Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:32
Mijn zoontje speelt indien mogelijk liever met de pro controller dan de gamepad vanwege het grote formaat.

Ik merk wel dat vrij vaak als ik de wiiu aanzet de gamepad zanikt dat de wiiu niet gevonden kan worden, allebei weer uitzetten en aanzetten lost het probleem wel op, maar als ze naast elkaar liggen moet dat niet nodig zijn in de 1e instantie lijkt mij.
NotSoSteady schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:47:
Vanwege de komst van de Nintendo Switch had ik ook zin om weer eens met de Wii U aan de slag te gaan, maar ik vind een bedrag van 200 euro voor een console (in de meeste gevallen zonder garantie) die niet langer wordt gemaakt en geen nieuwe games meer krijgt nogal prijzig.
Hier ook, mijn broer wil er nu ook 1 puur en alleen vanwege de nieuwe zelda, maar 200 euro voor een tweedehandsje is een beetje de norm lijkt wel. Vind ik ook erg prijzig voor een oud model.
Zeror schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:07:
Meer mensen benieuwd of de Battle Mode toevoeging van Mario Kart 8 Deluxe op de Nintendo Switch ook naar de Wii U komt dmv een DLC ofzo? Zou wel erg tof zijn.
Benieuwd wel maar vermoed van niet, ze moeten toch iets om mensen van de WiiU af te krijgen en naar de switch door te laten stromen. Vind het eigenlijk al schandalig genoeg dat er voor een splinternieuwe console 3,5 jaar na het uitkomen van een spel het opnieuw uitgebracht wordt zonder echte verbeteringen.

[ Voor 61% gewijzigd door harley op 20-01-2017 12:09 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

snamgaah schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:55:
[...]

Jammer, dan zou het in huis halen van de Wii U vooral een strijd tussen de koters betekenen om wie de gamepad mag bedienen. :')
Dan leer je ze wat bij. Wij maken afspraken. Niet aan houden => uit.

Hier gaat het meestal om wie de "1" heeft en dus het spel meestal bedient. Ze moeten maar regelmatig ruilen.

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 20-01-2017 12:12 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:23
[...]

Jammer, dan zou het in huis halen van de Wii U vooral een strijd tussen de koters betekenen om wie de gamepad mag bedienen. :')

Ze zijn kennelijk wel te koop maar ik kom er net achter dat het voor een prijs is waar je simpelweg doodongelukkig van wordt, € 160!
https://www.goowiiu.nl/go.../gamepad-wii-u-zwart-los/

PS de OP geeft wel nog aan dat het mogelijk is om twee gamepads te gebruiken. :)
Er zijn echt maar een paar games die echt gebruik maken van de gamepad en er is geen enkele multi player game die meer dan 1 gamepad gebruikt. Ze zullen er vrij snel achter komen dat een pro controller juist fijner is dan de gamepad, dus daar maken ze echt geen ruzie om. :9

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

[...]

Ze zijn kennelijk wel te koop maar ik kom er net achter dat het voor een prijs is waar je simpelweg doodongelukkig van wordt, € 160!
https://www.goowiiu.nl/go.../gamepad-wii-u-zwart-los/

PS de OP geeft wel nog aan dat het mogelijk is om twee gamepads te gebruiken. :)
maar daar staat ook in de beschrijving :
Koop hier je GamePad voor reparatie-onderdelen, ter vervanging van een kapotte GamePad of om jouw set compleet te maken.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:51

snmght

imho dan he

Dank voor alle reacties tot zo verre! Hoe zit het met Super Mario Maker, wordt hierbij de Gamepad wel 'ten volle' gebruikt? Mij lijkt van wel gezien het door Nintendo zelf ontwikkelt is..

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 09:23
snamgaah schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:36:
Dank voor alle reacties tot zo verre! Hoe zit het met Super Mario Maker, wordt hierbij de Gamepad wel 'ten volle' gebruikt? Mij lijkt van wel gezien het door Nintendo zelf ontwikkelt is..
Games als Hyrule Warriors laten de gamepad en een extra controller co-operatief spelen. De gamepad toont het scherm van speler 1. En de TV van speler 2.

Voor mario maker gebruik je het op dezelfde manier als de meeste SP games. Je kunt het scherm van de TV op de gamepad zetten. En anders heeft het wat extra's zichtbaar op de gamepad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-04 23:38
snamgaah schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:36:
Sterker nog, je kunt Super Mario Maker niet gebruiken zonder gamepad omdat je het touchscreen nodig hebt om alles te kunnen bouwen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Tweakmans schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:11:
[...]

Sterker nog, je kunt Super Mario Maker niet gebruiken zonder gamepad omdat je het touchscreen nodig hebt om alles te kunnen bouwen. :)
Je kan wel de levels spelen zonder gamepad. Maar bouwen idd niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
@snamgaah Extra aanvulling: Captain Toad: Treasure Tracker is ook een erg leuke game waarbij de gamepad noodzakelijk is en ten volle gebruikt wordt. Er wordt gespeeld met perspectief, er zijn levels waarbij het schermpje in een vizier verandert om met een kanon te schieten, je moet objecten aanklikken/verschuiven en zelfs 'blazen' in je gamepad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

[...]
Dit was een verwachte feature, deze is (afaik) nooit bevestigd, er zijn ook geen spellen waar je met 2 gamepads tegelijk kan spelen.

Ik twijfel nog steeds tussen een wii u en een switch, maar de zelda en mario trailers zijn erg sterk. ja zelda kan ook op de u, maar als ik mag kiezen heb ik dan liever de switch versie omdat hij dan ook gelijk portable is.....lastig.

Het zou helpen als die bizarre nieuweprijs van bijna 300 euro is zou worden aangepast.....misschien volgende maand als de switch launch dichterbij komt....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Sagat schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:17:
[...]

Dit was een verwachte feature, deze is (afaik) nooit bevestigd, er zijn ook geen spellen waar je met 2 gamepads tegelijk kan spelen.

Ik twijfel nog steeds tussen een wii u en een switch, maar de zelda en mario trailers zijn erg sterk. ja zelda kan ook op de u, maar als ik mag kiezen heb ik dan liever de switch versie omdat hij dan ook gelijk portable is.....lastig.

Het zou helpen als die bizarre nieuweprijs van bijna 300 euro is zou worden aangepast.....misschien volgende maand als de switch launch dichterbij komt....
De Wii U was ook 300-350 bij de launch :)
En nee de Wii U heeft nooit ondersteuning voor een 2e gamepad gekregen, dit was origineel wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Er zijn paar budget prijzen geweest icm just dance. 180 of zelfs lager. Maar om nu dus 280 te betalen voor een u met mk vind ik insane

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:54
Sagat schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:17:
[...]

Dat was gebaseerd op het feit dat het technisch mogelijk leek om een tweede aan te sluiten. Nintendo heeft nooit aangegeven dat het mogelijk was of zou worden, dat was pure speculatie vanuit de media/fanbase. Nintendo is niet zo van de "omdat het kan" werkwijze. Als het niets toevoegt aan de game-ervaring dan zullen ze het weglaten, scheelt weer kosten.

Een game met ondersteuning voor twee gamepads wordt maar door een héél klein deel van de users gebruikt, want bijna niemand heeft er één. De WiiU deed het sowieso al niet erg best in de verkopen dus geen hond gaat een retedure controller bijkopen voor anderhalve game die er wat mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Waar kun je het beste online Nintendo Points Cards halen met iDEAL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 170423 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:02:
Volgens mij zit je altijd wel met verzendkosten. Is er geen Primera in de buurt? Daar ga ik meestal heen als ik een tegoedkaart nodig heb.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RayNbow schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:13:
Volgens mij zit je altijd wel met verzendkosten. Is er geen Primera in de buurt? Daar ga ik meestal heen als ik een tegoedkaart nodig heb.
Ik bedoel online bestellen en dan de code via Email krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 17:10
Anoniem: 170423 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:02:
Probeer eens via https://beltegoed.nl/nintendo-eshop-card
Daar heb ik weleens tegoed gekocht voor PSN maar andere sites gevonden die geen €1,50 servicekosten vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:54
Anoniem: 170423 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:27:
[...]

Ik bedoel online bestellen en dan de code via Email krijgen.
https://startselect.com/n...eshop-tegoed-euro15/23676

Ik haal ze tegenwoordig daar. Je krijgt de code via e-mail en direct op scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 12:28
Zo Donkey Kong Tropical Freeze uitgespeeld, althans wereld 6 voldaan. Ga er niet voor om wereld 7 te unlocken, vond het een tof spel, maar soms toch wel erg pittig.

Op naar de volgende game voordat ik de Wii U weg doe, twijfel nog tussen
- Rayman (schijnt op de Switch ook uit te komen, dus kan waarschijnlijk nog wel even wachten)
- Toad
- Yoshi (is nog vrij prijzig op marktplaats)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
Gynnad schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:31:
Zo Donkey Kong Tropical Freeze uitgespeeld, althans wereld 6 voldaan. Ga er niet voor om wereld 7 te unlocken, vond het een tof spel, maar soms toch wel erg pittig.
Waarom de laatste wereld niet uitspelen? Die was wat mij betreft net de grootste uitdaging. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tweakmans op 23-01-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Tweakmans schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:51:
[...]

Waarom de laatste wereld niet uitspelen? Die was wat mij betreft net de grootste uitdaging. ;)
Is zeker een uitdaging, maar is wel veel werk om alle K.O.N.G.'s overal te halen, voordat wereld 7 opent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Mijn zoontje (bijna 7) vraagt nu om minecraft, voor de 3DS is die er niet dus zal de WiiU worden.
Nu heb ik me nooit in minecraft verdiept maar het is een bouwspel volgens mij zodat ie zelf aan de slag kan. Is het spel erg internet afhankelijk mocht nintendo ooit de stekker uit het netwerk trekken ?
Wel jammer dat het nog steeds 30 euro kost overal :(

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 23-01-2017 19:46 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
Gynnad schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:16:
Is zeker een uitdaging, maar is wel veel werk om alle K.O.N.G.'s overal te halen, voordat wereld 7 opent..
True. Het helpt wel als je de game met een broertje/neefje/maatje kunt spelen. Dubbel zo veel kans om die letters te pakken. (En gedeelde frustratie als je ze allebei mist :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:43
Zijn er hier nog mensen die Lego Dimensions op de Wii-U spelen ?

Ik kom niet verder in het Prime Time - Endless Sea of Possibilities level omdat de game telkens 'ergens' in het level glitched. En dan bedoel ik: tijdens het doorlopen van het level verschijnen er normaliter constant nieuwe onderdelen zodat je verder kunt komen, maar het is al bij diverse pogingen gebeurd dat iets niet verschijnt wat wel zou moeten verschijnen. En dan kun je dus niet verder. Gebeurt niet telkens op dezelfde plek maar op verschillende plekken. Buggy dus :(

Gelukkig heb ik nog genoeg te ontdekken in de diverse Adventure Worlds, en de Level Packs die ik heb waar ik nog red bricks en gold bricks moet vinden. Maar wel jammer dat het uitspelen van het hoofdverhaal zo onmogelijk is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Deze vraag is waarschijnlijk al 100 keer gesteld hier (en ik heb ook al even gezocht), maar ik ga hem toch stellen :P

Welke games voor de Wii U raden jullie aan om te halen?

In het kort: Ik twijfelde heel erg of ik de Switch bij de launch wilde halen, maar na de presentatie heb ik besloten om voorlopig even te wachten tot er wat meer (voor mij) aantrekkelijke games zijn en misschien een wat lagere prijs. Omdat ik al heel lang geen nintendo console meer gehad heb wilde ik toch nog wel een hoop games inhalen. Vandaar dat ik via de V&A een Wii U van een tweaker heb overgenomen :)

De games die ik zelf heel graag wil spelen zijn:
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Super Mario 3D World
Donkey Kong Country Tropical Freeze
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
The Legend of Zelda: Twilight Princess HD

En in mindere mate:
New Super Mario Bros. U
Super Smash Bros Wii U
Mario Kart 8
Super Mario Maker
Een aantal VC games uit het N64/GC tijdperk

Games waar ik geen interesse in heb:
Multiplatform games (die speel ik op de ps4)
Japanse RPG's

Heb ik nog games over het hoofd gezien? Ik ben benieuwd en ik heb echt zin om na al die jaren weer op een Nintendo console te gamen :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:03
voxxel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:05:
Deze vraag is waarschijnlijk al 100 keer gesteld hier (en ik heb ook al even gezocht), maar ik ga hem toch stellen :P

In het kort: Ik twijfelde heel erg of ik de Switch bij de launch wilde halen, maar na de presentatie heb ik besloten om voorlopig even te wachten tot er wat meer (voor mij) aantrekkelijke games zijn en misschien een wat lagere prijs. Omdat ik al heel lang geen nintendo console meer gehad heb wilde ik toch nog wel een hoop games inhalen. Vandaar dat ik via de V&A een Wii U van een tweaker heb overgenomen :)

Super Mario 3D World

En in mindere mate:
New Super Mario Bros. U
Super Smash Bros Wii U
Mario Kart 8
Super Mario Maker

Japanse RPG's

Heb ik nog games over het hoofd gezien? Ik ben benieuwd en ik heb echt zin om na al die jaren weer op een Nintendo console te gamen :)
Yoshi's Wooly World en Splatoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
Terpstars schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:35:
[...]

Yoshi's Wooly World en Splatoon?
Ik ben niet zo van de multiplayer games (Mariokart en Smash staan er ook alleen maar bij voor als er bezoek is), maar YWW is een goede tip :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:23
voxxel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:25:
[...]

Ik ben niet zo van de multiplayer games (Mariokart en Smash staan er ook alleen maar bij voor als er bezoek is), maar YWW is een goede tip :)
Pikmin en Donkey Kong

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Donkey Kong staat er al tussen, die lijkt me echt heel cool! Pikmin ga ik eens wat filmpjes van kijken, ik weet hoe het er uit ziet, maar het zegt me verder niet heel veel.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans

Super Mario 3D World

En in mindere mate:
New Super Mario Bros. U
Super Smash Bros Wii U
Mario Kart 8
Super Mario Maker

Japanse RPG's

Captain Toad: Treasure Tracker
Yoshi's Woolly World
New Super Luigi U (al is het wel jammer dat het allemaal korte levels van 100 seconden zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Captain Toad, die was ik vergeten! Die ziet er ook heel leuk uit!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
voxxel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:45:
Captain Toad, die was ik vergeten! Die ziet er ook heel leuk uit!
Absoluut. Captain Toad is soms wat ondergewaardeerd omdat het er allemaal zo schattig uitziet (het is nou eenmaal bedoeld voor de hele familie), maar het is een fijne game waarbij je verschillende levels meerdere keren opnieuw zal willen spelen om alle geheimen te vinden.

Verder zijn ZombiU en Paper Mario: Color Splash misschien ook nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een nieuwe Wii U.

De spellen die ik gisteren digitaal in de Estore gekocht heb zijn:

Super Mario 64 voor 9,99

Super Mario 3D World voor 24,99

Captain Toad: Treasure Tracker voor 24,99

Legend of Zelda: Wind Waker HD voor 24,99

Ik ben tevreden met de kwaliteit van de Wii U
en ik heb voorlopig genoeg leuke spellen te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
De Wii U is binnen, wel mooi dat het eerste dat me opvalt is dat je games niet hoeft te installeren. Het is echt plug and play! Groot verschil met de PS4 en eigenlijk best wel een verademing :)

(gelukkig was de console zelf al zo goed als up to date, want ik begrijp dat updaten van de system software wel vrij traag is)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Als je van fighting games houdt: Pokken!

Zeg maar Tekken met pokemon, hoe nintendo wil je het hebben :)

Wil deze game zelf nog wel hebben maar nog geen wii u. Hoop stiekum op een remake of nieuw deel op de switch. (Vrijwel) alle andere games op de u die ik interresant vind komen vrijwel zeker in een van die 2 genoemde varianten op de switch.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nintendo of Europe ‏

#eShop Zelda Weeks has begun!

Check out the #Zelda games that are on sale on #3DS & #WiiU:

https://www.nintendo.co.uk/News/2017/January/Nintendo-eShop-sale-The-Legend-of-Zelda-Weeks-2017-Sale-1176509.html?utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=eShop|ZeldaWeeks&utm_content=start

Leuk zo'n kortingsactie voor een Wii U beginner als mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

voxxel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:25:
[...]

Ik ben niet zo van de multiplayer games
Jammer, anders zou ik zeggen : Splatoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Anoniem: 170423 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:06:
Nintendo of Europe ‏

https://www.nintendo.co.uk/News/2017/January/Nintendo-eShop-sale-The-Legend-of-Zelda-Weeks-2017-Sale-1176509.html?utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=eShop|ZeldaWeeks&utm_content=start

Toeslaan, nintendo is doorgaans niet zo van de kortings acties. (zeker als je vergelijk met hoe het op de ps4 gaat).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:11
Anoniem: 170423 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:06:
Nintendo of Europe ‏

Alleen geldt die korting voor 1 aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mizgala28 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:15:
Toch wel ja?

Ik zag dat nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 170423 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:30:
[...]

Toch wel ja?

Ik zag dat nergens staan.
Ik zie op https://ec.nintendo.com/my/coupons#/ twee kortingen staan, allebei voor Zelda. Eentje die eenmalig te gebruiken is en eentje die meerdere keren kan worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
Mizgala28 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:15:
[...]

De korting geldt voor een onbeperkt aantal Zelda gerelateerde aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-06 12:04
Heeft iemand al ergens wat afgeprijste wiiu games gezien? Gezien de aanstaande release van de switch neem ik aan dat het allemaal weg moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:47

Megalodon86

Enzyme X

Er zijn al een tijdje de Nintendo Selects voor de Wii U. Verder zal het wel tegenvallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Heeft iemand de wii zelf nog gezien, bij zowel de mm als de bart smit lagen ze er niet meer. Maar ik neig ook meer en meer naar een switch. Wii u zou leuk zijn voor verzameling maar die staat op laag pitje.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sagat schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:20:
Heeft iemand de wii zelf nog gezien, bij zowel de mm als de bart smit lagen ze er niet meer. Maar ik neig ook meer en meer naar een switch. Wii u zou leuk zijn voor verzameling maar die staat op laag pitje.
https://www.wehkamp.nl/sp...ate=%2f_%2fN-1xu7&IsSeg=0

Nieuwe Wii U, laatst gekocht en ik ben nu aan het genieten van de Wii U spellen collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Ty, zelfs zonder de narende switch release vind ik het een bizar bedrag. Ik wacht echt op een opruiming, maar het lijkt erop dat ze gewoon langzaam uit winkels worden weggehaald.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sagat schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:38:
Ty, zelfs zonder de narende switch release vind ik het een bizar bedrag. Ik wacht echt op een opruiming, maar het lijkt erop dat ze gewoon langzaam uit winkels worden weggehaald.
Ik heb de Amiibo, Super Mario Maker en de artbook die erbij zit verkocht op Marktplaats voor 45 Euro.

Dus heb ik een nieuwe Wii U voor 249,- Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Historisch gezien is Nintendo hardware enorm prijsvast. Ik denk niet dat je erg veel opruiming meer zal gaan zien. De Wii heeft ook nog vrij lang zijn waard behouden (lees rond de 100 euro uiteindelijk). Je zal 2de hands mazzel moeten hebben (had ik zelf bijv.) of toch gewoon nieuw kopen in de winkel en de prijs voor lief nemen.

Maar als het je alleen te doen is om de collectie compleet te maken; dan zou ik het laten. Ik heb iedere dag nog plezier aan de Wii U overigens (nu een aantal maanden in mijn bezig) en de kinderen ook.

Breath of the Wild gaat er nog komen en de Switch gaat er wellicht komen tegen de tijd dat Nintendo weer met iets nieuws komt. Maar launch gaat het niet worden :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens het nieuws is de Wii U ook uit de productie genomen,
dus als je nog een nieuwe wil hebben moet je snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:40
Anoniem: 170423 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:43:
nouja snel......:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 03-06 20:37
Tja.... als je (nog) een WiiU wilt kan je natuurlijk gokken dat de prijzen nog verder in elkaar zakken.

Nieuwe consoles (oude voorraad bij de bols en wehkamp dot.coms) zullen denk ik niet veel verder zakken. Daar zit een inkoop en retail prijs aan vast. Tenzij zo'n winkel natuurlijk een magazijn vol heeft van die dingen en er vanaf wilt maar dat zal wel niet. Ook winkels doen aan analyses en de slechte verkoop van de wiiu zal ze ook wel hebben doen inzien dat hoge voorraad aanhouden geen goede zet was.
De game-shops die nog wel uit voorraad leveren zullen wel gaan gokken op schaarsheid en de prijs niet echt naar beneden laten gaan.
Dat de WII zo goedkoop was, had ook te maken dat Nintendo de retailprijs aanpastte.

2 hands is het aanbod ook schaars en zit je al snel boven de 200 euro en omdat er dan ook vaak games bijgeleverd worden al snel 250 euro (voor een 32Gb versie).
De gok is dan dat met de aanschaf van een Switch, mensen hun Wiiu gaan dumpen en de prijzen zakken.

Echter, die-hards zullen de Wiiu gaan houden omdat dat de laatste console met backwards compatibility is en de switch zelfs niet met de WiiU games compatible is. Gezien de relatieve schaarsheid van de Wiiu (wereldwijd maar 13 miljoen keer verkocht) zal -zo verwacht ik- de 2e hands markt ook wat onder druk blijven staan.

ALS (met hoofdletters) je nog een WIIu wilt hebben, dan zal ik niet echt willen wachten.

just my two cents....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Wii U is vanwege de hardware die erin zit gewoon prijzig om te produceren. De productiekosten ervan zijn nooit gedaald.

(Ik had een paar maanden terug een uitgebreide post gelezen met informatie over de Wii U kosten, maar kan 't niet meer terugvinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

RayNbow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:57:
[...]

De Wii U is vanwege de hardware die erin zit gewoon prijzig om te produceren. De productiekosten ervan zijn nooit gedaald.

(Ik had een paar maanden terug een uitgebreide post gelezen met informatie over de Wii U kosten, maar kan 't niet meer terugvinden.)
Hoe kan hardware niet goedkoper zijn geworden? Weet je daar nog het antwoord op?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tukk schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:57:
[...]

Hoe kan hardware niet goedkoper zijn geworden? Weet je daar nog het antwoord op?
Wat ik nu ga typen is op basis van wat ik nog kan herinneren, maar er spelen een aantal factoren mee.

Ten eerste heeft Nintendo te veel Wii U's in het begin geproduceerd. Voor dit overschot (dat dan later verkocht werd) geldt dus niet dat ze goedkoper zijn geworden. Sterker nog, units die je later verkoopt zijn duurder (opslagkosten).

Verder was dacht ik eDRAM niet zo'n goedkope component en de Gamepad was ook niet geheel goedkoop om te produceren.

(Maar nogmaals, ik kan de oorspronkelijke post met details niet meer terugvinden.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

(sorry dit is wat lang :> )

Tsja, ik vind het leuk en aardig dat de wii u duur was om te maken. Maar aan alles komt een eind, een ps1 was ooit ook meer dan 1000 gulden en nu geeft je er ook vrijwel niets meer voor. Ik vind het dus insane dat de wii u mario pakketten nog steeds 300 euro kosten. Tuurlijk ik snap dat ze ook niet voor 50 eur wegkunnen maar iets van korting zou leuk zijn. In het verleden zag ik dit wel met andere consoles. En dan met name van de gamecube zag ik dat die op zijn einde echt voor 100 of zelfs 80 euro weg ging, met mario strikers erbij zelfs, nog steeds spijt dat ik dat niet gedaan heb, maar ja ik had al een cube.

Anywyas TLDR, ik wil geen (bijna) 300 euro uitgeven voor een wii u. Mocht hij nou voor 200 of 150 weggaan (wat mij dus redelijk lijkt) ja dan ga ik nog wel toeslaan. Mocht dat niet gebeuren (en dat is mijn punt, het lijkt erop dat de laatste wii u's of uitverkocht zijn, of simpelweg verwijderd) dan cut ik mijn losses en is het voor het eerst in mijn leven dat ik een echte thuis nintendo console mis. (ik tel dat gare vr in red-o-vision geval even niet als thuis console :P)

Helaas moeten we simpel weg keuzes maken. verzamel technish vind ik het jammer, maar als ik via wiki een lijstje pak van U exclusives:
3Souls - ken ik niet
A
Affordable Space Adventures - ken ik niet
Amiibo Tap: Nintendo's Greatest Bits - geen interesse
Animal Crossing: Amiibo Festival - nooit grote AC fan geweest/ komt vast switch versie
Armillo - ken ik niet
B
Bayonetta 2 - Deze wil ik wel graag, ondanks dat ik deel 1 amper gespeeld heb
Blocky Bot - ken ik niet
C
Captain Toad: Treasure Tracker - wil ik, maar komt vrijwel zeker switch versie
D
Donkey Kong Country: Tropical Freeze - wil ik, maar komt vrijwel zeker switch versie
Dr. Luigi - ? misschien leuk, even reviews bekijken
F
Family Party: 30 Great Games Obstacle Arcade - ken ik niet
Fast Racing Neo - zou ik willen als ik alleen een u had, maar ik heb al diverse wipe outs en f-zero's
Fatal Frame: Maiden of Black Water - hrmmm volgens mij niet echt a titel
G
Game & Wario - ken ik niet, ondanks wario volgens mij ook niet erg spanned
Game Party Champions - lijkt me niet heel erg boeiend
K
Kirby and the Rainbow Curse - matige ontvangen toch?
L
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD - leuk als ik de wii u ooit koop, maar heb de cube versie al
The Legend of Zelda: Twilight Princess HD - gemist op cube en wii, die moet ik misschien nog halen, maar ben niet echt die hard 3d zelda fan, en wel liever BOW
The Letter (video game) - wut?
Lost Reavers - idem
M
Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games - niet voor mij
Mario Party 10 - meh
Mario Tennis: Ultra Smash: kan leuk zijn, maar word er niet heel erg enthousiast van
Meme Run - haha volgens mij ooit op YT iets van gezien, in categorie worst games ever ofzo
N
New Super Luigi U - zie mario
New Super Mario Bros. U - Deze lijken me beiden leuk, als de wii er is komen ze ook, echter lage prio want ik stik al van de 2 en 3d mario's in mijn collectie
Nintendo Land - hrmmm, misschien reviews kijken, maar niet vooraf iets wat ik graag wil
P
Paper Mario: Color Splash: ben niet zo'n rgp-ert, en heb de gba en cube versie al
Pikmin 3 - heb pikmin op wii...bij aanschaf u moet hij er wel komen maar geen hoge prio
Pokémon Rumble U - dit zou ik voor een euro kopen via steam if possible anders niet (op basis van 2 seconden YT footage)
Project Giant Robot - ken ik niet?
Pushmo World - idem
R
Rabbids Land - noooooooooope
S
Sing Party - nope
Sonic Boom: Rise of Lyric - sorry maar sonic en ik zijn geen match en dit is geloof ik een van de meest gehate bij de mensen die het wel leuk vinden
Splatoon - fps en mp, niet voor mij (vroeger veel fps gedaan en zelfs wat lan parties met vrienden maar speel het al jaren niet of nuawelijks en mis het niet) ben ook meer sp gamert
Star Fox Guard - slecht ontvangen door wii pad motion controls? weinig interesse
Star Fox Zero - misschien in de war met bovenste....
Super Mario 3D World - heb mario3dw op ds...bij aanschaf u moet hij er wel komen maar geen hoge prio
T
Tokyo Mirage Sessions ♯FE - wut?
U
UCraft - ???
W
Wii Fit U - nah, bij aanschaf u misschien voor mijn vrouw
Wii Party U - nah
Wii Sports Club - nah
The Wonderful 101 - filmpjes zagen er wel leuk uit.
X
Xenoblade Chronicles X - rpg is niet mijn ding, plus mogelijk leuker (want nieuwer/uitgebreider) op switch?

Oftewel.....weinig exclsuvies must haves binnen mijn smaak. Ik mis trouwens pokken in deze lijst, maar tekken heeft het ook nooit echt gedaan voor me, toch wil ik deze wel voor verzameling en ook om met mijn kids te spelen.

In closing......de wii heb ik ook pas vrij laat gekocht, en ook bar weinig mee gespeeld. Wel veel lol gehad met NSMB en ook DK, en net zoals iedereen wii sports. En mario kart was ook een prima game. Maar het is niet zoals vroeger, nes was mijn introductie in gaming, want de 2600 was echt zo primitief, de snes was geniaal, de n64 en ik klikte niet, maar ik respecteer de advances in techniek. De cube heb ik ontzettend veel lol mee gehad....maar bij de wii is nintento me eigenlijk al kwijt geraakt, en de u gaat dat niet fixen waarschijnlijk.

Maar geen U betekent wel iets eerder switch. Zelfs met alle gebreken van ninty en 3rd party. is het concept van vrijwel gelijk onderweg als thuis spelen iets wat me enorm aanspreekt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Super Mario Maker?
Splatoon is alles behalve een shooter IMHO. De sfeer, de gameplay os zoveel anders dat deze niet in dit genre past.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Tukk schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:02:
[...]

Super Mario Maker?
Splatoon is alles behalve een shooter IMHO. De sfeer, de gameplay os zoveel anders dat deze niet in dit genre past.
Haha ja, mist wsl omdat er ook een 3ds versie is. Mario maker lijkt me leuk, maar ook niet iets waar ik heel warm van word, ik ben zelf niet van levels maken, en hoewel er toffe levels te spelen zijn, speel ik dan liever een 'echte' game.

splatoon: Ik stel het me altijd voor als een counter strike maar dan met cartoony chars?

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 31-01-2017 10:18 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Sagat schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:17:
[...]

splatoon: Ik stel het me altijd voor als een counter strike maar dan met cartoony chars?
Ik ken shooters, maar niet Counter Strike. Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Splatoon zou ik meer een action platform moba noemen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

interesting, maar moba eigenlijk ooit nooit behoefte voor gehad. Ik weet wel dat een collega die ik nooit over online fps heb gehoord, wel splatoon ook erg leuk vond. Mijn probleem is hierbij ook tijd. Ik heb diverse intresse gebied maar weinig tijd. Mocht ik ooit de lotterij winnen dan ga ik hem zeker proberen, maar voor nu is mijn interesse niveau laag. Mijn kids zijn wel dol op Plant vs zombies garden warfare, dus alleen al voor hun zou het wel een leuke game kunnen zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Anoniem: 170423 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:43:
nieuws: Leveringen Nintendo Wii U storten in

Denk dat ik een nieuwe wii u 'voor weinig' officieel kan vergeten.Oh well. Dan maar een switch :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nintendo of Europe

#eShop Thursday: Turbografx 16 classic Bomberman '94 is now available on #WiiU Virtual Console!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/card_img/826797977301811200/dSmVSor6?format=jpg&name=386x202

Nintendo of Europe ‏

#eShop Thursday: Gradius has just blasted onto #WiiU Virtual Console!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/card_img/826798074085392386/h1mvplno?format=jpg&name=386x202

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 170423 op 03-02-2017 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Als ik een 2e hands Wii U koop met digitale games; in hoeverre is het dan mogelijk om emailadres, wachtwoord en misschien wel gamertag aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Menace_1981 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:28:
Als ik een 2e hands Wii U koop met digitale games; in hoeverre is het dan mogelijk om emailadres, wachtwoord en misschien wel gamertag aan te passen?
Digitale games zijn gekoppeld aan het Nintendo ID waar ze mee geactiveerd zijn.
Dus, je hebt er zonder dat account niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Arunia schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:42:
[...]

Digitale games zijn gekoppeld aan het Nintendo ID waar ze mee geactiveerd zijn.
Dus, je hebt er zonder dat account niets aan.
Maar kan ik dat account als ik die krijg "mijn eigen" maken? Zonder gedoe met dat ik het kwijt kan raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Menace_1981 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 00:40:
[...]

Maar kan ik dat account als ik die krijg "mijn eigen" maken? Zonder gedoe met dat ik het kwijt kan raken?
Niet zeker. Maar denk dat je het emailadres wel kunt wijzigen, maar zorg dat je dit bij "overdracht" al regelt. Wachtwoorden e.d. ook meteen.
Maar nogmaals, ik weet het niet zeker. Officieel hebben ze het natuurlijk liever niet, maar mailadressen wijzigen nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:23
Het kan, maar de verkoper heeft op zich manieren om achteraf het account terug te krijgen volgens mij door te claimen dat hij gehackt is of zo. Ik zou het dus alleen doen als je de betreffende persoon vertrouwt. Iemand van hier met een solide v&a feedback of iemand die je persoonlijk kent zal geen probleem zijn, maar via marktplaats of zo zou ik er niet aan beginnen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarbaBenno2000
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-01-2021
Weet iemand of de dansmat van Dance Dance Revolution etc. via een Gamecube adapter op de Wii U werkt? Ik zou graag DDR via de vWii willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:27
Menace_1981 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:28:
Dat is en blijft een risico, enkele ticket aanmaken bij Nintendo met de claim ik ben gehackt en wat oude informatie opgeven en je gaat een debat in waar de 2de kamer van zou smullen.

Zou eerder iets zoeken met fysieke games als je die zekerheid wilt want Nintendo ID kan je ook gebruiken op de Switch, 3DS en tegenwoordig ook mobile.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Emailadres en wachtwoord kan je zelf wijzigen, zolang je het huidige wachtwoord hebt.

NNID username kan je niet wijzigen, dit kan ook niet via Nintendo. Zie hier.

De Switch gaat trouwens via Nintendo Account werken, waar je deze dingen wél kan veranderen.

[ Voor 27% gewijzigd door 90710 op 09-02-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nintendo of Europe ‏

#eShop Thursday: Tactical #N64 RPG Ogre Battle 64 is available to download now on #WiiU Virtual Console!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/card_img/829736652381642752/5V2hO8eq?format=jpg&name=600x314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 875911

BarbaBenno2000 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:51:
Weet iemand of de dansmat van Dance Dance Revolution etc. via een Gamecube adapter op de Wii U werkt? Ik zou graag DDR via de vWii willen spelen.
De GameCube adapter is alleen compatibel met spellen die ervoor gemaakt zijn. (Wat wil zeggen Super Smash Bros.)
Het is helaas niet compatibel met spellen die op de Wii-modus draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 03-06 20:37
Anoniem: 875911 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:13:
[...]

De GameCube adapter is alleen compatibel met spellen die ervoor gemaakt zijn. (Wat wil zeggen Super Smash Bros.)
Het is helaas niet compatibel met spellen die op de Wii-modus draaien.
Om heel erg compleet te zijn.... die gamecube adapter is ook bruikbaar binnen Nintendont- het homebrew programma voor Gamecube spellen ALS je je Virtual WII softmod.... maar dat was niet de vraag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:18

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Zojuist weigerde mijn oplader zowel met kavel bovenin als via de dock elke staat van dienst. Ik was er niet gerust op en was bang dat ik mijn Wii U toch vroegtijdig op moest geven.

Maar gelukkig las ik op Gamefaqs onderstaande:
This happened to me 2 weeks ago and I called nintendo and here's how to fix it....

1. Unplug the charger for 3 minutes

2. After that plug It back it in and it should work fine.

Nintendo told me that the charger has a breaker in it so when a surge comes through it flips the breaker and doesn't damage the gamepad. So unplugging it for a few minutes resets it. I was shocked when it worked for me. I thought my game pad was done for. Hope this helps
Bron: https://www.gamefaqs.com/boards/631516-wii-u/67327806

Na de oplader zo'n 5 minuten uit het stopcontact te hebben gehaald werkt alles weer naar behoren =)!

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 12:23
Van 't weekend besloot vrouwlief dat we tóch op de valreep nog maar een Zelda Limited Edition WiiU moesten hebben.. (we hadden sinds launch een 8Gb "Basic" witte WiiU, maar zij is helemaal Zelda-fanaat..). Ja; de Switch staat al sinds de aankondiging in januari in de pre-order ;)

Zo gezegd, zo gedaan. Met zweet in m'n handen de migratie uitgevoerd van de 8Gb WiiU naar de 32Gb WiiU ...

Heb er ook een filmpje van gemaakt, voor wie geïnteresseerd is:

[ Voor 14% gewijzigd door DigitalExorcist op 15-02-2017 17:40 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 17:10
DigitalExcorcist schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:40:
Van 't weekend besloot vrouwlief dat we tóch op de valreep nog maar een Zelda Limited Edition WiiU moesten hebben.. (we hadden sinds launch een 8Gb "Basic" witte WiiU, maar zij is helemaal Zelda-fanaat..). Ja; de Switch staat al sinds de aankondiging in januari in de pre-order ;)

Zo gezegd, zo gedaan. Met zweet in m'n handen de migratie uitgevoerd van de 8Gb WiiU naar de 32Gb WiiU ...

Heb er ook een filmpje van gemaakt, voor wie geïnteresseerd is:

[video]
Filmpje is leuk om te zien. Vooral grappig gedaan als ze de raket in gaan en dat het laatste mannetje net niet mee kon. Als je dat ziet zal je wel denken "Kut, die migratie gaat fout" :9
We kunnen wel zeiken op Nintendo dat ze niet met hun tijd mee gaan qua hardware maar zo'n filmpje tijdens de migratie maakt het wel 10x leuker. Beter dan staren naar een balkje dat blijft hangen op 99%. _/-\o_

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:13

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Bij migraties van wii naar wii u en ook bij de ds naar dsi/3ds hebben ze dat ook al zo gedaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Mijne ligt op dit moment bij nintendo
Had gebeld of de officiele cleaning disc nog in hun webshop zou komen maar dat was niet het geval. Kon hem wel opsturen voor een kostenloze reiniging en controle door hun. Ook omdat die van ons vrijwel nooit de gamepad vindt en altijd na een hard reset voor allebei pas werkt.

Intussen wel nog aan het wachten tot Captain Toad en Minecraft goedkoper worden. Had wel verwacht dat er games gedumpt zou gaan worden met nog maar 2 weken te gaan voor de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:06
harley schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:54:
Mijne ligt op dit moment bij nintendo
Had gebeld of de officiele cleaning disc nog in hun webshop zou komen maar dat was niet het geval. Kon hem wel opsturen voor een kostenloze reiniging en controle door hun. Ook omdat die van ons vrijwel nooit de gamepad vindt en altijd na een hard reset voor allebei pas werkt.

Intussen wel nog aan het wachten tot Captain Toad en Minecraft goedkoper worden. Had wel verwacht dat er games gedumpt zou gaan worden met nog maar 2 weken te gaan voor de switch.
Wel netjes, ik ga ook maar is bellen. Heb al twee spellen die blijven hangen in het laad scherm , muziek loopt wel gewoon door. WiiU een volledige reset gegeven, helaas zelfde probleem.

Backup die ik op USB gemaakt had van alle save-games, bleek ook niet te restoren, dus ook alle saves weg ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 12:23
NegativeFreak schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:42:
[...]

Filmpje is leuk om te zien. Vooral grappig gedaan als ze de raket in gaan en dat het laatste mannetje net niet mee kon. Als je dat ziet zal je wel denken "Kut, die migratie gaat fout" :9
We kunnen wel zeiken op Nintendo dat ze niet met hun tijd mee gaan qua hardware maar zo'n filmpje tijdens de migratie maakt het wel 10x leuker. Beter dan staren naar een balkje dat blijft hangen op 99%. _/-\o_
Er is heel veel aandacht aan besteed inderdaad. Vooral die kleine "Pikmin" (??) die bijna van dat platform afvalt en zich nog nét weet vast te klampen.. er wordt een heus verhaaltje verteld tijdens het wachten op het overzetten van die data. Erg geestig!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Nintendo of Europe

#eShop Thursday: Harvest Moon 64 has arrived on #WiiU Virtual Console! #N64

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/card_img/834779871003947008/jHEdDSGy?format=jpg&name=600x314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:36
Ik ben nu op zoek naar een tweedehands Wii U. Je komt veel apparaten tegen met daarop een voorgeinstalleerd spel. B.v. Mario Kart 8. Blijft dit spel altijd voorgeinstalleerd? Is dit overdraagbaar?
Ik weet dat download spellen, b.v. Zelda (ook in de bundle), zowel aan het apparaat als aan je account gekoppeld wordt en niet overdraagbaar zijn.

Edit:
Ik weet het, ik ben een laatbloeier.... ;-) Maar wat vinden jullie van Mario Maker? Ik heb reviews gelezen, maar MM is toch eigenlijk geen echt spel? Het voelt meer als een tool om een Mario game te ontwikkelen. Als dat niet je interesse heeft, dan heeft het toch geen zin om MM te kopen? Of wel? Wat is jullie mening?

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 01-03-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:11
meesje schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:51:
Ik ben nu op zoek naar een tweedehands Wii U. Je komt veel apparaten tegen met daarop een voorgeinstalleerd spel. B.v. Mario Kart 8. Blijft dit spel altijd voorgeinstalleerd? Is dit overdraagbaar?
Ik weet dat download spellen, b.v. Zelda (ook in de bundle), zowel aan het apparaat als aan je account gekoppeld wordt en niet overdraagbaar zijn.

Edit:
Ik weet het, ik ben een laatbloeier.... ;-) Maar wat vinden jullie van Mario Maker? Ik heb reviews gelezen, maar MM is toch eigenlijk geen echt spel? Het voelt meer als een tool om een Mario game te ontwikkelen. Als dat niet je interesse heeft, dan heeft het toch geen zin om MM te kopen? Of wel? Wat is jullie mening?
Nee game is gekoppeld aan het apparaat maar ook aan het account, is dus niet overdraagbaar tenzij nieuw, bij een nieuwe Wii U met een voorgeïnstalleerd spel is deze niet gekoppeld aan een account en dus kun je deze door middel van systeem migratie koppelen aan jouw account.

Dus in het kort, bij 2de hands Wii U blijven de games wel op een apparaat als iemand zijn of haar account niet verwijderd, maar ze zijn niet overdraagbaar naar een andere account.

Mario Maker is precies wat je zegt, echter hebben mensen van over de hele wereld een heleboel levels online gezet van het spel, dat is het doel van MM en dus in principe heb je zoveel levels om te spelen dat de kans groot is dat jij ze nooit allemaal uitspeelt.

Je hoeft dus niks zelf te maken, je kunt ook gewoon constant andermans levels spelen, ik doel hier echter wel op de Wii U versie aangezien de 3DS variant in negatieve zin minder kan (mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

JunkieXP schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 00:36:
Na de oplader zo'n 5 minuten uit het stopcontact te hebben gehaald werkt alles weer naar behoren =)!
Da's mooi, ik heb een paar maanden terug een 3rd party charger moeten kopen, die van Nintendo is hartstikke dood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.Cremaster
  • Laatst online: 13-04 16:43
Toch besloten om BotW voor Wii U te bestellen. Zoveel verschil zit er niet tussen Switch en Wii U, en zo haal ik nog meer waarde uit mijn Wii U'tje. Daarbij, tegen de tijd dat ik wel echt voor de Switch wil gaan, is er waarschijnlijk een mooie bundel te koop met game en/of Pro Controller en een fatsoenlijke game line-up. Meer mensen die het zo bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt. Ik heb al genoeg uren op m'n Wii U doorgebracht, plus ik heb nog een backlog aan games dat ik op de Wii U moet spelen.

De grootste reden dat ik de Switch versie neem is het portable aspect. Doordeweeks verblijf ik bijv. op een andere locatie dan in 't weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
Fitzierpi schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:40:
Toch besloten om BotW voor Wii U te bestellen. Zoveel verschil zit er niet tussen Switch en Wii U, en zo haal ik nog meer waarde uit mijn Wii U'tje. Daarbij, tegen de tijd dat ik wel echt voor de Switch wil gaan, is er waarschijnlijk een mooie bundel te koop met game en/of Pro Controller en een fatsoenlijke game line-up. Meer mensen die het zo bekijken?
Ik ook. Probleem is dat ik nog zoveel te spelen heb.. bang dat ook deze game (hoe goed ook) stof gaat happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Meer mensen die het zo bekijken?
Yep, ik haal morgen (hopelijk) ook de WiiU versie. We hebben nog geen interesse in de Switch, nauwelijks games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:10
Idem. Nauwelijks verschillen.

Hopelijk is er tzt nieuws over een newSwitch(i) lite of zoiets. Voornaamste selling point zou voor mij de handheld modus zijn, maar de accuduur valt me nog erg tegen... :S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:23
Ik ben ook wel geïnteresseerd in botw op de wii u maar haal hem nog niet vanwege mijn enorme backlog aan games. Het is vast een geweldige game, maar dat geldt ook voor the Witcher 3, Dragon age inquisition, en nog heel wat andere games die ik ongespeeld klaar heb liggen. Ik heb mezelf voorlopig dus op een soort koopstop gezet, met uitzondering van echt goede deals.
De switch komt er bij mij niet in omdat hij voor mij gewoon te duur is. De console + game + pro controller die je eigenlijk wel wil en je bent 400 tot 450 euro verder. Voor de techniek die je krijgt misschien niet gek maar voor mij persoonlijk echt veel te veel.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-06 11:39
Finraziel schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 06:56:
Ik ben ook wel geïnteresseerd in botw op de wii u maar haal hem nog niet vanwege mijn enorme backlog aan games. Het is vast een geweldige game, maar dat geldt ook voor the Witcher 3, Dragon age inquisition, en nog heel wat andere games die ik ongespeeld klaar heb liggen. Ik heb mezelf voorlopig dus op een soort koopstop gezet, met uitzondering van echt goede deals.
De switch komt er bij mij niet in omdat hij voor mij gewoon te duur is. De console + game + pro controller die je eigenlijk wel wil en je bent 400 tot 450 euro verder. Voor de techniek die je krijgt misschien niet gek maar voor mij persoonlijk echt veel te veel.
Amen. Ik precies dezelfde reden, alleen andere games! En de Switch is gewoon duur, ik wacht wel op de Switch + Mario pack (speculatie) die tijdens de zomer hopelijk uit komt :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
JerX schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:44:
[...]

Amen. Ik precies dezelfde reden, alleen andere games! En de Switch is gewoon duur, ik wacht wel op de Switch + Mario pack (speculatie) die tijdens de zomer hopelijk uit komt :P
Mario komt pas aan het einde van het jaar uit, dus die pack zal niet in de zomer zijn.. Verwacht de eerste pack eigenlijk pas rond kerst met inderdaad Super Mario Odyssey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:43
Idem als diverse mensen hier boven al hebben aangegeven: nog zat games te spelen (games back-log), en vooralsnog voldoet de WiiU prima voor mij en mijn gezin. Daarbij is er nauwelijks verschil te zien tussen BotW op de WiiU en de Switch dus geen sterke reden om hem specifiek voor de Switch te halen.

Aan de andere kant vermaak ik me nog prima met Lego Dimensions (niet beschikbaar voor de Switch) en wil ik daar nog meer tijd aan besteden. En mijn zoontje heeft diverse Skylanders games (o.a. Trap Team en Superchargers beiden voor de WiiU) die hij ook nog verder wil spelen. En dan hebben we ook nog Super Mario 3D World en Zelda Windwaker HD om uit te spelen.

Ik denk dat de Switch een hele mooie stap is voor mensen die tot op heden op de Wii zijn blijven hangen, maar het biedt op het moment voor Wii U bezitters nog te weinig toegevoegde waarde t.o.v. de kosten van de aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-06 21:08
Hier exact hetzelfde. Vandaag 3 uurtjes in de WiiU versie kunnen steken, sinds OoT niet meer zo weggeblazen door een game. Zelfde kinderlijke blijheid hier. Dat kan alleen Nintendo (voor mij dan).

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:10
TTHEEBO1 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:47:
[...]

Hier exact hetzelfde. Vandaag 3 uurtjes in de WiiU versie kunnen steken, sinds OoT niet meer zo weggeblazen door een game. Zelfde kinderlijke blijheid hier. Dat kan alleen Nintendo (voor mij dan).
Inderdaad. Ik heb vanmiddag ruim vier uur nonstop op de WiiU tablet gespeeld. Zelda BotW speelt hierop super lekker weg, en van framedrops heb ik niks gemerkt. Het ziet er super uit ook. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Zo dagje zelda zit erop. Game is echt tof tot nu toe, maar de frame drops zijn wel duidelijk aanwezig. Kan eigenlijk niet wachten tot de HD remake op een toekomstige Nintendo console :)

Snap trouwens niet waarom ze de tablet niet gebruiken voor inventory managment, dat is echt een kriem nu. Wel grappig dat vissen voor gevorderde ook werkt in het spel.

[ Voor 31% gewijzigd door Bisamrat op 03-03-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Cremaster
  • Laatst online: 13-04 16:43
Bisamrat schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:02:
Zo dagje zelda zit erop. Game is echt tof tot nu toe, maar de frame drops zijn wel duidelijk aanwezig. Kan eigenlijk niet wachten tot de HD remake op een toekomstige Nintendo console :)

Snap trouwens niet waarom ze de tablet niet gebruiken voor inventory managment, dat is echt een kriem nu. Wel grappig dat vissen voor gevorderde ook werkt in het spel.
Dit valt mij ook tegen, zeker voor een game die aanvankelijk voor de Wii U gemaakt is. Had wel gedacht dat de GamePad gebruikt zou kunnen worden voor de ingame-tablet, of inventory management/kaart. Verder een genot, Even magisch als mijn eerste ervaring met Metal Gear Solid op de PS1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
kun je zelda dan wel spelen alleen op de tablet zonder de TV of is dat ook niet mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik kreeg na starten op de gamepad de optie om te tikken om alleen op gamepad verder te spelen ... (niet gedaan).
Pagina: 1 ... 101 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic