Volgens mij werkt bij SM3DW de GamePad wel degelijk asl volwaardige controller. Een die ook nog extra mogelijkheden bied.
hmm, vanavond eens kijken. Ik speel die spellen altijd alleen als de kinderen op bed liggen
kinderen spelen vaak samen.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ja, mits je alleen speelt.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:05:
Volgens mij werkt bij SM3DW de GamePad wel degelijk asl volwaardige controller. Een die ook nog extra mogelijkheden bied.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
Volgens mij werkt het ook met twee spelers. Dat staat mij in ieder geval bij toen ik het spel met mijn vrouw speelde. 1 GamePad en 1 Wiimote.
Nee, kan niet. Bij meer dan 1 speler is de pad alleen 'hulp'.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:12:
Volgens mij werkt het ook met twee spelers. Dat staat mij in ieder geval bij toen ik het spel met mijn vrouw speelde. 1 GamePad en 1 Wiimote.
Verwijderd
Jij/jullie hebben gelijk. Ik heb me vergist.DukeBox schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:49:
[...]
Nee, kan niet. Bij meer dan 1 speler is de pad alleen 'hulp'.
En nu ik het mij weer herinner was dat voor mij wel een kleine teleurstelling.
Precies, daarom wist ik het nogVerwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:56:
En nu ik het mij weer herinner was dat voor mij wel een kleine teleurstelling.
Wait, wut?!? Je moet dus 2 andere controllers hebben naast de gamepad om co-op over het scherm te hollen? Dat zal toch niet? Ik weet dat het met NSMBU zo is, maar dus ook met mario 3D world???DukeBox schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:49:
[...]
Nee, kan niet. Bij meer dan 1 speler is de pad alleen 'hulp'.
This is a Rapture reminder..
Nee, in SM3DW kan de gamepad wel gebruikt worden om een personage te spelen.Sssquirrel schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:20:
Ik weet dat het met NSMBU zo is, maar dus ook met mario 3D world???
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Te vaak knalt bij mk8 de connectie er uit. Steeds als ik nek aan nek ga voor 1ste plek. Nooit als ik laatste ben
Afgelopen weekend een paar potjes MK8 online gespeeld met een kennis uit de VS (Wisconsin). Twee keer werd de race afgebroken door een disconnect, maar we hebben uiteindelijk wel een Cup van vier races uit kunnen spelen.
heb zelf maar zelden last gehad van disconnects. raar
Het kan nog wel eens helpen de wii u in DMZ te zetten in de router, dan zit ie niet achter de firewall. Geeft een stuk stabielere verbinding in mijn ervaringHaay schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:17:
Afgelopen weekend een paar potjes MK8 online gespeeld met een kennis uit de VS (Wisconsin). Twee keer werd de race afgebroken door een disconnect, maar we hebben uiteindelijk wel een Cup van vier races uit kunnen spelen.
Mijn kennis in de VS zei dat het aan zijn verbinding lag. Op die twee disconnects na hebben we probleemloos kunnen racen en dat was leuk!jorisderoo schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:55:
Het kan nog wel eens helpen de wii u in DMZ te zetten in de router, dan zit ie niet achter de firewall. Geeft een stuk stabielere verbinding in mijn ervaring
Nintendo DirectOnze Nintendo Direct-presentatie is hier binnenkort te zien! Kijk naar deze wereldwijde presentatie over Nintendo 3DS- en Wii U-software die in het voorjaar van 2015 wordt uitgebracht. Kom op woensdag 14 januari om 15:00 uur terug voor de live-uitzending!
Hopelijk iets over de MK8 DLC, Yoshi Wooly World en Amiibo support in andere games!
Liever iets over Zelda USinus_rhythm schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:06:
[...]
Nintendo Direct
Hopelijk iets over de MK8 DLC, Yoshi Wooly World en Amiibo support in andere games!
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
idd. of starfox
Volgens mij is meerendeel over de MK8 dlc toch al bekend? komt in mei uit en heeft een animal crossing tintje (
)
Volgens mij is meerendeel over de MK8 dlc toch al bekend? komt in mei uit en heeft een animal crossing tintje (
Alleen dit nog:cypher21 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:35:
idd. of starfox
Volgens mij is meerendeel over de MK8 dlc toch al bekend? komt in mei uit en heeft een animal crossing tintje ()

Ben erg benieuwd naar de nieuwe tracks
ah verwacht meer wat er deze lente uitkomt. splatoon, smash dlc, mk8 dlc. new 3ds. Majora's Mask ect.
Verwijderd
Gisteren eindelijk mijn Wii U mogen gebruiken, dus meteen ff geknald met Mario Kart 8 (althans, na een avondje instellen en updaten). Heb een Gamepad en de WiiMote Plus. Ben er nooit zo'n fan van geweest om je controller te moeten bewegen om te sturen; is het mogelijk om dit bij de WiiMote Plus te veranderen en dat je simpel weg met de pijltjes kan sturen? Of is dat alleen mogelijk als ik Nunchucks erbij koop?
Wel een teleurstelling toen ik erachter kwam dat de Wii U alleen maar op draadloos gaat. Router staat beneden en m'n Wii U boven, dus connectie is niet 100% stabiel. Had liever via kabel gewild, maar zoals ik heb begrepen dien je dan een adapter te kopen die lekker tussen de € 30 en € 40 kost.
Wel een teleurstelling toen ik erachter kwam dat de Wii U alleen maar op draadloos gaat. Router staat beneden en m'n Wii U boven, dus connectie is niet 100% stabiel. Had liever via kabel gewild, maar zoals ik heb begrepen dien je dan een adapter te kopen die lekker tussen de € 30 en € 40 kost.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 12:56 ]
Nee, dat is niet mogelijk bij de WiiMote+. Je zult er dan toch echt een Nunchuck bij moeten kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:55:
Heb een Gamepad en de WiiMote Plus. Ben er nooit zo'n fan van geweest om je controller te moeten bewegen om te sturen; is het mogelijk om dit bij de WiiMote Plus te veranderen en dat je simpel weg met de pijltjes kan sturen? Of is dat alleen mogelijk als ik Nunchucks erbij koop?
Je kunt het gewoon veranderen hoor.Haay schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:59:
[...]
Nee, dat is niet mogelijk bij de WiiMote+. Je zult er dan toch echt een Nunchuck bij moeten kopen.
Op pauze zetten en dan voor de alternatieve manier kiezen. Dan hoef je niet te bewegen maar gebruik je de vierpuntstoets
Third party LAN adapter?Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:55:
Had liever via kabel gewild, maar zoals ik heb begrepen dien je dan een adapter te kopen die lekker tussen de € 30 en € 40 kost.
http://www.amazon.co.uk/g...rd_r=1BVKEQMMR1NEMXBXG1Z5
http://www.amazon.de/Lan-...4&sr=8-1&keywords=lan+wii
Vriend van me heeft deze: https://www.gamingsupplie...UM-srVQS-_UiEjRoCmgnw_wcB
Ikzelf heb bij Nedgame de "officiele" gekocht voor het dubbele. Geen idee waarom eigenlijk.
Weet iemand trouwens al iets over de Amiibo support in Cpt. Toad? Op de site van Nintendo staat dat Cpt. Toad het zou moeten (gaan) ondersteunen. Ik kan het alleen niet vinden.
Wel wat gevonden over dat het pas in 2015 komt, maar enig idee wanneer dan?
Ikzelf heb bij Nedgame de "officiele" gekocht voor het dubbele. Geen idee waarom eigenlijk.
Weet iemand trouwens al iets over de Amiibo support in Cpt. Toad? Op de site van Nintendo staat dat Cpt. Toad het zou moeten (gaan) ondersteunen. Ik kan het alleen niet vinden.
Wel wat gevonden over dat het pas in 2015 komt, maar enig idee wanneer dan?
[ Voor 40% gewijzigd door Deddiekoel op 13-01-2015 14:17 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Sinds gisteren een 160-0103 foutcode op mijn WiiU. Krijg hem niet meer voorbij de melding.... Helaas 2e hands gekocht, dus kan er niet mee terug naar de winkel. Zover ik weet ik er nog geen oplossing voor toch?
Mijn zoontje van 5 moet nu even afkicken
.
Mijn zoontje van 5 moet nu even afkicken
Basement Bios ---- Exo-S
kunt allicht nintendo bellen tochMystikal schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:53:
Sinds gisteren een 160-0103 foutcode op mijn WiiU. Krijg hem niet meer voorbij de melding.... Helaas 2e hands gekocht, dus kan er niet mee terug naar de winkel. Zover ik weet ik er nog geen oplossing voor toch?
Mijn zoontje van 5 moet nu even afkicken.
https://www.nintendo.nl/K...-kan-ik-doen--941620.html
Had gisteren een mailtje gestuurd naar de TD van nintendo... Even afwachten of daar een reactie op komt..
Basement Bios ---- Exo-S
Ik heb deze lan adapter, let wel op dat je de USB2 versie besteld! :
werkt prima
werkt prima
Nothing to see here
Mailtjes reageren ze nagenoeg niet op (is mijn ervaring)Mystikal schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:00:
Had gisteren een mailtje gestuurd naar de TD van nintendo... Even afwachten of daar een reactie op komt..
Paar keer gemailt omdat ik problemen had mijn club nintendo account te koppelen
Enige reactie die ik kreeg was:
Geachte heer/mevrouw,
Neem omtrent deze vraag even telefonisch contact op met de technische dienst van Nintendo. De Nintendo technische dienst is tijdens kantooruren bereikbaar op telefoonnummer: 030-6097166.
Met vriendelijke groet,
Nintendo Technische Dienst
Goede tip! Net al gesproken met de TD. Ik kan hem kosteloos opsturen en ze onderzoeken hem ook kosteloos. En indien het gewoon een 'restart' is dan wordt hij kosteloos weer terug gestuurd. Prima service (tot zover...).
Ben benieuwd hoe snel een en ander gaat daar.
Ben benieuwd hoe snel een en ander gaat daar.
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Waarschijnlijk verstandiger prijstechnisch gezien om dan inderdaad een third pary lan adapter te kopen voor € 15,-. Ik keek direct naar Nintendo producten die voor de hoofdprijs pas de deur uitgaan, omdat ik hier vaak hoor dat je derde partij goederen beter niet kan kopen. Maarja, zo'n adapter hoeft er alleen maar te liggen, dus een specifieke Nintendo adapter voor € 20,- meer is het niet waard.
Vaak is het idd zo dat Nintendo spul beter is. Geldt met name voor controllers enzo. In dit geval is het standaard adapter met een bepaalde (populaire) chipset. Alles met die chipset zou goed moeten zijn. Dat is tenminste wat ik er over heb gelezen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:29:
Waarschijnlijk verstandiger prijstechnisch gezien om dan inderdaad een third pary lan adapter te kopen voor € 15,-. Ik keek direct naar Nintendo producten die voor de hoofdprijs pas de deur uitgaan, omdat ik hier vaak hoor dat je derde partij goederen beter niet kan kopen. Maarja, zo'n adapter hoeft er alleen maar te liggen, dus een specifieke Nintendo adapter voor € 20,- meer is het niet waard.
Ik loop al een tijdje met de gedachte om Majora's Mask te gaan spelen. Vandaag ben ik dan ook naar het Wii Shopchannel gegaan. Maar daar staat Majora's Mask (noch een willekeurige andere Zelda game) gewoon niet meer in. Was ik best van onder de indruk. Nu weet ik alleen niet hoe ik dan MM kan spelen zonder een 3DS te kopen en te wachten...
Helemaalnu ik dit leess, daar staat gewoon dat je op je WiiU naar het Wii channel moet gaan...
[ Voor 6% gewijzigd door Deddiekoel op 13-01-2015 23:37 ]
Hebben ze waarschijnlijk eraf gehaald omdat vandaag MM voor 3DS wordt aangekondigd / release dichtbij is?
[ Voor 12% gewijzigd door Flozem op 14-01-2015 06:34 ]
MM3D + n3DS komen vermoedelijk 13 februari uit 
Ik HOOP dat Nintendo ook met N64 / GC Wii U VC gaat komen. Maar ik denk dat die kans klein is.
Ik HOOP dat Nintendo ook met N64 / GC Wii U VC gaat komen. Maar ik denk dat die kans klein is.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Nintendo zo lang doet over de extra VC systemen? Voor de Wii waren die er, dus waarom zo lang wachten?
Verdwijnen van MM kan natuurlijk te maken hebben met de 3DS remake maar de VC is echt erg leeg momenteel...
MM3D komt denk ik niet al op 13 feb. Ze hebben meen ik al zomer 2015 geroepen. Die 13 feb is waarschijnlijk voor de n3DS in de VS en misschien EU.
Verdwijnen van MM kan natuurlijk te maken hebben met de 3DS remake maar de VC is echt erg leeg momenteel...
MM3D komt denk ik niet al op 13 feb. Ze hebben meen ik al zomer 2015 geroepen. Die 13 feb is waarschijnlijk voor de n3DS in de VS en misschien EU.
zover ik weet hebben ze niks geroepen dat het rond de zomer is. alleen het zal voor starfox en ZeldaU verschijnen. agh we zullen wel zien over paar uurtjes.Deddiekoel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:04:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Nintendo zo lang doet over de extra VC systemen? Voor de Wii waren die er, dus waarom zo lang wachten?
Heb nu een extern 2.5" diskje met power-adapter aan m'n Wii U hangen, maar zoek een iets mooiere oplossing.
Iemand ervaring met bijv. Sharkoon (of zo) USB2 dockingstation ? Dan prik ik er een bescheiden HD in, 500GB of zo.
Al die kant en klare externe disks zijn 2TB of meer, da's een beetje overkill ...
Iemand ervaring met bijv. Sharkoon (of zo) USB2 dockingstation ? Dan prik ik er een bescheiden HD in, 500GB of zo.
Al die kant en klare externe disks zijn 2TB of meer, da's een beetje overkill ...
Die liggen in de winkel al voor 2 tientjes. Toevallig pas even rondgekeken (omdat Macbook Pro ook geen ethernet heeft) en een Speedlink of Belkin zijn bij MM en Dixons te krijgen.
[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 14-01-2015 14:39 ]
De laatste geruchten zeggen van welDeddiekoel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:04:
En het is begonnen 
http://www.nintendo.nl/Di...ntendo-Direct-698557.html
http://www.nintendo.nl/Di...ntendo-Direct-698557.html
[ Voor 70% gewijzigd door Sinus_rhythm op 14-01-2015 15:03 ]
ik heb een oude laptop hdd van 320gb in een kleine behuizing eraan hangen. Werkt prima.Goner schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:35:
Heb nu een extern 2.5" diskje met power-adapter aan m'n Wii U hangen, maar zoek een iets mooiere oplossing.
Behuizing zat ooit bij een kingston ssd schijf
Live feed (dus zonder beeld):
http://www.nintendolife.c...tendo_direct_of_2015_live
http://www.nintendolife.c...tendo_direct_of_2015_live
matige aankondigingen voor de Wii U vond ik.
Begreep ik het goed dat mario galaxy 2 beschikbaar komt vandaag met gamepad controller ondersteuning voor 10 euro?
This is a Rapture reminder..
Ja, vandaag nog in de eshop
Ja inderdaad.. Had verwacht dat ze eerst de SSB-amiibo reeks zouden afmaken voordat ze dezelfde een tweede keer gingen uitbrengen.cypher21 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:43:
matige aankondigingen voor de Wii U vond ik.
En ik heb gelijkVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:55:
[...]
De laatste geruchten zeggen van welMaar over +/- 6 minuten weten we het.
Eeeeeen daar gaat m'n geld
N3dsXL MM edition
Splatoon
Project STEAM
Fire Emblem
Xenoblade
N3dsXL MM edition
Splatoon
Project STEAM
Fire Emblem
Xenoblade
Helaas geen zelda Wii U gameplay.
[ Voor 3% gewijzigd door Marnixio op 14-01-2015 16:02 ]
PSN : Marnixio
enige wii u "nieuws" was mario party 10 op 20 maart, die nieuwe amiibos. En wat oude Wii spellen die via de e-shop te krijgen zijn. Of heb ik iets gemist.
Dacht laatst om Mario Galaxy 2 te kopen 2e hands ofzo maar nu komt hij gewoon in de WII U shop. Epic! Weet iemand hoelaat?
Mario galaxy 2 staat erop. Ben het nu aan het downloaden. 1365 Mb duurt wel ff..
[ Voor 15% gewijzigd door remsy op 14-01-2015 16:13 ]
Super! Gelijk mijn premium-coupon inwisselenremsy schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:12:
Mario galaxy 2 staat erop. Ben het nu aan het downloaden. 1365 Mb duurt wel ff..
Omelette du fromage!
maar kan je galaxy 2 ook geheel op de gamepad spelen, zonder motiongedoe met nunchucks of iets dergelijks?
Nee, zoals in de Direct aangegeven. Alleen spellen die met een Classic Controller speelbaar zijn (dus niet Galaxy 2) kan je met de Gamepad spelen.
Zien de nieuwe Wii download games er ook beter uit? Want ik kan die oude games echt haast niet zien op FullHD, op een oude TV en een oude Wii valt het niet zo op maar op een nieuwe TV en een Wii U ziet het belabberd uit.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Precies mijn vraag. Is niks over gezegd, dus ik vermoed dat het 1-op-1 dezelfde versie is als de Wii versies... zonder opgepoetste graphics oid..ph4ge schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:52:
Zien de nieuwe Wii download games er ook beter uit? Want ik kan die oude games echt haast niet zien op FullHD, op een oude TV en een oude Wii valt het niet zo op maar op een nieuwe TV en een Wii U ziet het belabberd uit.
Van de week een Wii U gekocht en nu al een HDD nodig
Wil natuurlijk wel Galaxy 2 en Donkey hebben voor deze prijs
Nog aanraders ? (eentje zonder aparte voeding)
Mario Galaxy ziet er op full hd TV vrij lelijk uit ja
Wij hebben Mario Galaxy 1 en 2 nog als Wii disc. Hoef ik dus niet via de eShop aan te schaffen. Wacht wel tot Mario Galaxy Wii U (o.i.d.) ooit uit gaat komen. Misschien gaat die dan wel Mario Universe heten.
Ziet er uit als de disc versie in de wii mode.ph4ge schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:52:
Ik speel tegenwoordig Twilight Princess (Wii disc) op een Full HD scherm, dat ziet er nog prima uit
Omelette du fromage!
Neem geen USB 3.0 Harddisk, en zorg ervoor dat je een Y-kabel hebt. Een HDD met losse voeding is wel het beste, dus misschien moet je dat toch doen.Beakzz schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:14:
Van de week een Wii U gekocht en nu al een HDD nodigWil natuurlijk wel Galaxy 2 en Donkey hebben voor deze prijs
Nog aanraders ? (eentje zonder aparte voeding)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 18:56 ]
D'ope!
Ik ben erachter waarom mijn Wii Shopchannel zo leeg was. Ik had parental controls actief. Nu die er af zijn staat hij weer een stuk voller, inclusief MM. Ik moet alleen nog ergens 500 points vandaan toveren. Wilde eerst met cc aan de slag maar die wilde niet meewerken. Toen bedacht ik me dat je ook via de sterren catalogus punten kunt kopen!
Laat ik al de kraskaarten van mijn WiiU games opgespaard hebben... Dat wordt ff krassen...
Ik ben erachter waarom mijn Wii Shopchannel zo leeg was. Ik had parental controls actief. Nu die er af zijn staat hij weer een stuk voller, inclusief MM. Ik moet alleen nog ergens 500 points vandaan toveren. Wilde eerst met cc aan de slag maar die wilde niet meewerken. Toen bedacht ik me dat je ook via de sterren catalogus punten kunt kopen!
Laat ik al de kraskaarten van mijn WiiU games opgespaard hebben... Dat wordt ff krassen...
Oeh dat, is een goed idee. Ga ik ook doen, heb MM eigenlijk nooit ver gespeeld.Deddiekoel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:20:
D'ope!
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
MM = ?
The Legend of Zelda: Majora's Mask
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 21:04 ]
Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963
Na enige tijd wikken en wegen heb ik ook een WII:U aangeschaft. Het is de Mariokart bundel geworden en NBA2K13 die voor 8 euro in de Bartsmit lag. Daarnaast heb ik nu Mario 3D World gekocht die fysiek in geen enkele winkel te vinden was in Amstelveen. De WII heb ik overgeslagen omdat ik nooit een fan ben geweest van de WII-Mote, maar nu je weer met een normaal 'kassie' kan spelen ben ik weer van de partij. En het bevalt me direct. Vooral omdat MK weer veel fun met vrienden gaat opleveren. En nu maar hopen dat er nog wat mooie games achteraan komen.
Als je de Wii over hebt geslagen is wellicht de Galaxy 2 download voor €10 het overwegen waard. Hoewel je dan toch nog wel aan de Wiimote moet. Maar het is wel een erg goed spel.HCMarX schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:06:
Na enige tijd wikken en wegen heb ik ook een WII:U aangeschaft. Het is de Mariokart bundel geworden en NBA2K13 die voor 8 euro in de Bartsmit lag. Daarnaast heb ik nu Mario 3D World gekocht die fysiek in geen enkele winkel te vinden was in Amstelveen. De WII heb ik overgeslagen omdat ik nooit een fan ben geweest van de WII-Mote, maar nu je weer met een normaal 'kassie' kan spelen ben ik weer van de partij. En het bevalt me direct. Vooral omdat MK weer veel fun met vrienden gaat opleveren. En nu maar hopen dat er nog wat mooie games achteraan komen.
Dat gaat niet werken want de codes uit de Nintendo catalogus zijn voor DS en Wii en niet voor 3DS en WiiU.Deddiekoel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:20:
Toen bedacht ik me dat je ook via de sterren catalogus punten kunt kopen!
Het is jammer dat de Wii spellen gewoon 1-op-1 overgenomen zijn voor de WiiU, dus geen HD en geen normale controlles. Ze hebben gewoon de images gepakt en er een WiiU hardware schil omheen geplakt en klaar. Hierdoor zijn deze 'VC' games net als alle andere 50% te duur voor wat ze bieden.
Ik moest ook punten hebben voor de Wii ;-)Bisamrat schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 06:54:
[...]
Dat gaat niet werken want de codes uit de Nintendo catalogus zijn voor DS en Wii en niet voor 3DS en WiiU.
Het is jammer dat de Wii spellen gewoon 1-op-1 overgenomen zijn voor de WiiU, dus geen HD en geen normale controlles. Ze hebben gewoon de images gepakt en er een WiiU hardware schil omheen geplakt en klaar. Hierdoor zijn deze 'VC' games net als alle andere 50% te duur voor wat ze bieden.
Een vriend van me heeft echt nèt Metroid Prime Trilogy op eBay besteld voor, wait for it, €90! Galaxy 2 ligt ook nog voor veel in de winkel. Dus om die games nu voor €10 te kunnen kopen is toch echt wel een strakke deal. Persoonlijk vind ik dat de Galaxy games erg goed uit de upscaling van de WiiU komen!
Hoewel ik zowel Galaxy 2 als MP Trilogy op schijf denk ik er toch over om ze aan te schaffen. Maar ik ben dan ook een sucker voor het download gemak ;-)
Moet wel zeggen dat de MM versie in de Wii VC wat tegenvalt. De 4:3 verhouding is echt killing. Dus heb ik de Zelda Collection disc eens via Nintendont geprobeerd en die ziet er zoveel beter uit. Blijkbaar ondersteund die disc ook progressive scan mode van de GC. Nu heb ik fullscreen èn PRO controller support. Me like.
Hopelijk is de VC versie beter als hij ooit naar de WiiU zelf komt.
Ik verwacht niet dat Ocarina of Time of Majora’s Mask in de WiiU VC gaan verschijnen. Niet als ze ook gewoon op de 3DS te koop zijn, want daarmee gooit Nintendo natuurlijk zijn eigen glazen in.
Kreeg vannacht een email dat Kirby weer in stock is bij Nippon Yasan, dus hij wordt nog steeds geproduceerd.JerX schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:00:
Zijn de Kirby Amiibo's in beperkte oplagen of komt er een nieuwe batch?
Even wat reclame: wat een AWESOME game is dit!
http://www.budgetgaming.n...rmoured+edition_Wiiu.html
Zeker i.c.m. de gamepad, helemaal hip! En voor de huidige prijs zeker de moeite waard!
Zeker i.c.m. de gamepad, helemaal hip! En voor de huidige prijs zeker de moeite waard!
Vond het geen slechte direct. Wat meer info over vooral spellen die de eerste helft van het jaar te verwachten zijn. Dingen als Starfox U, Zelda U en andere titels die waarschijnlijk Q3/4 op het programma staan zullen ongetwijfeld ergens rond E3 hun opwachting maken. Of in maart als ze meestal ook een Direct doen.
Ben wel erg benieuwd wat Project Treasure in gaat houden. Ik vermoed dat het een soort Tomb Raider achtig iets qua setting wordt maar dan met de nadruk op puzzels en minder op actie.
De New 3DS komt wel erg snel, had alleen wel een prijs willen horen. Laat ik nou net een dag later jarig zijn, dus wie weet mezelf maar een cadeautje geven
Ik moet nog steeds Xenoblade Chronicles uitspelen, maar heb nogal moeite om terug te komen in het verhaal. En zie mezelf niet thuis er opnieuw iets van 30 uur in steken voordat ik verder ga :-P Maar ja, welke moet je dan doen de gewone of de XL? Hebben allbei z'n eigen voors en tegens...
Goeie deel voor wat betreft M vs DK zou helemaal top wezen als de saves uitwisselbaar zijn, maar dat verwacht ik persoonlijk niet.
Verder lijkt Splatoon me met de presentatie leuker en uitgebreider worden, goed om te zien! Xenoblade X krijgt meer en meer hype en het lijkt steeds verder opgepoetst te worden, wa tik alleen maar kan toejuigen. Ik kan in ieder geval haast niet wachten ondanks mijn backlog van hier tot Tokyo.
Tenslotte gemiste kans om de "nieuwe" Wii games die als ik het goed begrijp gewoon in Wii U modus werken (nog) niet wat opgepoets worden. Zou het echt zoveel moeite zijn om de boel iig op 1920*1080 te renderen? Dat zou al zoveel schelen... Dat is namelijk wat mij voor een grootdeel weerhoudt om de games die ik nog uit wil spelen voor de Wii nog op te pakken. Heb nog gewoon een Wii naast mijn Wii U maar begin steeds meer te neigen naar het installeren van Dolphin en mn PC maar met de TV te verbinden.
Ben wel erg benieuwd wat Project Treasure in gaat houden. Ik vermoed dat het een soort Tomb Raider achtig iets qua setting wordt maar dan met de nadruk op puzzels en minder op actie.
De New 3DS komt wel erg snel, had alleen wel een prijs willen horen. Laat ik nou net een dag later jarig zijn, dus wie weet mezelf maar een cadeautje geven
Goeie deel voor wat betreft M vs DK zou helemaal top wezen als de saves uitwisselbaar zijn, maar dat verwacht ik persoonlijk niet.
Verder lijkt Splatoon me met de presentatie leuker en uitgebreider worden, goed om te zien! Xenoblade X krijgt meer en meer hype en het lijkt steeds verder opgepoetst te worden, wa tik alleen maar kan toejuigen. Ik kan in ieder geval haast niet wachten ondanks mijn backlog van hier tot Tokyo.
Tenslotte gemiste kans om de "nieuwe" Wii games die als ik het goed begrijp gewoon in Wii U modus werken (nog) niet wat opgepoets worden. Zou het echt zoveel moeite zijn om de boel iig op 1920*1080 te renderen? Dat zou al zoveel schelen... Dat is namelijk wat mij voor een grootdeel weerhoudt om de games die ik nog uit wil spelen voor de Wii nog op te pakken. Heb nog gewoon een Wii naast mijn Wii U maar begin steeds meer te neigen naar het installeren van Dolphin en mn PC maar met de TV te verbinden.
Breek je nek voorzichtig
Dan ga ik die toch maar eens opstarten. Een keer meegenomen tweedehands samen met Splinter Cell (vond ik ook erg leuk). Ik ben er alleen nog niet aan toegekomen, maar daar gaan we een keertje tijd voor maken danBrammos85 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:41:
Binnenkort wil ik ook een Wii u aanschaffen en wil eigenlijk wel gebruik maken van de eshop aanbiedingen van Mario Galaxy 2 e.d.
Maar kan ik het spel ook via internet aanschaffen? Ik kom maar niet verder in de eshop op internet. Ik vind het spel wel, maar ik zie geen prijs en kan m dus niet kopen. Is het mogelijk Wii(U) games te kopen zonder console?
Maar kan ik het spel ook via internet aanschaffen? Ik kom maar niet verder in de eshop op internet. Ik vind het spel wel, maar ik zie geen prijs en kan m dus niet kopen. Is het mogelijk Wii(U) games te kopen zonder console?
Nee, je kunt geen eShop-aankopen doen zonder een console.SqueakyClean schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:51:
Is het mogelijk Wii(U) games te kopen zonder console?
Aw, crap! Jammer! Toch bedankt!RayNbow schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:01:
[...]
Nee, je kunt geen eShop-aankopen doen zonder een console.
Die is idd goed. Beter dan het vervolg. Jammer dat Arkham Knight niet naar de WiiU komt. Daar had ik ook wel zin in moet ik zeggen!Brammos85 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:41:
Toevallig heb ik gisteren het kleine 2.5" diskje wat aan de Wii U hing vervangen.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:55:
[...]
Een HDD met losse voeding is wel het beste, dus misschien moet je dat toch doen.
Had nog een externe USB2 behuizing en een 500GB HD uit een gecrashte Windows PC. Zo te zien was de HD niet physiek gecrashed, alleen 2 vd 3 partities waren gemold/onleesbaar.
Dus aan de Wii U gehangen en die zegt na formatteren (erg snel!?) dat er een USB device van 465GB is.
Kan dat een beetje kloppen ? Aantal GB is wel altijd lager dan op de disk staat, maar 35GB ?
Ik heb even gezocht op "usable space on 500gb disk", en veel resultaten vragen of 465 GB normaal is. Dus het zal wel normaal zijnGoner schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:48:
[...]
Toevallig heb ik gisteren het kleine 2.5" diskje wat aan de Wii U hing vervangen.
Had nog een externe USB2 behuizing en een 500GB HD uit een gecrashte Windows PC. Zo te zien was de HD niet physiek gecrashed, alleen 2 vd 3 partities waren gemold/onleesbaar.
Dus aan de Wii U gehangen en die zegt na formatteren (erg snel!?) dat er een USB device van 465GB is.
Kan dat een beetje kloppen ? Aantal GB is wel altijd lager dan op de disk staat, maar 35GB ?
Is niet helemaal voor dit topic, maar 465gb is idd correct
beredenering:
fabrikanten geven grootte op als 1GB = 1000³ bytes, besturingssystemen gebruiken 1GB = 1024³ bytes.
beredenering:
fabrikanten geven grootte op als 1GB = 1000³ bytes, besturingssystemen gebruiken 1GB = 1024³ bytes.
[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 16-01-2015 11:55 ]
Als je 500GB terugrekend naar bytes, dan komt het vaak goed uit.Toevallig heb ik gisteren het kleine 2.5" diskje wat aan de Wii U hing vervangen.
GB -> MB -> KB -> B
Dat zijn 3 stapjes, dus 3x 3 nullen erbij, 500.000.000.000
500.000.000.000 / 1024 / 1024 / 1024 = 465,66 GB
Klopt dus exact
Nou ja, ik weet van andere operating systemen wel dat afhankelijk van het filesystem je wat ruimte kwijt raakt voor de 'administratie'.cypher21 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:55:
Is niet helemaal voor dit topic,
Maar op de Wii U zit verder helemaal niks om een beetje dieper te kijken hoe er geformatteerd is. Formatteren ging ook zó snel dat ik me afvraag hoe 'diep' er geformatteerd wordt en of er wel gekeken wordt of de HD fysiek helemaal 100% is (waar ik mijn twijfels dus over had).
Ah, toch iets gevonden : http://www.nintendoworldr...ii-u-usb-storage-detailed
[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 16-01-2015 14:05 ]
Formatteren van een harddisk betekend niet veel meer dan het initialiseren van een nieuw filesystem. Een low-level format is al jaren niet meer nodig en ik zou niet eens durven zeggen of nieuwe schijven dit uberhaupt nog kunnen. Ik weet iig dat het een jaar of 10 terug nog kon maar dan was je wel de garantie op je schijf kwijt.Goner schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:03:
[...]
Nou ja, ik weet van andere operating systemen wel dat afhankelijk van het filesystem je wat ruimte kwijt raakt voor de 'administratie'.
Maar op de Wii U zit verder helemaal niks om een beetje dieper te kijken hoe er geformatteerd is. Formatteren ging ook zó snel dat ik me afvraag hoe 'diep' er geformatteerd wordt en of er wel gekeken wordt of de HD fysiek helemaal 100% is (waar ik mijn twijfels dus over had).
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Kwam nog een WD passport 500GB tegen op zolder (volgens mij ooit aan de Wii gehangen) en die werkt perfect op 1 USB aansluiting. Kan voorlopig weer even vooruitVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:55:
[...]
Neem geen USB 3.0 Harddisk, en zorg ervoor dat je een Y-kabel hebt. Een HDD met losse voeding is wel het beste, dus misschien moet je dat toch doen.
Nu lekker bezig met Galaxy 2 en ik heb echt niet zo'n last dat het er niet uit ziet. Een Wii U game is natuurlijk veel strakker, maar na 5 minuten spelen wint de gameplay dik
Precies! Gameplay is King. Flashback naar 1983, toen ik 11 jaartjes oud was en "Pacman" speelde op een ZX81.Beakzz schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:34:
Nu lekker bezig met Galaxy 2 en ik heb echt niet zo'n last dat het er niet uit ziet. Een Wii U game is natuurlijk veel strakker, maar na 5 minuten spelen wint de gameplay dik

http://www.mobygames.com/...nshots/gameShotId,707663/
[ Voor 11% gewijzigd door BamSlam_ op 17-01-2015 18:11 ]
En details over Hyrule Warriors 1.5.0 zijn nu ook bekend.
Ik heb Galaxy 2 ook maar gekocht had liever een HD remake gezien van 1 en 2 samen op een disc maar dit is ook prima. Goede gameplay blijft leuk om te doen.
Verwijderd
Ben nog nieuw met de Wii U en was even door de Demo sectie aan het bladeren, maar volgens mij is er geen demo beschikbaar van Hyrule Warriors of wel? Lijkt me een leuk spel, vooral nu met die DLC.
Misschien dat ik sowieso beter kan wachten met mijn aanschaf totdat die DLC een tijdje uit is, meestal zie je dan zo'n all-inclusive pack in de winkel liggen. Of zijn deze meestal niet aanwezig bij Nintendo (Spel + DLC bundel)? Heb er nog nooit één gezien namelijk.
Misschien dat ik sowieso beter kan wachten met mijn aanschaf totdat die DLC een tijdje uit is, meestal zie je dan zo'n all-inclusive pack in de winkel liggen. Of zijn deze meestal niet aanwezig bij Nintendo (Spel + DLC bundel)? Heb er nog nooit één gezien namelijk.
Nintendo bundelt geen DLC
Muv New Super Mario Bros U / Luigi U. En dan alleen nog in een combinatie met de console zelf
Dat staat voorop natuurlijk!! Hoop dat we nog wel een èchte 3d mario krijgen op de Wii U. 3D World vind ik toch meer een kruising tussen een 2d en 'èchte' 3d mario.
De Mario Kart 8 DLC is nochtans gebundeld, maar dat was wel al van in het begin aangekondigd.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:51:
Nintendo bundelt geen DLCMuv New Super Mario Bros U / Luigi U. En dan alleen nog in een combinatie met de console zelf
*Edit - oops iets te snel gelezen blijkbaar - inderdaad niet met de game zelf. Misschien als er ooit een player's choice-genre rerelease aangekondigd wordt.
[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 17-01-2015 22:19 ]
Ja met elkaar, niet met het spel zelf.JackAvery schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:16:
[...]
De Mario Kart 8 DLC is nochtans gebundeld, maar dat was wel al van in het begin aangekondigd.
Hmm tot zover mijn HDD "succes" ,want bij het installeren kreeg ik toch een error die met een tekort aan stroomtoevoer te maken had
Y kabel maar besteld dus.
Was net de eshop aan het verkennen en ik zie zoveel leuke games in de Virtual console sectie die ik nog eens uit pure nostalgie wil oppikken, maar allemaal net even wat meer dan ik er voor wil betalen. Als er wat meer tussen de €3 en €5 was had ik nu mijn winkelwagen al vol liggen, maar een Snes of gba advanced spel voor €7 en een NES game voor €5 is net hoog genoeg om me in te houden.
Ook erg jammer dat de Virtual console games die ik op de 3DS al heb gekocht opnieuw aangeschaft moeten worden op de Wii U. Daar mogen ze wat mij betreft wel een beetje naar Sony kijken, want met mijn PS4 en Vita is het meeste Cross-buy.
Nog steeds wel blij dat ik de Wii U in huis heb gehaald aangezien het zo lekker anders is dan de rest
Gewoon ff zuurstokkleurtjes, vrolijke muziekjes en fungames naast het "serieuze" werk.
Was net de eshop aan het verkennen en ik zie zoveel leuke games in de Virtual console sectie die ik nog eens uit pure nostalgie wil oppikken, maar allemaal net even wat meer dan ik er voor wil betalen. Als er wat meer tussen de €3 en €5 was had ik nu mijn winkelwagen al vol liggen, maar een Snes of gba advanced spel voor €7 en een NES game voor €5 is net hoog genoeg om me in te houden.
Ook erg jammer dat de Virtual console games die ik op de 3DS al heb gekocht opnieuw aangeschaft moeten worden op de Wii U. Daar mogen ze wat mij betreft wel een beetje naar Sony kijken, want met mijn PS4 en Vita is het meeste Cross-buy.
Nog steeds wel blij dat ik de Wii U in huis heb gehaald aangezien het zo lekker anders is dan de rest
Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic