Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 112 Laatste
Acties:
  • 660.058 views

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ze verwachten er nu 6 stuks; 2 dit jaar, 2 in 2016 en 2 in 2017. De laatste 3 schijnen recente bestellingen te zijn.
Air France/KLM Group heeft meer dan 10 77W's in backlog en de levering voor de laatste 10 stuks zijn uitgesteld. Air France en KLM ontvangen elk één 77W dit jaar, dat zouden er oorspronkelijk meer geweest zijn.
Snap zelf ook wel dat als dat nieuws een maand geleden bekend terwijl de 777 al op de productielijn staat ook gewoon gebouwd wordt. Je kunt die niet even uitstellen.
Dat is waar. Maar de twee die dit jaar komen (LN 1280 en 1290) zijn dan ook geen onderdeel van de 10 die uitgesteld zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door XWB op 21-01-2015 22:31 ]

March of the Eagles

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:28:
Air France/KLM Group heeft meer dan 10 77W's in backlog en de levering voor de laatste 10 stuks zijn uitgesteld. Air France en KLM ontvangen elk één 77W dit jaar, dat zouden er oorspronkelijk meer geweest zijn.

Dat is waar. Maar de twee die dit jaar komen (LN 1280 en 1290) zijn dan ook geen onderdeel van de 10 die uitgesteld zijn.
Ah, bedankt voor de opheldering.
Lekker correcte nieuwsberichten dan...

Heb je toevallig ook wat meer informatie of bronnen hierover? (hoeveel toestellen, waar en wanneer enzo) O-)
Boeing zelf geeft nog maar 1 openstaande 77W voor KLM aan en 4 voor AF.
(maar dat is niet correct dus, lijst is ook van december)

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 21-01-2015 22:52 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:55:
Ook de net vertrokken PH-CKD vloog haar eerste jaar voor Air France:

[afbeelding]
Zeker? Zonder iets op te zoeken want daar ben ik te lui voor klinkt dat raar want alle Boeings bij KLM hebben al sinds jaar en dag PH-Bxx als reg.

Ah wacht, de Cargo kisten geldt dat niet voor.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 21-01-2015 23:03 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 00:00:
Deze datum zou bijna de geschiedenis ingaan als de dag waarop 2 iconen hun eerste commerciële vluchten zouden maken.
(...)
Op de avond van 21 januari 1970 zou aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ook de eerste commerciële vlucht van een ander icoon vertrekken, maar door technische problemen vertrok deze pas de volgende dag.
Aldus, vandaag in de geschiedenis:

- 22 januari 1970: De eerste commerciële vlucht van de Boeing 747.

Op 12 december 1969 werd de eerste Boeing 747 afgeleverd; N733PA aan Pan American World Airways, ofwel Pan Am.
N733PA vloog van Everett non-stop naar Nassau, Bahama's met vracht aan boord waarna het doorvliegt naar Pan Am's thuishaven New York JFK waar het op 13 december landt. Op 19 december volgt de tweede 747; N734PA.

Op 12 januari 1970 vloog N735PA "Clipper Constitution" 300 Pan Am werknemers naar London Heathrow; de eerste trans-Atlantische 747 vlucht. De 747 die slechts 3 dagen eerder aan Pan Am geleverd was arriveert
3 uur te laat in Londen. Oorzaak? Motorproblemen met een van haar Pratt & Whitney JT9D motoren.
Aankomst van de vlucht in Londen:

Afbeeldingslocatie: http://www.vosizneias.com/wp-content/uploads/2013/10/Boeing-747-The-End_sham-2.jpg

Op 15 januari werd N747PA of N733PA (ik kan maar niet 100% zekerheid krijgen welke van de 2) door Pat Nixon - First Lady, vrouw van toenmalig president Richard Nixon - ingezegend:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d8/Pat_Nixon_in_first_747.png

21 januari 1970: N733PA (6e gebouwde 747) "Clipper Young America" zou op deze avond de eerste vlucht naar Londen Heathrow uitvoeren en om 21:00 uur vertrekken.
Aan boord waren 336 passagiers ($375 voor een first class ticket enkel reis die men 2 jaar eerder had gekocht).

Afbeeldingslocatie: https://jpbpa2.files.wordpress.com/2014/01/new-image.jpg

Na diverse andere problemen (een passagiersdeur wilde niet sluiten; problemen bij het laden van de cargo) krijgt tijdens het taxiën de 747 problemen met motor #4; deze raakte oververhit doordat wind achterin de motor blies). De 747 ging terug naar de gate.
Passagiers werden met de bus naar de terminal gebracht waar ze een maaltijd konden krijgen, ondertussen zocht Pan Am druk naar een oplossing om dit evenement niet in een PR-ramp te doen uitlopen.

Hierop werd N736PA"Clipper Victor"" (11e gebouwde 747) snel gereed gemaakt.
Deze 747 was nog geen 48 uur eerder aan Pan Am geleverd en werd gebruikt voor training.
Omdat in de pers "Clipper Young America" was gebruikt kreeg N736PA snel ook deze naam.

Afbeeldingslocatie: http://cruiselinehistory.com/wp-content/uploads/2010/01/600_boeing_1.jpg

De passagiers gingen nu de tweede 747 in om 01:52 uur in de bitterkoude nacht vertrok N736PA na bijna 7 uur vertraging eindelijk richting Londen. (de vlucht zou op dat moment eigenlijk al op Heathrow geland moeten zijn)
Tijdens de vlucht werd niet veel geslapen; de 18-koppige cabincrew zorgde voor eten en drinken voor de 330+ passagiers (aantal passagiers verschilt per bron; een 20-30 personen zijn overgestapt op andere vluchten naar Londen of bleven in New York); de passagiers liepen door het vliegtuig om alles maar te kunnen zien; de luxueuze first class voorin de 747, het nieuwe upperdeck en even een blik werpen in de cockpit.
Na iets meer dan 6 uur landt de 747 om 14:04 uur op Heathrow Airport waar ze opwacht wordt door enthousiaste Britten.

Afbeeldingslocatie: http://static.thisdayinaviation.com/wp-content/uploads/tdia//2013/01/780x520xPan-American-World-Airways-flight-crew-Clipper-Young-America-22-January-1970-The-Times.jpg.pagespeed.ic.YpdQpYogYO.jpg
Gezagvoerder Robert M. Weeks met een aantal van zijn crewleden.

De terugvlucht naar New York was al net zo problematisch; de vlucht liep 4.5 uur vertraging op na problemen met een drukvat dat bij een deur deze bij noodgevallen zou opendoen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/2/5/1048521.jpg
N736PA vooraan. N747PA waarschijnlijk in het midden. Foto op Paine Field, september 1969.

N736PA heeft een bewogen leven gehad na deze vlucht. Op 2 augustus dat jaar werd deze 747 gekaapt toen het onderweg was naar Cuba; bij deze eerste kaping van een 747 vielen gelukkig geen gewonden of doden; hierna kreeg het wel haar oude naam "Clipper Victor" terug.
7 jaar later werd het op 27 maart 1977 bij de Teneriferamp verwoest; tot op de dag van vandaag de grootste vliegramp in de geschiedenis als je de aanslagen van 11 september niet meerekent.

PS: Alle namen van de vliegtuigen (Clipper *******) zijn namen die de genoemde toestellen droegen op het moment van de genoemde gebeurtenissen. Deze namen kun je verder niets op aan deze namen droegen ze vaak niet lang, werden verschoven tussen de 747's etc. etc.

Verwijderd

Voor mij blijft de 747 toch de mooiste kist.
Wellicht ook jeugd sentiment, als kleuter ging ik al vaak mee in een 747. Ik kan me nog herrineren dat ik naar dat enorme ding keek vanuit de vertrekhal,

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik hoop er misschien dit jaar nog in te zitten, tot nu toe altijd in 737's (Transavia, SAS) en MD80's (SAS) gezeten. M'n zusje begint in februari aan een half jaar stage in China. Tja, wie zijn wij dan om niet even een keer op bezoek te komen :+

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
Piet91 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:55:
Overigens de enige keer dat een KLM MD-11 langdurig voor een andere maatschappij vloog.
Het is nog een keer eerder voorgekomen. Viasa uit Venezuela heeft een tijdje (kan niet vinden hoe lang) een DC-10 van KLM geleased.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/Viasa_DC-10-30_PH-DTH_ZRH_Jun_1978.png

Wel geinig, met klein KLM bij de achterkant.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Maar dat is dus een DC-10, geen MD-11, waar Piet91 het over had ;)

En Viasa heeft wel meer toestellen van KLM geleased in het verleden, waaronder enkele DC-8's, zoals deze PH-DCH in 1965:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Viasa_DC-8-53_PH-DCH_FRA_1965-8-2.png

Of een 747-200, als de PH-BUG, in 1972:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/VIASA_Boeing_747-200_Groves.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• don_jorg
wildhagen schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:28:
Maar dat is dus een DC-10, geen MD-11, waar Piet91 het over had ;)
Heb ik gewoon 3x over 'MD-11' heengelezen, hahahahaa. Sorry Piet!

• Piet91
  • Niet online
don_jorg schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:23:
Het is nog een keer eerder voorgekomen. Viasa uit Venezuela heeft een tijdje (kan niet vinden hoe lang) een DC-10 van KLM geleased.

[afbeelding]

Wel geinig, met klein KLM bij de achterkant.
Klopt; maar deze DC-10 heeft meer voor Viasa gevlogen dan voor KLM.

In april 1975 werd deze aan KLM geleverd als PH-DTH. Direct werd deze aan Viasa geleend, maar nog met PH-DTH registratie.
Na 4 jaar ging deze in april 1979 weer terug naar KLM welke deze kist weer aan VIASA verkocht.
Nu kreeg het de registratie YV-138C en werd het aan KLM geleased.
KLM vloog een 15 maanden met deze in Venezuela geregistreerde DC-10 totdat het in juli 1980 weer naar VIASA ging. Deze vloog er vervolgens net geen 27 jaar mee tot ze de kist in Caracas neerzetten in 1997 toen VIASA ophield met bestaan.
Een jaar later ging deze naar Marana, Arizona waar het rond de eeuwwisseling werd gesloopt.
Welgeteld heeft KLM dus maar zo'n 15 maanden met deze kist gevlogen.

Deze kist komt ook nog voor in de Franse film "Le sauvage (1975)":

Afbeeldingslocatie: http://www.impdb.org/images/a/ac/AVION_2_LESAU.JPG

De DC-10's zijn geloof ik een apart verhaal bij KLM. Ze hebben naast een aantal voor henzelf ook een aantal voor andere maatschappijen besteld. En ze zijn heel veel heen en weer geswitcht en geleased.
Wat ook wel grappig is, is de mogelijkheid dat er een aantal rijen stoelen konden worden verwijderd zodat er hier losse vracht (koffers e.d.) kon worden vervoerd.
Was geloof ik voornamelijk voor de minder drukke tijden wanneer aantal passagiers terugliep en er zo dus meer ruimte beneden vrij kwam voor vracht. Iets vergelijkbaars heeft KLM ook wel gedaan met hun DC-9's.
Hoe vaak ze dat hebben gedaan weet ik niet.

Afbeeldingslocatie: http://i50.photobucket.com/albums/f326/M535iNL/Scannen0009a.jpg
wildhagen schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:28:
Of een 747-200, als de PH-BUG, in 1972:

[afbeelding]
Dual livery ;)
De VIASA livery is nog nét te zien bij de neus, de 747 is hier nog maar 18 maandjes jong:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/0/3/1188307.jpg

KLM hield jarenlange nauwe samenwerkingsverbanden met VIASA; vandaar dat kisten heen en weer werden verschoven, geleased, aparte liveries e.d.
Beetje te vergelijken met de samenwerking met Northwest welke ook dubbele liveries e.d. opleverde.
don_jorg schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:29:
Heb ik gewoon 3x over 'MD-11' heengelezen, hahahahaa. Sorry Piet!
:+

Ben zelf bezig met het zo uitgebreid mogelijk documenteren van de vliegtuigen die KLM in bezit had/heeft en ik ben nog niet bij de DC-10 aangekomen. Dus dat is voor mij nog een beetje een grijs gebied.
De geschiedenis van de 46 747's, 10 MD-11's, 17 A330's en 23 777's is voor mij al wel bekend terrein.
(maar als er iemand is die meer - unieke, onbekende - informatie heeft over de geschiedenis van deze kisten; ik ontvang die graag O+ )

[ Voor 255% gewijzigd door Piet91 op 22-01-2015 17:05 ]

• Piet91
  • Niet online
Na Londen, Dubai, Brussel kan Bangkok er ook nog wel bij:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IlAVooxxJ2U]

Straks om 22:00 uur op BBC3:
We meet Captain Jack, Thailand's happiest immigration officer, and the flying doctor who has his patients in stitches. But not everyone's laughing - Britpacker John escapes death by a whisker, Matt is stranded without a ticket, and Paul can't find his gate after one too many drinks in departures. While the tourist police have fun on their new Segways, will Alicia and Georgia survive Thailand without the Bank of Dad?

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-12 11:46
Piet, heb je die info ook ergens online staan of houd je dat voor jezelf? dat kan ik overigens wel voorstellen, want met al die data kan iedereen aan de haal uiteraard zonder er zelf uren in te hoeven steken. Ben wel erg benieuwd overigens!

• Piet91
  • Niet online
DennisM6 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:52:
Piet, heb je die info ook ergens online staan of houd je dat voor jezelf? dat kan ik overigens wel voorstellen, want met al die data kan iedereen aan de haal uiteraard zonder er zelf uren in te hoeven steken. Ben wel erg benieuwd overigens!
Het is nu (nog) allemaal een zooitje eigenlijk hoe ik dat heb staan. 't is een eigen systeem zeg maar die alleen ik snap; maar ik wil het wel een keer wat duidelijker maken.

Alle informatie is overigens te vinden op internet, anders wist ik het ook niet. :+
Maar het is veel controleren want veel van de informatie klopt niet, onvolledig of ronduit niet duidelijk.

Als het nog een keer wat wordt wil ik het best delen natuurlijk. ;)
Al moet je er niet teveel bij voorstellen. Ik wil zo veel mogelijk informatie over elke kist verzamelen maar of dat nou zo interessant is voor velen.
Ben vooral ook op zoek en benieuwd naar informatie die niet echt zo simpel is te vinden.
Zo zijn er een aantal KLM 747-classics in een videoclip van Robbie Williams 'Angels' te zien, zijn PH-BUH en -BUI recordhouders qua uren/cycles. Dat soort info vind ik interessant. :$
Ben ook nog altijd benieuwd welke kist bijvoorbeeld voor Flodder in Amerika is gebruikt. :P
Heb wel eens een behind the scenes video ervan gezien maar daar kon ik het niet op uitmaken helaas...

[ Voor 28% gewijzigd door Piet91 op 22-01-2015 23:41 ]

• don_jorg
Het zou me niets verbazen als die flexible opstelling voor de Viasa-toestellen te maken heeft met de hoeveelheid (hand)bagage die de gemiddelde Zuid-Amerikaan meeneemt op vakantie. Echt niet te geloven! Ik vloog in oktober van Aruba naar Valencia (Venezuela) en twee weken later weer terug van Valencia naar Curaçao. Mijn vrouw is Venezolaanse, dus ik had nogal wat bij me wat ik mee moest nemen. Maar vergeleken met de gemiddelde Venezolaan had ik een plastic tasje bij me... Wát een berg spul! Richting Curaçao een stuk minder, maar er is dan ook bijna niets te koop in Venezuela.

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:01:
[...]

Zo zijn er een aantal KLM 747-classics in een videoclip van Robbie Williams 'Angels' te zien, zijn PH-BUH en -BUI recordhouders qua uren/cycles. Dat soort info vindt ik interessant. :$
Ben ook nog altijd benieuwd welke kist bijvoorbeeld voor Flodder in Amerika is gebruikt. :P
Heb wel eens een behind the scenes video ervan gezien maar daar kon ik het niet op uitmaken helaas...
RT _O-

Over de 747 gesproken... ik kwam dit filmpje laatst wel tegen over de bouw van de eerste 747-400:

Offtopic: dat vind ik nou heel mooi! Al die oude filmpjes uit de 80's en 90's!

En op Schiphol zijn mijn collega's druk bezig met spanten rijden voor de uitbreiding van de (als het goed is) E pier. Dat levert uiteraard ook mooie foto's op! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://pultrum-rijssen.nl/images/nieuws/nieuws-pultrum-rijssen-040.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10369920_827993943914048_7946460405085369067_n.jpg?oh=36cd40761fc743250ad83d2428583a1f&oe=552736A9

En over een paar minuten is het weer tijd voor:
Aldus, vandaag in de geschiedenis:

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
De boeing 747 is inderdaad een erg mooie kist, ik dacht de enige en eerste met de karakteristieke bult. Tot ik van de week weer eens een oude James Bond had aangezet, In Goldfinger zit dit vliegtuig.
Afbeeldingslocatie: http://www.impdb.org/images/8/8b/GFAviation_Traders_ATL-98.jpg

Uit de naam van het plaatje haal ik dat dit een atl-98 is. Nooit eerder opgevallen, ook een mooi vliegtuig maar de verhoudingen lijken een beetje krom. Jullie kenden dit vliegtuig natuurlijk wel :-)

• wildhagen
  • Niet online
Aviation Traders ATL-98 Carvair. Dit was in feite een aangepaste versie van de Douglas DC-4.

Maar er zijn wel meer vliegtuigen met zo'n bult hoor. Denk aan de Armstrong Whitworth AW.660 Argosy van eind jaren 50 bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/Argosy_Aircraft_Blenheim.jpg

Of een Bristol Freighter of Superfreighter uit 2e helft jaren 40 en 1e helft jaren 50.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/Bristol_170_Freighter_32_of_Silver_City_Airways.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:39:
[...]
En over een paar minuten is het weer tijd voor:
[...]
Helaas dus niet :(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Genoeg gebeurd 'vandaag' hoor :P http://www.flight.org/aviation-history/

• Freee!!

Freee!!

Maar waarschijnlijk een jaar geleden al vermeld.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Piet91
  • Niet online
Ik was moe van het maken van de post van 22 januari. :P

Nee, er is inderdaad genoeg gebeurd maar het is wel altijd afwegen of ik het ga noemen.
Zoals gezegd heb ik daar bepaalde 'eisen' voor.
Daarnaast krijg je zo niet elke dag een post en dat vinden een aantal users ook totaal niet erg.
Freee!! schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:55:
Maar waarschijnlijk een jaar geleden al vermeld.
Nee, maar die datum nadert snel.
Wildhagen en ik zijn namelijk al lang geleden begonnen; al was het in het begin sporadisch.

• wildhagen
  • Niet online
En ik heb helaas de laatste tijd minder tijd voor die posts (druk met werk etc), er gaat namelijk best wel wat tijd in zitten. Wellicht vanaf eind februari weer verhalen van mijn kant, dan hoop ik het iets rustiger te hebben.

Sowieso is niet alles even interessant om te melden, sommige dingen zijn gewoon niet echt vermeldenswaardig, of er is simpelweg nauwelijks informatie over te vinden.

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!

Freee!!

Piet91 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:43:
[...]
Ik was moe van het maken van de post van 22 januari. :P
Kan gebeuren.
Nee, er is inderdaad genoeg gebeurd maar het is wel altijd afwegen of ik het ga noemen.
Zoals gezegd heb ik daar bepaalde 'eisen' voor.
Verstandig.
Daarnaast krijg je zo niet elke dag een post en dat vinden een aantal users ook totaal niet erg.
Ik vind het wel jammer, maar totaal begrijpelijk.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:35
PH-BVG is vanmiddag uitgeweken naar FRA. Las ergens dat hij was uitgeweken voor een fuelstop. Enig idee?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mtNvB4h.jpg

EDIT: En nu onder weg naar AMS:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/994469_1533081690278506_2924268721276487541_n.jpg?oh=ed4753a23e73a3eabba3cbc7b9037874&oe=5563BD14

[ Voor 43% gewijzigd door oohh op 23-01-2015 20:00 ]

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

oohh schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:29:
PH-BVG is vanmiddag uitgeweken naar FRA. Las ergens dat hij was uitgeweken voor een fuelstop. Enig idee?
[afbeelding]
Zou kunnen. Bij veel headwind en wat andere tegenslagen is dat zeker een mogelijkheid..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Piet91
  • Niet online
Bolk schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:43:
Zou kunnen. Bij veel headwind en wat andere tegenslagen is dat zeker een mogelijkheid..
oohh schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:29:
[afbeelding]

EDIT: En nu onder weg naar AMS:
[afbeelding]
Royal Dutch Airlines ‏@KLM · 33 min
@dandoen The aircraft is diverting to Frankfurt for extra fuel, Daniël.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heeft iemand recentelijk Malaysia gevlogen? Ik ga volgende week zaterdag met Malaysia naar Phnom Penh (Cambodja) Hebben ze weer een redelijke bezetting of vliegen ze nog steeds met 3 kwart lege toestellen?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:57
Volgens mij is bezettingsgraad altijd wel in orde geweest, halflege kisten waren vooral verkeerd begrepen foto's die door clickbaitjournalisme werden opgeblazen

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:28

Fiber

Beaches are for storming.

Niets lekkerder dan een half leeg vliegtuig, nou ja, liever nog driekwart leeg, en dan een hele rij stoelen voor jezelf hebben... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• BeefHazard
Ik heb één keer het geluk gehad 3 Economy Comfort stoelen gehad te hebben op een vlucht uit Kaapstad. De goden van het luchtverkeer lachten me toe. Ik heb ze op mijn knieën bedankt.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:15
Met Wizzair op Groningen - Gdansk retour op beide vluchten een hele rij voor mezelf. Dat ligt heerlijk kan ik je vertellen. Zeker met de extra beenruimte :9

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:48:
Heeft iemand recentelijk Malaysia gevlogen? Ik ga volgende week zaterdag met Malaysia naar Phnom Penh (Cambodja) Hebben ze weer een redelijke bezetting of vliegen ze nog steeds met 3 kwart lege toestellen?
In Oktober Adam > Kuala Lumpur > Auckland en terug gedaan. Zeker de AMS>KLIA vlucht zat vol, maar ook de bezettingsgraad van KLIA>AKL zat wel goed. Volgens mij hebben ze nooit echt met 3/4 leeg gevlogen, dat waren foto's van mensen die het eerste instapten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Piet91
  • Niet online
De eerste baby is geboren aan boord van een Boeing 787 :P

Jordanian woman gives birth over Atlantic
New York (AFP) - A Jordanian woman gave birth to a premature but healthy baby girl mid-flight over the Atlantic while travelling to New York from Amman, officials said Wednesday.

The 33-year-old woman was assisted by a nurse and doctor who happened to be on board Royal Jordanian flight 261 when she went into labor, four hours before landing in the Big Apple.

The little girl was born at around 5:30 pm New York time on Tuesday, while the twin-jet Boeing Dreamliner was cruising over the Atlantic, airport and airline officials said.

Royal Jordanian said the captain had been about to conduct an emergency landing at an airport in Canada, but continued onto New York when informed the birth was problem-free.

"The delivery was fast and easy, helped by an anaesthesiologist and a legal nurse who happened to be on board, and in cooperation with the crew members," the airline said in a statement.

"Mother and child were in good health and there was no need to divert the plane," it added.

Joe Pentangelo, a spokesman for the Port Authority of New York and New Jersey, said the baby weighs more than six pounds (2.7 kilos).

The airline said the woman had been 31 weeks pregnant and that it is airline policy for women to travel up to their 36th week in case of single pregnancy, and up to 32 weeks for twins or more.

"The mother expressed gratitude for the great help she received from the physician, the nurse and the flight attendants, and thanked the RJ staff at (John F Kennedy International Airport)," Royal Jordanian said.

Pentangelo said the woman is a Jordanian citizen and appeared to be travelling alone.
Ging dus op JY-BAC. En is tijdens de betreffende vlucht nog boven Belfast gefotografeerd:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7583/15721762043_f19070735c_c.jpg

Overigens is Royal Jordanian een voorbeeld dat die nieuwe livery van KLM ook onzin is als ze de nieuwe neuzen als reden noemen. Moet je kijken hoe strak deze kist eruit ziet :9 :

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7527/16089711087_9e2566c128_c.jpg

Sowieso wel erg mooie livery.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:33

Bestla

Kvinne

Bij KLM zou de donkerblauwe streep bovenlangs de neus gaan lopen. Kijk maar eens naar de verhouding van de raampjes en de cockpitramen. Bij de RJ zie je al dat de cockpitramen lager zitten dan bij een 737 bv.

• CyBeR
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UGgaTEm.jpg

Hmm.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

was toch een concept uit 1986 ?

Strava

• wildhagen
  • Niet online
Ja, was een 767-X, die bedoeld was om het gat tussen de 'gewone' 767 en de 747 qua passagiersaantallen op te vullen. Werd door Boeing in 1986 voorgesteld, maar er was weinig belangstelling voor vanuit de markt.

Boeing is wel door gegaan met diverse ontwerpen in die richting, uiteindelijk is daar de 777 uit voortgekomen.

Virussen? Scan ze hier!

• Piet91
  • Niet online
Wauw.

Kan direct wel zien waarom dit nooit van de grond is gekomen (letterlijk en figuurlijk) _O-

Dat wordt leuke wipwap bij het in- en uitstappen. :') _O-
Als die al niet bij de landing doormidden was gebroken...

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 24-01-2015 18:17 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wat zou het verschil zijn met een 747? Misschien iets smallere body?

www.casarodriguillo.com

• FastFred
Boel extra gewicht achter het main gear.

• wildhagen
  • Niet online
Om te beginnen 2 motoren minder? :P

Virussen? Scan ze hier!

• FastFred
Of juist 1 of 2 te weinig?

• wildhagen
  • Niet online
Zou kunnen ja, maar aangezien de 767-X nooit verder is gekomen dan het mock-up stadium, zullen we dat nooit weten.

Ander verschillen waren grotere vleugels en een wat bredere cabine tov de reguliere 767:
After the debut of the first stretched 767s, Boeing sought to address airline requests for even more capacity by proposing larger models, including a partial double-deck version informally named the "Hunchback of Mukilteo" (from a town near Boeing's Everett factory) with a 757 body section mounted over the aft main fuselage. In 1986, the manufacturer announced the 767-X, a revised model with extended wings and a wider cabin, but received little interest. By 1988, the 767-X had evolved into an all-new twinjet, which revived the 777 designation. Until the 777's 1995 debut, the 767-300 and 767-300ER remained Boeing's second-largest wide-bodies behind the 747.
Van de wiki-page van de 767.

Die stretched 767 waar ze het in de quote over hebben was dus de 767-300(ER). De -400ER kwam er pas in 1995, na de introductie van de 777.

Ook leuk trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://aviationweek.com/site-files/aviationweek.com/files/archive/sitelife.aviationweek.com/ver1.0/Content/images/store/0/8/e02e5fdc-99e0-4367-8848-643b044b0a6a.Full.jpg

En dan bedoel ik niet die MD-12, maar die Boeing NLA rechts (New Large Aircraft). Die had de concurrentie aan moeten gaan met de Airbus A3XX (later dus A380) en de MD-12 (McDonnell Douglas was toen nog niet overgenomen door Boeing), maar is nooit doorgezet. Wel apart ontwerp, met een hoge vleugel en V-Tail etc :)

Meer leuke pics: Boeings Wonder Wall

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 24-01-2015 18:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-12 20:47
En dan was er nog de overtreffende trap: de Sukhoi KR-860:

Afbeeldingslocatie: http://www.testpilot.ru/russia/sukhoi/kr/860/images/kr-860a.jpg

650t, 88m wingspan, 80m lang en 860-1000 passagiers.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_KR-860

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wildhagen schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:37:
Zou kunnen ja, maar aangezien de 767-X nooit verder is gekomen dan het mock-up stadium, zullen we dat nooit weten.

Ander verschillen waren grotere vleugels en een wat bredere cabine tov de reguliere 767:

[...]

Van de wiki-page van de 767.

Die stretched 767 waar ze het in de quote over hebben was dus de 767-300(ER). De -400ER kwam er pas in 1995, na de introductie van de 777.

Ook leuk trouwens:

[afbeelding]

En dan bedoel ik niet die MD-12, maar die Boeing NLA rechts (New Large Aircraft). Die had de concurrentie aan moeten gaan met de Airbus A3XX (later dus A380) en de MD-12 (McDonnell Douglas was toen nog niet overgenomen door Boeing), maar is nooit doorgezet. Wel apart ontwerp, met een hoge vleugel en V-Tail etc :)

Meer leuke pics: Boeings Wonder Wall
Wat wel grappig is is dat Boeing voor de Winglets van de 737MAX een ontwerp gebruikt dat lijkt op het winglet ontwerp van de MD12

• CyBeR
  • Niet online
Apparently is er ook ooit een idee geweest om de 747 volledig dubbeldeks te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.airlinereporter.com/wp-content/uploads/2011/08/BA6.jpg

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:53:
Apparently is er ook ooit een idee geweest om de 747 volledig dubbeldeks te maken:

[afbeelding]
Ik heb ergens nog de schetsen voor de eerste configuraties van de 747, zo hebben ze ook het idee gehad om 2 rompen naast elkaar te maken ipv op elkaar. Uiteindelijk is het een stapeling van 2 rompen geworden waarbij de bovenste een kleinere diameter heeft dan de onderste.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat heeft Boeing eigenlijk aan de overname van MD gehad? De MD-12 werd niets cq was sowieso teveel overlap. De Boeing 717 (md-92) was geen succes, wat te verwachten was in de markt en met een oud model.

En dat was het eigenlijk wel weer. Of was het om defensie te doen?

EDIT: Was overigens volgens mij officieel geen overname, maar een fusie.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 24-01-2015 22:10 ]

• CyBeR
  • Niet online
Een zooi engineers?

• BeefHazard
Inderdaad, dit zal het soort overname geweest zijn dat je tegenwoordig veel tegenkomt: Puur voor de aanwezige kennis.

• CyBeR
  • Niet online
Oh en minder concurrentie natuurlijk.

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
AndRo555 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:40:
En dan was er nog de overtreffende trap: de Sukhoi KR-860:

[afbeelding]

650t, 88m wingspan, 80m lang en 860-1000 passagiers.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_KR-860
Vooral de roltrap bij het neuswiel is erg gaaf. :P

Verwijderd

SCHIPHOL - Transavia gaat de vloot, die komende zomer vanuit Nederland met één toestel wordt ingekrompen, voorzien van nieuwe kleuren. Het exclusieve groen, ooit als geste afgestaan door Freddy Heineken aan luchtvaartpionier John Block bij de start van de maatschappij, gaat niet langer domineren. Naast groen moeten ook donkerblauw en 'fuchsia' roze de vloot een andere uitstraling geven. Zelfs de onderkant van de vliegtuigen schijnt beschilderd te worden.

De huidige naam verandert ook weer. De toevoeging '.com' verdwijnt en de naam wordt simpel Transavia. Het is de zoveelste verandering in korte tijd. Het oorspronkelijke Transavia Holland werd in de jaren tachtig Transavia Airlines, moest vervolgens Basiq Air worden maar werd transavia.com. Na tien jaar wordt het weer simpel 'Transavia'.

Een kostbare operatie, die zowel voor Transavia in Nederland als in Frankrijk wordt uitgevoerd. De vakbonden hebben nog niet gereageerd in een tijd waarin de maatschappij worstelt met structurele verliezen en van het personeel offers met een hogere productie en vijftien procent minder kosten wordt gevraagd.

Nut en noodzaak
Alle toestellen, ook die van Transavia France, worden opnieuw beschilderd, advertenties worden netwerkbreed aangepast en zelfs het briefpapier krijgt de nieuwe 'look'. Of het meer passagiers oplevert, is de vraag. Over nut en noodzaak geeft de directie maandag tekst en uitleg bij de presentatie van het eerste toestel in een hangar op Schiphol-Oost. Wie bij Transavia om een toelichting op de plannen en de presentatie vroeg werd overigens teruggebeld door het communicatiebureau Linden & Barbosa.

De eerste Boeing 737-800 met het nieuwe kleurenschema van Transavia arriveert naar verluidt zondag al vanuit het Engelse Norwich op Schiphol. Wat de kleuren betreft staat de wereld een verrassing te wachten als maandag het toestel de hangar op Schiphol-Oost wordt binnengerold, vermoedelijk onder applaus van genodigden en personeel, aan wie de nieuwe 'look and feel' wordt voorgesteld.

Foto (c) TransaviaFoto (c) Transaviatransavia Transavia Boeing 737'sFoto (c) Transaviatransavia transavia
"Een spannende dag! Want tijdens deze dag delen we onze visie op de toekomst van Transavia, onthullen we de nieuwe look en feel én ontvangen we het eerste vliegtuig in de nieuwe huisstijl", meldt de Transavia-directie in de uitnodiging. In een mail gericht aan het personeel noemt topman Mattijs ten Brink de re-branding zelfs "een mijlpaal in de geschiedenis van Transavia".

Chartermarkt
Transavia, honderd procent dochteronderneming van KLM, staat desondanks nog voor een onzekere toekomst. De maatschappij lanceerde samen met de Franse zustermaatschappij nog plannen om sterker op de prijsvechtersmarkt te gaan opereren. De afgelopen weken werd duidelijk dat Transavia ook op de chartermarkt nog actief wil blijven, onder andere voor de reisorganisaties als Sunweb en Thomas Cook, waarvan de naam op toestellen gaat prijken.

Luchtvaartexperts menen dat Transavia op te veel paarden blijft gokken en dat een duidelijk keuze moet worden gemaakt. In dat verband is recent nog geadviseerd als prijsvechter 'upmarket' te gaan opereren, net iets beter als de veel grotere concurrenten, zoals easyjet, Ryanair en Norwegian.

De nieuwe vliegschema's van Transavia Nederland laten zien dat, vergeleken met 2014, de vloot het komende zomerseizoen een toestel minder zal tellen. Samen met de zustermaatschappij in Frankrijk wordt daarentegen een capaciteitsgroei gepland. Het is daarom vrijwel zeker dat een toestel uit de Nederlandse vloot naar Frankrijk verdwijnt.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...inant-bij-nieuw-transavia

'Transavia.com' wordt dus gewoon 'Transavia', en zojuist is het eerste toestel met de nieuwe livery geland op SPL na een vlucht uit Norwich (waar hij is gespoten)

Bingo:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10922716_10205325714318113_2089060401586188787_n.jpg?oh=78cbe2fde9e8f571a242febfbced6f4a&oe=555651AA

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/1779112_755202384587232_7790755647309127181_n.jpg?oh=b6c73cf5bd2ab87a5417631085f8c1db&oe=556AA5DB

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 15:29 ]

• wildhagen
  • Niet online
Kan eerlijk gezegd niet zeggen dat ik het nu een vooruitgang vind, ik vond de oude livery toch wel wat fraaier eigenlijk... met name die letters die over de raampjes heen lopen vind ik niet fraai.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ben ik helemaal met je eens...

Nog wat foto's:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10888522_768045389911794_5341074266159965094_n.jpg?oh=97175be90e2b3c26b57e3041059b931f&oe=555C011F&__gda__=1433043907_b344ff004e4f0a64246e4bc9c630e4c3

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10933867_814323945306888_715127751679153362_n.jpg?oh=523575b19c89307c8a71454486dbda44&oe=5568B6B9

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10941460_862520630477845_2812655422672304104_n.jpg?oh=9f51a34c3ad6c7e79c7ca76aba923837&oe=552AAEAD&__gda__=1428590357_95ac792e34cd4bbdd8a869e1665106e8

Verkeerde kleur groen, had wat donkerder moeten zijn... :-(

• Pinin

Pinin

zo, dat is lelijk. Ik vond de oude wel fris.

www.casarodriguillo.com

• oohh
Wat staat er nou naast de deur?

Verwijderd

oohh schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:03:
Wat staat er nou naast de deur?
Achteraan het vliegtuig? Daar staat 'Boeing 737-800'.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-12 19:06
Heerlijk inspiratieloos design. Anno 2015 is dit wat we voorgeschoteld krijgen.. Is de ontwerper al in het gevang gegooid?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• FastFred
Christus, wat een gedrocht :X

• oohh
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:06:
[...]

Achteraan het vliegtuig? Daar staat 'Boeing 737-800'.
Nee, daar bij de voorste deur ;)

• wildhagen
  • Niet online
oohh schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:13:
[...]

:?

Zie geen tekst bij de voorste deur? Of bedoel je die groene "transavia"?

Virussen? Scan ze hier!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Aan de bakboordzijde lijkt er wel wat te staan...

Geef mij de oude kleuren maar. Dit ziet er enorm saai uit een het is niet eens mooi groen :(

[ Voor 49% gewijzigd door H92! op 25-01-2015 16:28 ]

• wildhagen
  • Niet online
Euh... dat grijze bedoel je? Dat lijkt me gewoon simpelweg vuiligheid/aanslag wat je wel meer ziet bij een vliegtuig. Bij de achterste deur zie je het bijvoorbeeld ook

Virussen? Scan ze hier!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PWM schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:08:
Wat heeft Boeing eigenlijk aan de overname van MD gehad? De MD-12 werd niets cq was sowieso teveel overlap. De Boeing 717 (md-92) was geen succes, wat te verwachten was in de markt en met een oud model.

En dat was het eigenlijk wel weer. Of was het om defensie te doen?
Toegang tot defensiecontracten. Boeing had last van het "cyclische" karakter van de civiele luchtvaart met duidelijke ups en downs in omzet. De defensiemarkt is relatief stabiel aangezien defensieuitgaven ook relatief stabiel zijn.

Daarnaast oefende het Pentagon in de negentiger jaren, toen de Koude Oorlog net geëindigd was en defensiebudgetten afnamen, veel druk op de industrie uit om te consolideren. MD werkte primair voor de overheid en werd daardoor min of meer tot een fusie gedwongen. Uiteindelijk zijn Boeing en MD met elkaar gaan praten.

Zie ook The Economist
The defence industry is not a business driven purely by commercial logic. Many of its companies have only one big customer. If the American Defence Department wants a change, change is what it gets. The merger in 1997 of Boeing and McDonnell Douglas was, like much of the industry's consolidation in the 1990s, a product of the peace dividend. But, while the other mergers brought together two or more defence companies, this one was different: it united a defence firm with a largely civilian company.

In 1993, the Pentagon summoned America's main defence contractors to a meeting that has gone down in legend as “The Last Supper”. With the end of the cold war, the military procurement budget was being cut in half; the administration made it clear that it would prefer to deal with a smaller number of suppliers. So 32 defence companies consolidated into nine.

As for Boeing, Phil Condit, its president, was worried about the consequences of remaining concentrated mainly in the highly cyclical market for civil aerospace. “That would have meant Boeing being a bit player in military aircraft and space, while its fortunes ebbed and flowed with the commercial aircraft cycle,” he says. In search of stability, he contemplated a bold move: to buy-in space and military aircraft expertise by acquiring, first, most of Rockwell International, a medium-sized American defence business; and then, in a much bigger deal, McDonnell Douglas. The result would be to create the world's second largest defence company and the largest aerospace group.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat ongelofelijk lelijk en wat oogt het goedkoop. Alsof er ook geen geld meer afkon voor een leuk ontwerp. Juist als lowcost kan je helemaal prat gaan op de livery zodat de toestellen opvallen wat weer meer naamsbekendheid genereerd. Als je concurreert op de prijs maakt het ook niet uit hoe het eruit ziet. De KLM moet er een beetje degelijk uitzien voor de zakelijk markt maar dat hoeft hier totaal niet.

Kijk naar Wizz, Kulula, AirAsia etc.

Verwijderd

oohh schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:13:
[...]

wildhagen schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:14:
[...]

:?

Zie geen tekst bij de voorste deur? Of bedoel je die groene "transavia"?
H92! schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:27:
Aan de bakboordzijde lijkt er wel wat te staan...

Geef mij de oude kleuren maar. Dit ziet er enorm saai uit een het is niet eens mooi groen :(
wildhagen schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:29:
Euh... dat grijze bedoel je? Dat lijkt me gewoon simpelweg vuiligheid/aanslag wat je wel meer ziet bij een vliegtuig. Bij de achterste deur zie je het bijvoorbeeld ook
Hooo dr staat echt wat....:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10940591_1022466894433697_2495969888063881863_n.jpg?oh=458f7be4bff3905f28279bd416388d80&oe=5520CC8A&__gda__=1432254944_bf3951b68b931c68724da3ec8ce36949

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:29:
Nee, daar staat wel duidelijk wat maar dat hebben ze afgedekt/getapet.
Hier een foto van de kist voor vertrek op Norwich; ik kan zo niet lezen wat er staat maar er staat dus wel degelijk wat:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7317/16176315770_2a9e950d4c_o.jpg

Zou ook raar zijn dat een 737 die net gespoten is nu alweer smerig was. ;)

EDIT: iemand was mij al voor. :P

En inderdaad; wat is dat allemachtig lelijk geworden. De 'oude' livery was - ondanks het vele wit - eigenlijk best wel mooi. Dit is ronduit lelijk; en als je alles bij elkaar pakt ('T" op de motoren, staartvlak, de gekleurde vlakken op de onderkant en de teksten bij de deuren) is het een lelijk, bij elkaar geraapt zooitje. :N

Zoals iemand ergens op een forum als zei "nothing worse than bored managers"...

Enne:
Piet91 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:52:
Na Londen, Dubai, Brussel kan Bangkok er ook nog wel bij:

Straks om 22:00 uur op BBC3:
Ach, dan doen we er Kopenhagen ook nog maar bij _O- :

Afbeeldingslocatie: http://tvgidsassets.nl/upload/k/Kopenhagen_Airport_1.jpg

Kopenhagen Airport
Deense docuserie over het leven op Copenhagen Airport, de grootste luchthaven van Scandinavië.
Straks om 18:10 - 18:30 uur op Een.

[ Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 25-01-2015 16:41 ]

Verwijderd

Piet91 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:35:
[...]

EDIT: iemand was mij al voor. :P
:7

Wat ook opvalt bij deze nieuwe livery, de 'belly logo's':
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/936678_755231227917681_592177242296769321_n.jpg?oh=fc36b97a972b2bd6ec9e15e2a2af4509&oe=55267489&__gda__=1431695332_31b28cd482c9719d85a0b9ba260ab9a4

Kan alleen nog niet zien wat het voorste logo moet voorstellen

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:41:
[...]

:7

Wat ook opvalt bij deze nieuwe livery, de 'belly logo's':
[afbeelding]

Een strandstoel ofzo denk ik?

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:41:
[...]

Volgens luchtvaartnieuws.nl een molen en een Disney-kasteel:
Nieuw zijn de afbeeldingen die de Transavia vloot aan de onderkant moeten gaan sieren. Op het eerst toestel zijn dat een typisch Nederlandse molen en een kasteel uit de wereld van Disney, het laatste als ode aan Frankrijk

Virussen? Scan ze hier!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16
Een kasteel uit de wereld van Disney als ode aan Frankrijk. Ik zie het verband niet helemaal. Disney als icoon van de USA.

[ Voor 25% gewijzigd door BounceCloud op 25-01-2015 18:09 ]

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:56:
Ben ik helemaal met je eens...

Nog wat foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verkeerde kleur groen, had wat donkerder moeten zijn... :-(
hehehe, die 2e foto is van mij :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jachtweekend gehad. Wapens mee, zowel dubbelloops kaliber 12 als flinke kogelgeweren met kijkers, het echte werk.

Op Schiphol snapten ze er natuurlijk al niets van op te heen weg (zijn gewoon makkelijke regels voor). In andere landen (Duitsland, Schotland, Ierland, Spanje, kijken ze er niet van op). Terug vanuit het andere land geen probleem, maar op Schiphol wederom het glazige kijken. Van depot naar depot, maar nergens de geweren (10 stuks).

Blijken ze gewoon 2 uur lang rondjes te hebben gedraaid op de bagage band 8)7

Verwijderd

Strak hoor, ik vind het wel fraai. Mooi in lijn met de heersende stijlkenmerken.

Edit: lekkere zuurkezen hier :P

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:32
Wat een verhaal PWM. Ik vraag me wel vaker af of ze op Schiphol, en Eindhoven is nog erger, de essentie van waar het werkelijk om gaat, veiligheid in de meest brede zin, verloren zijn. Enkele recente voorbeelden:

• Ze kijken naar die sealbags waar je je <100ml vloeistoffen in moet doen, maar vaak niet welke hoeveelheid er werkelijk in zit. 125ml is bijvoorbeeld geen enkel probleem gebleken.
• Als je twee zakjes voor minder dan de helft vult, bijvoorbeeld 1 met zeep en een andere met tandpasta, dan gaat het personeel MIJN spullen eigenhandig in 1 zakje proppen, en nog een keer door de scanner halen.
• Een busje deodorant van 75ml die al 30 keer mee was geweest mocht laatst niet mee want dat was brandbaar, maar meneer voor mij mag wel drie aanstekers mee nemen??
• Mijn platte Puma schoenen hoef ik eigenlijk nooit uit te trekken, maar soms ook wel. Zie hier de willekeur. Mijn vrouw met andere huidskleur en soortgelijke schoenen is gewoon altijd aan de beurt. Hoezo discriminatie?
• Laatst was ik wat aan de late kant. Nooit hoef ik gefouilleerd te worden, maar deze keer wel. Steekproef. Doordat mannelijk personeel ziek was mocht ik wachten op personeel van 5 banen verder. Toen ik aangaf geen probleem te hebben als mevrouw dat deed, wilde ze het nog steeds niet. Schaf dan ook die steekproef af, als het poortje niet piept en er sprake is van gebrek aan personeel...

Ze verzinnen ze daar waar je bij staat geloof ik. Helaas heb je als passagier geen andere keuze dan het spel mee te spelen, want anders kan het nog wel eens veel langer gaan duren. Autoritair gedrag, alsof ze heel wat zijn in zo'n uniform! |:(

Lekker!

• CyBeR
  • Niet online
[quote]Napsju schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:20:

• Ze kijken naar die sealbags waar je je <100ml vloeistoffen in moet doen, maar vaak niet welke hoeveelheid er werkelijk in zit. 125ml is bijvoorbeeld geen enkel probleem gebleken.

Mooi, ophouden met die onzin.

[q]
• Als je twee zakjes voor minder dan de helft vult, bijvoorbeeld 1 met zeep en een andere met tandpasta, dan gaat het personeel MIJN spullen eigenhandig in 1 zakje proppen, en nog een keer door de scanner halen.

De regel is dan ook dat je er maar ééntje mee mag. Dat is onzin maar 't is wel de regel.

[q]
• Een busje deodorant van 75ml die al 30 keer mee was geweest mocht laatst niet mee want dat was brandbaar, maar meneer voor mij mag wel drie aanstekers mee nemen??

Dat mag gewoon mee dus daar zijn ze fout bezig.

[q]
• Mijn platte Puma schoenen hoef ik eigenlijk nooit uit te trekken, maar soms ook wel. Zie hier de willekeur. Mijn vrouw met andere huidskleur en soortgelijke schoenen is gewoon altijd aan de beurt. Hoezo discriminatie?

Schoenen hoef je in Nederland nooit uit te trekken tenzij de scanner vindt dat er iets zit.

[q]
• Laatst was ik wat aan de late kant. Nooit hoef ik gefouilleerd te worden, maar deze keer wel. Steekproef. Doordat mannelijk personeel ziek was mocht ik wachten op personeel van 5 banen verder. Toen ik aangaf geen probleem te hebben als mevrouw dat deed, wilde ze het nog steeds niet. Schaf dan ook die steekproef af, als het poortje niet piept en er sprake is van gebrek aan personeel...

Pleur sowieso op met die steekproeven, dat doet niks.

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:26:
Pleur sowieso op met die steekproeven, dat doet niks.
Ik stem voor een lichte aanpassing naar steakproeven :+

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:29
Was laatst ook nog op Eindhoven (vraag eerder in dit topic).
Kwamen in een file voor bijna 40 minuten terecht.
Half 8 sloot de gate, kwart voor kwamen we aan op P4.

Snel rennen... Konden nog net door.
Piepte 2x bij mijn vriendin, werd toen ook steekproef.
Bleef piepen, wisten niet waarom... En mocht gewoon doorlopen.
Zucht.

Snel rennen door de douane en konden nog net mee.
Stonden nog 2 mensen op de trap bij het vliegtuig.

.... Was wel even vergeten hoe krap die Ryan air kisten waren. Pfff

[ Voor 50% gewijzigd door NeutraleTeun op 25-01-2015 21:11 ]

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:41:
Begrijp ik je nou verkeerd of was je dan sowieso niet veel te laat?

• CyBeR
  • Niet online
Waar wil je heen met dit verhaal?

• NeutraleTeun
Telefoon kapte ermee... 😂

En nee, niet echt.
8 uur de vlucht, half 8 sloot de gate.
Kwart over 5 zaten we in de auto vanaf Den Haag.
Waren anders gewoon op tijd daar. Is geen internationale vlucht he.
En wie verwacht er nu een file door ongeluk zo vroeg.

[ Voor 78% gewijzigd door NeutraleTeun op 25-01-2015 21:31 ]

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 16:04

_serial_

and there was silence

NeutraleTeun schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:12:
Telefoon kapte ermee... 😂

En nee, niet echt.
8 uur de vlucht, half 8 sloot de gate.
Kwart over 5 zaten we in de auto vanaf Den Haag.
Waren anders gewoon op tijd daar. Is geen internationale vlucht he.
En wie verwacht er nu een file door ongeluk zo vroeg.
Met normale snelheid doe je er daar z'n kleine 1,5 uur over, kwart voor 7 zou je dan ongeveer aankomen, je had dus eigenlijk maar 45 min speling, beetje krap :)

somewhere there was silence

• NeutraleTeun
Reed 4 jaar bijna wekelijks dat stuk.
Nooit last of file daar gehad.

Maja.. Kan altijd blijkbaar.

• CyBeR
  • Niet online
Ja shit kan altijd mis gaan. Had ik ook een keer, vlucht naar de VS met serieuze bagage en 's ochtends dus dacht, laat ik m'n pa me even laten brengen in de net nieuwe BMW X5. Gaat 't ding halverwege de snelweg kapot :X Wilde gewoon niet verder rijden. Oom gebeld (woont gelukkig ook in de buurt) om me langs de vluchtstrook op te pikken.

Sindsdien neem ik de trein :P

Verwijderd

• CyBeR
  • Niet online
Vanuit (toen) Haarlem of (nu) Amsterdam is 't risico daarvan vrij klein ;)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Napsju schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:20:
Autoritair gedrag, alsof ze heel wat zijn in zo'n uniform! |:(
Het mooie is nog dat die uniformen unisex zijn. Daardoor zit t ook compleet waardeloos. Zou ik ook pischagrijnig op mijn werk zijn als je heel de dag allemaal mensen in pak en nette stewardessen uniformen ziet lopen :+

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:16:
Vanuit (toen) Haarlem of (nu) Amsterdam is 't risico daarvan vrij klein ;)
Famous last words :+ Bij treinen en OV ga ik nergens meer vanuit, daar heb ik te vaak mijn vingers mee gebrand.

• Piet91
  • Niet online
Vandaag in de geschiedenis:

- 26 januari 1947: Vliegtuigongeluk bij Kopenhagen.

Afbeeldingslocatie: http://www.aviacrash.nl/images/images%20ph-tcr/ph-tcr.jpg

Een Douglas DC-3 PH-TCR van KLM is onderweg van Amsterdam naar Stockholm. Het gaat om een
C-47A, een militair toestel waarvan na de Tweede Wereldoorlog veel van vrijkwamen voor de civiele markt. PH-TCR werd in oktober 1946 in het Nederlands Luchtvaartuigregister ingeschreven en kwam zo in dienst bij de KLM.

Onderweg maakt het om 14:58 uur een stop in Kopenhagen.
Hier stappen 3 van de 7 passagiers uit het toestel en komen er 12 aan boord.
Om 15:31 uur vertrekt de DC-3 voor het stuk naar Stockholm.
Bij takeoff begint de DC-3 zeer snel te stijgen waarna het op een hoogte van 75-100 meter hoogte in een overtrektoestand raakt; de DC-3 valt naar links en stort loodrecht neer.

Brandweer, ambulance en vliegveldpersoneel snellen toe maar kunnen niets meer uitrichten;
alle 16 passagiers en 6 bemanningsleden waren op slag dood.

Afbeeldingslocatie: http://www.sydamager.dk/1947_KLM_Katastrofe/images/1947_Foto_ulykkested.jpg

Onder hen bevindt zich erfprins Gustaaf Adolf van Zweden die in Amsterdam was ingestapt.
Hij was in Nederland op jachtbezoek geweest bij Prinses Juliana en Prins Bernhard.
Hij was op dat moment tweede in de lijn van troonsopvolgers en de vader van de huidige Zweedse koning Karel XVI Gustaaf. 100.000 mensen wonen zijn begrafenis bij.

Ook aan boord was de bekende Amerikaanse operazangeres Grace Moore die die avond nog voor 4000 mensen een concert had gegeven in Kopenhagen.
Elvis Presley schijnt zijn beroemde landgoed Graceland naar haar vernoemd te hebben.
Ook aan boord was de Deense actrice Gerda Neumann.

Al snel bleek dat de crash te wijten viel aan de niet verwijderde klamp die de hoogteroer vast hield.
Hierdoor had de crew nooit controle over de DC-3 kunnen krijgen.
Een 19-jarige leerjongen had vergeten deze weg te halen en ook de crew van de DC-3 heeft niet gecontroleerd of alle klampen waren verwijderd.
Hierop werden de klampen van het hoogte- en richtingsroer met een kabel aan elkaar bevestigd zodat men nooit 1 kon vergeten. Ook werd er een felgekleurde wimpel aan bevestigd.

Afbeeldingslocatie: http://1000aircraftphotos.com/Contributions/10054L.jpg
Foto van de betreffende Skymaster, genomen in 1946.

- 26 januari 1950: Een USAF Douglas C-54 Skymaster (registratie 42-72469) is onderweg van Anchorage, Alaska naar Great Falls, Montana.
De Skymaster was 5 jaar oud en zou in 1948 als een van de eerste vliegtuigen voor de luchtbrug naar Berlijn worden gebruikt tijdens de Blokkade van Berlijn.

Aan boord bevinden zich 8 crew en 36 passagiers; waaronder 2 burgers.
2 uur na vertrek was de laatste communicatie met het vliegtuig.
Nadat de C-54 niet aankomt in Montana wordt een enorme zoekactie opgezet; 85 Amerikaanse en Canadese vliegtuigen en 7000 man personeel kammen een gebied van ruim 900.000 vierkante kilometer uit.
Tijdens deze zoektocht crashen nog 2 Amerikaanse en een Canadese C-47; hierbij vallen geen doden.

Het feit dat er niets werd gevonden en de vliegtuigen nodig waren voor de zoektocht naar een crash van een Convair B-36B bommenwerper werd op 20 februari de zoektocht officieel gestaakt.
Tot op de dag van vandaag is er geen spoor van de C-47 of haar passagiers gevonden...

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/3/8/0287833.jpg
YU-AHT in juni 1971 in Stockholm; een half jaar voor de crash.

- 26 januari 1972: JAT Yugoslav Airlines vlucht 367 is onderweg van Stockholm naar Belgrado, met stops in Kopenhagen en Zagreb.
De vlucht wordt uitgevoerd door een McDonnell Douglas DC-9-32 (YU-AHT); aan boord zijn 23 passagiers en 5 crew.

Een lid van de Kroätische Ustašabeweging had een bom aan boord geplaatst; boven toenmalig Tsjecho-Slowakije explodeert deze waardoor de DC-9 in twee stukken (staartstuk en de voorste deel van de romp) 10 kilometer naar beneden storten en bij de gemeente Srbská Kamenice terecht komen.
27 inzittenden overleven de aanslag niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.baaa-acro.com/wp-content/uploads/1972/01/YU-AHT-5.jpg

De enige overlevende is Vesna Vulović; een stewardess. Zij bevond zich in de staart van het toestel en werd door een voedselkar tegen haar stoel gedrukt; hierdoor werd zij niet het toestel uitgezogen.
Ze wordt door een Duitse man gevonden in het midden van het toestel.
Bij haar val liep zij een schedelbreuk op, 3 gebroken rugwervels en breekt ze haar beide benen.
Ze ligt 27 dagen in coma en is tijdelijk verlamd. Uiteindelijk herstelt ze weer volledig.

Haar val van ruim 10.000 meter is de hoogste val die een persoon ooit heeft overleefd zonder parachute.
Hiermee staat zij in het Guinness Book of Records; in 1985 kreeg ze de award uit handen van Paul McCartney:

Afbeeldingslocatie: http://veja.abril.com.br/blog/ricardo-setti/files/2012/08/vesna-com-paul.jpg

De ramp is erg omstreden; in de loop der jaren zijn er vele (complot)theorieën ontstaan over de oorzaak van de crash. Zo gaat er het verhaal dat de DC-9 zou zijn neergeschoten door een MiG gevechtsvliegtuig van de Tsjecho-Slowaakse luchtmacht. Het vliegtuig zou mogelijk problemen hebben gehad en hierom zijn gedaald in de buurt van militaire gebieden en werd daarom verward met een militair toestel.
De kleine crashsite zou dit bevestigen; vliegtuigen die op grote hoogte uit elkaar vallen komen vaak verspreid in een groot gebied terecht.

- 26 januari 1988: Rollout van de eerste Boeing 747-400 in Everett.
Op dezelfde dag is enkele kilometers verderop in Renton de rollout van de eerste Boeing 737-400.
De 747 krijgt de testregistratie N401PW mee vanwege haar Pratt & Whitney PW4056 motoren, later krijgt het de registratie N661US. De -400 zal de best verkochte versie van de 747 worden.
Na deze kist zullen t/m 2009 nog 693 747-400's uit de Everett fabriek rollen; in totaal 442 -400's, 19 -400D, 40 -400ERF, 6 -400ER, 61 -400M en 126 -400F.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/30rrypf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.boeingimages.com/Docs/BOE/Media/TR3_WATERMARKED/0/9/9/2/BI224041.jpg

- 26 januari 1989:: Exact 1 jaar na de rollout van de eerste 747-400 wordt de eerste -400 afgeleverd.
N663US wordt aan Northwest Airlines geleverd. Op 9 februari maakt het de eerste commerciële vlucht voor een 747-400 van Minneapolis naar Phoenix.

Beide genoemde 747's (N661US en N663US) vliegen na exact 27/26 jaar nog steeds rond.
N661US vliegt over enkele uren vanuit Seoul terug naar Detroit en N663US maakt momenteel een militaire chartervlucht van Doha naar Frankfurt Hahn.

N661US, de prototype 747-400 en dus ook de eerste -400 eind vorig jaar in Minneapolis:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7554/15747740760_1abfabdf1b_c.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 26-01-2015 10:44 ]

• Pinin

Pinin

Piet91 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:00:
Vandaag in de geschiedenis:
Haar val van 10.000 kilometer is de hoogste val die een persoon ooit heeft overleefd zonder parachute.
Pittige hoogte hoor ;)

www.casarodriguillo.com

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-12 13:58

mrsar

waar een sar is,is een wodka

.... Was wel even vergeten hoe krap die Ryan air kisten waren. Pfff
Ik heb afgelopen maand met Cebu pacific gevlogen domestic in de Filipijnen......het krapste wat ik ooit heb gezeten :+ zat behoorlijk klem,gelukig komen de meeste vluchten daar niet voorbij een uur vliegen :P van wat ik zo las hebben ze ook de meeste stoelen in hun vliegtuigen gepropt (geloof een A320,econ only),de ATR-72 was een stuk ruimer zitten :) wel leuk met instappen dat ze steeds kijken naar het evenwicht en dergelijk en dat je van te voren gewogen wordt :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mrsar schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:10:
[...]

Ik heb afgelopen maand met Cebu pacific gevlogen domestic in de Filipijnen......het krapste wat ik ooit heb gezeten :+ zat behoorlijk klem,gelukig komen de meeste vluchten daar niet voorbij een uur vliegen :P van wat ik zo las hebben ze ook de meeste stoelen in hun vliegtuigen gepropt (geloof een A320,econ only),de ATR-72 was een stuk ruimer zitten :) wel leuk met instappen dat ze steeds kijken naar het evenwicht en dergelijk en dat je van te voren gewogen wordt :P
Dat is sowieso een prachtige maatschappij, een gast die ik in Indonesië tegenkwam had daarmee gevlogen, een Multi city trip, wat blijkt, Cebu garandeert de aansluiting niet. Dus toen zijn vlucht vertraging had en hij daarmee zijn aansluiting gemist had was het helaas pindakaas :+

• mrsar

mrsar

Brilsmurfffje schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:20:
[...]

Dat is sowieso een prachtige maatschappij, een gast die ik in Indonesië tegenkwam had daarmee gevlogen, een Multi city trip, wat blijkt, Cebu garandeert de aansluiting niet. Dus toen zijn vlucht vertraging had en hij daarmee zijn aansluiting gemist had was het helaas pindakaas :+
klopt,maar dit staat wel duidelijk met boeken aangegeven,groot nadeel is dat sowieso 90% van de vluchten via manila gaat wat echt heel erg irritant is.

uiteindelijk bleek dat het gros van de vluchten goedkoper was om via phillipines airlines te boeken in premium economy (20kg baggage) en je zat bij de meeste vluchten in oude business stoelen wat de vlucht een stuk beter maakte.

Alle maatschappijen hebben daar wel erg veel moeite met optijd vliegen,haast moet je niet hebben :+
Hierdoor boekten wij eigenlijk altijd een overnachting in Manila zodat je redelijk zeker wist je vervolg vlucht niet te missen :P

Oh en als de paus langskomt worden gewoon de helft van alle vluchten gecancelled :D

[ Voor 32% gewijzigd door mrsar op 26-01-2015 12:25 ]

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-12 12:15
@ Piet91 leuk zo'n stukje historie. Met name die dakota vlucht en die DC-9, heftig!

The sky is the limit

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16
Die PH-HZE in het nieuwe Transavia c/s is het derde c/s van Transavia die deze kist heeft.

Mei 1999 afgeleverd in het destijds bekende Transavia c/s:

Afbeeldingslocatie: http://img.planespotters.net/media/photos/original/018000/PlanespottersNet_018124.jpg

Het Transavia.com c/s en in december 2005 winglets:

Afbeeldingslocatie: http://img.planespotters.net/media/photos/original/028000/PlanespottersNet_028629.jpg

En nu in januari 2015 opnieuw het nieuwste c/s:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7317/16176315770_2a9e950d4c_o.jpg

En nu de kist 16 jaar nadert, de op een na oudste kist van Transavia. 16 jaar is toch een behoorlijke leeftijd voor een low-cost maatschappij, of niet?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mrsar schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:22:
[...]

klopt,maar dit staat wel duidelijk met boeken aangegeven,groot nadeel is dat sowieso 90% van de vluchten via manila gaat wat echt heel erg irritant is.

uiteindelijk bleek dat het gros van de vluchten goedkoper was om via phillipines airlines te boeken in premium economy (20kg baggage) en je zat bij de meeste vluchten in oude business stoelen wat de vlucht een stuk beter maakte.

Alle maatschappijen hebben daar wel erg veel moeite met optijd vliegen,haast moet je niet hebben :+
Hierdoor boekten wij eigenlijk altijd een overnachting in Manila zodat je redelijk zeker wist je vervolg vlucht niet te missen :P

Oh en als de paus langskomt worden gewoon de helft van alle vluchten gecancelled :D
Vliegen in Azië is heerlijk, Lion Air is net zo een genot, maar dat is niet een echte lowcost, die hanteren nog enige vorm van service als in je betaalt een all in prijs. De extra's bij AirAsia tikken soms best wel hard aan en dan kan je bijna net zo goed Garuda of MAS boeken, als je meeneemt dat die vaak gunstigere tijden hebben en dat je niet van een of andere half af gemaakte low cost terminal vertrekt :+

• mrsar

mrsar

klopt,als je geen koffer bij je hebt is een lowcost bijna altijd goedkoper maar op het moment dat je die baggage wel hebt kan je meestal net zo goed een normale airline boeken :P en laten we ook niet beginnen over de efficientie van al het personeel op manila international (maakt niet uit welke terminal) die mensen wisten nog minder dan ik wist (lang leve internet,en lezen dat er een airasia is doorgeschoten op Kalibo)

mja...vliegen in de filipijnen is fun :+ zeker manila airport pfffff

[ Voor 46% gewijzigd door mrsar op 26-01-2015 13:44 ]

• FastFred
ODILIAPEEL - In 2016 komt er voor het eerst een F-35 Lightning II (JSF) naar Nederland. Minister Jeanine Hennis-Plasschaert (Defensie) heeft dat maandag gezegd tijdens een bijeenkomst met omwonenden van vliegbasis Volkel. De minister vertelde dat in het testprogramma ruimte is gevonden om een JSF naar Nederland te laten komen rondom de Luchtmachtdagen in Leeuwarden, in juni van 2016.

Voorwaarde is nog wel dat de start- en landingsbanen in Leeuwarden en Volkel geschikt zijn gemaakt voor de ontvangst van de JSF. Nederland koopt ten minste 37 toestellen. Ze komen te staan in Leeuwarden (vanaf 2019) en in Volkel (vanaf 2021).

De relatief korte periode dat de JSF in 2016 in Nederland is, wil de minister maximaal benutten om test en metingen uit te voeren. "Het is niet voor de show'', zei ze maandag.

De JSF produceert meer geluid dan de F-16. Volgens tests in de Verenigde Staten maakt de JSF bij overvliegen 110 tot 115 decibel geluid.

In Volkel bestaan grote zorgen over het geluid van de nieuwe straaljager en leeft al langer de wens om het geluid van de JSF te ervaren. Nederland heeft twee toestellen die in de Verenigde Staten worden getest.
Bron

Cool :) Kijken dus

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
BounceCloud schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:37:
Die PH-HZE in het nieuwe Transavia c/s is het derde c/s van Transavia die deze kist heeft.

Mei 1999 afgeleverd in het destijds bekende Transavia c/s:

[afbeelding]

Het Transavia.com c/s en in december 2005 winglets:

[afbeelding]

En nu in januari 2015 opnieuw het nieuwste c/s:

[afbeelding]

En nu de kist 16 jaar nadert, de op een na oudste kist van Transavia. 16 jaar is toch een behoorlijke leeftijd voor een low-cost maatschappij, of niet?
Hoe zit het met de 2 raampjes boven de cockpit? Ik dacht dat alleen niet NG die hadden?

Nvidia rules

Pagina: 1 ... 83 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.