Idem bij mijn Wii U. Op de twee USB poorten achterop zitten een Skylander Trap Team portal en een 32GB USB-stick aangesloten. En die hebben toch allebei stroom nodig om te kunnen werken wanneer de Wii U aan staat. Alleen als de Wii U uit staat, ja, dan staat er geen stroom op.horizon1978 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:47:
Dat is apart. De Skylander portal zit bij ons op de achterste usb aangesloten en krijgt gewoon stroom. Zal eens checken (als het zover is, die pro controller houdt het erg lang vol...) om via de achterste usb op te laden ipv die voren. Als de Wii aanstaat.
Ik zal er nog eens goed naar kijken dan. Hij leek niet op te laden (er brandde geen ledje). Even kijken hoe of wat.
Basement Bios ---- Exo-S
Iemand anders er last van dat wifi downloads minder traag zijn dan wired downloads ? Ik haal 7 mbit met de USB LAN adapter en 17 mbit over wifi.
WTF.
WTF.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
Even een vraagje aan de techneuten onder ons. Het is me opgevallen dat het me best veel moeite kost om een usb-kabel van mijn WiiU poorten (aan de voorkant van de console) los te koppelen. Wat ik meestal doe is, is de usb-stekker trekken en heel zachtjes van links naar rechts te bewegen. Denken jullie dat ik hiermee de poort kan beschadigen? De kabel op een normale manier eruit trekken lukt gewoon niet: hij zit altijd heel goed vast. Hoe doen jullie het met jullie SingParty-microfoons, Smash adapters en andere usb-kabels?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat staat ook in de verklaring:Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:25:
Licentie-problemen vermoedelijk.
Due to the extremely complex nature of localising multiple television services across a diverse range of countries with varied licensing systems, regrettably we have taken the decision not to launch the Nintendo TVii service within the European region
Sheesh, search van GoT is ook niet alles...Thanks!
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Als ik een Wii u van iemand overneem, waar moet die persoon opletten ivm gekoppelde accounts, serienummers etc. ? Moet er nog iets belangrijks gebeuren voordat ie in de verkoop gaat?
How to Delete All Content & Settings (Format)?ronwiel schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:48:
Als ik een Wii u van iemand overneem, waar moet die persoon opletten ivm gekoppelde accounts, serienummers etc. ? Moet er nog iets belangrijks gebeuren voordat ie in de verkoop gaat?
OK helder. Maar kan ik zonder problemen de Wii u dan koppelen aan mijn Nintendo account / Nintendo netwerk id?
Als dit de eerste Wii U is waaraan je je NNID wilt koppelen is dit geen probleem.ronwiel schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:39:
OK helder. Maar kan ik zonder problemen de Wii u dan koppelen aan mijn Nintendo account / Nintendo netwerk id?
Dit weekend zowaar een Rosalina Amiibo tegengekomen in de winkels. Gelijk gekocht want zo te zien zijn daar niet veel van. Wel jammer voor degenen die echt al die figuurtjes willen hebben. Volgens mij bijna onmogelijk gezien hoe weinig sommigen in de winkels liggen.
"21 jaar DSL!"
Klopt, van sommige worden er minder gemaakt. Zover ik weet is Little Mac het zeldzaamst.The_Bird schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:41:
Dit weekend zowaar een Rosalina Amiibo tegengekomen in de winkels. Gelijk gekocht want zo te zien zijn daar niet veel van. Wel jammer voor degenen die echt al die figuurtjes willen hebben. Volgens mij bijna onmogelijk gezien hoe weinig sommigen in de winkels liggen.
Dat is idd erg veel geluk hebben. Zoek er ook nog een. Maar ga hem voor 36 euro uit Japan halen. Is ook echt de enige die ik graag wil hebben en verwacht eigenlijk niet dat er een Mario party versie komt.The_Bird schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:41:
Nu Zelda nog vinden. Hoop dat all4games nog reageert want daar staan er nog 3 op bestelling. Yoshi Zelda en Fox. Die eerste en laatste zijn gewoon te vinden nog.
Heb sowieso het idee dat characters waar weinig mee gedaan wordt in games gelimiteerder uitgebracht zullen worden. Een Mii als van Mario kan je in veel games gebruiken maar die van Mac en Megaman dan weer niet dus die zullen niet lang in de schappen blijven. Die kan je immers alleen in Smash gebruiken.JerX schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:56:
[...]
Klopt, van sommige worden er minder gemaakt. Zover ik weet is Little Mac het zeldzaamst.
"21 jaar DSL!"
Dag WiiU gebruikers,
Ik heb een vervelend probleem met de WiiU gamepad.
Als ik hiermee de WiiU wil opstarten, hoor ik dat dit wel gebeurd. Maar TV-scherm blijft zwart en Gamepad verteld dat hij geen connectie kan maken met de WiiU.
Hierdoor moet ik de WiiU "hard" uit zetten (knop ingedrukt houden bij WiiU) en vervolgens weer aanzetten. Zeurt vervolgens dat hij niet netjes is afgesloten geweest.
Als ik hem dan direct uitzet en weer aanzet dmv de gamepad is er geen probleem.
Hebben jullie dit probleem eerder voorbij zien komen of van gehoord? Ikzelf heb contact gehad met de technische dienst. Die wil dat ik alleen de Gamepad ga opsturen, wat mij dan weer vreemd lijkt achteraf.. De gamepad lijkt juist goed te werken want de WiiU geeft geen beeld. (Ik kan mij herinneren dat de WiiU ook kan zeuren dat je de gamepad aan dient te zetten).
Morgen nog eens bellen en hopen op een andere medewerker en zien wat hij te vertellen heeft. Op forums heb ik over dit probleem al meer gelezen en vertellen ze dat het uitschakelen van de quickstart of stand-by functies moet helpen... Helaas bij mij niet het geval.
Ik kon volgens de technische dienst trouwens rekenen op gratis onderzoek, maar als de printplaat w/e vervangen moet worden kan dat €50/€100 euro kosten.
Ik heb een vervelend probleem met de WiiU gamepad.
Als ik hiermee de WiiU wil opstarten, hoor ik dat dit wel gebeurd. Maar TV-scherm blijft zwart en Gamepad verteld dat hij geen connectie kan maken met de WiiU.
Hierdoor moet ik de WiiU "hard" uit zetten (knop ingedrukt houden bij WiiU) en vervolgens weer aanzetten. Zeurt vervolgens dat hij niet netjes is afgesloten geweest.
Als ik hem dan direct uitzet en weer aanzet dmv de gamepad is er geen probleem.
Hebben jullie dit probleem eerder voorbij zien komen of van gehoord? Ikzelf heb contact gehad met de technische dienst. Die wil dat ik alleen de Gamepad ga opsturen, wat mij dan weer vreemd lijkt achteraf.. De gamepad lijkt juist goed te werken want de WiiU geeft geen beeld. (Ik kan mij herinneren dat de WiiU ook kan zeuren dat je de gamepad aan dient te zetten).
Morgen nog eens bellen en hopen op een andere medewerker en zien wat hij te vertellen heeft. Op forums heb ik over dit probleem al meer gelezen en vertellen ze dat het uitschakelen van de quickstart of stand-by functies moet helpen... Helaas bij mij niet het geval.
Ik kon volgens de technische dienst trouwens rekenen op gratis onderzoek, maar als de printplaat w/e vervangen moet worden kan dat €50/€100 euro kosten.
[ Voor 3% gewijzigd door Fore! op 18-02-2015 15:53 ]
Geen probleem nog ondervonden met de gamepad.rieshjart schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:51:
WiiU heeft gewoon 2 jaar garantie naar mijn weten, dus defect binnen die periode is kostenloos repareren.
Waarom ga je niet gewoon naar de winkel waar je de WiiU hebt gekocht en doe alsof je niet 'technisch' bent en meld.. "hij doet het niet meer, succes en wanneer je hem uiterlijk kan ophalen danwel een vervangend toestel krijgt
[LTS][MTS][HTS]
Mijn gamepad doet nu ook raar.
Ligt 5 minuten op de tafel wil hem gebruiken en hij reageerd niet meer op knoppen en touchscreen.
Kan de wii u er wel mee aanzetten en uitzetten dan start ie ook op maar verder niets.
Fijn , gevalletje garantie ? Is nog geen 2 maanden oud.
Ligt 5 minuten op de tafel wil hem gebruiken en hij reageerd niet meer op knoppen en touchscreen.
Kan de wii u er wel mee aanzetten en uitzetten dan start ie ook op maar verder niets.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Welke versie van het OS hebben jullie (geen idee of en hoe je dat kan zien ..chucky666 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:46:
Mijn gamepad doet nu ook raar.
Misschien een gevalletje 'update' die iets vervelends introduceert.. ?
Ik heb mijn Wiiu nooit in standby staan en heb de laatste paar weken geen update geïnstalleerd en hooguit een uurtje gespeeld (geen snelle verbinding.. dus geen update geinstalleerd..). De gamepad is wel altijd aan de lader...
[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 18-02-2015 20:02 ]
[LTS][MTS][HTS]
Waarom is er nog geen Mario 3D world bundel in Europa ? En verwachten jullie in april mei nog een pricedrop?
[ Voor 5% gewijzigd door Ronwiel op 18-02-2015 22:21 ]
Oh god...
(Bron 1, 2, 3)[Takahashi] It's been about a month since I posted. The Shulk amiibo came out! I've been supervising this since the early prototype stages, but I'd like to say thanks to all the people who've worked very hard on the amiibo. I saw a production model at the start of this month and I was very impressed with the build quality. This time it's a Smash Bros. figurine, but I'd love for there to be a Xenoblade [amiibo] series sometime in the future, too.
Even ter correctie. Ik zag dat ik een typefout gemaakt had. Als de WiiU UITstaat staat er geen stroom op de poorten en laadt de controller dus niet op. Is dit wel normaal? Op zich een beetje vreemd natuurlijk, aangezien je niet kan opladen als je aan het spelen bent?The PyroPath schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:08:
[...]
Dat is wel apart, staat namelijk wel degelijk stroom op de poorten, ik gebruik ze namelijk voor een externe 2,5" HDD. Zou toch zeggen stroom is stroom, dus is het misschien zo dat de controller niet oplaadt als hij aan staat oid?
Basement Bios ---- Exo-S
Ja, dat is normaal.. en helemaal niet vreemd.
Waarschijnlijk niet eens de wens van Nintendo, maar wel de eis vanuit de EC.
Uit is < 1 Watt.. wat je dus al bijna kwijt bent aan lekstroom van de PSU.
Makkelijkste is om gewoon een usb lader met een paar poortjes te kopen. Paar euro bij de action/aldi/ebay etc. Ik zelf heb deze in gebruik: http://www.amazon.de/Muli...de-Schwarz/dp/B00Q687Z1M/
Waarschijnlijk niet eens de wens van Nintendo, maar wel de eis vanuit de EC.
Uit is < 1 Watt.. wat je dus al bijna kwijt bent aan lekstroom van de PSU.
Makkelijkste is om gewoon een usb lader met een paar poortjes te kopen. Paar euro bij de action/aldi/ebay etc. Ik zelf heb deze in gebruik: http://www.amazon.de/Muli...de-Schwarz/dp/B00Q687Z1M/
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Kan het nog kwaad dat de units constant aan de lader hangen?
Basement Bios ---- Exo-S
Na de gamepad 1 dag te hebben laten liggen doet het opeens weer normaal.
Was net bezig met reperatie verzoek tot mijn dochter zei dat het weer gewoon deed.
Mooi , scheelt me weer opsturen
Was net bezig met reperatie verzoek tot mijn dochter zei dat het weer gewoon deed.
Mooi , scheelt me weer opsturen
Ik heb afgelopen woensdag bij MITB maar eens een Nintendo Wii U Pro Controller besteld. Donderdag is deze op de post gegaan en vandaag al aangekomen. Sneller als ik verwacht had in eerste instantie. Ben benieuwd of ie zijn werk goed doet. Vanavond gelijk maar eens even uittesten.
Update:
De eerste indruk is goed. Voelt stevig aan, knoppen reageren goed en ligt lekker in de hand. Heb nu een paar uur gespeeld en geen problemen ondervonden. Klein minpuntje is de LED die brand bij het opladen. Die schijnt aardig door daar waar het niet hoort. Maar daar kan ik nog wel mee leven.
Update:
De eerste indruk is goed. Voelt stevig aan, knoppen reageren goed en ligt lekker in de hand. Heb nu een paar uur gespeeld en geen problemen ondervonden. Klein minpuntje is de LED die brand bij het opladen. Die schijnt aardig door daar waar het niet hoort. Maar daar kan ik nog wel mee leven.
[ Voor 45% gewijzigd door CrazyRooster op 24-02-2015 22:23 ]
Voor het eerst wind waker gespeeld. Geweldige game tot dat je bij die trilforce aangekomen bent. Wat een suf gedoe. Haalt je helemaal uit de vibe en is gewoonweg saai en voelt als werk!
Zin in de eindbaas.
Zin in de eindbaas.
Idd. Wat een anticlimax.giantgiantus schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:16:
Voor het eerst wind waker gespeeld. Geweldige game tot dat je bij die trilforce aangekomen bent. Wat een suf gedoe. Haalt je helemaal uit de vibe en is gewoonweg saai en voelt als werk!
Zin in de eindbaas.
"21 jaar DSL!"
En dan te bedenken dat in de originele GameCube versie je voor elke Triumph Fork Chart
eerst nog een klein fortuin mocht gaan uitgeven aan die groene trol om het ding te ontcijferen – daarna kon je ook pas echt dat fragment gaan zoeken... De WiiU remake is daarbij vergeleken een stuk gestroomlijnder.
Verder moet ik zeggen dat ik in 3 weken Wii u meer plezier heb gehad dan afwisselend de Xbox one en ps4 in het afgelopen jaar. Heeft voor mijn gevoel met 2 dingen te maken:
1. Er is momenteel een sterke neiging dat lange games beter zijn. In mijn ogen gaan meer en meer games lijken op werk. Doe dit, doe dat. Volgens mij komt dit doordat zeker op internet relatief jonge mensen vooral actief zijn en voor hen een game gewoonweg duur is en ze veel tijd hebben en derhalve een lange game willen.
2: games zichzelf veel te serieus nemen. De meeste verhalende games zijn nog steeds erg treurig story wise. Bovendien zit je de halve tijd te kijken en zijn ze niet geschikt om eventjes een half uurtje te spelen.
De games van de Wii u zijn gewoon gemaakt voor instant fun. En na 25 jaar games is dat leuker dan 1 of ander 13 in een dozijn verhaaltje met filmpjes en opdrachten die saaier zijn dan mijn echte werk.
1. Er is momenteel een sterke neiging dat lange games beter zijn. In mijn ogen gaan meer en meer games lijken op werk. Doe dit, doe dat. Volgens mij komt dit doordat zeker op internet relatief jonge mensen vooral actief zijn en voor hen een game gewoonweg duur is en ze veel tijd hebben en derhalve een lange game willen.
2: games zichzelf veel te serieus nemen. De meeste verhalende games zijn nog steeds erg treurig story wise. Bovendien zit je de halve tijd te kijken en zijn ze niet geschikt om eventjes een half uurtje te spelen.
De games van de Wii u zijn gewoon gemaakt voor instant fun. En na 25 jaar games is dat leuker dan 1 of ander 13 in een dozijn verhaaltje met filmpjes en opdrachten die saaier zijn dan mijn echte werk.
[ Voor 14% gewijzigd door giantgiantus op 25-02-2015 11:38 ]
Ten eerste top dat je veel plezier hebt met de Wii U , maar ik heb juist het gevoel dat games korter worden. Zie The order en de COD singleplayer bijvoorbeeld. Natuurlijk is een Dragon age enz.. wel lang en het is altijd jammer als een game gerekt wordt met oninteressante opdrachten.giantgiantus schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:26:
Verder moet ik zeggen dat ik in 3 weken Wii u meer plezier heb gehad dan afwisselend de Xbox one en ps4. Heeft voor mijn gevoel met 2 dingen te maken:
En de games die ik op de Wii U heb zijn ook niet echt kort te noemen
Denk dat het meer te maken heeft met steengoede gameplay en het verschil in games (veel vrolijker dan wat je op de andere consoles vindt) dan met de punten die jij noemt, Of ik begrijp je niet goed ?
Voor mij is de mix Wii U, PS4 en pc precies goed. Ze hebben allemaal wat anders te bieden.
Ik denk dat hij bedoelt dat je bijvoorbeeld gewoon effe half uurtje Mario Kart 8 kunt spelen. Of even paar battles Smash.
Maar ook dat kan uitdraaien op lange spellen... nog een battle... nog een rondje... drie uur later....lol.
Maar ook dat kan uitdraaien op lange spellen... nog een battle... nog een rondje... drie uur later....lol.
Ja en wat denk je van de nazorg ? Gisteren nog met 2 vrienden een paar potjes Mario Kart 8 gespeeld en het was weer een huis vol gescheldhorizon1978 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:39:
Ik denk dat hij bedoelt dat je bijvoorbeeld gewoon effe half uurtje Mario Kart 8 kunt spelen. Of even paar battles Smash.
Gewoon gaan firehoppenBeakzz schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:43:
[...]
Ja en wat denk je van de nazorg ? Gisteren nog met 2 vrienden een paar potjes Mario Kart 8 gespeeld en het was weer een huis vol gescheld2 ronden volop eerste rijden en dan een blauw schild, 2 rode er achteraan en daarna iedereen die tegen je aanrijdt om uiteindelijk 8e te worden. Dat doet iets met je
![]()
Ik ben op dat moment ook, en moet zeggen dat ik het nu al een paar weken niet meer aangeraakt hebt (heb Mario ondertussen uitgespeeld). Ik kan me er maar niet toe zetten om deze stukjes overal te gaan zoeken. Binnenkort toch nog maar eens aan beginnen..
Komt er eigenlijk nog een groot gedeelte van de game daarna of krijg je al de 'final castle'?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Laat ik het anders zeggen. De goed scorende games zijn allemaal open wereld games die in mijn ogen gewoon saai zijn
.
Anyway ik ben blij met de Wii u. Tropical freeze is super mooi en super leuk en lekker uitdagend. Zelda is top qua dungeons, al het heen en weer gevaar mag er wat mij betreft wel een beetje uit. Bayonetta is een game die in het verleden juist bij de PlayStation zou passen!
Anyway ik ben blij met de Wii u. Tropical freeze is super mooi en super leuk en lekker uitdagend. Zelda is top qua dungeons, al het heen en weer gevaar mag er wat mij betreft wel een beetje uit. Bayonetta is een game die in het verleden juist bij de PlayStation zou passen!
Je zit wel in de eindsprint zal ik maar zeggen.Gynnad schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:21:
[...]
Ik ben op dat moment ook, en moet zeggen dat ik het nu al een paar weken niet meer aangeraakt hebt (heb Mario ondertussen uitgespeeld). Ik kan me er maar niet toe zetten om deze stukjes overal te gaan zoeken. Binnenkort toch nog maar eens aan beginnen..
Komt er eigenlijk nog een groot gedeelte van de game daarna of krijg je al de 'final castle'?
Wat mij het meeste tegenvalt is dat je notabene de Triforce zoekt. Een van de meest mythische en belangrijke schatten uit Zelda. Om die nou simpelweg op te vissen voelt knullig. Doe dan liever iets met dat die triforce over het land verspreidt wordt/is en dat je bepaalde vijanden (of bosses opnieuw) moet verslaan om een deel te veroveren.
"21 jaar DSL!"
Ik neem aan dat je de Ballad of Gales al onder de knie hebt? Dan valt dat toch reuze mee.giantgiantus schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:24:
Zelda is top qua dungeons, al het heen en weer gevaar mag er wat mij betreft wel een beetje uit.
Ja dat gelukkig wel. Ik bedoel eigenlijk alles tussen de dungeons in. Praat met a die geeft een hint waardoor je naar b moet en die geeft je een hint waardoor je weer terug kan naar a. Ik vind dat geen puzzel maar gewoon tijdvullingKevaai schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:29:
[...]
Ik neem aan dat je de Ballad of Gales al onder de knie hebt? Dan valt dat toch reuze mee.
Soms denk ik dat 25 jaar game ervaring je gewoon wat afvlakt.
Ik volg dit topic al een tijdje en blijf toch in dubio zitten: Ik ben sinds een tijdje allerlei Nintendo klassiekers aan het spelen aangezien ik vroeger alleen een Game Boy van Nintendo heb gehad.
Nu heb ik een Wii geleend, maar raak deze nooit aan omdat ik helemaal gek word van die Wii Mote; het is echt niet mijn ding.
Nu dacht ik met een GameCube controller of Classic controller games als The Windwaker van de GameCube te gaan spelen op de Wii, maar die kun je dus niet opstarten zonder Wii Mote.
Hoe zit dit bij de Wii U? Kun je bijvoorbeeld de remake van The Windwaker gewoon opstarten (en spelen) met de Classic Pro controller zonder dat je eerst vanalles op een andere controller moet doen?
Nu heb ik een Wii geleend, maar raak deze nooit aan omdat ik helemaal gek word van die Wii Mote; het is echt niet mijn ding.
Nu dacht ik met een GameCube controller of Classic controller games als The Windwaker van de GameCube te gaan spelen op de Wii, maar die kun je dus niet opstarten zonder Wii Mote.
Hoe zit dit bij de Wii U? Kun je bijvoorbeeld de remake van The Windwaker gewoon opstarten (en spelen) met de Classic Pro controller zonder dat je eerst vanalles op een andere controller moet doen?
geen idee... maar is het echt zo moeilijk om met de wii mote op start te drukken voor het spelen??zAo schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:02:
Ik volg dit topic al een tijdje en blijf toch in dubio zitten: Ik ben sinds een tijdje allerlei Nintendo klassiekers aan het spelen aangezien ik vroeger alleen een Game Boy van Nintendo heb gehad.
en bij de Wii U gebruik je vaak de tablet om in te stellen en te starten... en die heeft dezelfde knoppen als een controller. Sterker nog: bij de Wii U heb ik de sensor-balk nog niet gebruikt.
Ja. Ik heb alles met de pro controller gedaan. Je kan hem gewoon aanzetten en navigeren e.d. Gamepad is nog fijner want dan kan je de map zien en razendsnel schakelen tussen voorwerpen
. Ik vind dat ding alleen zo groot:).
[ Voor 11% gewijzigd door giantgiantus op 25-02-2015 14:09 ]
Op de WiiU is de gamepad te default. Dus praktisch elke game zal met de Gamepad op zijn minst op te starten zijn. Alleen de Wii virtual console games kunnen gaan zeuren om een Wiimote.zAo schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:02:
Zullen, niet kunnen. De Wii-mode start niet eens op zonder met de Wiimote op een knop op scherm te klikken, maar je kunt je sowieso afvragen wat je met de Wii-mode wilt gaan doen als je geen Wiimote hebt - en ja, ik weet dat er ook wel Wii-titels zijn die op de CC werken. Maar niet zo veel.Deddiekoel schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:12:
[...]
Op de WiiU is de gamepad te default. Dus praktisch elke game zal met de Gamepad op zijn minst op te starten zijn. Alleen de Wii virtual console games kunnen gaan zeuren om een Wiimote.
True, al zouden er games moeten komen die je helemaal op de Gamepad kunt spelen.Seal64 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:20:
[...]
Zullen, niet kunnen. De Wii-mode start niet eens op zonder met de Wiimote op een knop op scherm te klikken, maar je kunt je sowieso afvragen wat je met de Wii-mode wilt gaan doen als je geen Wiimote hebt - en ja, ik weet dat er ook wel Wii-titels zijn die op de CC werken. Maar niet zo veel.
Ok, dank allen. Dat geeft hoop t.o.v. de ervaring van een oude Wii
Ik had echt een hekel aan de oude Wii maar de Wii U is echt episch!
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Wij hebben sinds vorige week ook een Wii U, een Mario Kart 8 bundel. Deze heb ik van iemand overgenomen en daarna gewist via de systeeminstellingen. Alleen zie ik in Mario Kart 8 linksonder bij de stamps al staat 29/80, terwijl wij pas een paar stamps behaald hebben. Zou dat niet gewist worden bij het formatteren?
Hail to the king baby!
Klopt inderdaad. Volgens mij start je standaard al met 28 stamps.hcQd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:11:
Je krijgt er standaard al een zootje stempels.
hcQd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:11:
Je krijgt er standaard al een zootje stempels.
Ah, dat verklaart een hoopCrazyRooster schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:30:
[...]
Klopt inderdaad. Volgens mij start je standaard al met 28 stamps.
Hail to the king baby!
Speelt er iemand Monster Hunter 3 Ultimate, of Hyrule Warriors? Man man man, wat een te gekke spellen zijn dat. Het zuigt al mijn tijd zonder dat ik het door heb. Heb Monster Hunter Tri op de Wii gespeeld, rond de 100 uur behaald, en was nog lang niet klaar met single player, nou heb ik de Wii U versie gekocht en dan zie ik dat er veel meer te doen is. Heerlijke spel! Voor €35 haal je zoveel uit een spel.
En Hyrule Warriors is mijn eerste Warriors spel, ben een Zelda fan, dus ik moest hem hebben. Ook dit spel zit propvol content, allemaal voor €40. En dan heb ik het nog niet over DLC die ze zo goed voor elkaar hebben. €15(?) voor een season pass, boordevol content. Ben al inmiddels over de 80 uur speeltijd, maar ik ben nog niet eens halverwege de eerste adventure mode map. Ik ben waarschijnlijk over een jaar nog niet klaar met dit spel.
Ik wou een PS4 halen, maar dat zit er voorlopig nog niet in.
En Hyrule Warriors is mijn eerste Warriors spel, ben een Zelda fan, dus ik moest hem hebben. Ook dit spel zit propvol content, allemaal voor €40. En dan heb ik het nog niet over DLC die ze zo goed voor elkaar hebben. €15(?) voor een season pass, boordevol content. Ben al inmiddels over de 80 uur speeltijd, maar ik ben nog niet eens halverwege de eerste adventure mode map. Ik ben waarschijnlijk over een jaar nog niet klaar met dit spel.
Als je een PS4 koopt met The Order ben je na 6 uur alweer klaar, dat is toch zonde
Wel jammer dat Monster Hunter 4 niet op de Wii U beschikbaar is. Ik heb het op de 3DS en ik vermaak me wel, maar ik vind het zo'n game die ik toch liever op mijn TV speel.
Wel jammer dat Monster Hunter 4 niet op de Wii U beschikbaar is. Ik heb het op de 3DS en ik vermaak me wel, maar ik vind het zo'n game die ik toch liever op mijn TV speel.
Steam/XBL: Avioto
Ik speelde Hyrule Warriors, en ja, dat spel zit vol met content...RedAhmed schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:51:
Speelt er iemand Monster Hunter 3 Ultimate, of Hyrule Warriors?
* RayNbow is momenteel bezig met het wegwerken van z'n 3DS backlog voordat ie weer met HW verder gaat.
Zelfs Captain Toad heb je niet binnen zes uur uitgespeeld.
Vanaf morgen de trotse eigenaar van een Wii U met Mario Kart. Nu wil ik ook The Wind Waker aanschaffen, maar is die via de eshop goedkoper dan op een schijfje? En is nintendoland een aanrader?
Nintendland is een leuke multiplayer voor een simpel spel. Je kan er weinig mee, voor een klein bedrag is het een leuke koop.
Heb zojuist captain toad gekocht, best leuk
.
Toad is idd leuk. Alle drie de boeken plus bonus boek gehaald! In maze forever tot 2900 gekomen.
Alleen de levels binnen gestelde tijdslimiet halen als extra uitdaging is bizar...
Alleen de levels binnen gestelde tijdslimiet halen als extra uitdaging is bizar...
Yep, HW met alle DLC en MH3U op zowel WiiU als 3DS, maar momenteel ben ik bezig met MH4U (N3DS). Maar beide games bieden belachelijk veel content voor hun geld, als je enige repetitie niet erg vindt. MH3U is wel een hele verbetering t.o.v. Tri aangezien de solo-mode van Tri na het gevecht tegen Ceadeus klaar was. Nu kun je daarna gewoon door met solo-versies van de online missies, en bovendien is de server van Tri afgesloten, dus kun je daar ook niet meer mee online.RedAhmed schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:51:
Speelt er iemand Monster Hunter 3 Ultimate, of Hyrule Warriors? Man man man, wat een te gekke spellen zijn dat. Het zuigt al mijn tijd zonder dat ik het door heb. Heb Monster Hunter Tri op de Wii gespeeld, rond de 100 uur behaald, en was nog lang niet klaar met single player, nou heb ik de Wii U versie gekocht en dan zie ik dat er veel meer te doen is. Heerlijke spel! Voor €35 haal je zoveel uit een spel.
En Hyrule Warriors is mijn eerste Warriors spel, ben een Zelda fan, dus ik moest hem hebben. Ook dit spel zit propvol content, allemaal voor €40. En dan heb ik het nog niet over DLC die ze zo goed voor elkaar hebben. €15(?) voor een season pass, boordevol content. Ben al inmiddels over de 80 uur speeltijd, maar ik ben nog niet eens halverwege de eerste adventure mode map. Ik ben waarschijnlijk over een jaar nog niet klaar met dit spel.![]()
Voor HW is net de laatste DLC vrijgegeven dus die is nu (tenzij er nog nieuwe DLC komt) compleet. Heb ik ook al vele uren in zitten, al moet ik zeggen dat ik de laatste twee DLC-pakketten nog niet gespeeld heb. Er is de laatste tijd veel uitgekomen dat ik graag wil spelen, waaronder Majora's Mask en MH4U op de 3DS, Metroid Prime Trilogy op de WiiU, een tijdje terug Child of Light in de uitverkoop en over een maandje komt Xenoblade op de N3DS uit.
Houd voor MH3U ook de DLC in de gaten – in-game kun je daar allerlei toffe extra missies voor binnenhalen, en die kosten je nog eens niets ook.
ik twijfel nog over deze titel, geeft het echt meer content dan de minigames in 3d world? Ik bedoel; nieuwe en verassende uitdagingen?
Nog een vraagje; hebben jullie ervaring met de microfoon die in de gamepad zit met verschillende games? Hoe is de kwaliteit als je via voice settings, indien mogeijk.. praat? Ik heb zojuist Trine 2 gedownload (afgeprijst in de eshop voor 8,50) daar zit een voice chat functie bij met verschillende settings. Ik heb ingesteld dat de microfoon altijd aanstaat maar krijg niet echt het idee dat voice wordt verstuurd.
Ik ben nu bij level 10 maar de levels zitten echt wel uitdagender in elkaar dan de minigames in 3D world. Buiten de uitdaging om zijn de graphics en het geluid al reden genoeg voor mij om het spel te spelenRudyyy schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:27:
[...]
ik twijfel nog over deze titel, geeft het echt meer content dan de minigames in 3d world? Ik bedoel; nieuwe en verassende uitdagingen?
*knip*
Ik zou zeggen kijk eens op youtube wat filmpjes, krijg je een goede impressie.
Vraagje; ik heb nu een wii u van mijn broertje te leen dit is een 32gb zwart. Wil zelf liever een witte. Welke hd gebruiken jullie ??
Ps: Heb de Wii u altijd links laten liggen (eerste Nintendo console die ik niet direct gekocht heb, verder heb ik alles) Speel er nu een uurtje op en moet zeggen heb direct het plezier in game dat doet Nintendo toch geweldig vindt ik
Gr
Martijn
Ps: Heb de Wii u altijd links laten liggen (eerste Nintendo console die ik niet direct gekocht heb, verder heb ik alles) Speel er nu een uurtje op en moet zeggen heb direct het plezier in game dat doet Nintendo toch geweldig vindt ik
Gr
Martijn
Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini
Weet iemand hoe je in de Youtube app het filmpje alleen op de tv afspeelt, en niet ook op de gamepad? Zoek me suf op het internet, maar gebruik wellicht de verkeerde termen...
Nintendo raadt een HDD met eigen voeding aan. Maar een USB powered model y-kabel werkt ook prima.Desperado112 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:44:
Vraagje; ik heb nu een wii u van mijn broertje te leen dit is een 32gb zwart. Wil zelf liever een witte. Welke hd gebruiken jullie ??
Zelf heb ik een 2TB 3,5" HDD in een externe behuizing met eigen voeding.
Ik heb gisteren weer een keertje donkey kong gespeeld. Helaas lukt het me steeds niet om de eindbaas van het tweede eiland te verslaan. Heeft iemand tips? De eerste 2 delen kom ik wel door, maar in deel 3 ga ik steeds af.
Ik heb ook een witte Wii U met de standaard 8 GB, en heb er vervolgens een losse 32 GB USB-stick ingeprikt. Die had ik nog liggen en werkt prima. Mocht het op termijn niet genoeg blijken te zijn dan kan ik altijd nog wel iets groters aanschaffen en inpluggen.Desperado112 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:44:
Ik heb de WII U nu bijna twee maanden en het bevalt erg goed. Het was even een investering (drie pro controllers erbij gekocht) maar dan is het toch wel weer erg leuk om met vrienden te Mariokarten. Inmiddels alles goud inclusief de mirror en t/m 100cc ook alles met drie sterren. Ik zit er over te denken om eerst alles drie sterren te halen en dan de uitbreidingen te kopen. Zijn er hier mensen die de nieuwe cups hebben gekocht? Ik lees hierboven niet zo heel veel ervaringen.
Ook ben ik bezig met Mario 3D World. Ik probeer alles compleet te halen (sterren en stamps) en ben nu een aardig stukje (115 sterren geloof ik) maar er zitten nog wel wat uurtjes spelplezier in.
Ik denk dat ik zo ergens rond de zomer wel echt op zoek moet naar een nieuwe game. Sowieso natuurlijk erg benieuwd naar Mario Party. Ik heb deel 5 echt helemaal grijs gespeeld met vrienden op de kubus.
Ook ben ik bezig met Mario 3D World. Ik probeer alles compleet te halen (sterren en stamps) en ben nu een aardig stukje (115 sterren geloof ik) maar er zitten nog wel wat uurtjes spelplezier in.
Ik denk dat ik zo ergens rond de zomer wel echt op zoek moet naar een nieuwe game. Sowieso natuurlijk erg benieuwd naar Mario Party. Ik heb deel 5 echt helemaal grijs gespeeld met vrienden op de kubus.
Ik heb ze wel aangeschaft. Ik vond de DLC van The Legend of Zelda zeker de moeite waard. Ben benieuwd naar de DLC van Animal Crossing en de tracks die daar bij gaan zitten. Heb ze beide overigens tegelijk aangeschaft aangezien dat weer wat kosten scheelde.HCMarX schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:15:Ik zit er over te denken om eerst alles drie sterren te halen en dan de uitbreidingen te kopen. Zijn er hier mensen die de nieuwe cups hebben gekocht? Ik lees hierboven niet zo heel veel ervaringen.
En dat dan iedereen met yoshi of shy guy kan spelen in ze eigen kleurCrazyRooster schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:32:
[...]
Ik heb ze wel aangeschaft. Ik vond de DLC van The Legend of Zelda zeker de moeite waard. Ben benieuwd naar de DLC van Animal Crossing en de tracks die daar bij gaan zitten. Heb ze beide overigens tegelijk aangeschaft aangezien dat weer wat kosten scheelde.
Maar ik heb ze ook beide gekocht en ben blij met de extra tracks.
Mijn dochter ook... Ze blijft zich er wel aan ergeren dat ze tot mei moet wachten voordat dlc pack 2 actief wordt...
Yup, ook hier de DLC (uiteraard beide) voor Kart 8 aangeschaft. En die is gewoon top voor de prijs wat je betaald. Mei is nog maar eventjes.
en genoeg anders te doen in de tussentijd. Of dat nu Kart, Smash of Cpt. Toad is.
Ik heb beide DLC's tegelijk aangeschaft. Er zit zoveel in voor dat geld, in totaal dus 16 nieuwe tracks, 6 nieuwe characters, en een zooitje karts/bikes. Ik vind 't de prijs van € 12 meer dan waard, aangezien je 50% van het originele spel aan tracks koopt. Echt een gaaf spel.HCMarX schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:15:
Ik heb de WII U nu bijna twee maanden en het bevalt erg goed. Het was even een investering (drie pro controllers erbij gekocht) maar dan is het toch wel weer erg leuk om met vrienden te Mariokarten. Inmiddels alles goud inclusief de mirror en t/m 100cc ook alles met drie sterren. Ik zit er over te denken om eerst alles drie sterren te halen en dan de uitbreidingen te kopen. Zijn er hier mensen die de nieuwe cups hebben gekocht? Ik lees hierboven niet zo heel veel ervaringen.
Daarnaast net zoals jij SM3DW gekocht... sjonge jonge wat is dat leuk om met z'n 2en (m'n vriendin vindt dit ook leuk, gelukkig) door zo'n level heen te klieren met alles wat je tegenkomt. Wij gaan idd ook voor alles compleet.
Maar al met al: Wat een apparaat die Wii U, een van mijn beste aankopen ooit. Zo veel plezier van. Smash met je buddies, karten zowel online als ook met vrienden, en dan SM3DW met z'n 2tjes.
Dankje Tiwazz. Toad komt morgen in huisTiwazz schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:46:
[...]
Ik ben nu bij level 10 maar de levels zitten echt wel uitdagender in elkaar dan de minigames in 3D world. Buiten de uitdaging om zijn de graphics en het geluid al reden genoeg voor mij om het spel te spelen.
Ik zou zeggen kijk eens op youtube wat filmpjes, krijg je een goede impressie.
Tof! Ik ben benieuwd wat je er van vind
SM3DW is het hoogtepunt van de WiiU voor mij. Die game is tevens mijn favoriete Mario!
http://frontpage.fok.nl/n...iljoen-keer-verkocht.html
De Wii U stond in December in 2014 op 9,2 miljoen en dat met een jaar voorsprong. Dan nog zo'n achterstand..... triest.
Ik ben erg benieuwd of ze de sales van zelfs de GameCube kunnen halen (zo'n 20,7 miljoen).
Daarnaast ben ik erg benieuwd wat Nintendo's volgende stap op hardware gebied gaat worden. Third parties deden weinig met de Wii U en doen al helemaal niks met de Wii U. Het zal lastig worden om die terug te krijgen en een console met alleen Nintendo titels kan zich schijnbaar niet meten met de concurrentie.
De Wii U stond in December in 2014 op 9,2 miljoen en dat met een jaar voorsprong. Dan nog zo'n achterstand..... triest.
Ik ben erg benieuwd of ze de sales van zelfs de GameCube kunnen halen (zo'n 20,7 miljoen).
Daarnaast ben ik erg benieuwd wat Nintendo's volgende stap op hardware gebied gaat worden. Third parties deden weinig met de Wii U en doen al helemaal niks met de Wii U. Het zal lastig worden om die terug te krijgen en een console met alleen Nintendo titels kan zich schijnbaar niet meten met de concurrentie.
"21 jaar DSL!"
Nintendo heeft met de Wii U alles goed gedaan behalve de launch en de marketing daarbij. Een titel als MK8 had gewoon bij de start klaar moeten zijn.
Hopelijk dat Nintendo daarvan geleerd heeft. En voor mij persoonlijk zijn alleen titels van Nintendo meer dan voldoende om mijn game tijd te vullen (er bestaat meer dan gamen
).
Hopelijk dat Nintendo daarvan geleerd heeft. En voor mij persoonlijk zijn alleen titels van Nintendo meer dan voldoende om mijn game tijd te vullen (er bestaat meer dan gamen
MK8 zou te vroeg zijn geweest. Het is juist een MK game die iets later komt om meer verkopen te trekken. Ikzelf zou Super Mario 3D World naast New Super Mario U als launch titels hebben gedaan. Of anders de remake van The Wind Waker.
Verder was de launch van de Wii U echt niet slecht, de marketing darentegen...
De slechte launch is puur en alleen te "danken" aan Ubisoft. Zij lieten het afweten met Rayman Legends.
Verder was de launch van de Wii U echt niet slecht, de marketing darentegen...
De slechte launch is puur en alleen te "danken" aan Ubisoft. Zij lieten het afweten met Rayman Legends.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 09:54 ]
Nintendo heeft ook een grote fout gemaakt door een slappe bak neer te zetten die tussen PS3 en PS4 in zit. Hierdoor zullen veel ontwikkelaars niet een specifieke downgrade-port maken aangezien dat veel geld kost en de installed base te laag is.
Marketing was inderdaad slecht. Ik weet niet wie de namen bedenkt bij Nintendo daar maar zowel de Wii U als de verscheidene 3DS namen zorgen voor veel verwarring. De Wii U is dan nog erger geregeld aangezien ze in het begin niet eens de console lieten zien waardoor veel mensen terecht denken dat het een uitbreiding voor de Wii is.
Daarnaast is de nasleep van de Wii ook niet positief geweest. De console was er te lang en aan het einde hadden zowel developers als gamers genoeg van de console aangezien er alleen shovelware uitkwam terwijl er voor de HD consoles nog toppers uitkwamen zoals Last of Us en het versschil in grafische kwaliteit tussen Wii en de HD-consoles pijnlijk duidelijk werd.
Wii U had eerder uit moeten komen, met een andere naam.
Marketing was inderdaad slecht. Ik weet niet wie de namen bedenkt bij Nintendo daar maar zowel de Wii U als de verscheidene 3DS namen zorgen voor veel verwarring. De Wii U is dan nog erger geregeld aangezien ze in het begin niet eens de console lieten zien waardoor veel mensen terecht denken dat het een uitbreiding voor de Wii is.
Daarnaast is de nasleep van de Wii ook niet positief geweest. De console was er te lang en aan het einde hadden zowel developers als gamers genoeg van de console aangezien er alleen shovelware uitkwam terwijl er voor de HD consoles nog toppers uitkwamen zoals Last of Us en het versschil in grafische kwaliteit tussen Wii en de HD-consoles pijnlijk duidelijk werd.
Wii U had eerder uit moeten komen, met een andere naam.
[ Voor 3% gewijzigd door The_Bird op 04-03-2015 10:17 ]
"21 jaar DSL!"
Bij de Wii (tussen de PS2 en PS3) was dat geen probleem. Ze hebben ook 100 miljoen Wiis verkocht. Dus niet raar dat ze datzelfde bij de Wii U ook probeerden. Helemaal als je kijkt naar de GameCube (tussren de PS2 en de XBOX in qua kracht) De uitkomst had Nintendo alleen niet verwacht.The_Bird schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:17:
Nintendo heeft ook een grote fout gemaakt door een slappe bak neer te zetten die tussen PS3 en PS4 in zit. Hierdoor zullen veel ontwikkelaars niet een specifieke downgrade-port maken aangezien dat veel geld kost en de installed base te laag is.
De Wii U heeft een probleem, maar het is niet de naam. Daarbij werd een tijd lang van de PS4 ook alleen maar de controller getoond terwijl in de eerste video van de Wii U de console zichtbaar was. (in de achtergrond)Marketing was inderdaad slecht. Ik weet niet wie de namen bedenkt bij Nintendo daar maar zowel de Wii U als de verscheidene 3DS namen zorgen voor veel verwarring. De Wii U is dan nog erger geregeld aangezien ze in het begin niet eens de console lieten zien waardoor veel mensen terecht denken dat het een uitbreiding voor de Wii is.
Wat? Er zijn ruim 100 miljoen Wiis verkocht. Dat kan ik redelijk positief noemen. Daarbij is The Last Of Us een leuk spel, maar ik kan het geen topper noemen en zelfs de PS4 versie is niet mooier dan Super Mario Galaxy. (mening) Qua verhaal is het geniaal, maar in zowel gameplay (net uncharted maar dan met zombies) en graphics (grijs, bruin en nog meer grijs) schiet het echt te kort.Daarnaast is de nasleep van de Wii ook niet positief geweest. De console was er te lang en aan het einde hadden zowel developers als gamers genoeg van de console aangezien er alleen shovelware uitkwam terwijl er voor de HD consoles nog toppers uitkwamen zoals Last of Us en het versschil in grafische kwaliteit tussen Wii en de HD-consoles pijnlijk duidelijk werd.
Fout en fout. De Wii U had een jaar later uit moeten komen met PS4 like power, misschien, maar voor Nintendo games had dat weinig verschil gemaakt.Wii U had eerder uit moeten komen, met een andere naam.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 10:29 ]
Probleem is nu ook een beetje dat eigenlijk alleen Nintendo nog AAA titels uitbrengt en dat is te weinig om het nog een aantal jaren uit te zingen met de Wii U, daar trek je geen twijfelaars mee over de streep.
Hopelijk kiezen ze de volgende keer ook voor een PC architectuur zodat het veel makkelijker (en dus ook voordeliger) is om games over te zetten.
Hopelijk kiezen ze de volgende keer ook voor een PC architectuur zodat het veel makkelijker (en dus ook voordeliger) is om games over te zetten.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik denk dat Nintendo niet snel van architectuur zal veranderen. Gezien backward compatibility hoog bij hun in het vaandel staat.
Dan zal de opvolger van de Wii U niet veel 3rd party gaan krijgen vrees ik als het bij de opvolgers van de huidige generatie XBox en PS weer een PC architectuur is..
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Idd, dat is wat Nintendo moet gaan / gaat afwegen. Backwards compatibility of meer richting de concurrentie.
Of ze bouwen het geheel om naar ARM (wat ik ook kan verwachten) en maken het geheel portable. Gezien de development takken van consoles en handhelds bij Nintendo een tijd terug samengevoegd zijn. Ik vermoed dat de opvolger van de 3DS en Wii U één apparaat zal zijn.
Of ze bouwen het geheel om naar ARM (wat ik ook kan verwachten) en maken het geheel portable. Gezien de development takken van consoles en handhelds bij Nintendo een tijd terug samengevoegd zijn. Ik vermoed dat de opvolger van de 3DS en Wii U één apparaat zal zijn.
Lol, de naam niet het probleem? Consumenten zijn verward, weten niet wat het product inhoudt en of het een opvolger is of niet. Lijkt mij een behoorlijk probleem.De Wii U heeft een probleem, maar het is niet de naam. Daarbij werd een tijd lang van de PS4 ook alleen maar de controller getoond terwijl in de eerste video van de Wii U de console zichtbaar was. (in de achtergrond)
De namen van Playstation zijn niet zo origineel maar wel duidelijk. Mensen snappen dat een PS4 spel niet op een PS3 speelt en omgekeerd. Bij de Wii U is dat minder duidelijk.
Daarom de nasleep. De Wii verkocht goed maar de laatste jaren kwam er weinig goeds uit terwijl de concurrentie nog steeds toptitels kreeg. Dat jij TLOU niet zo goed vond als Mario is een mening maar dat het een kritisch zeer positief en zeer goed verkochte titel is staat vast. titels van dat kaliber zijn de laatste jaren niet voor de Wii uitgekomen, en 3rd party games zoals GTA5, de diverse shooters en sportgames zijn games die voor veel mensen redenen zijn om een console te kopen. Wanneer de Wii die niet heeft zal dat veel mensen richting andere consoles sturen, net zoals dat nu met WiiU en de concurrentie verloopt.zijn ruim 100 miljoen Wiis verkocht. Dat kan ik redelijk positief noemen. Daarbij is The Last Of Us een leuk spel, maar ik kan het geen topper noemen en zelfs de PS4 versie is niet mooier dan Super Mario Galaxy. (mening) Qua verhaal is het geniaal, maar in zowel gameplay (net uncharted maar dan met zombies) en graphics (grijs, bruin en nog meer grijs) schiet het echt te kort.
"21 jaar DSL!"
Ik denk dat de Wii U vooral schade ondervindt door de hopen rotzooi die op de Wii zijn uitgebracht. Nintendo heeft aangegeven daar klaar mee te zijn, de Wii U moet weer een gaming bak zijn. Goed nieuws, maar pas stap 1. Zonder 3rd party ontwikkelaars te overtuigen blijft het aanbod relatief beperkt. Ja, de originele Nintendo titels zijn vaak prima en hebben graphics die prima werken op een Wii U, maar om nieuwe generaties te interesseren is dat toch wat beperkt.
Hoewel ik hoop op meer 3rd party interesse in het ding, denk ik niet dat de Wii U dezelfde shooters en sportgames moet proberen aan te bieden als de PS/Xbox familie. Bij een directe vergelijking valt het ding door de mand, dat levert negatieve reviews op (zie bijvoorbeeld watch dogs en de AC titels) en daar wordt niemand beter van. Ook omdat een gamepad bij een directe port alleen maar lastig is.
Liever inzetten op unieke titels en ports van games die niet direct de competitie in de launch reviews aangaan. En geen budgetbakken vol shovelware meer.
Hoewel ik hoop op meer 3rd party interesse in het ding, denk ik niet dat de Wii U dezelfde shooters en sportgames moet proberen aan te bieden als de PS/Xbox familie. Bij een directe vergelijking valt het ding door de mand, dat levert negatieve reviews op (zie bijvoorbeeld watch dogs en de AC titels) en daar wordt niemand beter van. Ook omdat een gamepad bij een directe port alleen maar lastig is.
Liever inzetten op unieke titels en ports van games die niet direct de competitie in de launch reviews aangaan. En geen budgetbakken vol shovelware meer.
Wonderful 101 is een prachtige game. Een game als Sunset Overdrive was ook wel iets voor de Wii U geweest.
En het is voor mij nog steeds een raadsel waarom Nintendo geen games van de 3DS naar de Wii U haalt. Op de 3DS heb je prachtige JRPG's en op de Wii U niets van dat alles. Waarom geen Pokémon op de Wii U? Ik zou het graag zien, een Pokémongame in full HD op een 55". Games als Bravely Default passen ook prima op de Wii U.
En het is voor mij nog steeds een raadsel waarom Nintendo geen games van de 3DS naar de Wii U haalt. Op de 3DS heb je prachtige JRPG's en op de Wii U niets van dat alles. Waarom geen Pokémon op de Wii U? Ik zou het graag zien, een Pokémongame in full HD op een 55". Games als Bravely Default passen ook prima op de Wii U.
Mee eens maar dan heb je het probleem met de lage installed base. Waarom zou je een unieke game voor de Wii U maken terwijl je deze ook voor de PS4/X1 kan maken en daarmee het aantal potentiele kopers meer dan verdubbbeld?Bundin schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:49:
"21 jaar DSL!"
Dat verklaart de XBOX ONE niet. Dát is de slechtste naam in de console-geschiedenis.The_Bird schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:17:
[...]
Lol, de naam niet het probleem? Consumenten zijn verward, weten niet wat het product inhoudt en of het een opvolger is of niet. Lijkt mij een behoorlijk probleem.
De namen van Playstation zijn niet zo origineel maar wel duidelijk. Mensen snappen dat een PS4 spel niet op een PS3 speelt en omgekeerd. Bij de Wii U is dat minder duidelijk.
De toekomst van Nintendo zal volgens mij een integratie van 3ds en Wii U zijn. De gamepad is een stap in die richting en dat je Smash op de Wii U kunt spelen met 3ds ook.
En dat is wel leuk. Je speelt dan op console en als je weggaat ga je op je 3ds verder met hetzelfde spel.
Tenminste dat is wat ik denk.
En dat is wel leuk. Je speelt dan op console en als je weggaat ga je op je 3ds verder met hetzelfde spel.
Tenminste dat is wat ik denk.
Is de WiiU nu trouwens weer flink duurder geworden? Een tijdje geleden zag ik hier nog wel eens EUR 179 - 199 langskomen als prijs voor een pakket met Nintendoland, maar nu heb je alleen nog maar een basic voor EUR 225.
Omdat er toch een bepaald type games en gebruikers kiest voor een Nintendo-apparaat. Daarom snap ik ook niet dat Nintendo zo hard vasthoudt aan een splitsing in Europa, Amerika en Japan. Gooi die hele bende op één hoop qua beschikbaarheid van titels en voeg marketing ook samen. Scheelt in de kosten, aanbod wordt groter (hoewel niet iedereen overal op zit te wachten).The_Bird schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:08:
[...]
Mee eens maar dan heb je het probleem met de lage installed base. Waarom zou je een unieke game voor de Wii U maken terwijl je deze ook voor de PS4/X1 kan maken en daarmee het aantal potentiele kopers meer dan verdubbbeld?
Maar je hebt gelijk, het is een beetje een kip/ei probleem.
De namen Xbox One en Xbox 360 zijn duidelijker te onderscheiden dan Wii U en Wii. Wanneer de XB1 na de (1e) Xbox zou komen zou je een soortgelijk probleem hebben als met de WiiU en Wii. Nu is dit niet het geval.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:16:
[...]
Dat verklaart de XBOX ONE niet. Dát is de slechtste naam in de console-geschiedenis.
Daar ben ik het zo mee eens. Het is belachelijk dat je de 3DS moet hacken om games uit andere regio's te spelen. Laat degenen die games uit de US of Japan willen spelen gewoon hun gang gaan. Dat kan juist een goede graadmeter zijn voor localisatie (zie de Ouendan reeks die door de import naar Elite Beat Agents gelocaliseerd werd)Bundin schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:23:
[...]
Omdat er toch een bepaald type games en gebruikers kiest voor een Nintendo-apparaat. Daarom snap ik ook niet dat Nintendo zo hard vasthoudt aan een splitsing in Europa, Amerika en Japan. Gooi die hele bende op één hoop qua beschikbaarheid van titels en voeg marketing ook samen. Scheelt in de kosten, aanbod wordt groter (hoewel niet iedereen overal op zit te wachten).
Maar je hebt gelijk, het is een beetje een kip/ei probleem.
Als je dit niet fysiek wil ihkv piracy dan kan je op zn minst de Eshop wereldwijd assortiment geven zoals ook bij de PS systemen zo is.
Bij de Wii U is het zelfs nog triester. Daar komen al zo weinig games voor uit en dan nog kan je niet importeren. Zo is Kirby WiiU al in Amerika en Japan uit maar wij krijgen hem pas in de herfst(!). Dat is een 1990 mentaliteit waar iedereen behalve Nintendo van afgestapt is.
"21 jaar DSL!"
Duurder? Nee. Ik denk dat het eerst wat kortingsacties waren. Heb je vooral zo rond feestdagen, etc.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:20:
Is de WiiU nu trouwens weer flink duurder geworden? Een tijdje geleden zag ik hier nog wel eens EUR 179 - 199 langskomen als prijs voor een pakket met Nintendoland, maar nu heb je alleen nog maar een basic voor EUR 225.
Offtopic, maar er bestaat een 3DS Nintendo titel die regiovrij is.
De mijne ook. Helaas al uitgespeeld. Ik moet nog een keertje de bonuslevels gaan spelen, maar heb nog genoeg anders liggen: Donkey Kong, Zelda, Super Mario Bros U, Mario kart, Smash Bros, Rayman..Deddiekoel schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:44:
SM3DW is het hoogtepunt van de WiiU voor mij. Die game is tevens mijn favoriete Mario!
Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic