Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 112 Laatste
Acties:
  • 659.615 views

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-12 16:07

icecreamfarmer

en het is

giganielsie schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:37:
Thanks voor alle reacties so far voor mijn reis! Ik ga misschien nog even wachten dan met tickets kopen maar als het maar enkele tientjes scheelt, maakt dat eigenlijk ook niet zo heel veel uit. Thanks ook voor de tip voor de tussenstop,daar ga ik is naar kijken of het lukt.

[...]

En waarom precies Manila vermijden? Omdat het gewoon een veel te drukke stad is oid?
Dat hoef je niet te doen, boek er echter niet meer dan 3 dagen.
Het is een veelzijdige stad en je ziet weer eens wat anders.
Voor de rest idd lokaal vliegen naar padawan ofzo.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik gok op een 1 april grap... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:30

franssie

Save the albatross

Uit dat artikel:
Er is in een KLM-toestel 79 centimeter beenruimte, terwijl Air France en Lufthansa 86 centimeter bieden. En Thaise maatschappijen, toch niet bekend om z’n grote mensen, hebben zelfs 89 centimeter.
Dan lijkt mij de oplossing redelijk voor de hand liggend?
Maar volgens seat guru heeft AF gemiddeld maar één inch meer pitch dan KLM (in economy). Heb de rest niet opgezocht maar waarschijnlijk klopt de vergelijking niet helemaal?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Fiber schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:09:
[...]

Ik gok op een 1 april grap... :)
Voorzitter van de club was vanochtend op Q-music, geen 1 aprilgrap

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-12 19:28
Op Radio 2 hadden ze het er ook over.ven hadden ze die voorzitter geloof ik ook aan de lijn

Verwijderd

Tja, als je zo lang bent en niet kan zitten, moet je maar een duurder ticket kopen.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-12 20:17

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Thanks voor alle reacties so far voor mijn reis! Ik ga misschien nog even wachten dan met tickets kopen maar als het maar enkele tientjes scheelt, maakt dat eigenlijk ook niet zo heel veel uit. Thanks ook voor de tip voor de tussenstop,daar ga ik is naar kijken of het lukt.

[...]

En waarom precies Manila vermijden? Omdat het gewoon een veel te drukke stad is oid?
De luchthaven is vervelend (3 terminals ver uit elkaar) de stad is niet super boeiend al is intermuros wel interresant maar verder inderdaad gewoon een grote drukke stinkende stad :P vanaf Cebu kan je wel inderdaad mooi naar bohol gaan bv en andere mooie plekken. zeker naar palawan gaan

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:38
Ook mooi dat die meneer van de 'KLM' aangeeft dat het toestel evenwichtig ingedeeld moet worden, met verschillende seatpitches. Dat is al zo. Het heet namelijk: Premium Economy, Business Class en First Class. 8)7

Flightradar24 heeft overigens ook een 1 april grap. Helaas Gelukkig ontvang ik nog geen insecten op m'n radar...

• FastFred
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:11:
Tja, als je zo lang bent en niet kan zitten, moet je maar een duurder ticket kopen.
En als je daar geen geld voor hebt? Dan moet je maar niet gaan vliegen? Je kunt nooit lekker ver van huis op vakantie. Familieleden in China opzoeken gaat niet.

Ik wil nog geen discriminatie roepen...

Ben zelf 2m03 en kan bijvoorbeeld in een 737 niet zitten. Die keren dat ik gevlogen heb heb ik altijd een nooduitgang stoel gehad of aangeboden gekregen.

Een duurdere stoel nemen omdat je langer bent, de mens wordt gemiddeld gewoon langer, laat de maatschappijen daar maar rekening mee gaan houden.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12 12:25

Freak187

geen

De mevrouw van 1.81 wil ook meer ruimte.... 1.81... is dat lang? Ik ben 1.95, dat is pas kut in economy.

Kia Niro-EV 2024

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Freak187 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:45:
De mevrouw van 1.81 wil ook meer ruimte.... 1.81... is dat lang?
Voor vrouwen is 1.81 idd vrij lang. Gemiddeld lengte van Nederlandse vrouwen is 1.68 namelijk, voor mannen is dat 1.80 (bron)

Virussen? Scan ze hier!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik ben 205cm en ik vind het al prima als ik nooduitgang mag zitten, wat ik vervelender vind zijn de mensen die te breed/dik zijn voor de stoel en mijn personal space binnendringen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kortere mensen vinden extra ruimte ook fijn, hoor.

Ik ben zelf lang en breed, maar zou het niet acceptabel vinden als ik moet verhuizen omdat iemand anders vind dat hij meer recht heeft op een bepaalde stoel. Ik vlieg niet graag en wil voorin zitten, aan het gangpad. Ik zorg er dus voor dat ik dat reserveer, en dat moeten andere lange mensen ook maar doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wildhagen
  • Niet online
Misschien zijn die staanplaatsen in vliegtuigen waar Ryanair mee bezig is niet eens zo'n slecht idee, zeker voor de korte vluchten :)

Virussen? Scan ze hier!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FastFred schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:41:
En als je daar geen geld voor hebt? Dan moet je maar niet gaan vliegen? Je kunt nooit lekker ver van huis op vakantie. Familieleden in China opzoeken gaat niet.

We hebben allemaal wel een handicap. Ik kan ook bepaalde dingen niet (goed) vanwege fysieke zaken waar ik niks aan kan doen en ik maak kosten voor andere zaken waar ik ook niks aan kan doen. En dat geldt voor een boel Nederlanders. Dus waarom zou lange mensen voorgetrokken moeten worden boven andere groepen met beperkingen? Just deal with it.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je daar geen geld voor hebt, dan ga je niet. Als je dan discriminatie gaat roepen, dan zet je jezelf voor gek. De laatste keer dat ik keek stond vliegen naar China niet bij de mensenrechten of essentiele levensbehoeften.
Een duurdere stoel nemen omdat je langer bent, de mens wordt gemiddeld gewoon langer, laat de maatschappijen daar maar rekening mee gaan houden.
Dan zullen de kortere mensen klagen dat vliegen duurder wordt wegens aanpassingen voor lange mensen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:38

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb recent heerlijk geslapen met mijn 1.98 in Economy Comfort vanaf LAX, en dat was mijn geld waard. Lange mensen zoals ik moeten gewoon accepteren dat ze af en toe gewoon te weinig ruimte hebben, dat geldt voor de achterbank van de auto en ook voor het vliegtuig. En als je meer ruimte wilt moet je gewoon een ruimere (en vaak ook duurdere) auto dan wel duurdere stoel kopen...

Verwijderd

Het is een vreselijke stad waar niets te doen is (als toerist) en ze zijn al jaren met de vliegvelden bezig waardoor deze echt een ramp zijn.

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:31:
[...]

Het is een vreselijke stad waar niets te doen is (als toerist) en ze zijn al jaren met de vliegvelden bezig waardoor deze echt een ramp zijn.
al moet ik eerlijk zeggen dat T2 en T3 nu wel redelijk te doen waren :) eten,drinken,zitplekken alleen mag de informatievoorziening nog wat beter,vooral als er dingen aan de hand zijn zoals typhoons en vliegtuigen die doorglijden bij landing op Kalibo :+ en niet de mensen 8+ uur laten hangen op het vliegveld.

En vergeet natuurlijk het high-tech gate info systeem niet :P (bordjes)

[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 01-04-2015 13:35 ]

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-12 22:49
Wereldwijd bekende strand St. Maarten moet weg

CURAÇAO – Veel mensen hebben het mooie moment weleens meegemaakt. Maho beach op Sint maarten is één van de weinige plekken ter wereld waar je vliegtuigen kan spotten die zeer laag over het strand aanvliegen. Vanaf 6 april wordt het populaire strand naast de Princess Juliana International Airport echter gesloten.

Dat meldt The Daily Herald (http://www.thedailyherald...=1:islands-news&Itemid=54)

Landingsbaan
De landingsbaan van het vliegveld wordt verlengd met 500 meter. Daarnaast worden ook de nodige plaatsen voor privévliegtuigen gebouwd. Er komt plek voor 100 vliegtuigen.

Gevaarlijk
De korte landingsbaan brengt heel wat gevaren met zich mee voor inkomende vliegtuigen en omstanders. Ook is Sint Maarten meerdere malen aangeklaagd door mensen die gewond raakten door een zogeheten ‘jet blast’ (snel stromende lucht door de nabijheid van de straalmotoren van een vliegtuig).In 2004 werd een vrouw hierdoor een paar meter in de lucht geworpen. Ze kwam ten val tegen de rotsen en raakte ernstig gewond.

Kosten
Met het project is een bedrag van 500 miljoen dollar gemoeid. De nieuwe landingsbaan en de plaatsen voor privévliegtuigen worden volledige gefinancierd door de Princess Juliana International Airport. Om dit te kunnen bekostigen wordt de vliegticketprijs verhoogd met 75 dollar. De bouwwerkzaamheden duren naar verwachting vijftien maanden.

Bron: http://www.versgeperst.co...-st-maarten-moet-weg.html

Doe maar een onsje meer...

• mrsar

mrsar

zonde,maar blij dat ik daar dan al eens geweest ben :) ook wel begrijpelijk trouwens

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mrsar schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:34:
[...]

En vergeet natuurlijk het high-tech gate info systeem niet :P (bordjes)
Heerlijk systeem! Jakarta Low-cost werkt net zo, daar staan ze ook met papieren blaadjes met daarop het vluchtnummer geschreven, loop je de verkeerde kant op dan rennen ze achter je aan :D
gambieter schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:56:
Kortere mensen vinden extra ruimte ook fijn, hoor.

Ik ben zelf lang en breed, maar zou het niet acceptabel vinden als ik moet verhuizen omdat iemand anders vind dat hij meer recht heeft op een bepaalde stoel. Ik vlieg niet graag en wil voorin zitten, aan het gangpad. Ik zorg er dus voor dat ik dat reserveer, en dat moeten andere lange mensen ook maar doen.
Het voorstel was ook ervoor te zorgen dat iedereen even krap zit, dus ben jij 1.60m dan heb jij 10cm voor je knieën vrij en ben je 1.95m dan heb je ook 10 cm voor je knieën vrij.

Tja over dat extra betalen daar heb ik een argument over gehad met de stewardess waarbij zelfs de piloot aan te pas kwam, uiteindelijk na veel gezeik op de nooduitgang stoel mogen zitten. (jetstar DPS-SIN waarbij ik fysiek niet tussen de stoelen paste met mijn knieën) Ik had daar best ietsje meer willen betalen voor een nooduitgang stoel, maar niet 1,5x de ticketprijs voor dezelfde economy stoel met ietsje meer beenruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door Brilsmurfffje op 01-04-2015 13:51 ]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

downtime schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:02:
[...]
We hebben allemaal wel een handicap.
Precies. Ik ben maar een klein mannetje, maar ik krijg in de trein al pijn in m'n knie als ik een tijd (stil) moet zitten.
En 12 uur in een vliegtuigstoel zitten houdt niemand vol ... als ik naar ZA vlieg dan sta ik gewoon wat vaker op om even m'n benen te strekken. Is sowieso beter.

Doet me denken aan dat geklaag van dikke mensen die tegen goedkoop tarief een extra zitplek menen te moeten kunnen claimen.

EDIT: die zitting over luchtvaart waar het probleem aangekaart zou worden is trouwens uitgesteld ...
http://www.tweedekamer.nl...gen/details?id=2014A05260

http://www.tweedekamer.nl...201%20april%202015%20.pdf

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 01-04-2015 13:59 ]

• JeroenH
  • Laatst online: 10:12
Ik ben 1m88 en ik mag in oktober naar Australië vliegen. Twee keer zo'n 24h in vliegtuigen, dat is het enige gedeelte van de trip waar ik echt niet naar uitkijk.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de stoel-pitch zich verhoudt tot de verdeling van de lengte van de gemiddelde Nederlander - m.a.w. hoeveel procent van de Nederlanders past enigszins comfortabel in de huidige Economy stoelen. Iemand een idee?

[ Voor 43% gewijzigd door JeroenH op 01-04-2015 14:00 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Goner schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:52:
[...]

Precies. Ik ben maar een klein mannetje, maar ik krijg in de trein al pijn in m'n knie als ik een tijd (stil) moet zitten.
En 12 uur in een vliegtuigstoel zitten houdt niemand vol ... als ik naar ZA vlieg dan sta ik gewoon wat vaker op om even m'n benen te strekken. Is sowieso beter.

Doet me denken aan dat geklaag van dikke mensen die tegen goedkoop tarief een extra zitplek menen te moeten kunnen claimen.

EDIT: die zitting over luchtvaart waar het probleem aangekaart zou worden is trouwens uitgesteld ...
http://www.tweedekamer.nl...gen/details?id=2014A05260
Ik heb dat ook, dat komt als mijn knieen in een hoek kleiner dan 90 graden moeten zitten voor lange tijd.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:04:
In Metro zelf staat een andere foto. Vreemd al die tablets op die uitklap tafeltjes ; is dat een alternatief entertainment system ?
Ja. Da's een stuk goedkoper dan ze in de stoel inbouwen. Nadeel: geen airshow.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 01-04-2015 14:11 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brilsmurfffje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:50:
Het voorstel was ook ervoor te zorgen dat iedereen even krap zit, dus ben jij 1.60m dan heb jij 10cm voor je knieën vrij en ben je 1.95m dan heb je ook 10 cm voor je knieën vrij.
Die bui zie ik ook al hangen: Jij stapt in, met je 1.95m, samen met je vrouw van 1.65 en twee koters van nog geen 1.50m. Jij wordt naar een stoel voor lange mensen gestuurd en vervolgens schopt je vrouw een rel omdat zij en de koters niet bij jou mogen zitten.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Ben zelf 2m03 en kan bijvoorbeeld in een 737 niet zitten. Die keren dat ik gevlogen heb heb ik altijd een nooduitgang stoel gehad of aangeboden gekregen.

Het kan wle zijn dat de gemiddelde mens langer wordt maar als je zo ver afwijkt van het gemiddelde kleven daar simpelweg wat nadelen aan. Kan jij niets aan doen maar de luchtvaartmaatschapij ook niet, of mja, kan wel maar dan worden de tickets duurder door het afnemende aantal stoelen.

Vind je het ook belachelijk dat kleinere mensen ( kleiner dan 1.6m ) zeeën van ruimte hebben?

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-12 22:49
mrsar schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:37:
zonde,maar blij dat ik daar dan al eens geweest ben :) ook wel begrijpelijk trouwens
Het is natuurlijk wel 1 april hé :-)

Doe maar een onsje meer...

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:11
JeroenH schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:55:
Ik ben 1m88 en ik mag in oktober naar Australië vliegen. Twee keer zo'n 24h in vliegtuigen, dat is het enige gedeelte van de trip waar ik echt niet naar uitkijk.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de stoel-pitch zich verhoudt tot de verdeling van de lengte van de gemiddelde Nederlander - m.a.w. hoeveel procent van de Nederlanders past enigszins comfortabel in de huidige Economy stoelen. Iemand een idee?
Ach, zelfs ik met m'n 1m78 pas nog niet lekker in een economy stoel. Maarja, niet zeuren, zitten.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• wildhagen
  • Niet online
BeefHazard schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:19:
[...]

Ach, zelfs ik met m'n 1m78 pas nog niet lekker in een economy stoel. Maarja, niet zeuren, zitten.
Of niet in Cattle Class reizen, maar in Premium Economy, Business of First (voor zover aanwezig uiteraard) :)

Virussen? Scan ze hier!

• mrsar

mrsar

Intheweb schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:16:
[...]

Het is natuurlijk wel 1 april hé :-)
tuurlijk,vooral die ticketprijs verhoging klopt van geen kant (dat zou dan terminal-fee zijn ofzo :P ) maar alsnog leuk bedacht.

trouwens over lengte,ik kan meestal toch niet slapen in een vliegtuig dus ben sowieso de helft van de tijd ofzo aan het staan/kletsen met stewardessen enzo,pas zelf nog net in de huidige economy maar krijg meestal upgrade ivm FF.

Alleen bij Cebu pacific was het alleen economy die te krap was,gelukkig was het maar een vlucht van 45m / 1 uur maar zelfs dat was redelijk vervelend door het feitelijk niet kunnen bewegen

[ Voor 42% gewijzigd door mrsar op 01-04-2015 14:27 ]

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Er zat ook weer een leuk mailtje in mijn mailbox. "Wegens aanpassingen in de vluchtschema's van onze partner is uw aansluiting vervallen. Wij stellen volgende aanpassing voor". Geen april grap helaas :(

En weg plan om twee uurtjes in Madrid Barajas te wachten, hallo 9h30m! De totale reis is nu zo'n 26 uur. Nog een geluk dat ik nog jong ben.

Kan je in zo'n situaties de luchthaven uit en de stad in? Naar het schijnt is er niet zo veel te zien in die buurt maar bijna tien uur wachten in de luchthaven lijkt me ook maar niets. Plan B is dan maar eens een lounge te testen daar.

[ Voor 6% gewijzigd door Vnze op 01-04-2015 14:32 ]

• BeefHazard
De stad in kan zeker. Heb dat in New York wel eens gedaan. Hartstikke leuk.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• CyBeR
  • Niet online
Vnze schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:31:
Kan je in zo'n situaties de luchthaven uit en de stad in? Naar het schijnt is er niet zo veel te zien in die buurt maar bijna tien uur wachten in de luchthaven lijkt me ook maar niets. Plan B is dan maar eens een lounge te testen daar.
Yup geen probleem. Gewoon de bordjes uitgang volgen.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Napo schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:16:
[...]
Vind je het ook belachelijk dat kleinere mensen ( kleiner dan 1.6m ) zeeën van ruimte hebben?
Ik wel ... Eureka :+
Dus ; helft van vliegtuig kleinere stoelen voor de kleintjes en dan is er ruimte voor grotere stoelen voor de reuzen !!

• Vnze
  • Niet online
Over de luchthaven te verlaten: dat leek me ook logisch maar beter vragen dan niet voorbij de security te raken als je tweede vlucht op het punt staat te vertrekken natuurlijk.
Goner schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:40:
[...]

Ik wel ... Eureka :+
Dus ; helft van vliegtuig kleinere stoelen voor de kleintjes en dan is er ruimte voor grotere stoelen voor de reuzen !!
Mijn vriendin is zo'n 20-25 cm korter dan ik. Dan mogen wij niet meer samen zitten? Wij boeken altijd stoelen met extra beenruimte. Ook leuk voor haar want dan moet ik niet over haar kruipen als ik eens naar het toilet moet (zij zit altijd aan het gangpad omdat ze om de 20 minuten moet natuurlijk :+ )

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vnze schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:44:
Mijn vriendin is zo'n 20-25 cm korter dan ik. Dan mogen wij niet meer samen zitten? Wij boeken altijd stoelen met extra beenruimte.
Ja, zie je, daar ontstaat alle ellende door :+
Zit er zo'n klein wijfie op een stoel met extra beenruimte en iemand van 2.10 zit ergens opgevouwen omdat er geen stoel meer was voor hem.

• Napo
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:48:
[...]

Zit er zo'n klein wijfie op een stoel met extra beenruimte en iemand van 2.10 zit ergens opgevouwen omdat er geen stoel meer was voor hem.
Dat is dus het nadeel met OV, tijd dat iedereen een eigen vliegtuig koopt die vaan zijn/haar eisen voldoet :+

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

downtime schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:15:
[...]

Die bui zie ik ook al hangen: Jij stapt in, met je 1.95m, samen met je vrouw van 1.65 en twee koters van nog geen 1.50m. Jij wordt naar een stoel voor lange mensen gestuurd en vervolgens schopt je vrouw een rel omdat zij en de koters niet bij jou mogen zitten.
Vind ik helemaal niet erg, zolang de kinderen maar bij een van beide kunnen zitten.
wildhagen schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:20:
[...]

Of niet in Cattle Class reizen, maar in Premium Economy, Business of First (voor zover aanwezig uiteraard) :)
Zo een dooddoener vind ik dit, want als ik ga solliciteren krijg ik ook geen extra loon ook niet als ik zeg dat ik meer eet, duurdere vliegtickets heb, duurdere kleding moet kopen etc. Lang zijn is een sociaal gezien niet begrepen handicap terwijl dik zijn dit wel is.

Je haalt het niet in je hoofd om aan een dik iemand te vragen hoe zwaar hij is, dit terwijl de meeste mensen hier toch echt wel moeite voor gedaan hebben.
Daar tegenover staat dat als je een lang persoon ziet je zegt: "wow he jij bent écht groot! Hoe lang ben je ? Wow Wow"

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:13:
Zo zonde dat ze al stoppen met de C-17 productie, ik vind het persoonlijk de vetste militaire transporter.
Met het stopzetten van de productie daar gaat er een hoop verloren. Geschiedenis is daar geschreven.
Vandaar die uitgebreide post van mij.
Duidelijke schade te zien.

PS is het niet zo dat Boeing er naar toe gegaan is omdat, zoals in het stuk staat, er nog geen protocol was om deze reparatie uit te voeren?
Dat ook.
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/7/9/0595976.jpg
CyBeR schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:11:
Sterker nog; daar valt aan te verdienen.
"U wilt films kijken? Ok, dat is €15 bijbetalen graag".

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 01-04-2015 15:13 ]

• Vnze
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:48:
[...]

Met alle respect hoor maar dan moet die persoon van 2.10 die stoelen maar boeken voor iemand anders ze boekt. Een regel als "deze stoelen kunnen enkel door mensen > 2m geboekt worden" is ronduit discriminatie. Ik met mijn 1m80 en nog wat of mijn vriendin van 1m50 en nog wat hebben evenveel recht op die stoelen als die meneer van 2m10. En neen, zelfs mijn kleine vriendin zit niet confortabel met de standaard pitch.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vnze schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:09:
[...]

Met alle respect hoor maar dan moet die persoon van 2.10 die stoelen maar boeken voor iemand anders ze boekt. Een regel als "deze stoelen zijn enkel voor mensen > 2m" is ronduit discriminatie. Ik met mijn 1m80 en nog wat of mijn vriendin van 1m50 en nog wat hebben evenveel recht op die stoelen als die meneer van 2m10. En neen, zelfs mijn kleine vriendin zit niet confortabel met de standaard pitch.
Hoe kan iemand van 1,50m niet comfortabel zitten!? 8)7
Het gaat om de beenruimte, niet om de stoel ansich, Of is je vriendin zo kort dat ze met haar knieholtes niet over de rand van de stoel heen komt?

• Vnze
  • Niet online
Ik bedoelde maar dat als we het over vluchten in de orde van 14 uur hebben, zit er nu echt iemand comfortabel dan? Als de persoon die voor je zit zijn/haar stoel naar achter doet komt dat zo goed als altijd net niet tegen mijn knieën. Als ik een beetje beweeg raak ik de stoel voor me altijd en hetzelfde is het geval bij mijn vriendin. Het is niet omdat je 1m55 oid bent dat je knieën proportioneel zoveel kleiner zijn. Natuurlijk is het voor haar comfortabeler dan voor iemand die groter is maar die bulkhead seats zijn ook voor haar een leuke upgrade in comfort.

[ Voor 16% gewijzigd door Vnze op 01-04-2015 15:19 ]

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

sorry hoor... maar dik en lang zijn is in een vliegtuig toch echt je eigen probleem. voor je lengte kun je ruim op voorhand een stoel met extra beenruimte boeken, en als je vet bent moet je je aanpassen aan je passagiers (door bijvoorbeeld een gangpad stoel te nemen zodat je naar het gangpad kunt hangen).

* mystic is zowel lang als vet en is zichzelf degelijk bewust van de ruimte die hij inneemt en houd daar dus dan ook rekening mee.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brilsmurfffje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:05:
Lang zijn is een sociaal gezien niet begrepen handicap terwijl dik zijn dit wel is.
Nooit iets van gemerkt. Er zijn dikke mensen die vinden dat hun gewicht een handicap is maar overgewicht is vooral met stigma's omgeven. Mensen met overgewicht zouden lui en ongedisciplineerd zijn en niet gezond (willen) leven.
Je haalt het niet in je hoofd om aan een dik iemand te vragen hoe zwaar hij is, dit terwijl de meeste mensen hier toch echt wel moeite voor gedaan hebben.
Daar tegenover staat dat als je een lang persoon ziet je zegt: "wow he jij bent écht groot! Hoe lang ben je ? Wow Wow"
Dat is omdat iedereen aanneemt dat je van nature lang bent en het niet als negatief wordt gezien. Maar overgewicht kampt met stigma's en daar durft niemand over te beginnen. Het is bijna taboe. Dat mensen vragen durven te stellen aan een lang persoon is alleen maar positief. Het betekent dat lang zijn niet als een karakterfout wordt gezien.

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Piet91 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:08:
Met het stopzetten van de productie daar gaat er een hoop verloren. Geschiedenis is daar geschreven.
Vandaar die uitgebreide post van mij.
Volgende keer niet meer op verjaardag doen hè :P

Ik ben zelf ook lang en te zwaar en probeer zeker rekening te houden met mede passagiers. Van de winter geluk gehad dat er niemand voor/achter en naast me zat, op de terugweg veel in de galley rondgehangen en heel even in het slaapdeel van de crew mogen kijken, puur om de rest een betere vlucht te geven.

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12 09:10
Vnze schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:09:
[...]

Met alle respect hoor maar dan moet die persoon van 2.10 die stoelen maar boeken voor iemand anders ze boekt. Een regel als "deze stoelen kunnen enkel door mensen > 2m geboekt worden" is ronduit discriminatie. Ik met mijn 1m80 en nog wat of mijn vriendin van 1m50 en nog wat hebben evenveel recht op die stoelen als die meneer van 2m10. En neen, zelfs mijn kleine vriendin zit niet confortabel met de standaard pitch.
Ik vind het niet erg om die 50 a 90 euro extra te betalen voor stoelen met meer beenruimte. Wat ik wel ronduit vervelend vind is dat dit meestal pas mogelijk is bij het (online) inchecken. Ik wil graag op het moment van boeken kunnen zeggen dat ik extra beenruimte wil, dan weet ik ook meteen of dat wel/niet beschikbaar is en dat ik dus maar beter een andere vlucht kan nemen. Hoef ik ook niet midden in de nacht op te staan om nog kans te maken bij het inchecken.

Laatst had ik een vlucht die door KLM werd uitgevoerd. Maar waar Delta mijn transfer regelde (vertragingen en gedoe op de eerdere vlucht). Bij de transferbalie kreeg ik mooi een boarding pass voor de volgende KLM vlucht. Er waren nog comfort stoelen beschikbaar, maar die mocht Delta mij niet geven omdat de KLM daar zelf controle over wou hebben.
Ik mocht vrolijk zo vroeg mogelijk bij de gate gaan wachten en hopen dat die stoelen in die tijd niet door andere mensen waren gereserveerd. Dat bleek na 15 uur wachten uiteraard wel het geval te zijn. En dat terwijl ik voor de oorspronkelijke KLM vlucht netjes had betaald voor mijn comfort seat.

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:08:

Sterker nog; daar valt aan te verdienen.
"U wilt films kijken? Ok, dat is €15 bijbetalen graag".
Dat kon al hoor. Nooit opgevallen dat die ingebouwde schermpjes allemaal een credit card reader hebben?

• Piet91
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:24:
Volgende keer niet meer op verjaardag doen hè :P
Ik ben niet echt helder vandaag, hoe bedoel je?
CyBeR schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:29:
Nooit opgevallen dat die ingebouwde schermpjes allemaal een credit card reader hebben?
Nee, niet bepaald. -O-

En dat is toch niet voor films e.d. maar voor bijv. telefoneren?
En wat ik daarmee bedoelde; nu zitten ze in elke stoel ingebouwd. Met zo'n tablet systeem kan de maatschappij gewoon een bepaald percentage meenemen omdat toch niet iedereen zoiets wil gebruiken.
Wil je het gebruiken; bijbetalen graag.

• Vnze
  • Niet online
Yankovic schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:27:
[...]

Ik vind het niet erg om die 50 a 90 euro extra te betalen voor stoelen met meer beenruimte. Wat ik wel ronduit vervelend vind is dat dit meestal pas mogelijk is bij het (online) inchecken.
Dat is natuurlijk héél vervelend en daar ben ik het zeker mee eens. Maar zoals jij zelf eigenlijk zegt: dit is de fout van de luchtvaartmaatschappij(en). Zeker met jouw verhaal over Delta-KLM. Schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.

Ik heb tot nu toe altijd de mogelijkheid gehad bij het boeken van de vlucht zelf en gelukkig maar, ik ben dan wel niet uitzonderlijk groot maar ik heb een behoorlijk pijnlijke aandoening in mijn linker knie. Dat zie je niet aan mij maar de laatste keer dat ik voor 12 uur in een 31" stoel zat heb ik de hele vlucht pijnstillers moeten slikken en natuurlijk geen oog dicht gedaan. Mijn vriendin heeft trouwens ook last van haar knieën en ons dan bulkhead seats weigeren omdat we niet lang genoeg zijn zou dus toch wel oneerlijk zijn.

Voor mijn volgende vlucht met TAM heb ik wel moeten telefoneren naar de klantendienst en een tien tal mailtjes moeten sturen. Zou dat bij KLM/Delta/... ook niet werken?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Piet91 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:43:
En wat ik daarmee bedoelde; nu zitten ze in elke stoel ingebouwd. Met zo'n tablet systeem kan de maatschappij gewoon een bepaald percentage meenemen omdat toch niet iedereen zoiets wil gebruiken.
Wil je het gebruiken; bijbetalen graag.
Zo deden ze dat ooit bij Martinair, ik had een 50 euro upgrade naar een hogere klasse en dan had je meer beenruimte en een entertainment systeem.

• mrsar

mrsar

gambieter schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:45:
[...]

Zo deden ze dat ooit bij Martinair, ik had een 50 euro upgrade naar een hogere klasse en dan had je meer beenruimte en een entertainment systeem.
volgens mij heeft transavia dat ook

• Napo
  • Niet online
Vnze schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:45:
ik heb een behoorlijk pijnlijke aandoening in mijn linker knie. Dat zie je niet aan mij maar
En daar gaat het voornamelijk fout maar anderzijds creeer je de situatie voor andere ook door de stoelen met meer ruimte in te nemen voor overige personen met mogelijk eenzelfde soort klachten. Begrijpbaar is het zeker maar wel ontzettend in het voordeel van jezelf en je vriendin aan eht redeneren.

• wildhagen
  • Niet online
mrsar schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:56:
[...]

volgens mij heeft transavia dat ook
Arke heeft iets vergelijkbaars: http://www.arke.nl/vliegtickets/services/entertainment/

Standaard heb je een normaal programma, tegen een kleine bijbetaling heb je een groter aanbod.

Alleen voor Cattle Class en Comfort Class overigens, voor de hogere klassen (Premium Economy en Star Class) krijg je dat uitgebreidere pakket gratis

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 01-04-2015 16:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

ik zie het punt niet? Als je slechte ogen hebt, moet je toch ook een bril kopen? En als je het niet kan betalen moet je het gewoon niet doen.

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 05-12 16:07

icecreamfarmer

en het is

Er zat ook weer een leuk mailtje in mijn mailbox. "Wegens aanpassingen in de vluchtschema's van onze partner is uw aansluiting vervallen. Wij stellen volgende aanpassing voor". Geen april grap helaas :(

En weg plan om twee uurtjes in Madrid Barajas te wachten, hallo 9h30m! De totale reis is nu zo'n 26 uur. Nog een geluk dat ik nog jong ben.

Krijg je daar geen compensatie voor? Je hebt bijna 9 uur minder lang vakantie.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Goner

Goner

What can I do you for ?

downtime schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:20:
[...]
Dat is omdat iedereen aanneemt dat je van nature lang bent
Eh ?
Aanneemt ? Is het niet zo dan ? (of versta ik iets anders onder 'aannemen' ?)
Voor zover ik weet zit lengte in je genen en dik zijn is meestal/vaak het gevolg van slecht dieet en gebrek aan beweging (uitzonderingen daargelaten).

CyBeR schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:11:
[...]
Had er nog nooit van gehoord, maar inderdaad, zelfs op je eigen tablet/phone/laptop :
http://www.virginaustrali...t-entertainment/wireless/

http://www.flightglobal.c...-based-ife-system-355177/

[ Voor 48% gewijzigd door Goner op 01-04-2015 16:38 ]

Verwijderd

Als het genen zou zijn, zouden onze voorouders toch ook lang zijn? Mijn opa's en oma's zijn allemaal zeker 20cm korter.

Het zou me niet verbazen als dat dus ook gewoon door al dan niet (hormoonvlees?) goede voeding komt.

• wildhagen
  • Niet online

Barajas is goed te doen hoor :)

In de directe omgeving is idd vrij weinig te zien, vliegveld ligt een eindje buiten de stad. Maar je kan met de taxi (ik dacht dat er ook een speciale bus ging?) rustig naar de stad hoor als je een layover van 9.5 uur hebt is dat geen enkel probleem.

Er rijdt ook een metro die direct naar het centrum rijd, ik meen dat het iets van 20-25 minuten met die metro was (al een tijdje niet meer daar geweest). Edit: zie http://www.aeropuertomadr...adrid-airport-bymetro.htm

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 01-04-2015 16:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Piet91
  • Niet online
Lekker weertje weer, weinig geschommel maar wel flink schuin op de baan:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7630/16380165803_2294e58cb4_o.jpg

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
wildhagen schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:24:
[...]

In de directe omgeving is idd vrij weinig te zien, vliegveld ligt een eindje buiten de stad. Maar je kan met de taxi (ik dacht dat er ook een speciale bus ging?) rustig naar de stad hoor als je een layover van 9.5 uur hebt is dat geen enkel probleem.

Er rijdt ook een metro die direct naar het centrum rijd, ik meen dat het iets van 20-25 minuten met die metro was (al een tijdje niet meer daar geweest). Edit: zie http://www.aeropuertomadr...adrid-airport-bymetro.htm
Met welke maatschappij wordt er dan gevlogen? Vroeger vlogen zowel Iberia als KLM 5* per dag van Amsterdam naar Madrid. Zo veel minder zal dat toch tegenwoordig niet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 01-04-2015 16:36 ]

Verwijderd

Vueling waarschijnlijk? Die hebben mijn vluchten voor de komende 2 maanden ook lekker omgegooid.

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12 09:10
Vnze schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:45:
[...]

Ik heb tot nu toe altijd de mogelijkheid gehad bij het boeken van de vlucht zelf en gelukkig maar, ik ben dan wel niet uitzonderlijk groot maar ik heb een behoorlijk pijnlijke aandoening in mijn linker knie. Dat zie je niet aan mij maar de laatste keer dat ik voor 12 uur in een 31" stoel zat heb ik de hele vlucht pijnstillers moeten slikken en natuurlijk geen oog dicht gedaan. Mijn vriendin heeft trouwens ook last van haar knieën en ons dan bulkhead seats weigeren omdat we niet lang genoeg zijn zou dus toch wel oneerlijk zijn.

Voor mijn volgende vlucht met TAM heb ik wel moeten telefoneren naar de klantendienst en een tien tal mailtjes moeten sturen. Zou dat bij KLM/Delta/... ook niet werken?
Ik heb er dan ook geen problemen mee dat er andere mensen zitten waarvan je op het eerste gezicht zou zeggen dat ze lekker ergens achterin mogen gaan zitten. Er zijn vast genoeg redenen te verzinnen om wat meer te betalen voor een betere stoel. Zeker op de lange vluchten (vorig weekend nog een vlucht naar Salzburg gehad, voor dat uurtje maakt het mij veel minder uit). Maar dat zou je dus eigenlijk meteen moeten kunnen boeken.

Wat de Delta/KLM betreft heb ik op het vliegveld (Atlanta) bij heel veel balies gestaan maar die konden allemaal niets voor mij betekenen. Heb online nog wat bij de KLM geprobeerd maar die snapte mijn boeking niet meer omdat ik via een vertraagde vlucht binnenkwam. En had na 24 uur wakker te zijn (vanwege alle problemen met de vluchten daarvoor) er niet eens meer aan gedacht om een telefoon te zoeken waar ik de KLM zonder al te veel kosten zou kunnen bellen.

Daarbij wordt je met bellen ook niet altijd goed geholpen. Had een groepsboeking bij United. Moest toen bellen voor een upgrade. Maar die dames hadden er drie uur en heel veel doorverbinden voor nodig om dat voor elkaar te krijgen. Maar ben er sowieso na een keer met United vliegen wel uit dat ik dat nooit meer ga doen :-)

• FastFred
Brilsmurfffje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:05:
Zo een dooddoener vind ik dit, want als ik ga solliciteren krijg ik ook geen extra loon ook niet als ik zeg dat ik meer eet, duurdere vliegtickets heb, duurdere kleding moet kopen etc. Lang zijn is een sociaal gezien niet begrepen handicap terwijl dik zijn dit wel is.

Precies dat. Ik ga bijvoorbeeld niet graag uit als er geen mogelijkheid is om met z'n allen aan een tafel ofzo te gaan zitten (mijn voorkeur gaat dan ook uit naar cafe's). Als we staan, ben ik minimaal een kop groter dan m'n vrienden, krijg ik niks mee van gesprekken (wat toch al lastig is door veel omgevingsgeluid, harde muziek etc.) en kan ik dus niet mee praten. Ik ga dan vaak op een barkruk zitten, maar dat ziet er ook zo debiel uit als de rest staat.

In een vliegtuig zitten is niet leuk, of ik moet de portemonnee trekken of ik moet de mazzel hebben dat ik voor nop een plek krijg met meer beenruimte.

Een lijnbus ritje van een uur? Als ik niet op de 2x2 stoelen kan zitten moet ik al staan, een uur lang.

Met de trein ga ik eigenlijk nooit, maar daar zal beenruimte ook niet super zijn.

Heeft een korter persoon hier last van? Dacht het niet, waarom moet het dan behelpen blijven voor langere mensen.

• Bestla
  • Laatst online: 04-12 19:50

Bestla

Kvinne

Lange vluchten met een 31* pitch is a pain. Moest verboden worden. Ook te smalle stoelen zijn een crime.

Je zou bijna terugverlangen naar de jaren 70. Toen was vliegen nog leuk.

[ Voor 48% gewijzigd door Bestla op 01-04-2015 17:29 ]

• wildhagen
  • Niet online
In Dubai hebben ze nog genoeg geld blijkbaar:
De luchthaven Dubai International Airport heeft bekendgemaakt dat het 1,2 miljard Amerikaanse dollar heeft geïnvesteerd in een laatste upgrade en opknapronde. De helft van het bedrag, 517 miljoen dollar, is gestoken in de D-pier, die later dit jaar wordt geopend. De pier accommodeert straks zo'n 100 luchtvaartmaatschappijen die nu gebruikmaken van de C-Pier.

De D-Pier kan 21 vliegtuigen dokken. Er zijn vier plekken aan de gate voor de Airbus A380 en Boeing 747. Daarnaast wordt de Pier aangesloten op een treinstation.

Er wordt ook nog eens 490 miljoen dollar gestoken in het moderniseren van Terminal 1 en 163 miljoen in Terminal 2, waar flydubai gebruik van maakt.

De 1,2 miljard Amerikaanse dollar maakt deel uit van een totale investering van 7,8 miljard dollar waarmee de capaciteit wordt vergroot naar 90 miljoen passagiers per jaar.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...lar-in-upgrade-luchthaven

Maar is dat niet nog steeds veel te klein, die 90 miljoen pax per jaar? In 2007 zat men op 33 pax/jaar, in 2014 was dat al meer dan verdubbeld tot ruim 70 miljoen (en dat had hoger kunnen uitpakken, als ze niet 3 maanden lang met die runway bezig waren geweest).

Dan zitten ze op het moment van openen alweer aan de max van 90 miljoen pax/jaar?

Iig gaan de zaken blijkbaar goed in de UAE :)

Virussen? Scan ze hier!

• CyBeR
  • Niet online
Vergeet niet dat in Dubai op een steenworp afstand van DXB nog een (gepland) megavliegveld ligt: Wikipedia: Al Maktoum International Airport

• wildhagen
  • Niet online
Jep, en eveneens op een steenworp afstand heb je ook nog Abu Dhabi International Airport. Wel de kleinste van de drie (uiteindelijk), maar nog steeds een aanzienlijk aantal passagiers die ze afhandelen.

Liggen alledrie binnen ongeveer 75 km van elkaar :)

Virussen? Scan ze hier!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bestla schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:27:

En veel duurder.
http://www.theatlantic.co...hy-nobody-noticed/273506/

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ryanair heeft een interessante historie van botsingen tijdens het taxiën, al minstens 3x binnen een jaar (!) een botsing tussen eigen vliegtuigen. 2x in Dublin en 1x in Stansted. En daarbij is dat incident in Barcelona ook niet al te lang geleden met de American waarbij het hoogteroer zwaar beschadigd raakte.

http://metro.co.uk/2015/0...t-dublin-airport-5130254/

...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Goner schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:15:
Aanneemt ? Is het niet zo dan ? (of versta ik iets anders onder 'aannemen' ?)
Een aanname kan correct of incorrect zijn. Jij denkt blijkbaar dat aannames per definitie incorrect zijn.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, zeker als je rookte ... voor niet-rokers was het minder :r

Ik geloof er niks van ...
20 jaar geleden vlogen we voor 999 gulden (!) naar Kaapstad (met bijv. BA via Heathrow), nu zijn we blij als we voor hetzelfde (maar vaker meer) in euro (!) kunnen.

downtime schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:32:
[...]
Jij denkt blijkbaar dat aannames per definitie incorrect zijn.
Nou, niet perse incorrect ... maar aanname sluit voor mijn gevoel altijd wat twijfel in.

[ Voor 64% gewijzigd door Goner op 01-04-2015 20:40 ]

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Goner schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:33:
[...]

20 jaar geleden vlogen we voor 999 gulden (!) naar Kaapstad (met bijv. BA via Heathrow), nu zijn we blij als we voor hetzelfde (maar vaker meer) in euro (!) kunnen.

[...]
Een artikel tegenspreken door een enkele ervaring van 1 persoon als argument te nemen?

...

• Bestla
  • Laatst online: 04-12 19:50

Bestla

Kvinne

In 1992 van Amsterdam via Detroit naar Las Vegas.

Kosten ? Fl 1200,00 retour.

• BeefHazard
Rav schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:57:
[...]

Een artikel tegenspreken door een enkele ervaring van 1 persoon als argument te nemen?
Die ook nog eens 20 jaar van het genoemde tijdvak verwijderd is :')

• Fly-guy
  • Niet online
BeefHazard schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:17:
[...]

Die ook nog eens 20 jaar van het genoemde tijdvak verwijderd is :')
En inflatie vergeet.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 20:01
+ Inflatie van olie (/kerosine) die is een stuk meer is dan de algemene inflatie.

• Vnze
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:59:
En daar gaat het voornamelijk fout maar anderzijds creeer je de situatie voor andere ook door de stoelen met meer ruimte in te nemen voor overige personen met mogelijk eenzelfde soort klachten.
Ik redeneer inderdaad in het voordeel van mij en mijn vriendin maar zolang er stoelen op 31" op long haul vluchten zijn voel ik me daar niet echt schuldig over. Ik leef mee met 2m + lange mensen en ik durf zeggen dat mijn aandoening mij in hetzelfde schuitje zet. Lange mensen hebben vanuit mijn positie dan zeer zeker ook recht op die plaatsen maar hun lengte geeft hun niet méér rechten net zoals mijn knie mij ook niet helpt. Het is wat egoïstisch inderdaad maar dat geldt van beide kanten toch. Niet? Maar goed, zodra mijn vriendin haar studies afrond waren we toch al van plan om wat vaker business te vliegen. Probleem opgelost. Ik heb me trouwens net gemeten in de fitness, 1m87, niet geweldig groot maar toch al groot genoeg om niet comfortabel te zitten in cattle class.
icecreamfarmer schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:12:
Krijg je daar geen compensatie voor? Je hebt bijna 9 uur minder lang vakantie.
Ik zou nog eens moeten bellen maar op mijn mail tot nu toe geen antwoord. En wat ik voorstelde was slechts toegang tot een lounge (t.w.v. 24 euro) dus ik vrees er een beetje voor. Mijn vakantie is trouwens niet korter, mijn vlucht van Madrid naar São Paulo is nog steeds dezelfde.
wildhagen schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:24:
...
Het lijkt inderdaad zo slecht nog niet. En dan ben ik daar ook weer eens geweest.
pacificocean schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:35:
Met welke maatschappij wordt er dan gevlogen?
Air Europe maar vanuit Brussel. Ik zou denken dat daar ook meerdere vluchten zijn maar blijkbaar niet voor mij ;w
Yankovic schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:37:
Er zijn vast genoeg redenen te verzinnen om wat meer te betalen voor een betere stoel.
Inderdaad en daarom oordeel ik zelf nooit over iemand die die stoelen al dan niet terecht heeft gekregen. Ik snap het maar al te goed dat uiterlijk niet alles zegt over fysieke toestand.

Maar jouw vlucht vanuit Atlanta zou precies niet echt iets voor mij zijn. Wat een miserie. Het leed wat maatschappijen zo veroorzaken doet de beenruimte-kwestie bijna verbleken. Dat systeem moet toch echt beter kunnen.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:02

SalimRMAF

SpaceX - 4K

wildhagen schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:04:
In Dubai hebben ze nog genoeg geld blijkbaar:

[...]

Bron: http://www.luchtvaartnieu...lar-in-upgrade-luchthaven

Maar is dat niet nog steeds veel te klein, die 90 miljoen pax per jaar? In 2007 zat men op 33 pax/jaar, in 2014 was dat al meer dan verdubbeld tot ruim 70 miljoen (en dat had hoger kunnen uitpakken, als ze niet 3 maanden lang met die runway bezig waren geweest).

Dan zitten ze op het moment van openen alweer aan de max van 90 miljoen pax/jaar?

Iig gaan de zaken blijkbaar goed in de UAE :)
Was vorige week in de terminal, totale chaos. 8)7 Daarnaast snap ik niet waarom de investeerders en de Dubai overheid hebben besloten om Dubai International te vernieuwen, in plaats van de ruimte vrijmaken voor civiele doeleinden en alles overhevelen naar DXW. Dubai International gaan ze (naar mijn mening) toch wel over 15 jaar helemaal slopen.

Gulfstream G650

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CyBeR schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:10:
Vergeet niet dat in Dubai op een steenworp afstand van DXB nog een (gepland) megavliegveld ligt: Wikipedia: Al Maktoum International Airport
DWC airport wordt gigantisch, met parkeerruimte voor 100 A380's.

Afbeeldingslocatie: http://dubaix.ae/wp-content/themes/da2050/images/chapter-06/photo.png

Die moet uiteindelijk 200 miljoen passagiers per jaar verwerken :p

March of the Eagles

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
Ja, je kunt de stad in. Ik heb ooit 6 uur overstap gehad en ben lekker buiten gaan zitten voor de terminal. Vond het te kort om de stad in te gaan.

De stad in is ook prima te doen. Je pakt metro 8 naar Nuevo Ministerios (is ook de enige metro vanaf Barajas). Daarna stap je over op een andere metro om naar de stad te gaan. Ik zou willen aanraden om het nog iets moeilijker te maken: Je pakt vanaf Nuevos Ministerios metro 10 naar Alonso Martínez (eindpunt) en dan metro 5 richting Casa de Campo en stapt uit op Sol. Naar mijn mening een mooi stukje Madrid, met genoeg eettentjes in de buurt waar je voor een prima prijs wat heerlijks kunt bestellen.

Barajas zelf is geen ene fluit aan. De nieuwe terminal is mooi, maar om daar nou 10 uur door te brengen, zelfs in een mooie lounge... mij niet gezien ;)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

XWB schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:00:
[...]

[afbeelding]

Die moet uiteindelijk 200 miljoen passagiers per jaar verwerken :p
Zelfde soort luchthaven kwa grote bouwen ze nu ook in Istanbul:
Wikipedia: Istanbul New Airport

Echt bizar deze projecten, drukste luchthaven is Atlanta nu en die doet ongeveer 97 miljoen pax per jaar...

• wildhagen
  • Niet online
Mwah, Istanbul New Airport wordt toch wel een klapje kleiner dan Dubai World Central hoor. Die laatste moet uiteindelijk 260 miljoen pax/jaar (geen 200 miljoen ;)) aankunnen, waarbij Instanbul New Airport het uiteindelijke aantal van 'slechts' 150 miljoen pax/jaar aankan, wat toch wel een flink stukje lager ligt :)

Het verschil tussen DWC en Instanbul New is zeg maar 2x Schiphol (DWC gaat straks 5x Schiphol zijn, Istanbul New 'slechts' 3x Schiphol) qua aantal pax/jaar, da's toch aanzienlijk :)

Virussen? Scan ze hier!

• Hmmbob
  • Laatst online: 11:30
XWB schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:00:
[...]

Mja, ruimte en vooral geld zat daar.... :)

Sometimes you need to plan for coincidence

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
Lange vluchten met een 31* pitch is a pain. Moest verboden worden. Ook te smalle stoelen zijn een crime.

En duurder, dus als je nu wat meer betaald kan je premium vliegen en zit je alsnog comfortabel. ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• cbr600f4i
wildhagen schreef op donderdag 02 april 2015 @ 03:43:
Mwah, Istanbul New Airport wordt toch wel een klapje kleiner dan Dubai World Central hoor. Die laatste moet uiteindelijk 260 miljoen pax/jaar (geen 200 miljoen ;)) aankunnen, waarbij Instanbul New Airport het uiteindelijke aantal van 'slechts' 150 miljoen pax/jaar aankan, wat toch wel een flink stukje lager ligt :)

Het verschil tussen DWC en Instanbul New is zeg maar 2x Schiphol (DWC gaat straks 5x Schiphol zijn, Istanbul New 'slechts' 3x Schiphol) qua aantal pax/jaar, da's toch aanzienlijk :)
Ach, 260 of 150 miljoen, voordat ze daar op zitten... misschien over 20 jaar?

2014 Busiest Airports in the world by passenger traffic

[ Voor 4% gewijzigd door cbr600f4i op 02-04-2015 07:36 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vond het vroegâh toch wel gezelliger ... op Canarische eilanden of DF Malan (Capetown Int.) lekker in het zonnetje en de kerosine-dampen naar de arrivals wandelen ipv in zo'n stinkbus gepropt te worden.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Rav schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:57:
[...]
Jeetje, was ik echt de enige die toen maar 999 betaalde ?! De rest had andere ervaringen ... :?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:33:
20 jaar geleden, laten we zeggen 1995. Laten we 1,5% inflatie aanhouden per jaar (wat weinig is)

999 gulden was in 2001 met 1,5% inflatie 1092 gulden (999*(1,015^6)). Of te wel 495 euro (1092 /2.20371). Gaan we nog 14 jaar verder in euro's = 609 euro.

1,5 % inflatie is heel conservatief geschat en 1,5% koopkracht ontwikkeling over de afgelopen 20 jaar is ook best reëel.

Ik kan (blind ingevoerd) op 21 april met BA naar Kaapstad voor een week voor 590 euro. Zal vast voor andere periodes goedkoper of duurder zijn maar hetzelfde in euro's is niet helemaal waar. Uiteraard, in jouw persoonlijke situatie kan het anders zijn.

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
Bestla schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:11:
In 1992 van Amsterdam via Detroit naar Las Vegas.

Kosten ? Fl 1200,00 retour.
Omgerekend in euro's en rekening houdend met de inflatie sinds 1992, is dat €852,65 in 2015. Als ik even snel naar prijzen in oktober dit jaar kijk (niet per sé via Detroit, maar dat lijkt me niet het belangrijkste), dan zitten die tussen de 710 en 780 euro. Valt dus best mee!

Edit: Polarbear had dezelfde gedachte :)

[ Voor 4% gewijzigd door don_jorg op 02-04-2015 11:28 ]

• cbr600f4i
Mijn ouders vlogen 30 jaar geleden voor 3000 gulden p.p. naar Adelaide. Datzelfde kan ik nu voor 1000 Euro.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wildhagen schreef op donderdag 02 april 2015 @ 03:43:

Er staat op die wkipedia pagina dat ze het kunnen uitbreiden naar 200 miljoen pax ;)

• wildhagen
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:08:
[...]

Er staat op die wkipedia pagina dat ze het kunnen uitbreiden naar 200 miljoen pax ;)
The airport has a projected annual capacity of 12 million tonnes (12,000,000 long tons; 13,000,000 short tons) of freight and between 160 million and 260 million passengers
Zie Wikipedia: Al Maktoum International Airport

Dus hij kan tot 260 miljoen in totaal gaan. Of dat wenselijk is (je zit dan natuurlijk wel met een bomvolle tent) is een tweede... :)

Virussen? Scan ze hier!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pff, wel goed dat het allemaal zonder staatssteun uitkomt daar. Anders zou het nog eens oneerlijk worden, dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:31:
Pff, wel goed dat het allemaal zonder staatssteun uitkomt daar. Anders zou het nog eens oneerlijk worden, dat kunnen we natuurlijk niet hebben.
En dat er alleen immigranten zich dood werken in Qatar en niet in de UAE...

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Dat natuurlijk wel allemaal. Maar qua ligging hebben die landen ook wel een groot voordeel natuurlijk, op de kruising tussen Europa, Azië en Afrika. Bijna (?) heel de wereld is vanuit die regio non-stop bereikbaar, wat het natuurlijk een ideale overstap locatie maakt...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• wildhagen
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:08:

Bijna (?) heel de wereld is vanuit die regio non-stop bereikbaar, wat het natuurlijk een ideale overstap locatie maakt...
Schrap dat vraagteken maar :)

Er zijn wereldwijd 4 airports vanwaar alle (bewoonde) continenten aangedaan worden, en 3 daarvan liggen in die regio:

- Abu Dhabi International Airport (UAE)
- Dubai International Airport (UAE)
- Hamad International Airport (Qatar)

(De 4e is O. R. Tambo International Airport in Johannesburg)

(hierbij wordt dan over het algemeen dan wel Noord- en Latijns-Amerika als apart beschouwd, als je die als 1 ziet, zullen er denk ik meer zijn)

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 02-04-2015 14:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

IK twijfel(de) vooral over of Nieuw Zeeland rechtstreeks bereikbaar was vanuit de Golf regio...

• CyBeR
  • Niet online
Nieuw-Zeeland is wel geen continent he.

Ik dacht trouwens dat QF een vlucht LHR-SYD of iets in die richting had, en dat je dus vanuit LHR ook overal wel kon komen. Zal wel via Dubai gaan.

[ Voor 67% gewijzigd door CyBeR op 02-04-2015 14:23 ]

Pagina: 1 ... 98 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.