Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Caller schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:43:
Even een vraagje tussendoor.

Zijn er games voor de wii u, die je met 1 hand redelijk goed kan besturen? (zoontje heeft een spasme links) een klein beetje helpen met links kan wel maar hij kan geen hele uren met links een controler/pad vasthouden en dat kruisje besturen bijvoorbeeld.
Consoles zijn doorgaans niet super geschikt voor gamers die niet beide handen optimaal kunnen gebruiken. Ik was ooit wat onvoorzichtig met een stanleymes en kon bijna een week niet gamen. Met name voor de Wii (prima speelbaar op Wii U) zijn wel wat leuke games die je met alleen de pointer functie van de Wiimote doet (persoonlijk vond ik Boom Blox erg leuk :P) maar veel zijn het er niet.

Ik denk dat je, als je je zoontje wat meer keus wilt geven, je beter kan zoeken naar games voor de PC. Er zijn muizen te koop (Razer, Logitech) die wat meer knoppen aan de zijkant hebben en daarmee kan je veel games prima met 1 hand spelen. Shooters zal wat minder goed gaan, maar strategie en rpg games zijn prima te doen. En ook *kuch* emulators *kuch* kan je prima configureren voor gebruik met 1 of 1,5 hand.

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Dxta schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 01:01:
[...]

Dat heb ik dus ook .. ben nu op 150cc alle cups aan het halen, maar het loont gewoon om een bike te nemen die snel accelereert ipv een kart / bike met snelheid omdat je zo vaak van de baan geknalt wordt :/
Een kart met 3, misschien 4 acceleration is het beste voor grand prix.
Outward drifting laat op heel veel levels langere drifts toe, die bikes niet kunnen doen (die moeten dan vroegtijdig stoppen omdat ze te scherp driften)
En alleen outward drifting karts kunnen 'fire hoppen', waardoor je je turbo boost langer behoudt.

Het is ook zo dat inward drifting bikes overpowered waren in Mario kart Wii, waardoor ze in MK8 een 0.5 seconden vertraging hebben gekregen voordat het driften ook daadwerkelijk initieert.

Er zijn een paar levels waar inward drifting beter is, waaronder toads turnpike. Maar dit is de grote minderheid. Maar voor 150CC minimaal 1 ster maakt het niet uit wat je pakt, zelfs met 1 acceleration, max speed wario kan je nog overal 1 ster of hoger halen. Het is een kwestie van goed zijn in de levels en vroegtijdig een voorsprong behalen.

Ik denk dat ik op vrijwel elke cup met max speed wario, de eerste keer minstens 1 ster kan halen.

[ Voor 8% gewijzigd door kaluro2 op 07-08-2014 11:21 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
No, Wii U’s Problem Was Never Its Dumb Name

[ Voor 21% gewijzigd door BamSlam_ op 07-08-2014 21:20 ]

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Waarschuwing, onderstaande stuk is mijn opinie, visie en geraaskal...

Het probleem van de Wii U is simpel. Alle "problemen" die mensen aanwijzen zijn namelijk helemaal geen problemen op/voor andere consoles, dus dat kan het eigenlijk helemaal niet zijn. In mijn ogen is het probleem van de Wii U perceptie. De perceptie dat mensen dit of dat denken. Mensen zouden niet hebben geweten dat het een nieuwe console is. Uhm juist ja. De mensen die consoles interressant vinden weten dat wel degelijk. Hadden ze het handiger kunnen presenteren? Ja zoveel is duidelijk. Dat je de eerste momenten even in twijfel bent ook nog wel te behappen, maar dat je dat na 1,5 jaarin de winkel en 2 jaar na aankondiging nog niet weet is dan puur uit desinterresse.

Dan moet het wel de naam zijn...Nee, natuurlijk niet. De Wii had een prima naam onder de mensen en het is de zoveelste console met een achtervoegsel bij de naam. Je kan de naam niet spannend vinden natuurlijk, maar dat dat de reden is dat het niet verkoopt slaat nergens op.

De hardware te slecht dan? OK, dus nu ga je me vertellen dat de mensen die in eerste instantie niet eens zouden weten dat het een nieuwe console is of moeite hebben met een naam nu ineens wel genoeg verstand hebben van hardware? Het overgrote deel van de mensen wil gewoon een apparaat onder de TV die games speelt. Of dat ding op bananen of kernfusie draait boeit ze werkelijk geen zak. Als dat echt een probleem was had de Wii een veel groter obstakel geweest om te kopen, omdat die qua hardware functionaliteit veel verder achter liep. Ondersteuning voor moderne grafische technieken was er niet. Ding kon niet met HDMI aangesloten worden en ga zo maar door. Toch verkocht die als een malle. Diezelfde mensen kopen ook de 13 in 1 dozijn routers en mediaspelers, PC's, printers, enzovoorts. De specs boeit ze weinig tot niets of zegt ze in ieder geval helemaal niets, ze kopen wat ze van anderen "moeten" kopen.

De games dan? Ja, daar hebben we eindelijk een valide punt, maar hoe is dat eigenlijk zover gekomen? Tijdens de eerste presentatie waren er genoeg 3rd parties geïnterresseerd, maar inmiddels zijn die allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen. Maar is dit dan een oorzaak of een gevolg? Ik denk allebei en het gevolg van perceptie en de oorzaak dat ze bij Nintendo alle mogelijke moeite hebben om in de flow te komen. De vergelijking met de dreamcast is bijzonder snel gemaakt gezien die verkochte aantallen. Als je gaat kijken naar waar de Wii U uit zou moeten komen rond maart 2015 dan kom je op grofweg 10 miljoen verkochte consoles. Dat is ook het aantal DC's wat er verkocht is. Ga je nu echter kijken naar het aantal games dan zie je dat er voor de DC bakken met games meer uitgekomen zijn in de zelfs kortere levensduur van het apparaat. SEGA had er echter de stekker al uit getrokken, Nintendo blijft achter zijn console staan en uit alles is duidelijk dat de Wii U echt nergens heen gaat. Hij gaat niet vervangen worden volgend jaar. Ze staken de verkoop niet omdat je anders gewoon echt verdwenen bent uit beeld en dan zeer moeilijk weer terug komt. Waarom is er dan geen enkele 3rd party die zelfs de sippelste port klussen niet doet?

Dit is tweeledig, tegenvallende verkopen van vorige software, maar goed, dat waren 9 van de 10 keer late ports van games die mensen al lang en breed hadden en dus niet nog een keer aan gaan schaffen. Maar ook omdat het verkoop potentieel laag is. En daar zit hem de crux van het hele verhaal. Waarom is het verkooppotentieel laag? Omdat er weinig consoles verkocht worden. Niemand zal hopelijk met een strak gezicht kunnen zeggen dat de Wii U prima verkoopt. Dan ben je of flink in de war of je hebt geen weet van verkoopaantallen.

Waarom verkoopt het ding dan zo matig? Perceptie. De console had een zwakke start doordat hij in een niemandsland terrecht kwam. Mensen hapten niet omdat ze de games die er naast de 1st party games uitkwamen al hadden of er geen nieuwe console voor nodig hadden. De echte console junks keken lekker de kat uit de boom en wachtten af wat er een half jaar later bekend zou worden over de nieuwe apparaten van Sony en MS. In de tussentijd ontstond een droogte van games. Games die geport werden hadden de mensen al of ze hadden het geld er niet voor over om een licht geüpgradede versie te spelen. Begrijpelijk. In de tussentijd gleden de Nintendo titels verder weg omdat ze vertraagd waren. Toegegeven, de droogte is nog niet helemaal over, maar er zijn inmiddels genoeg titels beschikbaar en onderweg die anders zijn. Dat is het excuus ook niet lijkt me. Nee, we komen weer bij de perceptie. Sinds die moeizame start is namelijk de NintenDoooom Train in de media een niet te stoppen stroom van negatieve publiciteit. Het moest wel hier aan liggen, daar aan liggen, aan zus liggen en anders wel aan zo. Vrijwel geen enkele mediasite of tijdschrift sprak op den duur van een prima apparaat, met unieke games, die de liefhebben gespeeld moest hebben. Nee, vrijwel alle nieuws was negatief.

Mensen die geen idee van specs hadden werden nu geconfronteerd met een stroom negatief nieuws over wat er in het doosje zat. Het was werkelijk verschrikkelijk wat ze erin hadden gestopt. De meest doorgewinterde leken op hardware gebied wisten mij de meest spannende verhalen te vertellen over het apparaat. Over hoe slecht het wel niet was wel te verstaan. Zonder dat ze ook maar enig idee hadden waar ze het überhaupt over hadden.

Breed uitgemeten artikelen over de tegenvallende verkopen, de oh zo slechte hardware en het initiële gebrek aan games hebben in de hoofden van mensen een negatief beeld van het apparaat gecreëerd. Bij mensen die erg vaak niet eens weten waar ze het over hebben, maar die gewoon de blaadjes en sites skimmen en het negatieve nieuws is het enige wat blijft hangen. Er is een jaar lang nagenoeg niets, maar dan ook niets positiefs over geschreven en gezegd. Zelfs dingen die positief opgevat zouden moeten worden, zoals stijgende verkopen, toekomstige spellen en dergelijke werden met een negatieve draai gebracht of op zijn meest positief met een ruime dosis twijfelachtigheid.

Een dergelijk beeld, een zodanige perceptie komt te voet en gaat te paard. Voordat je een dergelijk beeld hebt hersteld ben je bijna een generatie verder. In mijn ogen DE oorzaak van dit alles. Op zichzelf een gevolg van de start, maar ondertussen zijn eigen oorzaak voor de gevoelens rond de Wii U. Het zit bij de mensen in het hoofd gegrift. Je bent een dwaas als je het apparaat koopt, Je kinderen zullen intens verdrietig zijn als je het ze cadeau geeft, Het is een apparaat voor kneuzen. Dat is de tendens. De beleving in het hoofd van de mensen die het apparaat zouden moeten kopen.

Is dat de realiteit? Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar iedereen die met het apparaat in de weer is geweest beleeft er lol aan. De complimenten over het systeem, "oh, dat wist ik helemaal niet", "het ziet er helemaal niet slecht uit", "best verslavend eigenlijk", "handig die tablet en speelt heerlijk!" Allemaal reacties van mensen die op voorhand, toen ik ze vroeg om te spelen, een zeer negatief beeld in hun hoofd hadden, door de negatieve publiciteit. Betekent dat dan dat die personen om zijn en het apparaat kopen? In sommige gevallen wel, maar in veel gevallen blijft toch het negatieve beeld in stand. Het beeld dat het dan vast snel zal gaan vervelen of dat je nog steeds een buitenbeetje bent als je er een hebt.

TL;DR: Dus in mijn ogen is het de perceptie. Gekweekt door negatieve publiciteit, die in het begin misschien best begrijpelijk was of zelfs terecht, maar welke ondertussen klakkeloos gepropageerd wordt. De NintenDoooom Train mag dan wat aan snelheid hebben ingeboet, hij doorkruist nog steeds gestaag en regelmatig het internet nieuws.

Breek je nek voorzichtig

Heeft hier iemand nog een adresje voor goedkope eShop codes?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:30
The PyroPath schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:49:
TL;DR: Dus in mijn ogen is het de perceptie. Gekweekt door negatieve publiciteit, die in het begin misschien best begrijpelijk was of zelfs terecht, maar welke ondertussen klakkeloos gepropageerd wordt. De NintenDoooom Train mag dan wat aan snelheid hebben ingeboet, hij doorkruist nog steeds gestaag en regelmatig het internet nieuws.
Ach, diverse media zullen nog lang genoeg Nintendo af blijven zeiken. Dat trekt namelijk pageviews. En pageviews zijn inkomsten in die wereld. Daar zal niet snel iets aan gaan veranderen.

De realiteit is echter dat zoals het er momenteel uitziet, het eigenlijk allemaal zo slecht niet gaat met de Wii U indien men het in perspectief plaatst. Zoals sommige van ons al veel langer hebben gezegd, gaat het gewoon niet goed met de console markt in zijn geheel. De Wii U werd daarbij met tegenvallende verkoop resultaten eerst aangeschreven als fail.

Maar nu dat de overige next-gen platforms al bijna weer een jaar op de markt zijn is toch wel erg duidelijk geworden dat het probleem veel breder is dan Nintendo alleen.

De afgelopen 2 maanden verkoopt Nintendo bijv. al meer Wii U's dan Microsoft Xbox One's weet te slijten. Wil men de Wii U bestempelen als fail, dan valt over de Xbox One al helemaal geen goed woord meer weg te schrijven.

Maar ook de PS4 heeft nog geen echte vaart genomen. De 1e paar maandjes ging het hard. Maar deze cijfers zijn de afgelopen maanden ook behoorlijk terug gezakt. Er werden grootse voorspellingen gedaan voor de PS4. Meer verkopen dan de Wii in het 1e jaar, 20 miljoen in het 1e jaar, 16 miljoen in het 1e jaar, etc. Momenteel staat de PS4 op 9.3 miljoen, en met slechts enkele maanden te gaan zal het werkelijke getal eerder in de buurt liggen van 11 miljoen exemplaren.

Kijken we naar de gecombineerde first year sales van de vorige generatie naar de huidige, dan is het al helemaal bedroevend. De vorige generatie heeft in de launch jaren 29 miljoen exemplaren verkocht. De huidige generatie zit momenteel op ongeveer 18 miljoen verkochte exemplaren in het launch jaar. En zal in de huidige trend uitkomen op ongeveer 20 ~ 21 mijloen. Een daling van ruim 30% aan verkopen in het launch jaar.

Om nog maar niet te spreken over de sterke daling van year-on-year sales welk al jaren wordt gezien.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik ben het niet met je oneens, sterker nog, het was een van de dingen die ik een jaar of 2,5 geleden al voorspelde met de crisis, dalende belangstelling voor PC/consoles in het algemeen, onhoudbare budgetten et cetera.

Mijn punt is een beetje dat de negatieve spiraal voor Nintendo momenteel een self fullfilling profecy is, aangezwengeld door een aanhoudende stroom negatieve publiciteit. Het is veelzeggend dat een afgeschoten console waar speciaal voor ontwikkeld moest worden MEER support kreeg dan een console die ondersteund blijft worden door de maker en waarvan het porten een stuk eenvoudiger zou moeten zijn, zeker voor PS3/X360 titels. Dat bedrijven minder titels ontwikkelen is te begrijpen, maar de algehele "zonder zak geld van Nintendo komt er helemaal niks" houding is eigenlijk onbegrijpelijk. Ze verdienen geld aan games, die ze uit moeten brengen op consoles, die mensen alleen kopen als er games zijn. Nintendo doet echt zijn best om titels in productie te nemen en begleiden, maar voor de rest gebeurt er vrijwel niets.

De redenering erachter die echter wordt gegeven is wat het zo bizar maakt. De PS4 verkoopt/verkocht zonder games prima, de Wii U stond te verstoffen in de rekken. De Wii U verkoopt nu structureel beter dan de XBONE en die laatste heeft een aardige achterstand op de Wii U qua totale verkopen en toch worden daar wel games voor gemaakt. Ergens is dit een totaal krankzinnige situatie die enorm krom is en eigenlijk met geen mogelijkheid recht te lullen is.

Breek je nek voorzichtig

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Ik ben trouwens oprecht benieuwt naar de verkoop cijfers van PS4 en X-Box One. Op dit moment verkoopt de PS4 in Japan slechter dan de Wii U. In Nederland zie ik dat op dit moment de PS4 niet meer uitverkoopt. Er liggen er voldoende in de winkels. Wanneer de PS4 nu al door zijn core gamers/early adopters is dan is het maar de vraag hoe lang ze de huidige (fantastische) verkoop cijfers hier volhouden.

De markt is volgens mij verandert. In Japan doen vooral de handhelds het nog goed. In de VS en Europa is het afwachten hoeveel de smartphone en tablets hebben afgesnoept van de console markt. Zelf heb ik de afgelopen maanden een paar keer op het punt gestaan een PS4 te kopen. Dat is iedere keer afgeketst op de beschikbare games. Voor mijn gevoel hebben PS4 en X-Box one bijna net zo'n grote gamedroogte problemen als de Wii U bij release. HD versies van oudere games, wat Indy releases en een paar exclusieve die nog niet alles laten zien wat de nieuwe hardware kan. Het heeft weinig om het lijf.

In plaats van een nieuwe console heb ik nu een externe HDD voor de Wii U gekocht, de HDD van de PS3 uitgebreid naar 1 TB en mijn 3DS XL voorzien van een flinke Geheugenkaart. 2014 is voor mij het jaar om over te stappen op digital only en af te wachten wat de overige Next Gens gaan doen.

Met de releases die dit jaar nog op de Wii U en 3DS uitkomen en een flinke backlog aan PS plus games zal ik me in elk geval niet vervelen bij het wachten.
The PyroPath schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:21:
Dat bedrijven minder titels ontwikkelen is te begrijpen, maar de algehele "zonder zak geld van Nintendo komt er helemaal niks" houding is eigenlijk onbegrijpelijk. Ze verdienen geld aan games, die ze uit moeten brengen op consoles, die mensen alleen kopen als er games zijn. Nintendo doet echt zijn best om titels in productie te nemen en begeleiden, maar voor de rest gebeurt er vrijwel niets.
Hoewel ik geen bewijzen heb is dit volgens mij het gevolg van de toetreding van MS tot de markt. Die hebben met de XBox simpelweg marktaandeel gekocht (XBox 1 heeft MS 5 miljard gekost). Ze zijn naar devs gegaan en hebben ze geld gegeven. Sony is hierin denk ik meegegaan. Sony & MS hebben dermate diepe zakken dat ze zich dit ook kunnen veroorloven.
Nintendo lijkt hierin niet mee te gaan. Waarschijnlijk zouden ze het zich een tijdje nog wel kunnen veroorloven maar ik denk dat ze dit uit principe niet doen. Wat ze wel doen is helpen en in bepaalde gevallen hun IP uitlenen. Ook waardevol, maar daar betaal jeje devs niet mee.
Alle ports (met een paar uitzonderingen) die de WiiU heeft gehad zijn allemaal (veel) later uitgekomen dan die op andere consoles. De aanpassingen waren niet dusdanig dat je a) wilde wachten of b) nog een keer geld wilde uitgeven. Dus niet heel raar dat die games dan niet goed verkopen. Hetzelfde gaat mogelijk met Watch_Dogs gebeuren (tenzij, en ja ik blijf hopen, ze echt goed de Gamepad gaan gebruiken). Project CARS lijkt ook in dit scenario te gaan vallen.

Wat naar mijn mening nog wel eens een goede weg voor Nintendo zou kunnen zijn is om zelf ports te gaan financieren. Dus voor Assasin'ss Creed Rogue maakt Nintendo zelf de port. Dragen ze wat royalties af aan Ubi maar leveren daarmee wel een game af die interessant is voor de breedte van het platform en voorkomt game-droogtes. In principe zouden ze daarvoor niet eens eigen mensen in te zetten.

MS en Sony zullen zeker zakken met geld hebben gegeven aan de third party uitgevers. Immers kost het ontwikkelen van een spel vaak wel een jaar of drie, dus moesten ze investeringen doen voor een systeem dat zich nog niet heeft bewezen. Dus MS en Sony zullen vast een deel van die investering hebben gefinancierd.

Nintendo's grootste probleem is hun koppigheid. Niet alleen door het negeren van de third party uitgevers, want dat alleen zou de situatie niet veel beter maken. De X1 verkoopt een stuk minder goed als de PS4 en dat komt deels omdat de PS4 marginaal krachtiger is. Nintendo moet gewoon nadenken en er achter komen wat hun krachten en hun zwakke punten zijn. En dan komen ze vast tot de conclusie om zich niet te bemoeien met het gevecht tussen die twee.

De Wii U is een prima console voor erbij. Genoeg gamers die graag Nintendo games spelen, maar niet willen inleveren op hun third party games of grafische pracht in die games. Dus gewoon een Wii U en een gamepc/x1/ps4 erbij. Maar daar is de Wii U momenteel nog eventjes te duur voor.

• IGC058
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-11 07:47
wii u + 2 games + wii mote voor 190E bij amazon.it
Ik wil iemand een download van MK8 kado doen. Maar de eShop laat geen gifting toe. Nu zag ik dat je via Game.co.uk een downloadcode kunt kopen. Waar ik nu benieuwd naar ben:
- Heeft iemand dit al eens gedaan?
- Werkt het met een NL WiiU?
- Hoe (snel) krijg je de code?

Deddiekoel schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:01:
Ik wil iemand een download van MK8 kado doen. Maar de eShop laat geen gifting toe. Nu zag ik dat je via Game.co.uk een downloadcode kunt kopen. Waar ik nu benieuwd naar ben:
- Heeft iemand dit al eens gedaan?
Yup.
- Werkt het met een NL WiiU?
Ik heb een UK Wii U, maar het zou moeten werken. De eShop in de UK en in NL zijn gelijk.
- Hoe (snel) krijg je de code?
Normaal gesproken snel. Ik heb slechts 1x gehad dat ik de code voor een game (Pokemon X voor de 3DS) pas een dag later kreeg.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

RayNbow schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:23:
Normaal gesproken snel. Ik heb slechts 1x gehad dat ik de code voor een game (Pokemon X voor de 3DS) pas een dag later kreeg.
Hoe krijg je die codes? Via mail?

Deddiekoel schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Hoe krijg je die codes? Via mail?
Yup, per e-mail.

Edit: Je kunt ook later nog via https://mydownloads.game.co.uk/ de downloadcodes raadplegen.

[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 08-08-2014 22:34 ]

RayNbow schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:30:
[...]

Yup, per e-mail.

Edit: Je kunt ook later nog via https://mydownloads.game.co.uk/ de downloadcodes raadplegen.
Woohoo! Worked like a charm. Goeie tip op zich want nu heb ik 8 euro bespaard!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 21:19
Sinds vandaag Super Mario 3D World tweedehands gekocht, top spel :). Voorlopig genoeg te doen met Mario Kart 8, New Super Mario Bros, Super Mario 3D World, The Legend of Zelda Wind Waker HD èn mijn playstation 4 die sinds vandaag terug is van reparatie. Man zoveel games zo weinig tijd...

Als jullie nog een nintendo game door nintendo her uit gegeven zouden willen zien net als Wind Waker HD, wat zou het dan zijn? Ik zou heel graag Super Mario Sunshine HD willen, die heb ik net als Wind Waker helaas gemist.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Tiwazz schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:51:
Sinds vandaag Super Mario 3D World tweedehands gekocht, top spel :). Voorlopig genoeg te doen met Mario Kart 8, New Super Mario Bros, Super Mario 3D World, The Legend of Zelda Wind Waker HD èn mijn playstation 4 die sinds vandaag terug is van reparatie. Man zoveel games zo weinig tijd...

Als jullie nog een nintendo game door nintendo her uit gegeven zouden willen zien net als Wind Waker HD, wat zou het dan zijn? Ik zou heel graag Super Mario Sunshine HD willen, die heb ik net als Wind Waker helaas gemist.
Zit ook meteen aan Cube games te denken, maar zeker ook aan N64 games. Dingen die ik graag zou zien (hoe onmogelijk ook):
- F-Zero GX
- Banjo Kazooie
- Goldeneye
- Perfect Dark
- Konker's Bad Fur Day

Liever nog zou ik een nieuwe F-Zero zien samen met een nieuwe Super Monkey Ball. Volgens mij zou je die game perfect met de Gamepad kunnen spelen!

• mathelicious
  • Laatst online: 14-11 08:13
F zero zou ik ook erg waarderen, naast mariokart heb je dan een redelijk race aanbod van nintendo

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 21:11
Deddiekoel schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 07:13:
[...]

Zit ook meteen aan Cube games te denken, maar zeker ook aan N64 games. Dingen die ik graag zou zien (hoe onmogelijk ook):
- F-Zero GX
- Banjo Kazooie
- Goldeneye
- Perfect Dark
- Konker's Bad Fur Day

Liever nog zou ik een nieuwe F-Zero zien samen met een nieuwe Super Monkey Ball. Volgens mij zou je die game perfect met de Gamepad kunnen spelen!
helaas is rare opgeslokt door microsoft, dus eigenlijk heeft alleen f-zero een kans. En goldeneye is al een remake van gemaakt voor de wii en ook voor xbox360/ps3

Mijn PC

• ndonkersloot
Echt een dood zonde dat rare opgeslokt is door microsoft, als die combinatie nog eens goede games opleverde maar dat is niet echt gebeurt...

Shoot! Een vriend van me wil ein-de-lijk een WiiU gaan kopen, maar alle goede deals van de laatste tijd lijken over.
Beste deal is nu de Amazon Italië deal. Maar dan heeft hij geen boeiende games...en moet hij een externe schijf nemen.
Weet iemand nog ergens de Zelda bundel voor minder dan €279?

Deddiekoel schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:18:
Shoot! Een vriend van me wil ein-de-lijk een WiiU gaan kopen, maar alle goede deals van de laatste tijd lijken over.
Beste deal is nu de Amazon Italië deal. Maar dan heeft hij geen boeiende games...en moet hij een externe schijf nemen.
Weet iemand nog ergens de Zelda bundel voor minder dan €279?
Je zou op het 2e handse circuit kunnen zoeken voor goedkopere deals. Maar volgens mij is die amazon.it de beste deal die ooit is geweest. Als je interesse hebt in een Wii Remote dan.

Die 8gb boeit niet zoveel hoor. 32gb is ook te weinig (op den duur) voor als je alle games digitaal koopt, 8gb is genoeg voor als je alles op disk koopt.

Boeiende games kan je er gewoon bij kopen natuurlijk. Met Zelda erbij ben je nog steeds goedkoper uit als de welbekende Zelda bundel aanbieding, en je hebt een Wii Remote erbij ook.

Het enige wat mij zou doen twijfelen is de witte hardware. Maar dat is persoonlijk.

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 13:33

Megalodon86

Enzyme X

Deddiekoel schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:18:
Nogal ja, net de Mario Kart 8 + extra game actie gemist, net de Zelda bundel voor 249 ook... Anders even tot de volgende goede actie wachten?

Ik ben in ieder geval erg blij met Wii U + Zelda + Mario Kart 8 + Super Mario Bros voor < 300 euro!

Dikke kans dat er een goede actie komt even voor de feestdagen? Wellicht met SSB, of met die Amiibo's.
Hij heeft de amazon.it deal gedaan. Precies wat je zegt. Als hij MK8 erbij koopt is hij 50 euro goedkoper uit en heeft hij een Wiimote erbij. Tevens kan hij nu ook kiezen of hij MK8 wil downen of niet. HDD is toch nodig imho.

Maar hij heeft alle tijd om te denken want ik heb nog een dikke stapel Wii(U) games voor hem ;-)

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:39

TFHfony

Professional Weirdo

Ik ben benieuwd. Volgende week komt mijn nieuwe TV (LG 55LB730V) binnen. Ik heb er 2 Dual Play brilletjes bij besteld. Eens kijken of dat lekker wil samenwerken met Mario Kart 8, of dat het er nogal uitgerekt uit komt te zien.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

TFHfony schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:41:
Ik ben benieuwd. Volgende week komt mijn nieuwe TV (LG 55LB730V) binnen. Ik heb er 2 Dual Play brilletjes bij besteld. Eens kijken of dat lekker wil samenwerken met Mario Kart 8, of dat het er nogal uitgerekt uit komt te zien.
Dat zal extreem uitgerekt worden. Dual play neemt de helft van het scherm en spreid het over het hele scherm voor 1 brilletje. Is in principe alleen bruikbaar voor games die er ondersteuning voor hebben (en dus er voor compenseren).

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

BlackMage schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:44:
[...]

Dat zal extreem uitgerekt worden. Dual play neemt de helft van het scherm en spreid het over het hele scherm voor 1 brilletje. Is in principe alleen bruikbaar voor games die er ondersteuning voor hebben (en dus er voor compenseren).
De games hoeven geen ondersteuning te bieden. Het wordt volledig door de TV afgehandeld (Door inderdaad het beeld in de hoogte of breedte te verdubbelen:

YouTube: Mario Kart Wii sur TV LG et lunettes Dual Play
YouTube: Fullscreen Dual Play - Mario Kart 8 Multiplayer

Ik ben dus (vooral) benieuwd naar hoe groot deze verstoring zal zijn. Ik heb andere filmpjes van racegames gezien waar het wel mee lijkt te vallen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

TFHfony schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:47:
[...]

De games hoeven geen ondersteuning te bieden. Het wordt volledig door de TV afgehandeld (Door inderdaad het beeld in de hoogte of breedte te verdubbelen:

YouTube: Mario Kart Wii sur TV LG et lunettes Dual Play
YouTube: Fullscreen Dual Play - Mario Kart 8 Multiplayer

Ik ben dus (vooral) benieuwd naar hoe groot deze verstoring zal zijn. Ik heb andere filmpjes van racegames gezien waar het wel mee lijkt te vallen.
In dat tweede filmpje zie je het effect al, daar doet ie na een tijdje zo'n brilletje voor de lens.

Wat ik bedoel met ondersteuning, is dat het spel het zelf al plat drukt, zodat de dual play functie van de tv het weer uitrekt. Daarmee wordt de resolutie nog wel gehalveerd*, maar zie je wel alles in normale proportie en zie je ook daadwerkelijk meer.

* Eigenlijk gedeeld door 4. Passieve 3D TV's halveren je effectieve resolutie sowieso al als je 3d activeert.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dat het beeld vertekend was ik mij sowieso wel van bewust. Afhankelijk van de game (hoe de splitscreen werkt), zal het beeld in de breedte dan wel in de hoogte opgerekt worden. Al kunnen ze wellicht een beetje spelen met overscan en het meer minder uitrekken afhankelijk van het positie van het scherm.
Het uitrekken zal in principe erger zijn van van 4:3 -> 16:9.

Qua resolutie hou je inderdaad zo'n beetje een SD signaal over, alhoewel: MK8 is natuurlijk intern al "slechts" 720P. Aan de andere kant zitten we best een stukje van de TV vandaan (vandaar de 55"), dus...

Maargoed, het echte resultaat weet ik over ongeveer een week (levertijden -> zucht!)

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gaaf, dat Dual Play. Moet ik eens proberen op mijn oude Samsung D8000. Wel even een paar 3D-brillen modden naar Dual Play-brillen :) http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=23&t=4602

• boshar
Zin in donderdag. Dan gaan in de Europese eShop veel Ubisoft titels in de aanbieding. (zie: http://www.nintendolife.c...wnload_14th_august_europe)

Mijn 2TB My Book schijf is er klaar voor. Veel van deze titels heb ik al fysiek maar voor die prijs haal ik ze alsnog ook digitaal. Gewoon voor het gemak. wellicht dat ik de disk versies later nog doorverkoop.

Ik haal in ieder geval beide AC's, Rayman en Splinter Cell. Voor die 10 Euro denk ik nog hard na over ZombiU (disk heb ik al maar van de HDD is zo'n luxe).

Ik heb trouwens ook het idee dat spellen vanaf de harde schijf iets makkelijker laden/lopen dan vanaf de disks. Iemand hier dezelfde ervaring?
boshar schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:49:
Ik heb trouwens ook het idee dat spellen vanaf de harde schijf iets makkelijker laden/lopen dan vanaf de disks. Iemand hier dezelfde ervaring?
Dat idee heb ik ook, maar verschil is niet heel groot.

Deddiekoel schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:16:
[...]

Dat idee heb ik ook, maar verschil is niet heel groot.
Het verschil wordt groter als je de tijd erbij rekent dat het kost om naar je Wii U te lopen om het schijfje te wisselen. :p

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 21:55
Ik ben niet zo van digitaal... maar Rayman Legends voor 15 euro vind ik prima :D

Verder vind ik extra geld uitgeven voor iets wat je al hebt best wel zonde.... maar dat ben ik :P
Voor 20 euro koop je de disk. Voor 5 euro een mooi doosje in je kast en de mogelijkheid om het spel uit te lenen, te verkopen en zonder problemen te gebruiken op een nieuwe Wii U als je oude stuk gegaan is, vind ik een no-brainer :P

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

BlackMage schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:33:
Voor 20 euro koop je de disk. Voor 5 euro een mooi doosje in je kast en de mogelijkheid om het spel uit te lenen, te verkopen en zonder problemen te gebruiken op een nieuwe Wii U als je oude stuk gegaan is, vind ik een no-brainer :P
Plus dat je het altijd nog kan spelen ongeacht wat er met Nintendo of de publisher van de betreffende game gebeurt.
Het is wachten op de eerste publisher die failliet gaat of stopt met een dienst en dat daardoor alle digitaal aangeschafte games ophouden met werken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

rajackar schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:28:
[...]

Plus dat je het altijd nog kan spelen ongeacht wat er met Nintendo of de publisher van de betreffende game gebeurt.
Het is wachten op de eerste publisher die failliet gaat of stopt met een dienst en dat daardoor alle digitaal aangeschafte games ophouden met werken.
Daar hoef je je niet echt zorgen over te maken. Als je een spel hebt gekocht kan je die altijd weer downloaden, zelfs als de uitgever deze van de eShop verwijderd. Ook is de manier waarop Nintendo digitale games distribueert niet afhankelijk van hun doorgaande dienstverlening. Eenmaal gedownload werkt het gewoon altijd zolang je je account of het spel maar niet verwijderd. Dus als je erg zuinig bent op je Wii U dan doen die games het over 100 jaar nog. Sterker nog, ik denk dat de diskdrive van de Wii U het eerste onderdeel is dat stuk gaat. Dus in dat opzicht zit je met digitale games veel veiliger.

Maar je kan wel een nieuwe Wii U kopen en je bestaande disks gebruiken, maar over 20 jaar is dat een stuk lastiger dan nu.

[ Voor 5% gewijzigd door BlackMage op 12-08-2014 10:39 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

BlackMage schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:38:
[...]

Daar hoef je je niet echt zorgen over te maken. Als je een spel hebt gekocht kan je die altijd weer downloaden, zelfs als de uitgever deze van de eShop verwijderd. Ook is de manier waarop Nintendo digitale games distribueert niet afhankelijk van hun doorgaande dienstverlening. Eenmaal gedownload werkt het gewoon altijd zolang je je account of het spel maar niet verwijderd. Dus als je erg zuinig bent op je Wii U dan doen die games het over 100 jaar nog. Sterker nog, ik denk dat de diskdrive van de Wii U het eerste onderdeel is dat stuk gaat. Dus in dat opzicht zit je met digitale games veel veiliger.

Maar je kan wel een nieuwe Wii U kopen en je bestaande disks gebruiken, maar over 20 jaar is dat een stuk lastiger dan nu.
In de basis heb je gelijk maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je WiiU stuk gaat na 10+ jaar en de eshop helemaal niet meer bestaat. Dan hang je met digitale games wel. Een harde schijf heeft ook niet het eeuwige leven en wss kun je wel een vervangende console op de kop tikken maar je games downloaden lukt wellicht niet meer.
Op de PS4 en XB1 is het een groter potentieel probleem met de license checks etc. Is hier misschien iets off topic maar daar blijf ik voorlopig echt aan de discs.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

rajackar schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:43:
[...]

In de basis heb je gelijk maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je WiiU stuk gaat na 10+ jaar en de eshop helemaal niet meer bestaat. Dan hang je met digitale games wel. Een harde schijf heeft ook niet het eeuwige leven en wss kun je wel een vervangende console op de kop tikken maar je games downloaden lukt wellicht niet meer.
Op de PS4 en XB1 is het een groter potentieel probleem met de license checks etc. Is hier misschien iets off topic maar daar blijf ik voorlopig echt aan de discs.
Precies. We moeten nog zien, want Nintendo heeft nog niet zijn ware aard getoond omdat digitale software downloads op consoles relatief nieuw zijn. Maar ik denk dat zodra de backwards compatibility met WiiWare en DSiWare software stopt (dus zeg maar de opvolger van de Wii U/3DS uit is), dat die stores sluiten en je niet meer je aankopen kan downloaden. Ofwel zo'n 5-6 jaar nadat de volgende generatie hardware uit is, gaat de stekker uit de oude. En dat kan ik ook wel begrijpen, maar blijft jammer. Ben erg blij dat ik mijn SNES games nog steeds kan spelen.

Ik blijf ook aan de disks en andere fysieke media. Tenzij het niet anders kan of het prijsverschil enorm is (50% en minimaal 15 euro). Daarnaast blijf ik meer toekomst zien in flat-fee abonnementen. Ik denk dat die vorm op den duur de directe verkoop (zowel digitaal als fysiek) weg drukt.

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-10 11:37
Puur uit nieuwsgierigheid, wie van jullie heeft de 8gb in zijn bezit? Zo'n groot prijsverschil zie ik niet met de 32gb.. Ik ben namelijk van plan eind deze maand een Wii U aan te schaffen :)

[ Voor 46% gewijzigd door creapYYY op 12-08-2014 11:47 ]

creapYYY schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:30:
Puur uit nieuwsgierigheid, wie van jullie heeft de 8gb in zijn bezit? Zo'n groot prijsverschil zie ik niet met de 32gb.. Ik ben namelijk van plan eind deze maand een Wii U aan te schaffen :)
Een vriend van me heeft hem besteld. Komt morgen binnen. Hij gaat er een externe HDD aan hangen dus ik verwacht letterlijk 0 verschil.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-11 12:08

Emiel1984

Made in NL

creapYYY schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:30:
Ik zou gewoon de 32GB halen. Je geeft zelf al aan waarom ;) .
Daarbij heb je premium pakketten met premium games onder de 300 euro. Dan ben je dus goedkoper uit.

(Zie pricewatch .. )

[LTS][MTS][HTS]

• creapYYY
  • Laatst online: 15-10 11:37
Deddiekoel schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:02:
[...]

Een vriend van me heeft hem besteld. Komt morgen binnen. Hij gaat er een externe HDD aan hangen dus ik verwacht letterlijk 0 verschil.
Heeft hij dat via Amazon Italie gedaan? Aangezien je die optie eerder in het forum aangaf, ik zag daar een 8gb versie voor €179,- staan.. Alleen hij geeft aan dat het niet naar een adres in Nederland verzonden kan worden :'( .
Emiel1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:03:
[...]

Ik zou gewoon de 32GB halen. Je geeft zelf al aan waarom ;) .
Daarbij heb je premium pakketten met premium games onder de 300 euro. Dan ben je dus goedkoper uit.

(Zie pricewatch .. )
Heb je een punt, ik wil er sowieso MK8 bij nemen dus dan is dat 32gb pakket een goed alternatief!

[ Voor 29% gewijzigd door creapYYY op 12-08-2014 12:07 ]

Hij heeft idd via Amazon.it besteld. Er staan meerdere sellers. Hij heeft de 209€ optie uiteindelijk gedaan omdat de €190 pas vanaf 27-8 geleverd kon worden.
Maar bij beide heeft hij een complete bestelling gedaan (de €190 optie heeftie geannuleerd).

Deze deal is imho wel de beste waar voor je geld. Voor €200 heb je dan een WiiU mèt een Wiimote. Koop je er dan twee games bij die jij wilt zit je pas op 300. Of je koopt een externe HDD en een game om op 300 te komen.
En dan heb je alsnog een Wiimote meer. En als je Nintendoland en Wii Party U leuk vind ben je helemaal spekkoper.

Over de disc vs download discussie. Voor mij zijn de doosjes een minpunt, omdat je die ergens kwijt moet kunnen. Downloads daarentegen zijn voor mijn kinderen makkelijk te kiezen zonder dat ze de discs kunnen slopen.
Maar het is echt wel een nadeel dat ik geen games meer kan uitlenen.

[ Voor 35% gewijzigd door Deddiekoel op 12-08-2014 12:15 ]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Ik was blij dat ik de 32GB had toen ik met de MK8 actie Wonderful101 had gekozen als extra spel.
Dat spel past niet eens op een 8GB versie.

http://www.nintendolife.c...precious_hard_drive_space

De interne opslag kan je niet upgraden zover ik weet. Dus dan zou je dus altijd een externe HDD nodig hebben. Die kost ook al snel 100 50 euro, al heb je dan natuurlijk wel direct het veelvoudige aan opslag.

De keuze is dus geheel afhankelijk van je gebruik..

De interne 8 of 32GB wordt toch ook gebruikt voor updates van het OS op de Wii U ?

[ Voor 1% gewijzigd door Emiel1984 op 12-08-2014 14:49 . Reden: The PyroPath attendeerde me erop dat externe schijven niet zo duur meer zijn ]

[LTS][MTS][HTS]

Volgens mij ben je zo'n 5gb kwijt aan het OS. En met 3gb over kan je eigenlijk geen retail games downloaden. Zeker als je ook nog save files en enkele game updates hebt.

Ik hoop dat ze de SD-kaart vrijgeven voor extra storage. Momenteel kan dat alleen met een USB-disk en al zijn die prima, het is wel weer een extra ding achter de Wii U. Je hebt echter al een 32gb classe 10 SD kaart voor 15 euro ofzo. Die kan mooi in de Wii U blijven zitten zonder dat je er verder last van hebt. Volgens mij is de SD-kaartlezer nu alleen voor gebruik met de Wii modus.
Ondersteuning voor USB sticks zou ook al welkom zijn. Dan heb je idd aan een stickje van 32/64 Gb al snel genoeg. Ik heb er nu 2 TB aan hangen en die ga ik noooooit vol krijgen.
Blijft natuurlijk wel relaxt dat je een (min of meer) willekeurige schijf er aan kunt hangen. Zo heb ik nog een 320Gb schijf liggen. Met een behuizing van 20euro heb je een ideale uitbreiding.

[ Voor 15% gewijzigd door Deddiekoel op 12-08-2014 13:01 ]

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-11 14:38
usb sticks werken prima hoor. Heb nu een 64 gb in mijn witte wii u zitten en heb nog zon 8 gb over. Heb super mario bros u, super luigi u, Batman arkham origins, monster hunter, rayman, child of light, the cave, pushmo en zombi u er op staan.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Emiel1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:46:
De interne opslag kan je niet upgraden zover ik weet. Dus dan zou je dus altijd een externe HDD nodig hebben. Die kost ook al snel 100 euro, al heb je dan natuurlijk wel direct het veelvoudige aan opslag.

De keuze is dus geheel afhankelijk van je gebruik.

De interne 8 of 32GB wordt toch ook gebruikt voor updates van het OS op de Wii U ?
Er kan gewoon een 3.5" schijf aan gehangen worden met externe voeding, die zijn er met 1 TB (waar je voorlopig echt lang en breed genoeg aan hebt, want dat zijn pak hem beet 70 games van gemiddels 15 GB en dat lijkt me zelfs aan de hoge kant) al vanaf 4 tientjes. Als je weet dat je inderdaad een vervent gamer bent die met z'n gamescollectie daar boven gaat kan je kiezen voor een 2 TB variant, welke uit komt op 70 euro. Dit is nog steeds een stuk minder dan 100 euro.

Kies je voor een 2.5" model dan ga je inderdaad omhoog in prijs naar respectievelijk 55 en 90 euro. Dan kom je dus bij de meest dure optie in de buurt van de 100 euro, maar dat maakt het natuurlijk niet strikt noodzakelijk om voor een dergelijk model te kiezen.

Dus vind jouw reactie een beetje een "het glas is half leeg" benadering van de situatie. Je hoeft helemaal niet zoveel geld uit te geven.

Breek je nek voorzichtig

Banix schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:28:
usb sticks werken prima hoor. Heb nu een 64 gb in mijn witte wii u zitten en heb nog zon 8 gb over. Heb super mario bros u, super luigi u, Batman arkham origins, monster hunter, rayman, child of light, the cave, pushmo en zombi u er op staan.
Cool! Dat wist ik niet. Dacht dat de WiiU alleen de "harddrive" variant herkende. Is wel een goeie optie want het scheelt ruimte en een stekker.

Is het trouwens mogelijk om gegevens verdeeld op te slaan? Bijvoorbeeld dat ik de game (en update) data op mijn externe schijf heb staan maar dat ik de save data op de interne storage zet? Met een dergelijke setup is het risico van een rotte HDD behoorlijk beperkt. Dan is het nl. een kwestie van opnieuw downen en door...

[ Voor 24% gewijzigd door Deddiekoel op 12-08-2014 15:04 ]

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Deddiekoel schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:01:
[...]
Is het trouwens mogelijk om gegevens verdeeld op te slaan? Bijvoorbeeld dat ik de game (en update) data op mijn externe schijf heb staan maar dat ik de save data op de interne storage zet? Met een dergelijke setup is het risico van een rotte HDD behoorlijk beperkt. Dan is het nl. een kwestie van opnieuw downen en door...
Ik weet niet of je de data kan splitsen. mogelijk is er een alternatief. Steek een goedkope USB stick die je hiervoor wil gebruiken in 1 van de USB poorten, ga naar de settings en zoek waar de databeheer uithangt, daar kan je als het goed is hele games kopiëren/verplaatsen of alleen de save data. Helaas zal je dit dan wel regelmatig handmatig moeten uitvoeren. Een automatische funtie is hier niet voor. Wat er gebeurt als je de data verplaatst naar de USB stick weet ik eerlijk gezegd niet. Of die save data dan ook in games gebruikt en geüpdate wordt bijvoorbeeld. Ik zou zeggen probeer het eens met een stick die je nog hebt liggen.

NB. Alles aangesloten op de Wii U moet geformateerd zijn in het Wii U specifieke formaat. Zorg dus dat de stick die je gebruikt geen andere data bevat die je zou willen behouden.

EDIT2:

LINK naar Nintendo site met how to

[ Voor 5% gewijzigd door The PyroPath op 12-08-2014 15:29 . Reden: Klonk alsof ik van de hoed en de rand wist, maar heb het zelf nooit geprobeerd... ]

Breek je nek voorzichtig

Ik kom heel vaak tegen dat mensen data kwijt zijn van een externe harddisk of usb stick. Dus extreem veilig is het niet. Maar ik denk dat het voornamelijk komt door het vele aansluiten en loshalen. Met een USB-stick ben je denk ik het veiligste, als je er maar nooit aan zit.

2,5" hardeschijven gebruiken soms net even wat meer stroom dan de USB-poort kan leveren en kunnen daardoor gaan hikken, met mogelijk verlies van data tot gevolg.

En sommige 3,5" hardeschijven met externe voeding hebben een stroomspaarmodus en gaan in standby bij inactiviteit. Als de Wii U geen rekening houdt met de tijd die de hardeschijf nodig heeft om weer aan te gaan kan die dat misschien zien als een fout en de schijf kwijt raken zonder dat je dat wilt. Of dat zo goed is voor het bestandssysteem weet ik ook niet.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

BlackMage schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:27:
Ik kom heel vaak tegen dat mensen data kwijt zijn van een externe harddisk of usb stick. Dus extreem veilig is het niet. Maar ik denk dat het voornamelijk komt door het vele aansluiten en loshalen. Met een USB-stick ben je denk ik het veiligste, als je er maar nooit aan zit.
Met een Wii U of van die mensen die gewoon te pas en te onpas stekkers uit de USB poorten trekken? Moet mij namelijk überhaupt nog gebeuren, laat staan met de Wii U.
2,5" hardeschijven gebruiken soms net even wat meer stroom dan de USB-poort kan leveren en kunnen daardoor gaan hikken, met mogelijk verlies van data tot gevolg.
USB Y-kabel volstaat in de meeste gevallen voor een stabiele voeding. Je moet er even een minuut in steken, maar er zijn maar weinig schijven van bekende merken die hier een probleem mee hebben. Ik moet ze nog tegenkomen in ieder geval.
En sommige 3,5" hardeschijven met externe voeding hebben een stroomspaarmodus en gaan in standby bij inactiviteit. Als de Wii U geen rekening houdt met de tijd die de hardeschijf nodig heeft om weer aan te gaan kan die dat misschien zien als een fout en de schijf kwijt raken zonder dat je dat wilt. Of dat zo goed is voor het bestandssysteem weet ik ook niet.
Mijn 2,5" disc gaat ook in de spaarstand hoor als deze te lang niet gebruikt wordt, maar moet de eerste problemen hiermee nog ondervinden. Vaak kan je dit ook gewoon uitschakelen met een utility van de schijf maker.

Mijn Wii U wacht gewoon netjes tot de schijf gestart is en gaat vervolgens vrolijk verder. Zelfde geldt voor de oude Wii, werkte ook prima. Zie niet in waarom een harde schijf hierdoor zou sneuvelen trouwens of het OS beschadigen. Sterker nog, volgens mij kan je zelfs iets inpluggen als het apparaat aan staat, waarna er in beeld "preparing..."met een draaiend logo in beeld komt en vervolgens gaat het gewoon verder.

Breek je nek voorzichtig

The PyroPath schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:35:
[...]

Met een Wii U of van die mensen die gewoon te pas en te onpas stekkers uit de USB poorten trekken? Moet mij namelijk überhaupt nog gebeuren, laat staan met de Wii U.

[...]

USB Y-kabel volstaat in de meeste gevallen voor een stabiele voeding. Je moet er even een minuut in steken, maar er zijn maar weinig schijven van bekende merken die hier een probleem mee hebben. Ik moet ze nog tegenkomen in ieder geval.

[...]

Mijn 2,5" disc gaat ook in de spaarstand hoor als deze te lang niet gebruikt wordt, maar moet de eerste problemen hiermee nog ondervinden. Vaak kan je dit ook gewoon uitschakelen met een utility van de schijf maker.

Mijn Wii U wacht gewoon netjes tot de schijf gestart is en gaat vervolgens vrolijk verder. Zelfde geldt voor de oude Wii, werkte ook prima. Zie niet in waarom een harde schijf hierdoor zou sneuvelen trouwens of het OS beschadigen. Sterker nog, volgens mij kan je zelfs iets inpluggen als het apparaat aan staat, waarna er in beeld "preparing..."met een draaiend logo in beeld komt en vervolgens gaat het gewoon verder.
Die USB-schijven ervaring van mij komt van mensen met een pc en inderdaad te pas en te on pas de usb stekker eruit halen. Zal minder gebeuren op de Wii U, maar het blijft een risico. USB disks zijn gewoon niet echt betrouwbaar. Zou zonde zijn als je 1000+ uur gameplay kwijt raakt (Nintendo heeft ook nog geen cloud backup) vanwege een brakke USB disk.

En die Y-kabels werken alleen als je die tweede stekker in een andere USB "groep" kan doen, dus een andere als die er direct boven/onder zit. Want vaker dan niet delen die twee poorten de zelfde stroomvoorziening.

Maargoed ik heb er zelf ook geen negatieve ervaring mee. Mijn oude Wii draait ook prima met de USB loader en een 2,5" schijfje. Maar ik zou liever zien dat de savefiles wel op het interne geheugen kwamen, voor de zekerheid :)
Ik ben morgen pas weer in de buurt van mijn WiiU dus kan het nog niet proberen.
Je kunt idd wel delen van gegevens verplaatsen, maar ik weet niet of de WiiU ze uit meerdere plaatsen kan uitlezen. Want als ik mijn savedata op de interne opslag heb staan is het risico wat hier boven wordt beschreven met HDDs teniet gedaan. Dat dit niet automatisch zo is snap ik, maar als het wel kan ben ik al heel blij. Eenmalig opzetten en werken is beter dan steeds er aan moeten denken om je saves te kopieren.

Edit: het kàn blijkbaar wel, maar niet in de config die ik wil... Van de Nintendo site:
If you copy save data from your system memory to a USB storage device, the USB storage device will become the default location for all new saves for that title.

If you copy save data from a USB storage device to system memory, the USB storage device data will remain the default location and all new saves will continue to be saved to the USB storage device. This cannot be changed unless the USB storage device is removed.
Een update waarin je de default locatie voor savedata kunt kiezen zou wel fijn zijn. Scheiden van die twee is wel zo fijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Deddiekoel op 12-08-2014 15:56 ]

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

BlackMage schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:45:
[...]

Die USB-schijven ervaring van mij komt van mensen met een pc en inderdaad te pas en te on pas de usb stekker eruit halen.
Noem het bijdehand, maar ik kan daar weinig moeite mee hebben. Apparaten moet je gebruiken zoals ze bedoeld zijn, niet zoals jij zou willen dat je ze kon gebruiken. Als je bijvoorbeeld de stekker eruit trekt en terwijl de schijf nog draait ga je ermee leuren dan vraag je om problemen. Zelfde geld voor mensen die met grof geweld proberen een stekker er verkeerd om in te drukken 8)7. Als ik met 130 mijn auto in z'n achteruit probeer te rammen (wat gelukkig niet kan, dat is beveiligd) en ik zie te tanden van de bak om mijn oren vliegen dan moet ik toch ook niet klagen dat de versnellingsbak niet degelijk gebouwd is? Als ik mijn telefoon onderwater probeer te gebruiken terwijl hij daar niet voor bedoeld is moet ik ook niet zeuren, dus waarom dat soort dingen niet op zouden gaan voor USB schijven gaat mij boven de pet...
En die Y-kabels werken alleen als je die tweede stekker in een andere USB "groep" kan doen, dus een andere als die er direct boven/onder zit. Want vaker dan niet delen die twee poorten de zelfde stroomvoorziening.
Dan zijn er een hele hoop uitzonderingen op die regel bij de Wii U, gezien ik, en met mij vele anderen, zonder Y kabel een niet werkende schijf hebben, maar met en aansluiting op de 2 poorten op de achterzijde een wel werkende. Misschien dat die poorten een losse voeding hebben, maar op mijn PC ervaar ik hetzelfde en die hebben echt geen apparte voeding per poort waar ik op aansluit. Ik weet dat er een hele hoop schijven zijn die hetzelfde symptoom vertonen ondanks dat de poorten geen eigen voeding hebben, maar misschien komt wat wel omdat er een te lage limiet is ingesteld per poort. Dus bijvoorbeeld max 350 mA per poort, totaal samen 500 mA, maar een schijf die 450 nodig heeft. Dat weet ik verder niet, maar weet wel uit de ervaring dat het vaak zonder niet werkt en met wel :9
Maargoed ik heb er zelf ook geen negatieve ervaring mee. Mijn oude Wii draait ook prima met de USB loader en een 2,5" schijfje. Maar ik zou liever zien dat de savefiles wel op het interne geheugen kwamen, voor de zekerheid :)
En recht van de bron:
Information:
If you copy save data from your system memory to a USB storage device, the USB storage device will become the default location for all new saves for that title.

If you copy save data from a USB storage device to system memory, the USB storage device data will remain the default location and all new saves will continue to be saved to the USB storage device. This cannot be changed unless the USB storage device is removed.

If you copy data between two USB storage devices, whichever device remains connected to the Wii U after the transfer will become the default location for all new saves and data.

To Summarize:

Copy from System Memory to USB Storage Device: USB storage becomes the default location for new saves.
Copy from USB Storage Device to System Memory: USB storage remains the default location for new saves.
Copy from USB Storage Device to USB Storage Device: The USB storage device that remains connected to the Wii U will become the default location for new saves.
8)

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Deddiekoel schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:52:

Edit: het kàn blijkbaar wel, maar niet in de config die ik wil... Van de Nintendo site:

[...]
Hier heb ik niet super veel moeite mee, maar waar ik meer moeite mee heb is dat de USB data niet over te zetten valt op een andere Wii U, desnoods met alleen een move actie ofzo, maar nu is dat in het geheel niet mogelijk. Alleen als je 2 Wii U's hebt die allebei nog werken kan je de data over zetten door middel van een SD kaart en een hoop geklooi.

Ik begrijp dat ze de kans niet willen lopen dat het mis gaat als mensen met save files gaan lopen kloten, maar dit is wel echt een enorme beperking. Je kan dus alleen een back up maken voor als je USB drive ermee ophoudt. Als je systeem ermee stopt is het gedaan met de pret... ;w

Breek je nek voorzichtig

• boshar
The PyroPath schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:29:
[...]

Hier heb ik niet super veel moeite mee, maar waar ik meer moeite mee heb is dat de USB data niet over te zetten valt op een andere Wii U, desnoods met alleen een move actie ofzo, maar nu is dat in het geheel niet mogelijk.
1 van de vorige Wii U OS updates heeft een move mogelijkheid toegevoegd. Je hebt daar wel een nog werkende originele Wii U nodig (en een nieuwe natuurlijk).

Alle data op je USB device wordt daarbij gekoppeld aan de nieuwe Wii U. Dus in dat geval hoef je niets opnieuw te downloaden. Geloof me dat is een enorme pré. Ik heb toevallig een paar weken terug een HDD in een PS3 vervangen zonder backup van de download games.Daarna bijkant 3 dagen zitten downloaden voordat ik alles weer binnen had :/

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

boshar schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:56:
[...]

1 van de vorige Wii U OS updates heeft een move mogelijkheid toegevoegd. Je hebt daar wel een nog werkende originele Wii U nodig (en een nieuwe natuurlijk).

Alle data op je USB device wordt daarbij gekoppeld aan de nieuwe Wii U. Dus in dat geval hoef je niets opnieuw te downloaden. Geloof me dat is een enorme pré. Ik heb toevallig een paar weken terug een HDD in een PS3 vervangen zonder backup van de download games.Daarna bijkant 3 dagen zitten downloaden voordat ik alles weer binnen had :/
Dan had je ook even de zin er achter moeten lezen hè ;-) daarin staat duidelijk dat dat alleen kan als je twee WERKENDE Wii U's hebt. Laten we eerlijk wezen, wat is die kans precies? Als jij een console met garantie hebt ga je dan een andere aanschaffen om, als dat überhaupt nog mogelijk is, een trasfer te doen?

Bovendien nog even een side note, die drie dagen zit je nu ook nog te wachten, want alleen de system data en save data wordt over gezet m.b.v. een SD kaart, de games worden opnieuw gedownload ;)
An SD Card with enough room to hold the system and save data from the source system
Game data will be redownloaded once the transfer is complete, so the SD Card only needs to be large enough for system and save data

Breek je nek voorzichtig

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:13
Wat verwachten jullie eigenlijk van de Gamescom? En mogen we nieuwe aankondigingen verwachten?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Robolokotobo schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:20:
Wat verwachten jullie eigenlijk van de Gamescom? En mogen we nieuwe aankondigingen verwachten?
Gezien het onderstaande filmpje dat Nintendo online heeft geplaatst zou ik geen nieuwe aankondigingen verwachten.

Ik verwacht ook geen nieuwe game aankondigingen. Maar we kunnen altijd hopen.

Ik verwacht wel eindelijk een releasedatum voor Smash Bros. En als ze slim zijn, in de week van 24 november, i.v.m. Black Friday. En hopelijk voor Bayonetta 2 het zelfde.

Verder hoop ik nog op iets van Pokemon. Traditioneel hebben de remakes altijd iets extra's gehad, FireRed/LeafGreen met die wireless adapters, SoulSilver/HeartGold die pokewalker. Dus ben benieuwd of ze wat leuks bedenken voor OmegaRuby/AlphaSapphire. En iets van een actie, koop Pokemon OR/AS met een 3DS/2DS/XL en krijg xxx gratis. Ik heb nog een ongeregistreerde 2DS die aan het wachten is op zo'n actie :P
The PyroPath schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:10:
Dan had je ook even de zin er achter moeten lezen hè ;-) daarin staat duidelijk dat dat alleen kan als je twee WERKENDE Wii U's hebt. Laten we eerlijk wezen, wat is die kans precies? Als jij een console met garantie hebt ga je dan een andere aanschaffen om, als dat überhaupt nog mogelijk is, een trasfer te doen?
Je weet nooit. Maar als je idd een limited edition wil, of een premium (als je een basic hebt). Verder hoeft een WiiU niet meteen helemaal dood te gaan natuurlijk.
Verder wel eens dat de cases beperkt zijn maar het kàn nu tenminste zonder tussenkomst van Nintendo.

De intro van Hyrule Warriors is getoond:

RayNbow schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:04:
De intro van Hyrule Warriors is getoond:
[video]
Ik hoop dat dit nog niet final is. Want:

- Het is 2014
- Wii U disks kunnen zonder problemen 25gb aan data bevatten

Maar:

- Waarom nog steeds geen voice acting?
BlackMage schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:19:
Maar:

- Waarom nog steeds geen voice acting?
Hoezo, geen voice acting? Je hoort toch stemmen? :p

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Beetje onduidelijke post. Bedoel je dat je het vreemd vind dat er geen gesproken tekst is omdat het 2014 is en de schijfjes genoeg data zouden kunnen bevatten?

Dat is een bewuste keuze bij Zelda games, het zal een van de voorwaarden zijn geweest. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar dat gaat niet veranderen en zeker voor deze game niet meer.

Breek je nek voorzichtig

The PyroPath schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:50:
Beetje onduidelijke post. Bedoel je dat je het vreemd vind dat er geen gesproken tekst is omdat het 2014 is en de schijfjes genoeg data zouden kunnen bevatten?

Dat is een bewuste keuze bij Zelda games, het zal een van de voorwaarden zijn geweest. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar dat gaat niet veranderen en zeker voor deze game niet meer.
Dat bedoel ik inderdaad.

Ik vind dat jammer want met gesproken tekst leef je je veel meer in in het verhaal. Karakters krijgen een identiteit. En met de cartoonish graphics van Zelda zoals Wind Waker stoort het me ook lang niet zoveel, daar zijn die piepjes en skwiekjes wel grappig. Maar bij deze stijl stoort het me :P

En als het de 'artistieke visie' van Nintendo is om in het N64-tijdperk te blijven hangen dan is dat hun goed recht, maar wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens moet zijn.
Midna spreekt anders gewoon Engels in Twilight Princess. :p

• boshar
Deddiekoel schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 07:30:
[...]

Je weet nooit. Maar als je idd een limited edition wil, of een premium (als je een basic hebt). Verder hoeft een WiiU niet meteen helemaal dood te gaan natuurlijk.
Verder wel eens dat de cases beperkt zijn maar het kàn nu tenminste zonder tussenkomst van Nintendo.
Bij de normale Wii kreeg mijn eigen console last van artifacts. De Wii van een kennis heeft problemen met het lezen van disks gehad. In beide gevallen had je op een Wii U met het huidige Move tool zelf kunnen overstappen naar een nieuwe console. Het zwakste deel van de Wii U is de optische drive. Bovendien zijn de schijfjes zelf ook kwetsbaar. Ik heb nog een X-Box 360 game waarop de leeskop een prachtige diepe snee gemaakt heeft. Nee dat move tool is best een goede 'move' van Nintendo.

Trouwens, op mijn Wii die destijds stuk ging stonden ook al download games. Het ding was in Duitsland gekocht maar Nintendo Nederland deed daar niet moeilijk over. Gewoon opsturen met je aankoop bewijs. Een week later kreeg ik een nieuwe Wii. De downloads van de oude Wii hebben ze niet over gezet maar de games zijn toen door Nintendo gekoppeld aan de nieuwe Wii. Ik kon gewoon weer alles downloaden.

Ik snap alle ophef en wantrouwen over de download versies daarom ook niet. Mijn Wii download games kon ik uiteindelijk netjes over zetten naar mij Wii U en ik krijg soms ook nog korting wanneer er een verbeterde Wii U versie van 1 van die games komt. Wanneer je geen risico wilt lopen moet je zelf even backups maken van je game saves. Dat was vroeger op de Playstation toch ook al zo? Altijd op 2 verschillende memory kaarten zetten en het liefst originele spullen gebruiken want die zijn betrouwbaarder.

Ondertussen heb ik 4 van mijn disk games al doorverkocht. Morgen koop ik deze games opnieuw in de eShop. In totaal 'kost' me dat dan 14,50 Euro. Dat vind ik het wel waard. Dan laat ik trouwens de premium actie nog buiten beschouwing. Bij elkaar is deze krijg ik op deze aankoop meer dan 400 punten (~4 Euro) erbij. Deze actie wordt almaar goedkoper :) .

• boshar
The PyroPath schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:10:
[...]

Bovendien nog even een side note, die drie dagen zit je nu ook nog te wachten, want alleen de system data en save data wordt over gezet m.b.v. een SD kaart, de games worden opnieuw gedownload ;)

[...]
Misschien moeten we allebei op een beter lezen cursus ;) . Zoals ik schreef alles op een extern USB device wordt omgezet naar de nieuwe Wii U. Aan het einde van de move koppel je je schijf los en sluit je hem aan op je nieuwe Wii U. De spullen op je Wii U zelf verhuis je via de SD kaart maar wanneer je een externe HDD hebt is dat niet zo gek veel.

[ Voor 21% gewijzigd door boshar op 13-08-2014 22:00 ]

• ndonkersloot
Sinds kort Donkey Kong Country Tropical Freeze gekocht. Je merkt toch wel dat de moeilijkheidsgraad van die game een stukje hoger ligt dan de Mario's.

Kan wel even vooruit: Mario Kart 8, Super Mario Bros. U, Super Mario 3D World, Zelda Wind Waker HD, Donkey Kong Country Tropical Freeze. En ga uiteraard voor de volle 100% bij alle games :-).

boshar schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:59:
[...]

Misschien moeten we allebei op een beter lezen cursus ;) . Zoals ik schreef alles op een extern USB device wordt omgezet naar de nieuwe Wii U. Aan het einde van de move koppel je je schijf los en sluit je hem aan op je nieuwe Wii U. De spullen op je Wii U zelf verhuis je via de SD kaart maar wanneer je een externe HDD hebt is dat niet zo gek veel.
Puur uit nieuwsgierigheid:

Moet je daarvoor ook beide Wii U's tegelijk aan hebben? Of kan je op je oude 'beginnen' en halverwege het proces de oude loskoppelen en de nieuwe aansluiten en verder gaan?

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 04:27
Tiwazz schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:27:
Sinds kort Donkey Kong Country Tropical Freeze gekocht. Je merkt toch wel dat de moeilijkheidsgraad van die game een stukje hoger ligt dan de Mario's.
Donkey kong kan best pittig zijn in sommige levels. Gelukkig zijn de eerste levels goed te doen, zodat je weer wat ballonnetjes kunt verdienen om niet game over te gaan :)
Om nog op iets terug te komen, voice acting? :p

Heb hier helaas geen geluid :x maar je wilt zeggen dat ze hier wel gesproken teks hebben?
BlackMage schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:58:
[...]

Heb hier helaas geen geluid :x maar je wilt zeggen dat ze hier wel gesproken teks hebben?
In die cutscene, ja.

Dan vind ik het vreemd als de opening cutscene geen stemmen heeft. Dat zal in de final versie dan vast wel komen....
BlackMage schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:20:
[...]

Dan vind ik het vreemd als de opening cutscene geen stemmen heeft. Dat zal in de final versie dan vast wel komen....
De game is al uit? ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cNxTh5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/228C0FQ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pZxGREa.jpg

Hmm... oke. Zal ook wel, die 2,5 minuut intro overleef je wel zonder stemmen :P Maar blijf het raar vinden, voor een land dat voice actors letterlijk idoliseerd.

Spel staat niet echt op mijn lijstje, maar ben wel benieuwd naar de eerste echte (westerse) reviews. Van wat ik tot nu toe lees is iedereen er razend enthousiast over.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 14:23
BlackMage schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:44:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid:

Moet je daarvoor ook beide Wii U's tegelijk aan hebben? Of kan je op je oude 'beginnen' en halverwege het proces de oude loskoppelen en de nieuwe aansluiten en verder gaan?
Voor de system transfer moeten beide systemen aan het internet hangen. Voor mijn 3DS --> 3DSXL transfer was dat zo, en voor de Wii --> WiiU transfer ook. De app die dat proces regelt moet je ook op beide systemen starten zodat die elkaar kunnen "zien" en dus weten naar welk systeem de data overgezet gaat worden. Het doelsysteem staat, buiten die app dan, verder niet veel te doen, maar kan dus niet gebruikt worden.
Aan het eind van de rit is dan het hardware-ID van het oude systeem op al je software en je eShop account vervangen door het doel-ID, waarna je het afrondt door de schijf/SD-kaart over te prikken.
Seal64 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:59:
[...]

Voor de system transfer moeten beide systemen aan het internet hangen. Voor mijn 3DS --> 3DSXL transfer was dat zo, en voor de Wii --> WiiU transfer ook. De app die dat proces regelt moet je ook op beide systemen starten zodat die elkaar kunnen "zien" en dus weten naar welk systeem de data overgezet gaat worden. Het doelsysteem staat, buiten die app dan, verder niet veel te doen, maar kan dus niet gebruikt worden.
Aan het eind van de rit is dan het hardware-ID van het oude systeem op al je software en je eShop account vervangen door het doel-ID, waarna je het afrondt door de schijf/SD-kaart over te prikken.
Ah oke, duidelijk :)

Was bekend met de 3DS methode, die gebruik ik regelmatig. Maar twee stand-alone handhelds zet je wat makkelijker samen aan dan twee consoles die een tv moeten. De gamepad zal bij deze zeker helpen denk ik :)

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:48
Gameplay met Impa:

Ik ben echt jaloers op de Japanners :9~

Steam/XBL: Avioto

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-11 23:59
Avioto schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:12:
Gameplay met Impa:

[video]

Ik ben echt jaloers op de Japanners :9~
doet me vooral lijken op knoppen rammen?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 21:55
mee eens... zie ook maar 1 combo steeds, en een magie-achtig iets? niet echt dat ik denk WOW

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:21

uFx

Hoe zit het eigenlijk met Shovel Knight? Is daar al een releasedatum voor Europa van bekend? Kan er niet echt iets over vinden.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
Ben nu ook begonnen met de time trials in MK8, maar wat zijn die moeilijk zeg xD Speel gewoon tegen Nintendo CPU, maar als ik in de top 10 ghost kijk zijn ze vaak nog 20 seconden sneller! Win het nu met veel moeite of ik win helemaal niet :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Verwijderd

Topicstarter
uFx schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:06:
Hoe zit het eigenlijk met Shovel Knight? Is daar al een releasedatum voor Europa van bekend? Kan er niet echt iets over vinden.
Die voortgang kan je hier lezen:
http://yachtclubgames.com...ght-international-status/

Voor de EU:
Afbeeldingslocatie: http://yachtclubgames.com/wp-content/uploads/2014/07/europeanRegion.gif

Ik vermoed zelf ergens tussen october en december dit jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 21:26 ]

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:21

uFx

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:21:
[...]

Die voortgang kan je hier lezen:
http://yachtclubgames.com...ght-international-status/

Voor de EU:
[afbeelding]

Ik vermoed zelf ergens tussen october en december dit jaar.
Thanks! Dat ik dit niet zelf gevonden heb :$

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Seal64 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:59:
[...]
Ik kan me niet herinneren dat voor de Wii->WiiU transfer internet nodig was. Volgens mij ding alles via SD. Ja je hebt internet nodig om de apps te downen maar voor de transfer niet.
Ik heb nl. de transfer gedaan op 1 stopcontact. Dus Wii & WiiU stonden nooit tegelijk aan.

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 16:15
Deze update is wel eigenlijk essentieel maar fijn dat er updates komen :9
Mario Kart 8-update verplaatst map naar televisie
Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je op het scherm van je Gamepad kijkt tijdens de race. De update brengt nog meer aanpassingen met zich mee. Zo kun je nu je online statistieken bekijken en er achter komen hoeveel munten je hebt verzameld. Ook wordt de optie 'volgende race' na elke race naar boven geschoven, zodat je niet meer per ongeluk op 'bekijk hoogtepunten' drukt.
[...]
http://www.insidegamer.nl...laatst-map-naar-televisie

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Heeft iemand wel eens problemen met de WiiU gehad waarbij hij het hele WiFi netwerk om trekt?
Ik heb sinds een paar weken dat mijn complete WiFi niets meer doet als de Wii U online gaat.
Als ik bijvoorbeeld de browser / eshop / netflix / youtube start lijkt mijn internet verbinding weg te vallen voor mijn telefoon / tablet / alle andere appraten. Op het moment dat ik de software sluit op de WiiU of de WiiU uit zet werkt alles instant weer. Het gekke is dat de genoemde apps op de WiiU sporadisch nog werken maar bijna nooit meer maar dingen als MK8 online geen enkel probleem vertonen en ook geen problemen opleveren. Dat zou suggereren dat het een software probleem is. Ik heb alles al eens rereset en ook de verbindingen weg gegooid en opnieuw aangemaakt maar dat helpt niet.
Alle tips zijn welkom.

• mathelicious
  • Laatst online: 14-11 08:13
JerX schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:56:
Ben nu ook begonnen met de time trials in MK8, maar wat zijn die moeilijk zeg xD Speel gewoon tegen Nintendo CPU, maar als ik in de top 10 ghost kijk zijn ze vaak nog 20 seconden sneller! Win het nu met veel moeite of ik win helemaal niet :P
Shortcuts, allemaal shortcuts. Zoek maar eens filmpje op internet van die time trials

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
mathelicious schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:28:
[...]

Shortcuts, allemaal shortcuts. Zoek maar eens filmpje op internet van die time trials
Ja heb al wat shortcuts gevonden, maar moet ook nog de ideale combi vinden. Merk dat slippen niet altijd te goed gaat (bocht toch te wijd of ik slip te ver door).

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Gynnad
  • Laatst online: 10:30
mathelicious schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:28:
[...]

Het valt me op dat ze heel vaak doen springen met hun kart (gewoon op rechten stukken), zorgt dit er daadwerkelijk voor dat je sneller gaat of is dat bij sommige gewoon een tik?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

JerX schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:56:
Ik kijk altijd wat de Ghosts doen. Daarmee leer je iig hun shortcuts. Wat ook helpt is bij elke sprong je kunstje te doen (slide knop indrukken). Die kleine dingen helpen enorm.
En natuurlijk op de juiste momenten je paddestoel gebruiken!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

rajackar schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:13:
Heeft iemand wel eens problemen met de WiiU gehad waarbij hij het hele WiFi netwerk om trekt?
Ik heb sinds een paar weken dat mijn complete WiFi niets meer doet als de Wii U online gaat.
Als ik bijvoorbeeld de browser / eshop / netflix / youtube start lijkt mijn internet verbinding weg te vallen voor mijn telefoon / tablet / alle andere appraten. Op het moment dat ik de software sluit op de WiiU of de WiiU uit zet werkt alles instant weer. Het gekke is dat de genoemde apps op de WiiU sporadisch nog werken maar bijna nooit meer maar dingen als MK8 online geen enkel probleem vertonen en ook geen problemen opleveren. Dat zou suggereren dat het een software probleem is. Ik heb alles al eens rereset en ook de verbindingen weg gegooid en opnieuw aangemaakt maar dat helpt niet.
Alle tips zijn welkom.
Volgens mij kan je daar beter een apart topic voor aanmaken. Dit lijkt me veroorzaakt te kunnen worden door je router. Die zou namelijk de bandbreedte netjes moeten verdelen.

Ik heb hier zelf maar een beperkte bandbreedte beschikbaar (8Mbit down \1Mbit up). Bij mij schakelt netflix naar een veel lagere kwaliteit (web-applicatie op pc) als er op een ander apparaat een youtube-video wordt afgespeelt vanaf 720p. Ik houd rekening met het feit dat ik beperkt ben in bandbreedte en ervaar daarom denk ik nooit (onverwachte) problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Emiel1984 op 15-08-2014 17:18 ]

[LTS][MTS][HTS]

https://twitter.com/games...status/500331350751477760

Niet verassend, stonden enorme rijen. Was sowieso druk bij de Nintendo stand dit jaar.

Pagina: 1 ... 40 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic