgekomen en dat was ook een dikke flop. Dat het voor jou persoonlijk (en andere fans hier) geen flop is is een ander verhaal.

Geen 3rd party ondersteuning is simpelweg dodelijk voor een console aangezien de grote meerderheid van de gamers wel "simpele games" als Fifa en COD wil kunnen spelen en dan heb je dus naast de Wii U nog een console dan wel game pc nodig. Daar heeft simpelweg niet iedereen de financiële middelen voor dus dan kiest iemand minder snel voor de Wii U.

Ik heb best wat Nintendo liefhebbers om me heen en die hebben nu allemaal een PS4 ook al vinden ze het tof om bij mij de echte Nintendo games te spelen op de Wii U. Voor mij is gamen een hobby dus de kosten doen er niet zo toe en ik koop dan ook elke console. Alleen had ik nooit de Wii U gekozen als ik voor 1 console had moeten kiezen.

Nu vind ik de Wii U leuk als afwisseling, want de games die uitkomen zijn heel goed en wat kleurrijker dan het meeste wat op de andere consoles uit komt. na een tijdje ben ik weer klaar met de vrolijkheid van Nintendo en dan is er weinig (recentst) te vinden op de Wii U dat daarin wat afwisseling brengt.

Ik zal de Wii U nooit een miskoop noemen, want ik heb er genoeg lol mee en genoeg gelachen met Mario kart en Smash bij local MP, maar het aantal verkochte units is natuurlijk dramatisch laag. Het succes van de Wii evenaren was onmogelijk, maar hier zijn wel wat grote fouten gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 21-09-2015 13:36 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Beakzz schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:30:
[...]

Dat er goede games uit komen op een console heeft niets te maken met of het een flop is of niet. Veel van mijn favoriete spellen zijn op de eerder genoemde Dreamcast uitgekomen en dat was ook een dikke flop. Dat het voor jou persoonlijk (en andere fans hier) geen flop is is een ander verhaal.

Geen 3rd party ondersteuning is simpelweg dodelijk voor een console aangezien de grote meerderheid van de gamers wel "simpele games" als Fifa en COD wil kunnen spelen en dan heb je dus naast de Wii U nog een console dan wel game pc nodig. Daar heeft simpelweg niet iedereen de financiële middelen voor dus dan kiest iemand minder snel voor de Wii U.

Ik heb best wat Nintendo liefhebbers om me heen en die hebben nu allemaal een PS4 ook al vinden ze het tof om bij mij de echte Nintendo games te spelen op de Wii U. Voor mij is gamen een hobby dus de kosten doen er niet zo toe en ik koop dan ook elke console. Alleen had ik nooit de Wii U gekozen als ik voor 1 console had moeten kiezen.

Nu vind ik de Wii U leuk als afwisseling, want de games die uitkomen zijn heel goed en wat kleurrijker dan het meeste wat op de andere consoles uit komt. na een tijdje ben ik weer klaar met de vrolijkheid van Nintendo en dan is er weinig (recentst) te vinden op de Wii U dat daarin wat afwisseling brengt.

Ik zal de Wii U nooit een miskoop noemen, want ik heb er genoeg lol mee en genoeg gelachen met Mario kart en Smash bij local MP, maar het aantal verkochte units is natuurlijk dramatisch laag. Het succes van de Wii evenaren was onmogelijk, maar hier zijn wel wat grote fouten gemaakt.
Succes van de Wii, was juist dat kinderen en ouders het een geweldige apparaat vonden.
Tja ze dachten dit ook met de Wii U te kunnen doen, maar naast de gamepad en wat grafische upgrade is dat voor een "Casual gamer" niet voldoende om een nieuwe console te kopen. Met de komst van Tablets waren ze ook niet meer zo uniek met een Gamepad en kinderen en ouders spelen nu spelletjes op hun tablets of telefoon. In dat opzicht is de Wii U een flop geweest.

Als Nintendo met hun NX gewoon een controller maken zoals de XboxOne of PS4.
Ze zorgen voor dezelfde of gelijkmatige hardware (processor, videochip etc.)
dan is het voor 3th party ontwikkelaars makkelijker om hun games te "poorten" naar de Nintendo NX.
Hierdoor ga je weer AAA-games ondersteunen en komen de gamers vanzelf weer terug.

Als een consument nu opzoek gaat naar een nieuwe console, dan kijk je naar de volgende punten:
1. Welke console hebben mijn vrienden (Of welke gaan ze aanschaffen)
2. Zijn mijn favoriete games erop te spelen. (Meeste games zijn zowel op PS4 als XboxOne te spelen)
3. Welke exclusieve games zijn er beschikbaar (Forza,Halo, Uncherted, killzone)

Je gaat dan gewoon de concurrentie aan met exclusieve games zoals Mario en Zelda games.
Als je twijfelt tussen PS4 en XboxOne gaat het voornamelijk ook om de games.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:34
Pykow schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:21:
[...]

Als een consument nu opzoek gaat naar een nieuwe console, dan kijk je naar de volgende punten:
1. Welke console hebben mijn vrienden (Of welke gaan ze aanschaffen)
2. Zijn mijn favoriete games erop te spelen. (Meeste games zijn zowel op PS4 als XboxOne te spelen)
3. Welke exclusieve games zijn er beschikbaar (Forza,Halo, Uncherted, killzone)
4. En dan heb je nog mijn vriendin die dingen koopt omdat ze 'poepig' zijn :+

Wat ik wel merk is dat een hoop mensen spellen willen spelen, zoals inderdaad Fifa of CoD en dan een console nemen die daarbij hoort. Veelal de next-gen van hun huidige console. Helaas is dat bij de WiiU niet het geval, de Wii is vaak al lang een stofvanger geworden en hoeft niet geupgrade te worden.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

mathelicious schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:28:
[...]

4. En dan heb je nog mijn vriendin die dingen koopt omdat ze 'poepig' zijn :+

Wat ik wel merk is dat een hoop mensen spellen willen spelen, zoals inderdaad Fifa of CoD en dan een console nemen die daarbij hoort. Veelal de next-gen van hun huidige console. Helaas is dat bij de WiiU niet het geval, de Wii is vaak al lang een stofvanger geworden en hoeft niet geupgrade te worden.
Tja volgende maand komt Animal crossing happy home designer binnen voor de 3ds.
Ik ben bang dat ik mijn Nintendo 2DS zo kwijt ben als mijn vriendin de game eenmaal gespeeld heeft .
Waarschijnlijk omdat het dan zo "Schattig" is :+

Speel je op een XboxOne of PS4 dan ben je een game-nerdje (Volgens mijn vriendin)
Maar speel ik op de Wii U of 2DS, dan wilt ze steeds meedoen en is ze nog fanatieker *dan/als mij/ik*.

• Arunia
Gelukkig spelen mijn vrouw en ik hele andere spellen. Op Splatoon na. :P
En ieder een eigen New 3DS XL.
Maar inderdaad, die spellen liggne hier ook allemaal.

Mijn gedachte is dat mensen die FIFA en CoD willen spelen, dit niet gaan doen op een WiiU. Leuk als erbij, maar vaak hebben ze daar de PS4 of Xbox One voor.

Verwijderd

Goner schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:10:
[...]

Eens. Liefst met eigen voeding.
Ik had nog een oude 3.5" HD van 500Gb slingeren, externe USB 2 behuizing gekocht voor iets van 2 tientjes.

Leuke ontwikkeling .. iets voor de NX ?
Ocarina of Time meets Unreal Engine 4 - Kakariko Village
Zeker met externe voeding.
Zonder eigen voeding gaat niet werken... USB power is niet genoeg vanaf de Wii U.

Eigen ervaring met 2 usb powered devices.

Verwijderd

Topicstarter
Met een Y-kabel gaat het wel, maar met een externe voeding is beter.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Loop elke dag langs de classic 8 bit mario amiibo, zit elke keer te twijfelen om hem mee te nemen. Ene persoon zegt "doen! is zeldzaam" andere "meh, een van mindere kwaliteit"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

corset schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:38:
Loop elke dag langs de classic 8 bit mario amiibo, zit elke keer te twijfelen om hem mee te nemen. Ene persoon zegt "doen! is zeldzaam" andere "meh, een van mindere kwaliteit"
Volg je eerste keuze ;)
Ik zeg DOEN. niet alleen leuk als amiibo, maar ook gewoon omdat Mario 30 jaar bestaat.

• Mizgala28
  • Laatst online: 23:47
Hmm iedereen die zeurt dat de Wii U slecht verkoopt doordat er geen 3rd party games voor uitkomen.

Ik geef een beter voorbeeld, PS Vita heeft nu alleen nog 3rd party en Indie support, Sony heeft Vita zelf "vermoord" en daardoor verkoopt de apparaat zo slecht (maar liefst 500.000 stuks beter dan de Wii U... (sarcasm)).

Ondanks 3rd party en zelfs Indie support verkoopt de Vita slecht, iedere console maker maakt weleens flops en dat hoeft niet perce aan het apparaat zelf te liggen, want Vita is een beest van een handheld toen het in 2011 uitkwam, kwestie van pech zo ook met de Wii U.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Mizgala28 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:05:
Hmm iedereen die zeurt dat de Wii U slecht verkoopt doordat er geen 3rd party games voor uitkomen.

Ik geef een beter voorbeeld, PS Vita heeft nu alleen nog 3rd party en Indie support, Sony heeft Vita zelf "vermoord" en daardoor verkoopt de apparaat zo slecht (maar liefst 500.000 stuks beter dan de Wii U... (sarcasm)).

Ondanks 3rd party en zelfs Indie support verkoopt de Vita slecht, iedere console maker maakt weleens flops en dat hoeft niet perce aan het apparaat zelf te liggen, want Vita is een beest van een handheld toen het in 2011 uitkwam, kwestie van pech zo ook met de Wii U.
De Wii heeft bij sommige stof staan te happen.
Vervolgens komt er een Wii U (Dat klinkt gewoon als een upgrade voor de Wii) en nee daar ga ik geen geld aan uitgeven.
Sterker nog mijn kennissen en ouders verklaarde me voor gek dat ik een Wii (Wii U) ging kopen, want we hadden toch al een Wii in huis. Dat zegt dus genoeg.
De "Casual"gamer en ouders zien het niet als een nieuwe console en gaan dus niet opnieuw geld uitgeven.

Ze hadden het anders moeten promoten.
Bijvoorbeeld waarom niet vanaf de eerste dag een Amiibo support ;)
Dan maak je een groot verschil met de huidige Wii.
Bij de NX moeten ze reclame maken voor de console en Amiibo support, dat gaat veel meer mensen aanspreken. Nu nog heb ik "Casual gamers" om mij heen die niet weten wat Amiibo's zijn, maar als ik zeg dat het net Disney infinity is, dan begrijpen ze me gelijk.

en ja de NX moet een console worden ;) want we hebben net een NEW 3DS en ik verwacht niet dat ze volgend jaar alweer een nieuwe handheld gaan aankondigen (Discussie hierover in een andere topic graag ;) )

• Beakzz
Mizgala28 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:05:

Het is maar wat je pech noemt. De Vita was best prijzig bij launch en de mermorykaartjes zijn altijd duur gebleven. Af en toe lijkt het wel of er nooit een goed plan is geweest voor de Vita, want na een redelijke ondersteuning aan het begin met AAA titels is het echt ingestort.. Zelfs de 3rd party ondersteuning is nooit echt goed geweest al is dat het laatste jaar veel beter met Japanse games (vooral in Japan waar de Vita het dan ook goed doet).

De indie support is briljant inderdaad, maar daar krijg je de meeste gamers niet mee om. Dan levert Nintendo toch echt wat beters met handheld waardige games. Toch is de Vita één van mijn favo gameplatformen aangezien ik juist op de bank of op vakantie graag wat simpelere games speel.

De Wii U was voor gamers redelijk snel duidelijk, maar als ik tegen een familielid iets zei over de Wii U dan was het : "Ja we hebben een Wii en we hoeven die losse tablet niet zo nodig". Het was gewoon niet duidelijk genoeg dat het echt iets nieuws was. En in mijn herinnering kwamen de must have titels ook maar matig op gang. Als de Wii U met een duidelijk nieuwe naam was uitgekomen en de voorsprong op de PS4 was benut met het uitbrengen van titels en 3rd party support dan hadden ze het naar mijn idee veel verder geschopt.

En je kan 3rd party onderschatten, maar er zijn heel veel gamers die maar 1 console per generatie halen en het is niet voor niets dat COD, AC en Fifa zo freakin veel verkocht worden elk jaar. Daar is dus duidelijk vraag naar en daar zitten ook genoeg gamers tussen die graag Nintendo games spelen. Mario Kart zou misschien net zo veel (of meer) verkopen dan die titels als het op andere platformen uit zou komen.

Verwijderd

Topicstarter
corset schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:38:
100% doen! Je krijgt later spijt als je het niet doet. Hij is echt gewoon heel erg mooi en redelijk groot.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Pykow schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:21:
[...]

Succes van de Wii, was juist dat kinderen en ouders het een geweldige apparaat vonden.
Tja ze dachten dit ook met de Wii U te kunnen doen, maar naast de gamepad en wat grafische upgrade is dat voor een "Casual gamer" niet voldoende om een nieuwe console te kopen. Met de komst van Tablets waren ze ook niet meer zo uniek met een Gamepad en kinderen en ouders spelen nu spelletjes op hun tablets of telefoon. In dat opzicht is de Wii U een flop geweest.
Ik denk dat de Wii een dubbelzijdig zwaard was voor Nintendo. Aan de ene kant was het uiteraard een enorm financieel succes maar deze "blue ocean" strategie heeft ook nadelen gehad voor Nintendo:
  • Veel casuals ed die een Wii kochten vonden dat leuk maar hebben geen behoefte aan een opvolger aangezien ze er al 1 hadden aangezien ze met de "normale Wii" ook al kunnen Wii Sporten en Fitten.
  • Door de naamgeving van de Wii U denken veel mensen dat de Wii U een tabletupgrade is voor Wii.
  • Er zijn veel goede games uitgekomen voor de Wii maar na een aantal jaar was de Wii end of life maar is Nintendo niet op tijf met een opvolger gekomen. Dat ding bloedde dood aangezien Nintendo nauwelijks met iets nieuws kwam, grote third parties hun titels niet uitbrachten en er enorm veel shovelware uitkwam. Als je dan naar links of rechts (ps3/x360) kijkt en ziet dat er nog genoeg grote games uitkomen dan voelt er iets toch niet goed. Dat schept geen vertrouwen in de volgende console van Nintendo.
  • Veel third party games kwam voor de Wii in een lelijke afgezwakte versie uit. Wanneer je naar de 3 versies van laten we zeggen een FIFA keek waren de HD-versies mooi, scherp en de Wii versie in SD met de optie om de Wiimote te gebruiken. Dat maakt de keuze vrij makkelijk.

"21 jaar DSL!"

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

The_Bird schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 07:05:
[...]

Ik denk dat de Wii een dubbelzijdig zwaard was voor Nintendo. Aan de ene kant was het uiteraard een enorm financieel succes maar deze "blue ocean" strategie heeft ook nadelen gehad voor Nintendo:
  • Veel casuals ed die een Wii kochten vonden dat leuk maar hebben geen behoefte aan een opvolger aangezien ze er al 1 hadden aangezien ze met de "normale Wii" ook al kunnen Wii Sporten en Fitten.
  • Door de naamgeving van de Wii U denken veel mensen dat de Wii U een tabletupgrade is voor Wii.
  • Er zijn veel goede games uitgekomen voor de Wii maar na een aantal jaar was de Wii end of life maar is Nintendo niet op tijf met een opvolger gekomen. Dat ding bloedde dood aangezien Nintendo nauwelijks met iets nieuws kwam, grote third parties hun titels niet uitbrachten en er enorm veel shovelware uitkwam. Als je dan naar links of rechts (ps3/x360) kijkt en ziet dat er nog genoeg grote games uitkomen dan voelt er iets toch niet goed. Dat schept geen vertrouwen in de volgende console van Nintendo.
  • Veel third party games kwam voor de Wii in een lelijke afgezwakte versie uit. Wanneer je naar de 3 versies van laten we zeggen een FIFA keek waren de HD-versies mooi, scherp en de Wii versie in SD met de optie om de Wiimote te gebruiken. Dat maakt de keuze vrij makkelijk.
Precies ze dachten hetzelfde trucje uit te kunnen halen met de Wii U als met de Wii, maar dat heeft gewoon verkeerd uitgepakt.

ik had ook het gevoel dat de Wii U gewoon de Wii was met een tablet en dat ik bang was dat er nog veel games waren die alleen te spelen waren met de Wiimote. Ik heb een hekel aan de wiimote en dat heeft mij tegen gehouden om de Wii U aan te schaffen.

Ik ben altijd wel een fan geweest van Mario, Yoshi en Donkey kong , maar ik had een slechte ervaring met de Wii (Lees: Wiimote). Misschien ben ik één van de weinigen die de Wii U heeft aangeschaft nadat ik me verdiept had in de Amiibo's. Ja het zijn maar poppetjes, maar het herinnerde mij aan mijn kinder/jeugd jaren.

Ik heb de Wii U deze zomer gehaald en voor mij zeker geen miskoop geweest.
Zoveel goede games die je gewoon niet tegenkomt op de PS4 en XboxOne.
De Wii U zal nooit mijn "Main"platform worden, want ik mis dan ook een Fifa of een goede realistische racegame. maar de Wii U past hier mooi naast.

XboxOne gebruik ik voor Fifa, mijn PC voor Team fortress 2 en mijn PS4 staat momenteel stof te happen.
Het is vaag dat sommige CD/DVD niet werken in mijn PS4 en dus koop ik alles digitaal.
Laatste game was GTA V.

Misschien is de Wii U een "Flop", maar als je echt van nintendo games en kleurrijke games houd is de Wii U een geweldige apparaat. Koop de Wii U niet als hoofdplatform waar je alles op gaat spelen, maar als 2e platform naast je GamePC,XboxOne of PS4.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Pykow schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:39:

Misschien is de Wii U een "Flop", maar als je echt van nintendo games en kleurrijke games houd is de Wii U een geweldige apparaat. Koop de Wii U niet als hoofdplatform waar je alles op gaat spelen, maar als 2e platform naast je GamePC,XboxOne of PS4.
Ik ben met de conclusies van jullie beide eens. Op het laatste wil ik bij je aanvullen dat de Wii U echt leuk is voor hoofdplatform als je met kinderen wil gamen.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Tukk schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:50:
[...]

Ik ben met de conclusies van jullie beide eens. Op het laatste wil ik bij je aanvullen dat de Wii U echt leuk is voor hoofdplatform als je met kinderen wil gamen.
Wii U is ook lekker kleurrijk en kindvriendelijk ;)
Ik zie mij als ouder ook eerder een Nintendo kopen voor mijn kinderen dan een Xbox of PS4 ;)
Duurt nog wel even voordat ik aan kinderen begin.

Pagina: 1 ... 83 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic