Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Beste van de Wii U gamepad is de off-tv feature imho. :P

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat zijn de spellen waar jullie ongeveer het komende jaar op zitten te wachten?

Ik ben wel benieuwd naar:Dat is volledig Nintendo. Maar eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar:Op Zelda na, zijn het geen instant buy spellen, maar bij release ga ik zeker even wat reviews bekijken.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 21:19
RayNbow schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:51:
Beste van de Wii U gamepad is de off-tv feature imho. :P
Zeker! Wordt veelvuldig gebruik van gemaakt hier. Mijn vriendin speelt zelfs liever op de gamepad dan op TV..

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Ik ben nog wel benieuwd of er nog een Pokemon Battle game komt. Opvolger van Stadium, Colloseum en Battle Revolution dus :)

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 09:48
Ik kijk eigenlijk alleen uit naar Bayonetta 2. Daarna hoeft er voorlopig niks uit te komen, ik moet nog zoveel spelen op de Wii U :o

Ik ben nog lang niet klaar met Mario Kart en Hyrule Warriors. En ik wil The Wind Waker en ZombiU nog een keer uitspelen.

Ze moeten echt eens ophouden met games ontwikkelen, de Wii U heeft er veel te veel! :+

Steam/XBL: Avioto

Avioto schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:22:
Ze moeten echt eens ophouden met games ontwikkelen, de Wii U heeft er veel te veel! :+
Als je nu instapt op de WiiU heb je idd best een lijst van echt goede games om door te werken. Irritante is ook dat er bijna geen jaarlijkse games zijn waarvan je de oude edities kunt overslaan. Ook de oudere games moet je nog door...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 14:23
BlackMage schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:18:
Ik ben nog wel benieuwd of er nog een Pokemon Battle game komt. Opvolger van Stadium, Colloseum en Battle Revolution dus :)
Ik weet het niet – de noodzaak is een beetje weg op dit moment. Het grote verkooppunt voor die games was altijd dat je je Pokémon dan in volledig 3D kon laten vechten, maar dat krijgt de 3DS in zijn eentje ook prima voor elkaar. En ik heb niet de indruk dat die games, vooral de recentere versies, erg goed verkocht hebben.
That being said, ik heb me met Colosseum en XD prima vermaakt, maar dan met de story mode, niet de battle mode. Daar zou ik best nog een nieuw deel van willen zien.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik blijf bet raar vinden waarom er op de consoles nooit een groot 3D avontuur is geweest. Lijkt mij een duidelijke systemseller.

Verwijderd

Als Nintendo er een grote MMORPG van zou maken zal dat denk ik wel aanslaan bij heel veel mensen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oef, wel even wennen dat de pro controller niet motion-sensitive is. Ik gebruik al jaren een schud-motion bij Mario Kart voor tricks van ramps :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ronwiel
  • Niet online
Deddiekoel schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:40:
Nyko variant van de Pro controller schijnt ook goed te zijn. Wellicht is die wat betaalbaarder?
Heeft er iemand ervaring met deze controller? Is het bijvoorbeeld lastig dat de B en A knoppen zijn omgedraaid? Las op Gamespot ook dat er sprake waas van wat meer 'lag'.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
ronwiel schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:20:
Ik blijf bet raar vinden waarom er op de consoles nooit een groot 3D avontuur is geweest. Lijkt mij een duidelijke systemseller.
Xenoblade Chronicles?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:51:
Als Nintendo er een grote MMORPG van zou maken zal dat denk ik wel aanslaan bij heel veel mensen.
Een Pokémon MMO zou idd erg leuk zijn. Maar je moet wel onthouden dat GameFreak al jaarlijks een Pokémon game uitbrengt.

En daarom zijn de console spellen ook niet door GameFreak gemaakt, waardoor die IMHO minder zijn dan de handheld spellen. Dus een Pokémon MMO op de consoles zie ik niet snel gebeuren, omdat Pokémon op de handheld thuishoort. Een Pokémon MMO op de handheld zie ik wel gebeuren, maar niet in de levensdagen van de (New) 3DS.

• Ronwiel
  • Niet online
Doel op het bericht dat er boven stond :), over Pokemon.

Ook vreemd, Gamecube achtige controllers voor de Wii mote die comp. zijn met Super Smash. Zijn ze nu wel of niet van Nintendo?

http://www.amazon.de/Wii-...00&sr=8-13&keywords=wii+u

[ Voor 39% gewijzigd door Ronwiel op 12-10-2014 18:50 ]

• Avioto
ronwiel schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:42:
Zijn ze nu wel of niet van Nintendo?
Wat een raar ding. Onderaan de verpakking staat 'WiiMote required". Je plugt ze dus in een WiiMote.
Lijkt mij niet handig.

Is het slechtste van beide werelden. Je hebt gehannes met kabels en de lag van een draadloze controller.

Edit: Leuk artikel op Gamer over Earthbound:
http://www.gamer.nl/achte...niger-dan-menig-indiegame

[ Voor 31% gewijzigd door Avioto op 12-10-2014 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn niet door Nintendo gemaakt, maar wel met hun goedkeuring/licentie (vergelijkbaar met HORI-producten). Ze werken als Classic Controllers.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2014 20:06 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Opzich leuke controllers, zeker met de bijpassende Wii Mote (mis alleen een luigi versie) maar buiten de andere knoppen indeling vind ik het niet veel toevoegen. Daarnaast vraag ik me af of die 'piano lak coating' wel fijn speelt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ITxtPcir4Izur1up0MeXRonJ/medium.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 12-10-2014 21:39 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 21:19
Vandaag de demo van bayonetta 2 gespeeld, best een toffe game! Jammer dat de demo zo kort is :P.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Seal64
Och, alle Wii/WiiU controllers hebben dat ook en het stoort me niet echt. Then again, een beetje een nutteloos gadget om een NGC-achtige controller te maken die dan alleen als Wii CC wordt ondersteund. Vooral als je bedenkt dat Nintendo net zelf die USB-adapter heeft aangekondigd waarmee je een originele als zowel Wii CC als WiiU Pro controller kunt inzetten. Dit geval gaat bijvoorbeeld in Hyrule Warriors, maar ook een hoop andere WiiU games die met de Pro werken, niet ondersteund worden.

Ik ben sowieso niet zo'n fan van de CC. De CC Pro ligt al beter in de hand en het werkt goed genoeg, maar het blijft een knullige oplossing omdat het ding bedraad aan de Wiimote hangt. Had er dan een compleet losse controller van gemaakt met een eigen zendertje, net als ze nu met de WiiU Pro hebben gedaan.

Enig voordeeltje zou zijn dat deze dan wat degelijker zouden kunnen zijn dan de goedkope niet-gelicenceerde brol die je verder kunt kopen. Die Hori-SNES-pad voor de Cube (ideaal voor de Gameboy Player) was ook goedgekeurd door Nintendo en die was ook niet kapot te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Seal64 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:04:
Och, alle Wii/WiiU controllers hebben dat ook en het stoort me niet echt. Then again, een beetje een nutteloos gadget om een NGC-achtige controller te maken die dan alleen als Wii CC wordt ondersteund. Vooral als je bedenkt dat Nintendo net zelf die USB-adapter heeft aangekondigd waarmee je een originele als zowel Wii CC als WiiU Pro controller kunt inzetten.
Helaas is dat laatste ontkent door Nintendo.

http://www.nintendolife.c...with_other_wii_u_software

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 10:26 ]

IGN is ook behoorlijk lovend over Bayonetta 2: http://www.ign.com/articles/2014/10/13/bayonetta-2-review

• Avioto
En GameXplain:

Die intro alleen al _/-\o_

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

91 op meta critic. Dat is een behoorlijke prestatie.

http://www.metacritic.com/game/wii-u/bayonetta-2

Jammer dat de WiiU in de mainstream toch nog steeds als een flop gezien wordt terwijl de games bijzonder goede scores halen, vaak zelfs beter dan gehypete ps4 en x1 titels.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-11 20:07

The_Bird

Meneer de Raaf

Toch is de verkoop van Bayonetta 2 een drama in Japan.

"21 jaar DSL!"

• horizon1978
Dat is inderdaad wel jammer. Zou voor Nintendo goed zijn als die titel toch nog goed ging verkopen. Het ligt in ieder geval niet aan de kwaliteit van het spel gezien de reviews.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-11 23:22
Het "voordeel" is wel dat Nintendo games het minder van de eerste weken moeten hebben en langer blijven verkopen. Juist Bayonetta kan een nieuwe Wii U eigenaar over 3 jaar ook nog met een gerust hart kopen. Een willekeurige FIFA game moet het wel van de eerste weken hebben, niemand koopt nog een FIFA na een paar maanden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

horizon1978 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:07:
Dat is inderdaad wel jammer. Zou voor Nintendo goed zijn als die titel toch nog goed ging verkopen. Het ligt in ieder geval niet aan de kwaliteit van het spel gezien de reviews.
Deel 1 heeft precies het zelfde probleem gehad. Dat spel lag na een half jaar voor 15 euro in de budgetbak. En die heeft een score van 90 op Metacritic.

• Avioto
Gameplay van Captain Toad: Treasure Tracker in 60fps (even de speed op 2x zetten):

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:49
Offtopic maar: Werkt dat echt zo? 2x versnellen betekend 60FPS display op Youtube? lijkt mij sterk namelijk... ik gok dat die gewoon bij 2x een frame weggooit... maar ik kan mij vergissen natuurlijk....

On-topic:

Bayonetta 2 ga ik zeker wel halen. vanavond even de demo downloaden. Maar wil wel de versie met deel 1 erbij....

• Avioto
Nee, normaal gesproken werkt dat niet zo op youtube. Ik heb geen idee hoe hij het doet.
Ik weet alleen dat het er goed uit ziet :P

Avioto schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:51:
Ik heb geen idee hoe hij het doet.
Materiaal in 60 fps opnemen; vervolgens het materiaal 2x zo langzaam afspelen en coderen naar een 30 fps video; uploaden naar YouTube; tenslotte de video 2x zo snel laten afspelen in YouTube. :)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:49
RayNbow schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:04:
[...]

Materiaal in 60 fps opnemen; vervolgens het materiaal 2x zo langzaam afspelen en coderen naar een 30 fps video; uploaden naar YouTube; tenslotte de video 2x zo snel laten afspelen in YouTube. :)
De theorie erachter snap ik.... Maar of youtube in de praktijk bij 2x speed ook daadwerkelijk naar 60FPS schaalt, en niet gewoon aan frame skipping doet betwijfel ik dus. :+
Dat hangt geheel af van je browser hoe die de HTML5 video tag geimplementeerd heeft.

Interessante WiiU game: http://www.polygon.com/20...wii-u-13am-games-nintendo

Lijkt eindelijk weer eens goed gebruik van Gamepad te maken!

Waah schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:47:
[...]

De theorie erachter snap ik.... Maar of youtube in de praktijk bij 2x speed ook daadwerkelijk naar 60FPS schaalt, en niet gewoon aan frame skipping doet betwijfel ik dus. :+
Het verschil tussen 30fps en 60fps zie je echt wel. Als je twijfelt is het gewoon 30.

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:10:
Interessante WiiU game: http://www.polygon.com/20...wii-u-13am-games-nintendo

Lijkt eindelijk weer eens goed gebruik van Gamepad te maken!
Wat heb ik zojuist gekeken......

• horizon1978
Hyper hyper lijkt me dat te worden. Haha.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Breek je nek voorzichtig

Ach wie weet maken ze er een 3DS-versie van :) Al weet ik niet of je dat nog wel wilt nu Disney het voor het zeggen heeft.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Tja, het verbaast mij dat er nooit een goede light saber game voor Wii is uitgekomen. Die besturing leende zich er uitstekend voor.
BlackMage schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:46:
Ach wie weet maken ze er een 3DS-versie van :) Al weet ik niet of je dat nog wel wilt nu Disney het voor het zeggen heeft.
Disney is het beste wat Star Wars kon overkomen. Een nieuwe film met veel potentie, Star Wars Land in DHS, geen revisies meer op de bestaande films. Klinkt goed.

"21 jaar DSL!"

Doortrekken naar de WiiU zeg ik. Alle peripherals werken dan nog. Wie weet combineren ze het ook nog met een coole Gamepad feature. Die Rogue Squadron games waren altijd top.

Verwijderd

Lucasarts was in ieder geval niet meer dan de schaduw van wat ze ooit geweest waren. Ik heb helaas te veel bar slechte en matige Star Wars games gezien en gespeeld om nog enthousiast te worden.
Sowieso moet Nintendo Factor 5 weer een game laten maken. Die kennen de WiiU architectuur al sinds de Cube en zijn in staat om erg coole dingen te maken.

BlackMage schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:46:
Het probleem is dat een bepaald bedrijf momenteel de exclusieve rechten heeft op Star Wars games (voor iets van 10 jaar).

• Avioto
RayNbow schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:29:
[...]

Het probleem is dat een bepaald bedrijf momenteel de exclusieve rechten heeft op Star Wars games (voor iets van 10 jaar).
Een bepaald bedrijf? Dit is niet de publieke omroep :9

Maar dat is inderdaad de reden dat deze games nooit afgemaakt zullen worden. En daarom zie je ook geen remakes van Star Wars games.

Avioto schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:40:
[...]

Een bepaald bedrijf? Dit is niet de publieke omroep :9
Als het kan wil ik de naam van dat bedrijf niet noemen. :+

Verwijderd

Topicstarter
Idd het is het beste dat we de naam van dat bedrijf niet noemen icm Nintendo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 21:01 ]

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:26
Ik moet toch wel even vertellen dat Hyrule Warriors een geniale spel voor de zelda fans is zeg!
Geniaal hoe ze uit alle zelda delen stukken werelden, muziek en personages samen laten komen!

Echt een genot om te spelen, zeker voor de zelda fans.

• horizon1978
Zojuist de Bayonetta 2 demo gespeeld. Wat een lol. Helemaal over the top. Grafisch zeer knap.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Wat een kinderachtige reacties weer. Bedrijf is natuurlijk EA, dat bezig is met een veelbelovende Star Wars game, eindelijk een nieuwe Battlefront! Kijk er naar uit maar ja, deze zal niet op de Wii U uitkomen aangezien die daar simpelweg te zwak voor is. (en het voor geen meter verkoopt)

Over EA en WII gesproken...kon het niet geloven maar vind het wel erg amusant dat Fifa 15 voor de Wii uitkomt.....maar niet voor de WiiU. Zoiets maak je ook niet vaak mee.

"21 jaar DSL!"

• horizon1978
Serieus? Nu ja, als ik veel spelers moet geloven is FIFA2015 niet de heilige graal van het voetbal gamen. Dat is en blijft natuurlijk SWOS. ;)

En volgens mij is de Wii U echt niet te zwak als je optimaal programmeert.
EA heeft hele andere motieven voor niets uitbrengen op de Wii U. Ze boycotten Nintendo gewoon. EA wilde dat Nintendo in plaats van de eShop Origin ging gebruiken als distributieplatform voor digitale Wii U games.

De reactie van Nintendo is mooi samen te vatten in dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.japanprobe.com/wp-content/uploads/2009/10/hatoyama-southpark.jpg

En toen ging EA huilie huilie doen :P

Opzich jammer, want EA maakt goede spellen. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar voor zover Metacritic een indicatie is daarvan klopt het wel :) Het komt maar zelden voor dat een spel van hun minder dan 80 scoort. En dat is inclusief de jaarlijkse edities van die sportmeuk.

Maargoed Ubisoft is ook exit, en die waren juist heel erg pro-Wii U. Als het anders was gelopen met EA dan waren ze ook tot die conclusie gekomen. Dus uiteindelijk heeft die boycot weinig uitgemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
The_Bird schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:19:
Wat een kinderachtige reacties weer. Bedrijf is natuurlijk EA, dat bezig is met een veelbelovende Star Wars game, eindelijk een nieuwe Battlefront! Kijk er naar uit maar ja, deze zal niet op de Wii U uitkomen aangezien die daar simpelweg te zwak voor is. (en het voor geen meter verkoopt)
Ik durf haast te wedden dat die ook gewoon op de XBOX 360 en/of PS3 uit gaan komen. Dus die opmerking is O-N-Z-I-N! Disney had die rechten aan Nintendo moeten verkopen. Of aan Square Enix, Capcom, Ubisoft.
Over EA en WII gesproken...kon het niet geloven maar vind het wel erg amusant dat Fifa 15 voor de Wii uitkomt.....maar niet voor de WiiU. Zoiets maak je ook niet vaak mee.
Fifa 15 voor de Wii is hetzelfde als Fifa 12? met de spelers uit Fifa 15. Niet dat ik ook maar 0,001% geïnteresseerd ben in Fifa. Ik wil een nieuwe Mario Strikers, maar verder hoef ik geen voetbal.

Enige reden dat dat bedrijf niks voor de Wii U uitbrengt is de reden die BlackMage aangaf.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 08:49 ]

Het kan best zijn dat Nintendo EA onder druk zet om hun licenties wel op de Wii U uit te brengen. Immers is er veel overlap tussen doelgroep Nintendo en doelgroep Disney. Dan wellicht Battlefront niet, maar er komen ongetwijfeld "officiele games" als de nieuwe films in de bios draaien en het lego koetje is ook nog lang niet uitgemelkt.

offtopic:
Zou me niet eens verbazen als Disney Lego ook gaat overnemen in de nabije toekomst

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:41
Als ik mijn wii u naar de fabrieksinstellingen reset en daarna mijn wii u verkoop. Kan de koper dan mijn 2 spellen (na opnieuw downloaden) weer spelen?

Ik las zoiets. .. maar weet niet of dat nog steeds zo is.
dat bezig is met een veelbelovende Star Wars game, eindelijk een nieuwe Battlefront!
De E3 trailer ervan was een aanfluiting.

Verwijderd

Ik mag Battlefront 1 en 2 dan grijs gespeeld hebben als EA deel 3 maakt komt het hier niet in huis (ook niet voor de PC). EA heeft een geweldige reputatie als het gaat om het compleet vernachelen van succesvolle series en ik gun daarom het bedrijf geen stuiver meer.
BlackMage schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:10:
Het kan best zijn dat Nintendo EA onder druk zet om hun licenties wel op de Wii U uit te brengen. Immers is er veel overlap tussen doelgroep Nintendo en doelgroep Disney. Dan wellicht Battlefront niet, maar er komen ongetwijfeld "officiele games" als de nieuwe films in de bios draaien en het lego koetje is ook nog lang niet uitgemelkt.

offtopic:
Zou me niet eens verbazen als Disney Lego ook gaat overnemen in de nabije toekomst
Ik denk dan dat Disney de druk moet uitoefenen. Nintendo heeft weinig te zeggen in deze. ;-)

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:47:
[...]

Ik durf haast te wedden dat die ook gewoon op de XBOX 360 en/of PS3 uit gaan komen. Dus die opmerking is O-N-Z-I-N! Disney had die rechten aan Nintendo moeten verkopen. Of aan Square Enix, Capcom, Ubisoft.
De rechten aan Nintendo verkopen is sowieso een goede grap. Disney wil natuurlijk wel omzet draaien en de rampzalige Wii U verkopen zijn dan geen goed vooruitzicht om een gamereeks op uit te brengen. Daarbij moet je dan ook rekening houden met verouderde hardware en voor een game als Battlefront wil je juist meer de realistische kant op.
De game is daarnaast niet voor de last-gen aangekondigd dus ik ga er van uit dat dit louter een current-gen game wordt, ook aangezien het nog wel even duurt voordat het uitkomt. Wellicht dat er een nieuwe Lego-game uitkomt voor de Wii U aangezien dat beter aansluit bij de Wii U doelgroep maar ik weet niet hoe goed deze op de Wii U verkopen.
Fifa 15 voor de Wii is hetzelfde als Fifa 12? met de spelers uit Fifa 15. Niet dat ik ook maar 0,001% geïnteresseerd ben in Fifa. Ik wil een nieuwe Mario Strikers, maar verder hoef ik geen voetbal.

Enige reden dat dat bedrijf niks voor de Wii U uitbrengt is de reden die BlackMage aangaf.
I know, het is meer een spelerswissel, de 3DS versie volgens mij ook. Het amusante is dat het wel voor een vrijwel 'dode' console uitkomt en de opvolger die al een paar jaar bezig is geen release krijgt. Dat komt bijna nooit voor.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Bird op 15-10-2014 09:56 ]

"21 jaar DSL!"

Deddiekoel schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:50:
[...]

Ik denk dan dat Disney de druk moet uitoefenen. Nintendo heeft weinig te zeggen in deze. ;-)
Eeeh ja dat bedoelde ik :+
Zooo, het begint duidelijk te worden dat Ubi geen moeite in de WiiU versie van Watch_Dogs heeft gestoken:
http://eshopcompanion.blo...s-Watch-dogs-gamepad.html

• horizon1978
Dat ze zich met zulke spellen maar bezighouden:
http://www.gamesmeter.nl/game/12372

Verwijderd

Topicstarter
Deddiekoel schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:05:
Zooo, het begint duidelijk te worden dat Ubi geen moeite in de WiiU versie van Watch_Dogs heeft gestoken:
Er is maar één reden waarom Ubisoft dat spel nog op de Wii U uitbrengt: om over een paar maanden te roepen dat de Wii U niet geschikt is voor spellen als Watch_Dogs omdat het niet verkoopt. Daarom brengen ze 'm ook precies in de tijd van SSB Wii U uit, en veel later dan de andere versies, en geen dlc en een mindere versie in het algemeen.

Zodat je rustig met 100% zekerheid kan zeggen dat het niet verkoopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 10:13 ]

• Avioto
Wat een kinderachtige reacties weer.
vind het wel erg amusant dat Fifa 15 voor de Wii uitkomt.....maar niet voor de WiiU.
Dat jij dit zo 'amusant' vind is inderdaad erg volwassen :F

Geen EA games op de Wii U betekend in ieder geval wel dat kwaliteit van games op de Wii U over het algemeen een stuk hoger ligt.

Deddiekoel schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:05:
Was ook te verwachten natuurlijk. Maar ik weet niet of je Watch_Dogs al gespeeld hebt, maar een interactieve map op de gamepad is zowat het enige wat die gamepad kan bijdragen. Een oprecht nuttige feature wat het spel echt ten goede komt. Al zouden wat quick buttons voor bepaalde wapens/items ook wel handig zijn, want dat menu is echt een draak. Maar wie weet zit dat er ook wel in, dat weet je pas na release.

Je moet je veel meer zorgen maken of het spel uberhaubt goed draait. Want het performed al niet geweldig op de andere platforms en effe een afgeraffelde port zou dat nog erger maken.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:12:
[...]

Er is maar één reden waarom Ubisoft dat spel nog op de Wii U uitbrengt: om over een paar maanden te roepen dat de Wii U niet geschikt is voor spellen als Watch_Dogs omdat het niet verkoopt. Daarom brengen ze 'm ook precies in de tijd van SSB Wii U uit, en veel later dan de andere versies, en geen dlc en een mindere versie in het algemeen.

Zodat je rustig met 100% zekerheid kan zeggen dat het niet verkoopt.
Heerlijk, die complottheorien hier. Een bedrijf gaat bewust geld in een port stoppen met als doel om te kunnen verkondigen dat ze er geen geld in hadden moeten stoppen. Dat was hun doel de hele tijd al. EVIL!

"21 jaar DSL!"

Ik snap niet dat ze dan niet direct preloading toepassen. Dan kan je al downloaden voordat de releasedatum verstreken is. Dat is fijn voor de gene die de preorder doet, want die kan dan echt om 0:00 beginnen met gamen. Maar ook fijn voor Nintendo, want het zal de belasting op het netwerk aanzienlijk verlagen rond release.

Verwijderd

Topicstarter
The_Bird schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:26:
[...]

Heerlijk, die complottheorien hier. Een bedrijf gaat bewust geld in een port stoppen met als doel om te kunnen verkondigen dat ze er geen geld in hadden moeten stoppen. Dat was hun doel de hele tijd al. EVIL!
Het is dat, of het is anders gewoon extreem dom van ze.

Want als een Nintendo gamer moet gaan kiezen tussen SSB en Watch_Dogs, nou ja, het is duidelijk wat er dan gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 10:35 ]

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 14:16

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:33:
[...]

Want als een Nintendo gamer moet gaan kiezen tussen SSB en Watch_Dogs, nou ja, het is duidelijk wat er dan gebeurt.
Waarom zou een bedrijf als Ubisoft geld tegen een product aangooien alleen om te bewijzen dat ze dat niet hadden moeten doen? Dat is niet bijzonder logisch voor een bedrijf dat graag winst wil maken.

Ik denk dat toen Watch Dogs werd aangekondigd Ubisoft nog steeds erg enthousiast was over de Wii U. Na verloop van tijd is die Wii U versie echter een ondergeschoven kindje geworden, maar was de ontwikkeling wel dusdanig ver dat het zonde zou zijn om het niet "even" af te maken en uit te brengen. Ze hebben er gewoon een klein team opgezet om nog even de laatste paar dingen af te maken en het alsnog uit te brengen.

Ik vermoed ook niet dat Ubisoft erg veel verwacht van de verkopen, maar wat ze er nog aan terugverdienen is mooi meegenomen.

uhm...

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:33:
[...]

Het is de periode van de feestdagen (Black Friday). Dat is gewoon een heel goed moment om je spellen uit te brengen, daarom doet iedereen dat ook. Daarbij concurreren games maar beperkt met elkaar, zeker als het twee uit compleet verschillende genres zijn. Als ze GTA5 nog zouden uitbrengen voor de WiiU rond de zelfde tijd dan zou ik inderdaad zeggen dat Watch_Dogs er onder zou lijden. Maar nu niet.
Smoonshine schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:06:
[...]

Waarom zou een bedrijf als Ubisoft geld tegen een product aangooien alleen om te bewijzen dat ze dat niet hadden moeten doen? Dat is niet bijzonder logisch voor een bedrijf dat graag winst wil maken.

Ik denk dat toen Watch Dogs werd aangekondigd Ubisoft nog steeds erg enthousiast was over de Wii U. Na verloop van tijd is die Wii U versie echter een ondergeschoven kindje geworden, maar was de ontwikkeling wel dusdanig ver dat het zonde zou zijn om het niet "even" af te maken en uit te brengen. Ze hebben er gewoon een klein team opgezet om nog even de laatste paar dingen af te maken en het alsnog uit te brengen.

Ik vermoed ook niet dat Ubisoft erg veel verwacht van de verkopen, maar wat ze er nog aan terugverdienen is mooi meegenomen.
Je hoeft er ook geen seconde aan te twijfelen hoor. Als ze nog niet de 'belofte' hadden gedaan om Watch_Dogs voor de Wii U uit te brengen, dan hadden ze dat echt niet meer gedaan. De ontwikkelkosten van de port zijn al lang afgeschreven als verlies, onder de kostenplaats van PR.

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:18:
Je hoeft er ook geen seconde aan te twijfelen hoor. Als ze nog niet de 'belofte' hadden gedaan om Watch_Dogs voor de Wii U uit te brengen, dan hadden ze dat echt niet meer gedaan. De ontwikkelkosten van de port zijn al lang afgeschreven als verlies, onder de kostenplaats van PR.
Bron?

• wes-
  • Laatst online: 11-11 18:36
Gisteren eindelijk toegekomen om de WiiU te updaten, meteen ook Bayonetta 2 demo gedownload en ik weet nu zeker dat ik deze ga halen. Zou de first print edition ook gewoon in de winkels komen te liggen of is het gewoon dikke pech?

Verwijderd

Topicstarter
De first print edition is redelijk beperkt qua oplage.
Erg beperkt ja. Volgens mij is ie overal op qua pre orders. Misschien dat winkels zoals MediaMarkt er een aantal krijgen, maar dat weet je nooit.

Opzich is Nintendo wel "goed" bezig met limited editions. Die zijn ook echt limited :P Steelbook versies van Pokemon ORAS zijn ook vrijwel nergens meer te bestellen zag ik.
BlackMage schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:26:
[...]
Ik snap niet dat ze dan niet direct preloading toepassen. Dan kan je al downloaden voordat de releasedatum verstreken is. Dat is fijn voor de gene die de preorder doet, want die kan dan echt om 0:00 beginnen met gamen. Maar ook fijn voor Nintendo, want het zal de belasting op het netwerk aanzienlijk verlagen rond release.
Wie weet zit dat hier wel in. In die NeoGAF post staat dat ze wanneer je niet kunt downloaden een code krijgt. En die code krijg je bij pre-orders pas op de releasedate. Wellicht doen ze hetzelfde bij de echte downloads. Dat die pas gaan downen als de game uit is.

Is niet echt preloaden natuurlijk, maar volgens mij is dat een veel ingrijpendere change...

Deddiekoel schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:09:
[...]

Wie weet zit dat hier wel in. In die NeoGAF post staat dat ze wanneer je niet kunt downloaden een code krijgt. En die code krijg je bij pre-orders pas op de releasedate. Wellicht doen ze hetzelfde bij de echte downloads. Dat die pas gaan downen als de game uit is.

Is niet echt preloaden natuurlijk, maar volgens mij is dat een veel ingrijpendere change...
Preloaden is in principe heel makkelijk te realiseren. Ze bieden gewoon het spel (versie 0.999) aan ter download, die gewoon in plaats van starten een melding geeft van spel is nog niet uit blablabla releasedatum is blabla xx en tot dan! <press home to exit software>. En op de dag van release rollen ze direct een update uit die hem 1.0 maakt (gelijk aan disk versie) die de melding weghaalt en het spel speelbaar maakt.

Wat ze bedoelen in dat artikel is dat als je je NNID aan hardware hebt gekoppeld, dan wordt je download automatisch gepushed zodra hij beschikbaar is (indien niet direct). Als je geen NNID koppeling hebt krijg je een code. Opzich is dat ook prima, want de volgende dag na 17:00 is ie vast wel klaar met downloaden. Maar als je wel om 0:05 wil spelen dan heb je pech.
BlackMage schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:43:
[...]
Preloaden is in principe heel makkelijk te realiseren. Ze bieden gewoon het spel (versie 0.999) aan ter download, die gewoon in plaats van starten een melding geeft van spel is nog niet uit blablabla releasedatum is blabla xx en tot dan! <press home to exit software>. En op de dag van release rollen ze direct een update uit die hem 1.0 maakt (gelijk aan disk versie) die de melding weghaalt en het spel speelbaar maakt.
Probleem is, volgens mij, dat de WiiU software niet zo werkt. Hetgeen je in de eShop download is altijd gelijk aan de disc versie. Volgens mij is dit oa om het update systeem in sync te houden met de disc versies. Als je namelijk een oudere game download worden er meteen twee bestanden gedownload, een voor de game en een voor de laatste update. De updates kunnen wel cumulatief zijn maar staan altijd naast de "game".
Volgens mij is preloaden daarom lastig, omdat ze dan in dit systeem moeten gaan rommelen.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Als het dan toch over downloaden hebben. Het is wel heel ongebruiksvriendelijk dat wanneer er een update voor een game is die niet automatisch wordt gedownload wanneer je de game start. Nee, je moet eerst handmatig naar de shop gaan, dan nog de update zoeken, dan installeren en dan kan je verder.

"21 jaar DSL!"

Hmm? Volgens mij worden de updates voor games op mijn Wii U gewoon automatisch in de achtergrond gedownload.

The_Bird schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:58:
Als het dan toch over downloaden hebben. Het is wel heel ongebruiksvriendelijk dat wanneer er een update voor een game is die niet automatisch wordt gedownload wanneer je de game start. Nee, je moet eerst handmatig naar de shop gaan, dan nog de update zoeken, dan installeren en dan kan je verder.
Updates gingen altijd al min of meer automatisch. Alleen DLC gaat via de shop. In het begin was het zo dat een update pas ging downloaden als je de game opstartte. Inmiddels gebeurt dat al in de achtergrond. Het installeren gebeurt volgens mij nog niet (altijd) automatisch.

Ik krijg ze niet volledig automatisch binnen, maar ik heb automatisch downloaden ook uitgezet, ik hoef die microtransactie meuk van Nintendo niet. In ieder geval krijg ik gewoon de vraag of ik in plaats van te starten wil updaten en dan gaat alles automatisch verder.

Verwijderd

Topicstarter
Je kan automatische updates los van automatische downloads instellen. Zie daar het verschil met de "microtransactie meuk van Nintendo" ;)

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Deddiekoel schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:06:
[...]

Updates gingen altijd al min of meer automatisch. Alleen DLC gaat via de shop. In het begin was het zo dat een update pas ging downloaden als je de game opstartte. Inmiddels gebeurt dat al in de achtergrond. Het installeren gebeurt volgens mij nog niet (altijd) automatisch.
Hmmm ik was volgens mij meer in de war met de 3DS waar dat voor Smash moest gebeuren. Kan je het daar ook automatisch laten doen?

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar updates geleden kan je dat idd aanzetten op de 3DS.

• knackje
knackje schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:20:
Als ik mijn wii u naar de fabrieksinstellingen reset en daarna mijn wii u verkoop. Kan de koper dan mijn 2 spellen (na opnieuw downloaden) weer spelen?

Ik las zoiets. .. maar weet niet of dat nog steeds zo is.
Even mijzelf gequote. Weet iemand dit??

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:42:
Sinds een paar updates geleden kan je dat idd aanzetten op de 3DS.
Thanks. Ga ik maar eens aanzetten. Scheelt een boel gedoe :)

"21 jaar DSL!"

knackje schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:55:
[...]

Even mijzelf gequote. Weet iemand dit??
Formatting the system will unlink the NNID from the Wii U, but WILL NOT actually delete it. Which mean you could still relink it to the very same Wii U in the future (but not on another one. EDIT: Actually, you could link it to a new Wii U if you have all your infos for both Wii U, just call Nintendo assistance, they will do the process for you, and you would get back your purchases on your new Wii U. But you need to do it as soon as you buy the new Wii U without purchasing anything, as they can't merge both account, only put the exact old one on the Wii U. I went through there myself).

• knackje
Top bedankt voor deze info. Ik heb het zelf niet kunnen vinden...

• Seal64
Deddiekoel schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:51:
[...]

Probleem is, volgens mij, dat de WiiU software niet zo werkt. Hetgeen je in de eShop download is altijd gelijk aan de disc versie. Volgens mij is dit oa om het update systeem in sync te houden met de disc versies. Als je namelijk een oudere game download worden er meteen twee bestanden gedownload, een voor de game en een voor de laatste update. De updates kunnen wel cumulatief zijn maar staan altijd naast de "game".
Volgens mij is preloaden daarom lastig, omdat ze dan in dit systeem moeten gaan rommelen.
Andere optie zou zijn om de titel maar voor 99% te laten downloaden. Die laatste procent geef je pas on release vrij, et voilà. Updates en downloads moeten sowieso onderbroken en hervat kunnen worden, anders zouden downloads op de 3DS nogal eens de mist in gaan als je die in de slaapstand laat lopen, dus technisch gezien moet dat gewoon mogelijk zijn.

Steam doet dat volgens mij trouwens met encryption. Alle spelbestanden zijn encrypted totdat de Steam-client een seintje krijgt dat de game released is, waarna hij snel de boel decrypt en dus speelbaar maakt.

Laatste optie zou zijn om ook de disc-versie niet de final versie te laten zijn, maar dan stoot je offline spelers tegen het hoofd - je kunt dan immers niet naar de final patchen, tenzij je die patch op de disc wel, en in je preload niet meelevert.
Seal64 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:21:
[...]

Andere optie zou zijn om de titel maar voor 99% te laten downloaden. Die laatste procent geef je pas on release vrij, et voilà. Updates en downloads moeten sowieso onderbroken en hervat kunnen worden, anders zouden downloads op de 3DS nogal eens de mist in gaan als je die in de slaapstand laat lopen, dus technisch gezien moet dat gewoon mogelijk zijn.

Steam doet dat volgens mij trouwens met encryption. Alle spelbestanden zijn encrypted totdat de Steam-client een seintje krijgt dat de game released is, waarna hij snel de boel decrypt en dus speelbaar maakt.

Laatste optie zou zijn om ook de disc-versie niet de final versie te laten zijn, maar dan stoot je offline spelers tegen het hoofd - je kunt dan immers niet naar de final patchen, tenzij je die patch op de disc wel, en in je preload niet meelevert.
Het simpelst is om gewoon de preorders een dag eerder vrij te geven. En tja, als hij dan binnen is dan is hij ook meteen speelbaar. Dat is dan maar het risico dat ze moeten nemen ;-)

Deddiekoel schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:06:
[...]

Het simpelst is om gewoon de preorders een dag eerder vrij te geven. En tja, als hij dan binnen is dan is hij ook meteen speelbaar. Dat is dan maar het risico dat ze moeten nemen ;-)
Welk risico? Ik heb alle recente Nintendo-games eerder dan de releasedag in huis gehad hoor. Veel winkels beginnen al met verkoop zodra ze de voorraad binnenkrijgen van de groothandel.
Ik ben al een tijdje (niet heel actief) op zoek naar een Pictionary game voor de WiiU. Nu las ik vandaag dat de Game & Wario game ook een pictionary mini-game heeft.
Deze game kost echter nog altijd €40 dus vroeg ik me af of er hier iemand was die van de game af wilde voor een zacht prijsje of wellicht een andere game.

Ook nog een vraag over de game. Is die pictionary game wel een beetje fatsoenlijk vertaald? Ik wil hem namelijk met mijn kinderen doen...

Deddiekoel schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:48:
Ik ben al een tijdje (niet heel actief) op zoek naar een Pictionary game voor de WiiU. Nu las ik vandaag dat de Game & Wario game ook een pictionary mini-game heeft.
Deze game kost echter nog altijd €40 dus vroeg ik me af of er hier iemand was die van de game af wilde voor een zacht prijsje of wellicht een andere game.

Ook nog een vraag over de game. Is die pictionary game wel een beetje fatsoenlijk vertaald? Ik wil hem namelijk met mijn kinderen doen...
Ik ken het spel zelf niet, maar bij Zavvi is ie goedkoper:
http://www.zavvi.nl/wii-u-games/game-and-wario/10639383.html

Je moet er wel ca 1-2 week op wachten. Maar ik heb goede ervaringen met die shop. Het is overgens wel een britse winkel. Ik verwacht dat ze gewoon de Nederlandse taal in de UK versie hebben, maar dat weet ik niet zeker.
BlackMage schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:52:
[...]
Ik ken het spel zelf niet, maar bij Zavvi is ie goedkoper:
http://www.zavvi.nl/wii-u-games/game-and-wario/10639383.html

Je moet er wel ca 1-2 week op wachten. Maar ik heb goede ervaringen met die shop. Het is overgens wel een britse winkel. Ik verwacht dat ze gewoon de Nederlandse taal in de UK versie hebben, maar dat weet ik niet zeker.
Dat is de beste deal die ik tot nu toe heb gezien, meteen maar even besteld.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Vanavond eindelijk Deus Ex Human Revolution DC uitspelen en dan kan ik weer eens verder met het afronden van andere games. Heb echt een behoorlijke backlog :D

Breek je nek voorzichtig

The PyroPath schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:31:
Vanavond eindelijk Deus Ex Human Revolution DC uitspelen en dan kan ik weer eens verder met het afronden van andere games. Heb echt een behoorlijke backlog :D
Grappig, ik ben ook met die game bezig. Heerlijke game, blijft jammer dat hij geen Wiimote controls had...

Verwijderd

Wordt het niet tijd (en nee, ik ga het niet doen) dat er een groot Nintendo Amiibo topic wordt gemaakt?
Het overstijgt de Wii U en 3DS en ze praten er nu zelfs over bij het topic over retro consoles. Er is dus behoefte aan lijkt me.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Deddiekoel schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:14:
[...]

Grappig, ik ben ook met die game bezig. Heerlijke game, blijft jammer dat hij geen Wiimote controls had...
Voor de stealth speelstijl is dat niet echt nodig en dat is toch de route die ik het meest neem. Stom genoeg ben ik dan wel weer iemand die een wapenarsenaal meeneemt waar je u tegen zegt en eigenlijk vrwijwel nooit tevoorschijn komt. Helaas gisteren niet helemaal gelukt i.v.m. spoed klusjes, maar vanavond gaat het dan echt gebeuren :P

En dan de vraag wat ga ik erna spelen? Nieuwe titels en spellen die nog op m'n verlanglijstje staan buiten beschouwing gelaten heb ik nog een aardige catalogus van niet (uit)gespeelde games. Gekocht in de uitverkoop of via deals. Hoezo de Wii U heeft geen games? O+

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1 ... 47 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic