Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Erkend door Miyamoto ;) Maar officieel is het standpunt dat de games op zichzelf staan. Al merk je aan het begin van elke game wel wat er vooraf kwam aan dat spel. Zo is bv duidelijk dat A Link Between Worlds ná Link's Awakening kwam.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 16:34 ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:19
Ik heb nu al twee keer gehad dat tijdens het spelen van Mario Kart 8 de melding komt dat de disc niet gelezen kan worden. De disc en de wii u is pas gekocht en bevat geen krassen of vingervlekken. Als ik de disc eruit haal en opnieuw erin stop gaat de game gewoon verder.

Hebben meer tweakers dit?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:32
Tiwazz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:31:
Ik heb nu al twee keer gehad dat tijdens het spelen van Mario Kart 8 de melding komt dat de disc niet gelezen kan worden. De disc en de wii u is pas gekocht en bevat geen krassen of vingervlekken. Als ik de disc eruit haal en opnieuw erin stop gaat de game gewoon verder.

Hebben meer tweakers dit?
Nog nooit met welk spel dan ook, inclusief MK8, meegemaakt. Ik ben bang dat er iets mis is met je WiiU....

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

http://www.polygon.com/20...wapper-wii-u-announcement

Indies lijken de WiiU nog steeds te mogen!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Nog nooit meegemaakt. En ik wissel regelmatig disc's.

• ndonkersloot
Gadver, heb ik weer. Mijn Playstation 4 is ook al weg voor reparatie. Nouja als het aan blijft houden maar even bellen met Gamemania/Nintendo.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57

TFHfony

Professional Weirdo

Nop... Wel op mijn oude Wii meegemaakt. Die ging van kwaad tot erger tot hij helemaal geen schijven meer las....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Wii idd ook wel eens een vastloper gehad maar de Wii U is prima stabiel. Wel eens een glitch gehad in MK8 dat de kart ergens tussen bleef hangen in de lucht. Kon niets anders doen dan reset (weet niet of er een tijdslimiet aan een mk8 race zit).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:51
Ik heb een keer een vastloper gehad bij Blacklist, maar nooit eerder het genoemde probleem.
Mijn WiiU loopt regelmatig vast. Vaker bij 3rd party games dan bij 1st maar in mijn ervaring overal. Speel vooral downloads...

• kroopah
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-11 09:43
Gisteren toch maar 'n wii u gehaald, het kriebelde al een tijdje maar met Supersmash en een nieuwe zelda op komst vond ik het wel goed :D

Ik heb de Mario Kart bundel gehaald en Windwaker als bonus game.
Tot nu toe bevalt het allemaal :)
Wel komt de windwaker wat traag op gang maar dat kan ik dan mooi even afwisselen met MK

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Traag op gang ? Heb je vaker Zelda gespeeld ?

• kroopah
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-11 09:43
Jawel, op de N64 als laatst. Tja ik vind 'm wat traag op gang komen. Mag toch?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat het juist een van de weinige 3D Zelda's is met een goede portie spanning aan het begin. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41
Deddiekoel schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:00:
Mijn WiiU loopt regelmatig vast. Vaker bij 3rd party games dan bij 1st maar in mijn ervaring overal. Speel vooral downloads...
Mijne loopt sinds een 2tal weken ook vast.
Maakt niet uit wat ik doe.
Zie oa een aantal posts hierboven.
Heb vrijdag de WII U naar Nintendo opgestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
kroopah schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:39:
Jawel, op de N64 als laatst. Tja ik vind 'm wat traag op gang komen. Mag toch?
Zelda is niet een serie waar je direct voor de leeuwen geworpen wordt. Daarbij is het een grote game waarin je zult merken dat Link moet "groeien" om verder te komen. Dus wat jij "traag op gang komen" noemt is juist het hele idee achter deze serie. Als je direct actie wil kan je beter Call of Duty op zetten Een Zelda game geeft je het gevoel van vooruitgang, en je kan trots op jezelf zijn als je de eindbaas verslagen hebt.

Ik hoor vaak gezeik dat mensen Achievements in Nintendo games willen, maar dat is juist de reden waarom Nintendo dat niet doet. Je moet het gevoel hebben iets te bereiken zonder daadwerkelijk een notificatie van dat je iets bereikt hebt.

The Wind Waker was mijn eerste spel op de GameCube. En het was ook de eerste Zelda game die ik ooit gespeeld heb. De game was precies moeilijk genoeg in het begin om me op weg te helpen en naarmate ik verder in de game kwam merkte ik ook dat moeilijkheidsgraad geleidelijk omhoog ging. Steeds uitdagend genoeg om spannend te zijn, steeds makkelijk genoeg om leuk te zijn.
--MeAngry-- schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:54:
Ik denk dat het juist een van de weinige 3D Zelda's is met een goede portie spanning aan het begin. :P
Majora's Mask begint goed spannend ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2014 19:18 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 12:19

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:12:
[...]

Zelda is niet een serie waar je direct voor de leeuwen geworpen wordt. Daarbij is het een grote game waarin je zult merken dat Link moet "groeien" om verder te komen. Dus wat jij "traag op gang komen" noemt is juist het hele idee achter deze serie. Als je direct actie wil kan je beter Call of Duty op zetten Een Zelda game geeft je het gevoel van vooruitgang, en je kan trots op jezelf zijn als je de eindbaas verslagen hebt.
Nou nou, wat een aannames allemaal. Als hij het traag op gang vindt komen dan is dat toch prima. Misschien vergelijkt hij het met andere RPG's of action adventure games, dan kan ik mij er wel wat bij voorstellen, maar deel ik niet zijn mening.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:12:
[...]

Ik hoor vaak gezeik dat mensen Achievements in Nintendo games willen, maar dat is juist de reden waarom Nintendo dat niet doet. Je moet het gevoel hebben iets te bereiken zonder daadwerkelijk een notificatie van dat je iets bereikt hebt.
Ja inderdaad, bij Zelda begin je als een gewone boeren jongeman en je groeit uit tot de gefabelde held waar vaker dan niet mythologische teksten over geschreven zijn. Maar wat jij zegt over het groeien, dat is maar heel beperkt aanwezig. Je vindt een paar nieuwe items en je upgrade je wapen een paar keer. Voor de rest zit de groei tussen je oren. Het is niet voor niets dat zoveel spellen een wat gestroomlijnder progressie systeem hebben: dat is leuk. Het kan met Zelda enkele uren duren voordat je wat nieuwe items hebt gevonden en tot die tijd loop je rond met een "level 1" Link. Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand dit ziet als "traag op gang komen".

En wat jij zegt over achievements is ook niet juist. De meeste games hebben maar 2 of 3 achievements voor de main story, de rest krijg je door optionele dingen te doen. De collectibles verzamelen, de moeilijkste difficulty gebruiken, bepaalde moeilijke dingen uitvoeren als het ook makkelijk kan, etc. En die achievements zijn niet zozeer voor jezelf, maar meer als een soort troffee (vandaar de naam die Sony er aan geeft) die je aan anderen kan laten zien als bewijs dat je het gedaan hebt. Ik vind het ook erg jammer dat Nintendo dat niet doet.

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:39
BlackMage schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:24:
[...]
En die achievements zijn niet zozeer voor jezelf, maar meer als een soort troffee (vandaar de naam die Sony er aan geeft) die je aan anderen kan laten zien als bewijs dat je het gedaan hebt. Ik vind het ook erg jammer dat Nintendo dat niet doet.
Spijt me maar de meeste achievements in zo goed als de meeste spellen haal je gewoon door het spel te spelen. Ik erger me juist mateloos aan al die achievements. Je start een spel op en moet eerst een trainingsmissie doorlopen. Nadat je die gedaan hebt en er komt een cutscene met verhaal. [BLOEP] Achievement unlocked: Getting your feet wet in the kiddy-pool. Ga je verder met missie 2. Zelfde verhaal nadat je die gehaald hebt. [BLOEP] Achievement unlocked: Super epic leet mission 1 completed. En ga zo maar verder.
Als je die dingen er überhaupt in zo willen plaatsen zorg dan dat ze de naam "Achievement" waard zijn. (ben dus blij dat Nintendo niet aan die nonsens doet)

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:24:
[...]

Ja inderdaad, bij Zelda begin je als een gewone boeren jongeman en je groeit uit tot de gefabelde held waar vaker dan niet mythologische teksten over geschreven zijn. Maar wat jij zegt over het groeien, dat is maar heel beperkt aanwezig. Je vindt een paar nieuwe items en je upgrade je wapen een paar keer. Voor de rest zit de groei tussen je oren. Het is niet voor niets dat zoveel spellen een wat gestroomlijnder progressie systeem hebben: dat is leuk. Het kan met Zelda enkele uren duren voordat je wat nieuwe items hebt gevonden en tot die tijd loop je rond met een "level 1" Link. Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand dit ziet als "traag op gang komen".
In bv The Windwaker is het wel erg duidelijk te merken. Kijk maar eens naar de eerste en de tweede keer dat je naar het Forsaken Fortress moet. Of anders de Golden World uit A Link to the Past. Of Lorule. Elk spel heeft wel zo'n overduidelijk moment dat je merkt dat het menens is. Dit heb je veel minder in spellen die je direct al het diepe in werpen, zulke spellen worden na verloop van tijd juist saai omdat je in het begin net zo sterk was. Zelda is anders, je moet dingen verzamelen, puzzels oplossen, mensen helpen waardoor je verder komt.
Misschien is het je niet opgevallen, maar the Legend of Zelda heeft geen level-systeem. Waarom zou je denken dat dat zo is?
En wat jij zegt over achievements is ook niet juist. De meeste games hebben maar 2 of 3 achievements voor de main story, de rest krijg je door optionele dingen te doen.
De meeste games hebben 1 of twee achievements per "level", een paar die zo moeilijk zijn dat je ze nooit zal halen en een paar die zo dom zijn dat je niet eens wil laten zien dat je ze behaald hebt. Ik hoop met HEEL mijn hart dat Nintendo NOOIT dat domme systeem in gaat bouwen.
De collectibles verzamelen,
Nog zoiets wat perfect zonder achievements kan. Zie zo ongeveer elke Zelda game.
de moeilijkste difficulty gebruiken,
Woei ik kan het spel uitspelen wanneer de vijanden 2x zoveel damage doen! woehoe!
bepaalde moeilijke dingen uitvoeren als het ook makkelijk kan, etc.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
En die achievements zijn niet zozeer voor jezelf,
Miiverse.
maar meer als een soort troffee (vandaar de naam die Sony er aan geeft) die je aan anderen kan laten zien als bewijs dat je het gedaan hebt. Ik vind het ook erg jammer dat Nintendo dat niet doet.
Kuch.

Heel erg jammer dat Nintendo daar niet aan meedoet... right..
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:04:
[...]

In bv The Windwaker is het wel erg duidelijk te merken. Kijk maar eens naar de eerste en de tweede keer dat je naar het Forsaken Fortress moet. Of anders de Golden World uit A Link to the Past. Of Lorule. Elk spel heeft wel zo'n overduidelijk moment dat je merkt dat het menens is. Dit heb je veel minder in spellen die je direct al het diepe in werpen, zulke spellen worden na verloop van tijd juist saai omdat je in het begin net zo sterk was. Zelda is anders, je moet dingen verzamelen, puzzels oplossen, mensen helpen waardoor je verder komt.
Misschien is het je niet opgevallen, maar the Legend of Zelda heeft geen level-systeem. Waarom zou je denken dat dat zo is?

[...]

De meeste games hebben 1 of twee achievements per "level", een paar die zo moeilijk zijn dat je ze nooit zal halen en een paar die zo dom zijn dat je niet eens wil laten zien dat je ze behaald hebt. Ik hoop met HEEL mijn hart dat Nintendo NOOIT dat domme systeem in gaat bouwen.

[...]

Nog zoiets wat perfect zonder achievements kan. Zie zo ongeveer elke Zelda game.

[...]

Woei ik kan het spel uitspelen wanneer de vijanden 2x zoveel damage doen! woehoe!

[...]

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

[...]

Miiverse.

[...]

Kuch.
[video]

Heel erg jammer dat Nintendo daar niet aan meedoet... right..
Ik voel een heleboel haat tegen achievements :P

En ik weet niet precies waar dat vandaan komt, want want de hele essentie ervan is dat het optionele content is. Als je er geen waarde aan hecht, is er niets wat je verplicht om er ook maar iets mee te doen. Je krijgt af en toe een popupje van 3 seconden, thats it.

En ook dat "per level" klopt totaal niets van. Natuurlijk zijn er games die er geen moeite in steken en dus 70% van de trophies/achievements met het uitspelen van de single player campaign geven, maar de meeste games doen er wel iets meer moeite voor. Je krijgt een paar voor het doorspelen, een paar die je meestal wel unlockt door gewoon te spelen (kill xxx enemies bijv), een paar voor optionele missies, een paar voor 'hardmode' dingen (bijv versla boss zonder gebruik van bommen), een paar multiplayer, een paar completionist (verzamel alle <niet spel gerelateerde dingen die je tegenkomt>), een paar minigames en natuurlijk de grinders. Maar het leuke is, dat is gewoon optioneel. Een reden om het spel nog een keer te doen of terug te gaan naar dingen die je gemist hebt.

De meeste boeien mij ook niet zoveel. Met name de grinders of multiplayer achievements. Maar is toch wel leuk om iets van onderkenning te krijgen als je het wel doet of haalt. Vind het toch wel leuk als ik er meer heb dan vrienden :P

En het is spel overstijgend. Op zowel de PS als Xbox platformen heb je een algehele score en ook al heeft dat meer te maken met je portemonee (direct verband met hoeveel games je hebt natuurlijk) dan met je skills, het blijft een leuk extratje.

Verwijderd

Laat Nintendo maar alsjeblieft lekker anders (dan Playstation/Xbox) blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2014 20:52 ]

Achievements kun je gewoon delen via Miiverse. :p
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/pap/zlCfzSE8u48Vs03gVb
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/zlCfzSE8u48Vs03gVb
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/pap/zlCfzRXFcNInZJRavc
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/zlCfzRXFcNInZJRavc
Edit:
Nog een "achievement" Miiverse post:
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/pap/zlCfzRRYGf0izI6G0p
Afbeeldingslocatie: https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/zlCfzRRYGf0izI6G0p

[ Voor 21% gewijzigd door RayNbow op 27-07-2014 21:48 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

mat.hi.as schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:54:
[...]

Serieus? Ik zie het inderdaad op co-optimus. Dat zuigt, want ik heb net zo'n ding besteld :S. Maar bedankt dat je het zegt (en inderdaad best kutjammer)

Om dan er maar het beste van te maken: iemand zin om eens een co-op missie te proberen? Ik vind het een tof spel, maar ik ben er niet super goed in. Ben nu op normal de story aan het doen, met af en toe een E4 missie. Toch word ik regelmatig doodgemaakt :-(, maar het gaat wel steeds beter oOo
Tsja, ik had hetzelfde probleem. Heb hem gedownload tijden geleden voor een weekend weg, leek me lachen om samen met een paar maten om de beurt door het spel te coöpen. Reviews waren nogal positief over de coöp dus ik dacht gaan! Helaas dus te weinig mezelf ingelezen in de Wii U versie. Heb het dan ook los van een 5 minuten ofzo niet meer aangeraakt. Niet dat ik denk dat het een slecht spel is ofzo, maar er waren gewoon andere games die me meer aanspraken op dat moment. :|

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
RayNbow schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:32:
Achievements kun je gewoon delen via Miiverse. :p

[...]

[...]

Edit:
Nog een "achievement" Miiverse post:

[...]
Wel jammer dat we geen Miiverse-embed functie op T-net hebben

• bobje99
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 14:25
Laatst liep mijn Wii U ook vijf keer achter elkaar vast tijdens het opstarten van een spel (fifa 13; waren wat maten op bezoek die nintendo spellen 'saai' vinden en eigenlijk alleen fifa en cod (en dergelijken) spelen; voor die 10 euro voor fifa vond ik 't wel waard om te kopen).
Hoe het kan dat ie vijf keer achter elkaar vast liep.. ik had muziek aan staan tijdens het opstarten (anders is het wachten ook zo saai...) en één van de speakers staat vrijwel naast de wii u, dus ik dacht: misschien eens proberen met muziek uit, dat het kan komen door de trillingen of zo. M'n maten dachten dat ik gek was en dat mijn wii u gewoon kapot/flut was, maar zonder die muziek startte hij gewoon op zonder problemen.

Waar (naar mijn mening) ook veel mensen problemen mee hebben, is het niet indrukken van knoppen terwijl dat niet nodig is, bijvoorbeeld: ik doe de controller aan en tegelijkertijd druk ik alle knoppen in. Vervolgens werkt de controller niet normaal en is de controller gelijk 'kapot' (natuurlijk blijkt na het opnieuw opstarten van de controller zonder knoppen in te drukken dat het goed werkt).

Dat soort dingen vind ik jammer en het voelt alsof ik een handleiding moet uitleggen aan iedereen die langskomt, zodat zij normaal een spel kunnen spelen.
Dit terwijl ik juist zo houd van de simpele (nintendo) gameplay, die ik niet continu uit hoef te leggen.

EDIT: ja de controllers kalibreren tijdens dat de controller opstart, alleen dat de controllers ook automatisch uit gaan bij het opstarten van een spel, waarna je ze opnieuw aan moet zetten... zorgt voor verwarring bij mijn xbox spelende maten

[ Voor 12% gewijzigd door bobje99 op 28-07-2014 15:32 . Reden: iets vergeten te melden ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

bobje99 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:10:
Waar (naar mijn mening) ook veel mensen problemen mee hebben, is het niet indrukken van knoppen terwijl dat niet nodig is,,,
Dat is normaal bij vrijwel alle controllers welke gekalibreerd worden bij het opstarten.

Ik vind persoonlijk achievements wel leuk en ik mis het dan ook wel bij Nintendo. Nintendo doet er zelf ook soms aan maar er is nog geen centraal systeem. Games als Wii Sports hebben de zogenaamde stempels en medailles. Die staan voor mij gelijk aan achievements.
Persoonlijk vind ik dat het ook wel meerwaarde kan hebben. Als je een bepaalde mijlpaal haalt is het gewoon cool dat die makkelijk terug te halen is. Gewoon als bewijs van kunde.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
bobje99 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:10:
Waar (naar mijn mening) ook veel mensen problemen mee hebben, is het niet indrukken van knoppen terwijl dat niet nodig is, bijvoorbeeld: ik doe de controller aan en tegelijkertijd druk ik alle knoppen in. Vervolgens werkt de controller niet normaal en is de controller gelijk 'kapot' (natuurlijk blijkt na het opnieuw opstarten van de controller zonder knoppen in te drukken dat het goed werkt).

Dat soort dingen vind ik jammer en het voelt alsof ik een handleiding moet uitleggen aan iedereen die langskomt, zodat zij normaal een spel kunnen spelen.
Dit terwijl ik juist zo houd van de simpele (nintendo) gameplay, die ik niet continu uit hoef te leggen.

EDIT: ja de controllers kalibreren tijdens dat de controller opstart, alleen dat de controllers ook automatisch uit gaan bij het opstarten van een spel, waarna je ze opnieuw aan moet zetten... zorgt voor verwarring bij mijn xbox spelende maten
Vaag verhaal!?! Waarom zou je je knoppen indrukken bij het opstarten van een spel? Dat is sowieso al onnodige slijtage van een apparaat dat al veel gebruik en misbruik kent.

Heb er zelf eigenlijk helemaal niet opgelet of iets van gemerkt dat controllers uitgaan bij het opstarten van een spel.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
horizon1978 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 05:38:
[...]

Vaag verhaal!?! Waarom zou je je knoppen indrukken bij het opstarten van een spel? Dat is sowieso al onnodige slijtage van een apparaat dat al veel gebruik en misbruik kent.

Heb er zelf eigenlijk helemaal niet opgelet of iets van gemerkt dat controllers uitgaan bij het opstarten van een spel.
Raar verhaal of niet, controllers zijn er op te rammen! En dat begint bij mij al vanaf het moment ik alle intro's van een game zie.

Denk de beste man overigens zijn Wii U moet laten repareren. Controllers die uitvallen bij aanraken van een knop of een Wii U die uit gaat vanwege muziek trillingen (hoe hard moet je daar voor wel niet je muziek aan hebben?).

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• kwint
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11 17:21
Weet iemand waar ik het goedkoopst een Wii U kan kopen? Waar hebben jullie hem gekocht?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zie bovenaan de PW linkjes.. beetje eigen inzet mag ook wel.

• bobje99
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 14:25
Wat ik probeer te vertellen is dat ik het jammer vind dat (wanneer ik met vier à vijf mensen een spelletje probeer te spelen) ik uit moet leggen hoe je iets simpels doet als een controller aan zetten...

Dat terwijl, wanneer ik een spel opgestart heb, snapt vrijwel iedereen hoe de besturing werkt (ik hoef hierbij niet uit te leggen dat je knop y in moet drukken, vervolgens twee keer op X, terwijl je met je linker pookje naar rechts wijst om een super awesome move te doen, dat heb je niet bij nintendo; dat motto: Easy to learn, hard to master (of was dat van Blizzard...))

Verder probeerde ik te zeggen dat er imo niks mis is met mijn Wii U, behalve dat je niet een speaker naast het apparaat moet zetten terwijl er een disk in zit (en je het spel van de disk opstart).

• kwint
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11 17:21
DukeBox schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:20:
Zie bovenaan de PW linkjes.. beetje eigen inzet mag ook wel.
Ik doelde op de offline winkels

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 14:23
kwint schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:29:
[...]

Ik doelde op de offline winkels
Daar heb je dan ook weinig aan zonder een locatie door te geven. Jantje kan jou misschien vertellen dat bij hem in Maastricht de lokale gameboer een actie heeft dat je dat ding voor de helft van de prijs kan kopen, daar heb je niet bijster veel aan als je op Texel woont...
Dan val je dus terug op landelijke ketens zoals Intertoys en co, en die zijn redelijk constant op dat soort dingen - want die worden door het hoofdkantoor voorgeschreven. Alleen de Mediamarkt lijkt nog wel eens lokaal te stunten en dan is, jawel, je locatie weer belangrijk...

Wat betreft crashende consoles, ik heb dat met Darksiders 2, de disc-versie. Die loopt regelmatig vast, tot op het punt dat ik op een gegeven moment zo'n afstandbediende schakelaar op het stopcontact heb gezet - ik moest steeds de stekker eruit trekken om de console weer aan de praat te krijgen. Bij alle andere games geen centje pijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Seal64 op 29-07-2014 11:45 ]

Om nog even op de achievements terug te komen. Ubi's Uplay is nog de beste implementatie op de WiiU. Met name omdat je achievements daar nog iets opleveren. Zoiets maar dan centraal als service zou ik wel willen.

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 13:33

Megalodon86

Enzyme X

Nintendo heeft gewoon "achievements" hoor, die heten stamps. In ieder geval bij Mario Kart zit dat.

http://www.mariowiki.com/List_of_stamps_in_Mario_Kart_8
De implementatie van die stamps is per spel verschillend. In niet elk spel zitten ze en in sommige games kan je ze gewoon verzamelen (Mario 3D World).

Verwijderd

Topicstarter
Idd, maar het is wel een onderdeel van het platform wat gamers met elkaar in contact brengt (Miiverse).

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Megalodon86 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:21:
Nintendo heeft gewoon "achievements" hoor, die heten stamps. In ieder geval bij Mario Kart zit dat.

http://www.mariowiki.com/List_of_stamps_in_Mario_Kart_8
Maar dit is juist een voorbeeld van "standaard" achievements: Win een cup met alle verschillende characters, win time trails op iedere baan en de rest is zelfs al unlocked als je het spel start.

Wat leuk zou zijn, zouden achievements zijn zoals: "Fire 10 red shells in 1 lap", "Finish 3rd in every round of a cup" etc.. Van die achievements waarbij je iets meer je best moet doen dan normale races. Mario Kart op de DS had bijvoorbeeld een paar leuke Missions, die volledig missen in Mario Kart 8.

Begrijp me niet verkeerd: Mario Kart 8 is verder echt een topspel, afgelopen 3 avonden non-stop gespeeld ;)

Omelette du fromage!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11 15:34
Dxta schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:24:
[...]

Maar dit is juist een voorbeeld van "standaard" achievements: Win een cup met alle verschillende characters, win time trails op iedere baan en de rest is zelfs al unlocked als je het spel start.

Wat leuk zou zijn, zouden achievements zijn zoals: "Fire 10 red shells in 1 lap", "Finish 3rd in every round of a cup" etc.. Van die achievements waarbij je iets meer je best moet doen dan normale races. Mario Kart op de DS had bijvoorbeeld een paar leuke Missions, die volledig missen in Mario Kart 8.

Begrijp me niet verkeerd: Mario Kart 8 is verder echt een topspel, afgelopen 3 avonden non-stop gespeeld ;)
Het kan natuurlijk dat ik hiermee in de minderheid ben maar die achievements die niks met de normale manier van spelen van doen hebben(3e worden in een spel waar je juist wil winnen) of achievements die niet logisch zijn(items afvuren helpt alleen als je raakt dus zou de achievement moeten zijn voor het raken van tegenstanders) of op kans berust zijn (10 rode schilden in 1 lap, alhoewel je ook gewoon bij een paar item blokken stil kan gaan staan tot je 10 rode schilden heb afgevuurd) vind ik juist de irritantste achievements en totaal niks toevoegen.
Goede achievements voor mario kart zouden wat mij betreft zijn:

Totaal tijd van de cup onder xx:xx(en dan wel redelijk moeilijk niet zo makkelijk als de nintendo ghosts in time trial) mogelijk meerdere achievements zodat er een makkelijk/normale/moeilijke/vrijwel onmogelijke tijd is

x aantal keer achter elkaar 1e worden met een aparte achievement track voor offline met de cups en online met races

Een achievement voor het 10/20/30 keer raken van een tegenstander met een door jou afgevuurd item eventueel binnen een race of binnen een cup afhankelijk van hoe hoog je de hoeveelheid maakt.

eventueel een gecombineerde tijd voor alle time trial tracks en daar een achievement aanhangen als je onder een bepaalde tijd komt.

Hiervoor zou er wel wat aangepast moeten worden aan de game gezien je volgens mij nu nergens terug kan zien wat voor tijden je hebt gereden in de cups bijvoorbeeld.

Wat Nintendo in ieder geval niet moet dan wat mij betreft is een algemeen optel systeem maken voor achievements zoals bij sony en microsoft en al helemaal geen achievement voor het halen voor alle achievements aangezien dat in mijn opinie alleen leuk is voor mensen die willen kunnen zeggen: "Kijk mij eens ik heb xx games compleet gehaald wat betreft achievements" wat niks toevoegd aan de game ervaring op zich en een aantal mensen irriteerd.
(achievement lijstjes per game met je vrienden vergelijken zou eventueel nog wel kunnen om eventueel samen te werken aan achievements die je beide nog niet hebt)

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-11 11:40
ik ben nog steeds in twijfel om een wii u te kopen. speel best wel redelijk spellen. Op de pc wat mmo spelen, maar daar gaat toch teveel tijd inzitten. op de xbox 360 ook nog van alles, maar ben een beetje de interesse in die spellen kwijt. nu lijken mij spellen die je simpel op kan pakken en even kan spelen wel wat. Mario kart op de 3ds vond ik best vermakelijk. miste alleen de multiplayer.

Is de wii u zo dat ik er van alle verschillende soorten genres wat mee kan? weet dat er minder "hardcore" spellen op zijn maar toch

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Kwam toevallig de CYP AU-11SA tegen in een uitverkoop.. eindelijk surround geluid :)
Klink echt stukken beter, zeker mk8 , erg gaaf om de race 'om je heen' te horen.

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:56
jaydenjarno schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:52:
ik ben nog steeds in twijfel om een wii u te kopen. speel best wel redelijk spellen. Op de pc wat mmo spelen, maar daar gaat toch teveel tijd inzitten. op de xbox 360 ook nog van alles, maar ben een beetje de interesse in die spellen kwijt. nu lijken mij spellen die je simpel op kan pakken en even kan spelen wel wat. Mario kart op de 3ds vond ik best vermakelijk. miste alleen de multiplayer.

Is de wii u zo dat ik er van alle verschillende soorten genres wat mee kan? weet dat er minder "hardcore" spellen op zijn maar toch
Bij de Wii U moet je het echt hebben van de Nintendo spellen, trekken die je? Zo ja dan koop je er 1 zo niet dan ben je beter af met een PS4 of Xdoos one ;)

Helaas komt het traag op gang met de Nintendo toppers, Mario Kart 8 heb je nu en Pikmin 3. Nieuwe Zelda, Super smash en een echte Mario opvolger moeten helaas nog komen.

[ Voor 49% gewijzigd door sjaak88 op 31-07-2014 16:17 ]

• sjaak88
DukeBox schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:14:
Kwam toevallig de CYP AU-11SA tegen in een uitverkoop.. eindelijk surround geluid :)
Klink echt stukken beter, zeker mk8 , erg gaaf om de race 'om je heen' te horen.
Waar en voor hoeveel? :)
Ik baal als een stekker dat ik moet spelen via TV geluid.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

55€ bij de 4u-tech uitverkoop, was er maar 1.

sjaak88 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:15:
[...]

Bij de Wii U moet je het echt hebben van de Nintendo spellen, trekken die je? Zo ja dan koop je er 1 zo niet dan ben je beter af met een PS4 of Xdoos one ;)

Helaas komt het traag op gang met de Nintendo toppers, Mario Kart 8 heb je nu en Pikmin 3. Nieuwe Zelda, Super smash en een echte Mario opvolger moeten helaas nog komen.
- Zelda Wind Waker HD
- New Super Mario Bros U
- Super Mario 3D World
- Donkey Kong Country Tropical Freeze

• sjaak88
BlackMage schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:47:
[...]

- Zelda Wind Waker HD
- New Super Mario Bros U
- Super Mario 3D World
Leuke Nintendo games, maar alleen Zelda WW remake vind ik een waardige echte Nintendo topper in dat lijstje.
Maar aangezien dat al een heel oud spel is.
Nog niet gespeeld dan zeker aan te raden!
sjaak88 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:12:
[...]

Leuke Nintendo games, maar alleen Zelda WW remake vind ik een waardige echte Nintendo topper in dat lijstje.
Maar aangezien dat al een heel oud spel is.
Nog niet gespeeld dan zeker aan te raden!
Smaken verschillen natuurlijk.

Maar alle games hebben een metascore van meer dan 80. Dat is in mijn boekje genoeg reden om ze topper te noemen.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-11 12:08

Emiel1984

Made in NL

BlackMage schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:24:
[...]
Smaken verschillen natuurlijk.

Maar alle games hebben een metascore van meer dan 80. Dat is in mijn boekje genoeg reden om ze topper te noemen.
Helemaal met jouw eens. Een game niet goed vinden terwijl alle reviews (waaronder op tweakers) er zeer positief over zijn. Wellicht dat de WiiU voor jouw niet een goede aankoop was Sjaak88, volgens mij behoor je niet tot de doelgroep.

Ik ben ook niet zo een fan van Call Of Duty games maar dat maakt de games niet slecht.

[LTS][MTS][HTS]

Ik las op Reddit een interessante suggestie om de WiiU goedkoper te maken: breng een versie uit zònder disc drive. Kunnen ze hem ook meteen nog kleiner maken.
Dit is natuurlijk olie op het vuur van de download vs disc discussie. Maar als jij toch wilt downloaden dan heb je genoeg aan een disc-drive-loze versie. Eventueel zouden ze drive als externe accessoire kunnen introduceren voor de Wii games.

Ik download het merendeel van mijn games. Als de driveloze versie €100 goedkoper was dan zou ik dat zeker hebben overwogen. Voor mij is de Wii compatibility misschien nog wel de hoofdreden om een drive te willen.

• sjaak88
Emiel1984 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:32:
[...]

Helemaal met jouw eens. Een game niet goed vinden terwijl alle reviews (waaronder op tweakers) er zeer positief over zijn. Wellicht dat de WiiU voor jouw niet een goede aankoop was Sjaak88, volgens mij behoor je niet tot de doelgroep.

Ik ben ook niet zo een fan van Call Of Duty games maar dat maakt de games niet slecht.
Ik heb nergens gezegd dat het slechte spellen zijn hoor :)
Ik vind alleen die spellen niet het aankoop bedrag waard.

Oh Wii U is zeker wel voor mij geschikt.
Er komen nog genoeg toppers voor mij aan ;)
jaydenjarno schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:52:

Ik denk dat in jouw geval de WiiU wel eens heel goed kan uitpakken. Dit is puur en alleen omdat het juist hele andere type games biedt. Niet geheel toevallig zijn dit de Nintendo genres, maar die hebben wel de bijkomstigheid dat bijna altijd tot de top van dat genre behoren....

Verwijderd

Topicstarter
Deddiekoel schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:42:
Ik las op Reddit een interessante suggestie om de WiiU goedkoper te maken: breng een versie uit zònder disc drive. Kunnen ze hem ook meteen nog kleiner maken.
Dit is natuurlijk olie op het vuur van de download vs disc discussie. Maar als jij toch wilt downloaden dan heb je genoeg aan een disc-drive-loze versie. Eventueel zouden ze drive als externe accessoire kunnen introduceren voor de Wii games.

Ik download het merendeel van mijn games. Als de driveloze versie €100 goedkoper was dan zou ik dat zeker hebben overwogen. Voor mij is de Wii compatibility misschien nog wel de hoofdreden om een drive te willen.
Het nadeel hieraan is dat de Wii U maar 32 GB aan intern geheugen heeft. Ik weet dat je dit kan uitbreiden met een externe HD (heb er zelf 2 TB aan hangen) maar voor veel mensen is dit een extra drempel.

Als Nintendo dan bv een 256GB SSD in zou bouwen zou je de prijs weer (minimaal) bij de huidige versie hebben. Want wees eens eerlijk, hoeveel kost een discdrive tegenwoordig? Ik denk niet meer dan 10 euro aan onderdelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 18:54 ]

Een optische drive is helemaal niet zo duur. Het opnieuw ontwerpen van een optische-drive loze Wii U kost daarnaast weer een boel geld.

Als de Wii U in een 'lite' configuratie te krijgen gaat zijn, dan zie ik dat veel eerder gebeuren met een Gamepad-loze dan iets-anders-loze versie. Je ziet dat Nintendo de afhankelijkheid van de gamepad in zowel de systeemsoftware (eShop bijv) en nieuwere software erg beperkt. Ook zie ik niets anders dat weg kan en besparing oplevert zodat de prijs omlaag kan.

Maar denk dat we nog eerder gewoon een pricedrop krijgen zonder er iets voor in te leveren.

Verwijderd

Vandaag is de laatste dag dat je je gratis game kan claimen als je Mario Kart 8 gekocht hebt. Laat die kans niet schieten indien je er nog geen gebruik van hebt gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:32:
Een optische drive is helemaal niet zo duur. Het opnieuw ontwerpen van een optische-drive loze Wii U kost daarnaast weer een boel geld.

Als de Wii U in een 'lite' configuratie te krijgen gaat zijn, dan zie ik dat veel eerder gebeuren met een Gamepad-loze dan iets-anders-loze versie. Je ziet dat Nintendo de afhankelijkheid van de gamepad in zowel de systeemsoftware (eShop bijv) en nieuwere software erg beperkt. Ook zie ik niets anders dat weg kan en besparing oplevert zodat de prijs omlaag kan.

Maar denk dat we nog eerder gewoon een pricedrop krijgen zonder er iets voor in te leveren.
Ja, want de belangrijkste systeemsoftware - oftewel het instellingenscherm - kan je echt alleen nog maar met de gamepad bedienen.

Dat ze de eShop aangepast hebben zodat je deze zonder GamePad kan gebruiken had ik eigenlijk wel verwacht gezien er veel games zijn die je bv met een Pro Controller kan spelen. Je hoeft dan niet steeds van controller te wisselen.
De configuratiesoftware en bv Mii maker is wat lastiger gezien daar de UI enkel op de GamePad te zien is.

Tuurlijk het zou zomaar kunnen dat Nintendo met een Wii U Mini gaat komen (zoals de Wii Mini) zonder GamePad en aangepaste firmware. Maar ik acht die kans verwaarloosbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 20:16 ]

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 13:33

Megalodon86

Enzyme X

BlackMage schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:47:

Echt super deze! Ook MK8 en Lego City Undercover erg leuk. Verder heb ik Zelda HD en Super Mario Bros. Das wel even genoeg voor één week Wii U bezitter :+

Eerst deze allemaal flink spelen, daarna eens kijken voor een mooie deal op Super Mario 3D World en Yoshi's Whooly World. En de echt nieuwe Zelda en SSB natuurlijk.

Edit: Iemand hier Injustice en er blij mee? Schijnt een goeie singleplayer te hebben? Ervaringen?

[ Voor 10% gewijzigd door Megalodon86 op 31-07-2014 22:12 . Reden: Injustice ]

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ik heb al een tijdje een Wii-u (zelda WW editie) naast mijn PS4 staan. ik heb dus zelda, nu mariokart 8 gekocht en pikmin 3 erbij gekozen. Ik vind de Wii-u een perfecte aanvulling op mijn PS4. ik speel echter wel net ff te weinig op mijn wii-u. Het is wel fijn dat mijn dochter van 4 gewoon mee kan kijken met de spellen die ik erop speel. (Dit is wel anders als ik een PS4 spel opstart) Hoewel PIKMIN wel wat kritische vragen opleverde...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• InZane
  • Laatst online: 06:40
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:54:
Vandaag is de laatste dag dat je je gratis game kan claimen als je Mario Kart 8 gekocht hebt. Laat die kans niet schieten indien je er nog geen gebruik van hebt gemaakt.
Oh dan ben ik mooi net op tijd geweest :)

Net anderhalve week geleden ongeveer een Wii U met MK8 gekocht, voornamelijk voor vrouw en kids. Ik vermaak me zo af en toe even lekker met Zelda.

Die controller is in ieder geval de uitvinding van de eeuw, ondanks de matige accu capaciteit. Gisteravond zat ik in ieder geval heerlijk GTA5 online te spelen terwijl mijn vrouw met MK8 bezig was.. win-win :P

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 04:27
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:54:
Ik had 'op tijd' Mario Kart 8 besteld bij zavvi, maar opeens was er geen voorraad meer. Hij is nu wel onderweg sinds maandag, maar helaas niet gisteren binnen gekomen... Gelukkig was de prijs erg laag.
Megalodon86 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:11:
[...]

Echt super deze! Ook MK8 en Lego City Undercover erg leuk. Verder heb ik Zelda HD en Super Mario Bros. Das wel even genoeg voor één week Wii U bezitter :+

Eerst deze allemaal flink spelen, daarna eens kijken voor een mooie deal op Super Mario 3D World en Yoshi's Whooly World. En de echt nieuwe Zelda en SSB natuurlijk.

Edit: Iemand hier Injustice en er blij mee? Schijnt een goeie singleplayer te hebben? Ervaringen?
Ik heb Injustice en wel blij mee ja. Speelt goed weg, goede balans tussen de vechters (hoe onrealistisch dat ook is in die setting :x) en inderdaad, beste single player die ik ooit heb gezien in een vechtspel. Ook leuke twist op de characters, want de traditionele heroes/villains verdeling vervaagt in het verhaal, niet alle heroes zijn goed en niet alle villains zijn slecht. Wel vind ik de interactie met de omgeving overdone, dat heeft teveel invloed op het verloop van een gevecht.

Ik zou wel twee andere controllers aanraden. De gamepad is echt niet geschikt voor buttonbashen.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Komt iemand het volgende probleem bekend voor bij Mario Kart 8?

Ik heb een vriend uitgenodigd. Hij heeft dit succesvol geaccepteerd. In MK8 online staat hij in mijn vriendenlijst. We hebben beiden MK8 gestart, op online spelen geklikt en zien elkaar in onze vriendelijst. Klik ik op zijn naam, dan kan ik hem berichten sturen. De knop "deelnemen" is echter geghost en werkt niet. Aan zijn kant precies hetzelfde. We hebben elkaar al eens ontvriend en opnieuw bevriend, maar nog steeds kunnen we niet op "deelnemen" klikken.

Weet iemand een oplossing?

Edit: voor degenen hier die het online tegen mij willen opnemen, nodig DrDavrosU even uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 03-08-2014 10:15 ]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Moet niet eerst 1 van julie een nieuw online spel aanmaken...? Ik heb been ervaring hiermee maar dat kwam in mij op..

[LTS][MTS][HTS]

Van de week eindelijk op alle cups een ster verdient om zo de gouden kart te bemachtigen. Leuk om te hebben maar voor mij niet de ideale kart.
Maar goud smaakte naar meer dus ook maar de gouden wielen unlocked door alle staff ghosts te verslaan. Moet zeggen dat dat time trialen toch weer erg leuk is. Heb het sinds de SNES versie eigenlijk niet meer gedaan maar je leert er goed de banen en hun shortcuts door kennen!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 08:13
swopdark schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:20:
Ik heb al een tijdje een Wii-u (zelda WW editie) naast mijn PS4 staan. ik heb dus zelda, nu mariokart 8 gekocht en pikmin 3 erbij gekozen. Ik vind de Wii-u een perfecte aanvulling op mijn PS4. ik speel echter wel net ff te weinig op mijn wii-u. Het is wel fijn dat mijn dochter van 4 gewoon mee kan kijken met de spellen die ik erop speel. (Dit is wel anders als ik een PS4 spel opstart) Hoewel PIKMIN wel wat kritische vragen opleverde...
Ik ben erg benieuwd naar wat je dochter heeft gevraagd want ik twijfelde al een beetje over de kindvriendelijkheid van het spel namelijk. Het lijkt zo vrolijk maar je doodt beesten, gebruikt ze om nieuwe pikmin te maken en als je ze niet allemaal terugvindt voor het eind van de dag worden je pikmin weer opgepeuzeld. Al met al nog best luguber 8)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
mathelicious schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:13:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar wat je dochter heeft gevraagd want ik twijfelde al een beetje over de kindvriendelijkheid van het spel namelijk. Het lijkt zo vrolijk maar je doodt beesten, gebruikt ze om nieuwe pikmin te maken en als je ze niet allemaal terugvindt voor het eind van de dag worden je pikmin weer opgepeuzeld. Al met al nog best luguber 8)
niet veel luguberder dan de gemiddelde disney-film hoor :+

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Deddiekoel schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:59:
Van de week eindelijk op alle cups een ster verdient om zo de gouden kart te bemachtigen. Leuk om te hebben maar voor mij niet de ideale kart.
Daar ben ik nu mee bezig. Alles op 150 cc mirror mode is al wel goud, maar nog niet alles minimaal één ster. Eén voordeel van het blijven proberen is dat de muntjes optellen voor de goude glider. Jammer dat ik geen idee heb hoeveel munten ik daar nog voor moet.

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Welke combinatie van character, voertuig, band en glider gebruiken jullie?
Ik zit nu op:
  • Wario (gewicht / topsnelheid)
  • Standard kart (geen goed alternatief zonder snelheid te verliezen / geen fan van slippen met motoren)
  • Normal tire (geen goed alternatief zonder snelheid te verliezen)
  • Bowser glider (net iets meer acceleration dan normal)

Omelette du fromage!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
Ik gebruik vaak:
- Luigi
- Yoshi Bike
- Slim Tire
- Standaard Glider

Heb met gliders niet echt het idee dat het veel nut heeft voor je snelheid.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Dxta schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:59:
Welke combinatie van character, voertuig, band en glider gebruiken jullie?
Ik zit nu op:
  • Wario (gewicht / topsnelheid)
  • Standard kart (geen goed alternatief zonder snelheid te verliezen / geen fan van slippen met motoren)
  • Normal tire (geen goed alternatief zonder snelheid te verliezen)
  • Bowser glider (net iets meer acceleration dan normal)
Ik gebruik:
- Mii
- Skelter
- Standaard wielen
- Standaard glider

Maar als snelheid je hoofdzorg is dan loont het om de gouden items te halen! Ik wil zelf ook graag een beetje acceleratie.

Verwijderd

Dilemma:
Wii U Console 8GB Premium + Nintendo Land + Wii Party U + Wii Remote Plus voor 199 euro in Italië kopen. (Witte versie :( Garantie :( Prijs :) Extra Controller :))

Of

Wii U Deluxe + Super Mario Bros kopen voor 299 in Nederland.
(Zwarte versie :), Garantie :), Super Mario :), Prijs :()

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 19:15 ]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:14:
Dilemma:
Wii U Console 8GB Premium
De premium heeft 32GB. De basic heeft 8GB.
Persoonlijk zou ik hem niet daar halen want:
- Nintendo Land is niet zoveel aan.
- Bij Wii Party U krijg je altijd een Wii Remote Plus.

- Een WiiU premium 32GB kost 300 incl Mario Kart 8 momenteel (helaas heb je net de actie gemist van de gratis extra game(download). Dan had je dus theoretisch voor iets meer geld 32GB en twee echt goede games.

- De Wii remote plus is handig maar niet nodig. Veel meer mensen zweren bij het gebruik van de pro controller. Zelf heb ik een remote plus gekocht voor ondersteuning van Wii games. Als je dus oude Wii games speelt is het aanschaffen van een controller relatief goedkoop. De wii games koop je voor relatief weinig namelijk. De remote plus gebruik ik heel erg weinig.

[LTS][MTS][HTS]

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

En Golden Kart unlocked met Mario Kart 8. Nu nog de glider, echter geen idee hoeveel coins ik nog moet. Maar het verzamelen hoeft gelukkig niet op 150 cc of Mirror Mode ;).

Kan ik weer lekker racen in een kart combinatie wat leuk is, in plaats van alles in acceleratie voor 150 cc en Mirror Mode. En direct de laatste paar stamps halen.

Dus lekker relaxed racen en Lego Marvel Super Heroes spelen.

• ndonkersloot
Ik gebruik altijd de volgende setup:
Metal Mario
Sport Bike / Circuitsrijder
Slim Tire / Klassiek
Super Glider / Standaard

Wil soms ook Wario gebruiken ipv Metal Mario met bovenstaande setup. Prefereren jullie karts of Bikes?

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 21:11
karts of bikes maakt mij niet uit. ik ben alleen niet erg goed met de sports bike en dergelijke. Deze driften anders dan de meeste karts/bikes. Ik ben echt nog de oude stijl gewend, dus echt naar buiten kunnen driften vind ik wel nodig. ik neem altijd de bocht te scherp met die inside drifting sports bikes.

Mijn PC

• ndonkersloot
jorisderoo schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:31:
karts of bikes maakt mij niet uit. ik ben alleen niet erg goed met de sports bike en dergelijke. Deze driften anders dan de meeste karts/bikes. Ik ben echt nog de oude stijl gewend, dus echt naar buiten kunnen driften vind ik wel nodig. ik neem altijd de bocht te scherp met die inside drifting sports bikes.
Als ik karts neem of iets anders dan die sports bike drift ik alleen maar de baan af of ergens tegen aan :+.

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Bisamrat schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:54:
En Golden Kart unlocked met Mario Kart 8. Nu nog de glider, echter geen idee hoeveel coins ik nog moet. Maar het verzamelen hoeft gelukkig niet op 150 cc of Mirror Mode ;).

Kan ik weer lekker racen in een kart combinatie wat leuk is, in plaats van alles in acceleratie voor 150 cc en Mirror Mode. En direct de laatste paar stamps halen.

Dus lekker relaxed racen en Lego Marvel Super Heroes spelen.
Dat heb ik dus ook .. ben nu op 150cc alle cups aan het halen, maar het loont gewoon om een bike te nemen die snel accelereert ipv een kart / bike met snelheid omdat je zo vaak van de baan geknalt wordt :/

Omelette du fromage!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

Dxta schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 01:01:
[...]

Dat heb ik dus ook .. ben nu op 150cc alle cups aan het halen, maar het loont gewoon om een bike te nemen die snel accelereert ipv een kart / bike met snelheid omdat je zo vaak van de baan geknalt wordt :/
Ik kan juist totaal niet met bikes rijden. Het driften werkt daar zo anders, waardoor je minder controle hebt. Heb dan ook alles met karts gehaald en raak de bikes niet aan, ook al zijn deze gemiddeld iets sneller.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:40
Heb zelf juist vaak dat de laatste heflt van de laatste ronde alle hel los barst met de power ups. lijkt wel bewust zo.
Er schijnt eind augustus (in Japan) een patch uit te komen voor Mario Kart 8. Dingen die ze gaan gaan aanpassen:
- Kaart op de TV
- In GP mode staat de standaard selectie niet meer op "View highlight reel" maar op "Next race"
- Je kan je kart configuratie opslaan

Ik hoop dat het geen onzin is, want dit zijn allen punten die ik graag veranderd zie :P

• Psyonara
Meer tracks van de Gamecube en de DS versies ook graag :P ( WII en of andere oudere tracks ook zeker welkom)

Of komen daar nog DLC pakketten van?
Psyonara schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:13:
Meer tracks van de Gamecube en de DS versies ook graag :P ( WII en of andere oudere tracks ook zeker welkom)

Of komen daar nog DLC pakketten van?
Even in mijn glazen bol kijken hoor....

Maar ik verwacht niet dat we nieuwe tracks krijgen zonder ervoor te hoeven betalen. Met als enige mogelijke uitzondering 'echte' battlemode tracks.

• Psyonara
Ik weet, was gewoon hopefull :P Maar gezien ze straks dingen gaan doen met dat scan ding. zou het misschien daarnaast nog wel mogelijk zijn.

• sjaak88
BlackMage schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:07:
Er schijnt eind augustus (in Japan) een patch uit te komen voor Mario Kart 8. Dingen die ze gaan gaan aanpassen:
- Kaart op de TV
- In GP mode staat de standaard selectie niet meer op "View highlight reel" maar op "Next race"

Ik hoop dat het geen onzin is, want dit zijn allen punten die ik graag veranderd zie :P
Ik hoop dat ze ook bij de update de tijden laten zien online wat je rijdt.

En ik blijf het erg slecht vinden dat je niet de tablet zo kan instellen dat je gewoon 1 player screen hebt als je met 4 man tegelijk speelt.
Dan krijg je gewoon mooi 4 hokjes op je tablet |:(

Ik vind het zo irritant om op klein schermpje te rijden, dan rijd ik stukken minder goed ;)

• Psyonara
Trouwens ik zie soms dat de AI offroad shortcuts neemt zonder turbo's en snelheids verlies? die ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Topicstarter
- Kaart op de TV

Deze update is ook voor Europa bevestigt op 27 augustus.

http://www.nintendolife.c...scheduled_for_27th_august
en op de site van Nintendo zelf:
http://www.nintendo.nl/Ni...Mario-Kart-8--909198.html

De update komt gelijktijdig met de GRATIS DLC van Mercedes :p

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 13:16 ]

• ndonkersloot
Woehoe! Wat een update :). Erg prettig om de kaart op de TV te kunnen zien.

• Caller
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 10:57
Even een vraagje tussendoor.

Zijn er games voor de wii u, die je met 1 hand redelijk goed kan besturen? (zoontje heeft een spasme links) een klein beetje helpen met links kan wel maar hij kan geen hele uren met links een controler/pad vasthouden en dat kruisje besturen bijvoorbeeld.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wow, 3 nieuwe vehicles maar liefst, niet alleen die Mercedes dus! Ben benieuwd wanneer ze met nieuwe tracks gaan komen.

Nu nog een patch die de mogelijkheid voegt om andere willekeurige online spelers de race te laten joinen die je aanmaakte via je vriendenroom. Nu heb je alleen de keuze tussen verder alleen AI-spelers of helemaal geen andere racers.

[ Voor 20% gewijzigd door BamSlam_ op 06-08-2014 13:46 ]

BlackMage schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:17:
[...]

Even in mijn glazen bol kijken hoor....

Maar ik verwacht niet dat we nieuwe tracks krijgen zonder ervoor te hoeven betalen. Met als enige mogelijke uitzondering 'echte' battlemode tracks.
Het zou nog best wel eens kunnen hoor. Ik meen dat ze iets dergelijks ook doen voor Mario Golf op de 3DS...
Caller schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:43:

Zijn er games voor de wii u, die je met 1 hand redelijk goed kan besturen? (zoontje heeft een spasme links) een klein beetje helpen met links kan wel maar hij kan geen hele uren met links een controler/pad vasthouden en dat kruisje besturen bijvoorbeeld.
Games die je met de Wiimote (pointer of motion) speelt hebben maar 1 hand nodig. In Nintendoland zitten er een paar in meen ik. En ook Wii Tennis is goed met 1 hand te doen. Kan me er even niet meer bedenken.

De wijzigingen in de patch van MK8 (voor degene niet niet willen doorklikken):
  • Coureurs kunnen er nu voor kiezen om tijdens races een kaart van het circuit op de tv weer te geven.
  • Gebruikers kunnen statistieken bekijken, zoals het totaal aantal verzamelde munten, het aantal keren winst en verlies bij onlinewedstrijden, en het meest gekozen personage.
  • Gebruikers kunnen de opties veranderen van de filmpjes met hoogtepunten die andere spelers hebben toegevoegd aan Mario Kart TV, zoals het verleggen van de focus naar andere personages of gebeurtenissen.
  • De volgorde van het menu dat na elke race verschijnt wordt gewijzigd, zodat VOLGENDE RACE nu bovenaan staat, en daaronder HOOGTEPUNTEN BEKIJKEN.
  • Het spel bewaart de meest recent gekozen instellingen voor de karts, ook als het Wii U-systeem tussentijds is uitgeschakeld.
  • De stabiliteit van de verbinding tijdens onlineraces is verbeterd, om de gebruikerservaring te verbeteren.

[ Voor 73% gewijzigd door Deddiekoel op 06-08-2014 15:17 ]

• InZane
  • Laatst online: 06:40
Oh dat zou mooi zijn. Mijn zoontje is vaak al op A aan het bashen als de race afgelopen is, dus nu zit ie vaak eerst de highlights te bekijken.. naja, voor 2 sec. dan :P
Ik vond de volgorde al zo onlogisch.

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

BamSlam_ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:45:
Wow, 3 nieuwe vehicles maar liefst, niet alleen die Mercedes dus! Ben benieuwd wanneer ze met nieuwe tracks gaan komen.

Nu nog een patch die de mogelijkheid voegt om andere willekeurige online spelers de race te laten joinen die je aanmaakte via je vriendenroom. Nu heb je alleen de keuze tussen verder alleen AI-spelers of helemaal geen andere racers.
Het zijn 3 Mercedes auto's ;)
Het gaat om de moderne Mercedes-Benz GLA, de 300 SL Roadster uit de jaren vijftig en de legendarische Silver Arrow uit de jaren dertig.

Omelette du fromage!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 21:11

mario kart moet ook wel te doen zijn, maar dan misschien met een vast stuur. Zoiets dus: http://www.nedgame.nl/nin...-racing-wheel/4870831090/ . Dan hoef je het stuur niet zelf op te tillen. Enige lastige is het gebruik van items, wat wel aan de linkerkant van de controller zit.

[ Voor 7% gewijzigd door jorisderoo op 06-08-2014 17:40 ]

Mijn PC

Waardeer het altijd wel als Kickstarters de WiiU meenemen en voor AUS$ 10,- is het kleine prijs: https://www.kickstarter.c...07526107/ninja-pizza-girl

Deddiekoel schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:01:
Waardeer het altijd wel als Kickstarters de WiiU meenemen en voor AUS$ 10,- is het kleine prijs: https://www.kickstarter.c...07526107/ninja-pizza-girl
Los van het feit dat je je moet afvragen hoe blij je moet worden van WEER een indie platformer die thuis hoort in de Play/App store, krijg je bij het backen alleen een pc/mac versie.
BlackMage schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:29:
[...]

Los van het feit dat je je moet afvragen hoe blij je moet worden van WEER een indie platformer die thuis hoort in de Play/App store, krijg je bij het backen alleen een pc/mac versie.
Obviously lijkt het mij wel wat en als je de eerste update bekijkt zie je dat je ook een WiiU digital copy krijgt: https://www.kickstarter.c...a-pizza-girl/posts/913154

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

[oops]

[ Voor 98% gewijzigd door rajackar op 07-08-2014 10:44 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

Een on-rail shooter moet ook wel te doen zijn als hij daar niet te jong voor is.
Weet even niet meer alle controls uit m'n hoofd maar er zijn er die het reloaden doen met het schudden met de wii-mote en dan heb je de nunchuk niet of heel beperkt nodig.
Misschien dus resident evil Darkside Chronicles / umbrella Chronicles of house of the dead overkill
Je kunt ook even zoeken op games voor de wii - wii-u die alleen de wii remote gebruiken zonder nunchuck. Behalve de games die hem als old-school controller gebruiken moeten die speelbaar zijn met één hand.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Pagina: 1 ... 39 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic