Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 112 Laatste
Acties:
  • 660.005 views

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 11:24
Fly-guy schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:17:
[...]

Bedoelde meer dat passagiers met klachten of minder positieve ervaringen beter opgevangen kunnen worden. Of simpelweg wensen en voorkeuren.
Passagiers met een "geschiedenis" worden sowieso al gemeld, maar in het oude (analoge) systeem duurde dat een tijdje. Nu kan een issue op vlucht 1 meteen opgelost worden op vlucht 2 van die dag.

Aparte compartimenten kun je wel vergeten ;)

[...]
Was dat via de ipad? Of was dat een combinatie van ipad en een papiertje?
Op de ipad staan inderdaad de doorverbindingen van de passagiers, echter de informatie over het wel of niet halen daarvan komt van het grondstation via een printer in de cockpit naar de cabine. Tenminste in mijn tijd op die vluchten, mogelijk is het inmiddels veranderd, maar zonder internet aan boord wordt het lastig voor een ipad om relevante informatie op te halen.

[...]

Op de grond gewoon via een sim kaartje, in de lucht niet.
In de lucht krijgen we in de cockpit een printje met de eventuele gemiste connecties. De purser kan met zijn/haar ipad zien welke passagiers dat dan betreft en kan deze dan persoonlijk informeren.

Op de ICA vloot is er een uplink direct naar de videoschermen in de cabine

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-12 22:15
Dashcam footage captures Taiwan plane crash.

[ Voor 11% gewijzigd door cbr600f4i op 04-02-2015 07:29 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:17:
Op de grond gewoon via een sim kaartje, in de lucht niet.
Maar diverse maatschappijen bieden al internet tijdens de vlucht aan. Gaat voor zover ik weet via een sattelietverbinding. Vandaar de werkende iPads... ;)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

cbr600f4i schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:29:
Dashcam footage captures Taiwan plane crash.

[video]
Taxi heeft geen geluk gehad.. je zou er maar rijden..

[ Voor 19% gewijzigd door m0nk op 04-02-2015 09:19 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Een wonder dat daar uberhaupt levende passagiers uit zijn gehaald. Toestel was net opgestegen dus vol brandstof, en op deze manier en met deze snelheid in het water klappen

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:39
Ben benieuwd naar die abrupte 'bank' naar links.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:01
NeutraleTeun schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:42:
Ben benieuwd naar die abrupte 'bank' naar links.
Linkervleugel die plotseling overtrekt en daardoor lift verliest?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Floppie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 00:04:
[...]

In de lucht krijgen we in de cockpit een printje met de eventuele gemiste connecties. De purser kan met zijn/haar ipad zien welke passagiers dat dan betreft en kan deze dan persoonlijk informeren.
Dat zeg ik ;) (echter de informatie over het wel of niet halen daarvan komt van het grondstation via een printer in de cockpit naar de cabine. )
Op de ICA vloot is er een uplink direct naar de videoschermen in de cabine
Alleen op Schiphol, op bijvoorbeeld Abu Dhabi, waar veel passagiers overstappen op etihad vluchten komt dat lijstje ook alleen op de printer binnen, wat dan weer naar de senior purser gaat.
mitchell2805 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:30:
[...]

Maar diverse maatschappijen bieden al internet tijdens de vlucht aan. Gaat voor zover ik weet via een sattelietverbinding. Vandaar de werkende iPads... ;)
Niet bij KLM, dat is geen internet aan boord.

[ Voor 18% gewijzigd door Fly-guy op 04-02-2015 09:53 ]

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

JeroenH schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:45:
[...]

Linkervleugel die plotseling overtrekt en daardoor lift verliest?
Volgens Aviation Herald:
A Transasia Avions de Transport Regional ATR-72-212A, registration B-22816 performing flight GE-235 from Taipei Songshan to Kinmen (Taiwan) with 53 passengers and 5 crew, departed Songshan's runway 10. Shortly after takeoff at 10:52L (02:52Z) the aircraft began to roll left, the crew radioed "Mayday! Mayday!" with no further transmission, the aircraft reached a maximum height of about 1050 feet (corrected for QNH), lost height, struck a taxi, hit a Huangdong Boulevard Viaduct with its left wing at nearly 90 degrees of bank angle at about 10:55L (02:55Z) and impacted the water of the Keelung River near the Nankang Software Park coming to rest inverted. 18 people were rescued alive, 12 bodies have been recovered, 28 people are missing and feared trapped inside the wreckage almost submerged in the river.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Liliuokalani
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:52:
Niet bij KLM, dat is geen internet aan boord.
Bij anderen werkt het wel zo...
Dacht dat ik laatst iets voorbij zag komen dat KLM dit ook aan gingen bieden... Heb ik me vast vergist. 8)7
Zou imo best handig zijn, al houden ze het alleen voor het personeel.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:26

KrazyJay

Over GE235:

http://uk.reuters.com/art...ane-idUKL4N0VE25220150204

"Mayday Mayday engine flameout": air traffic control recording. Denk echter niet aan een bird-strike daar, midden in de stad hebben ze geen grote vogels zover ik weet. Maar het blijft speculatie.

Op zoek naar een blauwe menubalk? https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/3188/

• Fly-guy
  • Niet online
mitchell2805 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:13:
[...]

Bij anderen werkt het wel zo...
Dacht dat ik laatst iets voorbij zag komen dat KLM dit ook aan gingen bieden... Heb ik me vast vergist. 8)7
Zou imo best handig zijn, al houden ze het alleen voor het personeel.
Er vliegt een 777 rond met internet en dat is (momenteel nog) voor de passagiers. Echter nog een proef en bij lange na niet zeker dat het uiteindelijk ook aangeboden blijft.
Mocht het ooit overal aangeboden worden, neem ik aan dat er ook een link gelegd wordt met de ipad van de crew, maar dat is nu nog niet het geval dus.

Verwijderd

Het lijkt mij wel prettig als er 2 systemen komen, je wil dat denk ik toch wel apart houden.
Dan kan kan een passsagier iig niet inbreken op het netwerk van de crew.

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-12 13:00

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

• JeroenH
Iedereen die het overleefd heeft, heeft mazzel gehad - maar de persoon in dat geel/witte busje.... holy crap, hoe bedoel je oog van de naald.

Die heeft wel een slok uit zijn heupfles verdiend - en waarschijnlijk ook een schone broek.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
JeroenH schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:40:
maar de persoon in dat geel/witte busje.... holy crap, hoe bedoel je oog van de naald.
Je kan de remlichten zien alvorens het vliegtuig zijn auto raakt. Had 'ie niet geremd dan had hij het wellicht niet kunnen navertellen.

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/B8-t3ABIQAADn3E.jpg:large

[ Voor 16% gewijzigd door XWB op 04-02-2015 12:47 ]

March of the Eagles

• JeroenH
Er zijn zoveel manieren waarop hij het niet had kunnen navertellen... Pffff. Nou ja, als zijn vrouw vraagt "hoe ging het vandaag schat" heeft hij in ieder geval een goed verhaal - en de beelden erbij ;)

Ik wil wel zien hoe het schadeformulier is ingevuld:

Voertuig A: VW Caddy kenteken 159-8D.
Voertuig B: ATR 72-600 registratienummer B-22816.
Situatieschets: zie bijgevoegde USB-stick voor video....

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:36:
Er vliegt een 777 rond met internet en dat is (momenteel nog) voor de passagiers. Echter nog een proef en bij lange na niet zeker dat het uiteindelijk ook aangeboden blijft.
Mocht het ooit overal aangeboden worden, neem ik aan dat er ook een link gelegd wordt met de ipad van de crew, maar dat is nu nog niet het geval dus.
PH-BVF inderdaad. Daarnaast ook een 777-300ER van Air France (F-GSQY).
Test is begonnen in mei 2013 en schijnt erg slecht te zijn bevallen; gebruikt systeem is verouderd en kent veel storingen.
Nadien heb ik ooit niets gelezen of gehoord over de test dus wanneer (of überhaupt óf) er wifi over de hele vloot wordt uitgerold...

KLM had bij de installatie (witte bult hieronder) nog zo'n aandacht aan gegeven...
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3810/8985869026_c077bef797_c.jpg

Overigens is PH-BQB nog de enige -200ER met de nieuwe business class (en de 3-4-3 economy achterin). Deze is rond september/oktober vorig jaar verbouwd.
De ombouw van alle 15 -200's zou eind dit jaar klaar moeten zijn, maar het feit dat ze nog steeds niet bezig zijn met het verbouwing van de rest doet mij denken dat ze daar ook tegen problemen zijn aangelopen?
Ik kan begrijpen dat er een tijd zit tussen de eerste kist en de volgende (testen e.d.) maar dit duurt wel erg lang...

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 04-02-2015 13:17 ]

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:16:
Het lijkt mij wel prettig als er 2 systemen komen, je wil dat denk ik toch wel apart houden.
Dan kan kan een passsagier iig niet inbreken op het netwerk van de crew.
Denk dat dat wel meevalt. De informatie zal niet heel kritisch zijn en als het encrypted is, zie ik weinig problemen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29
Het is in de video wat lastig te zien, maar a.d.h.v. de attitude op het moment dat hij over die gebouwen aan komt vliegen lijkt het haast wel alsof ie bijna stalled (de linkervleugel doet dat vlak voor impact ook volgens mij, of dat moet opzettelijk gedaan zijn om de romp op het water neer te laten komen i.p.v. kapot te slaan op het wegdek).

Echter, zo'n kist kan toch prima hoogte houden op 1 motor? Zouden ze beide uitgevallen zijn? Dat zou i.m.o. de attitude wel verklaren. Er wordt in de mayday alleen een flameout vermeld, niet welke motor, eentje, of allebei.

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 04-02-2015 13:32 ]

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

FastFred schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:30:
Het is in de video wat lastig te zien, maar a.d.h.v. de attitude op het moment dat hij over die gebouwen aan komt vliegen lijkt het haast wel alsof ie bijna stalled (de linkervleugel doet dat vlak voor impact ook volgens mij, of dat moet opzettelijk gedaan zijn om de romp op het water neer te laten komen i.p.v. kapot te slaan op het wegdek).

Echter, zo'n kist kan toch prima hoogte houden op 1 motor? Zouden ze beide uitgevallen zijn? Dat zou i.m.o. de attitude wel verklaren. Er wordt in de mayday alleen een flameout vermeld, niet welke motor, eentje, of allebei.
Dat ze aan de verkeerde kant van de power curve zitten is wel te constateren aan de beelden. Wat er vooraf aan ging zal snel bekend worden denk ik...

Vraag me af of die linker prop in feather stond.

[ Voor 3% gewijzigd door Bolk op 04-02-2015 13:37 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• NeutraleTeun
Toch raar dat die mensen doorrijden.
Ik ben geen held of goede zwemmer... maar ik zou wel stoppen om te kijken of ik iets zou kunnen doen.

Lijkt mij...

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:11
NeutraleTeun schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:03:
Toch raar dat die mensen doorrijden.
Ik ben geen held of goede zwemmer... maar ik zou wel stoppen om te kijken of ik iets zou kunnen doen.

Lijkt mij...
Die weg ligt wel vrij hoog ten opzichte van het straatniveau. Ik denk dat de meeste mensen dat ook wel weten. Buiten dat zijn er natuurlijk genoeg mensen die gewoon doorrijden, dat zie je overal. Ik zou zelf ook willen helpen, al weet ik niet of ik dat IRL ook zou doen (spanning, etc).

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 04-02-2015 14:25 ]

• JeroenH
Nou precies. Ik heb nog niet veel écht spannende situaties meegemaakt, eigenlijk maar eentje (het was trouwens een vliegtuigongeluk*) en dan zijn je overwegingen heel anders als dat je op je gemakje achter je computer zit...

*) OK, een modelvliegtuigongeluk. Stuurfout van een leerling, instructeur kon niet snel genoeg ingrijpen, 3 kg met 80-90km/u recht op mijn hoofd. Met de ambulance afgevoerd, 18 hechtingen, lichte tot matige hersenschudding en men heeft mij naderhand de foto's laten zien van mijn haar en huid tussen de koelribben van het motorblok. In de tijd direct na het ongeluk ben ik er makkelijk overheen gestapt (ik was 23, vond het wel stoer, weet ik nog), nu we dik 15 jaar verder zijn realiseer ik me meer hoeveel geluk ik heb gehad. Ik had heel makkelijk nóg minder knap kunnen zijn dan ik al ben, en er is niet heel veel fantasie voor nodig om te bedenken dat het ook het einde had kunnen betekenen.

• NeutraleTeun
Hehe, ja maar dat is net iets andere situatie.
Soort van flight*/fight/freeze reactie (*no pun).

Als er een ongeluk voor mijn ogen gebeurt en/of mogelijk slachtoffers zijn, dan ga ik sowieso stoppen om te kijken. Geen ramptoerist, maar op z'n minst voor hulp roepen/bellen of iets wat dan ook.
Natuurlijk is het anders IRL dan van achter je pc.
Maar ik ken mijzelf goed genoeg om te weten dat ik wel een poging tot iets van hulp zou wagen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Moet binnenkort van Berlijn naar Londen vliegen. Ga ik boeken, kom ik tickets tegen van 23,-, 35,-, 42,-, allemaal verschillende maatschappijen. En dan is de vlucht nog 2* zo lang als AMS-LON. Goede marge op de route van Amsterdam blijkbaar.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:50

Fiber

Beaches are for storming.

Let er wel op welke luchthavens je pakt. Straks zijn je binnenlandse transfers duurder dan je vlucht...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• bull93
  • Laatst online: 18-12-2023
Fly-guy schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:11:
[...]

Die derde is een wat speciaal geval. De reden dat er meer dan twee aanwezig zijn is vanwege het langer vliegen dan de limiet voor twee vliegers (cao of wet).
Als de vlucht langer is dan de limiet gaat er dus een extra vlieger mee zodat afwisselend tijdens de vlucht er één vlieger kan rusten.
KLM is één van de weinige, zo niet enige maatschappij waarbij die derde geen "gewone" copiloot is, maar een zogenaamde co-copiloot.
Het idee is dat als je begint bij het bedrijf, je in deze functie je eerste ervaring opdoet alvorens verder te stromen binnen het bedrijf.

De co-co mag alleen "vliegen" boven de 20.000 voet, mag dus niet landen of starten. Echter boven die hoogte heb je dus periodes waarbij de gezagvoerder rust en de cockpit bemand wordt door de co en de co-co (waarbij de co de taken van de gezagvoerder overneemt).
Dankjewel voor de informatie :)

• NeutraleTeun
Bolk schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:35:
[...]

Vraag me af of die linker prop in feather stond.
Bij de filmpjes lees ik wel zulke reacties, en dat het ook te zien zou zijn.
Heb 20x gekeken, maar zou nieten weten waar ik op moet letten :+

Feathering is dat de bladen zo staan dat als je van voor kijkt, je het minst ziet.
Als je snapt wat ik bedoel. Dat ze dus niet plat staan, maar zijlings (vanaf voor bekeken dus).
Maar ze draaien wel nog in die modus?

Hoe dan ook, zelf kon ik het niet zien op het filmpje.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

NeutraleTeun schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:54:
[...]

Bij de filmpjes lees ik wel zulke reacties, en dat het ook te zien zou zijn.
Heb 20x gekeken, maar zou nieten weten waar ik op moet letten :+

Feathering is dat de bladen zo staan dat als je van voor kijkt, je het minst ziet.
Als je snapt wat ik bedoel. Dat ze dus niet plat staan, maar zijlings (vanaf voor bekeken dus).
Maar ze draaien wel nog in die modus?

Hoe dan ook, zelf kon ik het niet zien op het filmpje.
Ze kunnen draaien, mijn ervaring tijdens training is dat het wel een tijdje kan duren voordat de motor daadwerkelijk stil staat. Zolang ze in feather staan is dat geen probleem. Als ze in fine pitch staan kun je het vergelijken met een parachute aan de vleugel. Het geeft een enorme weerstand.

• PolarBear
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:09:
Let er wel op welke luchthavens je pakt. Straks zijn je binnenlandse transfers duurder dan je vlucht...
Precies, er zijn vliegvelden rond Londen waar je hetzelfde kwijt bent om in de stad te raken (of dubbel zo lang onder weg bent voor weinig).

• Piet91
  • Niet online
HANNOVER - Reisconcern TUI heeft plannen om de luchtvaartmaatschappijen binnen de groep samen te voegen. Dat melden verschillende media in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Uit het Duitse TuiFly, het Britse Thomson Airways, het Scandinavische TuiFly Nordic, het Belgische Jetairfly en het Nederlandse ArkeFly zou dan één luchtvaartmaatschappij met een vloot van 140 vliegtuigen moeten ontstaan.

Als basis voor de geplande samengevoegde airline zou het Britse Thomson Airways moeten dienen. Dat betekent dat ook de thuisbasis van de gefuseerde TUI-maatschappijen in het Verenigd Koninkrijk zou moeten komen. In Hannover, het huidige hoofdkwartier van TUI Airlines, staan als gevolg van de plannen 400 tot 500 banen op de tocht.

De luchtvaartmaatschappijen van TUI werken al nauw samen, en vallen onder de alliantie TUI Airlines. Maar door de verschillende maatschappijen binnen de groep samen te voegen zou een besparing van honderd miljoen euro mogelijk zijn, melden ingewijden aan persbureau Reuters.

Vooralsnog is er niets besloten. En woordvoerder van TUI meldt dat het reisconcern naar verschillende businessmodellen kijkt om de airline-operaties te versterken, maar een besluit daarover kan nog enige tijd in beslag nemen. Een andere bron meldt dat een besluit rond Pasen wordt verwacht.

Geen onderdeel van de fusieplannen is het Franse Corsair International, voorheen bekend als Corsairfly. TUI heeft plannen om de luchtvaartmaatschappij, gespecialiseerd in longhaul-vakantievluchten naar de Franse overzeese gebiedsdelen, te verkopen.
Can't say I'm surprised...

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
Ik dacht dit al eerder gehoord te hebben. Alle maatschappijen opereren onder een aparte vergunning (AOC) en ze wilden het al makkelijker maken door er 1 AOC van te maken.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gaat wel Arke van onze vliegtuigjes af :'(

Maar zat er aan te komen inderdaad. Intern hier al lang geen nieuws meer :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• cbr600f4i
Logische stap. Visueel is het al een grote familie dus dan beter er ook 1 naam van maken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• PWM
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:09:
Yep. Vlieg op Gatwick heen, en van Heathrow terug, precies wat ik nodig heb.

Heb nu 10 vluchten geboekt bij Easyjet, waarvoor ik bij de grote maatschappijen factor 4-5 meer kwijt zou zijn. En alle vluchten ook nog gewoon stoel 1A met beenruimte :p

Nog nooit Easyjet gevlogen overigens, dus wel een gok. Lees vooral goede verhalen over stiptheid.

• Piet91
  • Niet online
Schiphol moest vandaag 2 Airbus A380's verwerken; EK222 uit Dallas draaide boven Zweden zich naar Schiphol waar het om 04:14 uur op Schiphol wegens medische redenen.
De A380 werd verwerkt aan G09 (niet verrassend uiteraard).
Vertrok om 06:36 weer naar Dubai waar het met 3.5 uur vertraging landde.

Ik geloof de derde keer dat Schiphol 2 A380's op dezelfde dag te verwerken had.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B9DLXzACcAEl7ZA.png:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B9EPDdpCcAAYKvJ.jpg:large

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 05-02-2015 18:42 ]

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
PWM schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:06:
[...]

Heb nu 10 vluchten geboekt bij Easyjet,

[...]

Nog nooit Easyjet gevlogen overigens, dus wel een gok.
Ehhh? Je hebt 10 vluchten met ze geboekt, maar nog nooit met ze gevlogen? Leg uit!

• PWM
  • Niet online
don_jorg schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:44:
[...]

Ehhh? Je hebt 10 vluchten met ze geboekt, maar nog nooit met ze gevlogen? Leg uit!
10 de komende maand ;)

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:56
Kan dat dan niet? Ik heb ook nog een behoorlijke lijst geboekte vluchten met airlines die ik nog nooit gevlogen heb:

SAS
Finnair
Gulf Air
Ukraine Intl
Air Lituanica
Qatar
WOW air

Ervaringen? Ben benieuwd.

Lekker!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-12 21:57

mambo No5

Bad Apple?

Piet91 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:42:
Schiphol moest vandaag 2 Airbus A380's verwerken; EK222 uit Dallas draaide boven Zweden zich naar Schiphol waar het om 04:14 uur op Schiphol wegens medische redenen.
De A380 werd verwerkt aan G09 (niet verrassend uiteraard).
Vertrok om 06:36 weer naar Dubai waar het met 3.5 uur vertraging landde.

Ik geloof de derde keer dat Schiphol 2 A380's op dezelfde dag te verwerken had.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ben in dergelijke gevallen wel benieuwd wat de beweegredenen zijn om naar een bepaalde luchthaven uit te wijken; in dit geval naar AMS dus. Het lijkt me dat er in Duitsland ook wel een veld is waar men een A380 af kan handelen en wat meer op de route ligt. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

In Duitsland kan een A380 volgens mij landen op Frankfurt en München. Voor zover ik kan vinden op het internet zijn beide vliegvelden 's nachts gesloten voor in ieder geval burgerluchtvaart. Vandaar denk ik dus Schiphol als uitwijkkeuze.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-12 09:31

Spotter

Lichtnicht

Bastien schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:07:
In Duitsland kan een A380 volgens mij landen op Frankfurt en München. Voor zover ik kan vinden op het internet zijn beide vliegvelden 's nachts gesloten voor in ieder geval burgerluchtvaart. Vandaar denk ik dus Schiphol als uitwijkkeuze.
IIRC zijn beide luchthavens actief, alleen geld er een nacht-ban voor operaties. Voor Emergencies zijn ze wel beschikbaar.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:50

Fiber

Beaches are for storming.

Düsseldorf kan toch ook wel met de A380 overweg...? Nou ja, binnenkort in ieder geval wel...:

http://www.luchtvaartnieu...naar-dusseldorf-en-madrid

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:08
Muchen is vanuit Zweden nog wel even een stukje verder vliegen. Frankfurt zou wel eens om en nabij gelijk aan Schiphol zijn geweest, maar dan kan zomaar de balans naar Schiphol doorslaan doordat die wel helemaal open is, Emirates daar vaker komt met de 380 en misschien de crew daar ook wel vaker is geweest en omdat er wellicht ook eigen grondpersoneel is.

Hoop factoren in ieder geval...

Sometimes you need to plan for coincidence

• TheNewPlayer
  • Laatst online: 03-12-2018
Klopt het dat er een 747 van PIA op schiphol staat? Dacht zoiets gezien te hebben in een flits.

Nvidia rules

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
Wow, dat noem ik pas een test :) Ik heb drie vluchten met ze gemaakt en prima bevallen. Ja, het is LCC, maar lang niet zo 'erg' als Ryanair. Gewoon een nette, gelikte operatie zonder enige extra.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-12 13:58

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en meestal korte vluchten,dus niet zo heel boeiend verder.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• PWM
  • Niet online
We hebben voor dit jaar als bedrijf besloten geen KLM meer te vliegen, tenzij.

Het was standaard geworden dat iedereen KLM koos, terwijl op bijna elke route in Europa andere mogelijkheden zijn. SAS, Norwegian, Easyjet, FlyBe, etc. De echte echte cattle class hoeft niet (Ryanair), maar verder kijken we naar prijs.

Deze Easyjet vluchten die ik nu heb geboekt zijn totaal een kostenbeparing van 4300,- t.o.v. KLM. Dit komt vooral doordat die afgrijselijke bedragen rekenen als je maar 2 dagen of minder ergens bent (800,- Glasgow, 500,- Berlijn). Dit keer een aantal medewerkers keer een paar maanden, en we hebben een eigen kist verdiend.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-12 13:58

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hier kunnen we bijna niet zelf boeken,alles gaat via een system/booking agency waar gewoon de goedkoopste optie naar voren komt,je kan er nog wel een beetje mee spelen maar de opties zijn beperkt :P Naar de UK zit ik meestal ook in easyjet

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-12 23:03
FastFred schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:30:
Inmiddels wordt op basis van FDR en de CVR het scenario denkbaar dat men na de flameout de verkeerde engine heeft uitgeschakeld. AvHerald meldt het volgende
On Feb 6th 2015 Taiwan's ASC reported that the investigation so far determined from flight data and cockpit voice recorders: the aircraft received takeoff clearance at 10:51Z, in the initial climb the aircraft was handed off to departure at 10:52:33Z. At 10:52:38Z at about 1200 feet MSL, 37 seconds after becoming airborne, a master warning activated related to the failure of the right hand engine, at 10:52:43Z the left hand engine was throttled back and at 10:53:00Z the crew began to discuss engine #1 had stalled. At 10:53:06Z the right hand engine (engine #2) auto-feathered. At 10:53:12Z a first stall warning occured and ceased at 10:53:18Z. At 10:53:19Z the crew discussed that engine #1 had already feathered, the fuel supply had already been cut to the engine and decided to attempt a restart of engine #1. Two seconds later another stall warning activated. At 10:53:34Z the crew radioed "Mayday! Mayday! Engine flame out!", multiple attempts to restart the engines followed to no avail. At 10:54:34Z a second master warning activated, 0.4 seconds later both recorders stopped recording.

Be yourself, no matter what they say ...

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:07:
We hebben voor dit jaar als bedrijf besloten geen KLM meer te vliegen, tenzij.

Het was standaard geworden dat iedereen KLM koos, terwijl op bijna elke route in Europa andere mogelijkheden zijn. SAS, Norwegian, Easyjet, FlyBe, etc. De echte echte cattle class hoeft niet (Ryanair), maar verder kijken we naar prijs.

Deze Easyjet vluchten die ik nu heb geboekt zijn totaal een kostenbeparing van 4300,- t.o.v. KLM. Dit komt vooral doordat die afgrijselijke bedragen rekenen als je maar 2 dagen of minder ergens bent (800,- Glasgow, 500,- Berlijn). Dit keer een aantal medewerkers keer een paar maanden, en we hebben een eigen kist verdiend.
Ben wel benieuwd, zijn jullie corporate klant bij de KLM of boek je gewoon tickets/

• FastFred
voske schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:10:
[...]

Inmiddels wordt op basis van FDR en de CVR het scenario denkbaar dat men na de flameout de verkeerde engine heeft uitgeschakeld. AvHerald meldt het volgende

[...]
Ik hoorde zoiets net op de radio inderdaad. Is geloof ik al eens eerder gebeurd meen ik me te herinneren, een motor uitgevallen of brand ofzo, en dan de verkeerde uitschakelen.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 06-02-2015 11:22 ]

• anandus
  • Niet online
Volgens de BBC handmatig uitgeschakeld.

Hoe kan dat gebeuren, per ongeluk verkeerde knopje indrukken ofzo?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Piet91
  • Niet online
TheNewPlayer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:11:
Klopt het dat er een 747 van PIA op schiphol staat? Dacht zoiets gezien te hebben in een flits.
Ik denk dat je dat verkeerd hebt gezien. ;)

• FastFred
Verwarring, vergissing, miscommunicatie tussen captain en co. Is al eens eerder gebeurt dacht ik

• LongBowNL
Het is eens eerder gebeurd ja: https://en.wikipedia.org/wiki/Kegworth_air_disaster (of in NL: https://nl.wikipedia.org/wiki/British_Midland-vlucht_92)
Daar is ook een Air Crash Investigation over gemaakt.
Nadat het blad kapot was gegaan, schakelde Hunt meteen de autopiloot uit. Toen hij aan McClelland vroeg welke motor kapot was, antwoordde deze: "It's the le... it's the right one." ofwel "Het is de li... de rechter.". In de versies van de Boeing 737 voor de -400 ging de lucht voor de airconditioning door de rechter motor. Boeing had echter een update geïnstalleerd waardoor de lucht nu van beide motoren kwam. Hunt verkeerde in de overtuiging dat de rook van de rechter motor kwam (de motor die nog heel goed werkte) en zette die motor uit. De piloten konden overigens de motoren niet zien vanuit de cockpit, en niemand nam de moeite om elkaar te laten weten dat de linker motor het slecht deed.

• FastFred
Er wordt door AVH geen melding gemaakt van het uitschakelen van engine #1. Volgens AVH ging er op 1200ft, 37 seconden na takeoff een alarm af dat aangaf dat engine #2 uitgevallen was. Vervolgens nemen ze gas terug op engine #1 en volgt er een discussie over of engine #1 nou uitgevallen is of niet. Vervolgens doen ze in de minuut na de mayday nog pogingen om de motoren (let op: meervoud) te herstarten :S

Wat ist nou?

EDIT

Nevermind:
At 10:53:19Z the crew discussed that engine #1 had already feathered, the fuel supply had already been cut to the engine and decided to attempt a restart of engine #1.

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 06-02-2015 11:55 ]

• Fly-guy
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:22:
Volgens de BBC handmatig uitgeschakeld.

Hoe kan dat gebeuren, per ongeluk verkeerde knopje indrukken ofzo?
Mits ze inderdaad een verkeerde motor hebben uitgeschakeld:

Het is een domme fout en zou niet mogen gebeuren. Echter zo nu en dan blijft het voorkomen als men de situatie niet kalm behandeld en/of de juiste training niet gehad heeft
.
In de procedures zijn allerlei aanpassingen gedaan (zoals goed conformeren welke motor je uitzet en controleren dat dat de juiste is), in de techniek zijn aanpassingen gedaan (bijv. op een embraer (190) gaat een motor niet uit als deze boven een bepaald toerental draait, ook al zet je 'm handmatig uit) om te zorgen dat je de juiste motor uitzet, maar je ziet (als het verhaal klopt) dat het niet genoeg is, fouten blijven gemaakt worden.

Mits het verhaal klopt hebben ze in de cockpit van een vliegbare situatie en crash gemaakt en dat is ze aan te rekenen. Echter eerst maar het rapport afwachten, het zou niet de eerste keer zijn dat de voorlopige "feiten" totaal verkeerd zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Fly-guy op 06-02-2015 11:58 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het lijkt er ook op dat de crew snel doorhad dat ze de verkeerde motor uitgezet hadden, helaas vlogen ze niet hoog genoeg om op tijd te kunnen recoveren.

Bedenk eens wat er in je hoofd omgaat zodra je beseft wat voor fout je gemaakt hebt.

March of the Eagles

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wat Fly-guy zegt.

Sowieso vreemd dat als je auto-feather hebt en deze engaged is dat je aan throttles gaat rommelen op zo'n lage hoogte.

XWB, denk niet dat je daar mee bezig bent. Ik denk dat je moet blijven vliegen, ook al is het een gevalletje van "run out of airspeed, altitude and ideas at the same time". Als ze na realisatie van die fout bewust geprobeerd hebben die rivier te halen, dan hebben ze in ieder geval de schade weten te beperken.

• Fly-guy
  • Niet online
Bolk schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:18:
Wat Fly-guy zegt.

Sowieso vreemd dat als je auto-feather hebt en deze engaged is dat je aan throttles gaat rommelen op zo'n lage hoogte.
Dat is op zich niet zo gek. Voor zover ik kan vinden gaan de powerlevers ook bij een feathered engine out middels een memory item naar idle. Het punt waar de MI gedaan worden kan afhankelijk zijn van de maatschappij, maar op de blauwe F50 en A330 is dat 400 voet.
En die hoogte hadden ze al, als ik het artikel mag geloven. Bij een unfeathered engine out was het op de blauwe F50 al meteen featheren zodra je (voldoende) controle had en het doorhad.

(400 voet en zodra het vliegtuig onder controle is uiteraard, maar dat laatste wordt nog wel eens vergeten in de stress.)

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12 12:34
Bastien schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:07:
Vergeet niet Hamburg, vanuit Zweden makkelijker bereikbaar en kan absoluut met A380's overweg, beter nog: Ze worden daar gebouwd :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Fly-guy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:00:
[...]

Dat is op zich niet zo gek. Voor zover ik kan vinden gaan de powerlevers ook bij een feathered engine out middels een memory item naar idle. Het punt waar de MI gedaan worden kan afhankelijk zijn van de maatschappij, maar op de blauwe F50 en A330 is dat 400 voet.
En die hoogte hadden ze al, als ik het artikel mag geloven. Bij een unfeathered engine out was het op de blauwe F50 al meteen featheren zodra je (voldoende) controle had en het doorhad.

(400 voet en zodra het vliegtuig onder controle is uiteraard, maar dat laatste wordt nog wel eens vergeten in de stress.)
Klopt wat je zegt, ik neem mijn woorden terug. Het is 400ft, ECAM actions (A320 ook idd).

Maar dan nog, check check double check voordat er een vinger naar de thrust lever gaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:43:

En wat hebben wij in de aanbieding vandaag?
Wij hebben hier 2 livery's van Easyjet waarvan 1 de definitieve nieuwe livery word:
[afbeelding]

[afbeelding]
En het wordt Nr.1 d:)b
LONDEN - Het nieuwtje zong al even rond en er circuleerden her en der al wat kiekjes. Maar nu heeft ook easyJet zelf bevestigd dat haar vliegtuigen in een nieuw jasje worden gestoken. De Britse prijsvechter houdt vast aan het bekende oranje, maar meent dat de nieuwe look representatief is voor de volwassen maatschappij die het naar eigen zeggen nu is.

........

De huidige vloot van de maatschappij telt 226 toestellen van het type Airbus A319 en A320. EasyJet heeft 197 nieuwe A320's besteld, die dienen als vervanging van de oudere A319's. Alle toestellen worden afgeleverd in de nieuwe beschildering. De huidige vliegtuigen van easyJet krijgen de nieuwe look aangemeten volgens geplande verfbeurten, iets wat gemiddeld eens in de zes jaar gebeurt.

Volgens easyJet zijn eind dit jaar 29 vliegtuigen voorzien van de nieuwe 'livery'. Eind 2017 is het aangepaste kleurenschema aangebracht op de helft van de vloot.
Ter vergelijking, oud:

Afbeeldingslocatie: https://stephanezy.files.wordpress.com/2007/09/easyjet-a320.jpeg

En nieuw:

Afbeeldingslocatie: http://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-airlines/easyjet-new3_636.jpg?itok=t-LTj1_x

Afbeeldingslocatie: http://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-airlines/easyjet-new1_636.jpg?itok=XqXcs6fA
Afbeeldingslocatie: http://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-airlines/easyjet-new2_636.jpg?itok=MYkozdNz

Ze gaan er wel op voorruit vind ik! :)

• CyBeR
  • Niet online
D'r zit niks over de voorruit?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Hoezo dat nou weer? :?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

VoorRuit of Vooruit

:+

[ Voor 17% gewijzigd door hjs op 06-02-2015 15:09 ]

• LongBowNL
De recorder data:
http://avherald.com/img/t...22816_taipei_150204_5.jpg

Hierop is te zien dat de brandstof naar eng 1 is uitgezet. Engine 2 geeft een flame-out waarschuwing. Aan het einde wordt de brandstoftoevoer naar eng 1 wel weer aangezet.

[EDIT]
Gek dat hij niet werkt, ik zie hem wel. Gebruik de versie van hieronder dan maar. :)

[ Voor 63% gewijzigd door LongBowNL op 06-02-2015 15:45 ]

• FastFred
Werkt niet hier...

• CyBeR
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NPa0UAK.jpg

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wauw, ik ben geen expert maar het lijkt erop alsof ENG 1 vlak voor impact leek te starten

• Fly-guy
  • Niet online
Bolk schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:50:
Wauw, ik ben geen expert maar het lijkt erop alsof ENG 1 vlak voor impact leek te starten
Lijkt er wel op, maar ja, wat voor nut heeft een draaiende motor in een stall op zeer lage hoogte?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Fly-guy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:00:
[...]

Lijkt er wel op, maar ja, wat voor nut heeft een draaiende motor in een stall op zeer lage hoogte?
Niets, too little too late. Ze waren sowieso doomed. Enige wat ze hadden kunnen doen is de rivier parallel eerder zien te bereiken, maar dat is een koe in z'n kont kijken.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zoals het nu lijkt zal dit ongeluk ook weer heel wat mensen zich achter de oren doen krabben. Leuk om even de omringende factoren te bekijken;

- Geruchten over de Commander die niet helemaal blij was met de linker motor voor de vlucht (maar niets in het tech log betreffende die motor). Dit kan er toe leiden dat de crew geneigd is om direct aan een probleem met Engine #1 te denken...

- Derde crewmember in de cockpit, gezien de ervaring/aantal uren mogelijk een instructeur/examiner/authoriteits-persoon voor een line check of iets dergelijks. Of je het nu wilt of niet, dit kan in Westerse cultuur de verhoudingen binnen de cockpit al verschuiven en die neiging zit er in Azië vaak nog wat sterker in.

- Engine #2 (RH) geeft een flameout melding, maar als je de ITT vergelijkt met die van #1 is het best mogelijk dat de motor niet echt flamed out was. Engine #1 natuurlijk wel na de fuel shutoff... Tegen de tijd dat ze nummer #1 weer aan de praat krijgen kan die best de roll hebben veroorzaakt omdat de prop unfeathered met de PL nog in Idle = drag drag drag.

- Er spelen nog wat dingen als Auto Yaw Damper trim en dergelijke mee. Op mijn type heb ik dat soort leuke snufjes niet en merk je het absoluut direct zodra een motor wegvalt of zelfs maar een paar procent minder vermogen levert. Dergelijke hulpmiddelen kunnen dat gevoel mogelijk deels wegnemen.

Kan wel een interessant rapport worden, ook wat betreft CRM. Allemaal leuke speculatie en de slachtoffers schieten er niets mee op, maar als crew is dit weer een leuke om dingen van te leren.

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:50:
Ze gaan er wel op voorruit vind ik! :)
Vind ik niet.

Hoewel natuurlijk erg veel wit bevat (wat vaak minder mooi wordt) vond ik de oude veel beter.
Eenvoudig en ziet er eerlijk gezegd best wel mooi uit.
Ik snap totaal niet de gedachte of logica achter die rare oranje band over de romp.

Maar goed; voor een prijsvechter boeit mij de livery niet zo.

• cbr600f4i
De zoveelste verandering van livery die nergens over gaat. Kijk, als je een verandering doet zoals PIA of Saudi Arabian daar kan ik inkomen. Maar dit wat EasyJet, KLM en Transavia doen is compleet overbodig. Als je als airline denkt het licht te hebben gezien in dusdanige wijzigingen dan ben je aardig door je creativiteit heen.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-12 23:03
Propane schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:16:
- Engine #2 (RH) geeft een flameout melding, maar als je de ITT vergelijkt met die van #1 is het best mogelijk dat de motor niet echt flamed out was.
Thomas Wang, de voorzitter van de Aviation Safety Council, heeft vandaag gezegd dat er inderdaad van een flameout geen sprake was en dat de motor in "idle mode" was gegaan zonder een verandering in de oliedruk.

Be yourself, no matter what they say ...

• Fly-guy
  • Niet online
cbr600f4i schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:28:
De zoveelste verandering van livery die nergens over gaat. Kijk, als je een verandering doet zoals PIA of Saudi Arabian daar kan ik inkomen. Maar dit wat EasyJet, KLM en Transavia doen is compleet overbodig. Als je als airline denkt het licht te hebben gezien in dusdanige wijzigingen dan ben je aardig door je creativiteit heen.
Vooralsnog worden KLM, easyJet e.d. flink besproken naar aanleiding van die livery, dus helemaal nutteloos is het niet..

• Napsju
Napsju schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:25:
KLIA heeft volgens mij de laatste 10 jaar al gratis WiFi. In alle (hoofd)terminals en ook de voormalige LCCT. De nieuwe KLIA2 ben ik nog niet geweest, maar dat kan ik volgende week bevestigen.
Ook KLIA2 heeft prima WiFi. Zelfs voor in het toestel (Stoel 4B) aan gate L11 heb ik nog een email verzonden.

Wat is Malindo trouwens een fijne airline! Mooi op tijd. Nieuw toestel: (9M-LNM) met prima stoelen, genoeg beenruimte (ik ben 1,81m), individuele IFE met nieuwe films (gratis) en usb om mijn telefoon op te laden. Tijdens de vlucht werd iedereen voorzien van een koekje en een verpakt bekertje water.

Afbeeldingslocatie: https://thedesignair.files.wordpress.com/2013/05/535933_533719356680630_339543689_n.jpg

En dat voor 13 euro per persoon enkele reis Kuala Lumpur > Singapore, vlucht OD805. Graag weer! :)

Lekker!

• Piet91
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:16:
Vooralsnog worden KLM, easyJet e.d. flink besproken naar aanleiding van die livery, dus helemaal nutteloos is het niet..
Tja, onder mensen die het interesseert ja.
De gemiddelde passagiers (en zeker die in een Easyjet kist stappen) kan het niet verrotten hoe die kist er van buiten uit ziet. Of zien het niet eens.

Zelfs jij heb die '95 years' sticker toen gemist. :P

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:09

vhal

ಠ_ಠ

Tot voor kort wist ik niet eens wat livery was.

Ik bedoel maar...

Strava

• CyBeR
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:22:
[...]
En dat voor 13 euro per persoon enkele reis Kuala Lumpur > Singapore, vlucht OD805. Graag weer! :)
Wauw. En zonder reclame all over de cabine en alle andere shit te strippen tot het absolute minimum a la ryanair.

• Napsju
Precies! Zelfs 15kg check in bagage (geen gebruik van gemaakt) en een aerobridge (dus niet zo'n stomme bus) was inbegrepen in zowel Kuala Lumpur als Singapore.

Voor 45 euro kun je trouwens ook de zelfde route in Business vliegen:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c9/Malindo_Air_Boeing_737-900ER_Business_Class.jpg
Volgende keer maar eens doen!

[ Voor 40% gewijzigd door Napsju op 06-02-2015 19:48 ]

Lekker!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:23:
[...]

Ik snap totaal niet de gedachte of logica achter die rare oranje band over de romp.
Vanuit de easy holding kregen ze het vriendelijke verzoek (eis) om het easyJet woordmerk te gebruiken volgens de regels van de easy holding; witte letters op een oranje achtergrond.

Dan kan de hele kist oranje maken in principe ook, maar wens 2 was een goedkope en makkelijk aan te brengen livery.

• Fly-guy
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:27:
[...]

Tja, onder mensen die het interesseert ja.
De gemiddelde passagiers (en zeker die in een Easyjet kist stappen) kan het niet verrotten hoe die kist er van buiten uit ziet. Of zien het niet eens.

Zelfs jij heb die '95 years' sticker toen gemist. :P
Ik denk dat je het onderschat. Schilderen moet toch, dus de enige kost zit 'm in het design (de hoeveelheid "kleur" lijkt redelijk onveranderd).
Daar krijg je aandacht voor terug, ook al is het initieel een klein groepje. Maar ook meer foto's, het idee dat er "ververst" wordt en uiteindelijk zal dat kleine groepje het ook wel bespreken met mensen die het niet zo opgevallen zou zijn.

Dat ik iets niet zie, zegt meer over mij dan het gemiddelde ;) Ik had er immers wel over gehoord...

• CyBeR
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:43:
Precies! Zelfs 15kg check in bagage (geen gebruik van gemaakt) en een aerobridge (dus niet zo'n stomme bus) was inbegrepen in zowel Kuala Lumpur als Singapore.

[afbeelding]
Nou daar had ik geen moment over na hoeven denken :P

• cbr600f4i
Fly-guy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:16:
[...]

Het is leuke straatpraat voor ons soort maar daar houdt het verder mee op. Meer credit kun je hier echt niet uit halen..

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12 17:14

psy

Fly-guy schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:24:
[...]

Er komen nog meer filmpjes, waaronder naar Dar es salaam.
Zo gaaf, heb ze meteen allemaal bekeken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12 12:34
Sweet mother of trijets: De Dassault Falcon 8X :9~

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B9LAi2WCMAA1NcV.jpg

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Napsju schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:43:

[afbeelding]
Hoe lang doe je er dan over van deur naar deur? In mijn tijd in KL reisde ik altijd met de bus naar Singapore (Odyssey). Voor 40 euro, goeie stoel, wifi, inclusief eten en eigen scherm. Binnen 4 uur was ik in het centrum van Singapore. Ben benieuwd of het de moeite is om te vliegen, met alle heisa daaromheen.

• Napsju
Vliegen is toch altijd de moeite, zelfs al doe je er langer over?

Lekker!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:11
BeefHazard schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 00:15:

[afbeelding]
Wat een lelijkerd. Lijkt rechtstreeks uit de jaren 80 te komen.

• LongBowNL

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
oohh schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:51:
[...]

Wat een lelijkerd. Lijkt rechtstreeks uit de jaren 80 te komen.
Over smaak valt niet te twisten, maar man wat heb jij een slechte smaak ;) :P. Straks ga je nog beweren dat de 737 er mooi en modern uit ziet :D.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:54

Shaggy

Misantroop pur sang

Nou, ik vindt heb ook wel wat hebben. Mij hoor je niet klagen als er eentje voor de deur staat met een rode strik erom :)

Making an ass of myself since the 70's

• Fly-guy
  • Niet online
shaggy8675 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:44:
Nou, ik vindt heb ook wel wat hebben. Mij hoor je niet klagen als er eentje voor de deur staat met een rode strik erom :)
Weet je wal wat de parkeerkosten zijn van het ding? Loop je op leeg en dan heb ik het niet eens over de wegenbelasting en verzekering ;)

En vergeet niet de heffing om die strik af te laten voeren...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Fly-guy schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:46:
[...]
Weet je wal wat de parkeerkosten zijn van het ding? Loop je op leeg
Die vallen in het niet bij de onroerend-zaak belasting voor het huis dat je nodig hebt (inclusief locatie) om dat ding voor de deur te kunnen plaatsen.
en dan heb ik het niet eens over de wegenbelasting en verzekering ;)
Heel redelijk punt.
En vergeet niet de heffing om die strik af te laten voeren...
_/-\o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-12 09:04
Zullen ze dat formaat jets ook wel eens leveren met een 2-persoons bed achterin ?
Als je dan toch multi miljardair bent, dan wil je ook fatsoenlijk liggen lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door bluemoon23 op 07-02-2015 16:04 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

BeefHazard schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 00:15:

[afbeelding]
Waarom eigenlijk 3 motoren voor zo'n kleine jet? Waarom niet gekozen voor 2 motoren met 50% meer vermogen? Elke extra motor levert toch maar weer extra onderhoud op.
Pagina: 1 ... 86 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.