Oplossing : Installeer een wc in de cockpit. Problem solved.
Maar gekken houd je toch niet tegen.
Maar gekken houd je toch niet tegen.
[ Voor 25% gewijzigd door Bestla op 28-03-2015 23:26 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 25% gewijzigd door Bestla op 28-03-2015 23:26 ]

Gulfstream G650
Ze hadden N667US (die vertraagd Detroit - Amsterdam - Atlanta uitvoert) mag wel eens een schoonmaakbeurt hebben.Piet91 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:00:
Vannacht slapen we helaas een uur minder maar het betekent ook dat vandaag de zomerdienstregeling op Schiphol start.
Dat betekent:
[afbeelding]
Vandaag: Op dit moment zijn N674US en N667US (bijna) onderweg naar Schiphol.
(die laatste is flink vertraagd; landt op dit moment bijna in Detroit vanuit Shanghai)
Dit zijn 2 Boeing 747-400's van Delta Airlines; voor het eerst in tijden krijgen we op Schiphol weer
passagiers-747's van buitenlandse maatschappijen!![]()
Het gaat om DL72 (N674US) uit Atlanta en DL134 (N667US) uit Detroit.
Beide vluchten landen om straks 08:08 uur op Schiphol; hier worden de kisten gewisseld en gaat
N674US om 10:05 uur naar Detroit en N667US om 10:55 uur naar Atlanta.
EDIT: omdat de 747 vanuit Shanghai flink vertraagd is landt deze pas - naar verwachting op dit moment - om 10:34 uur op Schiphol. Vertrektijd naar Atlanta staat nog steeds op 10:55 uur maar dat gaat vast niet meer lukken.![]()
Deze vluchten vervangen de Boeing 777-200 (Atlanta) en A330-300 (Detroit) en worden vanaf vandaag
dagelijks door Boeing 747's gevlogen; de laatste 747-vluchten komen op vrijdag 23 oktober op Schiphol aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 29-03-2015 17:10 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Virussen? Scan ze hier!
John Sergeant presents a brand new hour-long documentary on BBC TWO celebrating the Sea King helicopter as piloted by HRH Prince William. BBC Two, Thursday 28th February at 9pm.
On the back of last year’s critically acclaimed BBC TWO documentary about the Spitfire, passionate flying enthusiast and broadcaster John Sergeant returns to the channel this February continuing his celebration of British aviation excellence with a televisual love letter to another jewel in Britain’s flying past - the Sea King helicopter.
Once again reveling in his love of all things aeronautical, John, who is himself a former RAF Cadet, guides us through the story of this great aircraft and shares the powerfully emotional stories of the people whose lives it has touched over almost 50 years of service.
The Sea King is the true unsung hero of British aviation history. It has protected British troops through ten wars during over four decades of military and civilian service.
It has mounted a staggering 14,595 British search and rescue missions since Royal Navy records began in 1982 and more recently it has stirred pride in our hearts as the aircraft flown by HRH Prince William, the Duke of Cambridge in his role as a Search and Rescue pilot with the 22 Squadron covering Wales and Northern Ireland.
Prince William says in the show:
"I'm incredibly proud to be amongst the Search and Rescue guys and very privileged to be flying with some of the best pilots, I think, in the world."
As its retirement draws near, Sea King: Britain’s Flying Past commemorates half-a-century of noble service with a 60-minute show packed with stunning footage of this mammoth yet graceful helicopter and featuring moving stories of heroism, bravery and flying excellence.
Riding shotgun with Royal Navy pilots from RNAS Yeovilton and also with 771 Squadron at RNAS Culdrose, John travels across the British landscape, relishing the power and grandeur of the aircraft.
John will also meet the men, women and children who have been saved from serious injury or death and the brave pilots who risk their own lives in order to save others.
We learn about the sophisticated equipment on board and through archive we’ll begin to understand the pivotal role the Sea King has played in search and rescue at home and in the major wars of the past few decades.
Although in service for over fifty years, Sea Kings first captured the imagination of the British public in the Falklands in 1982.
Both at war and on civilian missions the herculean shape of the Sea King thundering across the skies like a prehistoric metal beast, always inspired feelings of fear and hope.
The Sea King always brought relief in one form or another: back-up troops, much needed supplies, rescue facilities, tracking radars.
This Bird has seen all types of duty in its history and in Sea King: Britain’s Flying Past the people who owe their lives and livelihoods to it tell us their moving and fascinating stories.
Verwijderd
Zwaar bewerkte foto, check die gele gloedPiet91 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:43:
[...]
Ze hadden N667US (die vertraagd Detroit - Amsterdam - Atlanta uitvoert) mag wel eens een schoonmaakbeurt hebben.![]()
(foto gemaakt vandaag op Schiphol):
Slecht weekje voor de A320....En vanmorgen is een Air Canada Airbus A320 (C-FTJP) uit Ontaria bij Halifax 250 meter voor de baan terecht gekomen, approach lights en een hoogspanningskabel geraakt en kwam 300 meter op de landingsbaan tot stilstand.
Van de 133 passagiers en 5 crew raakten 23 mensen gewond.
De A320 heeft zware schade en o.a. een motor is afgebroken.
[afbeelding]
[afbeelding]
De Germanwings A320 kwam zelfs uit 1990... (MSN 147)wildhagen schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:00:
Was wel één van de oudste A320's, MSN 233, first flight 10 juli 1991.
Inmiddels ook aangekomen op plaats van bestemming:Piet91 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:27:
Ik ben overigens vannacht iets glad vergeten; op dit moment vliegt KLM's PH-BQE (777-200ER) boven de Atlantische Oceaan richting Bogota in Colombia. Hierna zal het doorvliegen naar Cali, Colombia waarna het weer terug naar Schiphol vliegt.
Dit is KLM's eerste vlucht naar Colombia sinds 20 jaar.
KLM vliegt driemaal per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) naar Columbia.
Vanaf het winterseizoen wordt de 777-200ER vervangen door de 747-combi.\

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Is dat niet zo dat sommige landen zich nog steeds beledigd voelen als ze een kroontje zien, die niet van hun eigen koningshuis afkomstig is? Heb zoiets ooit van iemand gehoord..CyBeR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 00:10:
Waarom zijn er nog KLM Asia kisten eigenlijk? Die hele truuk (voor Taiwan) was toch niet meer nodig?
[ Voor 5% gewijzigd door TVH7 op 30-03-2015 00:19 ]
Neuh geen enkel land wat daar een probleem mee heeft. KLM Asia bestaat om te kunnen vliegen naar Taiwan, zonder de landingsrechten in China op te moeten geven. Om dezelfde reden hadden BA (British Asia Airwais), AF (Air France Asie) en nog een zooi luchtvaartmij'en een dergelijke 'Asia' dochter, geregistreerd in Taiwan. Maar ik dacht dat dat niet meer nodig was -- volgens mij bestaan die andere dochters dus ook niet meer.TVH7 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 00:18:
[...]
Is dat niet zo dat sommige landen zich nog steeds beledigd voelen als ze een kroontje zien, die niet van hun eigen koningshuis afkomstig is? Heb zoiets ooit van iemand gehoord..
[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 30-03-2015 00:27 ]
Verbaas mij daar ook al heel lang over. De andere carriers die een Asia subtitel voerden (BA, JL, AF, QR) hebben dit al enkele jaren verwijderd. Mosschien heeft her gewoon iets te maken met het de vele vluchten naar China, dat men nog steeds het braafste jongetje van de klas wil zijn? Het gaat overigens maar om 1 bestemming: Taipei.CyBeR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 00:10:
Waarom zijn er nog KLM Asia kisten eigenlijk? Die hele truuk (voor Taiwan) was toch niet meer nodig?
[ Voor 16% gewijzigd door oohh op 30-03-2015 00:34 ]
Bron: http://www.nu.nl/beurs/40...egtuigen-van-embraer.htmlKLM Cityhopper koopt zeventien toestellen van de Braziliaanse vliegtuigbouwer Embraer om zijn Fokker 70-vliegtuigen te vervangen.
Dat maakte KLM maandag bekend, zonder financiële details te vermelden.
Het gaat om vijftien toestellen van het type Embraer 175 en twee van het model Embraer 190.
De levering van de E190's staat gepland voor december dit jaar en de E175's moeten tussen maart 2016 en juni 2018 worden toegevoegd aan de vloot van KLM Cityhopper. KLM heeft een optie op nog eens zeventien nieuwe vliegtuigen van Embraer.
De vloot van KLM Cityhopper bestaat in 2018 enkel uit toestellen van Embraer. Die vliegtuigen verbruiken aanzienlijk minder brandstof dan de Fokker 70's.
Virussen? Scan ze hier!
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Zie ook http://news.klm.com/klm-p...15&WT.tsrc=SocialCampaignwildhagen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:38:
Nou, KLM is eruit: de 19 Fokker 70's van Cityhopper worden vervangen door Embrear E175's (15 stuks) en E190's (2 stuks):
[...]
Bron: http://www.nu.nl/beurs/40...egtuigen-van-embraer.html
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 30-03-2015 10:48 ]
Verrassend...niet.wildhagen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:38:
Nou, KLM is eruit: de 19 Fokker 70's van Cityhopper worden vervangen door Embrear E175's (15 stuks) en E190's (2 stuks):
Bron: http://www.nu.nl/beurs/40...egtuigen-van-embraer.html
Tja; het zou tof zijn maar die Rekkof komt er niet. En als die er al zou komen vraag ik mij af of die nog wel competitief gaat zijn.DennisM6 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:36:
Jammer, had heel stiekem toch gehoopt dat er over een aantal jaren de F100NG zou worden gepresenteerd! Deze uitbreiding van de vloot met opties zit de KLC toch aardig "vol" lijkt het zo
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 30-03-2015 10:51 ]
Tegen die tijd zijn er genoeg ex-Emirates A380 tweedehandsjes op de marktPiet91 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:50:
[...]
En dan natuurlijk de onvermijdelijke vraag; wat gaat er uiteindelijk met PH-KBX gebeuren?
Die worden geen 2e hands, CEO van Emirates heeft laten weten dat ze de woestijn in gaan.Thetallguy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:58:
[...]
Tegen die tijd zijn er genoeg ex-Emirates A380 tweedehandsjes op de markt
Dit idd. Leg desnoods een hsl traject aan naar Eindhoven airport en ehv centraal.wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:23:
Ik snap niet waarom het nodig zou zijn.... verplaats dan een hoop vluchten naar Eindhoven Airport, dat is al de tweede luchthaven van Nederland.
Vind het een hoop verspilling van geld aan een luchthaven die enkele tientallen kilometers van een andere luchthaven ligt.
[ Voor 16% gewijzigd door icecreamfarmer op 30-03-2015 11:14 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Zie je het al voor je?Thetallguy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:58:
Tegen die tijd zijn er genoeg ex-Emirates A380 tweedehandsjes op de markt
Punt is dat een groot deal niet eigendom is van Emirates maar van de lease-maatschappij.Die Bolle14 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:59:
Die worden geen 2e hands, CEO van Emirates heeft laten weten dat ze de woestijn in gaan.
Als ik het goed heb is hun oudste Fokker net 19 jaar geworden.PolarBear schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:07:
Tja terecht natuurlijk dat KLM Cityhopper de vliegtuigen gaat vervangen. De Fokkers zijn toch ook al tussen de 20-30 jaar oud? Er is een hoop gebeurd in de luchtvaart qua zuinigheid in de tussentijd.
Ik ging er vanuit dat ze zo rond het faillissement van Fokker gemaakt zijn (1996). Maar goed ik ga er van uit dat ze redelijk was cycles hebben gehad en dat de nieuwe Embrears een kleine 10 % zuiniger zijn is het een hele begrijpelijke zet (en je hebt nog maar een type vliegtuig in de vloot, geeft ook de nodige efficiency en flexibiliteit).Piet91 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:19:
Als ik het goed heb is hun oudste Fokker net 19 jaar geworden.
Voor een short-haul kist wel wat aan de oude kant inderdaad; maar waar Embrear's e.d. dan gesloopt worden gaan Fokkers gewoon lekker door bij andere maatschappijen.
Ik zou gokken op een BBJ.Piet91 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:19:
[...]
Zie je het al voor je?![]()
![]()
Maar ik kan m'n eigen vraag wel beantwoorden; als men een regeringsvliegtuig wil behouden wordt dat zonder twijfel een E-jet.
en dat wordt het de PH-KAX?PolarBear schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:31:
Nou ja ik zie dan eerder een Airbus toch?
De Embraer Lineage 1000 inderdaad.CyBeR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:30:
Ik zou gokken op een BBJ.
En wie mogen die gaan vliegen? De Fransen?PolarBear schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:31:
Nou ja ik zie dan eerder een Airbus toch?
Ik heb laatst een presentatie gehad van 1 van de ontwerpers. Het probleem met de F120 is dat ze niet in een positie zijn om orders aan te nemen en het project krijgt niet echt een GO zonder dat er orders zijn. Beetje kip-ei verhaal...wildhagen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:46:
De F-100NG komt er sowieso niet meer, ze zijn nu bezig met een F-120NG, en dat is alweer een maatje groter qua aantal zitplaatsen (hij heeft er 125), zeker tov een F70 met 80 zitplaatsen, is gewoon ruim 50 procent meer.
En persoonlijk zie ik die F-120NG de eerste komende 15 jaar ook nog niet vliegen, erg veel haast lijkt men er niet mee te hebben allemaal, men is er al sinds 2003 mee bezig en het aantal uitstellen is inmiddels niet meer op de vingers van twee handen te tellen.
Daarnaast is het een upgrade van de F100. Zit je nog steeds met een in basis verouderd ontwerp. Leuk dat er nieuwe stoelen en moderne motoren in zitten, maar als de rest van het ontwerp uit 1986 (F100) stamt... waarom zou een luchtvaartmaartmaatschappij daar dan voor kiezen, terwijl er modernere toestellen (Embrear met hun nieuwere modellen) te krijgen zijn?
[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 30-03-2015 12:19 ]
Was bezig met hetzelfde te typen (daar gaat 5 minuten van me levenPiet91 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:52:
Bij deze ideeën moet je wel aan een ding denken; die moeten ook gevlogen worden.
En dan ligt de voorkeur al (heel) snel bij iets wat KLM zélf al vliegt; en dan zit je op de Embraer Lineage 1000 en de Boeing Business Jet (737).
En die laatste lijkt mij te groot dus lijkt mij de Embraer de waarschijnlijke kandidaat.
Als die er überhaupt ooit komt...
[ Voor 0% gewijzigd door Die Bolle14 op 30-03-2015 12:18 . Reden: typo ]
hehe, ben ik eindelijk eens een keer eerst.Die Bolle14 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:56:
Wad bezig met hetzelfde te typen (daar gaat 5 minuten van me leven)
De familie wordt door de No. 32 Squadron van de RAF gevlogen met twee VIP British Aerospace 146's en een Sikorsky S-76C helikopter. (als ik het goed heb)Over regeringstoestellen gesproken, hoe raar is het dat de UK er geen heeft voor de koninklijke familie en geen groot toestel heeft voor de regering.
Virussen? Scan ze hier!
Piet91 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:13:
[...]
Als ze écht wat willen wordt pakken ze een BA 777; een of twee stuks zijn configureerbaar waarbij de First Class verbouwd wordt; er worden 2 bedden geplaatst en een tafel/stoelen etc.
Ik dacht, met name de regering, dat zij vlogen met degene die de vlucht het goedkoopst aan kan bieden, heb wel eens Virgin en HiFly voorbij zien komen.wildhagen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:13:
Ik weet wel dat de Britse premier meestal een gecharterde BA 777 gebruikt. Vroeger was dat meestal een VC-10 van de RAF, maarja, die zijn nu buiten dienst...
Wat ik ervan begrepen heb ik dat de koningin en de premier af en toe een BA 777 charteren (zoals Piet91 en ik beschreven hierboven), en dat de rest van de koninklijke familie en het kabinet inderdaad een reguliere lijnvlucht pakken die zo goedkoop mogelijk isDie Bolle14 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:25:
[...]
[...]
Ik dacht, met name de regering, dat zij vlogen met degene die de vlucht het goedkoopst aan kan bieden, heb wel eens Virgin en HiFly voorbij zien komen.
Virussen? Scan ze hier!
Maand of twee en hij kan weer zijn gang gaan. (Waarvan de meeste tijd bestaat uit instructie tijdens reguliere vluchten)MBV schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:00:
[...]
E-Jet of BBJ maakt niet uit, onze koning zal opnieuw moeten leren vliegen
Vanmorgen rond 06:20 uur (lokale tijd) is G-VSUN voor het laatst geland in London Heathrow na een vlucht vanuit Washington (ingevallen voor een 787).Piet91 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:06:
- Virgin Atlantic vliegt deze week voor het laatst met hun Airbus A340-300 toestellen.
Momenteel heeft het nog maar 2 stuks (G-VSUN Rainbow Lady en G-VELD African Queen) die waarvan de eerste alleen nog maar in gebruik is op de Shanghai route.
G-VELD staat sinds begin deze maand op London Gatwick opgeslagen (foto hierboven) voor als er problemen komen met hun nieuwe 787-9 Dreamliners. Virgin Atlantic heeft 10 A340-300's in bezit gehad.
Hun laatste A340-300 vlucht is vlucht 251 die komende zondag 29 maart om rond het middaguur (lokale tijd) zal vertrekken en rond 17:00 - 18:00 uur op London Heathrow zal landen.
Tussen 30 maart en 15 juni zal de route worden uitgevoerd door hun A340-600's voordat ze daarna hun nieuwe 787-9's op Shanghai zullen inzetten.
@flightradar24
The final Virgin Atlantic Airbus A340-300 flight is landing at London Heathrow Airport
Ach, er zijn er grotere straffenFly-guy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:26:
[...]
Maand of twee en hij kan weer zijn gang gaan. (Waarvan de meeste tijd bestaat uit instructie tijdens reguliere vluchten)
Denk ook niet dat hij het heel erg zal vinden
Mja een van de kritiekpunten van de KBX was juist altijd dat 'ie zo verdomde klein was en nergens heen kon zonder achttien tussenstops. Een BBJ is ook niet enorm maar wel gewoon een beetje een redelijk formaat, en die kan (itt een F70) gewoon zelf een beetje serieuze afstanden vliegen. En die Embraer zijn wel cool maar ook wel een beetje aan de krappe kant.Piet91 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:52:
Bij deze ideeën moet je wel aan een ding denken; die kist moet ook gevlogen worden.
En dan ligt de voorkeur al (heel) snel bij iets wat KLM zélf al vliegt; en dan zit je op de Embraer Lineage 1000 en de Boeing Business Jet (737).
En die laatste lijkt mij te groot dus lijkt mij de Embraer de waarschijnlijke kandidaat.
Ik weet dat 'ie dat als kroonprins deed, maar doet 'ie 't nu als koning nog steeds eigenlijk?MBV schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:37:
Hij had ook genoeg uren om z'n certificaat aan te houden, dus als cityhopper-passagier liep je de kans om een rondje met de koning mee te vliegen
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 30-03-2015 21:12 ]
Hij zei dat hij het zou blijven doen, toen hij werd "gepromoveerd"...CyBeR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:11:
[...]
Ik weet dat 'ie dat als kroonprins deed, maar doet 'ie 't nu als koning nog steeds eigenlijk?
Dat is ook heel simpel. De vraag is dus: doet 'ie dat nog, of heeft 'ie het sinds 'ie koning geworden is opgegeven? (En is 'ie dan trouwens gezagvoerder of copiloot? 'Goedemorgen dames en heren, dit is uw gezagvoerder Willem-Alexander Claus George Ferdinand, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg, enz. enz. enz., we zijn zojuist opgestegen vanaf Schiphol en zullen over enkele minuten onze kruishoogte van 30.000ft bereiken…)MBV schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:06:
Het is volgens mij heel simpel: ook al is hij koning, als hij niet X vluchten per jaar vliegt verliest hij een papiertje en mag hij dus niet meer vliegen. Dus hij doet het nog steeds, of hij vliegt ook niet meer met PH-KBX.
[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 30-03-2015 22:17 ]
Fout: "we zijn inmiddels op kruishoogte", als hij al z'n titels gaat opnoemenCyBeR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:12:
'Goedemorgen dames en heren, dit is uw gezagvoerder Willem-Alexander Claus George Ferdinand, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg, enz. enz. enz., we zijn zojuist opgestegen vanaf Schiphol en zullen over enkele minuten onze kruishoogte van 30.000ft bereiken…)
[ Voor 65% gewijzigd door MBV op 30-03-2015 22:22 ]
Is op te lossen met een bezoekje aan de simulator zo nu en dan.MBV schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:06:
Het is volgens mij heel simpel: ook al is hij koning, als hij niet X vluchten per jaar vliegt verliest hij een papiertje en mag hij dus niet meer vliegen. Dus hij doet het nog steeds, of hij vliegt ook niet meer met PH-KBX.
Amsterdam-Londen komt zo hoog geloof ik wel uit ja. Het enige wat ik me kan herinneren dat ik ooit gevlogen heb wat dat niet deed was AMS-HAM, dat bleef steken op ongeveer de helft. Oh en AMS-TXL gaat ook niet heel hoog.MBV schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:19:
Ik kan er niks over vinden, alleen nieuwsberichten uit 2013 dat hij door zal gaan. En vanmiddag zag ik een foto uit 2013 dat hij als piloot de KBX op de grond zet vlak voor hij samen met Maxima uitstapt.
[...]
Fout: "we zijn inmiddels op kruishoogte", als hij al z'n titels gaat opnoemen(maakt het nog uit dat hij cityhopper-vluchten vliegt, voor de kruishoogte? Ik kan me voorstellen dat Amsterdam-Londen iets minder hoog vliegt dan Amsterdam-New York)
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 30-03-2015 22:29 ]
Ik wist niet dat ze de Embraer te klein vonden. Daarom dacht ik dat de BBJ dus te groot gaat zijn.CyBeR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:11:
Mja een van de kritiekpunten van de KBX was juist altijd dat 'ie zo verdomde klein was en nergens heen kon zonder achttien tussenstops. Een BBJ is ook niet enorm maar wel gewoon een beetje een redelijk formaat, en die kan (itt een F70) gewoon zelf een beetje serieuze afstanden vliegen. En die Embraer zijn wel cool maar ook wel een beetje aan de krappe kant.
Jup, zou er een nieuwe kist komen dan wordt het een van de twee.Een ding is denk ik wel zeker: 't wordt iets wat KLM vliegt zodat ze 't onderhoud kunnen blijven doen.
Maar krijg je dan niet zo'n Veldhuyzen van Zanten type?Fly-guy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:27:
Is op te lossen met een bezoekje aan de simulator zo nu en dan.
Er is sinds die tijd wel het één en ander veranderd op het vlak van trainen. Maar de wet geeft slechts aan dat hij, om zijn fokker type rating geldig te houden, hij een jaarlijks examen moet doen. Om op te treden als piloot op een vlucht moet hij daarnaast een x aantal landingen in 90 dagen maken. En dat laatste kan ook in een geschikt simulator.Piet91 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:02:
[...]
Maar krijg je dan niet zo'n Veldhuyzen van Zanten type?
Of is men daar te moeilijk over gaan doen (destijds)?
Dat had ik niet anders verwacht.Fly-guy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:19:
Er is sinds die tijd wel het één en ander veranderd op het vlak van trainen.
Ah.Maar de wet geeft slechts aan dat hij, om zijn fokker type rating geldig te houden, hij een jaarlijks examen moet doen. Om op te treden als piloot op een vlucht moet hij daarnaast een x aantal landingen in 90 dagen maken. En dat laatste kan ook in een geschikt simulator.

Sometimes you need to plan for coincidence
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verslaggever is goed ingelicht over de luchtvaart. Leuk om te horenChiron schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:14:
Ik pak altijd rtsp://lb-rtvnh-live.stre...935/rtvnh/live/calamiteit rechtstreeks in VLC![]()
Wel leuk dat ze er traditioneel altijd weer staan, al vind ik het tot nu toe nog wel meevallen qua wind.
Napsju schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:34:
China Southern Airlines vond ik wel OK vorige week. A320 en A332. Eten was goed! Wel érg slecht Engels gesproken tijdens de vlucht. Amlest down? Seatback uplight? Outsaai tempelatju?
Lekker!
[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 31-03-2015 13:56 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Yup: YouTube: Jet Blue Airbus nose gear failure on landingBastien schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:56:
Toch knap wat een landingsgestel kan hebben. Zag gisteren nog een docu langs flitsen met een A320 waarbij het neuswiel een kwartslag gedraaid was. Keurig geland (met hulde voor de cockpitbemanning), ding houdt het gewoon en enkel het rubber was weg en de halve velg.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Geen idee wat betreft bagage e.d. maar met Turkish Airlines kun je voor €544 retour op 13 november / 9 februari. Vertrek/aankomst op Brussel met stop in Istanbul.giganielsie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:39:
Ik wil rond 9 november gaan backpacken voor 3 maanden in de Filipijnen. Nu ben ik opzoek naar een vliegticket die een beetje gunstig qua prijs is.
Nu heb ik al rondgezocht en kwam uit op een vliegticket (retour) van Amsterdam naar Manilla met 1 tussenstop voor 615 euro met China Southern Airlines.
Iemand ervaring met dit soort reizen? Zijn er nog (betere) alternatieven of is dit wel een van de beste opties? Ik wil ook mijn kitesurf spullen meenemen (board van rond de 140cm) dus moet daar ook nog rekening mee houden. Wat ik kon vinden is het bij China Southern Airlines zo dat je bagage tot 158cm mee mag nemen met een gewicht van 23 kg dus dat zou geen problemen moeten geven.
Alvast bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 31-03-2015 14:07 ]
A Virgin Atlantic passenger jet was grounded after a botched ‘water cannon salute’ by airport fire tenders clogged up its engines by spraying thick foam instead of water.
The water canon salute is the sort of flamboyant gesture for which Sir Richard Branson’s Virgin Atlantic airline has become famous – and also marks something of a wider aviation tradition.
The Virgin Atlantic plane – with its ‘Beauty Queen’ name emblazoned on the fuselage of the Airbus A330-300 - had just landed in Manchester with 188 passengers on board after its high-profile inaugural flight from Atlanta, Georgia in the USA.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
https://twitter.com/JosHeymans/status/582877638991220737Kabinet wil vanaf 2017 een nieuw regeringsvliegtuig. Wordt geen Fokker meer.
[ Voor 43% gewijzigd door PolarBear op 31-03-2015 14:16 ]
Jup, dat zei Doron Sajet (die vanmorgen/middag langs de baan stond voor RTV Noord-Holland) gisteren ook al:
Hadden we natuurlijk ook niet anders verwacht.Doron Sajet
@dsajet De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. http://bit.ly/1BWWaXy (foto koninklijkhuis.nl) @rtvnh
rond deze prijs blijft het wel hangen hoor,was zelf die kant op (via Vietnam) en in de werelddealweken van klm was ik iets van 650 kwijt (ams-kul-sgn sin-ams)giganielsie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:39:
Ik wil rond 9 november gaan backpacken voor 3 maanden in de Filipijnen. Nu ben ik opzoek naar een vliegticket die een beetje gunstig qua prijs is.
Nu heb ik al rondgezocht en kwam uit op een vliegticket (retour) van Amsterdam naar Manilla met 1 tussenstop voor 615 euro met China Southern Airlines.
Iemand ervaring met dit soort reizen? Zijn er nog (betere) alternatieven of is dit wel een van de beste opties? Ik wil ook mijn kitesurf spullen meenemen (board van rond de 140cm) dus moet daar ook nog rekening mee houden. Wat ik kon vinden is het bij China Southern Airlines zo dat je bagage tot 158cm mee mag nemen met een gewicht van 23 kg dus dat zou geen problemen moeten geven.
Alvast bedankt!
[ Voor 27% gewijzigd door mrsar op 31-03-2015 14:39 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Als we in 2017 een nieuwe willen, moeten we dan niet nu zo'n beetje beginnen om een bestelling gaan doen?
Er staat vanaf, met politieke interpretatie kan dat ook 2020 zijn ofzo.CyBeR schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:55:
[...]
Als we in 2017 een nieuwe willen, moeten we dan niet nu zo'n beetje beginnen om een bestelling gaan doen?
KLM heeft naast de 17 bestellingen ook samen met HOP! nog 17 opties voor Embraer's geplaatst.CyBeR schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:55:
Reken maar dat dit nog een heet hangijzer gaat worden.PolarBear schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:01:
Er staat vanaf, met politieke interpretatie kan dat ook 2020 zijn ofzo.
[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 31-03-2015 15:04 ]
Ik denk dat het ook niet zozeer een los kamerstuk zal zijn maar onderdeel uit zal maken van de begroting waar dat toestel onder valt. Van wie is die kist, defensie, buitenlandse zaken?PolarBear schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:09:
Heb even gezocht tussen de kamerstukken, maar zoekend op regeringsvliegtuig kom ik nog niets tegen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Niet gewoon van een lease maatschappij...?franssie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:14:
[...]
Ik denk dat het ook niet zozeer een los kamerstuk zal zijn maar onderdeel uit zal maken van de begroting waar dat toestel onder valt. Van wie is die kist, defensie, buitenlandse zaken?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Huidige is in eigendom van de Ministerie van Verkeer en Waterstaat.franssie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:14:
Ik denk dat het ook niet zozeer een los kamerstuk zal zijn maar onderdeel uit zal maken van de begroting waar dat toestel onder valt. Van wie is die kist, defensie, buitenlandse zaken?
Nou, als KLM nu al gepland heeft om de F70's eruit te doen en daar nu net een bestelling voor gedaan heeft bij Embraer, dan zou ik verwachten dat die tegen 2017 wel zo'n beetje pleite zijn of rap pleite aan het gaan zijn. En aangezien KLM het onderhoud van die kist doet (en afaik de enige is in Nederland die dat kán doen, aangezien verder niemand hier met Fokkers rondvliegt)…PolarBear schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:01:
[...]
Er staat vanaf, met politieke interpretatie kan dat ook 2020 zijn ofzo.
Je kan zoeken binnen kamerstukken en ik kan je garanderen dat hier de kamer over geïnformeerd wordt en/of dat er vragen over gesteld gaan worden.franssie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:14:
[...]
Niet onmiddeljik, nee, maar op een gegeven moment houdt 't toch echt op. Geen kennis meer, geen onderdelen, enz.PolarBear schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:37:
Het is niet alsof in 2017 de KLM (of een ander bedrijf) geen onderhoud meer kan doen, het zal meer geld kosten maar ja dat is niet iets waar de overheid direct van wakker ligt.
D'r zal allicht op de tender staan dat het een model moet zijn wat onderhouden kan worden door 'een Nederlandse luchtvaartmaatschappij', wat natuurlijk neer komt op 'moet een kist zijn die KLM in de vloot heeft'. Dus dan valt alles behalve je eerste twee opties al zo'n beetje af.Overigens vermoed ik dat de aanschaf wordt aanbesteed (ken niet de precieze regels) maar dan maakt elk bedrijf kan en moet je maar afwachten of het een Boeing Business Jet, een Embraer Executive Jet, een Airbus Corporate Jet, een Dassault Falcon, Bombardier Business Aircraft of een Gulfstream wordt. Hangt natuurlijk van de precieze eisen af, maar er is best mooi spul leverbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 31-03-2015 15:46 ]
Normaal gesproken zou dat inderdaad niet snel stand houden maar ik denk dat dat in dit geval nog best lukt hoor, gezien het primaire doel van die kist (koninklijk vervoer en vervoer van premier.)PolarBear schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:03:
Met zo'n eis kan je meteen naar de rechtbank toe, dat er geëist wordt dat onderhoud in Nederland moet worden gedaan kan wellicht nog stand houden maar dat dat moet gebeuren door een Nederlandse luchtvaartmaatschappij, nee.
[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 31-03-2015 16:14 ]
Begin 3 maanden van te voren eens te kijken. Dit is veel te vroeg voor goede dealsgiganielsie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:39:
Alvast bedankt!
Deze 747 hoort in hetzelfde rijtje:Bastien schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:56:
Toch knap wat een landingsgestel kan hebben. Zag gisteren nog een docu langs flitsen met een A320 waarbij het neuswiel een kwartslag gedraaid was. Keurig geland (met hulde voor de cockpitbemanning), ding houdt het gewoon en enkel het rubber was weg en de halve velg.
Maar is het op moment van touchdown dat niet het complete gewicht erop staat omdat het vliegtuig zelf nog lift heeft? Zie ze maar vaak zat gewoon weer opstuiteren.XWB schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:01:
[...]
Deze 747 hoort in hetzelfde rijtje:
https://youtu.be/4i-BEt4BIpg?t=20s
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE
Goeie genade, die piloot lijkt nu niet echt zijn best te doen een beetje voorzichtig te landen zeg.AndRo555 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:23:
een 747 (meer specifiek deze: https://www.youtube.com/watch?v=JoWS_SHe4gU ) neer komt op 3 main landing gears ipv 4
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
[ Voor 72% gewijzigd door BeefHazard op 31-03-2015 22:30 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Bron.- After inspection at LUX, serious structural damage was detected.
- Beyond the main landing gears many lower fuselage skinpanels were deformed.
- Both left hand (body and wing) gears were seriously damaged.
- The aircraft could not be moved.
- Both damaged main gears were changed by two 747-400F main gears on the spot.
- The aircraft was towed to a (not used) old hangar.
- The aircraft was jacked (bending forces zero) for further inspection
- 40 Boeing experts were flown in (AOG team)
- Further inspection revealed a structural damaged keelbeam, the spine of the aircraft.
- A large temporally structure was built in front of the hangar, because the aircraft tail would not fit in the hangar..
- The vertical stabilizer was removed, to avoid alignment problems during repairs due windforces at the vertical stab.

Verwijderd
Mijn belangrijkste tip zou zijn; probeer Manila te vermijden. Alleen als je echt die kant op wilt voor welke reden dan ook (en voor toeristen is er voor zover ik weet geen goede reden) is het beter die stad te vermijden. Via Singapore, Hong Kong, Seoul en Kuala Lumpur kun je vliegen naar Cebu, de 2de stad (waar ik ook woon). Toevallig vlieg ik volgende week naar Amsterdam en ben aan het kijken naar tickets. Deze zijn ongeveer dezelfde prijs als via Manila. Bijkomend voordeel; je hoeft niet met KLM te vliegen...giganielsie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:39:
Alvast bedankt!
Interessant artikel, ik kwam hem van de week ook tegen, daarom zou ik graag dit filmpje toe willen voegen:Piet91 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:41:
Over harde landingen van 747's gesproken; LX-VCC (747-8F) van Cargolux kwam op 24 november 2014 hard neer op de luchthaven van Libreville in Gabon.
En waarom precies Manila vermijden? Omdat het gewoon een veel te drukke stad is oid?Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 06:41:
[...]
Mijn belangrijkste tip zou zijn; probeer Manila te vermijden. Alleen als je echt die kant op wilt voor welke reden dan ook (en voor toeristen is er voor zover ik weet geen goede reden) is het beter die stad te vermijden. Via Singapore, Hong Kong, Seoul en Kuala Lumpur kun je vliegen naar Cebu, de 2de stad (waar ik ook woon). Toevallig vlieg ik volgende week naar Amsterdam en ben aan het kijken naar tickets. Deze zijn ongeveer dezelfde prijs als via Manila. Bijkomend voordeel; je hoeft niet met KLM te vliegen...
Vanuit Cebu kun je overal hier teregt, Cebu ligt lekker centraal en lokale vliegtickets kosten niets.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

[ Voor 66% gewijzigd door Goner op 01-04-2015 11:18 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq