Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
De Wii U heeft niet de stilste drive, dat is zeker, maar tijdens het gamen geen last van, zelfs met audio op laag niveau.
Ik denk dat je sowieso kan fluiten naar "omruilen" voor iets als een beetje meer geluid. Tenzij je hem online hebt aangeschaft dan.

Ik zou zeggen, probeer eens een andere disk. Als een disk niet perfect in balans is dan gaat alles trillen en maakt het meer lawaai.

Daarbij zijn youtube filmpjes niet een ideaal middel voor een referentie van wat normaal is voor geluidproductie.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 21:19
Mijn wii U maakt ook veel herrie als ik een game via disc speel. Anders isie stil.

Nu heb ik regelmatig een fout dat de disc niet gelezen kan worden bij verschillende games. Ook heb ik een keer gehad dat de Wii U aan gaf dat de disc drive stuk was, uit aan lostte het niet op. Even later wel.

Ik heb dus wat meer problemen met de Wii U, binnenkort is onder garantie het ding laten repareren. En SSB 5 dec. Jeuhj! Ik kan niet wachten.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:37

Emiel1984

Made in NL

Volgens mij wordt ik doof want ik hoor echt heel weinig geluid.
De betreffende video waar je naartoe refereert word van vlak voor de console gefilmd.
Tuurlijk hoor je dan de drive. Hij moet tenslotte de gevraagde data uitlezen\vinden.

Een disk drive kan meer geluid maken doordat:
- disk niet schoon of krassen, moeite met uitlezen.
- veel kleine bestanden uitlezen op verschillende locaties op de disk.

Daarbij heb je garantie mocht de drive het toch begeven. Niet druk maken om kleine geluidjes gewoon gamen ! :+ . Als de console de herrie van een stofzuiger gaat maken dan zou ik in jouw geval gewoon terug gaan naar de winkel en het laten zien. Een video werkt niet. Audio is regelbaar en daardoor lastig te beoordelen..

Mijn ervaring mbt het geluid van de drive van de WiiU die ik nu ~1 jaar heb:
Ik heb mijn premium WiiU in zijn 'plastic/rubberen' voetjes staan, verplaats deze (zo goed als) nooit.
Speel er niet zo vaak op, uurtje per week max.
Speel zo goed als alle games via disk.
Tot nu toe heeft geluid van de disk-drive niet mijn aandacht getrokken, het is me niet opgevallen dat er 'veel' geluid werd geproduceerd.
Ik zit altijd meer dan 3,5 meter van de console zelf af.

[ Voor 24% gewijzigd door Emiel1984 op 07-10-2014 14:57 ]

[LTS][MTS][HTS]

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Die van mij maakt zelfs meer geluid dan in het filmpje, maar dit verschilt heel erg per game. Ik merk dat bij games waarbij veel data geladen moet worden (Donkey Kong) hij meer (tikkende) geluiden maakt dan bij lichtere games (SMBU). Heeft waarschijnlijk dus met het zoeken van de leeskop te maken :)

Overigens staat mijn WiiU in het houdertjes verticaal op het TV-meubel

Omelette du fromage!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Zou niet mogen een probleem zijn, maar kan wel omdat die verticaal staat.

• ndonkersloot
Zo net Wind Waker HD uitgespeeld :). Wat een toffe Zelda was dit, ik had de orginele niet gespeeld.

Kan niet wachten tot volgend jaar en we een nieuwe Zelda krijgen voor geschoteld :).

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:43
Tiwazz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:09:
Zo net Wind Waker HD uitgespeeld :). Wat een toffe Zelda was dit, ik had de orginele niet gespeeld.

Kan niet wachten tot volgend jaar en we een nieuwe Zelda krijgen voor geschoteld :).
Ik ben er nu mee bezig, ben bezig met de triforces te verzamelen, dat is nog een hele klus.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Verwijderd

Topicstarter
Tijd voor wat nieuws:

http://www.nintendolife.c...han_just_super_smash_bros

De Wii U GameCube Controller Adapter werkt als een Wii Classic Controller, Wii U Pro Controller in alle andere spellen. Op de Wii én de Wii U.

Dus straks weer lekker de Wind Waker HD met een GameCube controller spelen :p

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 23:17 ]

Verwijderd

Voor WW vond ik de GamePad nou echt ideaal. Geen gedoe meer met op het grote scherm steeds de kaart bekijken.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 23:06:
Tijd voor wat nieuws:

De Wii U GameCube Controller Adapter werkt als een Wii Classic Controller, Wii U Pro Controller in alle andere spellen. Op de Wii én de Wii U.
Dat is... onverwacht. Maar erg goed nieuws. Dat maakt het apparaatje een stuk nuttiger.

Als ik het goed lees, werkt dit ook op de oude Wii. Aangezien ik betwijfel dat ze nog een firmware update uitrollen voor die dingen zou dat betekenen dat ondersteuning hiervoor altijd al aanwezig is geweest?

Ik vraag me wel af hoe ze dat willen doen. De GC controller heeft echt minder features/knoppen als de Classic (schouderknop mist, select/start mist, home mist) en nog minder dan de Wii U Pro (thumbsticks kunnen niet ingedrukt wordne).

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat er een soort van emulatie in de adapter zit. Betreffende de ontbrekende knoppen denk ik dat het een beetje hit/miss zal zijn. Maar niet veel spellen maken er intensief gebruik van. Iig niet op de Wii. Voor de L3, L2 en R3 zal er bij sommige Wii U spellen een kleine update moeten komen. Maar dat is eenvoudiger te doen dan een geheel nieuwe controller

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-11 20:07

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 23:06:
Tijd voor wat nieuws:

Dus straks weer lekker de Wind Waker HD met een GameCube controller spelen :p
En DAT is goed nieuws.Kan ik weer lekker Mario Kart spelen met de NGC controller. Hopen dat de knoppen indeling een beetje logisch meewerkt of dat we desnoods ze ergers kunnen mappen maar het maakt het wel een stuk aantrekkelijk om die adapter te kopen. En daarbij heb ik daardoor dus ook gelijk 2 extra controllers er bij.

"21 jaar DSL!"

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 14:23
The_Bird schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 06:54:
[...]

En DAT is goed nieuws.Kan ik weer lekker Mario Kart spelen met de NGC controller. Hopen dat de knoppen indeling een beetje logisch meewerkt of dat we desnoods ze ergers kunnen mappen maar het maakt het wel een stuk aantrekkelijk om die adapter te kopen. En daarbij heb ik daardoor dus ook gelijk 2 extra controllers er bij.
Dit, helemaal mee eens. Bij MK8 moet ik nu allerlei verschillende controllers uit de kast trekken - ik speel dat nu met een mix van WiiU Pro, Wii CC en Wii CC Pro controllers. Die kunnen straks allemaal aan de kant, gewoon allemaal aan de Cube controller, want daar heb ik een complete set van liggen, inclusief twee Wavebirds.
Een andere optie die hiermee gelijk naar boven komt - betekent dit dat GameCube VC eraan zit te komen?

Verwijderd

Topicstarter
Seal64 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:08:
Een andere optie die hiermee gelijk naar boven komt - betekent dit dat GameCube VC eraan zit te komen?
Ik weet het niet. Het is nu redelijk stil rond de Wii U VC. N64 games zijn zelfs nog niet uit. En GameCube VC games zijn NOOIT officieel door Nintendo aangekondigd. Maar ja, ze hebben ons wel vaker verrast :p

Maar ze zouden zelfs de mogelijkheid kunnen inbouwen dat je GameCube spellen in je Wii U kan steken en ze spelen. Nah, de drive kan dat niet aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 07:19 ]

• horizon1978
Over de controllers:
Als je de gamecube controllers al hebt dan kan ik me voorstellen dat die adapter daarvoor heel erg handig is.
Maar is die gamecube controller dan ook werkelijk zo goed (nooit gebruikt, vandaar)?

Daarbij:
Zoontje zou graag een pro controller erbij willen.

En @ sanderev66: indd, andere drive, wellicht dat nintendo externe drive daarvoor uitbrengt. Zou ze nog kassa kunnen opleveren ook.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

horizon1978 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:48:
Over de controllers:
Als je de gamecube controllers al hebt dan kan ik me voorstellen dat die adapter daarvoor heel erg handig is.
Maar is die gamecube controller dan ook werkelijk zo goed (nooit gebruikt, vandaar)?
Voor Nintendo games is hij meestal erg geschikt, voor 3rd party games vaak minder.
En @ sanderev66: indd, andere drive, wellicht dat nintendo externe drive daarvoor uitbrengt. Zou ze nog kassa kunnen opleveren ook.
Ik denk dat de vraag naar GC-support daarvoor te klein is. Dit zou betekenen dat ze zich dan louter richten op de 2e hands markt of opnieuw GC-discs moeten maken en verkopen wat ik ook niet zie gebeuren.
Ik zou eerder denken dat of HD-remakes a la Wind Waker of iets minder intensief opgepoetste versies op disc, eventueel gebundeld uitbrengen. De VC is vrijwel dood en als je idd ziet wat het aanbod is dan mist er behoorlijk wat op N64-gebied om maar eens te beginnen.

"21 jaar DSL!"

Ik denk dat ze meer verdienen als ze het een VC houden zodat je games opnieuw moet kopen :P

Daarbij heeft VC voor ons ook een voordeel, want die draaien op 60hz in plaats van 50hz. Kan je eindelijk MKDD en Melee spelen zoals het bedoeld is.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan MKDD en SSBM (pal) standaard ook op 60fps spelen, krijg de keuze bij het starten op de cube tussen 576p/50hz of 640p/60hz. M'n tv en beamer herkennen het beiden ook als dat signaal.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 08-10-2014 08:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Oh ja nu je het zegt :P Lang geleden voor mij. Dacht dat de Wii voor het eerst de optie bood om 60hz te gebruiken in Europa.

Verwijderd

Topicstarter
Architectuur van de Wii U is nog grotendeels gelijk aan die van de GameCube (beide PowerPC) Daarbij heeft de Wii U een goede hardwarematige upscaler naar 1080p aan boord. Nintendo zou zó GameCube games op de Wii U kunnen uitbrengen.
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:55:
Architectuur van de Wii U is nog grotendeels gelijk aan die van de GameCube (beide PowerPC) Daarbij heeft de Wii U een goede hardwarematige upscaler naar 1080p aan boord. Nintendo zou zó GameCube games op de Wii U kunnen uitbrengen.
Maar Nintendo heeft dat uit kostenbesparing zelfs uit de nieuwere modellen van de Wii gehaald. En ik betwijfel dat dat alleen de controller+memorycard poorten waren destijds :)

Verwijderd

Topicstarter
De Wii had een GameCube modus aan boord, zoals de Wii U een Wii modus heeft. Alleen bevatte die een aangepaste firmware tov de GameCube welke de CPU/GPU van de Wii terugklokte zodat deze overeenkwam met de GameCube.
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:24:
De Wii had een GameCube modus aan boord, zoals de Wii U een Wii modus heeft. Alleen bevatte die een aangepaste firmware tov de GameCube welke de CPU/GPU van de Wii terugklokte zodat deze overeenkwam met de GameCube.
Ja is dat wel zo? Want waarom zouden ze dat dan weg hebben gehaald in de nieuwere Wii versies? Waarschijnlijk zat er wel iets van hardware in om dat mogelijk te maken.

Verwijderd

Topicstarter
De Wii schematisch:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f3LhZHEtVlyV7G9SnugeR4g3/full.png

Dus alleen aansluiting naar de GC controller poorten en GC geheugenkaarten zijn in de nieuwere Wiis verwijderd.

Dit verraad ook gelijk de werking van de GC Controller adapter :p

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 09:42 ]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
DukeBox schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:46:
Kan MKDD en SSBM (pal) standaard ook op 60fps spelen, krijg de keuze bij het starten op de cube tussen 576p/50hz of 640p/60hz. M'n tv en beamer herkennen het beiden ook als dat signaal.
Oh, heb je dan toevallig een component kabel? Met composite of RGB gaat progressive niet lukken.
Het lijkt me niet dat Nintendo destijds zomaar de GC ondersteuning van de Wii heeft gedropt. Daar zat een reden achter. Mogelijk hebben ze die "EXI" bus uit hun chipje gesloopt ofzo.

• ndonkersloot
Zojuist voor een mooi prijsje een tweedehands Wii U Pro controller kunnen kopen. Werkt best prettig zo'n Pro controller :).

Ik ben helemaal klaar voor SSB!

Verwijderd

Topicstarter
Het paste ook wel een beetje in het "too good to be true"-principe.

Maar toch denk ik dat wel meer Wii U games er ondersteuning voor gaan krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 14:52 ]

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Bah, dan is het een dure grap!

"21 jaar DSL!"

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 13:27
Weet iemand of de Wii U via Netflix Dolby Digital ondersteund, en of dit fijn werkt? Ik overweeg Netflix te gaan gebruiken en ben benieuwd of dit handig via de Wii U gaat of dat ik hier beter bijvoorbeeld een Chromcast voor aan kan schaffen..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Wii U audio is alleen PCM. En Netflix biedt geen PCM 5.1 track.

http://techforums.nintendo.com/thread/19068
In principe hoeft de Wii U ook niets met Dolby Digital of AC3 te doen, behalve de stream direct doorzetten naar de HDMI. Doorgaans heb je als je uberhaubt 5.1 gebruikt toch wel een receiver die de audio codecs ondersteunt.

Dus een beetje raar dat daar dan geen optie (audio pass through) voor is.

Toen ik mijn gratis maand probeerde heb ik verschillende clients getest, waaronder de Chromecast en de Wii U. Ik vond het op de Wii U het beste werken, beter dan de Chromecast (minst prettige), Apple TV (close 2nd) en Smart TV zelf. Maar heb zelf gewoon stereo dus heb niet op 5.1 gelet.

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 13:27
Dat is wel jammer, ik wil eigenlijk wel Netflix via 5.1 kunnen gebruiken.. Heeft Nintendo de rechten hier simpelweg niet voor gekocht? Ik kan me bijvoorbeeld herinneren dat de XBOX 360 gewoon Dolby ondersteunde..
Ja is een licentie kwestie :)

Maar hoeft niet noodzakelijk puur Nintendo's schuld te zijn. Ik ken geen details, maar ze geven die licenties niet zomaar af, daar zitten voorwaarden aan.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

TFHfony

Professional Weirdo

BlackMage schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:24:
Ja is een licentie kwestie :)

Maar hoeft niet noodzakelijk puur Nintendo's schuld te zijn. Ik ken geen details, maar ze geven die licenties niet zomaar af, daar zitten voorwaarden aan.
Klopt. Die licentie moet je voor betalen en daar had Nintendo geen zin in. En daarom zitten wij met een PCM-only systeem...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

danielkraak schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:47:
Oh, heb je dan toevallig een component kabel? Met composite of RGB gaat progressive niet lukken.
Ja, overigens is de component op de Wii ook zo.

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:26
DukeBox schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:44:
[...]

Ja, overigens is de component op de Wii ook zo.
Je hebt het alleen verkeerd om. 50hz geeft een hogere resolutie dan de 60hz stand ;)

• hgoren
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2022
Hallo Misschien een gekke vraag, mijn dochter is binnenkort jarig in wil van haar "verwachte" en reeds gespaarde geld een wii u kopen.
Maar kan zij hier zomaar een willekeurige remote control op aansluiten of heb je daar ook nog weer een sensorbar voor nodig.

alvast bedankt

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55
Als je het premium pakket hebt dan zit de sensor bar erbij. Anders moet je die nog hebben. Het wel of niet nodig hebben van de remotes hangt af van het spel. Maar ga er vanuit dat je er iig 1 nodig hebt met nunchuck.

• hgoren
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2022
Helemaal duidelijk,
Moeten dit beslist originele zijn, op internet en in de winkels zie ik vreselijk veel controllers van andere merken. Wat is hier de ervaring mee.

[ Voor 72% gewijzigd door hgoren op 08-10-2014 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de kwaliteit van de controller zou ik altijd voor originele gaan.
Ik heb wel ervaring met namaak controllers.

1. Duurzaamheid is veel minder. Mijne heb ik denk ik denk ik zo weinig gebruikt dat er niet eens een setje batterijen leeg zou zijn, toen deed ie het al niet meer goed. (De nunchuck aansluitpoort deed het niet meer)
2. Alleen betrouwbaar voor de "knoppen" de bewegingssensoren en infrarood (het aanwijzen op het scherm) deden het duidelijk minder goed. Dit had vertraging, onder andere.
3. Wel veel goedkoper. Ik betaalde 15 euro voor een setje die anders 60 kost. Maar was al met al dus duurkoop.

Dus mijn advies: Koop gewoon originele. Je hebt er nog jaren plezier van.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

sjaak88 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:55:
[...]

Je hebt het alleen verkeerd om. 50hz geeft een hogere resolutie dan de 60hz stand ;)
Ahh. Typo. 640 moet 480 zijn.

• ndonkersloot
Gewoon orginele kopen, geen namaak. Desnoods tweedehands via marktplaats.nl of mariowii.nl.

De bundels met een basic WiiU en een wiimote bevatten ook een sensorbar.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me logisch, gezien je anders niets aan de WiiMote hebt ;)

• horizon1978
Ja, zeker originele controllers kopen. Zelf erin getrapt met ander merk een keer. Verschil is zeer merkbaar

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Dat geldt trouwens voor zo'n beetje alle controllers die er zijn. Een maat van me had zo van die Pelican Gamecube controllers. Wat een troep. Vaak hebben de namaakfabrikanten met name moeite met de D-pad of analoge stick die gemakkelijk weg lijkt te glijden.

"21 jaar DSL!"

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:49
Grappig. Heb zelf orginele en niet-orginele controllers voor de Wii, maar kan het verschil juist niet merken. zowel met gewone games als met pointer-games. Maar het blijft russisch roulette met non-orgineel.

Maar voor player 3 en 4, die er toch weinig zijn, ga ik geen 120 euro neer tellen.... die mogen het doen met een controller van een tientje ;)

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
Waah schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:18:
Grappig. Heb zelf orginele en niet-orginele controllers voor de Wii, maar kan het verschil juist niet merken. zowel met gewone games als met pointer-games. Maar het blijft russisch roulette met non-orgineel.
Dit laatste met name. Zo heb ik voor de PS2 een echte en een nep controller liggen. De nep controller is perfect. Vrijwel niet te onderscheiden in gevoel van de echte. Voor de GameCube heb ik een echte en een neppe liggen. Die nep controller is echt volkomen waardeloos. Je kunt er singleplayer wel het één en ander mee spelen. Maar bijv. in Smash was het een ramp. Sticks welk niet soepel lopen, knoppen welk soms blijven hangen, etc.

Eer je uiteindelijk een goede nep controller gevonden hebt kun je al snel even veel kwijt zijn als bij het in één keer aanschaffen van een origineel.
Qua third party controllers heb ik eigenlijk alleen goede ervaringen met Nyko. Die zijn alleen doorgaans niet heel veel goedkoper.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb nog liever een 2e hands origineel dan een nep nieuw. Buiten de werking houden ze het ook nooit lang vol, zowel terminaal defect als snel door de batterijen heen.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
BlackMage schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:39:
Ik heb wel ervaring met namaak controllers.

1. Duurzaamheid is veel minder. Mijne heb ik denk ik denk ik zo weinig gebruikt dat er niet eens een setje batterijen leeg zou zijn, toen deed ie het al niet meer goed. (De nunchuck aansluitpoort deed het niet meer)
2. Alleen betrouwbaar voor de "knoppen" de bewegingssensoren en infrarood (het aanwijzen op het scherm) deden het duidelijk minder goed. Dit had vertraging, onder andere.
3. Wel veel goedkoper. Ik betaalde 15 euro voor een setje die anders 60 kost. Maar was al met al dus duurkoop.

Dus mijn advies: Koop gewoon originele. Je hebt er nog jaren plezier van.
Ik merk ook dat neppe veel korter doen met de batterij. Na een paar uur gamen zijn ze leeg. Daarnaast gaan de batterijen ook leeg als je ze erin laat zitten en je er niks mee doet. Jammer dat orginiele zo duur zijn.

Verwijderd

Via deze site heb ik regelmatig Wii dingen gekocht en verkocht: http://mariowii.nl
Betrouwbaar en redelijk geprijsd. Spullen zijn vaak nog als nieuw.

Ik zou dan zeker voor 2e hands gaan ipv een b merk.

Verwijderd

Topicstarter
Bayonetta 2 Demo is nu in de eShop verkrijgbaar.

http://www.nintendolife.c..._the_european_wii_u_eshop

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:37

Emiel1984

Made in NL

Heb het idee dat het spel me niet aanspreekt maar door alle positieve reviews ga ik zeker de demo is proberen binnenkort.

[LTS][MTS][HTS]

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 09:48
Ik heb de First Print edition besteld, dus ik wacht daar op. Ben ook benieuwd of deeltje 1 goed loopt op de Wii U.

Steam/XBL: Avioto

• ndonkersloot
Ik heb de demo ook gedownload, ben benieuwd lijkt me een toffe game :).

• Waah
Ga ik zeker downloaden! als Bayonetta bevalt ga ik hem ook zeker kopen... maar wel de versie met deel 1 erbij....

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Gisteravond de demo van Bayonetta 2 ook even gespeeld, was erg vermakelijk :D

Was even wennen om de combo's goed te timen, gewoonweg de knoppencombinatie inrammen had weinig effect ;)

Omelette du fromage!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 14:16

Smoonshine

Feyenoord!!

Gisteren weer een tijdje in de weer geweest met Super Mario 3D World. Ooit een uurtje gespeeld en toen eigenlijk in de kast verdwenen om er niet meer uit te komen. Maar wat een heerlijk spel is het zeg. Ik heb me in tijden niet zo met een spel vermaakt. Zit nog maar in de tweede wereld, maar ben al heel wat creatieve levels tegengekomen. Het schaduw level, het level waarin je wordt verdriedubbelt en het uitklappen van blokken door op je scherm te tikken. Dit weekend maar eens verder spelen, het heeft me weer helemaal te pakken.

Wat betreft de WiiU vind ik het jammer dat het voor mij niet voldoet als enige console. De Nintendo games vind ik geniaal, maar verder komt er eigenlijk niet veel bijzonders voor uit. Heb het idee dat het kwa ondersteuning nog een stuk beroerder is dan tijdens de GC of Wii. Nu heb ik voor die andere games wel een PS4 staan, maar had het liefst toch alles op de Wii U gehad. Ben erg benieuwd wat Nintendo na de Wii U gaat doen, want ik vraag me af hoe levensvatbaar een console is met alleen Nintendo games.

uhm...

• horizon1978
Het enige wat ik echt mis op de wii U is een goed voetbalspel. Is er geen indie-ontwikkelaar die Sensible World of Soccer wil porten naar de Wii U?
:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop nog dat Nintendo met een nieuwe Mario Strikers gaat komen :p Andere voetbalgames hoef ik niet.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Hmm, ik zit zojuist even de cijfers van Nintendo te bekijken gezien er eind oktober weer een kwartaal update op stapel staat, maar wat me opviel is het volgende:

- In de laatste kwartaal cijfers staat dat de Wii U op 6,68 miljoen sales stond in juni 2014. Tussen april en juni 2014 hadden ze 510.000 dozen met Wii U's verschoven. Dus in maart stond het het totaal op 6,17 miljoen, dat komt overeen met hun eigen cijfers, dus dat is goed.

- De cijfers van VGchartz blijken steeds net te positief en als je daar kijkt dan staat de teller nu op 7,40 miljoen totaal. Dat houdt in dat er tussen april en oktober tot nu toe 1,3 miljoen Wii U's verstuurd zijn. Dat is in 7 maanden.

- Hun doel is/was om tussen april 2014 en maart 2015 3,6 miljoen stuks te versturen voor een totaal van 9,77 miljoen stuks.

- Momenteel verkopen ze gemiddeld (!) om en nabij de 50.000 Wii U's per week, maar dat fluctueert nogal. Dit komt, zonder enige boost en dus enkel met baseline sales, neer op 25*50.000=1,25 miljoen stuks tot en met maart 2015.

- Als we deze cijfers combineren dan kom je uit op een totaal van om en nabij de 8,65 miljoen stuks bij normale sales. Gezien het doel is om uiteindelijk tot en met maart 2015 9,77 miljoen stuks te verplaatsen dan kom je met een simpele rekensom tot de om en nabij conclusie dat Nintendo met de SSBU en de feestdagen verkopen in het verschiet een boost nodig heeft daardoor van ongeveer 1,12 miljoen om hun "conservatieve" cijfers te gaan halen.

- Als je kijkt naar de afgelopen feestdagen en de baseline van 50.000 stuks per week even voor het gemak aanhoudt (dat was toen niet de baseline, maar liever conservatief dan te optimistisch) dan hadden ze in de maanden november en december (de feestdagen periode) een boost van 1.2 miljoen stuks.

Ik weet het is een hele berg cijfers en daarbij een behoorlijke bak aannames, maar als je er zo naar kijkt dan lijkt het er op dat ze zelfs zonder de verwachte SSBU boost en met "normale" feestdagen verkopen de cijfers gaan halen. Ik hoop dan ook dat de SSBU boost zelf een beetje behoorlijk is en ze zodoende een 500.000 stuks boven hun verwachtingen kunnen uitkomen. Daarmee komt er dan hopelijk een beetje een positief momentum in het Wii U verhaal en kunnen we hopelijk ook eens artikelen verwachten met een wat positivere insteek dan de afgelopen tijden.

Discussssss.... :)

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:27:
Ik hoop nog dat Nintendo met een nieuwe Mario Strikers gaat komen :p Andere voetbalgames hoef ik niet.
Dat zou ik wel kunnen waarderen. Zowel de GameCube als Wii versie gehad. Waarbij die eerste mij toch veel beter bevallen is. Geweldig voetballen. Heb ook Fifa world cup Zuid-Afrika op de PS3 gehad maar dat heeft me nooit kunnen bekoren.

Verwijderd

Zolang Nintendo er de typische Nintendo games voor blijft maken vind ik alles best.
Ik irriteer me mateloos aan de Nintendo gerelateerde frontpage berichten en de achterlijke reacties die daarop komen.

Zie het een beetje als ten tijde van de Dreamcast. De werd de grond in getrapt en de PS2 werd opgehemeld. Totdat SEGA de stekker eruit trok toen besefte de media pas wat ze hadden aangericht en hoe geweldig de Dreamcast was.
Ik vraag me altijd ook af hoe levensvatbaar de concurrentie is. De originele Xbox heeft MS zo'n 5 miljard gekost. De PS3 heeft in de eerste helft an zijn leven ook alleen maar geld gekost. De PS4 zal het wel goed (genoeg) doen maar dat durf ik niet van de X1 te zeggen.
Sony & MS zijn zo druk met marktaandeel winnen dat ze daar bakken met geld voor over hebben. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als de game divisies van Sony & MS op eigen benen moesten staan...

Verwijderd

Deddiekoel schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:34:
Ik vraag me altijd ook af hoe levensvatbaar de concurrentie is. De originele Xbox heeft MS zo'n 5 miljard gekost. De PS3 heeft in de eerste helft an zijn leven ook alleen maar geld gekost. De PS4 zal het wel goed (genoeg) doen maar dat durf ik niet van de X1 te zeggen.
Sony & MS zijn zo druk met marktaandeel winnen dat ze daar bakken met geld voor over hebben. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als de game divisies van Sony & MS op eigen benen moesten staan...
Het lijkt me duidelijk dat de Xbox divisie het niet had overleeft. Zeker niet met de massale problemen met de X360. Daar zijn gewoon miljoenen ingepompt van andere divisies. Ook de X1 lijkt me maar moeilijk een winstgevend project te worden. De PS4 doet het nu goed, maar het moet nog jaren goed gaan wil Sony de investering terugverdienen. Sony als geheel doet het al jaren ronduit slecht. Het is maar de vraag hoe lang Sony stand kan blijven houden als het bedrijf wat het nu is. Maar Playstation als merk is wel heel sterk en dat zal als Sony valt denk ik zeker wel overgenomen worden of zelfstandig verder gaan.
Cijfers van de fabrikant zelf zijn niet echt bruikbaar. Want elke Wii U die nog ergens in een magazijn van een groothandel staat tellen zij mee als "verkocht". En kan me zo voorstellen dat de groothandels nu al een groot deel van hun feestdagen-voorraad hebben ingeslagen.

Ik zou er persoonlijk blij mee zijn als Nintendo zou stoppen met home consoles na de Wii U en net als Sega de software multiplatform uit gaat brengen. Dat is voor iedereen, behalve de Nintendo-verzamelaars dan, beter :)

- Geld verdien je niet aan hardware, maar aan software. Het voordeel van een console fabriceren is dat je geld verdient aan games die andere uitgevers uitbrengen op je systeem. En los van de reden waarom, daar heeft Nintendo altijd al moeite mee gehad. Zeker nu ze ook geen geld meer verdienen aan de consoleverkopen zelf moet je je afvragen waarom nog zo doorgaan? Ik doe even een hele grote gok: Ik denk dat Nintendo-titels 10x zo goed gaan verkopen als deze beschikbaar komen op alle consoles. Dus geen risicovolle investering meer en een veel grotere markt voor je softwareverkopen. Ik heb geen MBA maar dat is iets waar ik voor zou tekenen :P

- Ik (en ga er vanuit dat ik niet de enige ben) geniet heel erg van Nintendo games. Ik geniet niet van dat glimmende ding op mijn tv meubel. Hij staat ook niet in de weg hoor, en ik heb geen seconde spijt gehad van de aanschaf. Dat vind ik de Nintendo-games wel waard. Maar het blijft een minpunt, liever had ik gewoon 1 console. Mijn interesse in games gaat verder dan wat Nintendo's games mij kunnen bieden. Maar eerlijk is eerlijk, als ik niet de middelen had om twee consoles aan te schaffen dan stond de Wii U er niet. En dat zeg ik niet alleen vanwege de hoeveelheid 3rd party games, dat zeg ik ook omdat ik dat ding veel te zwak vind voor deze tijd :)

Dus Nintendo, als je dit leest :P, mijn geld krijg je wel. Maar als je dat wil vertienvoudigen dan zijn daar mogelijkheden voor :)

• horizon1978
Ben het niet met je eens. Ten eerste zijn de wii's tot nu tot goed koper dan de andere systemen. Dat is een pre. Nintendo heeft gratis online gaming. Pre.
Meer concurrentie is goed op de console markt, daarnaast probeert Nintendo nog innovatief te zijn.

Laat ze maar lekker over zes/zeven jaar een nieuwe console uitbrengen.
Nadeel als Nintendo de hardware laat schieten is dat ze niet zelf meer kunnen vernieuwen. Wat je er van mag vinden dingen als de Wiimote hebben echt wel de markt op hun kop gezet.

Dat gezegd hebbende, Nintendo hoeft natuurlijk niet alle hardware te laten schieten. Ze kunnen nog steeds hun eigen controllers etc. maken. Een dergelijke setup zie ik nog wel zitten.

Wel denk ik dat Nintendo dan wel exclusief voor 1 platform kiest. Wat ook weer zou passen met de controller aanpak.

Persoonlijk zie ik het ook nog wel zitten als Nintendo in zee gaat met een platform partner. Een partij die voor hun hun platform maakt. Ik denk hierbij altijd aan Apple. Die combinatie lijkt mij een hele goede. Een Apple game platform (ontwikkelt met Nintendo) met daarop Nintendo games. Volgens mij is dat een gegarandeerd succes.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-11 12:30
BlackMage schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:13:
En dat zeg ik niet alleen vanwege de hoeveelheid 3rd party games, dat zeg ik ook omdat ik dat ding veel te zwak vind voor deze tijd :)
Wat vind je het probleem buiten het ontbreken van 3rd party (aangezien je dat al apart opnoemt) van het zwakke dan? Ik zie het probleem er niet van, spellen zien er goed uit en spelen soepel.

Als Nintendo 3rd party gaat dan is het snel afgelopen met de goede spellen omdat ze beperkt gaan worden in de mogelijkheden (aangezien ze hardware moeten gebruiken waar hun creatieve insteek niet mee zal kunnen werken) en een groot deel van de inkomsten afgedragen moeten worden aan Sony/Microsoft.
Er wordt geen verlies gemaakt op de hardware zelf bij Nintendo, de reden van verlies is op het moment vooral dat er nog niet genoeg verkocht wordt om alle manuren van het ontwikkelen van vooral de hardware eruit te halen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Koldur schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:43:
[...]

Wat vind je het probleem buiten het ontbreken van 3rd party (aangezien je dat al apart opnoemt) van het zwakke dan? Ik zie het probleem er niet van, spellen zien er goed uit en spelen soepel.

Als Nintendo 3rd party gaat dan is het snel afgelopen met de goede spellen omdat ze beperkt gaan worden in de mogelijkheden (aangezien ze hardware moeten gebruiken waar hun creatieve insteek niet mee zal kunnen werken) en een groot deel van de inkomsten afgedragen moeten worden aan Sony/Microsoft.
Er wordt geen verlies gemaakt op de hardware zelf bij Nintendo, de reden van verlies is op het moment vooral dat er nog niet genoeg verkocht wordt om alle manuren van het ontwikkelen van vooral de hardware eruit te halen.
Ik denk dat Nintendo prima uit de voeten zou kunnen op een PS4 of XO. De hardware is steviger dan die van de Wii U. Het enige waar je dan tegenaan loopt is dat je geen specifieke controller hebt die is aangepast voor je games. Maar de vraag bij de Wii U vind ik persoonlijk meer of de games niet aangepast worden om maar gebruik te maken van de controller.

Zelda, SM3DW, Mario Kart, Golf, Strikers en noem het maar op kunnen prima met een klassieke controller worden gespeeld. Het nadeel van de Wii U vind ik juist de onoverzichtelijkheid kwa controllers. Je hebt de gamepad, pro-controller, wii remotes, wii remote+nunchuck en straks nog weer de GC controller. als je wilt kun je een vermogen kwijt in die dingen. Bij de andere systemen koop je 4 controllers en weet je dat je alles multiplayer kunt spelen met gelijkwaardige controllers.

Persoonlijk denk ik dat Nintendo een veel groter publiek bereikt door 3rd party te gaan. Nintendo games zijn veelal 9+ games en echt iets anders dan er al op die consoles te krijgen is. Het zou een frisse wind zijn tussen alle realistische schiet, race en sportspellen waar de andere consoles weer van overlopen.

[ Voor 0% gewijzigd door Smoonshine op 10-10-2014 13:56 . Reden: type ]

uhm...

• Waah
persoonlijk heb ik vrij weinig met voetbalgames... maar de enige voetbalgame die me kon bekoren WAS op de Wii! volgens mij was het fifa. Met de Wii-Mote kon je dan spelers aanwijzgen en de diepte in sturen. Kon je eindelijk zelf bepalen waar poppetjes heen liepen, in plaats van dat de CPU dat bepaald. Dat was een leuke game.

Als ze dat weer zouden doen bij een voetbalgame ben ik om!

• Koldur
Tja, dat hele controller verhaal snap ik je insteek bij, maar dat is nu juist wat Nintendo zo goed maakt, innovatie, wat niet altijd bij iedereen goed valt, maar vaak wel scoort en voor revolutie en goede evolutie zorgt (hangt een beetje van de generatie af, Wii=revolutie, GCN=evolutie). Als Nintendo niet zoveel backwards compatibility zou hebben zou je het probleem van die controllers ook niet meer hebben.

Dat is dus precies dat creatieve wat Nintendo nodig heeft om hun teams uit te kunnen dagen en die uitdaging zorgt in veel gevallen voor een gemotiveerd team waar die frisse wind, waar je het over hebt, uit ontstaat. Haal je dat weg, dan zal dergelijke creativiteit en motivatie minder worden.

Ik verwacht wel dat het op het begin zal werken op een console van Sony en Microsoft, maar uiteindelijk worden de ontwikkel schema's ook meer gebaseerd op de consoles die uit komen van andere bedrijven zonder controle daarover. De ontwikkelingen daarvan worden dan passief in plaats van pro-actief zoals Nintendo dat nu kan. Ik zou het effect daarvan niet onderschatten

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

horizon1978 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:37:
Ben het niet met je eens. Ten eerste zijn de wii's tot nu tot goed koper dan de andere systemen. Dat is een pre. Nintendo heeft gratis online gaming. Pre.
Meer concurrentie is goed op de console markt, daarnaast probeert Nintendo nog innovatief te zijn.

Laat ze maar lekker over zes/zeven jaar een nieuwe console uitbrengen.
De Wii U was bij introductie 349 (voor premium). Niet veel goedkoper als de concurrentie dus. De online gaming vind ik dat je niet helemaal mag vergelijken, want naast het feit dat dat van Nintendo veel simpeler is, krijg je bij Sony/MS er maandelijks gratis games bij.
Koldur schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:43:
[...]

Snes spellen zien er ook goed uit, en spelen ook soepel :). Nintendo games hebbener niet echt last van (kan me niet voorstellen hoe meer capaciteit MK8 of 3D Wold mooier zou maken), maar games die meer richting het realistische gaan wil ik zo gedetailleerd mogelijk.
Deddiekoel schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:39:
Nadeel als Nintendo de hardware laat schieten is dat ze niet zelf meer kunnen vernieuwen. Wat je er van mag vinden dingen als de Wiimote hebben echt wel de markt op hun kop gezet.

Dat gezegd hebbende, Nintendo hoeft natuurlijk niet alle hardware te laten schieten. Ze kunnen nog steeds hun eigen controllers etc. maken. Een dergelijke setup zie ik nog wel zitten.

Wel denk ik dat Nintendo dan wel exclusief voor 1 platform kiest. Wat ook weer zou passen met de controller aanpak.

Persoonlijk zie ik het ook nog wel zitten als Nintendo in zee gaat met een platform partner. Een partij die voor hun hun platform maakt. Ik denk hierbij altijd aan Apple. Die combinatie lijkt mij een hele goede. Een Apple game platform (ontwikkelt met Nintendo) met daarop Nintendo games. Volgens mij is dat een gegarandeerd succes.
Precies :). Dat ze (met wisselend succes) nieuwe dingen proberen met controllers wil nog niet zeggen dat ze dat niet kunnen op een ander platform. Ik denk dat zowel Microsoft als Sony graag een partnerdeal met Nintendo sluit voor hun software en randapparatuur.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

BlackMage schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:13:
Cijfers van de fabrikant zelf zijn niet echt bruikbaar. Want elke Wii U die nog ergens in een magazijn van een groothandel staat tellen zij mee als "verkocht". En kan me zo voorstellen dat de groothandels nu al een groot deel van hun feestdagen-voorraad hebben ingeslagen.

SNIP...
De cijfers van Nintendo zelf zijn van juni, dus daar zitten sowieso geen verzendingen van de feestdagen bij hoor :P De cijfers van meta, mediacreate enzovoorts zijn niet van Nintendo zelf en gaan over geschatte verkopen (zoals kijkcijfers ook schattingen zijn, bel 5% en extrapoleer naar 100%)

Bovendien kan je er vanuit gaan dat groothandels nu echt nog niets hebben staan voor de feestdagen hoor. Ruimte kost geld en dit soort dingen vinden dan ook meestal pas plaats 1 of 2 weken voor de verwachte verzending vanaf de distributeur. Op dit moment houden ze nog "normale" voorraden aan en op het punt dat ze verkopen zien stijgen gaan ze pas met dozen schuiven. Dat in combinatie met modellen van vergelijkbare zaken van afgelopen jaren. Een week duizenden dozen in je magazijn kost klauwen met geld.

Hoogstens staan er reserveringen in het systeem, maar die tellen niet mee. Dat zou bij wijze van spreke betekenen dat de cijfers van Nintendo in oktober astronomisch hoog moeten zijn vergeleken met de rest van het jaar en als je er de financial reports op na slaat van de jaren ervoor dan zie je dat dat niet zo is. De feestdagen verkopen vinden echt pas plaats in het laatste kwartaal (dus na 30 oktober) en tellen daarmee mee voor het 4e kwartaal en de jaartotalen.

Dat is ook meteen de reden dat ik uitkijk naar de cijfers van afgelopen kwartaal. Weinig echte releases, veel aankondigingen, dus je kan wat zeggen over het sentiment jegens de console. Zit er een beetje een stijgende lijn in de verkopen of blijven die onverhoopt laag?

En tsja, ik vind dat Nintendo werkelijk genoeg games heeft om tot de aanschaf van hun hardware over te gaan. Stel het waren maar 2 leuke of boeiende games dan zou ik dat ook vinden.

Op dit moment de games van Nintendo zelf, die het in mijn ogen ook echt waard zijn:

Nintendo Land
Pikmin 3
New Super Mario+Luigi U
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
SUPER MARIO 3D WORLD
Donkey Kong Country: Tropical Freeze
Mario Kart 8
Game & Wario
Super Smash Bros. for Wii U (zo vlak voor release tel ik hem maar ff mee)

Dan staat de teller nu al op 8,5 (Luigi tel ik ff half) en dan zijn er nog meer onderweg waar je de console voor in huis haalt. Het kan natuurlijk zo zijn dat het niet helemaal jouw ding is. Dat is het ook niet voor mij. Zo vind ik de NSMB serie totaal niet spannend en die zou ik dan ook niet voor mezelf aanschaffen. Maar als je naast dat lijstje de 2nd pary games zet en/of games die anders niet eens waren uitgekomen zoals:

Zombi U
Devils third
Bayonetta 2
Wonderful 101
LEGO City Undercover
Hyrule Warriors
Xenoblade Chronicles X

Daarnaast zijn er nog stapels indies beschikbaar die hun geld meer dan waard zijn.

Dan is het al met al een behoorlijk goed pakket. Zeker als je bekijkt dat de Wii U verkrijgbaar is voor <€300 met game. Dat is €100 euro goedkoper dan de goedkoopste PS4 of XBO met game. De Wii U is dan dus 25% goedkoper of de anderen 33% duurder.

Er zitten nog genoeg vermakelijke games in de pijplijn dus tsja. Ik bepaal niet wat jij het waard vindt om laten we zeggen minimaal 20 games te kunnen spelen. Zet het in perspectief met andere zaken in het leven en dan zou ik zeggen dat dan een prijs van <€300 euro bijzonder realistisch is. Natuurlijk kan je dan beginnen over controllers en accessoires, maar die moet je bij de andere consoles ook kopen.

Ik rij elke maand €300 aan benzine de lucht in, dat levert me maximaal 60 uur plezier, maar is dat meer waard dan een console waar je honderden uren in steekt in de loop van jaren? Is een iPhone echt €900 waard? Een avond uit eten kost ook €100 met twee of drie personen als je het goed wil doen, is dat dan wel zijn geld waard en dit niet? Ik kan dat niet voor jou invullen, maar met de games die er zijn en komen is het zelfs bij deze console met "droogte" zo dat ik er niet aan toe kom om alle goede games te spelen of uit te spelen.

Dus ik vind het goed en fijn dat ze er nog zijn. Keuze is niet altijd slecht. Vergeet ook niet dat als Nintendo 3rd party gaat dat ze dan naar de pijpen van de HW fabrikanten moeten dansen. Natuurlijk zijn niet alle innovaties van Nintendo uiteindelijk goed geland, maar een groot deel ook wel. Ook op hardware gebied is dat zo en wie zie jij die rol op zich nemen als Nintendo weg valt? Nintendo moet gewoon doen waar het al tijden goed in is. Hardware en software ontwikkelen die een groep mensen wil hebben.En het zo al een hoop schelen als er niet zo verschrikkelijk negatief over gesproken zou worden door de "Bro" generatie. Stoere praat over games voor volwassenen maar zet ze achter een Nintendo game en ze zullen in het overgrote deel van de gevallen moeten toegeven dat de games gewoon geweldig zijn.

Als dat negatieve sentiment een keer weg is gezakt kopen vanzelf meer mensen het ding, spelen er meer mee en willen meer games kopen. Kunnen de game makers ook stoppen met zeuren en weer aan de bak.

De motivaties die er achter zitten dat Nintendo alleen nog maar games moet maken zijn zo belachelijk scheef dat het lachwekkend is. Nintendo is een ecosysteem. Je vindt de games leuk of niet, maar als je ze leuk vindt dan weet je dat je er de hardware voor moet kopen. Klaar. Als je IOS wil gebruiken heb je een overprized stukje grondstoffen nodig. Nintendo heeft de afgelopen jaren voor de Wii U alle goed gedaan om het geld met vrachtwagenladingen naar binnen te rijden bij het hoofdkantoor. Dus nu hebben ze een lichte tegenvaller en meteen moeten ze de tent maar op slot gooien? Volgens die redenaties had Apple nooit meer bestaan, dronk je geen DE koffie meer, waren de banken waar je je rekeningen hebt allemaal al dicht, maakte AMD al jaren geen hardware meer, hadden we nog amper keuze in automerk en zo kunnen we nog wel even door gaan. 8)7

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Zodra Nintendo een SEGA'tje gaat doen en dus stopt met zelf consoles maken is de dag dat ik stop met consolegaming.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:08:
Zodra Nintendo een SEGA'tje gaat doen en dus stopt met zelf consoles maken is de dag dat ik stop met consolegaming.
Ik niet... heb nog een groot genoege backlog. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

The PyroPath schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:34:
[...]
En tsja, ik vind dat Nintendo werkelijk genoeg games heeft om tot de aanschaf van hun hardware over te gaan. Stel het waren maar 2 leuke of boeiende games dan zou ik dat ook vinden.

Op dit moment de games van Nintendo zelf, die het in mijn ogen ook echt waard zijn:

Nintendo Land
Pikmin 3
New Super Mario+Luigi U
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
SUPER MARIO 3D WORLD
Donkey Kong Country: Tropical Freeze
Mario Kart 8
Game & Wario
Super Smash Bros. for Wii U (zo vlak voor release tel ik hem maar ff mee)

Dan staat de teller nu al op 8,5 (Luigi tel ik ff half) en dan zijn er nog meer onderweg waar je de console voor in huis haalt. Het kan natuurlijk zo zijn dat het niet helemaal jouw ding is. Dat is het ook niet voor mij. Zo vind ik de NSMB serie totaal niet spannend en die zou ik dan ook niet voor mezelf aanschaffen. Maar als je naast dat lijstje de 2nd pary games zet en/of games die anders niet eens waren uitgekomen zoals:

Zombi U
Devils third
Bayonetta 2
Wonderful 101
LEGO City Undercover
Hyrule Warriors
Xenoblade Chronicles X

Daarnaast zijn er nog stapels indies beschikbaar die hun geld meer dan waard zijn.
Tuurlijk zit er genoeg tussen om je mee te vermaken en zeker meer dan ik in een jaar uitspeel. Maar het heeft ook met keuze te maken. Naast deze games zou ik persoonlijk ook graag NBA 2k15, Shadow of Mordor, GTA, COD en noem het maar op op mijn Wii U spelen. De grote multiplatformers dus. Niet dat ik alles meteen aanschaf of uiteindelijk ook daadwerkelijk speel, maar ik zou gewoon graag de keus hebben, zonder er meteen een console bij te moeten kopen.
Dan is het al met al een behoorlijk goed pakket. Zeker als je bekijkt dat de Wii U verkrijgbaar is voor <€300 met game. Dat is €100 euro goedkoper dan de goedkoopste PS4 of XBO met game. De Wii U is dan dus 25% goedkoper of de anderen 33% duurder.

Er zitten nog genoeg vermakelijke games in de pijplijn dus tsja. Ik bepaal niet wat jij het waard vindt om laten we zeggen minimaal 20 games te kunnen spelen. Zet het in perspectief met andere zaken in het leven en dan zou ik zeggen dat dan een prijs van <€300 euro bijzonder realistisch is. Natuurlijk kan je dan beginnen over controllers en accessoires, maar die moet je bij de andere consoles ook kopen.

Ik rij elke maand €300 aan benzine de lucht in, dat levert me maximaal 60 uur plezier, maar is dat meer waard dan een console waar je honderden uren in steekt in de loop van jaren? Is een iPhone echt €900 waard? Een avond uit eten kost ook €100 met twee of drie personen als je het goed wil doen, is dat dan wel zijn geld waard en dit niet? Ik kan dat niet voor jou invullen, maar met de games die er zijn en komen is het zelfs bij deze console met "droogte" zo dat ik er niet aan toe kom om alle goede games te spelen of uit te spelen.
Tuurlijk moet je zaken in perspectief plaatsen en bepalen wat voor jezelf belangrijk is en wat je er voor over hebt. Het verhaal over controllers was van mijn kant niet bedoelt als dat het zoveel geld kost, maar meer dat het niet zo overzichtelijk is. Plus de vraag of Nintendo het niet met een klassieke controller af kan zoals bij de Gamecube en N64 en daardoor dus ook op een PS4 of XO uit de voeten zou kunnen.
De motivaties die er achter zitten dat Nintendo alleen nog maar games moet maken zijn zo belachelijk scheef dat het lachwekkend is. Nintendo is een ecosysteem. Je vindt de games leuk of niet, maar als je ze leuk vindt dan weet je dat je er de hardware voor moet kopen. Klaar. Als je IOS wil gebruiken heb je een overprized stukje grondstoffen nodig. Nintendo heeft de afgelopen jaren voor de Wii U alle goed gedaan om het geld met vrachtwagenladingen naar binnen te rijden bij het hoofdkantoor. Dus nu hebben ze een lichte tegenvaller en meteen moeten ze de tent maar op slot gooien? Volgens die redenaties had Apple nooit meer bestaan, dronk je geen DE koffie meer, waren de banken waar je je rekeningen hebt allemaal al dicht, maakte AMD al jaren geen hardware meer, hadden we nog amper keuze in automerk en zo kunnen we nog wel even door gaan. 8)7
Tuurlijk is het mooi dat Nintendo er nog is. Maar het moge duidelijk zijn dat de Wii U kwa resultaten het bij lange na niet haalt bij de Wii en meer het pad volgt van de N64 en de GC. Daar komt dan de vraag uit of het misschien niet verstandiger is voor Nintendo om de volgende generatie voor één van de grotere jongens in consoleland te gaan ontwikkelen. Persoonlijk denk ik dat het voor Nintendo geen slechte stap zou zijn, omdat ze dan een veel groter bereik hebben kwa publiek. En ik zie het ook niet zo dat dan alle creativiteit bij Nintendo wegvloeit. De N64 en GC waren ook consoles met een standaard controller en die brachten ook meer dan prima Nintendo games voort.

Maar goed. Ik denk dat het ook vooral een beetje voort komt uit de voor mij gewenste situatie dat ik nog maar 1 console hoef te kopen om en de keus te hebben uit de grote multiplatformers en de Nintendo games. Op dit moment koop ik de Nintendo console er met alle liefde bij en heb ook zeker geen spijt van mijn Wii U. Maar ik had de games voor de Wii U ook net zo lief op mijn PS4 gespeeld. Of andersom.

uhm...

• Koldur
N64 en GCN hebben een standaard controller volgens jou? Als je bedoeld, zonder zwaaien en zwiepen, dan heb je gelijk, maar voor de rest is er weinig standaard aan en hebben ze (voor de N64 voor het mindere als je het mij vraagt) een aantal speciale knoppen/layout welke nergens anders te vinden zijn, maar ga een beetje off-topic zo ;)

De Wii U heeft sinds tijden eigenlijk de meest standaard controller, helemaal als je de Pro controller bekijkt, welke ik stiekem heel erg lekker vind spelen en hoop dat er bij de volgende Zelda niet te veel met motion controls gedaan gaat worden. De Gamepad mogen ze dan wel gebruiken voor speciale dingen, als het maar niets met snelle combat te maken gaat hebben, dat vind ik bij de Wii Zelda's toch echt niet lekker werken in snelle combat.

• horizon1978
Games als GTA en CoD wel ik niet eens spelen. ;)
First person shooters en verwanten of spellen zoals GTA boeien me totaal niet.

Nee, Nintendo zonder eigen platform lijkt me totaal niets.

En dan ook nog een 3ds die gewoon goed verkoopt met een enorm arsenaal aan goede games.
Smash 2,8 miljoen sales alweer.

• Koldur
Eén groot voordeel wat ik nog niet heb gelezen hier is het volgende, de Wii U is enorm zuinig, een factor 5 zuiniger vergeleken bij de Xbox 360/One en PS3/PS4. Dat is voor mij om meerdere redenen een punt, belangrijkste is dat de Wii U daardoor niet zo verschrikkelijk veel herrie maakt en geen RROD of YLOD problemen veroorzaakt, ook vind ik het verbruik qua kosten niet onbelangrijk. Nintendo heeft zich hier altijd voor ingezet, de andere partijen niet.

Koldur schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:45:
N64 en GCN hebben een standaard controller volgens jou? Als je bedoeld, zonder zwaaien en zwiepen, dan heb je gelijk, maar voor de rest is er weinig standaard aan en hebben ze (voor de N64 voor het mindere als je het mij vraagt) een aantal speciale knoppen/layout welke nergens anders te vinden zijn, maar ga een beetje off-topic zo ;)

De Wii U heeft sinds tijden eigenlijk de meest standaard controller, helemaal als je de Pro controller bekijkt, welke ik stiekem heel erg lekker vind spelen en hoop dat er bij de volgende Zelda niet te veel met motion controls gedaan gaat worden. De Gamepad mogen ze dan wel gebruiken voor speciale dingen, als het maar niets met snelle combat te maken gaat hebben, dat vind ik bij de Wii Zelda's toch echt niet lekker werken in snelle combat.
De controllers van de N64 en GC waren wel gedurfd qua design en layout, maar niet qua techniek. Het waren gewoon controllers die je in twee handen vast hebt en een combinatie waren van dpad, analoge sticks en fysieke knoppen. Precies het zelfde als de concurrentie dus.

De Wii week daar van af door hevig op motion controls te rusten en maakte daarbij de fout dat de 'traditionele' invoer lastiger was (zonder optionele classic controller had je veel minder knoppen en je miste de 2e analoge stick). De Wii U Gamepad maakte die fout gelukkig niet, maar ook die controller wijkt af van de 'traditie' door de focus op touchscreen te leggen.

Eigenlijk is het wel grappig, Nintendo heeft namelijk de standaard gezet voor de controller layout (met de SNES controller), maar is met de N64, GC en Wii daar juist vanaf geweken. Ik ben blij dat ze nu proberen te innoveren zonder van de roots af te stappen. Al hoeven ze van mij niet meer te innoveren. De controller is klaar nu. Totdat ze technologie bedenken die hersensignalen vertalen mogen ze de 'standaard' ook standaard houden. 2x analog stick, d-pad, 2 schouderbuttons, 2 schouder triggers, 4 buttons, start+select en een home knop en natuurlijk alles gemaakt van Nintendium.

Verwijderd

BlackMage schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:26:
[...]

De controllers van de N64 en GC waren wel gedurfd qua design en layout, maar niet qua techniek. Het waren gewoon controllers die je in twee handen vast hebt en een combinatie waren van dpad, analoge sticks en fysieke knoppen. Precies het zelfde als de concurrentie dus.
Voor de GameCube controller gaat dat op. Vrij weinig vernieuwend was die.
De N64 controller was dat achter wel. De eerste met een analoge stick. Een vrij unieke vorm. Rumblepad kon je onderin steken of een memorycard.
Koldur schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:22:
Eén groot voordeel wat ik nog niet heb gelezen hier is het volgende, de Wii U is enorm zuinig, een factor 5 zuiniger vergeleken bij de Xbox 360/One en PS3/PS4. Dat is voor mij om meerdere redenen een punt, belangrijkste is dat de Wii U daardoor niet zo verschrikkelijk veel herrie maakt en geen RROD of YLOD problemen veroorzaakt, ook vind ik het verbruik qua kosten niet onbelangrijk. Nintendo heeft zich hier altijd voor ingezet, de andere partijen niet.
Klopt, al is 5x een beetje overdreven. 5x zo zuinig als de oorspronkelijke PS3/X360 wellicht, maar die zijn wel iets verbeterd in de recentere versies :)

Maar zo belangrijk is dat niet. Volgens mij gebruikt de PS4 zo'n 4x zoveel vermogen als de Wii U, 120 watt ipv 30. Maar als je 2 uur per dag gamed (haal ik nooit) voor een heel jaar lang, dan scheelt je dat 15 euro aan stroomkosten.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:29:
[...]

Voor de GameCube controller gaat dat op. Vrij weinig vernieuwend was die.
De N64 controller was dat achter wel. De eerste met een analoge stick. Een vrij unieke vorm. Rumblepad kon je onderin steken of een memorycard.
De Atari 2600 was de eerste met een analoge stick :P:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/v6nn2s.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door BlackMage op 10-10-2014 16:37 ]

• Koldur
BlackMage schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:31:
[...]

Klopt, al is 5x een beetje overdreven. 5x zo zuinig als de oorspronkelijke PS3/X360 wellicht, maar die zijn wel iets verbeterd in de recentere versies :)

Maar zo belangrijk is dat niet. Volgens mij gebruikt de PS4 zo'n 4x zoveel vermogen als de Wii U, 120 watt ipv 30. Maar als je 2 uur per dag gamed (haal ik nooit) voor een heel jaar lang, dan scheelt je dat 15 euro aan stroomkosten.

[...]

[afbeelding]
Tja, zoals ik al zei, vind het vooral erg prettig dat de Wii U door zijn lage verbruik niet te veel herrie genereert en minder snel door over verhitting defect kan gaan zoals het erg veel (is) gebeurd bij de andere consoles.

Koldur schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:51:
[...]

Tja, zoals ik al zei, vind het vooral erg prettig dat de Wii U door zijn lage verbruik niet te veel herrie genereert en minder snel door over verhitting defect kan gaan zoals het erg veel (is) gebeurd bij de andere consoles.
Oververhitting kan altijd gebeuren, zelfs met zuinige/minder warmte veroorzakende consoles.

Dat probleem had de originele Wii zelfs. Dat had iets te maken met de standby functie waarin de GPU aan bleef staan. Maar toch, een overhittingsprobleem op een zuinige, koele console.

Het lawaai ben ik het wel mee eens. De PS4 bijv. maakt heel veel lawaai als ie een beetje warm begint te worden. Bijvoorbeeld in een tv meubel waar hij zijn warmte niet meer goed kwijt kan, dan gaat ie zo hard blazen dat je het zelfs met koptelefoon op nog hoort.

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
Na deze trailer ben ik toch wel heeeel benieuwd naar Toad's treasure tracker.

[ Voor 29% gewijzigd door Hydrosine op 10-10-2014 17:08 ]

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 09:58
Ja, eentje om als download aan te schaffen en leuk tussendoor naast Super smash Bros :d

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er heel schattig uit, maar ook erg uitdagend. Zeker wel een spel om je goed mee te vermaken.

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 13:34
BlackMage schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:31:
[...]

[...]

[afbeelding]
Dat is geen analoge stick. Werkt feitelijk als een dpad dus is een "digitale" stick

Mijn PC

• horizon1978
Yup, Toad lijkt me tof. Lijkt op Galaxy en dat is mooi. Misschien wel test case voor Galaxy 3 dit road. Ow ow Mario Galaxy 3 voor Wii u zou zo mooi zijn.

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:08:
Nope, dan heb ik nog een hele backlog aan games die ik heb gekocht maar nooit aan toe ben gekomen. Nu ik er aan denk, ik heb nog titles voor mijn Saturn en Dreamcast liggen die hooguit een uurtje gespeeld zijn.

Ik krijg trouwens wel het gevoel dat Nintendo aan het omvormen is naar een content provider maar dan één die alleen releases doet via hun eigen hardware platform. Ze ontsluiten nu stukje bij beetje hun hele back catalog aan games op de Wii U. Nieuwe games als Super Smash Bros. worden al op een manier ontwikkeld zodat er makkelijk een 3DS en een Wii U versie van te maken is. De komende tijd zal Nintendo door emulatie, virtualisatie en het gelijk trekken van hardware het maken en verkopen van content nog eenvoudiger maken. Daarna hebben ze de keuze. Deze content aanbieden op stukje hardware ala Apple TV / PlayStation TV (en natuurlijk op een eigen handheld platform) of als de gamesmarkt verder inzakt dezelfde content aanbieden via en kanaal op een ander platform (bijvoorbeeld een exclusieve deal met Samsung Smart TV's)

Ik denk dat de markt onderschat hoe slim Nintendo nu bezig is. Natuurlijk is dat voor een deel noodgewongen doordat de Wii U een te klein marktaandeel heeft en de 3rd party's het laten afweten maar toch. De nieuwe Nintendo games draaien minder om de hardware waarop het draait maar meer om de content. Het is even omdenken omdat we als Console en PC gamers zo gewend zijn aan nieuwe hardware en de boost die dat aan onze games gaf maar 1080p is bereikt en meer polygonen maken nog niet de betere game. Open game werelden en betere AI (op dit moment nog pijnpunten ook op de PS4 en XBone) kun je ook oplossen door het inzetten van de Cloud en MMO omgevingen die op centrale servers draaien.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is de Wii U heel kieskeurig met wat krasjes op een (Wii) gamedisc?

• Koldur
ronwiel schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:43:
Is de Wii U heel kieskeurig met wat krasjes op een (Wii) gamedisc?
Hangt een klein beetje van het exemplaar af, maar over het algemeen zijn er volgens mij weinig problemen met lichte krassen. Bij mij doet hij het in ieder geval prima met al mijn discs, bij Zelda Skyward Sword zit er zelfs een aardige kras in, maar geeft geen problemen.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gelukkig. Heb zelf nog geen Wii U, maar ben al wel oude Wii games aan het inslaan. Op SMG 2 zat een kras die je wel je nagel wel voelde, maar hier hoef ik me dus geen zorgen over te maken :).
ronwiel schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:10:
Gelukkig. Heb zelf nog geen Wii U, maar ben al wel oude Wii games aan het inslaan. Op SMG 2 zat een kras die je wel je nagel wel voelde, maar hier hoef ik me dus geen zorgen over te maken :).
Is geen garantie natuurlijk. Geen twee krassen zijn hetzelfde. Dat er WiiU's zijn die bekraste discs spelen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat jouw WiiU ook jouw SMG2 zal spelen. Hoewel ik de kans wel groot acht hoor.

Wat ik jammer vind aan Nintendo nu (en eigenlijk ook al tijdens de Wii) is dat ze nog zelf ook niet zo weten wat ze moeten met hun eigen innovaties. De Wii kwam vlammend uit de startblokken dankzij Wii Sports. En hoewel ze zeker een hoop games hadden die alleen met een Wiimote gespeeld konden worden (Kart, Metroid en Zelda SS), zijn ze daar op een gegeven moment mee gestopt (op Zelda SS na). De latere games op de Wii hadden nauwelijks een unieke besturing. Op de WiiU is het nog erger. Nintendoland is een veel mindere showcase dan Wii Sports was maar het blijft nog altijd het beste voorbeeld van hoe de Gamepad gebruikt kan worden.
Zoals hierboven aangehaald werd was PES op de Wii een hele aan insteek op voetbal games. Dat systeem zou ook heel goed werken op de gamepad, maar dan mogelijk met nog betere individuele controle. Die game zou ook een mooie case zijn om twee Gamepads te ondersteunen*.
Het is aan Nintendo om de meerwaarde van de Gamepad te tonen. Iets dat ze aan het begin van de Wii ook hebben gedaan (daar zat de meerwaarde vooral in het veeeeeel toegankelijker maken van games).
Op de WiiU maakt Nintendo nog steeds heerlijke games maar weinig van die games zouden niet ook prima op de hardware van de concurrent kunnen draaien. Daarbij denken veel mensen dat een nieuwe Mario hetzelfde is als een nieuwe CoD (meer van hetzelfde). De "realistische" genres zijn nu eenmaal populairder dus kiezen mensen voor een console waarop die games uitkomen.
Als laatste zijn er stiekem veel gamers die geen verandering willen. De roep van deze groep heeft imho ertoe geleid dat Nintendo bij de WiiU enigszins heeft teruggekrabbeld qua controls bij de WiiU. Want los van het scherm is de gamepad een redelijk doorsnee controller. Let wel, ik wil ook geen verandering omdat anders by default beter is (voor games als Mario is een good old controller nog steeds top), maar de Wiimote was imo echt een revolutie en van mij had die nog best doorontwikkeld mogen worden.

Tl;DR: Nintendo moet ook zelf wel gebruik maken van hu eigen innvovaties. Anders kunnen ze idd net zo goed een SEGA'tje doen...

* Grappige aan die PES games was dat itt de andere Wii games deze juist een hogere leercurve had. Maar als je het onder de knie had was het zo'n goed gegeven. Soort van mix tussen een normale PES en een Championship Manager.

Pagina: 1 ... 46 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic