Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 112 Laatste
Acties:
  • 660.221 views

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De omschrijving is dat niet bepaald dus ja wie weet :P

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De vele spelfouten en rare woordkeuzes (is meer Stenglish (Steenkolen-English) dan English...) waren geen hint over de serieusheid van de advertentie? ;)

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 13-11-2014 16:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:46
wildhagen schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:06:
De vele spelfouten en rare woordkeuzes (is meer Stenglish (Steenkolen-English) dan English...) waren geen hint over de serieusheid van de advertentie? ;)
Dus Airbnb en KLM zijn nu gewoon lollig aan het doen?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dat was me nog niet zozeer opgevallen maar het is niet ongewoon dat bepaalde dingen omgebouwd worden tot attractie o.i.d alleen het zou wel zeer kort na uit dienst name van KLM zijn, dat is het enige wat me opviel.

• cbr600f4i
Piet91 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:16:

Van de 22 747 pax-kisten zijn van 11 al de uitfaseringsdatum van bekend en over een jaar is de eerste 747 al uit gefaseerd. En het is al bekend dat ze zo rond 2020 de vloot zouden hebben moeten verlaten.
Geef het een jaar of wat extra en dan is mijn opmerking van 'een jaar of 6' niet zo gek meer.
Current phase-out schedule of the 747-400's:

BFM - 02NOV2015
BFC - 07DEC2015
BFO - 28DEC2015
BFK - 08AUG2016
BFP - 05SEP2016
BFD - 12SEP2016
BFA - 10OCT2016
BFN - 20MAR2017
BFE - 01APR2017
BFR - 23OCT2017
BFB - 01NOV2017

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
Eindelijk een van de eerste die gewoon netjes zegt dat het bernoulli effect niet de voornaamste reden is waarom een vliegtuig in de lucht blijft hangen. Probeer met het Bernoulli effect maar eens de werking van een symmetrische vleugel te verklaren. ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Verwijderd

_O- _O- _O-
cbr600f4i schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:18:
[...]

Current phase-out schedule of the 747-400's:

BFM - 02NOV2015
BFC - 07DEC2015
BFO - 28DEC2015
BFK - 08AUG2016
BFP - 05SEP2016
BFD - 12SEP2016
BFA - 10OCT2016
BFN - 20MAR2017
BFE - 01APR2017
BFR - 23OCT2017
BFB - 01NOV2017
Voor je het weet is het zo ver. Gaat de KLM binnenkort nog nieuwe (grotere) Wide-Body's bestellen om de 744's te vervangen? Of moet ik de 787-9 als opvolger zien?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:32:
[...]

_O- _O- _O-

[...]

Voor je het weet is het zo ver. Gaat de KLM binnenkort nog nieuwe (grotere) Wide-Body's bestellen om de 744's te vervangen? Of moet ik de 787-9 als opvolger zien?
Volgens Wikipedia heeft KLM nog 8 orders voor de 773 staan en 6 orders voor de 772. De 773 vervoerd meer passagiers dan een 747.

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:36:
[...]

Volgens Wikipedia heeft KLM nog 8 orders voor de 773 staan en 6 orders voor de 772. De 773 vervoerd meer passagiers dan een 747.
In welke taal Wikipedia zit jij dan? De Engelse en Nederlandse Wikipedia spreken je tegen.

Maarja Wikipedia.. als het om orders gaat weet ik niet hoe betrouwbaar het is. :P

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Daar is niks steenkolen aan en ik zie ook geen spelfouten?

Denk jij werkelijk dat een of andere grapjas een MD-11 van KLM kan uitrusten op die manier om er foto's van te maken? Ze hebben 't gewoon geschreven om te lijken op een normale airbnb-listing. Dit is gewoon serieus imo.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 13-11-2014 16:43 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik denk dat het serieus is en wel hierom:
-Absolutely no smoking or alcohol on the KLM airplane and at Schiphol Airport.
-During the Event(s) the KLM airplane is located in a KLM secured area at Schiphol Airport (the Netherlands). In this secured area multiple security and safety measures are applicable and therefore the Winner(s) and his or their Guest(s) cannot leave the KLM airplane or the secured area, except in emergency situations.
Bij een grapje was het niet nodig dit erbij te zetten lijkt mij?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• cbr600f4i
Het is officieel. Zie KLM facebook

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00
:D :D :D
Huisregels:
  • No flying
  • Don’t use the inflatable emergency slide.
  • Smoking is not allowed when the non-smoking sign is on.
  • No marshmallow roasting with the jet engines.
  • Please water our plants and feed our fish.
  • The consumption of alcohol is not allowed.
  • Please treat our plane like you treat your own plane.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-12 15:48
_O-

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Goede PR van KLM. _/-\o_

PH-KZM is uit de hangar gerold als eerste Fokker 70 met de nieuwe livery.
Het is momenteel bezig met de eerste vlucht met deze livery naar Turijn waar het over zo'n 10 minuten zou moeten landen.
Vertrokken in het donker dus veel hebben de passagiers vast niet gezien; laat staan dat ze het überhaupt wisten..

Foto van vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://img1.jetphotos.net:8080/img/5/2/0/5/97117_1415838502.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 13-11-2014 22:23 ]

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:38
:o d:)b <3 Prachtige livery!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

En onder de neus, dus zelfs ipv zoals bij de Embrear een echte snor nu! Van mij mogen ze het op alle kisten doen, en een sombrero erop :+
Serieus, ik vind het gaaf!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:08

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Piet91
  • Niet online
Vandaag in de geschiedenis:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/First_airplane_takeoff_from_a_warship.jpg

- 14 november 1910: Eugene Burton Ely vliegt met zijn Curtiss Model D vanaf de USS Birmingham.
Op dit schip was een geïmproviseerd houten baan gemaakt, gebouwd met een helling van 5 graden.
De Curtiss dook naar beneden en raakte met de wielen het water voordat Ely de kist weer de lucht in kon krijgen. Toch raakte de kist lichtbeschadigd en hij zette de kist na ongeveer 5 minuten neer op het strand op Willoughby Spit bij Norfolk, Virginia.

Het was de eerste takeoff in de geschiedenis dat vanaf een vaartuig plaatsvond.
2 maanden later op 18 januari 1911 landde hij zijn Curtiss op de USS Pennsylvania die in de San Francisco baai geankerd lag. Enkele maanden later overleed hij bij een vliegtuigongeluk.

Helaas gaat 14 november ook de geschiedenis in als een zwarte dag voor KLM.

Afbeeldingslocatie: http://aviation-safety.net/photos/accidents/750/19381114-0-C-d-3-750.jpg

- 14 november 1938: een Douglas DC-3 (PH-ARY "IJsvogel") crasht bij de approach op Schiphol. De vlucht was afkomstig uit Berlijn (Tegel Airport) en had 5 crew en 14 passagiers aan boord.
Van hen overleven 4 crew en 2 passagiers de crash niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.baaa-acro.com/Photos-63/PH-ARY-2.jpg

De exacte oorzaak is nooit duidelijk geworden; hoewel er plotselinge mist opkwam kon men niet vaststellen dat dat de oorzaak was.
PH-ARY was pas op 18 april dat jaar per schip in de haven van Rotterdam aangekomen.

- 14 november 1949: 11 jaar na de crash van de IJsvogel crasht weer een DC-3 van KLM. In dit geval gaat het om PH-TBW; een C47A [Dakota militair vliegtuig dat na de Tweede Wereldoorlog werd omgebouwd naar een civiele DC-3. Het werd 16 februari 1946 in het Nederlands Luchtvaartuigregister ingeschreven.

De DC-3 uit afkomstig uit Croyden, London had al tweemaal een landing moeten afbreken boven de huidige Oostbaan; bij de derde poging hing de DC-3 niet recht voor de baan waarna de piloot een draai naar links maakte. Hierbij raakte de linkervleugel de grond en stort het neer; vlakbij waar nu hangar 11 staat.
De DC-3 vliegt onmiddellijk in brand; geen van de 5 crew en 21 passagiers konden worden gered.

Afbeeldingslocatie: http://www.baaa-acro.com/Photos-63/PH-TBW-4.jpg

De crash was de dodelijkste uit de Nederlandse geschiedenis en gebeurde slechts 8 dagen nadat een andere DC-3 in Croyden (zelfde route) was gecrasht. De inzittenden overleefden deze crash; de DC-3 was afgeschreven:

Afbeeldingslocatie: http://www.baaa-acro.com/Photos-63/PH-TBO-2.jpg

• BeefHazard
KLM Introduceert nieuwe Economy Class en IFE in 777-vloot
Ziet er heel goed uit. 9" HD IFE, dat lijkt een stuk meer op Emirates. maar die hebben dan 12" :9. Ik ben benieuwd naar de beloofde extra beenruimte, zou mooi zijn als er daadwerkelijk merkbare winst gepakt wordt.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BeefHazard schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:16:
Ziet er heel goed uit. 9" HD IFE, dat lijkt een stuk meer op Emirates. maar die hebben dan 12" :9. Ik ben benieuwd naar de beloofde extra beenruimte, zou mooi zijn als er daadwerkelijk merkbare winst gepakt wordt.
Werd ook echt dik tijd. Mijn Emirates businessclass stoel had een schermpje voor de stoelinstellingen dat van een betere kwaliteit was dan het IFE schermpje van de KLM in de Economy :')

Ik ben verder wel benieuwd naar de nieuwe stoelen van KLM vooral hoe ze voor lange mensen zijn.
Piet91 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:19:
Goede PR van KLM. _/-\o_

PH-KZM is uit de hangar gerold als eerste Fokker 70 met de nieuwe livery.
Het is momenteel bezig met de eerste vlucht met deze livery naar Turijn waar het over zo'n 10 minuten zou moeten landen.
Vertrokken in het donker dus veel hebben de passagiers vast niet gezien; laat staan dat ze het überhaupt wisten..

Foto van vandaag:
[afbeelding]
Zo gaaf dat ze niet meegaan met alle saaie livery's van de andere premium airlines en dat ze ook het personeel nog compleet in het fel blauw kleden.

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:32

mambo No5

Bad Apple?

'T ziet er uit als dezelfde modellen die Cathay Pacific sinds kort gebruikt in hun 777-300ER als ik van de foto's uit kan gaan..

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/scxPHtSTesg/maxresdefault.jpg

vs KLM:

Afbeeldingslocatie: http://content.presspage.com/uploads/162/klm_cl3710_b0004855-b_rs_rechts.jpg

Uiteraard niet helemaal hetzelfde, maar het scherm lijkt er in ieder geval heel erg veel op. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• BeefHazard
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:46:
[...]

Werd ook echt dik tijd. Mijn Emirates businessclass stoel had een schermpje voor de stoelinstellingen dat van een betere kwaliteit was dan het IFE schermpje van de KLM in de Economy :')

Ik ben verder wel benieuwd naar de nieuwe stoelen van KLM vooral hoe ze voor lange mensen zijn.
Jup! Ook bij EK in Economy zijn de schermen uitstekend. Laatst had ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TE4RJApl.jpg

Idd, remote doet 't al beter dan het standaard scherm van KLM :p

Oh, en KLM, kijken jullie mee? Doe ook eens zo'n 110V in Y plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door BeefHazard op 14-11-2014 14:12 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
mambo No5 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:09:
'T ziet er uit als dezelfde modellen die Cathay Pacific sinds kort gebruikt in hun 777-300ER als ik van de foto's uit kan gaan..

[afbeelding]

vs KLM:

[afbeelding]

Uiteraard niet helemaal hetzelfde, maar het scherm lijkt er in ieder geval heel erg veel op. :)
Hoe werkt dat nou als iemand voor je in de rugleuning-achteruit-stand gaat? Dan moet je bijna atletisch zijn om het scherm te kunnen zien als deze vast zit.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• CyBeR
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:46:
[...]

Zo gaaf dat ze niet meegaan met alle saaie livery's van de andere premium airlines en dat ze ook het personeel nog compleet in het fel blauw kleden.
Daar gaan ze ook niet mee stoppen hoor, dat is een *enorm* onderdeel van hun branding. Net zoals Singapore Airlines echt de Singapore Girl niet gaat ditchen.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
LordSinclair schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:12:
[...]

Hoe werkt dat nou als iemand voor je in de rugleuning-achteruit-stand gaat? Dan moet je bijna atletisch zijn om het scherm te kunnen zien als deze vast zit.
Je kan het schermpje kantelen door aan de onderkant te trekken.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:24

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyBeR schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:22:
[...]
Daar gaan ze ook niet mee stoppen hoor, dat is een *enorm* onderdeel van hun branding. Net zoals Singapore Airlines echt de Singapore Girl niet gaat ditchen.
Er zijn zo nog wel een paar luchtvaartmaatschappijen die echt niet aan dat deel van de branding gaan tornen. Zo zal Vietnam Airlines de rode áo dài ook echt wel handhaven.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/leukeroute.jpg

*O* :D

AMS - ICN retour met Cathay Pacific komende week. Ben benieuwd hoe CX als carrier gaat bevallen; qua statistieken zou het een erg fijne carrier moeten zijn. Hoedanook; CDG heb ik in ieder geval redelijk omzeild dunkt me zo. :P Daarnaast extragratis een middagje Hong Kong op de terugweg, betere stoelen dan de meeste EU operators als ik Seatguru mag geloven en minder betaald dan je zou verwachten (iig in vergelijking met een AF en KLM op deze korte termijn). * mambo No5 heeft er zin in. Een reportage over comfort aan boord ga ik proberen te maken, maar durf ik nog niet hard te beloven. :)

• BeefHazard
Dan ben ik benieuwd wat je betaald hebt :p KLM doet bij mij €800, Korean €850 terwijl Cathay €2350 is. Hell, KLM kun je business boeken voor jouw datums voor €870. toont dus gewoon een economy prijs :')

[ Voor 14% gewijzigd door BeefHazard op 14-11-2014 18:45 ]

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

€731 retour. :)

edit: BA is 150 euro goedkoper op hetzelfde traject, maar aangezien je eerst naar Londen moet niet veel sneller en als ik de reviews her en der mag geloven nu ook niet echt bepaald comfortabel in Economy. Andere alternatieven waren Aeroflot via Moskouw of Turkish Airlines (beiden met een ranzig lange overstap op een vliegveld waar ik niets mee heb, of meer betalen voor een kortere aansluiting) en al met al leek het me wel grappig om eens met CX te vliegen. :)

Overigens was BA tot ongeveer een maand geleden wel interessant met een retour in World Traveler Plus voor een slordige €800 (€150,- per enkele reis toeslag), maar die prijzen zijn ook omhoog geschoten afgelopen weken. Dat is overigens wel iets wat ik nog zou willen overwegen ooit, als ik de presentatie op de site mag geloven; de stoelen zijn hoe dan ook ruimer dan de reguliere World Traveler seats, itt tot bijvoorbeeld KLM die dezelfde stoelen als in economy gebruikt, maar ze enkel wat verder uit elkaar zet.. :) Idem voor de Turkish Airways EC+ overigens, al heb ik niet naar die prijzen gekeken.

edit2: zit net voor de gein naar de EC+ van turkish te kijken, maar die vragen zonder blikken of blozen €2100,- retour, terwijl BA €894,- vraag over hetzelfde traject en data. Eigenlijk gewoon Business dus. :z

[ Voor 104% gewijzigd door mambo No5 op 14-11-2014 19:54 ]

• Piet91
  • Niet online
BeefHazard schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:16:
Foto's van het echte product; uit m'n eerdere post: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"

PH-BQB is vandaag eindelijk ingezet en wel naar Fukuoka.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2j1wuu0.jpg

Links oud, rechts nieuw:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ifzpko.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 14-11-2014 21:56 ]

• BeefHazard
€70 goedkoper dan direct met KLM. Ik zou dat gedaan hebben, maar dat ligt ook heel erg aan het doel van je reis. Als het vakantie is kan ik op zich begrijpen dat je Hong Kong wel eens in wil duiken :p

@Piet91 gave foto's! Leuk om zo te zien, lijken me mooie stoelen. Binnenkort eens een moment vinden om ze te testen O-)

[ Voor 15% gewijzigd door BeefHazard op 14-11-2014 20:52 ]

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:19:
[...]

Foto's van het echte product; uit m'n eerdere post: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"

PH-BQB is vandaag eindelijk ingezet en wel naar Fukuoka.

[afbeelding]

Links oud, rechts nieuw:

[afbeelding]
En nu het échte product:

Economy:
Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.instagram.com/hphotos-ak-xpf1/10802597_1534700636770905_706762110_n.jpg

Business:
Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.instagram.com/hphotos-ak-xap1/10787768_1734327413458440_1247586406_n.jpg
BeefHazard schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:51:
@Piet91 gave foto's! Leuk om zo te zien, lijken me mooie stoelen. Binnenkort eens een moment vinden om ze te testen O-)
Moet je wel het geluk hebben dat nét PH-BQB krijgt en niet een van de 14 andere -200ER's. ;)

• Piet91
  • Niet online
Vandaag in de geschiedenis:

16 november 1970: De eerste vlucht van de Lockheed L-1011 TriStar.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2ic2p8z.jpg

N1011 maakt vanaf Lockheeds fabriek vlakbij Palmdale, Californië een vlucht van zo'n 2.5 uur.

In de jaren '60 verzocht American Airlines aan Lockheed en concurrent Douglas (later McDonnell Douglas) om een vliegtuig dat kleiner was dan de 747 maar toch relatief veel passagiers naar verre bestemmingen kon vliegen; een Jumbo-twin als het ware.
Douglas kwam met de DC-10, Lockheed met de TriStar.

De wide-body kon maximaal 400 passagiers vervoeren met haar drie motoren. Er werd voor drie gekozen (en niet voor de eerder geopperde 2 motoren) zodat de kist toch maximaal beladen kon vertrekken vanaf huidige landingsbanen. De L-1011 werd bekend om haar stille motoren (Eastern Air Lines noemde het de WhisperLiner) en natuurlijk de configuratie van de derde motor in de staart die lucht krijgt via een S-kanaal.

Nadat American Airlines ten gunste van de DC-10 koos (o.a. door Douglas te vragen de prijs te verlagen) werd toch de productie gestart na orders van TWA en Eastern Air Lines.
De genoemde motoren kwamen van Rolls Royce; de RB211. De ontwikkelingskosten stegen echter de pan uit en de Britse regering moest voor Rolls Royce garant staan.
Uiteindelijk vertraagde dit de productie (Lockheed kon geen andere motoren meer kiezen voor de L-1011) en hierdoor werd de eerste Tristar pas op 26 april 1972 geleverd aan Eastern Air Lines.
Hiermee werd het de 3e widebody in commerciële service (na de 747 en de DC-10).

N1011 aan het einde van de assembly line voor de rollout:
Afbeeldingslocatie: http://www.eucomairlines.de/_pics/1180/originalN1011_29.jpg

De genoemde RB211 motor zou ook dienst gaan doen in de Boeing 747, 757, 767 en de Tupolev Tu-204.
Deze is in de jaren '90 opgevolgd door de Trent motoren die dienst doen op onder andere de Boeing 777 en 787 en de Airbus A330, A340, A350 en A380.

Lockheed bouwde van 1970 tot en met 1984 250 TriStars; een stuk minder dan de 446 DC-10's.
Wat Lockheed plaagde waren de eerdere vertraging door de motoren en dat de DC-10 door zijn ontwerp makkelijker aangepast kon worden naar zwaardere versies.
De vereiste 500 stuks om break-even te komen werden dus niet gehaald en de Tristar werd Lockheeds laatste passagiersvliegtuig.

Van de 250 Tristars is er nog maar een in gebruik; de Stargazer die als launchpad voor de Pegasus raketten. Dit jaar vloog op 24 maart de RAF haar laatste vlucht met de Tristar en was hiermee de andere laatste partij die hiermee vloog (zie Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3")

En die eerder genoemde N1011? Die werd in 1986 na 3842 hours en 1841 cycles in Ardmore, Oklahoma gesloopt. Deel van de fuselage werd door Delta Airlines gekocht en heeft jaren in de Disney-MGM Studios in Florida gestaan voor film doeleinden (o.a. Passenger 57 uit 1992). Het staat nu op het vliegveld van Atlanta (het hoofdkwartier van Delta).
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/5/4/0690454.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/7/9/1880976.jpg

EDIT: en omdat het gewoon een gave foto is; 3 Royal Jordanian Airline TriStars op Schiphol. 8)

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/1/4/1648410.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 16-11-2014 13:03 ]

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12 23:02
mambo No5 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:39:
Overigens was BA tot ongeveer een maand geleden wel interessant met een retour in World Traveler Plus voor een slordige €800 (€150,- per enkele reis toeslag), maar die prijzen zijn ook omhoog geschoten afgelopen weken. Dat is overigens wel iets wat ik nog zou willen overwegen ooit, als ik de presentatie op de site mag geloven; de stoelen zijn hoe dan ook ruimer dan de reguliere World Traveler seats, itt tot bijvoorbeeld KLM die dezelfde stoelen als in economy gebruikt, maar ze enkel wat verder uit elkaar zet.. :)
World Traveller Plus in de B767 van BA is mij vorig jaar erg goed bevallen. Dat waren ruimere, betere stoelen met erg veel tussenruimte (wat niet echt verschil maakte, aangezien het een erg rustige vlucht was en ik maar 1.65m ben ;) ). De service was ook bijzonder, met o.a. (evenals in First) de keuze uit twee menu's voor het eten, metalen bestek, enz. Ik ben benieuwd of de vluchten naar Monrovia weer terug keren, anders wordt het de volgende keer (als de ebola voorbij is) de economy class van Brussels Airlines.

Be yourself, no matter what they say ...

• BeefHazard
voske schreef op zondag 16 november 2014 @ 09:43:
De service was ook bijzonder, met o.a. (evenals in First) de keuze uit twee menu's voor het eten, metalen bestek, enz.
Euh, maaltijdkeuze en metalen bestek is in Economy best normaal hoor. Volgens mij ook bij KLM metalen bestek, bij Emirates weet ik het vrijwel zeker. Lufthansa ook, geloof ik. Alleen is 't zo klote dat je bestek dan eerst ijskoud is :X

Chicken or pasta?x1000 :z

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12 23:02
ik kan me bij KLM alleen plastic bestek herinneren. Bij World Traveller Plus kon je van een papieren menu per gang keuzes maken uit het Business Class menu. Daarnaast hadden ze ook echte borden ;)

[ Voor 71% gewijzigd door voske op 16-11-2014 11:38 ]

Be yourself, no matter what they say ...

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ow hou op... 8)7 sorry, no more chicken....als je weer eens in een ongunstige stoel zit waar de karretjes pas op het laatst bij je zijn

Strava

• Zody
  • Laatst online: 19-12 12:22
Iemand enig idee waarom de EK147 & EK148 (de dagelijkse A388 vlucht) altijd een escort krijgt? Is me nu al een paar x opgevallen...

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/3499wnt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2nq4bjo.jpg

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-12 15:42
Zal wel met veiligheid te maken hebben vanwege de motoren die erg ver over het gras heen hangen?

• CyBeR
  • Niet online
Das toch voor een 747 niet noemenswaardig anders?

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:02
Werkverschaffing? ;)

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39
Er zijn maar een paar taxi banen op Schiphol geschikt voor de A380. Om problemen te voorkomen wordt de A380 altijd begeleid om zeker te weten dat er niet ergens een A380 niet alleen op de verkeerde plek staat (sowieso al een groot probleem) maar ook niet met een landingsgestel ergens in het beton weggezakt eindigt.

• Piet91
  • Niet online
llevering schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:01:
Er zijn maar een paar taxi banen op Schiphol geschikt voor de A380. Om problemen te voorkomen wordt de A380 altijd begeleid om zeker te weten dat er niet ergens een A380 niet alleen op de verkeerde plek staat (sowieso al een groot probleem) maar ook niet met een landingsgestel ergens in het beton weggezakt eindigt.
Mijn informatie is enigszins verouderd en kan dus veranderd zijn; maar daar staat nog in dat de A380 op alle taxibanen toegestaan is, maar geen ten oosten van de Aalsmeerbaan. (behalve de taxibaan naar baan 27).
De Taxibaan Alpha naast de Fokker Farm mag de A380 alleen onder begeleiding gebruiken.
De aircraft stand taxiways is de A380 wel beperkt in; alleen A12, A13, A19, A20 en S2 mag de A380 gebruiken.

Maar goed; deze regels kunnen ondertussen ook al wel versoepeld zijn, of juist strenger en dat daarom de A380 dus begeleid wordt.
Maar deze regels (als in plattegrond van vliegveld met bruikbare taxibanen/landingsbanen etc.) zullen neem ik aan ook wel in de cockpit liggen / op iPad staan...

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
Piet91 schreef op zondag 16 november 2014 @ 17:10:
De aircraft stand taxiways is de A380 wel beperkt in; alleen A12, A13, A19, A20 en S2 mag de A380 gebruiken.

Maar goed; deze regels kunnen ondertussen ook al wel versoepeld zijn, of juist strenger en dat daarom de A380 dus begeleid wordt.
Maar deze regels (als in plattegrond van vliegveld met bruikbare taxibanen/landingsbanen etc.) zullen neem ik aan ook wel in de cockpit liggen / op iPad staan...
Die plattegrond vind je hier ;) Er staat inderdaad in dat de A380 alleen de taxiways mag gebruiken die je noemt.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Piet91 schreef op zondag 16 november 2014 @ 17:10:
[...]

Zal het je sterker vertellen, de piloten in die A380 vragen zich ook af waarom ze altijd een follow me car krijgen...

Ik vlieg zelf een kleine turbo prop en op een van de velden waar we al meer dan drie jaar op vliegen krijgen we altijd een follow me car voor 100 meter rechtdoor en dan een 180 graden bocht de stand op....

Zelfs een keer gehad dat de bagage loaders een koffer waren vergeten en ons net opriepen toen we 20 meter van de stand waren. We zouden welgeteld 30 seconden moeten taxiën om de stand heen om er vanaf de andere kant weer op te komen. Netjes aan ATC gemeld, moeten we van hem verplicht op een follow me car wachten die pas vijf minuten later op komt dagen.

Je hebt soms van die dingen :P.

• Piet91
  • Niet online
Korte vandaag in de geschiedenis:

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-7P1HrCnI4fM/T5nmkO_jGjI/AAAAAAAAAAY/idQGGlIxP4o/s1600/Tiger+PoleCat.jpeg

17 november 1965: N322F - een gloednieuwe Boeing 707-349C geleased van Flying Tiger Line; eind september geleverd - komt terug op de luchthaven van Honolulu, Hawaï na zijn Rockwell Polar Flight. De 707 was eerder op 14 november van dezelfde luchthaven vertrokken en vloog via Londen, Lissabon, Buenos Aires en Christchurch weer naar Honolulu; de eerste rond-de-wereld-vlucht over beide polen!

Aan boord van de Pole Cat waren 5 piloten (allemaal gezagvoerders), 3 flight engineers, 3 navigators, 2 personen voor de communicatie, 5 journalisten, 9 wetenschappers en 13 waarnemers waaronder Colonel Rockwell (magnaat die o.a. met $250.000 de hoofdsponsor van de vlucht was) die hiermee de oudste persoon werd die over beide polen vloog.
De vlucht werd ook voor onderzoek gebruikt; in die tijd van opkomende ruimtereizen was een dergelijke vlucht vliegen simpelweg omdat het nog niet eerder was gedaan niet meer reden genoeg.
Voor de lange sectoren werden er 2 extra tanks in de cabine geplaatst van 7500 liter elk.

Omdat Heathrows langste baan gesloten was voor onderhoud wilde men via Stansted vliegen; echter deze bleek onder dikke mist te liggen waardoor men toch op Heathrow moest landen; dit gebeurde na 13 uur en 45 minuten en 11.930 kilometer na hun vertrek in Honolulu.
Omdat de 707 niet de lange baan kon gebruiken kon het niet maximaal beladen vertrekken waardoor de stop in Lissabon nodig was om Buenos Aires te kunnen bereiken.
Ook bereikte hen hier het nieuws dat de zoon van Mr. Prescott (de oprichter en directeur van Flying Tiger Line) in Californië bij een vliegtuigongeluk was overleden. Prescott vloog onmiddellijk terug.

In Lissabon gingen 7 crew een lift in van het vliegveld om de flight plan naar Buenos Aires in te dienen; de lift was echter te zwaar beladen en stortte naar beneden. Het duurde bijna een uur om ze er weer uit te krijgen. Hierna vertrok men met een volgeladen 707 naar Argentinië en daarna naar Christchurch.
Tijdens de vlucht van Buenos Aires naar Christchurch vloog men nog viermaal rond het station dat op de Zuidpool stond en vervolgens het laatste stuk naar Hawaï.

Hier landde het na 42.213 kilometer; de vlucht duurde 62 uur, 27 minuten en 35 seconden met 57 uur en 27 minuten in de lucht en dus minder dan 5 uur op de grond. Ruim 444.000 liter brandstof werd voor de rondvlucht gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/24dkho3.jpg
(Route op deze kaart klopt dus niet helemaal ;) )

Dit record (rond de wereld over beide polen) werd in 1977 verbroken door een Pan Am Boeing 747SP (N533PA, Clipper New Horizons) die dit in 54 uur, 7 minuten en 12 seconden deed. Deze 747SP hield dit record t/m 2008 toen een Bombardier Global Express dit in 52 uur en 32 minuten deed.
Deze 747SP behoudt het record als enige 4-motorige kist die rond de wereld heeft gevlogen zowel over de evenaar als over beide polen.
Meer info over die 747SP vluchten in een van m'n vorige posts: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"

N322F bleef 23 jaar doorvliegen voor verschillende maatschappijen totdat het in 1988 in Luanda zwaar beschadigd raakte en werd afgeschreven.

Over 9 en een half uur vertrekt PH-KCE "Audrey Hepburn" voor haar allerlaatste vlucht. KL9865 (geen goed vluchtnummer om te hebben, zo vertrok meerdere KLM MD-11 met dit vluchtnummer naar hun laatste plek) zal om 09:30 uur vertrekken naar Los Angeles LAX. Hierna zal het doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië. Ze heeft er dan minstens 80.033 vlieguren en 12.461 cycles opzitten (cijfers zijn van juli 2012)

Op 12 januari zal PH-KCD Florence Nightingale haar vergezellen, maar niet nadat PH-KCB Maria Montessori op 8 december naar Crestview, Florida gaat...

Heb haar dinsdag nog op de plaat gezet.
Met die laatste drie MD-11's bij elkaar is het het vertrek van de KLM 747-classics all over again (foto uit 2003)

Foto van afgelopen maandag:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7479/15581690127_51d52d203d_c.jpg

En foto's van woensdag, nadat PH-KCD (rechts op de eerste foto) een dag eerder de laatste vluchten had gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5615/15771884311_428777439e_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5616/15588339988_d47a07116e_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7519/15773755055_8f118a964e_c.jpg

• Zody
  • Laatst online: 19-12 12:22
Propane schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:26:
[...]
Zal het je sterker vertellen, de piloten in die A380 vragen zich ook af waarom ze altijd een follow me car krijgen...

Ik vlieg zelf een kleine turbo prop en op een van de velden waar we al meer dan drie jaar op vliegen krijgen we altijd een follow me car voor 100 meter rechtdoor en dan een 180 graden bocht de stand op....

Zelfs een keer gehad dat de bagage loaders een koffer waren vergeten en ons net opriepen toen we 20 meter van de stand waren. We zouden welgeteld 30 seconden moeten taxiën om de stand heen om er vanaf de andere kant weer op te komen. Netjes aan ATC gemeld, moeten we van hem verplicht op een follow me car wachten die pas vijf minuten later op komt dagen.

Je hebt soms van die dingen :P.
Ik vermoedde dit al... dacht even dat t typisch Nederlands was maar ze doen t blijkbaar ook in Rome: https://twitter.com/brunobevivino/status/450235998799028224

Heb t in Azie nog niet meegemaakt (Mumbai/Shanghai/Hong Kong en Singapore natuurlijk al helemaal niet)

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 17 november 2014 @ 00:00:
Over 9 en een half uur vertrekt PH-KCE "Audrey Hepburn" voor haar allerlaatste vlucht. KL9865 (geen goed vluchtnummer om te hebben, zo vertrok meerdere KLM MD-11 met dit vluchtnummer naar hun laatste plek) zal om 09:30 uur vertrekken naar Los Angeles LAX. Hierna zal het doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië. Ze heeft er dan minstens 80.033 vlieguren en 12.461 cycles opzitten (cijfers zijn van juli 2012)
http://www.flightradar24.com/KLM9865/4d4de28

Ze heeft haar daling al ingezet en zal over zo'n 20 minuten op LAX landen.
Ze vliegt momenteel over haar zusterschip PH-KCC Marie Curie heen, mits die niet gesloopt is moet die vanuit de cockpit van -KCE wel te zien zijn...

Edit: op LAX. Korte stop en daarna korte hop naar Mojave...

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/fwbxu.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 17-11-2014 19:53 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mijn KL1845 vlucht van vandaag was nog in deze zeer ouderwetse livery :p
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1331/5076316280_f543491c82_z.jpg
Ik kan het niet mooi noemen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25

Bestla

Kvinne

Afbeeldingslocatie: http://www.flightsim.com/vbfs/attachment.php?attachmentid=15063&stc=1&d=1220138009

Beter?

Afbeeldingslocatie: http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/3d/fc/d7/3dfcd78dd257708711fbb26b8d227fc3.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Bestla op 17-11-2014 20:25 ]

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

747-8F in die livery zou wel tof zijn :9 Zal helaas waarschijnlijk nooit gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door Moortn op 17-11-2014 20:58 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:17:
Mijn KL1845 vlucht van vandaag was nog in deze zeer ouderwetse livery :p
[afbeelding]
Ik kan het niet mooi noemen ;)
Wat? Ziet er prachtig uit juist!

• Hmmbob
  • Laatst online: 12:42
Piet91 schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:15:
[...]

Ze vliegt momenteel over haar zusterschip PH-KCC Marie Curie heen, mits die niet gesloopt is moet die vanuit de cockpit van -KCE wel te zien zijn...

[afbeelding]
Enig idee wat de ETD / ETA zijn van de vlucht naar KMHV?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Piet91
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:10:
[...]

Enig idee wat de ETD / ETA zijn van de vlucht naar KMHV?
Net vertrokken, zou over zo'n 15 minuten in MHV moeten landen.

Vertrek in AMS:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8578/15789919426_7ebb406b1a_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8119/15193647304_a7c32f19af_c.jpg

En PH-BQB voor:

Afbeeldingslocatie: http://www.klm.com/travel/nl_en/images/seatmap777-2_tcm542-223225.jpg

En nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.klm.com/travel/nl_en/images/kl777-200ER_new%20WBC_tcm542-540628.png

[ Voor 65% gewijzigd door Piet91 op 17-11-2014 21:59 ]

• Propane
  • Niet online
Zal wel blij zijn als al die verrekte MD-11's in de woestijn staan.... afgelopen weken en maanden elke pagina wel zo'n beetje een handvol foto's van een MD-11 die een laatste check krijgt/nieuwe paint krijgt voor een paar vluchten/in takeoff gaat voor de op 7 na laatste vlucht/in takeoff gaat voor de op 6 na laatste vlucht/in onderdelen ligt/geen logo's meer heeft etc. etc....

Ja, het is een mooie kist, maar ik kan niet de enige zijn die het ondertussen een beetje de keel uitkomt :P.

• Christoph
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:15:
[...]

[afbeelding]
Ik lande om 10:15 local time op LAX, heb nog even gekeken, maar gemist. Niet dat ik de MD11 ga missen....

• Hmmbob
  • Laatst online: 12:42
Visual gehad, zal zo eens kijken of de crappy GSM foto's wat laten zien.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1hp3k3.jpg
Zoals ik al zei, crappy GSM pic ;) Maar wel 100% sure van mijn VID

[ Voor 58% gewijzigd door Hmmbob op 17-11-2014 22:25 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:26
Propane schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:54:
Zal wel blij zijn als al die verrekte MD-11's in de woestijn staan....
:7

• CyBeR
  • Niet online
Zal wel blij zijn als al die verrekte MD-11's in de woestijn staan.... afgelopen weken en maanden elke pagina wel zo'n beetje een handvol foto's van een MD-11 die een laatste check krijgt/nieuwe paint krijgt voor een paar vluchten/in takeoff gaat voor de op 7 na laatste vlucht/in takeoff gaat voor de op 6 na laatste vlucht/in onderdelen ligt/geen logo's meer heeft etc. etc....

Ja, het is een mooie kist, maar ik kan niet de enige zijn die het ondertussen een beetje de keel uitkomt :P.
Duurt nog wel even. Er vliegen nog cargo MD-11's rond :P

• Freee!!

Freee!!

Zal wel blij zijn als al die verrekte MD-11's in de woestijn staan.
Je hoeft dit topic niet te volgen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:49:
[...]

Genoeg reacties in dit topic dat door het verdwijnen van de MD11 de variatie qua types op AMS afneemt. Maar de laatste 100 paginas van dit topic lijkt wel op 'het grote MD11 topic' :')

Anyway, over variatie op AMS gesproken. In de zoner gaat Malmo Aviation vliegen op Umea. Nieuwe airline dus (hoewel tijdelijk) met de RJ100 :)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tsja, ik snap de bijna ziekelijke obsessie met het ding ook niet (binnen en buiten KLM), maar wel grappig om te zien dat mensen zo enthousiast kunnen zijn.
Posts die niet bevallen kun je gewoon doorheen scrollen, zodat dit topic voor ieder alsnog wat wils te bieden heeft.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het grappigste is dat de personen die er zo enthousiast over zijn er zelf nooit regulier meer gevlogen hebben :+

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-12 20:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:33:
Het grappigste is dat de personen die er zo enthousiast over zijn er zelf nooit regulier meer gevlogen hebben :+
Ja, ja is net zo zinvol als mensen die gek zijn van een Ferrari maar er zelf nooit met regelmaat in rijden, die eikels hahahha 8)7

Making an ass of myself since the 70's

• Propane
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:49:
[...]

Je hoeft me ook niet zo serieus te nemen ;).

Ik zeg nergens dat er niet over gepost moet worden, ik uit alleen mijn mening. Over de laatste weken is van letterlijk elke uitgaande MD-11 minstens een handvol foto's in verschillende stadia van uit dienst name gepost.... vrijwel hetzelfde voor elke registratie :P. Dus zal ik persoonlijk blij zijn als die KLM pax MD-11's eindelijk in de woestijn staan of in stukken liggen, scheelt weer behoorlijk wat gescroll ;). That is all.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en nou begin je zelf weer over die md-11 }:| :P

nog 13 dagen en ik ga weer een stukje vliegen naar azie,intern ook wel redelijk wat gok ik (Vietnam/combodja/filipijnen/Singapore) zal wel weer in redelijk wat verschillende maatschappijen zitten :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

shaggy8675 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:48:
[...]

Ja, ja is net zo zinvol als mensen die gek zijn van een Ferrari maar er zelf nooit met regelmaat in rijden, die eikels hahahha 8)7
Ja maar dat is omdat je daarvan droomt en het het summum op autogebied is. Een MD11 is niet meer het summum, ja het is een mooie kist om te zien, maar als passagier zijn er betere toestellen.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-12 20:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:27:
[...]

Ja maar dat is omdat je daarvan droomt en het het summum op autogebied is. Een MD11 is niet meer het summum, ja het is een mooie kist om te zien, maar als passagier zijn er betere toestellen.
Gelukkig zijn dergelijke begrippen voor een ieder anders. Voor de ene is een A380 het summum, voor de ander een Fokker Friendship. Net zoals ik een Ferrari een lelijk hok vindt en anderen er spontaan een bolle broek van krijgen.

Smaken verschillen gelukkig ;)

Making an ass of myself since the 70's

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Feest *O* De werelddeal weken zijn er weer oOo Moet ik toevallig naar Kopenhagen.

Nou:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7b9IL4k2HSUcFef3AYSqXrJS/full.png

99,-. Ook, zal wel iets meer worden, maar toch mooi

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JDlfOQU8Ot4zUZJdpB9yQwRy/full.png

Mmm. geen 99,- inderdaad :( Maar 120,- is nog mooi. Zo, terugvlucht pakken paar dagen later:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FhnaNcNnXEb0OXdpdrLemsNO/full.png

Dat is dan 299,- -O-

Op hele onlogische combinaties KAN je in zeer zeer uitzonderlijke situaties in de buurt komen van die 99,-. De kans dat je de 1,- vlucht bij Ryanair hebt is groter.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:46
Ik betaalde bij SAS (vlucht SK548) maar € 55,88 voor een enkeltje AMS-CPH. En dan in een Canadair 900.

Lekker!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

PWM schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:59:
Feest *O* De werelddeal weken zijn er weer oOo Moet ik toevallig naar Kopenhagen.

Op hele onlogische combinaties KAN je in zeer zeer uitzonderlijke situaties in de buurt komen van die 99,-. De kans dat je de 1,- vlucht bij Ryanair hebt is groter.
Ik vind deze aanbiedingen van KLM altijd pure oplichterij. Zoals je zelf aangeeft, in uitzonderlijke gevallen zit je in de buurt van de geadverteerde prijs. Kan me nog herinneren dat er een paar jaar geleden geadverteerd werd met stedentrips tussen de €99-€129, maar vrijwel nergens terug te vinden waren. Wat bleek na contact met de klantenservice: deze prijzen waren alleen beschikbaar als er 3 weken tussen de begin en terugvlucht zat. Wel een erg lange stedentrip dan 8)7

Ik vind KLM een prima maatschappij, maar hun prijsbeleid klopt van geen kant naar mijn idee.

R.D50

• Freee!!

Freee!!

rodian50 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:11:
[...]
deze prijzen waren alleen beschikbaar als er 3 weken tussen de begin en terugvlucht zat. Wel een erg lange stedentrip dan 8)7
En dan zijn ze nog verbaasd dat op een gegeven moment zelfs particulieren naar cross-ticketing gaan kijken 7(8)7.
Ik vind KLM een prima maatschappij,
Vind ik tegen vallen, te weinig beenruimte.
maar hun prijsbeleid klopt van geen kant naar mijn idee.
Dat is ook niet bepaald nieuws.

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:59:
Feest *O* De werelddeal weken zijn er weer oOo
Volgens mij zijn er helemaal geen werelddealweken, dat was in augustus/september. Er is wel een vijfdaagse actie, waarin vrijwel alle 99 euro prijzen gelden voor reizen in januari.
Zo kan je bijvoorbeeld op maandag 12 januari heen, op donderdag 15 januari weer terug voor 109 euro.

Tickets op korte termijn zijn nog steeds duurder dan op langere termijn, de machines zitten toch wel vol.

[ Voor 23% gewijzigd door Fly-guy op 18-11-2014 21:21 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:17:
[...]

Volgens mij zijn er helemaal geen werelddealweken, dat was in augustus/september. Er is wel een vijfdaagse actie, waarin vrijwel alle 99 euro prijzen gelden voor reizen in januari.
De bluebizz niewsbrief heeft het over werelddealweken :? Maar, website gebruikt inderdaad andere benaming

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
6 december vlieg ik naar Addis Abeba, via eerst Zurich, dan Wenen en dan naar Ethiopie. 2 keer overstappen, vind ik niet zo erg want daardoor mag ik 46kg mee (ik blijf een poosje).

Nu is de vlucht geboekt via Austrian airlines, gelijk vandaag maar even de booking gemanaged omdat ik graag bij de nooduitgang zit (ben 1,98). Nu zijn alle plekken met extra beenruimte bezet zonder de mogelijkheid deze tegen bijbetaling te reserveren (zoals bij KLM) . Emirates blokkeert ook altijd de extra beenruimte dus ik heb een mail naar Austrian airlines gestuurd. Binnen 5 minuten antwoord dat ze het niet weten want de vlucht wordt uitgevoerd door Ethiopian airlines. Op die website word ik niet veel wijzer en heb er ook een mailtje aan gewaagd maar wellicht dat hier ervaren reizigers zijn die weten wat de policy betreffende emerency exits is bij Ethiopian.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12 11:31

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Nice, gister geslaagd voor mijn Search and Rescue examen en nu dus online op t rooster. Een van de moeijkste dingen van t vliegen dat ik heb moeten leren....maar in de pocket en t is ontzettend gaaf werk om te doen.

Voelt weer goed om deel uit te maken van een hecht team! Zo veel ervaring die de crew aan je overbrengt!

Ik zal binnenkort wat plaatjes posten als ik die binnen heb!

T60P Widescreen

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:20
http://www.rtvnh.nl/nieuw...de+problemen+bij+Schiphol
SCHIPHOL Bij Schiphol is mogelijk een vliegtuig in de problemen.

De hulpdiensten zijn massaal uitgerukt.
Ik ben benieuwd, echt veel heb ik er niet aan :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:49
Is er bekend op welke route de PH-BQB met de nieuwe economy indeling vliegt? Ik ga namelijk zaterdag voor werk naar New York met een 777-200ER. Had namelijk een leuk stoeltje uitgekozen die in de nieuwe indeling niet veel voordelen meer bied (11G).

Op flightaware zie ik dat deze vooral in het oosten actief is.

[ Voor 11% gewijzigd door SgtPoen op 19-11-2014 10:00 ]

• Freee!!

Freee!!

Is volgens de link ondertussen veilig geland.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Seesar schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:19:
Nice, gister geslaagd voor mijn Search and Rescue examen en nu dus online op t rooster. Een van de moeijkste dingen van t vliegen dat ik heb moeten leren....maar in de pocket en t is ontzettend gaaf werk om te doen.

Voelt weer goed om deel uit te maken van een hecht team! Zo veel ervaring die de crew aan je overbrengt!

Ik zal binnenkort wat plaatjes posten als ik die binnen heb!
Gefeliciteerd! SAR is wel het echte helicopterwerk lijkt mij.

• Piet91
  • Niet online
SgtPoen schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:58:
Is er bekend op welke route de PH-BQB met de nieuwe economy indeling vliegt? Ik ga namelijk zaterdag voor werk naar New York met een 777-200ER. Had namelijk een leuk stoeltje uitgekozen die in de nieuwe indeling niet veel voordelen meer bied (11G).

Op flightaware zie ik dat deze vooral in het oosten actief is.
Bij stoel kiezen kun je toch wel zien of je -BQB hebt? De eerste clou is namelijk dat je dan 3-4-3 ziet en geen 3-3-3 meer. Kans is uiteraard maar 1 op 15 dat je deze kist hebt.
(of nog groter/kleiner als KLM deze nu wat gerichter inzet)

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 19-11-2014 13:27 ]

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:49
Piet91 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:26:
[...]

Bij stoel kiezen kun je toch wel zien of je -BQB hebt? De eerste clou is namelijk dat je dan 3-4-3 ziet en geen 3-3-3 meer. Kan is uiteraard maar 1 op 15 dat je deze kist hebt.
(of nog groter/kleiner als KLM deze nu wat gerichter inzet)
Het was inderdaad 3-3-3 toen ik de stoel ging vastleggen. Zou raar zijn als dat inderdaad ineens veranderd. Maar je weet het nooit zeker in de luchtvaart :).

• Fly-guy
  • Niet online
SgtPoen schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:14:
[...]

Het was inderdaad 3-3-3 toen ik de stoel ging vastleggen. Zou raar zijn als dat inderdaad ineens veranderd. Maar je weet het nooit zeker in de luchtvaart :).
Zo raar is dat niet hoor. Ook al is de planning qua vliegtuig(type) redelijk ver van te voren vastgesteld, veranderingen op korte termijn zijn echt niet heel zeldzaam. Afhankelijk van je bestemming kan je zomaar in een ander type zitten, laat staan andere registratie (en dus andere stoel indeling).

• SnowDude
Is 9 uur op dubai international te overleven?

Ik wil in het voorjaar naar Bangkok vliegen en ik heb de optie om met een A380 van Emirates te vliegen. Het nadeel, is wel dat ik dan een overstap van 9 uur heb in Dubai.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Fly-guy
  • Niet online
SnowDude schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:57:

Ik wil in het voorjaar naar Bangkok vliegen en ik heb de optie om met een A380 van Emirates te vliegen. Het nadeel, is wel dat ik dan een overstap van 9 uur heb in Dubai.
Je moet wel verdomd gek op de a380 zijn wil je daar 9 uur overstap voor over hebben, zeker op Dubai, ik ken wel beter luchthavens om te verblijven.
Van passagiers krijgt het geen goede cijfers. (4,5/10)

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:15

Ik neem aan dat je dan savonds om 12 uur daar aankomt? Als je dan direct door naar het hotel op de terminal gaat is dat prima te doen. Zo doen wij het in ieder geval altijd. Mooi hotel en je kunt uitgerust verder. In de terminal zelf is echt weinig te doen en om daar 9 uur door te brengen is wel erg lang...

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:29

Fiber

Beaches are for storming.

Te lang om rond te blijven hangen, maar te kort om de stad in te gaan. Hotelletje nemen klinkt niet gek inderdaad.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-12 12:47
Dubai kan gerust in 9 uren, alleen niet als je met de A380 van Amsterdam komt. (veel te laat)
Hotels kun je makkelijk vinden op hotelscombined.com
Prijzen in Dubai zijn goed te doen.

• SnowDude
Fly-guy schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:02:
[...]
Je moet wel verdomd gek op de a380 zijn wil je daar 9 uur overstap voor over hebben, zeker op Dubai, ik ken wel beter luchthavens om te verblijven.
Van passagiers krijgt het geen goede cijfers. (4,5/10)
Tja daarom vraag ik het ook :) Dubai zelf boeit me niet maar een vlucht met die A380 staat wel nog op de to fly lijst.

Maar ik denk ook inderdaad dat het te lang is. ik heb wel eens een overstap gehad van 4 uur op Heatrow en daar werd ik ook gek. Ik denk dan toch dat ik maar met Lufthansa ga, die hebben een over stap van anderhalf uur op Frankfurt.

• Freee!!

Freee!!

SnowDude schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:15:
[...]
Ik denk dan toch dat ik maar met Lufthansa ga, die hebben een over stap van anderhalf uur op Frankfurt.
Vliegen die ook met een A380 naar BKK? Anders zou ik met EVA Air of China Airlines vanaf Schiphol naar BKK vliegen, gaat rechtstreeks voor een redelijke prijs.

• Napsju
Als je goedkoop naar BKK wilt zijn er nog wel andere mogelijkheden. Kijk bijvoorbeeld eens naar flyuia.com (326 euro retour vanuit Parijs) of een leuke Open Jaw constructie bij Etihad.

Lekker!

• Freee!!

Freee!!

Napsju schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:45:
Als je goedkoop naar BKK wilt zijn er nog wel andere mogelijkheden. Kijk bijvoorbeeld eens naar flyuia.com (326 euro retour vanuit Parijs)
Ik betaal met liefde behoorlijk wat extra om CdG te vermijden.
of een leuke Open Jaw constructie bij Etihad.
Altijd leuk, maar die lange overstappen in het MO staan me een beetje tegen.

Verwijderd

Zolang je er maar niet de vliegtuigspotter uithangt, dat is dik illegaal daar 7(8)7

• Napsju
Klopt. Toen ik met mijn compact camera een foto maakte van de A330 van Air Seychelles in Abu Dhabi moest ik de foto ook verwijderen van mijn camera. Op de vraag what's the problem kwam geen antwoord en ik ben gewoon de bus in gestapt. Heb 'm een paar dagen later in de vroege morgen in Mahe nog maar een keer op de foto gezet:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-xWMPlhimb8s/UxzoYbXgUbI/AAAAAAAASqo/ZF3Cu8y5TvE/s800/DSC04437.jpg

Daar heb ik trouwens ook zo'n hekel aan, zo'n sardientjes blik bus op vliegvelden waar aerobridges genoeg zijn. Vooral als de busrit niet verder dan 100 meter is. Letterlijk een rondje om het vliegtuig en naar de terminal. Laat de passagiers dan lopen zoals in Eindhoven.
Afbeeldingslocatie: http://www.ghconsultants.aero/3000.jpg

Lekker!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:01:
[...]

Zolang je er maar niet de vliegtuigspotter uithangt, dat is dik illegaal daar 7(8)7
Niet alleen illegaal, ook wordt er streng op gecontroleerd met gevangenisstraffen of erger als gevolg....

Geen foto's maken, ook niet stiekem is een beter idee.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Napsju schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:16:
Klopt. Toen ik met mijn compact camera een foto maakte van de A330 van Air Seychelles in Abu Dhabi moest ik de foto ook verwijderen van mijn camera. Op de vraag what's the problem kwam geen antwoord en ik ben gewoon de bus in gestapt. Heb 'm een paar dagen later in de vroege morgen in Mahe nog maar een keer op de foto gezet:
[afbeelding]

Daar heb ik trouwens ook zo'n hekel aan, zo'n sardientjes blik bus op vliegvelden waar aerobridges genoeg zijn. Vooral als de busrit niet verder dan 100 meter is. Letterlijk een rondje om het vliegtuig en naar de terminal. Laat de passagiers dan lopen zoals in Eindhoven.
[afbeelding]
Op Schiphol heb ik altijd liever een bus dan een aerobridge, alleen op de C pier is een brug prima, verder is het onwijs ver lopen. Dan sta ik liever even 5 minuten in een bus om vervolgens precies onder de aankomsthal afgezet te worden.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Piet91
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:28:
Zo raar is dat niet hoor. Ook al is de planning qua vliegtuig(type) redelijk ver van te voren vastgesteld, veranderingen op korte termijn zijn echt niet heel zeldzaam. Afhankelijk van je bestemming kan je zomaar in een ander type zitten, laat staan andere registratie (en dus andere stoel indeling).
Het is mij zeer bekend dat dit gebeurd, maar hoe doen ze dat eigenlijk met stoelreserveringen?

Stel ik boek een ticket bij KLM en kies een stoel uit, en kijk er verder niet meer na. Sta ik op Schiphol en vliegen ze (voorbeeldje) ineens met een 747 i.p.v. een A330. Stoelreservering (waar je voor betaald hebt in veel gevallen) heeft geen zin meer. Hoe verloopt zoiets dan? (Zowel financieel als waar je komt zitten?)

EDIT: dom van me. Zoals Spixo hieronder aangeeft; je krijgt het geld terug. Opzich niet zo moeilijk.
Maar hoe doen ze het dan met de stoelen? Gewoon random of wie eerst is wie eerst maalt?

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 20-11-2014 00:02 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:13
Piet91 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:23:
[...]

Het is mij zeer bekend dat dit gebeurd, maar hoe doen ze dat eigenlijk met stoelreserveringen?

Stel ik boek een ticket bij KLM en kies een stoel uit, en kijk er verder niet meer na. Sta ik op Schiphol en vliegen ze (voorbeeldje) ineens met een 747 i.p.v. een A330. Stoelreservering (waar je voor betaald hebt in veel gevallen) heeft geen zin meer. Hoe verloopt zoiets dan? (Zowel financieel als waar je komt zitten?)
Reserveerde u een stoel in de Economy Comfort-zone, een stoel met extra beenruimte of voorkeursstoel, dan betalen we in de volgende gevallen terug:
  • U vraagt teruggave aan van de kosten van uw ticket en uw extra comfortabele stoel binnen 24 uur nadat u beide geboekt heeft
  • Uw KLM-vlucht werd geannuleerd
  • Het toesteltype of de stoelindeling voor uw KLM-vlucht werd veranderd
  • U miste uw intercontinentale KLM-vlucht na een eerdere vlucht met KLM of met een andere SkyTeam partner
  • U heeft de stoel niet gebruikt omdat u uw KLM vlucht heeft gewijzigd en hetzelfde type extra comfortabele stoel aan boord van uw nieuwe vlucht heeft gekocht
http://www.klm.com/travel...of_extra_option_costs.htm

• Piet91
  • Niet online
Vandaag in de geschiedenis: De eerste fatale crash van een Boeing 747.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7019/6456276809_0a7fd82918_z.jpg
D-ABYB in juli 1970; 3 maanden na levering aan Lufthansa

20 november 1974: D-ABYB "Hessen", een 747-130, was onderweg van Frankfurt naar Johannesburg via Nairobi. Aan boord van de 29e gebouwde 747 die net 4 jaar eerder aan Lufthansa was geleverd waren 140 passagiers en 17 crew.

Bij vertrek van Nairobi viel de 747 uit de lucht en kwam zo'n 1100 meter achter baan 24 terecht en vloog in brand. 55 passagiers en 4 crew overleefden de crash niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.swaynemartin.com/wp-content/uploads/2013/05/E035.jpg

Later bleek dat bij de pre-flight checklist de juiste systemen niet waren aangezet waardoor de slats niet werden uitgeschoven. Hierdoor kreeg de 747 niet genoeg lift bij takeoff.

De crash van Lufthansa vlucht 540 was de 3e hull-loss voor een 747.
Na de Pan Am 747 die betrokken was bij de Dawson's Field kapingen in 1970 en de 747 van Japan Air Lines in 1973 die beiden na vertrek uit Amsterdam werden gekaapt en beide uiteindelijk werden opgeblazen (zonder inzittenden), maar het was dus de eerste fatale.
Het was ook de derde fatale crash van een widebody (na de Lockheed L-1011 TriStar van vlucht 401 van Eastern Air Lines in 1972 en de DC-10 van vlucht 981 van Turkish Airlines ook in 1974).

Registratie D-ABYB werd bij niet gebruikt bij de nieuwe 747-8i's van Lufthansa, die van D-ABYA t/m D-ABYO gaan en deze registratie zal ook nooit meer gebruikt worden.
Pagina: 1 ... 72 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.