Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:22
Via hun webshop, dus ga ik daar wel van uit. :(

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-11 19:43
'T is begonnen!

http://www.nintendo.nl/Di...ntendo-Direct-698557.html

Update 23:17 Captain Toad: Treasure Tracker 70 stages trailer
Update 23:19 Captain Toad: Treasure Tracker 2 januari 2015
Update 23:21 SSB4 28-11-2014 + 12 Amiibo + Duck Hunt fighter
Update 23:25 Mario Kart 8 Falcon circuit/Mute City + Zelda/Hyrule circuit + Wario's Gold Mine (Wii) + Chinees thema/Dragon Driftway circuit + Rainbow Road(SNES) + Ice Ice Outpost + Yoshi Circuit (GCN) + Excitebike Arena
Update 23:27 MK8 DLC 1 13 november 2014. (Filmpje) Zoals al bekend: Amiibo miisuit.
Update 23:31 Pikmin 3 Demo te downloaden
Update 23:34 Splatoon nieuwe trailer

Dit waren de hoogtepunten, voor meer kijk de direct terug :P

[ Voor 104% gewijzigd door Sinus_rhythm op 05-11-2014 23:53 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat een bagger.. kan m'n nintendo ID maar aan 1 Wii U koppelen.. |:(
Daar heeft nintendo toch nog heel wat af te kijken van sony en microsoft..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Dat van de pikmin demo is een goed idee van Nintendo. En xenoblade Chronicles ziet er top uit. Splatoon als een hoop fun.

• Sinus_rhythm
[YouTube: http://youtu.be/kfgsfIqkMbE]

Gameplay beelden van MK8 DLC :)

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Leuk die nieuwe tracks. Nog iets meer dan een week.
DukeBox schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:28:
Wat een bagger.. kan m'n nintendo ID maar aan 1 Wii U koppelen.. |:(
Ken jij een effectievere manier om account-sharing tegen te gaan dan?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:33
RayNbow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 07:15:
[...]

Met maar 1persoon tegelijk actief? Met je vrienden wil je het liefst zo veel mogelijk tegelijk spelen, en je gaat niet met wildvreemden je zuurverdiende spellen delen.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Dat is niet effectiever, maar wel klantvriendelijk.

Verwijderd

mat.hi.as schreef op donderdag 06 november 2014 @ 07:33:
[...]

Met maar 1persoon tegelijk actief? Met je vrienden wil je het liefst zo veel mogelijk tegelijk spelen, en je gaat niet met wildvreemden je zuurverdiende spellen delen.
Veel games hoef je niet samen te spelen. Zo is het dan prima mogelijk om een account te delen met bijvoorbeeld 2 vrienden. Kosten delen door drie en als iemand een offline wil game wil spelen plugt hij hem gewoon uit het internet. Voor het online spelen maak je een schema of je doet dat in onderling overleg.

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:03
En weer laat tweakers het nintendo nieuws weer voorbij gaan, Zelda Majora's Mask voor de 3DS b.v.

• mat.hi.as
Rudyyy schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:11:
En weer laat tweakers het nintendo nieuws weer voorbij gaan, Zelda Majora's Mask voor de 3DS b.v.
Ik heb er verder geen verstand van hoe ze artikelen schrijven bij tweakers, maar misschien zijn ze ermee bezig en komt het in de loop van de dag? Van mij mag de redactie best wel eens slapen :P

• mat.hi.as
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:00:
[...]

Veel games hoef je niet samen te spelen. Zo is het dan prima mogelijk om een account te delen met bijvoorbeeld 2 vrienden. Kosten delen door drie en als iemand een offline wil game wil spelen plugt hij hem gewoon uit het internet. Voor het online spelen maak je een schema of je doet dat in onderling overleg.
Met z'n drieen moeten er dan twee offline zijn, me dunkt? Dus je kan niet online spelen. En spellen als Mario Kart moet je gewoon samen spelen. Maar inderdaad, er zitten haken en ogen aan.

Verwijderd

De dag is nog jong. :) Stuur het in als nieuwstip en wie weet doen ze er wat mee of wie weet zijn ze er momenteel al mee bezig. Als er morgen nog niets op de frontpage staat, dan hebben ze het nieuws aan zich voorbij laten gaan.

Ik vond vooral Splatoon eigenlijk wel heel erg leuk eruit zien om te spelen. Die hou ik zeker in de gaten. Verder heel veel indy's voor de Wii U waaronder enkele die er ook wel aantrekkelijk uitzagen. Maar de titel waar ik het meeste naar uitkijk is Xenoblade Chronicles X. Die moet ik hebben die wordt episch.
Al met al vond ik het een goed gevulde Direct.
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:00:
als iemand een offline wil game wil spelen plugt hij hem gewoon uit het internet.
En dat is dus geen effectieve manier om account-sharing tegen te gaan. ;)

De enige effectieve manier die ik kan verzinnen is dat een NNID aan meerdere systemen gekoppeld is, maar dat het maar op 1 systeem actief kan zijn. Wil je op een ander syseem je NNID gebruiken, dan moet je eigen systeem ook online zijn, zodat de NNID daar automatisch kan worden gedeactiveerd totdat je weer uitlogt op het andere systeem.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

DukeBox schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:28:
Wat een bagger.. kan m'n nintendo ID maar aan 1 Wii U koppelen..
En ook maar aan 1 3DS ... knudde. Ik heb pas een 2DS gekocht (voor de reserve, 3 gamers in huis) en daar kan ik m'n netwerk ID niet aan koppelen.
Wat is hun probleem met "account sharing" ?
Goner schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:29:
[...]

En ook maar aan 1 3DS ... knudde. Ik heb pas een 2DS gekocht (voor de reserve, 3 gamers in huis) en daar kan ik m'n netwerk ID niet aan koppelen.
Wat is hun probleem met "account sharing" ?
Hun probleem is dat hun infrastructuur daar niet op gebouwd is. Alles draait om het feit dat je na het downloaden nooit meer een internetverbinding nodig hebt om het spel te spelen. Natuurlijk kunnen ze dat aanpassen, maar dat geeft wel een verhoogd risico op piraterij (geef een millimeter teveel en er is een slimme hacker die het gaat misbruiken) en ik denk dat ze sinds de Wii en DS daar heel voorzichtig mee zijn.

In principe kunnen ze de manier van Sony gebruiken als blauwdruk. Dat is een perfecte combinatie van offline beschikbaar maar toch vrijheid om ergens anders in te loggen.

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:08
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de behuizing van de Wii U gamepad? Hier zit een barstje in. Als dit te veel werk is maar op zoek naar een mooie cover.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• Sinus_rhythm
Mario Kart 8-dlc is vanaf 13 november verkrijgbaar

[ Voor 8% gewijzigd door Sinus_rhythm op 06-11-2014 10:47 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Flozem schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:49:
Yep - meteen WiiU Nintendoland / Party pack met Mario Kart 8 besteld voor 230
Waar bestelde je die combinatie voor EUR 230? Op intertoys.nl en bartsmit.nl zag ik het zo snel niet.

• Flozem
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:48:
[...]

Waar bestelde je die combinatie voor EUR 230? Op intertoys.nl en bartsmit.nl zag ik het zo snel niet.
Losse Wii Party Basic set gekocht voor 199 (-/- 10%) + losse MK8 59 (-/- 15%) afgelopen dinsdag.

PS: Mario Kart 8 issue is opgelost. Mocht van de klantenservice gewoon netjes ruilen in Geleen. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Flozem op 06-11-2014 13:04 ]

Verwijderd

Fijn dat er zoveel nieuwe Wii U bezitters bij komen. Vergeet niet jullie naam in de OP te krijgen en nodig de rest in de lijst uit om vriendjes te worden.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Flozem schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:04:
Losse Wii Party Basic set gekocht voor 199 (-/- 10%) + losse MK8 59 (-/- 15%) afgelopen dinsdag.
Aha, dat was dus alleen die dinsdag ofzo?

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Alleen heel dinsdag online en 'savonds (landelijk) in de winkels van Bartsmit.

[ Voor 9% gewijzigd door Collaborator op 06-11-2014 13:41 ]

This space is occupied

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

RayNbow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 07:15:
[...]

Ja, de laatste die inlogged logt de andere(n) uit.
Heb een 2e wii u gekocht zodat ik niet telkens alles moet loshalen e.d. voor mijn andere huis. (heb ook niet voor niets alles op disk om mee te nemen).
Zelfde voor de dlc van mk8 zal ook wel weer 2x gekocht moeten worden :(

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou alleen eerlijk kunnen als beide consoles verplicht online zijn. En dat zou de console een zwakte geven.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zou ik ook geen probleem vinden als dat een voorwaarde zou zijn bij meer dan 1 console.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:40
Ik denk dat 2 dezelfde consoles ook wel een beetje een uitzondering is. Nintendo is (terecht) gewoon angstig voor een 2e WII debacle (softmodden etc). Dus dat begrijp ik wel ja.
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:34:
Dat zou alleen eerlijk kunnen als beide consoles verplicht online zijn. En dat zou de console een zwakte geven.
Dat hoeft niet perse, Sony heeft daar een prima middenweg gevonden. Je geeft 1 primaire console op en die kan altijd gamen met door jou aangeschafte software. Ongeacht of je internet hebt of wie er is ingelogd op die console. Dus je kan inderdaad in theorie met zen 2en tegelijk op 1 aanschaf, maar het is een hassle en vergt volledige vertrouwen van de ander. Eventuele verloren inkomsten daarvan (als die er al zijn, even snel bij iemand een nieuw spel kunnen laten zien heeft ook voordelen) hebben ze blijkbaar ingecalculeerd.

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de Nintendo line up wat betreft exclusieve titels voor de Wii U er wel weer goed uit ziet :).

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
Gosh die Mute City baan vraagt gewoon om een F-Zero game!!

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Waah schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:53:
Ik denk dat 2 dezelfde consoles ook wel een beetje een uitzondering is.
Denk júist niet.. met name door de tablet (en het uitblijven van ondersteuning van 2) leent de console zich zeker tot meerdere wanneer je deze moet delen met je kind(eren).

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
xelfer schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:40:
Ik moet zeggen dat de Nintendo line up wat betreft exclusieve titels voor de Wii U er wel weer goed uit ziet :).
Inderdaad, daar kunnen de line-ups van de X1 en PS4 toch nog in geen 100 jaar tegenop?

PC Specs

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Jirachi schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:25:
[...]

Inderdaad, daar kunnen de line-ups van de X1 en PS4 toch nog in geen 100 jaar tegenop?
Sorry, maar meen je dit echt? 8)7

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Flozem
Gisteren eindelijk MK8 kunnen spelen met een Wii U pro controller: veel betere controls en eerlijker gameplay dan MK Wii... :)

Dlc pack binnenkort ook ff kopen. Ziet er vooralsnog naar uit dat dat meer value for money is dan die Amiibo's... Nintendo zal toch met een serieuze toepassing moeten kopen voordat ik 15 euro per poppetje neertel.
Flozem schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 06:37:
Nintendo zal toch met een serieuze toepassing moeten kopen voordat ik 15 euro per poppetje neertel.
Smash Bros. :p
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 03:09:
[...]

Sorry, maar meen je dit echt? 8)7
Voor sommige mensen (waaronder ik) is de lineup van de XB1 en PS4 niet zo aantrekkelijk. Ik kijk zelf voornamelijk naar de exclusives van de beschikbare games. Voor multiplatformtitels, als ik ze al in de eerste plaats interessant vind, heb ik nog een pc staan.

• JerX
Maar jij bent dat poppetje niet, die Amiibo word een CPU die je kan trainen.. zie ik het nut ook niet echt van in.

• Waah
Jirachi schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:25:
[...]

De Exclusives line-up van de X1 en PS4 is inderdaad niet zo geweldig vind ik persoonlijk. Ik heb een PC die ook wel een spelletje kan spelen, dus dan zou het enkel om de exclusives gaan. Vaak zijn dat ook nog games in het segment Shooter/racegame. En daar zijn er al heel veel van op de markt.

De reden voor mij om een Xbox te kopen zou enkel de HALO reeks zijn. Ziet er altijd leuk uit.
De reden voor mij op een PS4 te kopen zou The last of us zijn, en Kingdom Hearts 3.

Waarschijnlijk gaat die PS4 er wel komen, al is het maar voor Kingdom hearts. Sowieso zou Kingdom Hearts kwa doelgroep prima bij Nintendo passen volgens mij. Maar Square is nu eenmaal onderdeel van Sony :9 En Square hangt nogal op Graphics.

Als ik dan naar de Nintendo games exclusives kijk... Dan is het lijstje toch een stuk langer :+ Daarbij is de prijs ook nog gunstiger....

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 07-11-2014 08:30 ]

JerX schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 07:32:
[...]

Maar jij bent dat poppetje niet, die Amiibo word een CPU die je kan trainen.. zie ik het nut ook niet echt van in.
Zie het als het trainen van een Pokemon, maar dan interactiever. :p Voornamelijk het onderstaande filmpje trok me over de streep om in de nabije toekomst een Amiibo te halen (alleen twijfel ik nog over welke).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=aEx7D9mXFz0]

Verwijderd

Topicstarter
Waah schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:29:
[...]

De Exclusives line-up van de X1 en PS4 is inderdaad niet zo geweldig vind ik persoonlijk. Ik heb een PC die ook wel een spelletje kan spelen, dus dan zou het enkel om de exclusives gaan. Vaak zijn dat ook nog games in het segment Shooter/racegame. En daar zijn er al heel veel van op de markt.

De reden voor mij om een Xbox te kopen zou enkel de HALO reeks zijn. Ziet er altijd leuk uit.
De reden voor mij op een PS4 te kopen zou The last of us zijn, en Kingdom Hearts 3.

Waarschijnlijk gaat die PS4 er wel komen, al is het maar voor Kingdom hearts. Sowieso zou Kingdom Hearts kwa doelgroep prima bij Nintendo passen volgens mij. Maar Square is nu eenmaal onderdeel van Sony :9 En Square hangt nogal op Graphics.

Als ik dan naar de Nintendo games exclusives kijk... Dan is het lijstje toch een stuk langer :+ Daarbij is de prijs ook nog gunstiger....
Square is GEEN onderdeel van Sony. En als je naar Xenoblade Chronicles X kijkt zie je wat ook bv Squareenix met de Wii U zou kunnen.
JerX schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:13:
Gosh die Mute City baan vraagt gewoon om een F-Zero game!!
Ik vermoed ook wel dat er een nieuwe F-Zero game in ontwikkeling is, maar zoals zo vaak, wil Nintendo daar nog helemaal niets over vrijlaten. Kijk bv naar Majora's Mask 3D ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2014 08:58 ]

• JerX
RayNbow schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:42:
[...]

Zie het als het trainen van een Pokemon, maar dan interactiever. :p Voornamelijk het onderstaande filmpje trok me over de streep om in de nabije toekomst een Amiibo te halen (alleen twijfel ik nog over welke).

[video]
Moet je de Amiibo dan ook altijd op de Pad zetten of er naast? Kan je dan überhaupt nog wel met de pad spelen?

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11 01:13
Even links onder op de pad er tegen aan houden en dan kan ie er weer af.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• JerX
Robolokotobo schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:30:
Even links onder op de pad er tegen aan houden en dan kan ie er weer af.
Ahh top, bedankt voor het antwoord :)

Verwijderd

Lijkt mij een leuk spelletje, maar dat wordt wel de eerste keer dat ik een Smash koop en langer ga spelen dan 1 potje. Zit er ook een train functie in waar je even op weg geholpen wordt om het een beetje te leren?

Verwijderd

Topicstarter
Als het gelijk is aan de 3DS versie, krijg je dat al te zien als je wacht op het openingsscherm. En verder zit er een trainings-modus in :)

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:35:
Lijkt mij een leuk spelletje, maar dat wordt wel de eerste keer dat ik een Smash koop en langer ga spelen dan 1 potje. Zit er ook een train functie in waar je even op weg geholpen wordt om het een beetje te leren?
ja zoals hier boven kan je even wachten en zie je het vanzelf. of pak de training modus en sla tegen een zak aan. of gewoon tegen de computer wat uitproberen.

• JerX
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:35:
Gewoon spelen, singleplayer op level 1 is cake walk :) Enne een tip: B + Naar boven voor last resort rescue jump :D

JerX schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:36:
Enne een tip: B + Naar boven voor last resort rescue jump :D
Disclaimer: is niet altijd effectief (e.g., Little Mac) of gemakkelijk (e.g., Ness). ;)

Verwijderd

Topicstarter
Of als je echt goed wil beginnen, een potje Cruel Smash. Daar leer je snel van :p

Verwijderd

JerX schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:36:
[...]

Gewoon spelen, singleplayer op level 1 is cake walk :) Enne een tip: B + Naar boven voor last resort rescue jump :D
Waarschijnlijk heb ik al moeite genoeg om bij te houden wie ik ben en waar ik sta. Maar we gaan het gewoon proberen.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Toevallig zag ik gisteren bij de media markt de Wii U party set voor €304 staan.. voelt dan wel goed als je bij de bart smit de set hebt gekocht voor €174.
Voorgaande keren was het meestal andersom, volle mep betaald en binnen de kortste keer een price drop van Nintendo (Wii U en 3DS).

• rudyman85
DukeBox schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:00:
Toevallig zag ik gisteren bij de media markt de Wii U party set voor €304 staan.. voelt dan wel goed als je bij de bart smit de set hebt gekocht voor €174.
Voorgaande keren was het meestal andersom, volle mep betaald en binnen de kortste keer een price drop van Nintendo (Wii U en 3DS).
Je kunt wel onderhandelen bij de mediamarkt, als je kunt aangeven dat het elders goedkoper is. Zo heb ik de wii u mario kart 8 pack bij de mediamarkt gekocht toen des tijds een actie bij de wehkamp was. De verkoper kijkt op de site van de wehkamp en klaar is kees. :)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

RayNbow schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 07:10:
[...]

Smash Bros. :p

[...]

Voor sommige mensen (waaronder ik) is de lineup van de XB1 en PS4 niet zo aantrekkelijk. Ik kijk zelf voornamelijk naar de exclusives van de beschikbare games. Voor multiplatformtitels, als ik ze al in de eerste plaats interessant vind, heb ik nog een pc staan.
Dan tel je voor het gemak ook de titels maar niet mee die wel op de nextgens uitkomen, maar niet voor de wii-u? Ik heb die wii-u niet meer aangehad sinds Zombi-u heb uitgespeeld (al moet ik Lego City: Undercover nog wel verder spelen). Al heeft Nintendo wat mooie games klaar staan (in de nog verre toekomst).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Waah
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:31:
[...]

Dan tel je voor het gemak ook de titels maar niet mee die wel op de nextgens uitkomen, maar niet voor de wii-u? Ik heb die wii-u niet meer aangehad sinds Zombi-u heb uitgespeeld (al moet ik Lego City: Undercover nog wel verder spelen). Al heeft Nintendo wat mooie games klaar staan (in de nog verre toekomst).
Ik zeg toch dat ik een game-pc erbij heb? en dan is het aantal exclusives die veel beter zijn dan andere non-exclusives opeens heel dun bezaaid voor mij.

Ik zeg ook niet dat de Wii-U beter is, of betere exclusives heeft... Maar de meeste exclusives zijn vaak (niet altijd) shooters en racing games. En daar zijn op de PC en andere platformen vaak betere opties voor.

Nintendo heeft exclusives in delen waar geen ander platform aan kan tippen. Een game als Mario Kart bijvoorbeeld. of een Smash bros. Een platformer als Mario (al is dat ook deels nostalgie) etc.

Zie deze lijst met exclusives voor de PS4
Wikipedia: List of PlayStation 4 games

Veel komt ook voor PC (console exclusive is dat)
en de echt exclusives zijn voor mij persoonlijk niet interessant. Voor Drive Club zijn er wel alternatieven, gran turismo ook. Er zit nog niets bij waar ik 400 euro voor wil neertellen (console + 2 controllers + game)

Voor de Wii U is al genoeg uitgekomen om de 200 euro aanschafprijs te rechtvaardigen. Met bonus dat controllers van de WII ook werken op de Wii U.

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 07-11-2014 15:22 ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 21:19
Een mooie actie bij de wehkamp. Super smash bros voor €44,-.
http://www.wehkamp.nl/Zoe...rpp=24&Blocks=0&View=Grid

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:18:
[...]
Ik zeg toch dat ik een game-pc erbij heb? en dan is het aantal exclusives die veel beter zijn dan andere non-exclusives opeens heel dun bezaaid voor mij.
Ik heb zelf alle consoles, maar geen pc. Van alle consoles heb ik wel de meeste games voor de Wii U, aangezien ik de Nintendo exclusives altijd fantastisch vind.

Games als Drive Club e.d. laat ik vaak ook aan mij voorbij gaan, omdat ze vaak toch matige reviews krijgen.

De PS4 gebruik ik voor de 3rd party games (FIFA, CoD etc) en de Xbone voor de bone exclusives :).
De nieuwe Smash Bros GameCube controllers hebben een langere kabel. *O*

• Flozem
Ik denk dat ik er een koop voor mijn oude Gamecube. Zo onderhand goedkoper om een nieuwe te kopen itt een CiB retro GC controller... :)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Waah schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:18:
[...]

Ik zeg ook niet dat de Wii-U beter is, of betere exclusives heeft... Maar de meeste exclusives zijn vaak (niet altijd) shooters en racing games. En daar zijn op de PC en andere platformen vaak betere opties voor.

Nintendo heeft exclusives in delen waar geen ander platform aan kan tippen. Een game als Mario Kart bijvoorbeeld. of een Smash bros. Een platformer als Mario (al is dat ook deels nostalgie) etc.

Zie deze lijst met exclusives voor de PS4
Wikipedia: List of PlayStation 4 games

Veel komt ook voor PC (console exclusive is dat)
en de echt exclusives zijn voor mij persoonlijk niet interessant. Voor Drive Club zijn er wel alternatieven, gran turismo ook. Er zit nog niets bij waar ik 400 euro voor wil neertellen (console + 2 controllers + game)

Voor de Wii U is al genoeg uitgekomen om de 200 euro aanschafprijs te rechtvaardigen. Met bonus dat controllers van de WII ook werken op de Wii U.
Ik snap ook niet waarom het van belang is dat je een pc hebt, die heb ik ook. We hebben het over de wii en ps4+xbone.

Ik heb een Opel Astra, maar dat is prima, want ik heb ook een Porsche 8)7
Een ps4 kost zeg ongeveer 400, ik heb voor mijn huidige pc denk ik nu iets van 1000 euro neergelegd, niet echt te vergelijken qua kosten met een console.

De lijst van spellen die uitkomen op de Wii-u valt heel erg tegen als je ziet wat er wel gaat uitkomen op de andere consoles en juist NIET gaan uitkomen op de Wii-u. Alleen daarom al zou ik anderen afraden om een wii-u te kopen tenzij je echt heel graag Nintedo titels speelt, want het gaat er steeds meer op lijken dat die als enige nog wat voor de Wii-u gaat uitbrengen, maar zelfs Nintendo vind de 3DS belangrijker (ook niet gek, die verkoopt wel).
Laat MK nu net een titel zijn waar ik zelf geen reet aanvind, ik kocht een wii-u omdat er games als Zombi-U voor uitkwamen, waar het scherm echt een meerwaarde heeft. Het is ook tevens de enige (naast Marioland) waar het scherm ook nuttig is. Watchdogs is nog wel uitgekomen, maar krijgt de DLC niet meer.

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 18:32:
[...]

Ik snap ook niet waarom het van belang is dat je een pc hebt, die heb ik ook. We hebben het over de wii en ps4+xbone.
Het belang van de PC in deze is dat vele vele games die uitkomen op de PS4 en X1 ook op de PC uitkomen. En aangezien een niet gering aantal shooter zijn zijn die veelal ook nog eens beter te besturen op de PC.

Kortom een Wii U en een PC zijn een vrij ideale combinatie. Je krijgt de unieke Nintendo ervaring qua games die op geen enkele andere console te verkrijgen is en voor het de gemiste multiplatform titels gebruik je de PC.

• Montu
Wat Thorgrem zegt, lijkt me vrij duidelijk waarom ie zijn PC er bij betrekt. Overigens snap ik dan niet waarom je een Wii U hebt aangeschaft. Volgens mij koop je een Nintendo console omdat je fan bent van hun exclusives als Mario en Zelda.

PC Specs

• Waah
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 19:08:
[...]

Het belang van de PC in deze is dat vele vele games die uitkomen op de PS4 en X1 ook op de PC uitkomen. En aangezien een niet gering aantal shooter zijn zijn die veelal ook nog eens beter te besturen op de PC.

Kortom een Wii U en een PC zijn een vrij ideale combinatie. Je krijgt de unieke Nintendo ervaring qua games die op geen enkele andere console te verkrijgen is en voor het de gemiste multiplatform titels gebruik je de PC.
couldn't have said it better.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Jirachi schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 19:13:
Wat Thorgrem zegt, lijkt me vrij duidelijk waarom ie zijn PC er bij betrekt. Overigens snap ik dan niet waarom je een Wii U hebt aangeschaft. Volgens mij koop je een Nintendo console omdat je fan bent van hun exclusives als Mario en Zelda.
Ik heb hem gekocht voor Zombi-U, ik heb juist een hekel aan Mario en Zelda. Ik had toen de hoop dat Nintendo geleerd had van de fouten van vorige consoles, maar helaas.
Vriendin houdt overigens wel van Zelda, maar die is er nog niet voor de U.

Dat de exclusive ook uitkomen voor de pc is gewoon niet waar, dat zijn alleen de thirdparty spellen en die zijn alles behalve exclusive, enige is volgens mij Titanfall.

[ Voor 12% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-11-2014 01:49 ]

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Xbox One exclusives komen ook vaak op de PC. Dead Rising, Ryse, Titanfall, Plants vs Zombies, Project Spark, Fable(?) en de hele Indie reeks. De 'exclusieve' Indies van de PS kun je straks ook wel op de PC verwachten, maar de AAA games zoals The Last of Us zijn wel echt exclusief.

Een PC met een Wii U is in mijn geval ook de beste combinatie. Een Wii U voor de fun zoals in Smash en Mario Kart en een PC voor de wat volwassenere (multiplatform) games.

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 09:48
SN4K3 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 05:16:
Een PC met een Wii U is in mijn geval ook de beste combinatie. Een Wii U voor de fun zoals in Smash en Mario Kart en een PC voor de wat volwassenere (multiplatform) games.
Mee eens. Mijn PS4/Xbone krijgen heel weinig aandacht vergeleken met mijn PC/Wii U. De enige "next-gen" games die mijn aandacht vast konden houden waren Forza Motorsport 5 en Forza Horizon 2, en daar moet je ook van houden.

Ik zie mensen nog steeds klagen over het game aanbod op de Wii U, ik vraag me dan echt af wat je in hemelsnaam nog meer wil. Vooral de exclusives vind ik beter, gevarieerder en interessanter dan die van de PS4/Xbone.

Als je de Nintendo franchises niet leuk of te kinderachtig vind moet je geen Nintendo console aanschaffen.

Steam/XBL: Avioto

• rudyman85
Avioto schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:20:
[...]

Mee eens. Mijn PS4/Xbone krijgen heel weinig aandacht vergelijken met mijn PC/Wii U. De enige "next-gen" games die mijn aandacht vast konden houden waren Forza Motorsport 5 en Forza Horizon 2, en daar moet je ook van houden.

Ik zie mensen nog steeds klagen over het game aanbod op de Wii U, ik vraag me dan echt af wat je in hemelsnaam nog meer wil. Vooral de exclusives vind ik beter, gevarieerder en interessanter dan die van de PS4/Xbone.

Als je de Nintendo franchises niet leuk of te kinderachtig vind moet je geen Nintendo console aanschaffen.
Net als de 3DS, moet ook de WII u console op gang komen, en dat zie je nu al gebeuren. Ik hoop stiekem op een vervolg op Mario 64, maar dan niet als levels, maar een grote wereld, net als wat Zelda U gaat doen. Een opvolger van Banjo en kazooie lijkt me ook gaaf :) en over een paar weken dus Smash Bros.

Combinatie PC en WII u geldt ook hier :9~

[ Voor 4% gewijzigd door rudyman85 op 08-11-2014 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rudyyy schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:40:
[...]
Net als de 3DS, moet ook de WII u console op gang komen, en dat zie je nu al gebeuren. Ik hoop stiekem op een vervolg op Mario 64, maar dan niet als levels, maar een grote wereld, net als wat Zelda U gaat doen.
Een open wereld Mario game past niet echt bij het Mario principe. Mario is een platformspel (in 2D of 3D) en zit zodoende vast aan vaste levels. Zelda is een adventure/rpg waar je makkelijker een open wereld kan hebben.
Maar ja, ik zou wel graag een nieuwe Paper Mario voor de Wii U willen zien.
Een opvolger van Banjo en kazooie lijkt me ook gaaf :)
Nintendo heeft geen rechten op die IP.
en over een paar weken dus Smash Bros.
YAY! :D
Combinatie PC en WII u geldt ook hier :9~
Ik heb 'n PC, Wii U en PS4 voor al mn games.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2014 09:45 ]

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:44:
[...]

Nintendo heeft geen rechten op die IP.
Niet nodig... :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TGShUcB.png

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 21:19
Dat zou een stunt zijn 8) . Ik zeg doen Nintendo!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Verwijderd

Hey tweakers,

Vandaag heb ik ook eindelijk een WiiU aangeschaft. :) En nu heb ik een vraagje.

Ik was bezig met het aansluiten van de console en heb de stekker eerst in het stopcontact gestoken en dan pas de andere kant van de voedingskabel in de console zelf. Volgens de handleiding moet je het andersom doen.

Is het een groot probleem? Heb ik mijn nieuwe console kunnen beschadigen? (Die doet het prima overigens) Ik weet dat het tegenwoordig niet veel uitmaakt hoe je je apparaat aansluit (bijvoorbeeld laptops), maar maak me toch zorgen...
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 21:02:
Hey tweakers,

Vandaag heb ik ook eindelijk een WiiU aangeschaft. :) En nu heb ik een vraagje.

Ik was bezig met het aansluiten van de console en heb de stekker eerst in het stopcontact gestoken en dan pas de andere kant van de voedingskabel in de console zelf. Volgens de handleiding moet je het andersom doen.

Is het een groot probleem? Heb ik mijn nieuwe console kunnen beschadigen? (Die doet het prima overigens) Ik weet dat het tegenwoordig niet veel uitmaakt hoe je je apparaat aansluit (bijvoorbeeld laptops), maar maak me toch zorgen...
Ik heb een bovengemiddelde elektrotechnische achtergrond, en ik kan me helemaal niet indenken waarom dat uit zou moeten maken. Ik doe het altijd op jouw manier :P

Verwijderd

BlackMage schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 21:12:
[...]

Ik heb een bovengemiddelde elektrotechnische achtergrond, en ik kan me helemaal niet indenken waarom dat uit zou moeten maken. Ik doe het altijd op jouw manier :P
Ontzettend bedankt voor je snelle reactie! Je hebt me gerustgesteld. :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ze er markt in zien, is de kans wel aanwezig. En de toevoeging van Duck Hunt aan SSB geeft een beetje het idee dat Nintendo met iets nieuws bezig is.

Lijkt me idd wel leuk.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 21:27:
[...]

Als ze er markt in zien, is de kans wel aanwezig. En de toevoeging van Duck Hunt aan SSB geeft een beetje het idee dat Nintendo met iets nieuws bezig is.

Lijkt me idd wel leuk.
Ik vind het sowieso al fanservice dat we die hond die ons jaren heeft uitgelachen te grazen kunnen nemen!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Deddiekoel schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 21:36:
[...]

Ik vind het sowieso al fanservice dat we die hond die ons jaren heeft uitgelachen te grazen kunnen nemen!
Strict genomen kon het al in de arcadeversie. :p

• Montu
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 21:21:
[...]

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie! Je hebt me gerustgesteld. :)
Daar hoef je je echt niet druk om te maken, de volgorde kan geen schade aanrichten.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Vermoedelijk is het om te voorkomen dat mensen zichzelf elektrocuteren terwijl ze de stekker in de console steken.

Verwijderd

Jirachi en sanderev66, bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij dat ik alles goed heb gedaan. :)

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 14:22
Ontzettend vermaakt met mijn nieuwe Wii U met Mario Kart 8 dit weekend. De tablet-controller werkt (tot nu toe) uitstekend, de hele console loopt soepel en Mario Kart ziet er ontzettend leuk uit.

Het zal vast de brute rekenkracht van de PS4/XBOne missen, maar geen seconde spijt van deze aankoop.

(Was wel even jammer dat het hele updateproces bij installatie 1,5uur duurde :+)

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:07
Ja dat installeren duurt ontzettend lang, en dan geeft ie ook nog eens een half uur aan dat er nog maar een minuutje nodig is (bij mij tenminste).
Ik zou de WiiU voor niks anders inruilen, PS4 of Xone trekken mij echt niet aan.

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik ben ook helemaal heppie met mijn Wii U, nu alleen nog wat extra spellen scoren. Heb even de demo van Bayonetta gespeeld maar ik denk dat dat me ontzettend snel gaat vervelen.

Updaten was hier vrij snel gebeurd overigens, 40 minuten geloof ik.

• Montu
Daar ben ik ook bang voor. Bayonetta (2) is voor mij een titel die ik later voor een tientje van iemand over koop.

Ik kijk ontzettend uit naar de eerste DLCpack voor MK8 donderdag. En natuurlijk voor smash. :)

Gaan jullie amiibo's kopen, en welke? Ze zijn vrij prijzig moet ik zeggen..

[ Voor 43% gewijzigd door Montu op 10-11-2014 11:39 ]

PC Specs

Jirachi schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:36:
Gaan jullie amiibo's kopen, en welke? Ze zijn vrij prijzig moet ik zeggen..
Misschien dat ik Link koop... kan ik 'm zowel in Smash en Hyrule Warriors gebruiken (MK8 boeit me wat minder). :p

• Montu
Alle Amiibo's zijn in Hyrule Warriors ook te gebruiken. :)

PC Specs

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

Die Amiibo's doen mij echt helemaal niets. Sterker nog, voor je het weet zit je met games waar je bepaalde dingen niet in kunt als je niet nog wat extra geld besteed aan zo'n beeldje. Ik kan er prima mee leven als je een costume oid niet hebt maar voor je het weet mis je fighters in smash of een stukje van de nieuws zelda en daar zit ik echt niet op te wachten.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:24
Misschien dat ik Link en/of Zelda ga kopen. Maar verwacht niet dat ik de hele reut ga halen.
Heb ook al Sky-landers met een aantal poppetjes en Disney Infinity en 2.0 met aantal poppetjes. Eerst maar weer eens tijd hebben om samen met mijn vrouw van die spellen uit te spelen verder.

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Is het ook niet wachten totdat iemand de data van de beeldjes kloont en op een 2 euro programmeerbare NFC-chip zet?

Omelette du fromage!

Verwijderd

Topicstarter
rajackar schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:02:
Die Amiibo's doen mij echt helemaal niets. Sterker nog, voor je het weet zit je met games waar je bepaalde dingen niet in kunt als je niet nog wat extra geld besteed aan zo'n beeldje. Ik kan er prima mee leven als je een costume oid niet hebt maar voor je het weet mis je fighters in smash of een stukje van de nieuws zelda en daar zit ik echt niet op te wachten.
Nintendo heeft al meerdere malen aangegeven dat de Amiibo altijd een extra zullen zijn, je moet alle spellen gewoon nog volledig zonder kunnen spelen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:24
Dxta schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:11:
Is het ook niet wachten totdat iemand de data van de beeldjes kloont en op een 2 euro programmeerbare NFC-chip zet?
Volgens mij is het enige wat ze hebben kunnen doen met de Skylanders en Infinity poppetjes, is een deel uit de poppetjes halen, maar voor zover is het nog niet mogelijk geweest om bijvoorbeeld op je telefoon te zetten (die van mij heeft een NFC chip erin).

Dacht dat ze wel op die manier poppetjes om zeep hebben gebracht. Of wellicht dat ze wel al data over hebben kunnen hevelen naar andere chips. Is al even geleden dat ik dat bekeken heb.

edit:
Het is wel mogelijk overigens. De Amiibos hebben een uniek ID, maar daarnaast moet je wel de encryptie code hebben. Dus echt data wijzigen kan veel later misschien pas.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 10-11-2014 13:47 ]

rajackar schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:02:
maar voor je het weet mis je fighters in smash
Dat is nu al zo, maar dan in het algemeen: Mewtwo is DLC die niet gratis is. ;)

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 12:22
Net de gelukkige eigenaar geworden van een Wii-U (Nintendo Land+Wii party combi) en daar los Mariokart 8 bij gekocht. Wel erg jammer dat voordat je kunt spelen je eerst meerdere updates moet installeren (hij is nu met de 3e bezig). Je zou verwachten dat als je een console koopt uit de winkel je (vrijwel) meteen kunt spelen of maar 1 update zou hoeven te installeren.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan hem ook skippen hoor..

Verwijderd

Hoe laden jullie de Wii U Pro Controllers trouwens op? Ik had de mijne met de meegeleverde kabel aan de console aangesloten, maar het opladen duurde ongeveer 4 uur (volgens Nintendo duurt het ongeveer 4,5 uur). Als je de console uitzet, worden je controllers niet meer opgeladen. Weten jullie of ik hier een iPhone USB-oplader voor kan gebruiken? Doen jullie het ook? Nintendo raadt het gebruik van 3rd party adapters af, maar ik speel nooit langer dan 2 uur. Hmmm...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:36:
Hoe laden jullie de Wii U Pro Controllers trouwens op? Ik had de mijne met de meegeleverde kabel aan de console aangesloten, maar het opladen duurde ongeveer 4 uur (volgens Nintendo duurt het ongeveer 4,5 uur). Als je de console uitzet, worden je controllers niet meer opgeladen. Weten jullie of ik hier een iPhone USB-oplader voor kan gebruiken? Doen jullie het ook? Nintendo raadt het gebruik van 3rd party adapters af, maar ik speel nooit langer dan 2 uur. Hmmm...
Ik heb hem die ene keer dat ik hem op moest laden in de computer gestoken via USB. Werkte prima. En mijn computer staat toch eigenlijk altijd aan.

• sk1nny666
  • Laatst online: 14-11 09:34
heb die van mij ook gewoon aan een iphone lader gehangen.
als ergens een usb steker aan zit behoord dat gewoon te werken.
zelf nooit problemen mee gehad.

• Montu
Een USB kabel is een USB kabel. Natuurlijk heb je daar onderling wel kwaliteitsverschillen in (die niet echt relevant zijn in de consumentenmarkt), maar die van Nintendo is echt niet beter dan die van jouw iPhone (of welk ander toestel dan ook).

PC Specs

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Jirachi schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:41:
[...]

Een USB kabel is een USB kabel. Natuurlijk heb je daar onderling wel kwaliteitsverschillen in (die niet echt relevant zijn in de consumentenmarkt), maar die van Nintendo is echt niet beter dan die van jouw iPhone (of welk ander toestel dan ook).
Er is natuurlijk wel verschil tussen het amperage van de gebruikte oplader (bijv. 1A (standaard) vs 2.1A (iPad)), goed om even te checken of die twee wel aan elkaar gelijk zijn.

Omelette du fromage!

• Montu
Dat klopt, sowieso zou ik niet een oplader pakken met een hogere stroom, lager kan geen kwaad, dan duurt het alleen wat langer voordat ie opgeladen is.

PC Specs

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:05
Enige tweaker weet dat de hoogte van amperage er niet toe doet qua veiligheid, hoe hoger hoe beter want dan weet je zeker dat je het snelst kan laden. Als jouw apparaat niet meer dan 1A aan kan met laden dan vraagt het gewoon minder van je lader, andersom zorgt het ervoor dat het langer duurt voordat het opgeladen is. Enige wat belangrijk is, is het voltage.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Pagina: 1 ... 50 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic