Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-11 20:07

The_Bird

Meneer de Raaf

Als we het er dan toch over hebben; ik heb nooit gesnapt waarom ze in Super Mario 3D Land een gecastreerde versie van het tanooki gestopt hebben. (Kan niet vliegen, alleen zachter afdalen/zweven)

Aangezien het een Land (dus vervolg op de GameBoy reeks) titel was had ik eerder verwacht dat ze de Rabbit Mario uit Super Mario Land 2 zouden gebruiken aangezien die dezelfde functie hadden (louter zweven/afdalen) Leek mij een stuk beter dan die Tanooki die niet kan vliegen, (waar de outfit juist bekend om staat!)

"21 jaar DSL!"

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
The_Bird schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:53:
Als we het er dan toch over hebben; ik heb nooit gesnapt waarom ze in Super Mario 3D Land een gecastreerde versie van het tanooki gestopt hebben. (Kan niet vliegen, alleen zachter afdalen/zweven)

Aangezien het een Land (dus vervolg op de GameBoy reeks) titel was had ik eerder verwacht dat ze de Rabbit Mario uit Super Mario Land 2 zouden gebruiken aangezien die dezelfde functie hadden (louter zweven/afdalen) Leek mij een stuk beter dan die Tanooki die niet kan vliegen, (waar de outfit juist bekend om staat!)
Waarschijnlijk omdat Tanooki beter verkoopt in Japan dan een konijnenpak..

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 14:23
The_Bird schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:46:
[...]
Oh en die titel moeten ze echt veranderen. Zo "new" is die reeks niet meer. Die titel komt nu gewoon dom over. Als ze het gewoon Super Mario Bros Wii U genoemd hadden zag het er al een stuk beter uit.
Ach, als je daar al over wilt vallen. Hoeveel "Final" Fantasy games hebben we inmiddels al niet gehad? De hele naam zou juist betekenen dat er maar één van zou zijn (wat ook oorspronkelijk de verwachting was), maar inmiddels hebben we er tientallen.

The Legend of Zelda dan. Zelda speelt in de meeste games wel een rol, maar is bijna nooit speelbaar en de rol die ze heeft is minimaal at best. Dat zou dan onderhand beter The Legend of Link moeten zijn.

Metroid - zelfde probleem. Alleen in deeltje 2 en in de eerste Prime game kwamen echt regelmatig Metroids voor, in de rest kwam je er tegen het eind een paar tegen en dat was het dan. Het feit dat Samus regelmatig Metroid genoemd wordt, zegt genoeg. Link heeft overigens datzelfde probleem (maar dan als Zelda, uiteraard).

The Elder Scrolls dan. De eerste keer dat je er echt iets mee ging doen was in deeltje 4, toen mocht je er ééntje stelen, en in deel 5 komen er (inclusief uitbreidingen) meerderen voor.
Die in 3D World kan ook niet vliegen.

Ze hebben de Tanooki gebruikt omdat dat nu de standaard powerup is voor de melee/zweef/vlieg functie.

Het liefste zou ik zien dat het zweven een standaardpower van Mario en Co wordt. Dan heb je flower voor op afstand vijanden verslaan en tanooki voor dichtbij. Dan kunnen ze hopelijk een nieuwe secundaire functie geven aan tanooki, namelijk het afweren van projectielen. De cape van World kon dat ook.

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 09:48
Waarom zijn er eigenlijk geen subtopics voor Wii U games? Of is daar geen animo voor op Tweakers?

Steam/XBL: Avioto

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel hebben we er één voor MK8 multiplayer en misschien wil ik er één voor SSB 3DS/Wii U gaan doen.

[Wii U] Mario Kart 8 Toernooien en Multiplayer-topic

Edit: ik heb ook een topic voor Smash Bros. geopend.
\[3DS/WiiU] Super Smash Bros

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 19:02 ]

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Deddiekoel schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:43:
[...]

Ik zou SM3DW stukje omhoog schuiven op dat lijstje. Is een bril-jante game. Ik blijf die game maar spelen.
Bedankt, ik heb de demo wel eens in de MM gespeeld (natuurlijk eerste level) en vond hem best leuk.

Ik heb wel af en toe bij een vriend New Super Mario Bros WiiU gespeeld, en het voelde voor mijn gevoel heel erg als de Wii-versie, met natuurlijk beter graphics maar voor de rest voelde het niet erg 'New' aan. Ik denk dat ik eerder voor 3D World ga en ooit later een (2dehands) Bros. WiiU koop.

Maar ik ga eerst even bezig houden met Super Smash Bros. 3DS en de WiiU versie en misschien samen met een vriend Wind Waker HD (uit)spelen, Mario kan dan wel even wachten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 09:48
Ik had niet gedacht dat ik deze ooit nog zou kopen :P

Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/DSC00032_zps9b075091.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/DSC00035_zpsf7b5bfbb.jpg

Steam/XBL: Avioto

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
En Hyrule Warriors een 6...
En verkopen Bayonetta 2 vallen ondanks lovede commentaren in Japan enorm tegen (38.000 stuks).

Maar Super Mario Galaxy dan wel weer op plek 2 in de all time list. Yeah.

[ Voor 12% gewijzigd door horizon1978 op 25-09-2014 14:27 ]

• horizon1978
Iemand al gezien: Mario Kart 8 dlc: B-Dasher trailer:

nuja, directe link deed het niet:
staat op deze pagina:
http://www.nintendolinked...-dasher-dlc-kart-trailer/

[ Voor 106% gewijzigd door horizon1978 op 25-09-2014 15:55 ]

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

horizon1978 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:50:
Iemand al gezien: Mario Kart 8 dlc: B-Dasher trailer:
[video]
Filmpje doet het niet :/

Omelette du fromage!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

horizon1978 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:26:
[...]

En verkopen Bayonetta 2 vallen ondanks lovede commentaren in Japan enorm tegen (38.000 stuks).
Dat is geen verrassing. Toen de game (deel 1) uitkwam op consoles waar de installed base enorm was en de doelgroep aanwezig was waren de verkopen al belabberd. Als je het dan vervolgens gaat uitbrengen op een console met een enorm lage installed base waar daarnaast de doelgroep ook in mindere mate aanwezig is dan is dat vragen om problemen. Nintendo had Sega beter geld kunnen geven om een F-Zero te maken, zoals ze dat ook op de gamecube deden.

"21 jaar DSL!"

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
The_Bird schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 06:26:
[...]

Dat is geen verrassing. Toen de game (deel 1) uitkwam op consoles waar de installed base enorm was en de doelgroep aanwezig was waren de verkopen al belabberd. Als je het dan vervolgens gaat uitbrengen op een console met een enorm lage installed base waar daarnaast de doelgroep ook in mindere mate aanwezig is dan is dat vragen om problemen. Nintendo had Sega beter geld kunnen geven om een F-Zero te maken, zoals ze dat ook op de gamecube deden.
Awww F-Zero :( De cube versie is zo goed!

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-11 23:22
The_Bird schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 06:26:
Ik denk dat dit spel, net als veel spellen op de Nintendo consoles, een lange doorlooptijd heeft. In tegenstelling tot de traditionele FIFA's, COD's en AC's die het van aankopen in een korte periode moeten hebben omdat er vrij snel weer een vervolg is en de spellen verre van tijdloos zijn. Dit spel wordt over 3 jaar ook nog wel verkocht. Als Nintendo een aantal Bayonetta's in de catalogus heeft zitten dan komt de doelgroep ook vanzelf.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Ik logde net weer in op mijn Club Nintendo account (nadat ik laatst oa voor Hyrule Warriors de enquete had ingevuld) en tot mijn grote verassing stond er een "Demon King costume" downloadcode op me te wachten. Toch leuk ;-)

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Deddiekoel schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 10:33:
Ik logde net weer in op mijn Club Nintendo account (nadat ik laatst oa voor Hyrule Warriors de enquete had ingevuld) en tot mijn grote verassing stond er een "Demon King costume" downloadcode op me te wachten. Toch leuk ;-)
Dat had ik ook vanochtend. :D

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wil binnenkort een Wii U aanschaffen en ben dus wat op onderzoek uit. Ik vroeg me alleen af, hoe zit dat met accounts voor de online omgevingen van Nintendo? Zijn deze gekoppeld etc.

Ik heb nu alleen een Club Nintendo account op de website van Nintendo. Koppel je daar straks een Eshop account aan of hoe zit dat?

• horizon1978
Helemaal correct.

• Ronwiel
  • Niet online
Mooi! Overigens probeer ik nu inmijn Club Nintendo account mijn gebruikersnaam van ronwiel naar Ronwiel te wijzigen, maar dat lijkt ook niet te lukken. Iemand bekend met deze bug?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Account maakt geen onderscheid in kapitaal e.d. Je kan wel je nick aanpassen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Ronwiel
  • Niet online
Maar op de website van Club Nintendo gaat dat dus niet, invul vakje is er wel, wijzigingen worden niet opgeslagen :(.

Verwijderd

Topicstarter
Wii U update 5.2.0 is uit!
Version 5.2.0 U:

Released September 29th, 2014

Changes to the Wii U Menu:

Folders can now be created in the Wii U Menu to hold and organize software icons
A Download Management icon has been added to the Wii U Menu

Changes to Quick Start Menu:

The Quick Start Menu will now display when the Wii U is powered on from the Wii U GamePad TV Remote
Options have been added to Power Settings that allow users to hide certain software from the Quick Start Menu

Changes to the HOME Menu:

The design and layout of the HOME Menu has been updated

Changes to the Nintendo eShop:

Disabled usage of characters not used when redeeming Nintendo eShop cards (O, I, Z, etc.)

Improvements to system stability and usability:

Further improvements to overall system stability and other minor adjustments have been made to enhance the user experience
Bron: http://www.gonintendo.com...ate-5-2-0-u-folders-added

Yay EINDELIJK Folders!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:10
Verdient het spel meer dan? De video's die ik er van heb gezien tonen alleen maar zeer repetitieve gameplay. Het laat mij in ieder geval niet naar de winkel rennen. Of heb ik het mis?
InZane schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:12:
[...]
Verdient het spel meer dan? De video's die ik er van heb gezien tonen alleen maar zeer repetitieve gameplay. Het laat mij in ieder geval niet naar de winkel rennen. Of heb ik het mis?
Het blijft een hack 'n slash game maar er zit meer diepgang en uitdaging in dan je denkt. Ik had hetzelfde beeld er bij en de game heeft mij in positieve zin verrast. Het is namelijk niet alleen maar hakken, iets dat door speciale moves & combos leuker is dan het klinkt. Het is ook tactisch bezig zijn en op de juiste plekken op het slagveld zijn. Voor een Nintendo fan helpt de Zelda setting wel en het mij nieuwsgierig gemaakt naar de Dynasty Warriors games.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Als je inderdaad de combo's in je hoofd houdt en op de juiste plek weet te zijn. Jij brengt het verschil. De computer doet niet zo heel veel verder.

dynasty warriors vind ik zelf niets. Maar Hetzelfde Spel Als Zelda variant vind ik dan wel weer leuk. Gek is dat eigenlijk.
Folders zijn idd fijn! Maar ik vind de kleine update van de UI ook heel prettig. Dingen als dat de meldingen (bijvoorbeeld wie online is gekomen) nu onderaan komen en niet langer de tijd enzo blokkeren wel prettig. Hij voelt ook wat sneller aan, al heb ik nog geen games gespeeld.

Deddiekoel schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:25:
Het is ook tactisch bezig zijn en op de juiste plekken op het slagveld zijn.
Dit. Voordat ik aan een scenario begin, kijk ik op de kaart waar al m'n captains/etc. zijn en waar ik zelf begin, om vervolgens m'n aanvalsroute uit te stippelen.

(Uiteraard gebeurt het regelmatig dat het niet geheel volgens plan verloopt :p)

• Ronwiel
  • Niet online
Als je alleen mario galaxy 2 hebt gespeeld, heb je dan nig wat te zoeken bij deel 1?
ronwiel schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:42:
Als je alleen mario galaxy 2 hebt gespeeld, heb je dan nig wat te zoeken bij deel 1?
Galaxy 1 heeft ook coole levels, alleen sans Yoshi. Als je Galaxy 2 top vond zul jeje met deel 1 ook vermaken.

• Zombymario
Zou dit het waard zijn, of zou je met een pro controller/gamepad ook goed kunnen spelen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

As je al GC controllers hebt zou ik de converter wel kopen, maar anders gewoon met de PRO aan de slag.

• Zombymario
Ik heb er 2 (wel 3rd party), maar die converter wordt ook los verkocht toch? Ach, ik zie wel hoe Bros. speelt met de gamepad/pro controller ;)

• horizon1978
ronwiel schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:42:
Jazeker. Galaxy 1 heeft sowieso leukere setting en verhaaltje. De levels zijn net zo goed.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan heb je er geen ;)... er gaat echt 100% niets boven de originele. SSBB, MKDD, MKWii speelt echt heerlijk met de GC controller. Zelfs MK8 met de mayflash adapter werkt fijn maar op dit moment is de PRO net ff lekkerder doordat je anders rumble mist.

Verwijderd

Voor geïnteresseerden is er op 23 november een Smash 3DS en Project M toernooi in Almere!

Voor meer informatie bekijk de evenementen pagina.

Good Games - 23 November - Almere (Smash3DS/Project M) Facebook Event Page

Hopelijk tot dan!

• Ronwiel
  • Niet online
horizon1978 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:44:
[...]

Jazeker. Galaxy 1 heeft sowieso leukere setting en verhaaltje. De levels zijn net zo goed.
Toch maar ff marktplaats op dan :).

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:12

Maduth

Probeersel

Even een klein vraagje in dit topic m.b.t. de WII U.

Momenteel zit ik te denken om een 'oude' WII aan te schaffen voor mijn dochters [3 en 5 jaar] ter vermaking in de wintermaanden. Pluspunt dat Papa het ook leuk moet vinden ;)

De huidige prijs van een WII op MP is nog steeds 100-150 euro inclusief diversen games/accessoires. Maar als je realistisch kijkt, betaal je dus 100-150 euro voor een apparaat van meestal 4-5 jaar oud [en intensief gebruikt].

Nieuwe WII U met stuurtjes [Papa request :+] en dansmat, is toch gauw 400 euro!

Vraag: wat is wijsheid/mening?

Zijn hier mensen met kleine kinderen die een 'expres' de WII U gekocht hebben ipv een oud model?

De nieuwe ziet er nog al 'geavanceerd' uit namelijk in mijn ogen.

Prioriteit: het moet easy en toegankelijk zijn.

• Henk
  • Laatst online: 29-10 16:11
@Maduth: Jup; en de reden is heel simpel. Ik had een Wii geleend van mijn broertje, aangesloten op mijn 42" HDTV, en OMG, wat zag dat er lelijk uit met zijn niet-720p resolutie. Ik ben helemaal niet van het concept dat alles eyecandy moet zijn, maar het was wel heel duidelijk dat de Wii zijn tijd gehad had.

Als je dan een Wii U aansluit, en die ondersteunt gewoon (Full-)HD is dat echt een verademing.

Easy en toegankelijk; je start de wii u met je gamepad remote, krijgt een schermpje met alle games die je recent hebt gespeeld, en klikt er een aan. De game start, of vraagt, als die er niet in zit, of je dat schijfje er nog even in wilt proppen.

Makkelijker dan dat wordt het niet.

Bonus: hij speelt/ondersteunt ook gewoon wii games ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 01-10-2014 12:34 ]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De Wii is niet moeilijker of makkelijker dan de Wii U zou ik zeggen.
Ik heb ook 2 kleine kids (beide 4), vooralsnog snappen ze er niets van, van een gameboy ook niet overigens.
Het duurt even voordat ze in de gaten krijgen hoe een cursor te bedienen.

Met een Wii koop je wat nu beschikbaar is, met een Wii U wat nog gaat komen :)

Nothing to see here

Verwijderd

Topicstarter
Nu een Wii kopen is echt weggegooid geld. A. De Wii U speelt alle Wii spellen. (+ Wii U spellen, natuurlijk ;)) B. Er komen geen nieuwe Wii games meer uit.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Nadeel is wel dat je op de WiiU geen Gamecube games kan spelen.

"21 jaar DSL!"

• Maduth

Maduth

Probeersel

Dank voor de reacties en deze is voor Itsme, gezien dat je ook 2 dochters hebt, welke must have games zou ik kunnen aanschaffen?

@The_Bird, ik heb geen Gamecube games dus maakt niet uit. :)

EDIT: Check, je kan gewoon de oude controller aanschaffen en gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Maduth op 01-10-2014 13:53 ]

• horizon1978
Ja, het is misschien wat duurder nu maar de Wii U heeft wel de voorkeur om aan te schaffen.

Ja, je kunt de oude motion (plus) controllers van de wii gewoon gebruiken. Buiten de gamepad heb je die eigenlijk ook wel nodig.

Je dochters zijn nog jong (mijne is 10, zoontje 7) dus dat kan nog lastig in begin zijn ivm besturing. Maar iets als New Super Mario Bros U kan wel lukken denk ik. Wii U Barbie dreamhouse party? Wii Party U? Just Dance? Disney Infinity?

Voor jezelf natuurlijk Mario Kart 8. :)

• Maduth

Maduth

Probeersel

Is een basic versie genoeg of echt voor premium gaan?

• Henk
Maduth schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:18:
Is een basic versie genoeg of echt voor premium gaan?
Het enige echte verschil is het kleurtje, meer opslaggeheugen (wat je kunt oplossen met een SD-kaart of externe schijf), een oplaaddock voor je gamepad en nog wat dingetjes.

Ik vond het persoonlijk het geld meer dan waard :)
Ik heb een zoon van 3 en een dochter van 6. Imho is de WiiU echt de betere keuze. Simpelweg omdat het touchscreen veel makkelijker te begrijpen is. Mijn dochter begint al aardig bedreven in Mario 3D world te raken en kan de WiiU zelfstandig aanzetten, op haar account zetten en het spel starten.
Zoon van 3 doet meer voor spek & bonen mee maar hij kan op de gamepad wereld 1-1 & 1-2 uitspelen. Maar ook hij kan hem aanzetten en een game starten (hij snapt ook hoe je uit een game kan om weer opnieuw te beginnen).

Laatste heeft mijn dochter met een wiimote lopen stoeien maar dit viel toch vies tegen. Ze vond het wel leuk maar ze kon er weinig mee.

Welke WiiU versie, enige echte verschil is de interne opslag. Als je games wilt gaan downloaden (iets dat wel handig is met kleine kinderen) dan zul je er een externe HDD bij moeten kopen. Maar je kunt ook beginnen met een USB stick als je wilt. Verder is er geen noemenswaardig verschil.

Ik zou dus voor de meest betaalbare WiiU deal gaan ;-)
Zo te zien is de deal op Amazon Italie nog steeds actief
Een vriend van me heeft dat gedaan. Nul problemen mee gehad en een hele strakke aanbieding.

[ Voor 13% gewijzigd door Deddiekoel op 01-10-2014 14:47 ]

• horizon1978
Wij hebben ook de premium versie. En inderdaad zoek de leukste deal uit.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Avioto schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:17:
Ik had niet gedacht dat ik deze ooit nog zou kopen :P
Nou nog zo'n converter om op je WiiU aan te sluiten.

Henk schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:32:
[...]
Het enige echte verschil is het kleurtje, meer opslaggeheugen (wat je kunt oplossen met een SD-kaart of externe schijf),
SD kaart kun je niet gebruiken voor opslag zoals games en save games :
http://www.nintendo.com/c...=wup-external-usb-storage
punt 13
en USB sticks worden ook afgeraden

[ Voor 52% gewijzigd door Goner op 01-10-2014 15:23 ]

• Maduth

Maduth

Probeersel

Deddiekoel schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:46:

Ik zou dus voor de meest betaalbare WiiU deal gaan ;-)
Zo te zien is de deal op Amazon Italie nog steeds actief
Een vriend van me heeft dat gedaan. Nul problemen mee gehad en een hele strakke aanbieding.
Dat is wel heel goedkoop, die vriend heeft hem dus al gekregen en hoe zit dat met garantie?

Hoe kan zoiets 100 euro goedkoper zijn?

• horizon1978
Volgens mij staat op die Italiaanse site ook een basic versie met just dance voor 218 euro.

Waarom zoveel goedkoper? Teveel ingekocht? Geen idee.
Maduth schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:47:
[...]

Dat is wel heel goedkoop, die vriend heeft hem dus al gekregen en hoe zit dat met garantie?

Hoe kan zoiets 100 euro goedkoper zijn?
Groot ingekocht schat ik. Daarbij gaat de basic uit het assortiment. Ook zag ik net bij de Bast Smit een ZombiU pack (dus Premium inc. PRO controller) voor €299

Garantie is die van Amazon & Nintendo, volgens mij niets mis mee. Check even of ze wel in NL leveren, anders staan er rechts nog andere opties.

Die Just Dance versie is wellicht wel interessanter voor je.

[ Voor 16% gewijzigd door Deddiekoel op 01-10-2014 16:04 ]

• john26oss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-10 08:39
Ik heb een wii u met een wii u pro controller erbij
erbij.
Als ik dan super mario galaxy van de gewone wii wil spelen heb ik dan nog meer controllers nodig?
john26oss schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:51:
Ik heb een wii u met een wii u pro controller erbij
erbij.
Als ik dan super mario galaxy van de gewone wii wil spelen heb ik dan nog meer controllers nodig?
Ja. Je hebt een Wii Remote, Nunchuck en Sensor Bar nodig.

• Henk
BlackMage schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:52:
[...]

Ja. Je hebt een Wii Remote, Nunchuck en Sensor Bar nodig.
Sensor bar zit toch al bij je wii u? :)

• john26oss
Oké bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb al een sensor balk.
Alleen premium bundels hebben een Sensor Bar erbij gekregen.

En veel zullen dat vervelende ding ook niet aansluiten, dus vandaar dat ik het zei :P

• john26oss
Ja dat klopt,
Die sensor balk ligt ergens onder in de kast.
Heb je voor alle wii spellen eigenlijk die wii remote nodig of zijn er ook spellen die je met de wii u controller kunt spelen?

Verwijderd

Topicstarter
Wii spellen kan je niet met Wii U controllers spelen.
john26oss schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:26:
Ja dat klopt,
Die sensor balk ligt ergens onder in de kast.
Heb je voor alle wii spellen eigenlijk die wii remote nodig of zijn er ook spellen die je met de wii u controller kunt spelen?
Je kan met Wii spellen alleen controllers gebruiken die dat spel op de Wii ondersteunden, met uitzondering van de Gamecube controllers want daar zit gewoon geen aansluiting voor op de Wii U.

Dus je kan nooit de Wii U Pro controller gebruiken (die bestond toen nog niet) en je hebt altijd een Wii Remote nodig. Maar afhankelijk van het spel kan je ook een Nunchuck of Classic/ClassicPro controller gebruiken samen met de Wii Remote. Maar veel Wii U spellen werken ook daarmee dus het is geen slechte investering ofzo.

• john26oss
Oké dat is duidelijk
Bedankt

• Maduth

Maduth

Probeersel

Gisteren besloten, wordt een WII U... nu nog een goede deal vinden met stuurtjes/dansmat en 2 x nunchuck/controller. Durf het niet aan om in Italië te bestellen :(

Oh ja... toch dan maar de premium versie :P

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:06
Maduth schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:18:
Gisteren besloten, wordt een WII U... nu nog een goede deal vinden met stuurtjes/dansmast en 2 x nunchuck/controller. Durf het niet aan om in Italië te bestellen :(

Oh ja... toch dan maar de premium versie :P
Voor eventuele controllers ;) https://www.nippon-yasan....tendo-wii-u-conosle-japan

Ik heb twee witte pro controllers besteld daar, ging allemaal prima. En een stuk goedkoper dan in Nederland.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Dat is inderdaad niet duur, heb er twee nodig [in het roze natuurlijk] en dat scheelt kwa aanschaf al de helft. Nog extra kosten om rekening mee te houden?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, btw en inklaring indien je boven de vrijstelling komt.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 02-10-2014 18:17 ]

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:06
DukeBox schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:16:
Ja, btw en inklaring indien je boven de vrijstelling komt.
Met twee pro controllers had ik geen extra kosten. Volgens mij had ik 3-4 dagen vliegen met tracking gekozen als optie. Maar je kunt natuurlijk een goedkopere verzend optie nemen ;)

• Seal64
The_Bird schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:12:
Nadeel is wel dat je op de WiiU geen Gamecube games kan spelen.
Dat kan op eender welke Wii je nu in de winkel haalt ook al niet. Alleen de eerste versie van de Wii kon dat, en die is inmiddels niet meer (nieuw) te koop. De Wii die nu verkocht wordt is óf een nieuwe versie waar alle GC functies uit gesloopt zijn, óf een Wii Mini en daar zijn ook alle netwerkfuncties uit gehaald.

• Ronwiel
  • Niet online
Verwachten jullie dat de Gamecube controller add-on ook geschikt wordt gemaakt voor de Eshop en Wii U games als een alternatief voor de Pro controller?

[ Voor 16% gewijzigd door Ronwiel op 03-10-2014 13:13 ]

ronwiel schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:13:
Verwachten jullie dat de Gamecube controller add-on ook geschikt wordt gemaakt voor de Eshop en Wii U games als een alternatief voor de Pro controller?
Ik denk het niet. Hij wijkt teveel af van de Pro controller. Mogelijk krijgen enkele games (Afgezien van Smash) er wel ondersteuning voor (Mario Kart bijv, misschien 3D World), en als ze ooit met een GameCube VC komen misschien ook daar. Maar het gros zal vast niet werken. Ik denk zelfs dat ze in de Wii modus niet gaan werken via de USB adapter.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30
Als ze dat niet doen zou het een slechte zet zijn, maar met Nintendo weet je het nooit zeker.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Ronwiel
  • Niet online
Dan verpats ik ze wel op marktplaats heb nog een Wavebird en paarse wired controler boxed liggen. Met SSB in het vooruitzicht raak ik die wel kwijt :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht voor MarioKart in ieder geval. Misschien krijgen Super Mario 3D World en New Super Mario Bros U ook een update.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd

Ik begrijp dat veel mensen de GameCube controller erg fijn vonden/vinden. Ikzelf vond/vind hem ook erg fijn en speel er zo nu en dan nog mee icm mijn oude GameCube. Maar die hele hype er nu om heen vind ik persoonlijk wat overdreven. Ik heb nu een pro controller en ben ervan overtuigd dat dat minstens net zo fijn zal spelen met als grote voordeel dat het draadloos is.
Ik denk dat ze het doen om de nostalgie van eerdere Smash Bros terug te halen. Dus meer een marketingstunt dan een nuttig product.

In mijn ogen zouden ze beter een Pro controller in een GC jasje kunnen doen, zoals de mockup plaatjes. Een extra schouderknop, c-stick vervangen door een analoge stick en start/select/home in het midden. Ik vind het verschikkelijke controllers, maar kan me wel voorstellen dat anderen het wel een fijne vonden. Smaken verschillen :) En op deze manier heb je er nog iets meer aan, want zal automatisch werken in alle games die de Pro-controller ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen is de indeling van de GameCube controller anders. Waardoor je gelijk in meerdere games problemen zal krijgen. En willen mensen juist bedraad gamen wat een paar ms. sneller is :p
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:08:
Alleen is de indeling van de GameCube controller anders. Waardoor je gelijk in meerdere games problemen zal krijgen. En willen mensen juist bedraad gamen wat een paar ms. sneller is :p
Problemen krijgen weet ik niet, maar inderdaad sommige games zullen iets minder goed speelbaar zijn, maar de meesten gewoon prima en sommigen zelfs beter. Het 'asynchrone' design van de knoppen komt juist ten goede als je games doet die ze niet alle 4 gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Sterker nog, ik heb er in The Legend of Zelda The Windwaker in het begin veel last van gehad dat de Pro Controller anders was dan de GameCube controller die ik gewend was.
Wat ik het fijnst aan de GC controller vond was de knoppen layout. Die vond ik prettig en door de vormen layout was het bij in-game instructies meteen duidelijk welke knop bedoelt werd. Dat zou ik graag nog terug zien komen.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik zou de support iig graag terugzien voor World en Kart. De Gamecube controller is interessant in dat hij voor sommige games echt perfect is en voor andere games echt waardeloos. De eerstgenoemde games doen het er echter goed mee dus kom maar op, ook omdat ik thuis gelukkig nog originele ngc controllers heb.

"21 jaar DSL!"

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

The_Bird schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 07:06:
Ik zou de support iig graag terugzien voor World en Kart.
Met de mayflash adapter werkt dat al prima.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 06-10-2014 09:20 ]

Die zou zelfs mijn voorkeur hebben. Dan sloop je in ieder geval niet je Wii U of adapter omdat de kabel te kort is. Ik snap sowieso niet waarom Nintendo heeft gekozen voor een USB-adapter, de Wii Remotes zijn daar perfect voor.

Verwijderd

Topicstarter
1. Via de WiiMote moet je een Classic Controller emuleren (maw. geen rumble)
2. WiiMote communiceert via bluetooth wat altijd een paar ms aan vertraging oplevert.
3. Er wordt geen WiiMote met de Wii U geleverd.
4. De adapter gaat tot 4 controllers.

Dus zouden ze het via de WiiMote doen, heb je én geen rumble én vertraging én moet je per speler een WiiMote + adapter + GC controller aanschaffen. Maw. ik ben reuze blij met de huidige oplossing.

En als je bang bent voor de kabeltjes. Kan je altijd nog proberen om een WaveBird controller ergens op de kop te tikken.
Dat kan heel goed tweedehands.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 10:05 ]

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:53:
1. Via de WiiMote moet je een Classic Controller emuleren (maw. geen rumble)
2. WiiMote communiceert via bluetooth wat altijd een paar ms aan vertraging oplevert.
3. Er wordt geen WiiMote met de Wii U geleverd.
4. De adapter gaat tot 4 controllers.

Dus zouden ze het via de WiiMote doen, heb je én geen rumble én vertraging én moet je per speler een WiiMote + adapter + GC controller aanschaffen. Maw. ik ben reuze blij met de huidige oplossing.
De vertraging is onzin. USB heeft geen interrupt, dus de Wii U moet x keer per seconde kijken of er een knop op de controller is ingedrukt. Dat opzichzelf geeft ook al vertraging. Zelfs als de Wii U 1000x per seconde polled (zo snel doen gaming muizen dat, maar ik betwijfel of de Wii U dat zo snel doet. Ik denk eerder aan 125x per seconde (8ms), zo doen normale muizen dat.) dan heb je alsnog 1ms vertraging. En radiogolven gaan met de snelheid van het licht, dus als het al voor meer vertraging zorgt als een kabel, dan is dat echt niet meer dan 1ms. Ping maar eens je Wifi accesspoint, als je een beetje modern spul hebt dan heb je binnen een milliseconde alweer antwoord terug. En een ping moet ook nog terug.

De rest klopt natuurlijk, maar wegen in mijn ogen niet op tegen de nadelen van een kabel die naar je console loopt. Mijn GC is al meerdere malen gevallen omdat ik iets tever achterover ging zitten. En zo ver zit ik niet eens van mijn tv af.

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:21:
De rest klopt natuurlijk, maar wegen in mijn ogen niet op tegen de nadelen van een kabel die naar je console loopt. Mijn GC is al meerdere malen gevallen omdat ik iets tever achterover ging zitten. En zo ver zit ik niet eens van mijn tv af.
Op zich is dat laatste goed te verhelpen door een verlengstukje. Bij mijn Dreamcast heb ik op een gegeven moment ook een verlengkabeltje gekocht van een meter of 2 (kan ook 1 meter zijn geweest). Koste weinig en was een stuk fijner op de bank zitten.
Nog makkelijker is gewoon twee USB verlengkabels kopen. Maargoed, er blijft een kabel naar je console lopen, iets wat ik in het jaar 2014 een beetje belachelijk vind :P
BlackMage schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:05:
Nog makkelijker is gewoon twee USB verlengkabels kopen. Maargoed, er blijft een kabel naar je console lopen, iets wat ik in het jaar 2014 een beetje belachelijk vind :P
Stroomkabel? HDMI? :+

Verwijderd

Topicstarter
Dan gebruik je een Pro controller, heb je het probleem opgelost.

Ik vind het een beetje zeiken om te zeiken, zo.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

BlackMage schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:05:
Maargoed, er blijft een kabel naar je console lopen, iets wat ik in het jaar 2014 een beetje belachelijk vind :P
Ging dit niet over Gamecube en Gamecube controllers ?? Niet echt 2014 dus ...

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:34
De gamecube controllers zijn echt bedoeld voor de harde kern, en die willen nou eenmaal kabels. Als je draadloos wilt spelen geeft Nintendo die optie ook, dus volgens mij is er geen probleem.

Mijn PC

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Hey.. ik had toch echt liever geen kabels hoor ;)

Denk dat een groot deel te maken heeft met gewenning, ik speel het liefst mk met de gc controller, ook uit de tijden blijkt dat ik daar duidelijk beter mee scoor. Aan de andere kant, als ik net zoveel tijd met een pro controller had gespeeld had ik daar waarschijnlijk dezelfde tijden mee gehaald.
Eventuele vertraging in het protocol e.d. vallen in het niets bij de input leg van de huidige tv's e.d. maar daar ga je zelf in compenseren met de besturing. Dit geld voornamelijk voor mk, andere games weet ik niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:29:
Dan gebruik je een Pro controller, heb je het probleem opgelost.
Werkt heerlijk. Vooral dat het ding bij mij zelden opgeladen hoeft te worden. Kan daar rustig een hele week mee gamen zonder me zorgen te hoeven maken over de accu. Ligt lekker in de hand en ik merk geen vertraging (die zal er vast wel zijn).
Ik ben gewoon een beetje kritisch. Dat mag, hopelijk? :P Ik vind het een slecht ontworpen ding.

Maar het is een non-issue, zal er over ophouden :P De GC-controller zou ik sowieso niet gebruiken, al was ie draadloos. De Pro-controller daar in tegen zou ik zelfs met kabel nog wel gebruiken. En Smash ga ook niet kopen want alles behalve Tekken wordt toch niet langer dan 1 match gespeeld in mijn vriendengroep.

• Seal64
BlackMage schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:54:
Ik ben gewoon een beetje kritisch. Dat mag, hopelijk? :P Ik vind het een slecht ontworpen ding.

Maar het is een non-issue, zal er over ophouden :P De GC-controller zou ik sowieso niet gebruiken, al was ie draadloos. De Pro-controller daar in tegen zou ik zelfs met kabel nog wel gebruiken. En Smash ga ook niet kopen want alles behalve Tekken wordt toch niet langer dan 1 match gespeeld in mijn vriendengroep.
Ik zie eigenlijk wel voordelen, zelfs als je de hele discussie over draadloos of niet, niet boeiend vindt. Fans van de serie hebben waarschijnlijk Melee en/of Brawl al wel in huis. En daarbij heb je ook goed kans dat er ook geïnvesteerd is in een setje controllers voor multiplayer-matches. Ik kan voor mezelf beamen dat ik een complete zet GameCube controllers heb liggen, waaronder twee Wavebirds.
Als je dan voor een paar euro zo'n adaptertje kunt scoren, dan ben je klaar voor 4-player mayhem. Tuurlijk, je zou ook wel met Wiimotes, een gamepad en een Pro controller kunnen werken, en ik verwacht dat de classic controller ook wel zal werken, maar ik vond de Cube controller inderdaad wel heel erg goed, beter dan de CC(P) en de WiiU Pro. Alleen de controller van de 360 komt wat mij betreft in de buurt.

Verwijderd

Topicstarter
yup :) Zie ginds daar de stoomboot, daar komt Smash Bros aan! :p

Had het ook al in het Super Smash Bros-topic gepost. En een news-submit gedaan.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 13:51 ]

• foton
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02-2017
Ik heb vorige week ook een Wii U aangeschaft.
Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van anderen met het geluid van de disc drive van de Wii U.
Een tijdje terug werd in dit topic dit onderwerp ook al aangehaald (ergens vorig jaar) en ik zag daar wisselende reacties.

Nu zijn 'stil' en 'veel lawaai' nogal relatief.
Als ik reacties lees dat de Wii U bij anderen enorm stil is, fluisterstil of op 1 meter afstand niet meer hoorbaar is
(ervan uitgaande dat er een disc in de drive zit en draait), dan vind ik het wel een beetje vervelend dat 'ie van mij nogal wat 'lawaai' maakt.

Een referentie video van iemand anders: https://www.youtube.com/watch?v=FeZhrhEdM_g

Ik heb het idee dat de disc drive van mijn Wii U iets meer geluid produceert dan degene in de betreffende video. Ik zal kijken ik een eigen video kan maken.
Zijn er mensen hier die de Wii U hebben omgeruild en waarbij de nieuwe Wii U duidelijk minder 'lawaai' maakte?
Pagina: 1 ... 45 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic