Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:59
Koldur schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:23:
[...]

Denk dat niet dat ze de interne opslag bedoelen, maar de capaciteit van de schijfjes ;)
Ik lees het juist ook als een install op het interne geheugen. Ze zitten met het probleem dat ze data niet snel genoeg kunnen laden om alles naadloos te laten verlopen, en dat mensen die een fysieke versie (packaged vs digitaal) hier beter gebruik van kunnen gaan maken.

Dat impliceert dat er een deel van de game op het interne geheugen gezet kan gaan worden om de laadtijden te verbeteren - de trage leessnelheid van DVD/BRD-drives was bij vorige generaties soms al een probleem, vooral bij de PS3 geloof ik.

Het lijkt er echter ook op dat het optioneel zal zijn, maar dan zul je waarschijnlijk wat meer pop-up/in en laadtijden krijgen.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 09:37

The_Bird

Meneer de Raaf

Koldur schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:23:
[...]

Denk dat niet dat ze de interne opslag bedoelen, maar de capaciteit van de schijfjes ;)
Ik doelde op die installatie, waar de poster boven me het over had.

"21 jaar DSL!"

The_Bird schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:20:
Leuk voor de mensen met de basic Wii U.
Die hebben zelf gekozen voor een systeem met weinig opslagcapaciteit. Daarnaast is het geen onoverkombaar probleem.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Toch vervelend voor ze. Waren er rond die tijd eigenlijk al installeerbare games? Dat zou voor mij die keuze wel veranderen.

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

Topicstarter
RayNbow schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:14:
[...]

Die hebben zelf gekozen voor een systeem met weinig opslagcapaciteit. Daarnaast is het geen onoverkombaar probleem.
Idd je kan gewoon een externe HDD koppelen en al je problemen zijn opgelost.

Verwijderd

The_Bird schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:16:
Toch vervelend voor ze. Waren er rond die tijd eigenlijk al installeerbare games? Dat zou voor mij die keuze wel veranderen.
Alsof je met een 32GB systeem er onderuit komt om een extra USB of externe HDD te koppelen aan je Wii U.

Verwijderd

Tot nu toe wel eigenlijk. :)
Maar het zit nu wel vol. Was al aan het kijken voor een externe HD is er nog niet van gekomen. Komt er wel, zeker ook omdat de eShop steeds leuker gevuld is.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Snap dan niet waarom Nintendo geen fatsoenlijke schijf heeft geplaatst in dat ding. Als je kijkt naar wat de PS3 aan schijfruimte heeft (en dat is technisch gezien last-gen)
Standaard heeft die nu al 250 GB aan boord.

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

Nintendo heeft niets te schaften met wat de andere 2 doen.
Mensen die meer geheugen nodig hebben kunnen dit naar wens bij pluggen. Prima oplossing als je een probleem ondervindt.

Verwijderd

Topicstarter
The_Bird schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:50:
Snap dan niet waarom Nintendo geen fatsoenlijke schijf heeft geplaatst in dat ding. Als je kijkt naar wat de PS3 aan schijfruimte heeft (en dat is technisch gezien last-gen)
Standaard heeft die nu al 250 GB aan boord.
PS3 is ook 2x zo groot als een Wii U ;)

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:52:
Nintendo heeft niets te schaften met wat de andere 2 doen.
Mensen die meer geheugen nodig hebben kunnen dit naar wens bij pluggen. Prima oplossing als je een probleem ondervindt.
En dat is precies die steentijd-mentaliteit waardoor de Wii U voorbijgefietst wordt door de concurrentie. Krampachtig vasthouden aan het verleden en met oogkleppen op volle kracht vooruit.

"21 jaar DSL!"

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-11 21:15
Concurrentie die consoles verkoopt onder de kostprijs en grote zakken geld naar uitgevers schuift in ruil voor (tijdelijke) exclusiviteit van game of content (dlc) omdat ze zelf te weinig talent in huis hebben fiets Nintendo voorbij?

...

En een PS3 met standaard 250gb? Vergeet voor het gemak even de 12gb versie waar je niet zonder extra aankoop een hdd in kon bouwen om een punt te maken wat nergens op slaat.

Nintendo's oplossing voor uitbreiding van het opslag geheugen is het meest gebruiksvriendelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Sato op 29-01-2015 14:28 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Zolang Nintendo hardware maakt waarop een interessante gameslibrary beschikbaar is, dan vind ik 't allemaal prima. Ik haal genoeg uren uit de Wii U...

(...behalve de laatste tijd omdat ik al m'n tijd in Bravely Default aan het steken ben :p)

• Seal64
The_Bird schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:16:
Nintendo heeft momenteel géén installeerbare games. Je koopt een game fysiek, in de winkel, en dat staat dan op een BRD (WiiU) of geheugenkaart (3DS) en that's it. Eventuele patches en savegames worden uiteraard op het interne geheugen gezet, zelfs bij de 3DS zijn er al games waar de savegame niet op de card staat/past.
De andere optie is dat je de game uit de eShop haalt, en dan wordt hij in zijn geheel op het interne geheugen gezet, tot dat vol is, en dan zal de WiiU uitwijken naar opslag die je via USB aansluit, wat een memory stick kan zijn, maar ook een complete HDD (max 2 TB). De interne SD-kaart lezer wordt door de WiiU niet gebruikt hiervoor, deze is primair bedoeld voor de Wii Mode.

Een tussenvorm is er niet. Er zijn geen games die een deel of alles van hun data op het interne geheugen dumpen om sneller te laden of zo – wat voor de concullega's inmiddels schering en inslag is. Xenoblade Chronicles X zou, als we de ontwikkelaars goed begrijpen, daar de eerste mee zijn, en zoals ik het begrijp is het dus optioneel.

En wat de basic betreft, als je niet van plan bent je WiiU aan het internet te hangen, of niet van plan bent iets met de eShop te gaan doen, dan is de basic prima. Er waren @launch immers al games die, als je die uit de eShop ging halen, niet op het interne geheugen pasten, maar daar had je externe opslag of de premium voor.
That being said, ik heb wel een premium, maar ik ben pasgeleden toch ook overstag gegaan en heb er nu een 2TB schijf aan hangen. Als je bijvoorbeeld in één van de vele gratis-game acties ineens The Wonderful 101 binnentrekt @ 10 GB, dan zit je 32 GB al voor een flink deel vol. En ik haal wel vaker dingen uit de eShop, en nu daar ook Wii games bij komen zal dat nog wel erger worden.

Verwijderd

Wacht; gratis game acties?
Gratis Wonderful 101?

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:01:
Gratis Wonderful 101?
Tijdje terug ja, kocht een game en je kon gratis 1 game downloaden (zelda, wonderful 101 etc.). Actie is al afgelopen.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Seal64
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:01:
Gratis Wonderful 101?
Die komen van tijd tot tijd wel vaker voorbij, hoor. Vooral op de 3DS zijn ze populair, maar dan vaak bij de release van AAA-titels. Als je die dan koopt en tegelijk het systeem registreert bij Club Nintendo, dan kreeg je daar een extra game bij. Of als je meerdere games van een lijstje registreerde.

Ik heb op die manier The Wonderful 101 voor de WiiU, en Animal Crossing en Professor Layton voor de 3DS gescoord, en ik kon een tweede code van Monster Hunter 3 krijgen om aan iemand anders te geven toen ik de game zelf kocht.

Ik kan inmiddels trouwens bevestigen dat Metroid Prime Trilogy in de eShop staat, en dat het inderdaad de volledige trilogie is, zoals oorspronkelijk op de Wii is uitgegeven.

Sterker nog, het zijn gewoon disc images met een Wii Mode wrapper. De WiiU start automatisch de Wii Mode op, en de game speelt precies alsof je de DVD erin hebt zitten, maar dan zonder DVD natuurlijk. Hij pikt zelfs de savegames op van de disc-versie als je die (nog) hebt. De download is 7,7 GB, overigens, wat wel kan kloppen voor twee NGC-schijfjes (max 1,5 GB per stuk) en een Wii-DVD. De originele disc-release moet dus een DL-DVD zijn geweest...

Verwijderd

Mooi, gelijk even aanschaffen. Had om 13:00 uur gekeken maar toen stond 'ie er nog niet op. Gelijk maar even mijn 64gb USB formatteren, want tja, basic hè |:(

• Seal64
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:09:
Mooi, gelijk even aanschaffen. Had om 13:00 uur gekeken maar toen stond 'ie er nog niet op. Gelijk maar even mijn 64gb USB formatteren, want tja, basic hè |:(
Klopt, maar net na 15:00 wel. Geen idee of er een vast tijdstip is voor die updates, trouwens. Overigens, dat formatteren moet je door de WiiU zelf laten doen, en is met een paar seconden gepiept.

[ Voor 11% gewijzigd door Seal64 op 29-01-2015 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
eShops updaten gebruikelijk op donderdag om 3 uur onze tijd. Muv retail downloads, die komen meestal rond 1 uur s'nachts op vrijdag.

En soms zijn er, bv na een Direct, directe toevoegingen aan de eShop.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 22:49 ]

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Heb echt gedacht op Metroid Prime aan te schaffen. Het zou gezien de status van het spel ook wel moeten. Alleen ik heb zo'n hekel aan first person shooters...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:13

DukeBox

loves wheat smoothies

horizon1978 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:34:
Heb echt gedacht op Metroid Prime aan te schaffen. Het zou gezien de status van het spel ook wel moeten. Alleen ik heb zo'n hekel aan first person shooters...
lol :) Ik heb ze ook voor de GC en Wii gekocht en om eerlijk te zeggen nooit heel fanatiek gespeeld.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Nooit geprobeerd, maarja de cijfers liegen er niet om en voor €10 een nobrainer. Al veel plezier gehad van Galaxy en DK country returns. Op het moment speel ik vaker Wii games dan Wii U games terwijl de Wii hier jaren stof heeft liggen happen :+

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Metroid Prime is dan ook niet echt een FPS maar meer een FP puzzle adventure met schieten :9

Breek je nek voorzichtig

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 22:11

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:53:
Sinds gisteren een 160-0103 foutcode op mijn WiiU. Krijg hem niet meer voorbij de melding.... Helaas 2e hands gekocht, dus kan er niet mee terug naar de winkel. Zover ik weet ik er nog geen oplossing voor toch?

Mijn zoontje van 5 moet nu even afkicken :P.
Ik moet het hier toch even kwijt. Wat een superservice van de TD van Nintendo. Zonder factuur een 2e hands gemodde WiiU (was al, toen ik hem kocht. We hebben er nog geen Wii spel op gespeeld...) opgestuurd ivm foutmelding. Kregen we eergisteren de melding dat hij kosteloos vervangen is voor een nieuwe! De tablet is wel de oude, maar de console is helemaal nieuw.

Echt super service!

Basement Bios ---- Exo-S

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

The PyroPath schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 02:23:
Metroid Prime is dan ook niet echt een FPS maar meer een FP puzzle adventure met schieten :9
Klopt.. beetje als Doom/Quake met de schakelaars e.d. om bepaalde deuren open te krijgen.

• Seal64
The PyroPath schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 02:23:
[...]

Dit dus. Als je Metroid Prime gaat spelen omdat je een FPS verwacht, dan gaat de game je vies tegenvallen. Dit is ook al een heel lang lopende discussie onder fans – telt het überhaupt als een FPS? Ik vind persoonlijk van niet, want het mag dan first person zijn en je mag dan de mogelijkheid hebben om dingen overhoop te schieten, het is niet de kern van de gameplay.
Het gaat veel meer om het verkennen van de omgevingen, het overwinnen van obstakels die je daarin tegenkomt en het zoeken naar items, upgrades en informatie over wat er eigenlijk is gebeurd (die je dan weer kunt gebruiken om gebieden te bereiken die voorheen niet toegankelijk waren, dan om het afschieten van tegenstanders.
Sterker nog, als je eenmaal de game leert kennen dan zul je vaak geneigd zijn de vijanden meer als bijzaak te gaan beschouwen dan wat anders. En heel vaak kun je ze, als je tenminste de weg weet en beweeglijk genoeg bent, gewoon negeren.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

(jarig!)
Mystikal schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:40:
[...]
Kregen we eergisteren de melding dat hij kosteloos vervangen is voor een nieuwe!
Da's leuk voor jullie.
Maar vraag me dan wel af waarom wij voor een nieuw printje in een 3DS wel €119 mochten dokken ... (ook buiten garantie).

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 22:11

Mystikal

It never hurts to help!

Goner schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:55:
[...]

Da's leuk voor jullie.
Maar vraag me dan wel af waarom wij voor een nieuw printje in een 3DS wel €119 mochten dokken ... (ook buiten garantie).
Geen idee? Ik was zelf ook aardig verbaasd! Wellicht agv de foutcode? Het schijnt een 'probleem' te zijn met de WiiU.

Basement Bios ---- Exo-S

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mystikal schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:00:
[...]

Geen idee? Ik was zelf ook aardig verbaasd! Wellicht agv de foutcode? Het schijnt een 'probleem' te zijn met de WiiU.
Schijnt een hardware fout te zijn die veroorzaakt is door verkeerde fabrikage.
Lijkt me dat ze daar idd wat soepeler mee omgaan

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:38
Wil eigenlijk ook graag wel Metroid op de WiiU maar ben bang dat het tegenvalt qua performance.

Ik heb die Windwaker editie van de WiiU met de fysieke Windwaker remake, maar op sommig punten heb ik echt mega veel framedrops en lijkt hij niet hoger te komen dan 12 tot 15 FPS :( Ging er al bijna mijn Cube weer voor aansluiten

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Vertaling van XCX interview
SpoekGTi schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:29:
Wil eigenlijk ook graag wel Metroid op de WiiU maar ben bang dat het tegenvalt qua performance.
De Metroid trilogie voor de Wii U is in feite dezelfde game als op de Wii, maar dan met een kleine wrapper er omheen zodat je 't kunt starten vanuit het Wii U menu.

Seal64 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:45:
[...]
Dit dus. Als je Metroid Prime gaat spelen omdat je een FPS verwacht, dan gaat de game je vies tegenvallen.
Nintendo classificeert de Metroid Prime games ook als FPA, First Person Adventure. In mijn belevening een goede betiteling.
Ik ben geen fan van FPS games, helemaal op consoles. Met name vanwege dual analog controls. Het fijne aan de Metroid Prime Trilogy vind ik dat je alles met de Wiimote kunt spelen. Ik ben een groot fan van die controls. Heb zelf ook nooit last van armen die moe worden oid. Ik snap ook niet dat het nooit aangeslagen is...

[ Voor 46% gewijzigd door Deddiekoel op 30-01-2015 11:42 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:42
Tiwazz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:59:
[...]

Yep, ik heb in ieder level alle groene sterren, stempels en goude vlaggen.... Tot je bij championsroad komt |:( die is echt moeilijk.
Ben daar ook eindelijk. Het tosdhuisje na een paar keer kunnen halen. En dat huisje wat rechts zit kom ik nu tot iets over de helft..

Maar die champions road is echt ongelooflijk moeilijk, ben nog niet eens bij de eerste groene ster geweest. .

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 15:40

rajackar

Blood Minister

Ik geef ook niet bijzonder veel om FPS games maar Metroid Prime is echt bijzonder gaaf. Het leunt veel meer op exploration en adventure dan op FPS mechanics.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 23:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

rajackar schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:49:
Ik geef ook niet bijzonder veel om FPS games maar Metroid Prime is echt bijzonder gaaf. Het leunt veel meer op exploration en adventure dan op FPS mechanics.
Het klinkt als een leuk spel, als het niet in SD was geweest had ik 'm direct aangeschaft, helaas.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Aaargh! schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:47:
[...]

Het klinkt als een leuk spel, als het niet in SD was geweest had ik 'm direct aangeschaft, helaas.
Laat je daardoor echt niet tegen houden. Het spel is ook in SD echt mooi. Voornamelijk vanwege de goede art direction en het fantastisch design.
Pas deel 1 weer helemaal uitgespeeld op mijn 46'' HD plasma en het blijft briljant :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Aaargh!

Aaargh!

rajackar schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:57:
[...]

Laat je daardoor echt niet tegen houden. Het spel is ook in SD echt mooi. Voornamelijk vanwege de goede art direction en het fantastisch design.
Pas deel 1 weer helemaal uitgespeeld op mijn 46'' HD plasma en het blijft briljant :)
Ik erger me blauw aan SD content, het is dusdanig storend dat ik niet van zo'n spel kan genieten hoe goed het ook is.

• Sato
Is Metroid Prime Collection (Wii U digital download) in 60hz. te spelen? Of zit je met dat spel ook weer vast aan 576i 50hz. (Zoals ik nu heb met Mario Galaxy (retail disk) via component HD kabel?

Mocht dat niet kunnen dan zie ik namelijk maar weinig meerwaarde over de GC en Wii versies die ik op de plank heb staan en op de Wii kan spelen.

Sato schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:03:
Is Metroid Prime Collection (Wii U digital download) in 60hz. te spelen?
M'n tv zegt dat het signaal 1080p60 is (in 't menu van Metroid Prime Trilogy).

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:00
Dat lijkt mij het standaard signaal van je WiiU zoals de tv het interpreteert. Dat wil niet zeggen dat de Wii game in 1080p60 draait.

Verwijderd

Zojuist even Super Smash gehaald bij de MM i.v.m. de btw maanden (vreemd dat ie 5 euro duurder was vergeleken met de webshop, maargoed). Net even anderhalf uur gespeeld, begrijp er geen reet van wat ik allemaal aan het doen ben :/

Had al vernomen dat online erg lagged en dat je niet met mensen wordt samen geplaatst met hetzelfde niveau... Dat gaat lekker worden dan.

Wat zijn makkelijke characters om mee te beginnen?
Heb een lijstje gevonden op internet, maar dan voor de 3DS, waarbij Link, Mario, Little Mac en Villager worden aangeraden.

Toen ik 4-player Smash tegen de computer speelde leek het of alle characters al aanwezig waren, maar volgens mij kan ik er nog meer unlocken?

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:40:
Zojuist even Super Smash gehaald bij de MM i.v.m. de btw maanden (vreemd dat ie 5 euro duurder was vergeleken met de webshop, maargoed). Net even anderhalf uur gespeeld, begrijp er geen reet van wat ik allemaal aan het doen ben :/

Had al vernomen dat online erg lagged en dat je niet met mensen wordt samen geplaatst met hetzelfde niveau... Dat gaat lekker worden dan.
super smash voor die wii u qua laggen valt reuse mee, vrij goede online gameplay zonder enige lagg. de 3ds versie was de versie die veel online lagg heeft Maar dat komt omdat veel mensen waarschijnlijk ver van hun router zitten te spelen.

Als de router beneden zit en je zit bijvoorbeeld te spelen op zolder dan heb je vaak kans dat de gevechten zullen laggen terwijl als je beneden spelt waar de router zit dan heb je vrijwel nooit last van de lagg zelfs niet als je de for fun mode speelt met item de modus die vaak last heeft van lag. Dit weet ik uit Eigen ervaring dus als je een gevecht speelt met veel lag heeft iemand of slecht internet of hij zit ver van de router af wat ervoor kan zorgen dat je lagg spikes krijgt oftwel even de connectie verliest. Heb dus gemerkt dat afstand een grote rol speelt of het spel dus zal laggen of niet.

Heb een lijstje gevonden op internet, maar dan voor de 3DS, waarbij Link, Mario, Little Mac en Villager worden aangeraden.
over het worden geplaats tegen mensen van hetzelfde niveau kan ik je wel enige tips geven. als je gewoon overdag speelt in de middag krijg je heel vaak te maken met normale mensen of beginners soms boven gemiddeld maar de betere spelers zie je dan niet zo vaak.

Als je tegen de echte pro's wilt vechten dan raad ik je aan om pas vanaf 23:00 te spelen en geloof mij maar je zult dan vrijwel enkel toppers in het spel tegen komen en zelfs als je pro bent heb je gewoon kans om in de pan gehakt te worden omdat vrijwel elke tegenstander die je tegenkomt beter is dan de bovengemiddelde smash player. rond deze tijd zul je dus geen enkele beginner of normale speler tegenkomen enkel spelers van hoog niveau

voor beginners raad ik je little mac aan de resteren characters die ik zie in jou lijst zie staan raad ik af voor beginners omdat je voor die personages de nodige skill moet hebben om deze goed te kunnen gebruiken.

• gast7
xelfer schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:44:
[...]

Metroid Prime Trilogy was ook gewoon te koop bij de Bart Smit voor 50e overigens (en er lagen er zeker 10+ in de bak). Gloedje nieuw heb ik ze 1-2 weken terug zien liggen in de Bart Smit in Apeldoorn.
Dat is een mooie find dat zie je niet vaak zeker niet omdat het spel al vrij oud is.

En je hebt ze niet gekocht? 8)7

ik heb een inclomplete Metroid prime trilogy zonder de kartonnen hoes verkocht voor 55 euro excl met gemak

gesealed gaan ze voor aardige bedragen weg

als ze gesealed waren had je ze moeten kopen

Verwijderd

Damn, ik speel altijd laat op de avond ;)

Bedankt voor de tip, volgende keer pak ik Little Mac!
Had al met Samus, Mega Man en Zero Suit gespeeld - maar was niet bepaald een succes.

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:18:
Damn, ik speel altijd laat op de avond ;)

Bedankt voor de tip, volgende keer pak ik Little Mac!
Had al met Samus, Mega Man en Zero Suit gespeeld - maar was niet bepaald een succes.
.

Ja die 3 personages die jij noemt zijn zeker niet de makkelijkste personages om te gebruiken juiste een van de moeilijkere, met name mega man.

Wens je trouwens sterkte in de avond :)

Met de tijd zul je wel beter worden ook met andere personages in het spel
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=M26O6irMfyo]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jCYEwZXsYiU]

• Flozem
Viel me ook al op met de Nes Remix voor 3DS... 5 Euro duurder. Ze kunnen blijkbaar per filiaal zelf de prijs vaststellen.

Ik heb er vandaag zelf Hyrule Warriors voor 37 Euro gehaald (en Kid Icarus voor 3DS). Helaas was Wind Waker te duur (bruto prijs 55 Euro!?), dus die haal wel een ander keertje voor de grafische upgrade en extra's t.o.v. mijn Gamecube versie.

Ben zelf ook geen held wat SmashBros betreft. Ik ondervind meer plezier aan RPG's en platformers.
Link, maar Samus ging me ook best goed af.
Toen ik 4-player Smash tegen de computer speelde leek het of alle characters al aanwezig waren, maar volgens mij kan ik er nog meer unlocken?
Niet zo veel: een stuk of vijf. Op eventueel toekomstige DLC na.

Verwijderd

@ RayNbow; al gezien ;) meteen opgezocht toen ik merkte dat mijn ass gekickt werd door computer gestuurde mennekes.

Zag idd een lijstje van IGN met unlockables, maar had gehoopt dat het er meerdere zouden zijn.

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 12:04
Zojuist even Super Smash gehaald bij de MM i.v.m. de btw maanden (vreemd dat ie 5 euro duurder was vergeleken met de webshop, maargoed).
De laagste prijsgarantie geldt ook tov de webshop hoor! Had je gewoon voor 5 euro minder mee kunnen krijgen.. 'Ik ben toch niet gek!'

[ Voor 0% gewijzigd door deltaquad op 31-01-2015 12:41 . Reden: typo ]

Verwijderd

Die laagste prijsgarantie hebben ze niet bij de mediamarkt, dat is me meerdere malen duidelijk gemaakt door personeel (bij andere artikelen). Vindt daarnaast maar eens iemand van het personeel die je wil helpen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd omdat het niet de afdeling is van de jongen of het meisje wat je opgespoord hebt.

Verwijderd

Inderdaad, leek mij ook. Op zich is het maar een paar euro, maar had toch even snel gekeken:
Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer u een aankoop doet in een van de Media Markt-winkels (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien dagen na aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt u van Media Markt het prijsverschil contant retour. U dient dan wel te voldoen aan de voorwaarden van de laagste prijsgarantie:

Het product is nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.
Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder.
De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de winkel van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.
Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet.
Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.
Het prijsverschil moet aanwezig zijn op het moment dat de klant een beroep doet op de laagste prijsgarantie.

Het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar is voldaan aan de hiervoor genoemde voorwaarden. De klant ontvangt een kopie van de originele aankoopbon.

Indien de klant bij aankoop in een winkel van Media Markt kan aantonen dat het product elders en onder bovenstaande voorwaarden voordeliger kan worden aangeschaft, dan zal Media Markt het product voor dezelfde prijs leveren aan de klant.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 08:28:
Die laagste prijsgarantie hebben ze niet bij de mediamarkt, dat is me meerdere malen duidelijk gemaakt door personeel (bij andere artikelen). Vindt daarnaast maar eens iemand van het personeel die je wil helpen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd omdat het niet de afdeling is van de jongen of het meisje wat je opgespoord hebt.
Klopt, voor de service hoef je over het algemeen niet naar de Media Markt te gaan, alleen voor de prijs en het aanbod.

In plaats van 2 posts kun je ook je bericht wijzigen en dingen toevoegen, door op de wijzig knop rechtsboven in de post te klikken

[ Voor 15% gewijzigd door Gropah op 31-01-2015 22:21 ]

• mathelicious
  • Laatst online: 09:32
Flozem schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:13:
[...]

Viel me ook al op met de Nes Remix voor 3DS... 5 Euro duurder. Ze kunnen blijkbaar per filiaal zelf de prijs vaststellen.
De filialen hebben dezelfde prijzen, de webshop staat er los van inderdaad. Het zijn allemaal aparte bedrijven, franchise, heb ik gehoord van een werknemer. De webshop zal waarschijnlijk wel echt MM eigendom zijn en daardoor goedkoper.

• Sato
Vandaag even langs de Mediamarkt geweest,
Super Mario 3D World en Mario Kart 8 meegenomen (54,99 & 52,99 voor de korting eraf ging, Zet zometeen de kortingsprijzen erbij)

Zag in een budgetbak ook nog een Charge Dock & Stand liggen voor €5,- en die heb ik ook maar meegenomen.

Al blijft mijn Gamepad lekker in zijn Bigben hardcase opgeborgen liggen als ik hem niet gebruik.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11 07:32
MPtriology ook maar aan het downloaden om vanavond wat te doen te hebben. Benieuwd of het spel me pakt en weet te boeien.

Waar kan ik beste/goedkoopste reserve gamepad pennetjes halen?

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Welke externe HDD zouden jullie aanraden voor de WiiU? Ik heb er nog geen nodig maar m'n oom heeft voor de kids een basic pack gekocht en wil nu toch wel extra opslag ruimte.

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:54

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

in ieder geval eentje met eigen voeding of een y usb stekker met een maximale groote van 2TB (groter ondersteund de Wii U niet).

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

• Arunia
  • Laatst online: 17:43
Net smash bros besteld bij mm.
Toch maar. Ben er niet goed in, maar dan hebben de gekochte Amiibos nut.
En mijn vrouw wilde hem toch ook graag spelen. :p

• SpoekGTi
Mijn Wii U is onderhand aan het vollopen met games (had ik niet verwacht tbh) nou zoek ik een mooie nette oplossing qua storage. Nu heeft hij ook een SD slot, iemand een hoogwaardige SD card die geschikt is voor storage? Zat te denken aan 64GB o.i.d.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Flozem
SD kaart is alleen voor Wii mode (max 32GB), maar daar heb je niets aan wanneer je de WiiU en VC games van de e-shop wil opslaan. Een USB HDD al dan niet met eigen voeding of y-kabel lijkt de enige oplossing.

• Goner
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

(jarig!)
Dat SD slot is alleen voor gebruik in Wii mode, dacht ik ...

Mooiste oplossing is een oude USB 2 harddisk van 500 GB of zo, liefst met eigen voeding. Zo'n splintrenieuwe HD met USB 3 en 2 TB is overkill.

Oeps, net te laat.

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 01-02-2015 15:23 ]

• SpoekGTi
Lekker fraai dan. Hmmz dan ga ik een ext behuizingkje scoren heb hier in de la nog 3x 500gb 2,5" liggen ykabeltje moet begrijp ik uit je verhaal, dus dan neemt hij 2 USB poorten in? Levert 1 poort niet genoeg juice?

SpoekGTi schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:42:
Levert 1 poort niet genoeg juice?
Inderdaad, voor de meeste 2.5" schijven is 1 USB poort niet genoeg.

• Flozem
Je kunt natuurlijk een externe behuizing met eigen voeding kopen... die zijn ook redelijk betaalbaar.

• Aaargh!

Aaargh!

iemand enig idee wanneer er weer een paar goede titels voor de Wii U aankomen ? Er zijn al maanden geen echte interessante games uitgekomen en het lijkt er op dat dat de komende maanden niet gaat veranderen.

Er zijn een aantal games aangekondigd die 'ergens in 2015' uitkomen zoals XCX en Zelda U maar op het moment is het weer doffe elende, doet me denken aan de situatie toen de Wii U net uit was.

Verwijderd

Topicstarter
Mario Party 10 20 maart, Mario vs DK ook 20 maart, Splatoon mei. Daarbij ben ik nog te druk met SSB Wii U :)

Maar ik denk dat we deze maand wel weer een Direct gaan krijgen met wat meer releasedata.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 16:19 ]

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:16

TFHfony

Professional Weirdo

SpoekGTi schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:10:
Mijn Wii U is onderhand aan het vollopen met games (had ik niet verwacht tbh) nou zoek ik een mooie nette oplossing qua storage. Nu heeft hij ook een SD slot, iemand een hoogwaardige SD card die geschikt is voor storage? Zat te denken aan 64GB o.i.d.
Ik heb er gewoon al zo'n 1,5 jaar een 64Gbyte USB stick in zitten voor mijn games. Werkt uitstekend moet ik zeggen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Aaargh! schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:57:
iemand enig idee wanneer er weer een paar goede titels voor de Wii U aankomen ? Er zijn al maanden geen echte interessante games uitgekomen en het lijkt er op dat dat de komende maanden niet gaat veranderen.

Er zijn een aantal games aangekondigd die 'ergens in 2015' uitkomen zoals XCX en Zelda U maar op het moment is het weer doffe elende, doet me denken aan de situatie toen de Wii U net uit was.
Nintendo: updated Wii U / 3DS planning for the next few months (Jan. 29)

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-11 23:04
Ben de Metroid trilogy aan het downloaden maar dat duurt echt zeer lang.

Nu ben ik het wel aan het downloaden op een usb stick. Zou het daar aan kunnen liggen?

Normaal heb ik nergens last van als ik het op het interne geheugen download. Maar die is vol...

• Aaargh!

Aaargh!

Voorlopig niet veel soeps dus, alle echt interessante titels komen pas aan het eind van het jaar.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Hier moet Toad nog binnen komen. Mario 3d land hebben we ook nog niet. Of Zelda hd remake. Mario party 10 staat op lijst van kids. En splatoon. En yoshi natuurlijk ook.
En kart en smash bieden nog steeds voldoende vermaak. In maart 2e gedeelte van de dlc voor kart.

En dan is metroid prime net uit.

Gezien beschikbare tijd en aanwezige spellen zou ik eerder zeggen dat er teveel spellen zijn. ;)
Ik snap die wens naar veel nieuwe spellen dus niet zo.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wazzup! schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:38:
Nu ben ik het wel aan het downloaden op een usb stick. Zou het daar aan kunnen liggen?
Hangt van je stick af. De meeste zijn niet echt vlot qua schrijf snelheid.

• Beakzz
  • Nu online
Weet iemand een manier om het menu op de gamepad EN de TV te krijgen ? Die rondlopende Mii's vind ik maar zwaar vervelend en aangezien alle andere consoles een menu op de TV hebben kijk ik vanzelf altijd eerst daar ipv op de gamepad :+

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:54
Beakzz schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:59:
Weet iemand een manier om het menu op de gamepad EN de TV te krijgen ? Die rondlopende Mii's vind ik maar zwaar vervelend en aangezien alle andere consoles een menu op de TV hebben kijk ik vanzelf altijd eerst daar ipv op de gamepad :+
Rechtsonderin bij de rondlopende mii's heb je een knop om dit om te wisselen. Je kan helaas niet op beide het menu krijgen.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Verwijderd

Topicstarter
Beakzz schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:59:
Alle andere consoles hebben geen GamePad om een menu op te tonen. ;) Verder is het gelijk aan de 3DS, daar wordt het menu ook op het touchscreen getoond. Want ja, DAT IS HANDIG!

Als je voor je console een touchscreen hebt, is het handig dat je daar je menu op toont, nietwaar? Verder is WaraWara Plaza een leuke handigheid om te zien wat men momenteel zoal speelt.

Je kan makkelijk als je dat wil met X op een controller van scherm wisselen of op het icoon rechtsboven in het scherm klikken. Verder zou het wel leuk zijn als ze het menu op het tvscherm tonen als je de console met een andere controller aanzet, maar dat is een extra.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 22:24 ]

• Beakzz
  • Nu online
Mwah het had leuker geweest als het een optie was geweest. Ik heb niks met die mii's en die blije geluidjes die ze maken. Bij de Xbox heb ik ook niks met de avatars.Als je alleen een Wii U hebt dan zal het wel wat sneller wennen denk ik. Voor mij komt het iig als zwaar kinderachtig en irritant over.

Als ik de Vita gebruik bij de PS4 dan is het menu nog steeds op de TV dus het is maar hoe je het bekijkt. Het is inderdaad handig dat het menu op de gamepad te zien is, maar wat er ondertussen op je TV te zien en te horen is helemaal niet handig.

Het wisselen is iig iets. Dacht dat mijn gamepad niet meer werkte toen ik dat de vorige keer probeerde, maar dat zal ik wel mis hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Beakzz schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:31:
Mwah het had leuker geweest als het een optie was geweest. Ik heb niks met die mii's en die blije geluidjes die ze maken. Bij de Xbox heb ik ook niks met de avatars.Als je alleen een Wii U hebt dan zal het wel wat sneller wennen denk ik. Voor mij komt het iig als zwaar kinderachtig en irritant over.

Als ik de Vita gebruik bij de PS4 dan is het menu nog steeds op de TV dus het is maar hoe je het bekijkt. Het is inderdaad handig dat het menu op de gamepad te zien is, maar wat er ondertussen op je TV te zien en te horen is helemaal niet handig.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/01/videogames/detail-page/vita.03.lg.jpg
Ja het Wii U menu is kinderachtig 8)7 Plus de PS Vita is geen officiële PS4 controller en je krijgt er geen bij een nieuwe PS4. En ik kan het weten, ik heb een PS4.
Enige wat de PSVita kan is een laggy streaming functie voor de PS4. Niet zoals bij de GamePad.

Daarbij heeft de Wii U tenminste folders waar je je spellen in kan indelen. Heeft de PS4 dat? Nee.
Ik vind het sowieso een hel om op de PS4 de spellen te ordenen. Helemaal als je een aantal demo's download, verwijder je ze? Blijven ze nog steeds leuk in je bibliotheek staan. Nee echt, qua systeemsoftware wint de Wii U het makkelijk van de PS4.
Het wisselen is iig iets. Dacht dat mijn gamepad niet meer werkte toen ik dat de vorige keer probeerde, maar dat zal ik wel mis hebben.
Nee, als je wisselt wordt Wara Wara Plaza op je GamePad getoond en het menu op de TV.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 23:00 ]

• Beakzz
  • Nu online
Haha gast dit is MIJN mening en je moet eens stoppen met dat constante verdedigen van Nintendo en alles wat ze maken en doen. Ik loop lang genoeg mee hier om precies te weten wat je favo platform is en dat je mening altijd pro Nintendo is. Is ook helemaal niks mis mee, maar accepteer gewoon eens dat er ook mensen zijn die andere dingen leuk vinden of juist niet.

Ik heb alle consoles van Nintendo in huis, maar dat maakt niet alles heilig wat het bedrijf doet. De games vind ik top en ik geniet volop van de Wii U, maar het Mii gedoe trek ik simpelweg slecht. Dus het zou leuk zijn als ze een optie geven voor de volwassen gamer. In de games vind ik de zuurstokkleuren en vrolijke deuntjes bijvoorbeeld in het algemeen top.

Daarnaast zeg ik nergens dat Sony het zo goed doet. Zoek eens op mijn naam in de PS4 / PS plus topics en dan zie je genoeg kritiek van mijn zijde. Waar sleep je die folders trouwens ineens vandaan ? Dat heeft toch niks te maken met die mompelende Mii's ? Het menu van de Vita zuigt idd ook hard, maar is ook gewoon perfect te ordenen en aan te passen.

De gamepad van Nintendo werkt idd goed (ook al is het maar 5-6 meter ipv de genoemde 15 meter), maar dat doet de Vita hier ook best.

Jij sleept er allemaal dingen bij die er niet toe doen. Aan het eind van de dag vind ik het nog steeds irritant dat die Mii's op mijn TV rondlopen en vroeg ik me af of daar iets aan te doen was... Nee dus ;)

• Flozem
De hele avond vermaakt met Hyrule Warriors op de gamepad.

Top game, dus was ik daarnet de Hyrule Warriors Dlc aan het bekijken... Blijken het gewoon unlockables (download van net geen 1 MB). De data notabene staat al op je schijf... Dat vind ik dan wel weer zuur. :(
Flozem schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:58:
Top game, dus was ik daarnet de Hyrule Warriors Dlc aan het bekijken... Blijken het gewoon unlockables (download van net geen 1 MB). De data notabene staat al op je schijf... Dat vind ik dan wel weer zuur. :(
Het meeste zit al in de algemene updates verwerkt.

Echt, hulde aan Retro Studios. Wat is Metroid Prime nog een fantastische game. En wat ziet het er nog GOED uit. Dat dit een game van twee generaties terug is is echt ongelooflijk. Lesje waarom art direction > polygon count.

Wilde het even checken en heb inmiddels de morphball bomb al binnen ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IOAQDCP.jpg

Er komt een Xenoblade Chronicles X Direct, aanstaande vrijdag.

[ Voor 42% gewijzigd door RayNbow op 02-02-2015 11:42 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Deddiekoel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:59:
Echt, hulde aan Retro Studios. Wat is Metroid Prime nog een fantastische game. En wat ziet het er nog GOED uit. Dat dit een game van twee generaties terug is is echt ongelooflijk. Lesje waarom art direction > polygon count.

Wilde het even checken en heb inmiddels de morphball bomb al binnen ;-)
Helemaal mee eens!
Echt een bizar goede game. Pas geleden weer helemaal uitgespeeld en het is echt een verademing na allerlei half bakken "next gen" games met bizar mooie graphics maar brakke dertien in een dozijn gameplay.
En het ziet er zeker nog goed uit. Goede art direction verouderd niet zoals technisch hoogstaande graphics dat wel doen.

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 21:32

Ik ben ook Nintendo fan vanaf het eerste uur. NES en Gameboy gehad en vanaf daar alles consoles behalve de 3DS. Maar wat mij betreft mag dat hele Mii-menu ook uit het Nintendo-OS gesloopt worden. In mijn ogen voegt het niets toe. En vaak met de Wii U speel je met vrienden. Is het toch prettig als er door hun even meegekeken kan worden naar het menu op de TV. En natuurlijk kan je switchen, maar vervolgens kan je met je Gamepad dat menu op de TV niet bedienen, maar bedien je dat Mii-plein. Handig hoor Nintendo. Nog gekker dat je met een Pro Controller wel datzelfde menu op je TV kan bedienen. Logica...
Net zo logisch als dat ik met mijn Pro Controller wel het menu kan bedienen met een cursor, maar als ik vervolgens de E-shop inga, is diezelfde cursor plots verdwenen. Waardoor ik dus weer mijn Gamepad moet pakken om in de E-shop verder te navigeren. Ik vind dat zo amateuristisch. Hoe moeilijk is het om dat op te lossen? Bovendien mis ik ook een optie om de gevoeligheid (snelheid) van die cursor aan te passen, die staat naar mijn idee nu te laag.

Ik ben een groot Nintendofan. Heb ook geen andere consoles, maar op het vlak van OS, logica en ook online gaming hebben ze nog veel te leren.

Nog zoiets: Waren laatst met vrienden Mario Kart aan het doen met de Gamepad, 2 Pro Controllers en een Wiimote + Nunchuck. Toen wilden ze Nintendoland doen. Bleek vervolgens dat die Pro Controllers niet ondersteund worden, konden we dus niet met z'n vieren Nintendoland doen. Serieus? Dat soort zaken vind ik echt heel slecht geregeld bij Nintendo.
Terpstars schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:00:
[...]
Nog zoiets: Waren laatst met vrienden Mario Kart aan het doen met de Gamepad, 2 Pro Controllers en een Wiimote + Nunchuck. Toen wilden ze Nintendoland doen. Bleek vervolgens dat die Pro Controllers niet ondersteund worden, konden we dus niet met z'n vieren Nintendoland doen. Serieus? Dat soort zaken vind ik echt heel slecht geregeld bij Nintendo.
Nintendoland moet je met de Wiimote spelen. Leunen nogal op pointer en motion functies. Mischien niet alle games maar wel behoorlijk wat...

Terpstars schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:00:
Toen wilden ze Nintendoland doen. Bleek vervolgens dat die Pro Controllers niet ondersteund worden, konden we dus niet met z'n vieren Nintendoland doen. Serieus? Dat soort zaken vind ik echt heel slecht geregeld bij Nintendo.
Staat gewoon op de doos van het spel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/njzItsR.jpg?1

• cypher21
Moet zeggen dat ik het bij Nintendoland nog wel ok geregeld vind aangezien de Gamepad volledig door 1 speler gebruikt wordt.
Bij Wii Party is de Gamepad een extra ding voor sommige spellen. ALLE spelers moeten een wiimote hebben.
Hebben hier drie wii motes en spelen vaak met zn vieren, gaat niet lukken met Wii Party U

• Lanithro
  • Laatst online: 11-11 13:37
Mijn vrouw en ik zijn ook van plan om een Wii U te gaan kopen in de nabije toekomst. Nu wil ik niet dat deze net als de Vorige Wii na een paar maanden stof staat te happen. Wat zijn jullie ervaringen? Is het apparaat veel beter dan de Wii of is het meer hetzelfde alleen iet wat opgepoetste graphics met een gamepad?

Yavu Steam Profile Lanithro

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10
Lanithro schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:55:
Mijn vrouw en ik zijn ook van plan om een Wii U te gaan kopen in de nabije toekomst. Nu wil ik niet dat deze net als de Vorige Wii na een paar maanden stof staat te happen. Wat zijn jullie ervaringen? Is het apparaat veel beter dan de Wii of is het meer hetzelfde alleen iet wat opgepoetste graphics met een gamepad?
Tja, hangt er helemaal van af wat jullie er mee willen doen, en wat voor games jullie leuk vinden om te spelen.

Ik heb afgelopen november mijn 6 jaar oude Wii vervangen door de Wii U. En het was dat mijn zoontje nog wel eens op de Wii speelde, maar ikzelf speelde er eigenlijk nooit meer op. Nu we de Wii U echter hebben staan gaat hij weer dagelijks aan. De top-games die in ons huis veel gespeeld worden zijn Mario Kart 8 (is gewoon een Must Have!) en de eShop 3rd-party game Child of Light. Die game vind ik ook een echte topper!

Wat een flink voordeel t.o.v. de originele Wii is, is dat je middels de Gamepad de meeste games kunt spelen zonder de TV nodig te hebben, zodat iemand anders TV kan kijken en je niet de TV geclaimed houdt omdat je wilt spelen. Zo kun je nog eens samen op de bank zitten, terwijl de één een game speelt en de ander een serie/film aan het kijken is. :P

• Lanithro
  • Laatst online: 11-11 13:37
ja wij willen spellen als idd Mario Kart, Super Mario 3d World enzo gaan spelen. Mijn zoontje is vier en snapt het niet zo echt dus hij zal waarschijnlijk niet zo veel spelen.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Arunia
Ikzelf vind het grote voordeel itt de Wii is dat ze niet meer zo krampachtig aan de Wii-motes vast blijven houden.

Ik ben super fan van Zelda, maar Skyward Sword kom ik om die reden haast niet door. Gewoon dat gezwaai met die mote is erg vervelend om relaxt een spel te spelen.
Ik speel ook een stuk meer met de WiiU dan dat ik met de Wii ooit gedaan heb.

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 21:32
RayNbow schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:18:
[...]

Staat gewoon op de doos van het spel:
[afbeelding]
Leuk dat het op de doos van het spel staat, maar daar gaat het niet om. Het feit dat simpele spelletjes die makkelijk te besturen zijn met de Pro Controller die ondersteuning van Nintendo niet krijgen vind ik gewoon ondermaats.
Deddiekoel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:18:
[...]

Nintendoland moet je met de Wiimote spelen. Leunen nogal op pointer en motion functies. Mischien niet alle games maar wel behoorlijk wat...
Ik doelde vooral op de Nintendoland mario en Luigi games. Daarbij gebruik je met de Wiimote alleen de vierpuntdruktoets en 1 of 2 knoppen. Lijkt me nou niet heel moeilijk om dat geschikt te maken voor de Pro Controller. Het is vanuit die gedachte gezien gewoon slechte PR als zo'n mooie Pro Controller dan niet ondersteund wordt.
Arunia schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:14:
Ikzelf vind het grote voordeel itt de Wii is dat ze niet meer zo krampachtig aan de Wii-motes vast blijven houden.

Ik ben super fan van Zelda, maar Skyward Sword kom ik om die reden haast niet door. Gewoon dat gezwaai met die mote is erg vervelend om relaxt een spel te spelen.
Helemaal mee eens. Skyward Sword is de eerste Zelda die ik (mede) om die reden niet heb uitgespeeld.

Volgende keer graag zelf je bericht editten als je als laatste gereageerd hebt. Dubbelposten word niet op prijs gesteld

[ Voor 64% gewijzigd door BM op 04-02-2015 07:27 ]

• cypher21
Terpstars schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:27:
[...]

Ik doelde vooral op de Nintendoland mario en Luigi games. Daarbij gebruik je met de Wiimote alleen de vierpuntdruktoets en 1 of 2 knoppen. Lijkt me nou niet heel moeilijk om dat geschikt te maken voor de Pro Controller. Het is vanuit die gedachte gezien gewoon slechte PR als zo'n mooie Pro Controller dan niet ondersteund wordt.
Tsja. Dat zijn echter maar twee van de tig spellen..

Aangezien je niet van controller kunt switchen zonder de Wii U uit te zetten snap ik de keus van Nintendo om geen pro controller te ondersteunen.
Je moet nu alsnog vaak switchen, of een motion+ of nunchuck aansluiten om een aantal spellen te kunnen spelen.

Arunia schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:14:
Ik vond Skyward Sword juist goed werken met de Wiimote. Met name de final battle vond ik geweldig. Kreeg daar juist het gevoel dat ik veel meer in de battle zat.
Hier moet ik wel bij zeggen dat ik de Wiimote altijd goed heb kunnen hebben. Mat name voor FPS games is het een winnaar imho.

• Arunia
Deddiekoel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:43:
[...]

Ik vond Skyward Sword juist goed werken met de Wiimote. Met name de final battle vond ik geweldig. Kreeg daar juist het gevoel dat ik veel meer in de battle zat.
Hier moet ik wel bij zeggen dat ik de Wiimote altijd goed heb kunnen hebben. Mat name voor FPS games is het een winnaar imho.
Dat is zo. Maar gamen is dan niet relaxt meer voor me. Wil gewoon kunnen zitten en spelen.
De wiimote werkt ook gewoon goed, idd ook voor fpsen. Vind metroid prime welke ik nog van de Wii heb ook erg goed werken, maar relaxt spelen hangend op de bank is er niet meer bij. :p

• Beakzz
  • Nu online
Deddiekoel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:43:
[...]

Tegenover een gamepad ja, maar het werkt nog niet zo lekker als een muis. Voor op de bank is het wel de beste optie waar ik van weet.

Ik heb hier 5 consoles beneden staan met minstens 4 controllers en een Pc boven als racerig, maar de Wii U is de eerste waarbij mijn vriendin lichtelijk begint te zeuren over het aantal accesoires :+

Wii remotes, nunchucks,classic controllers, Gamecube controllers en een big ass gamepad. Af en toe ben ik het ook ff kwijt wat ik nou nodig heb of waar het ligt. De Wii U heb ik vooral voor local multiplayer dus het alles is in veelvoud :p

Het zou ook wel leuk zijn als je met de Wii remote het menu kon besturen, want als ik nu Mario Galaxy 2 of Donkey Kong country wil opstarten dan moet ik eerst de gamepad pakken (en als hij leeg is de adapter opzoeken) alleen maar om het Wii spel te selecteren.

Is er al iets bekend wanneer Nintendo iets aan de sterrencatalogus gaat toevoegen ? Heb nu 6700 sterren, maar niks wat me boeit. Ik hoop echt dat ze nog een voucher voor de eshop gaan toevoegen ipv de Wii points die er nu in staan.

Anders is het ook nog mogelijk om in de Wii shop te kopen en dan voor €1 te upgraden toch ? (als het spel ook in de Wii U eshop staat)

[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 02-02-2015 17:08 ]

Beakzz schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:07:
Het zou ook wel leuk zijn als je met de Wii remote het menu kon besturen, want als ik nu Mario Galaxy 2 of Donkey Kong country wil opstarten dan moet ik eerst de gamepad pakken (en als hij leeg is de adapter opzoeken) alleen maar om het Wii spel te selecteren.
Dat kan al. Pak je Wiimote op, druk op de powerknop van de Wiimote, wacht totdat de Wii U aan is, druk nogmaals op de Wiimote op een knop om te syncen, richt de Wiimote op je tv/sensorbar, klik op de knop in de linkerrechter benedenhoek om het menu op 't scherm te krijgen, klik nu op het spel dat je wilt spelen.

[ Voor 1% gewijzigd door RayNbow op 02-02-2015 18:19 . Reden: fix ]

• Beakzz
  • Nu online
RayNbow schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:42:
[...]

Dat kan al. Pak je Wiimote op, druk op de powerknop van de Wiimote, wacht totdat de Wii U aan is, druk nogmaals op de Wiimote op een knop om te syncen, richt de Wiimote op je tv/sensorbar, klik op de knop in de linker benedenhoek om het menu op 't scherm te krijgen, klik nu op het spel dat je wilt spelen.
Hmm ik zou toch zweren ik dat al geprobeerd had, maar het werkt idd dus tnx ;)

• martincm
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:35:
[...]

[afbeelding]
En ik kan het weten, ik heb een PS4.
Enige wat de PSVita kan is een laggy streaming functie voor de PS4. Niet zoals bij de GamePad
Dit is wel onzin hoor! Ik had de wii u eerder dan mn ps4 maar nu met de vita erbij (1st gen op de kop getikt) werkt dit op mijn netwerk perfect. Met een (veel) groter bereik dan mijn U gamepad haalt (als in gewoon andere kamers). Weet niet hoe de ps tv dit heeft overgenomen, maar de vita doet dit boven verwachting top. Heb dan wel de ps4 bekabeld op lan en de vita in de wifi, de U gamepad zit op een eigen adhoc verbinding natuurlijk.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet echt mijn ervaring. Het werkt, ja, zelfs via internet. Maar het is over algemeen traag. Voor simpele spelletjes is dat geen probleem, maar wil je iets meer dan is het vrijwel nutteloos.

LAN / WiFi betekent altijd lag. De Wii U heeft hier geen last van omdat het een eigen verbinding met de GamePad heeft. Het "nadeel" van de Wii U is dat je in de buurt van de console moet blijven. De lag naar de gamepad is ongeveer gelijk (en soms zelfs minder) aan de lag naar de TV (verwaarloosbaar, dus)

Remote play is leuk, maar niet vergelijkbaar met de Wii U GamePad. Eerder met de verbinding van de GameCube met de GBA. Alhoewel, dat werkte ook al beter. (Enige wat ik écht jammer vind is dat Nintendo daar (veel te) weinig mee doet met de 3DS)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 07:23 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic