Brilsmurfffje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:05:
Zo een dooddoener vind ik dit, want als ik ga solliciteren krijg ik ook geen extra loon ook niet als ik zeg dat ik meer eet, duurdere vliegtickets heb, duurdere kleding moet kopen etc. Lang zijn is een sociaal gezien niet begrepen handicap terwijl dik zijn dit wel is.
Je haalt het niet in je hoofd om aan een dik iemand te vragen hoe zwaar hij is, dit terwijl de meeste mensen hier toch echt wel moeite voor gedaan hebben.
Daar tegenover staat dat als je een lang persoon ziet je zegt: "wow he jij bent écht groot! Hoe lang ben je ? Wow Wow"
Precies dat. Ik ga bijvoorbeeld niet graag uit als er geen mogelijkheid is om met z'n allen aan een tafel ofzo te gaan zitten (mijn voorkeur gaat dan ook uit naar cafe's). Als we staan, ben ik minimaal een kop groter dan m'n vrienden, krijg ik niks mee van gesprekken (wat toch al lastig is door veel omgevingsgeluid, harde muziek etc.) en kan ik dus niet mee praten. Ik ga dan vaak op een barkruk zitten, maar dat ziet er ook zo debiel uit als de rest staat.
In een vliegtuig zitten is niet leuk, of ik moet de portemonnee trekken of ik moet de mazzel hebben dat ik voor nop een plek krijg met meer beenruimte.
Een lijnbus ritje van een uur? Als ik niet op de 2x2 stoelen kan zitten moet ik al staan, een uur lang.
Met de trein ga ik eigenlijk nooit, maar daar zal beenruimte ook niet super zijn.
Heeft een korter persoon hier last van? Dacht het niet, waarom moet het dan behelpen blijven voor langere mensen.