Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Ik ben het er mee eens dat er een track map op het hoofdscherm moet komen. Ik vind het zo ook irritant, ondanks dat het inderdaad beter is dan niets.

Het probleem met de Gamepad en snelle games zoals Mario Kart is dat je simpelweg geen tijd hebt om je ogen te laten wennen aan het andere scherm en weer terug.

Maar wie weet komt het nog :) Nintendo heeft wel bewezen dat ze best achteraf wat usability updates willen doorvoeren (bijv. Mario Bros U met Pro-controller ondersteuning en Pikmin met betere Gamepad-ondersteuning). Een onscreen map, racetijden in GP, terugkeer van auto drift en misschien zelfs asynchrone gamepad (1 player solo op gamepad, rest op tv) zou mooi zijn.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is wat ik doe; werkt op zich redelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:24
kroopah schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:38:
[...]

Ja dat bedacht ik me ook gelijk na het lezen van enkele comments, ik wist niet dat die bonus game nog gold.
Is dit met elke bundel dat je nog een gratis online game kan uitkiezen, of alleen met die MK bundel?

Bedankt voor de tips iig.
Wat je ook kunt doen is het WIi U premium met Zelda pakket kopen voor 249 euro. En Mario kart 8 los kopen, dan heb je drie games in totaal, dus zeg maar 300 euro voor Wii u premium (i.p.v. 288 euro en 2 games) en 3 games waarvan twee met hoes :)
Rudyyy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:23:
[...]

Wat je ook kunt doen is het WIi U premium met Zelda pakket kopen voor 249 euro. En Mario kart 8 los kopen, dan heb je drie games in totaal, dus zeg maar 300 euro voor Wii u premium (i.p.v. 288 euro en 2 games) en 3 games waarvan twee met hoes :)
Die Zelda is een downloadcode dus krijg je ook geen hoes bij.

Als je van plan bent om Mario Bros U erbij te nemen dan kan je ook die bundel kopen.
- 288 euro voor bundel plus Mario Bros U en Luigi Bros U (DLC).
- 50 euro voor Mario Kart. Kies Zelda als gratis game.

Die Luigi Bros DLC is zeker de moeite waard en kost 30-40 euro als je deze op disk wilt hebben (dat compenseert de extra kosten van deze richting). Daarbij heb je een extra spel op disk en je hebt een normale gamepad ipv die zelda-kriebeltjes erop.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:19
Nou hij is binnen hoor! Heb hem uiteindelijk nergens besteld maar gewoon gehaalt bij de lokale gamemania, iets duurder met 299,- maarja dan kan ik er vanavond mee aan de slag :p.

Hij staat nu nog in doos eerst naar het strand :) . Zijn er hier ook mensen die een PS4 hebben? Volgens mij past de Wii U plat mooi op het matte gedeelte van de PS4.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Tiwazz schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:49:
Nou hij is binnen hoor! Heb hem uiteindelijk nergens besteld maar gewoon gehaalt bij de lokale gamemania, iets duurder met 299,- maarja dan kan ik er vanavond mee aan de slag :p.

Hij staat nu nog in doos eerst naar het strand :) . Zijn er hier ook mensen die een PS4 hebben? Volgens mij past de Wii U plat mooi op het matte gedeelte van de PS4.
Ik heb ook een PS4, maar daar zou ik niets op leggen. Dat ding wordt gloeiend heet.

• ndonkersloot
Er komt inderdaad wat warmte vanaf, maarja daar moetie toch wel tegen kunnen? Anders moet ik nog een gat boren in het meubel :( .

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:47
BlackMage schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:50:
[...]

Ik heb ook een PS4, maar daar zou ik niets op leggen. Dat ding wordt gloeiend heet.
Een eitje misschien, is wel hardgekookt na een goede speelsessie denk ik zo maar ;).

Mijn Wii U staat in ieder geval daarom ook naast mijn PS4. Met een ext. HDD bovenop de Wii U.
Tiwazz schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:57:
Er komt inderdaad wat warmte vanaf, maarja daar moetie toch wel tegen kunnen? Anders moet ik nog een gehad boren in het meubel :( .
De Wii U kan er wel tegen, maar je PS4 koelt dan nog minder goed. En misschien dat het slecht is voor de gamedisk die in de Wii U achterblijft.

• ndonkersloot
Daar heb je gelijk in. Volgens mij heb ik geluk; de Wii past niet staand in het vak waar de PS4 staat, de Wii U is minder hoog dus die past waarschijnlijk wel staand in het vak. Dan kan ie gewoon mooi naast de PS4 staan :).

Vanavond even kijken :).

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:32
Dan kan je hem net zo goed in je handen houden, doe je net zo lang over het heen en weer kijken en is een nogal lompe oplossing, waarom ben je zo tegen het toevoegen van de functie? Lijkt me je toch geen pijn te doen als je ervoor zou kunnen kiezen om het op de TV te zien of uit te schakelen? Keuzes zijn fijn.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-11 20:07

The_Bird

Meneer de Raaf

Sowieso is Mario Kart nogal bare bones opgeleverd. Er is niet eens een optiemenu.

"21 jaar DSL!"

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
The_Bird schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:31:
Sowieso is Mario Kart nogal bare bones opgeleverd. Er is niet eens een optiemenu.
Hoe bedoel je?

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 13:33

Megalodon86

Enzyme X

Rudyyy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:23:
[...]

Dat heb ik dus gedaan. Echter is Zelda ook een downloadcode. Ik heb hem net binnenkregen hier. Die speciale Zelda tekeningen op de gamepad vind ik minder storend dan ik dacht (ik twijfelde eerst ook, maar de prijs haalde me over de streep).
Tiwazz schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:49:

Ik zou hem alvast even in de oplader hangen voordat je weg gaat ;)

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

BlackMage schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:37:
[...]

Die Zelda is een downloadcode dus krijg je ook geen hoes bij.

Als je van plan bent om Mario Bros U erbij te nemen dan kan je ook die bundel kopen.
- 288 euro voor bundel plus Mario Bros U en Luigi Bros U (DLC).
- 50 euro voor Mario Kart. Kies Zelda als gratis game.

Die Luigi Bros DLC is zeker de moeite waard en kost 30-40 euro als je deze op disk wilt hebben (dat compenseert de extra kosten van deze richting). Daarbij heb je een extra spel op disk en je hebt een normale gamepad ipv die zelda-kriebeltjes erop.
Dat is niet helemaal eerlijk wat je zegt; de Luigi Bros staat op dezelfde disc, is geen aparte disc. De dlc is volgens mij maar 10 euro.
Megalodon86 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:29:
[...]

Dat is niet helemaal eerlijk wat je zegt; de Luigi Bros staat op dezelfde disc, is geen aparte disc. De dlc is volgens mij maar 10 euro.
Ja is de zelfde disk, maar blijft een ding die je kan uitlenen/verkopen als je dat wilt. En die rekende ik niet eens.

Mario/Luigi U bundel + Mario Kart = 2 disks.
Zelda bundel + Mario Kart = 1 disk.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Megalodon86 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:25:
[...]

Ik zou hem alvast even in de oplader hangen voordat je weg gaat ;)
Sterker nog, ik zou hem gelijk even aansluiten en updaten. Dat duurde bij mij zo gruwelijk lang :X

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Het racen is goed gedaan met leuke banen en de graphics zien er goed uit ed.
Als je kijkt naar het totaalpakket dan zie je toch al snel gaten:

-Er is geen optiemenu waarbij je simpele zaken zoals bijv balans tussen SFX/Muziek kan afstemmen
-Battle Mode is extreem magertjes.
-Naast GP,Time Trial en Versus zijn er geen opties. De DS versie was hier sterk in door bijv de mission mode.

De focus ligt op het racen en dat is mooi maar wat extra's was leuk geweest.

"21 jaar DSL!"

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

The_Bird schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:17:
[...]

Het racen is goed gedaan met leuke banen en de graphics zien er goed uit ed.
Als je kijkt naar het totaalpakket dan zie je toch al snel gaten:

-Er is geen optiemenu waarbij je simpele zaken zoals bijv balans tussen SFX/Muziek kan afstemmen
-Battle Mode is extreem magertjes.
-Naast GP,Time Trial en Versus zijn er geen opties. De DS versie was hier sterk in door bijv de mission mode.

De focus ligt op het racen en dat is mooi maar wat extra's was leuk geweest.
Wellicht begint Nintendo nu ook met het achterhouden van features om die later als prachtige, betaalde DLC aan te bieden tegen extra betaling. Andere publishers doen dit helaas al en ik was juist blij dat Nintendo hier nog niet aan mee deed. We gaan het zien iig.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

rajackar schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:10:
[...]

Wellicht begint Nintendo nu ook met het achterhouden van features om die later als prachtige, betaalde DLC aan te bieden tegen extra betaling. Andere publishers doen dit helaas al en ik was juist blij dat Nintendo hier nog niet aan mee deed. We gaan het zien iig.
Overdrijven is ook een vak :P

Het enige wat duidelijk minder is als andere Mario Kart games, is de battle mode. Maar als ze dat in een DLC wilden verbeteren dan hadden ze het helemaal niet toegevoegd.

Mario Kart DS was de enige met die missies, daarvoor en daarna is het nooit weer terug geweest. Ik zie het graag terug, maar het is niet alsof ze dat weggenomen hebben.

Ik kan me ook niet herinneren dat Mario Kart ooit meer opties had als rumble aan/uit en het verwijderen van de safefile. Ik zie ook graag wat meer opties, bijv het remappen van controls en de map op de tv krijgen e.d. Maar ook dit is niet iets waar ze een steek hebben laten vallen.

Ik denk wel dat er DLC komt. In de vorm van nieuwe tracks en nieuwe racers/karts. Ik heb een hekel aan DLC, omdat het uitgevers er mee weg laat komen om een half spel af te leveren. Maar dat heeft Nintendo niet gedaan. Deze Mario Kart heeft even veel / meer content dan de eerdere games.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad. DLC om een game die al prima uitgebreid is, vérder uit te breiden is imo weinig mis mee.

Vraag me alleen dan af hoe dat zou moeten gaan met online games.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

BlackMage schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:34:
[...]

Overdrijven is ook een vak :P

Het enige wat duidelijk minder is als andere Mario Kart games, is de battle mode. Maar als ze dat in een DLC wilden verbeteren dan hadden ze het helemaal niet toegevoegd.

Mario Kart DS was de enige met die missies, daarvoor en daarna is het nooit weer terug geweest. Ik zie het graag terug, maar het is niet alsof ze dat weggenomen hebben.

Ik kan me ook niet herinneren dat Mario Kart ooit meer opties had als rumble aan/uit en het verwijderen van de safefile. Ik zie ook graag wat meer opties, bijv het remappen van controls en de map op de tv krijgen e.d. Maar ook dit is niet iets waar ze een steek hebben laten vallen.

Ik denk wel dat er DLC komt. In de vorm van nieuwe tracks en nieuwe racers/karts. Ik heb een hekel aan DLC, omdat het uitgevers er mee weg laat komen om een half spel af te leveren. Maar dat heeft Nintendo niet gedaan. Deze Mario Kart heeft even veel / meer content dan de eerdere games.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind MK8 prima zoals het is. Je krijg wel vaker niet alles waar je op hoopt (bv een goede battle mode) maar ik hoef er niet per se iets bij. Ik zou het daarentegen wel jammer vinden ALS Nintendo later de battle mode betaald uitbreidt.
Nieuwe tracks etc als betaalde DLC zou ik weer geen moeite mee hebben omdat er al voldoende tracks zijn om niet karig aan te voelen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• ndonkersloot
Lol, ik kom thuis van het strand sluit alles aan en doorloop de stappen. Kom bij het gedeelte waar een update geinstalleerd moet worden, ik denk wat duurt dit lang ik sluit de Wii wel bekabeld aan. Update gestopt kabel gepakt..... Oh.... Wi-Fi only!? Vreemde keus om geen ethernet poortje te geven imo.

De rest van de avond lekker mario kart gespeeld en super mario u :). Nu nog een Zwarte Wii Motion Plus controller en een zwarte Wii U Pro controller. Iemand tips waar deze het goedkoopst te halen zijn?

• Marnixio
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 21:07
De pro controller vanmiddag nog gespot voor 40,- bij bartsmit Alkmaar.

Kan ook via nippon-yasan voor ~27,- incl. Moet je wel 2 weken wachten. Heb ik ook gedaan :)

De remotes zijn bijna overal 50 euro geloof ik, erg prijzig..

Ik heb mijne tweedehands via wiigamesinfo.nl gehaald. Ziet er zo goed als nieuw uit ;)

PSN : Marnixio

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02
Tiwazz schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:00:
De rest van de avond lekker mario kart gespeeld en super mario u :). Nu nog een Zwarte Wii Motion Plus controller en een zwarte Wii U Pro controller. Iemand tips waar deze het goedkoopst te halen zijn?
Ik zou de pro controller hier halen. De zwarte is op dit moment niet beschikbaar. Ik betaalde iets van 63 euro voor 2 met de 3-4 dagen verzending. En ze liggen op dit moment ergens bij een distributie centrum in NL (zondagavond besteld). Zoals hierboven iemand zegt, kan het goedkoper met een andere verzending ;)

• ndonkersloot
Top bedankt allebei! Wiigamesinfo had ik ook gezien maar wist niet in hoeverre het betrouwbaar is. Zijn alle controllers daar tweede hands of?

Onderstaande controller is dan wel erg goedkoop voor een orginele zwarte wii motion plus controller:
http://www.wiigamesinfo.n...troller-nintendo-wit.html

• hcQd
  • Laatst online: 01:00
Is tweedehands, nieuw wordt hij altijd geleverd met bandje en twee batterijen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

rajackar schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:46:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik vind MK8 prima zoals het is. Je krijg wel vaker niet alles waar je op hoopt (bv een goede battle mode) maar ik hoef er niet per se iets bij. Ik zou het daarentegen wel jammer vinden ALS Nintendo later de battle mode betaald uitbreidt.
Nieuwe tracks etc als betaalde DLC zou ik weer geen moeite mee hebben omdat er al voldoende tracks zijn om niet karig aan te voelen.
Het enige waar mensen wat betreft battle mode om lijken te vragen is arena's ipv gewone tracks. Dat kunnen ze prima DLC'en. En DLC hoeft niet per sé geld te kosten he.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

CyBeR schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:39:
Inderdaad. DLC om een game die al prima uitgebreid is, vérder uit te breiden is imo weinig mis mee.

Vraag me alleen dan af hoe dat zou moeten gaan met online games.
Die Mercedes komt sowieso deze zomer. (Heerlijk, in-game advertising bij een game als MK) maar dat van die courses is een goede icm hoe het online gaat. Eigenlijk zijn er maar 3 keuzes:

-DLC tracks kunnen niet online
-DLC tracks kunnen alleen gekozen worden wanneer iedereen in de groep de track heeft
-DLC tracks kunnen gekozen worden als minstens 1 iemand de track heeft.

"21 jaar DSL!"

The_Bird schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 06:26:
[...]

Die Mercedes komt sowieso deze zomer. (Heerlijk, in-game advertising bij een game als MK) maar dat van die courses is een goede icm hoe het online gaat. Eigenlijk zijn er maar 3 keuzes:

-DLC tracks kunnen niet online
-DLC tracks kunnen alleen gekozen worden wanneer iedereen in de groep de track heeft
-DLC tracks kunnen gekozen worden als minstens 1 iemand de track heeft.
Ik denk, als het zou gebeuren, dat ze online gewoon speelbaar zijn, zelfs als niemand de DLC heeft. Maar dan kan je er niet voor stemmen. Dus als je een random track kiest dan kan je in theorie op een DLC track uit komen. Als je de DLC hebt dan kan je er ook voor stemmen als ze in de selectie van 3 komen.

Verwijderd

Topicstarter
Het kan ook zijn dat het gratis DLC is en als update binnenkomt (dus verplicht voor online).

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat laatste zie ik nog wel gebeuren. Zou mooi zijn als je zo de battle arena's zouden toevoegen. Lijkt me ook niet bizar veel aan ontwikkeling te kosten en het geeft een goed signaal af naar de fans.

Ik zou er overigens prima vinden als er straks extra tracks (wellicht in packs) als betaalde DLC komen. Dat houdt een game als MK nog heel lang fris en aangezien Nintendo eignelijk nooit meer dan één MK game per console uit brengt is dat een mooie manier om MK en de Wii U aantrekkelijk te houden.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:59:
Het kan ook zijn dat het gratis DLC is en als update binnenkomt (dus verplicht voor online).
Dat zal sowieso gebeuren anders dan kan je niet online op de tracks racen.

Zoals Mortal Kombat 9 dat deed was het erg goed gedaan:
De karakters die als DLC uitkwamen zaten in een update verwerkt die gedownload moest worden om online te kunnen. Netherrealm Studios heeft in elk van deze updates gratis exta kostumes verwerkt zodat iedereen die de DLC downloadde sowieso extra's kreeg.

Daarbij denkend zou het wel leuk zijn indien Nintendo extra outfits voor karakters zou stoppen in een volgende game. Hoewel dit niet voor elk karakter even goed zou werken zou er voor het grooste deel van de karakters wel wat gedaan kunnen worden: Fire Mario & Luigi,, Toad kan je in meerdere kleuren aanbieden, iets wat ook geldt voor vijanden zoals Koopa Troopa. Koopa kids kan je de SMW paletten geven onder de "Classic" banner, etc.
Een simpele palette swap kost weinig moeite maar zou leuke afwisseling kunnen bieden.

"21 jaar DSL!"

Nou ik vind Netherrealm toch een ERG slecht voorbeeld van goede DLC.

Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het geconfronteerd worden met het feit dat ik de DLC niet heb. Met injustice staan de DLC characters gewoon in het roster, maar dan kan je ze niet selecteren. Een ander voorbeeld is Dragon Age: Origins. Daar lopen in je kamp NPCs rond die je een quest willen geven, maar dat zijn DLC quests en die kan je dus niet doen zonder te lappen.

Ik snap dat ze het willen verkopen, maar dit vind ik opdringerig en geeft mij het gevoel dat ik zonder die DLC te kopen niet een volledig spel heb.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Tiwazz schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:08:
Top bedankt allebei! Wiigamesinfo had ik ook gezien maar wist niet in hoeverre het betrouwbaar is. Zijn alle controllers daar tweede hands of?
De meeste wel tenzij anders vermeld. Ik ken wiigamesinfo niet, maar op http://www.mariowii.nl/ heb ik wel al diverse malen wat besteld, altijd goede ervaring mee gehad.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Ik kan ook beamen uit eigen ervaring dat mariowii.nl erg betrouwbaar is zowel voor de koop als verkoop van spullen.

• ndonkersloot
Zojuist een bestelling gedaan bij 'mariowii.nl' bestaand uit 2 zwarte Wii plus controllers en 2 zwarte nunchucks beide zonder verpakking. Scheelt behoorlijk in het bedrag, nieuw of zo. Bedankt!

Is er een tweakers mario kart groep ofzo? Lijkt me leuk om tegen andere tweakers te racen ;)?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan je mijn warppipe adres wel geven voor mk:dd ;)

• ndonkersloot
Mario kart 8 bedoel ik, ik heb Double Dash niet :(.

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Na dagen vloekend Mario Kart 8 150cc te hebben gespeeld, heb ik eindelijk de mirror mode unlocked. Stomme is dat 150cc dus een makkie is als je voor minimale snelheid en maximale versnelling en besturing gaat.

Dus na dagen proberen met steeds snellere combinaties, gisteren maar eens over een andere boeg gegooid en dat werkte goed. Rubber band AI tegen ze gebruiken en drie sterren halen op 150cc is ineens geen onmogelijke opgave meer. Ik heb zowaar weer zin op Mario Kart te spelen, wat wel even weg was na de zoveelste poging 150cc te halen :)

Benieuwd hoe Mirror Mode is.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:19

kaanmijo

Picobello B.V.

Zojuist ook maar een WiiU Mario Kart bundel gekocht!
Toch nog een vraagje: was bij jullie die gamepad ook vrijwel helemaal leeg toen ie uit de doos kwam?
Ik moet hem nu eerst opladen voor ik überhaupt de setup kan gaan starten.. :|
kaanmijo schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:25:
Zojuist ook maar een WiiU Mario Kart bundel gekocht!
Toch nog een vraagje: was bij jullie die gamepad ook vrijwel helemaal leeg toen ie uit de doos kwam?
Ik moet hem nu eerst opladen voor ik überhaupt de setup kan gaan starten.. :|
Is vrij standaard, apparatuur met accu's wordt wisselend tussen de 0% en 50% lading afgeleverd.

Maar je kan het stekkertje uit het docking station halen en rechtstreeks in je Gamepad doen, zodat je kan spelen / installeren tijdens het laden.

• ndonkersloot
Vandaag controllers binnen gehed van mariowii.nl. Ze zien er netjes uit op één nunchuck na, die heeft een kapotte kabel. Mail gestuurd naar mariowii.nl, ben benieuwd hoe het opgelost wordt.

Vandaag ook een tweede Mario Kart 8 download code gekocht en heb deze met mijn stomme kop geactiveerd op mijn nintendo club account waar ik al een keer een code had geactiveerd. Resultaat; code gebruikt, sterren gehad geen gratis game :( |:( .. Heb nintendo hierover gemaild en hoop dat ze iets kunnen doen maar ik denk van niet.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

DukeBox schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:19:
Kan je mijn warppipe adres wel geven voor mk:dd ;)
Haha, de goeie ouwe tijde. Jammer dat ik er nu pas achter kom dat er meer tweakers via warppipe speelden.

[ Voor 19% gewijzigd door rajackar op 19-07-2014 19:05 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Speel 2x per jaar een mkdd toernooi. 2 cubes in een lan met component aangesloten op 2 beamers. Denk dat met mk8 we eindelijk een opvolger hebben. Ook alle grafische details zijn als toeschouwer leuk om te zien. Ondanks dat ik de snes en n64 ook best nog wel speel is dat wel wat saai om naar te kijken (en ziet er ook echt niet uit op een groot scherm).

• ndonkersloot
Sinds vandaag ook The Legend of Zelda Wind Waker HD gekocht :). Eerste dungeon net gehaalt, wat een pareltje. Ik heb Wind waker op de gamecube gemist helaas maar wat een toffe game.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57

TFHfony

Professional Weirdo

Vandaag Gaiabreaker in de WiiU shop gekocht.
Ik wil jullie graag waarschuwen het spel NIET te kopen. Ik heb op mijn MSX2 (8 bits homecomputer) betere shoot 'm ups gespeeld. Er zitten framedrops in, niet normaal meer. Zonde van die 11 euro :-(
Het gedrocht is sinds deze donderdag beschikbaar, maar wees gewaarschuwd...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• ndonkersloot
TFHfony schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:47:
Vandaag Gaiabreaker in de WiiU shop gekocht.
Ik wil jullie graag waarschuwen het spel NIET te kopen. Ik heb op mijn MSX2 (8 bits homecomputer) betere shoot 'm ups gespeeld. Er zitten framedrops in, niet normaal meer. Zonde van die 11 euro :-(
Het gedrocht is sinds deze donderdag beschikbaar, maar wees gewaarschuwd...
Bedankt! Ik zat er aan te denken maar dan sla ik hem over.

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
Damn, lijkt toch wel hard te gaan nu.
Nergens meer Super Mario 3d World te krijgen voor een mooi prijsje :(

Zavvi en wowhd hebben hem zelfs niet meer in de search!

Wel hyrule warriors ge preordered voor 36 euro :) Ben wel erg benieuwd!

• ndonkersloot
Tiwazz schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:04:
Vandaag controllers binnen gehad van mariowii.nl. Ze zien er netjes uit op één nunchuck na, die heeft een kapotte kabel. Mail gestuurd naar mariowii.nl, ben benieuwd hoe het opgelost wordt.
Gisteren middag reactie gehad van mariowii, ze gaven aan dat dat absoluut niet de bedoeling is en boden excuses aan. Ze hebben mij verzocht om de nunchuck retour afzender te sturen en zenden mij een nieuwe nunchuck zodra ze de oude binnen hebben of een track and trace code gehad hebben.

Prima dus, tevreden over de afhandeling en over de kwaliteit van de andere controllers. Kan iedereen mariowii.nl aanraden.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

offtopic:
Heb verzoek gedaan de shop toe te voegen onder shop reviews, kan even duren i.v.m. vakantie.

Iemand al eens mk8 met 4 players gedaan ? Is dat een beetje te doen ?

Met 2 players vind ik al dat (als je de banen niet kent) je een stuk lastiger kan zien of er een bocht aankomt en zo ja welke kant. Ik zit namelijk te twijfelen om 2 extra pro controllers aan te schaffen maar als 4 players toch niet geweldig werkt dan zou dat zonde zijn.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02
Ik heb het met 3 spelers gedaan, en dat ging prima. En volgens mij is de verdeling 3-4 spelers hetzelfde, alleen dat je bij 3 spelers rechts onderin een camera hebt die random dingen laat zien.

Het is alleen wel vervelend dat bij twee spelers het beeld verticaal split en niet horizontaal. En volgens mij is dat niet te veranderen...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je een grote TV hebt, en er niet te ver vanaf hoeft te zitten is 4 players best te doen, maar door het hoge detail en chaos-gehalte is het op kleine TV's niet echt aan te raden als je de banen niet kent nee. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

• ndonkersloot
Ik vond de camera met 4 spelers prima, de fps die dropte echter wel eens met zijn vieren had ik het idee.

Verwijderd

Topicstarter
Zeara schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:23:

Het is alleen wel vervelend dat bij twee spelers het beeld verticaal split en niet horizontaal. En volgens mij is dat niet te veranderen...
Gedaan omdat het nu een breedbeeld spel is. Je hebt nu dus 2 grote beelden naast elkaar ipv twee smalle onder elkaar.
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:40:
[...]

Gedaan omdat het nu een breedbeeld spel is. Je hebt nu dus 2 grote beelden naast elkaar ipv twee smalle onder elkaar.
Het nadeel van de verticale splitscreen is dat het beeld gecropt wordt en je dus veel minder ziet van je omgeving. Vooral bij komende bochten heb je daar last van.

Persoonlijk vindt ik deze manier beter dan de horizontale, maar het is nog niet perfect :)

Jammer dat Nintendo niets doet met "Dual Play". De meeste moderne 3D tv's ondersteunen dat en is een perfect alternatief voor splitscreen. Beide spelers hebben een speciaal 3d brilletje op waarna de 3D tv ervoor zorgt dat beide spelers een apart beeld krijgen (net als hij dat met 3D doet maar dan voor elk oog een eigen beeld). Dus een volledig beeld voor elke speler, maar er wordt wel ingeleverd op framerate of resolutie, afhankelijk van methode die gebruikt wordt. En het is voor toeschouwers niet heel prettig :P

• ndonkersloot
Ik vind het vooral jammer dat Nintendo niets doet met de gamepad! Waarom een speler met een gamepad niet de keuze te geven om daar op volledig scherm te spelen. Dan heeft een speler op het TV scherm volledig voor zichzelf en de speler op de gamepad ook volledig voor zichzelf :)

• CB org
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-11 09:54
Tiwazz schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:59:
Ik vind het vooral jammer dat Nintendo niets doet met de gamepad! Waarom een speler met een gamepad niet de keuze te geven om daar op te spelen. Dan heeft een speler op het TV scherm volledig voor zichzelf en de speler op de gamepad ook volledig voor zichzelf :)
Kost weer extra rekenkracht. En ze hebben al de overweging gemaakt om geen AA of texture filtering te doen in het spel. Had liever geen beeld op de gamedpad met 1 van die 2 functies terug.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

DukeBox schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:06:
Speel 2x per jaar een mkdd toernooi. 2 cubes in een lan met component aangesloten op 2 beamers. Denk dat met mk8 we eindelijk een opvolger hebben. Ook alle grafische details zijn als toeschouwer leuk om te zien. Ondanks dat ik de snes en n64 ook best nog wel speel is dat wel wat saai om naar te kijken (en ziet er ook echt niet uit op een groot scherm).
Geweldig! DD was toch lang mijn favoriete mario kart. Maar MK8 is idd een waardige opvolger.

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Eerste weekend met de Wii U is goed bevallen! Ook gewoon naar het strand geweest, maar 's avonds in die hitte slapen schiet niet op; dus lekker MK8 en NSMB gespeeld :D

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Was het niet zo dat wanneer je DD op een LAN speelde je niet kon kiezen als wie je racete?

"21 jaar DSL!"

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Klopt, je krijg een random combinatie van characters en kart maar wat je krijgt (waar je anders meer kans hebt op bijv. bananen bij donky kong en schildjes bij mario) én de snelheid (en overige specs) is gelijk.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:28
Ik ben nu ook aan het uitzoeken hoeveel zo'n Pro Controller gaat kosten, maar ik zie hem niet staan bij WiiGamesInfo.nl. Komt dat omdat jullie de bedrade Classic Controller Pro nemen? Is dat kabeltje dat lang genoeg om mee te spelen, of moet hij in een Wii Mote? Ik zie dat alle Wii U spellen die de Wii U Pro Controller aankunnen, ook de CCP ondersteunt (wikipedia). Het grote voordeel van de Pro Controller (Wii U) zal zeker de directe aansluitmogelijkheid zijn?
mat.hi.as schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:42:
Ik ben nu ook aan het uitzoeken hoeveel zo'n Pro Controller gaat kosten, maar ik zie hem niet staan bij WiiGamesInfo.nl. Komt dat omdat jullie de bedrade Classic Controller Pro nemen? Is dat kabeltje dat lang genoeg om mee te spelen, of moet hij in een Wii Mote? Ik zie dat alle Wii U spellen die de Wii U Pro Controller aankunnen, ook de CCP ondersteunt (wikipedia). Het grote voordeel van de Pro Controller (Wii U) zal zeker de directe aansluitmogelijkheid zijn?
Je hebt 3 verschillende "pro" controllers, om het makkelijk te houden natuurlijk :P
- De Classic controller. Sluit je aan op een Wiimote, is dus een Wii controller. Ondersteuning in Wii U games is matig. Nu zullen veel games wel die setup ondersteunen, maar de meeste van die games gaan er dan vanuit dat je alleen de Wiimote gebruikt. Deze is ook te gebruiken in veel Wii games.
- De Classic Pro controller. Dat ding is gewoon bovenstaande, maar in een andere vorm.
- De Wii U Pro controller. De meeste (bijna alle, denk dat alleen die party-games daar uitzondering op zijn) games die multiplayer kunnen, ondersteunen deze. Maar deze is niet te gebruiken in oude Wii games

Er is geen automatische beste keus. De Wii U Pro controller is het beste als je geen Wii games doet en geen interesse hebt in party games. De Classic (Pro) controller is het beste als je wel Wii games doet en/of je nog Wiimotes hebt liggen.

Qua prijzen moet je het volgende ongeveer aanhouden:
Wiimote: 40 euro.
Classic (vereist Wiimote): 20 euro.
Classic Pro (vereist Wiimote): 25 euro.
Wii U Pro: 40 euro.
Dus als je nog geen Wiimotes hebt, dan is de Classic (Pro) een stuk duurder dan een Wii U Pro. Anders is het goedkoper.

Ik heb zelf zowel een Classic (niet-pro) als een Wii U Pro controller, en all-in-all vind ik de Wii U Pro relaxter. Geen Wiimote meer op je schoot hebben liggen en hij ligt beter in je hand. Maar dat is wel afhankelijk van het type spel. Als ik bijv. Injustice doe dan heb ik veel liever de Classic. Met de Wii U pro krijg ik binnen 5 minuten kramp.

Als je twee extra controllers wilt dan zou ik gewoon 1 van beide nemen. Anders maar even nadenken wat voor games je ermee wilt spelen.

• mat.hi.as
Dankjewel voor de uitleg. Ik heb nog genoeg WiiMotes liggen (oa de Mario en Luigi special edition <3) en voornamelijk geïnteresseerd in de niet party-games. Ik wilde namelijk afgelopen dagen SC:Blacklist in co-op spelen, maar dat kon niet, vandaar dus dat ik op zoek ben naar een Pro controller. Zelf vind ik de gamepad prima in de hand liggen dus ik ben niet op zoek naar een vervanging daarvoor, en zal het incidenteel gebruikt worden als er bezoek is, dus de prijs mag zo laag mogelijk blijven (en hoe het in de hand ligt, verschil per persoon), dus het wordt waarschijnlijk de CCP, want de niet-Pro ziet er zo lelijk uit :+.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens er is een nieuwe Wii U update:
Version 5.1.0 U, available via an Internet connection, includes the following improvements:

New Features:

Wii U to Wii U System Transfer
Users can now transfer (move) all software and data from one Wii U to another
A “System Transfer” option has been added within System Settings

Changes to Nintendo eShop:

Users can now navigate the Nintendo eShop using a Wii Remote, Wii U Pro Controller, or Classic Controller
Improvements to system stability and usability:

Further improvements to overall system stability and other minor adjustments have been made to enhance the user experience
Wii U naar Wii U transfer is handig als je van een Basic naar een Premium wil upgraden, en eindelijk kan je een andere controller in de eShop gebruiken! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 07:26 ]

• psychodude
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 07:26:
Trouwens er is een nieuwe Wii U update:

[...]

Wii U naar Wii U transfer is handig als je van een Basic naar een Premium wil upgraden, en eindelijk kan je een andere controller in de eShop gebruiken! :)
Met name dat laatste heb ik toch wel erg lang op gewacht :p. Hoef ik eindelijk de gamepad niet langer erbij te pakken om in de eshop te kunnen rondsnuffelen.

Nintendo blijft dan ook met iedere update goed inspelen op de wensen van de gebruiker. Dat doen ze toch altijd wel heel erg goed. Het is dan ook mooi om te zien dat de Wii U niet langer de underdog is van de huidige generatie. Maar in zowel hardware als software verkopen de Xbox One langzaam aan steeds meer achter zich begint te laten.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Om op een eerdere vraag van mij terug te komen..
BlackMage schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:17:
Als je twee extra controllers wilt dan zou ik gewoon 1 van beide nemen. Anders maar even nadenken wat voor games je ermee wilt spelen.
...tnx voor dit goede idee ! Helemaal niet aan gedacht dat je met de wii clasic ook mk8 kan spelen. Die heb ik nog liggen voor het (sporadische) geval dat ik met 4 players aan de gang ga.
psychodude schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:45:
Nintendo blijft dan ook met iedere update goed inspelen op de wensen van de gebruiker. Dat doen ze toch altijd wel heel erg goed.
Sterker nog, ze komen vaak met features waarvan ik nog niet eens wist dat ik ze eigenlijk wel wilde hebben ;)

WiiU transfer is wel fijn als je problemen hebt met je huidige WiiU. Voorheen moest je daarvoor Nintendo zelf inschakelen.
Stiekem denk ik dat Nintendo naar een fatsoenlijk account systeem aan het schuiven is.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Deddiekoel schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:53:
WiiU transfer is wel fijn als je problemen hebt met je huidige WiiU. Voorheen moest je daarvoor Nintendo zelf inschakelen.
Stiekem denk ik dat Nintendo naar een fatsoenlijk account systeem aan het schuiven is.
Ik denk niet dat Nintendo met deze generatie naar een "fatsoenlijk" systeem gaat. De hele opzet van de DRM draait om het feit dat je geen internetverbinding nodig hebt na het downloaden. Dat is enorm misbruikgevoelig als je dat aan een "fatsoenlijk" account systeem hangt. Gewoon aanmelden op 1 Wii U, je dingen downloaden en daarna nooit weer online komen. Het is niet alsof je dan heel veel mist.

Uitzonderingen bouwen in de manier waarop de DRM werkt zal ongetwijfeld weer extra risico's voor piraterij met zich meebrengen en dat kan Nintendo zich niet meer permiteren, als je ziet op welke schaal er met de Wii en DS werd gesjoemelt.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

mat.hi.as schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 05:15:
[...]...Ik wilde namelijk afgelopen dagen SC:Blacklist in co-op spelen, maar dat kon niet, vandaar dus dat ik op zoek ben naar een Pro controller...
Ik weet niet helemaal hoe je dit bedoelt, maar als je een controller zoekt om lokaal coöp te kunnen spelen (dus met een vriend, vriendin, buur, kennis of collega) dan heb ik een trieste mededeling. Lokale coöp zit niet in de Wii U versie :'(

Breek je nek voorzichtig

• psychodude
BlackMage schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:15:
[...]Ik denk niet dat Nintendo met deze generatie naar een "fatsoenlijk" systeem gaat. De hele opzet van de DRM draait om het feit dat je geen internetverbinding nodig hebt na het downloaden. Dat is enorm misbruikgevoelig als je dat aan een "fatsoenlijk" account systeem hangt. Gewoon aanmelden op 1 Wii U, je dingen downloaden en daarna nooit weer online komen. Het is niet alsof je dan heel veel mist.
En dit kan niet op bijv. de PS4? Op de PS4 kun je ook gewoon offline, zonder enige internet verbinding je downloaded games spelen zolang als je de PS4 maar als primary console hebt ingesteld.

Deze primary console kun je vervolgens echter doodleuk verwijderen via het internet, zonder tussenkomst van de PS4. Waardoor je vrij bent om een nieuwe console als primary console in te stellen. Zolang als je de andere PS4 van het internet af houdt, zul je gewoon door kunnen blijven spelen van alle gedownloade games.

Het heeft Sony niet weerhouden het op deze manier te regelen, het heeft third party publishers er niet van weerhouden om op de PS4 hun games uit te brengen. Dus waarom zou Nintendo het hierin anders dienen toe te passen? Waarom zou Nintendo stricter moeten zijn op dit soort DRM?

Uiteraard is het misbruikgevoelig. Maar hoe vaak zal er op deze manier gebruik van gemaakt worden? Ik schat dat toch in als uiterst beperkt.

Een reden welk meer meespeelt met het gebrek aan online functionaliteit en een degelijk account systeem voor Nintendo ligt hem waarschijnlijk meer in het simpelweg niet hebben van een echt nut voor dit soort praktijken. De service van Nintendo is over het algemeen dik in orde, je content ben je bij problemen dan toch niet zozeer kwijt. En heel veel meer dan transfer van games voegt een account toch niet toe op een platform waarin online interactie dusdanig beperkt is als op het kind vriendelijke Nintendo.

Ik zie het dan ook als waarschijnlijk dat Nintendo een multiplatform functioneel account systeem pas uitbrengt, zodra ze er ook daadwerkelijk iets zinnigs voor bedacht hebben om mee te doen.

• mat.hi.as
The PyroPath schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:50:
[...]

Ik weet niet helemaal hoe je dit bedoelt, maar als je een controller zoekt om lokaal coöp te kunnen spelen (dus met een vriend, vriendin, buur, kennis of collega) dan heb ik een trieste mededeling. Lokale coöp zit niet in de Wii U versie :'(
Serieus? Ik zie het inderdaad op co-optimus. Dat zuigt, want ik heb net zo'n ding besteld :S. Maar bedankt dat je het zegt (en inderdaad best kutjammer)

Om dan er maar het beste van te maken: iemand zin om eens een co-op missie te proberen? Ik vind het een tof spel, maar ik ben er niet super goed in. Ben nu op normal de story aan het doen, met af en toe een E4 missie. Toch word ik regelmatig doodgemaakt :-(, maar het gaat wel steeds beter oOo

[ Voor 21% gewijzigd door mat.hi.as op 22-07-2014 15:18 ]

psychodude schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:35:
[...]

En dit kan niet op bijv. de PS4? Op de PS4 kun je ook gewoon offline, zonder enige internet verbinding je downloaded games spelen zolang als je de PS4 maar als primary console hebt ingesteld.

Deze primary console kun je vervolgens echter doodleuk verwijderen via het internet, zonder tussenkomst van de PS4. Waardoor je vrij bent om een nieuwe console als primary console in te stellen. Zolang als je de andere PS4 van het internet af houdt, zul je gewoon door kunnen blijven spelen van alle gedownloade games.

Het heeft Sony niet weerhouden het op deze manier te regelen, het heeft third party publishers er niet van weerhouden om op de PS4 hun games uit te brengen. Dus waarom zou Nintendo het hierin anders dienen toe te passen? Waarom zou Nintendo stricter moeten zijn op dit soort DRM?

Uiteraard is het misbruikgevoelig. Maar hoe vaak zal er op deze manier gebruik van gemaakt worden? Ik schat dat toch in als uiterst beperkt.

Een reden welk meer meespeelt met het gebrek aan online functionaliteit en een degelijk account systeem voor Nintendo ligt hem waarschijnlijk meer in het simpelweg niet hebben van een echt nut voor dit soort praktijken. De service van Nintendo is over het algemeen dik in orde, je content ben je bij problemen dan toch niet zozeer kwijt. En heel veel meer dan transfer van games voegt een account toch niet toe op een platform waarin online interactie dusdanig beperkt is als op het kind vriendelijke Nintendo.

Ik zie het dan ook als waarschijnlijk dat Nintendo een multiplatform functioneel account systeem pas uitbrengt, zodra ze er ook daadwerkelijk iets zinnigs voor bedacht hebben om mee te doen.
De PS4 checkt wel online of je rechten hebt om gedownloade games te spelen. Ik heb wel klachten gelezen van gebruikers die meldingen kregen dat ze geen rechten hadden om software te starten en dat was weer hersteld toen ze de PSN store hadden geopend.

En die "Primary" console functionaliteit wordt ook veelvuldig misbruikt en ik verwacht dat ze daar ook snel een stokje voor steken. Je kan namelijk samen met een kennis een truukje toepassen waarbij je in principe elkaar's Primary console thuis hebt staan maar altijd inlogt op je eigen account. Als dan 1 van beiden iets koopt kan je dat beiden spelen, zelfs met online gaming. Je mag het altijd spelen op je eigen account, maar op je Primary PS4 (die je kennis dus heeft) mogen andere accounts dat ook.

• psychodude
BlackMage schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:02:
[...]
De PS4 checkt wel online of je rechten hebt om gedownloade games te spelen. Ik heb wel klachten gelezen van gebruikers die meldingen kregen dat ze geen rechten hadden om software te starten en dat was weer hersteld toen ze de PSN store hadden geopend.
Het enige wat je hoeft te doen is software éénmalig te starten op je primary account. De éénmalige start is een soortgelijke verificatie zoals bijv. Steam en Origin deze toepassen op de PC alvorens offline mode geactiveerd wordt.

En ik betwijfel overigens of Sony hier snel een stokje voor gaat steken. Ja, ze zullen mogelijk wat verlies draaien door minder verkochte exemplaren van games. Maar aan de andere kant zal er ook moeten worden geïnvesteerd in extra support medewerkers welk in het geval van een defecte PS4 de afhandeling van primary console transfers kunnen regelen.

Voor bedrijven als Sony, maar ook Nintendo, is deze vorm van misbruik te bestreden dan ook momenteel iets wat onwaarschijnlijk veel zoden aan de dijk zet.

En het tweede wat jij beschrijft qua sharing, is eigenlijk niets anders dan working als intended. Zoals het ook op playstation.com zelf beschreven wordt in de FAQ:
http://faq.nl.playstation...ferent-playstation-system

De keuze ligt hierbij bij jou als eindgebruiker wat je zelf wenst. Of in je eigen huis kan men gebruik maken van jou games en de online functionaliteiten daarbij, zonder jou PSN te gebruiken. Of elders kan een vriend dit doen. Uiteindelijk is het netto resultaat voor Sony toch hetzelfde. En soortgelijke friend sharing opties worden gebruikelijker. Net zoals je vroeger nog gewoon je disc kon uitlenen.

Dit is voor wat Nintendo betreft nog iets waar mogelijk een account systeem handig in mee zal kunnen spelen. Maakt het gemakkelijker om bijv. een spel te delen met een ander, in de hedendaagse steeds meer voorkomende digitale aanschaf.

[ Voor 6% gewijzigd door psychodude op 22-07-2014 15:24 ]

psychodude schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:23:
[...]

Het enige wat je hoeft te doen is software éénmalig te starten op je primary account. De éénmalige start is een soortgelijke verificatie zoals bijv. Steam en Origin deze toepassen op de PC alvorens offline mode geactiveerd wordt.

En ik betwijfel overigens of Sony hier snel een stokje voor gaat steken. Ja, ze zullen mogelijk wat verlies draaien door minder verkochte exemplaren van games. Maar aan de andere kant zal er ook moeten worden geïnvesteerd in extra support medewerkers welk in het geval van een defecte PS4 de afhandeling van primary console transfers kunnen regelen.

Voor bedrijven als Sony, maar ook Nintendo, is deze vorm van misbruik te bestreden dan ook momenteel iets wat onwaarschijnlijk veel zoden aan de dijk zet.

En het tweede wat jij beschrijft qua sharing, is eigenlijk niets anders dan working als intended. Zoals het ook op playstation.com zelf beschreven wordt in de FAQ:
http://faq.nl.playstation...ferent-playstation-system

De keuze ligt hierbij bij jou als eindgebruiker wat je zelf wenst. Of in je eigen huis kan men gebruik maken van jou games en de online functionaliteiten daarbij, zonder jou PSN te gebruiken. Of elders kan een vriend dit doen. Uiteindelijk is het netto resultaat voor Sony toch hetzelfde. En soortgelijke friend sharing opties worden gebruikelijker. Net zoals je vroeger nog gewoon je disc kon uitlenen.

Dit is voor wat Nintendo betreft nog iets waar mogelijk een account systeem handig in mee zal kunnen spelen. Maakt het gemakkelijker om bijv. een spel te delen met een ander, in de hedendaagse steeds meer voorkomende digitale aanschaf.
Het punt is dat je het moet zien als drie diensten.
- Dienst 1: Je mag je digitaal gekochte games delen met iedereen in je huishouden. Zij mogen hun eigen account hebben.
- Dienst 2: Je hoeft geen permanente internetverbinding te hebben om digitale games in je eigen huis te spelen.
- Dienst 3: Je mag je digitaal gekochte games zelf spelen op elke willekeurige PS4 zolang jij maar inlogt op PSN.
Drie diensten die klantvriendelijk zijn en je eigenlijk niet wilt missen. De "misbruik" is het combineren van deze drie diensten.

Het probleem met DRM is dat het of klantvriendelijk is maar misbruikgevoelig, of klantonvriendelijk en veilig. En ik hoef niet lang te twijfelen over wie uiteindelijk aan het kortste eindje trekt.

Persoonlijk zou ik prima zonder "Dienst 2" kunnen. Ik vind de hele discussie over gebieden waar matig internet is dikke onzin. Zolang de fysieke disks in de winkel te koop blijven en zonder internetverbinding te spelen zijn, mogen digitaal aangeschafte games best een internetverbinding vereisen om te spelen. Zolang het maar niet direct gaat zeuren als de internetverbinding wegvalt.

Wat Nintendo nu doet is "Dienst 3" weglaten. Een veilige keus wat dat betreft. Wat ze zouden kunnen doen is de eigenaar van de Wii U een keus geven: Offline toegang tot je games of de mogelijkheid om jouw games te downloaden en spelen op een andere Wii U. Een instelling in het menu dus. Als je de Wii U "offline" geschikt maakt dan kan je NNID en games niet meer gebruiken op een andere Wii U. Je kan deze instelling zelf aanpassen op je "offline" Wii U, als dat niet meer kan (gestolen, defect) kan Nintendo je daar bij assisteren.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-11 12:08

Emiel1984

Made in NL

BlackMage schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:58:
[...]

- Dienst 2: Je hoeft geen permanente internetverbinding te hebben om digitale games in je eigen huis te spelen.

Persoonlijk zou ik prima zonder "Dienst 2" kunnen. Ik vind de hele discussie over gebieden waar matig internet is dikke onzin. Zolang de fysieke disks in de winkel te koop blijven en zonder internetverbinding te spelen zijn, mogen digitaal aangeschafte games best een internetverbinding vereisen om te spelen. Zolang het maar niet direct gaat zeuren als de internetverbinding wegvalt.
Waarom zouden ze niet met de digitale versies een soort van digitaal stokje kunnen geven.
Het fysieke uitlenen dus digitaliseren.
Dat het stokje dan dus maar 1(of beperkt aantal ) keer uitgegeven kan worden.
- Offline gaan is stokje\reservering offline.
--probeer je dan het spel ergens anders te starten, dan komt melding spel in gebruik op apparaat 'X' oid.

- Online geeft optie om spel vrij te geven om op een andere console te starten.

[LTS][MTS][HTS]

Emiel1984 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:46:
[...]

Waarom zouden ze niet met de digitale versies een soort van digitaal stokje kunnen geven.
Het fysieke uitlenen dus digitaliseren.
Dat het stokje dan dus maar 1(of beperkt aantal ) keer uitgegeven kan worden.
- Offline gaan is stokje\reservering offline.
--probeer je dan het spel ergens anders te starten, dan komt melding spel in gebruik op apparaat 'X' oid.

- Online geeft optie om spel vrij te geven om op een andere console te starten.
Dat is de meest eenvoudige manier. Daarmee moet er altijd een internetverbinding zijn om te kijken of het 'stokje' is uitgeleend.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

BlackMage schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:10:
[...]

Dat is de meest eenvoudige manier. Daarmee moet er altijd een internetverbinding zijn om te kijken of het 'stokje' is uitgeleend.
Nee enkel een internet verbinding om het stokje weer beschikbaar te stellen danwel te krijgen. Een online administratie systeem moet dan bijhouden of hij al in gebruik is op het moment er online om gevraagt word.

Kom je online en is stokje niet beschikbaar dan is het nadeel dat je:
1. Apparaat wat deze in gebruik heeft aan moet zetten om deze te laten vrijgeven.

Maar als je dan de optie 'offline beschikbaar' zou hebben welke er dan voor zorgt dat het niet teruggeven word als het spel is afgelopen hoef je niks te doen tenzij je (daarna nog) offline wilt kunnen spelen en dan deze optie dus aanzet.

[ Voor 32% gewijzigd door Emiel1984 op 22-07-2014 19:37 ]

[LTS][MTS][HTS]

Volgens mij is de eShop zo gemaakt dat hetgeen je download feitelijk de image is die op de schijf staat. Dit om ervoor te zorgen dat de WiiU overal op dezelfde manier mee omgaat. Dit is dus feitelijk een offline methode. Om dit 'domme' gedrag mogelijk te maken wordt een download aan je hardware gekoppeld.
Maar Nintendo heeft al aangegeven dat ze de NNID als platform zien. Dus hoewel het waarschijnlijk niet nog deze generatie gebeurt zijn ze er denk ik wel mee bezig.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ben sinds kort bezig met Galaxy 2 bezig en het valt wel op dat veel ideeen uit deze game gebruikt zijn in 3D Land/World. Valt me ook op dat Galaxy een stuk beter is qua bosses en variatie daar in. Hoe vaak moet je niet die suffe simpele Boom Boom verslaan in de Land/world games?

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

Topicstarter
Deddiekoel schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:41:
Volgens mij is de eShop zo gemaakt dat hetgeen je download feitelijk de image is die op de schijf staat. Dit om ervoor te zorgen dat de WiiU overal op dezelfde manier mee omgaat. Dit is dus feitelijk een offline methode. Om dit 'domme' gedrag mogelijk te maken wordt een download aan je hardware gekoppeld.
Maar Nintendo heeft al aangegeven dat ze de NNID als platform zien. Dus hoewel het waarschijnlijk niet nog deze generatie gebeurt zijn ze er denk ik wel mee bezig.
Downloads worden NIET aan je hardware gekoppeld. Downloads worden aan het NNID waarop je de download uitvoert gekoppeld. Dit NNID zit echter wél aan je hardware gekoppeld. Je kan als je Wii U stuk gaat bv met Nintendo contact opnemen om je NNID te "verwijderen" van je defecte Wii U. Na heractivatie van die NNID op een andere Wii U heb je toegang tot al je downloads.
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:10:
[...]

Downloads worden NIET aan je hardware gekoppeld. Downloads worden aan het NNID waarop je de download uitvoert gekoppeld. Dit NNID zit echter wél aan je hardware gekoppeld. Je kan als je Wii U stuk gaat bv met Nintendo contact opnemen om je NNID te "verwijderen" van je defecte Wii U. Na heractivatie van die NNID op een andere Wii U heb je toegang tot al je downloads.
Maar volgens mij kun je dan op je oude WiiU nog wel je oude games spelen... Maar als die op een externe schijf staan kun je ze maar op 1 WiiU spelen. Volgens mij los van een NNID.

The_Bird schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:04:
Ben sinds kort bezig met Galaxy 2 bezig en het valt wel op dat veel ideeen uit deze game gebruikt zijn in 3D Land/World. Valt me ook op dat Galaxy een stuk beter is qua bosses en variatie daar in. Hoe vaak moet je niet die suffe simpele Boom Boom verslaan in de Land/world games?
Galaxy 2 is misschien wel de beste Mario ooit gemaakt. En alles dat werkte in eerdere Mario games zit ook in 3D world...
Moet wel zeggen dat ik 3D World misschien wel vermakelijker vond dan Galaxy 2 hoewel ik 3D World dus niet perse de betere game vind.

Verwijderd

Topicstarter
Deddiekoel schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:16:
[...]

Maar volgens mij kun je dan op je oude WiiU nog wel je oude games spelen... Maar als die op een externe schijf staan kun je ze maar op 1 WiiU spelen. Volgens mij los van een NNID.
Nee, de NNID waarmee je een spel download moet geregistreerd zijn op de Wii U om deze te kunnen spelen. Je kan ook een NNID "verwijderen" van een Wii U wat de NNID geheel vernietigt en daarmee het recht om de gedownloade spellen te spelen.

Dus als Nintendo je NNID van een oude Wii U ontkoppelt kan je bij de volgende online inlog niet langer gebruikmaken van de games. Dit zou je in principe kunnen voorkomen om nooit meer met die Wii U online te gaan, maar dan is de Wii U minder bruikbaar.
Nieuwe Link's HaremHyrule Warriors trailer:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:32
RayNbow schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:26:

[video]
Het lijkt me eigenlijk nogal een game die vlug gaat vervelen. Ik snap eigenlijk alleen het stukje van die Zelda van de NES niet.. iemand enig idee?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmm, aanvankelijk leek deze game me echt helemaal niets maar er lijkt toch iets meer diepgang in de gameplay te zitten dan hersenloos de ene golf vijanden na de andere slopen. Misschien toch in de gaten houden.

Verwijderd

Topicstarter
Deze game is gewoon geniaal, een heerlijke mix van Legend of Zelda en Dynasty Warriors. Goed voor fans van beide series.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Spreekt mij niet echt aan. Ik kijk wel erg uit naar "The Legend of Zelda Wii U". Maar daar moeten we voorlopig nog wel even op wachten. Tot nu toe is dat namelijk de game die ik nog wel is als special edition wil aanschaffen. De preview van vorige maand was echt tof !

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VcYXX4TUK4I]

[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 24-07-2014 19:14 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Die is ook awesome, maar eind 2015 is nog zo ver weg ;) Ik ga me goed vermaken met Hyrule Warriors.

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:13
Ik ben nu bezig met Batman Arkham Origins. Ik had de One Piece game aangeboden op marktplaats en iemand bood aan om hem te ruilen tegen deze game. De game is tot nog toe wel vermakelijk maar ik heb begrepen van anderen hier op het forum dat ie ook soms nogal lastig kan zijn. De graphics zijn wel oké van deze Wii U versie. Toch stoor ik me een beetje aan het gebrek aan anti aliasing wat je op de PC wel hebt. De vorige twee Batman delen heb ik op de PC gespeeld en daarbij kon ik AA aanzetten en had ik ook nog eens PhysX effecten omdat ik een NVIDIA GPU heb. Ik was eerst van plan om dit deel links te laten liggen vanwege de wat mindere kwaliteit dan de vorige delen volgens velen maar nu ik op deze manier de kans kreeg toch maar besloten om hem te proberen.

Edit

Ik moet nog even terugkomen op Rayman Legends. Ik heb nog wat levels gespeeld en die waren heel anders dan de voorgaande levels en hadden toffe gameplay elementen. Ik haal er dus toch veel plezier uit terwijl ik het eerst een beetje vond tegenvallen.

[ Voor 14% gewijzigd door Robolokotobo op 24-07-2014 22:44 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Vandaag is Rayman nog goedkoper ook, nu al voor 16,63 te krijgen, ipv 19 euro. Al weet ik niet hoe het zit met levertijden ed.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:16:
Die is ook awesome, maar eind 2015 is nog zo ver weg ;) Ik ga me goed vermaken met Hyrule Warriors.
Tja, ik ben nog niet 100% overtuigd. Typisch zo'n game waarbij ik de reviews ga afwachten.
Ook gaat het afhangen van het totale aanbod over de Wii-U en m'n PS4 ;)

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:13
PS4 is gezakt in prijs naar 350. Misschien als ie volgend jaar 250-300 kost dat ik er ook één ga halen.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
RayNbow schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:26:

[video]
Ben nog steeds een beetje sceptisch over deze game, maar deze trailer heeft mijn interesse iets meer gewekt. Doet me ook zoveel denken aan Ninety-Nine Nights (heb Dynasty Warrior Games niet gespeeld), die game was zo boring en verdomd irritant als je dood ging :P De karakter Lana is wel droog, lalala laaaaaaaa :>

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

JerX schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:45:
[...]

Ben nog steeds een beetje sceptisch over deze game, maar deze trailer heeft mijn interesse iets meer gewekt. Doet me ook zoveel denken aan Ninety-Nine Nights (heb Dynasty Warrior Games niet gespeeld), die game was zo boring en verdomd irritant als je dood ging :P De karakter Lana is wel droog, lalala laaaaaaaa :>
Ik deel jouw mening in deze.

Enorm sceptisch zelfs. Maar het beeldmateriaal heeft mijn interesse ook wel gewekt :) Maar ben erg bang dat het gene wat je ziet ook alles is. Open gebied, veel vijanden die tegelijk komen, flashy aanvallen en af en toe een boss/miniboss tussendoor.

Daar komt ook nog bij dat het verhaal waarschijnlijk geen Zelda canon is en ik er daarom weinig om zal geven. Ik leef me eerder in met een verhaal van onbekende personages als er een kans is dat ze er ooit op voortborduren. Maar als alles wat er gebeurd wordt genegeerd in volgende Zelda games* dan denk ik, why bother.

*Zelda heeft geen officieel universum/tijdlijn, maar er gaan veel theorieen rond. Nintendo heeft zelf er ook wel eens over gesproken, maar volgens mij niet officieel. Ik zie het nog wel gebeuren dat Nintendo met canon komt wat alles in perspectief zet.

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:05:
[...]

*Zelda heeft geen officieel universum/tijdlijn, maar er gaan veel theorieen rond. Nintendo heeft zelf er ook wel eens over gesproken, maar volgens mij niet officieel. Ik zie het nog wel gebeuren dat Nintendo met canon komt wat alles in perspectief zet.
Incorect.

In het officiële Hyrule Historia boek staat een tijdlijn:

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--Py-PvkG1--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18j0yyebco7eqjpg.jpg

Maar idd, Hyrule Warriors valt niet binnen deze tijdlijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 16:11 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:10:
[...]

Incorect.

In het officiële Hyrule Historia boek staat een tijdlijn:

[afbeelding]

Maar idd, Hyrule Warriors valt niet binnen deze tijdlijn.
Ja die bedoel ik met "volgens mij niet officieel". Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit wel bedacht is door de geesten achter de games, maar geen officieel Nintendo standpunt was.
Pagina: 1 ... 38 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic