emperor66 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:22:
Best forumleden,
Ik ben een volledige leek op het gebied van consoles, dus ook de wii u.
Nu willen onze kids een wii u hebben (oa voor Mario Kart

.
Wat moet je nu naast een wii u premium pack met Mario Kart 8 aanschaffen om leuke spelletje te kunnen spelen? (kids jongen 8 en meisje 10 jaar) Welke controlers bijvoorbeeld. Of is een wii mini ook een goede aanschaf?
Welke games zijn meer leuk en betaalbaar voor hen?
Hopelijk kunnen jullie mij een aantal tips geven
Hallo,
Naast het premium pack (met Kart 8 erbij of je koopt de bovengenoemde Intertoys deal met Nintendoland voor 225 en schaft Mario Kart 8 aan voor ~50 euro).
De Wii mini zou ik afraden op dit moment. Hoewel die spellen 2e hands wel goedkoper worden ga je toch de leuke nieuwe spellen op de wii U missen. En Mario Kart 8 is veel mooier dan Mario Kart wii.
En zoals Henk zegt Mario Kart 8 biedt veel speelplezier.
M'n eigen kids (7 & 10) vinden daarnaast Wii Party U (diverse mini games) erg leuk om te doen. Volgend jaar zal nieuwe Mario Party dat wel vervangen.
Daarnaast spelen ze New Super Mario Bross Wii U vaak. Leuke platformer.
Voor de rest hebben ze nog geen andere Wii U spellen (wel wii spellen), ze kijken wel uit naar Yoshi Wooly World en Cpt Toad.
(De oude wii spellen zijn ook op de wii u speelbaar, daar spelen ze ook nog af en toe mee, zeker een titel als Mario Galaxy 1 is nog steeds een dikke aanrader).
Over algemeen heeft Wii U heel mooi spel aanbod met ook nog titels als Zelda HD, Pikmin 3, Super Mario Land 3d, etc.
Super Mario Smash Bros is ook fun heb ik begrepen en dat komt binnenkort voor Wii uit.
En voor de 12+érs iets als Hyrule Warriors en Bayonetta 2.
Controllers:
de gewone wii mote+ controllers doen het, maar de wii u pro controllers zijn ook aan te raden.
Wel van merk Nintendo zelf kiezen (vind ik zelf uit eigen ervaring).
[
Voor 17% gewijzigd door
horizon1978 op 23-10-2014 09:36
]