Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:06
Was eigenlijk aan het denken de wii u te verkopen maar kwam toevallig splatoon tegen voor 20 euro (amazon.de dag deal) en toch maar besteld... Wat een cool spel! En ik hou normaal helemaal niet van online 'shooters', zelfs overwatch, waarmee Blizzard een shooter probeerde te maken voor de niet shooter speler, kon mij niet bekoren... Maar dit is echt gewoon dolle pret, of je nou wint of niet. Nintendo maakt voor mij zijn naam toch weer waar nadat ik het eigenlijk een beetje kwijt was :)

En ja dit is niks nieuws voor de doorgewinterde fan natuurlijk, maar voor andere mensen die twijfelen omdat ze normaal niet van team arena games houden, ik zou het gewoon proberen :)

Edit: voor wie dit misschien nog leest... Wat ik me totaal niet realiseerde en wat de game ook niet heel erg duidelijk maakt, het is niet alleen maar multiplayer! Er zit ook een behoorlijk substantieel single player deel in waarbij je dezelfde mechanics gebruikt maar dan meer als een soort platformer... Ook erg leuk en wat ik zo zie zijn er behoorlijk wat levels, en zelfs bazen om tegen te vechten op echte Nintendo manier. En zelfs collectibles verstopt in de levels lees ik net ergens...

[ Voor 26% gewijzigd door Finraziel op 26-11-2016 13:53 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Toch het vermelden waard... gister voor het eerst in al die jaren een reclame op de tv gezien voor de Wii U... met de nieuwe Just Dance. Verbaasde me er een beetje over nu de switch in aantocht is... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mfreriks schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:25:
Toch het vermelden waard... gister voor het eerst in al die jaren een reclame op de tv gezien voor de Wii U... met de nieuwe Just Dance. Verbaasde me er een beetje over nu de switch in aantocht is... :X
Het is sinterklaas bijna ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
Nou de wiiu is uitgepakt en aangesloten.
1e deceptie van mij is er al. Een dure pro controller erbij gekocht want die ligt een stuk fijner in de hand dan de wiimote plus. Wordt ie niet ondersteund door nintendoland, new super Mario bros u, Mario party 10.
Van de 6 aanwezige spellen zijn er dus drie alsnog niet met 2 personen te spelen. Ging er eigenlijk vanuit dat de pro controller een luxere versie van de wiimote zou zijn maar het wordt toch echt als een ander soort controller gezien :(

Iemand ervaringen met imitatie een Wiimote plus?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

harley schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:46:
1e deceptie van mij is er al. Een dure pro controller erbij gekocht want die ligt een stuk fijner in de hand dan de wiimote plus. Wordt ie niet ondersteund door nintendoland, new super Mario bros u, Mario party 10.
Van de 6 aanwezige spellen zijn er dus drie alsnog niet met 2 personen te spelen. Ging er eigenlijk vanuit dat de pro controller een luxere versie van de wiimote zou zijn maar het wordt toch echt als een ander soort controller gezien :(

Neuh ik weiger imitatie te kopen.

Ik haal ze gewoon voor niet heel veel hier http://www.mariowii.nl/wii_winkel.php?t=Hardware

Meestal bestel ik wat meer erbij ook :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ondersteunt wel de Pro controller...
niet met 2 personen te spelen.
...maar de Gamepad werkt in NSMBU multiplayer alleen als boost besturing (een speler die blokjes e.d. kan plaatsen).
Ging er eigenlijk vanuit dat de pro controller een luxere versie van de wiimote zou zijn maar het wordt toch echt als een ander soort controller gezien :(
De Pro controller kan nooit de rol van de Wiimote vervullen: geen motion sensors en geen infraroodcamera.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
harley schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:46:

Ja elke controller voor de Wii U is uniek. Je kan op het doosje, de Nintendo website en de eShop zien welke controller(s) een spel ondersteund.

1. Alle games ondersteunen de GamePad. Bij sommige is deze zelfs verplicht (StarFox, Splatoon, etc)
2. WiiMote wordt ook veel ondersteund, vooral in games waar veel motion controls gebruikt worden.
3. De Nunchuck wordt maar in een paar games gebruikt.
4, De Wii Classic controller wordt niet vaak gebruikt.
5. De Wii U Pro Controller wordt gebruikt in de nieuwere games (Super Mario 3D World, MarioKart, Super Mario Maker (behalve de level editor), alle Zelda's, etc).
7. De GameCube controller wordt alleen in Super Smash Bros gebruikt.

Games als Smash Bros of Mario Kart ondersteunen alle controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:14

Megalodon86

Enzyme X

New super Mario bros u is toch gewoon te spelen met de Pro controller?! Misschien mis je een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Volgens het doosje en de website niet in ieder geval.
Het ging mij ook meer om mario party, een party game die niet alle controllers ondersteund vind ik gewoon zonde/geldklopperij.
Maar er is inmiddels een Wii Plus remote onderweg.

Vind overigens de besturing van Zelda the windwaker HD maar irritant, nouja meer de camera die niet echt volgt en continu bijgestuurd moet worden. Kan me niet herinneren dat het origineel dat ook zo had.

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 07-12-2016 10:47 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 15:47

Lagune

Its time for warp

vin die mario party wiiU erg tegenvallen (je hebt 3 controllers nodig (1x gamepad, 2x wiimote) om met 2 mensen te spelen, als iemand bowser speelt is ie haast niet te verslaan
blijft wel vermakelijk die minigames hoor dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Dus met 1 wii remote en de gamepad kan ik nog steeds niet samenspelen tegen mijn zoontje ?
Dan vind ik het echt van de zotte.

[edit]
Daarstraks mario party opgestart en inderdaad voor een gewone party game heb je per persoon een wii remote nodig.
dit hadden ze toch wel ff wat duidelijker op de verpakking en in de handleiding kunnen vermelden (dan had ik die game nooit aangeschaft)
kan ik dus NOG een wii remote aanschaffen, want die bowser party game slaat nergens op.

[ Voor 58% gewijzigd door harley op 07-12-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er schijnt een workaround te zijn voor de cube-controller: eerst booten met ondersteunde game en daarna zijn enkele andere games ook te spelen totdat de console reboot/uit gaat. Kan iemand dit verifieren? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Onze zoon is heel blij dat Sinterklaas hem een Paper Mario gunde en dochterlief is heel blij met Lego Marvel Avengers :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:31
Onze kinderen zijn helemaal verslaafd aan splatoon, fantastisch spel die je echt in je collectie moet hebben. Deze speelt wel met de pro controller.

[ Voor 15% gewijzigd door bukkum op 08-12-2016 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 15:47

Lagune

Its time for warp

harley schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:09:
Dus met 1 wii remote en de gamepad kan ik nog steeds niet samenspelen tegen mijn zoontje ?
Dan vind ik het echt van de zotte.

[edit]
Daarstraks mario party opgestart en inderdaad voor een gewone party game heb je per persoon een wii remote nodig.
dit hadden ze toch wel ff wat duidelijker op de verpakking en in de handleiding kunnen vermelden (dan had ik die game nooit aangeschaft)
kan ik dus NOG een wii remote aanschaffen, want die bowser party game slaat nergens op.
met meerdere spelers (3+) is het wel erg vermakelijk als 1 bowser is trouwens :)

hopelijk komt er een nieuwe mario party op de switch ('á la de nieuwe mario party op de 3DS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:23

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Nintendo doet goed haar best om dit keer goed uit te leggen wat de Switch is en doet. Ze pakken het alvast goed aan bij Jimmy Fallon:

Switch vanaf ongeveer 4:45.

[ Voor 19% gewijzigd door Twee Dee op 08-12-2016 10:33 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ok dumbass van de maand, toen ik de set kocht zat er dus WEL een Wii remote controller bij, maar had alles verstopt en voor sinterklaas vrijwel alles ingepakt. Die controller dus niet.
Maar de "2" knop bleek het gisteren tijdens het spelen niet te doen dus leek de controller alsnog nutteloos.
Vandaag maar eens geopend om schoon te maken en er blijkt een batterij gelekt te hebben. Na de gehele print schoongemaakt te hebben en behandeld te hebben met forte electrical spray en weer schoongeblazen en gemonteerd blijkt hij het weer te doen :D
Maar ik vind die mario party eerlijk gezegd nog steeds ruk, iedereen in een karretje en willekeurig eens een minigame ? Kom op zeg, iedereen zijn eigen route en als iedereen geweest is een minigame is voor mij mario party.

Zoontje was vandaag trouwens nog blijer dan na pakjesavond, hij had geen 2ds gekregen en die ook op zijn lijstje staan (tis wel goed met em) maar hij had er wel voor gespaard en vandaag was de dag dat ie hem kon kopen, nog nooit zo'n big smile gezien, zijn eerste echte eigen intendo (hij vergeet nog steeds de 1e N uit te spreken haha) waar die zelf de baas over is :D Ik weer nog hoe cool ik mijn 1e eigen gekochte gameboy vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
Heeft zo z'n voordelen dat de Switch is aangekondigd, Wii U games zijn erdoor vaak flink afgeprijsd.

Ik wou vorige maand Tokyo Mirage Sessions ♯FE kopen maar kon dat niet, gelukkig maar want van de week was deze bij Media Markt (online samen met andere Wii U games) flink afgeprijsd naar 25 euro...

Toch maar in de gaten houden, duurdere titels worden nu ineens veel goedkoper op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
wie heeft trouwens de DLC van mario kart 8 ?
zijn die hun prijs waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
harley schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:14:
Zoontje was vandaag trouwens nog blijer dan na pakjesavond, hij had geen 2ds gekregen en die ook op zijn lijstje staan (tis wel goed met em) maar hij had er wel voor gespaard en vandaag was de dag dat ie hem kon kopen, nog nooit zo'n big smile gezien, zijn eerste echte eigen intendo (hij vergeet nog steeds de 1e N uit te spreken haha) waar die zelf de baas over is :D Ik weer nog hoe cool ik mijn 1e eigen gekochte gameboy vond
Nice, ik heb ook zo'n soort herinnering met de game boy... Als 12 of 13 jarig jochie of zo (wel iets ouder dan jouw zoon zo te horen :P) in je eentje de intertoys in wandelen, 'ik wil graag een game boy kopen' en je ziet ze denken, echt? Heb jij daar geld voor? Ja! Stapel flappen op de toonbank (lang voor gespaard) :P kom op met dat ding, het is tetris tijd :D

Edit: wat betreft Mario kart DLC, tja het zijn extra tracks, als je de game veel speelt dan is het het wel waard denk ik maar is vrij persoonlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Finraziel op 09-12-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

bukkum schreef op donderdag 8 december 2016 @ 07:43:
Deze speelt wel met de pro controller.
Wij speelden de demo zonder pro.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:20
harley schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:44:
Geld meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb maar 1 van de 2 gekocht. Ben zeldafan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Touchdomex schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 09:58:
[...]

Ik heb maar 1 van de 2 gekocht. Ben zeldafan :D
Hier ook groot zelda fan, altijd geweest. Dat is ook het foute eraan alleen daarom zou ik het doen, racen met link op een motor eigenlijk een no brainer ;)
Maar we hebben nog niet eens alle banen vrijgespeeld, en ik weet ook niet of nintendo ooit aan acties/kortingen doet.
Finraziel schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:56:
[...]

Nice, ik heb ook zo'n soort herinnering met de game boy... Als 12 of 13 jarig jochie of zo (wel iets ouder dan jouw zoon zo te horen :P) in je eentje de intertoys in wandelen, 'ik wil graag een game boy kopen' en je ziet ze denken, echt? Heb jij daar geld voor? Ja! Stapel flappen op de toonbank (lang voor gespaard) :P kom op met dat ding, het is tetris tijd :D
..
Hij is 6,5 jaar oud maar dat intendo zit er al een aantal jaren in want hier staan vrijwel alle nintendo's nog aangesloten en we spelen dus ook regelmatig op de NES SNES en N64 spellen en mijn oude nintendo DS is ook al jaren de intentdo.

Zelf hadden ik eerst een nep mega duck maar toen ik eindelijk had gespaard en hem wilde kopen was daar de game boy black met een zwarte behuizing. En natuurlijk zonder game, en de zelda die ik wilde hadden ze niet meer bij de intertoys. :X dus EERST naar de V&D daar de zelda gekocht en daarna pas de gameboy, want zonder zelda had ik ook niks aan een gameboy :+ . later zelfs nog een color en de DX versie van zelda gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:43

Notna

Where are you?®

Ik heb beide DLC direct gekocht en vind de tracks (4 cups dus 16 tracks) het meer dan waard. De extra characters en wagens zijn ook best tof :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:36
toch maar te koop gezet (V&A aangeboden: Nintendo Wii U Premium 32GB + Mario Kart 8 Zwart + Games en P... en wachten op de Switch.

Yooka laylee is gecancled voor de Wii U (http://nl.ign.com/yooka-l...aakt-wii-u-versie-geannul) en wordt voor de Switch uitgebracht, o.a. een reden om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Natuurlijk. Voor wat je betaald is de content die je erbij krijgt erg goed. Dikke aanrader.

Online nog genoeg tegenstanders trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd het is de helft aan content erbij voor minder dan de helft van de prijs. En de content is minstens net zo goed als de rest,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:11
Daar sluit ik me bij aan. Er zitten een paar heel fijne tracks bij de DLC. Een aanrader dus.

• Notna

Notna

Where are you?®

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Splatoon gevraagd voor de kerst. Eens kijken of ik 'm ook krijg :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• SpoekGTi
  • Laatst online: 19:24
Ik heb die ook, voor mij meh not so, voor mijn 2 zoontje jup vinden het fantastisch

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Mocht je nog twijfelen; de Packs zijn nu in de aanbieding met 25% tot 5 -01:

https://www.nintendo.nl/N...Emblem-Fates-1170231.html

Beide packs kosten nu samen 9 euro, los zijn ze 6 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Bedankt net aangeschaft zijn nu aan het downloaden. Vanavond eens testen de WiiU gaat mee naar mijn (Zelda verslaafde) broertje voor kerst lekker karten met zijn vieren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

En Wired neemt afscheid van de Wii U: https://www.wired.com/2016/12/goodbye-wii-u.

Ik heb het systeem pas in maart dit jaar gekocht en heb er dit jaar met ontzettend veel plezier opgespeeld. Heb altijd een voorkeur gehad voor de kleurrijke 'kiddy' games (deel 1 van Jak and Daxter, Viva Piñata, Rayman Origins) dus dan zit ik met deze console helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Beetje jammer dat Wind waker zo duur is. Ouwe game en digitaal. Is er ergens een mogelijkheid om het voor tien a15 euro to kopen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:16
MrVegeta schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:34:
Beetje jammer dat Wind waker zo duur is. Ouwe game en digitaal. Is er ergens een mogelijkheid om het voor tien a15 euro to kopen?
Budgetgaming geeft 2e hands voor 20 en nieuw voor 28 euro aan.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Toch is de Wiiu een ondergewaardeerde machine.
Naast de compatibiliteit met de WII games (met toptitels als Super Mario Galaxy 1 en 2) kan je met een beetje handigheid het apparaat geschikt maken voor Gamecube, N64, SNES, NES, Gameboy etc .
Het hele Nintendo repertoire is mogelijk.....
De Switch is zonder discdrive en backwards compatibiliteit al op een kleine achterstand gezet.

Voorlopig laat ik de wiiu lekker staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou een oude game goedkoper moeten zijn? Wat is het dat het spel minder waard maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
In feite niks, maar Nintendo is de grote uitzondering in de industrie. Vrijwel alle andere games worden goedkoper met leeftijd. Blizzard is de enige andere die ik zo weet die ook niet echt mee gaat met die trend. Beiden bieden wel een bepaalde kwaliteit of hebben in ieder geval hun schare super loyale fans, waardoor ze er mee weg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Huh? Windwaker is een Nintendo select, bij bol.com bijvoorbeeld al voor 22.99 te koop.

https://www.bol.com/nl/p/...22771786-9200000057040214

Marktplaats kun je ook altijd kijken natuurlijk..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Ik heb een probleem met mario3d. Ineens start het spel meer door, hij blijft hangen bij het mario3d scherm. Hij komt niet eens bij het start menu.

Ik heb de wii u al geheel uitgezet, maar niets helpt. De disc is niet beschadigd. Ik heb op internet gezocht en gevonden dat verwijderen van de data misschien kan helpen, maar ik wil mijn saves niet kwijt.

Heeft iemand dit weleens meegemaakt, en hoe heb je dit opgelost?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je er ook last van in andere games? Zo ja, kan het een geheugenprobleem zijn. Dan adviseer ik je contact met de Technische Dienst van Nintendo op te nemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 26 december 2016 @ 07:44:
In feite niks, maar Nintendo is de grote uitzondering in de industrie. Vrijwel alle andere games worden goedkoper met leeftijd.
Dat zegt meer over het vertrouwen van andere publishers in hun eigen games. Blijkbaar kan in hun ogen een spel dat een paar maanden oud is niet concurreren met nieuwe releases op hetzelfde prijsniveau.

Spellen van Nintendo daarentegen blijven verkopen ver na dat ze zijn uitgebracht. Zie hier de verkoopcijfers voor Japan voor MK8 en Splatoon:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o0hujpu.jpg

Splatoon is daarentegen een fenomeen op zich. Het is een spel dat een jaar lang niet uit de wekelijkse top 20 te slaan was in Japan. Het is dus niet alleen dat het spel een lange tijd goed verkocht, het verkocht ook nog eens best lang goed in vergelijking met andere spellen. Ik ben net door de verkoopcijfers heen gegaan en onderstaande tabel gemaakt:
Splatoon top 20 sales rank (Media Create)
Year	Week	Rank
------------------------------------
2015	22	1
2015	23	1
2015	24	3
2015	25	3
2015	26	6
2015	27	3
2015	28	5
2015	29	5
2015	30	4
2015	31	4
2015	32	3
2015	33	3
2015	34	4
2015	35	5
2015	36	6
2015	37	8
2015	38	8
2015	39	6
2015	40	10
2015	41	10
2015	42	5
2015	43	6
2015	44	8
2015	45	9
2015	46	4
2015	47	8
2015	48	3
2015	49	4
2015	50	3
2015	51	5
2015	52	5
2016	53	3
2016	1	3
2016	2	6
2016	3	8
2016	4	13
2016	5	7
2016	6	8
2016	7	11
2016	8	13
2016	9	9
2016	10	10
2016	11	5
2016	12	15
2016	13	11
2016	14	9
2016	15	6
2016	16	14
2016	17	12
2016	18	8
2016	19	9
2016	20	12
2016	21	13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
RayNbow schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:49:
[...]

Dat zegt meer over het vertrouwen van andere publishers in hun eigen games. Blijkbaar kan in hun ogen een spel dat een paar maanden oud is niet concurreren met nieuwe releases op hetzelfde prijsniveau.

Spellen van Nintendo daarentegen blijven verkopen ver na dat ze zijn uitgebracht. Zie hier de verkoopcijfers voor Japan voor MK8 en Splatoon:
[afbeelding]

Splatoon is daarentegen een fenomeen op zich. Het is een spel dat een jaar lang niet uit de wekelijkse top 20 te slaan was in Japan. Het is dus niet alleen dat het spel een lange tijd goed verkocht, het verkocht ook nog eens best lang goed in vergelijking met andere spellen. Ik ben net door de verkoopcijfers heen gegaan en onderstaande tabel gemaakt:
Splatoon top 20 sales rank (Media Create)
Year	Week	Rank
------------------------------------
2015	22	1
2015	23	1
2015	24	3
2015	25	3
2015	26	6
2015	27	3
2015	28	5
2015	29	5
2015	30	4
2015	31	4
2015	32	3
2015	33	3
2015	34	4
2015	35	5
2015	36	6
2015	37	8
2015	38	8
2015	39	6
2015	40	10
2015	41	10
2015	42	5
2015	43	6
2015	44	8
2015	45	9
2015	46	4
2015	47	8
2015	48	3
2015	49	4
2015	50	3
2015	51	5
2015	52	5
2016	53	3
2016	1	3
2016	2	6
2016	3	8
2016	4	13
2016	5	7
2016	6	8
2016	7	11
2016	8	13
2016	9	9
2016	10	10
2016	11	5
2016	12	15
2016	13	11
2016	14	9
2016	15	6
2016	16	14
2016	17	12
2016	18	8
2016	19	9
2016	20	12
2016	21	13
Ja, dat klopt inderdaad... Ik bied het vooral als verklaring waar de verwachting dat games vrij snel goedkoper worden vandaan komt :)
Dat is de norm in de markt. Nintendo kan er prima mee weg komen om daar niet in mee te gaan, maar sommige mensen zullen het als vervelend ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:49:
Heb je er ook last van in andere games? Zo ja, kan het een geheugenprobleem zijn. Dan adviseer ik je contact met de Technische Dienst van Nintendo op te nemen,
Nee dat is het vreemde. Enkel en alleen met dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Hier weer een probleem met het lezen van een disc nu Disney infinity 3 Welke vies of beschadigd zou zijn. Er is echt niks aan te zien maar toch werkt hij niet tijdens de intro gaat het al mis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:20:
Hier weer een probleem met het lezen van een disc nu Disney infinity 3 Welke vies of beschadigd zou zijn. Er is echt niks aan te zien maar toch werkt hij niet tijdens de intro gaat het al mis :(
Opvallend. Ik heb nooit last gehad, nu wel ineens met Mario Kart...
Disc is schoon en shiny , maar Wii U geeft aan m niet te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Daar heb ik het ook al mee gehad dit is nu de 2e disc die het doet. Andere spellen totaal geen last van en met de nieuwe van mario kart ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door harley op 26-12-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
harley schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:38:
Daar heb ik het ook al mee gehad dit is nu de 2e disc die het doet. Andere spellen totaal geen last van en met de nieuwe van mario kart ook niet.
Het kan zijn dat er vuil op de lens zit.
Je kan bij Nintendo een lens schoonmaakkit kopen: https://nos.nintendo-euro...ii-u-lens-cleaning-kit-34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:19
Excuus.. denk niet dat het de bedoeling is om hier te adverteren <knip>

Dat klopt

[ Voor 74% gewijzigd door Grotman op 28-12-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:19
Folle lok en seine yn it nije jier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 23:38:
[...]

Het kan zijn dat er vuil op de lens zit.
Je kan bij Nintendo een lens schoonmaakkit kopen: https://nos.nintendo-euro...ii-u-lens-cleaning-kit-34
Vroeger werd door kenners van cd/dvd spelers altijd afgeraden om dit soort kitjes te gebruiken wegens kan op beschadigen van de lens.
Iemand ervaring met zon setje want als ik het al zou willen proberen dan wel met de officiële.
Maar de lokale winkels hebben hem natuurlijk weer niet. (Wat raar dat iedereen online gaat kopen als de winkels zelf niets meer op voorraad houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
harley schreef op zondag 1 januari 2017 @ 10:29:
[...]

Vroeger werd door kenners van cd/dvd spelers altijd afgeraden om dit soort kitjes te gebruiken wegens kan op beschadigen van de lens.
Iemand ervaring met zon setje want als ik het al zou willen proberen dan wel met de officiële.
Maar de lokale winkels hebben hem natuurlijk weer niet. (Wat raar dat iedereen online gaat kopen als de winkels zelf niets meer op voorraad houden)
Het is de officiële van Nintendo, die is speciaal voor de Wii U gemaakt. Hierdoor kan je een betere kwaliteit verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06
De Wii U is dood, maar wordt hier nog veel gebruikt. Vraagje voor de doorgewinterde gamers: bij welke games heb je co-op/multiplayer waarbij de ene de gamepad als scherm gebruikt en de andere de tv. En dan het liefst dat je allebei hetzelfde doet in plaats van dat diegene met de gamepad alleen maar met het touchscreen dingen kan doen oid.

Ik had namelijk Call of Duty gekocht vanwege de lage prijs (nu slechts 3 eurootjes trouwens: http://www.intertoys.nl/g...f-duty-black-ops-ii-wii-u CoD Ghosts is ook cheapo te krijgen), verwachtte er niet veel van, maar tegen elkaar spelen op de bank is verrekte leuk. Graphics zijn voor de Wii U ook behoorlijk aardig.

Resident Evil heeft geen local multiplayer zag ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
BarôZZa schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:53:
De Wii U is dood, maar wordt hier nog veel gebruikt. Vraagje voor de doorgewinterde gamers: bij welke games heb je co-op/multiplayer waarbij de ene de gamepad als scherm gebruikt en de andere de tv. En dan het liefst dat je allebei hetzelfde doet in plaats van dat diegene met de gamepad alleen maar met het touchscreen dingen kan doen oid.
De kleurrijke 'inktvisshooter' Splatoon heeft wel zo'n mogelijkheid, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06
Heb ik al. Is een hele suffe mode trouwens. Alleen 1 tegen 1 zonder bots en dan ballonnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 20:55
Geen idee of Amiibo's (en bijbehorende games) nog steeds zo populair zijn, maar het viel me op dat er 2x een exemplaar van de game Shovel Night én Amiibo in de budgetbak lagen van de Media Markt Beijerlandselaan in Rotterdam. Bij elkaar voor 13 euro. Lijkt me niet duur ;)

Afbeeldingslocatie: https://goo.gl/photos/EjdFW6kQ6xbz42USA

Edit: kut Google Photo's :( Ik kan op geen enkele manier de foto hier zichtbaar maken. Jullie moeten me maar gewoon geloven :+

[ Voor 16% gewijzigd door Rossi46 op 08-01-2017 18:10 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:01:
Edit: kut Google Photo's :( Ik kan op geen enkele manier de foto hier zichtbaar maken. Jullie moeten me maar gewoon geloven :+
Foto opslaan en uploaden naar https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/? :p Of een image host als imgur.com? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 20:55
RayNbow schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:56:
[...]

Foto opslaan en uploaden naar https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/? :p Of een image host als imgur.com? :)
Tuurlijk, het kan ook via een extra schakel, maar ik weiger dat uit principe :+ Zo idioot dat je niet direct kunt linken vanuit Google Photo's. Vooral omdat het vanuit Picasa wel kon... :X

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08

Ik had namelijk Call of Duty gekocht vanwege de lage prijs (nu slechts 3 eurootjes trouwens: http://www.intertoys.nl/g...f-duty-black-ops-ii-wii-u CoD Ghosts is ook cheapo te krijgen), verwachtte er niet veel van, maar tegen elkaar spelen op de bank is verrekte leuk. Graphics zijn voor de Wii U ook behoorlijk aardig.

Resident Evil heeft geen local multiplayer zag ik
Mario Kart 8, Super Mario 3D World, Lego Marvel Super Heroes, Lego Marvel Avengers, New Super Mario/Luigi U. Daarmee kan je allemaal lokaal samenspelen. Er zijn vast nog wel meer spellen die het kunnen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand enig idee waar je voor niet al teveel voedingsblokken voor de gamepad kan fixen? Kom alleen Ebay tegen maar wil eigenlijk in een winkel die shit kunnen halen :/

Ja huisdieren hebben alles geknaagd.

[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 10-01-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Touchdomex schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:19:
Iemand enig idee waar je voor niet al teveel voedingsblokken voor de gamepad kan fixen? Kom alleen Ebay tegen maar wil eigenlijk in een winkel die shit kunnen halen :/

Zoeits?

https://www.subtel.nl/Opl...Wii%20U%20GamePad%20Lader

https://www.gsm-mania.nl/...PhFjv32ESarQBMaAq9u8P8HAQ

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 10-01-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zoiets ja maar bij grote voorkeur in een fysieke winkel en origineel nintendo :$

Ebay is namelijk goedkoper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
In de game LEGO Dimensions kun je co-op spelen waarbij Speler 1 op de gamepad kijkt terwijl Speler 2 op de TV kijkt, en je samen rondloopt. Sinds de nieuwe uitbreidingen (die met de gouden voetjes) bestaan er in LEGO Dimensions nu ook Battle Arena's waar je met maximaal 4 spelers tegen elkaar kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ooit de klantenservice gebeld voor een vervangende Gamepad lader... kan alleen niet meer herinneren hoeveel dat kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Touchdomex schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:28:
[...]

Zoiets ja maar bij grote voorkeur in een fysieke winkel en origineel nintendo :$

Ebay is namelijk goedkoper :+
Ik weet niet precies hoe de draden eruit zien, maar ik neem aan dat het gewoon 2 draden zijn met een + en - pool. Kan je niet een stukje draad ertussen uithalen (welke doorgeknaagd is) en gewoon weer koppelen met een kroonsteentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Notna schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:36:
[...]

Ik weet niet precies hoe de draden eruit zien, maar ik neem aan dat het gewoon 2 draden zijn met een + en - pool. Kan je niet een stukje draad ertussen uithalen (welke doorgeknaagd is) en gewoon weer koppelen met een kroonsteentje?
Kan ook maar wil een goede kabel op reserve hebben. Ga sowieso wat knutselen.

Moest snel naar werk dus ik kon niet alle schade bekijken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 10-01-2017 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Neem contact op met de Nintendo technische dienst, daar kan je een nieuwe bestellen.

Hier vind je de prijslijst:
https://nintendo.comserve...umentation/TarievenNL.pdf

€ 12,10 incl btw + € 11 verzend / administratiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:38:
[...]

Neem contact op met de Nintendo technische dienst, daar kan je een nieuwe bestellen.

Hier vind je de prijslijst:
https://nintendo.comserve...umentation/TarievenNL.pdf

€ 12,10 incl btw + € 11 verzend / administratiekosten.
Cool maar wel echt enorme verzendkosten :X

Ga ze morgen maar bellen als vanavond de kabel echt fubar is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen er nog nieuwe goede spellen uit dit jaar voor de Wii U?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 06:54:
Komen er nog nieuwe goede spellen uit dit jaar voor de Wii U?
Zelda? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Touchdomex schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:39:
[...]

Cool maar wel echt enorme verzendkosten :X

Ga ze morgen maar bellen als vanavond de kabel echt fubar is :+
S je in de buurt van Zoetermeer woont, kun je het wellicht ook bij henzelf ophalen. Scheelt de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Arunia schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:53:
[...]

S je in de buurt van Zoetermeer woont, kun je het wellicht ook bij henzelf ophalen. Scheelt de verzendkosten.
Groningen woon ik dus nee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Same here, maar ik ben voor losknippen, strippen en de 2 aderen splitsen gegaan. Paar minuten prutsen en 5 cm isolatietape was alles. Niet mooi, wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Met mazzel Zelda maar daar is ook de kous mee af.
Waarom zeg ik met mazzel ? Nou, het loopt al 5 jaar en de datum van maart is nu ook al een issue.
Zal dus wel later worden. Denk je nu werkelijk dat de WiiU verkoopt als de Switch versie in het voorjaar/zomer gereleased wordt ?

MAAR, als je een Nintendo fan bent en nu nog een WiiU hebt dan neem je zeer waarschijnlijk ook een Switch.
Er zijn immers weinig mensen die geven om Zelda, en op dit moment nog een WiiU hebben en daar nog games voor willen dus de kans is groot dat je ook wel voor de switch gaat.

Mijn punt: Koop Zelda voor de switch !
De WiiU versie is zonde van het geld want de Switch versie zal altijd iets beter/mooier/etc zijn als de WiiU versie, dit is logisch want anders graaft Nintendo nu al een gat voor de Switch.

Kortom, je bent dom als je nu nog in de WiiU gaat investeren, tenzij je geen Switch koopt natuurlijk en toch de nieuwe Zelda wilt spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bomberman71 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:21:
[...]

Met mazzel Zelda maar daar is ook de kous mee af.
Waarom zeg ik met mazzel ? Nou, het loopt al 5 jaar en de datum van maart is nu ook al een issue.
Zal dus wel later worden. Denk je nu werkelijk dat de WiiU verkoopt als de Switch versie in het voorjaar/zomer gereleased wordt ?

MAAR, als je een Nintendo fan bent en nu nog een WiiU hebt dan neem je zeer waarschijnlijk ook een Switch.
Er zijn immers weinig mensen die geven om Zelda, en op dit moment nog een WiiU hebben en daar nog games voor willen dus de kans is groot dat je ook wel voor de switch gaat.
Sja, wij hebben een WiiU, mijn vriendin is helemaal Zelda-leip, maar een Switch komt er voorlopig nog niet in. Terwijl wij Zelda op de WiiU spelen, mag de rest van de wereld de Switch beta-testen en lees ik reviews, bekijk ik de game releases, en informeer ik me volledig over het nieuwe ecosysteem.

Als je voor weinig een WiiU op de kop kan tikken, wat zeker moet lukken wanneer de Switch (bijna) released is, dan is dat wellicht een best aardige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik had graag nog wel even de WiiU willen oppikken voor weinig. Maar dat achterlijke bedrag wat je nog altijd voor de console moet neertellen is niet normaal en al helemaal niet nu de Switch bijna uit is. Ik hoop dat die dingen massaal gedumpt worden ten gunste van schapruimte voor de Switch.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
Hoewel ik de nieuwe Switch console erg interessant en veelbelovend vind blijf ik zeker in 2017 nog wel bij mijn vertrouwde WiiU waarvoor ik tenslotte diverse games heb gekocht die ik nog niet uitgespeeld heb. Hoewel je destijds je hele Wii games-collectie mee kon nemen naar de WiiU moet je met de Switch weer helemaal opnieuw beginnen met games kopen en je collectie opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
InF.Inc schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:09:
Ik had graag nog wel even de WiiU willen oppikken voor weinig. Maar dat achterlijke bedrag wat je nog altijd voor de console moet neertellen is niet normaal en al helemaal niet nu de Switch bijna uit is. Ik hoop dat die dingen massaal gedumpt worden ten gunste van schapruimte voor de Switch.
Als je het echt te duur vindt, dan koop je er toch gewoon eentje tweedehands? Genoeg mensen die hun oude Wii U wegdoen, zeker nu de nieuwe Switch er bijna aankomt. En dan heb je meteen al een hoop oudere, maar toch nog leuke games beschikbaar om te spelen op de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Tweakmans schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:14:
[...]

Als je het echt te duur vindt, dan koop je er toch gewoon eentje tweedehands? Genoeg mensen die hun oude Wii U wegdoen, zeker nu de nieuwe Switch er bijna aankomt. En dan heb je meteen al een hoop oudere, maar toch nog leuke games beschikbaar om te spelen op de Wii U.
Ben ik zelf een beetje huiverig voor dat tweedehands. Ben zelf erg netjes met mijn spullen. Maar het kan toch niet anders dan dat die dingen straks massaal gedumpt worden? Dus ik wacht daar wel op :)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ik zie Nintendo er eigenlijk ook wel voor aan om eerder overtollige voorraad compleet af te schrijven dan om het op de markt te dumpen, om de merk waarde niet aan te tasten en niet zelf met de switch te concurreren.
Ze weten zelf natuurlijk ook al heel lang dat de wii u niet geweldig loopt en dat ze met de switch komen dus kan ook best dat ze helemaal niet zoveel voorraad meer hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
Nintendo kennende dumpen ze niks.
Voorraden gebruiken ze dan voor garantie afhandelingen (ruilen) en daar is denk ik de kous mee af.

Ik heb in 2014 zelf mijn WiiU 2e hands gekocht en nooit spijt van gehad.
Je kunt op die manier iemand zijn hobby over nemen voor een fractie en nu voor pak hem beet 200 euro een nette WiiU overnemen met 6 top games en een pro controller erbij.

Voor de Switch koop je daar 3 nieuwe (remake) games voor en een happy meal.
Tegen de tijd dat je al de top WiiU games uit gespeeld hebt ga je rustig kijken naar een Switch.

Dat is wat ik ga doen !
Je kunt je nu blindstaren op allerlei namen van games die komen maar we weten allemaal dat 75% het 6'jes zijn zoals altijd met consoles.
Games die je normaal nooit zou kopen voor de volle pond omdat het net niet is.

Titels zoals Minecraft doen mij niks. Waarom de hoofdprijs betalen voor een 6 jaar oude game die ik voor een prikkie op een tablet kan spelen of smartphone.

Nee, medio Jan 2018 weten we wel hoe de vlag erbij hangt en kunnen we de toppers kopen, waar sommigen dan al een een stuk goedkoper zijn, je kans hebt op een special edition switch (ze willen met de kerst verkoop even boosten) en er komen ALTIJD verbeterde versies van Nintendo zijn handheld, en ik verwacht dat de Switch geen uitzondering is.

Ik game verder op mij PS4pro en de WiiU en laat me niet gek maken.

In tegenstelling tot wat ik eerder zei, de Switch versie is nagenoeg identiek aan de WiiU versie, dus het ontraden van de WiiU versie kopen neem ik terug.
Mensen die niet direct plannen hebben voor de Switch en toch een Nieuwe Zelda willen spelen kunnen dat gerust doen, denk dat je je dan minder bekocht gaat voelen dan Switch eigenaren straks.

Heb al redelijk wat gameplay gezien en ik was NIET onder de indruk. Sterker nog, had niet eens echt het Zelda gevoel op de 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Een laatste strohalm voor de WiiU !

Ik ben benieuwd of de WiiU Zelda versie nog een verassing krijgt ...
In weze is dat de enige console die 'voor de verandering' een voordeel kan hebben met de controller.
Je zou namelijk tijdens het spelen op de TV ook gewoon de touchscreen gebruiken voor extra mogelijkheden (bijvoorbeeld):

- verrekijker view
- map
- inventory
- text conversation

etc etc ...
Dit zou een mooie gelegenheid zijn na al die jaren om dat ding echt maximaal uit te buiten !
Het zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Ter aanvulling (en waarschijnlijk een herhaling van reeds eerder gemeldde items).
De Wiiu is de laatste die een backwards compatibility kent. Naast een aantal prachtige unieke Wiiu games (Donkey Kong, mario in diverse smaken, splatoon) ook nog toegang tot super WII titles zoals Mario Galaxy 1 en 2, donkey kong .... bijna alle 2e hands voor leuke bedragen te koop.

Met een beetje 'durf' ook nog om te bouwen zodat ook gamecube spellen en heel veel emulatoren te gebruiken zijn.

In 2018 ga ik eens kijken wat de stand van zaken met de Switch is geworden. Zijn de AAA-titels Switch only's of kan ik ze ook op de PS4 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
LaFleche schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:02:
Ter aanvulling (en waarschijnlijk een herhaling van reeds eerder gemeldde items).
De Wiiu is de laatste die een backwards compatibility kent. Naast een aantal prachtige unieke Wiiu games (Donkey Kong, mario in diverse smaken, splatoon) ook nog toegang tot super WII titles zoals Mario Galaxy 1 en 2, donkey kong .... bijna alle 2e hands voor leuke bedragen te koop.

Met een beetje 'durf' ook nog om te bouwen zodat ook gamecube spellen en heel veel emulatoren te gebruiken zijn.

In 2018 ga ik eens kijken wat de stand van zaken met de Switch is geworden. Zijn de AAA-titels Switch only's of kan ik ze ook op de PS4 spelen.
Dat ombouwen moet ik eens naar kijken ... Kan ik me WiiU nog wat langer gebruiken en kan de Wii voorlopig even in de kast.
Iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:06:
[...]
Dat ombouwen moet ik eens naar kijken ... Kan ik me WiiU nog wat langer gebruiken en kan de Wii voorlopig even in de kast.
Iemand ervaring ?
Het 'ombouwen' van de WiiU is echt super simpel tegenwoordig (stond er zelf van te kijken). Ze hebben nu volledig toegang tot de WiiU, waardoor alles zo'n beetje mogelijk is. Maar ik denk niet dat we het hier er over mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik wil graag Mario Bros U via de eshop aanschaffen, maar ik zag dat het 14GB aan ruimte in beslag gaat nemen...!?! waarschijnlijk vanwege Luigi U die erbij zit. Weet iemand of je Mario Bros U + Luigi U kan kopen, en dat je dan maar 1 v/d 2 daadwerkelijk download? Of is het 1 download file?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sssquirrel schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:45:
Ik wil graag Mario Bros U via de eshop aanschaffen, maar ik zag dat het 14GB aan ruimte in beslag gaat nemen...!?! waarschijnlijk vanwege Luigi U die erbij zit. Weet iemand of je Mario Bros U + Luigi U kan kopen, en dat je dan maar 1 v/d 2 daadwerkelijk download? Of is het 1 download file?
New Suiper Mario Bros U en Luigi U is volgens mij eerder 1,4 GB dan 14 ;)

Edit: Zo te zien komt het omdat er 11GB aan bonusvideo's in die versie zitten.
https://www.reddit.com/r/...rio_bros_u_luigi_u_14_gb/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:53:
[...]
Edit: Zo te zien komt het omdat er 11GB aan bonusvideo's in die versie zitten.
https://www.reddit.com/r/...rio_bros_u_luigi_u_14_gb/
Precies 8)7

Vandaar mijn vraag of iemand weet of je ook het kan aanschaffen zonder daadwerkelijk Luigi U te downloaden (bijvoorbeeld als het 2 download files zijn (1 per spel)) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sssquirrel schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:00:
[...]

Precies 8)7

Vandaar mijn vraag of iemand weet of je ook het kan aanschaffen zonder daadwerkelijk Luigi U te downloaden (bijvoorbeeld als het 2 download files zijn (1 per spel)) :)
Dat was origineel wel het geval, maar ik geloof dat Nintendo die uit de store gehaald heeft. Dus als je het spel origineel had kan je 'm nog opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Sssquirrel schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:00:
[...]

Precies 8)7

ja het je het schijfje in de winkel koopt.
hoef je niets op te slaan ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisamrat schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 07:37:
[...]

Het 'ombouwen' van de WiiU is echt super simpel tegenwoordig (stond er zelf van te kijken). Ze hebben nu volledig toegang tot de WiiU, waardoor alles zo'n beetje mogelijk is. Maar ik denk niet dat we het hier er over mogen hebben.
Je bent er toch wel een uurtje mee bezig lees ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Meer mensen benieuwd of de Battle Mode toevoeging van Mario Kart 8 Deluxe op de Nintendo Switch ook naar de Wii U komt dmv een DLC ofzo? Zou wel erg tof zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sssquirrel
chucky666 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:48:
[...]
ja het je het schijfje in de winkel koopt.
hoef je niets op te slaan ;)
True true, maar ik wilde graag digitaal zodat die disc drive niet zo hoeft te draaien, scheelt weer 'lawaai'... toch? Hij is stiller als alles digitaal staat neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Sssquirrel schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:21:
[...]

True true, maar ik wilde graag digitaal zodat die disc drive niet zo hoeft te draaien, scheelt weer 'lawaai'... toch? Hij is stiller als alles digitaal staat neem ik aan?
denk het wel.
ik hoor hem alleen met opstarten maar zit er 3 meter vandaan dus verder hoor ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 12:15

snmght

imho dan he

Hoi medetweakers; wij zijn hier in huis met jonge kinderen erg dol op Mario op de (originele) Wii. Nu geven enerzijds langzaam maar zeker de controllers de geest en willen we anderzijds graag aan de slag met Mario Maker. We zijn dus aan het kijken naar een Wii U. Ik had al gelezen dat het mogelijk is om met twee gamepads tegelijkertijd te spelen. Nu vraag ik me vooral af: geldt dit standaard voor alle games of is er maar een beperkt aantal titels compatibel hiermee?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
Vanwege de komst van de Nintendo Switch had ik ook zin om weer eens met de Wii U aan de slag te gaan, maar ik vind een bedrag van 200 euro voor een console (in de meeste gevallen zonder garantie) die niet langer wordt gemaakt en geen nieuwe games meer krijgt nogal prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

snamgaah schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:36:
Hoi medetweakers; wij zijn hier in huis met jonge kinderen erg dol op Mario op de (originele) Wii. Nu geven enerzijds langzaam maar zeker de controllers de geest en willen we anderzijds graag aan de slag met Mario Maker. We zijn dus aan het kijken naar een Wii U. Ik had al gelezen dat het mogelijk is om met twee gamepads tegelijkertijd te spelen. Nu vraag ik me vooral af: geldt dit standaard voor alle games of is er maar een beperkt aantal titels compatibel hiermee?
als je met de gamepad bedoelt die met het schermpje. nee dat kan niet.
je kan er maar 1 hebben ze zouden het wel doen zeiden ze vroeger maar dat is er niet van gekomen.
je kan ze trouwens ook niet los kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 12:15

snmght

imho dan he

chucky666 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:53:
[...]

als je met de gamepad bedoelt die met het schermpje. nee dat kan niet.
je kan er maar 1 hebben ze zouden het wel doen zeiden ze vroeger maar dat is er niet van gekomen.
je kan ze trouwens ook niet los kopen ;)
Jammer, dan zou het in huis halen van de Wii U vooral een strijd tussen de koters betekenen om wie de gamepad mag bedienen. :')

Ze zijn kennelijk wel te koop maar ik kom er net achter dat het voor een prijs is waar je simpelweg doodongelukkig van wordt, € 160!
https://www.goowiiu.nl/go.../gamepad-wii-u-zwart-los/

PS de OP geeft wel nog aan dat het mogelijk is om twee gamepads te gebruiken. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Pagina: 1 ... 100 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic