word nu wel tijd voor een release date.. denk dat er wel een kans is dat er een soortgelijke actie komt als met MK8 het geval was.Deddiekoel schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 08:37:
https://twitter.com/games...status/500331350751477760
Niet verassend, stonden enorme rijen. Was sowieso druk bij de Nintendo stand dit jaar.
Vroeger altijd enorm fan Nintendo games. Daarom een Wii U aangeschaft, maar kan er toch niet meer echt van genieten. Alle platformgames zijn eigenlijk precies hetzelfde als wat ik in mijn jeugd speelde. Donkey Kong Country 1-3 vond ik stiekem ook gewoon beter dan Tropical Freeze. Voor Mario Bros geldt hetzelfde. Mario Kart is ook precies hetzelfde als die op de SNES, ietsje mooier dat dan wel.
Toch jammer. Dingen kopen op jeugdsentiment is geen garantie op succes. Nu dus maar in de verkoop
Toch jammer. Dingen kopen op jeugdsentiment is geen garantie op succes. Nu dus maar in de verkoop
Klinkt alsof je de verkeerde games hebt gekocht, gooi die in de verkoop en haal pikmin of monster hunter
MarioKart precies hetzelfde als op de SNES? Really?! Het enige wat "hetzelfde" is is het feit het Mario in een Kart is. Verder is de game echt compleet anders. Ten eerste: volledig in 3D. Betere parcours met meer variatie.Het ziet er niet "ietsje" mooier uit, maar het ziet er echt prachtig uit. Tov. Super Mario Kart heb je ook nog eens items.giantgiantus schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:45:
Vroeger altijd enorm fan Nintendo games. Daarom een Wii U aangeschaft, maar kan er toch niet meer echt van genieten. Alle platformgames zijn eigenlijk precies hetzelfde als wat ik in mijn jeugd speelde. Donkey Kong Country 1-3 vond ik stiekem ook gewoon beter dan Tropical Freeze. Voor Mario Bros geldt hetzelfde. Mario Kart is ook precies hetzelfde als die op de SNES, ietsje mooier dat dan wel.
Super Mario Kart was / is een geniaal spel, maar werkelijk niet hetzelfde als MarioKart 8. Anders kan je dat écht over vrijwel ELK spel zeggen.

Fifa op de SNES.

Fifa 14.
Precies hetzelfde, alleen iets mooier.
Inderdaad. Waar ik wel een Retro gevoel van kreeg was de oude banen van de snel in een nieuw sausje. Gewoon de herkenning. Daarnaast heb ik tegenwoordig nog best veel lol met spellen, maar echt het gevoel van vroeger heb ik niet meer.
Mario kart en zelda zijn niet kijken maar kopen spellen voor mij. Mario koop ik eigenlijk alleen maar sporadisch. New super Mario bros vind ik frustrerende spellen itt Mario 3d world of de 3d spellen.
Mario kart en zelda zijn niet kijken maar kopen spellen voor mij. Mario koop ik eigenlijk alleen maar sporadisch. New super Mario bros vind ik frustrerende spellen itt Mario 3d world of de 3d spellen.
Fifa '94 (voor de PC) is leuker dan de modernere Fifa's.Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:28:
[afbeelding]
Fifa op de SNES.
[afbeelding]
Fifa 14.
Precies hetzelfde, alleen iets mooier.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Een spel als Mass Effect of Assassins Creed vertellen een echt verhaal. Dat is echt nieuw ten opzichte van 15 jaar geleden. Een Mario of Donkey Kong is echt precies hetzelfde. Bewegende platforms en springen maar. Een Rayman Origins/Legends brengt echt heel veel meer. Mario kart ziet er inderdaad geweldig uit en speelt als een trein maar biedt letterlijk hetzelfde als Super Mario Kart 20 jaar geleden.
Welke games heb je dan gespeeld?giantgiantus schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:45:
Want Donkey Kong en New Super Mario Bros zijn juist bedoelt om die gameplay ervaring te bieden.
Maar games als Mario 3D World bieden toch echt wel een nieuwe (en unieke) gameplay ervaring.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Mario 3d world was wel aardig al was het al met al toch een slap aftreksel van Mario Galaxy.Deddiekoel schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:54:
[...]
Welke games heb je dan gespeeld?
Want Donkey Kong en New Super Mario Bros zijn juist bedoelt om die gameplay ervaring te bieden.
Maar games als Mario 3D World bieden toch echt wel een nieuwe (en unieke) gameplay ervaring.
Wat is een "echt" verhaal? Vertellen platformer games als Sonic 3 & Knuckles geen echt verhaal door briljant uitgevoerde overgangen die plaatsvinden tussen de Acts en Zones? Vertelt een action RPG als Terranigma geen echt ontroerend verhaal met plottwists en interessante thema's?giantgiantus schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:52:
Een spel als Mass Effect of Assassins Creed vertellen een echt verhaal. Dat is echt nieuw ten opzichte van 15 jaar geleden.
[ Voor 0% gewijzigd door RayNbow op 18-08-2014 14:27 . Reden: typo ]
Spellen Inteactieve films als Mass Effect en Assissins Creed vertellen een slap verhaaltje om exact steeds dezelfde spelwijze. Dat is geen vernieuwing.giantgiantus schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:52:
Een spel als Mass Effect of Assassins Creed vertellen een echt verhaal. Dat is echt nieuw ten opzichte van 15 jaar geleden. Een Mario of Donkey Kong is echt precies hetzelfde. Bewegende platforms en springen maar. Een Rayman Origins/Legends brengt echt heel veel meer. Mario kart ziet er inderdaad geweldig uit en speelt als een trein maar biedt letterlijk hetzelfde als Super Mario Kart 20 jaar geleden.
Games als MarioKart, Super Mario Bros U en Super Mario 3D World vertellen idd geen "verhaal" door cutscenes te tonen. Nee, maar ze zijn wel continu vernieuwend met nieuwe gameplay en puzzels / banen.
Ik game voor het spel, niet voor 90 uur aan filmpjes.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 12:52 ]
Je hebt wel een punt, verhalen in games zijn zeker niet nieuw. Maar qua gameplay kan je Assassin's Creed vergelijken met Prince of Persia. Het verhaal was dat een evil oude man de prinses gevangen had gehoudenRayNbow schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:42:
[...]
Wat is een "echt" verhaal? Vertellen platformer games als Sonic 3 & Knuckles geen echt verhaal door briljant uitgevoerde overgangen die plaatsvinden tussen de Acts en Zones? Vertelt een action RPG als Terranigma geen echt onroerend verhaal met plottwists en interessante thema's?
We zijn in de afgelopen jaren flink vooruit gegaan qua verhalen in games die daar niet hevig op leunen. En dat is een goed iets.
En het is ook zo dat platformers daar een uitzondering op zijn. De beste platformers die uit komen hebben nog steeds een verhaal van 15 jaar geleden (ffs, verhaal van DK:TF is dat iemand zijn verjaardagsfeestje verpest
Dikke kortingen op Ubisoft games in de eshop. Onder andere Rayman legends en Assassins Creed 4 voor vijftien euro!
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Iedereen heeft andere voorkeuren natuurlijk.
Ik loop persoonlijk (nog) niet warm van een game als Destiny (net gespeeld op Gamescom). Net als Halo mij ook nooit heeft weten te boeien. Voor mij is het 'gewoon weer een shooter' die niets nieuws brengt tov van Half-Life (in mijn ogen nog steeds de beste shooter).
Mario 3D world vind ik dan weer een unieke gameplay ervaring. Toevallig gisteren nog over na moeten denken of 3D World beter is dan Galaxy. Vind ik een moeilijke vraag omdat ze zo anders zijn.
Zijn dit soort games niet jouw ding dan is een WiiU wellicht niet de console voor jou. Natuurlijk is er meer te vinden dan alleen platformers. Ik denk zelfs dat de WiiU het meest gevarieerde en unieke aanbod heeft tov de X1 of PS4. Maar als je graag shooters of 'realistische' games speelt dan is een PS4 of X1 wellicht beter.
Ik loop persoonlijk (nog) niet warm van een game als Destiny (net gespeeld op Gamescom). Net als Halo mij ook nooit heeft weten te boeien. Voor mij is het 'gewoon weer een shooter' die niets nieuws brengt tov van Half-Life (in mijn ogen nog steeds de beste shooter).
Mario 3D world vind ik dan weer een unieke gameplay ervaring. Toevallig gisteren nog over na moeten denken of 3D World beter is dan Galaxy. Vind ik een moeilijke vraag omdat ze zo anders zijn.
Zijn dit soort games niet jouw ding dan is een WiiU wellicht niet de console voor jou. Natuurlijk is er meer te vinden dan alleen platformers. Ik denk zelfs dat de WiiU het meest gevarieerde en unieke aanbod heeft tov de X1 of PS4. Maar als je graag shooters of 'realistische' games speelt dan is een PS4 of X1 wellicht beter.
Dit moet je doen terwijl je een mini boost hebt, dan ga je inderdaad sneller. Als je dit echter doet zonder boost verlies je juist snelheid.Gynnad schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:13:
[...]
Het valt me op dat ze heel vaak doen springen met hun kart (gewoon op rechten stukken), zorgt dit er daadwerkelijk voor dat je sneller gaat of is dat bij sommige gewoon een tik?
Grmbl, in dit topic is op een gegeven moment een aziatische site langs gekomen waar je goedkoop witte PRO controllers kon kopen. Kan de link alleen niet meer vinden. Heeft iemand die wellicht nog?
Ik heb de site voor (betaalbare) witte PRO controllers gevonden!
Moet zeggen dat die Wiite WiiU bundel er goed uit ziet. Stomme dingen als een sensor bar zitten er namelijk wel in. Enige echte gemis is dat je er geen toegang mee hebt tot Nintendo Premium.
Moet zeggen dat die Wiite WiiU bundel er goed uit ziet. Stomme dingen als een sensor bar zitten er namelijk wel in. Enige echte gemis is dat je er geen toegang mee hebt tot Nintendo Premium.
[ Voor 48% gewijzigd door Deddiekoel op 17-08-2014 18:59 ]
Heb je wel die gamepad dockingstation erbij gekregen? Dat ding is ook ontzettend handigDeddiekoel schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:55:
Grmbl, in dit topic is op een gegeven moment een aziatische site langs gekomen waar je goedkoop witte PRO controllers kon kopen. Kan de link alleen niet meer vinden. Heeft iemand die wellicht nog?
Die zit er ook niet bij, maar die kun je voor een tientje bij kopen. En ik heb hem zelf niet gekocht maar een goeie vriend van me.BlackMage schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:03:
[...]
Heb je wel die gamepad dockingstation erbij gekregen? Dat ding is ook ontzettend handig
Misschien een rare vraag om hier te stellen, maar gezien de aanbiedingen in de eShop van de Wii U zijn, toch maar hier. Ik heb nog geen enkel A.C. spel gespeeld. Althans niet langer dan een uurtje. Dat was destijds op de PC en deel 1 & 2, maar het kon mij niet pakken op dat moment en had zat andere games om te spelen.
Ik heb momenteel nog genoeg backlog om te komende tijd door te komen, maar ook het nodige tegoed op mijn eShop account staan. De aanbiedingen van Ubisoft games doen me twijfelen om de A.C. games (2 en 3,die dus nu een schijntje kosten) aan te schaffen. Ik zal je voorlopig nog niet spelen in ieder geval.
Wat ik me nu afvraag is of je zomaar in kan stappen bij deel 3 of 4. Val je dan midden in een verhaal waardoor het moeilijk instappen is of valt dat mee en is ieder verhaal, los van het opvolgende cijfer in de titel, een op zichzelf staand geheel met zeer loss banden naar het centrale verhaal? Nu het ook bekend is dat geen van de nieuwe delen naar de Wii U komt ben ik ook bang dat ik tussen de wal en het schip beland. Dat het verhaal nu stopt en je dus ook niet verder kan.
En dan de tweede vraag, zouden jullie deze games nu aanschaffen of wachten tot je daadwerkelijk zonder iets te spelen zit? Een aanbieding is natuurlijk leuk, maar waarschijnlijk staat het nog een maand of 3 a 4 te verstoffen op mn HDD voordat ik aan spelen toe ga komen. Lekker het geld bewaren totdat ik het wil spelen en in de tussentijd nieuwe titels die langskomen spelen of als een gek op springen?
Ik heb momenteel nog genoeg backlog om te komende tijd door te komen, maar ook het nodige tegoed op mijn eShop account staan. De aanbiedingen van Ubisoft games doen me twijfelen om de A.C. games (2 en 3,die dus nu een schijntje kosten) aan te schaffen. Ik zal je voorlopig nog niet spelen in ieder geval.
Wat ik me nu afvraag is of je zomaar in kan stappen bij deel 3 of 4. Val je dan midden in een verhaal waardoor het moeilijk instappen is of valt dat mee en is ieder verhaal, los van het opvolgende cijfer in de titel, een op zichzelf staand geheel met zeer loss banden naar het centrale verhaal? Nu het ook bekend is dat geen van de nieuwe delen naar de Wii U komt ben ik ook bang dat ik tussen de wal en het schip beland. Dat het verhaal nu stopt en je dus ook niet verder kan.
En dan de tweede vraag, zouden jullie deze games nu aanschaffen of wachten tot je daadwerkelijk zonder iets te spelen zit? Een aanbieding is natuurlijk leuk, maar waarschijnlijk staat het nog een maand of 3 a 4 te verstoffen op mn HDD voordat ik aan spelen toe ga komen. Lekker het geld bewaren totdat ik het wil spelen en in de tussentijd nieuwe titels die langskomen spelen of als een gek op springen?
Breek je nek voorzichtig
Of je ze wil bewaren totdat je tijd hebt kun je het beste zelf bepalen.
Qua verhaal kun je ze prima aanschaffen. Het verhaal van de hoofdpersonen staat op zichzelf en wordt ook afgerond. Er is daarnaast nog een achtergrond verhaal dat zich in deze tijd afspeeld maar daar krijg je maar beperkt mee te maken en is ook nog wel te volgen.
Qua verhaal kun je ze prima aanschaffen. Het verhaal van de hoofdpersonen staat op zichzelf en wordt ook afgerond. Er is daarnaast nog een achtergrond verhaal dat zich in deze tijd afspeeld maar daar krijg je maar beperkt mee te maken en is ook nog wel te volgen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
De "overkoepelende" arch van de AC games is het deel van in de toekomst gebeurd (met desmond), dus niet het "assassin" gedeelte wat eigenlijk een soort tijdmachine is waar je in stapt. En als je echt heel benieuwd bent naar het 'desmond' verhaal kan je dat gewoon online zoeken, want dat kan je in 5 zinnen vertellen namelijk en heeft zo weinig impact op de spellen dat mocht je deel 1 en 2 later spelen dan verpest het je speelervaring helemaal niet.The PyroPath schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:48:
Misschien een rare vraag om hier te stellen, maar gezien de aanbiedingen in de eShop van de Wii U zijn, toch maar hier. Ik heb nog geen enkel A.C. spel gespeeld. Althans niet langer dan een uurtje. Dat was destijds op de PC en deel 1 & 2, maar het kon mij niet pakken op dat moment en had zat andere games om te spelen.
Dus je kan zo in stappen.
AC4 is een super deal voor 15 euro. Ik weet niet wat AC3 kost in de eShop, maar die heb ik bijna een jaar geleden al voor een tientje gekocht op disk. Dus tenzij die 5 euro kost is dat geen super deal
Persoonlijk zou ik dan voor AC4 gaan.
AC3 is een afsluiting van het lopende verhaal uit 1 & 2, waar in deel 4 een ander verhaal begint.
Daar komt ook bij dat ik AC4 leuker (en beter) vond dan deel 3.
Qua deal denk ik niet dat het snel beter zal worden. De deal is dermate dat ik nu wel zou instappen. Ik heb dit zelf ook gedaan toen AC4 goedkoper was dan retail (niet zo goedkoop als €15, maar toch) en die heeft toen ook een tijdje op mijn schijf gestaan.
AC3 is een afsluiting van het lopende verhaal uit 1 & 2, waar in deel 4 een ander verhaal begint.
Daar komt ook bij dat ik AC4 leuker (en beter) vond dan deel 3.
Qua deal denk ik niet dat het snel beter zal worden. De deal is dermate dat ik nu wel zou instappen. Ik heb dit zelf ook gedaan toen AC4 goedkoper was dan retail (niet zo goedkoop als €15, maar toch) en die heeft toen ook een tijdje op mijn schijf gestaan.
En hoppa, weer een GamePad naar de gallemiezen hier. Wat een drama weer. Weer de garantiemolen in. *zucht
Hoe krijg je dat voormekaar?Tha_T schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:07:
En hoppa, weer een GamePad naar de gallemiezen hier. Wat een drama weer. Weer de garantiemolen in. *zucht
GamePad op de lader zetten en dan een tijdje niet spelen
zou toch niet uit moeten maken? slechte zaak van nintendo..Tha_T schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:24:
[...]
GamePad op de lader zetten en dan een tijdje niet spelen
Dat is vreemd, hoe snel is dat bij jou gebeurt dan? Ik zet de gamepad altijd op de lader als ik klaar ben maar die stopt toch gewoon met laden alsie vol is?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Je kan natuurlijk pech hebben. Maar dat kan je zelf ook in de hand werken als je bijv. onofficiele laders gebruikt.
Dat is inderdaad apart. Hier wordt de gamepad altijd op de lader gezet na het spelen. Dan gaat het oranje lampje branden en als die vol is gaat het lampje uit.
^ Idem hier.. staat soms zelfs een maand ongebruikt.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb niet eens altijd de adapter aangesloten op het stopcontact..Ook wel is voor lange tijd. Geen problemen (behalve dat de accu dan nog wel is leeg kan zijn van de gamepad..
Zelfde verhaal met een 6,5 jaar oude PS3 controller overigens..
Zelfde verhaal met een 6,5 jaar oude PS3 controller overigens..
[ Voor 21% gewijzigd door Emiel1984 op 18-08-2014 18:16 ]
[LTS][MTS][HTS]
Als je een Premium Wii U hebt kan je eens proberen om hem direct met de adapter op te laden in plaats van het docking station. Kan maar zo zijn dat dat ding niet zo'n goed contact maakt.JerX schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:41:
Ik heb altijd het probleem dat mijn Gamepad niet wilt opladen. Ik heb het vermoeden dat het aan de lader ligt, kabel breuk of iets in die geest. Zodra ik hem soms verplaatst (ander stopcontact) dan pakt ie hem opeens wel.
Dat heb ik ook al geprobeerd, maakt helaas niet uit.BlackMage schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:58:
[...]
Als je een Premium Wii U hebt kan je eens proberen om hem direct met de adapter op te laden in plaats van het docking station. Kan maar zo zijn dat dat ding niet zo'n goed contact maakt.
Als dit je tweede gamepad al is met dit probleem en je hebt wel nog de zelfde adapter dan acht ik de kans groot dat er wat met de adapter is.JerX schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:56:
[...]
Dat heb ik ook al geprobeerd, maakt helaas niet uit.
Enige manier om er zeker van te zijn is om je Gamepad eens bij een kennis die ook een Wii U heeft (indien van toepassing) te proberen op te laden.
Ja inderdaad, maar een kennis met Wii U is ver te zoekenBlackMage schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:02:
[...]
Als dit je tweede gamepad al is met dit probleem en je hebt wel nog de zelfde adapter dan acht ik de kans groot dat er wat met de adapter is.
Enige manier om er zeker van te zijn is om je Gamepad eens bij een kennis die ook een Wii U heeft (indien van toepassing) te proberen op te laden.
Mijn gamepad wil niet meer opladen in een cradle. Heb er al twee geprobeerd. Gelukkig nog wel via de kabel maar misschien dat ik ook eens garantie moet gaan claimen. Hoeveel jaar garantie geeft Nintendo eigenlijk?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Je hebt volgens Nederlandse wetgeving recht op twee jaar garantie. Het apparaat is nog geen twee jaar te krijgen dus dat moet geen probleem zijnrajackar schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:42:
Mijn gamepad wil niet meer opladen in een cradle. Heb er al twee geprobeerd. Gelukkig nog wel via de kabel maar misschien dat ik ook eens garantie moet gaan claimen. Hoeveel jaar garantie geeft Nintendo eigenlijk?
Maar Ik denk dat je gewoon wat last hebt van oxidatie op de connector aan de kant van de gamepad. Daardoor maakt ie geen contact meer met die dunne pinnetjes in het dock. De meeste third party docks hebben veel meer oppervlakte en maken daarom wellicht beter contact. Ook kan je proberen om met een schroevendraaier even die koperen vlakjes onder op de gamepad schoon te krabben.
Thanks! Dat zal ik zeker even proberen. Ik heb inmiddels een 1st en 3rd party dock geprobeerd maar met beide geen resultaat.BlackMage schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:50:
[...]
Je hebt volgens Nederlandse wetgeving recht op twee jaar garantie. Het apparaat is nog geen twee jaar te krijgen dus dat moet geen probleem zijn
Maar Ik denk dat je gewoon wat last hebt van oxidatie op de connector aan de kant van de gamepad. Daardoor maakt ie geen contact meer met die dunne pinnetjes in het dock. De meeste third party docks hebben veel meer oppervlakte en maken daarom wellicht beter contact. Ook kan je proberen om met een schroevendraaier even die koperen vlakjes onder op de gamepad schoon te krabben.
Toch maar AC4 gedownload voor die 15 euro, spelen komt later wel.
Voor mensen met gamepads die niet opladen is dit misschien het proberen waard:
http://en-americas-suppor...d-systems-and-accessories
Voor mensen met gamepads die niet opladen is dit misschien het proberen waard:
http://en-americas-suppor...d-systems-and-accessories
Breek je nek voorzichtig
Ik ben nu sinds kort weer bezig met Skyward Sword, maar dan op de Wii U.
Klopt het dat er vage lijnen etc zitten in donkere stukken zoals Die facility in de woestijn? Als je daar door gangetjes kruipt zie je het heel sterk in de muren.
Kan me niet herinneren dat dit op de Wii ook was.
Verder stoor ik me er overigens niet aan. Maar was benieuwd hoe jullie dit wellicht ervaren hebben.
Klopt het dat er vage lijnen etc zitten in donkere stukken zoals Die facility in de woestijn? Als je daar door gangetjes kruipt zie je het heel sterk in de muren.
Verder stoor ik me er overigens niet aan. Maar was benieuwd hoe jullie dit wellicht ervaren hebben.
Wat voor kabel gebruik je tussen je WiiU en je TV? Bij alles behalve HDMI kan ik me dit wel voorstellen. Bij HDMI zou het niet meer moeten gebeuren imo.Arunia schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:05:
Ik ben nu sinds kort weer bezig met Skyward Sword, maar dan op de Wii U.
Ik gebruik HDMI naar mijn versterker (Marantz 1603) en van daar door naar mijn tv.
Wellicht wordt er geupscaled door de Marantz, maar dan nog zijn andere spellen wel gewoon mooi. Mind, ik heb geen Wii spellen geprobeerd. Nu moet ik zeggen dat via de Wii zelf (component op de Marantz en dan via HDMI door) het er volgens mij hetzelfde uit ziet, maar de "effecten" zien er in mijn ogen raar uit. Maar wellicht hoort het gewoon zo. Kan ook geen goede voorbeelden vinden op internet.
Wellicht wordt er geupscaled door de Marantz, maar dan nog zijn andere spellen wel gewoon mooi. Mind, ik heb geen Wii spellen geprobeerd. Nu moet ik zeggen dat via de Wii zelf (component op de Marantz en dan via HDMI door) het er volgens mij hetzelfde uit ziet, maar de "effecten" zien er in mijn ogen raar uit. Maar wellicht hoort het gewoon zo. Kan ook geen goede voorbeelden vinden op internet.
De Wii leunt heel sterk op de "gratis anti-aliasing" van de analoge aansluiting. Er zijn spellen die er duidelijk minder op worden als je dat niet meer hebt dankzij de HDMI aansluiting van de Wii U.
Ah ok, dan ga ik er niet verder mee bezig zijn en lekker het spel uitspelen. 
Daarnaast nog stevige potjes Mario Kart, maar het lijkt er op dat ik alleen maar slechter wordt >_<
Mijn vrouw ook, gisteren was het grand prix tegen de computer en dat was gewoon huilen.
Daarnaast nog stevige potjes Mario Kart, maar het lijkt er op dat ik alleen maar slechter wordt >_<
Mijn vrouw ook, gisteren was het grand prix tegen de computer en dat was gewoon huilen.
Zoals al langer verwacht:
http://www.computerandvid...dont-buy-assassins-creed/
Ubisoft trekt de stekker uit Wii U support voor hun multi-platform titels. Watch Dogs lijkt in ieder geval nog wel uit te komen, maar daarna houdt het dan ook op. Het is afwachten of er sowieso nog iets nieuws van Ubisoft de kant van de Wii U op zal gaan. Voorlopig staan er in ieder geval geen games in het vooruitzicht welk dit waarschijnlijk maken.
Waarbij natuurlijk direct de vraag opkomt, wat hanteert Ubisoft in dat geval als grens voor acceptabele verkoop.
Op de current-gen platforms zien de verkoopcijfers er uit als volgt (exclusief digital sales)
Wii U - 190k
PC - 450k
X1 - 870k
PS4 - 1.74M
Is de PC het volgende platform om het ook weer te ontgelden qua ubisoft support? Met de slechte port kwaliteit van Watch_Dogs naar PC zal het namelijk niet heel erg verrassend zijn om te zien dat de volgende AC op de PC qua verkopen wat tegen zal vallen.
Het is dan ook nog altijd slecht te begrijpen dat dit soort grote uitgevers niet lijken te begrijpen dat indien ze willen dat een bepaald soort games op een platform aanslaat, ze er voor moeten zorgen dat de kwaliteit optimaal is, er optimaal gebruik wordt gemaakt van de geleverde hardware en er een eerlijke competitieve, gelijktijdige launch plaats vindt.
Maarja, zoals ik enkele weken geleden ook al zei. Ik kijk nog steeds uit naar de Ubisoft statement over de slechte verkoopresultaten van Watch_Dogs.
http://www.computerandvid...dont-buy-assassins-creed/
Ubisoft trekt de stekker uit Wii U support voor hun multi-platform titels. Watch Dogs lijkt in ieder geval nog wel uit te komen, maar daarna houdt het dan ook op. Het is afwachten of er sowieso nog iets nieuws van Ubisoft de kant van de Wii U op zal gaan. Voorlopig staan er in ieder geval geen games in het vooruitzicht welk dit waarschijnlijk maken.
Waarbij natuurlijk direct de vraag opkomt, wat hanteert Ubisoft in dat geval als grens voor acceptabele verkoop.
Op de current-gen platforms zien de verkoopcijfers er uit als volgt (exclusief digital sales)
Wii U - 190k
PC - 450k
X1 - 870k
PS4 - 1.74M
Is de PC het volgende platform om het ook weer te ontgelden qua ubisoft support? Met de slechte port kwaliteit van Watch_Dogs naar PC zal het namelijk niet heel erg verrassend zijn om te zien dat de volgende AC op de PC qua verkopen wat tegen zal vallen.
Het is dan ook nog altijd slecht te begrijpen dat dit soort grote uitgevers niet lijken te begrijpen dat indien ze willen dat een bepaald soort games op een platform aanslaat, ze er voor moeten zorgen dat de kwaliteit optimaal is, er optimaal gebruik wordt gemaakt van de geleverde hardware en er een eerlijke competitieve, gelijktijdige launch plaats vindt.
Maarja, zoals ik enkele weken geleden ook al zei. Ik kijk nog steeds uit naar de Ubisoft statement over de slechte verkoopresultaten van Watch_Dogs.
Wat mij verbaasd is dat er geen getallen zijn van de digitale sales. Ubi is redelijk actief in de eShop en heeft regelmatig promos. Ik kan me derhalve heel goed voorstellen dat de verkoopcijfers inc. digitale sales een ander beeld laten zien. Nintendo heeft, meen ik, vorig jaar laten weten dat het percentage digitale aankopen flink aan het toenemen was. Het zou mij dus niet verbazen dat de meeste WiiU klanten van Ubi downloaders zijn...psychodude schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:12:
Wii U - 190k
PC - 450k
X1 - 870k
PS4 - 1.74M
Die lijkt bijna zeker... Maar ik hoop nog steeds dat er eerst een fatsoenlijke WiiU versie komt. Als dat niet eens zo zal zijn dan is een dergelijk bericht al bijna zeker.Maarja, zoals ik enkele weken geleden ook al zei. Ik kijk nog steeds uit naar de Ubisoft statement over de slechte verkoopresultaten van Watch_Dogs.
[ Voor 138% gewijzigd door Deddiekoel op 19-08-2014 16:19 ]
Getallen van digitale sales zijn er niet omdat Nintendo, Sony, Microsoft en qua PC als belangrijkste speler Valve deze helaas niet vrij geeft. Dus kunnen sales trackers hier geen rekening mee houden.Deddiekoel schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:14:
Wat mij verbaasd is dat er geen getallen zijn van de digitale sales. Ubi is redelijk actief in de eShop en heeft regelmatig promos. Ik kan me derhalve heel goed voorstellen dat de verkoopcijfers inc. digitale sales een ander beeld laten zien. Nintendo heeft, meen ik, vorig jaar laten weten dat het percentage digitale aankopen flink aan het toenemen was. Het zou mij dus niet verbazen dat de meeste WiiU klanten van Ubi downloaders zijn...
Zo is Mario Kart 8 inmiddels bijv. ruim 2.3 miljoen keer over de toonbank gegaan. Maar heeft Nintendo al geruime tijd geleden aangekocht dat 2.8 miljoen exemplaren verkocht waren inclusief digital, toen het aantal winkel exemplaren op ca. 1.9 miljoen stond.
Nu denk ik niet dat de ratio digitale kopers voor AC veel hoger zal liggen dan bij MK8. Dus indien ze 300k exemplaren hebben verkocht in totaal voor de Wii U dan heb je het denk ik wel gehad.
Waarbij je je uiteraard wel direct kunt afvragen, hoeveel verkochte exemplaren van een product is nu eigenlijk voldoende? Weegt 200-300k verkochte exemplaren nu echt niet op tegen de eventuele ontwikkel kosten voor een bepaald platform? Voor een port is het toch moeilijk voor te stellen dat er meer exemplaren verkocht dienen te worden om er winst op te boeken.
Ik ben (wederom) sterk aan het overwegen een WiiU aan te schaffen. Vanuit mijn jeugd toch Nintendo roots meegekregen met de SNES en de N64; daarnaast trekken de huidige Mario-games mij ook enorm. Ik heb echter twee zorg-punten waarop ik niet 1, 2, 3 antwoord kan vinden: motion-control en de controllers.
1) Ik ben (nog) van het old-skool gamen. Dat zwaaien met controllers voor een camera is absoluut niets voor mij. Nu komt de WiiU met een sensor-bar, en als het aan mij ligt dan laat ik die lekker in de doos. Kan ik Mario Bros U, Mario 3D World, Mario Kart, en wellicht Donkey Kong Tropical Freeze normaal spelen zonder motion-controllers en sensor-bar? En hoe zit het met bijvoorbeeld Mario Galaxy 1 en 2, kan dat zonder sensor-bar / motion-controls?
2) Ik zie een heel arsenaal aan controllers voor de WiiU. Je kan volgens mij nog meer uitgeven aan controllers dan aan de WiiU console zelf... Daarnaast kun je volgens mij niet alle games met 1 type controller spelen, klopt dat? Voor single-player heb ik er geen moeite mee om met de tablet controller te spelen (of met de WiiU PRO controller), maar wat heb ik nodig om bovenstaande games co-op op de bank te spelen? Voor Mario Bros U wil ik graag met 2 spelers met 2 characters over het scherm rennen, dus zonder de tablet te gebruiken voor de boost opties. Is dat mogelijk? Heb je daar dan 2 aparte WiiU PRO controllers nodig? En hoe zit het met 3D world en Mario Kart? Moet er altijd iemand met die tablet spelen in co-op? En hoe zit het met digitale oudere games? Werken die met de tablet en/of WiiU PRO controller?
Zijn er nog andere belangrijke zaken waar je aan moet denken bij het aanschaffen van een WiiU?
Alvast dank voor de reacties :-)
1) Ik ben (nog) van het old-skool gamen. Dat zwaaien met controllers voor een camera is absoluut niets voor mij. Nu komt de WiiU met een sensor-bar, en als het aan mij ligt dan laat ik die lekker in de doos. Kan ik Mario Bros U, Mario 3D World, Mario Kart, en wellicht Donkey Kong Tropical Freeze normaal spelen zonder motion-controllers en sensor-bar? En hoe zit het met bijvoorbeeld Mario Galaxy 1 en 2, kan dat zonder sensor-bar / motion-controls?
2) Ik zie een heel arsenaal aan controllers voor de WiiU. Je kan volgens mij nog meer uitgeven aan controllers dan aan de WiiU console zelf... Daarnaast kun je volgens mij niet alle games met 1 type controller spelen, klopt dat? Voor single-player heb ik er geen moeite mee om met de tablet controller te spelen (of met de WiiU PRO controller), maar wat heb ik nodig om bovenstaande games co-op op de bank te spelen? Voor Mario Bros U wil ik graag met 2 spelers met 2 characters over het scherm rennen, dus zonder de tablet te gebruiken voor de boost opties. Is dat mogelijk? Heb je daar dan 2 aparte WiiU PRO controllers nodig? En hoe zit het met 3D world en Mario Kart? Moet er altijd iemand met die tablet spelen in co-op? En hoe zit het met digitale oudere games? Werken die met de tablet en/of WiiU PRO controller?
Zijn er nog andere belangrijke zaken waar je aan moet denken bij het aanschaffen van een WiiU?
This is a Rapture reminder..
1. Motion controls, inclusief de sensorbalk, zijn optioneel of niet ondersteund voor 99% van de Wii U games. Mario Galaxy 1/2 heeft het wel nodig. Maar dat zijn ook Wii games.Sssquirrel schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:44:
Ik ben (wederom) sterk aan het overwegen een WiiU aan te schaffen. Vanuit mijn jeugd toch Nintendo roots meegekregen met de SNES en de N64; daarnaast trekken de huidige Mario-games mij ook enorm. Ik heb echter twee zorg-punten waarop ik niet 1, 2, 3 antwoord kan vinden: motion-control en de controllers.
2. Als je alle bovenstaande games wilt spelen dan heb je aan een setje Wii Remotes + nunchuck genoeg voor elke speler (tot 4) die je wil laten meedoen. Er zijn genoeg andere opties inderdaad, maar daarmee kan je de games die jij noemt doen. Let wel op dat je voor Mario Bros U ook voor speler 1 een Wii Remote nodig hebt, bij de rest mag speler 1 ook met de Gamepad.
Je hebt voor Super Mario Bross (Wii)U geen Wii controller nodig voor één speler. Kan gewoon met de gamepad gespeeld worden of pro controller of elke andere remote
Dat klopt maar als je met meerdere spelers speelt moet speler 1 ook een wii mote of wii u pro controller hebben. De gamepad is boost stand en kan dan niet voor normaal spel gebruikt worden.
Als je wii U games met de wiimote speelt zijn er wel motion dingen maar die sijn beperkt tot het schudden van de wiimote. Als je echt niet wilt bewegen zorg dan dat je de Wii U Pro controller hebt.
Als je wii U games met de wiimote speelt zijn er wel motion dingen maar die sijn beperkt tot het schudden van de wiimote. Als je echt niet wilt bewegen zorg dan dat je de Wii U Pro controller hebt.
Okay, duidelijk. Maar als ik dus met die remotes ga spelen, dan heb ik toch nog steeds die sensor bar nodig (en die wil ik eigenlijk helemaal niet aansluiten op de WiiU)? En als ik remotes en nunchucks aan moet schaffen, dan kan ik voor dat geld toch eigenlijk net zo goed pro-controllers aanschaffen? Of zie ik dat verkeerd?BlackMage schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:08:
[...]
1. Motion controls, inclusief de sensorbalk, zijn optioneel of niet ondersteund voor 99% van de Wii U games. Mario Galaxy 1/2 heeft het wel nodig. Maar dat zijn ook Wii games.
2. Als je alle bovenstaande games wilt spelen dan heb je aan een setje Wii Remotes + nunchuck genoeg voor elke speler (tot 4) die je wil laten meedoen. Er zijn genoeg andere opties inderdaad, maar daarmee kan je de games die jij noemt doen. Let wel op dat je voor Mario Bros U ook voor speler 1 een Wii Remote nodig hebt, bij de rest mag speler 1 ook met de Gamepad.
Kun je wel i.i.g. met de tablet (of de Pro-Controller) oudere digitale games spelen die je via de store aanschaft? Of heb je daar ook weer een andere controller voor nodig?
This is a Rapture reminder..
Ik heb zelf ooit in het verleden een draadloze sensor bar aangeschaft (die je kunt opladen via een USB kabel). Scheelt kabels.Sssquirrel schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:34:
[...]
Okay, duidelijk. Maar als ik dus met die remotes ga spelen, dan heb ik toch nog steeds die sensor bar nodig (en die wil ik eigenlijk helemaal niet aansluiten op de WiiU)?
Dit hangt geheel van het spel zelf af of een bepaalde controller ondersteund wordt.En als ik remotes en nunchucks aan moet schaffen, dan kan ik voor dat geld toch eigenlijk net zo goed pro-controllers aanschaffen? Of zie ik dat verkeerd?
Nee hoor. de sensorbar heb ik ook niet aangesloten... en kan al die games gewoon spelen. De motion controls zijn wel nodig (bij de tablet is hier een knop voor bij Mario Wii U, op de remotes ontbreekt die). Maar even schudden is niet zo lastig met Mario...Sssquirrel schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:34:
[...]
Okay, duidelijk. Maar als ik dus met die remotes ga spelen, dan heb ik toch nog steeds die sensor bar nodig
Bedankt voor de tip Bisamrat. Ik denk dat ik deze game vanavond even ga bestellen. Die sport games op de wii/wii u zijn altijd wel leuk wanneer mijn neefjes/nichtjes op bezoek zijn of om af en toe een keer te spelen met mijn vriendin.
Volgende week, de 27ste, komt dlc voor Mario Kart 8 uit.
Met daarin hoogstwaarschijnlijk de Mercedes autootjes, map op TV scherm en nog wat statistieken, next race als standaard eerste klik na een race.
En er zouden zelfs vier cups bij zitten, de battle courses liggen meest voor de hand.
Met daarin hoogstwaarschijnlijk de Mercedes autootjes, map op TV scherm en nog wat statistieken, next race als standaard eerste klik na een race.
En er zouden zelfs vier cups bij zitten, de battle courses liggen meest voor de hand.
Wii games hebben de Wii mote en nunchuck nodig, die werken niet met de gamepad of wii u pro controller. Hoe het zit met snes virtual console games zit durf ik niet zeker te zeggen.Sssquirrel schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:34:
[...]
Okay, duidelijk. Maar als ik dus met die remotes ga spelen, dan heb ik toch nog steeds die sensor bar nodig (en die wil ik eigenlijk helemaal niet aansluiten op de WiiU)? En als ik remotes en nunchucks aan moet schaffen, dan kan ik voor dat geld toch eigenlijk net zo goed pro-controllers aanschaffen? Of zie ik dat verkeerd?
Kun je wel i.i.g. met de tablet (of de Pro-Controller) oudere digitale games spelen die je via de store aanschaft? Of heb je daar ook weer een andere controller voor nodig?
Koop een draadloze sensor bar, heb ik ook gedaan. Zet je alleen neer als je met Wii controllers gaat spelen, werkt uitstekendSssquirrel schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:34:
[...]
Okay, duidelijk. Maar als ik dus met die remotes ga spelen, dan heb ik toch nog steeds die sensor bar nodig (en die wil ik eigenlijk helemaal niet aansluiten op de WiiU)?
Interessant. Is dit betaalde DLC?horizon1978 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:46:
Volgende week, de 27ste, komt dlc voor Mario Kart 8 uit.
De huidige "smash bros" aanbieding in de eShop loopt tot 21-8. Verwachten jullie meteen een nieuwe daarna?
Als je new super Mario bros Wii u hebt gekocht dan heb je de registratie code en kun je het spel registreren waardoor je ook Luigi versie gratis kunt downloaden.
Weer iemand of dit ook kan met een 2e hands gekochte versie van Mario? Die zonder registratie code is.
Weer iemand of dit ook kan met een 2e hands gekochte versie van Mario? Die zonder registratie code is.
[ Voor 6% gewijzigd door horizon1978 op 21-08-2014 08:21 ]
Dat laatste lijkt me sterk. Want, je hebt niet die registratie code. Dat is nu juist de sleutel in het hele gratis Luigi U verhaal.
is dat zo? Ik heb al heel lang super mario bros liggen en geregistreerd. Heb alleen nooit een bericht gekregen dat ik de Luigi versie gratis mocht downloaden.horizon1978 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:21:
Als je new super Mario bros Wii u hebt gekocht dan heb je de registratie code en kun je het spel registreren waardoor je ook Luigi versie gratis kunt downloaden.
nieuws: Call of Duty: Advanced Warfare komt niet uit op Wii U
Niet heel onverwacht, maar toch jammer.
In hoofdmenu van Mario heb ik een button om naar Luigi in de eShop te gaan. Daar staat dat Luigi gratis is als je Mario al hebt en anders is die twintig euro.JerX schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:44:
[...]
is dat zo? Ik heb al heel lang super mario bros liggen en geregistreerd. Heb alleen nooit een bericht gekregen dat ik de Luigi versie gratis mocht downloaden.
Als het de WiiU VC is, dan werken gamepad en pro-controller. Meestal kun je zelfs op de gamepad zelf spelen. Als het de Wii VC is (daar heb je immers nog veel meer SNES-titels in zitten) dan moet je terug naar wiimote plus aanhangsels. Ik zou dan een classic controller aanraden.Tiwazz schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:13:
[...]
Wii games hebben de Wii mote en nunchuck nodig, die werken niet met de gamepad of wii u pro controller. Hoe het zit met snes virtual console games zit durf ik niet zeker te zeggen.
Inderdaad niet onverwacht en eerlijk gezegd zal ik er geen traan om laten. Heb BO II wel gekocht bij de launch, maar amper aangeraakt. Ghost helemaal links laten liggen en deze komt er ook niet, ook niet op PC.Deddiekoel schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:47:
nieuws: Call of Duty: Advanced Warfare komt niet uit op Wii U
Ik speel dit soort spellen namelijk graag met vrienden en zoals zij als ik hebben de CoD series geruime tijd geleden al uitgekotst. BO II was nog een probeersel van mijn kant, maar heeft me niet kunnen bekoren.
Waar ik mij persoonlijk meer aan erger zijn de reacties (weer) overal op het web die van een uitermate bedenkelijk niveau zijn:
- Nintendo moet stoppen met hardware.
- Wii U is D0000000M3D!!!
- Nintendo maakt alleen kiddie games
- Er zijn geen games voor de Wii U
- Nintendo heeft alleen maar Mario X, Zelda Y en Metroid Z.
- Slappe/ongeïnformeerde reactie N+1
Ik ga er niet meer op in maar de onwetendheid is zo groot bij veel mensen.:
- Nintendo games speel je op Nintendo hardware, als het niveau van de games en het aantal zo goed zijn dan heb je dat er voor over, dat maakt je in mijn opzichte een grotere "hardcore" gamer dan iemand die bovenstaande nonsense verkondigt. Daarnaast is Nintendo samen met zijn 2nd parties een ontzettend grote software ontwikkelaar. Ze ondersteunen hun eigen platforms zoals geen andere console boer hun dat na doet. Waarom zou een Microsoft dan niet dit soort reacties uitlokken? Die maken met hun 2nd parties een heel stuk minder games en de console verkoopt al maanden slechter.
- Als de Wii U D00000000M3D is, dan is de XBOX one dat al helemaal met zijn maandelijks lagere verkoopaantallen. Maar nee, deze mensen denken dat de XBOX one ineens 100K/maand over de toonbank zal gaan en dat zal blijven doen. De Wii U heeft gewoon bestaansrecht en die ligt (momenteel) voornamelijk bij de eigen games. Dat er zoveel mensen zeuren dat ze die op andere platforms uit moeten brengen toont wel aan dat er belangstelling voor is en dat de games erg goed zijn. Dan moet je niet zeuren en gewoon een Wii U in huis halen.
- Als Nintendo alleen maar kiddie games maakt waar geen interresse voor zou zijn, waarom zie je dan zo vaak dat exact die mensen die dat beweren ook zeggen dat ze de games uit moeten brengen op de andere consoles, omdat ze ze anders niet kopen? Dat toont dus aan dat je wel interresse hebt, zie verder vorige punten. Tevens zijn Nintendo games van een zeer goed verhaal doorspekt of de gameplay is zo goed dat het verhaal er weinig toe doet. Beide mis ik erg vaak bij talloze andere games. Die zou ik eerder omschrijven als kiddie als je die op zondag ochtend, met slaap gebrek en bloeddoorlopen ogen, omdat je de avond ervoor "hardcore" lam in de puberdisco hebt gehangen, uitspeelt zonder dood te gaan.
- Inmiddels zijn er echt een boel goed titels voor handen en bovendien zijn veel van die games ook nog eens langer dan een 5 uur uitgemolken CoD spel. Hebben een stuk sterker verhaal of vele malen innovatievere gameplay. Liever 1 sterke titel waar ik 30 uur mee zoet ben dan 4 titels die eigendelijk dodelijk saai, verschrikkeltijk kort of exact hetzelfde riedeltje zijn tot in de gameplay aan toe (ja ik kijk naar jou CoD, die zelfs hele scenes recyclen
- Elke jaar sporttitel X, elk jaar CoD, elk jaar AC, elke X jaar titel Y. Ik ben van mening dat een heel grote groep ontwikkelaars bepaalde titels een heel stuk meer uitmelkt dan dat Nintendo dat doet. Grote op zichzelf staande titels zoals een "echte" Mario, ook met Mario maar een heel ander spel; Mariokart, Zelda, Metroid of wat dan ook die vaak slechts 1x in de 3 tot 5 jaar uitkomen Zijn vaak zo groots, pakkend, boeiend, groot en hebben zoveel vernieuwende elementen of verhaal dat het een nieuwe titel waardig is. Mensen zijn eerder verward dat de characters in verschillende titels opduiken. Dat kan niet jouw ding zijn, maar kom niet aan dat het "weer een Mario game" is. Technisch heb je gelijk dat het een game MET Mario is, maar dat maakt het in mijn ogen niet per definitie een Mario platformer (wat ik als eeb Mario game zie) Daarnaast zijn er zoveel nieuwe dingen aangekondigd voor de toekomst dat dit onderwerp wel een beetje triest wordt.
Het is toch weer een heel verhaal geworden, maar ik word er echt verdrietig van. Je kan me een fanboy noemen omdat ik er tegen in zou willen gaan met deze argumenten, maar ik verdedig alleen het kont commentaar wat in mijn ogen onterecht is. Tuurlijk is er genoeg ruimte voor verbetering, maar die negatieve toon en dat neerkijken op alles Nintendo vind ik onterecht en pas echt Kiddie. Even zoveel respect voor andere platformen. Ik heb ze niet, naast een PC dan, maar ik struin ook niet de krochten van het internet af om poep te praten over die consoles.
Breek je nek voorzichtig
@The Pyropath mooi geschereven, couldnt agree more.
Gister in New Super Mario Bros U samen met mijn zoontje Bowser verslagen. (Hij heeft meeste gespeeld, ik alleen wat mee gehupt in een aantal levels).
En dat verteld meteen het mooie van Nintendo: het zijn games die het hele gezin kan spelen. Mario, Kart, eenvoudige besturingen, makkelijk te begrijpen, maar toch uitdagend en als belangrijkste ontzettend veel fun (door de hoge kwaliteit van gameplay en productie) voor iedereen.
Zulke titels heb je niet op een x-box/playstation, of misschien wel alleen ken ik ze niet en worden ze bedolven onder de voornamelijk actie spellen.
Nu ligt het er ook aan dat ik een retro gamer op de pc ben, de hoogtijdagen zijn voor mij nog altijd Sensible Soccer, Monkey Island 1 & 2, The Manager, It Came from the Desert, etc. Dus eind 80/begin 90. Met de opkomst van de shooters in de 2e helft 90/begin 00 ben ik ook minder gaan gamen.
Pas toen ik de Wii gunstig aanschafte weer wat meer gaan doen. En dat was maar goed ook want een Kart en een Mario Galaxy 1 brachten toch wel die oude fun voor mij terug.
En dat verteld meteen het mooie van Nintendo: het zijn games die het hele gezin kan spelen. Mario, Kart, eenvoudige besturingen, makkelijk te begrijpen, maar toch uitdagend en als belangrijkste ontzettend veel fun (door de hoge kwaliteit van gameplay en productie) voor iedereen.
Zulke titels heb je niet op een x-box/playstation, of misschien wel alleen ken ik ze niet en worden ze bedolven onder de voornamelijk actie spellen.
Nu ligt het er ook aan dat ik een retro gamer op de pc ben, de hoogtijdagen zijn voor mij nog altijd Sensible Soccer, Monkey Island 1 & 2, The Manager, It Came from the Desert, etc. Dus eind 80/begin 90. Met de opkomst van de shooters in de 2e helft 90/begin 00 ben ik ook minder gaan gamen.
Pas toen ik de Wii gunstig aanschafte weer wat meer gaan doen. En dat was maar goed ook want een Kart en een Mario Galaxy 1 brachten toch wel die oude fun voor mij terug.
Zelf heb ik de herinneringen bij Nintendo ten tijde van de Super Nintendo, toen ik Goof Troop en een paar andere spellen samen met mijn vader uitspeelde.
Persoonlijk heb ik mijn Wii U ook niet voor 3rd party software, maar voor de games die alleen de Wii U kan bieden (Zelda, Mario, Pikmin etc.).
Ik heb daarnaast wel een PS3 en PS4 om de 3rd party games toch te kunnen spelen.
Persoonlijk heb ik mijn Wii U ook niet voor 3rd party software, maar voor de games die alleen de Wii U kan bieden (Zelda, Mario, Pikmin etc.).
Ik heb daarnaast wel een PS3 en PS4 om de 3rd party games toch te kunnen spelen.
Hmm dat ga ik even controleren vanavondhorizon1978 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:06:
[...]
In hoofdmenu van Mario heb ik een button om naar Luigi in de eShop te gaan. Daar staat dat Luigi gratis is als je Mario al hebt en anders is die twintig euro.
Blijkbaar zijn er ook een hoop mensen die de kat uit de boom hebben gekeken: http://www.polygon.com/20...re-orders-gamescom-amazon
Over het boek van PyroPath:
Zo zie ik het ook wel. Wat Nintendo imho doet is een echte ervaring bieden. Mario games zijn pure fun, Zelda & Metroid games zijn meeslepend en eigenlijk altijd wel uniek.
Voorbeeld is die vriend van me die net de WiiU uit Italie heeft. Hij is geen doorgewinterde gamer en heeft ooit een keer mijn Cube geleend. Hij heeft de WiiU met name gekocht voor MK8, Zelda WW en de aankomende Smash. Ik heb hem een stapel van mijn games geleend waaronder New Mario. Deze New Mario heeft hij als eerste geprobeerd en toen zei hij (and I quote) "Mario is dom". Hij wilde toen Zelda gaan bestellen maar ik adviseerde hem te wachten want ik verwacht binnenkort een deal voor die game. Dus wilde hij 3D World proberen. Maar na New Mario was hij terughoudend. Uiteindelijk toch gedaan en sindsdien is hij helemaal hooked! Hij houdt er maar niet over op, speelt nauwelijks MK8 en pingt mij regelmatig zijn progress.
Nintendo games bieden een (unieke) ervaring die mensen keer op keer op keer terug laat komen. En iedereen die zegt dat het steeds hetzelfde is heeft de games niet gespeeld en mensen die een willekeurige CoD vernieuwend vinden snappen de betekenis van het woord niet.
Ik las laatst een stuk over het wachten met het kopen van games omdat je dan een betere deal hebt als de prijs omlaag gaat. Dat geldt alleen op andere platformen. Nintendo games dalen nauwelijks in prijs omdat ze uniek zijn en blijven. Zoals Reggie al zei als reactie op het tegengaan van het doorverkopen van games: "Als je echt goede games maakt willen mensen ze niet doorverkopen". Amen.
Over het boek van PyroPath:
Zo zie ik het ook wel. Wat Nintendo imho doet is een echte ervaring bieden. Mario games zijn pure fun, Zelda & Metroid games zijn meeslepend en eigenlijk altijd wel uniek.
Voorbeeld is die vriend van me die net de WiiU uit Italie heeft. Hij is geen doorgewinterde gamer en heeft ooit een keer mijn Cube geleend. Hij heeft de WiiU met name gekocht voor MK8, Zelda WW en de aankomende Smash. Ik heb hem een stapel van mijn games geleend waaronder New Mario. Deze New Mario heeft hij als eerste geprobeerd en toen zei hij (and I quote) "Mario is dom". Hij wilde toen Zelda gaan bestellen maar ik adviseerde hem te wachten want ik verwacht binnenkort een deal voor die game. Dus wilde hij 3D World proberen. Maar na New Mario was hij terughoudend. Uiteindelijk toch gedaan en sindsdien is hij helemaal hooked! Hij houdt er maar niet over op, speelt nauwelijks MK8 en pingt mij regelmatig zijn progress.
Nintendo games bieden een (unieke) ervaring die mensen keer op keer op keer terug laat komen. En iedereen die zegt dat het steeds hetzelfde is heeft de games niet gespeeld en mensen die een willekeurige CoD vernieuwend vinden snappen de betekenis van het woord niet.
Ik las laatst een stuk over het wachten met het kopen van games omdat je dan een betere deal hebt als de prijs omlaag gaat. Dat geldt alleen op andere platformen. Nintendo games dalen nauwelijks in prijs omdat ze uniek zijn en blijven. Zoals Reggie al zei als reactie op het tegengaan van het doorverkopen van games: "Als je echt goede games maakt willen mensen ze niet doorverkopen". Amen.
[ Voor 84% gewijzigd door Deddiekoel op 21-08-2014 19:26 ]
Ik heb de downloadversie "gratis" bij mk8 en die button is er wel maar Luigi U kost in eshop gewoon 19,95 (logisch)horizon1978 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:06:
[...]
In hoofdmenu van Mario heb ik een button om naar Luigi in de eShop te gaan. Daar staat dat Luigi gratis is als je Mario al hebt en anders is die twintig euro.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Dat klopt niet. Er is wel een button om naar Luigi te gaan in de eShop. Maar er staat dat je Luigi niet weer hoeft te downloaden als je de disk versie al hebt.horizon1978 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:06:
[...]
Nogal logisch he, dan moet je dus de disc van de Luigi versie erin doen.... Dus klopt het wel.donshuunouo schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:17:
[...]
Dat klopt niet. Er is wel een button om naar Luigi te gaan in de eShop. Maar er staat dat je Luigi niet weer hoeft te downloaden als je de disk versie al hebt.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
KloptKoldur schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:59:
[...]
Nogal logisch he, dan moet je dus de disc van de Luigi versie erin doen.... Dus klopt het wel.
horizon1978 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:21:
Ik heb ooit wii fit u promo gedownload om te kijken of het iets was. Staat nog steeds op mijn wiiu. Nu wil ik het volledige spel met de fit meter unlocken. Kan dat nog steeds? Of moet het volledige spel Inc meter kopen? En kan je die meter in huis delen met bv meerdere mensen of heeft ieder toch echt zijn eigen meter nodig voir het beste resultaat?
The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...
Als je Mario als gratis download versie hebt dan heb je ook geen registratie code en dus ook geen gratis Luigi.vliegnerd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:21:
[...]
Ik heb de downloadversie "gratis" bij mk8 en die button is er wel maar Luigi U kost in eshop gewoon 19,95 (logisch)
Is luigi bros een aanrader? Ik ben bijna door new super mario bros u heen, en ben wel een beetje uitgekeken op de zand, moeras, lava en wolken mappen die de afgelopen 25 jaar gespeeld zijn
Volgens mij is Luigi meer van hetzelfde alleen is luigi sneller en springt hij hoger en zijn de levels meer van het "racen" gezien het feit je slechts 100 seconden krijgt.
Meen ik gelezen te hebben...
Wat tof zou zijn was als Nintendo Luigi Dark Moon 2 op de Wii U zou uitbrengen.
Ja, of een deeltje driehorizon1978 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:06:
Volgens mij is Luigi meer van hetzelfde alleen is luigi sneller en springt hij hoger en zijn de levels meer van het "racen" gezien het feit je slechts 100 seconden krijgt.
[ Voor 4% gewijzigd door rudyman85 op 22-08-2014 09:22 ]
Volgens mij kun jij hem met een meter nog wel unlocken. De meter is wel voor ieder een eigen.Ayrton schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 07:38:
Ik heb ooit wii fit u promo gedownload om te kijken of het iets was. Staat nog steeds op mijn wiiu. Nu wil ik het volledige spel met de fit meter unlocken. Kan dat nog steeds? Of moet het volledige spel Inc meter kopen? En kan je die meter in huis delen met bv meerdere mensen of heeft ieder toch echt zijn eigen meter nodig voir het beste resultaat?
mijn vrouw geeft er een namelijk.
En de oefeningen die geen meter vragen, worden die voor alle personen unlocked? Want ik heb alle mensen in mijn huishouden aangemaakt, maar geen 1 kan er nu spelen omdat er geen meter geregistreerd is. Moet ieder appart een meter registreren of is 1 voldoende om voor alle spelers de oefeningen te doen?Arunia schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:46:
[...]
Volgens mij kun jij hem met een meter nog wel unlocken. De meter is wel voor ieder een eigen.
mijn vrouw geeft er een namelijk.
The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...
Volgens mij klopt dit niet. Als je een game digitaal koopt in de eShop of een code registreert in de eShop wordt deze automatisch geactiveerd. Ik heb New Mario Bros Wii U digitaal gekocht en krijg geen optie om Luigi U gratis te downloaden.horizon1978 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:02:
[...]
Als je Mario als gratis download versie hebt dan heb je ook geen registratie code en dus ook geen gratis Luigi.
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Je moet sowieso het gehele spel kopen met of zonder meter. Het maakt niet uit dat iemand geen meter je kan gewoon je voortgang bij houden en de activiteiten doen.Ayrton schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 07:38:
Meter is alleen voor je stappen te tellen buiten het spel om. En het maakt voor het volledige spel niet uit of je een meter hebt.Ayrton schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:02:
[...]
En de oefeningen die geen meter vragen, worden die voor alle personen unlocked? Want ik heb alle mensen in mijn huishouden aangemaakt, maar geen 1 kan er nu spelen omdat er geen meter geregistreerd is. Moet ieder appart een meter registreren of is 1 voldoende om voor alle spelers de oefeningen te doen?
[ Voor 29% gewijzigd door Sinus_rhythm op 22-08-2014 11:08 ]
nee, volgens mij klopt dit niet. Ik heb de trial versie gedownload voor 30 dagen. Na die dagen stop alles en moet je een meter aanschaffen om alles weer te kunnen spelen. Morgen weet ik meer, want de meter is gekocht.Sinus_rhythm schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:01:
[...]
Je moet sowieso het gehele spel kopen met of zonder meter. Het maakt niet uit dat iemand geen meter je kan gewoon je voortgang bij houden en de activiteiten doen.
[...]
Meter is alleen voor je stappen te tellen buiten het spel om. En het maakt voor het volledige spel niet uit of je een meter hebt.
Ik heb eindelijk Deus Ex Human Revolution weer geprobeerd. Heb nu de intro doorstaan (heb altijd moeite met dual analog controls) en ben blij toe!
Tot nu toe is het een fantastische game!
Tot nu toe is het een fantastische game!
Wii u + legogame undercover 32gb bundle nu 195€ bij expert Duitsland.
Inderdaad. Als je de demo hebt, dan kun je die upgraden naar het hele spel met de meter. Het spel zelf hoef je dan niet te kopen.Ayrton schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:50:
[...]
nee, volgens mij klopt dit niet. Ik heb de trial versie gedownload voor 30 dagen. Na die dagen stop alles en moet je een meter aanschaffen om alles weer te kunnen spelen. Morgen weet ik meer, want de meter is gekocht.
Daarnaast heb je de meter voor de spellen totaal niet nodig. Je kunt wel je training aanpassen op het aantal al gebruikte calorieën. Meer is het niet en voor de loop extraatjes. Walk around the world iets.
Zet Ubi & Activision op hun plek: koop Bayonetta 2 #OperationPlatinum
http://blogjob.com/oneang...-sell-1-million-on-wii-u/
Ik gun het ze van harte, maar Bayonetta 1 heeft er zelfs maar krap 2 miljoen verkocht en die waren beschikbaar op systemen die in factor 10 meer huiskamers staan als de Wii U.Deddiekoel schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:15:
Zet Ubi & Activision op hun plek: koop Bayonetta 2 #OperationPlatinum
Dus 1 op de 7 Wii U eigenaren moet Bayonetta 2 kopen voor hun doelstelling. Good luck
Ik zou verbaasd zijn als ze meer dan 200.000 weten te verkopen.
Dan ga je wel uit van de huidige userbase. Hoeveel mensen zullen de Wii U halen voor Bayonetta?BlackMage schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:14:
[...]
Ik gun het ze van harte, maar Bayonetta 1 heeft er zelfs maar krap 2 miljoen verkocht en die waren beschikbaar op systemen die in factor 10 meer huiskamers staan als de Wii U.
Dus 1 op de 7 Wii U eigenaren moet Bayonetta 2 kopen voor hun doelstelling. Good luck
(Waarschijnlijk niet veel, maar de ondergrens is minstens 1 (een collega van me).
Bayonetta is wel een cult-hit geweest. Dat zijn doorgaans trouwe fans...dus ge wit ooit nooit nie (zoals we in Brabant zeggen).
Ik vond Bayonetta ook erg leuk hoor (een van de leukste games die ik op de lastgen heb gespeeld), maar het is in mijn ogen geen spel dat 50 euro waard is. Het is een vrij kort spel en ik was er met 4-5 uurtjes gewoon mee klaar. Daarnaast moet het spel het vooral hebben van de boss battles (die zijn echt ontzettend gaaf gedaan), de rest van het spel is redelijk matig en eentonig te noemen. Daarom ga je ook niet echt de omgeving verkennen (is toch lineair) ofzo, want je wilt a.s.a.p. weer een boss hebben. Ook is de enige replay value dat je het opnieuw kan doen in een hogere moeilijkheidsgraad. En dat is wellicht persoonlijk, maar staat voor mij gelijk aan geen replay value. Ook krijg je na elk gevecht een beoordeling. Waarschijnlijk is het de bedoeling dat je gaat proberen om je score te verbeteren voor elk stuk, maar daarvoor wordt je niet echt gemotiveerd.
Ongeveer een half jaar na release van Bayonetta heb ik het voor 12 euro kunnen kopen. Dat vond ik natuurlijk een mooi bedragje maar dat geeft wel aan dat het niet een denderend succes is geweest. Ik denk dat ik Bayonetta 2 koop zodra deze onder de 30 euro is gezakt.
Ongeveer een half jaar na release van Bayonetta heb ik het voor 12 euro kunnen kopen. Dat vond ik natuurlijk een mooi bedragje maar dat geeft wel aan dat het niet een denderend succes is geweest. Ik denk dat ik Bayonetta 2 koop zodra deze onder de 30 euro is gezakt.
Zo, even iedereen een friend request gestuurd van pagina 1. Was een kwartiertje werk, maar anders schiet het niet zo op als niemand in je omgeving zo'n ding heeft
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Heb net een wii U aangeschaft met een extra wii remote. Heb 2 mario games en rayman. Klopt het nu als ik met ze 2en speel ook 2 remotes moet aanschaffen? kan ik dat tablet ding niet gebruiken!!?
Dat hangt van het spel af. In het geval van bijv. NSMBU multiplayer wordt de tablet gebruikt voor de speler die objecten kan plaatsen en vijanden stunnen. Wil je NSMBU met 2 personages spelen, dan heb je dus 2 Wiimotes of Pro Controllers nodig.nickdew schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:49:
Heb net een wii U aangeschaft met een extra wii remote. Heb 2 mario games en rayman. Klopt het nu als ik met ze 2en speel ook 2 remotes moet aanschaffen? kan ik dat tablet ding niet gebruiken!!?
Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic