Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

jongetje schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:54:
Wel irritant, krijg je een mail dat je sterren gaan vervallen vanwege dat de shop uitgaat. Is vervolgens de Shop al de hele dag offline...
Tja, met de plotselinge aandacht door de bekendmaking gaat iedereen ineens naar de site, dat lijkt me niet zo gek.

Wees gerust,je hebt nog even.

Breek je nek voorzichtig

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
De leiding van Nintendo leeft nog steeds in het NES / SNES tijdperk. :P
Zaten we allemaal nog maar in het tijdperk van SNES. Goede oude tijd :*)

This is a Rapture reminder..

Verwijderd

chucky666 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:55:
[...]

Volgens mij kan het zo.
Gewoon mk opstarten tot het begin scherm waar je op a moet drukken.
2X op a drukken op je wiimote en het zou moeten werken.
Bedankt, dit heeft inderdaad gewerkt!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
Gister mijn sterren uit gegeven, had er echt zoveel gespaard.. heb ze niet uit gegeven aan de Wii Points. Kan die denk toch niet meer inzetten.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
JerX schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:19:
Gister mijn sterren uit gegeven, had er echt zoveel gespaard.. heb ze niet uit gegeven aan de Wii Points. Kan die denk toch niet meer inzetten.
wii points kan je nog opwaarderen. de wii shoping channel en de DSi store is nog open. :)

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

gareld schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:35:
[...]

wii points kan je nog opwaarderen. de wii shoping channel en de DSi store is nog open. :)
Dus je kunt je Wii punten nog uitgeven in het winkelkanaal van de Wii in je WiiU?

Dus dan start je je WiiU, dan Wii mode, en dan bijv. Mario 64 ??

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:42
Poeh is toch een heel werk zo al die groene sterren halen, stempels en de 'gouden vlag' in Super Mario 3D World. Ben nu op de 308 groene sterren. Nog enkele tientallen te gaan...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ricyosma
GZ schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:30:
[...]

Dus je kunt je Wii punten nog uitgeven in het winkelkanaal van de Wii in je WiiU?

Dus dan start je je WiiU, dan Wii mode, en dan bijv. Mario 64 ??
ja inderdaad. : )

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Zit je dan met je punten. Voor die 5000 vind zoontje niets echt interessant. Is 1500pts te weinig voor de Yoshi rugzak en de wii points zouden eigenlijk in wiiU shop te gebruiken moeten zijn...

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

horizon1978 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:01:
Zit je dan met je punten. Voor die 5000 vind zoontje niets echt interessant. Is 1500pts te weinig voor de Yoshi rugzak en de wii points zouden eigenlijk in wiiU shop te gebruiken moeten zijn...
Er is gezegd dat de store in feb nog een update van spullen krijgt. Hopelijk wat leuks.
Swell...

[ Voor 16% gewijzigd door GZ op 23-01-2015 14:07 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• JerX
Heb de MK tshirt en pikmin sleutel hanger besteld :P Golfballen waren ook wel geinig, maar doe ik niks mee. Tshirt trek ik tenmiste nog aan :D

• ricyosma
ik had al een maandje of 2 een yoshi plushie bestelt vanuit de CN store. my god it's so cute : 3

• JerX
gareld schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:33:
ik had al een maandje of 2 een yoshi plushie bestelt vanuit de CN store. my god it's so cute : 3
Haha, heb aardig wat Super Mario karakter plushies meegenomen vanuit Japan. Yoshi ontbreekt eigenlijk nog. Athans heb wel een Yoshi met Mario er op, maar niet een Yoshi alleen.

• ricyosma
JerX schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:08:
[...]

Haha, heb aardig wat Super Mario karakter plushies meegenomen vanuit Japan. Yoshi ontbreekt eigenlijk nog. Athans heb wel een Yoshi met Mario er op, maar niet een Yoshi alleen.
nice :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:32:
[...]

Het gaat om de Wii emulator die op de WiiU draait, na de laatste update laat deze geen beeld meer zien op mijn tv met mijn huidige kabels, verschillende kabels geprobeerd. De WiiU zelf heeft géén problemen met deze kabels. En het beeld is ook gewoon te zien op de wiiU Pad.
Probeer het zelf maar, als je de laatste update hebt; start de Wii emulator en kijk wat er gebeurd.
Condities: HDMI kabel en een Full HD TV.
Heb inmiddels een andere kabel binnen, maar hetzelfde probleem :(
Het is deze:
http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o00_s00
Volgens mij is dit het nieuwste model.

Bestaat er een originele Nintendo HDMI kabel van 3 meter?

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
kun je het niet proberen met de originele kabel die bij de Wii u zit en de Wii U tijdelijk ff dichterbij zetten om het uit te proberen.
Lijkt me eerlijk gezegd sterk dat het aan de kabel ligt.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

Dat is het juist, dat werkt goed, zonder problemen, maar ik heb een langere kabel nodig...

Edit:
een HDMI kabel bij de Action gehaald ze hebben daar nu dus ook kabels van 3 meter en 7,5 meter, helaas ook deze werkte niet i.c.m. de Wii emulator op de WiiU |:(

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 21:20 ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 21:19
Gynnad schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:41:
Poeh is toch een heel werk zo al die groene sterren halen, stempels en de 'gouden vlag' in Super Mario 3D World. Ben nu op de 308 groene sterren. Nog enkele tientallen te gaan...
Yep, ik heb in ieder level alle groene sterren, stempels en goude vlaggen.... Tot je bij championsroad komt |:( die is echt moeilijk.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:16
Net even met deddiekoel een paar rondjes MK gedaan. Ging best lekker. Geen idee of hij het door had. :p

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:43:
[...]

Ik geef je niet veel kans.
Maar goed, gaat nu wel heel erg offtopic met discussies over importkosten over buitenlandse verzendingen.
Over een paar weken weet je meer.
Ik heb de controllers binnen en ik hoefde geen extra kosten te betalen (heb ik overigens nog nooit gehad en ik heb toch wel zo'n 50-100 keer dingen besteld buiten de EU).

2 Wii Motion Plus Controllers (de mario & luigi edities) voor 63e inclusief verzendkosten :).

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:35
Hier hetzelfde verhaal alleen dan de yoshi versie ipv de mario en nog een luigi controller voor aan de Wii mote. Wel alles apart laten verzenden en er stond iets van "fake plastic without batteries" op.

Ga zeker wel vaker wat bestellen bij Nippon :)

Edit : had je trouwens ook de meest voordelige optie voor het verzenden gekozen ? Zie namelijk dat ik ook toevallig de 8e had besteld en het van de week heb ontvangen. Ben benieuwd of het nog iets in snelheid uit maakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Beakzz op 23-01-2015 23:33 ]

• cypher21
xelfer schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:07:
[...]

Ik heb de controllers binnen en ik hoefde geen extra kosten te betalen (heb ik overigens nog nooit gehad en ik heb toch wel zo'n 50-100 keer dingen besteld buiten de EU).

2 Wii Motion Plus Controllers (de mario & luigi edities) voor 63e inclusief verzendkosten :).
Nice! Misschien binnenkort dan toch ook maar de gok wagen.

• xelfer
  • Niet online
Beakzz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:23:
Edit : had je trouwens ook de meest voordelige optie voor het verzenden gekozen ? Zie namelijk dat ik ook toevallig de 8e had besteld en het van de week heb ontvangen. Ben benieuwd of het nog iets in snelheid uit maakt.
Ja ik kies altijd de goedkoopste verzendmethode :).

De vorige keer duurde het iets langer voor ik mijn spullen had bij Nippon-Yasan, maar dat was rond de feestdagen.

Ik heb alleen maar goede ervaringen met hun diensten.

Edit: ik heb ook de 8e besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 24-01-2015 12:04 ]

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Bleek dat ik nog een aantal sterren punten had. Lekker retro gedaan en Game & Watch™: Ball ervoor besteld :)

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Verwijderd

Heb m'n Wii U nu een klein tijdje en vind het een prachtig ding. Ben ook blij dat ik de basic pack heb gekocht vanwege de voordelen die daarbij zaten.

Maar wat ik wel belachelijk vind is dat je de Deluxe versie moet kopen om twee plastic standaardjes te krijgen waarmee je de Wii U verticaal kan neerplanten. Die dingen lijken ook nergens apart verkrijgbaar te zijn in Nederland.

Wat zou de kostprijs zijn van die twee kunststof dingen, € 0,30?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 21:38 ]

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-11 14:15
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:34:
Heb m'n Wii U nu een klein tijdje en vind het een prachtig ding. Ben ook blij dat ik de basic pack heb gekocht vanwege de voordelen die daarbij zaten.

Maar wat ik wel belachelijk vind is dat je de Deluxe versie moet kopen om twee plastic standaardjes te krijgen waarmee je de Wii U verticaal kan neerplanten. Die dingen lijken ook nergens apart verkrijgbaar te zijn.

Wat zou de kostprijs zijn van die twee kunststof dingen, € 0,30?
https://www.nippon-yasan....vertical-stand-black.html

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Verwijderd

Ik weet het, zag hem daar ook voorbij komen (ook in het wit verkrijgbaar gelukkig), maar dan lekker € 13 betalen inclusief verzenden. Mooie winstmarges.

Had gedacht dat zo'n ding in een bak zou liggen bij de Media Markt voor € 2 euro.

Zo iets hoort gewoon onderdeel te zijn van een pakket naar mijn mening.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 21:51 ]

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11 16:36
Wow dat wist ik niet. Bizar.
Ik zou mijn wiiu niet anders willen neerplaatsen.

• Sssquirrel
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:51:
Zo iets hoort gewoon onderdeel te zijn van een pakket naar mijn mening.
Dat is het ook: onderdeel van de Premium bundel. Daar zitten wat extra's bij (o.a. die standaardjes dus, maar ook de gamepad charging cradle, meer GB geheugen, etc ).

De Basic bundel is gewoon de wat kalere versie van de Wii U, logisch ook, want hij is een stuk goedkoper.

• xelfer
  • Niet online
Het is idd vrij belachelijk dat die vertical stand dingen niet standaard bij een basic pakket zitten.

Verwijderd

Om een console verticaal neer te kunnen zetten op twee standaarden met een kostprijs van een paar cent noem ik redelijk standaard/basic :)

Gamepad charging cradle, meer GB geheugen, zwarte look, kortingen in de online shop, e.d. dat horen de extra's te zijn voor de luxe editie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 10:17 ]

• Sssquirrel
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:17:
Om een console verticaal neer te kunnen zetten op twee standaarden met een kostprijs van een paar cent noem ik redelijk standaard/basic :)

Gamepad charging cradle, meer GB geheugen, zwarte look, kortingen in de online shop, e.d. dat horen de extra's te zijn voor de luxe editie.
Tjah, het is inderdaad de vraag waar Nintendo de lijn trekt tussen Basic en Premium. Indien onder Basic alleen simpel "kunnen gamen" verstaan wordt... dan kan dat prima horizontaal.

Maar goed, ik snap best dat je hem graag verticaal wil. Scheelt weer wat ruimte ☺

Anyways: anderen hier ook zo veel lol met de Lego games (Batman 2, Marvel, City Undercover), zelfs als volwassene van rond de 30? 😀

[ Voor 9% gewijzigd door Sssquirrel op 25-01-2015 12:09 ]

• cypher21
De lego spellen zitten idd goed in elkaar.
Zelf speel ik ze niet, de kinderen zijn er hier wel helemaal gek van.

gareld schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:33:
Idem, erg cute ;-)

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:01
Ach die punten. Ik had ooit 30.000+ punten uit de GameCube en Wii tijd tot Nintendo ook die allemaal liet vervallen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:37
Wat betreft Club Nintendo punten:
Let op dat de codes zelf ook een vervaldatum hebben... 3,5 jaar na eerste verkoopdatum van het spel vervallen de codes die erbij zaten. Staat niet op alle blaadjes, maar op de website van Club Nintendo... :F

[ Voor 7% gewijzigd door Xerox op 25-01-2015 21:52 ]

PSN: Redrafted

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
cypher21 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:30:
De lego spellen zitten idd goed in elkaar.
Zelf speel ik ze niet, de kinderen zijn er hier wel helemaal gek van.
Maar wel veel bugs!

• horizon1978
Geen idee van de Wii U versies maar de twee Lego spellen die m'n zoontje op de 3ds heeft vertonen geen bugs. De Skylanders spellen op de wii en wii U daarentegen... :X

Verwijderd

Zag flink wat schappen in de Media Markt toegewijd aan Skylanders, maar zij van Skylanders hebben als doelgroep kinderen, toch?

Zie het verschil zo even niet, want ik had eerst hetzelfde idee bij de Wii (U) :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 12:37 ]

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:30

Sagat

Is pappa x2!

Buiten de Nintendo games (met stip reden 1) is het spelen op de gamepad zonder dat er een tv nodig is een feature die me heel interessant lijkt. Nu lees ik op de wiki dat dit alleen bij supported games kan........err wha? Een spellen maker zou de kunnen forceren dat je niet gamepad only kan spelen? Weten jullie hier voorbeelden van?

En dan google je even:
http://en.wikipedia.org/w..._Play_compatible_software
Oftewel alleen games die asymetrish spelen (ala zombi u en Nintendo land dus, en wii mode) i accept that :) Denk dat ik deze week er al 1 gehaald had ALS consoles meededen met de btw kortings actie bij de mm, maar helaas......

10 second ninja DONE

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 13:58
Wii mode kun je nu ook in off Screen modus spelen. De gamepad heeft zelfs een sensorbar ingebouwd

Mijn PC

• Dragunov
horizon1978 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:47:
[...]

Geen idee van de Wii U versies maar de twee Lego spellen die m'n zoontje op de 3ds heeft vertonen geen bugs. De Skylanders spellen op de wii en wii U daarentegen... :X
Ja hoor...

In Pirates in coop veel problemen gehad en in Star Wars game ook

• horizon1978
Metroid Prime trilogy in Wii U shop voor €9,99 tot begin februari.

• Dragunov
jorisderoo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:25:
Wii mode kun je nu ook in off Screen modus spelen. De gamepad heeft zelfs een sensorbar ingebouwd
Nieuwe firmware uit?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zit er al een tijdje in ;)

Sinds 30 september 2013, sinds versie 4.0.0.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 21:08 ]

• Bolique
  • Laatst online: 21-07 17:44
horizon1978 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:21:
Metroid Prime trilogy in Wii U shop voor €9,99 tot begin februari.
Ik dacht dat Metroid pas 29ste uit kwam o:

Verwijderd

Topicstarter
Bolique schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:17:
[...]

Jup ;)

• Dragunov
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:06:
Dat zit er al een tijdje in ;)

Sinds 30 september 2013, sinds versie 4.0.0.
Gebruik niet veel de WII mode ;)

• horizon1978
Bolique schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:17:
[...]

Uh, ja. Dat had ik erbij moeten zetten...

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

horizon1978 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:28:
[...]

Uh, ja. Dat had ik erbij moeten zetten...
Staat bij mij op stip op 1, wilde de Wii versie destijds hebben maar nooit voor fatsoenlijk bedrag kunnen vinden.

Breek je nek voorzichtig

Vriend van me heeft net een WiiU en had letterlijk de dag voor de Nintendo Direct de Metroid Prime Trilogy op eBay gekocht voor....€90!

Best zure appel om dan nog dat pakketje in je bus te vinden. Voor €80 had hij mijn disc mogen hebben ;-)

Verwijderd

jorisderoo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:25:
Je bedoeld dat je de tv niet hoeft aan te zetten? Want je hebt nog steeds de sensorbar nodig en een wiimote.
De gamepad fungeert alleen als 2e scherm, je kan de gamepad toetsen dan niet gebruiken, helaas...

• xelfer
  • Niet online
Deddiekoel schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:41:
Vriend van me heeft net een WiiU en had letterlijk de dag voor de Nintendo Direct de Metroid Prime Trilogy op eBay gekocht voor....€90!

Best zure appel om dan nog dat pakketje in je bus te vinden. Voor €80 had hij mijn disc mogen hebben ;-)
Metroid Prime Trilogy was ook gewoon te koop bij de Bart Smit voor 50e overigens (en er lagen er zeker 10+ in de bak). Gloedje nieuw heb ik ze 1-2 weken terug zien liggen in de Bart Smit in Apeldoorn.

[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 27-01-2015 12:45 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:42:
[...]

Je bedoeld dat je de tv niet hoeft aan te zetten? Want je hebt nog steeds de sensorbar nodig en een wiimote.
De gamepad fungeert alleen als 2e scherm, je kan de gamepad toetsen dan niet gebruiken, helaas...
De gamepad kan ook als primair scherm functioneren voor Wii games. De gamepad heeft ook een sensorbar ingebouwd. Je kan dus met de Wiimote op een Gamepad spelen (inc. pointer functie).
En ik wil hiermee alleen maar zeggen dat het kàn.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 09:37

The_Bird

Meneer de Raaf

Wat krom dat games als Advance Wars voor de Wii U te krijgen zijn in de Shop maar niet in die van de 3DS. Wat is dat voor kromme logica?

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

pricewatch: Nintendo Wii U Premium + ZombiU Zwart kost de wii u nou echt 62 euro of klopt de prijs voor geen meter?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:18:
pricewatch: Nintendo Wii U Premium + ZombiU Zwart kost de wii u nou echt 62 euro of klopt de prijs voor geen meter?
als je doorklikt kom je op Nintendoland... zonder Wii U. een koppelingsfoutje dus van de pricewatch/MaxICT

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:07:
[...]

De gamepad kan ook als primair scherm functioneren voor Wii games. De gamepad heeft ook een sensorbar ingebouwd. Je kan dus met de Wiimote op een Gamepad spelen (inc. pointer functie).
En ik wil hiermee alleen maar zeggen dat het kàn.
Ik snap nu wat je bedoeld, ik wist niet dat je de wiimote op die manier kon gebruiken.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:59
The_Bird schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:52:
Wat krom dat games als Advance Wars voor de Wii U te krijgen zijn in de Shop maar niet in die van de 3DS. Wat is dat voor kromme logica?
Simpel – er is geen GBA virtual console voor de 3DS. En nee, ook die ambassador games zijn geen virtual console games, nee. Ze draaien prima, maar het zijn geen virtual console games, want je hebt geen save states, geen suspend mode als je de 3DS dichtklapt, geen home menu zonder de game af te sluiten, niets. Blijkbaar is er op de achtergrond een niet zo elegante truc uitgehaald om ze aan de praat te krijgen:
http://www.vooks.net/why-...-the-3ds-virtual-console/

Ik vermoed dat de 3DS niet krachtig genoeg is om de GBA op de nette manier te emuleren, en daarom zal Nintendo ze nu niet aanbieden. Op het moment dat je ervoor moet gaan betalen mag je immers verwachten dat het wel goed werkt. Op de WiiU is dat uiteraard geen probleem, die heeft genoeg vermogen om de GBA netjes te emuleren zonder allerlei kunstgrepen nodig te hebben.

Het is wel jammer, dat ben ik met je eens, maar misschien dat de opvolger daar verandering in gaat brengen. En daarmee bedoel ik niet de New 3DS.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10
Vorige week Donkey Kong Country Returns in de WiiU eShop gekocht, wat voor €10 gewoon een erg leuk spelletje is dat er grafisch nog prima uit ziet. En deze week toch ook maar Metroid Prime Trilogy voor €10 aanschaffen. Nooit gespeeld toen ik nog een Wii had, maar voor deze prijs kan ik een game met zo'n hoge waardering natuurlijk niet laten liggen! :)
Hier werd al min of meer in 't verleden gehint, maar de wereld van Xenoblade Chronicles X is alles behalve klein: volgens een interview in de laatste uitgave van Famitsu, 400 km2.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Beakzz
Seal64 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:09:
[...]

Ik vermoed dat de 3DS niet krachtig genoeg is om de GBA op de nette manier te emuleren, en daarom zal Nintendo ze nu niet aanbieden. Op het moment dat je ervoor moet gaan betalen mag je immers verwachten dat het wel goed werkt. Op de WiiU is dat uiteraard geen probleem, die heeft genoeg vermogen om de GBA netjes te emuleren zonder allerlei kunstgrepen nodig te hebben.
GBA roms spelen bij mij toch gewoon goed af op de 3DS dus het systeem zal wel sterk genoeg zijn. (voor iemand gaat zeuren.. Ik heb alles orgineel, maar hou het graag op 1 systeem)

Maar Advanced wars ook gewoon op de Wii U gekocht en het speelt lekker op de gamepad. Mijn 3DS gaat ook nooit buitenshuis dus het maakt niet zoveel uit ;)

Verwijderd

Is dit hetgeen wat je zal krijgen voor dat tientje wanneer de Metroid Prime Trilogy overmorgen uitkomt op de Wii U?

YouTube: Metroid Prime Trilogy Review

Metroid Prime
Metroid Prime 2: Echoes
Metroid Prime 3: Corruption

Toch lekker 80 uur aan gameplay voor 10 euries.

Ben benieuwd of de gamepad ook zal worden ondersteund?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 20:07 ]

• Seal64
Beakzz schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:00:
[...]

GBA roms spelen bij mij toch gewoon goed af op de 3DS dus het systeem zal wel sterk genoeg zijn. (voor iemand gaat zeuren.. Ik heb alles orgineel, maar hou het graag op 1 systeem)

Maar Advanced wars ook gewoon op de Wii U gekocht en het speelt lekker op de gamepad. Mijn 3DS gaat ook nooit buitenshuis dus het maakt niet zoveel uit ;)
Er zit natuurlijk nog wel verschil tussen een doe-het-zelf GBA emulator en een stapel illegale ROMS (en ja, hoe je het ook wendt of keert, je ROMS zijn per definitie illegaal) en een netjes geïntegreerde virtual console oplossing, met alles erop en eraan. Blijkbaar is Nintendo toch van mening dat het niet goed genoeg werkt, want anders hadden ze dit allang mogelijk gemaakt.

De enige andere reden zou dan namelijk zijn dat Nintendo hun belofte aan 3DS ambassadors niet wil breken – ze hebben namelijk bij het bekend maken van het ambassador-programma ook gelijk gezegd dat de NES-games op den duur ook voor andere klanten beschikbaar zouden worden, maar dat GBA-games ambassador-only zouden blijven.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:04:
Is dit hetgeen wat je zal krijgen voor dat tientje wanneer de Metroid Prime Trilogy overmorgen uitkomt op de Wii U?

https://www.youtube.com/watch?v=RT5fZRn13Kc

Metroid Prime
Metroid Prime 2: Echoes
Metroid Prime 3: Corruption

Toch lekker 80 uur aan gameplay voor 10 euries.
Er is maar één Metroid Prime Trilogy, en dat is inderdaad de complete set van drie Metroid Prime games, allemaal in de New Play Control versies voor de Wii. In Japan zijn die los te koop geweest, hier zijn ze alleen als bundel op één disc uitgegeven – de Metroid Prime Trilogy dus.

En inderdaad, voor twintig euro (dat tientje is alleen de eerste week) mag je dit toch eigenlijk niet laten liggen.

Ik vraag me alleen af of ze de Nintendo Wi-fi connection dingetjes van MP3 dan nog aangepast hebben. Die game had immers de mogelijkheid om bepaalde achievements te halen, waar je dan een token voor kreeg dat je met andere spelers kon ruilen voor in-game fröbeltjes. Allemaal niet erg boeiend, maar met het platleggen van de online features van de Wii werken deze dus ook niet meer.
Al denk ik dat ze gewoon de MPT-schijf als ISO beschikbaar stellen, met een Wii-Mode wrapper eromheen of zoiets, zonder aanpassingen aan de games zelf. We shall see.

• Beakzz
Het was alleen maar om aan te geven dat het kan. Als het met een emulator vlekkeloos kan draaien dan zal het voor Nintendo ook een koud kunstje zijn en zal die belofte de reden zijn. En illegaal...tja Nintendo mocht willen dat ik de gemiddelde klant was dus ik kan me er geen moment schuldig om voelen. Als ik een spel heb gekocht dan vind ik een rom geen probleem meer (bij eigen gebruik dan)

Zeker niet omdat Nintendo het zo nodig vindt om niks te koppelen. Koop je een virtual console game op de 3ds en dan mag je precies dezelfde game nogmaals kopen op de Wii U. Ik hou echt van Nintendo games , maar dat ouderwetse gedrag komt me af en toe de neus uit. De crossplay/crossave combo van mijn PS4 en Vita mis ik echt op de Wii U.

Weet iemand hier trouwens of dat plein met die vervelende Mii's uit kan ? Ik wil gewoon het menu op de gamepad EN de tv en niet dat domme geroep de hele tijd :+ ;)

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Beakzz schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:37:
Zeker niet omdat Nintendo het zo nodig vindt om niks te koppelen. Koop je een virtual console game op de 3ds en dan mag je precies dezelfde game nogmaals kopen op de Wii U. Ik hou echt van Nintendo games , maar dat ouderwetse gedrag komt me af en toe de neus uit. De crossplay/crossave combo van mijn PS4 en Vita mis ik echt op de Wii U.
Mee eens. Daarbij toevoegend mag je wanneer je de game ook de Wii gekocht hebt nog een heffing betalen om dezelfde game op de Wii U te spelen.

"21 jaar DSL!"

The_Bird schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 06:43:
Daarbij toevoegend mag je wanneer je de game ook de Wii gekocht hebt nog een heffing betalen om dezelfde game op de Wii U te spelen.
A, je betaalt voor extra functionaliteit. B, je kunt zonder extra kosten dezelfde game spelen in Wii mode als je niets wilt betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd niet het ergste aan de Wii U VC... Dat is het gebrek aan N64 games.

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11 16:36
Het is allemaal en. En.

Das het ding. Het is easy op te lossen. Toch weigert ninty dit zonder te vertellen waarom. En dat vind ik frustrerend.

Verwijderd

Topicstarter
Wie ben jij om Nintendo te vertellen wat ze moeten doen? Nintendo verdient veel geld aan hun Virtual Console, moeten ze dat zomaar op gaan geven? Daarbij zijn NES games de enige VC games die op zowel de 3DS als de Wii U uit zijn. Voor alleen NES games gaat Nintendo niet een dergelijk systeem opzetten.

Daarbij zijn er al meerdere vormen van cross buy op het Nintendo systeem aanwezig. Waarbij je of korting krijgt of de andere versie gratis. (Bij sommige 3DS / Wii U downloadtitels) Alleen niet bij VC.
RayNbow schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:31:
Hier werd al min of meer in 't verleden gehint, maar de wereld van Xenoblade Chronicles X is alles behalve klein: volgens een interview in de laatste uitgave van Famitsu, 400 km2.
En wat meer stukjes uit het interview:
Takahashi's XenobladeX's final check play time was over 300 hours
The magazine also introduces "Union" Sound something like factions for quests.

There are 8 of them, and you can join any of them, and change them depending on your goal.

PATH FINDER
COLEPEDIAN
INTER CEPTOR
LAND BANK
AVALANCE
ARMS
TESTAMENT
COMPANION
-Xenoblade was traditional RPG, whereas XenobladeX is an open world RPG. Xenoblade was linear despite having big world. XenobladeX you will get quests from different places and have more freedom.
-Xenoblade had 1 vocal song at the end, but XenobladeX has many vocal song. (Many for RPG)
-Mira is 400km^2 which is 5 times Xenoblade. So there is Dolls which can fly. Also you can check your location via gamepad
-Battle system is based on Xenoblade, but it's faster paced and more action packed.
-4 player party, you control 1 and AI controls the rest.
-number of unique monsters and equipments have increased from Xenoblade.

• xelfer
  • Niet online
RayNbow schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:20:
[...]

A, je betaalt voor extra functionaliteit. B, je kunt zonder extra kosten dezelfde game spelen in Wii mode als je niets wilt betalen.
Jep. Ik speel mijn games gewoon op de originele console en dat is prima :). Ik maak ook geen gebruik van de shop.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:26:
Daarbij zijn er al meerdere vormen van cross buy op het Nintendo systeem aanwezig. Waarbij je of korting krijgt of de andere versie gratis. (Bij sommige 3DS / Wii U downloadtitels) Alleen niet bij VC.
Te beperkt. Nintendo loopt qua Online zo veel achter op de concurrentie dat het niet meer leuk is.

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

Topicstarter
The_Bird schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:45:
[...]

Te beperkt. Nintendo loopt qua Online zo veel achter op de concurrentie dat het niet meer leuk is.
Onzin.

1. Nintendo biedt gratis multiplayer online voor alle gebruikers. (Gaat je niet lukken op PS4/XBONE)
2. Nintendo biedt een gratis community voor alle gebruikers. (Miiverse, geen alternatieven van Sony en/of M$)
3. Nintendo biedt een goed gevulde eShop voor online gameverkoop op zowel de 3DS als de Wii U. Elk spel wordt gelijktijdig in de eShop en fysiek in de winkel uitgebracht. (Muv download only titels)
4. Nintendo biedt regelmatig kortingen aan in de eShop.
5. Nintendo biedt oude games tegen betaling aan voor spelers van de huidige generatie. (PS4 / XBONE kunnen echt alleen PS4 / XBONE spellen spelen)
6. Nintendo biedt voor verschillende spellen een cross-purchase optie.

Sorry hoor, maar Nintendo loopt niets achter qua online. Misschien leggen ze de aandacht op andere plekken, maar dat is hun goed recht.

Het is niet zo dat Sony heeft het DUS Nintendo MOET het ook hebben. Nee! Sony kan cross-buy heel eenvoudig bekostigen. Want mensen betalen toch al voor online.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 12:03 ]

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:01:
[...]

Onzin.

1. Nintendo biedt gratis multiplayer online voor alle gebruikers. (Gaat je niet lukken op PS4/XBONE)
Gratis ja. Beperkt? Zeer zeker. Geen voice chat opties, geen mogelijkheden om delen van de game op te nemen en te sharen. Voice chat zat al als standaard bij de PS3 generatie en is voor games waar je samenwerkt erg handig. Je kan er voor kiezen om het uit te zetten maar het is fijn dat je de optie hebt.
2. Nintendo biedt een gratis community voor alle gebruikers. (Miiverse, geen alternatieven van Sony en/of M$)
Die communities zijn er ook voor Sony en Microsoft. Dat noemen we Internetfora. Miiverse is leuk voor wanneer je onder de 10 bent aangezien het bol staat van "leuke" stamp collages, nietszeggende oneliners en een gebrek aan structuur.
3. Nintendo biedt een goed gevulde eShop voor online gameverkoop op zowel de 3DS als de Wii U. Elk spel wordt gelijktijdig in de eShop en fysiek in de winkel uitgebracht. (Muv download only titels)
Tja, voor de Wii U komt er vrijwel niks uit dus kan het percentage games dat er direct op de E-shop staat makkelijk gematched worden. PSN heeft net als XBL een enorme hoeveelheid aan 3rdparty download titels die op de desbetreffende consoles te spelen zijn. Dit betreft zowel de grote releases als kleinere PSN/XBL-exclusives. Het aanbod van Nintendo steekt er karig bij af.
Sony ook, alleen doen ze het goed met flash sales, waarbij je echt goedkoop titels kan binnenhalen, de kortingen bij Nintendo stellen niet veel voor.
5. Nintendo biedt oude games tegen betaling aan voor spelers van de huidige generatie. (PS4 / XBONE kunnen echt alleen PS4 / XBONE spellen spelen)
En dat is het probleem ook; Nintendo blijft steken in het verleden en drijft op nostalgie. Daarom verkoopt de Wii U ook be-la-che-lijk slecht ivm de moderne consoles. Wanneer er een oudere game voor PSN uitkomt is die daarbij tenminste nog geremastered. Kijk maar naar de recente versies van RE en Grim Fandango die simpelweg niet uitkomen voor Nintendo.

Bij Nintendo zit je altijd vast aan dezelfde snes rom zoals die uitkwam in Europa, meestal nog 50 hz ook. Geen optie om voor de optimale versie te kiezen (vaak ntsc) alleen een overprices, slomere versie van een game. Triest? Tja. We hebben het over hetzelfde bedrijf dat voor de 25-jarige verjaardag van Super Mario Bros letterlijk een Snes rom van Mario Allstars op een DVD perstte, een dun boekje erbij deed en daar 30 euro voor vroeg. :')
Erg beperkt bij welke games dit geldt. Daarnaast is het belachelijk dat je een game voor Wii, WiiU en 3DS opnieuw moet kopen maar hey Nintendo he;)
Sorry hoor, maar Nintendo loopt niets achter qua online. Misschien leggen ze de aandacht op andere plekken, maar dat is hun goed recht.
-Game Sharing
-Voice Chat
-Game recording

"21 jaar DSL!"

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:01:
[...]

Onzin.

Het is niet zo dat Sony heeft het DUS Nintendo MOET het ook hebben. Nee! Sony kan cross-buy heel eenvoudig bekostigen. Want mensen betalen toch al voor online.
1. Nintendo biedt gratis multiplayer omdat hoe NN nu werkt er simpelweg niet genoeg reden is om ervoor te laten betalen: geen voice, geen point to point verbindingen voor de meeste spellen, geen optie om direct elkaar berichten te sturen. Als Nintendo hier voor gaat rekenen zal niemand willen betalen.
2. Leuk dat Miiverse, maar zonder een goede manier van een simpele directe manier om met elkaar te kunnen chatten (voice dan wel tekst) slaat het een stap over wat niet overgeslagen mag worden om het merendeel van de gamers echt tevreden te stellen (inclusief mijzelf). Dat er toch een aantal een Wii U hebben, zegt niet dat iedereen dit per sé accepteert (wederom, inclusief mijzelf).
3. Helemaal mee eens.
4. Prijzen zijn vergeleken met de concurrentie ook met kortingen in verreweg de meeste gevallen veel te hoog, alleen met de introductie prijzen van de Wii spellen zijn ze momenteel redelijk goed geprijst, maar ook die zullen net te duur zijn als de introductieperiode voorbij is en je het vergelijkt met de concurrentie.
5. Mee eens, alleen is het wel wat selectief en karig op de huidige generatie.
6. Nintendo biedt voor een zeer selectief aantal spellen een cross-purchase optie, waarvan de meeste spellen vrij oninteressant zijn en dit een manier lijkt om mensen zo de minder goede spellen te verkopen.

Nintendo loopt echt wel achter, daarom kunnen ze het niet maken mensen te laten betalen voor online en is het nu gratis. Misschien is het ook het doel van Nintendo om het gratis te houden, maar dat lijkt dan te betekenen dat je met een inferieure ervaring achter gelaten wordt. Goede online ervaring is tegenwoordig misschien wel de nummer één prioriteit van het overgrote aantal van de gamers en hoe je het wendt of keert, dat is de doelgroep die je nodig hebt om langdurig winstgevend te zijn en blijven.

Ik zelf zit er niet heel erg mee dat je €1,- extra moet betalen voor virtual console spellen, maar je moet wel realistisch blijven over wat Nintendo biedt aan online ervaring, dat is gewoon niet al te best.

[ Voor 22% gewijzigd door Koldur op 28-01-2015 12:53 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

The_Bird schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:46:
Miiverse is leuk voor wanneer je onder de 10 bent aangezien het bol staat van "leuke" stamp collages, nietszeggende oneliners en een gebrek aan structuur.
Die ervaring heb ik totaal niet, e.g.:

https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAABAADbUgNnsuqW3A
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYIHAAABAADKUKFay302Hw
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAABAADMUKlZ6HnHjw
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYIHAAABAADRUV6iBCC17g
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAAC_UqFIZapx-Q
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAAABUaW4r1hm1g
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAAABUaW4bFgjxQ
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAACNUKEb8Pcpjw
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAAAhUqFPDii4BQ
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAACNUKEhSoin9A
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAAABUaW-x8HO3A
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYIHAAAEAABrUybUPkusxw
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAADMUKl9FUK0Ig
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAAABUaXBUVFeNw
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAAAYUKlqvjWiuA
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAADRUqGc-x8zOw
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAAAYUKlrotwsvQ
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAADRUqGiv8YZFQ
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAAAYUKlvDP263g
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAABnUYoZgys5dQ
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAABnUYoaRTkxWQ
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAAADVHhmFcM79w

Verwijderd

Topicstarter
The_Bird schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:46:
[...]

Gratis ja. Beperkt? Zeer zeker. Geen voice chat opties, geen mogelijkheden om delen van de game op te nemen en te sharen. Voice chat zat al als standaard bij de PS3 generatie en is voor games waar je samenwerkt erg handig. Je kan er voor kiezen om het uit te zetten maar het is fijn dat je de optie hebt.
Meerdere games hebben voice chat functies tussen Vrienden. Verder heeft Nintendo ook aan de jongere generatie te denken.

En game sharen / opnemen. Welke gemiddelde gebruiker gebruikt dat? Geen. Daarbij heb je het niet nodig.
[...]

Die communities zijn er ook voor Sony en Microsoft. Dat noemen we Internetfora. Miiverse is leuk voor wanneer je onder de 10 bent aangezien het bol staat van "leuke" stamp collages, nietszeggende oneliners en een gebrek aan structuur.
Oke en die internetfora zijn in de games geïntegreerd en worden door Sony / MS onderhouden? NEE!
[...]

Tja, voor de Wii U komt er vrijwel niks uit dus kan het percentage games dat er direct op de E-shop staat makkelijk gematched worden. PSN heeft net als XBL een enorme hoeveelheid aan 3rdparty download titels die op de desbetreffende consoles te spelen zijn. Dit betreft zowel de grote releases als kleinere PSN/XBL-exclusives. Het aanbod van Nintendo steekt er karig bij af.
100% van alle first en thirdparty games (muv Skylanders, vanwege de portal) staan op de eShop. Inclusief vele goede download only indie spellen (zoals bv Shovel Knight).
[...]

Sony ook, alleen doen ze het goed met flash sales, waarbij je echt goedkoop titels kan binnenhalen, de kortingen bij Nintendo stellen niet veel voor.
Nintendo heeft ook flash sales, en die zijn vaak 30-50% goedkoper dus, ja. Veel goedkoper hoeft het van mij niet.
[...]

En dat is het probleem ook; Nintendo blijft steken in het verleden en drijft op nostalgie. Daarom verkoopt de Wii U ook be-la-che-lijk slecht ivm de moderne consoles. Wanneer er een oudere game voor PSN uitkomt is die daarbij tenminste nog geremastered. Kijk maar naar de recente versies van RE en Grim Fandango die simpelweg niet uitkomen voor Nintendo.
Dat third parties geen spellen op de Nintendo consoles uitbrengen is de fout van de third parties, en heeft verder niets met deze kwestie te maken.
Bij Nintendo zit je altijd vast aan dezelfde snes rom zoals die uitkwam in Europa, meestal nog 50 hz ook. Geen optie om voor de optimale versie te kiezen (vaak ntsc) alleen een overprices, slomere versie van een game. Triest? Tja. We hebben het over hetzelfde bedrijf dat voor de 25-jarige verjaardag van Super Mario Bros letterlijk een Snes rom van Mario Allstars op een DVD perstte, een dun boekje erbij deed en daar 30 euro voor vroeg. :')
Meeste SNES roms zijn de US versie en verder zijn er ook bedrijven die een ongetest spel voor 70 euro verkopen. (Ubisoft) Dus..
[...]

Erg beperkt bij welke games dit geldt. Daarnaast is het belachelijk dat je een game voor Wii, WiiU en 3DS opnieuw moet kopen maar hey Nintendo he;)
Je koopt een spel op een bepaalde console, dus hoezo is het belachelijk dat je het spel opnieuw zou moeten kopen?

Verwijderd

Ik ben er wel content mee hoe Nintendo het online gedeelte uitwerkt.
Heb ook een PS3 gehad en daar waren de in-game communicatie mogelijkheden groter. Dit bracht enkel irritatie van kleine kinderen (of mensen die zich zo gedroegen) die zich niet wisten te gedragen in de grote mensenwereld. Daar zit ik niet meer op te wachten. Ga nog liever vrij gespeelde stempels stempelen op MiiVerse.

• Koldur
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:22:
[...]

Meerdere games hebben voice chat functies tussen Vrienden. Verder heeft Nintendo ook aan de jongere generatie te denken.

En game sharen / opnemen. Welke gemiddelde gebruiker gebruikt dat? Geen. Daarbij heb je het niet nodig.
Dikgedrukte kan prima door een parental control geregeld worden en kan je de mensen die het wel willen en mogen gebruiken (lees 90% van de gamers) het gewoon aanbieden. Heel slap excuus is het "jongere publiek" iedere keer en heeft totaal geen waarde aangezien parental control gewoon in de Wii U zit. Daaruit kan je dus concluderen dat Nintendo het zelf niet ondersteunt.

Het tweede stukje, biedt het gewoon, meer mensen dan jij denkt gebruiken het en het is een stukje marketing, mensen laten je spellen nu makkelijk op internet zien wat weer zorgt dat anderen je software gaan kopen. Gebruik je het niet? Geen punt, dan gebruik je het niet....

Je gebruikt veel drogredenaties, "gebruikt toch niemand, dus hoeft niet" en het "denken om het jongere" publiek. Het ene kan erin zitten en zorgt niet voor negatieve gevolgen voor de mensen die het niet gebruiken, dus waarom niet? Dan heb je in ieder geval de keus het te gebruiken. Het jongere publiek, zie eerder deze reactie.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Lol, wat een redenaties. Omdat Ubisoft een Buggy game uitbrengt hoeft Nintendo geen zorg te besteden aan wat voor roms ze online zetten. Heerlijke logica.

Dit vond ik ook mooi
Dat third parties geen spellen op de Nintendo consoles uitbrengen is de fout van de third parties, en heeft verder niets met deze kwestie te maken.
Ja want de Evil third parties maken een fout. Het heeft er niks mee te maken dat Nintendo een zwaar underpowered console heeft uitgebracht die zo slecht verkoopt dat downgraden van games voor release op Wii U financieel niet aantrekkelijk is :D

"21 jaar DSL!"

Nintendo's aanpak van het online gedeelte wijkt af van de concurrentie. Dingen die ik mis zijn de mogelijkheden om mensen uit te kunnen nodigen zodat ze direct kunnen joinen. Nu moet ik daarvoor andere middelen gebruiken (mijn telefoon ;-) ). Terwijl ik graag iemand van wie ik zie dat die online is wil kunnen uitnodigen voor bijv. MK8 los van welke game diegene aan het spelen is.

In-game voicechat zou ik ook wat meer willen zien. De Nintendo regel dat het friends-only is bevalt mij goed, maar ik het graag ook in-game gehad. Een van de redenen die Nintendo volgens mij hanteert om het niet te bieden is om de online ervaring zo goed mogelijk te houden. Gezien het aantal games dat bij hun release onderuit gingen op het online vlak op zich geen verkeerde gedachte.

Denk wel dat je er rekening mee moet houden dat Nintendo minder mogelijkheden heeft dan Sony of MS. Met name MS heeft al een hele commerciele cloud liggen. Als Nintendo meer wil kunnen bieden zullen wij er waarschijnlijk voor moeten gaan betalen. Zouden jullie een "NN+" abonnement nemen van laten we zeggen €10/maand als dat zou betekenen dat je dan wel in-game voicechat had?

• JerX
The_Bird schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:59:
Lol, wat een redenaties. Omdat Ubisoft een Buggy game uitbrengt hoeft Nintendo geen zorg te besteden aan wat voor roms ze online zetten. Heerlijke logica.
Ja dat is toch normaal? Als een third party een game uit brengt en er zit een bug in de game dan moet de third party dat oplossen. Ben het er wel mee eens dat hier een extra controle op mag komen.
The_Bird schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:59:
Ja want de Evil third parties maken een fout. Het heeft er niks mee te maken dat Nintendo een zwaar underpowered console heeft uitgebracht die zo slecht verkoopt dat downgraden van games voor release op Wii U financieel niet aantrekkelijk is :D
Helaas mee eens :( Maar gelukkig zijn er wel een paar third party's en zijn de games (in mijn ogen) beter dan de games die op het moment te vinden zijn op de PS4 en Xbone.

• Koldur
Deddiekoel schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:34:
Nintendo's aanpak van het online gedeelte wijkt af van de concurrentie. Dingen die ik mis zijn de mogelijkheden om mensen uit te kunnen nodigen zodat ze direct kunnen joinen. Nu moet ik daarvoor andere middelen gebruiken (mijn telefoon ;-) ). Terwijl ik graag iemand van wie ik zie dat die online is wil kunnen uitnodigen voor bijv. MK8 los van welke game diegene aan het spelen is.

In-game voicechat zou ik ook wat meer willen zien. De Nintendo regel dat het friends-only is bevalt mij goed, maar ik het graag ook in-game gehad. Een van de redenen die Nintendo volgens mij hanteert om het niet te bieden is om de online ervaring zo goed mogelijk te houden. Gezien het aantal games dat bij hun release onderuit gingen op het online vlak op zich geen verkeerde gedachte.

Denk wel dat je er rekening mee moet houden dat Nintendo minder mogelijkheden heeft dan Sony of MS. Met name MS heeft al een hele commerciele cloud liggen. Als Nintendo meer wil kunnen bieden zullen wij er waarschijnlijk voor moeten gaan betalen. Zouden jullie een "NN+" abonnement nemen van laten we zeggen €10/maand als dat zou betekenen dat je dan wel in-game voicechat had?
Ik persoonlijk niet (heb niet veel interesse in voice), maar ik denk dat je daarmee wel veel meer mensen naar de Wii U zou kunnen halen, op het missen van third party na (maar misschien is dat wel aan elkaar gekoppeld, beetje kip/ei verhaal).
Als je dan de kale online ervaring gratis houdt, heb je de keus en kan iedere gamer zijn ervaring zo maken zoals hij wil.

• Seal64
Nintendo wijkt zeker af wat de online dingen betreft, ja. En ik hoop van harte dat ze dat zo houden. Ik koop een Nintendo-console niet omdat ze hetzelfde doen als alle anderen, ik koop hem juist omdat Nintendo gewoon lekker zijn eigen ding doet. Dus vooral offline games, en offline multiplayer als ik daar eens zin in heb.

Alle aanpassingen en wijzigingen die ik voorbij zie komen, hebben alleen maar tot eindresultaat dat Nintendo hetzelfde gaat doen als de PS4 en de XB1 en daar zit de Nintendo-fan niet op te wachten, want dan ben je namelijk juist datgene kwijt wat Nintendo uniek maakt.

En wat de verkopen betreft, who cares? Nintendo hoeft voor mij niet zo nodig de nummer één console-verkoper te zijn. En zelfs niet de nummer 2. Zolang ze gewoon hun ding kunnen blijven doen en daarmee een nette winst kunnen maken, dan is het dus commercieel succesvol en hoeven ze niets anders te gaan doen.

Deddiekoel stipt overigens een goed punt aan – Nintendo moet het hebben van de gamesverkoop. Ze hebben verder niet of nauwelijks inkomsten waar ze op kunnen terugvallen. Voor zowel Sony als Microsoft is de game-divisie echter een extra ding wat ze naast de reguliere zaken zijn gaan doen, en als die game-tak op een gegeven moment alleen maar verlies gaat draaien, dan kunnen ze het zich veroorloven de hele boel af te stoten of te sluiten.
Granted, voor Sony gaat dat momenteel wat minder makkelijk dan voor Microsoft, omdat de andere Sony-divisies ook niet zo soepeltjes draaien, maar Nintendo heeft geen succesvolle OS of Office-tak om geld uit te halen, een elektronica-branche of een scala aan film- en muziekstudios om de verliezen mee op te vangen.

• horizon1978
Geence chat is het beste van Nintendo. Totaal geen interesse in die dingen. Zoals het nu is is het helemaal oké.

En ja, kinderen vinden mii leuk, ze hebben al honderde mii poppetjes gemaakt volgens mij. Lol.

En ja xenoblade x klinkt veel belovend. :)

[ Voor 10% gewijzigd door horizon1978 op 28-01-2015 18:01 ]

Verwijderd

Nu net de BTW Weg Ermee begonnen bij Media Markt - ligt natuurlijk de website eruit.

Was nieuwsgierig of games en spelcomputers hier ook onder vielen?

Iemand gaf hier al aan dat spelcomputers niet mee doen, maar in de voorwaarden stond dat de categorie ''games'' wel mee doet en spelcomputers stonden niet vermeld onder de uitzonderingen.

Ben benieuwd of ik nu Super Smash extra goedkoop kan halen!

Edit: super smash 41 euries :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 18:31 ]

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:09:
Nu net de BTW Weg Ermee begonnen bij Media Markt - ligt natuurlijk de website eruit.

Iemand gaf hier al aan dat spelcomputers niet mee doen, maar in de voorwaarden stond dat de categorie ''games'' wel mee doet en spelcomputers stonden niet vermeld onder de uitzonderingen.

Yep - van het weekend ff in Maastricht kijken...

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:09:

Voorwaarden geven aan als uitzondering:
Consolehardware

Lijkt me duidelijk zat.. ;)

PSN: Redrafted

Verwijderd

Inderdaad, overheen gelezen zie ik. Maar das mooi, hoef ik geen spijt te hebben van t feit dat ik twee weken terug mijn Wii U bij de Bart Smit heb aangeschaft :-)
Ik heb gisteren bij de MM een nieuwe TV gekocht. Een FullHD modelletje. Ik had niet gedacht dat dat zo'n verschil zou maken tov 720p. Zie opeens een soort van textuur in de witte achtergrond van het WiiU menu en weet ik veel wat nog meer. Lekker hoor.

Vanmiddag komt Metroid Prime Trilogy in de eShop, btw.

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:09
A new update for Super Smash Bros. for Wii U adds not one, not two, but fifteen additional 8-Player Smash stages!

Good luck fitting everyone into the safe zone on Norfair
Van de SSB Facebook
1.0.2
Released on January 29th, 2015.

Wii Fit Studio, Smashville, Town and City, Lylat Cruise, Norfair, Pyrosphere, Luigi's Mansion, Mario Circuit (Brawl) and Pokemon Stadium 2 are all available stages in 8-Player Smash

[ Voor 38% gewijzigd door Sinus_rhythm op 29-01-2015 11:44 ]

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

http://www.nu.nl/games/39...-wii-en-nintendo-3ds.html

Was te verwachten natuurlijk. Nu de moderne consoles met meer en meer goede games komen wordt het steeds onaantrekkelijker om voor de Wii U te gaan.

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

Ware het niet dat de Wii U steeds beter verkoopt. En dit jaar wordt qua games ook een erg fijn jaar voor de Wii U. Ik ben er bijzonder content mee dat Nintendo een ander pad kiest dan de andere twee.

Verwijderd

Inderdaad. Heb de Nintendo altijd aan de kant geschoven, omdat een PC/PS/Xbox mij altijd het meeste aantrok, maar daar heb ik het nu mee gehad. Ik ben blij dat Nintendo zijn eigen ding doet; daarom heb ik ervoor gekozen, niet omdat zij exact dezelfde ambitie zouden hebben als de concurrenten.
Vertaling van wat recente XCX tweets:
[Kawabata] Xenoblade Chronicles X is using up most of the space on the Wii U disk. It's really, really close to the storage limit. (To the point that at one stage we were considering using more than one disk for the game). To enjoy playing, the enormous seamless map must load quickly (which was achieved through the hard work of our programming division), but we had help from Nintendo proper implementing a further improvement to what we had. I believe we're going to reveal the details of that on the official page in the future, but to people considering purchasing the packaged version of the game, as one of the game's developers, I highly recommend you make use of this improvement.
Er wordt nu gespeculeerd dat er een installatie-feature voor de Wii U komt.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Leuk voor de mensen met de basic Wii U.

"21 jaar DSL!"

• Koldur
The_Bird schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:20:
Leuk voor de mensen met de basic Wii U.
Denk dat niet dat ze de interne opslag bedoelen, maar de capaciteit van de schijfjes ;)

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

The_Bird schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:52:
http://www.nu.nl/games/39...-wii-en-nintendo-3ds.html

Was te verwachten natuurlijk. Nu de moderne consoles met meer en meer goede games komen wordt het steeds onaantrekkelijker om voor de Wii U te gaan.
Nu.nl zit er zoals gewoonlijk weer eens naast... Check de cijfers uit de officiele rapportage maar: http://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2015/150128e.pdf

Op pagina 7 staat dat in de periode Apr - Dec '13 er 2,41 miljoen Wii U's verkocht werden. In de periode van Apr - Dec '14 waren dit er 3,03 miljoen, wat het totaal verkochte Wii U's op 9,20 miljoen brengt. Een stijging van ~25% t.o.v. dezelfde periode in '13 dus :)

Omelette du fromage!

Pagina: 1 ... 65 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic