Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 112 Laatste
Acties:
  • 659.728 views

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Fiber schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:59:
Wat is standby staan en heb je dan een goedkoper ticket? En sta je dan thuis standby of moet je dan al op de luchthaven aanwezig zijn...?

* Fiber heeft er nog nooit van gehoord...
Standby passagiers zijn passagiers die bij de incheck wachten totdat de checkin gesloten is. Zodra deze dicht is gaan ze kijken hoeveel plekken ze nog vrij hebben aan boord van de kist. De passagiers die standby staan mogen deze plekken vervullen.

Je kan standby staan als je bijvoorbeeld een vlucht gemist hebt en er geen stoelen meer vrij zijn. Voor iedere vlucht komen er mensen niet opdagen, als dat gebeurt heb jij dus heel last minute een stoel gekregen.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jij zei:
Volgens mij wordt 18R amper gebruikt voor opstijgen, moet je namelijk ook dat hele pokke eind naar de kop van 18R taxiën, daar hebben ze 18C of 18L voor
Jij zegt dat 18R amper wordt gebruikt voor opstijgen. ;)
Ik zeg dat 18R nooit wordt gebruikt voor opstijgen want de baan mag niet naar het zuiden gebruikt worden.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:07
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:38:
[...]
Afgelopen winter had ik voor 350 euro een enkeltje met KLM naar KUL, dat is 11 uur ipv 1,3 uur.. Dr zitten wat rare rekenformules achter vliegtuigticketprijzen
Was dat AMS-KUL? Of moest je daarvoor via DUS/ZWR/LEJ/etc?

350 euro is namelijk een koopje, meestal moet je voor dit soort prijzen bij KLM via verschrikkelijke omwegen (als Nederlander).

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:20

TVL

Wat is standby staan en heb je dan een goedkoper ticket? En sta je dan thuis standby of moet je dan al op de luchthaven aanwezig zijn...?

Kan ook een plaats zijn voor een IPBer (Indien Plaats Beschikbaar) dit is voor medewerkers van de luchtvaartmaatschapij die goedkoop kunnen vliegen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Als een vliegtuig 100 stoelen heeft, verkopen ze er 105. Ze gaan er vanuit dat er altijd no-show is. Dan kan het zijn dat jij nummer 101 bent die inchecked, en sta je dus standby. Ook kan je bewust standby zijn, doordat de maatschappij meldt dat een vlucht vol is, maar jij het toch wil proberen.

Van die overboekingen merk je niks, todat er zich opeens wel daadwerkelijk 101 mensen melden. Dan word er meestal omgeroepen of iemand een vlucht later wil pakken voor (cash) 200,- oid.

Op Kopenhagen heb ik een keer 600,- gekregen + diner + overnachting in plaatselijke Hilton toen ik mijn stoel opgaf. Toen dat bod kwam spurde 30 man naar voren, maar ik stond vooraan :p Achteraf bleek dat ook nog eens een fuckup van het grondpersoneel te zijn, die DKK en EUR even door elkaar haalde. Maar toen had ik mijn centjes al in mijn hand :+

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 17-03-2015 13:59 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:31

Fiber

Beaches are for storming.

Dat laatste wist ik dan wel weer. Ik weet dat er zelfs mensen zijn die daar bewust op uit zijn...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

mrsar

waar een sar is,is een wodka

met philipines airlines ook gehad,waren flinke vertragingen en als je je plek opgaf kreeg je 6 vluchten gratis(ze zaten schijnbaar nogal hoog) makkelijke keuze aangezien mijn vakantie toen net begon in dat gedeelte en ik die dag later best goed kon hebben (wel vervelend maar had geluk dat de bootjes toch niet meer gingen naar borocay en ik mijn hotel daar gewoon kon verschuiven met een dag :P ) dus van de 11 vluchten ofzo die ik heb gehad in januari heb ik ruim 1400 euro bespaard :P

hier in Europa kom ik het nooit echt veel tegen de mensen die express standby staan,maar in de VS en azie zag je het wel een stuk meer :)

[ Voor 28% gewijzigd door mrsar op 17-03-2015 14:05 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• PWM
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:03:
hier in Europa kom ik het nooit echt veel tegen de mensen die express standby staan,maar in de VS en azie zag je het wel een stuk meer :)
Maar als je express standby staat, kreeg je geen poen. Of bedoel je dat mensen bewust tickets laat boeken op vluchten waarvan ze weten dat de kans op overboeking groot is?

• mrsar

mrsar

PWM schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:05:
[...]

Maar als je express standby staat, kreeg je geen poen. Of bedoel je dat mensen bewust tickets laat boeken op vluchten waarvan ze weten dat de kans op overboeking groot is?
Wat ik heb gezien is dat ze (paar jaar terug in de VS) een of ander standby ticket hadden en het rustig 2 dagen kon duren voordat ze in een vliegtuig zaten maar wel heel erg goedkoop.

En ik weet meerdere mensen die ook redelijk laat boeken/inchecken in de hoop sneller bv een upgrade te krijgen danwel standby vergoeding etc, je moet dan alleen geen strikte afspraken hebben enzo ;)

[ Voor 17% gewijzigd door mrsar op 17-03-2015 14:09 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat is toch net zo als de last-last-minute en last-second reizen die je vroeger op Schiphol toch ook had? Ging je gewoon op de luchthaven wachten op dat soort tickets.

Alleen lullig als je in je korte broek aankomt, en je beland op dan op Groenland ofzo :P

Heb ik al jaren niet meer gezien verder eigenlijk, vroeger zag je het nog wel eens.

Virussen? Scan ze hier!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

oohh schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:55:
[...]

Was dat AMS-KUL? Of moest je daarvoor via DUS/ZWR/LEJ/etc?

350 euro is namelijk een koopje, meestal moet je voor dit soort prijzen bij KLM via verschrikkelijke omwegen (als Nederlander).
Dat was gewoon AMS-KUL met de KLM wel een enkeltje en ik vloog toen op een woensdagavond.

• Fiber

Fiber

Het hele last minute boeken met korting is een beetje vervangen door vroegboekkortingen naar mijn idee...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• mrsar

mrsar

klopt,daarnaast kan je uit acties ook redelijke kortingen krijgen hier en daar :) 350 naar KUL met klm is mij niet gelukt(al was dat dus enkeltje) maar had wel AMS-KUL-SGN SIN-AMS voor 620 euro met klm,ook best netjes opzich (overstap op KUL,zou naar malaysian gaan maar door vertraging werd het vietnam airlines)

[ Voor 22% gewijzigd door mrsar op 17-03-2015 14:14 ]

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, die zijn vaak net zo interessant als die last-last-minute/last-second reizen van vroeger, en iig stukken minder riskant.

Vind het ook een stuk fijner die vroegboekkortingen etc, dan weet je tenminste zeker dat je een zitplaats hebt.

Virussen? Scan ze hier!

• oohh
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:13:
Klopt, die zijn vaak net zo interessant als die last-last-minute/last-second reizen van vroeger, en iig stukken minder riskant.

Vind het ook een stuk fijner die vroegboekkortingen etc, dan weet je tenminste zeker dat je een zitplaats hebt.
Ik sprak laatst met een collega,die zei dat hij vorig jaar IPB had gevolgen met KLM. Terwijl hij niet bij KLM werkzaam is. Ik wist nou niet of ik hem moest geloven of niet. Hij zou voor 150 euro richting de U.S. zijn gevlogen. Volgens zijn verhaal zou het dus nog wel mogelijk zijn?

Verwijderd

cbr600f4i schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:20:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt. Bijv. er zijn luchthavens waar ik in 5 a 10 minuten max. buitensta met m'n koffer.
Ik vind dat idd heerlijk, als ik weer thuiskom (agp) dan sta ik binnen 5 min buiten. Alleen met een koffer van buiten Europa kan het wel 40 tot 60 min duren. :-(

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:08:
Dat is toch net zo als de last-last-minute en last-second reizen die je vroeger op Schiphol toch ook had? Ging je gewoon op de luchthaven wachten op dat soort tickets.

Alleen lullig als je in je korte broek aankomt, en je beland op dan op Groenland ofzo :P

Heb ik al jaren niet meer gezien verder eigenlijk, vroeger zag je het nog wel eens.
Touroperators verkopen nog weleens echte last-minute tickets. Dit bij stoelen die ze garant ingekocht hebben (en niet meer terug kunnen geven aan de airline). Dit kost ze dus geld aangezien ze het ticketbedrag aan de airline moeten betalen ongeacht of ze er iemand op laten vliegen of niet. Deze worden dan gedumpt om zo toch nog iets van geld terug te kunnen zien. Zag gisteren een tweet van Neckermann voor een retourtje Marsa Alam (vandaag vertrekken) voor €99.

• Thetallguy
  • Niet online
oohh schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:15:
[...]

Ik sprak laatst met een collega,die zei dat hij vorig jaar IPB had gevolgen met KLM. Terwijl hij niet bij KLM werkzaam is. Ik wist nou niet of ik hem moest geloven of niet. Hij zou voor 150 euro richting de U.S. zijn gevlogen. Volgens zijn verhaal zou het dus nog wel mogelijk zijn?
IPBen (non-rev vliegen) kan nog steeds gewoon. Ook als hij niet bij KLM werkt bijvoorbeeld op een companion ticket van een bekende. Retourtje AMS-JFK kost IPB ongeveer 180 euro.

• mrsar

mrsar

Thetallguy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:18:
[...]

IPBen (non-rev vliegen) kan nog steeds gewoon. Ook als hij niet bij KLM werkt bijvoorbeeld op een companion ticket van een bekende. Retourtje AMS-JFK kost IPB ongeveer 180 euro.
klopt :) dat wordt inderdaad nog gewoon gedaan.ken meerdere mensen die wel gewoon bij KLM werken en hier ook gewoon gebruik van maken.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:31

Rannasha

Does not compute.

oohh schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:15:
[...]

IPB is niet alleen beschikbaar voor werknemers van de luchtvaartmaatschappij zelf, maar soms ook voor werknemers bij andere bedrijven die een dealtje hebben weten te sluiten. Zo kan ik IPB tickets krijgen voor Swiss vluchten terwijl ik bij Skyguide (Zwitserse luchtverkeersleiding) werk, wat een bedrijf is dat verder totaal onafhankelijk is van Swiss.

Zolang de werkgever maar goed weet te onderhandelen met een luchtvaartmaatschappij, is er wel wat te regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rannasha op 17-03-2015 14:51 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:59

Investig8or

What goes up, could come down

Om even op de discussie in te haken: is het als gewone passagier ook te doen om naar Schiphol te gaan en maar zien waarheen er een plekje vrij is? Zo zou ik wel weer naar de USA willen, maar welke stad maakt me wat minder uit, ik verzin daar wel wat. Of als dat niet lukt een ander land. Als het qua prijs veel scheelt lijkt het mij wel het proberen waard, plus de onbekende bestemming daarbij is humor. "Ik ga volgende week waarschijnlijk op vakantie! - Oh leuk, waarheen? - Geen idee...". Dan maar zwembroeken en winterkleding inpakken :+

Idiocracy: it is real!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Kan me van vroegâh ook wel herinneren dat er zoiets was ; mensen die gepakt en gezakt op Schiphol zaten te wachten tot er stoelen leeg bleven.
Maar als ik zo eens rond-Google dan is 'last second' reizen voorbij. er zijn altijd wel mensen die mee moeten wel het volle pond willen betalen ...

• wildhagen
  • Niet online
Investig8or schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:20:
Om even op de discussie in te haken: is het als gewone passagier ook te doen om naar Schiphol te gaan en maar zien waarheen er een plekje vrij is?
Dat is dus dat 'last-second reizen' waar het hierboven over ging. Vroeger was dat uitstekend te doen, zat aanbod. Maar dat is de laatste 10 jaar ofzo echt zo goed als helemaal verdwenen, vervangen door vroegboekkortingen ipv juist lastminute/lastsecond-kortingen :)

Er zal ongetwijfeld nog wel *iets* last-second te krijgen zijn, maar ik zou persoonlijk de gok niet nemen iig. Kan anders een aardig lange wachttijd worden, en het aanbod zal dan ook vrij karig zijn gok ik zo.

Virussen? Scan ze hier!

• Thetallguy
  • Niet online
Touroperators hebben vaak nog wel stoelen over die ze dumpen;
http://neckermann.nl/lastsecond-retourvlucht.aspx

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, en in die link zie je ook meteen het beperkte ervan: zowel vandaag als morgen welgeteld 2 bestemmingen (vanaf meerdere luchthavens, dat wel).

Vroeger had je bij dat soort last-second werk keuze uit wel 10+ bestemmingen :)

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 17-03-2015 15:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:49:
[...]
vervangen door vroegboekkortingen
en overboekingen :+
er wordt toegegeven dat maatschappijen meer tickets verkopen dan stoelen ivm reizigers die niet op komen dagen (verschilt per nationaliteit blijkbaar)

(mmm, had even moeten teruglezen e.e.a is al aan de orde geweest :o )

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 17-03-2015 16:00 ]

• Thetallguy
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:53:
Klopt, en in die link zie je ook meteen het beperkte ervan: zowel vandaag als morgen welgeteld 2 bestemmingen (vanaf meerdere luchthavens, dat wel).

Vroeger had je bij dat soort last-second werk keuze uit wel 10+ bestemmingen :)
Wordt vanaf begin april als het echte 'touroperatorseizoen' begint ook wel meer hoor. :) Dan beginnen ook de charters naar alle Griekse eilanden, Turkije enz. weer. Maar feit blijft wel dat de keuze vroeger inderdaad groter was.

Ook door het andere inkopen van de touroperator bij de airline. Vroeger werd er meer garant ingekocht (bij contractering werd een X-aantal stoelen bij de airline gekocht en dit werd gegarandeerd afgenomen). Nu verschuift dit ook steeds meer naar een mix van non-garant en garant. Bij non-garant kan de touroperator de stoelen tot een bepaald aantal weken voor de vlucht 'teruggeven' aan de airline. Zo loopt de touroperator minder risico en kan de airline de stoelen nog proberen te verkopen aan de directe klant. Hierdoor blijven er minder overschotten over bij de touroperator die vroeger in grote getalen voor dumpprijzen weggezet werden.

• Fiber

Fiber

Toch even onthouden, voor als ik van de zomer of zo nog een keer goedkoop een weekje naar de zon wil... :)

• wildhagen
  • Niet online
Moet je dan wel hopen dat je nog een hotelletje vind, want veel zonbestemmingen zijn al weken of zelfs maanden vantevoren volgeboekt :P

Dit zijn puur de vluchten he, voor de duidelijkheid ;)

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 17-03-2015 16:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

• PWM
  • Niet online
16-03-2015
Vanaf Amsterdam:
Gran Canaria: Vertrek 06:20
Tenerife: Vertrek 04:30
Madeira: Vertrek 04:30

Ik blijf liever thuis dan om die tijden te vliegen :p

Volgens mij is er in Terminal 1/2 ook nog zo'n operator in een hokje die tickets heeft om meteen weg te gaan. Zal eens kijken (direct tegenover de roltrap bij Privium).

• wildhagen
  • Niet online
Dat soort tijden zijn vrij normaal bij chartervluchten, of juist heel erg laat (na 21:00 ofzo), dat je midden in de nacht aankomt.

Virussen? Scan ze hier!

• mrsar

mrsar

PWM schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:11:
[...]

Volgens mij is er in Terminal 1/2 ook nog zo'n operator in een hokje die tickets heeft om meteen weg te gaan. Zal eens kijken (direct tegenover de roltrap bij Privium).
In T1/2 heb je ze inderdaad wel zitten (neckermann enzo) maar erg veel stelde het niet voor als ik er even rond keek

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Fiber schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:07:
[...]
Toch even onthouden, voor als ik van de zomer of zo nog een keer goedkoop een weekje naar de zon wil... :)
Niet TÉ exotisch, want dan zit je weer met inentingen ...

• wildhagen
  • Niet online
KLM heeft de levering van twee van in totaal tien bestelde nieuwe Boeings van het type 787 Dreamliner voorlopig uitgesteld.

Dat bevestigde een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij dinsdag naar aanleiding van berichtgeving door vakblad Zakenreis.

Het uitstel hangt volgens de woordvoerder samen met de moeizame cao-onderhandelingen binnen KLM. Daardoor moet er voorlopig voorzichtig met het geld van de onderneming worden omgesprongen.

In dat verband kondigde KLM maandag al aan dat de introductie van vluchten naar nieuwe bestemmingen als het Canadese Edmonton voorlopig wordt uitgesteld.

Door het uitstel van de levering van twee toestellen ontvangt KLM de komende tijd dus acht van de tien bestelde Dreamliners. De eerste wordt in oktober geleverd en de tweede in november. Begin 2016 wordt de derde nieuwe Boeing verwacht, de rest van het leveringsschema staat volgens de woordvoerder nog niet vast.
Bron: http://www.nu.nl/beurs/40...levering-dreamliners.html

Virussen? Scan ze hier!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:59

Investig8or

What goes up, could come down

wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:10:
Moet je dan wel hopen dat je nog een hotelletje vind, want veel zonbestemmingen zijn al weken of zelfs maanden vantevoren volgeboekt :P

Dit zijn puur de vluchten he, voor de duidelijkheid ;)
Tentje maar in de koffer bij de zwembroeken en de winterkleding!

Maar handige info, ik ga er zeker even naar kijken. Je weet nooit waar je uitkomt...

@ hieronder:
Piet91 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:10:
[...]

Hoewel het idee tof is (in theorie is zoiets natuurlijk wel gaaf :P ) zit je toch met 2 problemen?

- ESTA.
- met o.a. verblijfadres.
ESTA klopt, maar die zijn 90 dagen geldig dus je hebt wel even, ik wilde niet zolang gaan :+. Verblijfadres: je kunt voor die eerste nacht altijd wel wat vinden, verder ken ik mensen aan de Oost-en West kust dus daar moet ik dan zien te komen (maar vliegen in de USA is niet zo duur).

[ Voor 37% gewijzigd door Investig8or op 17-03-2015 17:13 ]

Idiocracy: it is real!

• Piet91
  • Niet online
Investig8or schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:20:
Om even op de discussie in te haken: is het als gewone passagier ook te doen om naar Schiphol te gaan en maar zien waarheen er een plekje vrij is? Zo zou ik wel weer naar de USA willen, maar welke stad maakt me wat minder uit, ik verzin daar wel wat.
Hoewel het idee tof is (in theorie is zoiets natuurlijk wel gaaf :P ) zit je toch met 2 problemen?

- ESTA.
- met o.a. verblijfadres.

En van wat ik heb gelezen is naar Schiphol reizen en daar on-the-spot wat boeken helaas wel verleden tijd.
Mensen die dat doen zijn mensen die moeten reizen (zakelijk, begrafenis etc.) en die hebben daar geld voor over.
Daarnaast is de bezettingsgraad veel hoger dan vroeger.

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 17-03-2015 17:13 ]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
Investig8or schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:09:
[...]
ESTA klopt, maar die zijn 90 dagen geldig dus je hebt wel even.
Ik wilde vorige week een ESTA aanvragen voor mezelf, bleek die van oktober 2013 nog geldig te zijn. Twee jaar dus.

Lekker!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:10:
[...]

Ik wilde vorige week een ESTA aanvragen voor mezelf, bleek die van oktober 2013 nog geldig te zijn. Twee jaar dus.
Inderdaad, een esta is 2 jaar geldig, maar je mag met die esta niet langer dan 90 daden in de VS zijn.

In de praktijk kun je trouwens 10 seconden voor het inchecken nog een esta aanvragen, in 95%+ van de gevallen krijg je meteen een positief antwoord. De genoemde 72 uur is voor de gevallen dat het allemaal wat langer duurt, maar voor de gemiddelde Nederlander is dat zelden het geval.

• oohh
Napsju schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:10:
[...]

Let er wel op dat je wel met hetzelfde paspoort moet reizen. Als je ondertussen een nieuw paspoort hebt, moet je ook opnieuw ESTA aanvragen :(

• Piet91
  • Niet online
Investig8or schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:09:
ESTA klopt, maar die zijn 90 dagen geldig dus je hebt wel even, ik wilde niet zolang gaan :+.
Maar dan moest je dus voordat je op Schiphol staat deze al aanvragen. ;)

Ging mij meer om het idee dat je Schiphol inloopt en een willekeurige vlucht nam; of het nou naar de VS of naar Azië was.
Verblijfadres: je kunt voor die eerste nacht altijd wel wat vinden, verder ken ik mensen aan de Oost-en West kust dus daar moet ik dan zien te komen (maar vliegen in de USA is niet zo duur).
Ja, maar moet je dat verblijfplaats (i.i.g. voor de eerste nacht(en)) o.i.d. ook al niet aangeven op de ESTA?
Dus dan moet je als je op Schiphol staat én de reis boeken, én de ESTA aanvragen én hotel/verblijfplaats regelen.
Fly-guy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:29:
In de praktijk kun je trouwens 10 seconden voor het inchecken nog een esta aanvragen, in 95%+ van de gevallen krijg je meteen een positief antwoord. De genoemde 72 uur is voor de gevallen dat het allemaal wat langer duurt, maar voor de gemiddelde Nederlander is dat zelden het geval.
Ah. Zoiets dacht ik al.

Helaas nog geen ervaring mee. ;(

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

De verblijfplaats kan je op je esta eenvoudig wijzigen, moet ook wel omdat ie twee jaar geldig is. Zo nheb ik mijn esta van vorig jaar ook al aangepast voor mijn volgende bezoek aan famillie, nu op een andere plek in de US. Niet bekend is volgens mij ook een geldige optie overigens, al zan je dan wat eerder vragen krijgen bij binnenkomst van het land (wat nu op Atlanta met zelfscan kan, helaas heeft mijn vriendin een nieuw paspoort.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Napsju
Of je een verblijfplaats in moet vullen is trouwens afhankelijk van je nationaliteit. Ik heb voor een Singaporeaanse onlangs een ESTA ingevuld en toen werd me niet gevraagd naar een verblijfplaats in de VS. Wel haar NRIC, wat zo iets is als een BSN in Nederland. Vreemd volk, die Amerikanen.

Lekker!

• PWM
  • Niet online
Ik heb bij verblijfplaats altijd "Hilton" staan. Niets meer, niets minder. Nog nooit een vraag over gehad. Volgens mij staat ook op het papieren formulier dat een hotelnaam voldoende is.

EDIT: Yep: "Hilton, Stad" is voldoende :) En je ESTA hoef je echt niet aan te passen voor je destination adres:
Travelers may update this information when their plans are finalized, but they will not be required to update their destination addresses or itineraries should they change after their ESTA has been approved.

[ Voor 48% gewijzigd door PWM op 17-03-2015 20:06 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rumours rife of 14-euro Ryanair flights to US

Irish no-frills airline Ryanair on Monday confirmed its board has approved plans to start flying low-cost transatlantic routes in the next five years.

Proposed transatlantic fares would start from as little as £10 ($14, 13.99 euros) one-way, although only some seats would be available at that price.

"The board of Ryanair has approved the business plans for future growth, including transatlantic," the carrier said in a statement.

The Irish-based airline said it was talking to manufacturers about sourcing long-haul aircraft that would fly between up to 14 European and US cities.

The European bases would include Dublin, London Stansted, Cologne and Berlin. In the United States, destinations would include New York, Boston and Washington.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Napsju
Klinkt goed! Welk toestel denken jullie? Gestripte 787? Of de opvolger van de 757?

Lekker!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12 14:37
Ik weet dat BA vanaf City vliegt (met tussenstop dan) richtin New york met een A318. Zouden ze niet "gewoon" een 737MAX kunnen pakken vanuit Ierland voor naar de overkant?

• PWM
  • Niet online
Tsja. KLM kan morgen 1 euro vluchten aanbieden. Zolang er geen uitspraak gedaan wordt over beschikbare plaatsen, is het niets waard. Zoals wel meer Ryanair proef ballonnen..

• Napsju
Jij doelt op de staanplaatsen, enkele piloot, betaalde toiletten etc? Aandachtjunks.

Lekker!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:22:
[...]

Maar dan moest je dus voordat je op Schiphol staat deze al aanvragen. ;)

Ging mij meer om het idee dat je Schiphol inloopt en een willekeurige vlucht nam; of het nou naar de VS of naar Azië was.
Niet per se, met een mobiel en internet kun je het nog bij de balie doen. Of het aan te raden is...
Ja, maar moet je dat verblijfplaats (i.i.g. voor de eerste nacht(en)) o.i.d. ook al niet aangeven op de ESTA?
Dus dan moet je als je op Schiphol staat én de reis boeken, én de ESTA aanvragen én hotel/verblijfplaats regelen.
Ook niet per se, de esta is immers twee jaar geldig, dus meerdere reizen. Ik kan me herinneren dat het wel gevraagd werd, maar dat je het niet in hoefde te vullen. Maar ik heb inmiddels een toeristen visum, dus al weer een tijdje geleden dat ik een esta heb ingevuld.

Verwijderd

Hmm, Ryanair vind ik prima, maar niet op vluchten langer dan 3 uur, dan wil je toch een beetje comfort.
Ze hebben al eerder ballonnetjes opgelaten, maar nu lijkt het wat serieuzer.
wel benieuwd hoeveel van de prijs afkan, een retour ticket van 700 naar de vs, bestaat volgens mij uit de helft aan belastingen etc

• Thetallguy
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:19:
Klinkt goed! Welk toestel denken jullie? Gestripte 787? Of de opvolger van de 757?
767s zijn relatief snel en goedkoop te krijgen. Productielijn is vrij leeg :) far fetched; A380, Airbus kan ze aan niemand kwijt dus Ryanair kan misschien wel een goeie deal krijgen. Alleen minder flexibel qua airports waar je hem kwijt kunt.

• PWM
  • Niet online
Wow, wist niet dat die 767 nog gemaakt werd.

• Napsju
Ja, dit is de laatste afgeleverde pax 767. Recentelijker ook nog een aantal freight voor Fedex.

Lekker!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Er is niks serieuzer aan dat voorstel dan voorheen, ze hebben geen toestellen in bestelling. Dus ze kunnen ook geen uitspraak doen over wanneer ze beginnen. Dit is volgens mij de afgelopen 5+ jaar wel in het nieuws geweest. Jammer dat ze media het zo overneemt in plaats van eens wat gerichte vragen te stellen.

Zoals PWM hiervoor al zegt: als je 1 stoel voor 1 euro aanbied, mag je dan zeggen dat je vluchten naar de VS aanbied voor 1 euro? Dat kan elke maatschappij wel claimen. De werkelijkheid is dat je per enkeltje ongeveer €70-80 (huidige prijzen, AMS naar de oostkust) aan brandstof kwijt bent per passagier, dus die 14 euro is in ieder geval niet de gemiddelde ticketprijs. Maarja dat doet het niet goed in de krantenkoppen he.

...

• Piet91
  • Niet online
DennisM6 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:38:
Ik weet dat BA vanaf City vliegt (met tussenstop dan) richtin New york met een A318. Zouden ze niet "gewoon" een 737MAX kunnen pakken vanuit Ierland voor naar de overkant?
Een 737MAX kan amper/niet New York - Dublin vliegen. En dat is de kortste afstand.
Dan heb je ook nog andere plaatsen als Washington, Chicago en in de EU Londen, Berlijn etc.
Gaat een beetje moeilijk worden. :+
Rav schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:14:
Er is niks serieuzer aan dat voorstel dan voorheen, ze hebben geen toestellen in bestelling.
Hoeft ook niet per se.
Nu een paar 777's bestellen is over een 5 jaar ook die toestellen in bezit hebben.
Om maar een voorbeeld te geven.

Dat media dit klakkeloos overneemt ben ik wel met je eens.

Plannen van Ryanair om naar de VS lijken steeds serieuzer te worden, maar of het wat is.
Ze kunnen wel een vanafprijs noemen maar dat zijn een paar stoelen. Rest is een veelvoud van dat bedrag.
Dan nog 6+ uur opgesloten zitten in een cattle-class toestel, zonder eten en drinken.
Kun je dat nog bijkopen of meenemen.
Tenzij je maar een paar dagen blijft wil je ook ruimbagage mee; ofwel nog meer kosten.
Oh, en van de middle of nowhere naar de middle of nowhere vliegen...

Nee, dan maar iets meer betalen andere maatschappij kiezen.
Zag vandaag nog Edmonton voro €319. Met KLM vanaf Brussel.
Persoonlijk vindt ik dat gewoon enorm goedkoop. (is het ook gewoon).
Simpele vergelijking; met de NS van Leeuwarden naar Middelburg kost je ruim €50 voor een retour.
Voor ruim 6 maal van dat bedrag kun je i.p.v. 240 ook 6900 kilometer verderop staan.
Je zou ook goed kunnen zeggen dat NS gewoon abnormaal duur is maar dat is een heel andere discussie...

Tuurlijk; zo'n aanbieding heeft een aantal voorwaarden, maar als je even wat rondkijkt kun je tegenwoordig ronduit goedkoop vliegen.
En dit is dus wat ik met die zin die volgde:
Ook niet per se, de esta is immers twee jaar geldig, dus meerdere reizen. Ik kan me herinneren dat het wel gevraagd werd, maar dat je het niet in hoefde te vullen. Maar ik heb inmiddels een toeristen visum, dus al weer een tijdje geleden dat ik een esta heb ingevuld.
Maar ik bedoel dus als je nog geen ESTA hebt.

Maar goed; ik heb er verder geen ervaring mee..heb ik ook nog geen 100x gezegd. :$

EDIT:
In other news:
- De levering van Arke's 3e 787-8 (PH-TFM) is dus blijkbaar een dag achteruit gezet; landing op Schiphol zou blijkbaar nu niet op 26 maart maar op vrijdag 27 maart plaatsvinden.

- KLM's 24e 777 en wel de 9e 777-300ER PH-BVN lijkt dezelfde dag te landen op Schiphol.
Dus vrijdag 27 maart de landing van 2 gloednieuwe kisten die Schiphol als thuisbasis zullen krijgen; maar mogelijk komt de 777 een dag later op zaterdag.
EDIT: PH-BVN komt op zaterdag 28 maart tussen 09:30 - 10:00 uur op Schiphol aan.

- Niet alleen Arke en KLM krijgen nieuwe kisten; Transavia krijgt ook nieuwe kisten.
Dit jaar moeten nog 2 nieuwe 737-800's aankomen; PH-HSK komt op woensdag 8 april op Schiphol aan na een lange reis van 2 dagen vanuit Boeing Field.
(Reis gaat op 7 april van BFI naar Keflavík en dan op 8 april door naar Amsterdam).
Begin mei volgt nog een -800, PH-HSM.
Piet91 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:50:
3 jaar en bijna 7 maanden na levering van de eerste Boeing 787 (JA801A aan All Nippon Airways op 25 september 2011) staat Boeing op het punt de 250e 787 te gaan leveren.

Vandaag zal N35953 aan United Airlines worden geleverd. De 787-9 is de eerste 787-9 die in de Boeing South Carolina fabriek in North Charleston, South Carolina werd gebouwd.
De final assembly van #269 begon in november 2014 (zie foto hieronder)
Het wordt United's 16e 787 en hun 4e 787-9.

Morgen zal het naar Denver gevlogen worden.

[afbeelding]
1st 787-9 from #Boeing South Carolina goes to @united. It’s also our 250th 787 delivery.
Bron: Twitter

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CATSAdMUIAAkRif.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R38xIz5.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Piet91 op 18-03-2015 20:26 ]

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Wat een wonderschone livery is dat toch van United Continental _/-\o_

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:09
Hier een vraagje omtrent het vliegen naar Curaçao,

In de eerste week van juni willen we met 4 personen op vakantie naar Curaçao gedurende 9 dagen. Maar we liggen een beetje overhoop met welke maatschappij we willen vliegen. Zelf nijg ik naar KLM maar het is jammer dat we net de aanbieding van 499,- zijn misgelopen want KLM is wel het duurst. Verder heb je natuurlijk nog Arke en iemand anders kwam nog met HahnAir op de proppen? Maar na het lezen van recensies lijkt me dat niet alles.

Wat zijn de ervaringen van deze maatschappijen op deze vluchten?

• Thetallguy
  • Niet online
HahnAir is een bureautje wat reserveringssysteemen voor Airlines managet, die doen zelf verder niets met vliegen enzo ;)

Voor Curaçao heb je alleen KLM en Arke met directe vluchten. Ontloopt elkaar in economy ook weer niet heel veel. Als je er waarde aan hecht kan je voor Arke kiezen omdat zij met de 787 vliegen.

Andere optie zou zijn met overstap in de US met bijvoorbeeld Delta, maar dan doe je er al gauw een stuk langer over.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
Dikke panique op Twitter; de crew van Solar Impulse zit (vanwege onduidelijk paspoortproblemen) vast op de luchthaven waar het ding een paar uur terug van vertrokken is. Da's dus ook de crew die nodig is om het ding te onvangen op de landingsplek.

Da's een interessante situatie :)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• oohh
SgtPoen schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:44:

In de eerste week van juni willen we met 4 personen op vakantie naar Curaçao gedurende 9 dagen. Maar we liggen een beetje overhoop met welke maatschappij we willen vliegen. Zelf nijg ik naar KLM maar het is jammer dat we net de aanbieding van 499,- zijn misgelopen want KLM is wel het duurst. Verder heb je natuurlijk nog Arke en iemand anders kwam nog met HahnAir op de proppen? Maar na het lezen van recensies lijkt me dat niet alles.

Ik heb ook even voor je gekeken. Qua tijden zou ik sowieso een directe vlucht nemen, dus be je aangewezen op KLM of Arke. Want om ~50 euro minder te betalen, ga je geen 10 uur omvliegen. Ik weet niet of je al een accomodatie hebt? Soms zijn er bij Arke packagedeals waardoor je goedkoper uit bent als je daar alles in een keer boekt.

• oohh
JeroenH schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:27:
Dikke panique op Twitter; de crew van Solar Impulse zit (vanwege onduidelijk paspoortproblemen) vast op de luchthaven waar het ding een paar uur terug van vertrokken is. Da's dus ook de crew die nodig is om het ding te onvangen op de landingsplek.

Da's een interessante situatie :)
Het wordt een beetje overdreven toch? Alleen de oprichter van het project zit vast, want hij krijgt geen stempeltje. Of is hij ook de piloot van het vliegtuig dat naar de landingsplek moet vliegen? :P Volgens mij proberen ze wat media aandacht te krijgen. Iedere 10 minuten een foto van de slaperige crew. Wel leuke vrouwtjes daar... :9

• PWM
  • Niet online
Ik ben 4x met Arke richting Zuid-Amerika gevlogen, en 4x was het bal. De minste vertraging was 2 uur, de langste 19 uur (op Schiphol, waarbij elk uur de vetrektijd 1 uur opschoof, we konden dus niet naar huis).

Laatste 3 jaar ben ik niet meer met hun geweest, dus misschien is het al een stuk beter. Probleem is dat ze weinig kisten hebben, dus als er 1 uitvalt, ben je meteen de sjaak.

Qua beenruimte en service doen ze in die Comfort Plus klasse niets onder voor de KLM.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
Hun PR machine draait inderdaad overuren. Ik overweeg ze zelfs te ontvolgen en ze in een lijst te knikkeren want ze vervuilen mijn tijdlijn best wel. First world problems.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• wildhagen
  • Niet online
Arke schijnt de laatste jaren aanzienlijk verbeterd te zijn, vroeger hadden ze idd een extreem slechte reputatie. Dat is tenminste wat ik op de meeste plekken lees.

Vlieg er zelf ook mee naar Cuba op 20 augustus a.s. (met de 787, OR337/338), in de Star Class, dus ik hoop dat het tegenwoordig idd een stuk beter is :P

Virussen? Scan ze hier!

• Dusche
  • Laatst online: 05-11 21:48

Dusche

Tja.

KL1838 Wenen-Amsterdam is diverted naar Eindhoven. Weet iemand de reden hiervoor?

• wildhagen
  • Niet online
nieuws: Nederlands bedrijf gaat 'track&trace' voor koffers vanaf augustus verkopen

Wel aardig voor frequent travellers, of mensen die steeds hun koffers kwijtraken :)

Virussen? Scan ze hier!

• danilovic
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-11 21:28
Dusche schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:04:
KL1838 Wenen-Amsterdam is diverted naar Eindhoven. Weet iemand de reden hiervoor?
Waarschijnlijk vanwege het slechte zicht op Schiphol door de mist. Veel vluchten zijn geannuleerd of vertraagd. KL1854 lijkt ook onderweg naar EIN: http://www.flightradar24.com/KLM1854/5c7cdfc

• mrsar

mrsar

zal inderdaad de mist zijn,hier in amsterdam-westpoort was het zicht niet heel erg veel

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:53:
Arke schijnt de laatste jaren aanzienlijk verbeterd te zijn, vroeger hadden ze idd een extreem slechte reputatie. Dat is tenminste wat ik op de meeste plekken lees.

Vlieg er zelf ook mee naar Cuba op 20 augustus a.s. (met de 787, OR337/338), in de Star Class, dus ik hoop dat het tegenwoordig idd een stuk beter is :P
Er was inderdaad een poosje dat je gewoon Arke moest boeken voor een goedkope vakantie omdat je dan de helft terug kreeg door de vertragingen.

Als het niet heel veel scheelt zou ik voor KLM kiezen, 747 take-off van Sint Maarten :9

• PWM
  • Niet online
Pff, wat zou ik daar graag weer aan de bar zitten.

Afbeeldingslocatie: http://rumshopryan.com/wp-content/uploads/2011/01/Sunset-Beach-Bar-4.jpg

De Sunset Beach Bar. Aan de bar vliegtuigen op een paar meter langs zien komen. En, niet onbelangrijk: Topless vrouwen aan de bar, drinken gratis. Ook een prima concept (totdat die bus bejaarde Amerikaanse dames stopte, maar goed).

Echt iets om een keer mee te maken. Ben er 3 weken geweest, en ging toch regelmatig een biertje drinken daar. Zeker nog doen zolang er 747's naar het eiland gaan :)

DIt is hem trouwens helemaal:

Afbeeldingslocatie: http://www.beachbars.co/wp-content/uploads/2012/06/Sunset-Beach-Bar-watermarked-400x250.jpg

Niks bijzonders, maar die locatie...

EDIT:

Mmm, er gaan blijkbaar meer 747's. Welke maatschappij is dit?

Afbeeldingslocatie: http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/01/35/49/57/st-maarten-st-martin.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 18-03-2015 11:00 ]

• Thetallguy
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:57:

[afbeelding]
Corsairfly

• wildhagen
  • Niet online

[afbeelding]
http://en.wikipedia.org/wiki/Corsair_International, hoort bij TUI

Althans, toen het nog corsairfly.com heette, oude livery en oude naam inmiddels :)

Afbeeldingslocatie: http://photos.plane-mad.com/4/large/4849.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• TheNewPlayer
  • Laatst online: 03-12-2018
Corsair prachtige livery, wat mij betreft beter dan de vernieuwde KLM(gister live gezien om te oordelen).
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/38/Corsair_747-400_%289121819293%29.jpg/800px-Corsair_747-400_%289121819293%29.jpg

Cathay Pacific ook bijzonder lelijk
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Ff%2Fff%2FCathay_Pacific_Boeing_777-300_Pichugin-1.jpg&f=1

Nvidia rules

• wildhagen
  • Niet online
Ach, Cathay vind ik nog wel meevallen. Als je Air Jamaica's livery ooit gezien hebt, is die van Cathay meteen 1 van de mooiere van de wereld :P

Afbeeldingslocatie: http://img.planespotters.net/photo/032000/original/6Y-JAG-Air-Jamaica-Airbus-A320-200_PlanespottersNet_032681.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:21:
Ach, Cathay vind ik nog wel meevallen. Als je Air Jamaica's livery ooit gezien hebt, is die van Cathay meteen 1 van de mooiere van de wereld :P

[afbeelding]
Maar daar past zo een livery wel, Jamaica is gewoon een kleurrijk land.

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
Ze voorspellen dit:

TAF AMD EHAM 180335Z 1803/1906 34004KT 1500 BR BCFG NSC
TEMPO 1803/1808 0500 BCFG
BECMG 1806/1808 1200 BKN002
PROB40 1807/1809 0500 FG BKN001
BECMG 1808/1811 3500 BR BKN005
BECMG 1811/1813 33010KT 7000 NSW SCT010
BECMG 1817/1820 4000 BR BKN007
PROB40 1820/1906 2000 BKN004=

En je krijgt dit:
SA 18/03/2015 08:25->
METAR EHAM 180825Z 33007KT 300V360 0200 R18C/0275N R27/0375N
R18R/0275N R06/0700N FG VV000 06/06 Q1028 BECMG
0100=

KNMI gaat wel vaker de mist in ;)

• oohh
Floppie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:50:
Ze voorspellen dit:

En je krijgt dit:
0100=

Wat staat hier? :? :P

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Floppie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:50:
Ze voorspellen dit:

En je krijgt dit:
0100=

Die PROB40 is anders toch best redelijk uitgekomen... Fog en low visibility. Niet zo zeuren ;).

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:26

Freak187

geen

PWM schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:49:
Ik ben 4x met Arke richting Zuid-Amerika gevlogen, en 4x was het bal. De minste vertraging was 2 uur, de langste 19 uur (op Schiphol, waarbij elk uur de vetrektijd 1 uur opschoof, we konden dus niet naar huis).

Laatste 3 jaar ben ik niet meer met hun geweest, dus misschien is het al een stuk beter. Probleem is dat ze weinig kisten hebben, dus als er 1 uitvalt, ben je meteen de sjaak.
Vroeger stond de passagier bij Arke niet 100% centraal, dat kan ik wel zeggen. Tevens was de long haul vloot nogal vatbaar voor storingen. Dat is de laatste 4/5 jaar enorm omgedraaid en wordt er alles aan gedaan om passagiers op tijd te laten vertrekken. De on time performance ligt hoog. De toestellen zijn nieuw. En mocht er toch iets misgaan, wordt er alles aan gedaan om passagiers op te vangen of door vervangende toestellen alsnog op bestemming te brengen.

Kia Niro-EV 2024

• PWM
  • Niet online
Die ergste, 19 uur, was wel echt erg. We vlogen via Cuba naar Mexico. Na die 19 uur konden we vertrekken. Zitten we in het vliegtuig, melden ze opeens: We slaan Cuba over ivm met werktijden van de piloot.

Voor ons dus kleine winst, maar de andere helft ging toen wel redelijk op tilt :+

2 weken later met dezelfde kist terug (was een 767), gaan we opstijgen, viel alles uit. Moesten we weg worden gesleept, en konden we weer naar een hotel.

Toen gezworen nooit meer te vliegen met Arke. Maar wellicht na 5 jaar weer een nieuwe kans.

• wildhagen
  • Niet online
Op twee na alle 767's zijn bij Arke inmiddels verdwenen, zijn vervangen door de 787. En een van die 2 767's (PH-OYJ uit 2000) verdwijnt in april (dus binnen enkele weken) ook, als de derde en laatste 787 (PH-TFM) in gebruik genomen is.

Dan hebben ze nog maar 1 767 (PH-OYI, 2000), 3 787's en enkele 737-800's (waarvan de oudste uit 2007 is) in hun vloot, dus een aanzienlijke modernisering en verjonging van de vloot.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2015 13:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wikipedia: METAR

Het zijn weerberichten en voorspellingen in telex stijl.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pff, wat zou ik daar graag weer aan de bar zitten.

[afbeelding]

De Sunset Beach Bar. Aan de bar vliegtuigen op een paar meter langs zien komen. En, niet onbelangrijk: Topless vrouwen aan de bar, drinken gratis. Ook een prima concept (totdat die bus bejaarde Amerikaanse dames stopte, maar goed).

Echt iets om een keer mee te maken. Ben er 3 weken geweest, en ging toch regelmatig een biertje drinken daar. Zeker nog doen zolang er 747's naar het eiland gaan :)
Brings back memories, mijn eerste grote trip naar een congres op Guadeloupe, toen Gambieter nog een gambietertje was :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Piet91
  • Niet online
mitchell2805 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:00:
Wat een wonderschone livery is dat toch van United Continental _/-\o_
Ik vind 'm op zich ook wel wat hebben inderdaad.
Ik ben geen fan van die golvende cheatlines maar hier hebben ze dat heel subtiel gedaan.
Verder is het ook niet heel erg wit door het gebruik van lichtgrijs aan de onderkant.

7 dagen ook genoeg?
Dan kun je met Air Berlin vanaf Düsseldorf naar Curaçao van 2 - 9 juni voor €503.17 p.p.

Je betaalt al minstens €626 p.p. met een tussenstop, KLM kost €799 retour.
Arke kost in €499 retour.

Bij Arke kost handbagage extra, bij Air Berlin is het inbegrepen.
Eten & drinken lijkt ook uitgebreider te zijn dan bij Arke.
Fixed.

En die 747's lijken hun langste tijd gehad te hebben; ze hebben aangegeven dat ze waarschijnlijk 777-300ER's als vervanger gaan gebruiken.
En Corsair zal daar - net als in hun 747's - wel weer een recordaantal stoelen in proppen.
TheNewPlayer schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:16:
Corsair prachtige livery, wat mij betreft beter dan de vernieuwde KLM(gister live gezien om te oordelen).
[afbeelding]

Cathay Pacific ook bijzonder lelijk
[afbeelding]
Totaaaaal niet mee eens.

Maar to each his own. :+

[ Voor 24% gewijzigd door Piet91 op 18-03-2015 17:35 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KLM zet het mes in de dienstregeling
door Yteke de Jong
KLM zet in mei het mes in de dienstregeling. Dat bevestigt een woordvoerder van KLM aan De Telegraaf. Het gaat in totaal om 22 vluchten op routes naar Bangkok, Chengdu, Rio de Janeiro, Hangzhou, Nairobi, Shanghi, Xiamen en Toronto.
Afgelopen maandag werd bekend dat de nieuwe route naar Edmonton ook geschrapt wordt in de eerste twee weken van mei. ´We zullen de passagiers omboeken´, aldus KLM.
De vluchten worden geschrapt omdat er nog geen akkoord is met de vakbonden over een nieuwe cao. Daarin moet afgesproken worden dat het huidige cabinepersoneel meer gaat werken. Nu dat akkoord er niet ligt, zit er niets anders op dan de vluchten te schrappen, aldus KLM.
Gisteren werd bekend dat de luchtvaartmaatschappij de levering van twee nieuwe Dreamliner-toestellen uitstelt. Het gaat slecht met KLM, als gevolg van moordende concurrentie.
Gaat het echt zo dramatisch of is dit een draconische manier van de druk opvoeren t.o.v de vakbonden? Toronto gaat dan van twee dagelijk naar dagelijks?

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tja, KLM roept dit ook een beetje over zichzelf af. Ik zit te denken aan een tripje Istanbul rond Pasen en bij de KLM betaal ik 315 euro excl. bagage terwijl ik bij Turkish Airlines op de exact gelijke data 267 euro betaal incl. bagage en een maaltijd wat hoogstwaarschijnlijk van een hoger niveau is dan bij de KLM. Geef mij dan één reden waarom ik in dit geval voor KLM zou kiezen.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Gisteren kwamen er 2 KLM toestellen met de nieuwe livery achter elkaar over, eerst een 737 (denk ik) en daarna een 777. Gaat snel met overspuiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Pinin op 18-03-2015 21:21 ]

www.casarodriguillo.com

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Pinin schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:20:
Gisteren kwamen er 2 KLM toestellen met de nieuwe livery achter elkaar over, eerst een 737 (denk ik) en daarna een 777. Gaat snel met overspuiten.
Triple lijkt niet mogelijk, de eerste in nieuwe kleuren is de BVN. Dat is de nieuwste van KLM die pas op 27 maart verwacht wordt op Schiphol

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:26

Freak187

geen

PolarBear schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:09:
[...]

Gaat het echt zo dramatisch of is dit een draconische manier van de druk opvoeren t.o.v de vakbonden? Toronto gaat dan van twee dagelijk naar dagelijks?
De stekker gaat eruit bij Martinair. AF-KL krijgen hun kostenstructuur niet op orde. Ik had het niet gedacht, maar het gaat echt rap de verkeerde kant op. En dan heb je nog de vakbonden die dwars gaan liggen. KLM heeft de boot gemist qua efficiency en kostenbesparing. Ze verdienen met hele creatieve oplossingen nog wat geld, maar ik weet niet hoelang ze dat vol houden. Als ik Elbers hoor praten willen ze nu consolideren, maar hoe wil je dat volhouden als de ME3 carriers marktaandeel blijven pakken? KLM moet uitkijken dat ze gewoon niet overbodig worden. Begrijp me goed, ik zou het eeuwig zonde vinden, maar dit gaat echt de verkeerde kant op. AF-KL verliezen op dit moment geld waar andere airlines gewoon keihard winst maken in een groeiende markt. Het zit structureel fout.

Kia Niro-EV 2024

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Die Bolle14 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:27:
[...]

Triple lijkt niet mogelijk, de eerste in nieuwe kleuren is de BVN. Dat is de nieuwste van KLM die pas op 27 maart verwacht wordt op Schiphol
Tja, het waren voor 95% zeker klm toestellen en die 2e was zeker geen 737 of embrair. Wat is de BVN? Welke toestellen vliegen er eigenlijk met de nieuwe golf?

www.casarodriguillo.com

• Die Bolle14
Pinin schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:59:
[...]

Tja, het waren voor 95% zeker klm toestellen en die 2e was zeker geen 737 of embrair. Wat is de BVN? Welke toestellen vliegen er eigenlijk met de nieuwe golf?
De BVN is de 777 die nog aan het testvliegen is bij de Boeing in Amerika. Er is 1 747 met de nieuwe kleuren en voor de rest enkele 737's Fokker 70 en Embraer 190

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Freak187 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:39:
[...]

De stekker gaat eruit bij Martinair. AF-KL krijgen hun kostenstructuur niet op orde. Ik had het niet gedacht, maar het gaat echt rap de verkeerde kant op. En dan heb je nog de vakbonden die dwars gaan liggen. KLM heeft de boot gemist qua efficiency en kostenbesparing. Ze verdienen met hele creatieve oplossingen nog wat geld, maar ik weet niet hoelang ze dat vol houden. Als ik Elbers hoor praten willen ze nu consolideren, maar hoe wil je dat volhouden als de ME3 carriers marktaandeel blijven pakken? KLM moet uitkijken dat ze gewoon niet overbodig worden. Begrijp me goed, ik zou het eeuwig zonde vinden, maar dit gaat echt de verkeerde kant op. AF-KL verliezen op dit moment geld waar andere airlines gewoon keihard winst maken in een groeiende markt. Het zit structureel fout.
Het is algemeen bekend dat de fout bij AF zit en niet aan de KLM kant, ja het gaat moeilijk met de KLM maar de kisten zitten vol en de organisatie wil wel. Het probleem zit aan de AF zijde. Waar de KLM 1/3 van de groep is en AF 2/3 kan KLM nooit genoeg winst creëren om de groep in zijn geheel winst te laten maken.

Het wordt tijd dat onze overheid druk gaat zetten op de Franse zijde van het bedrijf, wij als klein land hebben zo ontiegelijk veel te verliezen.
Wij zijn een landje met 17 miljoen mensen, Schiphol deed afgelopen jaar 55 miljoen passagiers
In het Frankrijk leven 63 miljoen mensen, CDG deed afgelopen jaar 64 miljoen passagiers

Kortom wij hebben een heleboel niet Hollanders op onze luchthaven waar de Fransen nog een heleboel Fransen hebben. Valt de KLM weg dan zijn direct alle passagiers weg. En zien we Schiphol krimpen naar het formaat Düsseldorf..

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

magnifor schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:29:
Tja, KLM roept dit ook een beetje over zichzelf af. Ik zit te denken aan een tripje Istanbul rond Pasen en bij de KLM betaal ik 315 euro excl. bagage terwijl ik bij Turkish Airlines op de exact gelijke data 267 euro betaal incl. bagage en een maaltijd wat hoogstwaarschijnlijk van een hoger niveau is dan bij de KLM. Geef mij dan één reden waarom ik in dit geval voor KLM zou kiezen.
Ik heb geen ervaring met Turkish maar het is wel iets wat ik herken. De redenen om voor KLM te kiezen (anders dan romantische die ik zeker wel heb) zijn er minder en minder. Als ik voor dezelfde prijs Delta kan vliegen, kies ik Delta (en ik had mezelf 10 jaar geleden hierom uitgelachen en hard ook). KLM personeel heb ik altijd correct maar nooit geïnteresseerd gevonden, is denk ik iets van onze cultuur 'doe maar normaal'). Misschien als ze eens eens uit de AirFrance greep komen, een beetje failliet gaan en dan doorstarten weten ze weer waar het om draait en hebben ze ook de ruimte om daar aan en voor te werken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:06:
[...]
ja het gaat moeilijk met de KLM maar de kisten zitten vol en de organisatie wil wel.
Inderdaad. Ik zie als ik KLM vlieg (en om eerlijk te zijn da's bijna altijd) kisten eerder 100% vol zitten dan zelfs 80%; aan de hoeveelheid passagiers kan 't bijna niet liggen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:16:
[...]

Inderdaad. Ik zie als ik KLM vlieg (en om eerlijk te zijn da's bijna altijd) kisten eerder 100% vol zitten dan zelfs 80%; aan de hoeveelheid passagiers kan 't bijna niet liggen.
Het probleem is dat er geen geld voor investeringen is, de interieurs van KLM beginnen hopeloos achter te lopen op de rest van de airlines, Lay-flat business? Iedereen heeft het behalve KLM.

Wat de KLM wel heeft is een ijzersterk merk, maar daar heb je weer niks aan als je geen geld hebt om te kunnen investeren. Air France is een maatschappij welke gedoemd is failliet te gaan, de Fransen zijn zo onbeleefd als de neten en de luchthaven is ook een van de slechtste die je kan treffen in Europa.
Het scheelt dat de Fransen ontzettend nationalistisch zijn en dus zelf allemaal massaal Air France vliegen.

Zelf vlieg ik eigenlijk alleen nog KLM op lange afstanden en als het een nachtvlucht is. Is de keuze tussen Delta of KLM dan altijd KLM :+

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:32:
[...]

Het probleem is dat er geen geld voor investeringen is, de interieurs van KLM beginnen hopeloos achter te lopen op de rest van de airlines, Lay-flat business? Iedereen heeft het behalve KLM.
KLM ook. Nog niet overal maar 't wordt du moment in de kisten geinstalleerd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Die Bolle14
[...]

Wat de KLM wel heeft is een ijzersterk merk, maar daar heb je weer niks aan als je geen geld hebt om te kunnen investeren. Air France is een maatschappij welke gedoemd is failliet te gaan, de Fransen zijn zo onbeleefd als de neten en de luchthaven is ook een van de slechtste die je kan treffen in Europa.
Het scheelt dat de Fransen ontzettend nationalistisch zijn en dus zelf allemaal massaal Air France vliegen.

Zelf vlieg ik eigenlijk alleen nog KLM op lange afstanden en als het een nachtvlucht is. Is de keuze tussen Delta of KLM dan altijd KLM :+
De 747 hebben nieuwe business class waar inderdaad lie flat stoelen in staan, de 777's worden nu omgebouwd, beginnende met de 200. De 200's krijgen ook nog eens nieuwe economy stoelen die volgens een bekende van mij die 1.91m is niet verkeerd zitten. De A330 krijgt dacht ik niets nieuws omdat zij er binnen enkele jaren uit gaan.

Over dat het nodig was om te vernieuwen, absoluut geen discussie de huidige schermen in de 747's in economy zien er hopeloos veroudert uit, maar ik denk dat klm op de goede weg is.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die Bolle14 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:57:
[...]

De 747 hebben nieuwe business class waar inderdaad lie flat stoelen in staan, de 777's worden nu omgebouwd, beginnende met de 200. De 200's krijgen ook nog eens nieuwe economy stoelen die volgens een bekende van mij die 1.91m is niet verkeerd zitten. De A330 krijgt dacht ik niets nieuws omdat zij er binnen enkele jaren uit gaan.

Over dat het nodig was om te vernieuwen, absoluut geen discussie de huidige schermen in de 747's in economy zien er hopeloos veroudert uit, maar ik denk dat klm op de goede weg is.
Ze zijn zeer zeker op de goede weg, de nieuwe stoelen zien er goed uit en de nieuwe Business Class is echt heel netjes, beetje no frills mentaliteit. Het is niet over de top maar gewoon goed verzorgt.

In de huidige -200 zitten er heel wat stoelen die er echt niet mee doorkunnen en het is echt krap krap, maar goed dat is ook allemaal 10 jaar oud ondertussen.

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:16:
Bezettingsgraad van AF/KLM was in 2014 84.7%. Ik kan zo niet vinden (naast het feit dat ik er op dit moment geen zin in heb om dat op te zoeken) hoe dat voor KLM en AF afzonderlijk is.

En dat de stoelen vol zitten betekend nog niet dat ze (veel) opbrengen.
Kijk maar naar de Europese vluchten; een goede bezettingsgraad maar de opbrengsten per stoel zijn laag.
(en blijven dalen)
Nou geldt dat voor lange vluchten minder, maar volle stoelen is geen graad of de vlucht veel opbrengt.

Een grote misvatting is eigenlijk dat KLM een maatschappij voor de Nederlanders is.
Dat is het allang niet meer: 70% van haar passagiers zijn transfers.
En ja; dan is het voor mensen die op Schiphol in of uitstappen inderdaad duurder.

In dat opzicht kun je KLM goed met Emirates vergelijken; 74% van EK's passagiers stapt in Dubai over.

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 19-03-2015 00:42 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...]

<>
Moet je eens in business doen, dan baal je van elke euro die je aan KLM betaalt hebt want dat is gewoon een soort arke+ met hun lie-scheef stoelen. En dan kan je alsnog over je buurman heen klimmen als je naar het toilet wilt ... want 2-4-2 is een plus product ... als je in groepen reist misschien wel .

Pagina: 1 ... 94 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.