Een 737MAX kan amper/niet New York - Dublin vliegen. En dat is de kortste afstand.
Dan heb je ook nog andere plaatsen als Washington, Chicago en in de EU Londen, Berlijn etc.
Gaat een beetje moeilijk worden.

Hoeft ook niet per se.
Nu een paar 777's bestellen is over een 5 jaar ook die toestellen in bezit hebben.
Om maar een voorbeeld te geven.
Dat media dit klakkeloos overneemt ben ik wel met je eens.
Plannen van Ryanair om naar de VS lijken steeds serieuzer te worden, maar of het wat is.
Ze kunnen wel een vanafprijs noemen maar dat zijn een paar stoelen. Rest is een veelvoud van dat bedrag.
Dan nog 6+ uur opgesloten zitten in een cattle-class toestel, zonder eten en drinken.
Kun je dat nog bijkopen of meenemen.
Tenzij je maar een paar dagen blijft wil je ook ruimbagage mee; ofwel nog meer kosten.
Oh, en van de middle of nowhere naar de middle of nowhere vliegen...
Nee, dan maar iets meer betalen andere maatschappij kiezen.
Zag vandaag nog Edmonton voro €319. Met KLM vanaf Brussel.
Persoonlijk vindt ik dat gewoon enorm goedkoop. (is het ook gewoon).
Simpele vergelijking; met de NS van Leeuwarden naar Middelburg kost je ruim €50 voor een retour.
Voor ruim 6 maal van dat bedrag kun je i.p.v. 240 ook 6900 kilometer verderop staan.
Je zou ook goed kunnen zeggen dat NS gewoon abnormaal duur is maar dat is een heel andere discussie...
Tuurlijk; zo'n aanbieding heeft een aantal voorwaarden, maar als je even wat rondkijkt kun je tegenwoordig ronduit goedkoop vliegen.
En dit is dus wat ik met die zin die volgde:
Dus dan moet je als je op Schiphol staat én de reis boeken, én de ESTA aanvragen én hotel/verblijfplaats regelen.
Ook niet per se, de esta is immers twee jaar geldig, dus meerdere reizen. Ik kan me herinneren dat het wel gevraagd werd, maar dat je het niet in hoefde te vullen. Maar ik heb inmiddels een toeristen visum, dus al weer een tijdje geleden dat ik een esta heb ingevuld.
Maar ik bedoel dus als je nog geen ESTA hebt.
Maar goed; ik heb er verder geen ervaring mee..
heb ik ook nog geen 100x gezegd.
EDIT:
In other news:
- De levering van Arke's 3e 787-8 (PH-TFM) is dus blijkbaar een dag achteruit gezet; landing op Schiphol zou blijkbaar nu niet op 26 maart maar op vrijdag 27 maart plaatsvinden.
- KLM's 24e 777 en wel de 9e 777-300ER PH-BVN lijkt dezelfde dag te landen op Schiphol.
Dus vrijdag 27 maart de landing van 2 gloednieuwe kisten die Schiphol als thuisbasis zullen krijgen; maar mogelijk komt de 777 een dag later op zaterdag.
EDIT: PH-BVN komt op zaterdag 28 maart tussen 09:30 - 10:00 uur op Schiphol aan.
- Niet alleen Arke en KLM krijgen nieuwe kisten; Transavia krijgt ook nieuwe kisten.
Dit jaar moeten nog 2 nieuwe 737-800's aankomen; PH-HSK komt op woensdag 8 april op Schiphol aan na een lange reis van 2 dagen vanuit Boeing Field.
(Reis gaat op 7 april van BFI naar Keflavík en dan op 8 april door naar Amsterdam).
Begin mei volgt nog een -800, PH-HSM.
Piet91 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:50:
3 jaar en bijna 7 maanden na levering van de eerste Boeing 787 (JA801A aan All Nippon Airways op 25 september 2011) staat Boeing op het punt de 250e 787 te gaan leveren.
Vandaag zal N35953 aan United Airlines worden geleverd. De 787-9 is de eerste 787-9 die in de Boeing South Carolina fabriek in North Charleston, South Carolina werd gebouwd.
De final assembly van #269 begon in november 2014 (zie foto hieronder)
Het wordt United's 16e 787 en hun 4e 787-9.
Morgen zal het naar Denver gevlogen worden.
[
afbeelding]
1st 787-9 from #Boeing South Carolina goes to @united. It’s also our 250th 787 delivery.
Bron:
Twitter
[
Voor 32% gewijzigd door
Piet91 op 18-03-2015 20:26
]