RayNbow schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:43:
[...]
Waarom zou een webshop toegang tot jouw accountzaken moeten krijgen om deze functionaliteit te kunnen ondersteunen? Verder maakt Nintendo al gebruik van OAuth voor NNID, dus ik zie hier geen problemen.
[...]
GAME is meestal 5 of 10 EUR goedkoper dan de eShop.
Als ze inderdaad dit enkel richting je account pushen vind ik het prima, maar als je daadwerkelijk echt inlogt op je account oid via GAME dan heb ik daar in ieder geval geen behoefte aan. Ik zit er bijvoorbeeld niet op te wachten dat ze daar mijn ID profilen om te zien wat voor games ik speel. Indien mogelijk doe ik ook altijd eenmalige bestellingen zonder account aan te maken. Ik snap dat namelijk niet zo goed. Waarom moet mijn hele doopceel gelicht worden omdat ik iets wil kopen? Het is bijvoorbeeld een van de uitzonderingen in het bel me niet register. Als een partij jouw gegevens heeft gekregen van jou dan mogen ze nog steeds contact met je opnemen tenzij jij te kennen hebt gegeven dat ze jouw gegevens moeten vernietigen. Dan schrijf ik me liever niet in. Noem het persoonlijke voorkeur.
Als ze enkel de activatie pushen naar je NNID vind ik het prima, maar meer ook niet.
Spellen bij GAME goedkoper varrieert ook nogal. Ik koop vaak games in de aanbieding en GAME doet niet mee met eShop aanbiedingen, dus dan ben ik goedkoper uit in de eShop. Of het zo is bij nieuwe releases weet ik ook niet. Ik heb wel eens een game daar gekocht omdat het een paar euro scheelde, maar ik kan me ook herinneren dat het op hetzelfde neer kwam qua prijs. In ponden betalen kost je namelijk regelmatig een ongunstige koers of malle omreken kosten waarmee je voordeel grotendeels vervliegt. Als dat overeenkomt met de keuze om te kunnen pre loaden of om voordeliger uit te zijn dan zal ik regelmatig voor het laatste kiezen. Als het een tientje scheelt dan wacht ik wel een paar uur. Maar goed ik zit dan ook niet voor mijn console af te tellen voordat ik de nieuwste releases kan spelen.
Grappige vergelijkbare situatie speelt zich af met de nieuwste CoD. Na een tijd BF gespeeld te hebben gaan we met een groepje waarschijnlijk weer eens CoD proberen om te kijken hoe dat is en of het wellicht leuk is om te blijven doen. Daar heb je een day zero versie van die volgens activision net zo duur is als de gewone. Je krijgt dan een dag eerder toegang en die dag dubbel XP. In de praktijk betekent het echter dat de "normale" versie 10-15 euro goedkoper is. Sorry, maar dan kan ik echt wel een dagje wachten hoor.
Normaal plegen mensen halve moorden voor 25% korting op zaken, maar door hype gaat dat overboord blijkbaar.
De tijd dat ik voor de brievenbus lag te wachten of mn avond voor een winkel spendeerde om iets te halen heb ik nooit gehad, maar die lage aandrang is echt alleen maar verder geslonken. Ik kan me er dan ook niets bij voorstellen dat mensen midden in de nacht of overdag (sommigen nemen er zelfs vrij voor

) voor een Apple store gaan zitten, staan of hangen om dat nieuwe dingetje te kopen. Misschien zijn dat de jaren die gaan tellen, maar ik kan er de lol niet van inzien